Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 517 Laatste
Acties:
  • 3.163.688 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teslalrp
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 19-12-2023
Oke thanks. Deze optie zou ik toch ook graag erbij willen. Wellicht in toekomst FSD erbij bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:30

MrScratch

I am rubber, you are glue

Teslalrp schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 12:51:
Zijn er ervaringen van tweakers die automatisch inparkeren als optie hebben?
Ik heb dit erbij zitten en het is op zich wel grappig. Ik heb het nu een aantal keer gebruikt op mijn parkeerterrein. Ik snap niet helemaal hoe het detecteert, want soms wordt het wel aangeboden en soms niet. Als wel dan parkeert hij op zich wel mooi in, alleen stopt ie al een halve meter te vroeg. Dus dan moet ik nog handmatig een stuk doorrijden om goed naar achter te staan. Nu is het wel zo dat ik zo ongeveer tegen mijn laadpaal en stootbumper in de grond aan parkeer, dus logisch dat de sensoren wat zenuwachtig worden.

Maar het is meer een gimmick dan dat het echt iets toevoegt.

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:52

Wom

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/teZY8DUZIF5AtrMBPHxGGohu/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/O0PtpdApBxgoyUjZguAmthTn/full.jpg

Kon zo snel de posting niet meer vinden, maar er was iemand hier die vroeg over hoe geblindeerde ramen er uit zagen icm debadging/dechroming. Had hem misschien even moet wassen, maar dit geeft misschien wel idee?

[ Voor 3% gewijzigd door Wom op 10-01-2020 14:43 ]

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:20
PdeBie schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 12:42:
[...]

Nou, met 120km/u door de lange bocht bij knooppunt Deil vanaf de A2 naar de A15 (Utrecht > Nijmegen) is het ook geen strakke wegligging meer hoor. Auto zwabbert behoorlijk. Met mijn V40 durfde ik nog wel harder door die bocht, maar met de Tesla M3 LR AWD hou ik het bij 100km/u max om nog enigzins met een veilig gevoel daar doorheen te rijden.
Ligt waarschijnlijk aan je banden dan.. Sinds ik winterbanden er op heb zitten (Dunlop Wintersport 5) is mij Model 3 ook een zwabberbak geworden, terwijl dat op de standaard Michelins zeker niet zo was. Die banden krijgen ook geen goede recensies voor droog weer..

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Tammestein
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 10-03-2023
Gister even getest wanneer je op autopilot rijdt en de ‘handen aan het stuur’ waarschuwing negeert. Dan gaan er steeds meer alarmbellen af en uiteindelijk gaan de autopilot/acc helemaal uit. Ook verdwijnt het stuur-symbool en je mag de autopilot niet meer aanzetten (tot dat je een nieuwe rit begint).

Vanaf dat moment geeft de auto een waarschuwing dat de adaptive cruise control niet meer uit zichzelf remt.

Dus dan heb je wel een ‘normale’ cruise control.

Het is nogal een omweg, maar het kan wel |:(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• obelix998
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-01 09:49
Tammestein schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 13:25:

8)7 Briljant dit !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBreda
  • Laatst online: 21-10-2021
Gister even getest wanneer je op autopilot rijdt en de ‘handen aan het stuur’ waarschuwing negeert. Dan gaan er steeds meer alarmbellen af en uiteindelijk gaan de autopilot/acc helemaal uit. Ook verdwijnt het stuur-symbool en je mag de autopilot niet meer aanzetten (tot dat je een nieuwe rit begint).

Vanaf dat moment geeft de auto een waarschuwing dat de adaptive cruise control niet meer uit zichzelf remt.

Hahaha

M3, LR, White, Black, Aero, auto geleverd 14/12/2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:48

DeFeCt

je wéét toch

MADG0BLIN schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 11:50:
[...]

Is in een van de laatste updates gekomen. Als je op de kaart klikt kan je ook satelliet view aanzetten.
Nu is het nog gratis, maar volgens mij verwachten veel mensen dat dit onderdeel wordt van betaalde extra features op de SR+.
Niet alleen op de SR+, op de LR moet je er straks ook voor betalen. (1e jaar gratis)

Mijn ervaring tot nu toe is dat de traffic info a) niet klopt en b) niet werkt. Dit moet echt wel beter worden wil ik er voor gaan betalen.

[ Voor 13% gewijzigd door DeFeCt op 10-01-2020 13:38 ]

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ylly
  • Laatst online: 10-09 11:26
Even een simpele vraag als ik thuis zit zie ik dat mijn telefoonsleutel vaak nog verbonden is met de auto. Betekend dit dat als iemand op dat moment een deur van de auto probeert te openen deze gewoon open gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:44
DeFeCt schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 13:37:
[...]

Niet alleen op de SR+, op de LR moet je er straks ook voor betalen. (1e jaar gratis)

Mijn ervaring tot nu toe is dat de traffic info a) niet klopt en b) niet werkt. Dit moet echt wel beter worden wil ik er voor gaan betalen.
Ok, dat wist ik niet. Maar het klopt inderdaad vaak niet. Vaak oranje/rode strepen te zijn waar 0,0 verkeer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBreda
Ylly schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 13:38:
Even een simpele vraag als ik thuis zit zie ik dat mijn telefoonsleutel vaak nog verbonden is met de auto. Betekend dit dat als iemand op dat moment een deur van de auto probeert te openen deze gewoon open gaat?
Nee, volgens mij niet, als ik wegloop hoor ik een "tuut" :) en klappen de spiegels in, dan is ie volgens mij op slot.

Ander dingetje...mijn vrouw parkeerde van de week de auto en stapte uit, ging naar binnen en kwam er 5 minuten later achter dat haar telefoon nog in de auto lag.
Dan is de auto dus echt niet op slot en iedereen kan er zo mee wegrijden... (met gratis Iphone)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

BigBreda schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 13:55:
[...]

Nee, volgens mij niet, als ik wegloop hoor ik een "tuut" :) en klappen de spiegels in, dan is ie volgens mij op slot.

Ander dingetje...mijn vrouw parkeerde van de week de auto en stapte uit, ging naar binnen en kwam er 5 minuten later achter dat haar telefoon nog in de auto lag.
Dan is de auto dus echt niet op slot en iedereen kan er zo mee wegrijden... (met gratis Iphone)
Tja, daar ben je dan nog snel achter. Door gewenning aan de M3 staat onze andere auto nu regelmatig open op de oprit met de sleutel in het dashboard... 1 keer de hele nacht lang -O-

Zoef

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

[...]

Daarom even een pincode instellen ;) ...ben je wel alsnog je telefoon kwijt, maar in ieder geval niet je auto.

Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-09 11:49
[...]

Daarom heb ik toch de pincode maar ingesteld. Niet superpraktisch maar vind het risico van telefoon keer laten liggen toch te groot dat dan de auto weg is. Kans is niet erg groot maar toch...
Enige wat ze dan kunnen is racen met t spelletje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:36
Nee, daarvoor meet de auto aan de hand van het signaal hoe dichtbij je bent. Past binnen 2m zal die open gaan. Let wel op dat je met een bluetooth versterker het signaal kan manipuleren en de auto dus kan laten denken dat de telefoon dichterbij is. Dit is een bekende zwakheid die ook daadwerkelijk wordt misbruikt. Daarom dus een pincode instellen in de auto!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
ybos schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 14:02:
[...]

Daarom heb ik toch de pincode maar ingesteld. Niet superpraktisch maar vind het risico van telefoon keer laten liggen toch te groot dat dan de auto weg is. Kans is niet erg groot maar toch...
Enige wat ze dan kunnen is racen met t spelletje :+
Als je zo choatisch bent dat je je phone vergeet kan je beter gewoon die pas gebruiken imo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-09 11:49
TweakerVincent schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 14:25:
[...]

Als je zo choatisch bent dat je je phone vergeet kan je beter gewoon die pas gebruiken imo.
Ben je chaotisch als je sporadisch je telefoon in de auto laat liggen als je thuis komt :?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
ybos schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 14:30:
[...]

Ben je chaotisch als je sporadisch je telefoon in de auto laat liggen als je thuis komt :?
Imo wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 11:50

Lol, workaround. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElonDusk
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 01-09 23:51

Volgens mij deed ie dat bij mij ook toen ik ging inhalen en een stuk harder reed dan autopilots snelheid. O-)

Model 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Caelorum schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 14:25:
[...]

Nee, daarvoor meet de auto aan de hand van het signaal hoe dichtbij je bent. Past binnen 2m zal die open gaan. Let wel op dat je met een bluetooth versterker het signaal kan manipuleren en de auto dus kan laten denken dat de telefoon dichterbij is. Dit is een bekende zwakheid die ook daadwerkelijk wordt misbruikt. Daarom dus een pincode instellen in de auto!
Bron?

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:06
In de handleiding staat dat bluetooth maximaal 9 meter bereik heeft en het afhankelijk is van je zender hoe ver hij gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tomas_ schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 15:43:
[...]

In de handleiding staat dat bluetooth maximaal 9 meter bereik heeft en het afhankelijk is van je zender hoe ver hij gaat.
Doel op de uitspraak dit men het actief aan het misbruiken is. Volens mij is een telefoon nou niet veel minder veilig dan een sleutelbos. Maak me er dus niet druk om en ga zeker geen pin code gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:50
Phyc schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 13:19:
[...]

Ligt waarschijnlijk aan je banden dan.. Sinds ik winterbanden er op heb zitten (Dunlop Wintersport 5) is mij Model 3 ook een zwabberbak geworden, terwijl dat op de standaard Michelins zeker niet zo was. Die banden krijgen ook geen goede recensies voor droog weer..
Nu winterbanden Pirelli SottoZero 2, maar ook op de zomerbanden (Michelin pilot sport 4) vind ik het niet geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
Inspired schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 15:45:
[...]

Doel op de uitspraak dit men het actief aan het misbruiken is. Volens mij is een telefoon nou niet veel minder veilig dan een sleutelbos. Maak me er dus niet druk om en ga zeker geen pin code gebruiken.
Ik snap de gedachte wel, zeker gezien het feit het actief gebruikt wordt met de "draadloze" sleutels van andere auto's En we zijn tweakers, dus we weten wat mogelijk is ;-)

[ Voor 42% gewijzigd door Tomas_ op 10-01-2020 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tomas_ schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 15:56:
[...]

Ik snap de gedachte wel, zeker gezien het feit het actief gebruikt wordt met de "draadloze sleutels van andere auto's

En we zijn tweakers, dus we weten wat mogelijk is ;-)
Dat iets in theorie mogelijk is, is wat anders dan maar lukraak roepen dat het misbruikt wordt. Er worden amper Tesla's gestolen dus het risico neem ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
Inspired schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 15:58:
[...]

Dat iets in theorie mogelijk is, is wat anders dan maar lukraak roepen dat het misbruikt wordt. Er worden amper Tesla's gestolen dus het risico neem ik wel.
-edit toeovoeging- Zoals eerder gemeld kun je ook je telefoon in je auto laten liggen, dan is een pincode een goede backup. Is mij al eerder overkomen, net als het laten liggen van de draadloze sleutel in de auto.

Je let er gewoon niet meer zo op, tenminste ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:48
Vraag en aanbod is niet toegestaan op het forum.

[ Voor 88% gewijzigd door deepbass909 op 10-01-2020 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
Inspired schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 15:58:
[...]
Arval niet geloof ik. Er stond een LoJack in de offerte, heb nog niets gehoord over inbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@GeeMoney Het is hier geen V&A volgens mij.
Tomas_ schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 16:00:
[...]

-edit toeovoeging- Zoals eerder gemeld kun je ook je telefoon in je auto laten liggen, dan is een pincode een goede backup. Is mij al eerder overkomen, net als het laten liggen van de draadloze sleutel in de auto.

Je let er gewoon niet meer zo op, tenminste ik niet.
Tja. Dat kan inderdaad. Ik let beter op mijn telefoon dan op mijn sleutelbos. Maar goed, ieder zo zijn voorkeur.

[ Voor 85% gewijzigd door Inspired op 10-01-2020 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
Reactie op vraag en aanbod post, daarom weg.

[ Voor 89% gewijzigd door deepbass909 op 10-01-2020 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PdeBie schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 12:42:
[...]

Nou, met 120km/u door de lange bocht bij knooppunt Deil vanaf de A2 naar de A15 (Utrecht > Nijmegen) is het ook geen strakke wegligging meer hoor. Auto zwabbert behoorlijk. Met mijn V40 durfde ik nog wel harder door die bocht, maar met de Tesla M3 LR AWD hou ik het bij 100km/u max om nog enigzins met een veilig gevoel daar doorheen te rijden.
V40 is ook Focus onderstel. Blijft één van de strakste onderstellen.
Het zal prima meekomen met de rest en ik vind dat je er prima mee de bocht door stuurt, maar vooral op hoge snelheden merk je dat het iets tekort komt.

Focus was natuurlijk strakker in de bochten, maar had maar een top van 195.

De V60 had een sportonderstel, onderdeel van r-design. Ik hoor veel negatieve verhalen over de wegligging van de V60 phev waar ik mij absoluut niet in kon vinden. Het was wederom geen Focus en in de bochten vind ik hem vergelijkbaar met de Model 3, misschien dat de Model 3 met zeer geringe voorsprong op dat gebied wint. Maar op hoge snelheden reed de V60 veel prettiger. Met 244 op de gps nog steeds geen last van zwabberen en echt als een huis. Dat had de Model 3 minder.

Nu heeft de Performance natuurlijk wél een sportonderstel, dus dat verklaart misschien ook de beperking op 233km/h voor de normale AWD.
Phyc schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 13:19:
[...]

Huh, deining door banden?! :?
Het is echt het onderstel, banden geven meer of minder grip, geven je een kortere of langere remweg, zorgen misschien nog voor meer of minder onder/overstuur. Maar zwabberen (deinen) is echt een onderstel. Dat los je met andere banden niet op.

Hahaha!!! Serieus....
Nee zelfs als je bij de kofferbak staat, gaan soms de deuren nog niet open.
[...]

Lijkt mij ook niet minder veilig...
Gewoon hetzelfde.

Sleutel is telefoon geworden. Sleutels kunnen ze ook versterken, ik zie weinig verschil.
PdeBie schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 15:54:
[...]

Nu winterbanden Pirelli SottoZero 2, maar ook op de zomerbanden (Michelin pilot sport 4) vind ik het niet geweldig.
Nou ja het is ook echt niet slecht ofzo, stuurt best direct. Maar als je uit een V40/Focus komt, merk je het uiteraard wel.

Maar voor een Amerikaan is hij superstrak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Laatst online: 19:48
Excuus, dan drop ik hem elders inderdaad :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djmuggs
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

Vandaag pakketje van Jeda binnen gekregen.
Alles netjes geïnstalleerd.
Ziet er strak uit de usb hub, draadloos laden gaat ook lekker met de iphone via wirelesspad.

Nu alleen nog ssd voor sentry, al vind ik sentry nog niet super werken.

ICE ICE Baby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:11
Verwijderd schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 16:30:

Huh, deining door banden?! :?
Het is echt het onderstel, banden geven meer of minder grip, geven je een kortere of langere remweg, zorgen misschien nog voor meer of minder onder/overstuur. Maar zwabberen (deinen) is echt een onderstel. Dat los je met andere banden niet op.
Nee hoor, banden kunnen daar zeer goed de oorzaak van zijn. De hoogte van de bandwang, de dikte van het rubber van de wang en de bandenspanning zijn allemaal van invloed op het zwabberen (niet deinen, dat is echt iets anders dan zwabberen). Met een deinende auto moet je de olie in je schokbrekers controleren.

[ Voor 5% gewijzigd door Pierz op 10-01-2020 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-09 13:38
@BlakHawk Misschien moet jij die eibach veren er gewoon onder gooien als test. Kan je gelijk even kijken wat het met gebruik doet. Echt duur is het niet dus ik zie alleen maar voordelen.

Overigens kunnen banden ook wel wat deinwerk veroorzaken. Daarom wordt een auto ook stuiteriger als je naar grotere velgen gaat, dan zit er simpelweg minder vering in de band. Effect is vrij groot want lees het al een jaar of 20 in de autotestbladen.

Maat van me heeft sinds vorige week winterbanden op zijn sr+ zitten en die zijn in de huidge omstandigheden eigenlijk gewoon levensgevaarlijk. Hij is nogal onder de indruk van het vermogen dus gebruikt hij dat ook vaak, maar met de winterbanden heeft hij constant slippende banden terwijl hij dat nooit had met de Michelin zomerbanden. Zijn natuurlijk zijn woorden maar heb hier wel meer van dat soort berichten gelezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• metstijl
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-09 20:50
MADG0BLIN schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 13:50:
[...]

Ok, dat wist ik niet. Maar het klopt inderdaad vaak niet. Vaak oranje/rode strepen te zijn waar 0,0 verkeer is.
Daarom heb ik gewoon de TomTom in mijn M3 gemonteerd. Dan wel fatsoenlijke 3D weergave, duidelijke rijbaan begeleiding, goede UI met fijne kleuren, alarm voor flitsers, en een goede traject controle weergave met gemiddelde snelheid. Verkeersinfo is ook accuraat met goede alternatieve routes die realtime veranderen. Tesla heeft totaal de plank missgelagen met de navigatie, Ik heb nu echt moeite om de aankomst tijd bijvoorbeeld te zien met die priegel letters, het enige positieve: werkt snel en de supercharger intergratie. Hoop dat de usability afdeling snel kijkt naar hoe TomTom dat al jaren doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autopilot
  • Laatst online: 19-07-2023
[...]

https://www.pcmag.com/new...econds-using-keyless-hack

Hier wordt het signaal van de keyfob versterkt maar kan denk ik ook door het bt signaal van je tel te versterken

[ Voor 11% gewijzigd door Autopilot op 10-01-2020 17:41 ]

Tesla Model 3 SR+ Metallic Blue, Black, Aero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svinken
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:12
Selespeed schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 22:47:
[...]

toevallig niet de HH-7xx-J ? Die heb ik gereden....
Nee de GS035B,. Prima auto voor de prijs, van een particulier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svinken
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:12
Ik heb proefondervindelijk gemerkt dat bandenspanning bij de M3 meer impact heeft dan andere auto's. Heeft denk ik ook te maken met hogere gewicht en (dus?) hogere bandenspanning. Toen mijn winterbanden erop waren gelegd had de wagen 3.3 bar. Ik merkte meteen echt veel minder grip. Verlaagd naar 2.9, echt andere wegligging. Weer opgepompt naar 3.3 als check (had dit namelijk nog nooit zo sterk meegemaakt) en inderdaad, weer stuk slechter.
Malt007 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 17:10:
@BlakHawk Misschien moet jij die eibach veren er gewoon onder gooien als test. Kan je gelijk even kijken wat het met gebruik doet. Echt duur is het niet dus ik zie alleen maar voordelen.

Overigens kunnen banden ook wel wat deinwerk veroorzaken. Daarom wordt een auto ook stuiteriger als je naar grotere velgen gaat, dan zit er simpelweg minder vering in de band. Effect is vrij groot want lees het al een jaar of 20 in de autotestbladen.

Maat van me heeft sinds vorige week winterbanden op zijn sr+ zitten en die zijn in de huidge omstandigheden eigenlijk gewoon levensgevaarlijk. Hij is nogal onder de indruk van het vermogen dus gebruikt hij dat ook vaak, maar met de winterbanden heeft hij constant slippende banden terwijl hij dat nooit had met de Michelin zomerbanden. Zijn natuurlijk zijn woorden maar heb hier wel meer van dat soort berichten gelezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:39
metstijl schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 17:27:
[...]

Daarom heb ik gewoon de TomTom in mijn M3 gemonteerd. Dan wel fatsoenlijke 3D weergave, duidelijke rijbaan begeleiding, goede UI met fijne kleuren, alarm voor flitsers, en een goede traject controle weergave met gemiddelde snelheid. Verkeersinfo is ook accuraat met goede alternatieve routes die realtime veranderen. Tesla heeft totaal de plank missgelagen met de navigatie, Ik heb nu echt moeite om de aankomst tijd bijvoorbeeld te zien met die priegel letters, het enige positieve: werkt snel en de supercharger intergratie. Hoop dat de usability afdeling snel kijkt naar hoe TomTom dat al jaren doet.
Een TomTom in een Tesla M3..... Het zal prima werken maar ik vind zoiets toch echt niet in zo'n auto thuishoren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Laatst online: 19:39
djmuggs schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 16:45:
Ziet er strak uit de usb hub, draadloos laden gaat ook lekker met de iphone via wirelesspad.

Sentry is veel te scherp afgesteld. Als er iemand langs de auto komt lopen gaat hij al opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GB2
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 19:33

GB2

Eens, zou mooi zijn als dit nog in te stellen zou zijn qua gevoeligheid.
Stond vanmorgen bij ziekenhuis.

32 meldingen, ga je terug kijken, steeds mensen die voorbij lopen.

Maar de auto die naast me stond heeft ie weer niet opgenomen (dus als hij zijn deur in mijn deur had gezet dan had ik hier geen opname van terwijl de parkeervakken juist krap waren daar).
Staat die auto om 10:02 uur er nog (omdat iemand voorbij liep) en om 10:18 is hij weg en liep er weer iemand langs (zeker op 1 a 2 meter aan de voorkant)...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Autopilot
ArPi75 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 08:12:
[...]

Dat vind ik dus inderdaad ook; heerlijk dat die spiegels automatisch donkerder worden bij vooruit rijden in het donker, maar bij achteruit rijden zou dat eigenlijk uit moeten zijn (of gezet kunnen worden) omdat je er geen klap in ziet dan.
Bij mij gaat het dimmen automatisch uit bij achteruit rijden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flo_
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-09 20:49
[...]

Ha, dit moet haast een troll zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:50
@BlakHawk ik merk het vooral bij het uitveren. Dan vertrouw ik de M3 nog niet. Je voelt gewoon dat het gewicht opzij gesmeten wordt bij uitveren in een bocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• synorluna
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 31-08 08:21
ArPi75 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 08:12:
[...]

Dat vind ik dus inderdaad ook; heerlijk dat die spiegels automatisch donkerder worden bij vooruit rijden in het donker, maar bij achteruit rijden zou dat eigenlijk uit moeten zijn (of gezet kunnen worden) omdat je er geen klap in ziet dan.
Dat gebeurt ook, alleen net niet snel genoeg. Als je de auto ‘s avonds in R zet dan worden langzaam aan de spiegels weer helder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 22:32
[...]

Haha, meen je dit serieus?
Heb je zo’n prachtig scherm in de auto met naar mijn idee de beste navigatie in een auto. Met alle info van Google maps qua zoekresultaten, ingebouwde controle op SuC’s, etc. En dan plak je er een jaren ‘00 apparaat in...
überhaupt snap ik het nut van een losse TomTom de laatste 5 jaar al niet meer, maar in deze auto... :o !

Edit: sorry, ik reageerde even volledig uit verbazing. Als jij het fijn vindt moet je uiteraard gewoon lekker zo’n ding op de ruit plakken, misschien leuk aan het dak?

[ Voor 7% gewijzigd door Smobbo op 10-01-2020 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GB2

GB2

Tesla daagt hackers uit: kraak Model 3 en win hondderdduizenden dollars:

https://www.zerodayinitia...rns-to-vancouver-for-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Smobbo schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 18:48:
[...]
..naar mijn idee de beste navigatie in een auto.
Haha, meen je dit serieus? Het was omdat ik het zo makkelijk kon copy pasten :) maar echt... de navigatie en dan met name de mate waarmee er geen rekening wordt gehouden met verkeersdrukte is echt verschrikkelijk te noemen anno 2020.

Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
Denk je serieus dat ze de moeite doen om bijv. de keyfob aan te passen zodat die alleen werkt als er beweging wordt geregistreerd, als het niet al actief misbruikt wordt?

En neem nu bijv. dit artikel waarin een verzekeraar het verband legt: https://www.mirror.co.uk/...r-thefts-experts-18945820

Of bijv. dit artikel: https://nakedsecurity.sop...his-car-to-hackers-twice/ met een mooie opname waarin je het ze gewoon ziet doen YouTube: Relay attack Solihull en let op de datum! al meer dan 2 jaar geleden! Dat is echt niet minder geworden hoor... (en er staan er nog 3!!! in de link)

Voor mij iig reden genoeg om de pincode erop te doen. Tenzij je er permanent een camera op hebt staan en je gewoon zwaar de lul als ze de auto meenemen. Want de verzekeraar gaat echt niet die auto uitbetalen. Wat hun betreft had je de auto net zo goed niet op slot kunnen hebben gedaan.

[ Voor 21% gewijzigd door Caelorum op 10-01-2020 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasntme2
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 21-10-2022
DeFeCt schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 19:29:
[...]

Haha, meen je dit serieus? Het was omdat ik het zo makkelijk kon copy pasten :) maar echt... de navigatie en dan met name de mate waarmee er geen rekening wordt gehouden met verkeersdrukte is echt verschrikkelijk te noemen anno 2020.
Sluit me hier bij aan. Het is scherm is mooi, maar bizar slechte navigatie visualisatie, idem de interface voor media, idem adaptive cruise control. Ze mogen dan voorlopen op batterij, range, electrische motoren en superchargers, maar de "oude" basis functionallteit die al 10-20 jaar goed in elke andere auto zit is ondergeschoven kindje bij Tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pierz schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 17:07:
[...]

Nee hoor, banden kunnen daar zeer goed de oorzaak van zijn. De hoogte van de bandwang, de dikte van het rubber van de wang en de bandenspanning zijn allemaal van invloed op het zwabberen (niet deinen, dat is echt iets anders dan zwabberen). Met een deinende auto moet je de olie in je schokbrekers controleren.
Bandenmaten zijn met winterbanden exact gelijk gebleven. Nog steeds 235/40 R19.
Dus aan hogere wangen kan het niet liggen.

Wat ik met zwabberen/deinen bedoel: je rijdt 230 en rijd over een oneffenheid, of een kleine stuur beweging. De Model 3 beweegt dan licht van links naar rechts en van boven naar beneden. Een soort dansen. Een diagonale beweging
flo_ schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 18:30:
[...]

Ha, dit moet haast een troll zijn...
Mwa ik snap het deels, ik zou geen TomTom opplakken, maar gebruik vaak genoeg mijn telefoon. Veel accurater met reistijden en omwegen ivm filevorming.
Nu moet ik wel zeggen dat het om een route in de stad gaat. N206 door Leiden kunnen maar weinig navigaties goed mee omgaan. Apple kaarten zit er het vaakst bij in de buurt.
PdeBie schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 18:32:
@BlakHawk ik merk het vooral bij het uitveren. Dan vertrouw ik de M3 nog niet. Je voelt gewoon dat het gewicht opzij gesmeten wordt bij uitveren in een bocht.
Eens, het absorbeert de oneffenheden in het wegdek niet zo. Het veert te veel terug.

Dat merk je ook bij drempels. Hij “eet” ze niet op. Nu doen meer auto’s dat niet, maar toevallig de Focus en V60 (met sportonderstel) wel.
Smobbo schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 18:48:
[...]

Haha, meen je dit serieus?
Heb je zo’n prachtig scherm in de auto met naar mijn idee de beste navigatie in een auto. Met alle info van Google maps qua zoekresultaten, ingebouwde controle op SuC’s, etc. En dan plak je er een jaren ‘00 apparaat in...
überhaupt snap ik het nut van een losse TomTom de laatste 5 jaar al niet meer, maar in deze auto... :o !

Edit: sorry, ik reageerde even volledig uit verbazing. Als jij het fijn vindt moet je uiteraard gewoon lekker zo’n ding op de ruit plakken, misschien leuk aan het dak?
Qua scherm heb je gelijk, beste scherm uit al mijn auto’s ooit.
Maar navigatie geeft geen goede (3D) rijbaan informatie.

Ik de stad zoemt hij de ene dag voldoende in, de andere dag zoemt hij weer zo ver uit dat je bij grote steden zo een straat te laat of te vroeg afslaat.

En dan nog de file-informatie waar soms geen snars van klopt.

Ik kan er prima mee rijden hoor en zou nooit iets tegen mijn raam plakken. Maar wel denk ik er nog steeds aan om mijn telefoon achter het stuur in het dashcam te bevestigen voor vooral Flitsmeiser en af en toe navigatie erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanshee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-08 09:12
Nou helaas niet helemaal waar, heb net.op de A2 getest. Hij stopt idd met self drive maar de cc gewoon werken en nog steeds slim. Dus remmen en snelheid aanpassen als tie ut eng vind...😩

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje: navigeren met autopilot of rijbaan verwisselen met autopilot kan toch alleen bij optie volledig zelfrijdende besturing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RevQ
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:29
Verwijderd schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 20:47:
Vraagje: navigeren met autopilot of rijbaan verwisselen met autopilot kan toch alleen bij optie volledig zelfrijdende besturing?
Ja alleen met FSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GB2

GB2

Zou het niet interessanter zijn voor Tesla om FSD in een maandprijs te gaan gieten?
Dus per maand afnemen in plaats van 6400 betalen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

GB2 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 21:06:
Zou het niet interessanter zijn voor Tesla om FSD in een maandprijs te gaan gieten?
Dus per maand afnemen in plaats van 6400 betalen ?
Dat ligt eraan...
Wat zou je bereid zijn er per maand voor te betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GB2

GB2

Ik zat zelf te denken aan 4 a 5 tientjes per maand wat ik redelijk zou vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArPi75
  • Laatst online: 18:38
Autopilot schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 18:18:
[...]

Bij mij gaat het dimmen automatisch uit bij achteruit rijden
Dat doet hij bij mij dus echt niet... vanavond toen ik thuis kwam even gewacht midden op straat met de auto al wel in de achteruit, maar spiegels bleven donker.
Is dat een instelling?
Welke sw versie heb je?

Audi Q4 e-tron 45 Quattro, 10.600 Wp PV, water-water warmtepomp, gasloos, dynamisch energiecontract, 32 kWh thuisaccu

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koifim
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
SR+ 1000km challenge:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dacofiel
  • Laatst online: 19-10-2022
JA!

Ik werk op de eerste verdieping van een kantoorgebouw. Onder het gebouw zijn de laadpalen voor elektrische auto's waar die van mij ook staat. Als ik wegloop gaat de auto op slot (spiegels klappen in etc.). So far so good.

Ik zat achter mijn bureau en keek in de Tesla app en zag tot mijn verbazing dat de 'phone key' op 'connected' stond. Collega gevraagd om naar beneden te lopen om de autodeur proberen te openen. Die ging inderdaad open en ik zag in de app dat hij van het slot af ging.

Mijn bureau blijkt ongeveer boven de parkeerplaatsen te staan...

Dus als de Tesla app aangeeft dat de auto de phone key ziet, dan kan iedereen ermee wegrijden als er geen pincode op zit. Natuurlijk totdat hij later in P gezet wordt (gaat automatisch als de deur geopend wordt), dan gaat hij zonder sleutel niet meer in D. Maar dat kan 300+ km verderop zijn...

SR+, Blue, Black,19", afgeleverd 13/12/2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dplr56
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 02-09 08:15
dacofiel schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 21:49:
[...]

JA!

Ik werk op de eerste verdieping van een kantoorgebouw. Onder het gebouw zijn de laadpalen voor elektrische auto's waar die van mij ook staat. Als ik wegloop gaat de auto op slot (spiegels klappen in etc.). So far so good.

Ik zat achter mijn bureau en keek in de Tesla app en zag tot mijn verbazing dat de 'phone key' op 'connected' stond. Collega gevraagd om naar beneden te lopen om de autodeur proberen te openen. Die ging inderdaad open en ik zag in de app dat hij van het slot af ging.

Dus als de Tesla app aangeeft dat de auto de phone key ziet, dan kan iedereen ermee wegrijden als er geen pincode op zit. Natuurlijk totdat hij later in P gezet wordt (gaat automatisch als de deur geopend wordt), dan gaat hij zonder sleutel niet meer in D. Maar dat kan 300+ km verderop zijn...
Vreemd. Als ik - met m’n telefoon - in de woonkamer op de bank voor het raam zit, dan zit ik praktisch 2 meter van m’n auto vandaan. Deze gaat dan echt niet open. Al een paar keer getest.

Misschien kan het nog een verschil zijn of de auto slaapt of niet? Dat heb ik niet getest.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eric_nl
  • Laatst online: 20-05-2022
Sinds ik de file visualisatie heb snap ik inderdaad ook niet goed wat je nou ziet. Waar langzaam rijdend verkeer wordt aangegeven is vaak niks aan de hand.

Toch is de voorspelde rijtijd in mijn geval wel heel goed, meestal zit hij er niet meer dan 2 minuten naast op een rit van ruim een half uur.

Overigens, voor degenen die vinden dat er niet goed naar alternatieve routes wordt gezocht; je kunt instellen vanaf welke tijdwinst de navigatie een andere routevoor gaat stellen. Die stond bij mij op 10 minuten, en die heb ik op 2 minuten gezet. Sinds die tijd heb ik nog 4 andere routes gezien dan de standaard route die ik naar mn werk reed.

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | black | 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dacofiel
  • Laatst online: 19-10-2022
dplr56 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 21:56:
[...]

Vreemd. Als ik - met m’n telefoon - in de woonkamer op de bank voor het raam zit, dan zit ik praktisch 2 meter van m’n auto vandaan. Deze gaat dan echt niet open. Al een paar keer getest.

Misschien kan het nog een verschil zijn of de auto slaapt of niet? Dat heb ik niet getest.
Wat zegt de app? Phone key connected of disconnected?

SR+, Blue, Black,19", afgeleverd 13/12/2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dplr56
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 02-09 08:15
dacofiel schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 22:01:
[...]
Wat zegt de app? Phone key connected of disconnected?
Geen idee. Heb de app niet standaard open staan, dus kan het je niet zeggen. Wellicht kan ook dat nog van invloed zijn. Als ik de app nu open staat er in ieder geval dat de telefoonsleutel verbonden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autopilot
ArPi75 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 21:32:
[...]

Dat doet hij bij mij dus echt niet... vanavond toen ik thuis kwam even gewacht midden op straat met de auto al wel in de achteruit, maar spiegels bleven donker.
Is dat een instelling?
Welke sw versie heb je?
Dan zou ik even resets proberen, weet niet zeker of het een optie is, maar ik heb wel de optie aan dat de zijspiegels bij achter uit rijden automatisch naar beneden wijzen.

Wellicht dat hij niet dimt als je deze optie uit hebt staan.

Ik heb de nieuwste softwareversie, HW3 en een SR+ my 2020.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArPi75
Autopilot schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 22:19:
[...]

Dan zou ik even resets proberen, weet niet zeker of het een optie is, maar ik heb wel de optie aan dat de zijspiegels bij achter uit rijden automatisch naar beneden wijzen.

Wellicht dat hij niet dimt als je deze optie uit hebt staan.

Ik heb de nieuwste softwareversie, HW3 en een SR+ my 2020.
Spiegels gaan bij mij ook naar beneden en ook een SR+ 2020 met HW3, enkel bij mij is de "nieuwste" versie 2019.40.50.5 en niet de 50.7.... Die wil hij nog steeds maar niet vinden.

Audi Q4 e-tron 45 Quattro, 10.600 Wp PV, water-water warmtepomp, gasloos, dynamisch energiecontract, 32 kWh thuisaccu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autopilot
ArPi75 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 22:23:
[...]

Spiegels gaan bij mij ook naar beneden en ook een SR+ 2020 met HW3, enkel bij mij is de "nieuwste" versie 2019.40.50.5 en niet de 50.7.... Die wil hij nog steeds maar niet vinden.
Heb je de software update instellingen wel op geavanceerd staan ipv normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArPi75
Autopilot schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 22:27:
[...]

Heb je de software update instellingen wel op geavanceerd staan ipv normaal?
Yep... hij gaat ook elke keer zoeken en zegt dan elke keer opnieuw dat ik al de laatste versie heb :( ik zal blijkbaar moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GB2 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 21:31:
Ik zat zelf te denken aan 4 a 5 tientjes per maand wat ik redelijk zou vinden...
Ik de lease zou het mij 30 euro per maand netto kosten. Maar daar doe ik het al niet voor...

Ik zou wel 1 maand per jaar overwegen (zomervakantie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-03 14:33
[...]

JA!

Hebben meer mensen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-09 21:00
Als ik in bed lig met 3 muren en 1 verdieping ertussen staat de app nog wel op connected: maar kan niet de auto in.

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Laatst online: 14:28
Test eens het verschil of je telefoon wel of niet stil ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
ArPi75 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 22:23:
[...]
Het zit er al minstens maanden in, dus dat zal het probleem niet zijn. Ik heb gemerkt dat de spiegels in mijn auto nog wel meer bugged waren en ineens correct deden. Nu alleen sporadisch nog dat of de binnen of de buitenspiegels niet ontdimmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siebe
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-08 07:10
djmuggs schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 16:45:

Interessant, ik vind het een van de mooiste aftermarket oplossingen.

Heb je deze bij Jeda zelf besteld? Ik zocht naar een EU webshop om douane kosten te omzeilen..

Blijft je telefoon bij scherpe bochten goed liggen in de charger? In ieder geval veel plezier ermee! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmuggs
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

siebe schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 06:06:
[...]

Interessant, ik vind het een van de mooiste aftermarket oplossingen.

Heb je deze bij Jeda zelf besteld? Ik zocht naar een EU webshop om douane kosten te omzeilen..

Blijft je telefoon bij scherpe bochten goed liggen in de charger? In ieder geval veel plezier ermee! :)
Ik heb bij Jeda zelf in de US besteld, en zonder extra kosten door douane *O*
Heb nog niet rijdend kunnen testen, maar ik denk dat ik vooral landscape mode met waze ga gebruiken.

ICE ICE Baby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patr1k
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-02-2022
mcetweaker schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 12:14:
zometeen bandenwissel voor m'n model 3. Zetten jullie hem in zo'n geval in valet mode ?
Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 13:28
Stef87 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 23:07:
[...]

Als ik in bed lig met 3 muren en 1 verdieping ertussen staat de app nog wel op connected: maar kan niet de auto in.
Dit dus. Wat @dacofiel schrijft klopt niet, als je phone key op connected staat dan wil dat niet zeggen dat iedereen je auto open kan maken. Je moet nog steeds erg dichtbij de auto staan.

Qua afstand zelf meerdere malen getest, je moet echt binnen een halve meter (vaak nog korter) naast de auto staan om de deuren te kunnen openen. Hoe ver boven de auto (in geval van een werkplek direct boven je parkeerplek) het unlocken nog werkt, dat heb ik niet getest.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:33
Taigu schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 08:30:
[...]

Dit dus. Wat @dacofiel schrijft klopt niet, als je phone key op connected staat dan wil dat niet zeggen dat iedereen je auto open kan maken. Je moet nog steeds erg dichtbij de auto staan.

Qua afstand zelf meerdere malen getest, je moet echt binnen een halve meter (vaak nog korter) naast de auto staan om de deuren te kunnen openen. Hoe ver boven de auto (in geval van een werkplek direct boven je parkeerplek) het unlocken nog werkt, dat heb ik niet getest.
Er is volgens mij een relatie met GPS + BT, waardoor je idd heel dicht bij de auto moet staan. Maar als je "boven" de auto zit op je werkplek. Dan is je GPS locatie hetzelfde als de auto en kan hij wel geopend worden, klinkt plausibel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koifim
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Waarom niet? Is alleen maar handig, ze kunnen niet bij jouw instellingen/privégegevens komen en je hoeft je toegangscode niet door te geven. Daarnaast hebben ze nog maar een klein deel van het motorvermogen beschikbaar zodat ze er niet mee gaan “racen”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:41
djmuggs schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 07:07:
[...]

Ik heb bij Jeda zelf in de US besteld, en zonder extra kosten door douane *O*
Heb nog niet rijdend kunnen testen, maar ik denk dat ik vooral landscape mode met waze ga gebruiken.
Boh geluk!, ik moest nog iets in de 40 euro bijbetalen van de douane. Kwam zo wel op een duur grapje (verzendkosten zijn ook niet mals). Hij glijd in ieder geval niet van het geheel af.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
Als je een telefoon gebruikt die niet harder kan laden dan 10w, kun je ook de Taptes wireless charger nemen.
Deze heb ik. Met Flitsmeister aan op 5w laden trekt ie m’n iPhone leeg helaas. Ik ga nog proberen om hem via de 12v aan te sluiten maar ben bang dat 7,5w laden nog steeds niet genoeg is.

[ Voor 57% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 11-01-2020 09:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• E46RC51
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 17-05-2024
Inspired schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 19:53:
[...]

Ok. Goed te horen. Ik ging af op de tien op chargemap die zo’n beetje allemaal alleen voor Hotel gasten zijn. Maar wellicht is chargemap ook niet up to date dan.
Heb ook gemerkt dat Chargemap niet accuraat is met juist aangeven vrij/bezet. Meerdere malen voor piet snot naar een laadpaal gereden welke bezet bleek. Gebruik nu ook vaak de ‘Einfach Ström laden van het Duitse Maingau. Deze blijkt wel betrouwbaar. Hier kun je ook direct je gratis Maingau laadpas in opnemen welke op ongelooflijk veel plaatsen werkt, veelal tegen aantrekkelijk tarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E46RC51
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 17-05-2024
Caelorum schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 19:52:
[...]

Denk je serieus dat ze de moeite doen om bijv. de keyfob aan te passen zodat die alleen werkt als er beweging wordt geregistreerd, als het niet al actief misbruikt wordt?

En neem nu bijv. dit artikel waarin een verzekeraar het verband legt: https://www.mirror.co.uk/...r-thefts-experts-18945820

Of bijv. dit artikel: https://nakedsecurity.sop...his-car-to-hackers-twice/ met een mooie opname waarin je het ze gewoon ziet doen YouTube: Relay attack Solihull en let op de datum! al meer dan 2 jaar geleden! Dat is echt niet minder geworden hoor... (en er staan er nog 3!!! in de link)

Voor mij iig reden genoeg om de pincode erop te doen. Tenzij je er permanent een camera op hebt staan en je gewoon zwaar de lul als ze de auto meenemen. Want de verzekeraar gaat echt niet die auto uitbetalen. Wat hun betreft had je de auto net zo goed niet op slot kunnen hebben gedaan.
Pincode werkt idd prima en kost bijna geen tijd. Je auto staat er nog wel altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:30
[...]

JA!

Net gecheckt, maar met een ‘verbonden telefoonsleutel’ in de app gaat de auto niet open. En dat op 3 meter afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
koifim schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 09:00:
[...]

Waarom niet? Is alleen maar handig, ze kunnen niet bij jouw instellingen/privégegevens komen en je hoeft je toegangscode niet door te geven. Daarnaast hebben ze nog maar een klein deel van het motorvermogen beschikbaar zodat ze er niet mee gaan “racen”.
Ik ben gewoon bij mijn bandenwissel gebleven. Dat is max 45min. Het is letterlijk je auto van de parkeerplaats op de brug zetten en terug. En wat moeten ze met mijn instellingen/privegegevens....Doorverkopen aan het darkweb?
Kan me voorstellen dat je het doet als je hem een dag of langer kwijt bent voor onderhoud of valet parking maar laten we niet te paranoide worden met zun allen :)

[ Voor 11% gewijzigd door thewizard2006 op 11-01-2020 10:35 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

thewizard2006 schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 10:34:
[...]

Ik ben gewoon bij mijn bandenwissel gebleven. Dat is max 45min. Het is letterlijk je auto van de parkeerplaats op de brug zetten en terug. En wat moeten ze met mijn instellingen/privegegevens....Doorverkopen aan het darkweb?
Kan me voorstellen dat je het doet als je hem een dag of langer kwijt bent voor onderhoud of valet parking maar laten we niet te paranoide worden met zun allen :)
Bij mij ging het anders, ik had het pasje niet bij mij. Auto op het parkeerterrein, ik aan het werk in de wachtkamer. Kwam een mannetje de sleutel halen, dus of telefoon afgeven met pincode auto, of valet mode en niks afgeven...

Vond het wel makkelijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Figaro9
  • Laatst online: 07-05 21:04
-Muncky- schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 09:37:
[...]

Net gecheckt, maar met een ‘verbonden telefoonsleutel’ in de app gaat de auto niet open. En dat op 3 meter afstand.
Ik heb nu al 2x gehad dat m'n telefoon in mijn achterzak zat in m'n broek en de auto niet openging. Pas toen ik mijn telefoon voor in m'n zakken deed ging de auto open. Dus je moet echt dichtbij staan wil hij opengaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasntme2
Wat vraagjes
1) Wifi download: is het iemand gelukt om een wifi verbinding te maken met de auto geparkeerd voor een appartement. De m3 ziet altijd maar 1 buiten wifi punt in zijn lijst. Ik vraag me af of die wifi ontvanger kapot is of gewoon heel erg zwak, of dat ik iets niet weet. Als ik kijk op mijn phone zie ik nl wel 20 access points met goed bereik. Het lukt wel om in de auto met mijn persoonlijke hotspot te connecten, maar met de Gbs aan data die nodig zijn, gaat het bijna altijd mis op die manier. Iemand een vergelijkbare situatie en oplossing? Ook al een nieuw router gekocht, maar geen verschil. Zie hem wel op de iphone maar de m3 ziet maar dat ene access point.

2) TeslaCam, ik heb de videos lopen bekijken maar volgens mij gaat die alleen af als een auto een knipperlicht aanzet. Ik heb geen enkele video waarvan ik denk dat ik snap waarom die opneemt, anders dan dat er lichten knipperen van andere autos.

3) Navigatie; ik mis een goede navigatie. Zoomt niet goed/genoeg in; allemaal grijs op grijs. Dus ben op zoek naar een goede en mooie mount voor de telefoon dat die ik als navigatie ga gebruiken tot Tesla met een betere versie komt. Iemand een goede tip voor een mooie mount?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-03 14:33
wasntme2 schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 13:35:

3) Navigatie; ik mis een goede navigatie. Zoomt niet goed/genoeg in; allemaal grijs op grijs. Dus ben op zoek naar een goede en mooie mount voor de telefoon dat die ik als navigatie ga gebruiken tot Tesla met een betere versie komt. Iemand een goede tip voor een mooie mount?
In het bovenste deel van het scherm staat toch duidelijk aangegeven welke baan of welke afslag je moet nemen? En de volgende actie er na is ook al aangegeven.

Inzoomen kan je evt door pinch to zoom toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBreda
[quote]wasntme2 schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 13:35:
Wat vraagjes
1) Wifi download: is het iemand gelukt om een wifi verbinding te maken met de auto geparkeerd voor een appartement. De m3 ziet altijd maar 1 buiten wifi punt in zijn lijst. Ik vraag me af of die wifi ontvanger kapot is of gewoon heel erg zwak, of dat ik iets niet weet. Als ik kijk op mijn phone zie ik nl wel 20 access points met goed bereik. Het lukt wel om in de auto met mijn persoonlijke hotspot te connecten, maar met de Gbs aan data die nodig zijn, gaat het bijna altijd mis op die manier. Iemand een vergelijkbare situatie en oplossing? Ook al een nieuw router gekocht, maar geen verschil. Zie hem wel op de iphone maar de m3 ziet maar dat ene access point.[quote]

Ik heb gemerkt (met updates) dat mijn auto met de neus naar de garage (dichter bij de router) beter Wifi vindt dan andersom, zoals ik normaal parkeer (dat scheelt denk ik maar 3 meter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

,
Novadecasa schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 13:44:
[...]

In het bovenste deel van het scherm staat toch duidelijk aangegeven welke baan of welke afslag je moet nemen? En de volgende actie er na is ook al aangegeven.

Zoomen blijft bij mij niet. Als ik inzoom volgt hij de auto niet meer en daarna zoomt hij automatisch weer uit.

Rijbaan aanduiding doet hij maar soms, maar vaak ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
wasntme2 schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 13:35:
Wat vraagjes
1) Wifi download: is het iemand gelukt om een wifi verbinding te maken met de auto geparkeerd voor een appartement. De m3 ziet altijd maar 1 buiten wifi punt in zijn lijst. Ik vraag me af of die wifi ontvanger kapot is of gewoon heel erg zwak, of dat ik iets niet weet. Als ik kijk op mijn phone zie ik nl wel 20 access points met goed bereik. Het lukt wel om in de auto met mijn persoonlijke hotspot te connecten, maar met de Gbs aan data die nodig zijn, gaat het bijna altijd mis op die manier. Iemand een vergelijkbare situatie en oplossing? Ook al een nieuw router gekocht, maar geen verschil. Zie hem wel op de iphone maar de m3 ziet maar dat ene access point.
Het wifi ontvangst is vrij slecht. Ik heb ook al verschillende pogingen gewaagd maar niet gelukt.
Nu dacht ik toevallig vandaag ook slim te zijn en ff naar de McDonalds te rijden om daar gebruik te maken van de wifi. Maar ook daar kon hij nergens verbinden (of uberhaupt het netwerk vinden dus).
Dus ik ben opzich wel opzoek naar een openbaar wifi punt waar ik updates binnen kan halen. Nu maak ik vaak gebruik van mijn telefoon om daar een hotspot van te maken. Echter nu moet ik kaart updates downloaden en heb geen idee hoe groot die zijn. Wil niet ineens 10GB kwijt zijn aan een update zeg maar.

-----------------------------------------------------------------------------
Nog wat anders waar jullie vast weten wat ik verkeerd doe. Ik wilde eens kijken of ik mijn M3 eens kon opladen met normale huis tuin en keuken stroom uit de schuur zeg maar. Dus eerst gecontroleerd of het stopcontact in de schuur werkte en dit ging goed (telefoonlader er in en telefoon ging opladen).

Toen heb ik daar de Tesla Mobile Connector in gedaan met behulp van een verlengstukje/converter/adapter (die er ook bij zat) voor het stopcontact.
Dus dit zeg maar
Wanneer ik deze in de auto plug dan gaat het lampje groen branden. Ook zie ik op die kabel bij dat kastje wat er op zit de letters groen knipperen. In de auto gaat het scherm aan van laden. Echter gebeurd er verder niets. De snelheid blijft op 0 staan. Ik had verwacht dat hij wel iets zou gaan doen maar niet dus. Doe ik iets fout? Hij zou toch blauw moeten worden en dan starten met laden?
Het aanpassen van de Laadstroom naar een lager getal zorgt dat de tijd van het opladen langer duurt maar er gebeurd nog steeds niets.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Db8tiZcmOeMhBMEoNjOITtIl/full.jpg?nohitcount=1
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QO03G7zva9OSNfc9jGozgFzA/full.jpg?nohitcount=1

[ Voor 5% gewijzigd door thewizard2006 op 11-01-2020 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasntme2
Novadecasa schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 13:44:
[...]

Ik ben gewend aan een navigatie die een goed perspectief heeft (niet een helicopter view), automatisch zoomt bij afslagen en in de stad (niet dat ik moet lopen rommelen met pinch to zoom tijdens het rijden waar het beeld dan vaak ook nog roteert), goed kleurengebruik heeft in de user interface (de hele interface in de M3 is grijs op grijs), de afslag tijdig aangeeft zonder dat ik op het scherm hoeft te kijken. Nog mooier zou zijn als ze iets als carplay zouden ondersteunen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@thewizard2006 ik zie 13/13a staan en 0 kmh. Dus, verwarming aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Inspired schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 14:11:
@thewizard2006 ik zie 13/13a staan en 0 kmh. Dus, verwarming aan?
Wat bedoel je? Ik was gewoon uit de auto? Die stond niet aan zeg maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bove027
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:34
Gisteren gewisseld en idd Valer mode gedaan. Makkelijk in te stellen, pincode erbij gedaan. Minder vermogen is niet zo spannend (even de garage inrijden) maar vooral zaken als: verbergen thuis/werkadres, dashboard kastje blijft gesloten etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thewizard2006 schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 14:12:
[...]

Wat bedoel je? Ik was gewoon uit de auto? Die stond niet aan zeg maar
Die foto is van de in de auto toch? Zeker weten dat climate uit stond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Inspired schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 14:14:
[...]

Die foto is van de in de auto toch? Zeker weten dat climate uit stond?
Ja om de foto te maken ;)
Maar ik stond gewoon buiten de auto etc en het ging niet werken. Auto was afgesloten (spiegels ingeklapt en getoeterd zeg maar). En alsnog ging er niets aan zeg maar. Ook het tesla tekentje bij het oplaadpunt bleef op groen (die moet dacht ik blauw worden toch?)

Pagina: 1 ... 13 ... 517 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
  • Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
  • Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.

Gerelateerde topics: