Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Ik dacht na 2020.20.17 in eerste instantie geen issues meer te hebben gehad (ging van de week een aantal keren goed). Net echter weer hetzelfde probleem met telefoon audio. Een zachte "pop" en alle audio weer kwijt (ook richting etc.). Normaal kreeg ik alles na een paar seconden weer terug, maar dit keer duurde het zeker een minuut voor de audio weer terug was.Focus schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 07:02:
Kunnen mensen al bevestigen dat de telefoon audio Bluetooth issues weg zijn met de laatste updates?
Hopelijk eenmalig.
Op de A27 onder Utrecht in zuidelijke richting reed ik op de TACC op 102km op de rechter baan waar ineens de auto hard begon af te remmen, binnen enkele seconden reed de auto 70km en ben gas bij gaan geven. Er was voldoende ruimte voor me, geen bocht, geen viaduct alleen een portaal die er elke 500m er staan.
Aangezien ik met mijn gezin in de auto zat heb ik besloten om voorlopig geen TACC of AP meer te gebruiken, het had echt anders kunnen aflopen als er net een auto achter me had gezeten.
Ik vind het ook heel irritant. Snap er niets van waarom dat toch voorkomt. Vandaag naar Utrecht en terug, twee keer meegemaakt, één keer bij het viaduct bij Uithoorn (n201) en de andere keer weet ik niet meer waar. Vanavond heen en weer naar Heerhugowaard geweest en ook weer twee keer.Aalard99 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 21:47:
Vandaag na ruim 8k voor het eerst een phantom break gehad, moet toegeven dat ik schrok dat dit gebeurde en niet verwacht had dat de auto zo sterk zou remmen.
Op de A27 onder Utrecht in zuidelijke richting reed ik op de TACC op 102km op de rechter baan waar ineens de auto hard begon af te remmen, binnen enkele seconden reed de auto 70km en ben gas bij gaan geven. Er was voldoende ruimte voor me, geen bocht, geen viaduct alleen een portaal die er elke 500m er staan.
Aangezien ik met mijn gezin in de auto zat heb ik besloten om voorlopig geen TACC of AP meer te gebruiken, het had echt anders kunnen aflopen als er net een auto achter me had gezeten.
Wel elke keer gemeld via het auto-icon ingedrukt houden links onder in het scherm.
Hoe vaker we het melden hoe sneller ze er hopelijk wat aan gaan doen.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Wat ontzettend naar! Maar denk dat je nu begrijpt wat we bedoelden met “levensgevaarlijk”Aalard99 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 21:47:
Vandaag na ruim 8k voor het eerst een phantom break gehad, moet toegeven dat ik schrok dat dit gebeurde en niet verwacht had dat de auto zo sterk zou remmen.
Hoop dat je snel het vertrouwen in de auto terug krijgt. Ik probeer dat stukje bij beetje na elke update, maar zoals eerder aangegeven, altijd met extra focus als AP of TACC aanstaat, door dit soort zaken. Komt te voet, gaat te paard
Wij dachten een rustige rit te hebben maar hadden er geen rekening mee gehouden dat zaterdag al de aanloop voor quatorze julliet zou zijn... Mental note voor de volgende keer.Mackeessie schreef op zondag 12 juli 2020 @ 19:29:
Wij reden gisteren terug uit Z-Frankrijk, dit keer niet via Parijs, en zagen inderdaad de files aan de andere kant, was heftig, leek zwarte zaterdag wel.
Wederom prima reis gehad, 179 Wh gemiddeld. Laden ging ook goed, max 112 Kw gehaald onderweg, op het eind nog even in Rijswijk de nieuwe v3 geprobeerd, en daar kwam hij op 210 Kw max.
Met de nieuwe update 2020.24.6.4 gereden en dat was prettiger ( geen FSD) om autopilot uit te schakelen bij inhalen. Met de oudere software op de heen weg, richtingaanwijzer uit dan nog een flinke ruk aan het stuur moeten geven om van baan te kunnen wisselen, hetgeen een slingerend gevoel gaf, dat vond mijn vrouw ook...
Met de nieuwe software, richtingaanwijzer uit en kon ik meteen naar de andere baan sturen zonder tegenwerking. Prima, zo mis ik FSD op dit moment niet.
Ben benieuwd naar de sw update, je moet het nu echt goed timen als je van baan wilt wisselen, nu heb iksoms wat hoekerig rijgedrag als gevolg, althans, zo voelt het.
Verder is tacc wel errug fijn in de file, alleen maar de voet een beetje in de buurt van de rem houden voor het geval dat.
Dit is precies wat ik eerder al vertelde @Aalard99. Vreemd genoeg (of niet) was het bij mij op dezelfde weg, ook van Amsterdam naar huis onder Utrecht. Zou het met ingestelde snelheden of GPS locatie te maken kunnen hebben? Zeg het maar. Maar het is zeker doodeng om mee te maken.Aalard99 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 21:47:
Van het weekend weer een lange rit gehad. Maar zowel heen als terug gingen perfect. Had zelfs op sommige momenten dat ik onbewust mijn been in rust-modus had (dus niet boven het gaspedaal). Juist dit soort ervaringen maakt dat ik altijd mijn voet boven het gaspedaal heb en eigenlijk nooit in rust-modus ga.Tarz schreef op zondag 12 juli 2020 @ 23:29:
[...]
Dit is precies wat ik eerder al vertelde @Aalard99. Vreemd genoeg (of niet) was het bij mij op dezelfde weg, ook van Amsterdam naar huis onder Utrecht. Zou het met ingestelde snelheden of GPS locatie te maken kunnen hebben? Zeg het maar. Maar het is zeker doodeng om mee te maken.
Snap nu wel beter waarom er ook een grote groep is die geen issues heeft.
Doe je wel eerst de knipper uit? En na de eerste knipper sturen bv? Dat is al tijden prima. Ik vraag me af of de laatste update hier wat in veranderd. Dit ging altijd al prima bij mij mits je de knipper goed gebruikt. De weerstand gaat er daarmee grotendeels af.LiquidSmoke schreef op zondag 12 juli 2020 @ 22:34:
[...]
Wij dachten een rustige rit te hebben maar hadden er geen rekening mee gehouden dat zaterdag al de aanloop voor quatorze julliet zou zijn... Mental note voor de volgende keer.
Ben benieuwd naar de sw update, je moet het nu echt goed timen als je van baan wilt wisselen, nu heb iksoms wat hoekerig rijgedrag als gevolg, althans, zo voelt het.
Verder is tacc wel errug fijn in de file, alleen maar de voet een beetje in de buurt van de rem houden voor het geval dat.
Ik heb het vooral als er parallel wegen net naast lopen, of bijvoorbeeld als je langs de afrit rijdt. Was dat misschien hier ook? Hij lijkt dan misschien even te denken daarop te zitten door de gps oid. Allang fijn dat je daar geen 130 rijdt!Tarz schreef op zondag 12 juli 2020 @ 23:29:
[...]
Dit is precies wat ik eerder al vertelde @Aalard99. Vreemd genoeg (of niet) was het bij mij op dezelfde weg, ook van Amsterdam naar huis onder Utrecht. Zou het met ingestelde snelheden of GPS locatie te maken kunnen hebben? Zeg het maar. Maar het is zeker doodeng om mee te maken.
Bij mij is dit bij AP ook nog nooit gelukt, moet hem altijd vrij stevig erdoorheen trekken. Dus ik kan dit niet meer doen met anderen in de auto (vooral m'n vrouw in ieder gevalInspired schreef op maandag 13 juli 2020 @ 09:17:
[...]
Doe je wel eerst de knipper uit? En na de eerste knipper sturen bv? Dat is al tijden prima. Ik vraag me af of de laatste update hier wat in veranderd. Dit ging altijd al prima bij mij mits je de knipper goed gebruikt. De weerstand gaat er daarmee grotendeels af.
[ Voor 35% gewijzigd door JohanB op 13-07-2020 09:25 ]
Nee, gewoon een 3 baans weg, niks in de buurt, geen tankstation, oprit/afrit of viaduct/tunnel/brug.JohanB schreef op maandag 13 juli 2020 @ 09:23:
[...]
Ik heb het vooral als er parallel wegen net naast lopen, of bijvoorbeeld als je langs de afrit rijdt. Was dat misschien hier ook? Hij lijkt dan misschien even te denken daarop te zitten door de gps oid. Allang fijn dat je daar geen 130 rijdt!
Nog geen borden boven de weg toen het mij gebeurde. Leek echt alsof er een denkbeeldige lijn over de weg liep waarna de auto echt in de remmen ging (dus niet afremmen, echt REMMEN) naar dik 25km zachter in een flits.
Ik dacht dat het misschien een ingestelde snelheid vs signalering was ofzo
Wat is de truc/wat is "goed"? Ik doe m'n knipper aan en stuur dan naar links. Zoals ik eerdre ook al eens had aangegeven versnelt hij bij mij ook niet als ik de knipper aan doe.Inspired schreef op maandag 13 juli 2020 @ 09:26:
@JohanB zou niet moeten als je goed de knipper gebruikt. Er is dan bijna geen weerstand meer.
*M'n edit was te laat*
Ik heb geprobeerd:
- Knipper tot aan de weerstand
- Knipper tot aan de weerstand en dan vasthouden
- Knipper door de weerstand
Daarna stuur ik dan
[ Voor 32% gewijzigd door JohanB op 13-07-2020 09:33 ]
Knipper uit, en daarna pas sturen. Voor de zekerheid eerst 1 keer laten knipperen anders en dan sturen. Dan moet de weerstand eraf zijn. Niet in 1 beweging. Sturen en dan knipper. Dan heb je wel weerstand.JohanB schreef op maandag 13 juli 2020 @ 09:29:
[...]
Wat is de truc/wat is "goed"? Ik doe m'n knipper aan en stuur dan naar links.
Dus.
- Niet sturen.
- (Comfort) knipper uit.
- Na eerste knipper gaan sturen. AP gaat eraf maar TACC blijft erop. Auto zal de snelheid gewoon vasthouden.
- Wanneer je weet in de rijbaan zit AP erop.
[ Voor 20% gewijzigd door Inspired op 13-07-2020 09:48 ]
Ik overweeg een m3, heb kleine Kids en qua vakanties zal het komende jaren wel kamperen worden (of tent die al opgezet is ofzo). Twijfel aan de bagageruimtes voor vakanties
Ik heb heel erg het idee dat er verschil zit tussen verschillende auto's. Bij mijn eigen auto werkt het inderdaad prima, knipper aan, stuur bewegen, 0 weerstand. Ik had pas een wat oudere loaner (LR RWD, HW2.5 vs HW3 als dat wat uitmaakt), en daar werkte dat niet, ondanks dat ik het precies hetzelfde deed als in mijn eigen auto.Inspired schreef op maandag 13 juli 2020 @ 09:31:
[...]
Knipper uit, en daarna pas sturen. Voor de zekerheid eerst 1 keer laten knipperen anders en dan sturen. Dan moet de weerstand eraf zijn. Niet in 1 beweging. Sturen en dan knipper. Dan heb je wel weerstand.
Dus.
- Niet sturen.
- (Comfort) knipper uit.
- Na eerste knipper gaan sturen. AP gaat eraf maar TACC blijft erop. Auto zal de snelheid gewoon vasthouden.
- Wanneer je weet in de rijbaan zit AP erop.
edit: voor de volledige vergelijking, de loaner had ook FSD, mijn eigen auto op dat moment niet.
[ Voor 5% gewijzigd door Slurpgeit op 13-07-2020 10:13 ]
Leuke post zeg! Geniet van de overheerlijke Kronenbourg!LiquidSmoke schreef op zondag 12 juli 2020 @ 18:13:
Zo, nu verder met bier drinken en als maaltijd staan spicy Mexican Wraps op de planning (met 36 graden @ nu).
[Afbeelding]
Prima geholpen. Hij heeft echt de tijd genomen om het uit te zoeken.
Bij mij bleek het een slechte BT te zijn vanuit de telefoon. Een Samsung S9. Het valt me nu ook op dat deze wat minder krachtig is, als ik een BT hoofdtelefoon gebruik.
Oplossing: Telefoon laten maken....of dichter bij de BT antenne van de auto te zijn met de phone.
Deze zit in de deurstijlen en in de buurt van de trekhaak.
Wij gaan volgende week 'kamperen', maar nemen zelf geen tent mee. Drie kids (9, 7 en 3). Wel al een keer 1,5 week en een weekend weg geweest in een huisje. Met drie is de bagageruimte net aan, maar te doen.brokenp schreef op maandag 13 juli 2020 @ 09:32:
@LiquidSmoke (Of anderen) zie dat jij met een m3 gaat kamperen met kleine kids. Hoe lukte dat qua bagageruimte? Heb je alles bij of een al opgezette tent met alles er al in op camping?
Ik overweeg een m3, heb kleine Kids en qua vakanties zal het komende jaren wel kamperen worden (of tent die al opgezet is ofzo). Twijfel aan de bagageruimtes voor vakanties
Waar ik vooral mee stoei is de vorm van de kofferbak om deze efficiënt te vullen. Ik neem bijvoorbeeld graag een krat mee met etenswaren en die kun je door de vloer net niet lekker in een hoek zetten. Maar ook met tassen en speelgoed is het lastig om hem helemaal te vullen. Met mijn vorige auto (Focus Station) kon je gewoon stapelen en was het allemaal net wat praktischer.
Overigens vinden de kids op vakantie met de Tesla een stuk leuker dan met de vorige auto, dat maakt een hoop goed.
Maar ik heb net bij een publieke paal (met display van de geladen kwh) mijn model 3 (sr+) opgeladen van 43% naar 90%. Het scherm binnen gaf 25kwh aan (wat ik zou verwachten, had eigenlijk 23,5% bedacht maar goed), maar de paal gaf 66kwh aan (vergeten foto te maken). Leek mij wel wat veel als overhead om b.v. de batterij te koelen oid.
Normaal is de paal wel in verwachting met wat ik laad. Ik kan niet zien wat er af wordt gerekend, want laadpas via MTC (en dat zie ik niet terug in het dashboard).
Maar klopt het in enige manier met wat de paal mij vertelde?
Het is passen en meten, soms een beetje behelpen en keuzes maken wat mee te nemen. Wij gaan met 2 kinderen (3 & 7 jaar) met een grote tent kamperen in Frankrijk, met een grote bagagebox op het dak.brokenp schreef op maandag 13 juli 2020 @ 09:32:
@LiquidSmoke (Of anderen) zie dat jij met een m3 gaat kamperen met kleine kids. Hoe lukte dat qua bagageruimte? Heb je alles bij of een al opgezette tent met alles er al in op camping?
We zijn afgelopen week al even een weekje proef gaan draaien in Zeeland, we hebben het er allemaal ingekregen maar met de bagagebox en alle extra kilo's gewicht is het verbruik wel significant hoger dus vaker laden. Vaker laden is voor ons geen probleem het is immers vakantie dus alle tijd.
Onze tent is wel groot (6x3 meter) en neemt dus bijna de hele achterbak in beslag. Verder hebben we opzich alles mee kleding/gasbbq/klein gaspotje/tafel/stoelen/luchtbedden/slaapzakken zelfs de nespresso.De kids van 3 & 7 zitten in de M3 ook best ruim achterin. Je kan dus nog wel eea kwijt op de grond achterin. Koelbox hadden we vorige jaren met andere auto's (vorig jaar de Peugeot 5008) wel altijd mee maar die hebben we nu gehuurd want die past niet. We hebben daarnaast geen bakken speelgoed mee, dat past simpelweg niet. Vorige week in Zeeland hebben we in ieder geval niks gemist en bij het inpakken bij vertrek zelf weer dingen gevonden die we niet gebruikt hadden
We vinden het ook gewoon leuk om met de M3 op vakantie te gaan en die is gewoonweg niet even groot als de Peugeot 5008. We kiezen er dan ook voor om als we iets niet meekrijgen het in Frankrijk te kopen en het als we weer teruggaan aan iemand weg te geven. Maak je andere mensen ook blij mee
[ Voor 5% gewijzigd door Riiccka op 13-07-2020 13:01 ]
SR+ | Black | Black
Ik heb 1 kind van 2,5 en wij kamperen erg vaak. Hiervoor een Octavia combi met dakkoffer gehad en nu een Model 3. Was er best zenuwachtig over. Ook een proefkampeerweekend gehad. Ook wij hebben echt een grote tent. (ingepakt 82cm bij 51 bij 55 en bijna 42 kg) waardoor bijna de hele achterbak gevuld is. Maar met de ruimte onder de achterklep en een beetje slim inpakken krijgen we alles mee. Let wel, 1 kind dus de achterbank naast mijn dochter wordt gevuld met allemaal tassen.brokenp schreef op maandag 13 juli 2020 @ 09:32:
Eigenlijk had ik nooit gedacht dat het mee zou kunnen nadat ik het in de woonkamer zag liggen (de stoelen, tafel en de kabelrol met verlengsnoer)
/f/image/hb1yhxD847HcOLFOoMbnGViA.png?f=fotoalbum_large)
Deze vakantie kijken we het weer aan, wordt het slecht weer dan nemen we een kleinere 3 persoons tent mee en gaan we roodtrippen. Wordt het erg mooi weer dan nemen we de grote tent mee en blijven we op 2 campings staan.
Heb deze ooit in Frankrijk gekocht, zou ik hierop een Model 3 kunnen aansluiten of zou dat erg onverstandig zijn? (ik weet niet of zoiets überhaupt kan)
![]() | ![]() |
Ik twijfel vooral over die 1,5mm....
edit; En er verder geen verbruikers op hebt staan. Ook even opletten of de andere kant het wel leuk vindt dat je 8A continue trekt (in Italie had ik een 16A aansluiting maar langer dan een uur op 8A was ook een breaker die eruit vloog).
[ Voor 65% gewijzigd door Uberprutser op 13-07-2020 13:39 ]
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
even een vraag: ik ga ook naar italie op een 'gewoon' stopcontact. zet je hem in je auto dan op 8A bij het laden als instelling?Uberprutser schreef op maandag 13 juli 2020 @ 13:32:
Als je niet boven de 8A gaat dan moet het goed gaan (als je 'm compleet afrolt).
edit; En er verder geen verbruikers op hebt staan. Ook even opletten of de andere kant het wel leuk vindt dat je 8A continue trekt (in Italie had ik een 16A aansluiting maar langer dan een uur op 8A was ook een breaker die eruit vloog).
Jup.HenkS schreef op maandag 13 juli 2020 @ 13:50:
[...]
even een vraag: ik ga ook naar italie op een 'gewoon' stopcontact. zet je hem in je auto dan op 8A bij het laden als instelling?
[ Voor 17% gewijzigd door -Splash- op 13-07-2020 13:53 ]
Oke, dit is wel ff overtreffende trap van inpakkenRiiccka schreef op maandag 13 juli 2020 @ 13:00:
[...]
Het is passen en meten, soms een beetje behelpen en keuzes maken wat mee te nemen. Wij gaan met 2 kinderen (3 & 7 jaar) met een grote tent kamperen in Frankrijk, met een grote bagagebox op het dak.
We zijn afgelopen week al even een weekje proef gaan draaien in Zeeland, we hebben het er allemaal ingekregen maar met de bagagebox en alle extra kilo's gewicht is het verbruik wel significant hoger dus vaker laden. Vaker laden is voor ons geen probleem het is immers vakantie dus alle tijd.
Onze tent is wel groot (6x3 meter) en neemt dus bijna de hele achterbak in beslag. Verder hebben we opzich alles mee kleding/gasbbq/klein gaspotje/tafel/stoelen/luchtbedden/slaapzakken zelfs de nespresso.De kids van 3 & 7 zitten in de M3 ook best ruim achterin. Je kan dus nog wel eea kwijt op de grond achterin. Koelbox hadden we vorige jaren met andere auto's (vorig jaar de Peugeot 5008) wel altijd mee maar die hebben we nu gehuurd want die past niet. We hebben daarnaast geen bakken speelgoed mee, dat past simpelweg niet. Vorige week in Zeeland hebben we in ieder geval niks gemist en bij het inpakken bij vertrek zelf weer dingen gevonden die we niet gebruikt hadden![]()
We vinden het ook gewoon leuk om met de M3 op vakantie te gaan en die is gewoonweg niet even groot als de Peugeot 5008. We kiezen er dan ook voor om als we iets niet meekrijgen het in Frankrijk te kopen en het als we weer teruggaan aan iemand weg te geven. Maak je andere mensen ook blij mee
Zelfs de tafel, stoelen, gasbbq, etc erin
Ik krijg het met 2 kinderen van 1 en 4 best prima mee, maar wij gaan dan ook naar een huisje en niet camperen. Dat scheet een hoop!
ik zou het niet doen, plus ik zou geen rol meenemen, toch veel te onpraktisch? ik heb online een kabel besteld van 3mm dik en een losse kabel die veel makkelijker op te bergen is (15meter)
Een vast stopcontact heb ik wel vertrouwen in, sommige paddestoelen/paaltjes op campings zijn soms 1x 16A en dan zitten daar 6 aansluitingen op (die ze ook 16A noemen). Ze gaan er niet vanuit dat je uren lang die aansluiting vol belast (overboeking ideetje).HenkS schreef op maandag 13 juli 2020 @ 13:50:
[...]
even een vraag: ik ga ook naar italie op een 'gewoon' stopcontact. zet je hem in je auto dan op 8A bij het laden als instelling?
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Wel met baggagekoffer op het dak hè!Smobbo schreef op maandag 13 juli 2020 @ 13:53:
[...]
Oke, dit is wel ff overtreffende trap van inpakken!
Zelfs de tafel, stoelen, gasbbq, etc erin!
Ik krijg het met 2 kinderen van 1 en 4 best prima mee, maar wij gaan dan ook naar een huisje en niet camperen. Dat scheet een hoop!
En een "gasbbq" kan best klein
SR+ | Black | Black
Snap ik, maar voor kamperen is het nog best chill, anders moet je ook nog een stekkerdoosmeejnemen om te verdelen. En 15M is vaak te weinig om je tent te bereiken. Ik ga er even over nadenken. Is wel weer zo 70 euro wat je uitgeeft:HenkS schreef op maandag 13 juli 2020 @ 13:59:
[...]
ik zou het niet doen, plus ik zou geen rol meenemen, toch veel te onpraktisch? ik heb online een kabel besteld van 3mm dik en een losse kabel die veel makkelijker op te bergen is (15meter)
https://www.kabelshop.nl/...-1166820-i7451-t6539.html
En ik weet niet eens of ik hem wel op de camping ga of mag laden. (kan ook met een tripje naar een dorpje hem daar opladen)
Eventueel kan ik ook deze aanschaffen: https://www.onlinekabelsh...ns-16a-3x-2-50mm-10-meter
Voor de oh shit momenten dat het echt nodig is. In het slechtste geval heb ik ook meer range voor mijn haspel. (als ik deze echt niet wil vervangen, maar je hebt wel gelijk denk ik... de haspel zelf neemt onnodig veel ruimte in)
Dank voor het meedenken.
[ Voor 18% gewijzigd door -Splash- op 13-07-2020 14:37 ]
Die Brennenstuhl wordt wel vrij warm na een uurtje op 13A (en geeft een heerlijke autobandengeur af).-Splash- schreef op maandag 13 juli 2020 @ 14:22:
[...]
Snap ik, maar voor kamperen is het nog best chill, anders moet je ook nog een stekkerdoosmeejnemen om te verdelen. En 15M is vaak te weinig om je tent te bereiken. Ik ga er even over nadenken. Is wel weer zo 70 euro wat je uitgeeft:
https://www.kabelshop.nl/...-1166820-i7451-t6539.html
Heb zo mijn twijfels of ie wel echt 2,5 is (bij de Hornbach was ie 48,50 vorig jaar).
Hoe zit het juist met het SuC in het buitenland? (ik woon in BE) Kan ik gewoon in het buitenland de kabel insteken en klaar, of moet hier met de leasemij nog iets voor gedaan worden (LeasePlan)
Volgens de werkgever zou SuC in het buitenland mogen/kunnen, maar zou toch zeker willen zijn
EX30 Ultra Twin Performance
Voor zover ik weet zit er geen regioblok in het SuC netwerk. Als het in Nederland werkt, werkt het in Europa.Houseofdreams schreef op maandag 13 juli 2020 @ 15:02:
Tussen de campeertoestanden door, even een vraagje![]()
Hoe zit het juist met het SuC in het buitenland? (ik woon in BE) Kan ik gewoon in het buitenland de kabel insteken en klaar, of moet hier met de leasemij nog iets voor gedaan worden (LeasePlan)
Volgens de werkgever zou SuC in het buitenland mogen/kunnen, maar zou toch zeker willen zijn
De zenders worden simpelweg niet geladen. Het lijkt erop dat Tesla dat formaat opeens niet meer ondersteund of iets in die richting. Hebben meer mensen dit al opgemerkt danwel last van?
Ik heb wel eens gehad dat de zender vanuit de favorieten niet werkt vanwege redenen. Werkt opnieuw de zender opzoeken wel? Dan even favoriet weggooien en opnieuw toevoegen.RichardC79 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 16:02:
Even iets anders, Sinds de laatste update naar 2020.24.6.4 (waarin ook een TuneIn update zat) werken veel van mijn favoriete radiozenders in TuneIn opeens niet meer. In de TuneIn App (op mijn mobiel) en via de (interne) webbrowser werkt het wel, dus het is echt een Tesla TuneIn app ding zeg maar.
De zenders worden simpelweg niet geladen. Het lijkt erop dat Tesla dat formaat opeens niet meer ondersteund of iets in die richting. Hebben meer mensen dit al opgemerkt danwel last van?
https://www.kabelshop.nl/...1161650-i11847-t6539.html
Deze is nog iets voordeliger.
[ Voor 46% gewijzigd door Inspired op 13-07-2020 18:22 ]
Nog even een update.Smobbo schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 07:30:
[...]
N=1, maar ik heb nu 4x gebeld (3x uitgaand en 1x inkomend) en ze gingen allemaal goed.
*fingers crossed*
Ik heb nu versie 2020.24.6.4
Vandaag voor werk weer eens de auto gepakt. Totaal 5x gebeld (3x uitgaand, 2x inkomend) allemaal werkten ze zonder problemen.
Ondertussen had ik ‘gewone’ DAB+ radio aan staan.
Bij mij lijkt het dus opgelost *afkloppen*
Deze heb ik ook gekocht (10m variant), een keer mee geladen, prima. Niet tijdens of direct na laden gevoeld of hij warm werd.Inspired schreef op maandag 13 juli 2020 @ 18:18:
@-Splash- holy. Dat krijg je allemaal in de 3? Heb je stiekem geen X meegenomen van de kade?
Ik heb wel bewust voor 2,5mm^2 gekozen om makkelijker de stromen aan te kunnen, ze stoppen dat ook niet voor niets in de muren lijkt me...
Gisteren had ik hem op 115 staan (foei
Lange doordraaier van de A12 de A30 op, snelheid automatisch terug naar 100, tot zover normaal.
Doordraaier afgelopen, snelheid ging automatisch weer naar 115
Dit soort situaties heb ik al sinds ik de auto heb (november 2019).. niet nieuw toch?ybos schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 08:07:
Positieve aanpassing opgemerkt in de cruisecontrole.
Gisteren had ik hem op 115 staan (foei)
Lange doordraaier van de A12 de A30 op, snelheid automatisch terug naar 100, tot zover normaal.
Doordraaier afgelopen, snelheid ging automatisch weer naar 115Dat heb ik nog niet eerder meegemaakt.
Ik heb nog nooit gehad dat hij de snelheid terugzet tot de ingestelde snelheid. De auto versnelde bij mij tot de normale Vmax. Voorbeeld: vaak werd de bocht genomen met 90km/u, en na de bocht ging de auto weer naar 100km/u. Gisteren dus automatisch correctie tot mijn zelf gekozen instelling in plaats van de geldende Vmax.j1990 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 08:19:
[...]
Dit soort situaties heb ik al sinds ik de auto heb (november 2019).. niet nieuw toch?
Misschien heb ik deze situatie nooit eerder gehad, maar het viel me zodanig op dat het mij leek op een nieuwe situatie.
Lijkt dezelfde tent wel (Kampa Hayling 6?), die past net in de kofferbak
SR+ | Black | Black
Goeie. Net even geprobeerd maar werkt helaas niet. Ik zag ook ergens nu op een tesla forum dat dit eerder is gebeurd en dat het waarcshijnlijk te maken heeft met het feit dat Tesla opeens bepaalde streaming formaten niet meer ondersteund. Hopelijk word het snel gefixt in een volgende update..DaCoTa schreef op maandag 13 juli 2020 @ 17:37:
[...]
Ik heb wel eens gehad dat de zender vanuit de favorieten niet werkt vanwege redenen. Werkt opnieuw de zender opzoeken wel? Dan even favoriet weggooien en opnieuw toevoegen.
Ah dus die falcon wingdoors zijn niet nieuw met de Model 3?Inspired schreef op maandag 13 juli 2020 @ 18:18:
@-Splash- holy. Dat krijg je allemaal in de 3? Heb je stiekem geen X meegenomen van de kade?
Past prima hoor, gewoon slim indelen. Erg ruime auto. Hij is qua achterbak even groot als de Octavia (iets smaller) alleen de hoogte is de beperkende factor.
Thanks die ziet er goed uit.
Klopt ja.Riiccka schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 08:45:
[...]
Lijkt dezelfde tent wel (Kampa Hayling 6?), die past net in de kofferbak
Wel erg goede tent he.
[ Voor 4% gewijzigd door -Splash- op 14-07-2020 09:54 ]
Ah gaaf! Dit deed ie bij mij ook nooit!ybos schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 08:41:
[...]
Ik heb nog nooit gehad dat hij de snelheid terugzet tot de ingestelde snelheid. De auto versnelde bij mij tot de normale Vmax. Voorbeeld: vaak werd de bocht genomen met 90km/u, en na de bocht ging de auto weer naar 100km/u. Gisteren dus automatisch correctie tot mijn zelf gekozen instelling in plaats van de geldende Vmax.
Misschien heb ik deze situatie nooit eerder gehad, maar het viel me zodanig op dat het mij leek op een nieuwe situatie.
Vaak heb ik uberhaupt dat hij helemaal niet naar de max snelheid terug springt (e.g. A10 zuid naar West of A9 naar Schiphol bij Lijnden) . Zal dit eens testen of dat misschien nu ook werkt
Gaat prima, wel haspel uitrollen. Kabel gaat op den duur wel warm aanvoelen als je met 10A+ gaat laden, maar zit nog ver beneden de veiligheidsmarges.
Precies dezelfde dan inderdaad, echt een top tent. Opzetten is zo gedaan en heerlijk ruim!-Splash- schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 09:54:
[...]
Klopt ja.De Kampa Haylong 6 Air Pro classic (http://kampa.co.uk/nl/tent/hayling-6-classic-air-pro). Ik had niet gedacht dat die erin zou passen eigenlijk. Maar hij glijdt er zo in (wel de rubbertjes goed soepel houden).
Wel erg goede tent he.Je kan de Tesla er ook zo in parkeren.
SR+ | Black | Black
Mensen, zolang het niet over tenten gaan die je naadloos aan je Model 3 kunt aansluiten en zo je tent van climate control voorzien, is het lichtelijk offtopic.Riiccka schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 10:33:
[...]
Precies dezelfde dan inderdaad, echt een top tent. Opzetten is zo gedaan en heerlijk ruim!

Dank voor deze info!Sunri5e schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 12:19:
Hier schade aan de linker achterzijde van mijn model 3. Een betonnen paal meegepakt in de parkeergarage. Resultaat is een beschadigde achterbumper, zijscherm, deur en een kapotte velg. Ik ben hem 5 dagen kwijt voor reparatie.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Zo was het eigenlijk niet bedoeld. Ik stond er meer van te kijken dat ze voor zo'n (naar mijn idee) kleine schade er 5 werkdagen mee druk zijn
Dat is een s toch?DaCoTa schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 11:51:
[...]
Mensen, zolang het niet over tenten gaan die je naadloos aan je Model 3 kunt aansluiten en zo je tent van climate control voorzien, is het lichtelijk offtopic.
[Afbeelding]
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Kleine schade? Je geeft aan : een beschadigde achterbumper, zijscherm, deur en een kapotte velg.Sunri5e schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 12:33:
[...]
Zo was het eigenlijk niet bedoeld. Ik stond er meer van te kijken dat ze voor zo'n (naar mijn idee) kleine schade er 5 werkdagen mee druk zijn
Dat is best behoorlijk hoor, geen kleine schade imo. Dit loopt in de duizenden euro's en vergt vervang en nieuw spuit werk. 5 dagen is best snel.
Afgelopen weekend ging de software in mijn Model 3 van 2020.20 naar 2020.28.1, dus 2020.24 overgeslagen. Uitbreiding achteruitrijbeeld(en) e.a. zitten uiteraard ook in 2020.28.
Viel me plots op dat nu bij het stilstaan vlak voor een verkeersslicht de kleur van de lichten ook bij de "animatie" op het scherm zichtbaar blijven. Dat deed het voorheen niet, bij dichtbijstaande lichten werden ze grijs. Het is dus nu mogelijk om op basis van het scherm bij groen op te trekken - niet echt nuttig, wel geinig.
Het is uiteraard ivm (toekomstige) FSD-functionaliteit wel nuttig, het leek er tot voor kort op dat (ook) technisch alleen in de VS e.d. - waar verkeerslichten in regel aan de overkant van of midden op een kruizing staan/hangen - automatisch stoppen en optrekken bij verkeerslichten actief kon worden/zijn, maar nu kan het in principe hier ook. Los van wettelijke zaken etc.
Is dit nu nieuw in 2020.28 of kwam dit al eerder voor - in 2020.24 die ik dus overgeslagen heb of zelfs daarvoor al en viel me het niet eerder op?
NB: ik heb HW3, maar geen FSD.
Volgens een post op Tesla Motor Club is de 28.1 update puur voor de Europese markt ivm het feit dat stoplichten hier op andere posities (hoger en dichter bij elkaar) staan. Dus jou bevindingen zouden daarmee in lijn zijn.arsimo schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 13:01:
Mogelijk dit punt al hier langs geweest, sorry dan. Ik was ff een tijd hier afwezig
Afgelopen weekend ging de software in mijn Model 3 van 2020.20 naar 2020.28.1, dus 2020.24 overgeslagen. Uitbreiding achteruitrijbeeld(en) e.a. zitten uiteraard ook in 2020.28.
Viel me plots op dat nu bij het stilstaan vlak voor een verkeersslicht de kleur van de lichten ook bij de "animatie" op het scherm zichtbaar blijven. Dat deed het voorheen niet, bij dichtbijstaande lichten werden ze grijs. Het is dus nu mogelijk om op basis van het scherm bij groen op te trekken - niet echt nuttig, wel geinig.
Het is uiteraard ivm (toekomstige) FSD-functionaliteit wel nuttig, het leek er tot voor kort op dat (ook) technisch alleen in de VS e.d. - waar verkeerslichten in regel aan de overkant van of midden op een kruizing staan/hangen - automatisch stoppen en optrekken bij verkeerslichten actief kon worden/zijn, maar nu kan het in principe hier ook. Los van wettelijke zaken etc.
Is dit nu nieuw in 2020.28 of kwam dit al eerder voor - in 2020.24 die ik dus overgeslagen heb of zelfs daarvoor al en viel me het niet eerder op?
Oeh! Misschien dat ie dan ook niet meer naar "parkeer view" gaat en begint te piepen. Fingers crossed.RichardC79 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 14:57:
[...]
Volgens een post op Tesla Motor Club is de 28.1 update puur voor de Europese markt ivm het feit dat stoplichten hier op andere posities (hoger en dichter bij elkaar) staan. Dus jou bevindingen zouden daarmee in lijn zijn.In de 24 update zit dat niet kan ik uit ervaring zeggen. Dus hopelijk komt de 28 versie ook snel mijn kant op.
@arsimo heb je misschien opgemerkt dat je nu vaker de "naar voren view" hebt ipv de "parkeren view", omdat ie nu beter weet dat je voor het stoplicht staat?
Ik was mijn auto 7 weken kwijt na een aanrijding, ivm lastig verkrijgen van onderdelen.Sunri5e schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 12:19:
Hier schade aan de linker achterzijde van mijn model 3. Een betonnen paal meegepakt in de parkeergarage. Resultaat is een beschadigde achterbumper, zijscherm, deur en een kapotte velg. Ik ben hem 5 dagen kwijt voor reparatie.
Dus 5 werkdagen voor al die schade is erg snel.
En nu wacht ik al bijna 1,5 maand op het vervangen van een sensor van de airco.
ICE ICE Baby
Grappig dat je dit zegt. Die indruk had ik inderdaad, maar ik was nog niet in gelegenheid dat enigszins serieus te verifieren. Ik zal daarvoor een paar keer stoppen voor een lijn zonder verkeerslichten [stoppen voor een voorrangsweg e.d. ] en dat vergelijken met stoppen bij verkeerslichten. Zal er ff op letten.JohanB schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 15:00:
[...]
Oeh! Misschien dat ie dan ook niet meer naar "parkeer view" gaat en begint te piepen. Fingers crossed.
@arsimo heb je misschien opgemerkt dat je nu vaker de "naar voren view" hebt ipv de "parkeren view", omdat ie nu beter weet dat je voor het stoplicht staat?
[/quote]
Ik zit nog steeds op 20.20.17 en nog geen update gezien. Zijn er nog veel die nog geen update gekregen hebben?
Ik zit ook al een tijdje op 2020.20.17Teslalrp schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 15:23:
[/quote]
Ik zit nog steeds op 20.20.17 en nog geen update gezien. Zijn er nog veel die nog geen update gekregen hebben?
Hier ook nog 2020.20.17, sinds vrijdag pas zelfs geloof ik. Ik ga zo weer eens rijden(niet meer gedaan sinds de update namelijk), misschien helpt datTeslalrp schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 15:23:Ik zit nog steeds op 20.20.17 en nog geen update gezien. Zijn er nog veel die nog geen update gekregen hebben?
Ps/off topic: @Teslalrp, waarom heb jij altijd zo’n moeite met mensen quoten?
Current: Tesla M3SR+'19-Wit-Aero-TH-HW2.5-nonFSD /n In bestelling: Tesla MY Standard Wit
Geen kleine schade imho. Als je bekijkt dat ze waarschijnlijk plaatwerk met de hand gaan herstellen, schuren, primer, spuiten, blanke lak spuiten. 5 Dagen is dan nog best snel. Kost waarschijnlijk ook enkele duizenden euro's.Sunri5e schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 12:33:
[...]
Bij mij remt de cruisecontrol ook automatisch af bij bochten, vind het zelf behoorlijk irritant. Heb toch liever de keuze voor een wat meer ouderwetse cruisecontrol.ybos schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 08:07:
Positieve aanpassing opgemerkt in de cruisecontrole.
Gisteren had ik hem op 115 staan (foei)
Doordraaier afgelopen, snelheid ging automatisch weer naar 115Dat heb ik nog niet eerder meegemaakt.
Klein beetje op pedaal drukken, dan remt hij niet af.Crim schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 19:00:
[...]
Bij mij remt de cruisecontrol ook automatisch af bij bochten, vind het zelf behoorlijk irritant. Heb toch liever de keuze voor een wat meer ouderwetse cruisecontrol.
Ik ga hier eens op letten. Ik krijg alleen ‘parkeerview’ als ik erg dicht op m’n voorganger sta. Als ik iets meer afstand hou dan blijft hij op de normale view. Althans dat idee heb ik, ga er dus eens op lettenJohanB schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 15:00:
[...]
Oeh! Misschien dat ie dan ook niet meer naar "parkeer view" gaat en begint te piepen. Fingers crossed.
Ben benieuwd. Ik heb het als het dicht bij een object is geloof ik, bijv. een auto zoals jij zegt, of een bushokje, een fietser, een hoge stoeprand etc. Zou mooi zijn dat als ie een stoplicht ziet dan altijd gewoon de "rijden' view houdt. benieuwd naar volgende update!Smobbo schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 19:09:
[...]
Ik ga hier eens op letten. Ik krijg alleen ‘parkeerview’ als ik erg dicht op m’n voorganger sta. Als ik iets meer afstand hou dan blijft hij op de normale view. Althans dat idee heb ik, ga er dus eens op letten
Als je hier bijvoorbeeld achter deze auto staat, met bushokje links en fietser rechts, dan jengelt hij de oren van je kop. En laat dat nou net helaas 's ochtends mijn eerste stoplicht zijn
[ Voor 30% gewijzigd door JohanB op 14-07-2020 21:00 ]
Ik heb 20.17 net binnen gekregen en ga nu installen.bartlauwers schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 16:22:
[...]
Hier ook nog 2020.20.17, sinds vrijdag pas zelfs geloof ik. Ik ga zo weer eens rijden(niet meer gedaan sinds de update namelijk), misschien helpt dat
Ps/off topic: @Teslalrp, waarom heb jij altijd zo’n moeite met mensen quoten?
Vandaag een hele nieuwe kabelboom aan de linkerkant van de auto gekregen (er was 1 stekkertje los) en nu merk ik dat het stuur zwaarder draait en herrie (geluid) maakt bij het draaien dus ben erg benieuwd wat de monteur verder nog allemaal heeft gedaan.... donderdag maar eens echt uitproberen op de snelweg.
https://www.ecotools.nl/v...meter-3x2-5-mm2-neopreen/ nog een stuk voordeliger, 37 eurotjes.Inspired schreef op maandag 13 juli 2020 @ 18:18:
Excl btw en nog 5€ verzendkostenguardi1337 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 21:46:
[...]
https://www.ecotools.nl/v...meter-3x2-5-mm2-neopreen/ nog een stuk voordeliger, 37 eurotjes.
[ Voor 6% gewijzigd door wootahH op 14-07-2020 21:58 ]
Als je niet 2 stalen pinnen op het hoofd van je kostbaarste bezit gericht wil hebben zijn deze haken nog een optie, Haak met kraag . Ff met een ijzerzaagje die kraag eraf zagen, 5 minuten werk, en je kan dan de orignele doppen gebruiken, die vallen dan helemaal om het schroefdraad heen. NB: plaatje van tuimelplug klopt niet, is in de werkelijkheid geen haak. Anders was die beter geweest (geen kraag).Hunkaroglu schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 09:43:
[...]
Voor de ipad steunen had iemand al wat over geschreven, wellicht een goede goedkope oplossing.
https://teslafacts.nl/mod...voor-nog-geen-20-euro.asp
Tassenset zijn hier ook al genoemd.
https://www.carfitbags.co...7-CAR-BAGS-SET-2-PCS.html
Vwbt die tassen, 3x AW79PE past ook achterin (aanloopje nemen, het is wel proppen
Goed dat er meer transparantie komt, voorkomt hopelijk toekomstige tegenvallers
[ Voor 6% gewijzigd door JohanB op 14-07-2020 22:42 ]
Ik wacht ook nog...Teslalrp schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 15:23:
[/quote]
Hoop eigenlijk wel voor vertrek vakantie zaterdag, maar die kans wordt steeds kleiner.
Bij mij valt tegenwoordig het geluid regelmatig uit. Kleine *plop*, gevolgd door 2 minuten stilte en dan weer muziek.
Ook knipperlichten maken dan geen geluid.
Hetkenbaar voor iemand?
Graag gedaan. Bij twijfel nog even voor een lens zetten in de garage.Teslalrp schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 22:56:
Bedankt voor de tip om de koplampen te stellen. Via het servicemenu koplampen stellen heb ik het geprobeerd in een parkeergarage tegen een muur. Hoefde deze handmatig niet te stellen. Denk dat ze nu goed staan. Werd een beetje gek van seinende tegenliggers.
Zeker een goede zaak... Het is niet bepaald duidelijk voor de gemiddelde consument.JohanB schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 22:28:
De misleidende Amerikaanse verkoop trucjes lijken toch niet helemaal legaal in Duitsland in ieder geval: https://m.dw.com/en/germa...riving-adverts/a-54177896
Goed dat er meer transparantie komt, voorkomt hopelijk toekomstige tegenvallers
Hoeveel mensen hebben jullie al niet gesproken die denken dat Tesla’s zelf kunnen rijden? (Verjaardagen, feestjes, nieuws).. Zelfs een hoop mensen in Media dikken dit nog eens aan, zoals die Vincent Evers bijv.
[ Voor 49% gewijzigd door Stef87 op 15-07-2020 02:48 ]
Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl
Misschien moeten jullie eens verder lezen dan de kop. Het gaat er de Duitsers met name om dat de consument de indruk zou kunnen krijgen dat autonoom rijdende auto’s legaal zijn. Quod non. Niét over het al dan niet autonoom potentieel van de auto an sich.Stef87 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 02:44:
[...]
Graag gedaan. Bij twijfel nog even voor een lens zetten in de garage.
[...]
Zeker een goede zaak... Het is niet bepaald duidelijk voor de gemiddelde consument.
Hoeveel mensen hebben jullie al niet gesproken die denken dat Tesla’s zelf kunnen rijden? (Verjaardagen, feestjes, nieuws).. Zelfs een hoop mensen in Media dikken dit nog eens aan, zoals die Vincent Evers bijv.
--handige links mogen niet van de mods--
Het is beide, je wil het niet zien zelfs als de rechter zegt dat het misleidend is he? : “It [the Munich court] said such claims amounted to misleading business practices, adding that the average buyer might be given the impression that the car could drive without human intervention and might suggest such a system was now legal on German roads.“MtC schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 07:33:
[...]
Misschien moeten jullie eens verder lezen dan de kop. Het gaat er de Duitsers met name om dat de consument de indruk zou kunnen krijgen dat autonoom rijdende auto’s legaal zijn. Quod non. Niét over het al dan niet autonoom potentieel van de auto an sich.
Voor mij herkenbaar. Gebeurde alleen bij inkomende of uitgaande telefoongesprekken, ongeveer 1 op 4. Sinds gisteren de update, vandaag zien of het verholpen isBlakHawk schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 23:46:
[...]
Ik wacht ook nog...
Hoop eigenlijk wel voor vertrek vakantie zaterdag, maar die kans wordt steeds kleiner.
Bij mij valt tegenwoordig het geluid regelmatig uit. Kleine *plop*, gevolgd door 2 minuten stilte en dan weer muziek.
Hetkenbaar voor iemand?
Hier ook. Zelfde symptomen. Ook Bluetooth gesprekken werken vaak niet.BlakHawk schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 23:46:
[...]
Ik wacht ook nog...
Hetkenbaar voor iemand?
Ja OTA updates hebben een voordeel, maar het fungeren als één grote beta test groep is een nadeel.STIMPPYYY schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 08:27:
[...]
Hier ook. Zelfde symptomen. Ook Bluetooth gesprekken werken vaak niet.
Soms vraag ik mij wel eens af of men uberhaupt wel test bij Tesla.
Bij mij sinds 2020.24.6.4 opgelostSTIMPPYYY schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 08:27:
[...]
Hier ook. Zelfde symptomen. Ook Bluetooth gesprekken werken vaak niet.
Nog geen nieuwe bugs ontdekt, ik kwam er gisteren wel achter dat mijn achterruitverwarming (weer) stuk is.
Een klein deel ontwasemt niet (zie je nu alleen vroeg in de ochtend als je weg gaat zonder voor te verwarmen...).
Geen idee hoe lang het al defect is, maar deze ruit zit er nu 4 maand in...
Herkenbaar, denk dat het te maken heeft met verbonden telefoon - heb jij toevallig ook Flitsmeister via tel aan?BlakHawk schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 23:46:
[...]
Hetkenbaar voor iemand?
Overigens is mijn tesla met ontgrendelende achterdeur op de snelweg (gratis) gerepareerd door hele nieuwe printplaat in de deur.
Good to know! Alleen hangt er al een week lang een update met de melding dat ik moet verbinden met Wifi. Reboot helpt ook niet. Daar irriteer ik me meer aan. Sowieso maak ik me om al die dingen niet te druk, komt wel weer goed. Auto is verder te fun om in te rijden.Smobbo schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 09:58:
[...]
Bij mij sinds 2020.24.6.4 opgelost.
Nog geen nieuwe bugs ontdekt, ik kwam er gisteren wel achter dat mijn achterruitverwarming (weer) stuk is.
Een klein deel ontwasemt niet (zie je nu alleen vroeg in de ochtend als je weg gaat zonder voor te verwarmen...).
Geen idee hoe lang het al defect is, maar deze ruit zit er nu 4 maand in...
Gewoon even bellen met support, dan herstarten ze die download, ook al eens moeten doen, is meestal al weer in orde nog voor je stopt met bellenSTIMPPYYY schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 10:37:
[...]
Good to know! Alleen hangt er al een week lang een update met de melding dat ik moet verbinden met Wifi. Reboot helpt ook niet. Daar irriteer ik me meer aan. Sowieso maak ik me om al die dingen niet te druk, komt wel weer goed. Auto is verder te fun om in te rijden.
EX30 Ultra Twin Performance
Zijn ze ook gestopt om premium subscriptions te cancellen ofzo? Mijne zou al afgelopen moeten zijn. Anderen de laatste weken nog premium moeten kopen?
De updates staan even wat on hold zo lijkt het. Wellicht wat dingen aan het vergelijken tussen de verschillende releases of toch wat meer bugs gevonden.
[ Voor 54% gewijzigd door Inspired op 15-07-2020 11:09 ]
Ik heb mijn auto eind juni opgehaald, en er staat ook geen eind datum bij mijn premium...Inspired schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 11:00:
Mijn auto begint nu wel een navigatie update te downloaden. Mooi op tijd voor de vakantie. Beter op WIFI thuis dan hotspotje. Iets van 8GB dacht ik.
Zijn ze ook gestopt om premium subscriptions te cancellen ofzo? Mijne zou al afgelopen moeten zijn. Anderen de laatste weken nog premium moeten kopen?
De updates staan even wat on hold zo lijkt het. Wellicht wat dingen aan het vergelijken tussen de verschillende releases of toch wat meer bugs gevonden.
[ Voor 0% gewijzigd door maddog03 op 15-07-2020 11:11 . Reden: typo ]
SR+? Dan zit je ook nog wel in de 30 dagen trial. Paar weken terug zijn wel wat mensen gedisconnect van Premium. Maar heb het idee dat de actie ff stil ligt. Maar prima.maddog03 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 11:10:
[...]
Ik heb mijn auto eind juni opgehaald, en er staat ook geen eind datum bij mijn premium...
On hold?Inspired schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 11:00:
Mijn auto begint nu wel een navigatie update te downloaden. Mooi op tijd voor de vakantie. Beter op WIFI thuis dan hotspotje. Iets van 8GB dacht ik.
Jammer, wordt een beetje gek van het geluid dat uitvalt, vooral met een aanstaande vakantie hoop snel up de update...
Ik heb een SR+ sinds december en nog steeds Premium account.Inspired schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 11:15:
[...]
SR+? Dan zit je ook nog wel in de 30 dagen trial. Paar weken terug zijn wel wat mensen gedisconnect van Premium. Maar heb het idee dat de actie ff stil ligt. Maar prima.Misschien zijn ze eerst bezig om iets online in elkaar te zetten zodat leaserijders het aan kunnen schaffen. Met de beperkte accounts kan dat niet meer volgens mij nu?
Model 3
ik ben inderdaad een lease rijder, met een SR+. Maar hoe kunnen lease rijders dan nu premium aanschaffen?Inspired schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 11:15:
[...]
SR+? Dan zit je ook nog wel in de 30 dagen trial. Paar weken terug zijn wel wat mensen gedisconnect van Premium. Maar heb het idee dat de actie ff stil ligt. Maar prima.Misschien zijn ze eerst bezig om iets online in elkaar te zetten zodat leaserijders het aan kunnen schaffen. Met de beperkte accounts kan dat niet meer volgens mij nu?
Volgens mij nu met een beperkt account nog niet. Maar weet het niet zeker want bij mij is hij nog niet afgelopen. Maar we kunnen ook geen andere upgrades meer aanschaffen. Of het moet in de auto kunnen als premium afgelopen is.maddog03 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 11:19:
[...]
ik ben inderdaad een lease rijder, met een SR+. Maar hoe kunnen lease rijders dan nu premium aanschaffen?
@BlakHawk je zit ook nog op 2020.20.17?
[ Voor 4% gewijzigd door Inspired op 15-07-2020 11:21 ]
[ Voor 89% gewijzigd door Señor Sjon op 15-07-2020 12:45 ]
[ Voor 96% gewijzigd door Señor Sjon op 15-07-2020 12:45 ]
Model 3
[ Voor 97% gewijzigd door Señor Sjon op 15-07-2020 13:00 ]
Anyway, ik ben op zoek naar meer informatie over hoe ik de auto moet opladen bij mobiele laadpalen (geen SuC). Is er iets zoals een 'tankkaart', maar dan voor laadpalen (ik ben uit Belgie BTW)?
Laden gebeurd inderdaad met een pasje. Dit pasje is gekoppeld aan een bankrekening. Je stop de stekker in de laadpaal en in je auto, vervolgens hou je het pasje bij de kaartlezer op de laadpaal. De kosten worden dan vanzelf afgeschreven. Er zijn verschillende aanbieders van laadpassen, Ik heb even snel gegoogled voor je: https://ik-rij-elektrisch.be/laadpassen/Shattering schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 11:52:
Amai, wat een negativiteit hier.. als je niet tevreden bent van de auto zit er maar één ding op ...
Anyway, ik ben op zoek naar meer informatie over hoe ik de auto moet opladen bij mobiele laadpalen (geen SuC). Is er iets zoals een 'tankkaart', maar dan voor laadpalen (ik ben uit Belgie BTW)?
@Shattering google voor laadpas of anders even het [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2 topic.
Dit topic is gesloten.
![]()
- Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
- Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
- Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
- We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
- Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
- De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
Gerelateerde topics:
- Tesla besteld? Kijk voor meer informatie rondom de levering in: Het grote Tesla Levering topic.
- Goedkoop thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
- Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
- Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
- Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
- Lease auto's in: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 of Keuze leaseauto - Deel 6.
- Elektrische auto's in het algemeen & vergelijken: Elektrische auto's - deel 5.
- Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
/f/image/rGtC6MDWgBRrAMOdw3efIsUz.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/zRj0GcixAbe5uEeB7BekoUlT.png?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/PlRh8eDEFbV1Pj4F21a5juD7.jpg?f=fotoalbum_large)