Ook daar zit een mate van urgentie is of oplosbaarheid....tuurlijk zijn ze erg, maar oplosbaar in de toekomst. Laat we even niet vergeten dat in de crisis mensen bij elkaar bleven vanwege de schulden, dat lukte ook.SvMp schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:12:
[...]
Helemaal waar. Ik heb dat antwoord ook niet.
Ik vind wel dat het sociale aspect onderbelicht blijft. Als je met een partner leeft, de relatie is goed, en je woont op >=100 m2, dan is zo'n volledige lockdown waarschijnlijk niet zo problematisch. Maar in heel veel andere gevallen is het wel een enorm probleem, in combinatie met onbepaalde tijd. Denk aan alleenstaanden, mensen met een slechte relatie, eventueel in combinatie met een krappe woning.
SvMp schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 14:25:
[...]
Halve maatregelen? Het hele sociale leven is stil gevallen. Wat wil je nog meer? Een jaar thuisblijven? Sta jij voor de gevolgen in?
Mag ik vragen waar je woontSvMp schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 14:32:
[...]
Zo doorgaan? Wat bedoel je? We zitten al in vergaande sociale isolatie, dat kun je niet nog erger maken voor onbepaalde tijd. Realiseer je je dat dit niet in een paar weken over is?
Vergaande sociale isolatie my ass
Uiteindelijk is alles oplosbaar, dat is m.i. niet het argument. Totale sociale isolatie is heel slecht voor mensen. Dat kan misgaan doordat mensen toch naar buiten gaan en in botsing komen met handhavers, opstootjes, tot psychische problemen. Dat moet serieus geworden. En nogmaals, ik heb het niet over 2 weken, dit gaat over maanden, wellicht een jaar.bvbal79 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:14:
[...]
Ook daar zit een mate van urgentie is of oplosbaarheid....tuurlijk zijn ze erg, maar oplosbaar in de toekomst. Laat we even niet vergeten dat in de crisis mensen bij elkaar bleven vanwege de schulden, dat lukte ook.
Zo beterRichh schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 14:56:
[...]
Hey, een heatmap waarop je kan zien waar veel mensen wonen en waar weinig mensen wonen
Besmettingen per 100.000 inwoners:
/f/image/pePutGegICoz4JdfWPNbvUFQ.png?f=fotoalbum_large)
Oke oke, point takenFlow schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:18:
[...]
Zo beter?
Besmettingen per 100.000 inwoners:
[Afbeelding]
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
@JeroenNietDoen ik woon in Hoorn en het is hier vooral uitgestorven, al ben ik niet in de binnenstad geweest (want sociale afstand). Ik begreep van een winkeleigenaar in de stad dat het vaak heel rustig is, maar soms in ene druk en dan raakt dat afstand houden dus in de knel. Markt ging wel door, wat ik verbaas omdat het dan krapper is.
Ik denk dat het wel helpt om duidelijker te zijn over hoeveel mensen er in een winkel mogelijk ofzo.
Ik denk dat het wel helpt om duidelijker te zijn over hoeveel mensen er in een winkel mogelijk ofzo.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Met de laatste anderhalve zin heb je wel een puntSvMp schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:12:
[...]
Helemaal waar. Ik heb dat antwoord ook niet.
Ik vind wel dat het sociale aspect onderbelicht blijft. Als je met een partner leeft, de relatie is goed, en je woont op >=100 m2, dan is zo'n volledige lockdown waarschijnlijk niet zo problematisch. Maar in heel veel andere gevallen is het wel een enorm probleem, in combinatie met onbepaalde tijd. Denk aan alleenstaanden, mensen met een slechte relatie, eventueel in combinatie met een krappe woning.
Dit virus is helaas niet oplosbaar....hier moeten we doorheen gaan en maakt alle het andere tot 2de rangSvMp schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:17:
[...]
Uiteindelijk is alles oplosbaar, dat is m.i. niet het argument. Totale sociale isolatie is heel slecht voor mensen. Dat kan misgaan doordat mensen toch naar buiten gaan en in botsing komen met handhavers, opstootjes, tot psychische problemen. Dat moet serieus geworden. En nogmaals, ik heb het niet over 2 weken, dit gaat over maanden, wellicht een jaar.
Ik woon in het noorden. Ik denk zeker dat de situatie sterk regio-gebonden hier.JeroenNietDoen schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:17:
[...]
[...]
Mag ik vragen waar je woontIk woon in Vlissingen, ik meen zo'n 60K inwoners. De hele week barst de stad van verveelde mensen die maar gaan shoppen met de kroost. Aangevuld met hordes Duitse toeristen. Vandaag was het markt, je kan over de koppen lopen hier. Mijn vrouw werkt bij een slagerij in dat winkelgebied, winkel staat gewoon ramvol, echt niemand trekt zich iets aan van de maatregelen. Staan zelfs gewoon mensen te hoesten en niezen in de winkel. Stad hangt verder gewoon vol met groepjes verveelde jongeren.
Vergaande sociale isolatie my ass
Wat ik lees zijn verveelde mensen die toch gaan shoppen. En ook rondhangen is tijdverdrijf. Dit kun je onmiddellijk stoppen met een totale lockdown. Met grote groepen bewapende agenten zoals in Frankrijk. Maar hiermee neem je de oorzaak niet weg. Die wordt alleen weggedrukt. En dat komt er een keer uit.
Daarom pleit ik voor gereguleerd vertier, dus laat mensen nog samenkomen op een zo verantwoorde manier, zodat het vol te houden is. En echt wangedrag (zoals bewust hoesten bij anderen) moet je natuurlijk aanpakken.
De vraag is natuurlijk of die mensen anders niet waren overleden. Als je naar Italie kijkt dan had meer dan 99% van de overleden personen al een slechte gezondheid zoals diabetes, een hartaandoening of hoge bloeddruk.wildhagen schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 14:07:
Dat gaat opeens hard, met 30 doden op één dag...
Dat ben ik niet met je eens. Die lockdown biedt namelijk geen garantie en is voor onbepaalde tijd.bvbal79 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:21:
[...]
Dit virus is helaas niet oplosbaar....hier moeten we doorheen gaan en maakt alle het andere tot 2de rang
Dit is een situatie waarin je de minst slechte keuzes moet maken.
Nee, mensen zouden gewoon hun verantwoordelijkheid moeten nemen. Er zou geen lockdown met toezicht nodig moeten zijn. Verantwoordelijkheid, dat zou er moeten zijn. Maar de gemiddelde Nederlander is een individualist die overal schijt aan heeft en het zelf wel beter weet.SvMp schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:21:
[...]
Ik woon in het noorden. Ik denk zeker dat de situatie sterk regio-gebonden hier.
Wat ik lees zijn verveelde mensen die toch gaan shoppen. En ook rondhangen is tijdverdrijf. Dit kun je onmiddellijk stoppen met een totale lockdown. Met grote groepen bewapende agenten zoals in Frankrijk. Maar hiermee neem je de oorzaak niet weg. Die wordt alleen weggedrukt. En dat komt er een keer uit.
Volgens mij zijn wij het gewoon met elkaar eens.JeroenNietDoen schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:23:
[...]
Nee, mensen zouden gewoon hun verantwoordelijkheid moeten nemen. Er zou geen lockdown met toezicht nodig moeten zijn. Verantwoordelijkheid, dat zou er moeten zijn. Maar de gemiddelde Nederlander is een individualist die overal schijt aan heeft.
Alleen die laatste zin vind ik een lastige, ik weet te weinig van de aantallen 'schijthebbers'.
Die getallen zien er wel een beetje vreemd uit. De laatste 2 observaties heb ik dan maar niet meegenomen.bvbal79 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:12:
[...]
Kun je dat model ook loslaten op de https://www.stichting-nice.nl/ getallen?
Dat heb ik op de volgende reeks gedaan:
(13, 18,21, 29, 37, 56, 65, 83, 108, 135, 162, 203, 237)
en dan zijn de volgende getallen:
(345, 441, 565, 723, 925, 1184)
Maar ook voor dat model geldt dat de laatste 2 dagen dan onder verwachting zijn.
Het model is niet meer dan pak het logaritme van het getal uit de eerste reeks, pas daar lineaire regressie op toe, en gebruik dat om toekomstige waardes te voorspellen. Eigenlijk het enige waarvoor dat bruikbaar is is om te zien of je boven of onder exponentiele verwachting zit, maar dat kan veel oorzaken hebben.
Helaas is het beeld op het aantal overledenen niet zo, en ook dat is te begrijpen want de andere getallen lopen daarop voor.
Op basis van de reeks
(1,1,3,3,4,5,5,10,12,20,24,43,58,76,106)
kom ik dan op
(143, 200, 279, 389, 542)
Dat is een beetje dezelfde generalisatie als "Elke moslim is een terrorist". Er zijn heel veel mensen die hun uiterste best doen om aan de adviezen te houden. Laten we niet gaan overdrijven.JeroenNietDoen schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:23:
[...]
Nee, mensen zouden gewoon hun verantwoordelijkheid moeten nemen. Er zou geen lockdown met toezicht nodig moeten zijn. Verantwoordelijkheid, dat zou er moeten zijn. Maar de gemiddelde Nederlander is een individualist die overal schijt aan heeft.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
Het is ook een kwestie van mindset. Nu is er zo'n sfeertje van 'wat een gezeur allemaal', maar straks -net als met roken bijv.- wordt er juist op je neer gekeken als je je niet houdt aan de gangbare afspraken.JeroenNietDoen schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:23:
[...]
Nee, mensen zouden gewoon hun verantwoordelijkheid moeten nemen. Er zou geen lockdown met toezicht nodig moeten zijn. Verantwoordelijkheid, dat zou er moeten zijn. Maar de gemiddelde Nederlander is een individualist die overal schijt aan heeft en het zelf wel beter weet.
In sommige gebieden zal de omslag sneller gaan dan op andere plaatsen, zeker in het 'nuchtere' (lees stomkoppige) Nederland.
Dit dus.
Updates op die site duren wat langer, vaak 2 dagen en soms wordt er na 3-4 dagen nog een waarde aangepast.Bonsaiboom schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:25:
[...]
Die getallen zien er wel een beetje vreemd uit. De laatste 2 observaties heb ik dan maar niet meegenomen.
Dat heb ik op de volgende reeks gedaan:
(13, 18,21, 29, 37, 56, 65, 83, 108, 135, 162, 203, 237)
en dan zijn de volgende getallen:
(345, 441, 565, 723, 925, 1184)
Maar ook voor dat model geldt dat de laatste 2 dagen dan onder verwachting zijn.
Het model is niet meer dan pak het logaritme van het getal uit de eerste reeks, pas daar lineaire regressie op toe, en gebruik dat om toekomstige waardes te voorspellen. Eigenlijk het enige waarvoor dat bruikbaar is is om te zien of je boven of onder exponentiele verwachting zit, maar dat kan veel oorzaken hebben.
Helaas is het beeld op het aantal overledenen niet zo, en ook dat is te begrijpen want de andere getallen lopen daarop voor.
Op basis van de reeks
(1,1,3,3,4,5,5,10,12,20,24,43,58,76,106)
kom ik dan op
(143, 200, 279, 389, 542)
In geval het 10-12 dagen duurt voor het hier is.SeatRider schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 12:55:
[...]
Ik kan je even niet volgen. Waarom zou een (vracht)vliegtuig 35 km/u vliegen? Elk vliegtuig vliegt toch non stop naar China in pak 'm beet een uurtje of 12? Dus als KLM (ja, die) een paar vliegtuigen die kant op duwt, zijn ze toch gewoon binnen een dag terug? Geen Harrier of onderweg bijtanken nodig lijkt me.
Maar inderdaad, in een dag kan je terug zijn met een lading maskers uit China, bv met een militair vliegtuig.
De uitleg hoe langzaam je moet vliegen om aan de 10-12 dagen enkele reis te komen is voor degenen die aandringen dat het zolang duurt voor iets hier is uit China. Met de snelheid van een tanker dus.
En met een Harrier jet kan je hoveren en 35 km per uur opschuiven zonder dat hij uit de lucht valt.
Stay away from negative people, they have a problem for every solution.
Misschien overdrijf ik het, ja er zijn veel mensen die het goed proberen te doen, maar er zijn er echt genoeg die lak hebben aan de maatregelen. En die verpesten het daarmee voor de rest.Standeman schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:25:
[...]
Dat is een beetje dezelfde generalisatie als "Elke moslim is een terrorist". Er zijn heel veel mensen die hun uiterste best doen om aan de adviezen te houden. Laten we niet gaan overdrijven.
Is de minst slechte niet diegene met de minst schade voor de bevolking en de economie?SvMp schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:23:
[...]
Dat ben ik niet met je eens. Die lockdown biedt namelijk geen garantie en is voor onbepaalde tijd.
Dit is een situatie waarin je de minst slechte keuzes moet maken.
Alle vergelijkbare landen die in het geval van nederland zitten gaan voor een veel strengere aanpak, behalve nederland en de VS.
Grote groepen mensen kun je alleen in bedwang houden en verplicht gedrag opleggen door zware repressie. Dat bewijst de geschiedenis volop.JeroenNietDoen schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:23:
Nee, mensen zouden gewoon hun verantwoordelijkheid moeten nemen. Er zou geen lockdown met toezicht nodig moeten zijn. Verantwoordelijkheid, dat zou er moeten zijn. Maar de gemiddelde Nederlander is een individualist die overal schijt aan heeft en het zelf wel beter weet.
1.2 miljoen mensen in Nederland hebben diabetesMetro2002 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:22:
[...]
De vraag is natuurlijk of die mensen anders niet waren overleden. Als je naar Italie kijkt dan had meer dan 99% van de overleden personen al een slechte gezondheid zoals diabetes, een hartaandoening of hoge bloeddruk.
1.5 miljoen mensen hebben hart- en vaatziekten
Één op de drie mensen hebben een verhoogde bloeddruk
Je hoeft je dus weinig zorgen te maken als je "gewoon" gezond bent, maar in je omgeving zijn er wel mensen die erg veel last kunnen krijgen van het virus.
Klopt.k995 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:30:
[...]
Is de minst slechte niet diegene met de minst schade voor de bevolking en de economie?
Voor de duidelijkheid: Als ik kijk naar de factor "schade voor de bevolking" dan kijk ik uiteraard naar de directe schade (verwachte doden en mogelijke overbelasting ziekenhuizen) maar ook naar gevolg-schade.
Ja, je hebt even alle 200+ landen in de wereld naast elkaar gezet? En de UK dan?k995 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:30:
[...]
Is de minst slechte niet diegene met de minst schade voor de bevolking en de economie?
Alle vergelijkbare landen die in het geval van nederland zitten gaan voor een veel strengere aanpak, behalve nederland en de VS.
Probeer je nuance in de gaten te houden - volgens mij maak je je zorgen over de aanpak en dat andere landen in jouw ogen (veel) meer doen. Benoem dat, wat denk je wat wel werkt en wat denk je wat niet werkt? En waarom zouden de nadelen daarvan opwegen tegen de voordelen? En hoe lang is dat acceptabel? etc.
Holistisch kijken naar het geheel is erg ingewikkeld, maar ook erg nodig. Na een week met mijn kinderen thuis kan ik je vertellen dat een paar maanden lockdown thuis een sociaal maatschappelijke nachtmerrie is. En wij wonen ruim en dorps en niet op 50m2 in de Randstad.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Dat is precies wat ik de hele tijd betoog (en wat vaak wordt weggewuifd want virus). En dan is dit niet eens de zwaarst denkbare situatie.NiGeLaToR schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:35:
[...]
Na een week met mijn kinderen thuis kan ik je vertellen dat een paar maanden lockdown thuis een sociaal maatschappelijke nachtmerrie is. En wij wonen ruim en dorps en niet op 50m2 in de Randstad.
En zowat alle buurlanden komen tot de conclusie dat de minste schade is: zoveel mogelijk mensen verplichten binnen /van elkaar weg te blijven. Enkel nederland vaart zowat een tussenin koers van "ach ja dat loopt wel los" .SvMp schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:33:
[...]
Klopt.
Voor de duidelijkheid: Als ik kijk naar de factor "schade voor de bevolking" dan kijk ik uiteraard naar de directe schade (verwachte doden en mogelijke overbelasting ziekenhuizen) maar ook naar gevolg-schade.
nee, daar denken ze "aaaaah, er gaan mensen dood, dat mag niet";k995 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:39:
[...]
En zowat alle buurlanden komen tot de conclusie dat de minste schade is: zoveel mogelijk mensen verplichten binnen /van elkaar weg te blijven. Enkel nederland vaart zowat een tussenin koers van "ach ja dat loopt wel los" .
Er zitten nogal cultuurverschillen in hoe landen omgaan met de dood en hoe lang we levens moeten rekken. Ik weet niet wat beter/slechter is, maar 't zorgt wel voor andere beleidskeuzes.
Ook in de buurlanden is men niet alwetend. En de zwaarste lockdown-landen Frankrijk en Spanje krijgen de gevolgen nog wel gepresenteerd.k995 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:39:
[...]
En zowat alle buurlanden komen tot de conclusie dat de minste schade is: zoveel mogelijk mensen verplichten binnen /van elkaar weg te blijven. Enkel nederland vaart zowat een tussenin koers van "ach ja dat loopt wel los" .
"ach dat loopt wel los" denkt niemand.
Vergelijkbare landen, en idd VK en VS . Geen idee of dat goede voorbeelden te volgen zijn.NiGeLaToR schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:35:
[...]
Ja, je hebt even alle 200+ landen in de wereld naast elkaar gezet? En de UK dan?
Ik zie de landen met strange aanpak (china/korea) erin slagen. De landen met een lakse aanpak (italie/spanje in het begin) gaan compleet de mist in.Probeer je nuance in de gaten te houden - volgens mij maak je je zorgen over de aanpak en dat andere landen in jouw ogen (veel) meer doen. Benoem dat, wat denk je wat wel werkt en wat denk je wat niet werkt? En waarom zouden de nadelen daarvan opwegen tegen de voordelen? En hoe lang is dat acceptabel? etc.
Frankrijk/duitsland/belgie gaan nu ook voor strenger, nederland/VK/VS gaan voor minder streng.
Ik ben eerder van de mening minder risico te lopen met het leven van anderen dan meer
Na een week kan ik je zeggen dat ik dit redelijk zalig vind, snap toch echt niet die mensen die moeite hebben het uit te houden bij hun eigen familie (geen aanval/verwijt elke situatie is anders).Holistisch kijken naar het geheel is erg ingewikkeld, maar ook erg nodig. Na een week met mijn kinderen thuis kan ik je vertellen dat een paar maanden lockdown thuis een sociaal maatschappelijke nachtmerrie is. En wij wonen ruim en dorps en niet op 50m2 in de Randstad.
Met een totale lockdown kun je niet meer je eigen familie (als je er niet mee samenwoont)k995 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:42:
[...]
Na een week kan ik je zeggen dat ik dit redelijk zalig vind, snap toch echt niet die mensen die moeite hebben het uit te houden bij hun eigen familie (geen aanval/verwijt elke situatie is anders).
Nee, vanuit één van onze klanten in de welzijn hoek is er rood alarm geslagen - kindermishandeling, verwaarlozing, wegvallen schoolmaatschappelijk werk, segregatie, relatiesissues, eenzaamheid, depressie, om maar een paar voorbeeldjes te noemen. Kost ons nu al miljarden per jaar even los van al het leed.SvMp schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:37:
[...]
Dat is precies wat ik de hele tijd betoog (en wat vaak wordt weggewuifd want virus). En dan is dit niet eens de zwaarst denkbare situatie.
Ik ben daarom erg voorzichtig met het lukraak roepen dat méér maatregelen écht nodig zijn. Het is zo'n dunne lijn tussen nu iets proberen te voorkomen en diverse nieuwe problemen oplopen die je later weer moet gaan oplossen.
Maargoed, ik ga er ook niet vanuit dat we over 2 weken weer naar school mogen. De cijfers voorspellen dat we over 2 weken pakweg pas op niveau van Italie nu zitten.
Belgie heeft dan ook geen totale lockdown, maar moest dat zo zijn: inderdaad, en?SvMp schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:43:
[...]
Met een totale lockdown kun je niet meer je eigen familie (als je er niet mee samenwoont)
En denk je dat nederland voor deze acties geen rekening zal krijgen? Waarop men vervolgens dezelfde maatregelen zal moeten nemen met dezelfde economische gevolgen alleen nog zwaarder.SvMp schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:42:
[...]
Ook in de buurlanden is men niet alwetend. En de zwaarste lockdown-landen Frankrijk en Spanje krijgen de gevolgen nog wel gepresenteerd.
Ik zie hier nochtans in de laatste pagina's al een aantal voorbeelden"ach dat loopt wel los" denkt niemand.
[ Voor 49% gewijzigd door k995 op 20-03-2020 15:49 ]
Op economisch gebied moet je het wat positiever zien.
• Geen discussie over natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking.
Dit laten we dus achterwege
• Geen discussie over natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking.
Dit laten we dus achterwege
[ Voor 69% gewijzigd door tweakduke op 20-03-2020 16:03 ]
Dan heb je helemaal geen menselijk contact meer, zoals ik eerder al heb uitgelegd.k995 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:48:
[...]
Belgie heeft dan ook geen totale lockdown, maar moest dat zo zijn: inderdaad, en?
Maar je hebt al besloten om selectief een paar voorbeelden te pakken waar jij de uitkomst al van kent?k995 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:42:
[...]
Vergelijkbare landen, en idd VK en VS . Geen idee of dat goede voorbeelden te volgen zijn.
Waar in slagen? China heeft effectief 60 miljoen mensen gevangen. Zodra je ze loslaat, worden ze weer besmet en gaan ze weer van vooraf aan beginnen. Ik weet niet of je die mensen af en toe spreekt? Of dat je zeker weet dat de cijfers die worden gepubliceerd kloppen?Ik zie de landen met strange aanpak (china/korea) erin slagen. De landen met een lakse aanpak (italie/spanje in het begin) gaan compleet de mist in.
Aannames, aannames.. en je noemt het succesvol op basis van 1 variabele, maar laat kwaliteit van leven, uitkomst op lange termijn, etc er structureel buiten. Waarom is dat? Is je angst voor het virus groter dan de ratio van het geheel?
Ik weet niet precies wat je bedoelt, behalve dat je er van overtuigd bent dat hardere maatregelen altijd beter zijn.Frankrijk/duitsland/belgie gaan nu ook voor strenger, nederland/VK/VS gaan voor minder streng.
Ik ben eerder van de mening minder risico te lopen met het leven van anderen dan meer
Das mooi. Ik kan je vertellen dat ook een groot deel van je medelanders lijdt. Nu nog 'nou ja, het moet' en dat wordt de komende tijd vanzelf 'ik wil niet meer'. Ik heb een bedrijf én een gezin. Dit was voor mijn medewerkers en mijn gezin geen leuke week.Na een week kan ik je zeggen dat ik dit redelijk zalig vind, snap toch echt niet die mensen die moeite hebben het uit te houden bij hun eigen familie (geen aanval/verwijt elke situatie is anders).
Na een week twee kinderen van 5 en 7 thuis kan ik niet zeggen uit te kijken naar de volgende weken.
Ik weet niet meer wat ik vind. Ik denk dat strenge maatregelen 2 weken geleden hadden geholpen. Ik denk dat we nu stevig op het pad van Italië en Spanje zitten.
Als ik mijn Italiaanse collega’s moet geloven zijn de gevolgen van de Italiaanse lockdown echt niet te onderschatten en gaat dit ook echt veel schade aanrichten.
Laten we hopen dat de zon of medicijnen snel soelaas gaan bieden.
Als ik mijn Italiaanse collega’s moet geloven zijn de gevolgen van de Italiaanse lockdown echt niet te onderschatten en gaat dit ook echt veel schade aanrichten.
Terechte zorg. Het is mooi dat er op afstand onderwijs wordt gegeven, maar hoelang houden kinderen en ouders/verzorgers dat vol? Je krijgt er (iig met jongere kinderen) wel ff een flinke extra taak bij.NiGeLaToR schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:44:
[...]
Nee, vanuit één van onze klanten in de welzijn hoek is er rood alarm geslagen - kindermishandeling, verwaarlozing, wegvallen schoolmaatschappelijk werk, segregatie, relatiesissues, eenzaamheid, depressie, om maar een paar voorbeeldjes te noemen. Kost ons nu al miljarden per jaar even los van al het leed.
Ik ben daarom erg voorzichtig met het lukraak roepen dat méér maatregelen écht nodig zijn. Het is zo'n dunne lijn tussen nu iets proberen te voorkomen en diverse nieuwe problemen oplopen die je later weer moet gaan oplossen.
Maargoed, ik ga er ook niet vanuit dat we over 2 weken weer naar school mogen. De cijfers voorspellen dat we over 2 weken pakweg pas op niveau van Italie nu zitten.
Al helemaal als je geen enkele affiniteit hebt met onderwijs en daarnaast zorgen hebt over werk/inkomen, gezondheid, familie?
Naast het aantal doden door Corona zal suïcide vrees ik ook substantieel meer voor gaan komen.
Das nou precies de reden om even rustig na te denken. Niet gelijk bij je eerste gedachte blijven, maar ook even na proberen te denken wat de gevolgen van de alternatieven zijn.giantgiantus schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:55:
Ik weet niet meer wat ik vind. Ik denk dat strenge maatregelen 2 weken geleden hadden geholpen. Ik denk dat we nu stevig op het pad van Italië en Spanje zitten.
Het klinkt allemaal heel stoer; "lockdown", "leger de straat op", "handhaven", "avondklok" en weet ik veel wat ik hier allemaal langs zie komen. Maar het is niet zomaar iets.
Meer mensen hebben het gezegd; maar je hebt er niks aan om nu de ziekte de wereld uit te helpen, en vervolgens geen samenleving of economie meer over te hebben. Denk even tien seconden na voordat je uit de heup schiet.
Ik moest van de week even de deur uit om papier te halen voor de printer (ik moet nu eenmaal schoolopdrachten uitprinten voor mijn oudste dochter) en ik kan je zeggen dat het hier aardig uitgestorven is. Ik moest uiteindelijk naar de stad omdat ik geen winkel kon vinden die open was en ook daar was het redelijk uitgestorven, de mensen die je tegen kwam hielden merkbaar bewust voldoende afstand.JeroenNietDoen schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:29:
[...]
Misschien overdrijf ik het, ja er zijn veel mensen die het goed proberen te doen, maar er zijn er echt genoeg die lak hebben aan de maatregelen. En die verpesten het daarmee voor de rest.
Ik fiets graag (ik hoop echt van harte dat dat de komende tijd nog (buiten) blijft kunnen. Het is goede afleiding voor een paar uurtjes en ik ben er van overtuigd dat het geweldig is voor je afweersysteem en dus hopelijk ook tegen Corona mocht ik het oppikken) en ik merk dat bijna iedereen die voorheen veel in groepen fietste nu individueel er op uit trekt, zo ook in ons eigen groepje.
Tijdens het fietsen kom ik door de week ook veel wandelaars tegen, alleen groepjes van max. 2 en voor zo ver ik kan zien houden die ook allemaal afstand.
Dus nee, volgens mij zijn we (in ieder geval hier) toch echt wel een volgzaam volkje wat echt wel luistert naar de adviezen.
Daarbij moet ik wel vermelden dat ik niet in een grote stad woon, waar het centrum toch al dood was (Oss) en relatief dicht op de grootste brandhaard van Nederland (Uden) dus misschien maakt dat ook wel wat uit in de hoofden van mensen.
Over de Belgie vs. Nederland discussie, ik heb het idee dat we in Belgie nu een beetje als laks worden afgeschilderd terwijl dat volgens mij echt onterecht is. Voor zo ver ik weet zijn er in Nederland in ieder geval niet massaal "Corona Lockdown" parties gehouden toen de horeca dicht ging, wat we van de Belgen dan weer wel horen, dus misschien moet de regering daar ook wel harder zijn.
Je bedoelt als alleenstaande? Zelfs dan tegenwoordig genoeg midellen om met anderen te spreken.SvMp schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:50:
[...]
Dan heb je helemaal geen menselijk contact meer, zoals ik eerder al heb uitgelegd.
Je doet alsof dit eenzame opsluiting is in een cel.
In eerste instantie. Maar ook koppels kunnen vereenzamen. En op kinderen heeft het ook invloed, en er zijn gezinnen waar er wel 3+ rondlopen.k995 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 16:05:
[...]
Je bedoelt als alleenstaande? Zelfs dan tegenwoordig genoeg midellen om met anderen te spreken.
Je doet alsof dit eenzame opsluiting is in een cel.
Ik probeer ook zo min mogelijk in winkels te komen 2 keer per week in de supermarkt en een keer de bakker en dat is het wel.
Ik loop deze week elke dag even een rondje door de buurt (even frisse lucht) en ik ben zojuist even bij de Albert Heijn geweest, maar ik heb juist de indruk dat mensen hier zich niet zoveel aantrekken van de adviezen.Kluus schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 16:02:
[...]
Ik moest van de week even de deur uit om papier te halen voor de printer (ik moet nu eenmaal schoolopdrachten uitprinten voor mijn oudste dochter) en ik kan je zeggen dat het hier aardig uitgestorven is. Ik moest uiteindelijk naar de stad omdat ik geen winkel kon vinden die open was en ook daar was het redelijk uitgestorven, de mensen die je tegen kwam hielden merkbaar bewust voldoende afstand.
Ik fiets graag (ik hoop echt van harte dat dat de komende tijd nog (buiten) blijft kunnen. Het is goede afleiding voor een paar uurtjes en ik ben er van overtuigd dat het geweldig is voor je afweersysteem en dus hopelijk ook tegen Corona mocht ik het oppikken) en ik merk dat bijna iedereen die voorheen veel in groepen fietste nu individueel er op uit trekt, zo ook in ons eigen groepje.
Tijdens het fietsen kom ik door de week ook veel wandelaars tegen, alleen groepjes van max. 2 en voor zo ver ik kan zien houden die ook allemaal afstand.
Dus nee, volgens mij zijn we (in ieder geval hier) toch echt wel een volgzaam volkje wat echt wel luistert naar de adviezen.
Hier is in dit geval Geldrop. Wij wonen direct langs het centrum, en daar lijkt het al de hele week druk. Ik ben telkens maar de andere kant opgelopen omdat 1,5 meter afstand houden niet makkelijk zou zijn in het centrum.
Aan de ene kant komt dat natuurlijk door thuiswerkers zoals mij die even buiten willen komen, en je ziet dan ook genoeg mensen in hun eentje lopen en afstand houden, maar ook een grote groep die het allemaal niet zo spannend lijkt te vinden. Bijvoorbeeld oudere mensen die de hond uitlaten, en dan vrolijk bekenden groeten die op de fiets langs komen, even stoppen en gezellig gaan kletsen op 30cm van elkaar af. Wat het helemaal triest maakte: dit was op de stoep langs het St. Anna Ziekenhuis waar het nu ook volle bak is qua maatregelen…
Ook bij de Albert Heijn nog vrolijk oudere echtparen die de strepen op de grond bij de kassa compleet negeren en gezinnen die met z'n allen boodschappen gaan doen.
Wel goed nieuws: broodrekken waren bijna helemaal vol!
Dit virus is wel degelijk oplosbaar. Er komt echt wel een vaccin tegen.bvbal79 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:21:
[...]
Dit virus is helaas niet oplosbaar....hier moeten we doorheen gaan en maakt alle het andere tot 2de rang
Tegen de tijd dat dat er is moeten we echter ook nog een leefbare samenleving hebben. Dat betekent dat ook het economische motortje op een zo verantwoord mogelijke manier moet blijven draaien.
Het land een jaar of zelfs een half jaar compleet op slot is simpelweg geen optie. Hoe kom je aan je boodschappen? Wie zorgt er voor het licht en het water? Wie zorgt er voor de informatievoorziening?
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Ik liet vandaag een pakje bezorgen: De pakketbezorger had latex handschoenen aan en zette het pakje echt wel bijna een meter of 4-5 van mijn deur (in het gangpad van mijn flat) neer.
Woon langs een N-weg maar die is toch echt nog aardig druk. Had verwacht dat deze buiten de spits rustiger zou zijn.
Woon langs een N-weg maar die is toch echt nog aardig druk. Had verwacht dat deze buiten de spits rustiger zou zijn.
Dit dus.
Het koopt in ieder geval tijd en nee men kan niet compleet van alle maatregelen afstappen echter kan men in een veel grotere mate 'doorleven' (na de initiële full lockdown) in vergelijking met de NL aanpak die waarschijnlijk ook maanden gaat duren. Landen als China, Zuid Korea, Taiwan zullen ook elke binnenkomende bezoeker in quarantaine moeten stoppen, lijkt me echter een stuk beter dan de defacto sluiting van grenzen die we bij de NL approach ook hebben.NiGeLaToR schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:51:
[...]
Maar je hebt al besloten om selectief een paar voorbeelden te pakken waar jij de uitkomst al van kent?
[...]
Waar in slagen? China heeft effectief 60 miljoen mensen gevangen. Zodra je ze loslaat, worden ze weer besmet en gaan ze weer van vooraf aan beginnen. Ik weet niet of je die mensen af en toe spreekt? Of dat je zeker weet dat de cijfers die worden gepubliceerd kloppen?
Aannames, aannames.. en je noemt het succesvol op basis van 1 variabele, maar laat kwaliteit van leven, uitkomst op lange termijn, etc er structureel buiten. Waarom is dat? Is je angst voor het virus groter dan de ratio van het geheel?
Daarom, op papier lijkt de impact in 'strenge' landen groter, in de praktijk lijkt het mij na de initiële lockdown van 2 maanden een stuk kleiner.
Verwacht in die zin 'greenzones' en 'Redzones' waar je vanuit rood niet in groen komt en binnen de groene zones _overal_ permanente monitoring van temperatuur plaats vind om vervolgens direct te testen.
Doe mij maar een open retour Taiwan of Zuid-Korea op het moment.
Als je (bedrijf) te veel medische hulpmiddelen (mondkapjes) hebt/heeft ingeslagen en in de buurt van Groningen woont, kan je ze van maandag t/m zaterdag tussen 12 en 16 naar het MartiniPlaza brengen. Ze hebben ze hard nodig.
quote: UMCGIn totaal zijn nu 886 collega’s getest en van hen zijn 39 positief bevonden.
Bus IC-patiënten vanuit Brabant
Er komen vandaag 6 coronapatiënten uit Brabant naar het UMCG. Zij worden vervoerd met een
hiertoe speciaal omgebouwde lijnbus van Ambulancezorg. In totaal zijn er nu 9 patiënten met het
nieuwe coronavirus in het UMCG.
Hulp met Medische hulpmiddelen
Veel particulieren en bedrijven willen het UMCG helpen. Dat is fijn. Het is ook veel werk om de hulp
op de juiste plek te krijgen, regionale coördinatie is noodzakelijk. Voor medische hulpmiddelen is
daarom de afgelopen dagen hard gewerkt om de aangeboden hulp te centraliseren en vanuit één
punt voor heel Noord-Nederland te coördineren.
Vanaf vandaag kunnen persoonlijke medische beschermingsmiddelen naar het MartiniPlaza gebracht
worden. Van maandag t/m zaterdag van 12 tot 16 uur is hier een hal beschikbaar waar de middelen
ingezameld en beoordeeld worden. Het Regionaal Overleg Acute Zorg (ROAZ) Noord-Nederland heeft
zicht op de capaciteit van de zorginstellingen in het Noorden en maakt op basis daarvan een
verdeling van de ingezamelde medische hulpmiddelen.
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Ja misschien verschilt het wel per plek, het centrum van Oss was ook voor de crisis al op sterven na dood, dus dat is misschien wat dat betreft geen referentie. Tijdens het fietsen zit ik natuurlijk vooral in het buiten gebied (dijken etc) en daar zie ik echt wel mensen bewust op enige afstand van elkaar wandelen, maar daar is dan ook de ruimte.RobbertC schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 16:16:
[...]
Ik loop deze week elke dag even een rondje door de buurt (even frisse lucht) en ik ben zojuist even bij de Albert Heijn geweest, maar ik heb juist de indruk dat mensen hier zich niet zoveel aantrekken van de adviezen.
Hier is in dit geval Geldrop. Wij wonen direct langs het centrum, en daar lijkt het al de hele week druk. Ik ben telkens maar de andere kant opgelopen omdat 1,5 meter afstand houden niet makkelijk zou zijn in het centrum.
Aan de ene kant komt dat natuurlijk door thuiswerkers zoals mij die even buiten willen komen, en je ziet dan ook genoeg mensen in hun eentje lopen en afstand houden, maar ook een grote groep die het allemaal niet zo spannend lijkt te vinden. Bijvoorbeeld oudere mensen die de hond uitlaten, en dan vrolijk bekenden groeten die op de fiets langs komen, even stoppen en gezellig gaan kletsen op 30cm van elkaar af. Wat het helemaal triest maakte: dit was op de stoep langs het St. Anna Ziekenhuis waar het nu ook volle bak is qua maatregelen…
Ook bij de Albert Heijn nog vrolijk oudere echtparen die de strepen op de grond bij de kassa compleet negeren en gezinnen die met z'n allen boodschappen gaan doen.
Wel goed nieuws: broodrekken waren bijna helemaal vol!
Hoorde van mijn vriendin ook dat er weer voldoende in de supermarkt lag vandaag. Dat hamsteren moest toch ook wel een keer afgelopen zijn, op een gegeven moment hebben ze toch wel voldoende brood/vlees in de vriezer en toilet papier in de kast zou je denken.
Neen zon en medicijnen moet je niet snel iets van verwachten , op zijn best binnen enkele maanden.giantgiantus schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:55:
Tja, je kan niet 'gewoon' verder gaan tot het probleem verholpen is.alexbl69 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 16:19:
[...]
Dit virus is wel degelijk oplosbaar. Er komt echt wel een vaccin tegen.
Tegen de tijd dat dat er is moeten we echter ook nog een leefbare samenleving hebben. Dat betekent dat ook het economische motortje op een zo verantwoord mogelijke manier moet blijven draaien.
Het land een jaar of zelfs een half jaar compleet op slot is simpelweg geen optie. Hoe kom je aan je boodschappen? Wie zorgt er voor het licht en het water? Wie zorgt er voor de informatievoorziening?
Misschien krijgen we dingen als dat we een jaar lang "op even weken mogen mensen werken met een BSN eindigend op even getal, op oneven met oneven getal" of zoiets. Ik weet het niet, ik denk dat niemand het al weet.
En essentiële dingen (zorg, vuilnis, voedsel, nuts, etc) lijken mij sowieso doorgaan.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Zojuist op CNN de persconferentie van Gv Cuomo van NY state gezien.
Daarin had ie ook een slide met "common misconceptions" mbt COVID-19.
2 zaken die hij daar vol overtuiging zei:
- Coronavirus is niet besmettelijk als je geen symptomen vertoont : WRONG!
- Jonge mensen kunnen het corona virus niet krijgen : WRONG!
Dat eerste is volgens mij precies het tegengestelde als wat hier beweerd wordt? Is daar al enig wetenschappelijke uitspraak over gedaan?
Dat eerste is volgens mij precies het tegengestelde als wat hier beweerd wordt? Is daar al enig wetenschappelijke uitspraak over gedaan?
Dat betekent, stam + t .
Volgens mij roept het RIVM ongeveer hetzelfde. Na alles wat ik gelezen heb is dit zo ongeveer hoe het zit (sorry, geen zin om alle bronnen erbij te halen).Apache4u schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 16:56:
Zojuist op CNN de persconferentie van Gv Cuomo van NY state gezien.
- er is onduidelijkheid over de mate van besmettelijkheid bij geen symptomen (waarbij er casussen zijn waarbij dit wel het geval is, in hoeverre dit uitzonderlijk is, is onduidelijk)
- jonge mensen kunnen evengoed besmet raken, maar hebben vaak (doch niet altijd) minder heftige of zelfs geen symptomen.Ook hier is nog geen goed onderzoek over de mate van besmettelijkheid bij bijvoorbeeld kinderen.
Bron, en meer info: 'Nederlandse experts vrezen tekorten van labmateriaal coronatests'Een tekort op laboratoriummateriaal dat nodig is om het coronavirus bij patiënten te diagnosticeren dreigt, schrijft de NOS vrijdag op basis van een verslag van een bijeenkomst over het COVID-19-virus. Mogelijk kan op korte termijn niet meer getest worden, zei het Tilburgse Elisabeth-TweeSteden Ziekenhuis deze week tegen NU.nl.
Het zou hierbij gaan om tekorten van bijvoorbeeld staafjes waarmee keel- en neusmonsters worden afgenomen van besmette personen, maar ook om plastic platen die nodig zijn voor apparaten die deze monsters analyseren in het laboratorium.
Virussen? Scan ze hier!
Je blijft hier op doordrukken alsof dat dit het enigste is wat telt. Indien men deze ziekte niet kan stoppen komt het daar toch toe, dus waaro het uitstellen zodat alles erger word?SvMp schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 16:06:
[...]
In eerste instantie. Maar ook koppels kunnen vereenzamen. En op kinderen heeft het ook invloed, en er zijn gezinnen waar er wel 3+ rondlopen.
Of denk je dat nederland miraculeus niet alle andere landen zal volgen?
Als het erger wordt, dan is dat helaas zo. Een totale isolatie van de bevolking lost dat niet op.k995 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 17:00:
[...]
Je blijft hier op doordrukken alsof dat dit het enigste is wat telt. Indien men deze ziekte niet kan stoppen komt het daar toch toe, dus waaro het uitstellen zodat alles erger word?
Ik denk toch dat beide al vaststaan: besmettlijkheid voor symptomen & serieuze gevolgen (2-4% van kinderen beland in ziekenhuis) bij jonge kinderen tot de dood bij "jongeren" (21 jaar dacht ik)Mfpower schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 16:58:
[...]
Volgens mij roept het RIVM ongeveer hetzelfde. Na alles wat ik gelezen heb is dit zo ongeveer hoe het zit (sorry, geen zin om alle bronnen erbij te halen).
- er is onduidelijkheid over de mate van besmettelijkheid bij geen symptomen (waarbij er casussen zijn waarbij dit wel het geval is, in hoeverre dit uitzonderlijk is, is onduidelijk)
- jonge mensen kunnen evengoed besmet raken, maar hebben vaak (doch niet altijd) minder heftige of zelfs geen symptomen.Ook hier is nog geen goed onderzoek over de mate van besmettelijkheid bij bijvoorbeeld kinderen.
Je blijft alles zo zwart wit voorstellen, meer isolatie vertraagt de ziekte en zorgt ervoor dat de totale effecten minder zijn zelf al duurt het langer.SvMp schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 17:01:
[...]
Als het erger wordt, dan is dat helaas zo. Een totale isolatie van de bevolking lost dat niet op.
[ Voor 17% gewijzigd door k995 op 20-03-2020 17:06 ]
Juist niet. Ik pleit voor de middenweg.k995 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 17:05:
[...]
Ik denk toch dat beide al vaststaan: besmettlijkheid voor symptomen & serieuze gevolgen (2-4% van kinderen beland in ziekenhuis) bij jonge kinderen tot de dood bij "jongeren" (21 jaar dacht ik)
[...]
Je blijft alles zo zwart wit voorstellen, meer isolatie vertraagt de ziekte en zorgt ervoor dat de totale effecten minder zijn zelf al duurt het langer.
Voor HIV is ook geen vaccin...gelukkig hebben we de ziekte chronisch gekregen....alexbl69 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 16:19:
[...]
Dit virus is wel degelijk oplosbaar. Er komt echt wel een vaccin tegen.
Ik denk dat jij eenzaamheid onderschat. Sterker, ik denk dat vele ouderen liever sterven dan vereenzamen.k995 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 17:00:
[...]
Je blijft hier op doordrukken alsof dat dit het enigste is wat telt. Indien men deze ziekte niet kan stoppen komt het daar toch toe, dus waaro het uitstellen zodat alles erger word?
En de thuiswerkers, evt met kinderen zullen op gegeven moment ook de muren op zich af voelen komen. Daar gaat veel meer mis dan jij je lijkt te kunnen voorstellen.
Extreme lockdown lijkt me geen oplossing. Alles laten vieren ook niet.
Mensen moeten vooral kunnen bepalen wat verstandig is.
Een verjaardag is niet verstandig. Een wandeling in het park alleen of met partner wel. Een wandeling met je vrienden en familie niet. Etc etc. Moeilijk is het ook absoluut niet..
Even over de Belgische lockdown die sommigen hier zo geweldig vinden en menen dat het gewaarborgd wordt:
Waarom zie ik dan in 20 minuten wandelen door mijn kleine (Nederlandse) dorpje, toch op z'n minst 7 Belgische auto's, waarvan 4 rijdend?! En dan ben ik niet eens door de doorgaande weg gegaan (!)
Ik heb het gevoel dat de kleine grensovergang bij Thorn gewoon open is.. of zou zelfs de grotere bij Kessenich nog gewoon open zijn?!
Gelukkig gaat de Outlet van Roermond eindelijk dicht
https://www.1limburg.nl/d...idsregio?context=topstory
[ Voor 5% gewijzigd door GAIAjohan op 20-03-2020 17:25 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
De middenweg is wat belgie nu doet, geen lockdown wel zoveel mogelijk verbieden om de ziekte af te remmen zonder al teveel schade aan de economie op korte termijn.
Het extreme is china, en waar italie nu bijna is, niks doen het andere extreme.
We moeten even kijken wat de aantallen deze week doen, we gaan dan langzaam de effecten van de huidige maatregelen zien, dan weten we welke kant we op moeten buigen, strenger of losser.k995 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 17:27:
[...]
De middenweg is wat belgie nu doet, geen lockdown wel zoveel mogelijk verbieden om de ziekte af te remmen zonder al teveel schade aan de economie op korte termijn.
Al heb ik wel een vermoeden wat het gaat worden
[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 20-03-2020 17:31 ]
Belgie heeft dan ook geen lockdown, geen idee waar je dat haalt?GAIAjohan schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 17:19:
[...]
Ik denk dat jij eenzaamheid onderschat. Sterker, ik denk dat vele ouderen liever sterven dan vereenzamen.
En de thuiswerkers, evt met kinderen zullen op gegeven moment ook de muren op zich af voelen komen. Daar gaat veel meer mis dan jij je lijkt te kunnen voorstellen.
Extreme lockdown lijkt me geen oplossing. Alles laten vieren ook niet.
Mensen moeten vooral kunnen bepalen wat verstandig is.
Een verjaardag is niet verstandig. Een wandeling in het park alleen of met partner wel. Een wandeling met je vrienden en familie niet. Etc etc. Moeilijk is het ook absoluut niet..
Even over de Belgische lockdown die sommigen hier zo geweldig vinden en menen dat het gewaarborgd wordt:
Waarom zie ik dan in 20 minuten wandelen door mijn kleine (Nederlandse) dorpje, toch op z'n minst 7 Belgische auto's, waarvan 4 rijdend?! En dan ben ik niet eens door de doorgaande weg gegaan (!)
Ik heb het gevoel dat de kleine grensovergang bij Thorn gewoon open is.. of zou zelfs de grotere bij Kessenich nog gewoon open zijn?!
Gelukkig gaat de Outlet van Roermond eindelijk dicht
https://www.1limburg.nl/d...idsregio?context=topstory
https://www.info-coronavirus.be/nl/faqs/
Belgie gaat gewoon nog een serieuze stap verder dan nederland met het sluiten van zoveel mogelijk dat niet nodig is . Dus redelijk normaal dat je nog wagens ziet dat is gewoon toegestaan afhankelijk van wat ze doen.
Italië doet niets? Dat lijkt mij niet juist.k995 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 17:27:
[...]
De extremen zijn Spanje en Frankrijk.
Aan de andere kant ("niets doen") is er niet zoveel. Zweden en Engeland komen wellicht in de buurt.
Een goede maatregelen voor korte termijn maar op de lange termijn onhoudbaar. Ik zie ook dat hij begrensd is op drie maanden + mogelijk nog drie maanden met aanvullende voorwaarden.MikeyMan schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 12:00:
[...]
Tijdelijke noodmaatregel overbrugging voor werkbehoud (NOW)
NOW kort:
Compensatie maximaal 90% van de loonsom
Werknemers krijgen 100% doorbetaald
Werknemers verbruiken geen WW-rechten
Werknemers moeten in dienst blijven
Geldt voor ondernemers die minstens 20 procent omzetverlies lijden vanaf 1 maart 2020
Geen nieuwe aanvraag nodig als u al werktijdverkorting heeft aangevraagd
[...]
Wat mij vooral opvalt: geen maximum dagloon (zoals normaal geldt voor sociale voorzieningen).
offtopic:
Weet niet wat ik van deze maatregel moet vinden. Vooral nu ik al berichten hoor over werkgevers die wel door zouden kunnen werken met wat snijden in hun tarief (neem: detacheerders) vind ik dit wat scheef.
Weet niet wat ik van deze maatregel moet vinden. Vooral nu ik al berichten hoor over werkgevers die wel door zouden kunnen werken met wat snijden in hun tarief (neem: detacheerders) vind ik dit wat scheef.
Zweden heeft zijn grens gesloten voor niet-scandinavische landen. Enkel Noren en Finnen mogen er nog in.SvMp schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 17:33:
[...]
Aan de andere kant ("niets doen") is er niet zoveel. Zweden en Engeland komen wellicht in de buurt.
Daarom zeg ik ook "in de buurt". Afaik zijn er geen landen die 'niets' doen.Drakin-Korin schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 17:35:
[...]
Zweden heeft zijn grens gesloten voor niet-scandinavische landen. Enkel Noren en Finnen mogen er nog in.
Er is geen enkele reden voor Belgen om hier boodschappen te doen. Die kunnen prima in Bree of Maaseik naar hun super. En toch doen ze het.k995 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 17:30:
[...]
Belgie heeft dan ook geen lockdown, geen idee waar je dat haalt?
https://www.info-coronavirus.be/nl/faqs/
Belgie gaat gewoon nog een serieuze stap verder dan nederland met het sluiten van zoveel mogelijk dat niet nodig is . Dus redelijk normaal dat je nog wagens ziet dat is gewoon toegestaan afhankelijk van wat ze doen.
Verder noemen mensen het wel degelijk een lockdown in België.
https://www.bndestem.nl/b...n-corona-update~a1fe752a/
Ik denk dat je Noren en Denen bedoelt. Finnen zijn geen ScandinaviërsDrakin-Korin schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 17:35:
[...]
Zweden heeft zijn grens gesloten voor niet-scandinavische landen. Enkel Noren en Finnen mogen er nog in.
Ook zie ik een heel ander nieuwsbericht:
https://www.reuters.com/a...den-borders-idUSKBN2143WR
Sweden to close borders to visitors from non-EU countries
[ Voor 8% gewijzigd door GAIAjohan op 20-03-2020 17:40 ]
China is het extreemste, italie is bijna daar waar china nu is.SvMp schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 17:33:
[...]
Italië doet niets? Dat lijkt mij niet juist.
Spanje en frankrijk zijn een pak minder in maatregelen dan china/italie.
En idd zweden en finland zijn de "laten we zien wat gebeurd probeer niet et dicht bij elkaar te staan" .
Ten eerste: Landen zijn verschillend. Verschillende mate van besmetting, maar ook verschillen in de zorg.SvMp schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 17:33:
[...]
Italië doet niets? Dat lijkt mij niet juist.
Het is moeilijk te vergelijken.
Dat gezegd hebbende, volgens mij zijn Zweden en Engeland ongeveer net zo ver als Nederland.
Scholen dicht, social distancing en thuiswerken. Maar ik ben niet heel bekend met de maatregelen in Zweden.
Engeland misschien wat verder omdat daar een quaranataine van risicogroepen is. En ze duidelijk nu snel aan het schakelen zijn naar meer maatregelen. De pubs zijn open, maar dat duurt niet lang meer.
Even over Engeland en de pubs die open zijn: Johnson zei iets van "Ik laat ze open, want ik ga ervanuit dat mensen wel het juiste zullen doen en thuis zullen blijven"
Nou, je kan wel raden wat er gebeurt
[ Voor 13% gewijzigd door anandus op 20-03-2020 17:44 ]
Hoezo? Je mag zo goed als niks meer in Frankrijk en Spanje?k995 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 17:40:
[...]
Spanje en frankrijk zijn een pak minder in maatregelen dan china/italie.
BN noemt het zo wat ze schrijven is gewoonweg niet juist, de belgische regering zelf niet. Je kan toch zelf zien dat het geen lockdown is je kan gewoon nog rondstappen/rijden ? Het is een wat strenger beleid dan nederland heeft vergelijkbaar met duitsland/frankrijk.GAIAjohan schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 17:37:
[...]
Er is geen enkele reden voor Belgen om hier boodschappen te doen. Die kunnen prima in Bree of Maaseik naar hun super. En toch doen ze het.
Verder noemen mensen het wel degelijk een lockdown in België.
https://www.bndestem.nl/b...n-corona-update~a1fe752a/
Ik kan uit eigen ervaring vertellen dat in hier in Frankrijk alles echt dicht is en er zeer strenge controles zijn. En die ook echt plaatsvinden.JeroenNietDoen schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 17:41:
[...]
Hoezo? Je mag zo goed als niks meer in Frankrijk en Spanje?
Hetgeen wat men niet begrijpt in Nederland komt nog wel over een paar weken (helaas).
Heftig als je dit zo leest:
https://nos.nl/artikel/23...en-hebben-hulp-nodig.html
Ik hoop dat we op tijd zijn met de maatregelen... het is nu een week geleden, dus als het goed is zouden we vanaf nu de komende dagen de effecten moeten gaan zien.
Ik hoop dat we op tijd zijn met de maatregelen... het is nu een week geleden, dus als het goed is zouden we vanaf nu de komende dagen de effecten moeten gaan zien.
Leef lekker in het nu, er is niks anders
Euh heb je gezien wat die gebieden in china als beleid hebben?JeroenNietDoen schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 17:41:
[...]
Hoezo? Je mag zo goed als niks meer in Frankrijk en Spanje?
In frankrijk kan je nog zonder problemen buiten gaan voor bepaalde redenen, in china niet en italie is daar bijna. Dat is het strengste beleid dat we hebben momenteel.
Dat is gewoon niet waar, je hebt een verklaring nodig voor alles. Het enige wat je feitelijk kan doen is boodschappen en het verzorgen van ouderen. Het uitlaten van de hond.k995 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 17:45:
[...]
Euh heb je gezien wat die gebieden in china als beleid hebben?
In frankrijk kan je nog zonder problemen buiten gaan voor bepaalde redenen, in china niet en italie is daar bijna. Dat is het strengste beleid dat we hebben momenteel.
Voor het overige heb je een echte verklaring nodig. Ja het is mogelijk om voor je werk te verplaatsen, maar niet zonder onderbouwing.
Alles is dicht, behalve supermarkt en de bakkers.
Oops
[ Voor 98% gewijzigd door JeroenNietDoen op 20-03-2020 17:50 ]
Die maatregelen gaan vooral hun ding doen in de overige provincies. Voor Brabant was dat al te laat ingevoerd, uitbraak was reeds begonnen.FireFoz schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 17:44:
Heftig als je dit zo leest:
De NOS lijkt wel de Telegraaf aan het worden; zie dit bericht van de voorzitter van de IC's van vandaag!
https://nvic.nl/bericht-van-de-voorzitter-5
Live today! Nobody promised you tomorrow.
De UMCG microbioloog die helaas ook Corona te pakken heeft is Alex Friedrich. Hij heeft gister een blog geschreven op de site van de RUG. Is deze al voorbij gekomen?
Bescherm anderen door jezelf te beschermen.
https://www.rug.nl/aletta...r-en-wees-snel-19-03-2020Volgens Friedrich heeft Nederland het laagste aantal beademingsbedden per 100.000 inwoners in de EU: “België en Italië hebben dubbel zoveel per 100.000 inwoners en Duitsland vier keer zoveel. Neder-Saksen heeft met 7,9 miljoen inwoners 2700 intensive care bedden, in Nederland hebben we 17 miljoen inwoners en 1150 bedden. De absorptiecapaciteit van ons zorgsysteem is lager dan alle anderen, dus moeten wij er nog meer voor zorgen dat het virus zich niet onder onze bevolking verspreidt en tegelijkertijd de beademingscapaciteit massaal vergroten, nu.
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Check de cijfers van Italie en leg dit over de maatregelen die ze troffen en die wij hebben genomen: dan zie je dat we over een dag of 12 in hun huidige positie zitten en dus alles behalve een afname zien. Combinatie van grote besmetting en lange incubatie en lang ziektebeeld maakt dat het allemaal veel langer duurt. Je kunt nu al voorspellen dat we over 2 weken dus lang niet het einde in zicht hebben, maar aan Italie kunnen zien hoe het zich zou kunnen ontwikkelen.JeroenNietDoen schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 17:49:
[...]
Die maatregelen gaan vooral hun ding doen in de overige provincies. Voor Brabant was dat al te laat ingevoerd, uitbraak was reeds begonnen.
Niets wijst er helaas op dat het hier anders gaat zijn dan daar.
Er is nauwelijks verschil met Nederland. Enige zijn de niet essentiële winkels, maar verder niks.k995 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 17:43:
[...]
BN noemt het zo wat ze schrijven is gewoonweg niet juist, de belgische regering zelf niet. Je kan toch zelf zien dat het geen lockdown is je kan gewoon nog rondstappen/rijden ? Het is een wat strenger beleid dan nederland heeft vergelijkbaar met duitsland/frankrijk.
Overigens zijn vele niet essentiële winkels gewoon gesloten.
Enige wat hier nog open is zijn de bakker, slager en de supermarkt. Drogist? Dicht. Kledingwinkel? Dicht. 2e hands winkel is dicht.
Officieel is België dus strenger, officieus maakt het nauwelijks een verschil. Zeker als die Belgen ook gewoon hier de grens over komen. Je zou denken dat ze ook prima naar de Delhaize, Okay oid in Bree kunnen, IPV dat ze naar de Jumbo hier gaan.
En dat is nog een pak minder streng dan china waar de overgrote menigte gewoon opgesloten in hun huis zit .HGM schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 17:46:
[...]
Dat is gewoon niet waar, je hebt een verklaring nodig voor alles. Het enige wat je feitelijk kan doen is boodschappen en het verzorgen van ouderen. Het uitlaten van de hond.
Voor het overige heb je een echte verklaring nodig. Ja het is mogelijk om voor je werk te verplaatsen, maar niet zonder onderbouwing.
Alles is dicht, behalve supermarkt en de bakkers.
Italie is echter langzaam naar dat aan het gaan.
Alleen wat heb je aan zoveel IC bedden als:Sando schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 17:55:
De UMCG microbioloog die helaas ook Corona te pakken heeft is Alex Friedrich. Hij heeft gister een blog geschreven op de site van de RUG. Is deze al voorbij gekomen?
[...]
https://www.rug.nl/aletta...r-en-wees-snel-19-03-2020
https://www.spiegel.de/in...84-4683-b9c0-68e0084a1f70
Germany has plenty of hospital beds in its intensive care units. What it doesn't have is enough personnel.
[...]
Normally, an empty hospital bed means there were no patients who needed it. But in German intensive care units, beds often go unused because there aren't enough nurses or caregivers.
Eens, maar wordt natuurlijk nog volop aan gewerkt. Maargoed, in dit geval gaat het uitstralen van vertrouwen natuurlijk voor op een waterdicht systeem. Je moet voorkomen dat het probleem veel groter wordt.ANdrode schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 17:34:
[...]
Een goede maatregelen voor korte termijn maar op de lange termijn onhoudbaar. Ik zie ook dat hij begrensd is op drie maanden + mogelijk nog drie maanden met aanvullende voorwaarden.
Wat mij vooral opvalt: geen maximum dagloon (zoals normaal geldt voor sociale voorzieningen).
offtopic:
Inderaad, hier op de grens komen de Belgen massaal onze winkels plunderen. Bijzonder dat wij niet erin zouden mogen, maar zij wel eruit en het virus mee nemen naar Belgie.GAIAjohan schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 18:01:
[...]
Er is nauwelijks verschil met Nederland. Enige zijn de niet essentiële winkels, maar verder niks.
Overigens zijn vele niet essentiële winkels gewoon gesloten.
Enige wat hier nog open is zijn de bakker, slager en de supermarkt. Drogist? Dicht. Kledingwinkel? Dicht. 2e hands winkel is dicht.
Officieel is België dus strenger, officieus maakt het nauwelijks een verschil. Zeker als die Belgen ook gewoon hier de grens over komen. Je zou denken dat ze ook prima naar de Delhaize, Okay oid in Bree kunnen, IPV dat ze naar de Jumbo hier gaan.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Dat alleen al is een enorm verschil, buiten voor voedsel is er eigenlijk geen reden voor de overgrote meerderheid van belgen om bij anderen te komen.GAIAjohan schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 18:01:
[...]
Er is nauwelijks verschil met Nederland. Enige zijn de niet essentiële winkels,
Heeft nederland grenzen afgesloten?maar verder niks.
Bijna 700 000 tijdelijke werklozen die niet gaan werken?
Boetes om dit alles te forceren?
Lijkt me heel anecdotisch waar sommige hier vertellen amper verschil te zien en dat ze nog steeds veel mensen veel niet noodzakelijk dingen doen en andere die doen alsof ze bijna in china leven.Officieel is België dus strenger, officieus maakt het nauwelijks een verschil.
Goedkoper, betekend niks voor de rest .Zeker als die Belgen ook gewoon hier de grens over komen. Je zou denken dat ze ook prima naar de Delhaize, Okay oid in Bree kunnen, IPV dat ze naar de Jumbo hier gaan.
Ach, in Duitsland zijn de restaurants nog open met aangepaste openingstijden in tegenstelling tot Nederland. Er zijn dus tussen landen nuance verschillen maar de grote vraag is of die laatste 10% lockdown maatregelen zo veel meer effect hebben. Persoonlijk denk ik wel dat niet essentiele winkels verplicht zouden moeten sluiten omdat het toch helaas door veel mensen als uitje gezien wordt.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
In Duitsland mogen voetbalteams nog trainen.gws24 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 18:12:
Ach, in Duitsland zijn de restaurants nog open met aangepaste openingstijden in tegenstelling tot Nederland. Er zijn dus tussen landen nuance verschillen maar de grote vraag is of die laatste 10% lockdown maatregelen zo veel meer effect hebben. Persoonlijk denk ik wel dat niet essentiele winkels verplicht zouden moeten sluiten omdat het toch helaas door veel mensen als uitje gezien wordt.
https://www.nu.nl/coronav...bs-nog-mogen-trainen.html
Outlet Roermond is vanaf morgen gesloten omdat er nog steeds veel Duitsers en Belgen op af kwamen
Zojuist een push bericht gekregen dat de kinderdagopvang wordt teruggestort. Ik vind het een mooie geste maar eigenlijk vind ik dat we solidair moeten zijn met alle ondernemingen. Wij hebben er voor gekozen om de sport abonnementen door te laten lopen om zo de ondernemers te ondersteunen. In deze tijden moeten we allemaal even accepteren dat we het met minder moeten doen.
Ik ben eens op de site van stichting NICE aan het kijken en zie daar de volgende grafieken:
/f/image/faNwbdzg3bgmlpYGjRK5lgdb.png?f=fotoalbum_large)
Hier zie je dat de piek (lijkt) te zijn geweest. Dit betekent natuurlijk niet dat de IC's leger worden, mensen liggen er lang. Er zijn 265 mensen opgenomen geweest, waarvan er 19 overleden zijn. Ik kan niet goed uit de cijfers halen of (of eigenlijk vooral hoeveel) mensen levend van de IC zijn afgegaan.
edit: Deze cijfers zijn niet altijd actueel, ze worden regelmatig (wat laat) bijgewerkt. Echt conclusies hieruit trekken is dus heel lastig.
/f/image/faNwbdzg3bgmlpYGjRK5lgdb.png?f=fotoalbum_large)
Hier zie je dat de piek (lijkt) te zijn geweest. Dit betekent natuurlijk niet dat de IC's leger worden, mensen liggen er lang. Er zijn 265 mensen opgenomen geweest, waarvan er 19 overleden zijn. Ik kan niet goed uit de cijfers halen of (of eigenlijk vooral hoeveel) mensen levend van de IC zijn afgegaan.
edit: Deze cijfers zijn niet altijd actueel, ze worden regelmatig (wat laat) bijgewerkt. Echt conclusies hieruit trekken is dus heel lastig.
[ Voor 9% gewijzigd door ZieMaar! op 20-03-2020 18:36 ]
Ik denk dat de piek in de grafiek te kort geleden is om te concluderen dat het dé piek is.ZieMaar! schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 18:23:
Ik ben eens op de site van stichting NICE aan het kijken en zie daar de volgende grafieken:
[Afbeelding]
Dat is de eerste piek..ZieMaar! schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 18:23:
[Afbeelding]
In Uden hebben ze nu te maken met de tweede naar het schijnt
Gaat niet werken in verband met waterbedeffect.gws24 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 18:12:
Persoonlijk denk ik wel dat niet essentiele winkels verplicht zouden moeten sluiten omdat het toch helaas door veel mensen als uitje gezien wordt.
Stel dat doe-het-zelf markten gesloten worden. Dan kunnen mensen thuis niet meer klussen. En dan gaan ze weer andere dingen bedenken die onverantwoord is.
Wat ze wel kunnen doen is de fun-winkels sluiten. Maar dat is al gebeurd (Ikea, Bijenkorf, Primark)
Ik weet het niet.SvMp schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 18:24:
[...]
Ik denk dat de piek in de grafiek te kort geleden is om te concluderen dat het dé piek is.
Die piek is van 18 maart. Vanaf 12 maart zijn we in een soort lockdown met de rest van Nederland, sinds 9/10 maart in Noord Brabant. Het lijkt me ook wat kort, gezien de incubatie tijd van 5 a 6 dagen, maar ik heb onvoldoende zicht op het ziekteverloop (hoe snel het heel erg wordt).
De data van de afgelopen dagen wordt ook nog regelmatig naar boven bijgesteld dus kijk uit met conclusies trekken hieruitZieMaar! schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 18:23:
[Afbeelding]
Ik denk dat de echte 'lockdown' zondagavond pas is ingegaan, toen de horeca dicht moest. Toen is het echt stiller geworden in de straten. Zaterdag was alles nog redelijk 'normaal'.ZieMaar! schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 18:31:
[...]
Ik weet het niet.
Die piek is van 18 maart. Vanaf 12 maart zijn we in een soort lockdown met de rest van Nederland, sinds 9/10 maart in Noord Brabant. Het lijkt me ook wat kort, gezien de incubatie tijd van 5 a 6 dagen, maar ik heb onvoldoende zicht op het ziekteverloop (hoe snel het heel erg wordt).
@ZieMaar! Dat laatste staafje in de grafiek kan zeker nog veranderen. Vannacht om 01:00 stond het één na laatste staafje op 11 en net voor de middag ineens op 31 dus de rapportage lijkt af en toe achter te lopen. Over vandaag zie je dat laatste staafje ook steeds verder oplopen aangezien die site meerdere keren per dag een update krijgt.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Ik probeer geen conclusies te trekken, juist omdat er nog veel onduidelijk is. Wat ik zeg is dat piek op 18 maart lijkt te liggen (dus in het verleden), dat lijkt ook zoTorpedoX_88 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 18:31:
[...]
De data van de afgelopen dagen wordt ook nog regelmatig naar boven bijgesteld dus kijk uit met conclusies trekken hieruit
Dit is alleen het totaal, dus verschillende pieken in verschillende ziekenhuizen zie je inderdaad niet. Ik zal mijn post even iets aanpassen, dat helpt misschien voor mensen die die plaatjes zien.GAIAjohan schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 18:26:
[...]
Dat is de eerste piek..
In Uden hebben ze nu te maken met de tweede naar het schijnt
Heel veel bedrijven hebben al voor het kabinet met het advies kwam, ingezet op heel veel thuiswerken en (grotere) meetings verboden. Zo zijn er heel veel variabelen en is eea moeilijk te duiden...SvMp schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 18:32:
[...]
Ik denk dat de echte 'lockdown' zondagavond pas is ingegaan, toen de horeca dicht moest. Toen is het echt stiller geworden in de straten. Zaterdag was alles nog redelijk 'normaal'.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek.
Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?
Overige topics:
• Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
• Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
• De impact van het Coronavirus thuis en op werk/studie/school
• Coronavirus Slowchat #2
• De wereld na corona - ontwikkelingen in de zorg
• De wereld na corona - maatschappij en economie
• De corona tracking app
• Corona en het volgen van onderwijs
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek.
Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?
Overige topics:
• Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
• Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
• De impact van het Coronavirus thuis en op werk/studie/school
• Coronavirus Slowchat #2
• De wereld na corona - ontwikkelingen in de zorg
• De wereld na corona - maatschappij en economie
• De corona tracking app
• Corona en het volgen van onderwijs