Ik snap dit soort artikelen toch niet goed. Het is toch volstrekt helder dat COVID19 geen griep is? Ik heb nog geen griepgolf meegemaakt waarin we het gehad hebben over een tekort aan beademingsapparaten en ziekenhuisbedden. Los van de vraag wat het uiteindelijke sterftecijfer zal zijn, is nu toch al duidelijk dat veel meer patiënten veel zieker worden van Covid19 dan van de griep. Het is toch niet alsof we nu wel mensen op de IC leggen die we met de griep gewoon thuis dood hadden laten gaan? We krijgen nu al de berichten dat we straks ook nog de oversterfte kunnen meetellen van niet-Covid19 patiënten die hun zorg niet krijgen omdat het net niet urgent genoeg is en alle capaciteit opgaat aan de Covid19 patiënten.Señor Sjon schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 23:05:
Parool heeft hetzelfde artikel: https://www.parool.nl/wer...paniek-bezweren~b594fcce/
Kan me er wel in vinden. Ik denk dat de langetermijn schade aan economie en dus de mensen die daarmee te maken hebben hoger is dan de slachtoffers die er nu vallen. De Russen bv houden de 65+er in lockdown als kwetsbare groep, niet de hele samenleving. Heb nu ook al een paar gevallen in mijn omgeving waarbij een test steevast geweigerd wordt. Als je zo weinig test, dan stijgt de mortaliteit vanzelf en wordt het vanzelf steeds 'gevaarlijker' in het nieuws.
Daarbij vraag ik me ernstig af of je bepaalde groepen in de samenleving werkelijk kunt beschermen als iedereen er omheen gewoon z’n gang kan gaan.
Ik ben toch malle pietje niet!

/f/image/8lpLH8Jo12hqonwUSRH9LbBF.png?f=fotoalbum_small)

/f/image/eiS4kshpYT4h2wdBuvzq9v9K.png?f=fotoalbum_small)