hdu schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 09:17:
[...]
168 gisteren AC 20 Graden, automatisch, stoelverwarming op 1, achter bus/vrachtauto hangen 92 km/u (niet snel zoals ik gewend ben, wel heel relaxt).
210 vanmorgen AC 20 Graden, automatisch, stoelverwarming op 1, overal max toegestane snelheid, veel 130.
LR AWD 18" (zonder aero doppies)
Ik heb op de mijne nu 7500km gereden. Gemiddeld zit ik op 160. Ik heb hem in september gekregen en heb dus ongeveer anderhalve maand kunnen genieten van temperaturen waar geen verwarming, maar ook geen airco voor nodig waren (ik gebruik bij voorkeur geen airco als het niet hoeft. Ik merk dat mijn lenzen daar heel droog van worden)
In die periode lag mijn gemiddelde zelfs op 135. Nu met de winter rij ik toch vaak rond de 180, maar de afgelopen dagen heb ik zelfs een keer 125 op een rit gehad (van Zoetermeer naar Alphen, eigenlijk alles 80km/h en geen verwarming)
Sinds 1-1-2020 heb ik een van de tellers gereset en ik zit nu op 600km en een gemiddelde van 170 over die afstand.
Met andere woorden, het verschil tussen de zomer en de winter is voor mij heel duidelijk te zien. Mijn rijgedrag is niet anders geworden in die periode, dus dat zal het niet zijn
Even wat gegevens voor referentie:
- M3 SR+ Aero
- Woon-werk is 40km enkele reis (Alphen - Rotterdam) met daarin helaas een gemiddelde snelheid die vanwege files meestal onder de 60km/h blijft

- Banden rond de 3 bar
- AC, meestal uit. Verwarming meestal aan. Stoelverwarming alleen als de stoel heel koud is en dan maximaal 10 minuten over het algemeen.
Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -