Het Coronavirus in Nederland en België - deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 130 ... 224 Laatste
Acties:
  • 695.729 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-10 15:58
(beetje offtopic)

De duitsers gaan misschien het afhalen van online besteld vuurwerk en het afsteken niet verbieden.
Maar is nog niet zeker allemaal las ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 12:55
Plenkske schreef op zondag 13 december 2020 @ 12:45:
(beetje offtopic)

De duitsers gaan misschien het afhalen van online besteld vuurwerk en het afsteken niet verbieden.
Maar is nog niet zeker allemaal las ik.
Dat klinkt meer als het Nederlandse polderen, ben ik niet gewend van ze.

Sowieso verwacht ik in NL en DE wel mogelijkheid tot afhalen bij diverse winkels. Dat werd in België ook gedaan. Over België gesproken, die zijn weer open sinds 1 december. Zal wel gezellig druk zijn volgend weekend.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:11

Laguna

Connaisseur

Rockvee2 schreef op zondag 13 december 2020 @ 12:38:
[...]

Moeten we anders dan ook maar sorteren dat gezonde mensen eerder toegang moeten krijgen dan rokers/drinkers/obesitas mensen ?
Lijkt mij een goed initiatief om een gezonde levensstijl te stimuleren.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14:32
Kerstvakantie één weekje langer laten duren op het basis en middelbare onderwijs lijkt me wat het dinsdag ook gaat worden verstandig.

Met kerst en nieuw gaan mensen of het nu mag of niet toch wel bij elkaar komen, daar gaan een hoop besmettingen binnen familie's/vriendengroepen plaatst vinden. Dan kun je beter even anderhalf tot twee weken wachten met de scholen dan deze extra besmettingen rond de feestdagen meteen aan veel anderen door te geven via de scholen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Yucon schreef op zondag 13 december 2020 @ 12:21:
Het viel me gisteren bij de lokale praxis op dat die maar heel weinig kerstartikelen hadden. Alsof ze er al een beetje op voorsorteerden. Dat kan eigenlijk niet gezien de levertijden van dat soort spullen, maar heeft iemand anders iets soortgelijks gezien?
Het lokale tuincentrum hier (familiebedrijf, geen grote keten) zet wel dik in op kerst. Uiteraard de kerstbomen verkoop, maar ook andere kerstspullen. Als die komende week dicht moeten kan dat vervelend zijn. De voorraad kerstbomen kan je weggooien en je loopt omzet mis.
42erik schreef op zondag 13 december 2020 @ 12:23:
Nu de investering en pas over een jaar het inkomen... Dan eerst maar eens hopen dan nog te bestaan. Dit is echt niet zo makkelijk als je denkt hoor
Sportkledingzaken hadden dat al eerder. Door het wegvallen van dingen als wintersport hadden die onverkoopbare collecties en in 2021 wil niemand meer de mode uit 2020 tenzij het voor een heel zacht prijsje gaat. Opslaan kost ook geld. De compensatie vanuit de overheid is nu ook niet echt gul te noemen, de vast laste van gesloten zaken zijn hoger dan wat ze nog krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
!mark schreef op zondag 13 december 2020 @ 12:53:
Kerstvakantie één weekje langer laten duren op het basis en middelbare onderwijs lijkt me wat het dinsdag ook gaat worden verstandig.

Met kerst en nieuw gaan mensen of het nu mag of niet toch wel bij elkaar komen, daar gaan een hoop besmettingen binnen familie's/vriendengroepen plaatst vinden. Dan kun je beter even anderhalf tot twee weken wachten met de scholen dan deze extra besmettingen rond de feestdagen meteen aan veel anderen door te geven via de scholen.
En de mensen nog een week extra geven om samen te klonteren en op elkaar kinderen te gaan passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:40
Laguna schreef op zondag 13 december 2020 @ 12:49:
[...]

Lijkt mij een goed initiatief om een gezonde levensstijl te stimuleren.
Ongezonde leefstijl afstraffen != Gezonde leefstijl stimuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
bazzemans schreef op zondag 13 december 2020 @ 12:55:
[...]

Ongezonde leefstijl afstraffen != Gezonde leefstijl stimuleren.
Het past wel bij Rutte zijn stijl van regeren dat straffen, maar ben het volledig met je eens. Behalve de extra kosten heb je ook te maken met mensen die gewoon minder gezond zijn, die wil je niet straffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
!mark schreef op zondag 13 december 2020 @ 12:53:

Ik ben vooral benieuwd hoe druk het vanaf het weekend gaat zijn in de supermarkten en winkelstraten. Ik heb dit weekend alvast het grootste gedeelte van de boodschappen gehaald, mijn vrouw is komende week vrij dus die gaat de rest alvast halen 'onder werktijd'.

Ik verbaasde mij er wel over hoe rustig het was in de winkel; iedereen moet toch kerst boodschappen hebben?

Alle scholen en ouders moeten zich in ieder geval voorbereiden op het niet naar school kunnen na de kerstvakantie. Leerkrachten die in quarantaine zitten, leerlingen, etc. Ik ga in de kerstvakantie in ieder geval geen extra rekening houden met de corona maatregelen 'omdat ik ziek zou kunnen worden en dan dus niet kan werken'. Privé gaat deze vakantie voor werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
CMD-Snake schreef op zondag 13 december 2020 @ 12:55:
[...]

Het lokale tuincentrum hier (familiebedrijf, geen grote keten) zet wel dik in op kerst. Uiteraard de kerstbomen verkoop, maar ook andere kerstspullen. Als die komende week dicht moeten kan dat vervelend zijn. De voorraad kerstbomen kan je weggooien en je loopt omzet mis.
Die 50 mensen in Nederland die nog geen boom hebben, die hebben nog minstens 3 dagen de tijd om te gaan.

De rest van de collectie is vervelender, een deel ervan zal in waarde dalen. Zaken als kunstsneeuw of ballenhaakjes zullen wel loslopen, maar mode gevoelige items zullen lastiger worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
President schreef op zondag 13 december 2020 @ 12:58:
[...]

Ik ben vooral benieuwd hoe druk het vanaf het weekend gaat zijn in de supermarkten en winkelstraten. Ik heb dit weekend alvast het grootste gedeelte van de boodschappen gehaald, mijn vrouw is komende week vrij dus die gaat de rest alvast halen 'onder werktijd'.

Ik verbaasde mij er wel over hoe rustig het was in de winkel; iedereen moet toch kerst boodschappen hebben?
Kerstboodschappen halen de meeste mensen net voor de kerst. Niemand wil een rollade uit de vriezer of erger een bedorven rollade.

[ Voor 26% gewijzigd door Drardollan op 13-12-2020 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:07

Stoney3K

Flatsehats!

[...]

Er zit niks anders op , moeilijk te bevatten maar het is gewoon zo . Dit is de realiteit. Het zal nog maanden duren , je moet je er bij neer leggen.
We komen nu wel een beetje in een "het doel heiligt de middelen" situatie terecht. De maatregelen lijken op het eerste gezicht goed om de zorg te ontlasten, maar het is natuurlijk wel korte-termijn denken.

De fallout hiervan komt nog wel. Niet alleen ondernemers die nu echt massaal failliet gaan, maar ook een enorme druk op de GGZ binnen nu en een jaar vanwege trauma's, angststoornissen, depressies. We gaan nog erg lang bezig zijn om de rotzooi hiervan op te ruimen.

Het is echt niet een gevalletje van "Nog even ploeteren, iedereen vaccin halen, en weer door."

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:55
ijdod schreef op zondag 13 december 2020 @ 10:35:
@matthijst De vraag is waarom jouw levensjaren belangrijker zijn dan die van een ander...

De groep die je in eerste instantie noemde (85+) is bijvoorbeeld al niet de groep die op de ic terecht komt. Ik zou eerst je uitgangspunten daarin eens verifiëren als ik jou was.
De vraag zou moeten zijn of 17.150.000 levens belangrijker zijn dan 50.000.
Het antwoord lijkt mij duidelijk.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Stoney3K schreef op zondag 13 december 2020 @ 13:03:
[...]

De fallout hiervan komt nog wel. Niet alleen ondernemers die nu echt massaal failliet gaan, maar ook een enorme druk op de GGZ binnen nu en een jaar vanwege trauma's, angststoornissen, depressies. We gaan nog erg lang bezig zijn om de rotzooi hiervan op te ruimen.
Die massale faillissementen die te pas en te onpas voorspeld worden, die zijn van het niveau ‘door de drukte met Pasen gaan we allemaal dood’.

Qua GGZ deel ik je zorgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:46

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
CMD-Snake schreef op zondag 13 december 2020 @ 12:55:
Kerstbomen kan je ook vanaf de parkeerplaats verkopen, daar heb ik die van mij ook vandaan. Als die branche nu slim is komen ze gelijk met dat voorstel in plaats van afwachten.
Sowieso zou ik verwachten dat de meeste mensen hun kerstspullen onderhand wel in huis hebben toch? :?

Feitelijk hadden ze die kerstshows in tuincentra gewoon bij voorbaat al moeten verbieden. Dat zelf laten reguleren gaat toch niet werken en nu is het te druk, verrassing. En moet de overheid misschien weer ingrijpen, verrassing. En zal 'het publiek' weer spreken van betutteling en omduwen van bedrijven, verrassing.

* Gonadan gaat z'n anti-cynismepillen maar weer zoeken

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
psychodude schreef op zondag 13 december 2020 @ 10:38:
Ben jij dan bereid om te zeggen skip die zorg voor mij of mijn ouders maar? Of is het dan ineens anders?
Ja, inderdaad. Wel op basis van afwegingen die normaal ook genomen worden: als er plek is, dan is er plek en als het vol is, tsja:
https://www.rtlnieuws.nl/...zijn-nieuwe-criteria-nvic

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drardollan
matthijst schreef op zondag 13 december 2020 @ 13:05:
[...]

Ach, als jij het maar goed hebt toch. Wat maakt de rest uit? Tot het ineens dichtbij komt, dan is de wereld te klein.

Het antwoord is inderdaad duidelijk, elk leven telt. Ongeacht leeftijd, huidskleur, geloofsovertuiging of kleur ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
anandus schreef op zondag 13 december 2020 @ 12:12:
[...]
Inderdaad

Zal vandaag wel druk zijn in de winkelstraat, iedereen nog even kerstinkopen doen voor we met z'n allen in lockdown gaan
Ik dacht dat die corona-melder afgaat als je 15 minuten op korte afstand van een positieve hebt gestaan. Hoe vaak doe jij dat, als je winkelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Drardollan schreef op zondag 13 december 2020 @ 12:15:
[...]

Hoeveel levensjaren ben jij al beperkt door Corona?
Een halve inmiddels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:40
[...]

Gelukkig hanteren we hier een andere moraal. Anders waren zaken als martelen ook wel toegestaan onder bepaalde voorwaarden. Daar geldt echter een absoluut verbod op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Gonadan schreef op zondag 13 december 2020 @ 13:08:
[...]

Kerstbomen kan je ook vanaf de parkeerplaats verkopen, daar heb ik die van mij ook vandaan. Als die branche nu slim is komen ze gelijk met dat voorstel in plaats van afwachten.
Sowieso zou ik verwachten dat de meeste mensen hun kerstspullen onderhand wel in huis hebben toch? :?

Feitelijk hadden ze die kerstshows in tuincentra gewoon bij voorbaat al moeten verbieden. Dat zelf laten reguleren gaat toch niet werken en nu is het te druk, verrassing. En moet de overheid misschien weer ingrijpen, verrassing. En zal 'het publiek' weer spreken van betutteling en omduwen van bedrijven, verrassing.

* Gonadan gaat z'n anti-cynismepillen maar weer zoeken
Zover ik heb kunnen vaststellen, en daarmee is n=1 en heb ik geen verdere bronnen, is het in de winkels niet te druk. Het is met name om de winkels heen waar de problemen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Oh. Waarom praat je dan over ‘jaren’?

En in de periode juni-oktober heb je ook niet de kans genomen om op vakantie te gaan? Gemiste kans.

[ Voor 21% gewijzigd door Drardollan op 13-12-2020 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

matthijst schreef op zondag 13 december 2020 @ 13:10:
[...]

Ik dacht dat die corona-melder afgaat als je 15 minuten op korte afstand van een positieve hebt gestaan. Hoe vaak doe jij dat, als je winkelt?
En jij denkt dat iemand het op een rennen zet als die app alarm slaat? Of dat het centraal wordt doorgegeven als er ergens een drukke cluster ontstaat?

Was het maar zo dat de app ook gewoon drukte kon bewaken, want dan kon je gericht ingrijpen. Winkel te druk? Deuren dicht en iedereen naar buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Stoney3K schreef op zondag 13 december 2020 @ 13:13:
[...]

En jij denkt dat iemand het op een rennen zet als die app alarm slaat? Of dat het centraal wordt doorgegeven als er ergens een drukke cluster ontstaat?

Was het maar zo dat de app ook gewoon drukte kon bewaken, want dan kon je gericht ingrijpen. Winkel te druk? Deuren dicht en iedereen naar buiten.
Dat zal sowieso niet gaan, de app stuurt je na een dag of 6 a 7 pas een melding in zo’n geval.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
42erik schreef op zondag 13 december 2020 @ 12:23:
[...]

Nu de investering en pas over een jaar het inkomen... Dan eerst maar eens hopen dan nog te bestaan. Dit is echt niet zo makkelijk als je denkt hoor
Of die mooie oplossing voor de reisvouchers: mag je als reisburo een rentevrije lening afsluiten zodat je de komende 3 jaar leningen van vouchers aan het afbetalen bent voordat je misschien in jaar 4 weer eens inkomen hebt 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
[...]

Eigenlijk wat je nu zegt is ikke ikke en de rest kan stikken. Dus hartstikke egoïstisch. :)
Nee, draai het om: eigenlijk zeg je nu voor 50.000 potentiële slachtoffers ikke, ikke, ikke, en die 17 miljoen kunnen thuiszittend stikken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
Overigens ook een duivels dilemma. Veel pakketpunten zitten in een winkel (bijvoorbeeld de Bruna). Het aantal pakketten zal oplopen als je winkels sluit, maar bezorgers kunnen die niet altijd afleveren. Waar moet het dan heen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-10 07:40
[...]

Nee, dat is de jip-en-janneke vraag tot welk niveau je een bijzonder complex probleem hebt gereduceerd. Op die manier kan je alles naar je mening zetten. Je hebt overigens duidelijk nog steeds je uitgangspunten niet geijkt.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Drardollan schreef op zondag 13 december 2020 @ 13:10:
[...]

Het antwoord is inderdaad duidelijk, elk leven telt.
Dat is dus niet het antwoord. Ja puur als je kijkt naar ademhaling en hartslag.
Maar is dat leven?

[ Voor 24% gewijzigd door matthijst op 13-12-2020 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Drardollan schreef op zondag 13 december 2020 @ 13:13:
[...]

Oh. Waarom praat je dan over ‘jaren’?

En in de periode juni-oktober heb je ook niet de kans genomen om op vakantie te gaan? Gemiste kans.
We zijn er nog niet lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:54

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Drardollan schreef op zondag 13 december 2020 @ 13:08:
[...]

Die massale faillissementen die te pas en te onpas voorspeld worden, die zijn van het niveau ‘door de drukte met Pasen gaan we allemaal dood’.

Qua GGZ deel ik je zorgen.
Volgens mij heeft niemand nog voorspeld dat er nu al veel faillisementen komen. Nu kan iedereen nog op allerlei steun rekenen. Volgens mij ligt het aantal faillissementen zelfs lager dan je zou verwachten.

Die klap, die komt volgend jaar pas echt, dan krijg je een inhaalrace qua faillissementen, stopt de steun, moeten er plannen komen om de staatsschuld te verkleinen, etc. Het is goed dat er veel steun is nu, maar er worden ook veel bedrijven in de lucht gehouden die zonder Corona al failliet waren.

Gelukkig is het wel redelijk te voorspellen, waarmee hopelijk de economische gevolgen beperkt blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Als je denkt dat het bij 50k blijft. Nu met goede gezondheidszorg betekent het bij laten gaan ongeveer 60-70k doden (15% nu gehad, zeg 15k doden (oversterfte).. Maar helaas zal het stelsel klappen en moet je er nog minstens 20-50k bijoptellen. Als dat laatste gebeurd klapt ons hele systeem.. dan onstaat volledige anarchie. Dat kan de overheid niet toestaan.

Zeker nu we zo dicht zijn bij een vaccin.. Is het onbestaanbaar dat de overheid voor snelle verspreiding zou gaan. Nu hard naar beneden krijgen... En dan zsm zoveel mensen vaccineren. Mogelijk kunnen we dan in april veel regels laten rusten (zoals we nu ook hebben gedaan in de zomer). Maar grote festivals als pinkpop kan je denk ik wel uitsluiten (tenzij er een hele snelle testtechniek komt)

//edit: de veiligheidsregio Brabant sorteert voor op sluiten van de scholen
https://www.omroepbrabant...-weterings-onvermijdelijk

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2020 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

ZieMaar! schreef op zondag 13 december 2020 @ 13:22:
[...]

Gelukkig is het wel redelijk te voorspellen, waarmee hopelijk de economische gevolgen beperkt blijven.
Het is alleen te voorspellen als je de aanname doet dat we eind volgend jaar weer in een 'normaal' zitten zoals 2019.

Blijven er permanent maatregelen of blijven we ook ondanks een vaccin eindeloos door golven, then all bets are off.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Drardollan schreef op zondag 13 december 2020 @ 13:12:
Zover ik heb kunnen vaststellen, en daarmee is n=1 en heb ik geen verdere bronnen, is het in de winkels niet te druk. Het is met name om de winkels heen waar de problemen zitten.
Die vind ik lastig, volgens de regels qua oppervlakte is het niet te druk. Kijk ik naar hoe men zich gedraagt qua bescherming en afstand houden en in hoeverre men zich houdt aan de 'kom alleen, koop gericht' dan is veel en veel te druk.

Om de winkels heen vind ik het dan wel weer mee vallen, maar dat kan ook zuiver mijn beeld zijn. Ik ga namelijk pertinent niet naar de binnenstad tenzij ik daar echt een goede reden voor heb. Daar zie ik namelijk wel grote verschillen. Hoe kleiner het oppervlak of de ruimte op straat des te minder goed verloopt alles.

Als ik naar m'n lokale koffiezaak ga om weer een paar kilo te halen (zodat ik slechts incidenteel heen hoef), dan is het simpelweg onmogelijk om afstand te houden. Zowel op straat als in de winkel. En aan de winkelier ligt het niet, die heeft alles geregeld en zelfs éénrichtingsverkeer in de winkel, het ligt zuiver aan onszelf.

Een opvallend verschil is wel dat hoe meer een winkel gericht is op concurreren op prijs des te minder goed houdt het publiek zich aan de richtlijnen en maatregelen. Vast politiek incorrect om te benoemen, maar het valt wel heel erg op.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Drardollan schreef op zondag 13 december 2020 @ 13:18:
Overigens ook een duivels dilemma. Veel pakketpunten zitten in een winkel (bijvoorbeeld de Bruna). Het aantal pakketten zal oplopen als je winkels sluit, maar bezorgers kunnen die niet altijd afleveren. Waar moet het dan heen?
Dan duurt het gewoon wat langer of gaat je pakket weer retour afzender als je niet thuis was. Wellicht gaat men dan ook eens snappen dat elk artikel in een losse bestelling doen en alles gratis retourneren niet houdbaar is.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stoney3K schreef op zondag 13 december 2020 @ 13:23:
[...

Blijven er permanent maatregelen of blijven we ook ondanks een vaccin eindeloos door golven, then all bets are off.
Het vaccin lijkt zo subliem effectief (90+% voor alle groepen) dat ik ervan overtuigd ben dat volgend jaar q3/q4 alles weer normaal is. Waarschijnlijk niet weg.. Maar geen reden meer voor beperkingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
matthijst schreef op zondag 13 december 2020 @ 13:21:
[...]

We zijn er nog niet lijkt me.
Je praat over levensjaren die geweest zijn, en nu draai je het om. Zoals altijd, ik zie je niet voor niets met een bepaalde mentaliteit posten. Een paar weekjes wat minder kunnen, wat een drama. Je doet het weer voorkomen of je jezelf elke dag voor de trein wil werpen, zoveel onrecht en verdriet wordt je aangedaan.

Ik ga er ook niets meer over zeggen ook, ik krijg jeuk van de ikke ikke ikke saus die over al je posts ligt. Je mag het allemaal vinden, we leven tenslotte in een vrij land, maar het staat zover van mijn idee van een samenleving af dat ik er niets mee kan en dit enkel in een situatie kan uitmonden die ik liever niet heb. Succes en blijf gezond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Drardollan schreef op zondag 13 december 2020 @ 12:33:
Tjsah, men vind wel weer iets anders om samen te klonteren.

Sowieso kunnen de winkels zich vandaag, morgen en dinsdag verheugen op een giga klandizie. Blij dat ik niet op pad hoef.
Vooral dit hoor, je kunt verzinnen wat je wilt maar mensen gaan toch. Het thuiswerken is ook een pracht excuus om onder werktijd gewoon even te gaan shoppen.
Wil je beperken dat mensen naar de winkels gaan dan moeten ze dicht, dat is helaas de enige optie.

Of mensen heel erg dwars zitten door parkeergarages te sluiten, al zal men dan gewoon op straat gaan staan want bij elke beperking die men ondervindt neemt men weer een stapje richting asocialer.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Dat sluiten van de parkeergarages vind ik zo'n bezopen idee, alsof je wel wát wil doen maar vooral de winkeliers niet in hun omzet raken.

Als je denkt dat mensen daardoor de bus of de fiets gaan pakken dan heb je echt boter op je hoofd, wat je alleen maar krijgt is dat iedereen overal en nergens gaat wildparkeren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
[...]

Maak er maar 17.149.999 van, want je mag mij er buiten laten. Ik ben bereid heel veel in te leveren voor die 50.000. En dat doe ik tot nu toe nauwelijks. Het leven is wat beperkter momenteel, maar nog steeds meer dan prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
ZieMaar! schreef op zondag 13 december 2020 @ 13:22:
[...]

Volgens mij heeft niemand nog voorspeld dat er nu al veel faillisementen komen. Nu kan iedereen nog op allerlei steun rekenen. Volgens mij ligt het aantal faillissementen zelfs lager dan je zou verwachten.

Die klap, die komt volgend jaar pas echt, dan krijg je een inhaalrace qua faillissementen, stopt de steun, moeten er plannen komen om de staatsschuld te verkleinen, etc. Het is goed dat er veel steun is nu, maar er worden ook veel bedrijven in de lucht gehouden die zonder Corona al failliet waren.

Ik heb het hier en in de media diverse keren gelezen. Al in maart zou half Nederland failliet zijn. Tot op heden valt het, gelukkig, goed mee.

Ik vraag mij af of het zo is. Als de steun afgebouwd wordt dan draaien veel bedrijven alweer volop en worden ze juist bezocht door de consumenten.

Helaas zal dit niet voor alle bedrijfstakken gelden. Reisbranche en evenementenbranche bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Stoney3K schreef op zondag 13 december 2020 @ 13:23:
[...]

Het is alleen te voorspellen als je de aanname doet dat we eind volgend jaar weer in een 'normaal' zitten zoals 2019.

In dat geval zullen we moeten leven met Corona en verdwijnen de maatregelen ook. Zo leven we ook al jaren met verkoudheid en griep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:56
matthijst schreef op zondag 13 december 2020 @ 13:09:
[...]

Ja, inderdaad. Wel op basis van afwegingen die normaal ook genomen worden: als er plek is, dan is er plek en als het vol is, tsja:
En je ouders? Wat vinden zij ervan dat jij het prima vindt dat mochten zij zorg nodig hebben, jij er voorstander van bent zij deze niet krijgen zodat jij los kunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Stoney3K schreef op zondag 13 december 2020 @ 13:31:
Dat sluiten van de parkeergarages vind ik zo'n bezopen idee, alsof je wel wát wil doen maar vooral de winkeliers niet in hun omzet raken.

Als je denkt dat mensen daardoor de bus of de fiets gaan pakken dan heb je echt boter op je hoofd, wat je alleen maar krijgt is dat iedereen overal en nergens gaat wildparkeren.
Dat is dan ook niet het doel, het zou mensen moeten stimuleren om na te denken over hun bezoek aan de winkels en dat beter te plannen. Dus minder met z'n allen impulsief naar de stad om lekker te shoppen.

Of dat idee werkt is iets heel anders, daar heb ik ook een mening over. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Drardollan schreef op zondag 13 december 2020 @ 13:18:
Scherp, then again. Mag hopen dat mensen gewoon thuis zijn om hun pakket in ontvangst te nemen..... dat was het hele idee toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

stylezzz schreef op zondag 13 december 2020 @ 13:44:
[...]

Scherp, then again. Mag hopen dat mensen gewoon thuis zijn om hun pakket in ontvangst te nemen..... dat was het hele idee toch? ;)
Ik laat mijn pakketjes gewoon op de zaak bezorgen.

Oh wacht. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Gonadan schreef op zondag 13 december 2020 @ 13:25:
[...]

Die vind ik lastig, volgens de regels qua oppervlakte is het niet te druk. Kijk ik naar hoe men zich gedraagt qua bescherming en afstand houden en in hoeverre men zich houdt aan de 'kom alleen, koop gericht' dan is veel en veel te druk.
Maar dat werpt wel de vraag op waarom je bepaalde ondernemers zo hard zou willen treffen qua financiën, we draaien er als burger linksom of rechtsom toch voor op.

Die gedraging zal elders ook zo zijn en is niet de schuld van de winkel. En als je dan de tuincentra sluit, dan verplaatst het probleem zich.
Om de winkels heen vind ik het dan wel weer mee vallen, maar dat kan ook zuiver mijn beeld zijn. Ik ga namelijk pertinent niet naar de binnenstad tenzij ik daar echt een goede reden voor heb. Daar zie ik namelijk wel grote verschillen. Hoe kleiner het oppervlak of de ruimte op straat des te minder goed verloopt alles.
Lees de krant en zie de foto’s :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
[...]

Ik juich het toe dat dat gebeurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-10 21:27
[...]
Ondanks ik full-time thuis ben, mis ik soms nog pakketjes.
Of dan ben ik even net naar de berging aan het lopen, of zit ik op het toilet.

Of zit ik in een telefonische vergadering en voordat ik ben opgestaan en naar de deur gelopen, is de bezorger al weg.

(Note: ik snap die bezorger ook hoor :) Maar iedereen mist soms wel pakketjes)

[ Voor 7% gewijzigd door Ryur op 13-12-2020 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Drardollan schreef op zondag 13 december 2020 @ 13:47:
Maar dat werpt wel de vraag op waarom je bepaalde ondernemers zo hard zou willen treffen qua financiën, we draaien er als burger linksom of rechtsom toch voor op.

Die gedraging zal elders ook zo zijn en is niet de schuld van de winkel. En als je dan de tuincentra sluit, dan verplaatst het probleem zich.
Als je met bepaalde ondernemers doelt op alleen tuincentra dan snap ik je, maar als je alle niet-essentiële winkels sluit, waarheen moet het zich dan verplaatsen?
Lees de krant en zie de foto’s :)
Dat doe ik dagelijks, heb zelfs een fysieke. :P
Maar waar doel je op?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15:27
Ryur schreef op zondag 13 december 2020 @ 13:48:
[...]

Ondanks ik full-time thuis ben, mis ik soms nog pakketjes.
Of dan ben ik even net naar de berging aan het lopen, of zit ik op het toilet.

Of zit ik in een telefonische vergadering en voordat ik ben opgestaan en naar de deur gelopen, is de bezorger al weg.
De bezorgers wachten hier niet eens meer sinds corona, ze zitten al in de auto voordat je de deur open doet 8)7 Of ze bellen niet eens meer aan, dat was wel het toppunt. Was pre-corona toch wel iets beter, toen wachtten ze tenminste nog totdat je open deed.

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

vuurtjih schreef op zondag 13 december 2020 @ 13:49:
[...]

De bezorgers wachten hier niet eens meer sinds corona, ze zitten al in de auto voordat je de deur open doet 8)7 Of ze bellen niet eens meer aan, dat was wel het toppunt. Was pre-corona toch wel iets beter, toen wachtten ze tenminste nog totdat je open deed.
Klopt, ik kreeg een iPhone van het werk aangetekend verstuurd naar huis. Waren niet thuis die dag. We kwamen een dag later thuis, staat er een (natte) doos recht voor de voordeur, zonder er getekend voor te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

vuurtjih schreef op zondag 13 december 2020 @ 13:49:
[...]

Die van mij heeft zelfs de gewoonte om niet eens te proberen te bezorgen maar gewoon een blanco briefje in de bus te kiepen.

Het gaat nog net niet zo ver dat ie zelf het pakket uit scant en het in de bus laat liggen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

matthijst schreef op zondag 13 december 2020 @ 13:09:
Dus er is wel wat gebeurd en we kunnen wel meer dan de 1200. Afgelopen week werd ik daarmee nog om de oren geslagen toen ik dat beweerde. Interessant. :P

@psychodude wat ik in dit artikel ook lees is dat bij blok 2 mensen niet meer beademd worden om in leven gehouden te worden. Neem ik even jouw eerdere opmerkingen erbij (over dat in feite elke coronapatiënt die opgenomen wordt beademing nodig heeft) dan kan je dus concluderen dan in blok 2 iedereen die vanwege corona opgenomen moet worden hoogstwaarschijnlijk gewoon zal overlijden. Dus kan je net zo goed thuis laten liggen.
Of is dat net weer te kort door de bocht?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:39
Datum,IC_Bedden_COVID,IC_Bedden_Non_COVID,Kliniek_Bedden,IC_Nieuwe_Opnames_COVID,Kliniek_Nieuwe_Opnames_COVID

13-12-2020,497,478,1270,36,166
12-12-2020,481,510,1242,37,247

Stuk minder opnames vergeleken met gisteren

Netto wel meer instroom dan uitstroom.

16 netto erbij op de IC, 28 op regulier.

44+ totaal

[ Voor 21% gewijzigd door Mr.Joker op 13-12-2020 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Gonadan schreef op zondag 13 december 2020 @ 13:58:
[...]

Dus er is wel wat gebeurd en we kunnen wel meer dan de 1200. Afgelopen week werd ik daarmee nog om de oren geslagen toen ik dat beweerde. Interessant. :P

@psychodude wat ik in dit artikel ook lees is dat bij blok 2 mensen niet meer beademd worden om in leven gehouden te worden. Neem ik even jouw eerdere opmerkingen erbij (over dat in feite elke coronapatiënt die opgenomen wordt beademing nodig heeft) dan kan je dus concluderen dan in blok 2 iedereen die vanwege corona opgenomen moet worden hoogstwaarschijnlijk gewoon zal overlijden. Dus kan je net zo goed thuis laten liggen.
Of is dat net weer te kort door de bocht?
Tussen niets doen en invasieve beademing zit nog zuurstof suppletie. In theorie kan dit thuis, in de praktijk valt dit vaak tegen.

Daar komt dan ook nog het stukje acceptatie bij kijken. Zo is het niet ongewoon om te horen dat familie een patiënt niet mee naar huis zal nemen of thuis zal accepteren. Op het moment van een op medische indicatie bestaande zorgplicht sta je als ziekenhuis dan met de rug tegen de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

psychodude schreef op zondag 13 december 2020 @ 14:08:
Tussen niets doen en invasieve beademing zit nog zuurstof suppletie. In theorie kan dit thuis, in de praktijk valt dit vaak tegen.
Dan heb ik je de vorige keer verkeerd begrepen, ik was in de veronderstelling dat het altijd beademing was.
Suppletie heb ik bij m'n moeder meegemaakt, dat is een traject wat op grotere schaal echt niet haalbaar is. Los van de risico's is dat logistiek gewoon echt niet te doen. De huidige daadkracht van opschalen bekijkend zal er maanden overheen gaan voordat daar verbetering in zou kunnen zitten.
Daar komt dan ook nog het stukje acceptatie bij kijken. Zo is het niet ongewoon om te horen dat familie een patiënt niet mee naar huis zal nemen of thuis zal accepteren. Op het moment van een op medische indicatie bestaande zorgplicht sta je als ziekenhuis dan met de rug tegen de muur.
Dan leg je ze keurig in een rij op de gang naast het mortuarium, ook leuke stemming makende foto's voor in de krant. ;)

Over zuurstof gesproken, weet hoe het zit met voorraad en levering daarvan? Het lijkt mij niet lastig te produceren, maar zitten daar limieten aan waar we tegenaan zouden kunnen lopen?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
Drardollan schreef op zondag 13 december 2020 @ 13:28:
Je praat over levensjaren die geweest zijn, en nu draai je het om. Zoals altijd, ik zie je niet voor niets met een bepaalde mentaliteit posten.
Want jij denkt dat we er over 2 weekjes vanaf zijn? Overheid heeft het al over augustus, dan ben je 1,5 jaar verder.
Een paar weekjes wat minder kunnen, wat een drama. Je doet het weer voorkomen of je jezelf elke dag voor de trein wil werpen, zoveel onrecht en verdriet wordt je aangedaan.
Wat zwets je? 8 maanden thuiswerken, maar jij zult wel normaal naar kantoor gaan waarschijnlijk, zoals veel van die "stel je niet aan" posters. Voor een heel jaar aan vakanties gemist, geen uitjes en sociale bezigheden.
Ik ga er ook niets meer over zeggen ook, ik krijg jeuk van de ikke ikke ikke saus die over al je posts ligt.
Mooi kortzichtig: dat doe je namelijk zelf ook. Jouw mening volgen en alle andere ervaringen zijn minderwaardig *knip*
Je mag het allemaal vinden, we leven tenslotte in een vrij land, maar het staat zover van mijn idee van een samenleving af dat ik er niets mee kan en dit enkel in een situatie kan uitmonden die ik liever niet heb. Succes en blijf gezond.
*knip*
Zuur gaan doen, omdat je zelf de discussie op scherp zet met een stevig statement gaan we dus niet doen.
]

[ Voor 7% gewijzigd door tweakduke op 14-12-2020 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
psychodude schreef op zondag 13 december 2020 @ 13:37:
En je ouders? Wat vinden zij ervan dat jij het prima vindt dat mochten zij zorg nodig hebben, jij er voorstander van bent zij deze niet krijgen zodat jij los kunt?
Die zitten ook al bijkant vanaf maart binnen en blijven dat doen, dus waar die het dan moeten oplopen :?
En er zal nog wel een gat zitten tussen corona oplopen en er meteen aan dood gaan wegens gebrek aan IC-plekken.

[ Voor 12% gewijzigd door matthijst op 13-12-2020 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Gonadan schreef op zondag 13 december 2020 @ 14:12:
[...]

Dan leg je ze keurig in een rij op de gang naast het mortuarium, ook leuke stemming makende foto's voor in de krant. ;)

Over zuurstof gesproken, weet hoe het zit met voorraad en levering daarvan? Het lijkt mij niet lastig te produceren, maar zitten daar limieten aan waar we tegenaan zouden kunnen lopen?
Je moet familie al eens horen zodra het druk is en mensen op de gang van de SEH liggen :+.

Voor wat betreft zuurstof levering, indien aan huis dan kun je daar vermoedelijk zeker tegen limieten aanlopen. Er komt toch de nodige logistiek bij kijken. Het is ook niet even iets dat je met PostNL kunt versturen want het is explosiegevoelig.

Overigens hoeft zuurstof niet het enige te zijn dat thuis noodzakelijk is. Vocht suppletie en eventuele IV medicatie kan bijvoorbeeld ook noodzakelijk zijn indien iemand slecht in staat is om in de eigen behoefte te voorzien door het ziek zijn. Dus dan heb je ook een gekwalificeerd verpleegkundige nodig die kan voorzien op de zorg rondom een infuus thuis.

Allemaal niet zo eenvoudig.

Indien je zuurstof binnen een ziekenhuis bedoelt, daar hebben ziekenhuizen gewoon eigen generatoren voor. Je bent daarin dan ook niet afhankelijk van levering van elders maar haalt het gewoon zelf uit de lucht.
matthijst schreef op zondag 13 december 2020 @ 14:19:
[...]

Die zitten ook al bijkant vanaf maart binnen en blijven dat doen, dus waar die het dan moeten oplopen :?
Dat zij zich goed gedragen is prima, maar betekend niet dat het risico nul is. Dus de vraag blijft staan. Mochten zij besmet raken en ziekenhuis opname nodig is, vinden je ouders het dan prima dat naar jou idee hun deze zorg ontzegd zou moeten worden?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Plenkske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
psychodude schreef op zondag 13 december 2020 @ 14:22:
Dat zij zich goed gedragen is prima, maar betekend niet dat het risico nul is. Dus de vraag blijft staan. Mochten zij besmet raken en ziekenhuis opname nodig is, vinden je ouders het dan prima dat naar jou idee hun deze zorg ontzegd zou moeten worden?
Niet direct heh, pas als alles vol zit en er echt geen plek meer is.
Vinden zij dat prima? Geen idee. Als de afweging is om hun te helpen of iemand die jonger is ongetwijfeld. Dat zal voor een hoop mensen gelden. En ja: ook voor mezelf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psychodude
matthijst schreef op zondag 13 december 2020 @ 14:26:
[...]

Niet direct heh, pas als alles vol zit en er echt geen plek meer is.
Vinden zij dat prima? Geen idee. Als de afweging is om hun te helpen of iemand die jonger is ongetwijfeld. Dat zal voor een hoop mensen gelden. En ja: ook voor mezelf.
Eigenlijk ligt de IC al vol, veel overige zorg kan nog altijd geen doorgang vinden door de IC bezetting door COVID-19 patiënten op dit moment.

Kijk, het is doodeenvoudig. Je begint nu eigenlijk al terug te krabbelen. En als puntje bij paaltje komt, dan ga jij ook niet zeggen laat mijn moeder maar sterven. Nee, dan is alles ineens anders. Volkomen begrijpelijk. Maar dat is dus gewoon de rol waar ieder familielid in zit en waarom dit alles dus helemaal zo eenvoudig gewoonweg niet is als je hier wilt doen laten blijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-10 22:22
Mr.Joker schreef op zondag 13 december 2020 @ 14:06:
13-12-2020,497,478,1270,36,166
12-12-2020,481,510,1242,37,247

Stuk minder opnames vergeleken met gisteren

Netto wel meer instroom dan uitstroom.

16 netto erbij op de IC, 28 op regulier.

44+ totaal
Jammer, slecht voor de beurs.

[ Voor 3% gewijzigd door Wietsee. op 13-12-2020 14:32 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Wietsee. schreef op zondag 13 december 2020 @ 14:31:
[...]

Jammer, slecht voor de beurs.
De beurs doet wat die wilt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Het blijft zeer zorgwekkend, al zijn de opnames gelukkig weer even iets lager.

De echt grote stijging is er wel uit, gemiddeld over de laatste dagen nog wel rond het 9000 plateau maar dat gaat denk ik geen stand houden met deze getallen. Al zitten we nog zeker in een stijgende lijn, en dat is niet goed.

We blijven dus net als gisteren hangen in een ‘waar gaan we heen’. Als het door black friday en de sint kwam moet het nu weer wat afnemen zou je verwachten, maar die link is niet zeker.

[ Voor 5% gewijzigd door Drardollan op 13-12-2020 14:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Joker
Drardollan schreef op zondag 13 december 2020 @ 14:35:
[...]

Het blijft zeer zorgwekkend, al zijn de opnames gelukkig weer even iets lager.

De echt grote stijging is er wel uit, gemiddeld over de laatste dagen nog wel rond het 9000 plateau maar dat gaat denk ik geen stand houden met deze getallen. We blijven dus net als gisteren hangen in een ‘waar gaan we heen’. Als het door black friday en de sint kwam moet het nu weer wat afnemen zou je verwachten, maar die link is niet zeker.
Dat 'Waar-gaan-we-nu-heen' gevoel heb ik al sinds maart :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Je moet familie al eens horen zodra het druk is en mensen op de gang van de SEH liggen :+.
Emotie is een lastig iets in een ziekenhuis. Hoewel ik het begrijp snap ik niet dat je je erdoor laat lijden.
Ik weet nog goed dat op een incourant tijdstip m'n toen (bijna) terminale moeder het halve ziekenhuis door moest voor een scan een verpleegkundige in haar eentje zo'n beetje de halve afdeling moet runnen. Die had ook moeite om het aan te kunnen, dat merkte je wel, die had de rust niet meer. Ik heb zelf de weg gewezen naar de juiste afdeling anders gingen we verkeerd en m'n moeder uiteindelijk zelf weer terug gereden naar de afdeling zodat de verpleegkundige daar gewoon kon blijven en doorwerken.

Dat is vast niet zoals mensen het graag zien, maar wat moet je dan? De boel dan maar luidkeels gaan affikken? Alsof het lokale personeel daar iets aan kan doen. Ga dan gewoon helpen met je grote bakkes en stem de volgende keer geen VVD. 8)7
/rant
Voor wat betreft zuurstof levering, indien aan huis dan kun je daar vermoedelijk zeker tegen limieten aanlopen. Er komt toch de nodige logistiek bij kijken. Het is ook niet even iets dat je met PostNL kunt versturen want het is explosiegevoelig.

Overigens hoeft zuurstof niet het enige te zijn dat thuis noodzakelijk is. Vocht suppletie en eventuele IV medicatie kan bijvoorbeeld ook noodzakelijk zijn indien iemand slecht in staat is om in de eigen behoefte te voorzien door het ziek zijn. Dus dan heb je ook een gekwalificeerd verpleegkundige nodig die kan voorzien op de zorg rondom een infuus thuis.

Ik weet het. Speciaal transport wat op afspraak moet. Apparatuur die het ter plekke uit de lucht trekt. Flessen op de gang voor het geval het apparaat stil valt. Kleine fles voor als je naar het ziekenhuis moet voor controle want anders zit je de hele rit zonder.
Melding bij de brandweer/gemeente dat er brandgevaarlijke stoffen in huis zijn. Sticker bij de voordeur om dit aan te geven. Kan nog wel even door gaan.

En oh ja, als je wilt kan je ook nog stroomkosten gaan claimen bij de verzekering. :D
Indien je zuurstof binnen een ziekenhuis bedoelt, daar hebben ziekenhuizen gewoon eigen generatoren voor. Je bent daarin dan ook niet afhankelijk van levering van elders maar haalt het gewoon zelf uit de lucht.
Dat bedoelde ik inderdaad, maar nu je dat zegt bedenk ik mij dat je daar ook gewoon mobiele apparaten voor thuis voor hebt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Mr.Joker schreef op zondag 13 december 2020 @ 14:36:
[...]

Dat 'Waar-gaan-we-nu-heen' gevoel heb ik al sinds maart :+
Ik weet nog wel een passend liedje voor je dan :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Geen verassing dat we alweer op 10000 zitten.

En mensen maar roepen dat ziekenhuizen nu niet zo vol liggen, dus hoge cijfers maakt niet uit. Nee, maar dan komt nog wel over 2-3 weken.

En weer drukte in steden vandaag, echt onbegrijpelijk dat tijdens deze pandemie uberhaupt winkels op zondag open zijn.

Krijgen we pas Dinsdag een nieuwe toespraak van Rutte, en dan gaan eventuele maatregelen pas Vrijdag/Zaterdag in zoals gewoonlijk. Dan ben je weer zowat een week verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Daar zou misschien nog een rol weggelegd kunnen zijn voor de noodziekenhuizen in Ahoy etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

MikeyMan schreef op zondag 13 december 2020 @ 14:51:
[...]

Daar zou misschien nog een rol weggelegd kunnen zijn voor de noodziekenhuizen in Ahoy etc.
Het probleem is ook niet eens zo zeer een tekort aan materieel (een paar grote aluhallen met bedden neerzetten is zo gedaan) maar het feit dat er een tekort is aan verpleegkundigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Joker
TheDeeGee schreef op zondag 13 december 2020 @ 14:50:
Geen verassing dat we alweer op 10000 zitten.

En mensen maar roepen dat ziekenhuizen nu niet zo vol liggen, dus hoge cijfers maakt niet uit. Nee, maar dan komt nog wel over 2-3 weken.

En weer drukte in steden vandaag, echt onbegrijpelijk dat tijdens deze pandemie uberhaupt winkels op zondag open zijn.

Krijgen we pas Dinsdag een nieuwe toespraak van Rutte, en dan gaan eventuele maatregelen pas Vrijdag/Zaterdag in zoals gewoonlijk. Dan ben je weer zowat een week verder.
Ben benieuwd binnen welke leeftijdsgroepen deze stijging komt.

Denk toch dat door de kerstvakantie de cijfers iets gaan zakken.

Transmissie binnen familie is mogelijk tot op een bepaalde hoogte. Op school kan je het krijgen van 1 van die 1400 leerlingen in de aula :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Voorzitter Veiligheidsberaad wil dat Nederland zich spiegelt aan Duitse lockdown

Volgens Hubert Bruls, de Voorzitter van de het Veiligheidsberaad, ontkomt Nederland er niet aan om, in navolging van Duitsland, ook aanvullende coronamaatregelen in te voeren. "Het contrast wordt anders te groot", zei Bruls tegen de krant De Gelderlander.

Hij wijst op het risico dat wanneer winkels en kappers in Nederland open zullen blijven, Duitsers over de grens alsnog hun kerstinkopen zullen komen doen. "Duitsland legt het maatschappelijk leven stil. Het contrast met Nederland wordt dan wel heel erg groot. Het is de mensen ook niet meer uit te leggen dat wij hier maximaal inzetten op spreiding van het winkelend publiek en dat we dan zeggen 'laat het woensdag maar gebeuren'."

Of er inderdaad aanvullende maatregelen komen, zal blijken na het beëindigen van het overleg in het Catshuis. Daar praat RIVM-directeur Jaap van Dissel betrokken ministers en experts bij over de stijging in het aantal coronabesmettingen.
(NOS Liveblog)

Laat die lockdown maar gewoon per morgen ingaan, ipv nog een week ofzo te laten wachten. Of zou Rutte weer van het 'pappen en nathouden' zijn....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Stoney3K schreef op zondag 13 december 2020 @ 14:53:
[...]

Het probleem is ook niet eens zo zeer een tekort aan materieel (een paar grote aluhallen met bedden neerzetten is zo gedaan) maar het feit dat er een tekort is aan verpleegkundigen.
Ja dat snap ik, maar het ging net om het thuis bezorgen van zuurstof. Dat lijkt me lastiger dan dat centraal doen. Als noodbehandeling zeg maar.
wildhagen schreef op zondag 13 december 2020 @ 14:54:
[...]

(NOS Liveblog)

Laat die lockdown maar gewoon per morgen ingaan, ipv nog een week ofzo te laten wachten. Of zou Rutte weer van het 'pappen en nathouden' zijn....
Ik zou ook niet weten hoe dat anders kan. Of je moet veel Duitse toeristen willen hebben...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vuurtjih
wildhagen schreef op zondag 13 december 2020 @ 14:54:
[...]

(NOS Liveblog)

Alle tijd die tussen het aankondigen en het ingaan zit, zal juist weer super drukke locaties opleveren verwacht ik. Net als in Maart, persco 18.00 en winkels/kappers/etc morgen niet meer open.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

MikeyMan schreef op zondag 13 december 2020 @ 14:57:
[...]

Ik zou ook niet weten hoe dat anders kan. Of je moet veel Duitse toeristen willen hebben...
Begin eens met de grenzen sluiten?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Volgens mij moeten mensen ook beter doorkrijgen wat "milde" klachten zijn. We hebben het in huis alle 4.

Ten eerste zit je gewoon 7-10 dagen binnen. We hebben allemaal de milde klachten. Koorts, verkouden, hoofdpijn, spierpijn. Mijn vrouw, ik maar ook mijn oudste van 8 proeven en ruiken helemaal niks meer. Iedereen is beroerd.

"De meeste mensen hebben toch milde klachten"

Ja, dankje de koekoek. Er is echt niks makkelijks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Mensen alleen de grens door laten met een formuliertje? Controleren bij de grens? Marechaussee heeft toch vrij weinig te doen.

Om de boel nou te sluiten, omdat de buren dat ook doen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

vuurtjih schreef op zondag 13 december 2020 @ 14:57:
[...]

Alle tijd die tussen het aankondigen en het ingaan zit, zal juist weer super drukke locaties opleveren verwacht ik. Net als in Maart, persco 18.00 en winkels/kappers/etc morgen niet meer open.
Klopt, daarom lockdown meteen per vanavond/middernacht in laten gaan. Anders krijg je net als vorige keer weer van die asocialen die nog even doodleuk feestjes gaan houden waar ze ff lekker op elkaars lip zitten om elkaar even goed te besmetten.

Dat soort idioot en asociaal gedrag moet je dus voorkomen door het per direct (of iig per middernacht oid) in te laten gaan.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
Mr.Joker schreef op zondag 13 december 2020 @ 14:58:
Mensen alleen de grens door laten met een formuliertje? Controleren bij de grens? Marechaussee heeft toch vrij weinig te doen.

Om de boel nou te sluiten, omdat de buren dat ook doen...
Als wij nou <500 besmettingen en <20 opnames hadden, dan had je een punt.
Bedoel: als het hier goed ging, lag dit niet op tafel.

[ Voor 7% gewijzigd door vuurtjih op 13-12-2020 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
vuurtjih schreef op zondag 13 december 2020 @ 14:59:
[...]

Als wij nou <500 besmettingen en <20 opnames hadden, dan had je een punt
Ik zou maar snel de schuilkelder in springen als ik jou zo hoor... :*)

We reageren inhoudelijk op de discussie, dus niet op de man en waardeloze statements dumpen.

[ Voor 16% gewijzigd door tweakduke op 14-12-2020 10:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

vuurtjih schreef op zondag 13 december 2020 @ 14:59:
[...]

Als wij nou <500 besmettingen en <20 opnames hadden, dan had je een punt
De winkels sluiten 'omdat de buren het ook doen' en we bang zijn dat de buren hier komen winkelen is natuurlijk een beetje een absurde gedachtengang. Net zoals de Belgen die bij ons naar de kapper gaan.

Begin dan eens met het dicht gooien van de grenzen en kijk dan hoe de bezetting nog is, als dat te veel is kun je de winkels alsnog dicht doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Stoney3K schreef op zondag 13 december 2020 @ 14:58:
[...]

Begin eens met de grenzen sluiten?
Juist... Wie moet dat gaan doen?

350 grensovergangen, keer twee man tegelijk, keer drie diensten over de dag. Das al 2100 man per dag nodig. Reken op 3000 obv vijf daagse werkweek.

Die hebben we niet over ergens.

Of Duitsland en België moeten zelf aan de slag gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Ik vind de reden wel frappant:
Volgens Hubert Bruls, de Voorzitter van de het Veiligheidsberaad, ontkomt Nederland er niet aan om, in navolging van Duitsland, ook aanvullende coronamaatregelen in te voeren. "Het contrast wordt anders te groot", zei Bruls tegen de krant De Gelderlander.
Dus niet vanwege de besmettingen of zoiets, nee we moeten op de rest lijken. Idem toen met die mondkapjesplicht, de rest doet het ook dus wij ook riepen sommigen. Beetje het als iedereen in de sloot springt argument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:29

sus

is druk :+

Is er ergens een lijst met essentiele winkels? Kan alleen belgische lijstjes vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

MikeyMan schreef op zondag 13 december 2020 @ 15:01:
[...]

350 grensovergangen, keer twee man tegelijk, keer drie diensten over de dag. Das al 2100 man per dag nodig. Reken op 3000 obv vijf daagse werkweek.

En als je die gedachtengang aanhoudt vind ik het heel knap als iemand 'avondklok' roept en dan ook echt denkt dat we dat kunnen handhaven.

Ik denk dat je het grensverkeer al een hoop beperkt als je gewoon de grote snelwegen afsluit en het internationaal treinverkeer stil legt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
MikeyMan schreef op zondag 13 december 2020 @ 15:01:
[...]

Of Duitsland en België moeten zelf aan de slag gaan.
Je hoeft ook niet alles constant te doen. Je kan ook proactief op de grensovergang gaan posten en buitenlandse kentekens eruit pikken. Dit kan je gewoon roulerend doen. Als de pakkans significant is en ze weten dat ze een boete kunnen krijgen, komen ze veel minder.

Of dit wettelijk kan i.v.m. Schengen weet ik niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Mr.Joker op 13-12-2020 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Van de week ging ik even boodschappen brengen bij mijn oma, en kwam daarbij langs de wekelijkse markt.

1,5 meter was ver te zoeken, mensen hangen over elkaar heen, misschien 1 op de 3 een mondkapje, 0 handhaving.

Ze hebben echt de grootste schijt aan alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

sus schreef op zondag 13 december 2020 @ 15:03:
Is er ergens een lijst met essentiele winkels? Kan alleen belgische lijstjes vinden
Doorgaans zijn dat winkels die noodzakelijk zijn voor de voedselvoorziening, medicijnen etc. Denk aan supermarkten, apotheken, eventueel drogisterijen etc.

Dus geen kledingwinkels, telefoonwinkels, electronica-zaken etc.

Een echte lijst is er zover ik weet niet van.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Mr.Joker schreef op zondag 13 december 2020 @ 15:05:
[...]
Of dit wettelijk kan i.v.m. Schengen weet ik niet.
Ik mag toch verwachten dat de binnenlandse volksgezondheid prioriteit heeft over Schengen...

Overigens zou ik "winkels dicht, scholen open" wel een rare gedachtenkronkel vinden.

[ Voor 14% gewijzigd door Stoney3K op 13-12-2020 15:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
Mr.Joker schreef op zondag 13 december 2020 @ 14:53:
[...]

Ben benieuwd binnen welke leeftijdsgroepen deze stijging komt.
Als je nu kijkt naar de data per eerste ziektedag lijkt erop dat de meeste komen vanuit VO leeftijd en de ouders.
Maar volgens van dissel kan het niet op scholen gebeuren, die besmetting, want scholen nemen genoeg maatregelen :+

Gelukkig zijn er scholen die zelf al sluiten(online onderwijs) komende week, maar dat zijn de uitzonderingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Joker
Stoney3K schreef op zondag 13 december 2020 @ 15:07:
[...]

Ik mag toch verwachten dat de binnenlandse volksgezondheid prioriteit heeft over Schengen...

Overigens zou ik "winkels dicht, scholen open" wel een rare gedachtenkronkel vinden.
Nederland toont nooit ballen, altijd politiek correct.

Waar de Belgen de grensovergangen hermetisch dichtgooiden met containers in de 1ste golf, had de Nederlandse overheid alleen een ontmoedigingsbeleid voor buitenlanders om niet te komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus

sus

wildhagen schreef op zondag 13 december 2020 @ 15:06:
[...]

Doorgaans zijn dat winkels die noodzakelijk zijn voor de voedselvoorziening, medicijnen etc. Denk aan supermarkten, apotheken, eventueel drogisterijen etc.

Dus geen kledingwinkels, telefoonwinkels, electronica-zaken etc.

Een echte lijst is er zover ik weet niet van.
Terwijl in Belgie “telecomwinkels” wel geopend zijn - tenzij ze alleen accessoires verkopen.

Reden is dat ik een computerwinkel met technische dienst heb en ik een hele dag bezig ben in een ondersteunende rol voor thuiswerk. Verbetering Wifi, netwerk, reparatie/vervanging computers. We zijn ook de enige in de stad op 45k inwoners en hebben het in onze ondersteunende rol kneiterdruk. Gewone verkoop is een stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-10 09:37
sus schreef op zondag 13 december 2020 @ 15:03:
Nee, maar als ze kappers, opticiens, drogsterijen, bakkers, slagers, groenteboer, suppers, tandartsen, garages, dierenwinkels (?) maar met rust laten.

Overigens veel succes met DHL, PostNL etc. Veel supers kappen met ophaalpuntje spelen, dus dat wordt dringen.

Geloof dat ze in Duitsland bedrijven die een “service” bieden met rust laten, dus misschien dat de Turkse ondernemer die telefoons maakt en DHL doet, open mag blijven.

Heeft Rutte de ballen voor een lock down als in Duitsland, nee....

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
PWM schreef op zondag 13 december 2020 @ 14:58:
Volgens mij moeten mensen ook beter doorkrijgen wat "milde" klachten zijn. We hebben in huis alle 4.

Ten eerste zit je gewoon 7-10 dagen binnen. We hebben allemaal de milde klachten. Koorts, verkouden, hoofdpijn, spierpijn. Mijn vrouw, ik maar ook mijn oudste van 8 proeven en ruiken helemaal niks meer. Iedereen is beroerd.

"De meeste mensen hebben toch milde klachten"

Ja, dankje de koekoek. Er is echt niks makkelijks aan.
Ten eerste, heel vervelend voor je. Hoop dat je snel hersteld. Maar 't is niet makkelijk nee, maar met een goede griep heb je toch ook deze klachten?

En die Bruls, wat een lachertje is dat zeg. Waarom schakelen we dan niet gelijk door en doen we 't zelfde als China, anders wordt 't contrast daarmee te groot. Slaat echt nergens op zijn vergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus

sus

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mr.Joker
Koehandelaar schreef op zondag 13 december 2020 @ 15:12:
[...]

Ten eerste, heel vervelend voor je. Hoop dat je snel hersteld. Maar 't is niet makkelijk nee, maar met een goede griep heb je toch ook deze klachten?

En die Bruls, wat een lachertje is dat zeg. Waarom schakelen we dan niet gelijk door en doen we 't zelfde als China, anders wordt 't contrast daarmee te groot. Slaat echt nergens op zijn vergelijking.
Man man die Bruls, die komt met een BMI van 40, een goedbetaald baantje van de belastingbetaler, niet bang hoeft te zijn om z'n baan kwijt te raken even vertellen dat alles in lockdown moet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Stoney3K schreef op zondag 13 december 2020 @ 15:04:
[...]

En als je die gedachtengang aanhoudt vind ik het heel knap als iemand 'avondklok' roept en dan ook echt denkt dat we dat kunnen handhaven.

Ik denk dat je het grensverkeer al een hoop beperkt als je gewoon de grote snelwegen afsluit en het internationaal treinverkeer stil legt.
Er kunnen noodzakelijke redenen zijn om de grens te moeten passeren en in de huidige wereld is het ook niet zo dat iedereen maar in één land leeft. Niet doen dus, dit soort dingen.

Daarnaast is de situatie in beide landen vergelijkbaar en lijken de Duitse maatregelen me ook vrij adequaat. Één-op-één kopiëren zou ik zeggen.

Overzicht voor NRW, inclusief wat er aan winkels open mag en wat niet: https://www1.wdr.de/nachr...ferien-einkaufen-100.html

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Koehandelaar schreef op zondag 13 december 2020 @ 15:12:
[...]

Ja. Ik wordt ook elke dag overhoop gelopen door de mega-hordes Chinezen die hier hun kerst- of supermarktinkopen komen doen....

Ow wacht....

Zie je nou zelf niet in hoe dom je eigen uitspraak is, waarom die van Bruls een heel stuk zinniger is dan die van jou? Ik hoop toch dat ik het niet letterlijk voor je uit moet tekenen....?

Virussen? Scan ze hier!

Pagina: 1 ... 130 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek, dus geen slowchat.

Ook persoonlijke anekdotes over mensen die zich niet aan maatregelen houden hoeven niet in dit topic.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat #2
Het nut en de noodzaak van mondkapjes
Kennis- en ervaringstopic mondneusmaskers (mondkapjes)
De Coronavaccins