Ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 124 Laatste
Acties:
  • 626.152 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:58
GAIAjohan schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 18:50:
[...]

En toch vind ik het ook lastig.. iedereen die nu sterft, sterft in eenzaamheid. Daarnaast mag ook vrijwel niemand naar de herdenking van jou...
Er wordt voor de stervenden een uitzondering gemaakt wordt net verteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 18:48:
Goede maatregel om bezoekers te weren uit de verpleeghuizen.
Ik ben eigenlijk een beetje verbaasd dat dit nog niet het geval was.

Prima maatregel, idd. Heel triest, natuurlijk, maar de juiste keuze, denk ik.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:37
Leon Zwiers schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 18:52:
[...]

Er wordt voor de stervenden een uitzondering gemaakt wordt net verteld.
Zelfs dan.. iemand die deze week overleden is bij bekenden van me, mocht alleen vrouw en kinderen bij zijn.
Verder niemand.. geen broers, geen zussen

:N

[ Voor 6% gewijzigd door GAIAjohan op 19-03-2020 18:59 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:03

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
GAIAjohan schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 18:55:
[...]

Zelfs dan.. iemand die deze week overleden is, mocht alleen vrouw en kinderen bij zijn.

Ja, het is heel heftig. Maar de virus maakt gewoon by far de meeste slachtoffers bij die kwetsbare ouderen, dus in dat licht bezien is het een logische maatregelen.

Goed ook dat Rutte nog extra aandacht gaf aan het afstand houden. Ik zie het best goed gaan, maar lees ook hier reacties waarbij dat niet zo is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GAIAjohan
ZieMaar! schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 18:57:
[...]

Ja, het is heel heftig. Maar de virus maakt gewoon by far de meeste slachtoffers bij die kwetsbare ouderen, dus in dat licht bezien is het een logische maatregelen.

Goed ook dat Rutte nog extra aandacht gaf aan het afstand houden. Ik zie het best goed gaan, maar lees ook hier reacties waarbij dat niet zo is.
Ik vraag me juist af wat ouderen meer vrezen: de dood of eenzaamheid.. Ik denk heel vaak het laatste..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
GAIAjohan schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 18:55:
[...]

Zelfs dan.. iemand die deze week overleden is bij aangetrouwde familie, mocht alleen vrouw en kinderen bij zijn.

We mogen 'blij' zijn, in Italië mogen stervenden ook geen bezoek ontvangen ...

Het is allemaal heel erg triest. En het einde is voorlopig niet in zicht.
Er komt nog veel leed aan, vrees ik.

[ Voor 13% gewijzigd door anandus op 19-03-2020 19:00 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iamcj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-09-2024
Zo Rutte begint eindelijk de goede kant op te draaien. Van we moet het virus rond laten gaan naar we moeten het virus onderdrukken. Hopelijk gaat Nederland het nu serieuzer nemen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:13
iamcj schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 19:11:
Zo Rutte begint eindelijk de goede kant op te draaien. Van we moet het virus rond laten gaan naar we moeten het virus onderdrukken. Hopelijk gaat Nederland het nu serieuzer nemen.
Neuh. Vlissingen vandaag, stad ramvol met winkelende mensen. Sloten Duitse toeristen ook. Ik ben sterk van mening dat de grenzen dicht moeten m.u.v. vrachtverkeer. We kunnen de hordes uit Duitsland voor de paasperiode echt niet gebruiken nu. Geldt idem voor de Belgen die naar Nederland afreizen voor vertier.

[ Voor 6% gewijzigd door JeroenNietDoen op 19-03-2020 19:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-10 16:13

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Edit: laat ook maar zitten, kansloze missie

[ Voor 118% gewijzigd door MikeyMan op 19-03-2020 19:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 19:18:
Edit: laat ook maar zitten, kansloze missie
Dit is een serieuze discussie. Laat deze reacties achterwege aub

[ Voor 20% gewijzigd door tweakduke op 19-03-2020 21:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flyingdutchboy
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01:41
JeroenNietDoen schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 19:14:
[...]

Neuh. Vlissingen vandaag, stad ramvol met winkelende mensen. Sloten Duitse toeristen ook. Ik ben sterk van mening dat de grenzen dicht moeten m.u.v. vrachtverkeer. We kunnen de hordes uit Duitsland voor de paasperiode echt niet gebruiken nu. Geldt idem voor de Belgen die naar Nederland afreizen voor vertier.
De outlet in Roermond mag ook gewoon open blijven - zij het met aangepaste openingstijden. Daar kun je altijd over de hoofden lopen. Belachelijk dat dit nog open is. Geen haar op mijn hoofd die overweegt daar naartoe te gaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
flyingdutchboy schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 19:35:
[...]

De outlet in Roermond mag ook gewoon open blijven - zij het met aangepaste openingstijden. Daar kun je altijd over de hoofden lopen. Belachelijk dat dit nog open is. Geen haar op mijn hoofd die overweegt daar naartoe te gaan
Het Outlet is open, maar nagenoeg uitgestorven. Lang niet alle winkels zijn open.

Overigens rijden er nog wel best wat Duitsers door Roermond enz idd

Heb er tegenover gewoond, en Duitse feestdagen waren altijd verschrikkelijk

[ Voor 7% gewijzigd door GAIAjohan op 19-03-2020 19:39 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:41
iamcj schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 19:11:
Apart. Dat eerste heeft ie helemaal niet gezegd.
Er is een verschil tussen ‘het zal komen’ en ‘laten gaan’.

En hoeveel serieuzer moet het genomen worden? Iedereen zit al thuis. Het leven is al vrijwel tot stilstand gekomen, uitzonderingen daargelaten. De economische impact ga je nog decennia voelen.

Snap reacties zoals de jouwe dus niet zo goed. ‘De goede kant’ op in jouw optiek betekent het einde van het leven wat je kent. Weinig goeds aan.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iamcj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-09-2024
MikeyMan schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 19:18:
[...]

Het gaat je wel goed af om je eigen waarheid te creëren he? U stemt wilders of Baudet?
Er is niets, maar dan ook niets 'gedraaid'.

Hoop uiteraard ook dat iedereen zijn deel doet.
Ik stem D66 en moet niets van Baudet en Wilders hebben. Ik ben heel blij met de herhaalde oproep van vandaag. Feit is dat Nederland de 1,5 meter regel niet serieus neemt. Het RIVM stopt deze maatregelen wel in hum model om de verwachtingen te berekenen, want ze verwachten dat het afneemt.

Ik ben daar niet zo zeker van. Door het optreden van Rutte van maandag, staat iedereen vierkant achter hem. Dat is heel fijn, maar als men wat anders roept wordt die weggezet. Wat als de verwachtingen niet kloppen?

Rutte heeft het scenario mitigeren in de mond genomen en zegt dat we het zelfde doen als andere landen. De meeste andere landen kiezen voor suppressie, ook al zijn de maatregelen grotendeels hetzelfde. Het gaat om de uitvoering. Het Engelse rapport was heel duidelijk. Mitigatie overvraagt het zorgsysteem tenminste 8 keer.

We gaat het zien.
NiGeLaToR schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 19:38:
[...]

Apart. Dat eerste heeft ie helemaal niet gezegd.
Er is een verschil tussen ‘het zal komen’ en ‘laten gaan’.

En hoeveel serieuzer moet het genomen worden? Iedereen zit al thuis. Het leven is al vrijwel tot stilstand gekomen, uitzonderingen daargelaten. De economische impact ga je nog decennia voelen.

Snap reacties zoals de jouwe dus niet zo goed. ‘De goede kant’ op in jouw optiek betekent het einde van het leven wat je kent. Weinig goeds aan.
Jawel in het debat. En die 1,5 meter kost ons niets extra's, maar levert heel veel op.Vooral voor het zorgsysteem.

[ Voor 22% gewijzigd door iamcj op 19-03-2020 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-10 09:13

wontcachme

You catch me? No you wont

iamcj schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 19:45:
[...]

Ik stem D66 en moet niets van Baudet en Wilders hebben. Ik ben heel blij met de herhaalde oproep van vandaag. Feit is dat Nederland de 1,5 meter regel niet serieus neemt. Het RIVM stopt deze maatregelen wel in hum model om de verwachtingen te berekenen, want ze verwachten dat het afneemt.

Ik ben daar niet zo zeker van. Door het optreden van Rutte van maandag, staat iedereen vierkant achter hem. Dat is heel fijn, maar als men wat anders roept wordt die weggezet. Wat als de verwachtingen niet kloppen?

Rutte heeft het scenario mitigeren in de mond genomen en zegt dat we het zelfde doen als andere landen. De meeste andere landen kiezen voor suppressie, ook al zijn de maatregelen grotendeels hetzelfde. Het gaat om de uitvoering. Het Engelse rapport was heel duidelijk. Mitigatie overvraagt het zorgsysteem tenminste 8 keer.

We gaat het zien.
Andere landen hebben suppressie omdat het daar te snel opliep. Ik durf te wedden dat wanneer de gevallen erg teruggelopen zijn ze ook om mitigatie overgaan. En Rutte heeft ook al laten doorschemeren dat suppressie hier zal gebeuren wanneer het te hard oploopt. Is het weer rustiger, dan kunnen wat maatregelen weer teruggedraaid worden.

En de Engelse wilden gewoon die ziekte laten doorgaan en enkel de zwakkere in quarantaine zetten. Dus gewoon groepen laten samenkomen.... Een Italië versie maar met de bejaarden opgesloten.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
[...]

Feit is dat Nederland de 1,5 meter regel niet serieus neemt.
Tja dan houd het op, toch ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Feit is dat Nederland de 1,5 meter regel niet serieus neemt.

[...]

En die 1,5 meter kost ons niets extra's, maar levert heel veel op.Vooral voor het zorgsysteem.
QFT. Niemand neemt jongeren te veel mensen nemen de regels niet serieus. Jammer dat de politieke discussie gister alleen over wel of niet een volledige lockdown ging, want er zijn meer mogelijkheden. Op volgorde van wat we nu hebben tot volledige lockdown:
  1. Huidig beleid van advies
  2. Strengere propaganda
    • 2 meter afstand
    • mijdt groepen
    • niet op de grond spugen
    • "Those who gather together are shameless"*
    • "Throwing a party now is suicide"*
  3. Groepsverbod (actief handhaven + boetes)
  4. "Intermittent lockdown" (1 week lockdown 1 week vrij)
  5. Volledige lockdown
offtopic:
*) Afgekeken van Chinese banners

[ Voor 4% gewijzigd door Sando op 19-03-2020 21:13 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flow
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07-10 17:51
Flinke toename in de steden. Ook de waddeneilanden zijn niet meer geheel coronavrij. Weer rapporteren ruim 50% van de gemeenten die al besmettingen hadden nieuwe gevallen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7o84zTODVsoGKj1pWu85UERmCGw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BCIGcWMvqVHb8EUVYQDVEVQx.png?f=fotoalbum_large
Alle nieuwe bekende gevallen staan op de kaart. Plaatsnamen alleen bij meer dan één nieuwe besmetting of als gemeente voor het eerst besmettingen rapporteert.

[ Voor 4% gewijzigd door Flow op 19-03-2020 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
@Leon Zwiers gezien jouw boots on the ground; over beademingsmachines; Hoe basic kun je gaan qua ventileren van dit soort patienten? De machines tegenwoordig zijn high tech maar zou je ook levens kunnen redden met meer basic machines? Wat zijn de belangrijkste variabelen die je wilt kunnen instellen?
Ik denk niet alleen aan Nederland maar ook aan een hoop arme landen met weinig van die dingen.

specs

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 00:06
Bij het nieuws over de mondkapjes, latex handschoenen, en plastic schorten krijg ik inmiddels wel een beetje jeuk.
Berichten van de overheid: Doneer ze alstublieft, als de kapjes op zijn stopt alles. We zitten met het handen in het haar.
Een directeur van de KLM wordt in een tv-programma als held binnengehaald, want ze hebben via hun contacten 144.000 kapjes uit China gehaald en showt 2 dozen...........

Bericht een paar dagen geleden : Jack Ma (AliBaba) doneert 500.000 kapjes aan België, Er komen er nog 5 miljoen medische gewone aan, en iets later nog 1 miljoen FFP2 en 9 miljoen medisch gewoon. Samen met 30.000 testkits.
Jack Ma is sowieso goed bezig.

Vandaag : Wij kunnen een half miljoen kapjes per dag maken, maar we horen maar niets van Nederland...

Is er dan niemand bij de crisisbeheersing die, gezien het budget dat vrijgemaakt is, zegt, we sturen een vrachtvliegtuig naar China en halen kapjes, handschoenen en schorten? Nee, wacht, er gaat een kleine delegatie daarheen om het te regelen en ze op te halen.
Of worden die besteld en wachten ze netjes op de vrachtboot? 500.000 per dag kunnen krijgen en dan pas na 12 dagen hier?
Of waarom geen hulp aan België vragen als bekend is wanneer er hier kapjes komen? België zal geen 15,5 miljoen kapjes gebruiken per week.
Of Europees wat kapjes regelen? Daar komt ook het eea uit China aan.

Of worden alleen binnenlandse handelaars nu voor het blok gezet met dat ze moeten leveren, terwijl die iets hebben "wat ze nu vragen kan niet, hadden ze het eerder gevraagd dan hadden we daar prima op in kunnen spelen". En ik heb al meerdere aanbiedingen bij het ministerie neergelegd maar daar komt geen reactie op, terwijl 1 dag later kan resulteren in 2 weken later leveren omdat iemand anders de partij ondertussen opkoopt.

[ Voor 11% gewijzigd door Teijgetje op 20-03-2020 00:49 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-10 07:40
@Teijgetje Op zich is het goed dergelijke vragen te stellen. Hou echter in het achterhoofd dat dit soort berichfen ook een inkopper kunnen zijn van onze vrienden in het Kremlin. Wat is immers makkelijker om wantrouwen in een overheid te scheppen dan dit soort berichten; en Rusland is hier een meester in. Ik claim niet iets either way, overigens, ik ben ook wel benieuwd naar de achtergrond van die berichten.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:36

Yucon

*broem*

maratropa schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 20:16:
@Leon Zwiers gezien jouw boots on the ground; over beademingsmachines; Hoe basic kun je gaan qua ventileren van dit soort patienten? De machines tegenwoordig zijn high tech maar zou je ook levens kunnen redden met meer basic machines? Wat zijn de belangrijkste variabelen die je wilt kunnen instellen?
Ik denk niet alleen aan Nederland maar ook aan een hoop arme landen met weinig van die dingen.
In het kader daarvan zie je ook diverse initiatieven in de makerscene. Willekeurig voorbeeld: https://hackaday.com/2020...n-open-source-ventilator/

Het is in ieder geval iets dat veel emoties oproept. Er zijn grofweg drie kampen:

1) "doe normaal idioot, je gaat toch geen medische apparatuur maken?! Aansprakelijkheid, certificering, denk na!!

2) tja, als je doodgaat door tekorten aan apparatuur heb je toch echt liever iets dat zelf in elkaar geknutseld is dan helemaal niets

3) jullie hebben lekker praten in het luxe westen, maar in ontwikkelingslanden is het alternatief doodgaan of als je geluk hebt een buurman met een fietspomp dus zelfs iets op basis van een pc voeding en een arduino is al een enorme vooruitgang.

Fascinerend, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
ijdod schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 20:31:
@Teijgetje Hou echter in het achterhoofd dat dit soort berichfen ook een inkopper kunnen zijn van onze vrienden in het Kremlin.
Het is goed dat je alert bent op nepnieuws, ik neem aan dat gerenommeerde sites en kranten dat ook zijn. ;)
En ik weet niet of ik de eerste was hier, van melding van de campagne van het Kremlin vs Europa en China, wel apart daar gelijk mee om mijn oren geslagen te worden. ;) >:)

Op alle krantensites.be stonden vanaf eergisteren al berichten dat er miljoenen kapjes aankomen, België zou er inmiddels zo`n 6,5 miljoen moeten hebben.
Het AD zie ik ook niet echt als een veredelde FOK.nl.

Maar je weet inderdaad nooit, misschien heeft het Kremlin wel overal ruimte ingekocht. :+

De vraag is denk ik eerder; als ik gewoon kapjes kan vinden op Alibaba, tegen gewone prijzen (ik betaalde bijv een dikke maand geleden in Nederland een dubbeltje meer voor zo`n kapje per 350), waarom kan het ministerie dit niet en stuurt het niet gelijk een vliegtuig?
Of hebben die net als ik geen creditcard maar alleen PayPal, en kan je daar dan niets bestellen? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Sando schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 20:04:
[...]

QFT. Niemand neemt jongeren nemen de regels niet serieus. Jammer dat de politieke discussie gister alleen over wel of niet een volledige lockdown ging, want er zijn meer mogelijkheden. Op volgorde van wat we nu hebben tot volledige lockdown:
  1. Huidig beleid van advies
  2. Strengere propaganda
    • 2 meter afstand
    • mijdt groepen
    • niet op de grond spugen
    • "Those who gather together are shameless"*
    • "Throwing a party now is suicide"*
  3. Groepsverbod (actief handhaven + boetes)
  4. "Intermittent lockdown" (1 week lockdown 1 week vrij)
  5. Volledige lockdown
offtopic:
*) Afgekeken van Chinese banners
Wat een kansloos gegeneraliseer weer. Werk in een winkel en zie allerlei leeftijden die er schijt aan hebben. Als je er wat van zegt wordt je soms raar aangekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Teijgetje schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 20:46:
[...]

Het is goed dat je alert bent op nepnieuws, ik neem aan dat gerenommeerde sites en kranten dat ook zijn. ;)
En ik weet niet of ik de eerste was hier, van melding van de campagne van het Kremlin vs Europa en China, wel apart daar gelijk mee om mijn oren geslagen te worden. ;) >:)

Op alle krantensites.be stonden vanaf eergisteren al berichten dat er miljoenen kapjes aankomen, België zou er inmiddels zo`n 6,5 miljoen moeten hebben.
Het AD zie ik ook niet echt als een veredelde FOK.nl.

Maar je weet inderdaad nooit, misschien heeft het Kremlin wel overal ruimte ingekocht. :+

De vraag is denk ik eerder; als ik gewoon kapjes kan vinden op Alibaba, tegen gewone prijzen (ik betaalde bijv een dikke maand geleden in Nederland een dubbeltje meer voor zo`n kapje per 350), waarom kan het ministerie dit niet en stuurt het niet gelijk een vliegtuig?
Of hebben die net als ik geen creditcard maar alleen PayPal, en kan je daar dan niets bestellen? :?
Ze krijgen blijkbaar vanuit alle hoeken en gaten van alles aangeboden. Maar daarbij worden ze vaak overboden of opgelicht blijkbaar. Maar inderdaad goed om hier kritisch op te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-10 17:46
Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 20:50:
[...]

Wat een kansloos gegeneraliseer weer. Werk in een winkel en zie allerlei leeftijden die er schijt aan hebben. Als je er wat van zegt wordt je soms raar aangekeken.
Klopt, to nu toe waren de personen in mijn ervaring die geen rekening hielden met de afstand allebei boven de 50

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Teijgetje
@MikeyMan
Ik heb me een aantal weken geleden, nog voor de crisis echt uitbrak, me hier op het forum al afgevraagd waarom dit soort basic dingen, Maskers, handschoenen, schorten, ontsmetting e.d. niet centraal ingekocht werden. Toen kon je dit al zien aankomen.

Je kan dan goedkoop inkopen, want voor alle instellingen in Nederland, en toezien op kwaliteit en distributie.
Het is niet dat zulke dingen maar een maand houdbaar zijn. Je kan imo makkelijk 2 jaar gebruik aan voorraad houden in een centrale opslag.

[ Voor 4% gewijzigd door Teijgetje op 19-03-2020 20:58 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Teijgetje schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 20:58:
@MikeyMan
Ik heb me een paar weken geleden, nog voor de crisis echt uitbrak, me hier op het forum al afgevraagd waarom dit soort basic dingen, Maskers, handschoenen, schorten, ontsmetting e.d. niet centraal ingekocht werden.
Je kan dan goedkoop inkopen, want voor alle instellingen in Nederland, en toezien op kwaliteit en distributie.
Het is niet dat zulke dingen maar een maand houdbaar zijn. Je kan imo makkelijk 2 jaar gebruik aan voorraad houden in een centrale opslag.
De afgelopen jaren heeft niemand meer voorraad opgebouwd, alles komt net op tijd binnen van een leverancier die ook niets op voorraad heeft. Dat scheelt je kosten van magazijnen, maar als er iets struikelt in de lijn loopt gelijk alles in de soep. Verwacht de komende twee jaar een flinke groei van schuren zodat bedrijven, groot en klein, weer voldoende op voorraad hebben.
Gelukkig hebben die bouwvakkers het al zo rustig. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
@MikeyMan
Ik heb me een aantal weken geleden, nog voor de crisis echt uitbrak, me hier op het forum al afgevraagd waarom dit soort basic dingen, Maskers, handschoenen, schorten, ontsmetting e.d. niet centraal ingekocht werden. Toen kon je dit al zien aankomen.

Omdat het geen overheid is en vrij is in zijn eigen uitgaven en daarmee inkopen.
Eigenlijk wil je dus als overheid leverancier worden voor alle zorginstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@MikeyMan

Ik weet niet hoe het met de normale productie en vraag van beschermingsmiddelen gaat, maar dit zijn natuurlijk extreme tijden.
De vraag is momenteel misschien wel 100x zo groot als normaal.

Zag vanmiddag een filmpje van James O Brien, waarin hij sprak met iemand die bij een fabrikant van beademings apparatuur. Die zei: we hebben 10.000 apparaten in bestelling staan. Waar we normaal met 500 stuks een heel goed jaar hebben.

@DarkFire1985 en daar is m.i. in tijden van crisis niets mis mee. Liever 1 grote partij aankopen vanuit de overheid dan ieder voor zich.

[ Voor 6% gewijzigd door MikeyMan op 19-03-2020 21:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

@MikeyMan
Centraal ingekocht is één ding. Maar lokaal produceren is wat anders.

Alles wat we nodig hebben komt van elders. De apparaten, de kleren, de kapjes, de bedden, etc. Ook als het een Nederlandse producent is, komt het product uit China, Taiwan, Oost-Europa.

Dat heeft jaren gewerkt. Maar nu de wereld allemaal hetzelfde nodig heeft, hebben wij het niet, krijgen het niet (anderen betalen meer) en kunnen we het niet maken.

We moeten (Benelux?) zorgen dat de basis benodigdheden ook in ons eigen gebied gemaakt kunnen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teijgetje
@MikeyMan
Er is imo een klein verschil tussen basic en bijvoorbeeld beademingsapparatuur.

En laat ik me beperken tot een centrale inkoop, eender door wie, overheid, zorgverzekeraars, ziekenhuis/zorg-inkoop-coöperaties, whatever works om het goedkoop en kwalitatief goed binnen te krijgen, altijd.
Het moet toch allemaal zo goedkoop mogelijk tegenwoordig?
In bulk is toch altijd goedkoper? Beter 50 miljoen stuks dan 500.000 stuks toch?

@PWM
Oei,Feyenoord, als Amsterdammer is dat gelijk een red flag. :9~ :9~

Zonder gekheid, dit zal ongetwijfeld een wijze les zijn voor crisisbeheer. Of zorgverzekeraars, inkoop-coöperaties e.d
Om noodvoorraden aan te leggen en/of de distributie centraal ter hand te nemen.

Zoals ik het zie hoef je geen eigen productie van alles te hebben, je kan toch niet concurreren qua prijs tegen megafabrieken.
Het enige is dat je wat verder vooruit moet kijken en een noodvoorraad moet hebben. Als half februari besteld was, omdat je ziet wat er in Italië gebeurd, had een RIVM, die toen al pretendeerde op alles voorbereid te zijn, ze gewoon kunnen distribueren aan wie omhoog zat door "falen" van eigen inkoop .
Het komt namelijk wel op, ook in gewone tijden, het zijn noodzakelijke weggooiartikelen.
En met een normale levering had je dan 12 dagen later een schip vol geleverd gekregen.
Nu zal je ze moeten invliegen vanwege de noodzaak, uit het noodpotje.

En over delen qua Europa. Ik denk dat de meeste landen er niet bij stilstaan dat Nederland nooit ingezien en voorzien heeft dat basic zorgproducten echt nodig en cruciaal zijn bij een crisis.
Ik hoor wel soms dat ze schaars worden, hier wordt geroepen dat alles stopt want de kapjes zijn op. (niet zo dramatisch dan)

[ Voor 59% gewijzigd door Teijgetje op 19-03-2020 21:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ra5a
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

offtopic:
Voor wie dit moet horen: Je mag ook even gaan rusten. Ga even slapen of even op bed liggen

Imperfectionist.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-10 15:28
Tja wel mooi dit. De eerste flinke crisis en meteen houden landen de voorraad voor zichzelf. Werkt prima die EU .............. tot je de eerste crisis krijgt.

Overigens zie je dat allerlei stokerijen bezig zijn met desinfecterende alcohol te produceren voor de medische sector. Ik kan me toch niet voorstellen dat er geen kleding fabrieken o.i.d. zijn in NL die tijdelijk mondkapjes kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Teijgetje schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 21:09:
@MikeyMan
Er is imo een klein verschil tussen basic en bijvoorbeeld beademingsapparatuur.

En laat ik me beperken tot een centrale inkoop, eender door wie, overheid, zorgverzekeraars, ziekenhuis/zorg-inkoop-coöperaties, whatever works om het goedkoop en kwalitatief goed binnen te krijgen, altijd.
Het moet toch allemaal zo goedkoop mogelijk tegenwoordig?
In bulk is toch altijd goedkoper? Beter 50 miljoen stuks dan 500.000 stuks toch?
Was puur ter illustratie. ;)

Tuurlijk, is anders... Maar de schaal ook...
Waar je per patient maar 1 machine nodig hebt, heb je al gauw een stuk of tien beschermingskits per dag per patiënt nodig.

Dus als die beademings apparatuur al 20x meer in trek is, zal dat met het simpeler spul nog een veelvoud zijn...

Ik denk dat je je een ongeluk schrikt hoe groot de vraag momenteel is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
De_Bastaard schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 21:10:
Tja wel mooi dit. De eerste flinke crisis en meteen houden landen de voorraad voor zichzelf. Werkt prima die EU .............. tot je de eerste crisis krijgt.

Overigens zie je dat allerlei stokerijen bezig zijn met desinfecterende alcohol te produceren voor de medische sector. Ik kan me toch niet voorstellen dat er geen kleding fabrieken o.i.d. zijn in NL die tijdelijk mondkapjes kunnen maken.
De Nederlandse gevangenissen zitten ze op dit moment massaal te naaien.

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 20:50:
[...]

Wat een kansloos gegeneraliseer weer.
Goed, je struikelt over mijn woordgebruik. Waarschijnlijk voel je je aangesproken. Dat was niet aardig van mij. Ik heb mijn post aangepast. Kan je dan nu reageren op de inhoud?
Basekid schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 20:54:
[...]

Klopt, to nu toe waren de personen in mijn ervaring die geen rekening hielden met de afstand allebei boven de 50
Iedereen zijn (m/v) ervaring. Spetters in mijn gezicht van spugende jongeren. Vandaar mijn emotie. Ik heb het woord aangepast in mijn bijdrage.

[ Voor 36% gewijzigd door Sando op 19-03-2020 21:18 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Teijgetje schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 20:46:
[...]
Omdat artsen FFP3 maskers zoeken. Omdat artsen gecertificeerd materiaal nodig hebben.

Ik heb van dichtbij gehoord dat een huisarts die meerdere dozen aan FFP2 maskers heeft toch nog steeds op zoek is naar FFP3.
offtopic:
Of die FFP3 maskers dan niet beter af zijn in het ziekenhuis waar de dichtheid aan COVID patiënten hoger is is een tweede vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Oekiejoekie schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 21:15:
[...]

De Nederlandse gevangenissen zitten ze op dit moment massaal te naaien.
Al die mondkapjes (ook die op deze manier in Frankrijk worden gemaakt) zijn helaas maar begrijpelijk niet bruikbaar door de ziekenhuizen. Snap het nut dus IMHO niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
Basekid schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 21:24:
[...]

Al die mondkapjes (ook die op deze manier in Frankrijk worden gemaakt) zijn helaas maar begrijpelijk niet bruikbaar door de ziekenhuizen. Snap het nut dus IMHO niet goed.
Nee, maar je voorkomt welllicht dat branches die wel genoeg hebben aan deze maskers. FFP2 of 3 maskers gebruiken ?

Belgie heeft trouwens al een tekort aan naaimachines :+
Gevangeniswezen zoekt naaimachines om mondmaskers te maken

Het Gevangeniswezen is op zoek naar naaimachines om mondmaskers te maken. "We willen zoveel mogelijk mondmaskers aanmaken voor ons personeel en alle hulpverleners die momenteel niet over een mondmasker beschikken", klinkt het.

Er is stof voor 11.000 mondmaskers. In drie gevangenissen zijn ze al gestart met de productie. "Onze gedetineerden worden in spoedtempo opgeleid om deze mondmaskers zo snel mogelijk te stikken. Ze staan klaar om snel het stikwerk aan te vatten. We hebben extra naaimachines (semi-industrieel of industrieel) op 220 Volt nodig."

Wie een naaimachine kan doneren of verhuren kan contact opnemen met het Gevangeniswezen.

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
@MikeyMan uiteraard tijdens een crisis geen probleem maar teijgetje vroeg het zich al af voor de crisis. In theorie is het natuurlijk een prima gedachte alleen zie ik het zonder crisis niet gebeuren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• change1001
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-08 11:59
Iemand hier die weet of dit verslag openbaar is? Zo ja, waar kan ik dit vinden?
Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/FmxJ7/f1f5a3d892.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

change1001 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 21:31:
Iemand hier die weet of dit verslag openbaar is? Zo ja, waar kan ik dit vinden?
[Afbeelding]
In andere landen is dit ook zo.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• change1001
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-08 11:59
3x3 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 21:35:
[...]

In andere landen is dit ook zo.
offtopic:
Dit was niet het doel van mijn post :P, zie tekst boven het plaatje

[ Voor 6% gewijzigd door change1001 op 19-03-2020 21:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rcthans
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-10 00:52
*Let op!
Ik ben geen expert, maar een 27 jarige zzp’er die opeens thuis zit en net als de meeste mensen overspoelt raakt met meningen, nieuwsberichten en een boel onzin omtrent het corona virus.
Ik schrijf niet zo vaak ergens iets, mijn persoonlijke mening delen ben ik al helemaal niet gewend. Ik twijfelde na het typen tussen verwijderen of hier posten. Op andere plekken van het internet lijkt niemand meer na te denken en heeft iedereen zijn mening in 3 seconden gedeeld. Dommigheid regeert, en mensen die wel iets zinnigs te zeggen hebben kijken wel uit.
Ik ben benieuwd naar reacties en een beetje discussie, ik denk vast op sommige punten te makkelijk of vlieg misschien wel volledig uit de bocht. Misschien hoor ik ook gewoon op facebook thuis…

Jensen
Ik kijk wel eens naar de Jensen show, maar door de laatste paar afleveringen over het corona virus ben ik daar flink op afgeknapt. Hij ontspoort en begrijpt er in mijn ogen weinig van. Volgens hem zijn we gestoord, laten we ons alles afpakken en dat voor "een paar doden".
Natuurlijk zijn de huidige maatregelen verschrikkelijk heftig en hebben ze een enorme impact op onze economie en samenleving. Maar ik ben juist voor het eerst echt onder de indruk van de aanpak en bedachtzaamheid waarmee onze overheid handelt en niet blindelings andere landen volgt.
Op dit moment zijn er waarschijnlijk veel meer mensen zoals Jensen. De honderden miljarden die verdampt zijn op de beurs, het noodpakket van de overheid dat 20 miljard kost, het kwijt raken van onze vrijheid.
De tijd van oorlog of slavenhandel waarbij we letterlijk een prijs voor een mensenleven bedachten is voorbij, maar onbewust denk ik dat iedereen in zijn gedachten wel een weegschaaltje heeft die ons de laatste dagen verward of van streek maakt. 76 onbekende oude mensen op een ingebeelde weegschaal weegt toch minder zwaar dan we toe durven geven.
Wat Jensen niet beseft is dat de volgende stap gevaarlijk snel dichtbij komt, het moment waarop bij de meeste mensen de weegschaal opeens de andere kant op slaat
Het moment waarop we onze onderbetaalde doctoren en verpleegkundigen de verantwoordelijkheid moeten geven om te kiezen wie er hulp krijgt en wie aan zijn lot wordt overgelaten. Mensen dwingen om de waarde van een leven in te schatten en daar naar te handelen is een grote stap terug in de tijd en maakt het zware economisch belang in mijn ogen vrij snel ondergeschikt.

Commentaar buitenland
De Italiaanse maatschappij en cultuur is anders dan de onze, met dit virus maakt dat een enorm verschil. Opa en oma wonen gewoon met de hele familie in hetzelfde huis en ze zijn daardoor veel meer aanwezig in de samenleving en op straat.
In onze maatschappij zit een groot gedeelte van de ouderen veelal afgezonderd in hun eigen huis of een verzorgingshuis. Familie komt af en toe op bezoek, en het sociale contact bestaat vaak voornamelijk uit leeftijdsgenoten.
Onze maatregelen zouden in Italië niet werken. Het virus komt veel sneller terecht bij de groep waarvoor het daadwerkelijk levensgevaarlijk is en de capaciteit van zorg is daardoor razendsnel bereikt. Op dat moment kan je in mijn ogen ook niets anders dan een totale lock down.
* Mijn gevoel zegt me dat de beslissing om een land met een vrij gezonde economie op slot te gooien meer voeten in de aarde heeft dan in een land met zoveel economische problemen als Italië. (Het is toch al een zooitje). Maar misschien is dat wat kort door de bocht.

Huidige aanpak
Ik hoop dat de huidige aanpak voldoende is, de gevolgen van een totale lock down zullen uiteindelijk groter en langer voelbaar zijn voor de gehele maatschappij.
Onze overheid kiest voor een middenweg. Niemand weet of dat gaat werken, en daar gaat het fout. De bevolking is die onzekerheid en dreiging niet gewend. Het is afwachten en ook in Den haag weten ze niet hoe het er volgende week voor zal staan. Op internet lees je overal kritiek dat de overheid veel te laat in grijpt en achter de feiten aan loopt. Maar diezelfde mensen zitten zelf vandaag nog bij de kapper, en maken zelf ook te laat moeilijke beslissingen.
Ik kwam vandaag voor het eerst in 5 dagen buiten en zag overal groepjes ouderen op de fiets of aan de wandel. Volle speeltuinen en drukte overal. Als je kijkt hoe voorzichtig mensen aan de andere kant van de wereld waren in deze fase van de uitbraak.
Ouderen moeten echt even afgezonderd, tehuizen dicht. Boodschappen bezorgen en even helemaal geen bezoek.
Als de huidige ongecontroleerde uitbraak door de huidige maatregelen genoeg afvlakt kunnen we nadenken over groepsimmuniteit door stapsgewijs groepen in volgorde van risico meer vrijheid te geven. Of misschien is wachten op een vaccin beter.
In de tussentijd is er wat tijd gewonnen voor het uitbreiden van de capaciteit in de zorg. En daar maken ze in de politiek in mijn ogen wel fouten.
Ik hoor “stel dit en dat dan kunnen we opschalen naar dit en dat”.
In China waren ze op dit punt al bezig met een noodziekenhuis bezig. Aan ziekenhuizen geen gebrek, maar ik begrijp niet zo goed dat er vanaf januari naar de situatie gekeken wordt, en dat we op dit moment pas een bestelling voor beademing apparaten doen en verwachten dat die überhaupt komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-10 12:53
Ik lees hier dat België het beter voor elkaar heeft dan Nederland i.v.m. mondmaskers e.d. maar in de praktijk is dat toch niet te merken. Ik werk in een Zorgbedrijf (samenwerking van verschillende woonzorgcentra) en hoorde vandaag van de algemeen directeur dat we een serieus probleem hebben als er een Corona uitbraak is in één van onze locaties. We hebben genoeg materiaal om ons personeel twee a drie dagen te beschermen, daarna is het gedaan. Daarom gebruiken we nu niet veel beschermingsmiddelen en zit de kuisploeg een hele dag zelf mondmaskers te naaien...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Teijgetje
ANdrode schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 21:24:
[...]

Omdat artsen FFP3 maskers zoeken. Omdat artsen gecertificeerd materiaal nodig hebben.

Ik heb van dichtbij gehoord dat een huisarts die meerdere dozen aan FFP2 maskers heeft toch nog steeds op zoek is naar FFP3.
offtopic:
Of die FFP3 maskers dan niet beter af zijn in het ziekenhuis waar de dichtheid aan COVID patiënten hoger is is een tweede vraag.
Ik snap dat de artsen liever FFP3 hebben. Die krijgen ze ook als dat kan in het ziekenhuis.
Maar dan nog, de richtlijnen van het NHG zijn anders.

Verplegend personeel doet het met drielaags chirurgische kapjes. Niet met FFP3. En daar gebruiken ze 20-30 kapjes van per patiënt, per dag.
De richtlijnen van het NHG voor kapjes ligt dan ook anders dan alleen maar FFP3, voor FFP3 is zelfs geen richtlijn, FFP1 is in veel gevallen al genoeg volgens hen, dat zijn die gewone chirurgische kapjes zoals ik linkte.

Chirurgisch mondneusmasker of ademhalingsbeschermingsmasker
Mondneusmaskers worden voor verschillende doelen gebruikt:

bescherming van de drager tegen besmetting door spetten en spatten en aanhoesten;
bescherming van de patiënt tegen micro-organismen uit de neuskeelholte van de hulpverlener;
bescherming van de drager tegen aërogene besmetting.

Er wordt onderscheid gemaakt tussen het chirurgisch mondneusmasker en het ademhalingsbeschermingsmasker.

Chirurgisch mondneusmasker
Aanbevelingen chirurgisch mondneusmasker
Maak een afweging of een chirurgisch mondneusmasker nodig is, op grond van risico’s (de kans op spatten en spuiten van bloed of andere lichaamsvochten, secreta en excreta in combinatie met de kans op een ernstige infectieuze aandoening).
Draag een chirurgisch mondneusmasker wanneer tijdens de behandeling een grote kans bestaat op spatten en spuiten van bloed of andere lichaamsvochten, secreta en excreta in het gezicht.
Gebruik altijd een wegwerp chirurgisch mondneusmasker en gooi het masker direct na gebruik weg.
Gebruik een passend wegwerp chirurgisch mondneusmasker type IIR (niet-vochtdoorlatende variant) die voldoet aan de norm NEN-EN 14683.
Een FFP1-masker is voldoende bij druppels (klein en groot) die zich slechts over een afstand van 1 à 2 meter verspreiden en die veel minder lang in de lucht blijven zweven. Hier speelt vooral de randlekkage een rol.

Een FFP2-masker wordt geadviseerd:
Bij druppelkernen die over een grotere afstand zweven, zoals voorkomt bij tuberculose. Hier spelen de filterefficiëntie en de randlekkage een grote rol.
Bij andere ernstige aërogeen overdraagbare infecties zoals aviaire influenza, voor zover overdraagbaar van mens tot mens.

Uit het oogpunt van infectiepreventie bestaat in de eerste lijn geen indicatie voor het dragen van een ademhalingsbeschermingsmasker van het type FFP 3.
Gezien het RIVM anderhalve meter afstand genoeg vindt, zo ver komen de hoestdruppels niet, heb je aan FFP1 dan ook genoeg/ruim voldoende.
Je kan jouw huisarts met een gerust hart vertelen dat zijn FFP2`s het hoogst is wat aangeraden wordt voor veel besmettelijkere ziekten/virussen.

Overigens wel grappig in Marks smeekbede om toch echt die anderhalve meter afstand te houden, want "de kans dat je dan het virus overdaagt is...hakkel...neemt enorm af".
Dat de kans dan klein is wou hij toch niet zeggen/beweren. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Teijgetje op 19-03-2020 23:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-10 11:11
Teijgetje schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 20:19:
Bij het nieuws over de mondkapjes, latex handschoenen, en plastic schorten krijg ik inmiddels wel een beetje jeuk.
Berichten van de overheid: Doneer ze alstublieft, als de kapjes op zijn stopt alles. We zitten met het handen in het haar.
Een directeur van de KLM wordt in een tv-programma als held binnengehaald, want ze hebben via hun contacten 144.000 kapjes uit China gehaald en showt 2 dozen...........

Bericht een paar dagen geleden : Jack Ma (AliBaba) doneert 500.000 kapjes aan België, Er komen er nog 5 miljoen medische gewone aan, en iets later nog 1 miljoen FFP2 en 9 miljoen medisch gewoon. Samen met 30.000 testkits.
Jack Ma is sowieso goed bezig.

Vandaag : Wij kunnen een half miljoen kapjes per dag maken, maar we horen maar niets van Nederland...

Is er dan niemand bij de crisisbeheersing die, gezien het budget dat vrijgemaakt is, zegt, we sturen een vrachtvliegtuig naar China en halen kapjes, handschoenen en schorten? Nee, wacht, er gaat een kleine delegatie daarheen om het te regelen en ze op te halen.
Of worden die besteld en wachten ze netjes op de vrachtboot? 500.000 per dag kunnen krijgen en dan pas na 12 dagen hier?
Of waarom geen hulp aan België vragen als bekend is wanneer er hier kapjes komen? België zal geen 15,5 miljoen kapjes gebruiken per week.
Of Europees wat kapjes regelen? Daar komt ook het eea uit China aan.

Of worden alleen binnenlandse handelaars nu voor het blok gezet met dat ze moeten leveren, terwijl die iets hebben "wat ze nu vragen kan niet, hadden ze het eerder gevraagd dan hadden we daar prima op in kunnen spelen".
Wellicht heeft het met certificering te maken:
As a China researcher I have a wide network in China. Please use the networks and knowledge of China researchers in your country to get the right information and materials. A very good friend and business man from China tells me that Chinese producers of masks and protective clothing are very annoyed with some European customers. China managed to build complete new factories in order to produce masks and protective clothing. European customers who are eager to buy their products insist on certificates. However, it will take them months to get the right certificates and Europe cannot afford to wait months. The factories have been built by some of the largest and most renowned companies in China. The Chinese government approves these masks and protective clothes and the medical staff have been using these products at the frontlines. Why not trust these materials without a certificate if we get the materials from trustworthy companies? We do not have reasons to doubt, nor time.
https://www.linkedin.com/...-6646000699266121728--LpQ

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• psychodude
  • Laatst online: 20:48
@MikeyMan

De normale voorraad waar ziekenhuizen over beschikken is ruim voldoende voor het reguliere gebruik. Kijk ik naar de eigen lokale situatie bij mij, dan zie ik producten uit een enkele batch qua houdbaarheidsdatum op veel gebruikte producten snel een maand of 3 terugkomen. Dit is allemaal gewoon in bulk ingekocht en aangevuld. Maar er zit een zeer groot verschil in de hoeveelheid beschermende materialen die doorgaans wordt gebruikt, versus nu.

Op sommige kamers bij ons ligt isolatiekleding waarbij na een jaar je mogelijk door één doosje mondmaskers heen bent. Momenteel? Bij COVID-19 verdenking bij iedereen met de minste symptomen, zorgpersoneel dat gevraagd wordt maskers preventief te dragen indien in risicogebieden geweest, etc. ben je echt in no-time door dit soort materiaal heen. En je kunt niet eenvoudigweg dan maar 1000x de opslag vergroten om ondenkbare aantallen te hebben liggen voor dit soort uitbraken, aangezien je met houdbaarheidsdata te maken hebt. Zelfs mondmaskers hebben houdbaarheidsdata. De effectiviteit van de filters per sé raakt niet direct aangetast (mits degelijk opgeslagen), maar de elastiekjes drogen uit en worden fragiel, de metalen neuselementen worden fragiel in de loop der jaren op oude maskers en zo zijn er nog meer mankementen die ontstaan.

Heb je de komende periode dan ook geen nieuwe uitbraak, dan zit je met een gigantische bulk aan materiaal dat over datum is en buiten crisistijd eigenlijk toch al snel in de vuilnis zal gaan verdwijnen. Iets dat uiteraard zonde is, zonde uit milieu overwegingen, zonde uit financiële overwegingen en zonde van de fysieke ruimte dat dit soort opslag ingenomen zal hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Teijgetje
Overigens hoorde ik vandaag dat "wij" de enige waren waarbij de thuiszorg een kapje, tegen verspreiding, door hen, op moesten. Handen wassen deden ze wel vaker, maar hier is het bij binnenkomst al verplicht zodat het huis "schoon" blijft en de bewoonster niet steeds alles moet ontsmetten wat aangeraakt is, door bezoek.
Net zoals ik hier en daar raar aangekeken werd als bestuurder met een mondkapje op naast een bejaarde die naar de dokter moest voor een Pneumokokken-vaccinatie. (want samen ademen in 1 M³).
Hopelijk wordt de thuiszorg nu wel wakker na de aankondiging van vanavond dat alle bejaarden opgesloten worden. >:)

Die vaccinatie had ook nog wel wat voeten in de aarde. Assistente die het tot drie keer toe niet voor wou leggen aan de arts, want dat moet je zelf maar vragen telefonisch tussen 13:30 en 14 uur. (druk, lijn bezet, oudje vergat het ook een keer)
Uiteindelijk een andere assistente die het wel door wou geven, maar of daar tijd voor was in de komende anderhalve week? En hoest ze niet of griep, etc?
Uitleg dat ik er al een week voor bezig was, en als ze alles nog verder uitrekten er inderdaad een goede kans was dat ze over een dikke week wel een hoestje had en niet meer langs mocht komen.
En ze eigenlijk precies in die (anderhalve) week na een vaccinatie weerstand op kon bouwen tegen bacteriën die ook longontsteking konden veroorzaken en samen met Sars-CoV 2 een superinfectie konden veroorzaken.
En dat het vaccin gewoon op voorraad was bij de apotheek in het naastgelegen dorp.
Eindelijk een dag later telefonisch toestemming gekregen, ze moet het zelf betalen (€38), en het vaccin werd bij haar thuis gebracht en dan kon ze een afspraak maken.
Werd thuis gebracht, `s avonds nog, aangereikt door de bezorger met zo`n papier-oppak-knijper, afstand houden is veilig, beter bij oudjes wat meer. Wel in de koeling houden.......

Waarom het vaccin niet gelijk bij de apotheek van de huisartsenpraktijk gebracht werd snap ik niet, zal wel logica achter zitten.
Net als dat als je weet wanneer het in je eigen apotheek is, je een afspraak kan maken en even vragen of je het vaccin van beneden mee wilt nemen.
Prik was 5 minuten werk.

Hopelijk helpt het iets, en krijgt ze minimaal de tijd om immuun te worden, om bij eventuele besmetting alleen SARS-CoV 2 te hoeven overwinnen.
Dan is 38 euro een koopje, ook al weet je dat over een paar maanden het in het preventieve vaccinatieprogramma opgenomen wordt, gelijk als de griepprik.

(Overigens was een andere arts wel snel, bij een kennis die het hem voorlegde, riep hij gelijk "goed plan,ik bel zo terug", 5 minuten later "het is op voorraad, kom morgen maar even langs, die 5 minuten kunnen wel ergens tussendoor.)

@MikeyMan
Wel erg dramatisch hoor. ;)
Normaal soms één doosje per jaar, elastiekjes drogen uit, metaal wordt fragiel? Na 1 of 2 jaar?

Ik ben het met je eens dat er een datum op zal zitten, hoelang kan ik nergens vinden, echt nergens.
Ik heb elastiekjes van héééééél oud, niet die bruine, het iets betere werk zoals ook in onderbroeken zit verwerkt, en wat aan mondkapjes zit. Ik vind soms een mondkapje terug in een hoek in mijn werkplaats waarvan die elastiekjes nog prima zijn, ondanks dat het gebruikte masker vertrapt/gebruikt is en een tijd in een hoek heeft liggen "verweren".
Onnodig te zeggen dat ik ook metaalstripjes heb die niet plotseling fragiel worden
En wat versta jij onder bulk? 10 containers vol laten komen? Of 50.000 (1000 doosjes)?

Ik bedoel dus die containers vol. Hoeveel containers hangt af van het jaarlijks gebruik door "Nederland".
Je kan prima twee jaar op voorraad hebben en die vervolgens FIFO distribueren en de voorraad aanvullen.
Je hoeft nergens mee te blijven zitten.

Maar zelfs als je er wel mee blijft zitten, "de experts" hadden dit al begin februari kunnen zien aankomen.
Ik neem aan dat er een inventarisatie gedaan is toen ze zeiden op alles voorbereid te zijn op 1 februari
. ;)

Wel apart dat ik geen tweets van voor 7 februari kan vinden bij het RIVM, toen ze nog overtuigd waren van MERS is een ander coronavirus dan het virus dat nu vooral Wuhan treft. We houden de situatie nauwlettend in de gaten en treffen maatregelen voor het geval er toch een patiënt in Nederland zou zijn. Die kans lijkt overigens op dit moment klein (1 februari) en De ziekte lijkt, met wat er nu bekend is, niet heel besmettelijk. De ziekte lijkt ook niet makkelijk van mens op mens overdraagbaar is.(28 januari)

Ook schreven ze op 7 februari nog "Ook houdt een mondkapje hoest en nies tegen. Toch is het dragen van mondkapjes voornamelijk aan professionals voorbehouden. Algemene hygiënemaatregelen zoals hoesten/niezen in de elleboog en regelmatig handenwassen zijn voor nu afdoende."

Waarna vervolgens het volk wijsgemaakt werd dat de papieren kapjes niets hielpen tegen besmetting.
Wat ik vanavond weer hoorde van "geleerde" Diederik op RTL. Die papieren kapjes van daar helpen niet, die dragen de aziaten voor de mode. 8)7
En weer voorbijgaand aan dat ook daar het merendeel een chirurgisch mondneusmasker draagt tegen verspreiding. En geen uitleg wat voor kapje dan wel helpt tegen verspreiding.

[ Voor 43% gewijzigd door Teijgetje op 20-03-2020 00:34 . Reden: sorry edit RIVM uitspraken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Teijgetje bedoel je @psychodude misschien? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teijgetje

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

rcthans schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 21:55:
Ik kijk wel eens naar de Jensen show, maar door de laatste paar afleveringen over het corona virus ben ik daar flink op afgeknapt. Hij ontspoort en begrijpt er in mijn ogen weinig van.
Jensen. :')

Dat gevoel heb ik bij alles wat hij zegt. Ik heb het hele eerste seizoen podcast geluisterd, maar er zit echt te weinig creativiteit in om door te luisteren. Lekker makkelijk scoren. En alleen maar zeuren. Hij heeft van die monologen zonder humor, zonder gasten, zonder sidekick, zonder wederhoor. Hij is een soort "No Agenda" Pod-father wannabee, maar die laatste heeft nog een beetje humor. Begrijp me niet verkeerd, een rechts geluid moet kunnen, maar luister dan naar de podcasts van Jan Roos (Echte Jannen). Hij is dit jaar helaas gestopt, maar de afgelopen jaren heeft hij erg interessante gasten gehad. Na één heel seizoen Jensen heb ik besloten dat geen ding wat hij zegt nog de moeite waard kan zijn om naar te luisteren, omdat de ene helft getoeter is, en de andere helft beter, genuanceerder, en grappiger wordt gebracht door anderen waar hij zijn inspiratie aan ontleend.
Mijn gevoel zegt me dat de beslissing om een land met een vrij gezonde economie op slot te gooien meer voeten in de aarde heeft dan in een land met zoveel economische problemen als Italië.
Dit is voor Italië ook geen pretje. Ik heb daar familie zitten. Dat de overheid een zooitje is, daardoor hebben de burgers niet minder pijn van een lockdown dan jij en ik. Je hebt daar meer jeugdwerkloosheid en dat is ernstig, maar je hebt ook gewoon 25 miljoen mensen die wel werken. Het hele land zit nu voor hen op slot. Zoveel mensen inclusief jongeren en ouderen heeft ons land niet eens. Dat is veel heftiger dan als Nederland op slot zou gaan.

Vergeet ook niet dat Italië, ondanks de moeilijkheden waar wij (Duitsland, Frankrijk, Nederland) het om de een of andere reden graag over hebben, ook een grote belangrijke netto betaler is in de EU. Als land betalen ze vanwege hun omvang meer dan Nederland.
Onze overheid kiest voor een middenweg. Niemand weet of dat gaat werken, en daar gaat het fout.
Daarom ben ik voor een groepsverbod. Iedereen ziet dat een te grote groep mensen zich nog steeds niet aan de richtlijnen houdt. Straks moeten we ook een lockdown doen met politie op straat. We hebben wel op veel verschillende levels gefaald zeg om hier te komen. We moeten het toch niet meemaken dat we het opnieuw gaan onderschatten en dat we zelfs op het laatste niveau falen. Daarom #groepsverbod. Mooi compromis.
Horla schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 22:03:
Ik lees hier dat België het beter voor elkaar heeft dan Nederland i.v.m. mondmaskers e.d. maar in de praktijk is dat toch niet te merken.
In Nederland worden mondmaskers in sommige ziekenhuizen nu al gesteriliseerd en hergebruikt. Dus zolang je geen maskers hoeft te hergebruiken, heb je het beter voor elkaar.

Dit is ernstiger dan het klinkt, want de ffp2- en ffp3-filters werken op zo'n kleine schaal (van virussen) electrostatisch, en dat filter kan je niet steriliseren met UV-licht of iets dergelijks. Die filters werken gewoon een aantal "respiration hours" en daarna verliezen ze hun werking en hun rating. Het zijn dan eigenlijk gewoon mondkapjes, maar niet langer ffp2 en zeker geen ffp3.

[ Voor 11% gewijzigd door Sando op 20-03-2020 03:38 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Teijgetje schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 22:48:

Normaal soms één doosje per jaar, elastiekjes drogen uit, metaal wordt fragiel? Na 1 of 2 jaar?

Ik ben het met je eens dat er een datum op zal zitten, hoelang kan ik nergens vinden, echt nergens.
Ik heb elastiekjes van héééééél oud, niet die bruine, het iets betere werk zoals ook in onderbroeken zit verwerkt, en wat aan mondkapjes zit. Ik vind soms een mondkapje terug in een hoek in mijn werkplaats waarvan die elastiekjes nog prima zijn, ondanks dat het gebruikte masker vertrapt/gebruikt is en een tijd in een hoek heeft liggen "verweren".
Onnodig te zeggen dat ik ook metaalstripjes heb die niet plotseling fragiel worden
En wat versta jij onder bulk? 10 containers vol laten komen? Of 50.000 (1000 doosjes)?
Er zit een variatie tussen fabrikanten, maar gemiddeld circa 3 jaar. En om nu serieus gebruik in een werkplaats te gaan vergelijken met gebruik binnen de gezondheidszorg is natuurlijk van de zotte, ik hoop dat je dat zelf ook inziet.

Alleen op de eigen afdeling hebben wij doorgaans verspreid liggen al gauw meer dan 100 dozen voor het directe gebruik, maar dit zijn overwegend chirurgische mondmaskers. FFP2 maskers aanzienlijk minder, maar wordt doorgaans ook aanzienlijk minder gebruikt. In het magazijn ligt nog echt een veelvoudige opgeslagen van wat we zelf hebben. 1000 dozen is voor een ziekenhuis natuurlijk helemaal niets. Ik neem aan dat je dat zelf toch ook wel inziet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ra5a
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

rcthans schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 21:55:
[...]
Huidige aanpak
[...]
Niemand weet of dat gaat werken, en daar gaat het fout.
Het gaat overal fout.

De keuze is rationeel en gemaakt ism berekeningen. Het is een besluit dat gebaseerd is op wetenschappelijke data.

De landen die op slot gaan baseren hun besluit vooral op emotie en druk van de samenleving. Ook speelt mee dat de landen die op slot gaan een andere cultuur hebben.

Een voorbeeld uit mijn eigenlijk leven bijvoorbeeld: Ik zat een keer in een volle zaal om Inherent Vice te kijken. Tijdens de trailers stormt een medewerker naar binnen om de achterste rij weg te sturen (omdat ze die bewust niet hebben verkocht). Iedereen draaide zich plots om.

Ik bleef voor me uit kijken waardoor ik opmerkte dat de projector omlaag was gekantelt. Meteen melding van gemaakt waardoor het nog gefixed kon worden voor de film startte.

Imperfectionist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

8)7 Wtf.... Deze vergelijking moet op een tegeltje

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TecTo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11-2023
Teletekst bericht.

De Brabantse ziekenhuizen gaan drie
'coronaverpleeghuizen' inrichten.Daar
worden voormalige ziekenhuisafdelingen
voor gebruikt,waar alleen patiënten met
corona zullen worden verpleegd.Een
ervan komt in een locatie in Boxtel.

Voorzitter Berden van het regionaal
zorgoverleg zegt tegen Omroep Brabant
dat hij geschrokken is van prognoses
over patiëntenaantallen.Hij wil geen
cijfers noemen,"maar het is duidelijk
dat we iets moeten.Anders is de
capaciteit die we hebben onvoldoende."

Om plekken op IC's vrij te houden zijn
gisteren 40 coronapatiënten uit Brabant
naar IC's buiten de provincie gebracht.
Ra5a schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 08:20:
[...]

Het gaat overal fout.

De keuze is rationeel en gemaakt ism berekeningen. Het is een besluit dat gebaseerd is op wetenschappelijke data.

De landen die op slot gaan baseren hun besluit vooral op emotie en druk van de samenleving. Ook speelt mee dat de landen die op slot gaan een andere cultuur hebben.

Een voorbeeld uit mijn eigenlijk leven bijvoorbeeld: Ik zat een keer in een volle zaal om Inherent Vice te kijken. Tijdens de trailers stormt een medewerker naar binnen om de achterste rij weg te sturen (omdat ze die bewust niet hebben verkocht). Iedereen draaide zich plots om.

Ik bleef voor me uit kijken waardoor ik opmerkte dat de projector omlaag was gekantelt. Meteen melding van gemaakt waardoor het nog gefixed kon worden voor de film startte.
Los van je 'aanname' dat landen die op slot zijn dit op basis van emotie is gebeurd, slaat je eigen ervaring tijdens een film kijken nergens op. 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Ra5a schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 08:20:
[...]

Haha. Wat is dit nou weer. 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra5a
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 08:36:
8)7 Wtf.... Deze vergelijking moet op een tegeltje
TecTo schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 08:39:
[...]

Los van je 'aanname' dat landen die op slot zijn dit op basis van emotie is gebeurd, slaat je eigen ervaring tijdens een film kijken nergens op. 8)7
BFmango schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 08:53:
[...]

Haha. Wat is dit nou weer. 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7
Een goed voorbeeld van de mensen die kritiek hebben op de richting die onze minister-president heeft genomen.

Ze begrijpen het niet en beschuldigen/schreeuwen vanalles.

Imperfectionist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Ra5a schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:02:
[...]

[...]

[...]

Een goed voorbeeld van de mensen die kritiek hebben op de richting die onze minister-president heeft genomen.

Als jij 't zegt chief.

Het zou natuurlijk ook kunnen zijn dat jij er vreemde ideeën op nahoudt.

Who knows, who knows.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• DeKoetsier
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-10 09:15
Ra5a schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:02:
[...]

[...]

[...]

Ik snap wat je bedoelt, ik had vorige week ook zoiets. Was bij de intratuin en stonden twee heren te wachten bij de kassa om te betalen. Wat ze alleen niet wisten van elkaar is dat ze beide maar amper iets in hun mandje hadden. Ik ben toen maar gelijk naar huis gegaan want de melk was toch op.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zahariac
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
Gaat het wel goed met iedereen? Of is de quarantaine nu al naar iedereen zijn hoofd gestegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger
  • Laatst online: 20-10 10:38

drooger

Falen is ook een kunst.

offtopic:
Kunnen we dit topic nog een beetje schoon houden zonder ingreep van de moderators? b.v.d.
Koning Willem-Alexander spreekt vanavond om 19.00 uur het land toe over de coronacrisis. Dat maakte de Rijksvoorlichtingsdienst zojuist bekend. De toespraak van de koning is live te volgen op NPO 1, NPO Radio 1, NPO Nieuws, NOS.nl, de NOS-app en de social mediakanalen van de NOS. Wat hij zegt, wordt door een gebarentolk vertaald.

Het is zeldzaam dat de koning het land op zo'n manier toespreekt. Dat gebeurde voor het laatste tijdens de MH17-ramp in 2014. Maandag gaf premier Rutte al een televisietoespraak over het coronavirus. Rutte was de eerste premier sinds 1973 die zich op zo'n manier richtte tot de Nederlanders.
Bron: https://nos.nl/liveblog/2...UPDATE-container-44200604

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Modbreak:Dit is niet Coronavirus Slowchat.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Basekid
De Belgen sluiten nu de ardennen wegens een golf van Nederlandse toeristen die zich niet aan de regels houden.

Klinkt vergelijkbaar met toen de Belgen naar Zeeland kwamen. Ik weet nog dat ik toen hard stond te zeiken op de Belgen, maar nu schaam ik me dus voor het gedrag van de Nederlanders.

Op deze manier krijg ik steeds meer zin in een complete lockdown.... zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

TecTo schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 08:39:
Teletekst bericht.

De Brabantse ziekenhuizen gaan drie
'coronaverpleeghuizen' inrichten.Daar
worden voormalige ziekenhuisafdelingen
voor gebruikt,waar alleen patiënten met
corona zullen worden verpleegd.Een
ervan komt in een locatie in Boxtel.
Heb je een paginanummer? en zender?

Dank hieronder. Gevonden nu.

[ Voor 3% gewijzigd door Cyberpope op 20-03-2020 10:00 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKoetsier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:48
Goed nieuws ivm de mondmaskers...naast de recente levering van 5 miljoen stuks zijn er nog 20 miljoen stuks op komst naar België

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200320_04896485

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:03

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Basekid schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:31:
De Belgen sluiten nu de ardennen wegens een golf van Nederlandse toeristen die zich niet aan de regels houden.

Klinkt vergelijkbaar met toen de Belgen naar Zeeland kwamen. Ik weet nog dat ik toen hard stond te zeiken op de Belgen, maar nu schaam ik me dus voor het gedrag van de Nederlanders.

Volgens mij vanwege veel toeristen, vooral Nederlanders, zie ik op nos.nl staan. Ook de burgemeester van Knokke heeft zich al over Nederlanders uitgelaten. Tegelijk zie je in datzelfde artikel ook precies de omgekeerde beweging staan.

Ik kan me niet helemaal aan de indruk onttrekken dat het ook een beetje populisme is (in ieder geval in Knokke, van die burgemeester).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ZieMaar! schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:05:
[...]

Volgens mij vanwege veel toeristen, vooral Nederlanders, zie ik op nos.nl staan. Ook de burgemeester van Knokke heeft zich al over Nederlanders uitgelaten. Tegelijk zie je in datzelfde artikel ook precies de omgekeerde beweging staan.

Ik kan me niet helemaal aan de indruk onttrekken dat het ook een beetje populisme is (in ieder geval in Knokke, van die burgemeester).
Ja, mooie narrative om de eigen bevolking een beetje onder druk te zetten. 'Kijk eens, je mag echt niet op vakantie, ik zet ook alle nederlanders eruit, dus hou je er een beetje aan' of iets dergelijks.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Teijgetje
psychodude schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 07:08:
[...]

Er zit een variatie tussen fabrikanten, maar gemiddeld circa 3 jaar. En om nu serieus gebruik in een werkplaats te gaan vergelijken met gebruik binnen de gezondheidszorg is natuurlijk van de zotte, ik hoop dat je dat zelf ook inziet.
Imo is een mondmasker een mondmasker als je het wilt vergelijken. Maakt niet uit waar je het gebruikt. ;)
Voorbeeld is om veroudering, fragiel worden etc te vergelijken, als het elastiek met UV/zonlicht te maken krijgt zal het sneller verouderen.
Ik gebruik zelf alleen FFP2 of hoger overigens. Al zolang ik maskers gebruik.

Wat ik van de zotte vind is dat er op dit moment met het schreeuwende tekort aan de ene kant gevallen wordt over het ontbreken van een Europees keurmerk op kapjes/beschermingsmateriaal die in China in de brandhaard gebruikt zijn door artsen, en daar voldoen aan alle eisen, en gemaakt zijn in ultramoderne fabrieken onder hygiënische omstandigheden én die "gewoon" verkrijgbaar zijn in grote aantallen, en aan de andere kant dat "men" nu zelf met personeel kapjes gaat naaien die natuurlijk ook geen keurmerk hebben, waarbij je je ook kan afvragen of elk handgemaakt kapje geen productiefout bevat.

Hoe moeilijk is het om een expert daar heen te sturen en een paar steekproeven te doen om te kijken.
Zo`n megafabriek zal zelf ook tests doen en alle benodigde apparatuur hebben staan.
Sando schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 03:30:
In Nederland worden mondmaskers in sommige ziekenhuizen nu al gesteriliseerd en hergebruikt. Dus zolang je geen maskers hoeft te hergebruiken, heb je het beter voor elkaar.

Dit is ernstiger dan het klinkt, want de ffp2- en ffp3-filters werken op zo'n kleine schaal (van virussen) electrostatisch, en dat filter kan je niet steriliseren met UV-licht of iets dergelijks. Die filters werken gewoon een aantal "respiration hours" en daarna verliezen ze hun werking en hun rating. Het zijn dan eigenlijk gewoon mondkapjes, maar niet langer ffp2 en zeker geen ffp3.
FFP2 adembeschermingsmaskers kunnen 3x hergebruikt worden na sterilisatie met waterstofperoxide en voldoen dan nog als FFP2
Gewone chirurgische mondneusmaskers kan je denk ik dan ook gewoon steriliseren en 3x hergebruiken.
En wellicht zijn FFP2`s na 3x nog wel FFP1 of als gewoon masker bruikbaar bij geen nauw contact met zieken?

[ Voor 7% gewijzigd door Teijgetje op 20-03-2020 10:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TecTo
Zolang je de vrijheden niet beperkt zullen er mensen zijn die het aan hun laars lappen. Jammer maar het is niet anders.

[ Voor 197% gewijzigd door TecTo op 20-03-2020 10:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ijdod
Teijgetje schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:10:
[...]

Wat ik van de zotte vind is dat er op dit moment met het schreeuwende tekort aan de ene kant gevallen wordt over het ontbreken van een Europees keurmerk op kapjes/beschermingsmateriaal
Uit onze interne communicatie hoor ik dat er diverse niet-EU keurmerken al als acceptabel worden gezien.
die in China in de brandhaard gebruikt zijn door artsen,
Dat geloof ik direct. Er waren daar echter ook een hoop berichten van artsen die ziek zijn geworden
en daar voldoen aan alle eisen,
Aanname.
en gemaakt zijn in ultramoderne fabrieken onder hygiënische omstandigheden,
Aanname. Een deel wel, en deel niet. Als je een ding van producten uit China moet weten is dat de kwaliteit van alles kan zijn.
en aan de andere kant dat "men" nu zelf kapjes gaat naaien die natuurlijk ook geen keurmerk hebben,
Bij het zelfnaaien van kapjes denk ik aan die chirurgische maskers die verder niet specifiek filteren. Dus de laagste klasse zo'n beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Basekid schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:31:

Je gaat echt je zin wel krijgen. In de Duitse grensregio nemen de protesten ook toe, en dat de Nederlands-Duitse grens op slot zou gaan, zou helemaal funest zijn voor de economie. Het kan haast niet anders of Nederland, Duitsland en België zullen binnen een paar dagen in vrijwel hetzelfde regime zitten. Te meer daar iedereen die buiten komt kan zien dat veel Nederlanders zich volstrekt niet aan de aanbevelingen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@ijdod Klopt, FDA goedkeuring wordt sinds heel erg kort ook geaccepteerd.

Ik vind het een lastige... Aan de ene kant heb je liever 'een' mondkapje dan 'geen' mondkapje.
Maarja, we weten ook dat niet iedereen het altijd even nauw neemt met de spulletjes.

[ Voor 58% gewijzigd door MikeyMan op 20-03-2020 10:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Helaas veel tokkies die schijt hebben aan alles.

Mensen maken een uitje van winkelen in de groothandel, nu de Ikea dicht is.

Verschillende berichten over extreme drukte bij milieustraten: https://www.omroepgelderl...een-als-het-echt-nodig-is

In vlogs zie ik dat de zgn. 'influencers' die door honderdduizenden jongeren alles behalve het goede voorbeeld geven, in het bijzonder Enzo Knol.

Daar moet wel wat aan gebeuren, zonder dat gelijk iedereen vrijheid wordt ontnomen.

Een oplossing zou kunnen zijn dat er verantwoorde mogelijkheden komen om de verveling en eenzaamheid te doorbreken, zodat mensen niet de behoefte hebben om alsnog feestjes en uitjes te organiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
@ijdod

Hier worden ook artsen en verplegend personeel ziek, met kapjes met keurmerk. Een kwart van de geteste gevallen toch?
Je zet alles weg als aanname, en vervolgens eindig je met een aanname?
Zelfgemaakte kapjes zijn imo hooguit, in het beste geval, de minst beschermende kapjes.
Of je nu de kwaliteit van de daar gebruikte kapjes in twijfel trekt of niet, verwacht je niet zelf ook dat de Chinese overheid de juiste fabrieken heeft opgelegd de produktie op te schalen met gelijke kwaliteit?

Je kan overigens prima iemand daarheen sturen om te kijken. Je geeft een maanpak mee zodat deze niet eerst 14 dagen in quarantaine hoeft en maakt afspraken over afgezonderd landen en laden.

[ Voor 6% gewijzigd door Teijgetje op 20-03-2020 10:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
In onze gemeente proberen ze het in ieder geval handen en voeten te geven:

https://www.facebook.com/...rn/posts/2634676413326565

Tis vrij duidelijk: alles wat er niet op staat, mag niet.

Kijk er niet naar uit als we strengere maatregelen krijgen door een stel eigenwijze flapdrollen.

Er is overigens 1 ander ding wat zal helpen: als ziekenhuizen 's eerlijk zouden melden hoe erg het is. Wel die geinige flashmob foto's maken, maar niet delen dat de IC al halfvol ligt met mensen terwijl het RIVM in Hoorn maar 1 besmet bevestigd geval rapporteert. Dat gaat dus voor geen meter. Dan maar wat angst aanjagen. Men denkt hier namelijk dat er geen reet aan de hand is, terwijl men in de zorg al over begint te lopen. Die openheid ontbreekt volledig momenteel.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

SvMp schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:27:
Een oplossing zou kunnen zijn dat er verantwoorde mogelijkheden komen om de verveling en eenzaamheid te doorbreken, zodat mensen niet de behoefte hebben om alsnog feestjes en uitjes te organiseren.
Wat denk je dat deze mensen doen?
Verschillende berichten over extreme drukte bij milieustraten: https://www.omroepgelderl...een-als-het-echt-nodig-is
Ik heb ook al 5 volle auto's weggebracht. Hele tuin en huis is in kant. Pure verveling.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
PWM schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:31:
[...]

Wat denk je dat deze mensen doen?

[...]

Ik heb ook al 5 volle auto's weggebracht. Hele tuin en huis is in kant. Pure verveling.
Begrijpelijk, maar de situatie bij die milieustraten draagt er wel aan bij dat er straks niks meer kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
SvMp schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:34:
[...]

Begrijpelijk, maar de situatie bij die milieustraten draagt er wel aan bij dat er straks niks meer kan.
Je zoekt wel spijkers op laag water: onze milieustraat is buiten, mensen lopen elkaar niet in de weg en er zit over meer dan genoeg ruimte tussen. Dit is dus voor mij een voorbeeld waar het geen probleem is.

Minder erg dan de drukte met tieners etc in supermarkten die je allemaal mee kunt maken.

Onze super is nu voorzien van plastic schermen en tape op de grond om de afstand te markeren. Dat gaat enorm uitmaken: het is niet business as usual.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
[quote]Teijgetje schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:28:
Je zet alles weg als aanname, en vervolgens eindig je met een aanname?
Die ik als zodanig benoem (ik denk), dus wat is je punt?
Of je nu de kwaliteit van de daar gebruikte kapjes in twijfel trekt of niet, verwacht je niet zelf ook dat de Chinese overheid de juiste fabrieken heeft opgelegd de produktie op te schalen met gelijke kwaliteit?
Ik weet niet wat ik van de Chinese overheid kan en mag verwachten. En in hoeverre de kapjes die een ondernemer ver weg in NL kan aanschaffen uberhaupt van die productielijnen afkomen. En dat is, denk ik, precies het dilemma wat hier speelt. Naast levertijd... een van de eerdere links had het over 12 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
NiGeLaToR schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:36:
[...]

Je zoekt wel spijkers op laag water: onze milieustraat is buiten, mensen lopen elkaar niet in de weg en er zit over meer dan genoeg ruimte tussen. Dit is dus voor mij een voorbeeld waar het geen probleem is.
Ik zoek geen spijkers op laag water, die milieustraten roepen zelf op om weg te blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TecTo
prijk schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:23:
[...]

Je gaat echt je zin wel krijgen. In de Duitse grensregio nemen de protesten ook toe, en dat de Nederlands-Duitse grens op slot zou gaan, zou helemaal funest zijn voor de economie. Het kan haast niet anders of Nederland, Duitsland en België zullen binnen een paar dagen in vrijwel hetzelfde regime zitten. Te meer daar iedereen die buiten komt kan zien dat veel Nederlanders zich volstrekt niet aan de aanbevelingen houden.
Het heeft niets me je zin krijgen te maken. Gewoon het wel of niet sociaal gedrag van mensen.

Hoevaak de politici het ook roepen van handen wassen, afstand bewaren, niet hamsteren. Naïviteit of totaal geen zicht hoe burgers zich gedragen.

Zomaar een schets...

Vandaag bij de Sligro gewoon even rondgestruind en wat we normaliter daar kopen. Mensen drommen samen, houden geen afstand, geen broodmeel, geen rijst, blikgroente zo goed als leeg etc... Dat zijn niet de horeca mensen.

Normaal bakken wij zelf ons brood, dus nu maar naar de supermarkt om brood te kopen.

Bericht van mijn zus dat ze al drie keer naar de supermarkt is gegaan maar telkens misgrijpen bij bepaalde artikelen.

Over buurman wilde pannenkoeken bakken en pakte twee flesjes bakspul. Kreeg commentaar van een vrouw of hij wat over wilde laten voor een ander. Vervolgens rausde ze het schap leeg. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
SvMp schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:37:
[...]

Ik zoek geen spijkers op laag water, die milieustraten roepen zelf op om weg te blijven.
Oke, hier in de regio (nog) niet. Maargoed, ms verschilt ook dit weer per regio. Onze milieustraat kom je ook bij drukte niet echt met elkaar in aanraking. De rij auto's wordt alleen langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
SvMp schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:37:
[...]

Tegelijk is men hier gestopt met het ophalen van papier ... je zult toch iets moeten :|

Nothing to see here

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:54

Mfpower

In dubio

De wereld hier in de buurt ziet er weer uit zoals in mijn jeugd (en ik ben niet oud).

Positief:
Overal buitenspelende kinderen, voetballend, skatend. Gewoon zonder vermaak door volwassenen. Erg positief voor de vrije ontwikkeling. En een gezellig straatbeeld.

Negatief:
De verspreiding van Corona via kinderen is grotendeels onbewezen (het rivm is niet met sluitend bewijs gekomen dat het niet zo is). Daarnaast houden die kinderen zich aan geen een regel en hun ouders ook niet gezien de grote hoeveelheid snotneuzen. Een van onze kids is ook verkouden en die mag de tuin van ons niet uit. Is het nou zo moeilijk? Verder zien we er op toe dat ook mijn andere kinderen zich aan de regels houden. Redelijk makkelijk want ze zijn nog jong gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
itsme schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:40:
[...]

Tegelijk is men hier gestopt met het ophalen van papier ... je zult toch iets moeten :|
Dat is wel raar. Wat die milieustraten betreft denk ik dat een oplossing is dat ze grof vuil vaker ophalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
[quote]Mfpower schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:40:
(
het rivm is niet met sluitend bewijs gekomen dat het niet zo is
)Dat is dan ook onmogelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
NiGeLaToR schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:31:
In onze gemeente proberen ze het in ieder geval handen en voeten te geven:

https://www.facebook.com/...rn/posts/2634676413326565

Tis vrij duidelijk: alles wat er niet op staat, mag niet.
Als je geen klachten hebt, kun je naar buiten, boodschappen doen of de hond uitlaten. Houd als het druk is waar mogelijk 1,5 meter afstand van elkaar.

Lekker duidelijk. Dus als het niet mogelijk is dan mag je op elkaar staan? 8)7
En drukte hoef je dus niet te vermijden? 8)7 In Hoorn is Corona niet al twee dagen besmettelijk voordat je klachten krijgt? Zoals het RIVM inmiddels heeft vastgesteld?

Of net zoals de verslaggevers gisteren tijdens Marks speech naast elkaar zaten in de zaal, zonder afstand?
Of dat de twee spreekstoelen wel op 1,5 meter+ afstand stonden maar de gebarentolk ruim binnen die 1,5 meter stond van Mark?
De boodschap mag duidelijk zijn, je ogen zien dat ze zelf anders doen, net zoals het advies van Hoorn niet eenduidig is.

[ Voor 7% gewijzigd door Teijgetje op 20-03-2020 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKoetsier
Persoonlijk zit ik met een dingetje. Ik maak soms voor bruidsparen een mooie video-reportage van de dag. Nu heb ik een stelletje eind april staan. Ik zie de situatie zeker niet verbeterd zijn tegen die tijd, maar ondertussen willen zij de bruiloft wel door laten gaan. Hun huidige locatie heeft al afgezegd maar ze hadden in no-time een nieuwe gevonden.
Ik wil niet degene zijn die nog eens extra hun dag zal vergallen, want ze gaan wel van mij uit dat ik het allemaal mooi vast ga leggen. Zelfs toen ik gister het RIVM erover belde, gaf de dame aan dat het een lastige situatie was. Enerzijds omdat horeca gesloten moet zijn, maar horeca op een bruiloft tot 100 man mag dan wel weer.
Ik ben zelf niet zozeer bang het op te lopen, maar vooral om het eventueel naar anderen door te geven. Alleen het liefst zoek ik toch wel een 'officieel' bericht, om hun de bruiloft uit te laten stellen. En in uiterste geval zal ik maar degene moeten zijn die zegt dat ik er niet bij zal zijn.

Voor zover ik weet zijn bruiloften nog gewoon toegestaan toch? Ik lees wisselvallige berichten hierover, zo zegt hier een willekeurige trouwambtenaar dat het niet meer mag.
Bruiloften kunnen nog wel doorgaan, zegt trouwambtenaar Anne-Marie van Ginkel, maar dan wel in uitgeklede vorm. "Maximaal vier getuigen en voor de rest dus niks. Geen ouders of niks erbij. Alleen de trouwambtenaar is erbij als buitenstaander."
Ook in begrafenissen branche wordt maximaal 30 man streng geadviseerd, maar bruiloften mogen gewoon tot 100 man.

EDIT: excuus, ik dacht deze in de slowchat gepost te hebben. Mag verplaatst worden.

[ Voor 4% gewijzigd door DeKoetsier op 20-03-2020 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Mfpower schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:40:
De wereld hier in de buurt ziet er weer uit zoals in mijn jeugd (en ik ben niet oud).

Positief:
Overal buitenspelende kinderen, voetballend, skatend. Gewoon zonder vermaak door volwassenen. Erg positief voor de vrije ontwikkeling. En een gezellig straatbeeld.

Negatief:
De verspreiding van Corona via kinderen is grotendeels onbewezen (het rivm is niet met sluitend bewijs gekomen dat het niet zo is). Daarnaast houden die kinderen zich aan geen een regel en hun ouders ook niet gezien de grote hoeveelheid snotneuzen. Een van onze kids is ook verkouden en die mag de tuin van ons niet uit. Is het nou zo moeilijk? Verder zien we er op toe dat ook mijn andere kinderen zich aan de regels houden. Redelijk makkelijk want ze zijn nog jong gelukkig.
Tja, ik zag al een paar keer iemand met meerdere snotneuzen in de supermarkt, en daarvan stond er gewoon één te hoesten boven de verse broodjes.

Op je gezondheid... :F

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:53
Ramzzz schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:50:
[...]

Tja, ik zag al een paar keer iemand met meerdere snotneuzen in de supermarkt, en daarvan stond er gewoon één te hoesten boven de verse broodjes.

Pics or it didn't happen >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
@DeKoetsier wat een drama voor dat aanstaande bruidspaar. En snap de tunnelvisie wel.
Je kunt simpelweg geen toezegging doen op dit moment afhankelijk van wat gaat komen. Dus het enige wat je volgens mij kunt doen op dit moment is aangeven of je, als de situatie het toelaat, je best voor ze te willen blijven doen. Maar dat als er nog steeds maatregelen van toepassing zijn of risico reeel is op besmetting je jezelf de mogelijkheid voorbehoudt niet te komen, oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
ijdod schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:37:
[quote]Teijgetje schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:28:

Naast levertijd... een van de eerdere links had het over 12 dagen.
Ja, die link gaf ik, van een Nederlandse ondernemer die ze in China maakt, geheel controleerbaar, zelfs een filmpje van de productie.
En 12 dagen is met de normale post boot, een 200 meter vrachtschip haalt de 27 knopen wel (50 km/u)
Wuhan is 8542 km vliegen, dat zou neerkomen op 35- 29 km/u. Een marathonloper/riksja is onderhand sneller.
Ik meen dat een vrachtvliegtuig dan uit de lucht valt als het probeert non-stop in 10-12 dagen naar China te vliegen.
Maar met een Harrier moet het lukken als je bijtankt in de lucht.
Zelfs een Pipertje is sneller met alle tussenstops om te tanken tussendoor.

En zelfs bedrijven de hier medische hulpmiddelen verkopen snappen niet dat het ministerie geen antwoord geeft op hun aanbiedingen..............dat zijn "legale" middelen die ze verkopen.

[ Voor 12% gewijzigd door Teijgetje op 20-03-2020 11:20 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:13
DeKoetsier schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:47:
Persoonlijk zit ik met een dingetje. Ik maak soms voor bruidsparen een mooie video-reportage van de dag. Nu heb ik een stelletje eind april staan. Ik zie de situatie zeker niet verbeterd zijn tegen die tijd, maar ondertussen willen zij de bruiloft wel door laten gaan. Hun huidige locatie heeft al afgezegd maar ze hadden in no-time een nieuwe gevonden.
Ik wil niet degene zijn die nog eens extra hun dag zal vergallen, want ze gaan wel van mij uit dat ik het allemaal mooi vast ga leggen. Zelfs toen ik gister het RIVM erover belde, gaf de dame aan dat het een lastige situatie was. Enerzijds omdat horeca gesloten moet zijn, maar horeca op een bruiloft tot 100 man mag dan wel weer.
Ik ben zelf niet zozeer bang het op te lopen, maar vooral om het eventueel naar anderen door te geven. Alleen het liefst zoek ik toch wel een 'officieel' bericht, om hun de bruiloft uit te laten stellen. En in uiterste geval zal ik maar degene moeten zijn die zegt dat ik er niet bij zal zijn.

Voor zover ik weet zijn bruiloften nog gewoon toegestaan toch? Ik lees wisselvallige berichten hierover, zo zegt hier een willekeurige trouwambtenaar dat het niet meer mag.
[...]

Ook in begrafenissen branche wordt maximaal 30 man streng geadviseerd, maar bruiloften mogen gewoon tot 100 man.
Niemand weet hoe de situatie eind april hier is. Als we Italië echt achterna gaan dan zitten we misschien in totale lockdown, dan gaat het feestje sowieso niet door.

Maar ook als je eerlijk nadenkt over de maatregelen zoals die nu zijn, namelijk met hoestje/verkoudheid blijf je thuis en overal 1,5 meter afstand houden kan je er geen echt mooie dag van maken. De helft is niet aanwezig, en de andere helft kan niet eens een groepsfoto maken en bruiloftspaar feliciteren vanwege alle adviezen.

Als zij het toch door willen laten gaan, en ze hebben een locatie en dergelijke kan je hen niet tegenhouden. Maar ik zou aan ze duidelijk maken dat jij alle adviezen wel opvolgt. En de kans dus aanwezig is dat als je net een verkoudheid hebt, je op het laatste moment zal moeten afzeggen. Als het goed is zal dat ze genoeg realiteitszin geven dat ze het grote feest gewoon moeten uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Ramzzz schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:50:
[...]

Dat alle neuzen en snotneuzen dezelfde kant op moeten staan begrijp ik, iemand met meerdere (snot)neuzen heb ik nog niet gezien.
Is dat een symptoom?

>:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
Teijgetje schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:10:
[...]

Imo is een mondmasker een mondmasker als je het wilt vergelijken. Maakt niet uit waar je het gebruikt. ;)
Denk je daar hetzelfde over indien een chirurg een over de datum mondmasker draagt waarbij een elastiek tijdens de procedure het begeeft en in het steriele veld evt. valt?

Ik weet, de kans is uiteraard klein, sowieso al te maken met 2 elastieken.

Maar je moet je toch echt beseffen dat een werkplaats en de gezondheidszorg twee totaal verschillende dingen zijn. Indien dit besef ontbreekt, dan is verdere discussie zinloos ben ik bang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:44

Garyu

WW

DeKoetsier schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:47:

[...]

EDIT: excuus, ik dacht deze in de slowchat gepost te hebben. Mag verplaatst worden.
Zo'n bruiloft eind april gaat zeker niet door, tegen die tijd heb je lang en breed een lockdown in NL. Het is eigenlijk onbegrijpelijk dat er überhaupt nog over nagedacht wordt.

Als ik hun was zou ik (best case) het in enorm besloten kring doen (alleen getuigen), zelfs de trouwambtenaar kan remote deelnemen of vervangen worden door een familielid.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Teijgetje schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:56:
En zelfs bedrijven de hier medische hulpmiddelen verkopen snappen niet dat het ministerie geen antwoord geeft op hun aanbiedingen..............dat zijn "legale" middelen die ze verkopen.
En ze gebruiken jou mooi om de druk richting het ministerie op te voeren, zodat zij hun prijs kunnen opvoeren.....

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Pagina: 1 ... 14 ... 124 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
De impact van het Coronavirus thuis en op werk/studie/school
Coronavirus Slowchat #2
De wereld na corona - ontwikkelingen in de zorg
De wereld na corona - maatschappij en economie
De corona tracking app
Corona en het volgen van onderwijs