Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 517 Laatste
Acties:
  • 3.163.735 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GB2
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 19:33

GB2

SeatRider schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 11:33:
[...]

Het is geen ouwe diesel Benz of Peug 504 he, vergeet niet dat Nederland verreweg de beste laadinfra heeft van Europa, ik vermoed dat de meesten gewoon een particulier leven in NL gaan krijgen.
Dat begrijp ik, maar als ze naar een ander land gaan omdat een leasemaatschappij ze daar sneller en beter verkocht krijgt dan is het heel simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oynky
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-08 18:41
Probleem: De auto staat nog steeds niet gelinkt aan mijn account. Ik heb mijn M3 SR+ 14 december opgehaald.

Met mijn LM heb ik goede communicatie, maar blijkbaar was mijn mailadres niet goed bij Tesla verwerkt, dus werd o.a. ook gebeld paar dagen voor ophaalmoment, met de melding van dat ik de auto kon ophalen, maar ik nog niet op de bevestiging had gereageerd.

Al meerdere keren naar AccountSupportEMEA@tesla.com gemaild met dit probleem zonder response of actie. Bellen naar een filiaal heeft geen zin, verwijzen naar ditzelfde mail adres. LM geeft ook aan dat het mailadres gebruikt moet worden, wat ze van de Tesla contactpersoon terugkrijgen om te gebruiken voor dit probleem.

Blijkbaar is het te druk en/of te moeilijk om een auto correct te linken aan een account, waardoor ik nu al meer dan 3 weken zonder de app functionaliteit zit. Verder een top auto... maar deze support is echt waardeloos *_*

#rant-off

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oynky schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 12:01:
Probleem: De auto staat nog steeds niet gelinkt aan mijn account. Ik heb mijn M3 SR+ 14 december opgehaald.

Met mijn LM heb ik goede communicatie, maar blijkbaar was mijn mailadres niet goed bij Tesla verwerkt, dus werd o.a. ook gebeld paar dagen voor ophaalmoment, met de melding van dat ik de auto kon ophalen, maar ik nog niet op de bevestiging had gereageerd.

Al meerdere keren naar AccountSupportEMEA@tesla.com gemaild met dit probleem zonder response of actie. Bellen naar een filiaal heeft geen zin, verwijzen naar ditzelfde mail adres. LM geeft ook aan dat het mailadres gebruikt moet worden, wat ze van de Tesla contactpersoon terugkrijgen om te gebruiken voor dit probleem.

Blijkbaar is het te druk en/of te moeilijk om een auto correct te linken aan een account, waardoor ik nu al meer dan 3 weken zonder de app functionaliteit zit. Verder een top auto... maar deze support is echt waardeloos *_*

#rant-off
Is het een zakelijk adres? Dan kun je misschien een alias aanvragen bij IT voor het onjuiste adres? Kun je iig een password reset doen en dan inloggen in de app.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmathijssen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19-09 15:47

#rant-off
Ik had ook het probleem dat tijdens het ophalen mijn account nog niet gekoppeld was. Dit had ik doorgegeven bij het afhalen: dame van Tesla maakte een notitie voor de juiste collega en binnen 2 uur hadden ze het gefixed bij Tesla. Wellicht toch even langs een service-center rijden als je in de buurt bent?

Skoda Enyaq 80, Tesla M3 LR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Svinken
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-09 18:12
SeatRider schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 11:33:
[...]

Het is geen ouwe diesel Benz of Peug 504 he, vergeet niet dat Nederland verreweg de beste laadinfra heeft van Europa, ik vermoed dat de meesten gewoon een particulier leven in NL gaan krijgen.
Heb net zelf een A3 etron gekocht als 2e wagen naast de M3 voor 13,5k met 130000km. Halve wegenbelasting tot 2025, vooral kinderen rondrijden en boodschappen dus kan veel electrisch rijden (heb laadpaal thuis). Lijkt me prima deal maar we gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:20
Svinken schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 13:03:
[...]

Heb net zelf een A3 etron gekocht als 2e wagen naast de M3 voor 13,5k met 130000km. Halve wegenbelasting tot 2025, vooral kinderen rondrijden en boodschappen dus kan veel electrisch rijden (heb laadpaal thuis). Lijkt me prima deal maar we gaan het zien.
Top toch, sowieso prima auto. Principes kosten soms geld, die fixatie op zo laag mogelijk ROI vind ik zonde. Mensen maken de hele tijd keuzes op de laatste stuiver om zo net niet te kiezen waar ze zich écht goed bij voelen of écht leuk vinden. Een auto kost altijd geld en mag ook best leuk zijn.

Maar gezien het feit dat of auto's met lage bijtelling of de VW Polo de meest verkochte auto is, sta ik daar wellicht alleen eenzaam in. M'n vrouw wilde al heel lang een Tesla als dat kan en dat kon nu. Voor 8% bijtelling hadden we het ook gedaan, maar dit is wel prettiger uiteraard :) (tis ook niet zo dat geld geen punt van discussie is)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArPi75
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 19-09 20:23

#rant-off
Join the club.... Ik wacht nog net niet zo lang, pas vanaf 20 december. Gisteren gebeld met Tesla service en die hebben ook gezien en gecontroleerd dat mijn mail op het genoemde mailadres juist is aangekomen en dat ik de juiste info verstrekt heb.
De vriendelijke dame zij me dat het accountsupport team momenteel bij eind november is en ik naar verwachting nog wel een maand zou moeten wachten.
Voor jou zal dat dus als die info klopt 2-3 weken moeten zijn.

Belachelijk dat zoiets bestaat, maar ze zeggen doodleuk dat ze het ook wel erg druk hebben gehad en veel auto's op het juiste account moeten zetten. 8)7 :(

Audi Q4 e-tron 45 Quattro, 10.600 Wp PV, water-water warmtepomp, gasloos, dynamisch energiecontract, 32 kWh thuisaccu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inferi
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18-07 11:16
ArPi75 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 13:26:
[...]

Join the club.... Ik wacht nog net niet zo lang, pas vanaf 20 december. Gisteren gebeld met Tesla service en die hebben ook gezien en gecontroleerd dat mijn mail op het genoemde mailadres juist is aangekomen en dat ik de juiste info verstrekt heb.
De vriendelijke dame zij me dat het accountsupport team momenteel bij eind november is en ik naar verwachting nog wel een maand zou moeten wachten.

Belachelijk dat zoiets bestaat, maar ze zeggen doodleuk dat ze het ook wel erg druk hebben gehad en veel auto's op het juiste account moeten zetten. 8)7 :(
Hier 27-12, dus lekker wachten dan... hopelijk heeft de LM wel de juiste gegevens doorgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 18:21
[...]

Hihi ik ben gewoon gaan zeiken op het afhaaladres in Tilburg, daar hebben ze een support-medewerker aan het werk gezet en werd het vrij snel opgelost :+

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 19:49

3DDude

I void warranty's

#rant-off
Niet zo zeuren, ik rijd al ruim anderhalve maand zonder app...

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:03
Ben ik de enige die nog nooit een openbare laadpaal behalve incidenteel een SuC gebruikt heeft? Alles gewoon via eigen paal.

1 keer getest of ik überhaupt kon laden in de wijk maar gelukkig nooit nodig gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie81
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 05-02 16:24
TweakerVincent schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 15:38:
Ben ik de enige die nog nooit een openbare laadpaal behalve incidenteel een SuC gebruikt heeft? Alles gewoon via eigen paal.

1 keer getest of ik überhaupt kon laden in de wijk maar gelukkig nooit nodig gehad.
neehoor, hier precies hetzelfde... Alleen dan ook nog een inonity in Duitsland met bijna 200kw/h

2019 Model 3 LR AWD Wit, Zwar interieur en Trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oynky
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-08 18:41
[...]

Haha jeez wat een backlog. Bedankt voor je info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-03 14:33
Bij de bluetooth instellingen van de telefoonverbinding heb ik Berichten synchroniseren en geluid bij nieuwe berichten. Maar er komt geen enkel bericht door.
Welke berichten zouden hier door binnen moeten komen? In de handleiding zie ik hierover ook weinig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
wss heb ik het gemist maar ik vind het ideaal dat er nu eindelijk favoriete contacten gebruikt kunnen worden icm iphone. Nu is de bel app wel goed werkbaar. (ipv 800 contacten doorzoeken voorheen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBasta
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 15:22
Novadecasa schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 15:45:
Bij de bluetooth instellingen van de telefoonverbinding heb ik Berichten synchroniseren en geluid bij nieuwe berichten. Maar er komt geen enkel bericht door.
Welke berichten zouden hier door binnen moeten komen? In de handleiding zie ik hierover ook weinig.
Volgens mij werkt het uitsluitend voor SMS berichten (die echt helemaal niemand meer krijgt :+)

[ Voor 4% gewijzigd door MrBasta op 07-01-2020 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erdinger
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 30-07 12:25

Ik juist andersom; ik heb geen laadpaal thuis nodig want ik kan altijd in de straat laden en wanneer nodig aan de SuC.

How low-code can you go?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBasta
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 15:22
Erdinger schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 15:50:
[...]

Ik juist andersom; ik heb geen laadpaal thuis nodig want ik kan altijd in de straat laden en wanneer nodig aan de SuC.
Ditto, eigen paal is kneiter duur (doordat onze parkeerplaatsen op een mandelig terrein liggen en ik 40 meter moet graven door een parkeerterrein om bij "onze" plaatsen te komen). Ik laad dus altijd op kantoor en in het weekend soms openbaar / SuC. Gaat prima :)

Grappige is dat ik voordat de auto kwam een heel lijstje had gemaakt met welke pas goedkoper is op welke paal. En eindelijk laad ik alles gewoon met E-Flux vanuit gemaksoogpunt :+

[ Voor 15% gewijzigd door MrBasta op 07-01-2020 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mso
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-06 09:50

mso

Ik kwam er vandaag achter dat je niet 2 telefoons (1 zakelijk en 1 privé) tegelijk kan koppelen. Nu moet ik constant handmatig switchen. Weet iemand of dit in een update nog verholpen gaat worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-09 15:35
mso schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 16:22:
Ik kwam er vandaag achter dat je niet 2 telefoons (1 zakelijk en 1 privé) tegelijk kan koppelen. Nu moet ik constant handmatig switchen. Weet iemand of dit in een update nog verholpen gaat worden?
Wanneer zou je wel 2 telefoons kunnen koppelen?
Enige wat ik ooit heb gezien is dat je 1 toestel kan gebruiken voor muziek en dan de andere voor telefoon, maar niet beide voor telefoon.

Zou gewoon een dual-sim smartphone kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBreda
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 21-10-2021

Me too !! en ik heb voor de zekerheid maar een 8 meter laadkabel besteld, bij de proef-laad-actie kwam ik 5 meter tekort :-)

M3, LR, White, Black, Aero, auto geleverd 14/12/2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 13:09
Lange kabel moet ik ook nog even vragen inderdaad.... een 4 meter kabel is kansloos als de paal voor de auto staat, laatst gewoon de bumper ongeveer tegen een hek gezet omdat ik anders niet kon inpluggen...

Ik misbruik het altijd voor parkeergemak.... bij parkeren in binnensteden vind ik zo meestal wel ergens om te parkeren, heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Vandread schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 16:57:
Lange kabel moet ik ook nog even vragen inderdaad.... een 4 meter kabel is kansloos als de paal voor de auto staat, laatst gewoon de bumper ongeveer tegen een hek gezet omdat ik anders niet kon inpluggen...
[...]

Ik misbruik het altijd voor parkeergemak.... bij parkeren in binnensteden vind ik zo meestal wel ergens om te parkeren, heerlijk.
Das wel een idee, alleen krijg je dan dat gedoe met max parkeren (waar ik ook voorstander van ben) maar voor opladen en ff stad in prima idee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeEeekhoorn schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 11:42:
[...]

https://www.anwb.nl/auto/autobelastingen/bijtelling <-- scroll even naar het tabelletje.. Dat gaan ze dus wel helaas, als deze plannen zo blijven.
Zou me niks verbazen overigens.
Ja en dat is dus de reden dat ze naar het buitenland vertrekken.
De overheid is hier zelf schuldig aan...

Je moet een EV niet één op één kwa gewicht overnemen.
Een accu weegt veel, daardoor wordt het niet opeens een grote auto.

Vergelijk een 1800kg EV/PHEV met een 1300kg Focus. Dat is de "key" om ze hier te houden.
Richh schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 11:44:
[...]

De bijtelling, ja. Als EV's goedkoper worden, hoef je de privé-kosten immers ook niet meer te subsideren. Een EV met voldoende range is al veruit interessant genoeg.

Discussie gaat hier over de MRB. Daar is nog niks over bekend.

Ik verwacht wel dat er over een X aantal jaar MRB voor EV's zal worden ingesteld, maar ik denk niet dat ze die gelijk gaan trekken aan benzineauto's.
Gezien EV's altijd schoner zijn, maar wel een stuk zwaarder, is het nogal onrealistisch om dat op gewicht te doen.
Dus dit, particulieren kijken altijd naar gewicht ivm wegenbelasting.
Voer nieuwe PHEV/EV tabellen in, die herijkt worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-09 14:01
3DDude schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 15:09:
[...]

Niet zo zeuren, ik rijd al ruim anderhalve maand zonder app...
Omdat jij al anderhalve maand zonder app rijdt verliest een ander het recht om hierover te mogen klagen omdat die nog niet anderhalve maand zonder zit? 7(8)7 7(8)7

Vind dat je echt wel mag klagen als het na een paar dagen nog niet gefixt is. Voor Tesla is dit makkelijk opgelost, maar dan moeten ze het wel doen. Zou iedere dag blijven bellen en de chat gebruiken (doet die het weer?) tot het gefixt is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 17:01:
[...]

Ja en dat is dus de reden dat ze naar het buitenland vertrekken.
De overheid is hier zelf schuldig aan...

Je moet een EV niet één op één kwa gewicht overnemen.
Een accu weegt veel, daardoor wordt het niet opeens een grote auto.

Vergelijk een 1800kg EV/PHEV met een 1300kg Focus. Dat is de "key" om ze hier te houden.

[...]

Dus dit, particulieren kijken altijd naar gewicht ivm wegenbelasting.
Voer nieuwe PHEV/EV tabellen in, die herijkt worden.
Maar dit berust dus allemaal op een misverstand.

1. EV's zijn MRB-vrij.
2. PHEV's met een lage CO2 uitstoot, worden belast als een benzineauto, maar dan voor half tarief.

Opzich is dat dus al prima opgelost door de overheid.

Het probleem is eerder dat het in andere landen nog iets aantrekkelijker is om hybride occasions aan te schaffen, dan hier in Nederland. Bovendien heeft het belastingvoordeel direct weer een effect op de vraagprijs, want 'je verdient hem vanzelf terug'.

Uiteindelijk zal je dat altijd zien bij occasions. EV's zijn goedkoper in de belasting, minder onderhoud, goedkoper 'brandstof', dus de restwaarde blijft hoog want het blijft interessant om in zo'n auto te rijden.
Pas je al die regelingen aan, dan wordt de auto goedkoper, zodat de TCO ongeveer gelijk uit komt.
Passen buurlanden die regelingen niet aan, dan wordt de auto geexporteerd.

De discussie was dat 1. op termijn aangepast zou worden. Het ANWB-tabelletje over bijtelling heeft niks te maken met MRB waar het over ging.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eigenlijk gebruik ik altijd mijn eigen laadpaal (Tesla Wall Connector). Ik heb één keer een openbare laadpaal getest en ik denk drie keer bij een SuC gestaan bij langere ritten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:39
Ik zou graag mijn eigen laadpaal gebruiken, maar heb geen oprit. Althans, niet zonder mijn achtertuin 5m in te korten en dat vind ik wat zonde, omdat ik dan maar 4.5m tuin over houdt. :p

Kan gelukkig bij een openbare Allego paal laden voor 18ct. :)

Merk trouwens dat ik de frunk steeds vaker gebruik! Parkeer regelmatig achteruit in en dan is mijn werktas in de frunk toch wel erg handig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 19:49

3DDude

I void warranty's

Hatsjoe schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 17:33:
[...]

Omdat jij al anderhalve maand zonder app rijdt verliest een ander het recht om hierover te mogen klagen omdat die nog niet anderhalve maand zonder zit? 7(8)7 7(8)7

Vind dat je echt wel mag klagen als het na een paar dagen nog niet gefixt is. Voor Tesla is dit makkelijk opgelost, maar dan moeten ze het wel doen. Zou iedere dag blijven bellen en de chat gebruiken (doet die het weer?) tot het gefixt is.
Zolang je niet elke dag aan de telefoon hangt houd je zelf die situatie in stand. Jij bent er zo een die 8 mailtjes voor hetzelfde stuurt dus; of elke dag aan de telefoon hangt. Bedankt mede door dat soort acties duurt alles zo lang

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe
3DDude schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 18:52:
[...]

Zolang je niet elke dag aan de telefoon hangt houd je zelf die situatie in stand. Jij bent er zo een die 8 mailtjes voor hetzelfde stuurt dus; of elke dag aan de telefoon hangt. Bedankt mede door dat soort acties duurt alles zo lang
Meerdere keren mailen is dom en heeft geen zin, maar inderdaad, ik bel wel achter mijn mailtjes aan maar niet vaker dan noodzakelijk is. Mail heeft gewoon geen prioriteit bij Tesla, en als je dan een mens kan spreken, kan dat zaken heel erg versnellen. Als je wat gedaan wilt krijgen, dan zal je zelf de druk moeten opvoeren, doe je dat niet, wordt je aan het lijntje gehouden. Vooral met dit soort simpele dingen die in paar minuten opgelost kunnen worden.
Vooral bij een partij als Tesla welke helaas momenteel bekend staat met een enorm slechte service zal je zelf wat extra moeite moeten doen, of het prima vinden dat je paar maanden moet wachten. Ik heb zelf altijd via de telefoon en chat snelle service gehad, misschien moet je dat ook maar eens gaan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-09 19:39
PdeBie schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 18:49:
Ik zou graag mijn eigen laadpaal gebruiken, maar heb geen oprit. Althans, niet zonder mijn achtertuin 5m in te korten en dat vind ik wat zonde, omdat ik dan maar 4.5m tuin over houdt. :p

Merk trouwens dat ik de frunk steeds vaker gebruik! Parkeer regelmatig achteruit in en dan is mijn werktas in de frunk toch wel erg handig!
Die openbare Allego palen zijn toch veel duurder per kWh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arendhorst
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-09 17:13
MRB na 2025

Het probleem is dat de huidige generatie EV's als tweedehands de markt op komt tegen de tijd dat de korting op de MRB bijna afgeschaft gaat worden. En dan is het inderdaad hopen dat de tabel voor EV's wat lager uit gaat vallen dan de huidige voor benzine, anders blijft het onaantrekkelijk voor particulieren in NL om te investeren in een EV.
Richh schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 17:42:
[...]

Maar dit berust dus allemaal op een misverstand.

1. EV's zijn MRB-vrij.
2. PHEV's met een lage CO2 uitstoot, worden belast als een benzineauto, maar dan voor half tarief.

Opzich is dat dus al prima opgelost door de overheid.

Het probleem is eerder dat het in andere landen nog iets aantrekkelijker is om hybride occasions aan te schaffen, dan hier in Nederland. Bovendien heeft het belastingvoordeel direct weer een effect op de vraagprijs, want 'je verdient hem vanzelf terug'.

Uiteindelijk zal je dat altijd zien bij occasions. EV's zijn goedkoper in de belasting, minder onderhoud, goedkoper 'brandstof', dus de restwaarde blijft hoog want het blijft interessant om in zo'n auto te rijden.
Pas je al die regelingen aan, dan wordt de auto goedkoper, zodat de TCO ongeveer gelijk uit komt.
Passen buurlanden die regelingen niet aan, dan wordt de auto geexporteerd.

De discussie was dat 1. op termijn aangepast zou worden. Het ANWB-tabelletje over bijtelling heeft niks te maken met MRB waar het over ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@arendhorst wat is de 'volledige mrb' dan? Dezelfde als die van benzine? En waar is diesel en LPG in dat verhaal? :P

Ik denk dat het allemaal nog niet zo vlot loopt. Zeker niet als we moeten 'vergroenen' in dit land ;) maargoed, dat is glazen bol kijken.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:39
Sunri5e schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 19:24:
[...]

Die openbare Allego palen zijn toch veel duurder per kWh?
Allego heeft een grote hoeveelheid palen via een speciale aanbesteding kunnen plaatsen in onze regio waardoor ze het laadtarief laag kunnen houden. Of dit tarief altijd zo blijft is niet zeker, maar 2020 sowieso :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E46RC51
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 17-05-2024
GrooV schreef op zondag 5 januari 2020 @ 17:24:
[...]

Dit is de LR AWD zonder aero velgen toch? En vanaf welke percentages rij je die 300km? Tot hoe ver laad je hem vol / leeg?

Ik ga naar Sölden waar helaas geen oplaad punten te vinden zijn. Hoeveel % SoC adviseer je bij aankomst voor de terugweg tot de eerste SuC bij Lermoos ongeveer 80km/1,5 uur rijden.
Het tegenovergestelde is gelukkig waar, het stikt van de laadpunten in Solden, kijk even op ABRP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Laatst online: 19-09 18:21
PdeBie schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 19:31:
[...]

Allego heeft een grote hoeveelheid palen via een speciale aanbesteding kunnen plaatsen in onze regio waardoor ze het laadtarief laag kunnen houden. Of dit tarief altijd zo blijft is niet zeker, maar 2020 sowieso :)
Hoe kom je achter het tarief van de betreffende Allego paal? Ik heb geen idee echt :')

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!
E46RC51 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 19:39:
[...]

Het tegenovergestelde is gelukkig waar, het stikt van de laadpunten in Solden, kijk even op ABRP.
Er zijn wat palen ja. Maar het stikt ervan is wat overdreven. :) Grootste gedeelte is ook alleen voor Hotel gasten. Dus niet openbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E46RC51
Inspired schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 19:45:
[...]

Er zijn wat palen ja. Maar het stikt ervan is wat overdreven. :) Grootste gedeelte is ook alleen voor Hotel gasten. Dus niet openbaar.
Er zijn wat palen? Dit najaar nog geweest en je kunt werkelijk heel goed laden in het gehele dal, te beginnen vanaf de A12 vindt je echt legio laadpunten...als je dit vergelijkt met Italie of Spanje zijn het er echt heel veel.. daar is het pas echt zoeken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
E46RC51 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 19:50:
[...]

Er zijn wat palen? Dit najaar nog geweest en je kunt werkelijk heel goed laden in het gehele dal, te beginnen vanaf de A12 vindt je echt legio laadpunten...als je dit vergelijkt met Italie of Spanje zijn het er echt heel veel.. daar is het pas echt zoeken..
Ok. Goed te horen. Ik ging af op de tien op chargemap die zo’n beetje allemaal alleen voor Hotel gasten zijn. Maar wellicht is chargemap ook niet up to date dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 11:30
ex87 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 22:44:
Ik zit momenteel ook bij de dealer (gelukkig goede koffie) te wachten op mijn paar puntjes reparatie.. Als het goed is vandaag klaar, anders leen auto mee en morgen halen (weer 100 mile heen en weer zucht)
Hij mocht helaas een nachtje blijven slapen.. De engineer wilde graag heel de auto nalopen en alle afleverpunten opnieuw bekijken want hij vond het allemaal ook slordig. Kreeg een Model S 75 mee voor een aantal dagen.

Vanmorgen is wel mijn wall connector geïnstalleerd.. Van 2 mile/per uur naar 30 mile/per uur :9 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric_nl
  • Laatst online: 20-05-2022
bottom line schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 16:27:
[...]
Wanneer zou je wel 2 telefoons kunnen koppelen?
Enige wat ik ooit heb gezien is dat je 1 toestel kan gebruiken voor muziek en dan de andere voor telefoon, maar niet beide voor telefoon.

Zou gewoon een dual-sim smartphone kopen ;)
Ik heb een werk telefoon en een prive telefoon. In mijn vorige auto (BMW) kon ik meerdere telefoons koppelen. Eentje stel je in als primaire, daarmee doe je zowel uitgaande gesprekken en inkomende. De andere als secundaire, daar kun je alleen gesprekken mee ontvangen.

Super handig want zo mis je geen telefoontjes. In de Tesla wel want daar kan ik alleen van 1 telefoon gesprekken ontvangen.

Dual sim is geen oplossing want 's avonds wil ik alleen prive bereikbaar zijn.

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | black | 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E46RC51
Fermion schreef op maandag 6 januari 2020 @ 16:15:
[...]

Echt fantastisch dit !!! :9~
Een eigen prijs instellen ver boven de kostprijs was bij New Motion palen absoluut verboden. Nu zijn ze inmiddels overgenomen door Shell.. aangezien die niets anders doen kan t wellicht nu wel... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-09 14:27

Met welke pas laad jij voor 18 cent bij Allego? Ik heb een eigen paal, maar voor dat geld kan ik nog beter bij de openbare paal gaan staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• E46RC51
NiGeLaToR schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 11:07:
Hier zelfde ervaringen:
live traffic niet ideaal, gemis aan de carplay apps (flitsmeister, google maps, waze, whatsapp voorlezen).
M'n vrouw komt uit een Skoda met Carplay maar ervaart dit als een achteruitgang in de Tesla. Zoeken dus een goede plek voor de telefoonhouder, want ze gaat die weer gebruiken voor FM/navi zoals het er nu naar uitziet.
Flitzmeister kun je gewoon op inloggen via je scherm op https://www.daglievemensen.nl/tesla/flitsmeister.htm
Even opslaan als favoriet en hij logt telkens voor je in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Eddos schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 20:10:
[...]

Met welke pas laad jij voor 18 cent bij Allego? Ik heb een eigen paal, maar voor dat geld kan ik nog beter bij de openbare paal gaan staan.
Juiste provincie wonen. :) Hier ook 18.2 cent. Al staan er nog niet heel veel palen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:52
eric_nl schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 20:05:
[...]

Ik heb een werk telefoon en een prive telefoon. In mijn vorige auto (BMW) kon ik meerdere telefoons koppelen. Eentje stel je in als primaire, daarmee doe je zowel uitgaande gesprekken en inkomende. De andere als secundaire, daar kun je alleen gesprekken mee ontvangen.

Super handig want zo mis je geen telefoontjes. In de Tesla wel want daar kan ik alleen van 1 telefoon gesprekken ontvangen.

Dit zou voor mij ook echt een ultieme nr#1 wens zijn. Wat een achteruitgang tov een SKODA op zoiets basics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In scherm rijstatus is onder de P R N D letters soms een getrokken lijn en soms een stippel / streepjeslijn zichtbaar. Weet iemand wat dat is?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:48

CyBeRSPiN

sinds 2001

Verwijderd schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 20:48:
In scherm rijstatus is onder de P R N D letters soms een getrokken lijn en soms een stippel / streepjeslijn zichtbaar. Weet iemand wat dat is?
Wat stond er over in de handleiding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 20:48:
Of even in het topic zoeken, op google of in de handleiding. Dit is wel heel basic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Focus
  • Laatst online: 17-09 11:37
Inspired schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 20:40:
[...]

Juiste provincie wonen. :) Hier ook 18.2 cent. Al staan er nog niet heel veel palen.
Hier in Deventer bij een allegoo paal staat in de smoov app 34 cent, dit zou in Overijssel ook 18 cent moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mso

mso

eric_nl schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 20:05:
[...]

Juist dat! Zelfs in mijn Volkswagen uit 2016 kan dat. Zelfs uitgaande gesprekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Pro tip: gewoon 1 phone voor werk/prive gebruiken. Scheelt je hoop gedoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guardi1337
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 02-07 11:08

Kijk maar uit, die frunk is binnen een paar seconden de openen met 12v, https://www.tesla.com/sit...ncy_Response_Guide_en.pdf pagina 28.

Moet voor de brandweer, het systeem voor het ontkoppelen van de accu zit onder de frunk. Potentieel een lastige discussie met de verzekering of je werkgever..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inspired schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 20:49:
[...]

Of even in het topic zoeken, op google of in de handleiding. Dit is wel heel basic.
Heb ik gedaan. Waarschijnlijk ben ik niet basic genoeg want kan het even niet terugvinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rmathijssen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19-09 15:47
guardi1337 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 21:00:
[...]

Kijk maar uit, die frunk is binnen een paar seconden de openen met 12v, https://www.tesla.com/sit...ncy_Response_Guide_en.pdf pagina 28.

Moet voor de brandweer, het systeem voor het ontkoppelen van de accu zit onder de frunk. Potentieel een lastige discussie met de verzekering of je werkgever..
Dat lukt alleen als je accu leeg is

Skoda Enyaq 80, Tesla M3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 21:01:
[...]

Heb ik gedaan. Waarschijnlijk ben ik niet basic genoeg want kan het even niet terugvinden.
Dat denk ik dan. Google ook nooit gebruikt?

Anyway, pagina 68 van de handleiding. Zou de rest ook gewoon even doorlezen van de handleiding.
Focus schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 20:52:
[...]

Hier in Deventer bij een allegoo paal staat in de smoov app 34 cent, dit zou in Overijssel ook 18 cent moeten zijn?
Denk alleen de recentere palen. Zie er wel wat met 18,2c in Deventer. Roerstraat 37 bv. Al zou ik er niet voor gaan verhuizen. :)

[ Voor 34% gewijzigd door Inspired op 07-01-2020 21:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:40
rmathijssen schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 21:06:
[...]

Echt altijd die manual verwijzing naar zelf lezen ze em nooit 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartlauwers
  • Laatst online: 27-08 14:45
Verwijderd schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 21:01:
[...]

Heel even de handleiding gepakt(digitaal) en dan vind ik dit als ik zoek op “streep”: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/J3BI5Nx37OGgaG0pbVRfxnIl/thumb.png

Handleiding staat hier: https://www.tesla.com/sit...ners_manual_europe_nl.pdf uit de openingspost/topic start.

M3SR+'19-Wit-Aero-TH-HW2.5-nonFSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric_nl
TweakerVincent schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 20:56:
Pro tip: gewoon 1 phone voor werk/prive gebruiken. Scheelt je hoop gedoe!
Dat is inderdaad een oplossing als je het geen probleem vindt. Ik wil graag 2 losse telefoons voor werk en prive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guardi1337
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 02-07 11:08
rmathijssen schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 21:06:
[...]

Aha, volgens deze kerel werkt het altijd: YouTube: Can a Standard 9V Alkaline Battery open a Tesla Model 3 Frunk?

In de reacties: "Brad Garcia No, the 12V battery is connected and functional."

Maar het kan zijn dat dat met een firmware update gefixt is :) zou mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Focus
  • Laatst online: 17-09 11:37
Inspired schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 21:08:
[...]

Dat denk ik dan. Google ook nooit gebruikt?

Anyway, pagina 68 van de handleiding. Zou de rest ook gewoon even doorlezen van de handleiding.

[...]

Denk alleen de recentere palen. Zie er wel wat met 18,2c in Deventer. Roerstraat 37 bv. Al zou ik er niet voor gaan verhuizen. :)
Welke site/app gebruik je hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
guardi1337 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 21:28:
[...]

Aha, volgens deze kerel werkt het altijd: YouTube: Can a Standard 9V Alkaline Battery open a Tesla Model 3 Frunk?

Lijkt me niet. Dat moet juist altijd werken. Ook als de auto gewoon 12v heeft maar dicht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-09 20:49
Ben nu aan het laden en vroeg mij af of het voorverwarmen morgenochtend qua stroom uit de laadpaal gaat? De auto is dan allang klaar met opladen maar is nog verbonden met de laadpaal. Of ben ik 'gedwongen' om met de optie van gepland vertrek te werken..?

PVoutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
knights16 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 21:50:
Ben nu aan het laden en vroeg mij af of het voorverwarmen morgenochtend qua stroom uit de laadpaal gaat? De auto is dan allang klaar met opladen maar is nog verbonden met de laadpaal. Of ben ik 'gedwongen' om met de optie van gepland vertrek te werken..?
Als de auto nog aan de paal staat en de laadsessie actief is, dan gaat voorverwarmen via de paal en niet via de accu.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BossHogg
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-05 09:28
Ik ben van plan om een Thule fietsenrek kopen voor aan de achterbak. Volgens de beschrijving is dat te doen en omdat ik geen trekhaak heb - waarvoor dan aan de leasemaatschappij om dat te vergeten - is dit de enige werkbare oplossing voor twee fietsen.

Mijn vraag is hoe ik een lightbar kan aansluiten; er zit immers geen 7 of 13 pins 12v aansluiting achterop de auto. Als er twee fietsen voor mijn lichten hangen zie je remlichten en de kleine richtingaanwijzers niet echt.
Kan ‘iedere’ trekhaakfirma dat voor me doen of wordt dit een uitgebreid klusproject voor mijzelf?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 11:50
Vandaag eerste lange rit, 300km gereden. Kan maar moeilijk wennen aan TACC. Ook wanneer ik de afstand op 1 auto zet, begint de Tesla al op geruime afstand af te remmen. Hoe harder het gaat hoe eerder hij begint af te remmen. Door de drukte op de weg is het heel onrustig rijden. Er wordt continu stevig geremd als er iemand naar mijn baan wisselt. In de VS zal het best werken, met het ‘stay in your lane’ principe, maar hier voor mij alleen op 80km wegen bruikbaar.

Met de ICE auto reed ik vaak lange ritten en altijd op cruise control. Met 140 z.s.m. naar huis, restore en cancel knopje, uitrollen ipv remmen, inhalen bij ruimte links, en pedalen gebruiken om weer snel op cruise control snelheid te komen. Continu 1 snelheid, rempedaal raakte ik bijna niet aan. Nu ben ik de hele tijd bezig met het instellen van de kruissnelheid (Elon vind het nodig om de maximumsnelheid aan te houden, ipv de laatst ingestelde). Daarnaast doe ik nu mee aan het veroorzaken van files, mensen achter me zien door TACC constant oplichtende remlichten.

Is het zo moeilijk om gewoon een normale cruise control toe te voegen? Ik heb zelf wel het inzicht dat ik niet op m’n voorganger bots maar van baan wissel... :/

[ Voor 10% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 07-01-2020 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
guardi1337 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 21:28:
[...]

Er staat letterlijk in de handleiding dat als 12v aanstaat en de auto op slot is die methode. Niet werkt. 99% zeker dat doe gast in de video zijn auto van het slot had.
Onder normale omstandigheden zou het dus gewoon ok moeten zijn, zolang je de 12v accu maar niet leeg last lopen en de auto op slot zet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19-09 21:13

A13X

Dude

TweakerVincent schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 16:09:
Ik vlieg naar wintersport maar vroeg mij af of er SR+ rijders naar de Alphen (1000+ km) rijders zijn. Lijkt me aardig stressvol als je maar 200 km haalt max (en dan hopen dat je met -10 oid het ook haalt). Of is dit prima te doen (weliswaar met meer stoppen)?
Retourrit was 900km in 15uur, 175km op een accu met 120-130 en 140 bij zat range tot de SuC. Zij vond het super relaxed en ontspannen. Een andere Tesla rijder die dezelfde route reed, en die ze dus telkens tegen kwam, had het helemaal gehad. SuC zitten niet altijd aan de snelweg dus geregeld even een stuk eraf om op te laden.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mso

mso

fRiEtJeSaTe schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 22:13:
Vandaag eerste lange rit, 300km gereden. Kan maar moeilijk wennen aan TACC. Ook wanneer ik de afstand op 1 auto zet, begint de Tesla al op geruime afstand af te remmen. Hoe harder het gaat hoe eerder hij begint af te remmen. Door de drukte op de weg is het heel onrustig rijden. Er wordt continu stevig geremd als er iemand naar mijn baan wisselt. In de VS zal het best werken, met het ‘stay in your lane’ principe, maar hier voor mij alleen op 80km wegen bruikbaar.

Met de ICE auto reed ik vaak lange ritten en altijd op cruise control. Met 140 z.s.m. naar huis, restore en cancel knopje, uitrollen ipv remmen, inhalen bij ruimte links, en pedalen gebruiken om weer snel op cruise control snelheid te komen. Continu 1 snelheid, rempedaal raakte ik bijna niet aan. Nu ben ik de hele tijd bezig met het instellen van de kruissnelheid (Elon vind het nodig om de maximumsnelheid aan te houden, ipv de laatst ingestelde). Daarnaast doe ik nu mee aan het veroorzaken van files, mensen achter me zien door TACC constant oplichtende remlichten.

Is het zo moeilijk om gewoon een normale cruise control toe te voegen? Ik heb zelf wel het inzicht dat ik niet op m’n voorganger bots maar van baan wissel... :/
Haha totaal herkenbaar! Sowieso bij elke baanwissel opnieuw instellen door 2x een hendel naar beneden te drukken is irritant, soms pakt ie het niet...moet je 4x of 6x een hendel naar beneden halen. Vorige auto was 1x knopje en idd de snelheid die JIJ wil rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
mso schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 22:42:
[...]
Haha totaal herkenbaar! Sowieso bij elke baanwissel opnieuw instellen door 2x een hendel naar beneden te drukken is irritant, soms pakt ie het niet...moet je 4x of 6x een hendel naar beneden halen. Vorige auto was 1x knopje en idd de snelheid die JIJ wil rijden.
Bij Volkswagen kon je naar tientallen skippen door het knopje naar links of rechts te klikken. Dus 116 -> 120, 130, etc. Zit er ook zoiets op de Tesla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
@mso 1x is TACC, 2x is autopilot. Meer handelingen zou niet nodig moeten zijn. Zou maar eens naar je hendeltje laten kijken als het bij jouw auto wel nodig is..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novadecasa
Raym09 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 22:40:
[...]

Retourrit was 900km in 15uur, 175km op een accu met 120-130 en 140 bij zat range tot de SuC. Zij vond het super relaxed en ontspannen. Een andere Tesla rijder die dezelfde route reed, en die ze dus telkens tegen kwam, had het helemaal gehad. SuC zitten niet altijd aan de snelweg dus geregeld even een stuk eraf om op te laden.
900 km in 15 uur lijkt mij ook wel wat lang.

Ben zelf aan het plannen geweest met ABRP voor onze wintersport maar kom niet aan 15 uur gelukkig.
Maar ik word er nog niet vrolijk van als ik naar m’n dagelijkse range kijk hier in NL met rond de 4 graden deze weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mso

mso

Caelorum schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 22:47:
@mso 1x is TACC, 2x is autopilot. Meer handelingen zou niet nodig moeten zijn. Zou maar eens naar je hendeltje laten kijken als het bij jouw auto wel nodig is..
Weet ik, ik bedoel de autopilot want blijf graag binnen de lijntjes ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
@fRiEtJeSaTe als je snel scrolt hoogt die per 5 op/af. De eerste keer gaat die op de 5-tal zitten voordat die per 5 verandert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mso

mso

Caelorum schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 22:50:
@fRiEtJeSaTe als je snel scrolt hoogt die per 5 op/af. De eerste keer gaat die op de 5-tal zitten voordat die per 5 verandert.
Werkt niet met autopilot als er een maximum snelheid is. Dan houdt hij de maximale snelheid aan die mag op de betreffende weg..Soms wil je ook 130 op autopilot rijden waar je 120 mag :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Caelorum schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 22:24:
[...]

Er staat letterlijk in de handleiding dat als 12v aanstaat en de auto op slot is die methode. Niet werkt. 99% zeker dat doe gast in de video zijn auto van het slot had.
Onder normale omstandigheden zou het dus gewoon ok moeten zijn, zolang je de 12v accu maar niet leeg last lopen en de auto op slot zet.
Er staar niet specifiek dat de methode niet werkt als er nog 12v op zit toch? Ik kan me voorstellen dat die escape altijd werkt. Wat als er iets is en de auto is dicht? Of crash en het scherm is defect? Dan moet de brandweer bv de auto wel spanningsloos kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19-09 21:13

A13X

Dude

Novadecasa schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 22:47:
[...]

900 km in 15 uur lijkt mij ook wel wat lang.

Ben zelf aan het plannen geweest met ABRP voor onze wintersport maar kom niet aan 15 uur gelukkig.
Maar ik word er nog niet vrolijk van als ik naar m’n dagelijkse range kijk hier in NL met rond de 4 graden deze weken.
Dit was een sr+ en dan met de ingebouwde navigatie door een collega.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe
mso schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 22:52:
[...]

Werkt niet met autopilot als er een maximum snelheid is. Dan houdt hij de maximale snelheid aan die mag op de betreffende weg..Soms wil je ook 130 op autopilot rijden waar je 120 mag :9
Dit is bij mij vaker niet dan wel. Soms krijg ik idd de melding "automatisch sturen begrensd op X km/u" maar vaak kan ik gewoon 10/15 km/u of meer boven snelheidslimiet zitten. Geen idee waar dat aan ligt, want de maximumsnelheid klopt op dat moment wel gewoon op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mso

mso

Hatsjoe schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 22:58:
[...]

Dit is bij mij vaker niet dan wel. Soms krijg ik idd de melding "automatisch sturen begrensd op X km/u" maar vaak kan ik gewoon 10/15 km/u of meer boven snelheidslimiet zitten. Geen idee waar dat aan ligt, want de maximumsnelheid klopt op dat moment wel gewoon op het scherm.
Haha ok das weer een andere variant, blijft software...ik had gisteren bijvoorbeeld ineens na een update dat mijn achterlichten het niet meer deden...reed in het donker en allemaal mensen seinen maar ik zag geen melding op het scherm oid dus gestopt en gekeken. Daarna reset en deden mijn achterlichten het weer. Zitten nog best vaak software glitches in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novadecasa
Raym09 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 22:57:
[...]

Dit was een sr+ en dan met de ingebouwde navigatie door een collega.
Ik heb het ook over een SR+, met standaard ingebouwde navigatie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 14:44
Hatsjoe schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 22:58:
[...]

Dat ligt aan het type weg. Ik merk vaker bij 80 of 100 wegen, waar er geen geleiderail tussen de rijstroken zit dat autopilot dan de snelheid limiteert. Heeft dus te maken met de veiligheid.

En op sommige stukken zal autopilot ook de snelheid omlaag gooien i.v.m. scherpe bochten of af/opritten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
Remz schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 23:01:
[...]

Dat ligt aan het type weg. Ik merk vaker bij 80 of 100 wegen, waar er geen geleiderail tussen de rijstroken zit dat autopilot dan de snelheid limiteert. Heeft dus te maken met de veiligheid.

En op sommige stukken zal autopilot ook de snelheid omlaag gooien i.v.m. scherpe bochten of af/opritten.
TACC doet dat zelfs al bij mij. Dat begint toch wel vrij kansloos te worden nu. Gebruik het bijna nergens meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eric_nl
Inspired schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 22:52:
[...]

Er staar niet specifiek dat de methode niet werkt als er nog 12v op zit toch? Ik kan me voorstellen dat die escape altijd werkt. Wat als er iets is en de auto is dicht? Of crash en het scherm is defect? Dan moet de brandweer bv de auto wel spanningsloos kunnen krijgen.
Toch wel, op pagina 21 van de handleiding staat:

Opmerking: Als de Model 3 is vergrendeld en
over 12V-voeding beschikt, wordt de voorbak
niet op de volgende manier geopend.

De enige mogelijkheid om de HV batterij te ontkoppelen is via de 2e loop, die zich bevindt onder de trim van het kleine ruitje rechts achter (staat in de first responder guide)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
15 uur voor 900km.. pff. Dan had ik een ICE gepakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remz
Novadecasa schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 23:03:
[...]

TACC doet dat zelfs al bij mij. Dat begint toch wel vrij kansloos te worden nu. Gebruik het bijna nergens meer.
Nog leuker, TACC remt soms voor invoegend verkeer, terwijl je op de linkerbaan rijdt.
Situatie:

Je rijdt hier op de A7 op de linkerbaan met 130. Op de rechterbaan rijdt een auto/vrachtwagen met 100. De invoegstrook is leeg.
Op het moment dat je net achter de auto/vrachtwagen rijdt en je passeert de invoegstrook, zal TACC/Autopilot keihard remmen, en dat terwijl je op de linkerstrook rijdt... Kansloos inderdaad, tijd voor een updatetje van de tiles (dit specifieke geval zit er al in sinds juni 2019).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kv83
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-08 14:57
kv83 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 10:53:
[...]

Dat maakt niets uit, toch? Het gaat om premium connectivity, en SR+ heeft op dit moment ook premium connectivity.
Even hierop terugkomend. Ik heb vanmiddag de laatste update geïnstalleerd, en toen kon ik wel gewoon een spotify-account aanmaken voor de auto. Dus SR+ heeft ook gewoon gratis spotify op dit moment :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mso

mso

Heeft iemand de volgende melding al gehad?

'Automatisch sturen niet beschikbaar voor de rest van de rit'

Ik heb die nu al aantal keer gehad en dan moet je eerst je auto stil / uit zetten en dan kan je autopilot weer gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kv83
mso schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 23:11:

Ik heb die nu al aantal keer gehad en dan moet je eerst je auto stil / uit zetten en dan kan je autopilot weer gebruiken.
Je krijgt dit als je niet je handen aan het stuur houdt tijdens autopilot. Eerst knippert ie blauw, dan rood en dan gaat ie uit en heb je geen autopilot meer totdat je auto stopt als ik het me goed herinner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
mso schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 23:11:

Ga je boven de 150km/u 8)7

Zie je de lijnen, snelheid en evt andere auto's verdwijnen in het scherm? Zo ja, dan crasht je Autopilot hardware. Als het niet over gaat na een reboot (beide knopjes van je stuur ingedrukt houden tot het scherm zwart gaat) even via de app een service afspraak maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mso

mso

kv83 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 23:13:
[...]

Je krijgt dit als je niet je handen aan het stuur houdt tijdens autopilot. Eerst knippert ie blauw, dan rood en dan gaat ie uit en heb je geen autopilot meer totdat je auto stopt als ik het me goed herinner.
Lik op stuk beleid?! Dat is wel heel naar. Kan dat niet uitgezet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mso

mso

Remz schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 23:13:
[...]

Ga je boven de 150km/u 8)7

Zie je de lijnen, snelheid en evt andere auto's verdwijnen in het scherm? Zo ja, dan crasht je Autopilot hardware. Als het niet over gaat na een reboot (beide knopjes van je stuur ingedrukt houden tot het scherm zwart gaat) even via de app een service afspraak maken.
Ik zie nog wel gewoon andere auto's op het scherm + lijnen en snelheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
mso schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 23:15:
[...]

Ik zie nog wel gewoon andere auto's op het scherm + lijnen en snelheid
Die zie je altijd.
Je zal wel iets hebben gedaan dat niet netjes was ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:33
BossHogg schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 22:00:
Ik ben van plan om een Thule fietsenrek kopen voor aan de achterbak. Volgens de beschrijving is dat te doen en omdat ik geen trekhaak heb - waarvoor dan aan de leasemaatschappij om dat te vergeten - is dit de enige werkbare oplossing voor twee fietsen.

Mijn vraag is hoe ik een lightbar kan aansluiten; er zit immers geen 7 of 13 pins 12v aansluiting achterop de auto. Als er twee fietsen voor mijn lichten hangen zie je remlichten en de kleine richtingaanwijzers niet echt.
Kan ‘iedere’ trekhaakfirma dat voor me doen of wordt dit een uitgebreid klusproject voor mijzelf?
Aftermarket trekhaak? Mag je niks trekken, maar wel een fietsendrager. En volgens mij moet je dan sowieso een lichtbalk hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mso

mso

bottom line schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 23:15:
[...]

Die zie je altijd.
Je zal wel iets hebben gedaan dat niet netjes was ;)
Like? Te hard niet want de autopilot hield de snelheid die maximaal toegestaan was. Heeft het te maken met handen aan het stuur oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kv83
mso schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 23:17:
[...]

Like? Te hard niet want de autopilot hield de snelheid die maximaal toegestaan was. Heeft het te maken met handen aan het stuur oid?
Zoals ik zeg. Als je je handen niet aan het stuurt houdt, gaat ie uit. Het is meer een drive assistent op dit moment dan FSD. Dat wil zeggen, je moet zelf blijven meesturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
mso schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 23:17:
[...]

Kan goed zijn. Als autopilot beslist dat je deze rit niet meer mag rijden met autopilot, heb je iets te uitgebreid gebruik gemaakt van de autonome functies. Dat ligt niet aan een bug.
Iets meer druk zetten op het stuur als je regelmatig nags/meldingen krijgt van het scherm.

[ Voor 4% gewijzigd door bottom line op 07-01-2020 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mso

mso

Ok thanks voor de tip werkt toch weer anders dan mijn vorige auto met autopilot 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
Remz schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 23:01:
[...]

Vandaag 2x meegemaakt bij een lichte verzakking in de snelweg (even deinen in de veren zeg maar). Abrupt inhouden; kort, maar irritant genoeg. TACC is in NL echt onbruikbaar. Leuk voor ‘s nachts of op zondagochtend, als je remi alleen bent.

Ik hoop dat Tesla ook naar de Europese userbase luistert.

[ Voor 4% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 07-01-2020 23:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
Ff wat anders.
“Spötify” en “over 2 kilometers”? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:54
mso schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 23:14:
Lik op stuk beleid?! Dat is wel heel naar. Kan dat niet uitgezet worden?
Ik weet niet hoe het in de Model 3 zit, maar in de Model S moet je toch echt wel heel erg afwezig zijn als je alle meldingen niet ziet. Ik heb het in 1.5 jaar slechts één keer gehad (40.000+km).

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Pagina: 1 ... 9 ... 517 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
  • Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
  • Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.

Gerelateerde topics: