Emotie is een lastig iets in een ziekenhuis. Hoewel ik het begrijp snap ik niet dat je je erdoor laat lijden.
Ik weet nog goed dat op een incourant tijdstip m'n toen (bijna) terminale moeder het halve ziekenhuis door moest voor een scan een verpleegkundige in haar eentje zo'n beetje de halve afdeling moet runnen. Die had ook moeite om het aan te kunnen, dat merkte je wel, die had de rust niet meer. Ik heb zelf de weg gewezen naar de juiste afdeling anders gingen we verkeerd en m'n moeder uiteindelijk zelf weer terug gereden naar de afdeling zodat de verpleegkundige daar gewoon kon blijven en doorwerken.
Dat is vast niet zoals mensen het graag zien, maar wat moet je dan? De boel dan maar luidkeels gaan affikken? Alsof het lokale personeel daar iets aan kan doen. Ga dan gewoon helpen met je grote bakkes en stem de volgende keer geen VVD.

/rant
Voor wat betreft zuurstof levering, indien aan huis dan kun je daar vermoedelijk zeker tegen limieten aanlopen. Er komt toch de nodige logistiek bij kijken. Het is ook niet even iets dat je met PostNL kunt versturen want het is explosiegevoelig.
Overigens hoeft zuurstof niet het enige te zijn dat thuis noodzakelijk is. Vocht suppletie en eventuele IV medicatie kan bijvoorbeeld ook noodzakelijk zijn indien iemand slecht in staat is om in de eigen behoefte te voorzien door het ziek zijn. Dus dan heb je ook een gekwalificeerd verpleegkundige nodig die kan voorzien op de zorg rondom een infuus thuis.
Allemaal niet zo eenvoudig.
Ik weet het. Speciaal transport wat op afspraak moet. Apparatuur die het ter plekke uit de lucht trekt. Flessen op de gang voor het geval het apparaat stil valt. Kleine fles voor als je naar het ziekenhuis moet voor controle want anders zit je de hele rit zonder.
Melding bij de brandweer/gemeente dat er brandgevaarlijke stoffen in huis zijn. Sticker bij de voordeur om dit aan te geven. Kan nog wel even door gaan.
En oh ja, als je wilt kan je ook nog stroomkosten gaan claimen bij de verzekering.

Indien je zuurstof binnen een ziekenhuis bedoelt, daar hebben ziekenhuizen gewoon eigen generatoren voor. Je bent daarin dan ook niet afhankelijk van levering van elders maar haalt het gewoon zelf uit de lucht.
Dat bedoelde ik inderdaad, maar nu je dat zegt bedenk ik mij dat je daar ook gewoon mobiele apparaten voor thuis voor hebt.