Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 517 Laatste
Acties:
  • 3.171.105 views

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:44
Slurpgeit schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 10:02:
[...]

Als je die knop gebruikt, denkt de Tesla dat je een noodstop wil maken. Als je die lang genoeg ingedrukt houdt, zet hij wel de alarmlichten aan en remt hij af tot stilstand. Het is volgens de handleiding een alternatief, mocht de normale rem niet meer werken. Daarom moet je daar niet AP mee uitschakelen, maar dat is ook de reden dat AP door op die knop te drukken ook uit gaat.

https://www.tesla.com/sit...ual_europe_nl.pdf#page=61

Pagina 60:

[...]
We hadden ooit een Citroen DS4 die zo'n functie op de electrische handrem ook had. Handrem tijdens het rijden aangetrokken houden dan werd dat na een x-aantal seconden een noodstop, incl ABS, knipperlichten en alles.

Vooral ook handig voor passagiers om te weten voor het geval de bestuurder onwel is.

Verder: niet in alle gevallen handig, want ter afwending van een botsing heb je er niets aan.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:03
Inspired schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 09:56:
Kunnen jullie het verbruik niet op iets van spritmonitor bijhouden? Verbruik is persoonlijk en afhankelijk van veel factoren. Dagelijks een verbruik gaan posten in dit topic is niet bijzonder nuttig IMHO.
Het zou inderdaad geen goed idee zijn als iedereen constant zijn verbruik ging posten. Daar was mijn post ook niet voor bedoeld.

Bij een ICE heb je een gevoel wat zuinig is en wat niet. Iedereen die langere tijd auto rijdt heeft het wel een beetje in het systeem zitten. Nu met de Tesla heb je weer een leeg vel papier in je hoofd :/ . Tesla zegt dat 135wh/km haalbaar zou moeten zijn. Maar wat als je 220 doet? Is dat bizar of normaal voor de condities?

Ik heb de mijne sinds 23-12 en ik scoorde in het begin natuurlijk beroerd 8)7 . Na een paar probeersels kom je er wel achter wat energie vreet en hoe je efficiënt kan rijden zonder achter een vrachtwagen aan te hobbelen. Nu ik dagelijks dezelfde route rijd, met ongeveer dezelfde drukte en gemiddelde snelheid krijg ik ook consistente verbruikscijfers. Die cijfers staan hierboven.

Lange termijn (lang is < 2000 km) is het nog 180wh/km. Ik heb de auto in een ongunstige tijd gekregen voor het bereik. Het zal nog wel zakken.

Anyhow, ik post de cijfers als referentie voor anderen. Als de mensen op hetzelfde stuk over de 200 zitten doen ze iets fout en als iemand in het donker onder de 160 weet te scoren wordt ik nieuwsgierig hoe die dat voor elkaar krijgt. :D

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

BigBreda schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 08:48:
[...]

Ik deactiveer de Autopilot door de rechter handel een tik omhoog te geven, gaat prima (...en nee, hij gaat niet in z'n achteruit op de snelweg)
Ja maar dan gaat ook TACC uit. En dat is niet de bedoeling toch?
Maarten schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 09:49:
[...]

Misschien mis ik het, maar wat is het probleem om door Autosteer heen te sturen?
Comfort passagiers.
Smuggler schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 09:50:
[...]

De knop aan het stuur, rechts die gebruik je voor noodstops, niet voor het uitschakelen van de CC, autopilot, of FSD.
Niet noodstop in de zin van een botsing vermijden, maar noodstop in de zin van mijn twee normale manieren om tot stilstand te komen werken niet. Het lijkt me bijzonder sterk dat dat knopje de ankers uitgooit als je het aanraakt bij 130km/u. Lang bewust indrukken, wellicht. Maar dat ga ik niet testen. Kort drukken lijkt me vooral nutteloos aangezien ik me niet kan voorstellen dat de auto met die actie wel autosteer er af gooit, maar niet TACC. Dus dan kun je de hendel ook een tik naar boven geven.

Bij mij gaat autosteer ook uit als ik in een natuurlijke beweging richting aangeef en over de lijn stuur. En dat is in een non- FSD auto ook wat je kunt verwachten denk ik?

Zoef

• Teslalrp
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 19-12-2023
Met de nieuwe winterbanden is mijn verbruik de afgelopen twee weken 217 Wh/km. Eerste week redelijk snel mee gereden (Performance). Gelukkig kan ik dagelijks op het werk volladen.
Gisteren de draadloze oplader voor IPhone in auto gezet, bevalt prima. Kreeg wel een melding van auto dat ik de klepjes van het console te hard dicht doe.
De TMPS sensoren zijn wel redelijk van slag geweest na de (complete) bandenwissel. De bandenmaat opnieuw ingesteld en TMPS sensoren opnieuw gereset.
De AP heb ik nog niet gebruikt.
Verder zeer tevreden over de auto

• NiGeLaToR
Wij ervaren hetzelfde met auto-steer, hebben nog niet de prettige 'niet-ruk-aan-het-stuur-effect' onder de knie. Had dit intuitiever verwacht, maar dat is stiekem met meer dingen zo. Heel gaaf het minimalistische design en het kost tegelijk ook best moeite om te wennen.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Verwijderd

Inspired schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 10:05:
[...]

Precies. Alleen als de normale remmen niet meer werken. Ik zou dit persoonlijk niet eens een noodstop noemen. Maar goed, ik neem niet aan dat iemand met deze knop steeds de AP er gaat halen.
Ik drukte hem laatst per ongeluk helemaal in...
Ik wilde de ruitenwisser sproeier gebruiken :+

Blijft wennen...
Zpottr schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 10:27:

Niet noodstop in de zin van een botsing vermijden, maar noodstop in de zin van mijn twee normale manieren om tot stilstand te komen werken niet. Het lijkt me bijzonder sterk dat dat knopje de ankers uitgooit als je het aanraakt bij 130km/u. Lang bewust indrukken, wellicht. Maar dat ga ik niet testen. Kort drukken lijkt me vooral nutteloos aangezien ik me niet kan voorstellen dat de auto met die actie wel autosteer er af gooit, maar niet TACC. Dus dan kun je de hendel ook een tik naar boven geven.

Bij mij gaat autosteer ook uit als ik in een natuurlijke beweging richting aangeef en over de lijn stuur. En dat is in een non- FSD auto ook wat je kunt verwachten denk ik?
Kort indrukken (helemaal), heb ik onbewust uitgeprobeerd.
Normaal zit ruitenwisser altijd rechts. Dus automatisch was ik gewend aan indrukken, maar de verkeerde kant.

Met dat ik drukte, dacht ik: "Wat doe ik?"

Je krijgt een melding over de parkeerrem tijdens rijden en AP is er direct af.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2020 10:33 ]

• a2k85
  • Laatst online: 28-12-2020
Inspired schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 10:05:
[...]

Precies. Alleen als de normale remmen niet meer werken. Ik zou dit persoonlijk niet eens een noodstop noemen. Maar goed, ik neem niet aan dat iemand met deze knop steeds de AP er gaat halen.
Ik schreef hierboven dat ik met die knop de AP eraf haalde. Maar dat was foutje van mij. Ik gebruik zelf ook hendel naar boven.

In ieder geval bedankt voor alle reacties. Zal de suggesties (ligt sturen en dan kort knipperen of langer wachten) morgen eens uitproberen.

• asing
Om AP uit te zetten druk ik de hendel van de richtingaanwijzer helemaal in. Dan voel je dat je ergens doorheen moet drukken en daarna een soort klikje. Dan gaat AP meestal wel uit. Nadeeltje, je moet je richtingaanwijzer daarna zelf weer uitzetten.

Als je AP wilt inschakelen moet je vooraf proberen het midden van de rijstrook op te zoeken. Anders krijg je een onprettige ruk aan het stuur. AP zet je namelijk meteen in het midden.

TACC heeft een ander trekje, die remt vanzelf af als je een langzamere weggebruiker in je baan tegenkomt. Dat doen alle systemen. Wissel je vervolgens van baan dan blijft het systeem vaak remmen, wat erg onprettig is. Het zou ideaal zijn als AP even iets van een trilling door het stuur geeft *voordat* de rem actie wordt ingezet zodat je tijd hebt om van baan te wisselen zonder dat de ankers uit gaan.

Ik gebruik AP dus alleen als ik lange tijd op dezelfde rijbaan kan blijven.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:03
asing schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 10:42:
Om AP uit te zetten druk ik de hendel van de richtingaanwijzer helemaal in. Dan voel je dat je ergens doorheen moet drukken en daarna een soort klikje. Dan gaat AP meestal wel uit. Nadeeltje, je moet je richtingaanwijzer daarna zelf weer uitzetten.
Dat AP 'meestal wel uit' gaat komt dus door het feit dat je waarschijnlijk ook een beetje instuurt (automatisch). Dat komt dus niet door het feit dat je het knipperlicht permanent uit zet.

(althans, dat probeer ik nu in de afgelopen pagina al 3x duidelijk te maken, maar dat lukt nog niet zo erg :o )...

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

TACC heeft een ander trekje, die remt vanzelf af als je een langzamere weggebruiker in je baan tegenkomt. Dat doen alle systemen. Wissel je vervolgens van baan dan blijft het systeem vaak remmen, wat erg onprettig is. Het zou ideaal zijn als AP even iets van een trilling door het stuur geeft *voordat* de rem actie wordt ingezet zodat je tijd hebt om van baan te wisselen zonder dat de ankers uit gaan.
Helemaal eens, je leert uiteindelijk wel waar hij zal gaan afremmen maar dat is de omgekeerde wereld. Een trilling of desnoods visuele waarschuwing zou zijn zijn. Door deze makke werkt TACC heerlijk op stille wegen en als het heel druk is, maar niet er tussenin.

Zoef

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Waarom niet gewoon een tikje omhoog bij de rechter hendel?

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Devster schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 10:55:
[...]

Ja, dat werkt prima inderdaad!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• NiGeLaToR
Zpottr schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 10:53:
[...]

Helemaal eens, je leert uiteindelijk wel waar hij zal gaan afremmen maar dat is de omgekeerde wereld. Een trilling of desnoods visuele waarschuwing zou zijn zijn. Door deze makke werkt TACC heerlijk op stille wegen en als het heel druk is, maar niet er tussenin.
Ik mis de HUD die mijn Cadillac heeft enorm. Daar zie ik wanneer de ACC een andere auto gespot heeft en de ervaring leert snel wanneer die gaat afremmen. Ik rijd dus op een auto aan, icoontje ligt op op m'n raam en ik ga naar links. Niets aan de hand.

Sowieso vind ik als 'techie' de informatievoorziening in de Tesla erg Apple-achtig. Alsin beperkt. HUD is echt een hele fijne aanvulling op het rijden vind ik bijvoorbeeld. Ik zie daar snelheid, gedrag van de rij-hulpsystemen, muziek die je speelt of inkomende beller en navigatie info. Hoef dus nooit meer van de weg af te kijken, plus dat je al deze functies met de knoppen op het stuur kunt bedienen (of voice, maar dat werkt maar zo-zo en heb geen apple carplay, auto is net te oud).

Dus de M3 is niet slecht, maar ik had ergens verwacht dat dit helemaal top zou zijn en het heeft nog wat meer ruwe randjes dan ik had verwacht. Net als de twee pookjes overigens, die zijn aan de achterkant.. ruw :+

• wootahH
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:22
[...]

Dan gaat de cc dus ook uit en moet je zelf het pedaal indrukken anders kan je nooit inhalen.

• asing
[...]

Dan gaat ook de tacc uit, wat niet handig is

• Dizzy1
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-11 13:38
[...]

Omdat die ook je cruise control eraf haalt, dat wil ik meestal niet. Ik wil alleen de autosteer eraf hebben, dat gaat bij mij prima met de richtingaanwijzer (zowel bijj een tikje omhoog/omlaag als doordrukken).

• Devster
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Dizzy1 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 11:08:
[...]

Omdat die ook je cruise control eraf haalt, dat wil ik meestal niet. Ik wil alleen de autosteer eraf hebben, dat gaat bij mij prima met de richtingaanwijzer (zowel bijj een tikje omhoog/omlaag als doordrukken).
Ik had de context niet goed (terug)gelezen. Richtingaanwijzer werkt voor mij ook prima met AP. Het is een beetje wennen aan de afstand en het moment waarop je Autosteer weer aanzet. Als je dat te vroeg doet heb je mogelijk een spannend momentje :P

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Gisterenavond een usb drive naar EXT4 geformateerd en mp3tjes gekopieerd. Dit werkte niet meteen, ik moest ook nog de bestandsrechten aanpassen. Daarna werden de bestanden herkend en kon ik de muziek afspelen.

Maar vanmorgen stapte ik in en was er weer stilte. Hervatten van de muziek werkt dus helaas niet beter met EXT4.

• DennusB
  • Niet online
Slogra schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 11:16:
Gisterenavond een usb drive naar EXT4 geformateerd en mp3tjes gekopieerd. Dit werkte niet meteen, ik moest ook nog de bestandsrechten aanpassen. Daarna werden de bestanden herkend en kon ik de muziek afspelen.

Maar vanmorgen stapte ik in en was er weer stilte. Hervatten van de muziek werkt dus helaas niet beter met EXT4.
Even aanmelden als bugreport bij Tesla dan? Hoe meer hoe beter denk ik!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:45
Ik ben gister overgestapt van het weergeven van het aantal km's naar het aantal procent aan lading er nog in de accu zit. Ik merk dat dit veel accurater is.

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-12 10:18

DeFeCt

je wéét toch

Sunri5e schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 14:16:
Ik ben gister overgestapt van het weergeven van het aantal km's naar het aantal procent aan lading er nog in de accu zit. Ik merk dat dit veel accurater is.
Ik ben ook weer terug naar percentage, al vind ik dat ook niet veel zeggend... de km weergave zegt niks omdat het totaal niet realistisch is, maar het percentage vind ik ook lastig, want kan ik met 20% van Den Haag naar Amsterdam? ...

Flickr

• wootahH
DeFeCt schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 14:29:
[...]

Ik ben ook weer terug naar percentage, al vind ik dat ook niet veel zeggend... de km weergave zegt niks omdat het totaal niet realistisch is, maar het percentage vind ik ook lastig, want kan ik met 20% van Den Haag naar Amsterdam? ...
Heeft niet echt met accuraat te maken denk ik. Met beide moet je inschatten hoe het weer is en welke opties je allemaal aan zet. Hoe hard je gaat rijden. Na een tijdje (ervaring)weet je wel ongeveer wat je kan rijden of je nou km of % ziet staan.

• mnk
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-11 21:35

mnk

Hebben jullie ervaring met bepaalde software om Sentry beelden gemakkelijk uit te lezen, waarbij alle 4 de camera's in 1 beeld staan ofzo?
Ik parkeer aan een vrij drukke weg en heb daar met gemak zo'n 150-200 meldingen per keer. Volgens mij wordt iedere fietser, voetganger en auto die langskomt al als een 'gevaar' gezien.
Niet te doen om die filmpjes allemaal per stuk te bekijken als er een keer echt iets is.
Sentry staat nu eigenlijk standaard uit, want heb er op deze manier weinig aan.

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-11 23:39
NiGeLaToR schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 10:58:
[...]
Ik mis de HUD die mijn Cadillac heeft enorm. Daar zie ik wanneer de ACC een andere auto gespot heeft en de ervaring leert snel wanneer die gaat afremmen. Ik rijd dus op een auto aan, icoontje ligt op op m'n raam en ik ga naar links. Niets aan de hand.
Zelfde ervaring vanuit een Volkswagen. Daar zat geen ACC in, maar normale cruise control. Dat werkte (voor mij) perfect. Constante snelheid, ik bepaal zelf wel bij welke afstand ik inhaal. Bij Tesla is het alles of niets. Of je conformeert je aan hoe Tesla wil dat je rijdt, of je gebruikt de systemen gewoon niet.

Maar de manier waarop Tesla wil dat je rijdt, werkt in NL niet. Het is er veel te druk. Zodra de Tesla begint af te remmen heb ik links geen ruimte meer want achterliggend verkeer wil gewoon doorrijden (net als ik). Eerder naar links (voor hij afremt) kan, maar dan hang je veel te lang op de linkerbaan. En als iemand invoegt remt hij hard. Dat is voor mezelf en evt. passagiers gewoon irritant. Dan heb ik het nog niet over verkeer achter me.

Het zou ze sieren als ze ook een normale cruise control functie zouden aanbieden. Zou mijn rij-ervaring in ieder geval een stuk aangenamer maken want verder is het een geweldige auto.

• wootahH
mnk schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 14:38:
Hebben jullie ervaring met bepaalde software om Sentry beelden gemakkelijk uit te lezen, waarbij alle 4 de camera's in 1 beeld staan ofzo?
Ik parkeer aan een vrij drukke weg en heb daar met gemak zo'n 150-200 meldingen per keer. Volgens mij wordt iedere fietser, voetganger en auto die langskomt al als een 'gevaar' gezien.
Niet te doen om die filmpjes allemaal per stuk te bekijken als er een keer echt iets is.
De keren dat ik het bekijk gebruik (zelden) ik deze in de browser https://sentrycam.appspot.com/

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:46
Deze tool werkt erg goed: https://github.com/ehendrix23/tesla_dashcam

• Smobbo
Hoe bedoel je accurater?
Het percentage is toch gewoon het percentage?
Dat is logischerwijs correct, hoe ver je er mee kan is een andere vraag en juist lastig te bepalen (waarbij rated range de meest optimistische weergave van de werkelijkheid is).

• Swede
  • Laatst online: 12-06-2020
Tesla Cam Viewer II
heb zelf die stick van Hellovteq aangeschaft, die kan ik rechstreeks in mijn telefoon pluggen (zowel iPhone als Android) Werkt uitstekend!
Mocht je dat ding willen bestellen (US) dan even vermelden dat ze de factuurwaarde laag moeten houden. Kreeg er een leuke import heffing bovenop van de douane....

SR+, black, black, aero, trekhaak - besteld 17/09 - RN 23/09 - VIN 21/11-kenteken GxxxSK - sms 05/12 - afhalen 12/12 -RDW tenaamgesteld 11/12 (17:25)

• NiGeLaToR
@fRiEtJeSaTe je kunt de rij-afstand instellen he, dus als je hem op de kortste afstand zet houdt ie korte afstand aan. Mijn Cadillac houdt in de kortste afstand véél meer ruimte - daar gaan altijd mensen tussen inderdaad. Maar in de CC rijden als het heel druk is, lijkt me sowieso onmogelijk/onhandig?

• incomer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:23
fRiEtJeSaTe schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 14:46:
[...]

Zelfde ervaring vanuit een Volkswagen. Daar zat geen ACC in, maar normale cruise control. Dat werkte (voor mij) perfect. Constante snelheid, ik bepaal zelf wel bij welke afstand ik inhaal. Bij Tesla is het alles of niets. Of je conformeert je aan hoe Tesla wil dat je rijdt, of je gebruikt de systemen gewoon niet.

Maar de manier waarop Tesla wil dat je rijdt, werkt in NL niet. Het is er veel te druk. Zodra de Tesla begint af te remmen heb ik links geen ruimte meer want achterliggend verkeer wil gewoon doorrijden (net als ik). Eerder naar links (voor hij afremt) kan, maar dan hang je veel te lang op de linkerbaan. En als iemand invoegt remt hij hard. Dat is voor mezelf en evt. passagiers gewoon irritant. Dan heb ik het nog niet over verkeer achter me.

Het zou ze sieren als ze ook een normale cruise control functie zouden aanbieden. Zou mijn rij-ervaring in ieder geval een stuk aangenamer maken want verder is het een geweldige auto.
Wat ik meestal doe is als ik op een auto af ga en inschat dat cruise control gaat remmen iets mijn gas pedaal indrukken, dan heb je tijdelijk de controle. Dan kan je dichter naar de auto toe en zelf inschatten wanneer je naar links wilt gaan.

• Saxsymbol
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-10 14:00
Vorige week reden we in Duitsland en bleef het scherm vastlopen, dit gebeurde tot drie keer toe op willekeurige momenten. Iemand hier iets meer over gelezen? Gelukkig wist ik toevallig dat door het indrukken van de twee knoppen op het stuur het scherm herstart, maar is geen ideale situatie om 's nachts op de autobahn in te zitten.

• Dizzy1
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-11 13:38
Ik gebruik vaak TeslaCam / Sentry Reviewer op mijn mobiel. Even USB-C naar USB-A adapter gebruiken om de USB-stick in mijn mobiel te kunnen steken. Daarna start de app automatisch. Is ideaal als je snel even iets wilt bekijken.

Uitgebreide functionaliteit:
  • alle 4 camera's tegelijk bekijken
  • Syncen met front- of back camera
  • ga naar echte gebeurtenis, skipt het stuk film waar niets gebeurt.
  • Vooruitspoelen/terugspoelen
  • versneld/vertraagd afspelen
  • ...

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:50

Bever!

3

Bedankt voor de tip voor autopilot en zacht insturen om te deactiveren met richtingaanwijzer. Scheelt veel irritatie

Verwijderd

slangetjes kunnen ook wel eens los geraakt zijn heb ik ergens gelezen, mocht het nog niet werken. Schijn jezelf eenvoudig te kunnen fixen.
dplr56 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 07:10:
[...]

Kreeg de melding inderdaad niet en bij het bijvullen van de tank vond ik al dat er nog maar zo weinig in paste. Vermoedelijk niet leeg geweest dus. Straks maar eens net zo lang die knop ingedrukt houden tot er iets uit komt. Misschien duurt het gewoon lang voordat alle leidingen gevuld zijn. :)

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
vorige week had ik een S even met Full AP. Maar ik vond het maar erg brak werken met AP en richtingaanwijzer. Duurde veel te lang voordat hij begint te wisselen van baan en gedoe met hand van stuur ivm knipperlicht. Blij dat ik niet voor die optie van 6k+ gekozen heb. Of zie ik iets over het hoofd? (merkte dat ik vaak gewoon zelf maar wisselde van baan ipv lang wachten)...

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Dizzy1 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 11:08:
[...]

Ik doe gewoon één keer omhoog en dan weer omlaag. Dan is autosteer eraf en hou ik m'n snelheid.

• mcetweaker
  • Niet online
TweakerVincent schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 18:57:
vorige week had ik een S even met Full AP. Maar ik vond het maar erg brak werken met AP en richtingaanwijzer. Duurde veel te lang voordat hij begint te wisselen van baan en gedoe met hand van stuur ivm knipperlicht. Blij dat ik niet voor die optie van 6k+ gekozen heb. Of zie ik iets over het hoofd? (merkte dat ik vaak gewoon zelf maar wisselde van baan ipv lang wachten)...
Hand van stuur ivm knipperlicht snap ik niet, maar dat hij niet snel is met wisselen is zeker zo. Dat is op een rustig moment geen enkel probleem en dan werkt het prima. Als het druk is, is het handiger om zelf even te wisselen.

• PEPPI
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:37

PEPPI

Informatiemanager

TweakerVincent schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 18:57:
Bij de model S heb je bij elke revisie behoorlijke verschillen in de werking van AP. De Model S met HW1, herkenbaar aan gebrek aan zij-camera's en de oude voorkant. Model S met HW2, dichte neus, zij-cameras en nog met batterij-aanduiding bijv. P100D. En de Model S met HW3, die hebben de aanduiding Long range (i.p.v. 100D), net als de model 3.

Zelf heb ik enkel AP ervaring met de HW1 model S en die vond ik ook ontzettend traag met van baan wisselen. De nieuwere zouden dat minder moeten hebben... Ik ben benieuwd welk type/jaartal model S jij had.

There's no place like 127.0.0.1

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
PEPPI schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 19:44:
[...]

Bij de model S heb je bij elke revisie behoorlijke verschillen in de werking van AP. De Model S met HW1, herkenbaar aan gebrek aan zij-camera's en de oude voorkant. Model S met HW2, dichte neus, zij-cameras en nog met batterij-aanduiding bijv. P100D. En de Model S met HW3, die hebben de aanduiding Long range (i.p.v. 100D), net als de model 3.

Zelf heb ik enkel AP ervaring met de HW1 model S en die vond ik ook ontzettend traag met van baan wisselen. De nieuwere zouden dat minder moeten hebben... Ik ben benieuwd welk type/jaartal model S jij had.
Ah dat zal het zijn. Ik had een P90D. Dus niet de nieuwste versie. Ik vond het te traag om te gebruiken (tov mij basic AP die mijn 3 heeft).

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:22
Zijn er al mensen die de M3 (LR) hebben verlaagd met H&R/Eibach veren?

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:07
Misschien vreemde vraag: Als jullie remmen, en in de spiegel kijken.. zie je dan net boven de 'hoeden plank' het remlicht een klein beetje?

• ElonDusk
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23-11 08:41
Vanochtend werkte m’n achteruitcamera weer en toenet was het weer helemaal zwart... nog andere die dit probleem hebben sinds de laatste update?

Model 3

• RevQ
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 20:03
DennusB schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 14:20:
Ik ben vandaag door Bob's Autowas in Schiedam gegaan. M'n M3 kwam er weer super shiny uit en geen beschadigingen of wat dan ook :) Fijne wasstraat en prima te doen met de auto in Neutraal idd!
Eerste wasstraat moet ik nog doen, gaan parkeersensoren niet helemaal los? Neutral, spiegels inklappen en nog meer?

• dplr56
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 02-09 08:15
ex87 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 20:34:
Misschien vreemde vraag: Als jullie remmen, en in de spiegel kijken.. zie je dan net boven de 'hoeden plank' het remlicht een klein beetje?
Ja, heb ik ook. Vind ik eigenlijk wel fijn. Zeker ook om te zien wanneer deze aan gaat bij het regeneratief remmen.

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
ElonDusk schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 20:41:
Vanochtend werkte m’n achteruitcamera weer en toenet was het weer helemaal zwart... nog andere die dit probleem hebben sinds de laatste update?
Ik ervaar dat eigenlijk al sinds ik de auto heb (maart 2019). Ene update gaat t wat beter, dan weer wat minder. De laatste tijd nu je t zegt idd weer wat vaker. Kennelijk ee bugje wat lastig voor ze te pletten is

• Vinslo
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20-11 09:24
Gek genoeg heb ik dat sinds mijn achterruit vervangen is in december. Vind het stiekem ook wel prettig. Bij mijn vorige auto kon ik ook een rode gloed zien.

Zeker nu de auto vaker het remlicht laat zien dan wanneer ik de rem intrap vind ik het erg handig. Op het scherm is het soms moeilijk zichtbaar.
Heeft toch niks met accuraat te maken? Het is net zo accuraat als rated range. Beide even accuraat. Als je weet dat je een bepaald stuk kunt afleggen met x % kun je dit ook met x rated kms. Kan me best voorstellen dat je een voorkeur hebt. Maar dat het ene accuraat zou zijn en het andere niet is onzin.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• mcetweaker
  • Niet online
RevQ schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 20:49:
[...]

Eerste wasstraat moet ik nog doen, gaan parkeersensoren niet helemaal los? Neutral, spiegels inklappen en nog meer?
Spiegels inklappen hoeft niet. Wel even je ruitenwissers uitzetten en je ramen dicht

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:07
Vinslo schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 21:04:
[...]

Gek genoeg heb ik dat sinds mijn achterruit vervangen is in december. Vind het stiekem ook wel prettig. Bij mijn vorige auto kon ik ook een rode gloed zien.

Zeker nu de auto vaker het remlicht laat zien dan wanneer ik de rem intrap vind ik het erg handig. Op het scherm is het soms moeilijk zichtbaar.
dplr56 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 20:58:
[...]

Ja, heb ik ook. Vind ik eigenlijk wel fijn. Zeker ook om te zien wanneer deze aan gaat bij het regeneratief remmen.
Ok top, dan maak ik me verder niet druk om.. Viel me vanmorgen ineens op en het is inderdaad wel prettig, lijkt net alsof de zwarte afwerking rond het remlicht een klein beetje 'doorlekt' naar boven toe en dat zichtbaar is.

Vind het ook niet storend maar het viel me ineens op, zeker handig. Ik zat in de spiegel te kijken tijdens 1-peddle drive en probeerde inderdaad te achterhalen wanneer het aan ging :P dus was voor mij ook wel handig.

Over mijn 'grote' service beurt:

- Achterbumper hebben ze recht gezet nadat inderdaad de trekhaak houder scheef zat? Ziet er nu top uit
- Mijn hele voordeur paneel moet vervangen worden ik had alleen een kras op de speaker gezien maar, blijkbaar was heel de deur van binnen krom :'( gelukkig komende het thuis doen als het panel binnen is _/-\o_
- Krasje op het stuur was al bijgekleurd door de zon, dus zal wel lijm zijn geweest.

Dan de dingen die ze acceptabel vonden:
- Klein deukje in de voordeur post: Ze hebben het kleur verschil geverfd en het daar bij gelaten
- de mini deuk in mijn achterdeur valt binnen de norm.. Na 3 weken vind ik het eigenlijk ook wel best
- de mini krasjes die ik zag onder de achterbank hadden ze een beetje gepoetst maar, echt weg is het niet.. Ik ga zelf nog even kijken met wat plastic kras middel

Op de 2 kleine deukjes na dus alles zo goed als opgelost. Ik vind het wel prima, het is een gebruiksvoorwerp en als ik me er echt aan stoor kan ik het altijd nog is laten maken, maar kijk over een paar maanden wel.

Thuis laden met die wall connector is wel heerlijk trouwens zeg.. Had hem tot 20% opgereden gister, en hij heeft van 3 tot 6 vannacht geladen (volgens de notificaties), en was weer op 80% volgens de auto trekt hij 247 volt en 48/48A en komt er zo'n 34 miles per uur binnen :9

• bartlauwers
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:48
[...]

Ik doe wel de spiegels in, maar hoefde bij mijn vorige auto niet. Parkeersensoren doen helemaal niks geks nu je het zegt, geven geen enkele waarschuwing. Misschien toch wel raar eigenlijk? Of zou dat icm de neutral stand zijn? Verder nog je ruitenwissers uit (en ramen dicht :+ ).

Current: Tesla M3SR+'19-Wit-Aero-TH-HW2.5-nonFSD /n In bestelling: Tesla MY Standard Wit

• synorluna
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 20:27
a2k85 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 22:12:
[...]

Nee. Als je AP aan hebt en je doet knipperlichtt aan, dan zou de AP automatisch moeten deactiveren. Maar dat gebeurd lang niet altijd. Dus moet ik de AP handmatig deactiveren (knop op rechter hendel) of stuur ik hem er doorheen.
Vandaag ook twee keer gehad. Beide keren zat ik in een (flauwe) bocht. Wellicht dat het daar mee te maken heeft?

• De Dude
  • Laatst online: 17-02-2020
-Muncky- schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 19:59:
He dit is net aan bod gekomen bij een artikel op autoblog . Toeval? ;)

Well, that’s just like, your opinion man.

• Selespeed
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-10 22:25
Svinken schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 13:03:
[...]

Heb net zelf een A3 etron gekocht als 2e wagen naast de M3 voor 13,5k met 130000km. Halve wegenbelasting tot 2025, vooral kinderen rondrijden en boodschappen dus kan veel electrisch rijden (heb laadpaal thuis). Lijkt me prima deal maar we gaan het zien.
toevallig niet de HH-7xx-J ? Die heb ik gereden....

• naii11
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 04-01-2021
Ja, weerspiegeling in de achterruit.

Verwijderd

Hoe zit het eigenlijk met snelheid en AP.
Er is bij mij geen pijl te rekken, de ene keer past hij de snelheid aan, de andere keer niet.

Vandaag eigenlijk nooit bij borden, maar wel in bochten. Dus op de A28 naar de A12 richting Den Haag een aantal keer in bochten naar 90, weer naar 100 en weer naar 90.

Maar nu rijdt ik vanuit de A28 130km/h het 100 deel in, op AP. En dan blijft hij op 133 staan in AP. Terwijl andere dagen gewoon de snelheid omlaag wordt aangepast.

Dit terwijl de auto wel herkend dat hij van een 130 gebied een 100 gebied in rijdt.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2020 23:05 ]

• NiGeLaToR
Vanwege de 7% extra actieradius?

https://www.groen7.nl/ver...utm_medium=relevant_items

Leuk idee: hier kun je thuis prima een business case voor maken :+

• fRiEtJeSaTe
NiGeLaToR schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 16:23:
@fRiEtJeSaTe je kunt de rij-afstand instellen he, dus als je hem op de kortste afstand zet houdt ie korte afstand aan. Mijn Cadillac houdt in de kortste afstand véél meer ruimte - daar gaan altijd mensen tussen inderdaad. Maar in de CC rijden als het heel druk is, lijkt me sowieso onmogelijk/onhandig?
Dat valt mee. Als je went aan de auto uit laten rollen bij cancellen CC en meer dan 1 auto vooruit kijkt, hoef je bijna niet te remmen. Kortste rijafstand in de Tesla betekent nog dat hij vroeg gaat afremmen om eea niet zo abrupt te laten zijn. Maar ik wil gewoon gassen! >:)

[ Voor 11% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 09-01-2020 23:21 ]

• Escrimador
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-11 17:58
thewizard2006 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 07:48:
[...]

Dit soort problemen lijken vaak allemaal opgelost als de auto een keer in slaapstand is gekomen. Dus vaak na bijv een half uur doet "alles" het weer. Zelfde gaat voor geluid, navigatie, foutmeldingen etc
klopt ‘s ochtends deed achteruitrijcamera het weer (maar overdag na paar keer geparkeerd te hebben gestaan op diverse plekken dus niet)

Het is s avonds parkeren zonder camera, de kleine achterruit en die waardeloze buitenspiegels in het donker wel irritant op onbekende plaatsen

Only dead fish go with the flow

• afelium
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 21-07 19:21
fRiEtJeSaTe schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 23:16:
[...]

Dat valt mee. Als je went aan de auto uit laten rollen bij cancellen CC en meer dan 1 auto vooruit kijkt, hoef je bijna niet te remmen. Kortste rijafstand in de Tesla betekent nog dat hij vroeg gaat afremmen om eea niet zo abrupt te laten zijn. Maar ik wil gewoon gassen! >:)
Maar ik snap het probleem dan niet: als je gewend bent de CC te cancelen, wat weerhoud je er dan van dat nu ook te doen?

Ik geef in dit soort gevallen gewoon een beetje gas bij om vloeiender in te halen. Zou de ACC echt nooit willen ruilen tegen de oude 'domme' CC.

Tesla model 3 LR AWD 2019, Tesla model Y rwd sr 2025

Verwijderd

afelium schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 06:27:
[...]

Maar ik snap het probleem dan niet: als je gewend bent de CC te cancelen, wat weerhoud je er dan van dat nu ook te doen?

Ik geef in dit soort gevallen gewoon een beetje gas bij om vloeiender in te halen. Zou de ACC echt nooit willen ruilen tegen de oude 'domme' CC.
Hij zegt toch ook niet ruilen.
De meesten willen een mogelijkheid om A van de ACC tijdelijk uit te zetten.

• ArPi75
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 02-12 10:58
Escrimador schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 01:45:
[...]

.... en die waardeloze buitenspiegels in het donker .....
Dat vind ik dus inderdaad ook; heerlijk dat die spiegels automatisch donkerder worden bij vooruit rijden in het donker, maar bij achteruit rijden zou dat eigenlijk uit moeten zijn (of gezet kunnen worden) omdat je er geen klap in ziet dan.

Audi Q4 e-tron 45 Quattro, 10.600 Wp PV, water-water warmtepomp, gasloos, dynamisch energiecontract, 32 kWh thuisaccu

• NiGeLaToR
fRiEtJeSaTe schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 23:16:
[...]

Bumperkleven? :+

Overigens is de TACC een drama binnen de bebouwde kom zeg. Veel scholieren op de weg en geparkeerde auto's, dus was relaxt aan het slalommen op 45km/u in een 50 gebied. Na 3 keer een onterechte noodstop maar uitgezet, voor de mensen achter me ook niet grappig.

• djmuggs
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

ArPi75 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 08:12:
[...]

Dat vind ik dus inderdaad ook; heerlijk dat die spiegels automatisch donkerder worden bij vooruit rijden in het donker, maar bij achteruit rijden zou dat eigenlijk uit moeten zijn (of gezet kunnen worden) omdat je er geen klap in ziet dan.
Bij mijn vorige auto reageerde het dimmen van de spiegels op basis van de verlichting van de auto achter je
Geen auto met verlichting aan achter je, werd er ook niks gedimd.
Maarja dit zal de achteruit camera wel niet snappen, ff Elon een tweet sturen.

ICE ICE Baby

djmuggs schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 08:43:
[...]

Bij mijn vorige auto reageerde het dimmen van de spiegels op basis van de verlichting van de auto achter je
Geen auto met verlichting aan achter je, werd er ook niks gedimd.
Maarja dit zal de achteruit camera wel niet snappen, ff Elon een tweet sturen.
Als het donker is gaan alle spiegels in dimstand totdat het weer licht is. Beetje prut oplossing ala de "regensensor". Enige wat ze wellicht kunnen inbouwen is een software optie om "auto"dim uit te zetten. Al weet ik niet of de aansturing via software gaat of dat de sensor het direct regelt. Heel veel beter gaat het niet worden denk ik. Ook omdat dit één van de punten is waar mensen vanaf dag 1 al over klagen.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Verwijderd

NiGeLaToR schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 08:39:
[...]

Overigens is de TACC een drama binnen de bebouwde kom zeg. Veel scholieren op de weg en geparkeerde auto's, dus was relaxt aan het slalommen op 45km/u in een 50 gebied. Na 3 keer een onterechte noodstop maar uitgezet, voor de mensen achter me ook niet grappig.
Ik gebruikte CC vroeger ook overal en nergens, is onwijs positief voor je verbruik binnen de bebouwde kom.
Maar idd bij ACC is dat met de Model 3 niet te doen. Zelfs op N wegen met bochten is het al regelmatig een forse remactie.

Ik zou ook wel voorstander zijn van het uitzetten van het adaptieve deel van de cc.

• DennusB
  • Niet online
[...]

Nope, gingen helemaal niet los. Misschien omdat hij in neutral stond?
Daarnaast spiegels inklappen ja. Ik vroeg t aan die vent daar en z'n reactie was : "Als ik een Tesla zou rijden zou ik ze maar wel inklappen" _/-\o_ :D

• eric_nl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-05-2022
Inspired schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 08:53:
[...]

Als het donker is gaan alle spiegels in dimstand totdat het weer licht is. Beetje prut oplossing ala de "regensensor". Enige wat ze wellicht kunnen inbouwen is een software optie om "auto"dim uit te zetten. Al weet ik niet of de aansturing via software gaat of dat de sensor het direct regelt. Heel veel beter gaat het niet worden denk ik. Ook omdat dit één van de punten is waar mensen vanaf dag 1 al over klagen.
Sinds de laatste update worden mijn spiegels minder donker als ik de achteruit versnelling kies. Het is niet snel, en daarom nog niet ideaal, maar wel beter dan het was. Een paar seconde geduld en de dimming is helemaal weg.

Ook merk ik dat als ik geen achterliggers heb dat de dimming minder donker is, dus er zit wel enige intelligentie in.

[ Voor 7% gewijzigd door eric_nl op 10-01-2020 09:29 ]

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | black | 19"

• MrBasta
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-11 16:12
Verwijderd schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 23:04:
Hoe zit het eigenlijk met snelheid en AP.
Er is bij mij geen pijl te rekken, de ene keer past hij de snelheid aan, de andere keer niet.

Vandaag eigenlijk nooit bij borden, maar wel in bochten. Dus op de A28 naar de A12 richting Den Haag een aantal keer in bochten naar 90, weer naar 100 en weer naar 90.

Maar nu rijdt ik vanuit de A28 130km/h het 100 deel in, op AP. En dan blijft hij op 133 staan in AP. Terwijl andere dagen gewoon de snelheid omlaag wordt aangepast.

Dit terwijl de auto wel herkend dat hij van een 130 gebied een 100 gebied in rijdt.
Ik snap er ook geen donder van. Als ik op de A2 richting Eindhoven rijdt gaat ter hoogte van Den Bosch ook zomaar mijn ingestelde snelheid terug van 106 naar 100 terwijl ik AP rijdt. Er is dan geen bocht of iets anders dat een (tijdelijke) verlaging zou rechtvaardigen. Het lijkt er echt op alsof hij zelf "hard" de sneheid terugzet.

Ik heb hetzelfde met het op AP nemen van een bocht waarvoor de snelheid teruggebracht moet worden (vanuit Eindhoven richting Den Bosch ter hoogte van de Ikea). Ik ga daar in met 106 op AP (max is daar 100), hij brengt vanwege de scherpte van de bocht de snelheid terug naar 90 neemt de bocht en zet daarna de snelheid op 130 (de nieuwe Vmax na die bocht).

Af en toe echt ondoorgrondelijk :F

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:46
Zou de auto dan niet meer stuiterig worden?
Ik vind hem (met 18" wielen) al best stuiterig. Maar ja, ik kom uit een V70 van 18 jaar oud met vering waar waarschijnlijk nooit wat aan gedaan is :P

7% range is niet verkeerd :Y
Benieuwd wat de kosten zijn.

Verwijderd

MrBasta schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 09:32:
[...]

Ik snap er ook geen donder van. Als ik op de A2 richting Eindhoven rijdt gaat ter hoogte van Den Bosch ook zomaar mijn ingestelde snelheid terug van 106 naar 100 terwijl ik AP rijdt. Er is dan geen bocht of iets anders dat een (tijdelijke) verlaging zou rechtvaardigen. Het lijkt er echt op alsof hij zelf "hard" de sneheid terugzet.

Ik heb hetzelfde met het op AP nemen van een bocht waarvoor de snelheid teruggebracht moet worden (vanuit Eindhoven richting Den Bosch ter hoogte van de Ikea). Ik ga daar in met 106 op AP (max is daar 100), hij brengt vanwege de scherpte van de bocht de snelheid terug naar 90 neemt de bocht en zet daarna de snelheid op 130 (de nieuwe Vmax na die bocht).

En op sommige wegen rijd ik 120 op een 100 weg en dan zegt hij "snelheid automatisch beperkt door AP" oid.

Ik snap gewoon niet waarom hij in AP de ene keer wel zachter gaat rijden en de andere keer niet.
Volgenss mij heb ik alleen nog nooit gehad dat hij ook de versnelling inzet bij het ingaan van een 130 gebied na 100 bijvoorbeeld.

Ik kan er nog geen logische analyse op loslaten....

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:22
ybos schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 09:42:
[...]

Zou de auto dan niet meer stuiterig worden?
Ik vind hem (met 18" wielen) al best stuiterig. Maar ja, ik kom uit een V70 van 18 jaar oud met vering waar waarschijnlijk nooit wat aan gedaan is :P

7% range is niet verkeerd :Y
Benieuwd wat de kosten zijn.
Ik heb nu 19', en het stuurt al behoorlijk strak en ligt echt goed op de weg. Met veren verlaag je 3cm, en zit er imho een stuk strakker uit.
Online zijn ze te koop voor EUR 280-350 voor 4 stuks. Nu alleen een garage die ervaring heeft met Tesla's?

Verwijderd

-Muncky- schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 09:51:
[...]

Ik heb nu 19', en het stuurt al behoorlijk strak en ligt echt goed op de weg. Met veren verlaag je 3cm, en zit er imho een stuk strakker uit.
Online zijn ze te koop voor EUR 280-350 voor 4 stuks. Nu alleen een garage die ervaring heeft met Tesla's?
Op hogere snelheden heeft hij alleen wel de neiging een beetje te zwabberen. Het is geen echte zwabber als de 308 bijvoorbeeld.
Maar bij 230 en een hobbeltje, of een bocht zwabbert hij wel wat.

Verlaging zal al een stuk helpen daarbij. MAar voor die paar keer dat je 230 haalt, zou ik het comfort in de stad niet inleveren.

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 19:49

CyBeRSPiN

sinds 2001

[...]

Vond dit ook wel bijzonder om te lezen:
Obstakels kunnen zich in het geheugen nestelen: Euro NCAP merkte dat een Tesla Model S op het testcircuit bleef afremmen op de plek waar eerder een auto stilstond, zelfs al was de weg nu vrij. Ook andere Tesla’s bleken daar in te houden. Het AutoPilot-systeem had geleerd dat die plek op de kaart onveilig zou kunnen zijn, omdat er in het verleden vaak geremd was.
bron: https://www.nrc.nl/nieuws...se-handen-rijden-a3985457

Mogelijk is er op dat traject wat "ingeleerd" door collega Tesla rijders? Wist niet dat de AP ook rekening houdt met andermans resultaten uit het verleden, dat zal niet altijd gunstig uitpakken.

Verwijderd

CyBeRSPiN schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 10:01:
[...]

Vond dit ook wel bijzonder om te lezen:

[...]

bron: https://www.nrc.nl/nieuws...se-handen-rijden-a3985457

Mogelijk is er op dat traject wat "ingeleerd" door collega Tesla rijders? Wist niet dat de AP ook rekening houdt met andermans resultaten uit het verleden, dat zal niet altijd gunstig uitpakken.
Handig en onhandig tegelijkertijd.

MAar je kunt ook nog steeds geen meldingen doen van "problemen".

Vroeger kon je "report" zeggen en dan het punt wat je wil melden, maar die werkt sinds de 50 update ook niet meer...

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:23
Ik heb sinds vanochtend een bug. Dr auto ziet geen belijning meer. Zie alleen maar het autootje met een witte achtergrond. Reset helpt niet, iemand ideeën?

PVoutput

• r.vonoven
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 04-11-2022
Ik heb al een aantal keer (>5) gehad dat mij model3 SR+ enorm hard bij remt zonder dat ik autopilot aan heb staan. Gewoon binnen de bebouwde kom en vaak wanneer een voorligger afremt en ik zelf ook aan het remmen ben, begint ie ineens mega hard te remmen. Naar mijn idee totaal onnodig. Is dat ook Phantom Breaking? Of is dit iets anders?
Kan mij niet anders voorstellen, maar hebben jullie dit ook wel eens?

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

r.vonoven schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 10:21:
Ik heb al een aantal keer (>5) gehad dat mij model3 SR+ enorm hard bij remt zonder dat ik autopilot aan heb staan. Gewoon binnen de bebouwde kom en vaak wanneer een voorligger afremt en ik zelf ook aan het remmen ben, begint ie ineens mega hard te remmen. Naar mijn idee totaal onnodig. Is dat ook Phantom Breaking? Of is dit iets anders?
Kan mij niet anders voorstellen, maar hebben jullie dit ook wel eens?
Dan zit je er waarschijnlijk te dicht op waardoor Automatic Emergency Braking activeert?
Phantom Braking heb je alleen met AP aan, die gaat dan “uit het niets” remmen omdat het systeem meent iets te hebben gezien.

Verwijderd

knights16 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 10:09:
Ik heb sinds vanochtend een bug. Dr auto ziet geen belijning meer. Zie alleen maar het autootje met een witte achtergrond. Reset helpt niet, iemand ideeën?
Auto even laten slapen.
Dus wifi en sentry mode uit, parkeren en een half uur minimaal wachten.

Dan opnieuw gaan rijden.

• Smobbo
[...]

Denk er trouwens om dat een offset van VMAX+6 wel veel is (ivm traject controles). De Tesla heeft namelijk maar een teller afwijking van ongeveer 1km, in tegenstelling tot de meeste auto waar een afwijking van 3-4km normaal is. Ik heb mijn offset dan ook (conservatief?) op VMAX+3 staan.
Verwijderd schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 10:03:
[...]

Handig en onhandig tegelijkertijd.

MAar je kunt ook nog steeds geen meldingen doen van "problemen".

Vroeger kon je "report" zeggen en dan het punt wat je wil melden, maar die werkt sinds de 50 update ook niet meer...
Lang het autootje linksonder ingedrukt houden maakt ook een report aan :) .

Verwijderd

Smobbo schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 10:39:
[...]

Denk er trouwens om dat een offset van VMAX+6 wel veel is (ivm traject controles). De Tesla heeft namelijk maar een teller afwijking van ongeveer 1km, in tegenstelling tot de meeste auto waar een afwijking van 3-4km normaal is. Ik heb mijn offset dan ook (conservatief?) op VMAX+3 staan.

[...]

Lang het autootje linksonder ingedrukt houden maakt ook een report aan :) .
Thnx!!!!
Stuurt ie dan ook meteen een locatie mee en gegevens als je het tijdens een pahntom brake bijvoorbeeld doet?

MAar gaat hij bij jou met het inrijden van een 100 gebied wel zelf terug naar 103?
Ik heb het idee dat dit "vroeger" wel werkte, maar gisteren op een lange rit helemaal niet meer...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2020 10:42 ]

• rolandb
  • Laatst online: 01-09-2024

rolandb

Hebben meer mensen op de SR+ tegenwoordig ook de file/vertragingsinformatie op hun maps? Ik zie plots sinds gister de oranje/rode lijnen.

• yec
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-12 11:36

yec

NiGeLaToR schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 23:06:
[...]

Vanwege de 7% extra actieradius?

https://www.groen7.nl/ver...utm_medium=relevant_items

Leuk idee: hier kun je thuis prima een business case voor maken :+
Waarschijnlijk niet een sluitende business case.

Ik laad altijd aan een publieke laadpaal met een SR+ en ben gemiddeld €60-80 per maand kwijt. Zelfs bij €100 per maand scheelt het maar €7 per maand. Als het €540 zou kosten (waarschijnlijk veel duurder) heb je een terug verdien tijd van 80 maanden. Niet echt heel rendabel... :+

• fRiEtJeSaTe
ArPi75 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 08:12:
[...]
Nu snap ik eindelijk waarom ik in het pikkedonker niets zie in m'n spiegels! Dacht dat het aan mij lag!

• fRiEtJeSaTe
NiGeLaToR schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 08:39:
[...]

Lijkt misschien zo, ik noem het uitrollen :+
Hier ook een ingreep toen ik met wat meer snelheid op een landweggetje een S-bocht nam. Ook leuk, net iets te lang doorrijden bij een kruispunt waarbij verkeer voor elkaar langs kruist. Tesla denkt meteen aan een frontale botsing. :P

• Smobbo
Verwijderd schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 10:41:
[...]

Thnx!!!!
Stuurt ie dan ook meteen een locatie mee en gegevens als je het tijdens een pahntom brake bijvoorbeeld doet?

MAar gaat hij bij jou met het inrijden van een 100 gebied wel zelf terug naar 103?
Ik heb het idee dat dit "vroeger" wel werkte, maar gisteren op een lange rit helemaal niet meer...
Soms wel soms niet heb ik inderdaad het idee.
Hij gaat bij mij in 80 en 50 gebied volgens mij wel altijd terug naar de Max snelheid + offset. Maar op de snelweg is het niet consistent.

Eigenlijk kan ik er nog geen touw aan vast knopen :+

• NiGeLaToR
yec schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 11:13:
[...]

Ik laad altijd aan een publieke laadpaal met een SR+ en ben gemiddeld €60-80 per maand kwijt. Zelfs bij €100 per maand scheelt het maar €7 per maand. Als het €540 zou kosten (waarschijnlijk veel duurder) heb je een terug verdien tijd van 80 maanden. Niet echt heel rendabel... :+
De vraag is alleen: weet je vrouw dat ook? :+

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:00
rolandb schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 11:02:
Hebben meer mensen op de SR+ tegenwoordig ook de file/vertragingsinformatie op hun maps? Ik zie plots sinds gister de oranje/rode lijnen.
Is in een van de laatste updates gekomen. Als je op de kaart klikt kan je ook satelliet view aanzetten.
Nu is het nog gratis, maar volgens mij verwachten veel mensen dat dit onderdeel wordt van betaalde extra features op de SR+.

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Je gelooft dit toch niet echt hoop ik hè?

Zoef

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Zpottr schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 12:06:
[...]

Waarom denk jij dat het niet klopt? Auto wordt verlaagd en heeft dan minder luchtweerstand. Luchtweerstand is, zeker bij snelweg-snelheden, de grootste component van je verbruik. Dus ik vind het best plausibel klinken.

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

CyBeRSPiN schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 12:09:
[...]

Waarom denk jij dat het niet klopt? Auto wordt verlaagd en heeft dan minder luchtweerstand. Luchtweerstand is, zeker bij snelweg-snelheden, de grootste component van je verbruik. Dus ik vind het best plausibel klinken.
Auto's worden iha niet efficiënter van verlagen. Een auto zonder gladde bodemplaat zeker niet, en een Tesla zal plakkeriger worden wat een kleine positieve invloed van kleiner effectief frontaal oppervlak geheel of gedeeltelijk teniet zal doen

7% is grof veel.

Dat luchtweerstand minder is kun je niet zo simpel stellen. Dat een vlogje met deze uitkomst meer views haalt dan een nulresultaat wél. Ik geloof er in ieder geval geen barst van, maar snap dat het voor sommigen wel heel aantrekkelijk zal lijken.

[ Voor 25% gewijzigd door Zpottr op 10-01-2020 12:32 ]

Zoef

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:46
yec schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 11:13:
[...]

Dan maak je niet genoeg kilometers :P

(even voor mij, hoeveel rij je, want 60-80 per maand valt wel mee. Kan nu voornamelijk laden bij mijn opdrachtgever dus rij nu zo goed als gratis. Bij nieuwe opdracht zal ik ook thuis/publiek moeten gaan laden)

[ Voor 11% gewijzigd door ybos op 10-01-2020 12:26 ]

• yec
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-12 11:36

yec

ybos schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 12:25:
[...]

Dan maak je niet genoeg kilometers :P

(even voor mij, hoeveel rij je, want 60-80 per maand valt wel mee. Kan nu voornamelijk laden bij mijn opdrachtgever dus rij nu zo goed als gratis. Bij nieuwe opdracht zal ik ook thuis/publiek moeten gaan laden)
Ongeveer 3000km per maand, is ongeveer 10 keer een volle tank voor een SR+

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Zpottr schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 12:24:
[...]

Auto's worden iha niet efficiënter van verlagen. Een auto zonder gladde bodemplaat zeker niet, en een Tesla zal plakkeriger worden wat een kleine positieve invloed van kleiner effectief frontaal oppervlak geheel of gedeeltelijk teniet zal doen

7% is grof veel.

Dat luchtweerstand minder is kun je niet zo simpel stellen. Dat een vlogje met deze uitkomst meer views haalt dan een nulresultaat wél. Ik geloof er in ieder geval geen barst van, maar snap dat het voor sommigen wel heel aantrekkelijk zal lijken.
Ik ben ook wel sceptisch, maar ook van iets simpels als aero-caps is bewezen dat dit een significant verschil in range geeft. Waar die 7% vandaan komt is me niet duidelijk. Zal waarschijnlijk het meest gunstige effect zijn, en zeker niet de gemiddelde winst bij toepassing van deze aanpassing. In de stad of in druk verkeer heb je hier niks aan.

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:43
Verwijderd schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 09:56:
[...]

Op hogere snelheden heeft hij alleen wel de neiging een beetje te zwabberen. Het is geen echte zwabber als de 308 bijvoorbeeld.
Maar bij 230 en een hobbeltje, of een bocht zwabbert hij wel wat.

Verlaging zal al een stuk helpen daarbij. MAar voor die paar keer dat je 230 haalt, zou ik het comfort in de stad niet inleveren.
Nou, met 120km/u door de lange bocht bij knooppunt Deil vanaf de A2 naar de A15 (Utrecht > Nijmegen) is het ook geen strakke wegligging meer hoor. Auto zwabbert behoorlijk. Met mijn V40 durfde ik nog wel harder door die bocht, maar met de Tesla M3 LR AWD hou ik het bij 100km/u max om nog enigzins met een veilig gevoel daar doorheen te rijden.

• NiGeLaToR
Zpottr schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 12:06:
[...]

Volgens Nextmove verhoogd de verlaging de actieradius met ongeveer zeven procent voor de achterwiel aangedreven Model 3. Het Duitse medium maakte er een video (met Engelse ondertiteling) over. De video kun je onderaan bekijken.
Ze hebben het in die video 'grundlich' getest, zeg het maar? Wij van WCeend adviseren WCeend of zou het onder bepaalde omstandigheden.. toch een beetje werken? F1 auto's hebben een minimale grondspeling zodat ze niet te hard gaan, dus ze hebben de theorie ook nog mee :+

(zal mij aan m'n aars oxideren btw, was iemand die vroeg naar ervaringen naar verlagen en kwam dit toevallig tegen)

• Teslalrp
Zijn er ervaringen van tweakers die automatisch inparkeren als optie hebben?

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:13
Teslalrp schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 12:51:
Zijn er ervaringen van tweakers die automatisch inparkeren als optie hebben?
What do you wanna know?

• Teslalrp
Ik weet eerlijk gezegd niet of dit nu standaard is bij AP. Gebruikershandleiding gelezen maar kan het nog niet goed vinden.

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Teslalrp schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 13:00:
Ik weet eerlijk gezegd niet of dit nu standaard is bij AP. Gebruikershandleiding gelezen maar kan het nog niet goed vinden.
Zeker niet standaard bij AP.

Zoef

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:13
Teslalrp schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 13:00:
Hoort bij het FSD pakket
Pagina: 1 ... 12 ... 517 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
  • Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
  • Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.

Gerelateerde topics: