Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 517 Laatste
Acties:
  • 3.163.708 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:33
Verwijderd schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 13:32:
[...]

Ja ik snap het ook niet....
Ik rijd alleen, klimaat helemaal uit en stoelverwarming uit.

Dan red ik met stadsverkeer en 80 wegen 180wh/km gemiddeld.
Zet ik verwarming aan en rijd ik wat vlotter: 220wh/km gemiddeld.

Met vrouw ernaast (dus temp op 21) en 130-140 op de snelweg, dan gaat het richting de 240wh/km.

Voorlopig wacht ik de zomer wel even af...
Wel 19" he...
Lange ritten rij ik meestal Vmax, of misschien Vmax + 5, niet +10 of meer. Dat zal wel een stuk schelen.

In Duitsland wel gewoon 150, want dat is de max voor de AP :-)

Ook 19" idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snarf70
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 08-09 08:50
Vrouw appt me net dat de remmen wel erg piepen. Komt zeker door de pekel op de Duitse en Oostenrijkse wegen van vorige week? Auto is 3 weken oud....Tips?

M3P - Zwart - Zwart - Levering: 20/12/24

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:21
Snarf70 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 13:46:
Vrouw appt me net dat de remmen wel erg piepen. Komt zeker door de pekel op de Duitse en Oostenrijkse wegen van vorige week? Auto is 3 weken oud....Tips?
Hoe oud is de auto? Nieuwe remblokken willen wel eens piepen. Paar keer goed hard remmen wil wel eens helpen. Probleem bij de Tesla's is dat er zeker in het begin nauwelijks geremd wordt.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
[...]

Met vrouw ernaast (dus temp op 21) en 130-140 op de snelweg, dan gaat het richting de 240wh/km.

Wel 19" he...
Gescheiden CC he, zet je die van jou op 17 ter compensatie :+

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArPi75
  • Laatst online: 20:23
asing schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 13:14:
[...]

Je als je voor een duppie op de eerste plek wilt zitten krijg je een witte :*) . Ik heb iets meer betaald en de mijne is blauw. Hij zal best vies zijn maar dat zie je dus niet.
Dan heb ik blijkbaar TE veel betaald, een rode wordt ook erg snel vuil namelijk van achteren.....

Audi Q4 e-tron 45 Quattro, 10.600 Wp PV, water-water warmtepomp, gasloos, dynamisch energiecontract, 32 kWh thuisaccu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekjeh
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09 13:06
Weet iemand of het mogelijk is om het nieuwe ruitenwisser systeem te resetten? Ramen zijn helemaal schoon maar als ik de ruitenwissers op "auto" zet gaat hij meteen op de hoogste stand aan ondanks dat het maar een beetje of zelfs niet regent.

M3 - RWD / Ultra Red - https://ts.la/florian39171

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik ben vandaag door Bob's Autowas in Schiedam gegaan. M'n M3 kwam er weer super shiny uit en geen beschadigingen of wat dan ook :) Fijne wasstraat en prima te doen met de auto in Neutraal idd!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:45
Ik heb een issue met muziek afspelen vanaf USB (jaja, dat doe ik nog).
Als ik de auto instap start het audiomenu dan altijd bij Tune-in terwijl ik dat nooit gebruik.
Andere dezelfde ervaring?

En tips waar dit te melden :? (geen twitter account, en weet niet of bug report hiervoor geschikt is. En, moet bug report melden in het engels of kan het ook in het nederlands?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:41
ybos schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 14:22:
Als ik de auto instap start het audiomenu dan altijd bij Tune-in terwijl ik dat nooit gebruik.

En tips waar dit te melden :? (geen twitter account, en weet niet of bug report hiervoor geschikt is. En, moet bug report melden in het engels of kan het ook in het nederlands?)
https://featurerequests.co/

https://moretesla.com/issues/3

:)

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crowbar
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 18:21
ybos schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 14:22:

jep! Zeer regelmatig dat dit niet werkt en je weer opnieuw een nummer moet selecteren om muziek van de USB te kunnen luisteren. Aangekaart bij een servicebezoekje en toen de opmerking gekregen dat ik het moest filmen plus tijdstip en datum moest noteren en dan in een mail + videobestanden naar ze moest mailen. Wel specifiek naar servicecentrum (in mijn geval Tilburg). Ik ben nu bezig met met maken van een paar video's maar ik denk er niet altijd aan om een video te maken als ik uitstap en na x-uur weer instap om het dan te gaan filmen.

Ff contact opnemen met service center in jouw buurt dus!

Overigens heb ik het ook als ik via Spotify luister. En wat ik ook raar vind is dat als je wisselt van bron (USB/Spotify naar iets anders en weer terug naar USB/Spotify) dat er dan ook niets wordt onthouden. Dat is toch gemeengoed sinds de 8track/cassette speler...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricadelic
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-06-2022
Voor de mensen die de Acceleration Boost hebben aangeschaft, hoe lang duurde het voor jullie voordat de betaling was verwerkt?

Bij mij staat ie al twee uur op "Acceleration Boost (Processing Your Payment)". 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chnub
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 20:37
Bij mij stond dat ook, maar ondertussen wat het al wel actief. Gewoon rechtervoet flink indrukken en je merkt vanzelf het verschil :P
Betaald via zakelijke creditcard die reeds gekoppeld was.
ricadelic schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 14:51:
Voor de mensen die de Acceleration Boost hebben aangeschaft, hoe lang duurde het voor jullie voordat de betaling was verwerkt?

Bij mij staat ie al twee uur op "Acceleration Boost (Processing Your Payment)". 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Volgens mij heeft iedereen die een usb gebruikt hier last van. Ik ook.
De ene keer gaat de muziek wel netjes verder waar hij gebleven was, de andere keer niet.
Grappig is ook, dat wanneer ik de deur opendoe (om uit te stappen), de muziek soms opeens wel weer verder gaat.

Wel erg jammer (triest) dat dit na zo veel software updates nog steeds niet goed werkt.

Ik heb ook echt geen flauw idee waar het aan ligt.
Ik wil eens testen met een EXT4 geformateerde usb drive. Heb gelezen dat het sneller werkt, en wellicht dit probleem ook oplost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeoPhire
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-09 15:41
ricadelic schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 14:51:

Was vrij snel actief zag ik, de invoice moest ik zelf achteraan. Deze moest ik opvragen via onlineordersemea@tesla.com gezien mijn boekhouder toch het vorige jaar wilde afsluiten :)

Je kunt zien of deze actief is door naar de instellingen van je auto te kijken, onder Rijden staat de acceleratiemodus, normaal staat hier Chill en Standaard. Als de upgrade is doorgevoerd staat daar Sport ipv Standaard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricadelic
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-06-2022
NeoPhire schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 15:05:
[...]
..., de invoice moest ik zelf achteraan. Deze moest ik opvragen via onlineordersemea@tesla.com gezien mijn boekhouder toch het vorige jaar wilde afsluiten :)
Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dplr56
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 02-09 08:15
Tip voor iedereen die nog niet zo lang geleden z'n Model 3 heeft opgehaald: hou er rekening mee dat je ruitenvloeistof leeg is. Kwam ik net ook achter toen ik het nodig had...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kv83
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-08 14:57
dplr56 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 16:29:
Tip voor iedereen die nog niet zo lang geleden z'n Model 3 heeft opgehaald: hou er rekening mee dat je ruitenvloeistof leeg is. Kwam ik net ook achter toen ik het nodig had...
Zat bij mij gewoon ruitenvloeistof in hoor? Gebruik het redelijk vaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:01
Hij wordt vol afgeleverd, bijzonder dat die van jou leeg was. Weet je zeker dat ie echt leeg was en je niet gewoon wat langer/vaker de knop moet indrukken om de leidingen te vullen? Ook hoort de auto een melding te geven wanneer de ruitenwisservloeistof (bijna) op is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:03
Zijn er mensen die satelliet prefereren boven normale maps view?

Ik heb de satelliet weergave maar vind het niet duidelijker. Dus terug naar standaard.

Mss moet je het af en toe op locatie oid gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
kv83 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 16:34:
[...]

Zat bij mij gewoon ruitenvloeistof in hoor? Gebruik het redelijk vaak.
Hier ook, wel inmiddels al een keer bijgevuld, gaat altijd hard in de herfst en winter...

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:03
Snarf70 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 13:46:
Ook last van gehad maar nu niet meer. Leer er maar even mee leven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBasta
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 15:22
Taro schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 17:24:
[...]

Hier ook, wel inmiddels al een keer bijgevuld, gaat altijd hard in de herfst en winter...
Jij bent toch die fanatieke poetser - of haal ik nu mensen door de war? :D
Nog tips voor een merk ruitenwisservloeistof? Ik had een tijd geleden bij de supermarkt wat meegepakt maar die gaf een soort waas over de voorruit heen die tot vervelens toe bleef uitvloeien ;(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BigBreda
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 21-10-2021
MrBasta schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 17:32:
[...]

Nog tips voor een merk ruitenwisservloeistof? Ik had een tijd geleden bij de supermarkt wat meegepakt maar die gaf een soort waas over de voorruit heen die tot vervelens toe bleef uitvloeien ;(
Da's koelvloeistof...

M3, LR, White, Black, Aero, auto geleverd 14/12/2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuikKees
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09-2023
Of Ad blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBasta
Haha :+ - ik ben geen automonteur maar dat verschil zie ik nog wel

Ik zal vanavond een foto maken van de 5L Flacon met ruitenspoeiervloeistof (koelvloeistof zit bij mijn weten altijd in van die 750ML flesjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djie
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-09 22:43
[...]

Wel 19" he...
En belangrijk om ook even de bandendruk te vermelden, heeft ook een behoorelijke impact op het verbruik

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BigBreda
MrBasta schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 17:43:
[...]

Haha :+ - ik ben geen automonteur maar dat verschil zie ik nog wel

Ik zal vanavond een foto maken van de 5L Flacon met ruitenspoeiervloeistof (koelvloeistof zit bij mijn weten altijd in van die 750ML flesjes).
Ik geef toe...heb zelf ooit die fout gemaakt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetRipper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-07 20:29
Dacht ik in eerste instantie ook, tot ik erachter kwam dat je gewoon wat harder op die knop moet drukken aan de zijkant van de linkerhendel. Voor mijn gevoel bijna onnatuurlijk hard indrukken, maar dat had ik de eerste keer ook al met de knipperlichten.

Github - Tikkie! - NED-Clan - Volvo EX30 SMSR Plus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
MrBasta schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 17:32:
[...]

:)

Fanatieke poetser valt wel mee, pas 3x een auto met de hand gewassen in mijn hele leven en dat in 4 maanden tijd, maar die post was idd van mij ;)

Ik heb er volgens mij nu ruitenwisservloeistof van een bekende bouwmarkt inzitten, toevallig omdat mijn vrouw daar werkt. Werkt tot nu toe prima.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Djie schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 17:45:
[...]

En belangrijk om ook even de bandendruk te vermelden, heeft ook een behoorelijke impact op het verbruik
3,3 - 3,4 bar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TesSLa
  • Laatst online: 27-06-2022
MrAcid schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 11:10:
[...]

99% zeker dat je de instelling 'Walk away lock' gewoon niet aan hebt staan. ;) Die staat NIET standaard aan als je je telefoon als sleutel instelt en wordt (zoals aangegeven) per bestuurdersprofiel opgeslagen.

De instelling zit ook nog eens precies 'onder de scroll', dus je moet nog even een keer zoeken.

[Afbeelding]
Heel oude foto, scherm ziet er behoorlijk anders uit inmiddels.
Heel vreemd.
Vanmiddag de auto in en naar het vergrendelingsmenu gegaan, daar stond het knopje vergrendeling bij weglopen gewoon aan. (Is inderdaad iets naar beneden scrollen). Dus uiteindelijk geen aanpassingen gedaan. De auto uit en na enkele meters vergrendelde hij zichzelf.
Geen idee wat er gebeurd is. Want gisteren liep ik 2 keer zo ver weg en gebeurde er niets.

Vrouwen en electronica >:) ;)
(maar bedankt voor al jullie reacties :>)

Model 3 LR AWD | Rood | 19'' | Zwart interieur | Besteldatum = RN 10-11 RN10972XXXX | VIN 27-11 | SMS 20-12 | levering 24-12 16:30 AMS | G-XXX-XZ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrBasta
TesSLa schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 18:30:
[...]

Heel vreemd.
Vanmiddag de auto in en naar het vergrendelingsmenu gegaan, daar stond het knopje vergrendeling bij weglopen gewoon aan. (Is inderdaad iets naar beneden scrollen). Dus uiteindelijk geen aanpassingen gedaan. De auto uit en na enkele meters vergrendelde hij zichzelf.
Geen idee wat er gebeurd is. Want gisteren liep ik 2 keer zo ver weg en gebeurde er niets.

Vrouwen en electronica >:) ;)
(maar bedankt voor al jullie reacties :>)
Graag gedaan, de meeste van ons verversen dit topic toch iedere 15 minuten. Is er ingeslopen na het wekenlang spammen van het "grote Tesla levering topic" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snarf70
  • Laatst online: 08-09 08:50
MrBasta schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 18:32:
[...]

Graag gedaan, de meeste van ons verversen dit topic toch iedere 15 minuten. Is er ingeslopen na het wekenlang spammen van het "grote Tesla levering topic" :+
Nou inderdaad, ik merk dat ik verslaafd ben geworden aan jullie info via tweakers, heb ik nog nooit gehad met een ander product dan ook. Heb ook niet het idee dat ik al “uitgeleerd ben” 8)7

M3P - Zwart - Zwart - Levering: 20/12/24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 31-08 08:21
Verwijderd schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 08:36:
[...]

Maar die roadster heeft toch ook gewoon een 200kWh pack?
1000km is dan niet zo heel vreemd toch? 2x de 500km van een 100kWh pack.

[...]

Ik krijg hem met verwarming aan echt niet onder de 200wh/km... Ook niet als ik 100 ga rijden op een snelweg...

Edit: ja, SR+...
Ik doel vooral op mensne met een LR AWD die claimen laag verbruik te hebben.

De SR+ is gewoon echt een stuk zuiniger!
Normaliter kom ik niet onder de 210wh/km, als ik zo’n 25km woon-werk rijd (LR AWD 19”). Dan heb ik de temperatuur op auto en 19 graden.

Vandaag voor het eerst een langere rit van 90 km enkele reis afgelegd en daarbij zat ik tussen de 170 en 180 wh/km (geen files). Daarbij stond de temperatuur op auto en 20 graden en reed ik 105 waar ik 100 mocht en 125 waar ik 120 mocht.

Het viel me op dat gedurende de rit het energieverbruik volgens de grafiek bleef dalen. Af en toe zag je een piek in de grafiek als de verwarming weer even aansloeg om het interieur op 20 graden te houden.

Dit bevestigd voor mij dat je echt langere stukken moet afleggen om enigszins zuinig te kunnen rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 22:32
synorluna schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 19:10:
[...]

Normaliter kom ik niet onder de 210wh/km, als ik zo’n 25km woon-werk rijd (LR AWD 19”). Dan heb ik de temperatuur op auto en 19 graden.

Vandaag voor het eerst een langere rit van 90 km enkele reis afgelegd en daarbij zat ik tussen de 170 en 180 wh/km (geen files). Daarbij stond de temperatuur op auto en 20 graden en reed ik 105 waar ik 100 mocht en 125 waar ik 120 mocht.

Het viel me op dat gedurende de rit het energieverbruik volgens de grafiek bleef dalen. Af en toe zag je een piek in de grafiek als de verwarming weer even aansloeg om het interieur op 20 graden te houden.

Dit bevestigd voor mij dat je echt langere stukken moet afleggen om enigszins zuinig te kunnen rijden.
Dit kan ik alleen maar onderschrijven!
Ik zit nu een tijdje op een locatie redelijk dicht bij huis (20km ipv 60km enkele reis) en mijn verbruik is echt een stuk hoger. In de winter was het op de 60km enkele reis vaak iets tussen de 160-180wh/km (zomer was amper 130wh/km), dit korte ritje is zonder problemen 200wh/km.

Ik denk een combinatie van in verhouding meer optrekken en de impact van verwarmen die gewoon veel hoger is.

Ik heb me een paar maanden geleden wel eens verbaasd over de eerste cijfers die @BlakHawk vermeldde, maar gezien zijn korte ritjes snap ik dat steeds beter ;) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autopilot
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19-07-2023
Verwijderd schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 08:36:
[...]

Maar die roadster heeft toch ook gewoon een 200kWh pack?
1000km is dan niet zo heel vreemd toch? 2x de 500km van een 100kWh pack.
Helaas werkt het niet zo.
Hoe groter de accu, hoe lager de range winst vanwege het extra gewicht van de accu en dus een hoger verbruik.

[ Voor 56% gewijzigd door Autopilot op 08-01-2020 19:29 ]

Tesla Model 3 SR+ Metallic Blue, Black, Aero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
hmmm zojuist weer gekeken wat mijn verbruik nu met de AC AAN is (21 graden). Waar ik voorheen op 210-220 kwam kwam ik nu ook weer op 190 uit. Wellicht ben ik beter gaan rijden, scheelt het dat de winterbanden meer bar hebben of dat het 12 graden was tov kouder vorige keer?
Echter ik kom eigenlijk elke dag wel rond die 190 uit. bijzonder.

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DuikKees
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09-2023
thewizard2006 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 19:31:
hmmm zojuist weer gekeken wat mijn verbruik nu met de AC AAN is (21 graden). Waar ik voorheen op 210-220 kwam kwam ik nu ook weer op 190 uit. Wellicht ben ik beter gaan rijden, scheelt het dat de winterbanden meer bar hebben of dat het 12 graden was tov kouder vorige keer?
Echter ik kom eigenlijk elke dag wel rond die 190 uit. bijzonder.
Vooral dat het vandaag 12 graden was scheelt veel.
Vandaag een zuinigheidstestje gedaan op mijn woon-werk traject. 40km 80% snelweg met maximum snelheid 100km, rest provinciaal 60 of 80km, geen stoplichten. Verwarming op 19 graden, airco aan, circulatie aan. Banden op 3 bar. SR+
Ik kwam uit op 138.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djie
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-09 22:43
Dat is in ieder geval niet te weinig, is dat nog comfortabel? Geeft Tesla niet aan om rond de 3,1 te zitten? Denk wel hoe harder de band hoe efficiënter het zou moeten rollen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Identieke dagelijkse rit vandaag was 182 ipv 210 normaal.... enige verschil was de 12 graden idd. Stippies begonnen ook veel verder naar links. Dat belooft voor de zomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit op 129 gemiddeld gezien over 50 kilometer. AC uit. Temp op 19 graden en AP aan. Was van denhaag naar Mijdrecht. 100 kilometer per uur gemiddeld. Niet verkeerd toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:47
Verwijderd schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 20:05:
Ik zit op 129 gemiddeld gezien over 50 kilometer. AC uit. Temp op 19 graden en AP aan. Was van denhaag naar Mijdrecht. 100 kilometer per uur gemiddeld. Niet verkeerd toch?
Behalve de 100 per uur ;)

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:59
koekjeh schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 14:16:
Weet iemand of het mogelijk is om het nieuwe ruitenwisser systeem te resetten? Ramen zijn helemaal schoon maar als ik de ruitenwissers op "auto" zet gaat hij meteen op de hoogste stand aan ondanks dat het maar een beetje of zelfs niet regent.
De ruitenwisser werkt door de camerabeelden te analyseren en zo regen te zien. Je moet dus vooral het glas van de camera voor bij het raam (vermoed ik) even goed schoon maken. Blijkbaar denkt de auto dat het regent, dus misschien zit er wat voor de camera (ik hoop voor jou geen vocht er in).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd 😜🤘

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TesSLa
  • Laatst online: 27-06-2022
[...]

Is die 25 km totaal? Of enkele reis? Bij 13 km enkele reis kom ik dus tussen de 180-185 uit. Denk niet dat die halve graad zoveel scheelt. Weird.

Manlief had vanmiddag 152 kwh/km gemiddeld gereden. (+/- 10 km) En hij had rustig gereden. Ik wil nog wel eens (binnen Vmax) hard het pedaal indrukken :*))

[ Voor 7% gewijzigd door TesSLa op 08-01-2020 20:28 . Reden: Aanvulling ]

Model 3 LR AWD | Rood | 19'' | Zwart interieur | Besteldatum = RN 10-11 RN10972XXXX | VIN 27-11 | SMS 20-12 | levering 24-12 16:30 AMS | G-XXX-XZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:35

Bever!

3

Er staat 2.9 bar in mijn portier? Waarom zo veel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bever! schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 20:42:
[...]

Moet je aan de bandenboer vragen, ik lees alleen de getallen in het scherm af 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
TesSLa schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 20:25:
[...]

Is die 25 km totaal? Of enkele reis? Bij 13 km enkele reis kom ik dus tussen de 180-185 uit. Denk niet dat die halve graad zoveel scheelt. Weird.

Manlief had vanmiddag 152 kwh/km gemiddeld gereden. (+/- 10 km) En hij had rustig gereden. Ik wil nog wel eens (binnen Vmax) hard het pedaal indrukken :*))
25km is enkele reis. Grootste gedeelte daarvan is een 80km/u weg, waarbij de laatste km’s in cologne (lees: file) naar de snelweg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
Verwijderd schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 21:00:
[...]

Moet je aan de bandenboer vragen, ik lees alleen de getallen in het scherm af 🤣
Bij mij hadden ze 1 band tot 3,7 bar opgepompt en de rest zo rond de 3,3-3,5. Daar heb ik eindelijk zelf maar wat uit laten lopen. Dat noemt men dan ‘vakmensen’.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElonDusk
  • Laatst online: 01-09 23:51
Vandaag terugweg 90km (1 uur over gedaan) 19.5 graad en stoelverwarming stand 1!

150wh/km

Model 3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• a2k85
  • Laatst online: 28-12-2020
Hebben jullie dat ook dat Autopilot er soms niet af gaat als je je richtingaanwijzer aan doet? Ik heb best vaak dat de AP er niet af gaat als je de wijzer aantikt (dat hij maar paar keer knippert) en soms dat AP er zelfs niet af gaat als je de richtingaanwijzer doordrukt (voor langdurig knipperen). Andere ook deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 11:30
Ik mag mijne weer ophalen, ze hebben alle probleempjes weg kunnen poetsen, de bumper is gefixt (blijkbaar stak de trekhaak houder uit) en ze hebben wat verf gecorrigeerd. Bene benieuwd als ik hem zo zie of dat het oplost allemaal!

Enige wat ze niet direct konden oplossen is de deuk in mijn speaker: Ze hebben een nieuwe deur besteld en komen die later thuis vervangen, dus op zich prima!

Gister avond even de leen-S opgeladen met mijn nieuwe thuis lader en ik haalde 36 miles per uur :p ik weet dat de SR+ Model 3 stopt rond de 30 mile/per uur maar toch wel een stuk prettiger dan de 2 mile per uur die ik over 110v kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:35

Bever!

3

a2k85 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 21:27:
Hebben jullie dat ook dat Autopilot er soms niet af gaat als je je richtingaanwijzer aan doet? Ik heb best vaak dat de AP er niet af gaat als je de wijzer aantikt (dat hij maar paar keer knippert) en soms dat AP er zelfs niet af gaat als je de richtingaanwijzer doordrukt (voor langdurig knipperen). Andere ook deze ervaring?
Ja same here, erg irritant imo!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:45
Duurt lang. als je hem doorduwt (richtingaanwijzer), en na 5 á 6 keer knipperen gaat hij er wel af. Maar voor mn gevoel duurt dat te lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Bever! schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 20:42:
[...]

Dat is een algemene waarde, ieder merk en type band vereist weer een andere waarde om de optimale vorm te krijgen. Deze waarde kan je vaak wel ergens online vinden.

Ik zie in ieder geval een trend om de zomerbanden tussen 2.7 en 3.1 op te pompen en winterbanden tussen de 3.0 en 3.3. Hoger zou ik zelf niet gaan en zorg er in ieder geval voor dat ze alle vier ongeveer gelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je doet de knipper aan en je gaat sturen bedoel je?

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a2k85
  • Laatst online: 28-12-2020
Inspired schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 22:07:
[...]

Je doet de knipper aan en je gaat sturen bedoel je?
Nee. Als je AP aan hebt en je doet knipperlichtt aan, dan zou de AP automatisch moeten deactiveren. Maar dat gebeurd lang niet altijd. Dus moet ik de AP handmatig deactiveren (knop op rechter hendel) of stuur ik hem er doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escrimador
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-09 21:54
Vandaag achteruitrijcamera er in een keer mee opgehouden, geen idee waarom maar helemaal zwart

Reset heeft niks uitgemaakt.

Morgen maar even afwachten en anders een servicepunt opzoeken😔

Only dead fish go with the flow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElonDusk
  • Laatst online: 01-09 23:51
Escrimador schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 22:12:
Vandaag achteruitrijcamera er in een keer mee opgehouden, geen idee waarom maar helemaal zwart

Yup. Hier precies hetzelfde. Ergens tussen 17.00-18.00

Model 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!
a2k85 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 22:12:
[...]

Nee. Als je AP aan hebt en je doet knipperlichtt aan, dan zou de AP automatisch moeten deactiveren. Maar dat gebeurd lang niet altijd. Dus moet ik de AP handmatig deactiveren (knop op rechter hendel) of stuur ik hem er doorheen.
Als je kort de knipper aanraakt gaat de AP er ook niet af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBasta
Inspired schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 22:18:
[...]

Als je kort de knipper aanraakt gaat de AP er ook niet af.
Jawel hoor... Knipperlicht aantikken (niet doordrukken). Stuur tegen weerstand aan (niet doordrukken). AP gaat uit en TACC blijft aan. Naar nieuwe baan en dan AP weer aanklikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 13:09
Leuk moment vandaag, de dames van de kinderopvang complementeerden m'n vrouw met de blauwe M3, ze vonden het zo'n gave en mooie auto, "dat is de auto van de papa van Vandread Jr." hadden ze blijkbaar eerder al gezegd tegen elkaar.
Leuk om te horen want ik heb vaak het gevoel dat er een zweem van negativiteit rond de M3 hangt, is dus zeker niet zo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:06
Vandread schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 22:49:
Leuk moment vandaag, de dames van de kinderopvang complementeerden m'n vrouw met de blauwe M3, ze vonden het zo'n gave en mooie auto, "dat is de auto van de papa van Vandread Jr." hadden ze blijkbaar eerder al gezegd tegen elkaar.
Leuk om te horen want ik heb vaak het gevoel dat er een zweem van negativiteit rond de M3 hangt, is dus zeker niet zo :D
Ik heb tot dusver alleen maar toffe reacties gehad. De zuurtjes zeggen dat niet tegen je of keyen stiekem je wagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmuggs
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

djmuggs schreef op maandag 6 januari 2020 @ 21:27:
[...]

Mijn Model 3 staat al sinds kerst bij Tesla met een 12v probleem, het is nog steeds onduidelijk wat het issue is.
Nog geen 500km gereden.
We doen het voor nu maar met de leen Model S.
De M3 is weer in orde, blijkbaar zat er ergens een rotte connector in het 12v systeem. 8)7
Dus er zit een nieuwe connector op en alles zou nu weer goed moeten zijn.
Morgen ophalen en we gaan het zien.

ICE ICE Baby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1990
  • Laatst online: 13:50
MrBasta schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 22:34:
[...]

Jawel hoor... Knipperlicht aantikken (niet doordrukken). Stuur tegen weerstand aan (niet doordrukken). AP gaat uit en TACC blijft aan. Naar nieuwe baan en dan AP weer aanklikken.
Volgens mij kijkt de auto dan wanneer het mogelijk is. Probeer maar eens bij een afrit. Aanzetten paar honderd meter voor de afrit. Dan gaat de AP uit op het moment dat de afrit begint. Zelfde als je naast een andere auto rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrBasta schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 22:34:
[...]

Ja. Dat zeg ik toch? Met alleen het knipperlicht niet. Dat is wat anderen hierboven suggereren. Snap ook niet waarom ze dat zouden willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dplr56
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 02-09 08:15
Hatsjoe schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 17:14:
[...]
Hij wordt vol afgeleverd, bijzonder dat die van jou leeg was. Weet je zeker dat ie echt leeg was en je niet gewoon wat langer/vaker de knop moet indrukken om de leidingen te vullen? Ook hoort de auto een melding te geven wanneer de ruitenwisservloeistof (bijna) op is.
Kreeg de melding inderdaad niet en bij het bijvullen van de tank vond ik al dat er nog maar zo weinig in paste. Vermoedelijk niet leeg geweest dus. Straks maar eens net zo lang die knop ingedrukt houden tot er iets uit komt. Misschien duurt het gewoon lang voordat alle leidingen gevuld zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1990
  • Laatst online: 13:50
Inspired schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 06:57:
[...]

Ja. Dat zeg ik toch? Met alleen het knipperlicht niet. Dat is wat anderen hierboven suggereren. Snap ook niet waarom ze dat zouden willen.
Nou bij mij werkt het prima met alleen het knipperlicht. Mits de baan waar je naar toe wil dus vrij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
[...]

Ik ben er ook nog niet helemaal uit maar volgens mij als je wat kracht zeg (zelfde als de nag bij AP zeg maar) dan zou hij uit moeten gaan. Er zit wel een fijne balans in lijkt het. Kan de vinger er echter nog niet helemaal op leggen. Mijn vermoeden is dus dat het een combinatie is van richtingaanwijzer aandoen en je stuur bewegen/forceren (zonder dat je er zeg maar doorheen drukt).

Deze ochtend met AC aan op 19 a 20 uiteindelijk op 175Wh/km gekomen. Snelweg reed niet echt door dus dat scheelde wel (vaak 100 ipv 120-130) tov de 190 van gister. Ook hier weer 12 graden.
Escrimador schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 22:12:

Dit soort problemen lijken vaak allemaal opgelost als de auto een keer in slaapstand is gekomen. Dus vaak na bijv een half uur doet "alles" het weer. Zelfde gaat voor geluid, navigatie, foutmeldingen etc

[ Voor 21% gewijzigd door thewizard2006 op 09-01-2020 07:49 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • +1 Henk 'm!
j1990 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 07:14:
[...]

Nou bij mij werkt het prima met alleen het knipperlicht. Mits de baan waar je naar toe wil dus vrij is.
Bij mij werkt het ook prima. :) Alleen moet ik echt door de weerstand van de AP als ik bijvoorbeeld iemand inhaal. En dat is volgens mij ook de bedoeling. Het is (volgens mij) niet zo dat alleen het aanraken van de knipper ervoor zorgt dat de AP eraf gaat en over gaat op TACC. Of dit moet sinds kort het geval zijn.

De knipper verlaagd wel de weerstand van de AP op het stuur, maar de AP blijft er echter wel gewoon op en er zit nog wel iets van weerstand op wanneer je gaat sturen. Zou dit ook niet anders willen hebben eigenlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Inspired op 09-01-2020 08:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
Oeh, dr gaan even een aantal gesprekken door elkaar over AP en knipperlichten ;) .

Van belang is om even verschil tussen baan wisselen met FSD en zonder duidelijk te hebben.

Zonder FSD:

Licht insturen en kort of lang knipperen en de AP gaat er vanzelf af.
Het maakt dus niet uit of je ‘comfortknipperen’ of doordrukt op de knipperhendel!
Het is even wennen hoeveel druk je moet geven, maar als je er eenmaal aan gewend bent dan gaat het automatisch. Ik mis alleen nog dat AP daarna vanzelf weer aan gaat, dat gebeurd nog niet. Alleen TACC blijft uiteraard wel aan staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Smobbo schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 08:27:
Oeh, dr gaan even een aantal gesprekken door elkaar over AP en knipperlichten ;) .

Van belang is om even verschil tussen baan wisselen met FSD en zonder duidelijk te hebben.

Zonder FSD:

Licht insturen en kort of lang knipperen en de AP gaat er vanzelf af.
Het maakt dus niet uit of je ‘comfortknipperen’ of doordrukt op de knipperhendel!
Het is even wennen hoeveel druk je moet geven, maar als je er eenmaal aan gewend bent dan gaat het automatisch. Ik mis alleen nog dat AP daarna vanzelf weer aan gaat, dat gebeurd nog niet. Alleen TACC blijft uiteraard wel aan staan.
Dat laatste is dus 'by Design' als je geen FSD hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Maarten schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 08:31:
[...]

Dat laatste is dus 'by Design' als je geen FSD hebt.
Ja precies, anders dan zou je als je knippert en niet goed oplet geen werkende lane keep assist hebben. Ik gok dat dat de afweging is geweest. (Je ziet geregeld mensen die niet opletten continu met een knipperlicht aan rijden...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten
  • Niet online
Smobbo schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 08:38:
[...]

Ja precies, anders dan zou je als je knippert en niet goed oplet geen werkende lane keep assist hebben. Ik gok dat dat de afweging is geweest. (Je ziet geregeld mensen die niet opletten continu met een knipperlicht aan rijden...)
In mijn ervaring met FSD (Loaner Model S) werkt het zo dat als je FSD hebt je knippert en de auto zelf regelt dat hij inhaalt, daar blijft AP wel aan staan. (hij schuift altijd maar 1 baan per knipperlicht actie).

Overigens als ik het inhalen zelf wilde doen ging AP ook uit en diende ik dat handmatig weer aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBreda
[...]

Ik deactiveer de Autopilot door de rechter handel een tik omhoog te geven, gaat prima (...en nee, hij gaat niet in z'n achteruit op de snelweg)

Ook zag ik op Youtube als je minder dan 5 km/h rijdt en je wilt in z'n achteruit dat je niet de rem hoeft aan te raken of stil te staan om dat de doen, werkt echt en is ook handig met inparkeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hdu
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 19-09 07:47

hdu

BigBreda schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 08:48:
[...]

Ik deactiveer de Autopilot door de rechter handel een tik omhoog te geven, gaat prima (...en nee, hij gaat niet in z'n achteruit op de snelweg)

Ook zag ik op Youtube als je minder dan 5 km/h rijdt en je wilt in z'n achteruit dat je niet de rem hoeft aan te raken of stil te staan om dat de doen, werkt echt en is ook handig met inparkeren.
Klopt inderdaad is erg makkelijk als je er aan gewend bent.
Geen rem nodig.
Gewoon de handel naar boven en beneden en makkelijk en soepel acheruit en vooruit om (in) te parkeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ElonDusk schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 21:23:
Vandaag terugweg 90km (1 uur over gedaan) 19.5 graad en stoelverwarming stand 1!

150wh/km
Vandaag met verwarming op 16 graden: 173wh/km _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QS08
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-09 14:51
[...]

Geef je een kleine tik bij knipperlicht aandoen? Of beweeg je de hendel verder en voel je een klik?
Bij de tweede beweging hoort je AP uit te gaan, bij de kleine beweging gaat je knipperlicht 3x en dan gaat de AP niet uit bij mij

M3 SR+ Pearl White / black / Aero | LM: Alphabet | Besteld: 04/10 | VIN: 08/11 | G-XXX-RB | SMS: 06-12 | Leverdatum: 14-12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x280
  • Laatst online: 23:08
Hatsjoe schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 17:14:
[...]

Mijn is geleverd op 30 dec en inderdaad ook bijna geen ruitenwisser vloeistof. Ook geen melding gehad, meteen maar gevuld.

Het valt me op dat hij bijzonder weinig vloeistof spuit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hdu
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 19-09 07:47

hdu

Verwijderd schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 09:01:
[...]

Vandaag met verwarming op 16 graden: 173wh/km _/-\o_
168 gisteren AC 20 Graden, automatisch, stoelverwarming op 1, achter bus/vrachtauto hangen 92 km/u (niet snel zoals ik gewend ben, wel heel relaxt).

210 vanmorgen AC 20 Graden, automatisch, stoelverwarming op 1, overal max toegestane snelheid, veel 130.

LR AWD 18" (zonder aero doppies)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
  • Laatst online: 18-09 21:01
[...]

Niet de knop gebruiken, dat is voor noodstops! AP zet je uit door de hendel omhoog te doen.

Bij mij deactiveert hij eigenlijk altijd netjes nadat ik m'n knipperlicht aanzet en licht stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Slurpgeit schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 09:21:
[...]

Niet de knop gebruiken, dat is voor noodstops! AP zet je uit door de hendel omhoog te doen.

Bij mij deactiveert hij eigenlijk altijd netjes nadat ik m'n knipperlicht aanzet en licht stuur.
Wie heeft het hier over de alarmlichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:48

DeFeCt

je wéét toch

[...]

Zien is geloven...

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/jx6ttevFdXzmblMLufyzXuIUND0_nC6PDYvEFJxDGpckVwTnLkeoHdC4j2B-zPoqWpsjSIVR2Q5bximaXHeLg2ogLl05qPz7DB6_v_rURjoAIE--xbDh2v9zAP6WR9nSYXtMpUCleUFeULvQOWUfI-6SYwdYPDXgYBiCwZJa88XrSOufuE5t6fJ2RQzfwnIHQ9rFfgoDfuFbLD19B728sZ_vzO3SrTgoYI33y0l92ocBncmmni1mU8YAR77jc9QnHHKHpfqOU2lhorPJ9tJKe_qQGeOIKkP_Fym3AyaAtVb0tErmdHWGUHQnrbuScXHIquxjOz76qq2lYBD9bRdeM8arDgOI10H9odtLa7Pxr6P4DW9tQHfIpzB7cLahvC-bvW7b3OFlj1pjwzZLlRLNComDh0eRSRpS7ereAKqVJnKp2TCpM3qKgO_VNr9iSZ7FpV8XIf7kl6x4ItsoB7fgPv-kb7Fq3LC6nlehykSVCtrC1Rbt1xVtnQ126KmjUhBQ4sgusizeUlTnk4q7dhlUgaEUCCUwA3soZZ5paE0Gx-rz-csC72fIJNZnBlO6qaJDPCyN6csJn198xUojhCG35CcsyH4ObmEACI5RHeG3CP4gxuyEOOiXN7JeC4iP4piyejmJFmXV6I7YZMt3NGz1Vjpq9L_WP1dp6u3OujEUFCxYrOWg=w968-h1290-no

Dit was over de A4 - N11, Airco op auto, 20C

Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:24
hdu schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 09:17:
[...]

168 gisteren AC 20 Graden, automatisch, stoelverwarming op 1, achter bus/vrachtauto hangen 92 km/u (niet snel zoals ik gewend ben, wel heel relaxt).

210 vanmorgen AC 20 Graden, automatisch, stoelverwarming op 1, overal max toegestane snelheid, veel 130.

LR AWD 18" (zonder aero doppies)
Ik heb op de mijne nu 7500km gereden. Gemiddeld zit ik op 160. Ik heb hem in september gekregen en heb dus ongeveer anderhalve maand kunnen genieten van temperaturen waar geen verwarming, maar ook geen airco voor nodig waren (ik gebruik bij voorkeur geen airco als het niet hoeft. Ik merk dat mijn lenzen daar heel droog van worden)

In die periode lag mijn gemiddelde zelfs op 135. Nu met de winter rij ik toch vaak rond de 180, maar de afgelopen dagen heb ik zelfs een keer 125 op een rit gehad (van Zoetermeer naar Alphen, eigenlijk alles 80km/h en geen verwarming)

Sinds 1-1-2020 heb ik een van de tellers gereset en ik zit nu op 600km en een gemiddelde van 170 over die afstand.

Met andere woorden, het verschil tussen de zomer en de winter is voor mij heel duidelijk te zien. Mijn rijgedrag is niet anders geworden in die periode, dus dat zal het niet zijn :)

Even wat gegevens voor referentie:
- M3 SR+ Aero
- Woon-werk is 40km enkele reis (Alphen - Rotterdam) met daarin helaas een gemiddelde snelheid die vanwege files meestal onder de 60km/h blijft :-(
- Banden rond de 3 bar
- AC, meestal uit. Verwarming meestal aan. Stoelverwarming alleen als de stoel heel koud is en dan maximaal 10 minuten over het algemeen.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aequitas
  • Laatst online: 19-09 08:56
Er is een handigheid die je moet krijgen is mijn ervaring. Wat voor mij werkt is eerst in de richting sturen die ik op wil en daarbij lichtjes tegen de autosteer induwen, maar niet er doorheen! Dan pas het knipperlicht activeren. Als ik eerst mijn knipperlicht doe terwijl ik nog geen stuurbeweging hebt gemaakt dan gaat autosteer niet uit en moet ik hem er doorheen duwen om het te deactiveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
Inspired schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 09:34:
[...]

Wie heeft het hier over de alarmlichten?
Niemand? Ik heb het woord alarmlichten niet genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Slurpgeit schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 09:47:
[...]

Niemand? Ik heb het woord alarmlichten niet genoemd.
Welke knop voor noodstops bedoel je dan?
aequitas schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 09:45:
[...]

Er is een handigheid die je moet krijgen is mijn ervaring. Wat voor mij werkt is eerst in de richting sturen die ik op wil en daarbij lichtjes tegen de autosteer induwen, maar niet er doorheen! Dan pas het knipperlicht activeren. Als ik eerst mijn knipperlicht doe terwijl ik nog geen stuurbeweging hebt gemaakt dan gaat autosteer niet uit en moet ik hem er doorheen duwen om het te deactiveren.
Gewoon één beweging werkt bij mij prima. Kijken, richting aanraken en dan sturen. Maar goed, zal ook kwestie zijn van persoonlijke voorkeur.

[ Voor 60% gewijzigd door Inspired op 09-01-2020 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten
  • Niet online
aequitas schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 09:45:
[...]

Misschien mis ik het, maar wat is het probleem om door Autosteer heen te sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:52

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Inspired schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 09:49:
[...]

Welke knop voor noodstops bedoel je dan?
De knop aan het stuur, rechts die gebruik je voor noodstops, niet voor het uitschakelen van de CC, autopilot, of FSD.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkser
  • Laatst online: 21:12
Hier ook een duit in het zakje omtrent het verbruik van de M3.
Ik heb bewust mijn auto even op chill mode gezet en vervolgens een normale woon/werk (heen en terug) trip gedaan. Ik ben niet mega positief over het verbruik maar ook niet ontevreden als ik iedereen hier zo hoor.

M3 SR+, Aero velgen, winterbanden op 3.0 bar, A/C aan op 18,5.
109 km, 16 kWh verbruikt, met een 151 Wh/km gemiddelde.
Gewoon 105/125 gereden en ongeveer 80% snelweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aequitas
  • Laatst online: 19-09 08:56
Maarten schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 09:49:
[...]

Misschien mis ik het, maar wat is het probleem om door Autosteer heen te sturen?
Je moet dan meer kracht zetten en als ie er doorheen gaat dan heb ik de reflex om kort terug te sturen. Tot ongenoegen van mijn medeweggebruikers en passagiers. Terwijl als de autostuur uit gaan voor de stuurbeweging het allemaal soepeler en fijner gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SeatRider
  • Laatst online: 13:37

SeatRider

Hips don't lie

Smuggler schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 09:50:
[...]

De knop aan het stuur, rechts die gebruik je voor noodstops, niet voor het uitschakelen van de CC, autopilot, of FSD.
Nee joh! Dat is de parkeerrem (zeg handrem), die moet je nooit! gebruiken voor noodstops.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Smuggler schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 09:50:
[...]

Ik weet het niet. Maar ik gebruik de rem met de voet voor noodstops.

/edit

De PARKEERrem, remt ook alleen op de achterwielen. Die rem als noodstop gaan gebruiken is niet heel slim.

[ Voor 16% gewijzigd door Inspired op 09-01-2020 09:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Laatst online: 22:41
Ik rij dagelijks A15 van Arnhem naar Dordrecht. Verwarming op 18.5, geen ac. Banden op 3 bar. Lekker met het verkeer mee en de maximumsnelheid aanhouden waar dat kan. Grote delen op autopilot.

Heenweg in het donker 170 wh/km
Terugweg rond 4 uur 150 wh/km

Ik vertrek thuis voorverwarmd, vanaf werk is hij koud.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +10 Henk 'm!
Kunnen jullie het verbruik niet op iets van spritmonitor bijhouden? Verbruik is persoonlijk en afhankelijk van veel factoren. Dagelijks een verbruik gaan posten in dit topic is niet bijzonder nuttig IMHO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
Inspired schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 09:53:
[...]

Ik weet het niet. Maar ik gebruik de rem met de voet voor noodstops.

/edit

De PARKEERrem, remt ook alleen op de achterwielen. Die rem als noodstop gaan gebruiken is niet heel slim.
Als je die knop gebruikt, denkt de Tesla dat je een noodstop wil maken. Als je die lang genoeg ingedrukt houdt, zet hij wel de alarmlichten aan en remt hij af tot stilstand. Het is volgens de handleiding een alternatief, mocht de normale rem niet meer werken. Daarom moet je daar niet AP mee uitschakelen, maar dat is ook de reden dat AP door op die knop te drukken ook uit gaat.

https://www.tesla.com/sit...ual_europe_nl.pdf#page=61

Pagina 60:
Let op!: Als de remmen niet goed werken
in een noodgeval, kunt u de knop Park op
de schakelhendel ingedrukt houden om
de auto tot stilstand te brengen. Gebruik
deze methode uitsluitend wanneer deze
absoluut noodzakelijk is om de auto te
stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Slurpgeit schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 10:02:
[...]

Als je die knop gebruikt, denkt de Tesla dat je een noodstop wil maken. Als je die lang genoeg ingedrukt houdt, zet hij wel de alarmlichten aan en remt hij af tot stilstand. Het is volgens de handleiding een alternatief, mocht de normale rem niet meer werken. Daarom moet je daar niet AP mee uitschakelen, maar dat is ook de reden dat AP door op die knop te drukken ook uit gaat.

Pagina 60:

[...]
Precies. Alleen als de normale remmen niet meer werken. Ik zou dit persoonlijk niet eens een noodstop noemen. Maar goed, ik neem niet aan dat iemand met deze knop steeds de AP er gaat halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slurpgeit
Inspired schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 10:05:
[...]

Precies. Alleen als de normale remmen niet meer werken. Ik zou dit persoonlijk niet eens een noodstop noemen. Maar goed, ik neem niet aan dat iemand met deze knop steeds de AP er gaat halen.
Ja, juist wel. Daarom gaf ik ook aan dat je het niet moet doen:

a2k85 in "Het grote Tesla Model 3 topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
QS08 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 09:05:
[...]

Geef je een kleine tik bij knipperlicht aandoen? Of beweeg je de hendel verder en voel je een klik?
Bij de tweede beweging hoort je AP uit te gaan, bij de kleine beweging gaat je knipperlicht 3x en dan gaat de AP niet uit bij mij
Waar heb je dit gevonden in de handleiding? Ik heb hier nog nooit van gehoord namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeEeekhoorn
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 19-09 09:15
Slurpgeit schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 10:02:
[...]

Pagina 60:

[...]
Een noodstop.. dat betekend split-second tot stilstand proberen te komen.. Toch interessant dat je dan als alternatief wanneer je rempedaal niet werkt, je eerst de knop moet vinden (in veelal een stressvolle situatie) en dan nog een bepaalde tijd in moet drukken voordat het werkt..?

Ik weet het niet, maar dit klinkt mij alsof je dan hoe dan ook te laat gaan zijn 8)7
Pagina: 1 ... 11 ... 517 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
  • Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
  • Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.

Gerelateerde topics: