Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 517 Laatste
Acties:
  • 3.163.743 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:18

SeatRider

Hips don't lie

Dnz0 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 16:02:
Zijn er mensen die de melding "maak verbinding met wifi voor toegang tot theater" krijgen wanneer je op theater klikt? Het lijkt niet meer te werken met LTE na de update naar de laatste versie 2019.40.50.7
Kon eerst youtube en netflix kijken, nu kan het alleen nog met wifi.
Dat zou wel even waardeloos zijn als dat zo was :(

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBasta
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 15:22
Fermion schreef op maandag 6 januari 2020 @ 16:41:
[...]

Zit wel te grappen, maar ben wel benieuwd hoe dit zal aflopen. Ze willen graag alles (overheid) maar het kost wel allemaal serieus geld voordat je alles hebt staan (het is 9 cent bovenop de . Geen enkele vorm van subsidie of wat dan ook. Doe het graag voor het milieu, binnenkort zal mijn 2e auto in het huishouden moeten worden vervangen, lease, denk aan elektrisch. Alleen is de M3 niet echt een grote wagen. De grotere elektrische wagens vallen behoorlijk duurder uit en de range is ballaberd. Daar rij ik in een mooie Audi A4 voor, of een BMW 5 serie. Alleen thuis krijg ik dat niet verkocht 🙄
De belasting op energie neemt juist enorm af boven de 10.000 kWh? Lijkt me alleen maar slimmer om er (ver) boven te zitten. In de bron even naar beneden scrollen...

https://www.belastingdien...3b-4c97-bc7a-802790bd1110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Fermion schreef op maandag 6 januari 2020 @ 11:45:
[...]

Interessant voor lease wagens met een laadpas.
Wanneer jij thuis een slimme laadpaal plaatst en regelt je eigen backoffice abonnement voor (ongeveer) 5 euro per maand, dan bepaal jij het kWh tarief (je backoffice stuurt automatisch de rekening naar je leasebedrijf) dat per maand op je rekening wordt gestort. Zelf een tarief van 0,32 ex.btw ingesteld.
Lekker je werkgever naaien met een veel te hoog tarief? Goeie tip zeg! |:(
Daarnaast mag het ook niet (als particulier geld verdienen aan het verkopen van stroom), de vraag is enkel hoe groot de pakkans is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
SeatRider schreef op maandag 6 januari 2020 @ 17:15:
[...]

Werkt hier nog prima op .7!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:40
Hatsjoe schreef op maandag 6 januari 2020 @ 17:06:
[...]
Heb je via het menu op de knop gedrukt om de spiegels te laten inklappen en daarna weer via diezelfde knop de spiegels laten uitklappen? Ik heb het zelfde wel eens gehad en dat loste het op. Ik zou nooit zelf aan die spiegels gaan zitten trekken, je maakt het mechanische deel aan de binnenkant zo stuk.
Ja, dat was het eerste wat ik probeerde. Ook naar P en terug loste het niet op, zelfde voor reset. Echt pas na zelf met kracht rechttrekken dat die het semi deed, en daarna twee keer dicht -> open -> dicht voordat die weer helemaal normaal deed. Dat tikken dat die daarbij deed leek ook wel alsof een tandwieltje weer even recht klikte, dus zal vast iets mechanische hebben geforceerd. Maarja, het is dat of niet rijden, want zonder die spiegel zie je helemaal niets meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 21:33
Dnz0 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 16:02:
Zijn er mensen die de melding "maak verbinding met wifi voor toegang tot theater" krijgen wanneer je op theater klikt? Het lijkt niet meer te werken met LTE na de update naar de laatste versie 2019.40.50.7
Kon eerst youtube en netflix kijken, nu kan het alleen nog met wifi.
Het is wel van belang voor dit soort dingen om erbij te zeggen of je premium connectivity hebt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snarf70
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 08-09 08:50
ybos schreef op maandag 6 januari 2020 @ 12:59:
[...]

Weet je zeker dat het NL tarief ex btw is :? Omdat in het scherm ook gewoon een kwartje aangegeven staat en in NL moet je bedragen incl btw aangeven bij particulieren. Aangezien er ook particulieren zijn die een Tesla rijden zou je er vanuit mogen gaan dat het bedrag inclusief is :?
Even gechecked en je hebt helemaal gelijk. Copy-paste foutje 👍

M3P - Zwart - Zwart - Levering: 20/12/24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10:02
SeatRider schreef op maandag 6 januari 2020 @ 17:15:
[...]

Zolang spotify maar blijft werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snarf70
T7D_Sneezy schreef op maandag 6 januari 2020 @ 16:25:
[...]

Daar is Tesla niet eenduidig in. Sommige auto's uit onze vloot kunnen wel laden bij SUC en bouwen dan een schuld op, bij anderen doet de SUC het gewoon niet meer.
Wat is het probleem om je privé credit card in te vullen en eens in de zoveel tijd te declareren?
Als het niet anders kan, dan moet het maar, maar de auto is niet van mij maar van de LM. En ze kunnen me ook niet verplichten om een creditcard te hebben (die heb ik toevallig wel, maar dat staat los van de discussie),dus ik hoor van de LM graag hoe ze hier mee omgaan. Veel makkelijker zou zijn dat de LM alle rekeningen betaald, zoals ze ook doen voor bijvoorbeeld het onderhoud, etc, en de incidentele kosten die gemaakt worden die voor rekening komen van de gebruiker (in mijn geval laden in het buitenland) te verhalen via de werkgever. In principe heb ik niets te maken met Tesla maar alleen met mijn LM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
DaCoTa schreef op maandag 6 januari 2020 @ 17:44:
[...]
Het is wel van belang voor dit soort dingen om erbij te zeggen of je premium connectivity hebt of niet.
Hoe dan ook is het raar aangezien het enabled is voor iedereen. Maar kan natuurlijk een glitch zijn of gewoon dat ze van gedachten zijn verandert over de ingangsdatum van betalen voor de SR+ rijders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recci
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-09 22:41
DennusB schreef op maandag 6 januari 2020 @ 16:00:
[...]

Gemeente / politie ff bellen, grote kans dat ze dan een boete uitschrijven
De gemeente is op die momenten niet bereikbaar en soms word ik dagen later door de handhaving teruggebeld dat ze er ‘vaker naar gaan kijken’. Maar zonder resultaat. Politie lijkt me wat overkill..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 08:44
Mijn Model 3 wordt zo opgehaald.. thuis geparkeerd. Parking brake errors. Kon niet meer vooruit/achteruit, ramen van deur gaan niet meer omlaag. Allerlei resets uitgevoerd, helaas. Denk een stuk of 10 errors. Nog geen 1000km.

[ Voor 6% gewijzigd door Intronic op 06-01-2020 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Intronic schreef op maandag 6 januari 2020 @ 19:40:
Mijn Model 3 wordt zo opgehaald.. thuis geparkeerd. Parking brake errors. Kon niet meer vooruit/achteruit, ramen van deur gaan niet meer omlaag. Allerlei resets uitgevoerd, helaas. Denk een stuk of 10 errors. Nog geen 1000km.
Ook de 12V losgekoppeld gehad? Hielp ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TweakerVincent schreef op maandag 6 januari 2020 @ 18:45:
[...]

Zolang spotify maar blijft werken
Zonder premium connectivity op LTE niet.
Caelorum schreef op maandag 6 januari 2020 @ 18:52:
[...]

Hoe dan ook is het raar aangezien het enabled is voor iedereen. Maar kan natuurlijk een glitch zijn of gewoon dat ze van gedachten zijn verandert over de ingangsdatum van betalen voor de SR+ rijders.
Hoezo dan? Het is nu een soort van trial. Mensen laten zien wat het is en dan geld vragen. In de US zijn de abo’s er al. Hier ook snel neem ik aan.

[ Voor 53% gewijzigd door Inspired op 06-01-2020 20:02 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
CyBeRSPiN schreef op maandag 6 januari 2020 @ 19:55:
[...]

Ook de 12V losgekoppeld gehad? Hielp ook niet?
Nee, kan ik dat zelf veilig doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Intronic schreef op maandag 6 januari 2020 @ 20:03:
[...]
Nee, kan ik dat zelf veilig doen?
Eerste 2 minuten van dit filmpje: YouTube: Tesla Model 3 12v Battery Replacement
Maar eerlijk gezegd denk ik niet dat dit gaat helpen, klinkt eerder alsof er iets goed mis zit wat door Tesla gefixt moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
CyBeRSPiN schreef op maandag 6 januari 2020 @ 20:07:
[...]

Eerste 2 minuten van dit filmpje: YouTube: Tesla Model 3 12v Battery Replacement
Maar eerlijk gezegd denk ik niet dat dit gaat helpen, klinkt eerder alsof er iets goed mis zit wat door Tesla gefixt moet.
Ok duidelijk. Ik laat tesla wel hun gang gaan, ze komen zo dus ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Recci schreef op maandag 6 januari 2020 @ 15:56:
[...]

En ik voel me al schuldig als het door omstandigheden niet lukt hem <30min te verplaatsen als hij vol is. Omdat ik weet hoe ruk het is om 's avonds (laat) thuis te komen en niet te kunnen laden. In mijn wijk staat er soms 1-2dagen achter elkaar een Golf GTE aan de lader. Kom ik om 16.00 thuis, is hij al vol (zandloper op de paal) en de volgende ochtend staat hij er nog. Soms kom ik 's middags weer thuis en staat hij er nog steeds... briefje onder de ruit gedaan maar 0.0 actie.
Dat klinkt als mijn straat 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Snarf70 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 18:51:
[...]

Als het niet anders kan, dan moet het maar, maar de auto is niet van mij maar van de LM. En ze kunnen me ook niet verplichten om een creditcard te hebben (die heb ik toevallig wel, maar dat staat los van de discussie),dus ik hoor van de LM graag hoe ze hier mee omgaan. Veel makkelijker zou zijn dat de LM alle rekeningen betaald, zoals ze ook doen voor bijvoorbeeld het onderhoud, etc, en de incidentele kosten die gemaakt worden die voor rekening komen van de gebruiker (in mijn geval laden in het buitenland) te verhalen via de werkgever. In principe heb ik niets te maken met Tesla maar alleen met mijn LM
Als je er zo inzit is het toch simpel: niet laden bij een SuC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrwolf schreef op maandag 6 januari 2020 @ 20:12:
[...]

Nou ergens heeft hij wel een punt, je kiest een Tesla mede door het supercharger netwerk. Leaseplan heeft het uiteindelijk ook opgelost met Tesla. Dus waarom zouden andere leasemij’s dit ook niet kunnen regelen.

Voorlopig koppel ik ook nog geen cc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Inspired schreef op maandag 6 januari 2020 @ 19:56:
[...]
Hoezo dan? Het is nu een soort van trial. Mensen laten zien wat het is en dan geld vragen. In de US zijn de abo’s er al. Hier ook snel neem ik aan.
Als ze initieel volgende maand hadden willen laten ijngaan, maar het nu pas over 4 maanden is kan ik het me voorstellen dat ze het weer ongedaan hebben gemaakt. Allemaal speculaties natuurlijk en heb zelf nog niet gechecked bij mij of ik het 'probleem' ook heb.
Hoe dan ook is in de US ook gewoon echt aangekondigd dat dat de reden was. Voor de rest van de wereld niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-09 15:48

DeFeCt

je wéét toch

Vandaag op mijn ritje van Den Haag naar Emmen helaas weer moeten vaststellen dat de alternatieve routes op basis van file info toch niet heel goed werken (lees niet). Door een ongeval op de A28 een uur vertraging tussen Amersfoort en Zwolle, de navigatie in de M3 kwam echter niet met een alternatief. Op basis van de verkeersinfo op de radio toch maar even Waze aangeslingerd en wat er op de radio al werd geadviseerd, werd bevestigd door Waze, omrijden van de A1 en A50. Dit is nu al de derde keer dat de Tesla mij rechtstreeks een file instuurt terwijl er betere alternatieven zijn... Zijn er mensen die dit herkennen?

On a positive note... de controller van de Action doet het prima :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Inspired schreef op maandag 6 januari 2020 @ 19:56:
[...]

Zonder premium connectivity op LTE niet.
Is dat zo? Het werkte namelijk al via LTE zonder premium connectivity (satellite info en traffic info)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 13:33

Sjod

Ik ben goed luisterend

Verwijderd schreef op maandag 6 januari 2020 @ 20:23:
[...]

Nou ergens heeft hij wel een punt, je kiest een Tesla mede door het supercharger netwerk. Leaseplan heeft het uiteindelijk ook opgelost met Tesla. Dus waarom zouden andere leasemij’s dit ook niet kunnen regelen.

Voorlopig koppel ik ook nog geen cc.
Wij hebben een Tankpas via Athlon (ximo) en deze kun je gewoon als creditcard koppelen aan je tesla account. (En ook aan Fastned/ionity etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 22:32
Sjod schreef op maandag 6 januari 2020 @ 21:12:
[...]

Wij hebben een Tankpas via Athlon (ximo) en deze kun je gewoon als creditcard koppelen aan je tesla account. (En ook aan Fastned/ionity etc)
Ha, nooit geprobeerd. Ik heb een laadpas van MTC (multitankcard), toen ik hen hier een halfjaar geleden over belden zeiden ze dat SuC gewoon niet werkt. In de praktijk kan ik het gewoon declareren, maar die kaart als CC instellen zou nog veel handiger zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmuggs
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

Intronic schreef op maandag 6 januari 2020 @ 20:11:
[...]

Ok duidelijk. Ik laat tesla wel hun gang gaan, ze komen zo dus ben benieuwd.
Mijn Model 3 staat al sinds kerst bij Tesla met een 12v probleem, het is nog steeds onduidelijk wat het issue is.
Nog geen 500km gereden.
We doen het voor nu maar met de leen Model S.

ICE ICE Baby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
djmuggs schreef op maandag 6 januari 2020 @ 21:27:
[...]

Mijn Model 3 staat al sinds kerst bij Tesla met een 12v probleem, het is nog steeds onduidelijk wat het issue is.
Nog geen 500km gereden.
We doen het voor nu maar met de leen Model S.
Nou lekker dan, mijne is net meegenomen. Raam ging niet goed dicht dus hopelijk daar niet teveel vochtissues door. Morgenmiddag maar eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBasta
ybos schreef op maandag 6 januari 2020 @ 12:59:
[...]

Weet je zeker dat het NL tarief ex btw is :? Omdat in het scherm ook gewoon een kwartje aangegeven staat en in NL moet je bedragen incl btw aangeven bij particulieren. Aangezien er ook particulieren zijn die een Tesla rijden zou je er vanuit mogen gaan dat het bedrag inclusief is :?
Op deze pagina kan je het van alle landen gewoon opzoeken. In Denemarken is de Supercharger 2 x zo goedkoop als traag openbaar laden :? . Als ik daar deze zomer ben rijdt ik wel naar de SuC :9

https://www.tesla.com/nl_NL/support/supercharging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBreda
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 21-10-2021
Misschien een rare vraag, maar voice commands doe je die in het Nederlands (of Engels)?

M3, LR, White, Black, Aero, auto geleverd 14/12/2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:06

Bever!

3

BigBreda schreef op maandag 6 januari 2020 @ 21:58:
Misschien een rare vraag, maar voice commands doe je die in het Nederlands (of Engels)?
Nu in geen enkele taal, bugged sinds paar updates. Was in nl prima eerder

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeFeCt schreef op maandag 6 januari 2020 @ 20:59:
[...]

Is dat zo? Het werkte namelijk al via LTE zonder premium connectivity (satellite info en traffic info)
Tijdelijk ja. Bij intro van v10. We moeten straks allemaal betalen. Net zoals in de US. Met een LR/P vanaf jaar na koop, SR+ers wanneer het abo er is in Europa.

Alleen basic LTE blijft gratis. Wat de SR+ voor v10 had dus.

[ Voor 17% gewijzigd door Inspired op 06-01-2020 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeFeCt schreef op maandag 6 januari 2020 @ 20:56:
Vandaag op mijn ritje van Den Haag naar Emmen helaas weer moeten vaststellen dat de alternatieve routes op basis van file info toch niet heel goed werken (lees niet). Door een ongeval op de A28 een uur vertraging tussen Amersfoort en Zwolle, de navigatie in de M3 kwam echter niet met een alternatief. Op basis van de verkeersinfo op de radio toch maar even Waze aangeslingerd en wat er op de radio al werd geadviseerd, werd bevestigd door Waze, omrijden van de A1 en A50. Dit is nu al de derde keer dat de Tesla mij rechtstreeks een file instuurt terwijl er betere alternatieven zijn... Zijn er mensen die dit herkennen?

On a positive note... de controller van de Action doet het prima :)
Heb dezelfde ervaring. Gebruik op lange ritten altijd Waze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Inspired schreef op maandag 6 januari 2020 @ 22:17:
[...]

Tijdelijk ja. Bij intro van v10. We moeten straks allemaal betalen. Net zoals in de US. Met een LR/P vanaf jaar na koop, SR+ers wanneer het abo er is in Europa.

Alleen basic LTE blijft gratis. Wat de SR+ voor v10 had dus.
Zo erg is die 10 euro p maand nou ook weer niet. Betaal het graag voor spotify

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 11:30
Ik zit momenteel ook bij de dealer (gelukkig goede koffie) te wachten op mijn paar puntjes reparatie.. Als het goed is vandaag klaar, anders leen auto mee en morgen halen (weer 100 mile heen en weer zucht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kv83
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-08 14:57
TweakerVincent schreef op maandag 6 januari 2020 @ 22:41:
[...]

Het is niet inclusieg spotify abbo toch? Daar moet je nog een keer apart voor betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snarf70
mrwolf schreef op maandag 6 januari 2020 @ 20:12:
[...]

Het zit zo: ik heb de auto sinds 19 december en ben er vorige week mee op vakantie gegaan naar Oostenrijk. Door de feestdagen en de chaos bij de LM’s en laadboeren is mijn laaddruppel van TNM/MTC nog niet binnen. Ik heb wel het pasnummer door gekregen na navraag bij de LM en daardoor dit nummer kunnen koppelen aan Fastned. Ik kan dus al op kosten van de LM laden bij Fastned en bij TNM. Ik heb niet begrepen van mijn LM dat ik niet bij SuC’s mag laden. Dus op vakantie kon ik 2 dingen doen: laden via de Fastned app of bij laadstations die via de TNM app geactiveerd kunnen worden, of bij de SuC’s van Tesla. Ik heb voor het gemak gekozen van de SuC’s omdat de wagen zelf me er heen leidt via de NAV. Ik ging ervan uit dat de kosten voor laden via de SuC’s buiten welke laadpasprovider dan ook rechtstreeks met mijn LM geregeld wordt. Dus buiten de contracten van mijn LM met TNM om. Net zoals de rekening voor onderhoud die je waarschijnlijk bij een Tesla SC moet laten uitvoeren. Dat klopt misschien niet en moet ik inderdaad gaan declareren. Ik hoop daar deze week van mijn LM meer over te horen. Ik heb het idee dat ze momenteel nog erg druk zijn met het verwerken van het een en ander, want er is nog weinig communicatie tot zover.... Declareren is natuurlijk geen ramp, maar als ik het niet hoef te doen.... vandaar mijn keuze tot nu toe voor het gebruik van de SuC’s

[ Voor 7% gewijzigd door Snarf70 op 06-01-2020 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TweakerVincent schreef op maandag 6 januari 2020 @ 22:41:
[...]

Ik heb al Spotify family, dus ik betaal er al voor. Vind eigenlijk dat de LR en P dit gewoon wel inbegrepen mogen hebben...

Net als het gratis laden bij S en X.

Denk dat ik dan eerder mijn mobiele abbo ophoog naar onbeperkt internet en die dan koppel als hotspot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonsaiboom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 11:35
Verwijderd schreef op maandag 6 januari 2020 @ 22:52:
[...]

Ik heb al Spotify family, dus ik betaal er al voor. Vind eigenlijk dat de LR en P dit gewoon wel inbegrepen mogen hebben...

Denk dat ik dan eerder mijn mobiele abbo ophoog naar onbeperkt internet en die dan koppel als hotspot.
Dat moet je dan ook elke keer doen als je het wil gebruiken want zodra je hem in drive zet verliest hij zijn connectie met wifi. Best irritant.

Ik denk zelf dat ik de premium connectivity het niet waard vind wat er nu geboden wordt. Als de navigatie daardoor echter bijvoorbeeld de kwaliteit Google maps zou zijn ipv wat het nu is, dan wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 18:13
Inspired schreef op maandag 6 januari 2020 @ 22:29:
[...]

Heb dezelfde ervaring. Gebruik op lange ritten altijd Waze.
Zou goed zijn als Waze erop zou komen ipv Google Maps toch. Waze is ook op van google maps maar is community driven - dit kan alleen maar bijdragen aan ecosysteem zowel van tesla en google en dan niet als website, maar als aparte app

[ Voor 5% gewijzigd door jzoin2 op 06-01-2020 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
@jzoin2 de kaartinfo in een tesla is van Google Maps, maar het routingalgoritme is van Tesla zelf. Ze rapen daarvoor informatie van verschillende bronnen bijeen. De reden, gaven ze zelf aan, is dat er geen andere partij is die rekening houd tijdens navigeren met de soc van de auto en de mogelijke laadpunten langs een route. Dit is ook waarom tesla zelf een compleet andere route geeft dan bijv. waze en Google Maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bove027
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:37
Recci schreef op maandag 6 januari 2020 @ 15:56:
[...]
In mijn wijk staat er soms 1-2dagen achter elkaar een Golf GTE aan de lader. Kom ik om 16.00 thuis, is hij al vol (zandloper op de paal) en de volgende ochtend staat hij er nog. Soms kom ik 's middags weer thuis en staat hij er nog steeds... briefje onder de ruit gedaan maar 0.0 actie.
Hier is het een Opel Ampera... Heel irritant. De Tesla's worden redelijk snel weggehaald valt me op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Dude
  • Laatst online: 17-02-2020
bove027 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 00:06:
[...]

Hier is het een Opel Ampera... Heel irritant. De Tesla's worden redelijk snel weggehaald valt me op.
Bij mij twee plug-ins, waarvan er één de paal als die van hem beschouwt. Met kerst hele week eraan gelaten en niet open doen bij aanbellen. Sneu neus.

Ik heb verder bij diezelfde paal heel vaak problemen met laden (terwijl ik dat elders nooit heb en met de egolf die ik hiervoor reed ook niet bij die paal):
- bij koppelen en laadpas een foutmelding op de paal terwijl de tesla zegt klaar om te laden
- Opladen starten en na 10 min weer stoppen en ook de melding geven “laden voltooid met XX km”
- opladen inplannen keurig aangeven “klaar om 07:00” om vervolgens ‘s ochtends erachter te komen dat ‘ie niet is opgeladen..

Herkent iemand dit ook? Wellicht heeft dat laatste te maken met dat ik soms op start opladen druk (omdat ik nu wil laden), maar wel een standaard geplande laad sessie aan heb staan (om 7u wegrijden), omdat ik te lui ben om dat dan uit te zetten, maar er ook stiekem van uitga dat “nu laden” dat overruled..

Edit: Net check gedaan om ‘m opnieuw aan te zetten, staat “controleer energiebron”. Hmm.

[ Voor 7% gewijzigd door De Dude op 07-01-2020 06:35 ]

Well, that’s just like, your opinion man.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Caelorum schreef op maandag 6 januari 2020 @ 23:43:
@jzoin2 de kaartinfo in een tesla is van Google Maps, maar het routingalgoritme is van Tesla zelf. Ze rapen daarvoor informatie van verschillende bronnen bijeen. De reden, gaven ze zelf aan, is dat er geen andere partij is die rekening houd tijdens navigeren met de soc van de auto en de mogelijke laadpunten langs een route. Dit is ook waarom tesla zelf een compleet andere route geeft dan bijv. waze en Google Maps.
Net zoiets als rated range, het is een paar keer per jaar handig om te weten, maar al het woon werk verkeer niet nodig.

Wat jij zegt is leuk voor vakanties en lange ritten, maar 95% van de ritten hoeft hij alleenmaar de snelste route te navigeren.

File informatie van Google Maps klopt ook slecht hier. Eigenlijk val ik altijd weer terug op Apple kaarten. Ook die zit er wel eens naast, maar tot nu toe werkt Apple kaarten het beste in de stad van iedereen.

Ik moet iedere dag Leiden door (N206) en ze hebben er allemaal moeite mee. Terwijl een zijstraat nemen soms wel een half uur op de complete rit scheelt. Dat is 100% tijdswinst door een zijstraat te nemen.

Waze is veel te zenuwachtig, die wil veel te snel zijstraten nemen, overal en nergens.

Google maps en dus de tesla wil altijd maar de N206 af, ook als de Churchilllaan helemaal vast staat.

Apple kaarten neemt toch vaak de meest logische afweging. Ook niet altijd, maar een betere heb ik nog niet gevonden.
De Dude schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 06:06:
[...]

Bij mij twee plug-ins, waarvan er één de paal als die van hem beschouwt. Met kerst hele week eraan gelaten en niet open doen bij aanbellen. Sneu neus.

Ik heb verder bij diezelfde paal heel vaak problemen met laden (terwijl ik dat elders nooit heb en met de egolf die ik hiervoor reed ook niet bij die paal):
- bij koppelen en laadpas een foutmelding op de paal terwijl de tesla zegt klaar om te laden
- Opladen starten en na 10 min weer stoppen en ook de melding geven “laden voltooid met XX km”
- opladen inplannen keurig aangeven “klaar om 07:00” om vervolgens ‘s ochtends erachter te komen dat ‘ie niet is opgeladen..

Herkent iemand dit ook? Wellicht heeft dat laatste te maken met dat ik soms op start opladen druk (omdat ik nu wil laden), maar wel een standaard geplande laad sessie aan heb staan (om 7u wegrijden), omdat ik te lui ben om dat dan uit te zetten, maar er ook stiekem van uitga dat “nu laden” dat overruled..

Edit: Net check gedaan om ‘m opnieuw aan te zetten, staat “controleer energiebron”. Hmm.
Nee nooit last van eigenlijk. Misschien toch eens met de laadpaalpartij bellen op het moment dat je de problemen ervaart. Die kunnen vrij veel uitlezen op afstand. Storingsnummer staat op de paal en is meestal 24/7.

Als iemand een week er staat ben ik ook niet te beroerd hem ernaast te zetten en dat zelfde storingsnummer te bellen dat mijn kabel vergrendeld is en niet meer los komt.
Dat doen ze dan van afstand is mijn ervaring.

Ik heb altijd voor nood nog een 8 meter laadkabel in de frunk liggen, dan is de zijne los en kan je gewoon laden!

Hardnekkige laadpaalplakkers vragen om iets grotere maatregelen!

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2020 06:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dplr56
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 02-09 08:15
Sinds een week krijg ik telkens de melding dat de camera in mijn linkerdeurstijl slecht zicht heeft. Lijkt wat vocht achter te zitten. Probleem is alleen bij deze camera. Is dit iets wat ik zelf kan oplossen?

https://imgur.com/IPwNkAh
https://imgur.com/RzpWjQJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
Verwijderd schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 06:36:
[...]
Net zoiets als rated range, het is een paar keer per jaar handig om te weten, maar al het woon werk verkeer niet nodig.

Wat jij zegt is leuk voor vakanties en lange ritten, maar 95% van de ritten hoeft hij alleenmaar de snelste route te navigeren.[...]
Dat is je eigen ervaring. Voor mij persoonlijk is het wel handig. Ik heb een SR+ en voor een goede derde van de ritten waarbij ik navigatie moet aanzetten is het voor mij wel handig om te weten 1) met hoeveel soc ik aan kom en 2) of/waar ik eventueel kan stoppen onderweg. Wat mij betreft is dat routeringsalgoritme dus wel absoluut noodzakelijk.
Ik sta dan wel weer weinig in de file, dus als ik er eens 5min langer over doe is het ook geen probleem. Overigens merk ik dat nu ik het op 2min snelheidswinst voor alternatieve route heb staan, de kaarten wel degelijk vaak een andere route kiest (in mijn geval iig).
Wat ik persoonlijk dan weer mis is dat de andere snelladers zoals fastned er (nog) niet in staan / rekening mee wordt gehouden.
dplr56 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 07:28:
Sinds een week krijg ik telkens de melding dat de camera in mijn linkerdeurstijl slecht zicht heeft. Lijkt wat vocht achter te zitten. Probleem is alleen bij deze camera. Is dit iets wat ik zelf kan oplossen?

Dat is wel heel veel! Denk niet dat dit iets is wat je zelf kan oplossen. Hooguit de airco aan laten staan, mocht de camera in contact staan met de cabine trek je er iig het vocht uit.

[ Voor 20% gewijzigd door Caelorum op 07-01-2020 07:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• incomer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-09 07:51

Volgens mij zijn de camera's verwarmd als je de achteruit/spiegelverwarming aanzet
( YouTube: Heated Cameras on Tesla Autopilot 2.0!! )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

kv83 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 22:47:
[...]

Het is niet inclusieg spotify abbo toch? Daar moet je nog een keer apart voor betalen
er zit toch standaard spotify abbo in de m3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Ik heb ook iets bijzonders in m'n Model 3. Spotify (de ingebouwde) versie werkt als een trein maar sinds een dag of 2 gaat hij niet meer automatisch naar het volgende nummer als een nummer is afgelopen. Er gaat dan zo'n icoontje "draaien" maar verder gaat ie niet. Als ik zelf op verder tik begint ie vrijwel direct het volgende nummer af te spelen. Herkenbaar voor iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Caelorum schreef op maandag 6 januari 2020 @ 23:43:
Alleen de maps overlay is van google. Navigatie date is helaas van Tesla zelf. Dat is ook waarom veel snelheden niet kloppen.

Reden is $$$.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vulcan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 10:45
Bever! schreef op maandag 6 januari 2020 @ 22:09:
[...]

Nu in geen enkele taal, bugged sinds paar updates. Was in nl prima eerder
Van het weekend ook maar geupdatet naar 50.7 (vanaf 42.x) en tot mijn verbazing kreeg ik het wel aan de praat (ik lees zoveel dat het nog steeds niet werkt, vandaar de verbazing). Waar ik voorheen zowel 'Bellen <naam>' als 'Bel <naam>' kon roepen werkt nu alleen 'Bel <naam>'.

In eerste instantie 'Communicatie bel <naam>' geroepen (had ik hier ergens gelezen), en dat werkte ook. Wel een aantal keer 'Command not understood' gehad waar ik dat voorheen nooit had, maar uiteindelijk kreeg ik het wel aan de praat.

Misschien heeft Tesla 't toevallig vanochtend opgelost, lijkt mij niet? :?

Zijn er meer waarbij het nu ook weer werkt? O+

Je kan het laten, je kan het doen of je kan het laten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:24
Klopt het dat de M3 geen verwarmde zij-spiegels heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
-Muncky- schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 08:43:
Dat heeft ie wel!

Acties:
  • +6 Henk 'm!
-Muncky- schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 08:43:
Natuurlijk wel. Gaan aan als je dat achterruitverwarming aan doet. Staat ook netjes in de handleiding.

Waarbij in de handleiding staat dat het alleen voor premium is. Maar volgens mij heeft het ook altijd op de partly premium gezeten.

[ Voor 19% gewijzigd door Inspired op 07-01-2020 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBasta
De Dude schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 06:06:
[...]

Ja ik herken dat ook, heb er zeer vaak last van bij mij op kantoor. Al meerdere keren het storingsnummer gebeld, zij geven aan dat het te maken heeft met load balancing van de laadpalen met de totale energiebehoefte van het bedrijf. Er staan hier in 1 sectie 80 palen en blijkbaar fluctueert de energiebehoefte (van de fabriek / kantoren) gedurende de dag nogal. Mijn auto laad hier zelden met 11KW, meestal 5 a 6 en stopt tussendoor meermaals (krijg dan ook laden voltooid push bericht). Ik doe verder niks (ben hier toch de hele dag ;)) en dan start het laden uiteindelijk weer. Bij palen buiten het bedrijf heb ik dit probleem nooit.
DennusB schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 08:13:
Ik heb ook iets bijzonders in m'n Model 3. Spotify (de ingebouwde) versie werkt als een trein maar sinds een dag of 2 gaat hij niet meer automatisch naar het volgende nummer als een nummer is afgelopen. Er gaat dan zo'n icoontje "draaien" maar verder gaat ie niet. Als ik zelf op verder tik begint ie vrijwel direct het volgende nummer af te spelen. Herkenbaar voor iemand?
Ja heb ik tijdje geleden ook gehad. Auto gereset en opnieuw ingelogd bij Spotify heeft het voor mij opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
MrBasta schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 08:46:

[...]

Ja heb ik tijdje geleden ook gehad. Auto gereset en opnieuw ingelogd bij Spotify heeft het voor mij opgelost.
Oke, klinkt hoopvol. Welke reset heb je gedaan? Die vanuit het service menu of met beide stuurknopjes ingedrukt + rem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBasta
DennusB schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 08:47:
[...]

Oke, klinkt hoopvol. Welke reset heb je gedaan? Die vanuit het service menu of met beide stuurknopjes ingedrukt + rem?
Beide stuurknoppies (rem maakt niks uit, tijdje geleden gedebunked)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Dude
Verwijderd schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 06:36:
[...].

Als iemand een week er staat ben ik ook niet te beroerd hem ernaast te zetten en dat zelfde storingsnummer te bellen dat mijn kabel vergrendeld is en niet meer los komt.
Dat doen ze dan van afstand is mijn ervaring.

Ik heb altijd voor nood nog een 8 meter laadkabel in de frunk liggen, dan is de zijne los en kan je gewoon laden!

Hardnekkige laadpaalplakkers vragen om iets grotere maatregelen!
Wauw, held! Haha dit wist ik niet, ga ik zeker gebruiken bij de volgende hardnekkige laadplaksessie. Het is extra zuur omdat ik m nog altijd braaf ‘s avonds eraf haal met de hoop dat de beste man tot inkeer komt. Tevergeefs..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Dude
MrBasta schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 08:46:
[...]

Ja ik herken dat ook, heb er zeer vaak last van bij mij op kantoor. Al meerdere keren het storingsnummer gebeld, zij geven aan dat het te maken heeft met load balancing van de laadpalen met de totale energiebehoefte van het bedrijf. Er staan hier in 1 sectie 80 palen en blijkbaar fluctueert de energiebehoefte (van de fabriek / kantoren) gedurende de dag nogal. Mijn auto laad hier zelden met 11KW, meestal 5 a 6 en stopt tussendoor meermaals (krijg dan ook laden voltooid push bericht). Ik doe verder niks (ben hier toch de hele dag ;)) en dan start het laden uiteindelijk weer. Bij palen buiten het bedrijf heb ik dit probleem nooit.
ja precies! Inderdaad push bericht dat ‘ie klaar is. Denk alleen niet dat het te maken heeft met load balancing in mijn geval: zijn maar 2 laadpalen in een straal van ~ 300m. Ik ga in iedergeval het storingsnummer bellen zodra het zich weer voordoet. Thnx!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 13:28

Afspraak maken bij een SeC. Dit heb ik eerder besproken met een medewerker van een SeC en deze gaf expliciet aan dat bij vocht achter het glas/plastic een afspraak gemaakt moet worden ter reparatie. De melding komt ook vaak voor als er aan de buitenkant van het glas vocht/dauw zit, of bij hele felle zon recht op de camera's. In deze gevallen verdwijnt de melding vanzelf. Dat maakt het wat verwarrend.

[ Voor 15% gewijzigd door Taigu op 07-01-2020 08:57 ]

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBreda
  • Laatst online: 21-10-2021

Ik krijg dezelfde melding (soms) bij de rechter deurstijl, maar kan geen vocht ontdekken

M3, LR, White, Black, Aero, auto geleverd 14/12/2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-03 14:33
Verwijderd schreef op maandag 6 januari 2020 @ 22:52:
[...]

Je kan toch gewoon inloggen met je Spotify family account in je M3?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Novadecasa schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 09:04:
[...]

Als via LTE wilt streamen heb je op termijn de premium connectivity nodig a ~ EUR 10,- per maand. Zonder dit abonnement kun je het anders wel doen via WIFI hotspot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kv83
Bever! schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 08:03:
[...]

er zit toch standaard spotify abbo in de m3?
nou, dat denk ik niet. ik krijg een loginscherm als ik naar spotify ga op de M3. En als ik me account gegevens invul zeurt ie dat het een freemium account is en dus niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-03 14:33
Inspired schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 09:06:
[...]

Als via LTE wilt streamen heb je op termijn de premium connectivity nodig a ~ EUR 10,- per maand. Zonder dit abonnement kun je het anders wel doen via WIFI hotspot.
Ah vandaar dat het nu nog wel werkt bij mij. Even opletten met updaten dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

kv83 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 09:09:
[...]

nou, dat denk ik niet. ik krijg een loginscherm als ik naar spotify ga op de M3. En als ik me account gegevens invul zeurt ie dat het een freemium account is en dus niet kan.
je hebt ook geen LR, en dus geen spotify imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:46
vulcan schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 08:31:
[...]

Van het weekend ook maar geupdatet naar 50.7 (vanaf 42.x) en tot mijn verbazing kreeg ik het wel aan de praat (ik lees zoveel dat het nog steeds niet werkt, vandaar de verbazing). Waar ik voorheen zowel 'Bellen <naam>' als 'Bel <naam>' kon roepen werkt nu alleen 'Bel <naam>'.

In eerste instantie 'Communicatie bel <naam>' geroepen (had ik hier ergens gelezen), en dat werkte ook. Wel een aantal keer 'Command not understood' gehad waar ik dat voorheen nooit had, maar uiteindelijk kreeg ik het wel aan de praat.

Misschien heeft Tesla 't toevallig vanochtend opgelost, lijkt mij niet? :?

Zijn er meer waarbij het nu ook weer werkt? O+
Hier nog niet helaas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
BigBreda schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 08:55:
[...]

Ik krijg dezelfde melding (soms) bij de rechter deurstijl, maar kan geen vocht ontdekken
Heb ik ook met grote regelmaat. Eigenlijk altijd in de ochtend als er dauw zit op/in de auto. Vrijwel altijd na 3-5min is de melding weer weg. Wel altijd dezelfde camera dus hier lijkt wel iets te zitten inderdaad. Maar nog geen dusdanige problemen gehad dat ik speciaal een afspraak hiervoor in plan. Eerst volgende service beurt laat ik dit uiteraard weten.

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-09 13:38
Inspired schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 08:46:
[...]

Natuurlijk wel. Gaan aan als je dat achterruitverwarming aan doet. Staat ook netjes in de handleiding.

Waarbij in de handleiding staat dat het alleen voor premium is. Maar volgens mij heeft het ook altijd op de partly premium gezeten.
Hehe, kwam naar t topic voor dezelfde vraag na de mistige ochtend. Na een rit van 40 minuten waren de spiegels pas schoon dus dacht dus dat de verwarming kapot was. Moet zeggen dat ik wel veel last heb van condens, kan me niet herinneren dat ik dat in mijn vorige auto's ook zo had. De eerste paar km moest ik elke 10 seconde de ruitenwisser aanzetten omdat hij aan de buitenkant volledig besloeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recci
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-09 22:41
Smobbo schreef op maandag 6 januari 2020 @ 21:21:
[...]

Ha, nooit geprobeerd. Ik heb een laadpas van MTC (multitankcard), toen ik hen hier een halfjaar geleden over belden zeiden ze dat SuC gewoon niet werkt. In de praktijk kan ik het gewoon declareren, maar die kaart als CC instellen zou nog veel handiger zijn!
Dat lukt mij niet. (Te veel cijfers, geen datum etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Dude schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 08:52:
[...]

Wauw, held! Haha dit wist ik niet, ga ik zeker gebruiken bij de volgende hardnekkige laadplaksessie. Het is extra zuur omdat ik m nog altijd braaf ‘s avonds eraf haal met de hoop dat de beste man tot inkeer komt. Tevergeefs..
Ho ho, wacht even, tot nu toe alleen gebruikt als mij n eigen kabel weer eens vast zat en niet los wilde komen. In 2 jaar tijd is dat zo'n 4 keer voorgekomen.

Dan was het bellen en deden ze een reset op afstand.

Ik zeg dat ik niet te beroerd ben om deze methode ook toe te passen bij hardnekkige laadpaalklevers, wanneer ik het toevallig écht hard nodig heb en een auto al lang klaar is met laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Novadecasa schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 09:04:
[...]

Klopt, maar ik geef aan dat als het na een jaar een abbo zou worden, ik dus eigenlijk dubbel betaal.
Het was een reactie op iemand die het spotify account van Tesla gebruikt en daarom die 10 euro per maand prima vindt.

Als straks theater ook niet meer kan op LTE (is dit inbegrepen in die 10 euro per maand van Tesla?), dan kies ik liever voor die 10 euro in mijn mobiele abbo te stoppen en via de telefoon te verbinden. Denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:14
Verwijderd schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 10:19:
[...]

Klopt, maar ik geef aan dat als het na een jaar een abbo zou worden, ik dus eigenlijk dubbel betaal.
Het was een reactie op iemand die het spotify account van Tesla gebruikt en daarom die 10 euro per maand prima vindt.

Als straks theater ook niet meer kan op LTE (is dit inbegrepen in die 10 euro per maand van Tesla?), dan kies ik liever voor die 10 euro in mijn mobiele abbo te stoppen en via de telefoon te verbinden. Denk ik...
Gewoon op Twitter even vragen om Apple Carplay en Android Auto en je bent klaar.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-09 08:06
Ik wilde vanmorgen mijn auto voorverwarmen vlak voor vertrek, maar hij werd niet wakker. Hij bleef hangen op "Auto wakker maken" Telefoonsleutel verbond wel terwijl de auto ca 20 meter verderop stond op de oprit. Bij de auto aangekomen ging hij niet open. Paar keer aan de deurklink, en ineens ging hij open, maar de auto vroeg om de kaart om te kunnen rijden.

Auto gereset met beide knoppen op het stuur en rem. Geen resultaat. Telefoonsleutel verwijderd en opnieuw toegevoegd werkte wel. Gelukkig vroor het niet.

Nog meer mensen dit gehad? Auto laad nu op het werk, en de connectie met de app is supersnel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GB2
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 19:33

GB2

Een paar keer gehad een week of 2 geleden, wilde niet wakker worden, enige wat hielp was kofferbak 2 keer indrukken en ging wel open bij mij maar de laatste week gaat het goed *doet afkloppen*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rmathijssen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19-09 15:47
Tomas_ schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 10:44:
Ik wilde vanmorgen mijn auto voorverwarmen vlak voor vertrek, maar hij werd niet wakker. Hij bleef hangen op "Auto wakker maken" Telefoonsleutel verbond wel terwijl de auto ca 20 meter verderop stond op de oprit. Bij de auto aangekomen ging hij niet open. Paar keer aan de deurklink, en ineens ging hij open, maar de auto vroeg om de kaart om te kunnen rijden.

Auto gereset met beide knoppen op het stuur en rem. Geen resultaat. Telefoonsleutel verwijderd en opnieuw toegevoegd werkte wel. Gelukkig vroor het niet.

Nog meer mensen dit gehad? Auto laad nu op het werk, en de connectie met de app is supersnel.
Ik heb het 1 keer gehad, vroeg heel even kort om de kaart, maar was na 5 seconden opeens toch weer helemaal "okay". Wellicht af en toe toch een hapering in de verbinding met de telefoon. Je kunt de volgende keer wellicht een keer proberen met vliegtuigmodus de verbinding van je telefoon resetten, wellicht dat dat helpt.

Skoda Enyaq 80, Tesla M3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Verwijderd schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 10:19:
[...]

Maar je betaald toch niet voor je Spotify abbo in je Tesla, je betaald dan voor de LTE verbinding die nu nog gratis is... en dat is voor de LR en de SR+ rijder straks m.i. gelijk. Als SR+ rijder ben ik daar heel blij mee, zeker als ik daarvoor ook traffic info krijg (ook al gaat hij daar vervolgens heel slecht mee om).

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
rmathijssen schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 10:48:
[...]

Ik heb het 1 keer gehad, vroeg heel even kort om de kaart, maar was na 5 seconden opeens toch weer helemaal "okay". Wellicht af en toe toch een hapering in de verbinding met de telefoon. Je kunt de volgende keer wellicht een keer proberen met vliegtuigmodus de verbinding van je telefoon resetten, wellicht dat dat helpt.
Ik had voor ik naar de auto liep mijn telefoon al geherstart (iphone 8).
Dat hielp helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Bever! schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 09:39:
[...]

Staat dat niet los van elkaar?... ik heb een SR+ en log in met mijn Spotify family abbo, als LR rijder moet je toch ook een Spotify account hebben om Spotify te kunnen gebruiken?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeFeCt schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 10:49:
[...]

Maar je betaald toch niet voor je Spotify abbo in je Tesla, je betaald dan voor de LTE verbinding die nu nog gratis is... en dat is voor de LR en de SR+ rijder straks m.i. gelijk. Als SR+ rijder ben ik daar heel blij mee, zeker als ik daarvoor ook traffic info krijg (ook al gaat hij daar vervolgens heel slecht mee om).
Dus met het abbo kun je wel netflixen over LTE?
Dan zou ik tijdens vakanties een maandje het abbo nemen en daarnaast niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2020 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
DeFeCt schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 10:51:
[...]

Staat dat niet los van elkaar?... ik heb een SR+ en log in met mijn Spotify family abbo, als LR rijder moet je toch ook een Spotify account hebben om Spotify te kunnen gebruiken?
Nee er zit een default Tesla Spotify account gekoppeld aan je LR.
Dat account logde ook in toen ik het voor het eerst opstarte.

[ Voor 8% gewijzigd door Tomas_ op 07-01-2020 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kv83
Bever! schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 09:39:
[...]

Dat maakt niets uit, toch? Het gaat om premium connectivity, en SR+ heeft op dit moment ook premium connectivity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tomas_ schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 10:52:
[...]

Nee er zit een default Spotify account gekoppeld aan je LR
Indien gewenst maakt hij hem ter plekke aan voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kdeboois schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 10:21:
[...]

Gewoon op Twitter even vragen om Apple Carplay en Android Auto en je bent klaar.
Ja dat vinden velen een groot voordeel van Tesla, ik vind het een nadeel. Communicatie via social media, resulteert in complete willekeur
Waar kan ik nou als doodnormale klant, zonder blauwe vinkjes op Twitter, of zonder 3 miljoen volgers iets melden en een serieuze feedback op krijgen? SeC's hebben het veel te druk en krijgen zelf ook bar weinig informatie...

Ik mis Apple carplay wel een beetje inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GB2

GB2

Ik (met SR+) weet nog niet of ik die 10 euro van toegevoegde waarde vind dan, heb de Google kaarten uit staan want zie er de meerwaarde niet van in, veel te druk die grijze kaart is rustiger, verkeersinfo zal misschien in de toekomst beter worden maar werkt nu niet goed.
Kan nu net zo goed mijn telefoon als hotspot aanzetten, zeker nu sinds jaar of 2 a 3 roaming in EU gratis is en ik met +45 collega's een abbo hebben bij KPN (10 Gig per gebruiker) en we een gezamenlijke bundel hebben waarvan we momenteel nog geen 35% gebruiken.
Heb al zelf Spotify fam en Netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Tomas_ schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 10:52:
[...]

Nee er zit een default Tesla Spotify account gekoppeld aan je LR.
Dat account logde ook in toen ik het voor het eerst opstarte.
Klopt niet, je logt gewoon in met je eigen spotify account. In mijn geval family. Anders zie je ook geen playlisten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:29
Hier zelfde ervaringen:
live traffic niet ideaal, gemis aan de carplay apps (flitsmeister, google maps, waze, whatsapp voorlezen).
M'n vrouw komt uit een Skoda met Carplay maar ervaart dit als een achteruitgang in de Tesla. Zoeken dus een goede plek voor de telefoonhouder, want ze gaat die weer gebruiken voor FM/navi zoals het er nu naar uitziet.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
TweakerVincent schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 11:05:
[...]
Klopt niet, je logt gewoon in met je eigen spotify account. In mijn geval family. Anders zie je ook geen playlisten etc.
Bij mij klopte het wel ;-) Zag ook playlisten, maar heb nu mijn eigen account weer ingelogd.
Overigens is het een eigen Tesla Spotify app die gebruik maakt van de Api. Werkt dus niet geheel hetzelfde als de echte spotify.
NiGeLaToR schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 11:07:
Hier zelfde ervaringen:
live traffic niet ideaal, gemis aan de carplay apps (flitsmeister, google maps, waze, whatsapp voorlezen).
M'n vrouw komt uit een Skoda met Carplay maar ervaart dit als een achteruitgang in de Tesla. Zoeken dus een goede plek voor de telefoonhouder, want ze gaat die weer gebruiken voor FM/navi zoals het er nu naar uitziet.
Ik had hiervoor ook carplay, en dat werkte voor whatsapp en Flitsmeister perfect. Mis dit nu ook, maar kan wel zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Verwijderd schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 10:52:
[...]

Dus met het abbo kun je wel netflixen over LTE?
Dan zou ik tijdens vakanties een maandje het abbo nemen en daarnaast niet.
Dat is wel mijn verwachting ja, alleen in P natuurlijk :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-09 14:26
Ik kon ook met mijn eigen Netflix account inloggen. Tijdens het afspelen kreeg ik de balk onderin echter niet uit het scherm, jullie wel? De volumeknop, tijdsbalk, pauzeren, enz. Erg vervelend, zeker als je een spannende aflevering hebt en je gewoon de tijdsbalk kan zien wanneer het klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3M1
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-08 15:31
DennusB schreef op maandag 6 januari 2020 @ 16:00:
[...]

Gemeente / politie ff bellen, grote kans dat ze dan een boete uitschrijven
Volgens mij is het makkelijk om in te bouwen dat als de laad sessie over is, er getrapt signalen worden gegeven naar de bestuurder van de auto aan de laadpaal.

1e -- bericht naar de telefoon
2e -- bellen naar telefoon (computer)
3e -- telefoon continue laten afgaan
4e -- lampen van de auto laten knipperen
5e -- auto laten claxoneren
6e -- auto ontgrendelen
7e -- politie bellen met locatie van auto en audit-trail van stap 1 t/m 6

Een goede die dan nog de auto aan de laadpaal laat hangen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GB2

GB2

Zoals eerder gemeld, ik denk dat al die Golfjes GTE etc over 1 a 2 jaar allemaal weer weg zijn (einde lease contract) en niet interessant on privé te rijden, auto gaat naar buitenland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Tomas_ schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 11:10:

Ik had hiervoor ook carplay, en dat werkte voor whatsapp en Flitsmeister perfect. Mis dit nu ook, maar kan wel zonder.
Kan wel, wil niet :+

Nou ja, zie wel - idealiter wordt het prachtige display ding gewoon uitgebreid qua mogelijkheden.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrBasta
@BlakHawk @DeFeCt @Bever!

In het licht van de connectivity discussie, zie hieronder.

Je kan een guest account voor Spotify gebruiken. Je hebt een eigen Netflix / Disney / Twitch account nodig. Je betaald voor de LTE verbinding - alternatief is je eigen hotspot opzetten (dan mis je alleen Satellite view en Traffic Visualization)

Connectivity Packages Standard Included Premium $9.99 /mo plus applicable tax
Navigation ✓ ✓
Live Traffic Visualization - ✓
Satellite-View Maps - ✓
Video Streaming* - ✓
Caraoke* - ✓
Music Streaming* - ✓
Internet Browser* - ✓
* Accessible over Wi-Fi for Standard Connectivity

Some features such as Caraoke and video streaming are not supported on some cars based on hardware configuration. Review your release notes to confirm feature availability in your Tesla.

Bron: https://www.tesla.com/support/connectivity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:09
GB2 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 11:16:
Zoals eerder gemeld, ik denk dat al die Golfjes GTE etc over 1 a 2 jaar allemaal weer weg zijn (einde lease contract) en niet interessant on privé te rijden, auto gaat naar buitenland.
Ik vind een Golf GTE een hele interessante auto om privé te rijden, maar niet voor de 20k die die dingen particulier nog kosten.
En al helemaal niet gezien een collega van me echt bizar veel problemen met de zijne heeft gehad.

Het blijven vlotte auto's met voldoende ruimte waarmee je ook nog een beetje elektrisch kan rijden... dat concept spreekt mij prima aan.
Volgens mij betaal je halve MRB met zo'n auto? Dat is dus ook niet duur.

Over een jaar of 4 zou ik privé heel graag een Model 3 aanschaffen, als de prijs een beetje reeel is en de overheid niet opeens dezelfde MRB-tarieven als benzineauto's tegen die tijd gaat hanteren...

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
@Richh in het klimaat akkoord is een passage opgenomen dat op EV's verstrekte subsidies bij export naar rato over een periode van 10 jaar terugbetaald moet worden - idem als BPM bij import.

Helaas is dat zover ik weet nog niet geëffectueerd, maar dat zou de export van onze subsidies een halt toe moeten roepen. Als de vraag vanuit het buitenland wegvalt, dalen de prijzen hier ook wat meer. Aanbod groter, etc.

Wat nu blijkbaar gebeurt is dat er gesubsidieerde auto's geëxporteerd worden om met subsidie een tweede leven te krijgen in een ander land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GB2

GB2

Richh schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 11:22:
[...]

Ik vind een Golf GTE een hele interessante auto om privé te rijden, maar niet voor de 20k die die dingen particulier nog kosten.
En al helemaal niet gezien een collega van me echt bizar veel problemen met de zijne heeft gehad.
En daarom verwacht ik ook dat de meeste voor een groot deel het land zullen verlaten net als de eerdere 'non stekker' hybrides.
[...]
Het blijven vlotte auto's met voldoende ruimte waarmee je ook nog een beetje elektrisch kan rijden... dat concept spreekt mij prima aan.
Volgens mij betaal je halve MRB met zo'n auto? Dat is dus ook niet duur.
Weet het niet zeker (= aanname) maar door die accu is hij zwaarder en dus betaal je in verhouding meer MRB, daarom ook dat het niet interessant is voor particulier.
[...]
Over een jaar of 4 zou ik privé heel graag een Model 3 aanschaffen, als de prijs een beetje reeel is en de overheid niet opeens dezelfde MRB-tarieven als benzineauto's tegen die tijd gaat hanteren...
Uiteindelijk zal dat wel gaan gebeuren, het geld moet wel binnen blijven komen, dat is nu ook dat men ipv voor 2020 het van 4 naar 8% heeft verhoogt, alle projecten voor stikstof en weet ik wat nog meer moet ook betaald worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:18

SeatRider

Hips don't lie

GB2 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 11:16:
Het is geen ouwe diesel Benz of Peug 504 he, vergeet niet dat Nederland verreweg de beste laadinfra heeft van Europa, ik vermoed dat de meesten gewoon een particulier leven in NL gaan krijgen.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
GB2 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 11:29:
[...]

En daarom verwacht ik ook dat de meeste voor een groot deel het land zullen verlaten net als de eerdere 'non stekker' hybrides.
Die prijs wordt dus alleen gecreeerd omdat ze in andere landen subsidies verstrekken op hybride occasions :P
Als dat tegengegaan wordt, worden de prijzen voor particulieren in Nederland ook lager.
Weet het niet zeker (= aanname) maar door die accu is hij zwaarder en dus betaal je in verhouding meer MRB, daarom ook dat het niet interessant is voor particulier.
Voor hybrides met een uitstoot onder een bepaalde waarde, wordt de MRB gehalveerd. Dan kan zo'n GTE wel in de 1350kg gewichtsklasse vallen, door de halve MRB is dat dus nog steeds een stuk goedkoper dan de rest.

Zo on-interessant is het dan juist helemaal niet ;)
Uiteindelijk zal dat wel gaan gebeuren, het geld moet wel binnen blijven komen, dat is nu ook dat men ipv voor 2020 het van 4 naar 8% heeft verhoogt, alle projecten voor stikstof en weet ik wat nog meer moet ook betaald worden.
Tuurlijk gaat het uiteindelijk een keer geld kosten. Maar ik denk niet dat ze het gelijk gaan trekken met benzinewagens, dat lijkt me ietwat overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeEeekhoorn
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 19-09 09:15
Richh schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 11:40:
[...]

Tuurlijk gaat het uiteindelijk een keer geld kosten. Maar ik denk niet dat ze het gelijk gaan trekken met benzinewagens, dat lijkt me ietwat overdreven.
https://www.anwb.nl/auto/autobelastingen/bijtelling <-- scroll even naar het tabelletje.. Dat gaan ze dus wel helaas, als deze plannen zo blijven.
Zou me niks verbazen overigens.

[ Voor 7% gewijzigd door DeEeekhoorn op 07-01-2020 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
DeEeekhoorn schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 11:42:
[...]

https://www.anwb.nl/auto/autobelastingen/bijtelling <-- scroll even naar het tabelletje.. Dat gaan ze dus wel helaas.
De bijtelling, ja. Als EV's goedkoper worden, hoef je de privé-kosten immers ook niet meer te subsideren. Een EV met voldoende range is al veruit interessant genoeg.

Discussie gaat hier over de MRB. Daar is nog niks over bekend.

Ik verwacht wel dat er over een X aantal jaar MRB voor EV's zal worden ingesteld, maar ik denk niet dat ze die gelijk gaan trekken aan benzineauto's.
Gezien EV's altijd schoner zijn, maar wel een stuk zwaarder, is het nogal onrealistisch om dat op gewicht te doen.

[ Voor 8% gewijzigd door Richh op 07-01-2020 11:45 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 517 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
  • Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
  • Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.

Gerelateerde topics: