Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 517 Laatste
Acties:
  • 3.145.883 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:20

CyBeRSPiN

sinds 2001

Raym09 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 22:40:
[...]

Retourrit was 900km in 15uur, 175km op een accu met 120-130 en 140 bij zat range tot de SuC. Zij vond het super relaxed en ontspannen. Een andere Tesla rijder die dezelfde route reed, en die ze dus telkens tegen kwam, had het helemaal gehad. SuC zitten niet altijd aan de snelweg dus geregeld even een stuk eraf om op te laden.
Ja is typisch verschil in de mindset. Je ziet nu meer mensen die minder bewust voor een EV hebben gekozen en zich vooral door de lage bijtelling hebben laten meeslepen. En alleen de positieve ervaringen van anderen hebben meegepakt, dat het allemaal prima kan dat crossen door Europa, alsof de reistijd gelijk aan een ICE zou zijn.
Ik vind op zo’n lange rit die verplichte pauzes echt heel relaxt, ook veel minder gehaast onderweg maar gewoon vast op de CC cruisen en elke 2-3u een koffiepauze. Kom zoveel meer ontspannen aan, maar je moet dan zeker geen haast hebben, bijvoorbeeld een veerboot moeten halen ofzo..

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Sivle3
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 30-12-2020
Na een maandje in bezit van een SR+ gr/bl 19" ook de trip naar Oostenrijk gemaakt.
Bijna 1000km tegen de Italiaanse grens (Hochpustertal), tot Kufstein snelweg en dan nog een mooie route door wat dorpjes en dan de Felberntauern.
Goed voorbereid met een lijst en kaart van SuC's maar weinig nodig gehad want de navi wist het vaak beter.
Aan de beperkte range was ik al gewend en met de lage temperaturen werd dat niet beter, dus max 230km.
Heenweg s'nachts gereden en waren vaak de enige bij de lader waarbij we tegen de 1000km/u konden laden tot de 50% waarna het snel minder werd.
Laatste SuC in Kitzbuhel waarmee we de eindbestemming met 40% over hebben gehaald. Tijdens verblijf met de lokale laders gedaan, dacht dat dit met mijn LP druppel zou gaan maar helaas niet. In de omgeveing waren veel Tiwag palen en ter plekke een account aangemaakt en met Paypall betaald, werkte prima.
Dagje naar Lienz geweest waar WK slalom was en een beste laad/parkeerplek gescoord ;-)
Wel opletten op de laadtarrieven is soms op tijd en soms op kw met verschillende prijzen.
Terugweg (zaterdag) overdag gereden met veel file, een lange trip 15 uur maar zo voelde het niet.
SuC's wel veel drukker waardoor laadsnelheid vaak wat minder
Resume
- goed te doen
- SuC's netwerk prima op beide trajecten, heen via Frankfurt en terug via Stuttgart en voldoende alternatieven snelladers langs de snelweg (niet gebruikt, wel gezien)
- 1000km, 5 stops, veel macs wat onze dochter niet erg vond :) zonder file 12 uur incl laadstops
- heerlijk ontspannen gereden, kruissnelheid 120km/u
- totaal 2600km gereden 197wH/km
- bergop geen probleem, bergaf ook niet gaf soms een range van 999km :+

SR+ Grey / Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:01
fRiEtJeSaTe schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 23:29:
Ff wat anders.
“Spötify” en “over 2 kilometers”? :+
Ja, die kilometers erger ik me ook aan.

Er zit ook een audio glitch in de uitspraak van "derde", hebben meer mensen dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 455473

mso schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 23:21:
Ok thanks voor de tip werkt toch weer anders dan mijn vorige auto met autopilot 😉
Er is geen andere auto met autopilot waar je niet je handen aan het sturen moet houden hoor..

Tip: je hebt een boekje gekregen genaamd handleiding, daar staat nuttige informatie in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snarf70
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 08:47
fRiEtJeSaTe schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 23:29:
Ff wat anders.
“Spötify” en “over 2 kilometers”? :+
Spötify is een geintje van Elon omdat het een Zweeds bedrijf is. Software zit vol met Easter Eggs, daar zijn aardig wat filmpjes over te vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door Snarf70 op 08-01-2020 06:18 ]

M3P - Zwart - Zwart - Levering: 20/12/24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-03 09:43
mso schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 23:14:
[...]
Lik op stuk beleid?! Dat is wel heel naar. Kan dat niet uitgezet worden?
Pas als de auto drie keer ingrijpt, door jouw de controle weer te geven, gaat die eraf voor de rest van de rit.
Het is voor jouw eigen veiligheid (en vast ook het imago/de toekomst van Tesla).

[ Voor 12% gewijzigd door Caelorum op 08-01-2020 06:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk|IA
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 30-04-2020
CyBeRSPiN schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 00:05:
[...]

Ja is typisch verschil in de mindset. Je ziet nu meer mensen die minder bewust voor een EV hebben gekozen en zich vooral door de lage bijtelling hebben laten meeslepen. En alleen de positieve ervaringen van anderen hebben meegepakt, dat het allemaal prima kan dat crossen door Europa, alsof de reistijd gelijk aan een ICE zou zijn.
Ik vind op zo’n lange rit die verplichte pauzes echt heel relaxt, ook veel minder gehaast onderweg maar gewoon vast op de CC cruisen en elke 2-3u een koffiepauze. Kom zoveel meer ontspannen aan, maar je moet dan zeker geen haast hebben, bijvoorbeeld een veerboot moeten halen ofzo..
Er zijn ook veel Tesla fans die het veel te positief brengen. Dat doet meer slecht dan goed, want de verwachting ligt veel te hoog. Laatst nog iemand die op Twitter beweerde dat hij makkelijk 550km redt in zijn LR AWD onder huidige weersomstandigheden en zonder naar 100% te laden.

Zelfs op 100% accu is het volstrekt ongeloofwaardig...

Model 3 LR AWD | Pearl White | 19" | Trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:03
Ik heb dit weekend eens 100km achter een camper geplakt met 90p/u, dan haal je nog de benodigde 12,7 kw/u per 100km niet, bij lange niet. Onzin idd.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lighting_
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 22-04 09:09
CyBeRSPiN schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 00:05:
[...]

Niet het verschil in mindset maar niet kritisch willen of kunnen zijn naar Tesla/EV.
De range blijft voor mij een minpunt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-05 12:10

DeFeCt

je wéét toch

BossHogg schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 22:00:
Ik ben van plan om een Thule fietsenrek kopen voor aan de achterbak. Volgens de beschrijving is dat te doen en omdat ik geen trekhaak heb - waarvoor dan aan de leasemaatschappij om dat te vergeten - is dit de enige werkbare oplossing voor twee fietsen.

Mijn vraag is hoe ik een lightbar kan aansluiten; er zit immers geen 7 of 13 pins 12v aansluiting achterop de auto. Als er twee fietsen voor mijn lichten hangen zie je remlichten en de kleine richtingaanwijzers niet echt.
Kan ‘iedere’ trekhaakfirma dat voor me doen of wordt dit een uitgebreid klusproject voor mijzelf?
Ben je bekend met SeaSucker? Heb je geen lichtbalk nodig: https://www.seasucker.com/collections/bike/tesla

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

lighting_ schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 07:43:
[...]

Niet het verschil in mindset maar niet kritisch willen of kunnen zijn naar Tesla/EV.
De range is ook een minpunt, maar de mindset bepaald wel hoe je daar mee omgaat, ik vind het ook eigenlijk idioot dat ik niet in 1x van Zuid Holland naar Drenthe kan, maar even aan de SuC bij Zwolle en ik kan door, had ik dat anders willen zien, natuurlijk, maar de nadelen wegen bij lange na niet op tegen de voordelen.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk|IA
lighting_ schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 07:43:
Ja klopt, ik denk dat mijn volgende EV toch wel tussen de 100 en 150 kWh moet zitten.
EvaluationCopy schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 07:04:
Ik heb dit weekend eens 100km achter een camper geplakt met 90p/u, dan haal je nog de benodigde 12,7 kw/u per 100km niet, bij lange niet. Onzin idd.
Nee ik rijd nu iedere dag zonder verwarming en dan haal ik met rustig rijden 180wh/km. Zuiniger wordt hij echt niet.
DeFeCt schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 08:09:
De range is ook een minpunt, maar de mindset bepaald wel hoe je daar mee omgaat, ik vind het ook eigenlijk idioot dat ik niet in 1x van Zuid Holland naar Drenthe kan, maar even aan de SuC bij Zwolle en ik kan door, had ik dat anders willen zien, natuurlijk, maar de nadelen wegen bij lange na niet op tegen de voordelen.
Het gaat prima, maar informatie wordt te positief gepresenteerd. in het Tesla topic zie je deze terug:
[b]wouterg00 schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 14:13:

Mocht je toegevoegd willen worden geef dan even je informatie aan in het topic met één van ons (@wouterg00 of @Smobbo) daarin getagged!

NaamTypeWielenkm-standVerbruik
(Wh/km)
Opmerkingen
DaCoTa3, LR AWD19"12000169-
J-P3, LR AWD18" aero1626316970% snelweg, vlot, veel airco
Phontana3, LR AWD19"6088164Combi N-weg en snelweg
Smuggler3, LR AWD18" aero2100018340% 80km/u, 40% 130km/u
Katseviool3, LR P-6040189Voornamelijk snelweg 130km/u
jpiscaer3, LR RWD--160vMax +1, Autopilot
Djerro1233, SR+18" aero540015490% snelweg, 130km/u
Smobbo3, SR+18" aero5536138Woonwerk voornamelijk 103km/u
wimpieS, 100D--21050% bebouwde kom, 50% snelweg (hard)
toon volledige bericht
Ik heb weleens gevraagd mijn 221wh/km gemiddeld over 3500km toe te voegen, maar dat gebeurt niet. Laten we het er maar op houden dat ze het erg druk hebben/erover heen gelezen hebben en dat het erbij in geschoten is. Het blijft op vrijwillige basis.

Iets anders, vanochtend heb ik heel de weg geen cruise control beschikbaar gehad en geen automatische ruitenwisser. Geen foutmeldingen vooraf. Maar als ik CC activeerde: "Cruise Control niet beschikbaar". Ik laat de auto nu even slapen, kijken of het daarna is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
DeFeCt schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 08:09:
[...]

Waarschijnlijk komt Tesla dit jaar met een aankondiging dat ze een nieuwe generatie batterij hebben ontwikkeld. Want de roadster heeft een range van 1000 km. Met huidige technologie zou de batterij pack 1300 kilo zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door lighting_ op 08-01-2020 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jheerink14
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12-05 21:29
mso schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 23:21:
Ok thanks voor de tip werkt toch weer anders dan mijn vorige auto met autopilot 😉
Eerste dagen heb ik veel met de AP gereden en 2 handen aan stuur in de (zeg rijles) 10-2 positie, dan vaak meldingen dat stuur beter moet worden vastgehouden. Als je hem met 1 hand vast houdt heb je probleem niet, Ik dacht eerst dat sensors op contact stuur reageren, maar het lijkt erop dat de sensors de kracht op stuur meten, Met 1 hand kennelijk meer oneven druk en werkt het bijna altijd probleemloos, Kan je hem ook nog houden waar je wil .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElonDusk
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 12-05 23:09
Ik heb maandag en dinsdag beide dagen met 19,5 graden (stand 2) en stoelverwarming op stand 2 gereden. Gemiddelde verbruikt beide dagen lag op 165-170 Wh/km
Afstand heen 90km en terug 90km
Beide ochtenden 1 uur en 15 over gedaan en avonden 1 uur en 30 min.

Model 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk|IA
lighting_ schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 08:20:
[...]

Waarschijnlijk komt Tesla dit jaar met een aankondiging dat ze een nieuwe generatie batterij hebben ontwikkeld. Want de roadster heeft een range van 1000 km. Met huidige technologie zou de batterij pack 1300 kilo zijn.
Maar die roadster heeft toch ook gewoon een 200kWh pack?
1000km is dan niet zo heel vreemd toch? 2x de 500km van een 100kWh pack.
ElonDusk schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 08:24:
Ik heb maandag en dinsdag beide dagen met 19,5 graden (stand 2) en stoelverwarming op stand 2 gereden. Gemiddelde verbruikt beide dagen lag op 165-170 Wh/km
Ik krijg hem met verwarming aan echt niet onder de 200wh/km... Ook niet als ik 100 ga rijden op een snelweg...

Edit: ja, SR+...
Ik doel vooral op mensne met een LR AWD die claimen laag verbruik te hebben.

De SR+ is gewoon echt een stuk zuiniger!

[ Voor 6% gewijzigd door BlakHawk|IA op 08-01-2020 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• claudior
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-01 16:04
Ik zoek nog iets om de keyfob aan mijn sleutelhanger te kunnen bevestigen.

Ik zag dit in de Tesla shop:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/no7mZPC8CXLqs1LMEvsZ3LoC/thumb.jpg

Hier te bestellen:
https://shop.tesla.com/en...key-band?sku=1490877-00-A

Heeft iemand hier ervaringen mee? Het lijkt mij dat de fob hier makkelijk uitglipt.

Zijn er nog andere houders die jullie aan kunnen raden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-12-2024
jheerink14 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 08:23:
[...]

Eerste dagen heb ik veel met de AP gereden en 2 handen aan stuur in de (zeg rijles) 10-2 positie, dan vaak meldingen dat stuur beter moet worden vastgehouden. Als je hem met 1 hand vast houdt heb je probleem niet, Ik dacht eerst dat sensors op contact stuur reageren, maar het lijkt erop dat de sensors de kracht op stuur meten, Met 1 hand kennelijk meer oneven druk en werkt het bijna altijd probleemloos, Kan je hem ook nog houden waar je wil .
Het stuur reageert op tegendruk. als je het stuur stevig vast hebt en de auto maakt bijv een bocht dan registreert hij altijd wat tegendruk. Je kan dus prima met 1 hand (NIET DOEN, SUPER GEVAARLIJK ;)) sturen als je af en toe maar een keer aan je stuur trekt (nag noemen ze dat ook wel).
Het is, naar mijn weten, inderdaad niet zo dat het stuur registreert door druk dat jij 2 handen aan het stuur hebt etc.
ElonDusk schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 08:24:
Maar zonder de AC neem ik aan. En wat was je snelweg gebruk/snelheid. 90km over een 80km weg is een heel ander beeld als 90km 130 over de snelweg....

Zelf kom ik over een rit van 25km uit rond de 190wh/km ongeveer verdeeld als volgt zonder AC
4min 50km (dijk)
3min 100km (N weg)
12min 120-130km (snelweg)
5min 30-40km (stadsverkeer)
De verwarming zelf lijkt weinig verschil te genereren. Staat meestal tussen de 20 en 22 en geen stoelverwarming.
BlakHawk schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 08:17:
Iets anders, vanochtend heb ik heel de weg geen cruise control beschikbaar gehad en geen automatische ruitenwisser. Geen foutmeldingen vooraf. Maar als ik CC activeerde: "Cruise Control niet beschikbaar". Ik laat de auto nu even slapen, kijken of het daarna is opgelost.
Zie een paar pagina's terug. Had ongeveer hetzelfde (geen AP en ACC). Ook wel eens geen navigatie/verwarming/camera etc. Denk totaal een keer of 5 zoiets gehad. Remedy lijkt je auto uitzetten en laten slapen. Na een half uurtje ofzo doet meestal alles het weer. Een reset kan sommige dingen oplossen. Maar ook gehad dat ik 3x had reset en nog steeds dezelfde problemen. Dit kwam bij mij in het begin een stuk vaker voor dan de laatste tijd. Kan random zijn uiteraard. Time will tell.

[ Voor 49% gewijzigd door thewizard2006 op 08-01-2020 08:48 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• claudior
Anoniem: 455473 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 06:11:
[...]
Tip: je hebt een boekje gekregen genaamd handleiding, daar staat nuttige informatie in.
Zeker weten? Ik heb hem alleen digitaal. Dit vind ik logisch, maar toch had ik liever iets waar ik rustig doorheen kon bladeren ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1279036

claudior schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 08:40:

[Afbeelding]

Hier te bestellen:

Heeft iemand hier ervaringen mee? Het lijkt mij dat de fob hier makkelijk uitglipt.

ik heb er een , denk niet dat ie er makkelijk uit glijdt, het rubberen bandje sluit strak aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM_
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 12-05 20:18

DM_

thewizard2006 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 08:40:
[...]

Het stuur reageert op tegendruk. als je het stuur stevig vast hebt en de auto maakt bijv een bocht dan registreert hij altijd wat tegendruk. Je kan dus prima met 1 hand (NIET DOEN, SUPER GEVAARLIJK ;)) sturen als je af en toe maar een keer aan je stuur trekt (nag noemen ze dat ook wel).
Het is, naar mijn weten, inderdaad niet zo dat het stuur registreert door druk dat jij 2 handen aan het stuur hebt etc.

[...]

Maar zonder de AC neem ik aan. En wat was je snelweg gebruk/snelheid. 90km over een 80km weg is een heel ander beeld als 90km 130 over de snelweg....
Heb het een tijdje terug getest tijdens een e-rij cursusje. De leraar dacht dat het verticale druk was naar beneden op het stuurkolom. Maar dat wat het niet, was puur een kleine draaibeweging dat de sensor oppakte. Met 2 handen op het stuur had ik veel meer last dat hij niet de beweging oppakte, terwijl met 1 hand onderin hangend je bijna nooit een melding krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
claudior schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 08:40:

[Afbeelding]

Hier te bestellen:

Lijkt er wel strak omheen te zitten. YouTube: Tesla Key Fob Band for Model S, X, 3 Al zou ik het ook wat tricky vinden. Dan is zo'n keychain dingetje beter lijkt me. Zoiets; https://www.amazon.com/Su...ds-Finder-x/dp/B073TMJHZF

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
DM_ schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 08:46:
[...]

Heb het een tijdje terug getest tijdens een e-rij cursusje. De leraar dacht dat het verticale druk was naar beneden op het stuurkolom. Maar dat wat het niet, was puur een kleine draaibeweging dat de sensor oppakte. Met 2 handen op het stuur had ik veel meer last dat hij niet de beweging oppakte, terwijl met 1 hand onderin hangend je bijna nooit een melding krijgt.
Ja, de wel bekende nag dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElonDusk
[...]

[...]

Zelf kom ik over een rit van 25km uit rond de 190wh/km ongeveer verdeeld als volgt zonder AC
4min 50km (dijk)
3min 100km (N weg)
12min 120-130km (snelweg)
5min 30-40km (stadsverkeer)
De verwarming zelf lijkt weinig verschil te genereren. Staat meestal tussen de 20 en 22 en geen stoelverwarming.
toon volledige bericht
Snelheid weet ik niet precies met de files meegerekend denk ik tussen 90-100 in de ochtend en middag zal zelfs tussen 70-80 geweest zijn (gemiddelde snelheid). Dus dat zal veel effect hebben.
AC heeft constant aangestaan en viel me op dat het zo goed als geen effect op mn wh/km heeft gehad.

Model 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• claudior
Inspired schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 08:46:
[...]

Lijkt er wel strak omheen te zitten. YouTube: Tesla Key Fob Band for Model S, X, 3 Al zou ik het ook wat tricky vinden. Dan is zo'n keychain dingetje beter lijkt me. Zoiets; https://www.amazon.com/Su...ds-Finder-x/dp/B073TMJHZF
Dank je, ik zocht al naar iets dergelijks met een touwtje, maar ik kon ze niet vinden!

Hier te bestellen(de Amerikaanse amazon verstuurt ze niet naar NL):
https://www.amazon.de/dp/...usb&qid=1578469654&sr=8-1

Ik heb ze besteld, het zijn er dertig. Dus als iemand er ook één wil, gratis af te halen in Groningen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArPi75
  • Laatst online: 10-05 11:18
Hier SR+ 19" wielen met kachel op 21 standje auto en stoelverwarming aan. Gisterenmiddag voor de spits uit een ritje Eindhoven - Tiel met 187 Wh/km.
Daarna midden in de spits een ritje van Tiel terug naar huis (ergens in de buurt van Cuijk / Boxmeer) had hij 192 Wh/km nodig.

Beide ritjes veel met AP gereden en ik kan de negatieve ervaringen nog steeds niet zo delen (ja, er zijn wat eigenaardigheden maar om nou te zeggen dat AP of TACC totaal onbruikbaar zijn, nee ik ben er zelfs wel blij mee (maar niet dat ik niet gemakkelijk iets minder hard dan de max. snleheid kan instellen).

Edit: Totaal over 1800km is nu 205Wh/km (en die is de laatste paar 100 km aan het zakken, kwam van 230Wh/km af).

[ Voor 8% gewijzigd door ArPi75 op 08-01-2020 08:58 ]

Audi Q4 e-tron 45 Quattro, 10.600 Wp PV, water-water warmtepomp, gasloos, dynamisch energiecontract

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miepz78
  • Laatst online: 06-12-2022
Kay Guys, heb braaf de zoekfunctie gebruikt op airco en koude handjes, maar weinig bruikbaars:

gisteren voor het eerst eindelijk m'n gewone werkrit gemaakt 160km retour. Fantastisch op autopilot file rijden, andere dimensie..

Maar: ik blijf maar koude handjes houden. Temp op 19 en beetje stoelverwarming aan, maar die airco (die ik liefst op 'auto' houd), blijft maar koude lucht blazen. De blazers al zo ver mogelijk van me vandaan gezet, maar dat lost het niet op. Uiteindelijk leek het bij een binnentemp van 22 even te normaliseren, maar daarna werd het weer overdreven warm. Dus terug naar 21, maar dat is dan eigenlijk weer zonde van de energie. Ik heb gewoon het idee dat die temp control in de auto nog steeds ruk is.

Wat zijn de ervaringen van de gevorderden hier? De ultieme tip? Het is gewoon onbehaaglijk in de auto nu...

CompensatieTesla van Leaseplan: 11/12 LR AWD White, Black, Aero RN: 110257XXX VIN: JA! 20/12 levering 23/12!!!!!. WAS: LP besteld 8/10: SR+ PW/Zwart/18Aero / RN: 18/10 109668XXX / VIN: NIET / Leverdatum: NIET

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlakHawk|IA
Miepz78 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 08:59:
Kay Guys, heb braaf de zoekfunctie gebruikt op airco en koude handjes, maar weinig bruikbaars:

gisteren voor het eerst eindelijk m'n gewone werkrit gemaakt 160km retour. Fantastisch op autopilot file rijden, andere dimensie..

Maar: ik blijf maar koude handjes houden. Temp op 19 en beetje stoelverwarming aan, maar die airco (die ik liefst op 'auto' houd), blijft maar koude lucht blazen. De blazers al zo ver mogelijk van me vandaan gezet, maar dat lost het niet op. Uiteindelijk leek het bij een binnentemp van 22 even te normaliseren, maar daarna werd het weer overdreven warm. Dus terug naar 21, maar dat is dan eigenlijk weer zonde van de energie. Ik heb gewoon het idee dat die temp control in de auto nog steeds ruk is.

Wat zijn de ervaringen van de gevorderden hier? De ultieme tip? Het is gewoon onbehaaglijk in de auto nu...
ik ben een man, ik heb geen last van kou :+
MAar mijn vrouw zet dat ding ook iedere keer op 22 graden. Ik trek dan nog nét niet demonstratief mijn trui en tshirt uit ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koekjeh
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-05 12:28

Mijn ervaring is dat dit vooral aan de airco ligt. Ik rij de laatste paar dagen zonder airco en de ventilatie op 3. Ook even alle airflows aanzetten behalve achterin natuurlijk. Met 21 graden lekker warm en de stoel verwarming op standje 1.

M3 - RWD / Ultra Red - https://ts.la/florian39171

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
BlakHawk schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 08:36:
[...]

Maar die roadster heeft toch ook gewoon een 200kWh pack?
1000km is dan niet zo heel vreemd toch? 2x de 500km van een 100kWh pack.

[...]
Omdat de tesla een 75k/Wh pack heeft en 480 kilo weegt.
200k/Wh zou 1300 kilo wegen. Hoe wil je dat in de roadster verwerken? Afgezien van het enorme gewicht zit je alleen al in de model 3 laag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Gewoon op de temp zetten wat je lekker vindt en niet steeds naar dat verbruik kijken. Bij mij staat hij het hele jaar zo'n beetje op 20.5 auto. Soms + een half, soms - een half.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk|IA
Zie een paar pagina's terug. Had ongeveer hetzelfde (geen AP en ACC). Ook wel eens geen navigatie/verwarming/camera etc. Denk totaal een keer of 5 zoiets gehad. Remedy lijkt je auto uitzetten en laten slapen. Na een half uurtje ofzo doet meestal alles het weer. Een reset kan sommige dingen oplossen. Maar ook gehad dat ik 3x had reset en nog steeds dezelfde problemen. Dit kwam bij mij in het begin een stuk vaker voor dan de laatste tijd. Kan random zijn uiteraard. Time will tell.
Hmmm, thnx. Was voor mij voor het eerst.
Hij slaapt nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk|IA
lighting_ schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 09:02:
[...]

Omdat de tesla een 75k/Wh pack heeft en 480 kilo weegt.
200k/Wh zou 1300 kilo wegen. Hoe wil je dat in de roadster verwerken? Afgezien van het enorme gewicht zit je alleen al in de model 3 laag.
Je leest het overal van die 200kWh, geen idee waar ze het gaan stoppen.

Wikipedia: Tesla Roadster (2020)

"Tesla said that the vehicle had a 200 kWh (720 MJ) battery, twice the capacity of the Tesla Model S P100D"

Edit:
Ik las je eerste post verkeerd. Je bedoelt juist dat 1300kg niet kan in een Roadster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

ArPi75 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 08:57:
(maar niet dat ik niet gemakkelijk iets minder hard dan de max. snleheid kan instellen).
met je rechter scrollwieltje beetje omhoog (of omlaag) rollen als je op AP rijdt...

Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thewizard2006
ElonDusk schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 08:50:
[...]

Snelheid weet ik niet precies met de files meegerekend denk ik tussen 90-100 in de ochtend en middag zal zelfs tussen 70-80 geweest zijn (gemiddelde snelheid). Dus dat zal veel effect hebben.
AC heeft constant aangestaan en viel me op dat het zo goed als geen effect op mn wh/km heeft gehad.
Grappig. Ik heb verschillende testen met de AC aan en uit gedaan over dezelfde stukken en bij mij scheelde het zo 20-30wh/km

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kv83
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-04 16:09

Bij mij staat hij 18.5, omdat ik vond dat ie anders te warm werd. Zeker met jas aan voor de kortere ritten. Krijg dan sowieso geen koude lucht tegen me vingers. Moet wel zeggen dat een verwarmd stuur wel fijn was geweest (had ik op de Kona Electric). Als de auto koude lucht blaast bij 22 graden zou ik hem toch even na laten kijken. Dat lijkt me niet goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk|IA
thewizard2006 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 09:11:
[...]

Grappig. Ik heb verschillende testen met de AC aan en uit gedaan over dezelfde stukken en bij mij scheelde het zo 20-30wh/km
Ik herken mij hier volledig in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElonDusk
Ik ga vandaag op de terugweg AC uitzetten. Ben benieuwd hoeveel dat scheelt.
Ik heb nog vrij weinig km met mn auto gereden (nog geen 3000) dus te weinig ervaring maar wat mij het meest is opgevallen is dat verwarming/ac/stoelverwarming minder effect op de wh/k heeft dan je snelheid 130 vs 100.

Model 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBreda
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 21-10-2021
Raym09 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 22:57:
[...]

Dit was een sr+ en dan met de ingebouwde navigatie door een collega.
Was dat inclusief 3 uur file??

M3, LR, White, Black, Aero, auto geleverd 14/12/2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:57
[...]

Ja klopt, ik denk dat mijn volgende EV toch wel tussen de 100 en 150 kWh moet zitten.
Renault Zoe dus?
Enkel de Ioniq is nog zuiniger als de M3.
150 haal ik trouwens zelfs nu in de winter, als ik 90 rijd op de autostrade.
[...]

Nee ik rijd nu iedere dag zonder verwarming en dan haal ik met rustig rijden 180wh/km. Zuiniger wordt hij echt niet.
Je hebt zelf voor 19" gekozen in plaats de zuinigere 18" aero velgen. Don't forget that.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
ElonDusk schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 09:20:
Ik ga vandaag op de terugweg AC uitzetten. Ben benieuwd hoeveel dat scheelt.
Ik heb nog vrij weinig km met mn auto gereden (nog geen 3000) dus te weinig ervaring maar wat mij het meest is opgevallen is dat verwarming/ac/stoelverwarming minder effect op de wh/k heeft dan je snelheid 130 vs 100.
Hangt ook allemaal af van buiten temperatuur natuurlijk. Als het rond het vriespunt is hakt de verwarming er echt flink in. Nu het "warmer" is zal het verschil tussen 130 en 100 weer groter zijn. Los hiervan. Snap niet waarom iedereen zich er zoooo druk om maakt. Of heeft iedereen hier echt de laatste km bereik nodig om thuis te komen?

[ Voor 10% gewijzigd door Inspired op 08-01-2020 09:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thewizard2006
Inspired schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 09:30:
[...]

Hangt ook allemaal af van buiten temperatuur natuurlijk. Als het rond het vriespunt is hakt de verwarming er echt flink in. Nu het "warmer" is zal het verschil tussen 130 en 100 weer groter zijn. Los hiervan. Snap niet waarom iedereen zich er zoooo druk om maakt. Of heeft iedereen hier echt de laatste km bereik nodig om thuis te komen?
Ik heb zelf geen laadpaal dus als ik zo min mogelijk gebruik kan maken van openbare laadpalen dan graag. Kan me inderdaad voorstellen dat het allemaal een stuk minder boeiend is als je zelf een laadpaal hebt. Toch nog wat laad/range anxiety denk ik. Het is gewoon nog niet zo makkelijk/toegankelijk als benzine tanken. Dus als je een dag later kan laden dan is dat wel prettig in bepaalde gevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:20

CyBeRSPiN

sinds 2001

Misschien heel flauw, maar je zou handschoenen kunnen overwegen.
https://www.bol.com/nl/p/...art-l-xl/9200000071833641
Zover ik weet is er geen aftermarket stuurverwarming voor de Model 3 nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArPi75
DeFeCt schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 09:09:
[...]

met je rechter scrollwieltje beetje omhoog (of omlaag) rollen als je op AP rijdt...
Dat weet ik inderdaad, maar als de matrixborden 90 aangeven waar normaal 130 is toegestaan en ik rijd 90 en schakel dan CC in dan wil de auto direct naar 130. Zijn allemaal workarounds voor die werken wel, maar handig is anders natuurlijk.
Rijd ik daarentegen 140 en zet ik CC aan dat stelt hij wel op 140 in (en niet op 130). Dus waarom wel bij harder rijden en niet bij zachter.....

Audi Q4 e-tron 45 Quattro, 10.600 Wp PV, water-water warmtepomp, gasloos, dynamisch energiecontract

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:16
bottom line schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 09:30:
[...]

Renault Zoe dus?

[...]

Je hebt zelf voor 19" gekozen in plaats de zuinigere 18" aero velgen. Don't forget that.
Een Zoe heeft 23.3 kWh. Als je het over verbruik hebt dan gaat het om Wh per km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElonDusk
Inspired schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 09:30:
[...]

Ik maak me niet druk :P just sharing information.
Meestal heb ik nog 30 over als ik thuis aankom en dan mag ie weer laden *O*

Model 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk|IA
bottom line schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 09:30:
[...]

Renault Zoe dus?

[...]

True!
100kWh-150kWh als in capaciteit van de accu!
Niet het verbruik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
BlakHawk schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 09:39:
[...]

True!
100kWh-150kWh als in capaciteit van de accu!
Niet het verbruik...
Ahzo. Dacht auto met een verbruik tussen die 2 cijfers. Niet naar eenheid gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TesSLa
  • Laatst online: 27-06-2022

Ik rij in de winter (en het najaar) eigenlijk altijd met handschoenen aan :D
Dus daar heb ik geen last van.

We hebben de auto standaard op 18,5 graden staan, lucht op standje 3, airco uit. Soms bij vertrek nog even voorruit- en achterruitverwarming aan. In de winter hebben we toch onze jassen in de auto aan en het zijn relatief korte stukjes.
Dit deed ik ook in mijn hybride Yaris, en zo kon ik best zuinig rijden op een comfortabele manier.

Op dit moment zo'n 650 km gereden. Vooral woonwerk verkeer. Gemiddeld verbruik sinds begin is nu 191 kwh/km.
@BlakHawk ook een LR met 19'

Wel loop ik tegen het volgende probleem aan. We hebben 1 account met 2 telefoons. Die van mijn man en mij. (Ik iPhone 8 Plus). Beide telefoons zijn gekoppeld als sleutel en met ons eigen profiel. Naar de auto toe lopen en ontgrendelen gaat altijd goed. Maar het lukt me nooit om de auto automatisch te laten vergrendelen als ik wegloop. Het resulteert er altijd in dat ik onhandig op de parkeerplaats in mijn handtas loop te rommelen en dat ik de app weer moet openen. Mijn mijn handschoenen aan :X

De handleiding zegt dit :
In de volgende gevallen wordt de Model 3 niet automatisch vergrendeld:
• Er wordt een geauthentiseerde telefoon of gekoppelde sleutel in het interieur van de Model 3 gedetecteerd.
• U gebruikt geen geauthentiseerde telefoon of gekoppelde sleutel als sleutel en loopt weg met de sleutelkaart of ongekoppelde sleutel (zie Passieve sleutel op pagina 10). Bij het gebruik van de sleutelkaart vergrendelt u de Model 3 handmatig door met de sleutelkaart tegen de portierstijl te tikken. Als u een ongekoppelde sleutel (verkocht als accessoire) gebruikt, vergrendelt u de Model 3 handmatig door op de vergrendelknop te drukken. Zie Sleutels op pagina 7.
• Een portier of achterbak is niet goed gesloten.
In mijn beleving zijn deze puntjes niet van toepassing

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Na hoeveel meter heeft de auto door dat de telefoon niet meer in de buurt is?

Model 3 LR AWD | Rood | 19'' | Zwart interieur | Besteldatum = RN 10-11 RN10972XXXX | VIN 27-11 | SMS 20-12 | levering 24-12 16:30 AMS | G-XXX-XZ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bottom line
TesSLa schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 10:18:
[...]

We hebben de auto standaard op 18,5 graden staan, lucht op standje 3, airco uit. Soms bij vertrek nog even voorruit- en achterruitverwarming aan. In de winter hebben we toch onze jassen in de auto aan en het zijn relatief korte stukjes.
Dit deed ik ook in mijn hybride Yaris, en zo kon ik best zuinig rijden op een comfortabele manier.

Op dit moment zo'n 650 km gereden. Vooral woonwerk verkeer. Gemiddeld verbruik sinds begin is nu 191 kwh/km.

Wel loop ik tegen het volgende probleem aan. We hebben 1 account met 2 telefoons. Die van mijn man en mij. (Ik iPhone 8 Plus). Beide telefoons zijn gekoppeld als sleutel en met ons eigen profiel. Naar de auto toe lopen en ontgrendelen gaat altijd goed. Maar het lukt me nooit om de auto automatisch te laten vergrendelen als ik wegloop. Het resulteert er altijd in dat ik onhandig op de parkeerplaats in mijn handtas loop te rommelen en dat ik de app weer moet openen. Mijn mijn handschoenen aan :X

[...]

toon volledige bericht
Soms 5m, soms is dat een 12m.
Heb je het geluid aanstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snarf70
[...]

[...]

toon volledige bericht
Als ik de airco uitzet heb ik grote kans dat mijn ramen gaan beslaan. Hebben jullie daar dan geen last van of ben ik zo’n hijger? 🤪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiDaan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-05 12:17
Snarf70 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 10:37:
[...]

Als ik de airco uitzet heb ik grote kans dat mijn ramen gaan beslaan. Hebben jullie daar dan geen last van of ben ik zo’n hijger? 🤪
Ik ben ook zo'n hijger, als ik merk dat de ramen gaan beslaan zet ik de airco even aan. Een paar minuutjes en dan kan-ie weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBreda
[...]

Volgens mij heb ik de airco nog niet aangehad, tenminste het knopje AC staat uit, Hij staat wel op AUTO. Dus ik twijfel nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBreda
Heb maandag voor het eerst de auto door de wasstraat gereden, moest even al dat Californisch stof eraf hebben. De voorruit van binnen ook schoongepoetst met zo'n alcohol doekje en we hebben weer top zicht.

Mijn idee is dat dan je voorruit ook minder snel beslaat.

Ik zag op Youtube ook een tip om, ik meen, scheerschuim te gebruiken tegen het beslaan ;-) maar je kunt er je ook mee scheren..dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBasta
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-05 15:27
BigBreda schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 10:39:
[...]

Volgens mij heb ik de airco nog niet aangehad, tenminste het knopje AC staat uit, Hij staat wel op AUTO. Dus ik twijfel nog.
Als hij op "auto" staat dan zijn de andere instellingen een beetje "greyed out". Als ik me niet vergis staat op AUTO de AC altijd aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

[...]

toon volledige bericht
Heb je de wegloop vergrendeling op jouw profile wel aan staan in de auto? Dat is een instelling per profile dacht ik. Dus jullie moeten het beide in je profiel aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie81
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 05-02 16:24
Voor diegene die zich afvragen hoe is om met aanhanger/bagage wagen te rijden.

Ik heb een LR AWD 18" zonder Aero

Afgelopen zondag volgende rit gereden.
Temperatuur was 8graden
Regende licht
1 volwassenen en 3 kids in de auto
Verwarming auto op 21
stoelverwarming standje 2

- Regio Den Bosch naar Zoetermeer - 100km afstand en overal de snelheid gereden die moest dus grootste gedeelte is dat 120-130km/h toen had ik 207kWh

- Zoetermeer - terug weer 100km maar nu met een bagage wagen erachter. (Anssems gt750ht 211x126) 187KG leeg en toen ook de max+5 gereden dus eigenlijk hele weg 95km/h met een verbruik van 227kWh

Moet zeggen valt me echt niet tegen zeker ook niet met de bagagewagen..aangezien nu ca 10% meer verbruik is. Zal zeker met meer bagage iets meer worden. Maar toch niet echt significant extra.

Dus voor de zomer geeft dit goede moet.

2019 Model 3 LR AWD Wit, Zwar interieur en Trekhaak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snarf70
[quote]BigBreda schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 10:45:
Heb maandag voor het eerst de auto door de wasstraat gereden, moest even al dat Californisch stof eraf hebben.

Boefje! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Japie81 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 10:53:
Voor diegene die zich afvragen hoe is om met aanhanger/bagage wagen te rijden.

Ik heb een LR AWD 18" zonder Aero

Afgelopen zondag volgende rit gereden.
Temperatuur was 8graden
Regende licht
1 volwassenen en 3 kids in de auto
Verwarming auto op 21
stoelverwarming standje 2

- Regio Den Bosch naar Zoetermeer - 100km afstand en overal de snelheid gereden die moest dus grootste gedeelte is dat 120-130km/h toen had ik 207kWh

- Zoetermeer - terug weer 100km maar nu met een bagage wagen erachter. (Anssems gt750ht 211x126) 187KG leeg en toen ook de max+5 gereden dus eigenlijk hele weg 95km/h met een verbruik van 227kWh

Moet zeggen valt me echt niet tegen zeker ook niet met de bagagewagen..aangezien nu ca 10% meer verbruik is. Zal zeker met meer bagage iets meer worden. Maar toch niet echt significant extra.

Dus voor de zomer geeft dit goede moet.
toon volledige bericht
10% EN bij 20% langzamer rijden. Totaal zal het dus al snel 25/30% zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TesSLa
[...]

Ik zet dan de voorruitverwarming aan. Dat is genoeg. (Aan auto voorverwarmen hebben er nog niet echt gedaan, er had nog niet echt ijs op gelegen)

@bottom line wat bedoel je met geluid aan? Dat de toeter bij vergrendeling zich laat horen? Nee, dat staat niet aan. Of bedoel je wat anders.
Inspired schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 10:50:
[...]

Heb je de wegloop vergrendeling op jouw profile wel aan staan in de auto? Dat is een instelling per profile dacht ik. Dus jullie moeten het beide in je profiel aanzetten.
Ik heb bij vergrendeling op het scherm een grijs knopje met vergrendeling gisteren blauw gemaakt. Maar daarna deed hij het ook niet.

Heb trouwens ook al een keer de telefoon verwijderd en de telefoonsleutel verwijderd en telefoon en sleutel opnieuw gekoppeld.

Fijn, jullie snelle antwoorden d:)b

Model 3 LR AWD | Rood | 19'' | Zwart interieur | Besteldatum = RN 10-11 RN10972XXXX | VIN 27-11 | SMS 20-12 | levering 24-12 16:30 AMS | G-XXX-XZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TesSLa schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 11:03:
[...]

Ik heb bij vergrendeling op het scherm een grijs knopje met vergrendeling gisteren blauw gemaakt. Maar daarna deed hij het ook niet.

Heb trouwens ook al een keer de telefoon verwijderd en de telefoonsleutel verwijderd en telefoon en sleutel opnieuw gekoppeld.

Fijn, jullie snelle antwoorden d:)b
Weet je zeker dat dit het juiste knopje was dan? Het zou gewoon moeten werken namelijk. Zou de instelling nog een keer checken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snarf70
BigBreda schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 10:45:
Heb maandag voor het eerst de auto door de wasstraat gereden, moest even al dat Californisch stof eraf hebben. De voorruit van binnen ook schoongepoetst met zo'n alcohol doekje en we hebben weer top zicht.

Mijn idee is dat dan je voorruit ook minder snel beslaat.

Ik zag op Youtube ook een tip om, ik meen, scheerschuim te gebruiken tegen het beslaan ;-) maar je kunt er je ook mee scheren..dus.
Ik had misschien in mijn hele leven 3x mijn auto met de hand gewassen (en ik was toen ook nog heeeeel jong ;) ), maar volledig gebrainwashed door de topics hier (NIET, ik herhaal NIET je auto door de wasstraat halen ivm uitharden van de lak, Tesla’s lak is echt s...t, etc) heb ik afgelopen zondag na mijn skivakantie toch maar een emmertje en spons gepakt (kon ik ook eerst niet vinden >:) ). En jij, jij doet het gewoon!!!! Ik wil ook! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TesSLa
Inspired schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 11:05:
[...]

Weet je zeker dat dit het juiste knopje was dan? Het zou gewoon moeten werken namelijk. Zou de instelling nog een keer checken.
Zal het vanavond even checken. De baas is er mee weg ;)

Zou het eventueel nog kunnen liggen aan het feit dat er aan 2 accounts 2 telefoons hangen. Dacht dat ik eerder wel zoiets gelezen had, maar toen werkte de hele vergrendeling niet meen ik. En bij mij het ontgrendelen dus wel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:14
Snarf70 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 11:06:
[...]

Ik had misschien in mijn hele leven 3x mijn auto met de hand gewassen (en ik was toen ook nog heeeeel jong ;) ), maar volledig gebrainwashed door de topics hier (NIET, ik herhaal NIET je auto door de wasstraat halen ivm uitharden van de lak, Tesla’s lak is echt s...t, etc) heb ik afgelopen zondag na mijn skivakantie toch maar een emmertje en spons gepakt (kon ik ook eerst niet vinden >:) ). En jij, jij doet het gewoon!!!! Ik wil ook! :*)
Ik heb 'mijn' M3 sinds begin september en pak met enige regelmaat (elke 2/3 weken) gewoon een *goede* wasstraat. Dus niet zo'n all-in-one bij de gemiddelde pomp, maar één met zachte borstels etc. en tot op heden nergens last van. En als de grondlak tevoorschijn komt laat ik hem wel wrappen, herken ik mijn auto ook eens terug op de parking (had geen witte moeten bestellen ;( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easy-cloud
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-05 15:42
E46RC51 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 20:21:
[...]

Flitzmeister kun je gewoon op inloggen via je scherm op https://www.daglievemensen.nl/tesla/flitsmeister.htm
Even opslaan als favoriet en hij logt telkens voor je in.
http://tesla.flitsmeister.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
TesSLa schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 11:07:
[...]

Zou het eventueel nog kunnen liggen aan het feit dat er aan 2 accounts 2 telefoons hangen. Dacht dat ik eerder wel zoiets gelezen had, maar toen werkte de hele vergrendeling niet meen ik. En bij mij het ontgrendelen dus wel
99% zeker dat je de instelling 'Walk away lock' gewoon niet aan hebt staan. ;) Die staat NIET standaard aan als je je telefoon als sleutel instelt en wordt (zoals aangegeven) per bestuurdersprofiel opgeslagen.

De instelling zit ook nog eens precies 'onder de scroll', dus je moet nog even een keer zoeken.

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/JrJVTt4Tk-I/maxresdefault.jpg
Heel oude foto, scherm ziet er behoorlijk anders uit inmiddels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBasta
TesSLa schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 11:07:
[...]

Heb je "vergrendeling bij weglopen" ingesteld op zowel je eigen profiel als dat van je partner? (en niet per abuis op het "makkelijk instappen" profiel)? Dit loste het bij mij en mijn vrouw op. Sindsdien nooit meer gefaalt met op slot gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie81
Inspired schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 11:00:
[...]

10% EN bij 20% langzamer rijden. Totaal zal het dus al snel 25/30% zijn.
Zeker... maar ging mij om het totaal verbruik over afstand. Ik snap als ik zonder aanhanger 95km/h ga rijden dat nog veel meer is qua verschil. Mag alleen niet harder in NL ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wgdejong99
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-03-2022
<verwijderd>

[ Voor 96% gewijzigd door wgdejong99 op 08-01-2020 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArPi75
[...]

Hier ook, airco uit dan begint hij na zo'n 10 minuten te beslaan (ook de zijruiten achter). Airco paar minuten aan is het weer weg, maar als ik de airco dan weer uit zet is het na 10 minuten weer terug. Hier blijft de airco dus gewoon altijd aan....

Heb in een vorige auto ook eens gedacht brandstof te besparen door in de winter de airco uit te laten, vervolgens in de zomer een putlucht uit de airco en dat systeem moeten laten schoonmaken, dus ik geloof het wel en laat hem gewoon maar aan, dan krijgen beestjes ook geen kans in het airco systeem te nestelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:03
Op alle fronten is het beter om de airco altijd aan te laten staan (vooral ook voor de airco zelf idd). Kost wat energie, maar ja, ik rijd geen wagen van 60k om onconfortabel kou te gaan lijden en tegen bewasemde ruiten aan te moeten kijken. Comfort zal er zijn. Op het totale verbruik van de auto is het nou ook weer niet zo'n drama

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigBreda
[...]

Heb inderdaad 21 dagen (na levering) gewacht met wasstraat plus de tijd op de boot, dus ik dacht die lak moet nu hard genoeg zijn |:( |:( |:(
En wees gerust..geloof niet alles wat op internet staat...(ben zelf verfspecialist).
Auto ziet er als nieuw uit, alleen de onderdorpels onder de deuren waren niet schoon, die alsnog met spons gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBasta
EvaluationCopy schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 11:20:
Op alle fronten is het beter om de airco altijd aan te laten staan (vooral ook voor de airco zelf idd). Kost wat energie, maar ja, ik rijd geen wagen van 60k om onconfortabel kou te gaan lijden en tegen bewasemde ruiten aan te moeten kijken. Comfort zal er zijn. Op het totale verbruik van de auto is het nou ook weer niet zo'n drama
Waarom is het beter om altijd de airco aan te laten? Ik snap dat het goed is voor het systeem als het af en toe doorspoelt (zodat rubbers. e.d. niet uitdrogen) - maar dat kan je toch ook eens per 2 weken doen?

Overigens laat de Model 3 de verdamper drogen na het uitstappen door de ventilator aan te laten - dit zou al moeten helpen tegen het ontstaan van die "putlucht"

Overigens kost de AC me 20 - 40 Wh/KM - dat is toch ook weer niet verwaarloosbaar. Ik vind het comfort met AC overigens beter dan zonder AC. Soms blijft de verwarming koud aanvoelen met AC aan ondanks dat hij op 20 graden staat. Met AC uit heb ik het idee dat de auto de luchtstroom veel constanter op temperatuur houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:38
EvaluationCopy schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 11:20:
:?
De airco zorgt juist voor kou.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markovichi
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15-01 15:57
LordSinclair schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 11:40:
[...]

Dacht trouwens ook dat een airco niet werkt onder de 7 graden, of is dat tegenwoordig anders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Zijn er hier mensen die in hun Model 3 iets hebben van "Adaptief Volume" bij audio settings? Lijkt me heel fijn als ie automagisch mee gaat met de snelheid van de auto. Zag het wel in een screenshot gisteren, maar ik zelf heb die optie niet!

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-05 22:30
Ik ervaar sinds een paar dagen een probleem met het loskoppelen van de laadkabel in de auto. Normaal als ik een laadsessie stop bij een openbare laadpaal dan unlockt de auto de kabel automatisch. Echter doet hij dit sinds kort nier meer. Ik moet nu handmatig via de app of via het scherm de kabel unlocken. Meer mensen deze ervaring (gehad)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-05 22:30
LordSinclair schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 11:40:
[...]

Nee, wat het doet is het vocht uit de lucht halen. Dat kan zowel door koude of warme lucht te blazen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NetRipper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:10
Sunri5e schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 11:48:
Ik ervaar sinds een paar dagen een probleem met het loskoppelen van de laadkabel in de auto. Normaal als ik een laadsessie stop bij een openbare laadpaal dan unlockt de auto de kabel automatisch. Echter doet hij dit sinds kort nier meer. Ik moet nu handmatig via de app of via het scherm de kabel unlocken. Meer mensen deze ervaring (gehad)?
Als je eerst je auto ontgrendelt en dan pas de laadsessie stopt, unlockt de kabel wel.

Ik loop altijd even langs mijn portier om de hendel even snel in te drukken om de auto te ontgrendelen alvorens ik mijn pasje voor de laadpaal houdt.

Github - Tikkie! - NED-Clan - Volvo EX30 SMSR Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:38
Sunri5e schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 11:50:
[...]

Nee, wat het doet is het vocht uit de lucht halen. Dat kan zowel door koude of warme lucht te blazen.
Dat de airco vocht uit de lucht haalt is een bijwerking van dat de airco lucht afkoelt, koude lucht kan namelijk minder vocht bevatten. Daarna zorgt de verwarming dat de koude lucht weer naar een gewenst niveau opgewarmd wordt voordat het de cabine ingeblazen wordt.

edit; veel mensen halen airco en climat control door elkaar. De eerste zorgt voor koude lucht, de tweede voor automatische temperatuurregeling door middel van airco en verwarming automatisch aan te sturen.

[ Voor 17% gewijzigd door LordSinclair op 08-01-2020 11:57 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E46RC51
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 17-05-2024
DennusB schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 11:47:
Zijn er hier mensen die in hun Model 3 iets hebben van "Adaptief Volume" bij audio settings? Lijkt me heel fijn als ie automagisch mee gaat met de snelheid van de auto. Zag het wel in een screenshot gisteren, maar ik zelf heb die optie niet!
Ook al eens een opmerking over gemaakt maar het is er nog altijd niet terwijl dit - op zn Duits ‘GALA’ - systeem appeltje eitje zou moeten zijn in een auto doorspekt met nog veel geavanceerder electronica. Hoewel, de ruitenwissers blijven ook nog altijd n een issue.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Adaptief volume staat juist altijd aan. Mega irritant. Hoe zet ik dit uit!? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk|IA
Sunri5e schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 11:48:
Ja heel wisselend hier, de ene keer werkt het wel, andere keer niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:50
BlakHawk schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 12:13:
[...]

Ja heel wisselend hier, de ene keer werkt het wel, andere keer niet...
Ik heb gemerkt dat het bij mij alleen werkt wanneer de auto eerst van het slot is. Dus eerst bij een deur (ik doe meestal de linker achterdeur) even de hendel indrukken en weer sluiten, kofferbak open werkt niet bij mij. Vervolgens de laadkabel loskoppelen bij de paal en dan unlockt de kabel bij de chargeport altijd wel bij mij. Ik vermoed dat dit een beveiliging is dat wanneer een paal in storing gaat of reset of iets dergelijks, mensen niet je kabel kunnen jatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
[...]

Ik ben inmiddels 3x door de wasstraat gegaan en geen lak problemen voor zover ik kan zien. Uiteraard geen garantie dat dit voor iedereen zo is. Kan ook wellicht per wasstraat verschillen (ik ben bij AutoBob geweest). Wordt gewoon goed schoon behalve natuurlijk in lastige hoekjes en kiertjes maar dat zou elke auto hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tatteredhat
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-04 16:07
M'n auto was de 31e geleverd en zat meteen onder de vuurwerk prut, dus ik heb deze een paar dagen later door de wasstraat gereden. (XXL Carwash in Den Haag) Wel eentje uitgekozen die door andere tesla rijders was aanbevolen, ik zal daar om de zoveel tijd wel gebruik van blijven maken.

Los daarvan, wat een heerlijke auto zeg. Heb nog nooit zo comfortabel in de file gestaan. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Tatteredhat op 08-01-2020 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesque
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 29-04 13:08
Heeft iemand hier tips voor een wasstraat in Amsterdam? Vind het nog wel een beetje spannend voor de eerste keer in verband met eventuele schade oid, dus als iemand goede ervaringen heeft bij een wasstraat hier dan hoor ik het graag!

Ook t.a.v. het te draaien programma uiteraard.

[ Voor 9% gewijzigd door Mesque op 08-01-2020 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:16
Ik heb goede ervaringen met loogman met mijn vorige auto... Echter durf ik het nog niet met de model 3, dus tot nu toe heb ik hem bij een wasbox schoongemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Mesque schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 12:32:
Heeft iemand hier tips voor een wasstraat in Amsterdam? Vind het nog wel een beetje spannend voor de eerste keer in verband met eventuele schade oid, dus als iemand goede ervaringen heeft bij een wasstraat hier dan hoor ik het graag!

Ook t.a.v. het te draaien programma uiteraard.
ben ook altijd bij Loogman geweest met m'n vorige auto in Amsterdam-ZuidOost. Nog nooit schade.
Nu woon ik niet meer in Amsterdam en heb een wasstraat bij een tankstation gebruikt met m'n model 3. Ging ook prima. Zolang je je auto netjes in neutraal zet en de aanwijzingen volgt van de medewerkers verwacht ik geen schade.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:29
Gewoon met het handje wassen mensen. Kom op! Niet zo lui :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk|IA
PdeBie schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 12:40:
Het wordt alleen zo snel weer vies...
Ik was hem en de volgende dag is heel de achterkant weer zwart....

En nee, de auto is wit...

Mijn vorige witte auto's bleven veel langer schoon in mijn beleving...

Van de zomer maar eens kijken naar een wax, als het wat warmer is buiten...

[ Voor 9% gewijzigd door BlakHawk|IA op 08-01-2020 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie81
BlakHawk schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 12:44:
[...]

Zeker een grijze gehad toen. Mijn vorige grijze was ook minder vies, of dat leek iig zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
De achterkant lijkt inderdaad vrij snel vies te worden.
Heb ook wel eens begrepen dat er geen spatlappen op de 3 zitten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snarf70
PdeBie schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 12:40:
Gewoon een ple...hekel aan schoonmaken, of het nou de keuken, toilet of mijn auto is. Heb niet voor niets een schoonmaakster voor het huis, maar om die nu mijn auto te laten wassen 😂 Zondag ook weer, dacht dat hij goed schoon was na het handsopje, verplaats ik hem iets en door de lichtinval zie ik alsnog weer allerlei vlekken die ik vergeten ben 😡 Nope, niet mijn ding

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ah, eindelijk een wasstraattopic!

O nee, dit is het Tesla-topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:17
BlakHawk schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 12:44:
[...]

Je als je voor een duppie op de eerste plek wilt zitten krijg je een witte :*) . Ik heb iets meer betaald en de mijne is blauw. Hij zal best vies zijn maar dat zie je dus niet.

En ja, de achterkant is een magneet voor vuil. Dat zie ik aan de nummerplaat. 8)
MrAcid schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 13:13:

Er is ergens een site voor ideeën voor Tesla's. Een carwash mode is 1 van de aangevraagde knoppen. Spiegels inklappen, bak in N en de ruitenwissers uit... ;)

[ Voor 20% gewijzigd door asing op 08-01-2020 13:15 ]

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kv83
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-04 16:09

Je doet je naam wel alle eer aan he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:01
[...]
Ik heb weleens gevraagd mijn 221wh/km gemiddeld over 3500km toe te voegen, maar dat gebeurt niet. Laten we het er maar op houden dat ze het erg druk hebben/erover heen gelezen hebben en dat het erbij in geschoten is. Het blijft op vrijwillige basis.
Ik zit inmiddels op het dubbele aantal kms en mijn overall gemiddelde verbruik is 180 wh/km.

Dus ik weet niet zo goed wat het verschil is dan. Ik heb bijna altijd de AC aan op 19 met stoelverwarming.

Wat ik wel merkte is dat toen we er met 5 mensen en een boel baggage in zaten, het verbruik een heel stuk hoger was. Toen kwam ik op een lange rit niet onder de 210/220 IIRC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk|IA
DaCoTa schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 13:21:
[...]

Ik zit inmiddels op het dubbele aantal kms en mijn overall gemiddelde verbruik is 180 wh/km.

Dus ik weet niet zo goed wat het verschil is dan. Ik heb bijna altijd de AC aan op 19 met stoelverwarming.

Wat ik wel merkte is dat toen we er met 5 mensen en een boel baggage in zaten, het verbruik een heel stuk hoger was. Toen kwam ik op een lange rit niet onder de 210/220 IIRC.
Ja ik snap het ook niet....
Ik rijd alleen, klimaat helemaal uit en stoelverwarming uit.

Dan red ik met stadsverkeer en 80 wegen 180wh/km gemiddeld.
Zet ik verwarming aan en rijd ik wat vlotter: 220wh/km gemiddeld.

Met vrouw ernaast (dus temp op 21) en 130-140 op de snelweg, dan gaat het richting de 240wh/km.

Voorlopig wacht ik de zomer wel even af...
Wel 19" he...

[ Voor 3% gewijzigd door BlakHawk|IA op 08-01-2020 13:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigBreda

Jammer dat Elon ook niet meteen een Super-Was-Straat heeft weggezet...best handig zo'n SuWS.
Ik zal hem eens Twitteren

Pagina: 1 ... 10 ... 517 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
  • Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
  • Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.

Gerelateerde topics: