Stef87 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 21:39:
[...]
Fijn dat het gelukt is. Stopcontact is ook prima..! Vond je het achteraf meevallen of niet?? Veel gesupercharged?
Wat was het gemiddelde verbruik over hele heenreis? Daalde het nog flink nadat batterij warm was na 1x superchargen?
Fijne vakantie! Ik vertrek morgen weer richting huis. Vertrek met 100% hier uit Oostenrijk en met 3x (iets langer) laden zijn we thuis of 4 korte stops.
Ik vond het zeker meevallen.
Wat ik jammer vind is nog steeds dat ik met 130 km/h nog geen 300km range overhoud.
De eerste stop op 340km afstand (met 100% lading) bleek helaas niet haalbaar. Daardoor hadden we een extra stop.
4 keer stoppen op 1000km is op zich prima.
Er was 1 stop die ik een beetje nutteloos vond, was na 93km rijden, maar zal te maken hebben met superchargers op dat punt erna.
Ik heb lang niet zo hard gereden als vroeger met de Volvo, die was op de autobahn veel beter in zijn element. Maar de snelheid waarmee de 3 naar de 230 accelereert is wel mooi om te zien. Jammer alleen dat je op die lange ritten eigenlijk nooit je volle vermogen beschikbaar hebt, omdat je al op 80% accu begint. Die BMW M6 wil net spelen als je op 35% accu zit
AP gaat tot 150, op zich wel prima.
Ik hoop dat AP snel minder zenuwachtig wordt van vrachtwagens, want daar zit nog wel een verbetering in. Oh en wegen zonder middenberm. We gingen een tunnel in en AP kan op een afstand lastig inschatten welke weghelft die dan rijdt met “phantom break” tot gevolg. Juist tunnels als een gotthard tunnel lijkt mij een perfect werkende AP ideaal. Ik hoop daar het komende jaar forse verbeteringen.
Laten we ervan uitgaan dat mijn navigatie wat van slag was, want het herbereken van de route, omdat de 340km niet haalbaar bleek, gebeurde niet. Dat vond ik wel echt een gemis, ik zat nu handmatig op het scherm een SuC te zoeken, waardoor de eerste stop nog met 33% accu was, niet erg efficiënt.
Maar al met al namen de zenuwen wat af, ik heb overal geladen tot dat ik met 20-25% op de volgende SuC aankwam volgens de navigatie, dan kwam ik werkelijk tussen de 7% en 12% aan.
Verbruik gemiddeld over de hele rit zat nét iets boven de 210wh/km.
Één keer allego geladen, want JuicePass.
Zat toevallig naast de SuC, mijn padje van JuicePass werke alleen niet en via de app ging het ook niet in één keer goed. Je bent veel meer tijd kwijt dan bij een Tesla Supercharger. Direct een Tesla rijder, waarom sta je bij Allego en niet bij “ons” bij Tesla?
De snelheid begon goed (was een 160Kw) lader, op 140Kw, maar zakte snel in naar 45-50Kw. We gingen ontbijten, dus waren toch wel een uurtje wel totaal. Kwam goed uit, maar het was absoluut trager dan een SuC van Tesla.
Kun je anderen ook gewoon straffeloos “helpen” met de JuicePass? Of zien zij dat je 2 keer achter elkaar laadt en mag dat niet?
Er stond een EQC die het maar niet aan de praat kreeg. Ik durfde het niet aan recessie via mijn app te starten.
Zaterdag richting Toscane, dan zal de Duitse snelheid eruit gaan en zullen we (zoals altijd) gewoon vmax 135km/h rijden. Ben benieuwd of ik dan beter verbruik haal.
We zijn bewust door de week gaan rijden, maar ook de bezetting viel mij alles mee. Het was even in de rij aansluiten, maar we waren zo aan de beurt
En voor degenen die tussenstop adresjes verzamelen waar je ook kunt/mag bijladen, misschien geen 5 sterren golf resort waar je een destination charger vind, maar wel 4 stopcontacten aan de muur!
Oostenrijk Brixental:
https://www.mamooserhof.com/
[
Voor 6% gewijzigd door
BlakHawk op 24-07-2020 06:36
]