iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Het is toch ook gewoon gerommel in de marge. Misschien is de markt wel het enige dat een aantal van die mensen in een week bezoekt en komen ze daardoor niet in de supermarkt. De markt is open, dus gaan mensen er naartoe. Net als winkels. Er zijn vast wat dagjesmensen, maar er zijn ook mensen die gewoon iets nodig hebben. Omdat je thuis moet werken hoef je nog niet in je blote kont te blijven zitten als je broek stuk is gegaan. Of een stofzuiger kopen omdat je nu eenmaal niet de grond schoon krijgt met je blote handen. Ik vind het wel best. Als ik iets nodig heb ga ik naar de winkel om het te kopen. Als er vrijwel niks kan en ik 99% van de tijd thuis zit, dan wil ik ook comfortabel thuis zitten.TheDeeGee schreef op zondag 13 december 2020 @ 15:05:
Van de week ging ik even boodschappen brengen bij mijn oma, en kwam daarbij langs de wekelijkse markt.
1,5 meter was ver te zoeken, mensen hangen over elkaar heen, misschien 1 op de 3 een mondkapje, 0 handhaving.
Ze hebben echt de grootste schijt aan alles.
Na 9 maanden is toch wel duidelijk dat als je iets open houdt, de randjes opgezocht worden. In de Efteling was het gisteren weliswaar minder druk qua absoluut aantal bezoekers, op de piek locaties was het alsnog proppen. De Efteling kan daar niet zo veel aan doen, anders dan het park dicht gooien. Dat geldt ook voor winkels en andere voorzieningen. Het is alles of niks.
Nee, die uitspraak van hem is niet zinnig. Als zijn redenering is dat het gevaar is dat Duitsers naar Nederland gaan komen, dan moet je niet heel Nederland op slot gooien omdat de Duitsers dat ook doen, maar de grenzen dicht doen. Daarom slaat zijn uitspraak nergens op.wildhagen schreef op zondag 13 december 2020 @ 15:14:
[...]
Ja. Ik wordt ook elke dag overhoop gelopen door de mega-hordes Chinezen die hier hun kerst- of supermarktinkopen komen doen....
Ow wacht....
Zie je nou zelf niet in hoe dom je eigen uitspraak is, waarom die van Bruls een heel stuk zinniger is dan die van jou? Ik hoop toch dat ik het niet letterlijk voor je uit moet tekenen....?
Dit heeft niets met griep te maken. Hadden we maar griep. Nog los van het feit dat met griep er meestal 1 zieke in huis is en geen 4.Koehandelaar schreef op zondag 13 december 2020 @ 15:12:
[...]
Ten eerste, heel vervelend voor je. Hoop dat je snel hersteld. Maar 't is niet makkelijk nee, maar met een goede griep heb je toch ook deze klachten?
Ik ben in 40 jaar niet zo ziek geweest. En 41 graden koorts hebben mijn kinderen ook niet eerder gehad.
Handig, getallen waarvan we geen idee hebben welk welk is...Mr.Joker schreef op zondag 13 december 2020 @ 14:06:
13-12-2020,497,478,1270,36,166
12-12-2020,481,510,1242,37,247
Stuk minder opnames vergeleken met gisteren
Netto wel meer instroom dan uitstroom.
16 netto erbij op de IC, 28 op regulier.
44+ totaal

Die bestaan inderdaad, bijvoorbeeld ALS patiënten maken hier gebruik van. Maar geschoold personeel in de omgang hiermee hebben we natuurlijk beperkt. Overigens ga ik er niet vanuit dat we in grote getale dit soort apparaten ergens opgeslagen hebben staan. Normaal heeft dit namelijk wel een toepassing, maar is het zeker niet iets dat gebruikelijk nu echt massaal ingezet wordt.Gonadan schreef op zondag 13 december 2020 @ 14:37:
Dat bedoelde ik inderdaad, maar nu je dat zegt bedenk ik mij dat je daar ook gewoon mobiele apparaten voor thuis voor hebt.
En dat is dus een groot deel van deze hele crisis. In theorie zou veel anders mogelijk zijn, maar in de praktijk is overbrugging in zowel apparatuur als personeel gewoon iets dat jaren gaat kosten. Bovendien ook alleen echt zinnig om in te zetten indien dit alles blijvend is qua huidige impact, iets dat ik persoonlijk niet verwacht (of we in ieder geval dan maar moeten hopen). Want we kunnen nu natuurlijk wel van alles opleiden gericht op deze zeer specifieke noodzaak nu, maar kans ik dan dat eer deze personen over een jaar of 5 klaar zijn voor inzet ze direct werkloos zijn of op zijn minst niet inzetbaar zijn voor waar ze zijn opgeleid.
Hoe dan ook is het lastig. En het enige waar we wel goed aan doen is om te trachten om die beroepen binnen de zorg waar op dit moment reeds tekorten bestaan, populairder te maken om in ieder geval deze tekorten in de komende jaren opvulling te gaan geven. Zo is het aantal HBO verpleegkunde studenten voor dit jaar in ieder geval toegenomen. Maar de vraag is of dit blijvend zal gaan zijn.
En ik ben benieuwd naar in hoeverre sport geraakt gaat worden.
Wel heel zuur dat het zover heeft moeten komen, maar je ziet eigenlijk dit in heel Europa gebeuren.
Nogmaals, erg vervelend voor je. Wat ik bedoel te zeggen is dat de symptomen die jij hebt, niet exclusief voorbehouden zijn aan Corona. Die kunnen ook voorkomen bij een heftige griep, waarvan ik overigens ook genoeg mensen ken die 41 graden koorts hebben gehad daarvan. Mezelf inclusief overigens. Ook vaak genoeg mee gemaakt met griep dat 't hele gezin direct na elkaar volgde, dat is ook geen exclusief symptoom.PWM schreef op zondag 13 december 2020 @ 15:17:
[...]
Dit heeft niets met griep te maken. Hadden we maar griep. Nog los van het feit dat met griep er meestal 1 zieke in huis is en geen 4.
Ik ben in 40 jaar niet zo ziek geweest. En 41 graden koorts hebben mijn kinderen ook niet eerder gehad.
Dat Corona veel ernstiger gevolgen kan hebben voor veel mensen dan de griep staat natuurlijk buiten kijf, dat hoor je mij zeker niet zeggen.
In ieder geval sterkte de komende tijd voor jou en je gezin. Hopelijk komen jullie er zonder langdurige rest-klachten af.
Verwijderd
De reden dat ze niet failliet zijn is omdat de salarissen door de overheid betaald worden, en belastinguitstel is tot mei. De klap komt volgend jaar mei als er bij de belastingdienst afgetikt moet worden. Nu laat niemand je failliet gaan. We staan voor een vooravond van de grootste economische crisis uit de geschiedenis. Iemand moet de schulden die we nu maken terugbetalen. (logischerwijs door hoge inflatie = weg pensioen)Drardollan schreef op zondag 13 december 2020 @ 13:33:
[...]
Ik heb het hier en in de media diverse keren gelezen. Al in maart zou half Nederland failliet zijn. Tot op heden valt het, gelukkig, goed mee.
Ik vraag mij af of het zo is. Als de steun afgebouwd wordt dan draaien veel bedrijven alweer volop en worden ze juist bezocht door de consumenten.
Helaas zal dit niet voor alle bedrijfstakken gelden. Reisbranche en evenementenbranche bijvoorbeeld.
Niet alleen in Europa, maar wereldwijd. Zo krijgt Zuid-Korea bijvoorbeeld ook hun eerste lockdown, nu ook daar de derde golf toegeslagen heeft.ZieMaar! schreef op zondag 13 december 2020 @ 15:22:
Wel heel zuur dat het zover heeft moeten komen, maar je ziet eigenlijk dit in heel Europa gebeuren.
En in nog wel meer landen wordt de roep om een lockdown steeds harder, nu eigenlijk wereldwijd de derde golf is losgebroken.
Alleen in landen die corona ontkennen (denk aan de VS, Brazilië etc) neemt men nog geen maatregelen. Het is dan ook geen toeval dat die landen (en dan vooral de VS) ongeveer elke dag een nieuw record vestigen van zowel aantal besmettingen, aantal ziekenhuisopnames én aantal doden (of alledrie|...
Virussen? Scan ze hier!
Waarom toch die roep om alles maar dicht te doen? Als ik dit topic zo volg lijkt er wel een hele groep mensen te zijn die graag alles dicht gooien en betonblokken bij de grenzen willen gooien.vuurtjih schreef op zondag 13 december 2020 @ 14:57:
[...]
Alle tijd die tussen het aankondigen en het ingaan zit, zal juist weer super drukke locaties opleveren verwacht ik. Net als in Maart, persco 18.00 en winkels/kappers/etc morgen niet meer open.
Ik snap het gewoon niet. Iedereen lijkt elkaar een beetje na te willen doen. Wij gaan X doen omdat de buren het ook doen.
Wat ik eerder al zei, niemand lijkt het onder controle te krijgen. Geen enkel land. Moeten we de rit niet gewoon uit zitten tot Maart en men weer minder binnen zit?
het virus kent geen grenzen, dus waarom die drang om het maar dicht te gooien?Stoney3K schreef op zondag 13 december 2020 @ 15:07:
[...]
Ik mag toch verwachten dat de binnenlandse volksgezondheid prioriteit heeft over Schengen...
Overigens zou ik "winkels dicht, scholen open" wel een rare gedachtenkronkel vinden.
We zijn een handelsland. Wij hebben open grenzen nodig voor transport.
Ik woon 800m van de Duitse grens. Die grens bestaat hier amper. Over en weer doet men boodschappen en werkt men.
Gaan we ineens een lijntje trekken daar? Ik snap die drang niet.
Sowieso zijn er hier zo veel overgangen, succes daar mee.
Ik ben juist blij dat NL hier voorzichtig mee om gaat. We moeten oppassen dat we niet meer kapot maken dan nodig is.
Volgens mij is het iets complexer dan dat je de staatsschuld op die manier moet terugbetalen. Iemand, maar ik heb geen idee wie, met een economische achtergrond heeft dat eerder al eens uitgelegd. Het kwam er sowieso op neer dat ‘de belastingbetaler draait er voor op’ veel en veel te kort door de bocht is.Verwijderd schreef op zondag 13 december 2020 @ 15:23:
[...]
De reden dat ze niet failliet zijn is omdat de salarissen door de overheid betaald worden, en belastinguitstel is tot mei. De klap komt volgend jaar mei als er bij de belastingdienst afgetikt moet worden. Nu laat niemand je failliet gaan. We staan voor een vooravond van de grootste economische crisis uit de geschiedenis. Iemand moet de schulden die we nu maken terugbetalen. (logischerwijs door hoge inflatie = weg pensioen)
Overigens denk ik ook dat de grootste economische schade moet gaan volgen.
@Snow_King mee eens, maar het risico op een waterbed is wel extreem groot nu. Grenzen dicht kan denk ik niet eens, dus dan is enige afstemming over de timing, als je toch dezelfde maatregelen neemt, niet gek.
[ Voor 10% gewijzigd door ZieMaar! op 13-12-2020 15:28 ]
Met die redenering is het natuurlijk ook absurd dat je aan de ene kant van het lijntje een mondkapje moet dragen op straat en je na 18:00 een boete kan krijgen, maar je aan de andere kant van dat denkbeeldige lijntje gewoon vrij rond mag lopen.Snow_King schreef op zondag 13 december 2020 @ 15:25:
[...]
Ik woon 800m van de Duitse grens. Die grens bestaat hier amper. Over en weer doet men boodschappen en werkt men.
Trek het dan helemaal gelijk, of dwing dat lijntje af. Ga niet selectief maatregelen uitpikken die je alleen goed uitkomen.
Dat is dus ook waarom een 'regionale aanpak' heel moeilijk is tenzij je die regio-grenzen kan handhaven.
[ Voor 7% gewijzigd door Stoney3K op 13-12-2020 15:30 ]
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
My bad....42erik schreef op zondag 13 december 2020 @ 15:19:
[...]
Handig, getallen waarvan we geen idee hebben welk welk is...
Datum,IC_Bedden_COVID,IC_Bedden_Non_COVID,Kliniek_Bedden,IC_Nieuwe_Opnames_COVID,Kliniek_Nieuwe_Opnames_COVID
Op het moment dat er iemand in je familie daadwerkelijk op sterven ligt wel ja, dat geldt voor iedereen lijkt me.psychodude schreef op zondag 13 december 2020 @ 14:29:
En als puntje bij paaltje komt, dan ga jij ook niet zeggen laat mijn moeder maar sterven. Nee, dan is alles ineens anders. Volkomen begrijpelijk. Maar dat is dus gewoon de rol waar ieder familielid in zit en waarom dit alles dus helemaal zo eenvoudig gewoonweg niet is als je hier wilt doen laten blijken.
Maar dit soort dingen beslis je dan ook niet op dát moment, maar maanden vantevoren. Zoals nu ook wordt gedaan: leg alles maar stil om straks erger te voorkomen.
Haters everywhere but I don’t really care
Meer info volgt @ https://www.nu.nl/politie...k-extra-ministerraad.htmlDe ministers houden maandag een extra crisisoverleg over het coronavirus. Ook is er een extra ministerraad. Dat meldt een woordvoerder aan persbureau ANP.
Het aantal positieve tests in Nederland blijft hoog. Zondag werden 9.924 nieuwe positieve tests gemeld door het RIVM. Dat is het grootste aantal besmettingen sinds 1 november.
Het is niet duidelijk of er morgen ook al een persconferentie komt. Normaal gesproken wordt het crisisberaad altijd op dinsdag gehouden, voorafgaand aan de coronapersconferentie van premier Mark Rutte en minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid).
In het Catshuis was zondag opnieuw een informeel overleg over de coronacrisis tussen de betrokken bewindslieden.
Dus weer pappen en nathouden door Rutte, ipv meteen maatregelen aan te kondigen...
[ Voor 31% gewijzigd door wildhagen op 13-12-2020 15:39 ]
Virussen? Scan ze hier!
Ik zou me drukker maken over kinderen die 8 uur per dag met z'n dertigen per lokaal over elkaar heen aan het ademen zijn, dan over Wim en Marie die met mondkapje op in de Hema lopen, maar goed.TheDeeGee schreef op zondag 13 december 2020 @ 14:50:
En weer drukte in steden vandaag, echt onbegrijpelijk dat tijdens deze pandemie uberhaupt winkels op zondag open zijn.
De ziekenhuis opnames zijn ook weer al een paar dagen aan het stijgen.Snow_King schreef op zondag 13 december 2020 @ 15:25:
[...]
Waarom toch die roep om alles maar dicht te doen? Als ik dit topic zo volg lijkt er wel een hele groep mensen te zijn die graag alles dicht gooien en betonblokken bij de grenzen willen gooien.
Ik snap het gewoon niet. Iedereen lijkt elkaar een beetje na te willen doen. Wij gaan X doen omdat de buren het ook doen.
Wat ik eerder al zei, niemand lijkt het onder controle te krijgen. Geen enkel land. Moeten we de rit niet gewoon uit zitten tot Maart en men weer minder binnen zit?
[...]
het virus kent geen grenzen, dus waarom die drang om het maar dicht te gooien?
Ik ben juist blij dat NL hier voorzichtig mee om gaat. We moeten oppassen dat we niet meer kapot maken dan nodig is.
Ziekenhuizen in Brabant hebben personeel te kort met kerst omdat teveel zorgpersoneel uitgevallen is
https://www.omroepbrabant...en-afzien-van-kerstverlof
Grenzen gaan niet dicht en gaan dit jaar ook niet dicht. Zelfs niet in strenge lockdown landen voor Spanje en Italie is het vrachtverkeer gewoon doorgegaan.
Je wilt niet op het punt komen waar er in de ziekenhuis moet worden gekozen voor wie er in het ziekenhuis mag en wie niet..
Herinneren we Bergamo nog ?
https://www.trouw.nl/spor...kbare-afleiding~b8543408/
Naar school heeft wat meer maatschappelijk belang dan naar de HEMA.matthijst schreef op zondag 13 december 2020 @ 15:42:
[...]
Ik zou me drukker maken over kinderen die 8 uur per dag met z'n dertigen per lokaal over elkaar heen aan het ademen zijn, dan over Wim en Marie die met mondkapje op in de Hema lopen, maar goed.
Nee hoor, want volgens Jaap van Dissel kan dat niet de oorzaak zijn!matthijst schreef op zondag 13 december 2020 @ 15:42:
[...]
Ik zou me drukker maken over kinderen die 8 uur per dag met z'n dertigen per lokaal over elkaar heen aan het ademen zijn, dan over Wim en Marie die met mondkapje op in de Hema lopen, maar goed.
Denk dat een weekje thuisonderwijs na de kerstvakantie niet veel kwaad doet.MikeyMan schreef op zondag 13 december 2020 @ 15:43:
[...]
Naar school heeft wat meer maatschappelijk belang dan naar de HEMA.
Als dat 10x zoveel effect heeft dan de HEMA dicht, snap ik ergens ook wel de afweging.
Verder wel eens dat maatschappelijk belang voor onderwijs veel groter is dan de hema open.
Is ook zo, maar alles speelt mee.matthijst schreef op zondag 13 december 2020 @ 15:42:
[...]
Het is inmiddels wel duidelijk dat scholen de grote verspreiders zijn.
Zou er de voorkeur aan geven om het de week voor kerst ook mee te pakken eerlijk gezegd.Mr.Joker schreef op zondag 13 december 2020 @ 15:45:
[...]
Denk dat een weekje thuisonderwijs na de kerstvakantie niet veel kwaad doet.
Als dat 10x zoveel effect heeft dan de HEMA dicht, snap ik ergens ook wel de afweging.
Verder wel eens dat maatschappelijk belang voor onderwijs veel groter is dan de hema open.
Hier in Ierland begon de tweede grote lockdown, als een van de eerste landen in Europa, midden oktober. Daarna is het aantal besmettingen per dag zichtbaar afgenomen.wildhagen schreef op zondag 13 december 2020 @ 15:25:
[...]
Niet alleen in Europa, maar wereldwijd. Zo krijgt Zuid-Korea bijvoorbeeld ook hun eerste lockdown, nu ook daar de derde golf toegeslagen heeft.
En in nog wel meer landen wordt de roep om een lockdown steeds harder, nu eigenlijk wereldwijd de derde golf is losgebroken.
Ik kijk enigzins met argusogen naar het aanmodderen in Nederland. Eerst de hele discussie over mondkapjes (terwijl heel de wereld die al zonder problemen droeg), maar ook met de telkens een klein beetje toenemende maatregelen, in plaats van in één keer door te pakken (bijv. de eerdere - volgens mij 1 uur 's nachts - sluitingstijd van cafe's nog). De meermaals genoemde "hamer" is volgens mij nog nooit echt gebruikt. In Ierland ging midden oktober alles dicht: horeca (was sowieso enkel nog maar buiten op het terras open, geen pretje in Ierland), winkels (alles behalve essentiele zaken - supermarkten, apotheken) en was het verboden om zonder urgente reden de county (iets kleiner dan een Nederlandse provincie) uit te mogen.
Dit heeft goed gewerkt, sinds vorige week vrijdag is ook de horeca weer volledig open. Aankomende reizigers uit het buitenland moeten 2 weken in quarantaine, als dat niet gebeurd volgt er een grote geldboete of gevangenisstraf. Dit kan je verkorten door een negatieve test te doen, waarna de quarantaine afneemt naar 5 dagen na aankomst.
Nu natuurlijk wel aankijken of de besmettingen niet weer gaan toenemen nadat de restricties zijn afgenomen - grote kans dat we in januari of februari weer in een lockdown zitten, maar met het vroeg handelen lijkt familiebezoek rond kerst, plus de economie in de drukke decembermaand (voor retail en horeca) tot nu toe gered.
Dat kun je iemand die *knip*is ook niet kwalijk nemenStoney3K schreef op zondag 13 december 2020 @ 15:44:
[...]
Nee hoor, want volgens Jaap van Dissel kan dat niet de oorzaak zijn!
Dat soort opmerkingen zijn dus niet grappig en ronduit kwetsend.
[ Voor 15% gewijzigd door tweakduke op 14-12-2020 10:47 ]
Tel het aantal mensen met masker, met masker maar verkeerd gedragen, zonder masker, en wie er geen afstand houden
En dan blijft men verbaasd zijn dat het aantal gevallen stijgt...

Dat was ook mijn eerste gedachte.Mr.Joker schreef op zondag 13 december 2020 @ 14:58:
Mensen alleen de grens door laten met een formuliertje? Controleren bij de grens? Marechaussee heeft toch vrij weinig te doen.
Om de boel nou te sluiten, omdat de buren dat ook doen...
Handig zo'n kapje voor je keel, krijg je geen koude nekAmphiebietje schreef op zondag 13 december 2020 @ 15:52:
Oefening van de dag:
Tel het aantal mensen met masker, met masker maar verkeerd gedragen, zonder masker, en wie er geen afstand houden
Waarom moet het nu meteen weer zo onvriendelijk?wildhagen schreef op zondag 13 december 2020 @ 15:14:
[...]
Zie je nou zelf niet in hoe dom je eigen uitspraak is, waarom die van Bruls een heel stuk zinniger is dan die van jou? Ik hoop toch dat ik het niet letterlijk voor je uit moet tekenen....?
Waarschijnlijk dezelfde lui die luidkeels schreeuwen dat 'mondkapjes niet helpen!!!'. Nee, als je ze draagt zoals veel van die figuren op die fotos (onder de kin, alleen over de mond etc), dan helpen ze inderdaad niet. Tegen stupiditeit helpt NIKS.Amphiebietje schreef op zondag 13 december 2020 @ 15:52:
Oefening van de dag:
Echt, af en toe begin ik me af te vragen of Nederland niet één grote kleuterklas is op deze manier....
Virussen? Scan ze hier!
Dus jij beslist nu dat over een maand of 6 jij geen problemen gaat hebben om tegen je moeder te zeggen, "nee, vergeet die opname maar"?matthijst schreef op zondag 13 december 2020 @ 15:37:
[...]
Op het moment dat er iemand in je familie daadwerkelijk op sterven ligt wel ja, dat geldt voor iedereen lijkt me.
Maar dit soort dingen beslis je dan ook niet op dát moment, maar maanden vantevoren. Zoals nu ook wordt gedaan: leg alles maar stil om straks erger te voorkomen.
Je snapt hopelijk zelf toch ook wel dat je redelijk onmenselijke verlangens aan het bepleiten bent.
In de buitenlucht draag ik mijn mondkapje ook niet.TheDeeGee schreef op zondag 13 december 2020 @ 15:57:
[...]
Handig zo'n kapje voor je keel, krijg je geen koude nek
Als het in de praktijk daardoor niet werkt, werkt het dus niet. Theoretisch effect (in het lab) heb je niks aan.wildhagen schreef op zondag 13 december 2020 @ 15:59:
[...]
Waarschijnlijk dezelfde lui die luidkeels schreeuwen dat 'mondkapjes niet helpen!!!'. Nee, als je ze draagt zoals veel van die figuren op die fotos, dan helpen ze inderdaad niet. Tegen stupiditeit helpt NIKS.
Echt, af en toe begin ik me af te vragen of Nederland niet één grote kleuterklas is op deze manier....
Er zijn genoeg mensen van wie het een natte droom is om de grens van NL dicht te gooien.Snow_King schreef op zondag 13 december 2020 @ 15:25:
[...]
Waarom toch die roep om alles maar dicht te doen? Als ik dit topic zo volg lijkt er wel een hele groep mensen te zijn die graag alles dicht gooien en betonblokken bij de grenzen willen gooien.
[...]
het virus kent geen grenzen, dus waarom die drang om het maar dicht te gooien?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ik denk dat verrassend veel mensen die verklaring voor zichzelf zullen ondertekenen, net als mensen die beweren geen kasplantje te willen zijn. "schiet mij maar af als het zover is". Maar als het moment dan daar is om ze af te schieten krabbelen ze toch terug, weinig die de daad bij het woord voeren en hun spreekwoordelijke stekker er uit laten trekken.psychodude schreef op zondag 13 december 2020 @ 15:59:
[...]
Dus jij beslist nu dat over een maand of 6 jij geen problemen gaat hebben om tegen je moeder te zeggen, "nee, vergeet die opname maar"?
Je snapt hopelijk zelf toch ook wel dat je redelijk onmenselijke verlangens aan het bepleiten bent.
Iemand die een kasplantje is kan toch niet terugkrabbelen?jadjong schreef op zondag 13 december 2020 @ 16:11:
[...]
Ik denk dat verrassend veel mensen die verklaring voor zichzelf zullen ondertekenen, net als mensen die beweren geen kasplantje te willen zijn. "schiet mij maar af als het zover is". Maar als het moment dan daar is om ze af te schieten krabbelen ze toch terug, weinig die de daad bij het woord voeren en hun spreekwoordelijke stekker er uit laten trekken.
Zeker, met name ook in het geval van het coronavirus. Het is medisch gezien gewoonweg ontzettend lastig om aan te wijzen welk individueel persoon zal komen te overlijden en wie niet. Dit des te lastiger vroeg in het ziekteproces bij moment van ziekenhuis presentatie. En iedereen zal voor zichzelf toch al snel de hoop hebben dat zij niet behoren tot de groep die uiteindelijk wel overlijdt of zelfs IC behoeftig wordt.jadjong schreef op zondag 13 december 2020 @ 16:11:
[...]
Ik denk dat verrassend veel mensen die verklaring voor zichzelf zullen ondertekenen, net als mensen die beweren geen kasplantje te willen zijn. "schiet mij maar af als het zover is". Maar als het moment dan daar is om ze af te schieten krabbelen ze toch terug, weinig die de daad bij het woord voeren en hun spreekwoordelijke stekker er uit laten trekken.
Niet bij acuut trauma zoals een ongeval, wel als je het aan ziet komen zoals bijvoorbeeld ALS.Patriot schreef op zondag 13 december 2020 @ 16:21:
[...]
Iemand die een kasplantje is kan toch niet terugkrabbelen?
Afgelopen zomer ben ik langs de Nederlands-Duitse grens gefietst, van Delfzijl tot Vaals. Dan ontdek je al snel dat de economieën en woonkernen aan weerszijden van de grens volkomen met elkaar verweven zijn. De grens is intussen een fictie zonder betekenis geworden, op de nummerborden van de auto's na. En aan de Duitse kant mag je op zondag je gazon niet maaien, Het idee dat je de grens zou willen afsluiten is te ridicuul voor woorden. De Belgen hebben het dit voorjaar wel gedaan, hermetisch nog wel, en dat is een van de grootste schandalen uit de na-oorlogse Europese geschiedenis. Niet dat het ergens toe leidde, behalve tot narigheid voor oma's en opa's die hun kleinkinderen maandenlang niet meer mochten zien, om maar iets simpels te noemen.Snow_King schreef op zondag 13 december 2020 @ 15:25:
Aantal mensen wat duidelijk niet alleen is valt me nog meer op, eerlijk gezegd.Amphiebietje schreef op zondag 13 december 2020 @ 15:52:
Oefening van de dag:
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Ik heb het gevoel dat er inderdaad een grote groep mensen is die daar een kick van zou krijgen. Lekker nationalistisch allemaal.YakuzA schreef op zondag 13 december 2020 @ 16:04:
[...]
Er zijn genoeg mensen van wie het een natte droom is om de grens van NL dicht te gooien.
Ik vind het doodeng dat jarenlang wetgeving en vrijheden zo even wordt weg gewoven.
Ik heb geen winkel, maar ik zou echt heel boos zijn als ik dicht moet. Wie is de overheid om te bepalen dat mijn winkel dicht moet? Net zoals dat de overheid nu denkt te bepalen hoe veel mensen ik in mijn huis mag ontvangen.
Ik vind het maar een enge tijd. Bestuurders trekken ineens veel macht naar zich toe.
Lekker makkelijk. Diezelfde mensen die aan de ene kant van die fictie zonder betekenis wonen gaan ook naar de andere kant als de brandstof of boodschappen er goedkoper zijn. Als het uitkomt dan is die grens er ineens wel. Het idee dat het geen effect heeft zuig je ook volkomen uit je duim. Het effect was vrij duidelijk, minder grensverkeer en minder contactmomenten tussen Belgen en Nederlanders.prijk schreef op zondag 13 december 2020 @ 16:27:
[...]
Afgelopen zomer ben ik langs de Nederlands-Duitse grens gefietst, van Delfzijl tot Vaals. Dan ontdek je al snel dat de economieën en woonkernen aan weerszijden van de grens volkomen met elkaar verweven zijn. De grens is intussen een fictie zonder betekenis geworden, op de nummerborden van de auto's na. En aan de Duitse kant mag je op zondag je gazon niet maaien, Het idee dat je de grens zou willen afsluiten is te ridicuul voor woorden. De Belgen hebben het dit voorjaar wel gedaan, hermetisch nog wel, en dat is een van de grootste schandalen uit de na-oorlogse Europese geschiedenis. Niet dat het ergens toe leidde, behalve tot narigheid voor oma's en opa's die hun kleinkinderen maandenlang niet meer mochten zien, om maar iets simpels te noemen.
Ah, interessant, heb je bronnen om je uitspraken te ondersteunen? Ik ben wel benieuwd hoeveel mensen erop terugkomen, en in welke situaties dat gebeurt.jadjong schreef op zondag 13 december 2020 @ 16:26:
[...]
Niet bij acuut trauma zoals een ongeval, wel als je het aan ziet komen zoals bijvoorbeeld ALS.
Exact.prijk schreef op zondag 13 december 2020 @ 16:27:
[...]
Afgelopen zomer ben ik langs de Nederlands-Duitse grens gefietst, van Delfzijl tot Vaals. Dan ontdek je al snel dat de economieën en woonkernen aan weerszijden van de grens volkomen met elkaar verweven zijn. De grens is intussen een fictie zonder betekenis geworden, op de nummerborden van de auto's na. En aan de Duitse kant mag je op zondag je gazon niet maaien, Het idee dat je de grens zou willen afsluiten is te ridicuul voor woorden. De Belgen hebben het dit voorjaar wel gedaan, hermetisch nog wel, en dat is een van de grootste schandalen uit de na-oorlogse Europese geschiedenis. Niet dat het ergens toe leidde, behalve tot narigheid voor oma's en opa's die hun kleinkinderen maandenlang niet meer mochten zien, om maar iets simpels te noemen.
Ik woon in Venlo en daar is het precies zo.
Ik ken Nederlanders die net over de grens in Duitsland wonen en in Venlo werken. Andersom ook het zelfde verhaal.
Boodschappen haal ik deels bij Lidl en Trinkgut in Duitsland, dat is dichterbij dan de AH.
Over en weer rijden hier de auto’s, fietsen mensen, etc.
Grenzen sluiten vind ik echt doodeng en vooral ook dat mensen daar achter willen staan.
Open grenzen is een groot goed welke we moeten verdedigen.
Gelukkig is het makkelijk zelf te bepalen hoeveel mensen je thuis uitnodigt, daar gaat de overheid helemaal niet over. Voor winkels is het helaas niet zo makkelijk, die worden natuurlijk keihard beboet als ze open blijven als dat niet mag. Heel bizar inderdaad.Snow_King schreef op zondag 13 december 2020 @ 16:31:
[...]
Ik heb het gevoel dat er inderdaad een grote groep mensen is die daar een kick van zou krijgen. Lekker nationalistisch allemaal.
Ik vind het doodeng dat jarenlang wetgeving en vrijheden zo even wordt weg gewoven.
Ik heb geen winkel, maar ik zou echt heel boos zijn als ik dicht moet. Wie is de overheid om te bepalen dat mijn winkel dicht moet? Net zoals dat de overheid nu denkt te bepalen hoe veel mensen ik in mijn huis mag ontvangen.
Ik vind het maar een enge tijd. Bestuurders trekken ineens veel macht naar zich toe.
Dat is prima, maar accepteer dan ook dat het een wedstrijdje wordt welk land er de strengste maatregelen neemt en alle andere buurlanden er braaf achteraan rennen.Snow_King schreef op zondag 13 december 2020 @ 16:34:
[...]
Open grenzen is een groot goed welke we moeten verdedigen.
Probeer het eens positief te bekijken: ondanks dat je buiten geen mondkapje op hoeft, heeft een groot deel van de mensen het toch op.Amphiebietje schreef op zondag 13 december 2020 @ 15:52:
Oefening van de dag:
Dat bepaalde artikelen door economische factoren in het ene land goedkoper zijn dan in het andere doet aan de noodzaak en vanzelfsprekendheid van vrij grensverkeer niets af.Patriot schreef op zondag 13 december 2020 @ 16:32:
[...]
Lekker makkelijk. Diezelfde mensen die aan de ene kant van die fictie zonder betekenis wonen gaan ook naar de andere kant als de brandstof of boodschappen er goedkoper zijn. Als het uitkomt dan is die grens er ineens wel. Het idee dat het geen effect heeft zuig je ook volkomen uit je duim. Het effect was vrij duidelijk, minder grensverkeer en minder contactmomenten tussen Belgen en Nederlanders.
Die Belgen gingen nu in België boodschappen doen en hadden daar hun contactmomenten. Je trapt in de valkuil dat bestrijding van het coronavirus een zaak van de afzonderlijke Europese landen zou moeten zijn. Dat leidt tot niets, alleen tot enorme economische schade. Afgezien daarvan hebben de Belgische coronacijfers de afgelopen tijd ruimschoots bewezen dat het Belgische strenge grensbeleid een totale sof is geweest. Ze zijn er dan ook van teruggekomen.
De huidige maatregelen incl mondkapjes (al dan niet goed gedragen), helpen geen ene bal. En zometeen komen alle (grens)Duitsers hierheen..
De reactie is wel eigenzins wat misplaats. Ik snap de frustratie en onmacht wel dat het zo overkomt.Snow_King schreef op zondag 13 december 2020 @ 16:31:
[...]
Ik heb het gevoel dat er inderdaad een grote groep mensen is die daar een kick van zou krijgen. Lekker nationalistisch allemaal.
Bestuurlijke macht bestaat in een andere vorm maar waar we nu met de huidige crisis mee te maken krijgen is de noodwet. Ik heb eerder in deze reeks een stuk geschreven met bronnen dat er besluiten zijn gemaakt op basis van de volksgezondheid. Wanneer de specifieke noodwet in werking treed dan heb je niks te willen. Ook binnenhuis. Dan is het opvolgen en klaar.
Prachtig, beginnen over een sneue dooddoener om vervolgens de volgende alinea zelf te komen met een sneue dooddoener. Alsof iedereen die het niet met je eens is een melkwitte tweaker is die 24x7 met gesloten gordijnen opgesloten zit op z'n zolderkamertje en er normaal toch al nooit uit kwam.matthijst schreef op zondag 13 december 2020 @ 10:14:
[...]
Dit vind ik ook zo'n sneue dooddoener. Alsof de enige klachten die tellen de klachten die corona zelf veroorzaakt zijn.
Als je de laatste berichten moet geloven zijn we nog wel tot augustus bezig.
Dat is dan anderhalf jaar fulltime thuiswerken geweest.
Nu leef jij waarschijnlijk om te werken, ik ga als ik niet werk graag op vakantie, naar concerten, festivals, de kroeg of weekendjes weg. Meeste daarvan konden dan ook anderhalf jaar niet.
En waarom dan? Om te zorgen dat de ziekenhuizen niet vollopen. Of om "de zwakkeren te beschermen".
Het zal je ongetwijfeld verbazen maar ik werk, net als m'n vrouw, om te leven en de vele uitjes die we normaal gesproken samen of met de honden maken missen we sinds maart en dat is op z'n zachtst gezegd knap waardeloos.
Verschil is kennelijk alleen dat wij ons er bij neer kunnen leggen en dit gewoon zien als een verloren jaar, shit happens. Geld dat nu niet uitgegeven wordt aan vakantie, uitjes en dergelijke is gebruikt voor de hypotheek en er lijkt licht aan het einde van de tunnel dus de 'schade' halen wel volgend jaar wel weer in.
[ Voor 10% gewijzigd door ninjazx9r98 op 13-12-2020 16:55 ]
Natuurlijk niet, er komt een lockdown. Dat kan gewoon niet anders, nu Merkel de toon heeft gezet voor de komende weken. Rutte kan slechts volgen.Segafreak83 schreef op zondag 13 december 2020 @ 16:52:
Nou, eens zien waar knabbel en babbel mee gaan komen dinsdag, zal wel weer slappe hap worden.
De huidige maatregelen incl mondkapjes (al dan niet goed gedragen), helpen geen ene bal. En zometeen komen alle (grens)Duitsers hierheen..
Vanzelfsprekend is het blijkbaar niet, anders hadden we het er niet over. Noodzaak is ook een relatief begrip, het hangt af van gestelde doelen. Als het doel is om grensverkeer te beperken dan staat vrij grensverkeer haaks op de gestelde doelen.prijk schreef op zondag 13 december 2020 @ 16:42:
[...]
Dat bepaalde artikelen door economische factoren in het ene land goedkoper zijn dan in het andere doet aan de noodzaak en vanzelfsprekendheid van vrij grensverkeer niets af.
Nou en?Die Belgen gingen nu in België boodschappen doen en hadden daar hun contactmomenten.
Hoe volgt dat uit elkaar, volgens jou?Je trapt in de valkuil dat bestrijding van het coronavirus een zaak van de afzonderlijke Europese landen zou moeten zijn. Dat leidt tot niets, alleen tot enorme economische schade.
Hoe dan ook heb je in de praktijk te maken met de situatie waarin je buurland minder of andere maatregelen kan treffen tegen zo'n virus. Het beperken van reizen in een bepaald gebied hoort daarbij, dus ook de grensgebieden.
Ja, het had in die specifieke situatie geen effect en dus werd de maatregel weer afgeschaft. Nogal wiedes.Afgezien daarvan hebben de Belgische coronacijfers de afgelopen tijd ruimschoots bewezen dat het Belgische strenge grensbeleid een totale sof is geweest. Ze zijn er dan ook van teruggekomen.
Misschien zijn de lampen wel kapot, de waterkoker, wie zal het zeggen.MikeyMan schreef op zondag 13 december 2020 @ 15:43:
[...]
Naar school heeft wat meer maatschappelijk belang dan naar de HEMA.
Lekker makkelijk oordelen vanachter je PC.
Ook die voorbeelden van "mensen die met elkaar praten in een supermarkt. Hoe durven ze!"
Ik heb zelf in 8 maanden tijd 2x staan praten in een supermarkt. Met een collega en een kennis die ik al tijden niet gezien had. Als dan toevallig een tweaker langsloopt dan heeft hij hier weer een mooi verhaaltje over "de aso's in de supermarkt."
Sowieso opvallend hoe vaak Tweakers mensen zien die dicht op elkaar staan en ook nogeens met elkaar praten in de super. Misschien kom je er dan zelf te vaak

Nou ja, als ik Rutte een beetje ken wordt het dan weer een 'intelligente' lockdown-light-onder-voorwaarden omdat ie politiek geen flater wil slaan.prijk schreef op zondag 13 december 2020 @ 16:55:
[...]
Natuurlijk niet, er komt een lockdown. Dat kan gewoon niet anders, nu Merkel de toon heeft gezet voor de komende weken. Rutte kan slechts volgen.
Niet een "winkels dicht, bedrijven dicht, en je krijgt een bon als je de straat op gaat voor iets anders dan het vuilnis of de hond uitlaten".
Als het advies is "kom alleen" dan moet je natuurlijk niet met papa, mama en je 2-jarige dochter de winkel in hobbelen en dan ook nog maar één winkelwagen pakken.matthijst schreef op zondag 13 december 2020 @ 17:00:
[...]
Ook die voorbeelden van "mensen die met elkaar praten in een supermarkt. Hoe durven ze!"
Ik heb voor het gemak maar even de doelen als uitgangspunt genomen zoals die zijn geformuleerd (en door NL ondertekend) in het verdrag van Schengen en talloze andere EU-verdragen, te weten een vrije interne markt met vrij personen- en goederenverkeer en zo meer.Patriot schreef op zondag 13 december 2020 @ 16:56:
[...]
Vanzelfsprekend is het blijkbaar niet, anders hadden we het er niet over. Noodzaak is ook een relatief begrip, het hangt af van gestelde doelen. Als het doel is om grensverkeer te beperken dan staat vrij grensverkeer haaks op de gestelde doelen.
Ik ben er echt bang voor dat het inderdaad een sluiting betekend voor de woonboulevards en tuincentra maar dat er bepaalde branches open mogen blijven. Dat word massaal in de rij voor de mediamarkt 2e kerstdag, want traditioneel naar de ikea zal het niet worden. Ik hoop met grote hopen dat ze voor een keertje gewoon rechtlijnig zijn in den haag morgen.Stoney3K schreef op zondag 13 december 2020 @ 17:00:
[...]
Nou ja, als ik Rutte een beetje ken wordt het dan weer een 'intelligente' lockdown-light-onder-voorwaarden omdat ie politiek geen flater wil slaan.
Niet een "winkels dicht, bedrijven dicht, en je krijgt een bon als je de straat op gaat voor iets anders dan het vuilnis of de hond uitlaten".

Ja, dat zijn ook belangrijke doelen om af te wegen, maar het zijn niet de enige doelen die gesteld worden bij een eventuele (de facto) grenssluiting.prijk schreef op zondag 13 december 2020 @ 17:10:
[...]
Ik heb voor het gemak maar even de doelen als uitgangspunt genomen zoals die zijn geformuleerd (en door NL ondertekend) in het verdrag van Schengen en talloze andere EU-verdragen, te weten een vrije interne markt met vrij personen- en goederenverkeer en zo meer.
Dat je een andere afweging wilt maken of het niet eens bent met de gestelde doelen is prima, maar doen alsof er geen doelen kunnen zijn waarbij een grenssluiting effectief is om dat doel te bereiken is gewoon een poging om je eigen argument redelijker te doen lijken dan het in werkelijkheid is.
https://www.nu.nl/coronav...nederlands-ingrijpen.html
'Na extra maatregelen Duitsland kan Nederland niet achterblijven'
Nu Duitsland heeft besloten dat vanaf woensdag een lockdown geldt in dat land, kan Nederland niet achterblijven en zijn aanvullende maatregelen nodig. Dat stelt Hubert Bruls, de voorzitter van het Veiligheidsberaad.
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Ah joh, ons politieapparaat heeft al niks te doen en is totaal niet onderbezetMikeyMan schreef op zondag 13 december 2020 @ 17:13:
Avondklok met oud en nieuw? Ik wens ze veel succes...

Wordt een halve burgeroorlog

Ik ben ook best wel bang dat met de jaarwisseling de vuurpijl vlam wel eens in de pan zou kunnen slaan.Mr.Joker schreef op zondag 13 december 2020 @ 17:23:
[...]
Ah joh, ons politieapparaat heeft al niks te doen en is totaal niet onderbezet
Verwijderd
Zodat het direct duidelijk wordt dat je moeder haar baan kwijt is, omdat de winkel dicht moest doordat jij zonodig moest feesten.
Gaat ons ook heel veel lastenverzwaringen schelen de komende jaren.
Maar dan ook niet klagen als je achter de ziekenwagen aan naar Groningen of Duitsland mag rijden wanneer je familielid opgenomen moet worden. Of niet janken als je familielid geen ziekenhuisplek meer krijgt omdat we in fase zwart komen.
Ik heb niet het idee dat de dichte winkels nu veroorzaakt worden door mensen die zo nodig moesten feesten. Want euh, waar dan? Afgezien van dat handjevol feestjes onder een viaduct valt er de laatste maanden weinig te feesten.Verwijderd schreef op zondag 13 december 2020 @ 17:27:
Zodat het direct duidelijk wordt dat je moeder haar baan kwijt is, omdat de winkel dicht moest doordat jij zonodig moest feesten.
Dus gewoon maar botweg roepen "Je hebt het aan jezelf te danken!" is een beetje kort door de bocht.
Ja idd...Mr.Joker schreef op zondag 13 december 2020 @ 17:23:
[...]
Ah joh, ons politieapparaat heeft al niks te doen en is totaal niet onderbezet
Eerdere berichten spraken over dubbele politieinzet.
Maar ik weet uit betrouwbare bron dat ze in Den Haag voor de jaarwisseling nu al tegen -20% aan kijken.
Kennis van me heeft een slijterij; valt niet onder essentiele winkels. Die maakt zich enorm zorgen over plunderingen

[ Voor 12% gewijzigd door MikeyMan op 13-12-2020 17:34 ]
Ik denk dat alleen maar duidelijker wordt dat de verspreiding via scholen verloopt.MikeyMan schreef op zondag 13 december 2020 @ 15:46:
[...]
Zou er de voorkeur aan geven om het de week voor kerst ook mee te pakken eerlijk gezegd.
Vóór de grote vakantie waren de scholen lang dicht en bleef het aantal besmettingen dalen.
Na de vakantie ging het mis toen de scholen weer ongeveer 1,5 maand open waren.
In de 2e lockdown gingen ze spontaan hard naar beneden door de vakanties in oktober. Nu loopt het weer extreem op omdat iedereen al enige tijd elkaar weer zit te besmetten.
Nou, de stijging nu is grotendeels te verklaren door tieners en twintigers die zich op die broeinesten die middelbare scholen heten niet kunnen gedragen. Tieners en hun ouders zijn tenslotte nu de groepen die vooraanstaan in het aantal besmettingen.Stoney3K schreef op zondag 13 december 2020 @ 17:30:
[...]
Ik heb niet het idee dat de dichte winkels nu veroorzaakt worden door mensen die zo nodig moesten feesten. Want euh, waar dan? Afgezien van dat handjevol feestjes onder een viaduct valt er de laatste maanden weinig te feesten.
Dus gewoon maar botweg roepen "Je hebt het aan jezelf te danken!" is een beetje kort door de bocht.
Die feesten zal een klein deel verklaren, maar inderdaad niet zo massaal als een schoolgebouw met 1600+ pubers die zich massaal niet aan de maatregelen houden.
Ik hoop echt dat de overheid nu eindelijk die scholen maatregelen op gaat leggen. Eerst maar eens een week extra thuisblijven met thuisonderwijs na de vakantie op de trend te breken en dan die plannen (zoals begintijden splitsen, aantal dagen in de week online onderwijs en een aantal fysiek) die op veel scholen blijkbaar al klaarlagen eens in te voeren, aangezien het gros van de scholen slaafs wacht totdat het opgedragen wordt ipv zelf eens na te denken.
Ik heb momenteel bijna geen opdrachten als zzp'er maar het komt echt niet in me op om daarvan de schuld te geven aan degenen die de regels aan hun laars lappen. Iedereen kan namelijk getroffen worden door het virus, ook al houd je je prima aan de regels (stel dat je schoolgaande kinderen hebt...). Elkaar de maat nemen en de schuld geven is een heilloze weg en leidt slechts tot nog meer polarisatie en zinloze agressie.Verwijderd schreef op zondag 13 december 2020 @ 17:27:
Ik vraag me af hoeveel steun de overheid nog wil uitdelen om de verkiezingen enigszins te redden. Misschien moet alle steun gestopt worden. Dan heeft de bevolking het zelf in de hand.
Gaat ons ook heel veel lastenverzwaringen schelen de komende jaren.
Tegen die tijd liggen de ziekenhuizen wellicht helemaal vol dus jammer voor iedereen die een paar klappen of erger krijgt van de politie. Dat is het risico dat ze dan bewust nemen door rotzooi te trappen.Stoney3K schreef op zondag 13 december 2020 @ 17:24:
[...]
Ik ben ook best wel bang dat met de jaarwisseling de vuurpijl vlam wel eens in de pan zou kunnen slaan.
And to think they once said that computers would take away jobs.
De schatting is dat we voor oud en nieuw al aan de max capaciteit zitten als het net zo loopt als voor de vorige lockdown qua cijfers. Ben benieuwd of we weer naar massale afschaling van de reguliere zorg gaan, want dat zit er hard aan te komen.IJzerlijm schreef op zondag 13 december 2020 @ 17:37:
[...]
Tegen die tijd liggen de ziekenhuizen wellicht helemaal vol dus jammer voor iedereen die een paar klappen of erger krijgt van de politie. Dat is het risico dat ze dan bewust nemen door rotzooi te trappen.
[ Voor 10% gewijzigd door LZ86 op 13-12-2020 17:40 ]
Dus zelfs vóór oud en nieuw hebben we al kans op code zwart, en dan komt alle ellende met dronken feestgangers en vuurwerk-knutselaars er nog bij. Lekker vooruitzicht.LZ86 schreef op zondag 13 december 2020 @ 17:38:
[...]
De schatting is dat we voor oud en nieuw al aan de max capaciteit zitten als het net zo loopt als voor de vorige lockdown qua cijfers.
Oh wacht, dat was verboden, dus niemand gaat het in zijn hoofd halen om een glaasje champagne te veel te drinken en met vuurwerk te spelen.

Lockdown im Handel: Diese Ausnahmen gelten
der Lebensmittel-Einzelhandel,
Direktvermarkter für Lebensmittel,
Abhol- und Lieferdienste,
Getränkemärkte,
Reformhäuser,
Apotheken,
Sanitätshäuser,
Drogerien,
Optiker,
Hörgeräteakustiker,
Tankstellen,
Kfz- und Fahrradwerkstätten,
Banken und Sparkassen,
Poststellen,
Reinigungen,
Waschsalons,
Zeitungsverkaufsläden,
Tierbedarfs- und Futtermittelmärkte,
Weihnachtsbaumstände
und Großhandel.
Het vooruitzicht dat er geen plek is in de ziekenhuizen is denk ik de enige effectieve maatregel om gedrag aan te passen die we hebben in dit land.Stoney3K schreef op zondag 13 december 2020 @ 17:40:
[...]
Dus zelfs vóór oud en nieuw hebben we al kans op code zwart, en dan komt alle ellende met dronken feestgangers en vuurwerk-knutselaars er nog bij. Lekker vooruitzicht.
Oh wacht, dat was verboden, dus niemand gaat het in zijn hoofd halen om een glaasje champagne te veel te drinken en met vuurwerk te spelen.
En de schoenenzaak en de Media Markt.jadjong schreef op zondag 13 december 2020 @ 17:42:
Dus eigenlijk alleen de speelgoedwinkel is dicht?
Ik denk zelfs dat dát nog niets uithaalt tenzij Jantje met zijn afgeknalde hand letterlijk de deur wordt gewezen op de SEH.IJzerlijm schreef op zondag 13 december 2020 @ 17:42:
[...]
Het vooruitzicht dat er geen plek is in de ziekenhuizen is denk ik de enige effectieve maatregel om gedrag aan te passen die we hebben in dit land.
Alle funshop plekken zijn dicht.jadjong schreef op zondag 13 december 2020 @ 17:42:
Open zijn de echt belangrijke zaken. En kerstboomwinkels
[ Voor 4% gewijzigd door LZ86 op 13-12-2020 17:45 ]
Elektronicawinkels, kledingwinkels, meubelwinkels, tuincentra....jadjong schreef op zondag 13 december 2020 @ 17:42:
Eigenlijk alle funshopping. Lijkt wel alsof ze het bewust gedaan hebben.
Kerstboom verkoop, echt belangrijkLZ86 schreef op zondag 13 december 2020 @ 17:44:
[...]
Alle funshop plekken zijn dicht.
Open zijn de echt belangrijke zaken.
Ja die zag ik net inderdaad ook

Ook de Duitsers doen gekke dingen
Lijkt me ook. Bouwmarkten, tuincentra, boekhandels, huishoudelijke artikelen, elektronica, cadeauwinkels, bloemenwinkels, Action-meuk... allemaal dicht.ijdod schreef op zondag 13 december 2020 @ 17:44:
Ik denk dat je dat onderschat. Op basis van de DE lijst schat ik dat het winkelcentrum hier voor 2/3 dicht zou moeten, als het niet meer is.
Nee, ik zou nu de afweging willen maken of die hele semi lockdown en alles wat er aan schulden en achtergestelde zorg het allemaal wel waard is om een relatief klein aantal mensen te redden.psychodude schreef op zondag 13 december 2020 @ 15:59:
[...]
Dus jij beslist nu dat over een maand of 6 jij geen problemen gaat hebben om tegen je moeder te zeggen, "nee, vergeet die opname maar"?
Jij verbindt daaraan een conclusie dat het dan meteen over mijn moeder zou gaan, maar de realiteit is dat die kans onnoemelijk klein is. Dus die kans wil ik wel aan gaan. Net als dat ik dat voor mezelf wil: kan zijn dat ik over 4 maanden corona zou krijgenen de pech zou hebben dat het ziekenhuis vol is. Pech. De andere optie is nog bijna een jaar klootviolen. Dat laatste is een zekerheid, doodgaan aan corona een minimale kans.
Maar goed, kansberekening doet het slecht in de kranten en journaals, dus blijven we lekker met nummertjes gooien.
Maar in Duitsland blijft wel veel meer open natuurlijk. Hoeveel bankfilialen zij nog hebben is absurdMikeyMan schreef op zondag 13 december 2020 @ 17:45:
[...]
Elektronicawinkels, kledingwinkels, meubelwinkels, tuincentra....
Is om te voorkomen dat mensen het bos in trekken om zelf een Tannenbaum te roven. Niet onredelijk, deze uitzondering, want die bomen zijn al gezaagd en toch zonde om dan weg te gooien.LZ86 schreef op zondag 13 december 2020 @ 17:47:
[...]
Ja die zag ik net inderdaad ook![]()
Ook de Duitsers doen gekke dingen
Maar je houdt wel de mogelijkheid voor tuincentra om open te blijven, want ze verkopen hondenvoer, konijnenstro, en kerstbomen.prijk schreef op zondag 13 december 2020 @ 17:54:
[...]
Is om te voorkomen dat mensen het bos in trekken om zelf een Tannenbaum te roven. Niet onredelijk, deze uitzondering, want die bomen zijn al gezaagd en toch zonde om dan weg te gooien.
Misschien is het al sinds maart ofzo niet meer de bedoeling om te funshoppen?MikeyMan schreef op zondag 13 december 2020 @ 17:45:
[...]
Elektronicawinkels, kledingwinkels, meubelwinkels, tuincentra....
Wooshstylezzz schreef op zondag 13 december 2020 @ 17:57:
[...]
Misschien is het al sinds maart ofzo niet meer de bedoeling om te funshoppen?
Er lijkt enig licht inderdaad, maar voor hetzelfde geld is volgend jaar ook een verloren jaar zoals jij het noemt.ninjazx9r98 schreef op zondag 13 december 2020 @ 16:55:
Verschil is kennelijk alleen dat wij ons er bij neer kunnen leggen en dit gewoon zien als een verloren jaar, shit happens. Geld dat nu niet uitgegeven wordt aan vakantie, uitjes en dergelijke is gebruikt voor de hypotheek en er lijkt licht aan het einde van de tunnel dus de 'schade' halen wel volgend jaar wel weer in.
Nobel dat jij het in dat geval heel normaal zou vinden om voor jezelf en 17 miljoen anderen vrolijk 2 jaren weg te gooien.
Hier in t dorp staan ze bij elke super bij de deur karren uit te delen.Stoney3K schreef op zondag 13 december 2020 @ 17:01:
de winkel in hobbelen en dan ook nog maar één winkelwagen pakken.
Daar kom je zonder niet naar binnen.
Ja, maar dan worden de afdelingen met kamerplanten en tuinmeubilair met linten afgezet, neem ik aan.Stoney3K schreef op zondag 13 december 2020 @ 17:57:
[...]
Maar je houdt wel de mogelijkheid voor tuincentra om open te blijven, want ze verkopen hondenvoer, konijnenstro, en kerstbomen.
Wat moet er dan gebeuren, een corona patient naar buiten smijten zodat Jantje de idioot die zo nodig moest knallen te kunnen helpen ?Stoney3K schreef op zondag 13 december 2020 @ 17:43:
[...]
Ik denk zelfs dat dát nog niets uithaalt tenzij Jantje met zijn afgeknalde hand letterlijk de deur wordt gewezen op de SEH.
Je slaat een beetje door denk ik?Stoney3K schreef op zondag 13 december 2020 @ 17:40:
[...]
Dus zelfs vóór oud en nieuw hebben we al kans op code zwart, en dan komt alle ellende met dronken feestgangers en vuurwerk-knutselaars er nog bij. Lekker vooruitzicht.
Is alcohol drinken nu ook al schandpaalwaardig?
Ja want het volledige jaar is weggegooid...........matthijst schreef op zondag 13 december 2020 @ 17:59:
[...]
Er lijkt enig licht inderdaad, maar voor hetzelfde geld is volgend jaar ook een verloren jaar zoals jij het noemt.
Nobel dat jij het in dat geval heel normaal zou vinden om voor jezelf en 17 miljoen anderen vrolijk 2 jaren weg te gooien.
Oh wacht. Januari/februari was er niets aan de hand, en in de zomer hebben we ontzettend veel kunnen doen een aantal maanden.
Dat zal aankomende zomer niet anders zijn, want coronavirussen blijken in de zomer nu eenmaal minder actief en de volgende winter zal een substantiëel deel van de (kwetsbare) bevolking gevaccineerd zijn en is er geen probleem meer.
Logisch lijstje lijkt me?MikeyMan schreef op zondag 13 december 2020 @ 17:41:
De soep wordt overigens in Duitsland ook niet zo heet gegeten:
...
Wat verwachtte jij dan? Letterlijk alles dicht?
Zat bejaarden die niks online kopen, die moeten toch ook hun spullen kunnen halen.
Maar wat is funshoppen? Volgens mij is dat een beetje door de stad slenteren, een winkel binnenlopen zonder duidelijk koopdoel, hier en daar wat kleertjes passen, etc, in tegenstelling tot doelbewust de Mediamarkt binnenstappen omdat je een mooie OLED kleurenbak wil om de verveling te bestrijden.stylezzz schreef op zondag 13 december 2020 @ 17:57:
[...]
Misschien is het al sinds maart ofzo niet meer de bedoeling om te funshoppen?
Dit topic is gesloten.
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek, dus geen slowchat.
Ook persoonlijke anekdotes over mensen die zich niet aan maatregelen houden hoeven niet in dit topic.
Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?
Overige topics:
• Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
• Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
• Coronavirus Slowchat #2
• Het nut en de noodzaak van mondkapjes
• Kennis- en ervaringstopic mondneusmaskers (mondkapjes)
• De Coronavaccins