Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 92 ... 517 Laatste
Acties:
  • 3.179.284 views
FreakGIB schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 15:14:
[...]

Thx voor de info
Hoe werkt het met de software versie's
ik heb nu 2020.20.17
maar er is ook een 2020.24.6.4
dat lijkt een hoger nummer en heeft meer optie's er bij gekregen zoals de Backup camera optie en
een Rode Dot bij de dashcam viewer waar je precies kan zien waar er iets gebeurde.
En hoe kan ik zien of ik hardware 2.5 of 3 heb
Tesla zit wel vaker op twee releases. Soms zit er ook verschil tussen mensen met en zonder FSD. Ik kreeg vanmorgen ook 2020.20.17. Op Teslafi kun je zien dat men nu eigenlijk zowel 2020.20.17 als 2020.24.6.4 aan het uitrollen is. Reden is niet altijd duidelijk.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
Inspired schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 15:33:
[...]

Tesla zit wel vaker op twee releases. Soms zit er ook verschil tussen mensen met en zonder FSD. Ik kreeg vanmorgen ook 2020.20.17. Op Teslafi kun je zien dat men nu eigenlijk zowel 2020.20.17 als 2020.24.6.4 aan het uitrollen is. Reden is niet altijd duidelijk.
Ik heb geen FSD en kreeg vanochtend 2020.24.6.4 binnen.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

Taro schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 15:36:
[...]

Ik heb geen FSD en kreeg vanochtend 2020.24.6.4 binnen.
Ja, lijkt een beetje at random te zijn. Zijn ook mensen die binnen 1 dag twee updates krijgen. (https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/2020-20-17.198984/) Eerst 2020.20.17 en dan door naar 2020.24.6.4.

• marco2152
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-11-2024
FreakGIB schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 15:14:
[...]

Thx voor de info
Hoe werkt het met de software versie's
ik heb nu 2020.20.17
maar er is ook een 2020.24.6.4
dat lijkt een hoger nummer en heeft meer optie's er bij gekregen zoals de Backup camera optie en
een Rode Dot bij de dashcam viewer waar je precies kan zien waar er iets gebeurde.
En hoe kan ik zien of ik hardware 2.5 of 3 heb
De 2020.24.6.4 wordt op dit moment uitgerold naar Tesla's met FSD. de 2020.20.17 naar Tesla's met alleen AP. Edit: maar inmiddels wordt dat meer en meer gemixed.

[ Voor 4% gewijzigd door marco2152 op 08-07-2020 15:42 ]

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:11
sanderdi schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 13:25:
[...]

Ik heb het ook nooit eerder gehad, alleen bij viaducten soms iets wat jij beschrijft..
Maar nu ging de autopilot van ingestelde snelheid 110 naar 50 en dat met een behoorlijke rem actie.
Wel heel fijn als je er geen last van hebt.

Ik heb echt een haat liefde verhouding met AP. Ik herken de beperkingen en gebruik het dan op die momenten niet. Het soms plots onrustige rijgedrag zoals bijvoorbeeld onnodig remmen voor een bocht. Of bijvoorbeeld agressief remmen bij verlaging van snelheid. Het maakt dat ik vaak AP wel kan gebruiken, maar het niet doe omdat ik weet dat ik zelf weer moet corrigeren.
Onlangs weer een flinke rit gemaakt, ging allemaal feilloos (voornamelijk snelweg) op de heenweg. Terugweg denkt AP dat je soms een afrit neemt waardoor de snelheid omlaag gaat. Met 100 maakt dat nog niet zoveel uit, is wel irritant. Met 130 is het een ander verhaal. Hoewel dat allemaal zeer positief is, zit ook ik vaak met mijn voet boven het gaspedaal. Ook omdat ik vaker een phatom brake heb gehad In het verleden met vrouw en kids erin. Je schrikt je de pleuris en kans is ook aanwezig dat iemand achter op je klapt. Het is wel heel veel beter dan eind 2019 software. Ook de techniek en implementatie erachter is erg knap en kan ik respecteren. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik liever geld neerleg voor domme CC dan FSD.

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
JohanB schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 14:55:
[...]

Quick check: als jullie voor een stoplicht stil staan, krijgen jullie dan meer zo'n soort view (dit is de nieuwste, weet ik):

[Afbeelding]

of de view van bovenaf alsof je gaat parkeren?

Bij mij is het namelijk meer de laatste. En de discussies hierboven over AP geven mij het gevoel dat mijn radar/GPS/camera's toch niet echt lekker werken, ondanks dat service zegt van wel.

Dit zou een mooi datapunt zijn, om ze dit toch maar eens te laten dubbel checken bij de volgende SeC meeting.
Het wisselt bij mij, voor mijn gevoel 50/50. Soms inderdaad de verkeerslichten (vaak zonder licht, en relatief vaak ook meer lichten dan dat ik zie), en andere keren de view van bovenaf, dus helemaal geen verkeerslichten. Aan die hele preview-functie heb ik nu in de praktijk nog niets.

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-01 12:57
Ik heb nu sinds vandaag 2020.24.6.4 met de extra camera’s om achteruit te rijden.
Het is een optie, voor nu laat ik het aan, maar ik merk wel dat het best verwarrend is.
Je hebt nu 3 beelden die allemaal bewegen en je hebt ook nog 3 spiegels (los van over je schouder kijken...). Beetje veel input voor deze oude pc van vlees en bloed... :+ !

• MtC
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-05-2021

MtC

Smobbo schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 19:29:
Ik heb nu sinds vandaag 2020.24.6.4 met de extra camera’s om achteruit te rijden.
Het is een optie, voor nu laat ik het aan, maar ik merk wel dat het best verwarrend is.
Je hebt nu 3 beelden die allemaal bewegen en je hebt ook nog 3 spiegels (los van over je schouder kijken...). Beetje veel input voor deze oude pc van vlees en bloed... :+ !
Ik deel je mening. Al denk ik dat we over een maand amper of niet nog onze spiegels gebruiken. :)

--handige links mogen niet van de mods--

Smobbo schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 19:29:
Moet zeggen dat ik toch liever spiegels gebruik. Zal wellicht door de leeftijd komen. :) Al heb ik het ook nog wel eens meegemaakt dat de video feed met enige vertraging op het schem komt in de Model 3. Dus 100% erop vertrouwen doe ik niet.

• yakmak
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 25-01-2024
Spiegels zijn voor watjes, nee jk

Toch zou het de aerodynamica wel ten goede komen als ze die lompe dingen niet meer aan de zijkanten hoeven te plakken

Vegan for a better world ||| De Belangrijkste Toespraak Die Je Ooit Zal Horen ||| Durf jij je consumptie van dierlijke producten te verdedigen?

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:06
yakmak schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 21:06:
Spiegels zijn voor watjes, nee jk

Toch zou het de aerodynamica wel ten goede komen als ze die lompe dingen niet meer aan de zijkanten hoeven te plakken
Als aero-caps al een paar procent scheelt, wat doen spiegels dan?

• yakmak
DaCoTa schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 21:16:
[...]

Als aero-caps al een paar procent scheelt, wat doen spiegels dan?
Dat zou wss echt aanzienlijk schelen, was er niet een merk dat de spiegels vervangen had voor cameras?

Vegan for a better world ||| De Belangrijkste Toespraak Die Je Ooit Zal Horen ||| Durf jij je consumptie van dierlijke producten te verdedigen?

• Riiccka
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 16-08-2025
yakmak schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 21:21:
[...]

Dat zou wss echt aanzienlijk schelen, was er niet een merk dat de spiegels vervangen had voor cameras?
Volgens mij zag ik dat laatst bij een Fastned bij de Audi E-Tron

SR+ | Black | Black

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 20:31
Riiccka schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 21:22:
[...]

Volgens mij zag ik dat laatst bij een Fastned bij de Audi E-Tron
Ja de e-tron heeft ze een stuk kleiner en aerodynamischer gemaakt. Aan de binnenkant zit dan een schermpje wat lijkt op je achteruit kijk spiegel

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:11
JohanB schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 22:28:
[...]

Ja de e-tron heeft ze een stuk kleiner en aerodynamischer gemaakt. Aan de binnenkant zit dan een schermpje wat lijkt op je achteruit kijk spiegel
Honda-e doet dit ook. Alleen lijkt dat qua verbruik niet te helpen. Ook e-tron is dorstig. Dus wellicht scheelt het veel minder dan je zou zeggen.
Het zal meer een marketingdoel hebben dan dat het nou echt zoveel (range) opleverd. De spiegels hebben maar een geringe invloed op het totale frontaaloppervlak. Helemaal bij een zo'n brede en hoge SUV. Je ziet ook wel dat in de actieradius calculator van de E-Tron er niet eens een toggle is voor gewone/virtual spiegels. Dus amper uit te drukken in range. Verschil tussen 19 en 20 inch zal bijvoorbeeld al groter zijn.

Leuk voor in de folder, voor wat extra nieuwsartikelen over de auto en waarschijnlijk een leuke extra marge voor Audi. Echt veel verder ga je er niet mee komen.

[ Voor 25% gewijzigd door Inspired op 08-07-2020 23:14 ]

• naii11
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 04-01-2021
Dag mensen.

Ik wil graag 19 inch sportvelgen (origineel Tesla) onder mijn model 3 zetten. Nu heb ik op internet gekeken en kan ik die krengen nergens vinden. Iemand tips? Weet iemand of de banden hetzelfde formaat zijn ondanks dat de velgen 1 inch groter zijn dan de standaard aero velgen?

Turbine velgen vallen af, aangezien model s een andere steek heeft. En 'nep merk' heb ik geen zin in.

Tot slot, beetje off topic, zou de leasemaatschappij zeuren als ik de velgen verander? Ik bedoel dan met name bandenwissels om de zoveel km. Lijkt me alleen een probleem als de banden groter (lees: duurder) zijn?

Dank voor het meedenken.

• pliesie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-01 15:41
naii11 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 23:42:
Dag mensen.

Ik wil graag 19 inch sportvelgen (origineel Tesla) onder mijn model 3 zetten. Nu heb ik op internet gekeken en kan ik die krengen nergens vinden. Iemand tips? Weet iemand of de banden hetzelfde formaat zijn ondanks dat de velgen 1 inch groter zijn dan de standaard aero velgen?

Turbine velgen vallen af, aangezien model s een andere steek heeft. En 'nep merk' heb ik geen zin in.

Tot slot, beetje off topic, zou de leasemaatschappij zeuren als ik de velgen verander? Ik bedoel dan met name bandenwissels om de zoveel km. Lijkt me alleen een probleem als de banden groter (lees: duurder) zijn?

Dank voor het meedenken.
Standaard velgen zijn 18 inch. En die banden passen niet om de 19 inch op een normale manier.
Ik zou de LM gewoon vragen welke opties ze hebben.

Ps.. beetje zelf zoeken is niet erg hoor..

• naii11
  • Laatst online: 04-01-2021
pliesie schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 23:46:
[...]

Standaard velgen zijn 18 inch. En die banden passen niet om de 19 inch op een normale manier.
Ik zou de LM gewoon vragen welke opties ze hebben.

Ps.. beetje zelf zoeken is niet erg hoor..
Ik kan me voorstellen dat elke cent ingecalculeerd is bij de lm, waaronder de kosten van de bandenwissel bij verschillende grootten velgen. Ik zal het sowieso vragen.

Maar waar zijn die krengen te krijgen in hemelsnaam? 19 inch sportvelgen, origineel?

Bij het kiezen van de auto dacht ik: ik ga al van een oud barrel naar een auto van 50.000,-, laat ik het maar niet te gortig maken. Maja, nog ruim 4 jaar naar die doppen kijken:(:(.

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-01 19:32
Dan haal je de Aero-kappen eraf en heb je de mooie donkergrijze velgen zichtbaar? Vind het zelf top staan als je die cap kit erbij hebt (10 dollar op Aliexpress).

Bambu Lab P1S Combo

• djmuggs
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

naii11 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 23:42:
Dag mensen.

Dank voor het meedenken.
Tesla even bellen of je voor 3000 euro een setje 19” velgen met banden mag kopen?
Daarna even met het bedrijf dat de bandenwissel doet voor lm regelen dat ze je huidige 18” voorzien van winterbanden en deze in zomermaanden opslaan voor je.
Dus in de zomer op de vette 19” met zomerbandjes rond rijden en de winter met de 18” met winterbandjes.

Na afloop contract de 19” verkopen en beetje mazzel kost het maar 50% van jouw investering.

Maar lm wil graag de maat van je velgen weten ivm verbruik en daar het leasebedrag op aanpassen.
De velgen zullen op zich al verbetering gezien worden door lm als zij het regelen en weinig invloed hebben op maandelijks leasebedrag.

Het kan zijn dat als je zelf 19” er onder schroeft en lm er achter komt, dat ze toch bedrag dat bij hoger verbruik bij je komen verhalen en mogelijk daar een boetebedrag bovenop gooien.

Dus ga vooral even in overleg met je lm.

[ Voor 20% gewijzigd door djmuggs op 09-07-2020 00:26 ]

ICE ICE Baby

• Crim
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-01 13:02
Inspired schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 13:12:
@Crim met een trend kun je best wel iets. Niet met een paar procent degradatie nee. In principe komt Tesla pas bij -30 in actie.
Klopt inderdaad als de data betrouwbaar is. Op de lange termijn zal dit wellicht wel het geval zijn. Maar dan moet je de data ook gaan filteren en de uitschieters eruit halen.

Kwam dit nog tegen op TeslaScope:

Battery Consumption and Metrics
We have confirmed with Tesla employees and others within the community that it is not possible to use ANY metrics provided by the Tesla APIs for determining the health of the battery packs and accuracy can vary heavily.

Any third parties that provide these features without disclaimers can lead to misinformation about battery metrics. As such, we have paused the development of this feature until we receive more feedback from Teslascope members or otherwise accurate calculations are possible.

• DannyDj
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 25-09-2025
Hello,
Het is donker buiten, ik sluit mijn auto. Ook al heb ik 'automatisch lichten' aangevinkt, toch branden deze niet een aantal seconden! Wat kan er mis zijn?

• yakmak
DannyDj schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 05:24:
Hello,
Het is donker buiten, ik sluit mijn auto. Ook al heb ik 'automatisch lichten' aangevinkt, toch branden deze niet een aantal seconden! Wat kan er mis zijn?
Gebruik je het makkelijk instappen? dit is een ander profiel dan je eigen profiel en je zal het denk ik in dit profiel moeten regelen. Hopelijk helpt dat.

• yakmak
Zojuist 2020.24.6.4 mogen instaleren. Straks een s kijken wat er allemaal aangepast is :D

Crim schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 00:25:
[...]

Klopt inderdaad als de data betrouwbaar is. Op de lange termijn zal dit wellicht wel het geval zijn. Maar dan moet je de data ook gaan filteren en de uitschieters eruit halen.

Kwam dit nog tegen op TeslaScope:

Battery Consumption and Metrics
We have confirmed with Tesla employees and others within the community that it is not possible to use ANY metrics provided by the Tesla APIs for determining the health of the battery packs and accuracy can vary heavily.

Any third parties that provide these features without disclaimers can lead to misinformation about battery metrics. As such, we have paused the development of this feature until we receive more feedback from Teslascope members or otherwise accurate calculations are possible.
Ik weet niet waarom ze ermee stoppen maar een trend zoals Teslafi laat zien geeft echt wel wat aan. Data obv een paar maand geeft prima aan wat de degradatie is. Ook kun je via Scan my Tesla nog meer zien. Snap wel dat Tesla dit zegt overigens. De API is sowieso not supported. En Tesla heeft geen belang erbij dat mensen dit zien. Krijgen ze alleen maar SeC visits en lastige discussies met klanten.

• geronim
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 28-01-2022
-verwijderd-

[ Voor 107% gewijzigd door geronim op 05-06-2021 19:31 ]

• Teslalrp
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 19-12-2023
yakmak schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 08:01:
Zojuist 2020.24.6.4 mogen instaleren. Straks een s kijken wat er allemaal aangepast is :D
Ik zit nog op 2020.20.12
Dus loop drie updates achter?

• ElonDusk
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:46
Ik zit ook op 20.12. Maandag geprobeerd te downloaden. Download liep vast. Heb 2 dagen mee gewacht en gerest enz. Niks werkte. Toen een service afspraak gemaakt en een dag later kreeg ik een sms dat het op afstand gefixt moet zijn. Net weer geprobeerd en het werkt :)

Nice service

Model 3

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 00:50
Ik kreeg gisteren 2020-20-17 binnen en nu 2020.24.6.4.

• ElonDusk
Voor mensen die het interessant vinden om te lezen

https://www.autoweek.nl/a...volledig-autonoom-rijden/

Ook al weten we dat hij vaak extreem optimistisch is, hoop ik toch dat dit ook deels te maken heeft met het volledig herschrijven van de software en dat dit dus ook betekent dat AP grote stappen gaat maken en phantom brakes verleden tijd zijn binnenkort :)

Model 3

• dedominee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-09-2025
ElonDusk schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 12:57:

Ook al weten we dat hij vaak extreem optimistisch is, hoop ik toch dat dit ook deels te maken heeft met het volledig herschrijven van de software en dat dit dus ook betekent dat AP grote stappen gaat maken en phantom brakes verleden tijd zijn binnenkort :)
Vet. Twijfel of ik FSD ga toevoegen aan mijn nieuwe M3 SR+. Het is lease voor 3 jaar en ik verwacht dat Tesla weliswaar grote stappen gaat maken in FSD en AP maar tegelijkertijd ben ik bang voor EU regelgeving die nauwelijks iets gaat toe laten.

Heb de auto nu bijna 2 weken en rijd 90% op AP merk ik. In 2000 km nu 3x gehad dat hij ergens voor afremde, maar dat was heel kort en slechts 5km/u ongeveer. Als dat de Phantom Brakes zijn, kan ik er in de huidige staat al goed mee leven. Verder is rijden op AP op snelwegen echt genieten.

Heerlijke auto!

• yakmak
ElonDusk schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 12:57:

Gaaf, hopelijk is dit een optie over 5 jaar wawnneer ik een nieuwe auto kan uitkiezen 8)

• ElonDusk
dedominee schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 13:04:
[...]

Vet. Twijfel of ik FSD ga toevoegen aan mijn nieuwe M3 SR+. Het is lease voor 3 jaar en ik verwacht dat Tesla weliswaar grote stappen gaat maken in FSD en AP maar tegelijkertijd ben ik bang voor EU regelgeving die nauwelijks iets gaat toe laten.

Heb de auto nu bijna 2 weken en rijd 90% op AP merk ik. In 2000 km nu 3x gehad dat hij ergens voor afremde, maar dat was heel kort en slechts 5km/u ongeveer. Als dat de Phantom Brakes zijn, kan ik er in de huidige staat al goed mee leven. Verder is rijden op AP op snelwegen echt genieten.

Heerlijke auto!
Ja helaas geldt dat voor mij ook. Lease en hoogstwaarschijnlijk krijgen we door wetgeving nog lang geen echte FSD. Maar alle phantom brakes bij mij waren tot nu toe ook 5-10 km. Maar goed zodra dat weg is dan ben ik 99% tevreden met de auto 8)

btw je hebt straks de mogelijkheid om maandelijks voor FSD te betalen. Zal duur zijn, maar in ieder geval kan je het ook toevoegen voor als je bijv op vakantie gaat :*)

[ Voor 8% gewijzigd door ElonDusk op 09-07-2020 13:08 ]

Model 3

• dedominee
Ja, benieuwd wanneer we dat soort upgrades kunnen aanschaffen via de app. Kan momenteel niks kopen. Ik ga het dan zeker eerst een maand proberen.

[ Voor 18% gewijzigd door dedominee op 09-07-2020 13:14 ]

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:47
Mijn Tesla account is gedegradeerd merkte ik, ik heb al een tijdje geen tesla meer in mijn account, zal op de lease maatschappij staan. Dus dingen aankopen lukt ook niet meer (had de achterstoelen verwarming erbij gekocht een paar maanden geleden).

Dus zulke aankopen lukt niet meer?

[ Voor 7% gewijzigd door carpebios op 09-07-2020 13:16 ]

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• FreakGIB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-11-2025
Vraagje heeft de Model 3 Standaard range + voorruitverwarming ?
Of word de voorruit door de blower ontdooit in de winter?
Ik dacht iets te zien in het glas kwa draadjes maar weet het niet zeker, als het er in zit is het veel minder opvallend als in mijn vorige auto.

PSN: FreakGIB

• Smobbo
FreakGIB schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 13:27:
Vraagje heeft de Model 3 Standaard range + voorruitverwarming ?
Of word de voorruit door de blower ontdooit in de winter?
Ik dacht iets te zien in het glas kwa draadjes maar weet het niet zeker, als het er in zit is het veel minder opvallend als in mijn vorige auto.
Nee, geen enkele Model 3 heeft voorruitverwarming.
Het ontdooien tijdens het voorverwarmen gebeurd 'gewoon' met de blazers.

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03-01 20:22
Zojuist opgeladen in Rijswijk bij de 250kW laders, alleen werd ik door een medewerker gevraagd om een code. Was nergens te vinden op het scherm en nadat er een rij achter mij begon te ontstaan heb ik de man vriendelijk verzocht om de slagboom toch te openen. Iemand enig idee waar deze code te vinden is?

Edit: Gevonden. Stond gewoon bij de Supercharger informatie. 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door tweegroenethee op 09-07-2020 13:50 ]

• FreakGIB
Smobbo schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 13:34:
[...]

Nee, geen enkele Model 3 heeft voorruitverwarming.
Het ontdooien tijdens het voorverwarmen gebeurd 'gewoon' met de blazers.
Thx
Gaat dat ontdooien een beetje snel
Ik neem aan dat de achterruit wel snel ontdooit daar zitten behoorlijk dikke verwarmings draden in.

tweegroenethee schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 13:48:
Zojuist opgeladen in Rijswijk bij de 250kW laders, alleen werd ik door een medewerker gevraagd om een code. Was nergens te vinden op het scherm en nadat er een rij achter mij begon te ontstaan heb ik de man vriendelijk verzocht om de slagboom toch te openen. Iemand enig idee waar deze code te vinden is?

Edit: Gevonden. Stond gewoon bij de Supercharger informatie. 8)7
Normaal gesproken inderdaad op het scherm bij de SuC info. Maar wellicht dat dit er nog niet in staat..?
FreakGIB schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 13:48:
[...]

Thx
Gaat dat ontdooien een beetje snel
Ik neem aan dat de achterruit wel snel ontdooit daar zitten behoorlijk dikke verwarmings draden in.
We hebben amper winter meer. Maar binnen 5 minuten ben je een heel eind. Plus, je kunt de verwarming gewoon vanaf de telefoon aanzetten. Dus mocht het echt flink winter zijn kun je de auto laten verwarmen als je aan het ontbijt zit.

[ Voor 29% gewijzigd door Inspired op 09-07-2020 13:55 ]

• yakmak
Inspired schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 13:51:
We hebben amper winter meer. Maar binnen 5 minuten ben je een heel eind. Plus, je kunt de verwarming gewoon vanaf de telefoon aanzetten. Dus mocht het echt flink winter zijn kun je de auto laten verwarmen als je aan het ontbijt zit.
voorverwarmen deed ik met mijn vorige auto standaard. Ook als de auto niet helemaal bevroren of ondergesneeuwd was. Is gewoon lekker om een voorverwarmde auto in te stappen. Ik had meestal mijn jas niet eens aan, gewoon in t-shirtje :P

• FreakGIB
yakmak schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 14:18:
[...]

voorverwarmen deed ik met mijn vorige auto standaard. Ook als de auto niet helemaal bevroren of ondergesneeuwd was. Is gewoon lekker om een voorverwarmde auto in te stappen. Ik had meestal mijn jas niet eens aan, gewoon in t-shirtje :P
Ik ga dat ook doen maar ik heb geen eigen laadpaal savonds laad ik op vlak in de buurt en dan verplaats ik hem weer naar de parkeerplaats vlak bij mijn huis.
ik heb nu al aanstaan dat hij om 06:15 begint met verwarmen en om 06:30 rijd ik meestal weg
alleen weet ik niet hoeveel het verbruik is als het kouder word ik heb nog geen koude maanden mee gemaakt.
Word ook nog even kijken hoeveel de range verminderd.
Ik haal nu ongeveer 310+klm met mijn shortrange+ wat meer dan genoeg is

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-01 14:53
yakmak schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 14:18:
[...]

Gaat een beetje in tegen je ondertitel :?
Of ben je alleen tegen dierenmisbruik :?
Altijd maar een auto voorverwarmen is ook niet echt "for a better world" :?

• Smobbo
FreakGIB schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 14:28:
[...]

Ik ga dat ook doen maar ik heb geen eigen laadpaal savonds laad ik op vlak in de buurt en dan verplaats ik hem weer naar de parkeerplaats vlak bij mijn huis.
ik heb nu al aanstaan dat hij om 06:15 begint met verwarmen en om 06:30 rijd ik meestal weg
alleen weet ik niet hoeveel het verbruik is als het kouder word ik heb nog geen koude maanden mee gemaakt.
Word ook nog even kijken hoeveel de range verminderd.
Ik haal nu ongeveer 310+klm met mijn shortrange+ wat meer dan genoeg is
Ik had pré corona ook zo'n standaard instelling aan staan. De enkele keer dat ik later weg ging zette ik het met de telefoon alsnog aan.
Nu heb ik een oude android telefoon in een hoek liggen met Tasker erop en die gekoppeld aan een Flic. 10-15 minuten voor ik weg ga druk ik ff op het knopje en de auto is altijd lekker op temperatuur :) !

• yakmak
ybos schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 14:29:
[...]

Gaat een beetje in tegen je ondertitel :?
Of ben je alleen tegen dierenmisbruik :?
Altijd maar een auto voorverwarmen is ook niet echt "for a better world" :?
Haha, gaat inderdaad een beetje in tegen mijn ondertitel. Ben het voor de dieren en daarna voor het milieu.
Scheelt dat dit niet extreem veel energie kost. Maar doe al aardig veel (vind ik zelf):
Ik vlieg bijna nooit, eet/gebruik geen dierlijke producten, elektrische auto, woon dichtbij werk, zonnepanelen, huis aan het isoleren en gasloos maken, koop zo min mogelijk plastic ed.

Maar je hebt wel gelijk, het zou nog beter zijn als ik de auto niet meer zou voorverwarmen. Misschien dat ik enkel de stoelverwarming deze winter doe :)

• mee007
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-01 15:37
Heb ook zitten twijfelen, maar toch gedaan via de LM. Op dit moment vrij beperkt, maar heb inderdaad dat europese wetgeving snel meer toelaat, zoals automatisch inhalen en de 15/5 seconden regel wat ruimer instelt.

Phantom brakes ook paar keer gehad, echt redelijk hard. je schrikt je kapot inderdaad :), maar gebeurt gelukkig bijna nooit. Merk vooral als er voor je een auto iets teveel in de naastgelegen rijstrook aan jouw kant rijdt...
dedominee schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 13:04:
[...]

Heerlijke auto!

• JohanB
Ha! heb nog wat meer rammel fixes gevonden die ik even wilde delen: YouTube: 4 Easy Fixes for Rattling/Creaking Noises - Tesla Model 3 rattles wh...

Morgen naar service center om de wielkas rammen te laten oplossen. Ben benieuwd!

• Shattering
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-01 13:01
Omdat de center console nogal snel vingervlekken zou krijgen, ben ik op zoek naar een carbon of mat zwarte wrap. Ik heb echter geen ervaring met die dingen en ook nog nooit gedaan.

Is dit gemakkelijk te doen of laat ik dit beter door een professional uitvoeren?

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 24-12-2025
Shattering schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 20:48:
Omdat de center console nogal snel vingervlekken zou krijgen, ben ik op zoek naar een carbon of mat zwarte wrap. Ik heb echter geen ervaring met die dingen en ook nog nooit gedaan.

Is dit gemakkelijk te doen of laat ik dit beter door een professional uitvoeren?
Plastic plaat kiezen ipv folie. (Matzwart bijv)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZR_WVnkyU-cJutNr-v-E24N5B-0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qApVD0GtfdUcY55KlwEq1KYI.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door Stef87 op 09-07-2020 22:55 ]

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:11
Shattering schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 20:48:

Zelf doen als je geduldig kan werken ;)
Net hetzelfde als een telefoon protector thé plaatsen.
Plaat weet ik niet hoe dat real life is, en op de bewegende onderdelen, ik heb de sticker gekozen.

• dedominee
Heb dezelfde oplossing als @Stef87 . Werkt prima. Makkelijk aan te brengen, goedkoop en ziet er goed uit. Blij mee.

• DannyDj
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 25-09-2025
yakmak schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 07:25:
[...]

Gebruik je het makkelijk instappen? dit is een ander profiel dan je eigen profiel en je zal het denk ik in dit profiel moeten regelen. Hopelijk helpt dat.
Ah ja klopt. Straks eens bekijken. Thx mate...

• Runescom
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-01 16:24
DannyDj schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 04:59:
[...]

Ah ja klopt. Straks eens bekijken. Thx mate...
Ziet er goed uit! Waar kun je die bestellen?

Give 2 Get

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-12-2025
Runescom schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 07:52:
[...]

Ziet er goed uit! Waar kun je die bestellen?
Ik heb deze: https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.3fe04c4dgbzZIB
Heel blij mee.

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Binnenkort staat mn Tesla ongeveer vijf weken stil aangezien ik dan op vakantie ben met een andere auto. Ik kan helaas niet thuis laden en de auto voor die periode aan een publieke laadpaal hangen is logischerwijs geen optie. Ik kan niet zo heel veel terugvinden over praktijkervaringen met de auto zo lang laten staan zonder hem ingeplugged te hebben.

Uiteraard moet Sentry mode uit en geen apps etc die de auto bevragen, dan zou volgens de handleiding ongeveer de accu rond de 1% per dag leeglopen. De auto met een relatief volle accu lang wegzetten zou ook slecht zijn dus ik vraag me af wat de meest verantwoorde optie is. Uiteindelijk heb ik bij terugkomst minimaal 10% nodig om weer een paal te bereiken. Ik zit er nu aan te denken hem met 60% lading stil te zetten, dan zou er in theorie nog ruim 20% over moeten zijn na 35 dagen.

Als ik verkeerd gok is te laag uitkomen natuurlijk sowieso erg slecht voor de auto, maar de marge te groot maken en de accu lang op hoge spanning te hebben lijkt me ook al niet aan te raden. Best lastig dus. Iemand praktijkervaring met langere periodes wegzetten zonder inpluggen of ideeen wat wijsheid is?
@IceOnFire je kunt hem echt niet ergens anders neerzetten waar hij desnoods af en toe even aan de stroom gaat? Bij familie/vrienden die je wellicht wegbrengen oid? Mocht dat niet kunnen zou ik hem gewoon tot iets van 80% opladen. Mocht hij iets meer drain hebben heb je in ieder geval wat speling. Die 1% wil soms ook wel eens wat meer zijn. Daarnaast zorgen dat je verder geen 3rd party apps/oplossing gebruikt. Of desnoods voor de zekerheid password veranderen.

• Maasluip
  • Laatst online: 14-01 15:58

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

@IceOnFire Ik wil hem wel lenen voor 5 weken ;)
Heb je geen andere vrienden of familie die even op je auto willen passen? Met valet mode moet je enig misbruik toch wel kunnen voorkomen.
80% lading moet ook geen probleem zijn.

Signatures zijn voor boomers.

• Runescom
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-01 16:24

Give 2 Get

• IceOnFire
  • Niet online
Inspired schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 09:01:
@IceOnFire je kunt hem echt niet ergens anders neerzetten waar hij desnoods af en toe even aan de stroom gaat? Bij familie/vrienden die je wellicht wegbrengen oid? Mocht dat niet kunnen zou ik hem gewoon tot iets van 80% opladen. Mocht hij iets meer drain hebben heb je in ieder geval wat speling. Die 1% wil soms ook wel eens wat meer zijn. Daarnaast zorgen dat je verder geen 3rd party apps/oplossing gebruikt. Of desnoods voor de zekerheid password veranderen.
Helaas niet, ik ken eigenlijk niemand met een eigen oprit of de mogelijkheid hem sneaky over de stoep ofzo bijvoorbeeld periodiek even aan te sluiten. En ook niemand die in die periode hem even kan komen "redden" als ik zou zien dat de lading dramatischer wegzakt dan de bedoeling is. Dat maakt t dus wat spannend..

De weinige ervaringen die ik online kan terugvinden met langer wegzetten zijn mensen die hem in de garage zetten en al dan niet ingeplugged houden. Mijne staat gewoon in de straat in de volle zon nu precies in de zomerperiode dus ik kan me voorstellen dat dat ook uitmaakt in negatieve zin. Heb hem toen het warm was wel eens horen blazen terwijl ik er langs liep maar niet mee wegging.

• Mkeespiet
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 14-05-2024
Geen idee of dit bij het algemene publiek bekend was, maar wist je dat je je wieldoppen visueel aan kan passen?
Als je een andere wieldop (of wieldoploos) selecteert lijkt de auto even kort te rebooten (scherm gaat op zwart). Maar ik kon geen verschil zien met of zonder de aerodoppen kijkend naar range.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-pcSAz_n2oXTFFlTLYa-iUWRIAg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3UPOa7f840NuqJ9ur2hdTqT4.jpg?f=fotoalbum_large
@Mkeespiet wel algemeen bekend. Nieuw is wel de Aero zonder kap optie. Bij het berekenen van resterende range kijkt de auto wel naar de config. Rated range veranderd niet, maar dus wel bij resterende range/laadstops bij lange trips. Dus wel handig altijd de juiste config te kiezen.

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-12-2025
IceOnFire schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 08:54:
Binnenkort staat mn Tesla ongeveer vijf weken stil aangezien ik dan op vakantie ben met een andere auto. Ik kan helaas niet thuis laden en de auto voor die periode aan een publieke laadpaal hangen is logischerwijs geen optie. Ik kan niet zo heel veel terugvinden over praktijkervaringen met de auto zo lang laten staan zonder hem ingeplugged te hebben.

Uiteraard moet Sentry mode uit en geen apps etc die de auto bevragen, dan zou volgens de handleiding ongeveer de accu rond de 1% per dag leeglopen. De auto met een relatief volle accu lang wegzetten zou ook slecht zijn dus ik vraag me af wat de meest verantwoorde optie is. Uiteindelijk heb ik bij terugkomst minimaal 10% nodig om weer een paal te bereiken. Ik zit er nu aan te denken hem met 60% lading stil te zetten, dan zou er in theorie nog ruim 20% over moeten zijn na 35 dagen.

Als ik verkeerd gok is te laag uitkomen natuurlijk sowieso erg slecht voor de auto, maar de marge te groot maken en de accu lang op hoge spanning te hebben lijkt me ook al niet aan te raden. Best lastig dus. Iemand praktijkervaring met langere periodes wegzetten zonder inpluggen of ideeen wat wijsheid is?
Wellicht haal je hier wat gerichtere informatie uit
YouTube: Tesla Model 3 vampire drain after 14 days in summer
YouTube: Tesla Model 3 vampire drain after 22 days
YouTube: Did Tesla Fix Battery Phantom Drain? 🤔
etc
Er zijn nog wel meer video's te vinden. Wat ik zie zou phantom drain voor 5 weken niet echt een probleem moeten zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door thewizard2006 op 10-07-2020 09:18 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• DaCoTa
  • Laatst online: 00:06
IceOnFire schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 08:54:

Gewoon met 90% wegzetten, niks aan de hand. Enige is sentry uit en niet iedere 10 minuten de auto wakker maken via de app.

• JohanB
DaCoTa schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 10:09:
[...]

Gewoon met 90% wegzetten, niks aan de hand. Enige is sentry uit en niet iedere 10 minuten de auto wakker maken via de app.
Eens! Hier zijn volgens mij ook veel stappen gemaakt, waar in het verleden het nog weleens mis ging met phantom drain. Gewoon lekker op 90%, en niet meer aan denken op vakantie.

In het aller ergste geval gaat het wel mis, en dan heeft Tesla wat uit te leggen en te fixen. Maar dit lijkt me niet te verwachten

• Maasluip
  • Laatst online: 14-01 15:58

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Is er geen minimum gedefineerd dat de auto in deep sleep gaat, alles uitzet tot je met een bepaalde handeling de auto weer wakker maakt?
En 10%/40 km om een laadpaal te bereiken, is ook een beetje veel, niet? SuC misschien, maar algemene laadpalen moeten er toch genoeg zijn?

Signatures zijn voor boomers.

• bottom line
Maasluip schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 11:03:
Is er geen minimum gedefineerd dat de auto in deep sleep gaat, alles uitzet tot je met een bepaalde handeling de auto weer wakker maakt?
En 10%/40 km om een laadpaal te bereiken, is ook een beetje veel, niet? SuC misschien, maar algemene laadpalen moeten er toch genoeg zijn?
20%.
Dan laat hij niets meer werken wat voor stroomverbruik zou kunnen veroorzaken.

• JohanB
bottom line schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 11:08:
[...]

20%.
Dan laat hij niets meer werken wat voor stroomverbruik zou kunnen veroorzaken.
Maar hoe kan ie dan nog verder zakken? Echt gewoon fysieke leegloop?
JohanB schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 11:20:
[...]

Gewoon door de standaard drain. Volgens mij gaat hij ook niet veel anders doen onder de 20%. Hij zet dan alleen climate uit/sentry bv als je die aan hebt staan. Maar volgens mij is er qua sleep geen verschil op 60% of 10%. De minimale drain van ~ 1% per dag heb je ook onder de 20% afaik.

[ Voor 7% gewijzigd door Inspired op 10-07-2020 11:29 ]

• bottom line
JohanB schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 11:20:
[...]

Er zal nog wel regelmatig een check gebeuren achterliggend die nakijkt of alle onderdelen in orde zijn.
Alarm blijft opstaan.
Verbinding online blijft aan.
GPS verbinding.

Enkel bewakingsbeelden / overhitting / continu zoeken naar wifi en nog wat randzaken zullen geforceerd worden om uitgeschakeld te worden.

[ Voor 3% gewijzigd door bottom line op 10-07-2020 11:52 ]

• mee007
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-01 15:37
Kreeg net 2020.28.1 SW aangeboden in mijn M3 SR+

Alleen Poolse taal toegevoegd, zover ik kan zien

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

mee007 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 12:34:
Kreeg net 2020.28.1 SW aangeboden in mijn M3 SR+

Alleen Poolse taal toegevoegd, zover ik kan zien
Ik zat tot gisteren zelfs nog op 17. Op dit moment zegt hij alles up-to-date (HW2.5 overigens maar ik dacht dat 24 ook al voor 2.5 werd uitgerold).

Valt me wel op dat ik update altijd behoorlijk laat krijg in ieder geval.

• djmuggs
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

Wel jammer van Tesla Service.
Ik heb een storing aan mijn airco, ben ik mee naar SeC geweest.
Onderdeel niet op voorraad, Mobile Service neemt contact op als onderdeel binnen is.
Mobile Service heeft het druk en kan wel even duren voordat ze afspraak kunnen maken om onderdeel te vervangen.

Krijg op 1 juli bericht of ik een afspraak met Mobile Service wil gaan plannen.
Gepland voor 14 juli via de app, met commentaar met melding van het defect.

Krijg ik vandaag bericht dat afspraak verzet wordt ivm niet voorradig zijn van het onderdeel !!!!

Hallo, ze zouden toch pas contact opnemen voor afspraak als het onderdeel er is!!!

Hopenlijk hebben ze het onderdeel nu wel op tijd binnen, maar daar twijfel ik nu wel een beetje aan.

ICE ICE Baby

• IceOnFire
  • Niet online
Maasluip schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 11:03:
Misschien heb je wel gelijk dat dat nog wat aan de ruime kant is. Er zijn niet heel veel palen in de buurt maar an sich wel dichter bij dan dat inderdaad. De reden dat ik die 10% een beetje als minimum zie is dat ik wel gemerkt heb dat de auto soms een beetje last heeft van "SoC drift" als in; het SoC percentage wordt soms spontaan 1 tot 3% hoger of lager terwijl de auto stilstaat (dus niet door gebruik of drain maar meer een soort herkalibratie oid) en stel dat een paal dichtbij bezet is wil ik toch iets reserve hebben :)

• Shattering
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-01 13:01
Stef87 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 21:25:
[...]

Plastic plaat kiezen ipv folie. (Matzwart bijv)[Afbeelding]
Die ga ik ook een keer bestellen! Heb hier een offerte liggen om de middenconsole & de houten strip te wrappen.. was 675€ ;w

• maart84
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13-01 21:19
Ik heb bij iedere update dat ik altijd de melding krijg dat de update mislukt is, terwijl hij wel gewoon goed is gegaan. Hebben meer mensen dat?

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 24-12-2025
Shattering schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 16:07:
[...]

Die ga ik ook een keer bestellen! Heb hier een offerte liggen om de middenconsole & de houten strip te wrappen.. was 675€ ;w
20-30€ was ik kwijt. Pasvorm is “mwhoa” maar komt deels door auto zelf, niet die plastic plaat.

Das een hoog bedrag! Daar kan he hele ramen en chrome randen voor tinten!

(Ook nog ooit de
Planning, beetje zoals model Y standaard heeft straks)

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

• Focus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01 20:30
Kunnen mensen al bevestigen dat de telefoon audio Bluetooth issues weg zijn met de laatste updates?

• Smobbo
Focus schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 07:02:
Kunnen mensen al bevestigen dat de telefoon audio Bluetooth issues weg zijn met de laatste updates?
N=1, maar ik heb nu 4x gebeld (3x uitgaand en 1x inkomend) en ze gingen allemaal goed.
*fingers crossed*

Ik heb nu versie 2020.24.6.4

[ Voor 4% gewijzigd door Smobbo op 11-07-2020 07:31 ]

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Nee, kan ik niet bevestigen want ik heb die problemen met vorige versies ook niet gehad :)

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:42

Bever!

3

Heeft iemand de mobile charger van tesla al eens getest? Ik denk gezien vakantie einde maand toch wel goed om eens te kijken hoe die werkt, maar krijg er niks uit. Gaat wel gewoon groen branden, maar start niet met laden en tesla geeft er een foutmelding bij..

Doe ik iets verkeerd of zou het foolproof moeten zijn?

• ybos
Bever! schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 08:25:
Heeft iemand de mobile charger van tesla al eens getest? Ik denk gezien vakantie einde maand toch wel goed om eens te kijken hoe die werkt, maar krijg er niks uit. Gaat wel gewoon groen branden, maar start niet met laden en tesla geeft er een foutmelding bij..

Je bedoelt de granny charger :? Zou foolproof moeten zijn, stekker in wcd, stekker in auto en laden maar.
Check de netspanning even (staat ook in je scherm), als die te laag is, dan start het laden niet (ik weet niet wat de grenswaarde is).

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Bever! schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 08:25:

Die heb ik de eerste 2-3 weken veel gebruikt en werkt prima (wat je uiteraard ook mag verwachten). Niet toevallig de/het adapter/verloop er niet goed genoeg opgedrukt?

Is het stopcontact waar je hem op aansluit in orde? Probeer eens een andere?

• Chnub
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-01 10:19
Misschien stekker 180 graden draaien in stopcontact?
Volgens mij heette het neuter probleem; had ik ook last van voordat ik wall charger had.

• yakmak
Die extra cameras voor achteruit rijden zijn echt heerlijk! Daar kan ik zeker wel aan wennen

• sanderdi
  • Laatst online: 10-01 10:41
Taro schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 08:20:
[...]

Nee, kan ik niet bevestigen want ik heb die problemen met vorige versies ook niet gehad :)
Ik heb hem net 3 dagen maar geen problemen meer gehad! _/-\o_

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02:13

Outerspace

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Het filmpje is hier gewoon offtopic en de bijbehorende reacties ook. Die zijn allemaal verticaal gearchiveerd.

[ Voor 3% gewijzigd door Outerspace op 11-07-2020 11:24 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• ybos
yakmak schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 09:44:
Die extra cameras voor achteruit rijden zijn echt heerlijk! Daar kan ik zeker wel aan wennen
Echt :? Ik kan er helemaal niks mee :P

• yakmak
Hier geen problemen meer.
ybos schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 15:54:
[...]

Echt :? Ik kan er helemaal niks mee :P
Ja echt ideaal bij fileparkeren om het stoepje heel makkelijk te zien en ook op mijn parkeerplaats om precies te zien hoe ver ik van objecten af zit.

• Mkeespiet
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 14-05-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z36o52rLJEfCFVVypJG-eHhUBP0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UUquY3Ts29TkwekWGe9ZQQmj.jpg?f=fotoalbum_large
Nutteloos, maar toch leuk; je kan de cruisecontrol op 1km/u zetten

• ggvanleeuwen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 04-01 07:58
Ik had een draadloos laadmatje besteld van Amazon, maar die kon mijn iPhone niet goed opladen. Percentage liep terug en regelmatig stopte hij enkele seconden. Bovendien vond ik de pasvorm ten opzichte van het rubber matje bijzonder slecht. Ik stuur hem dus terug.

Kan iemand een laadmatje aanraden? Of ervaring delen met het matje uit de tesla shop zelf? Ik vind 125 dollar erg aan de prijs, maar die van 30 euro was zo bedroevend...
ggvanleeuwen schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 23:32:
Ik had een draadloos laadmatje besteld van Amazon, maar die kon mijn iPhone niet goed opladen. Percentage liep terug en regelmatig stopte hij enkele seconden. Bovendien vond ik de pasvorm ten opzichte van het rubber matje bijzonder slecht. Ik stuur hem dus terug.

Kan iemand een laadmatje aanraden? Of ervaring delen met het matje uit de tesla shop zelf? Ik vind 125 dollar erg aan de prijs, maar die van 30 euro was zo bedroevend...
Ik heb een ali matje voor iets EUR 25,-. Pasvorm prima en opladen werkt ook goed. Gebruik hem echter niet veel omdat ik een mount achter het stuur heb. Ik weet niet waarom, maar ik hem vaak issues met GPS ontvangst als ik hem op het "matje" leg. (iPhone 8 ) Zou er persoonlijk geen EUR 125,- voor betalen.

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-01 12:22
Ik heb een Nomad oplaadmatje.
Gekocht tijdens een Black Friday deal voor 80 euro. Heel gelukkig mee.

Andere vraag:

Wie heeft er ervaring met een koelbox die ook tussen het midden console en achterbank past?
joke_name schreef op zondag 12 juli 2020 @ 10:58:

Andere vraag:

Wie heeft er ervaring met een koelbox die ook tussen het midden console en achterbank past?
Kwestie van even opmeten wat de ruimte is en dan online op zoek? Ik zet de mijne denk ik gewoon de de trunk. Beetje jammer dat er alleen geen 12V in de trunk zit. Of achter een stoel als de kleinste daar verder geen last van heeft met z'n beentjes.

• FreakGIB
Vraagje ik lees veel over laden en niet tot 100% laden
Ik heb mijn Lease model 3 SR+ nu 2 weken en voor zover ik me kan herinneren was hij vanaf het begin al ingesteld op de streep net voor Trip volgens mij is dat laden tot 90% maar ik lees dat de meesten tot 80% laden.
Kan ik het beter ook verlagen naar 80%
Ik verbruik nu rond de 140wh/km gemiddeld volgens de auto
en bij die 90% vol geeft die aan dat ik 339 km kan rijden.

Verder vraagje over het glazen dak dit is de eerste keer dat ik een auto heb met een glazen dak
Maar nu in de blakende zon kan je er zowat een eitje op bakken hoewel het in de auto zelf nog redelijk te doen is.
ik ben altijd bang met glas dat als het ineens nat word (regen) de glasplinters je om de oren vliegen.
Of valt dat wel mee ?
Ik was de auto vanmorgen een beetje aan het schoonmaken toen was het nog niet zo heel warm en veegde een beetje langs de onderrand van de achteruit bij de kofferdeksel en het verdampte ter plekke stoom kwam er zelfs een beetje vanaf en toen was het nog niet eens heel warm.
Was bezig om tussen de deuren en kieren alles een beetje schoon te maken om te kijken of de lak er verder goed op zit.

• wootahH
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:18
FreakGIB schreef op zondag 12 juli 2020 @ 14:05:
Vraagje ik lees veel over laden en niet tot 100% laden
Ik heb mijn Lease model 3 SR+ nu 2 weken en voor zover ik me kan herinneren was hij vanaf het begin al ingesteld op de streep net voor Trip volgens mij is dat laden tot 90% maar ik lees dat de meesten tot 80% laden.
Kan ik het beter ook verlagen naar 80%
Ik verbruik nu rond de 140wh/km gemiddeld volgens de auto
en bij die 90% vol geeft die aan dat ik 339 km kan rijden.

Verder vraagje over het glazen dak dit is de eerste keer dat ik een auto heb met een glazen dak
Maar nu in de blakende zon kan je er zowat een eitje op bakken hoewel het in de auto zelf nog redelijk te doen is.
ik ben altijd bang met glas dat als het ineens nat word (regen) de glasplinters je om de oren vliegen.
Of valt dat wel mee ?
Ik was de auto vanmorgen een beetje aan het schoonmaken toen was het nog niet zo heel warm en veegde een beetje langs de onderrand van de achteruit bij de kofferdeksel en het verdampte ter plekke stoom kwam er zelfs een beetje vanaf en toen was het nog niet eens heel warm.
Was bezig om tussen de deuren en kieren alles een beetje schoon te maken om te kijken of de lak er verder goed op zit.
Ik laad publiek, dat doe ik altijd tot 90. 80% is meer de richtlijn voor de LR maar als jij een eigen paal hebt en voldoende range bij 80% is dat prima.

Volgens mij vallen autoramen (in ieder geval voor en dak) niet zo in stukjes maar krijg je barsten. https://sinclairglass.com...ly%20pierce%20the%20glass.

[ Voor 5% gewijzigd door wootahH op 12-07-2020 15:12 ]

• FreakGIB
wootahH schreef op zondag 12 juli 2020 @ 14:09:
[...]

Ik laad publiek, dat doe ik altijd tot 90. 80% is meer de richtlijn voor de LR maar als jij een eigen paal hebt en voldoende range bij 80% is dat prima.

Volgens mij vallen autoramen (in ieder geval voor en dak) niet zo in stukjes maar krijg je barsten. https://sinclairglass.com...ly%20pierce%20the%20glass.
Thx ik heb geen eigen laadpaal en probeer eigenlijk elke avond de auto vol te laden meestal duurt dat rond de 2 uurtjes.
en dan verplaats ik de auto weer.
Ik kan het ook om de dag doen maar dan ben ik langer bezig met laden en mocht ik opeens de auto nodig hebben voor mijn werk zou het misschien kunnen voorkomen dat ik onderweg moet bijladen.

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-01 00:28
Gistermorgen rond 4u vertrokken vanuit Den Bosch richting de Ardeche met de M3.

We hebben de route door de M3 zelf uit laten puzzelen en hierbij ook de stops laten plannen. In totaal zijn we 5x gestopt en uiteindelijk was niet de range het 'probleem' (SR+) maar de locatie van de stops. Allerhande passen geregeld (Maingau, Vroaming, Plugsurfing) maar uiteindelijk niet nodig gehad

We kwamen bij elke stop met ene ruim hoger percentage accu aan dan voorspeld, alleen de eerste stop was spot on (toen was het nog relatief koud en donker).

Bij elke charger was het eigenlijk wel rustig, hier een paar foto's:

Stop 1 (Remouchamps BE):
Afbeeldingslocatie: http://www.famzande.nl/tmp/stop1.jpg
Hier ook de hoogste laadsnelheid gehaald, 148kW

Stop 2 (Metz, FR):
Afbeeldingslocatie: http://www.famzande.nl/tmp/stop2.jpg

Stop 3 (Val-de-Meuse, FR):
Afbeeldingslocatie: http://www.famzande.nl/tmp/stop3.jpg

Dan nog 2 stops zonder foto:
Stop 4 (Lyon Sud, FR)L Geen foto helaas, 5 stalls bezet
Stop 5 (Beaune, FR): Geen foto helaas, 4 stalls bezet

Uiteindelijk hebben we door 2 ongelukken tussen Valence en Montelimar ruim 2u vertraging gehad en hebben we besloten om bij Montelimar af te slaan en hier een hapje te eten. Aangezien dit ook een supercharge locatie was hier toch nog even bijgeladen. Laden was niet per sé nodig, maar we waren er toch. Ook hier 4 stalls bezet van de 8 in totaal en met 70kW kunnen laden.

Grappig om te zein dat we dezelfde witte LR bij stop 3 en 5 tegenkwamen, die komt dus verder maar moet langer laden bij elke stop :)

Daarna lekker door kunnen rijden van Montelimar door de Ardeche, eerst flink omhoog en daarna flink omlaag, de efficientie lag op zo'n 96% volgens TeslaMate. We hebben 13,68kWh verbruikt voor 94,3KM.

Uiteindelijk wat later maar op zich prima uitgerust (lang leve autopliot) op de camping aangekomen met zo'n 54% accu resterend, meer dan prima dus. Zonder Montelimar zou dit zo'n 30% geweest zijn.

Camping (Ardeche, FR):
Afbeeldingslocatie: http://www.famzande.nl/tmp/camping.jpg

Laden met 10A, anders knalt de zekering. In het dorpje verderop zit gewoon een Reveo lader en kan ik met mijn MTC (NewMotion) pas prima laden aan 11kW / Type2, tijdens het boodschappen doen gewoon tot 90% geladen en lekker koel voor de terugrit ;)

Conclusie: Echt meer dan prima te doen, elke 2u stoppen was zeker prettig en range is geen punt met zoveel superchargers. Her en der koffie gedronken, soms nog gratis ook. Overal toilet aanwezig, ook erg prettig met 2 kleine kinderen. Vertraging is vermoeiend imo maar met autopilot gaat het meeste vanzelf _/-\o_

We hadden kunnen kiezen voor 4 stops als we langs Ionity of een andere aanbieder waren gegaan maar ach, dit was echt prima!

Zo, nu verder met bier drinken en als maaltijd staan spicy Mexican Wraps op de planning (met 36 graden @ nu 8)7 ).

Afbeeldingslocatie: http://www.famzande.nl/tmp/bier.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door LiquidSmoke op 12-07-2020 18:56 ]

• PEPPI
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-01 08:34

PEPPI

Informatiemanager

@LiquidSmoke
Leuk om te lezen! Metz vond ik een leuke plek om op te laden. Met die (super)grote supermarkt ernaast.
Meteen allerlei frans eten en snoepgoed in de auto geladen. :p En lekker lunchen met een kop koffie.

Edit: oh, en; fijne vakantie!

[ Voor 6% gewijzigd door PEPPI op 12-07-2020 22:18 ]

There's no place like 127.0.0.1

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 00:50
Wij reden gisteren terug uit Z-Frankrijk, dit keer niet via Parijs, en zagen inderdaad de files aan de andere kant, was heftig, leek zwarte zaterdag wel.
Wederom prima reis gehad, 179 Wh gemiddeld. Laden ging ook goed, max 112 Kw gehaald onderweg, op het eind nog even in Rijswijk de nieuwe v3 geprobeerd, en daar kwam hij op 210 Kw max.
Met de nieuwe update 2020.24.6.4 gereden en dat was prettiger ( geen FSD) om autopilot uit te schakelen bij inhalen. Met de oudere software op de heen weg, richtingaanwijzer uit dan nog een flinke ruk aan het stuur moeten geven om van baan te kunnen wisselen, hetgeen een slingerend gevoel gaf, dat vond mijn vrouw ook...
Met de nieuwe software, richtingaanwijzer uit en kon ik meteen naar de andere baan sturen zonder tegenwerking. Prima, zo mis ik FSD op dit moment niet.
Pagina: 1 ... 92 ... 517 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
  • Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
  • Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.

Gerelateerde topics: