Caelorum schreef op maandag 6 januari 2020 @ 23:43:
@
jzoin2 de kaartinfo in een tesla is van Google Maps, maar het routingalgoritme is van Tesla zelf. Ze rapen daarvoor informatie van verschillende bronnen bijeen. De reden, gaven ze zelf aan, is dat er geen andere partij is die rekening houd tijdens navigeren met de soc van de auto en de mogelijke laadpunten langs een route. Dit is ook waarom tesla zelf een compleet andere route geeft dan bijv. waze en Google Maps.
Net zoiets als rated range, het is een paar keer per jaar handig om te weten, maar al het woon werk verkeer niet nodig.
Wat jij zegt is leuk voor vakanties en lange ritten, maar 95% van de ritten hoeft hij alleenmaar de snelste route te navigeren.
File informatie van Google Maps klopt ook slecht hier. Eigenlijk val ik altijd weer terug op Apple kaarten. Ook die zit er wel eens naast, maar tot nu toe werkt Apple kaarten het beste in de stad van iedereen.
Ik moet iedere dag Leiden door (N206) en ze hebben er allemaal moeite mee. Terwijl een zijstraat nemen soms wel een half uur op de complete rit scheelt. Dat is 100% tijdswinst door een zijstraat te nemen.
Waze is veel te zenuwachtig, die wil veel te snel zijstraten nemen, overal en nergens.
Google maps en dus de tesla wil altijd maar de N206 af, ook als de Churchilllaan helemaal vast staat.
Apple kaarten neemt toch vaak de meest logische afweging. Ook niet altijd, maar een betere heb ik nog niet gevonden.
De Dude schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 06:06:
[...]
Bij mij twee plug-ins, waarvan er één de paal als die van hem beschouwt. Met kerst hele week eraan gelaten en niet open doen bij aanbellen. Sneu neus.
Ik heb verder bij diezelfde paal heel vaak problemen met laden (terwijl ik dat elders nooit heb en met de egolf die ik hiervoor reed ook niet bij die paal):
- bij koppelen en laadpas een foutmelding op de paal terwijl de tesla zegt klaar om te laden
- Opladen starten en na 10 min weer stoppen en ook de melding geven “laden voltooid met XX km”
- opladen inplannen keurig aangeven “klaar om 07:00” om vervolgens ‘s ochtends erachter te komen dat ‘ie niet is opgeladen..
Herkent iemand dit ook? Wellicht heeft dat laatste te maken met dat ik soms op start opladen druk (omdat ik nu wil laden), maar wel een standaard geplande laad sessie aan heb staan (om 7u wegrijden), omdat ik te lui ben om dat dan uit te zetten, maar er ook stiekem van uitga dat “nu laden” dat overruled..
Edit: Net check gedaan om ‘m opnieuw aan te zetten, staat “controleer energiebron”. Hmm.
Nee nooit last van eigenlijk. Misschien toch eens met de laadpaalpartij bellen op het moment dat je de problemen ervaart. Die kunnen vrij veel uitlezen op afstand. Storingsnummer staat op de paal en is meestal 24/7.
Als iemand een week er staat ben ik ook niet te beroerd hem ernaast te zetten en dat zelfde storingsnummer te bellen dat mijn kabel vergrendeld is en niet meer los komt.
Dat doen ze dan van afstand is mijn ervaring.
Ik heb altijd voor nood nog een 8 meter laadkabel in de frunk liggen, dan is de zijne los en kan je gewoon laden!
Hardnekkige laadpaalplakkers vragen om iets grotere maatregelen!
[
Voor 37% gewijzigd door
Verwijderd op 07-01-2020 06:46
]