Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 78 ... 517 Laatste
Acties:
  • 3.179.113 views

• pimk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-01 10:39
Hatsjoe schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 11:11:
[...]

Heb ook het idee dat je veel beter met de mobile service te maken kunt hebben. Dat zijn gewoon techneuten die veelal plezier hebben in het vak. 1x gesproken met een "ranger" die aan het laden was bij een SuC, super aardige vent met passie voor zijn vak. Ook 2x een ranger in de file tegengekomen en beide heren zochten oogcontact op en zwaaiden naar Tesla bestuurders, geeft toch een leuk gevoel :)

De frontoffice bij SeC zijn nou niet bepaald mensen waarvan ik zoiets heb, jij hebt plezier in je werk en bent klantgericht bezig. Hopelijk wordt dat in de toekomst beter.
De lol straalde er inderdaad niet af

Mijn welgemeende “Goedemorgen!” bleef onbeantwoord, opkijken van de monitor was wat ver gevraagd en de flexibiliteit was ongeveer nul.
Dat laatste kan ook bedrijfspolicy zijn, maar daar wordt ik nog steeds niet vrolijk van...

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Hunkaroglu schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 10:33:
[...]

In je telefoon staan privacy gegevens. En werkt niet altijd goed met de auto. Ik snap dat ze die verantwoordelijkheid ook niet willen nemen. Laat staan dat ze het niet hebben verteld, het is ook niet slim om je telefoon zomaar af te geven aan een onbekende.
Als ik mijn autodealer al niet kan vertrouwen?
Als ik ze een auto van 60k toevertrouw, waarom dan geen telefoon van 1k?

Youtube: DashcamNL

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:17
Hatsjoe schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 11:03:
[...]

Mocht je het fijner vinden kan je natuurlijk de code van te voren eraf halen en daarna weer terugzetten, of gewoon wijzigen naar iets nieuws.
Je kunt ook nog Valet mode aanzetten natuurlijk.

• pimk
Vandread schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 10:24:
Ik gebruik hem nooit en heb hem altijd bij me.
Er zijn veel situaties onderweg waarbij men een sleutel nodig zou kunnen hebben en je je telefoon niet wilt afgeven, zoals een ongeluk, lekke band etc.

Is toch logisch dat ze niet verantwoordelijk willen zijn voor jou telefoon?
Daar zijn ze gewoon niet op ingericht, ze proberen alles juist in vaste processen te doen om het te stroomlijnen aangezien er overal druk op de organisatie ligt.
Vervolgens krijg je dit soort verhalen waar ze de schuld krijgen terwijl ze geen schuld hebben.
Omgekeerde wereld...

Eigenlijk nog netjes dat ze een oplossing bieden, zo makkelijk en goedkoop gaat dat niet bij een ander merk qua sleutels gok ik zo.
En nu komen ze zelfs nog naar jou toe!

http://www.watbenjedan.nl/ ;)
Leuke link stond er onder je bericht :-)
Lol maakt gelukkig veel goed en een dikke grijns is onbetaalbaar.
Leuk!

• pimk
BlakHawk schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 11:37:
[...]

Als ik mijn autodealer al niet kan vertrouwen?
Als ik ze een auto van 60k toevertrouw, waarom dan geen telefoon van 1k?
Bovendien hoeft ie niet eens unlocked te zijn, dus er ligt gewoon een zwart plankje in de auto

• WolfsRain
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:32
@-Jaap-io , @PdeBie, @Malt007

Heb het laten doen bij Wrap Destination in Hoofddorp. Kosten waren 1700 euro, dat is voor de wrap en het weghalen van het chroom.

En het is netjes gedaan, heb er eigenlijk niets op aan te merken. Deurhandels zijn zelfs dubbel gedaan, over het chroom zit zowel zwart als donker satijn grijs (zoals de rest van de auto). Het grijze zouden we er in theorie nog af kunnen halen, zodat de deurhendels zwart zijn. Enfin, ik vind het wel mooi zo.

Prijzig geintje, maar hopelijk hebben we er een aantal jaar plezier van. Daarna kijken we wel weer verder.

5800X3D, X570 TUF Pro, 32 GB 3600C16, 3080 TI

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:41
@WolfsRain Je auto staat zelfs op de homepage zie ik :)
https://wrapd.nl/

• Teslalrp
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 19-12-2023
klopt het dat als je de auto wrapd dat je deze niet meer door de wasstraat kan?

• WolfsRain
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:32
Ik zie het, een import van hun Instagram pagina zo te zien.

@Teslalrp

Volgens de persoon die de auto gewrapt heeft kan het wel, alleen is met de hand wassen/in een wasbox altijd beter. Eigenlijk hetzelfde verhaal als je de auto geen wrap heeft.

5800X3D, X570 TUF Pro, 32 GB 3600C16, 3080 TI

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:19
pimk schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 11:33:
[...]
Yep. Zij vertellen mij de voorwaarde niet en mag dan €20 afrekenen?
Ja, eens met je principe, en een temp pasje zou een goede oplossing zijn.

Maar in dit soort situaties is mijn afweging niet principieel, maar gebaseerd op mijn uurloon. Ik verdien meer dan €13,- per uur, dan is het - uit praktische overweging - handiger om gewoon te betalen. Hoe stom ik het ook zou vinden, de verloren tijd zou mij het geld wel waard zijn.

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:10

Fab1Man

Live life to the fullest

Ik heb het ook een paar maanden geleden gehad in Duiven. Pasje vergeten, inderdaad mijn fout, maar de flexibiliteit van een baksteen om voor een dergelijke situatie niet wat temp pasjes te hebben liggen vond ik ook niet service gericht. Heb je als autofabrikant een systeem waarbij je geen dure sleutels nodig hebt en waarbij het aanmelden van zo'n dergelijk pasje een fluitje van een cent is, dan voelt het gewoon als iets waar ze grof geld aan proberen te verdienen door 20 euro te vragen voor een pasje.
Ik heb destijds ook geweigerd en ben weer gegaan, dan maar niet. Heb ze daarna ook nog gebeld dat ik toch wel erg verbolgen was over het niveau van service. Suggesties gedaan als in, doe uit coulance dit 1x en bij een volgende keer is het wel echt mijn eigen probleem, hou dat lekker bij in m'n account. Nope, valt natuurlijk niet onder de policy...

Blij dat de auto verder 100% in orde is, buiten wat windgeruis door de te dunne rubbers.

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-12-2025
Vind een oplossing van 20 euro bijzonder schappelijk eerlijk gezegd, heb je nog een extra pasje ook. Heb toch het gevoel dat mensen blijven zoeken naar problemen als het om Tesla gaat.

En dan het commentaar op de persoon achter de balie, alsof dat iets met het bedrijf Tesla te maken heeft. Je kan overal zo’n chagrijn treffen lijkt me.

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Malt007 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 12:40:
Vind een oplossing van 20 euro bijzonder schappelijk eerlijk gezegd, heb je nog een extra pasje ook. Heb toch het gevoel dat mensen blijven zoeken naar problemen als het om Tesla gaat.

En dan het commentaar op de persoon achter de balie, alsof dat iets met het bedrijf Tesla te maken heeft. Je kan overal zo’n chagrijn treffen lijkt me.
Mwah, als ik dan hier kijk en ik mag aannemen dat ik er 2 krijg voor 26 euro is het gewoon afzetterij: https://shop.tesla.com/en_nl/product/model-3-key-card

• MtC
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-05-2021

MtC

BlakHawk schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 07:52:
[...]

Airco op brandstof is iets sneller koel, maar eenmaal op temperatuur merk je er niets meer van.
Kan je dit met feiten onderbouwen? Ik garandeer je namelijk dat mij Model 3 véél sneller koel is dan mijn Dooiedinoduitser.

--handige links mogen niet van de mods--

Verwijderd

Kijk hoeveel tijd het kost om al die ongeschikte smurfen van tijdelijke key-cards te voorzien. Ik zou het wel weten. Het is gewoon een economische afweging, Tesla is geen liefdadigheidsinstelling.

• MtC

MtC

pimk schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 10:11:
[...]
De volgende wordt gewoon weer een Mercedes...
Dus omdat jij iets vergeet, wordt je volgende wagen terug een Mercedes? 8)7
(In se vergeet je natuurlijk gewoon je sleutel. Je mobiele telefoon is een extra, geen sleutel as such)

Verwijderd

Inspired schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 12:55:
[...]

En een beetje service is niet normaal? Iemand zit 45 minuten in de auto en dan is een temp pas aanmelden (1 minuut werk) teveel? Dat vind ik zeer slechte klantenservice.
Je weet gewoon dat het niet 1 minuut kost. Tuurlijk de daadwerkelijke handeling misschien, maar alle tijd en effort er omheen? Ik kan zo al twee dingen bedenken.

- Al die tijdelijke pasjes zijn leuk maar die moet je borgen, bijhouden en opsluiten want als je er eentje verliest heb je een losse sleutel van klant X rondzwerven. En als je administratie slecht is weet je niet eens welke klant. Mag je ze allemaal gaan bellen "er zweeft wellicht een sleutel rond voor uw auto". Dat risico zou voor mij al genoeg zijn. Tuurlijk die key kunnen ze allemaal deleten uit hun wagen maar wil je klanten daarmee opzadelen?
- "Goedemorgen, ik heb een afspraak en ik ben mijn key vergeten". Alleen al dat gesprek + voorgaande registratie is +5 minuten want de intake van de auto moet ook nog een temp keycard gaan fixen. En de rest van de mensen staat te groanen op de achtergrond.

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-01 23:35
Fab1Man schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 12:44:
[...]

Mwah, als ik dan hier kijk en ik mag aannemen dat ik er 2 krijg voor 26 euro is het gewoon afzetterij: https://shop.tesla.com/en_nl/product/model-3-key-card
In die €26 zit trouwens ook geen uurloon van de monteurs erin die dat moeten instellen. Dan doe je het zelf.
Weet jij de echte details hoe het zou zijn? Is het echt €20 voor 1 kaart of is dat wat de mensen hebben verstaan / onthouden nadat ze slecht gezind zijn weggegaan. Kan even goed €18 zijn voor 1 kaart inclusief dat monteurs dit zelf doen.

Afzetterij.. €20 vragen voor een sleutel te maken.
Jij hebt waarschijnlijk nooit durven vragen achter de prijs voor het bijmaken van een sleutel voor je vorige auto, omdat dat toch ongeloofelijk duur zou uitvallen.

Och, binnenkort komt de ID.3 op de markt, die je ook met je gsm zou kunnen bedienen. Zodra daar verhalen naar boven komt bij garages en sleutels, dan kunnen we eens goed lachen hoeveel beter we wel niet zijn met onze Tesla.
Daar zou je uberhaupt je gsm steeds tegen de auto moeten houden om hem te openen en zal het waarschijnlijk niet eens starten als hij niet op de correcte plaats ligt 8)7

[ Voor 32% gewijzigd door bottom line op 27-05-2020 13:16 ]

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

bottom line schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 13:10:
[...]

In die €26 zit trouwens ook geen uurloon van de monteurs erin die dat moeten instellen. Dan doe je het zelf.
Weet jij de echte details hoe het zou zijn? Is het echt €20 voor 1 kaart of is dat wat de mensen hebben verstaan / onthouden nadat ze slecht gezind zijn weggegaan. Kan even goed €18 zijn voor 1 kaart inclusief dat monteurs dit zelf doen.

Afzetterij.. €20 vragen voor een sleutel te maken.
Jij hebt waarschijnlijk nooit durven vragen achter de prijs voor het bijmaken van een sleutel voor je vorige auto, omdat dat toch ongeloofelijk duur zou uitvallen.

Och, binnenkort komt de ID.3 op de markt, die je ook met je gsm zou kunnen bedienen. Zodra daar verhalen naar boven komt bij garages en sleutels, dan kunnen we eens goed lachen hoeveel beter we wel niet zijn met onze Tesla.
Daar zou je uberhaupt je gsm steeds tegen de auto moeten houden om hem te openen 8)7
Ik zou niet gaan beginnen over wat ik wel en niet heb meegemaakt ;). Dus ja, ik weet dat een sleutel bij een ander merk een factor 10x duurder is, maar daar zie ik dan ook fysiek een ander product in dan een simpel pasje.

En nogmaals, het is mijn eigen schuld dat ik het vergeet. Maar prima, ik maak wel een nieuwe afspraak, maar links- of rechtsom kost ook hun dat meer tijd (want je kunt die dag dus niks doen, dus een slot van een uur wat je gereserveerd had kun je ook niet zomaar in blijven vullen) en dus ook geld, dus het is in mijn opzicht gewoon wat simplistisch gedacht.

Het grote verschil is wel dat dit de eerste auto is waarbij dit zodanig kan en door gewenning middels m'n telefoon heb ik er inderdaad niet bij nagedacht. Mijn vorige auto had ook keyless, maar die ging gewoon niet open als je de sleutel niet bij je had. Nu had ik m'n sleutels gewoon bij me, maar geen keyfob. Is het zo raar dat je dat een keer kan gebeuren? En dan vinden wij het een beetje overdreven dat daar meteen 20 euro voor gevraagd wordt bij een hypermoderne auto?

Verantwoordelijkheid is ook prima naar de klant te verplaatsen. "Hier heeft u een tijdelijk pasje van ons, als u die zometeen even aanmeldt dan praten we nergens meer over. Het is daarbij wel uw eigen verantwoordelijkheid om het pasje bij het ophalen van uw auto te verwijderen als dit niet gedaan is door een van onze monteurs." Kan het hoogstens je eigen probleem zijn dat je het vergeet.

• bottom line
Fab1Man schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 13:22:
[...]

Verantwoordelijkheid is ook prima naar de klant te verplaatsen. "Hier heeft u een tijdelijk pasje van ons, als u die zometeen even aanmeldt dan praten we nergens meer over. Het is daarbij wel uw eigen verantwoordelijkheid om het pasje bij het ophalen van uw auto te verwijderen als dit niet gedaan is door een van onze monteurs." Kan het hoogstens je eigen probleem zijn dat je het vergeet.
En wat als de klant dat niet doet? En hij enkele weken met de bewering komt dat de auto gestolen is / ingebroken is geweest doordat die kaart nog gelinkt was met de auto?

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:36
Fab1Man schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 13:22:
[...]

Ik zou niet gaan beginnen over wat ik wel en niet heb meegemaakt ;). Dus ja, ik weet dat een sleutel bij een ander merk een factor 10x duurder is, maar daar zie ik dan ook fysiek een ander product in dan een simpel pasje.

En nogmaals, het is mijn eigen schuld dat ik het vergeet. Maar prima, ik maak wel een nieuwe afspraak, maar links- of rechtsom kost ook hun dat meer tijd (want je kunt die dag dus niks doen, dus een slot van een uur wat je gereserveerd had kun je ook niet zomaar in blijven vullen) en dus ook geld, dus het is in mijn opzicht gewoon wat simplistisch gedacht.

Het grote verschil is wel dat dit de eerste auto is waarbij dit zodanig kan en door gewenning middels m'n telefoon heb ik er inderdaad niet bij nagedacht. Mijn vorige auto had ook keyless, maar die ging gewoon niet open als je de sleutel niet bij je had. Nu had ik m'n sleutels gewoon bij me, maar geen keyfob. Is het zo raar dat je dat een keer kan gebeuren? En dan vinden wij het een beetje overdreven dat daar meteen 20 euro voor gevraagd wordt bij een hypermoderne auto?

Wat was de reden van het niet hebben van een tijdelijke pas? Pas is binnen no time aangemeld.
Klinkt inderdaad als weinig moeite, verbetering van klantenservice en tijd aan de kant van Tesla en klant.

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

bottom line schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 13:31:
[...]

En wat als de klant dat niet doet? En hij enkele weken met de bewering komt dat de auto gestolen is / ingebroken is geweest doordat die kaart nog gelinkt was met de auto?
Daar zou je op die manier geen aanspraak op kunnen maken als je dat gewoon netjes regelt met een formulier.
Je kunt het wel allemaal "ons" probleem maken, wat in de basis uiteraard is, het enige dat wij hier proberen te zeggen is dat het weinig moeite van Tesla zou kosten en wel een stukje service zou vertegenwoordigen. Nu gewoon star vanachter het laptopje zeggen dat er niks anders op zit dan 20 euro te betalen getuigt voor mij van weinig meedenken met de klant. Tesla is ook niet de beroerdste om het minste of geringste aan te grijpen om te zeggen dat je geen garantie meer hebt. Je kunt op dat moment heel principieel als organisatie zeggen ja zo is het, waar op zich zelf niks mis mee is, maar vrienden maak je met die houding niet. Zeker niet als de oplossing middels een temp pasje een heel eenvoudige en zeer meedenkende oplossing was geweest, niet meer, niet minder.
STIMPPYYY schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 13:32:
[...]

Wat was de reden van het niet hebben van een tijdelijke pas? Pas is binnen no time aangemeld.
Klinkt inderdaad als weinig moeite, verbetering van klantenservice en tijd aan de kant van Tesla en klant.
Puur dat dat gewoon de standaard policy is en ze niet aan temp pasjes doen.

[ Voor 14% gewijzigd door Fab1Man op 27-05-2020 13:37 ]

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 12-01 21:15
Dat was even bijlezen zeg!

Voor mij valt het erg in wat ik wat vaker bij Tesla zie, het gemakkelijk laten lijken, maar met veel US/EU juridisch indekken waardoor het niet uiteindelijk niet heel behulpzaam is e.g. * :
1. Waarom een telefoon EN sleutel? Dan is toch het hele idee van gemak weg? Had dan gewoon een sleutel gemaakt waarmee hij touchless open gaat
2. Ja het is "autopilot", "full self drive", maar je moet alles grotendeels zelf doen en elke seconde klaar zitten om in te grijpen. Dan kun je net zo goed zelf rijden toch?

(Ik zie de aanvallen al komen) Op punt 2. is het risico vooral omdat mensen nou eenmaal zo werken. Je raakt eraan gewend. Exact wat er bij de poldercrash gebeurde, terwijl piloten hierop getrained en voor betaald worden. Toen kwam Boeing met net zo'n gaar antwoord als Tesla vaak doet: "Boeing has since issued a bulletin to remind pilots of all 737 series and BBJ aircraft of the importance of monitoring airspeed and altitude, advising against the use of autopilot or autothrottle"

Als het (nog) niet werkt, doe dan niet alsof met allemaal caveats, maar wacht gewoon tot je het doorontwikkeld hebt.

Als een reminder: ik denk echt dat ze er (snel) gaan komen. Maar ik zou liever wat meer eerlijkheid hebben gezien bij de verkoop.

*Dat heeft waarschijnlijk meer met de EU regels te maken, maar ja dat is wel waar ze auto's verkopen

[ Voor 10% gewijzigd door JohanB op 27-05-2020 13:56 ]

• MtC

MtC

JohanB schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 13:52:

1. Waarom een telefoon EN sleutel? Dan is toch het hele idee van gemak weg? Had dan gewoon een sleutel gemaakt waarmee hij touchless open gaat
Klant komt zonder pasje bij SeC. Telefoon vergeten op te laden. "Oeps".
Simpel: pasje = sleutel. Telefoon = extra comfort. Zo moeilijk is het niet hoor. Jongens toch.

(ook weer grappig dat het bekende clubje negativo's over elkaar heen tuimelt om het gebrek aan eigen verantwoordelijkheidszin goed te praten. Ga je naar de garage, neem je je sleutel mee. In het geval van de Model 3 is je sleutel een paasje. Klaar.

Je 2e punt ligt overigens aan de wetgevers en niet aan Tesla. Maar dat wist je natuurlijk zelf wel.

[ Voor 7% gewijzigd door MtC op 27-05-2020 13:59 ]

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
JohanB schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 13:52:
Dat was even bijlezen zeg!

Voor mij valt het erg in wat ik wat vaker bij Tesla zie, het gemakkelijk laten lijken, maar met veel US/EU juridisch indekken waardoor het niet uiteindelijk niet heel behulpzaam is e.g. * :
2. Ja het is "autopilot", "full self drive", maar je moet alles grotendeels zelf doen en elke seconde klaar zitten om in te grijpen. Dan kun je net zo goed zelf rijden toch?

(Ik zie de aanvallen al komen) Op punt 2. is het risico vooral omdat mensen nou eenmaal zo werken. Je raakt eraan gewend. Exact wat er bij de poldercrash gebeurde, terwijl piloten hierop getrained en voor betaald worden. Toen kwam Boeing met net zo'n gaar antwoord als Tesla vaak doet: "Boeing has since issued a bulletin to remind pilots of all 737 series and BBJ aircraft of the importance of monitoring airspeed and altitude, advising against the use of autopilot or autothrottle"

Als het (nog) niet werkt, doe dan niet alsof met allemaal caveats, maar wacht gewoon tot je het doorontwikkeld hebt.

Als een reminder: ik denk echt dat ze er (snel) gaan komen. Maar ik zou liever wat meer eerlijkheid hebben gezien bij de verkoop.

*Dat heeft waarschijnlijk meer met de EU regels te maken, maar ja dat is wel waar ze auto's verkopen
Grappig, ik heb een heel andere beleving.

1. Ik gebruik 99,9% van de tijd de telefoon om de auto te ont- en vergrendelen en te starten. Ik hoef er niet over na te denken, ideaal. Voor de uitzonderingsgevallen (zoals bij een garage) en noodsituaties heb ik de kaart in mijn portemonnee. Die heb ik ook altijd bij me. Dus voor mij is dit geen issue

2.True, de naam is misleidend, en wordt iig in Europa ook beperkt door de regels. Is de techniek perfect? Nee, verre van, maar ik vind het heerlijk relaxed rijden in 95% van de tijd. Zijn er merken die het beter doen? Vast wel, maar ik ben tevreden met hoe mijn Tesla het uitvoert en zich laat bedienen.

• bottom line
Fab1Man schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 13:36:
[...]

Daar zou je op die manier geen aanspraak op kunnen maken als je dat gewoon netjes regelt met een formulier.
Je kunt het wel allemaal "ons" probleem maken, wat in de basis uiteraard is, het enige dat wij hier proberen te zeggen is dat het weinig moeite van Tesla zou kosten en wel een stukje service zou vertegenwoordigen. Nu gewoon star vanachter het laptopje zeggen dat er niks anders op zit dan 20 euro te betalen getuigt voor mij van weinig meedenken met de klant. Tesla is ook niet de beroerdste om het minste of geringste aan te grijpen om te zeggen dat je geen garantie meer hebt. Je kunt op dat moment heel principieel als organisatie zeggen ja zo is het, waar op zich zelf niks mis mee is, maar vrienden maak je met die houding niet. Zeker niet als de oplossing middels een temp pasje een heel eenvoudige en zeer meedenkende oplossing was geweest, niet meer, niet minder.
De manier van niet meedenken is absoluut niet enkel eigen aan Tesla en vind je in 70% van de ondernemingen waar er meer als 100 man werkt.

Tesla heeft zelf handleidingen geschreven dat bestuurders 80% zelf kunnen doen aan je auto en geld kunnen besparen.
https://www.tesla.com/nl_NL/support/do-it-yourself-model-3
Probeer maar eens iets gedaan te krijgen bij een andere garage dat afwijkt van het normaal. Dan kost het ook allemaal geld. En meer als €20.
Bijvoorbeeld als je tegenwoordig een nieuwe auto koopt is het bijna verboden om nog maar de 12V accu aan te raken. Stuur maar naar de garage zeggen ze dan.

@mrwolf Punt 2, er zijn geen merken die beter doen. Daarom dat hij ook geen ander voorbeeld geeft.
Jovanbff praat enkel graag over de gebreken van autopilot

[ Voor 4% gewijzigd door bottom line op 27-05-2020 14:07 ]

• JohanB
mrwolf schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 13:59:
[...]

Grappig, ik heb een heel andere beleving.

1. Ik gebruik 99,9% van de tijd de telefoon om de auto te ont- en vergrendelen en te starten. Ik hoef er niet over na te denken, ideaal. Voor de uitzonderingsgevallen (zoals bij een garage) en noodsituaties heb ik de kaart in mijn portemonnee. Die heb ik ook altijd bij me. Dus voor mij is dit geen issue

2.True, de naam is misleidend, en wordt iig in Europa ook beperkt door de regels. Is de techniek perfect? Nee, verre van, maar ik vind het heerlijk relaxed rijden in 95% van de tijd. Zijn er merken die het beter doen? Vast wel, maar ik ben tevreden met hoe mijn Tesla het uitvoert en zich laat bedienen.
Mijn bericht was ook al doorspekt van de "voor mij's" inderdaad; anders wordt het hier vaak niet zo gezellig! ;)

1. Yes ik gebruik ook altijd de telefoon, heerlijk. Nooit aan gedacht om pasje mee te nemen. Daarom ben ik zo verbaasd dat daar zo de nadruk op wordt gelegd. Ik heb zo goed als geen ruimte meer voor een pasje, dus zou wel lastig zijn ook. Als ik dan toch een sleutel mee moet nemen, dan maakt de telefoon feature ook niet meer uit. iig als ze er gewoon automatisch ontgrendelen mee deden. We zijn het dus denk ik eens
2. Andere merken doen er niet toe*, dat is waarom ik een vliegtuig voorbeeld aanhaal. Om die discussie te voorkomen.

*en misschien in een extreme zelfs het hele punt; als het nog niet werkt, doe het dan niet
bottom line schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 14:02:
[...]

De manier van niet meedenken is absoluut niet enkel eigen aan Tesla en vind je in 70% van de ondernemingen waar er meer als 100 man werkt.
En dan is het toch ook slechte service?
Nee hoor, het thema waar ik het over heb is iets beloven wat er (nog) niet is. Zeer Amerikaans, maar altijd weer een domper

[ Voor 16% gewijzigd door JohanB op 27-05-2020 14:11 ]

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

bottom line schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 14:02:
[...]

Tesla heeft zelf handleidingen geschreven dat bestuurders 80% zelf kunnen doen aan je auto en geld kunnen besparen.
https://www.tesla.com/nl_NL/support/do-it-yourself-model-3
Probeer maar eens iets gedaan te krijgen bij een andere garage dat afwijkt van het normaal. Dan kost het ook allemaal geld. En meer als €20.
Bijvoorbeeld als je tegenwoordig een nieuwe auto koopt is het bijna verboden om nog maar de 12V accu aan te raken. Stuur maar naar de garage zeggen ze dan.

@mrwolf Punt 2, er zijn geen merken die beter doen. Daarom dat hij ook geen ander voorbeeld geeft.
Maar nu stel je dus gewoon omdat 70% van de ondernemingen zo werkt, dat wat Tesla doet helemaal niet zo erg is. Het gaat ook helemaal niet om die 20 euro, het gaat om het principe. Als Tesla mee zou denken (vooral het feit dat het met een pasje gewoon nieuw/gewennig is icm garage/service) dan was dat gewoon netjes opgelost, waarbij ze best mogen aanstippen dat het een uitzondering betreft. Dat andere merken ook zo werken doet er naar mijn idee niet toe, ze hadden het eenvoudig in vijf minuten kunnen oplossen en daarmee een klant blij maken, of gewoon een starre houding aannemen zoals ze nu doen en zich compleet indekken. Ik mag een nieuwe afspraak maken, kan weer wachten, dat helpt ook niet aan de ervaring wat ze gewoon voor kunnen zijn. En als het voor Tesla afhangt van die 20 euro is dat ook een beetje sneu.

• bottom line
Fab1Man schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 14:22:
[...]

Maar nu stel je dus gewoon omdat 70% van de ondernemingen zo werkt, dat wat Tesla doet helemaal niet zo erg is. Het gaat ook helemaal niet om die 20 euro, het gaat om het principe. Als Tesla mee zou denken (vooral het feit dat het met een pasje gewoon nieuw/gewennig is icm garage/service) dan was dat gewoon netjes opgelost, waarbij ze best mogen aanstippen dat het een uitzondering betreft. Dat andere merken ook zo werken doet er naar mijn idee niet toe, ze hadden het eenvoudig in vijf minuten kunnen oplossen en daarmee een klant blij maken, of gewoon een starre houding aannemen zoals ze nu doen en zich compleet indekken. Ik mag een nieuwe afspraak maken, kan weer wachten, dat helpt ook niet aan de ervaring wat ze gewoon voor kunnen zijn. En als het voor Tesla afhangt van die 20 euro is dat ook een beetje sneu.
Waarom denkt Tesla niet mee?
Geen sleutel mee? Jammer, ga maar naar huis en maak een nieuwe afspraak aan.

Door mee te werken, zoeken naar een alternatief bieden ze je al de mogelijkheid aan om eventueel een extra sleutel aan te kopen. Kost toch amper iets, en dan heb je een sleutel extra. Als dat niet voor jou werkt, dan is het niet om het principe, maar puur omdat je geen €20 wilt betalen.

• BlakHawk
Malt007 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 12:40:

Op deze manier kun je alles wel afdoen als "naar problemen zoeken".
Ze hebben gewoon veel zaken absoluut niet op het niveau van een gemiddelde andere dealer.

Zo had mijn Volvo een bekend probleem met de aircopomp van de PHEV's. Die gingen bovengemiddeld vaak kapot.

En dan had de ene persoon helemaal nergens last van en de ander meerdere keren in een paar jaar tijd.

De stelling van Volvo: Zo lang de kwaliteit niet is wat we ervan mogen verwachten liggen de kosten bij Volvo.

Mijn laatste aircopomp is bij 185.000 km kostenloos vervangen. Zo hoort het!
Daar moet Tesla nog zo gigantisch veel leren. Al denk ik niet dat ze dit ooit zullen doen.

Tesla zal door dit soort geintjes veel klanten weer verliezen.

• BlakHawk
MtC schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 12:49:
[...]

Kan je dit met feiten onderbouwen? Ik garandeer je namelijk dat mij Model 3 véél sneller koel is dan mijn Dooiedinoduitser.
Misschien omdat duitsers doorgaans kleinere pompen lijken te gebruiken. Ik vond de airco in bepaalde Duitse modellen sowieso tegenvallen.

De Volvo kon hem zowel op stroom als op brandstof aandrijven.
Op stroom was hij niet zo heel sterk, maar op brandstof binnen 10 seconden ijskoud.

De Tesla doet er ook even over om te gaan koelen.

Werkt het niet allemaal op 12v?

• BlakHawk
pimk schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 11:41:
[...]

Bovendien hoeft ie niet eens unlocked te zijn, dus er ligt gewoon een zwart plankje in de auto
Ja tuurlijk, het is de grootste onzin dat ze daar geld voor in rekening brachten.
Ik zou het uiteindelijk wel hebben gedaan denk ik. Met wat cynische opmerkingen wat de koffie daar kost.

[ Voor 7% gewijzigd door BlakHawk op 27-05-2020 14:34 ]

• bottom line
BlakHawk schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 14:26:
[...]

Op deze manier kun je alles wel afdoen als "naar problemen zoeken".
Ze hebben gewoon veel zaken absoluut niet op het niveau van een gemiddelde andere dealer.

Zo had mijn Volvo een bekend probleem met de aircopomp van de PHEV's. Die gingen bovengemiddeld vaak kapot.

En dan had de ene persoon helemaal nergens last van en de ander meerdere keren in een paar jaar tijd.

De stelling van Volvo: Zo lang de kwaliteit niet is wat we ervan mogen verwachten liggen de kosten bij Volvo.

Mijn laatste aircopomp is bij 185.000 km kostenloos vervangen. Zo hoort het!
Daar moet Tesla nog zo gigantisch veel leren. Al denk ik niet dat ze dit ooit zullen doen.

Tesla zal door dit soort geintjes veel klanten weer verliezen.
Je bedoelt die Volvo die van de leasemaatschappij is, en jij dus nooit facturen van ziet?
En waarvan de lease vroegtijdig is beeindigd omdat er teveel kosten / problemen aan waren, en je dus met een tijdelijke huurauto moest rijden?
Als het allemaal onder garantie viel, dan snap ik het probleem niet van het blijven rijden met je leaseauto.

• BlakHawk
bottom line schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 14:34:
Je bedoelt die Volvo die van de leasemaatschappij is, en jij dus nooit facturen van ziet?
En waarvan de lease vroegtijdig is beeindigd omdat er teveel kosten / problemen aan waren, en je dus met een tijdelijke auto moest rijden?
Als het allemaal onder garantie viel, dan snap ik het probleem niet van het blijven rijden met je leaseauto.
Ja die ja.

Je hebt de klok horen luiden, maar weet niet waar de klepel hangt? De aircopomp is echter geen onderdeel van die kostenpost geweest.

Er lag altijd netjes een factuur van onderhoud op de bijrijdersstoel.

Maar specifiek voor de aircopomp (dit heb ik 2 keer gehad), heb ik gevraagd hoe het kan dat de pomp al voor de tweede keer kapot ging.

Toen kreeg ik het antwoord dat er problemen zijn de kwaliteit op orde te krijgen van dit specifieke onderdeel en dat Volvo Nederland deze kosten op zich neemt, ongeacht leeftijd/kilometerstand.

Waarom hij uiteindelijk vroegtijdig is beeindigd (3 maanden voor einde contract):
- Banden waren versleten en onder de 2mm (1000 euro kostenpost)
- Distributieriem moest vervangen worden

Van de distributieriem weet ik geen kosten, maar deze twee zaken waren reden voor Leaseplan om het contract in september stop te zetten in plaats van doorrijden tot 5 december.

Ik ben het er nog niet mee eens, omdat ik vind dat een distributieriem onderdeel is van de leaeprijs (wordt meegenomen in de kosten die we betalen). Maar omdat we minder kilometers reden, kon dit heel erg naar achter worden doorgeschoven. Daarnaast lagen er nog winterbanden klaar en hoefde men daar geen geld aan uit te geven.

Voor mij reden genoeg om dit keer Athlon boven Leaseplan te verkiezen. Zo werkt klanttevredenheid.
Ik was niet tevreden over de laatste maanden Leaseplan, dus ik heb voor Athlon gekozen nu.

• BlakHawk
MtC schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 14:41:
[...]

Ik denk dat ik meer ken van service dan alle negativo's hier samen.
Service is namelijk key in mijn bedrijfsvoering. Offerte nodig? Binnen de werkdag heb je antwoord. Als ik niet op de baan ben en het is geen moeilijk dossier, binnen de paar uur.
Vraagje dat eigenlijk voor de customer service van de leverancier is? Ik bel ze wel even voor je.
Foutje gemaakt? Geen probleem, lossen we wel even op. Desnoods op een creatieve manier.

Ga mij dus niet vertellen wat service betekent. Ik leef er namelijk van. Niet voor niets dat ik hoog aangeschreven sta bij mijn klanten, en geregeld welgemeende "dank je" mailtjes krijg.

Waar ik echter weiger begrip voor te hebben zijn horken die niét hun eigen verantwoordelijkheid willen opnemen, en dan maar verwachten dat we (of in dit geval Tesla) creatief gaan doen. Sorry, zo werkt service niet. Nog even daargelaten dat de bedrijfsprocessen dit bij Tesla waarschijnlijk ook gewoon niet toelaten.
Je kunt toch niet ontkennen dat in het geval van een pasje, de oplossing vrij simpel is voor Tesla?

Of je legt je telefoon onder de klep en doet die dicht. Als je je medewerkers al niet kunt vertrouwen met een telefoon onder een klepje, moet je misschien je medewerkers eens onder de loep nemen.

Wat is het verschil met een lapotop die op de achterbank lag mij vorige bezoek? Daarvan wordt toch ook niet gevraagd of ik hem eruit wilde halen, omdat ze geen verantwoording willen nemen over mijn laptop?

Daarnaast is het met een "werkplaats pasje" simpel opgelost.

Dat laatste is klantgericht, je vergeet hem, wij regelen het voor je. Het is immers in beide belang de afspraak door te laten gaan. Anders heb je een klant die voor niets weer naar huis kan en je hebt een monteur werkloos zitten. Het is in beide belang deze door te laten gaan.

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:49
BlakHawk schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 14:32:
[...]
Misschien omdat duitsers doorgaans kleinere pompen lijken te gebruiken. Ik vond de airco in bepaalde Duitse modellen sowieso tegenvallen.

De Volvo kon hem zowel op stroom als op brandstof aandrijven.
Op stroom was hij niet zo heel sterk, maar op brandstof binnen 10 seconden ijskoud.

De Tesla doet er ook even over om te gaan koelen.

Werkt het niet allemaal op 12v?
airco op stroom of op brandstof?!
(brandstof wordt toch alleen gebruikt voor een eventuele standkachel?)

Een airco is een compressor die een 1 kW elektra omzet in (ca) 3kW koude. Een fabrikant maakt een keuze hoeveel vermogen ze installeren. Dit is niet afhankelijk van brandstof of EV auto

• BlakHawk
RF1000 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 15:05:
[...]

airco op stroom of op brandstof?!
(brandstof wordt toch alleen gebruikt voor een eventuele standkachel?)

Een airco is een compressor die een 1 kW elektra omzet in (ca) 3kW koude. Een fabrikant maakt een keuze hoeveel vermogen ze installeren. Dit is niet afhankelijk van brandstof of EV auto
Een PHEV kan op stroom of brandstof rijden.

Ik merkte bij de V60 PHEV een heel groot verschil tussen airco koelvermogen mét of zónder brandstofmotor aan. Een beetje hetzelfde als bij de Model 3, hij is niet instant koud, maar moet even koud worden.

*snip* onzinnige discussie.

[ Voor 33% gewijzigd door Señor Sjon op 27-05-2020 15:24 ]

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-01 22:26
Modbreak:Dicht voor het vervangen van zekeringen.

En weer open. Mijn hemel mensen, wat kunnen jullie een kudde olifanten van een mug maken.

[ Voor 58% gewijzigd door Señor Sjon op 27-05-2020 15:25 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• RF1000
BlakHawk schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 15:12:
[...]

Een PHEV kan op stroom of brandstof rijden.
Maar dat maakt voor een compressor niet uit. Die draait op stroom. Blijkbaar een keuze van Volvo om afhankelijk van de bedrijfssituatie het elektrisch vermogen te beperken met minder koelvermogen als gevolg.

Verwijderd

MtC schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 13:58:
[...]

Klant komt zonder pasje bij SeC. Telefoon vergeten op te laden. "Oeps".
Simpel: pasje = sleutel. Telefoon = extra comfort. Zo moeilijk is het niet hoor. Jongens toch.

(ook weer grappig dat het bekende clubje negativo's over elkaar heen tuimelt om het gebrek aan eigen verantwoordelijkheidszin goed te praten. Ga je naar de garage, neem je je sleutel mee. In het geval van de Model 3 is je sleutel een paasje. Klaar.

Je 2e punt ligt overigens aan de wetgevers en niet aan Tesla. Maar dat wist je natuurlijk zelf wel.
Zit je ook op TMC? Ik waardeer je input tenminste in dit topic!
*snip* rant Inderdaad, einde rant. OVER topics praten we in het VV feedback topic, niet in het topic zelf. Je kan anderen negatief vinden met ieder hun eigen problemen, dit is weer het andere uiterste door elke vorm van kritiek te willen bestrijden. Het is geen Intel vs AMD of Nvidia vs ATI, Apple vs Android. Het is een auto.

[ Voor 50% gewijzigd door Señor Sjon op 27-05-2020 23:47 ]

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:04
pimk schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 10:00:
Het moet me toch even van het hart; wát een daverend slechte service.
Mijn laad contact ging niet meer open op aanraking, waar de auto over bleef klagen. Dus toch maar een afspraak gemaakt in Duiven om te laten fixen. Duurt wel een maandje voor je terecht kunt, maar soit.

Kom ik daar, blijk ik mijn T-pasje vergeten te zijn. Geen probleem want telefoon bij me, dus wat kan er fout?
Daar denkt men bij Tesla anders over, want mijn telefoon in de auto laten tijdens service mag blijkbaar niet, dus mocht ik een nieuwe pas laten maken à €20...

Enfin, voor Jan Løl 1,5 uur op en neer gereden.
Nu mogen ze het hier thuis komen fixen.
Prutsers...
Tja, ik snap het aan de ene kant wel. Is om gezeik/aansprakelijkheid te voorkomen met schade aan telefoons.
Echter zouden ze dit stukken beter kunnen communiceren.

Of, dat ze wat wisselpasjes hebben. Pas ff toevoegen als sleutel en na de service gewoon weer verwijderen, klaaaaaar. Hoe moeilijk kan het zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door ybos op 27-05-2020 18:53 ]

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-01 13:49
Verwijderd schreef op donderdag 30 april 2020 @ 08:08:
Sinds een aantal weken zijn er twee grijze vlekken ontstaan in het bestuurders portier, 2-3 cm doorsnede. Ze zijn niet weg te poetsen lijkt van binnenuit te komen.
Zie foto, heeft iemand dat al eens eerder gezien?
Inmiddels een service afspraak gemaakt.[Afbeelding]

Tesla Model 3 SR+ Midnight Silver metallic, Black, Aero
Hier ooit nog wat op terug gehoord? Ik heb ook zo'n vlek maar ben te lui geweest nog om er achter aan te gaan. Ik twijfel tussen een volle detail service of het gewoon via Tesla te doen.

• ybos
geronim schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 10:39:
[...]

Herkenbaar... vervelend dat je zo wordt afgepoeierd. Welk SeC was het?
Duiven.

• ybos
Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 13:00:
[...]

Je weet gewoon dat het niet 1 minuut kost. Tuurlijk de daadwerkelijke handeling misschien, maar alle tijd en effort er omheen? Ik kan zo al twee dingen bedenken.

- Al die tijdelijke pasjes zijn leuk maar die moet je borgen, bijhouden en opsluiten want als je er eentje verliest heb je een losse sleutel van klant X rondzwerven. En als je administratie slecht is weet je niet eens welke klant. Mag je ze allemaal gaan bellen "er zweeft wellicht een sleutel rond voor uw auto". Dat risico zou voor mij al genoeg zijn. Tuurlijk die key kunnen ze allemaal deleten uit hun wagen maar wil je klanten daarmee opzadelen?
- "Goedemorgen, ik heb een afspraak en ik ben mijn key vergeten". Alleen al dat gesprek + voorgaande registratie is +5 minuten want de intake van de auto moet ook nog een temp keycard gaan fixen. En de rest van de mensen staat te groanen op de achtergrond.
1: nee, want die pas verwijder je na de service gewoon uit de tesla, dus niet waar.
2: Dat zouden ze dus makkelijk kunnen voorkomen door dit duidelijk te communiceren. Die enkeling die het dan nog vergeet kan je best even helpen, er bestaat ook nog zoiets als service.
Zeker met een werkplaatstarief van 130 euro per uur kan er best wel een stukje meedenken/service vanaf.

• ybos
ex87 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 18:55:
[...]

Hier ooit nog wat op terug gehoord? Ik heb ook zo'n vlek maar ben te lui geweest nog om er achter aan te gaan. Ik twijfel tussen een volle detail service of het gewoon via Tesla te doen.
Ik had er ook een. Volgens mij is dit aanslag van vogelstrontpoep en waarschijnlijk niet eerder opgevallen?
Ik had er ook een en die is netjes weggepoetst.

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:41
Señor Sjon schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 15:19:
[modbreak]Dicht voor het vervangen van zekeringen.

En weer open. Mijn hemel mensen, wat kunnen jullie een kudde olifanten van een mug maken.[/]
Ha ik las de modbreak eerst verkeerd en dacht dat je zei van een kudde olifanten een mug maken. :+

-------------------------

Iemand ervaring met het verlagen van de Model 3? Wat heb je daarvoor gebruikt? Enkel veren? Of complete schokdemperset of zelfs schroefset?

• MtC

MtC

Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 18:44:
[...]

Zit je ook op TMC? Ik waardeer je input tenminste in dit topic!

Ik had nooit verwacht dat er zoveel Tesla-haat op Tweakers zou kunnen ontstaan. Je ziet het echt in elk topic en ook op de frontpage, het is al jaren aan de gang. Ik kan er een heel essay over schrijven maar dat is wellicht toch verspilde moeite.

Ik snap dat psychologisch mensen van nature al niet zo goed met verandering om kunnen gaan, maar het gebash op Tesla is bizar.

Ik denk dat er toch wat cognitieve dissonantie zit bij de wat oudere generatie dat ze toch wil inzien dat 12.000 vroegtijdige doden per jaar in Nederland niet zo slim was en dat er daarom zo hard tegen Tesla aangeschopt moet worden.

Ondertussen hebben Ford en VW al jaren grote woorden en kleine pp daden,

Ik hoop in ieder geval dat wordt ingezien dat de EV transitie het aller belangrijkst is. En dat alle kleine ergenissen die erbij komen, een noodzakelijk kwaad is om de lucht gezonder voor de komende generatie.

Of zijn we diesel-gate waar bijna alle grote fabrikanten aan hebben meegewerkt alweer vergeten?

/end rant

Conclusie, je kan je informatie beter ergens anders vandaan halen dan dit forum op dit moment. Want als ik de tendens in dit topic de afgelopen maanden heb gevolgd, is de Model 3 een verschrikkelijke kut auto die uit elkaar valt.

(ps: vandaag de SpaceX launch, de eerste lancering van Astronauten op Amerikaanse bodem sinds 2011, denk daar weer eens aan voor iemand Elon de grond in trapt, terwijl hij degene is die onze beschaving naar een hoger niveau brengt)
Neen, niet op TMC. Maar hier ook niet lang meer als het zo verder gaat.
Je bent best wel hardleers, of niet? Pas je taalgebruik aan of blijf weg.
Respect voor je topic start _/-\o_ . Jammer dat hij zo verziekt wordt.

[ Voor 6% gewijzigd door deepbass909 op 27-05-2020 23:36 ]

Verwijderd

MtC schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 21:47:
[...]

Neen, niet op TMC. Maar hier ook niet lang meer als het zo verder gaat.
*knip*
Respect voor je topic start _/-\o_ . Jammer dat hij zo verziekt wordt.
Ik heb nauwelijks werk gedaan aan de topic start, het was vooral @bottom line en @Taro die de credit verdienen!

Met het uitbreiden van de SC's en de fabriek in Berlijn zal het in de toekomst vast wel goed komen. Tenminste, dat hoop ik :)

[ Voor 20% gewijzigd door deepbass909 op 27-05-2020 23:37 ]

• Teslalrp
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 19-12-2023
Afspraak gemaakt voor SuC ivm uitvallen camera’s. Veel functies uitgevallen. Keurig gebeld door Tesla om de auto te resetten. Niet opgelost. Na enkele dagen alle functies weer aanwezig. Mail gehad van Tesla over welke periode het betrekking had, zodat zij het konden uitzoeken. Dus tevreden met service. Auto bevalt echt super. Voor mij niets anders meer. Maar heren en dames discussie over een pasje (sleutel) is zinloos. Zonde van de tijd. Geniet van de rijervaring

• hdu
  • Laatst online: 09-01 16:04

hdu

Pfffff.... jemig... "even" bijlezen... waar gaat het over... meer zal ik niet zeggen anders ben ik bang dat er weer 100 reacties op komen.

Even mijn eerste ervaring delen met de Mobile Service.
Ik moet zeggen een top ervaring. Wat klantvriendelijk.

Regelmatig kreeg ik de melding "Storing veiligheidsysteem linksvoor" (RCM_a019).

De monteur heeft een "harde reset" gedaan. Accupakketten beide losgekoppeld (grote accu en 12 Volt), dus auto echt helemaal uit. Tijdens de tijd dat de auto even helemaal uit was liep hij de auto even na om te controleren of alles goed was. Hij heeft de rubbers bovenaan de deuren aangetikt (zaten blijkbaar niet helemaal goed, scheelt ook windgeruis gaf hij aan), heeft de kofferbaksluiting bijgesteld (gaat nu lekker soepel dicht zonder de bumper te raken) en controleerde de achterlichten op condens.
M.b.t. tot de storing heeft hij bij de bestuurdersstoel stekker gecontroleerd en goed vastgezet.
Ik heb even een proefrit gemaakt en inderdaad geen melding meer.
De monteur gaf wel aan dat het zou kunnen dat ik de melding toch weer ga krijgen. Dat het vastzetten niet goed genoeg helpt. Als dat het geval was dan moest ik hem maar even direct bellen. Dan kon hij als hij toch in de buurt was even een nieuwe stekker monteren (gaat sneller als via Tesla plannen).

Vandaar klantvriendelijk!

(P.S. Zie net dat nieuwe software update klaar staat, meteen 2020.16.2.1 maar installeren. Oeps wat doe ik nu... ik zeg minimaal 25 reacties over de nieuwe update... had ik dat nu maar niet aangegeven... 8)7 )

• MtC

MtC

hdu schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 23:25:
Pfffff.... jemig... "even" bijlezen... waar gaat het over... meer zal ik niet zeggen anders ben ik bang dat er weer 100 reacties op komen.

Regelmatig kreeg ik de melding "Storing veiligheidsysteem linksvoor" (RCM_a019).

De monteur heeft een "harde reset" gedaan. Accupakketten beide losgekoppeld (grote accu en 12 Volt), dus auto echt helemaal uit. Tijdens de tijd dat de auto even helemaal uit was liep hij de auto even na om te controleren of alles goed was. Hij heeft de rubbers bovenaan de deuren aangetikt (zaten blijkbaar niet helemaal goed, scheelt ook windgeruis gaf hij aan), heeft de kofferbaksluiting bijgesteld (gaat nu lekker soepel dicht zonder de bumper te raken) en controleerde de achterlichten op condens.
M.b.t. tot de storing heeft hij bij de bestuurdersstoel stekker gecontroleerd en goed vastgezet.
De monteur gaf wel aan dat het zou kunnen dat ik de melding toch weer ga krijgen. Dat het vastzetten niet goed genoeg helpt. Als dat het geval was dan moest ik hem maar even direct bellen. Dan kon hij als hij toch in de buurt was even een nieuwe stekker monteren (gaat sneller als via Tesla plannen).

(P.S. Zie net dat nieuwe software update klaar staat, meteen 2020.16.2.1 maar installeren. Oeps wat doe ik nu... ik zeg minimaal 25 reacties over de nieuwe update... had ik dat nu maar niet aangegeven... 8)7 )
Wel gek dat ze niet (zoals bij mij) meteen de kabelboom vervangen. Enkel stekkertje vervangen kan niet, en monteur liet duidelijk verschil zien tussen de oude en de nieuwe kabelboom.

• Autopilot
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 05-01 17:54
Weet niet of dit hier al voorbij is gekomen, maar de "boodschappen" clips voor je frunk die niet meer geleverd wordt in Tesla's, zijn nu voor een paar euro te koop op Ali.

Tesla Model 3 SR+ Metallic Blue, Black, Aero

• Snarf70
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 08-09-2025
Meer mensen problemen vanmorgen om de auto wakker te maken vanuit de app?

M3P - Zwart - Zwart - Levering: 20/12/24

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:47
Autopilot schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 00:45:
Weet niet of dit hier al voorbij is gekomen, maar de "boodschappen" clips voor je frunk die niet meer geleverd wordt in Tesla's, zijn nu voor een paar euro te koop op Ali.
Ze zouden binnenkort ook op de shop worden gegooid.

• JohanB
hdu schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 23:25:

Goed om te horen! Mobile service bij mij was laatst ook prima! Wel mooi om te horen dat hij ook gewoon buiten de app werkt, haha

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-01 12:57
Vanochtend kwam 2020.16.2.1 binnen. Gelijk geïnstalleerd uiteraard.
Nou valt me 1 ding positief op:
Als je op AP van baan wisselt (comfort knipper en dan sturen) is de weerstand waar je door heen drukt veel lager. Het is makkelijker om zonder schokje te wisselen. Echt een prima verbetering (y) :) !

Vanochtend naar de SeC geweest. Rechter achterdeur sluit nu soepel. Ze hebben gelijk gekeken naar de achterklep en deze bijgesteld. De plekjes op de bumper zijn een beetje gepoetst. Echt helemaal netjes betekent overspuiten, dat is voor mij niet nodig (de plekjes zijn gelukkig nog heel klein). De klep zelf is aangestipt en weer netjes. Zo even bij de LM aangeven dat dit dus door een montage fout komt en niet door mij ;) .
Laatste puntje was het piepen van de stoel, wat hij ondertussen niet meer doet (door het warme weer?). Dat konden ze dus niet reproduceren en laten ze als open punt staan. Komende winter als hij weer piept ga ik er weer langs om dat op te laten lossen.

Prima geregeld wat mij betreft.

• mooste
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025
Smobbo schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 12:10:
Als je op AP van baan wisselt (comfort knipper en dan sturen) is de weerstand waar je door heen drukt veel lager. Het is makkelijker om zonder schokje te wisselen. Echt een prima verbetering (y) :) !
En functioneel iets interessants? Die weerstand heb ik nooit opgemerkt totdat mensen hier dat zeiden. :)

• Smobbo
mooste schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 12:32:
[...]

En functioneel iets interessants? Die weerstand heb ik nooit opgemerkt totdat mensen hier dat zeiden. :)
Ik was ook volledig gewend aan de normale weerstand, maar deze lagere weerstand is toch wel prettig :) .

Verder zou deze versie een paar redelijk interessante dingen hebben:
- Verbeterde ondersteuning voor laders van derden in het navigatiesysteem. Daar heb je nu een 3-deling qua snelheid van laden (1, 2 of 3 bliksemschichten). Heel kort naar gekeken, 3 bliksemschichten laat alleen maar SuC's zien, bij 1 en 2 bliksemschichten zie je meer. Je kan zelf kiezen wat je wil zien (1 specifieke snelheid of meerdere, bijvoorbeeld minimaal 2 bliksemschichten).
- Formatteren van de opslag van de Dashcam / Sentrycam kan nu via het menu.

Verder nog wat rommel (backgammon zou beter moeten zijn 8)7 ).

Wat ik nog niet gezien heb, maar wat wel in deze versie zou moeten zitten is de dynamische weergave van voetgangers en fietsers (die staan dus niet meer stil terwijl ze voor je auto langs schuiven).

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ah, dat viel mij ook op idd. Inderdaad geen reactie meer van de bijrijder :P
Zien er wel netjes uit. Al moet ik bekennen dat ik ze nog nooit gebruikt heb. :+ Gebruik sowieso de frunk eigenlijk nooit. (Alleen op vakanties eigenlijk..maar dat zit er ff niet in. :'( )Ik heb de UMC/gevarenset/verlengsnoer erin liggen. Maar ik snap dat als je twee van die lege gaten hebt dat je ze toch op wilt vullen. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Inspired op 28-05-2020 13:03 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• ulTimaS
  • Laatst online: 12-01 21:36

ulTimaS

Mayhaps

Inspired schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 12:57:
[...]

Zien er wel netjes uit. Al moet ik bekennen dat ik ze nog nooit gebruikt heb. :+ Gebruik sowieso de frunk eigenlijk nooit. (Alleen op vakanties eigenlijk..maar dat zit er ff niet in. :'( )Ik heb de UMC/gevarenset/verlengsnoer erin liggen. Maar ik snap dat als je twee van die lege gaten hebt dat je ze toch op wilt vullen. :)
Ik heb ze al een tijdje binnen en ook geinstalleerd. Zijn prima dingen, maar nog niet getest ofzo aangezien ik eigenlijk ook nooit de frunk gebruik.

• Caelorum
[...]
Bij comfort knipperen zou je eigenlijk helemaal geen weerstand moeten voelen en zou die er bij het draaien aan het stuur vanaf moeten gaan. In ieder geval deed die dat al minstens een aantal maanden bij mij.
https://www.teslarati.com...l-3-model-x-price-update/

SR+ voor USD 38k. Dat zijn toch leuke prijzen. Maakt het ook wel lastig voor de Polestar 2 bijvoorbeeld. Een vergelijkbare Model 3 LR met 19" heb je voor USD 10k minder.

• Smobbo
Inspired schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 12:57:
[...]

Ik heb de originele haken er ook in zitten, maar nog nooit gebruikt. De Frunk voelt toch als reserve opslag, niet voor dagelijks gebruik.
Mijn Frunk ligt vol met werkkleding, veiligheidsspullen en de laadkabels (UMC en de Type 2). Die dingen gebruik ik toch nooit.
Caelorum schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 13:16:
[...]

Bij comfort knipperen zou je eigenlijk helemaal geen weerstand moeten voelen en zou die er bij het draaien aan het stuur vanaf moeten gaan. In ieder geval deed die dat al minstens een aantal maanden bij mij.
Mmm, gek. Bij mij voelde ik altijd nog wat lichte weerstand. Zonder knipperen heb je uiteraard vrij veel weerstand (wat de bedoeling van AutoSteer is :+ ), maar met knipperen had ik altijd nog wel een lichte weerstand, die is nu dus echt nog een stapje lichter geworden.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:57

BCC

Ik heb sinds vandaag moeite om mijn thuis-stekker in de laadpoort te krijgen. Hij lockt ook soms al als hij er nog niet helemaal in zit. Is dat een kwestie van insmeren van Vaseline? Er zit geen rommel in en de stekker is onbeschadigd voor zover ik kan zien.

[ Voor 18% gewijzigd door BCC op 28-05-2020 14:35 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• DaCoTa
  • Laatst online: 18:19
Smobbo schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 12:46:
[...]
- Verbeterde ondersteuning voor laders van derden in het navigatiesysteem. Daar heb je nu een 3-deling qua snelheid van laden (1, 2 of 3 bliksemschichten). Heel kort naar gekeken, 3 bliksemschichten laat alleen maar SuC's zien, bij 1 en 2 bliksemschichten zie je meer. Je kan zelf kiezen wat je wil zien (1 specifieke snelheid of meerdere, bijvoorbeeld minimaal 2 bliksemschichten).
Nog steeds geen FastNed overigens. Vraag me af welke data ze gebruiken, want van de openbare laadpalen in mijn buurt staan er maar een enkele op de kaart.
BCC schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 14:32:
Ik heb sinds vandaag moeite om mijn thuis-stekker in de laadpoort te krijgen. Hij lockt ook soms al als hij er nog niet helemaal in zit. Is dat een kwestie van insmeren van Vaseline? Er zit geen rommel in en de stekker is onbeschadigd voor zover ik kan zien.
Ik heb de mijne wat onder WD40 gespoten. Ik had ook het issue dat hij er niet echt lekker in ging en dan hoor je de connector wat klikken en oranje lampje erbij. Nu wel iets beter. Maar het blijft niet echt een super ervaring. Maar kan ook door de connector komen aan mijn NM paal. Met de losse kabel heb ik minder issues.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:57

BCC

@Inspired Ik heb er nu eerst maar wat vaseline aan gesmeerd. Kijken of dat werkt :)

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

BCC schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 15:08:
@Inspired Ik heb er nu eerst maar wat vaseline aan gesmeerd. Kijken of dat werkt :)
Laat maar even weten. Dan is dat wellicht bij mij ook nog een optie. :)

• BramT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-01 07:48

BramT

Rule #1

Ben eigenlijk op zoek naar iets voor in de 'gewone' trunk. De euh..... wegligging van de auto zorgt er voor dat m'n boodschappen/bagage alle hoekjes gaan opzoeken.

Ik zag her en der wat bagagehooks voor de trunk die in een M6 gaatje zouden kunnen, maar ik blijk die gaatjes niet te hebben.

You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack

BramT schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 15:42:
[...]

Ben eigenlijk op zoek naar iets voor in de 'gewone' trunk. De euh..... wegligging van de auto zorgt er voor dat m'n boodschappen/bagage alle hoekjes gaan opzoeken.

Ik zag her en der wat bagagehooks voor de trunk die in een M6 gaatje zouden kunnen, maar ik blijk die gaatjes niet te hebben.
Onder in de bak leggen geen optie? Dat doe ik nog wel eens. Kan het niet zoveel heen en weer.

• RF1000
https://store.stayhold.eu.../50-off-while-stocks-last

Werkt perfect tegen schuivende boodschappentassen

• Hunkaroglu
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-01 13:30
Een simpele AH krat doet ook wonderen. Tevens heb je het tegenwoordig altijd wel nodig als je boodschappen gaat doen.

• wgdejong99
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-03-2022
DaCoTa schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 14:56:
[...]

Nog steeds geen FastNed overigens. Vraag me af welke data ze gebruiken, want van de openbare laadpalen in mijn buurt staan er maar een enkele op de kaart.
Het zou inderdaad heel mooi zijn als ze de data zouden gebruiken van bv oplaadpalen.nl. 300 meter rondom mijn huis zijn diverse publieke palen maar de Tesla geeft aan dat ik 11km moet rijden....

• BramT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-01 07:48

BramT

Rule #1

Inspired schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 15:44:
[...]

Onder in de bak leggen geen optie? Dat doe ik nog wel eens. Kan het niet zoveel heen en weer.
Ik heb ondertussen wel deze mat achterin (en voorin) liggen. Die houdt alles netjes schoon, zeker als er zand/vocht bij komt kijken. Maar nu glijdt alles als een dolle, kom ik niet zo snel bij de bak onderin en een oplossing met klitteband gaat 'm ook niet worden.. :F
M'n ene oplossing maakt het elders toch wat moeilijker allemaal..

Toch jammer dat een paar haakjes hier en daar zo lastig moet zijn :?

You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Vanochtend naar de SeC geweest. Rechter achterdeur sluit nu soepel. Ze hebben gelijk gekeken naar de achterklep en deze bijgesteld. De plekjes op de bumper zijn een beetje gepoetst. Echt helemaal netjes betekent overspuiten, dat is voor mij niet nodig (de plekjes zijn gelukkig nog heel klein). De klep zelf is aangestipt en weer netjes. Zo even bij de LM aangeven dat dit dus door een montage fout komt en niet door mij ;) .
Waar zie je nu precies of de achterklep te strak is afgesteld? Ik lees over roestplekken maar dat kan niet op de bumper zijn want die is van kunststof, dus dat zou dan op de klep zelf zijn?

Heeft iemand foto's van de schade die optreedt door een niet goed afgestelde achterklep?

• RF1000
BramT schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 17:39:
[...]

[...]

Ik heb ondertussen wel deze mat achterin (en voorin) liggen. Die houdt alles netjes schoon, zeker als er zand/vocht bij komt kijken. Maar nu glijdt alles als een dolle, kom ik niet zo snel bij de bak onderin en een oplossing met klitteband gaat 'm ook niet worden.. :F
M'n ene oplossing maakt het elders toch wat moeilijker allemaal..

Toch jammer dat een paar haakjes hier en daar zo lastig moet zijn :?
Ze hebben ze ook voor 'rubber liners' 👍

https://store.stayhold.eu/products/sidekick-medium-x-2

• Smobbo
Wolly schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 20:23:
[...]

Waar zie je nu precies of de achterklep te strak is afgesteld? Ik lees over roestplekken maar dat kan niet op de bumper zijn want die is van kunststof, dus dat zou dan op de klep zelf zijn?

Heeft iemand foto's van de schade die optreedt door een niet goed afgestelde achterklep?
De bumper heeft bij mij een soort slijt kras ofzo. Op de achterklep was de lak er op het randje af. Dat is dus bijgewerkt.
Het gebeurd in beide hoeken van de klep, die tikken als je de klep enthousiast dicht gooit net tegen de bumper aan. Bij mij konden ze het oplossen met alleen de klep stellen (die 4 zwarte knoppen draaien totdat de lampen aan de bovenzijde netjes in lijn zijn), maar als je pech hebt sluit de klep dan niet goed meer en moeten ze het slot aanpassen.

Hier zie je het linksachter, dit is er na het poetsen nog over:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7ukkKeeXJmiCFEkOIzxrjEUub-g=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RlirYdPkQMrw1G1REaNISWfh.jpg?f=fotoalbum_small

[ Voor 20% gewijzigd door Smobbo op 28-05-2020 21:46 ]

• ybos
Smobbo schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 21:43:
[...]

De bumper heeft bij mij een soort slijt kras ofzo. Op de achterklep was de lak er op het randje af. Dat is dus bijgewerkt.
Het gebeurd in beide hoeken van de klep, die tikken als je de klep enthousiast dicht gooit net tegen de bumper aan. Bij mij konden ze het oplossen met alleen de klep stellen (die 4 zwarte knoppen draaien totdat de lampen aan de bovenzijde netjes in lijn zijn), maar als je pech hebt sluit de klep dan niet goed meer en moeten ze het slot aanpassen.

Hier zie je het linksachter, dit is er na het poetsen nog over:
[Afbeelding]
Exact wat ik ook heb inderdaad :Y
Beetje standaard kwaaltje volgens mij. Ik heb het ook wel iets. Wat doen ze precies bij de SeC? Beetje aan die afstanddopjes draaien oid?

• BlakHawk
Inspired schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 13:19:
https://www.teslarati.com...l-3-model-x-price-update/

SR+ voor USD 38k. Dat zijn toch leuke prijzen. Maakt het ook wel lastig voor de Polestar 2 bijvoorbeeld. Een vergelijkbare Model 3 LR met 19" heb je voor USD 10k minder.
Hadden de leasemaatschappijen toch een punt met het verhogen van leaseprijzen...

5000 in 48 maanden is ruim 100pm

Verwijderd

Als de fabriek in Berlijn straks af is, een Model 3 voor 34k euro? Dat zijn inderdaad leuke prijsjes :)

• bottom line
BlakHawk schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 22:20:
[...]

Hadden de leasemaatschappijen toch een punt met het verhogen van leaseprijzen...

5000 in 48 maanden is ruim 100pm
Verhogen van de leaseprijs als de kostprijs zakt :?
Dus de leasemaatschappij betaalt minder voor de auto, en de rijder betaalt meer als voor de prijsdaling.
Toch leuk dat jullie blijven leasen ipv kopen _/-\o_
Ben haast aan het twijfelen om zelf een lease bedrijfje op te richten.

[ Voor 7% gewijzigd door bottom line op 29-05-2020 01:17 ]

• GeeMoney
  • Laatst online: 22:44
bottom line schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 01:15:
[...]

Dus de leasemaatschappij betaalt minder voor de auto, en de rijder betaalt meer als voor de prijsdaling.
Omdat ze het dus niet weten en “duur” gekocht hebben gaat de prijs omhoog inderdaad.
Alle wagens in december 2019 gekocht voor 55k leveren dus nu nog maar (bijvoorbeeld) 25k op ipv 35k waarop de leaseprijs dus nu gebasseerd is.

En reken maar eens uit, als je elke 4 of 5 jaar een spiksplinternieuwe auto wilt rijden is er niets goedkoper dan leasen :).

• Smobbo
Inspired schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 22:10:
Beetje standaard kwaaltje volgens mij. Ik heb het ook wel iets. Wat doen ze precies bij de SeC? Beetje aan die afstanddopjes draaien oid?
Ja precies. Is gewoon een ontwerpfout wat mij betreft. Gaat bij heel veel model 3’s fout.
Ze draaien wat aan de zwarte knoppen, maar ik weet niet of het nu helemaal opgelost is, aangezien je je niet bewust bent van het feit dat de klep net de bumper raakt. Achja, ik meld het bij de LM als ontwerp of montage fout zodat ik er over een paar jaar niet op aangesproken wordt.

• Caelorum
@GeeMoney die 38k is in de VS en is zonder belasting. Als er al een prijsdaling komt in de EU zal dat ongeveer dezelfde 3K zijn. Dus dan is die nog steeds ver in de 40K hier.

• bottom line
GeeMoney schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 06:30:
[...]

Omdat ze het dus niet weten en “duur” gekocht hebben gaat de prijs omhoog inderdaad.
Alle wagens in december 2019 gekocht voor 55k leveren dus nu nog maar (bijvoorbeeld) 25k op ipv 35k waarop de leaseprijs dus nu gebasseerd is.

En reken maar eens uit, als je elke 4 of 5 jaar een spiksplinternieuwe auto wilt rijden is er niets goedkoper dan leasen :).
Als je een Audi S5 koopt net nadat hij op de markt komt of eentje pas na 2 jaar, dan wordt je ook met veel meer kortingen bedolven.
Dus lijkt me redelijk bullshit als dat de reden is voor een hogere leaseprijs, want dat is voor hun al jaren zo.
Ik voorspel gigantische winsten bij de leasemaatschappijen over 3 jaar, als blijkt dat EV's toch een betere restwaarde hadden als ze hadden ingecalculeer.

Dat laatste weet ik toch niet zo.
Enige dat je niet meer hebt, is dat jij niet moet zoeken achter een verkoper.

[ Voor 6% gewijzigd door bottom line op 29-05-2020 07:17 ]

• GeeMoney
  • Laatst online: 22:44
bottom line schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 07:16:
[...]

Als je een Audi S5 koopt net nadat hij op de markt komt of eentje pas na 2 jaar, dan wordt je ook met veel meer kortingen bedolven.
Dus lijkt me redelijk bullshit als dat de reden is voor een hogere leaseprijs, want dat is voor hun al jaren zo.
Ik voorspel gigantische winsten bij de leasemaatschappijen over 3 jaar, als blijkt dat EV's toch een betere restwaarde hadden als ze hadden ingecalculeer.

Dat laatste weet ik toch niet zo.
Enige dat je niet meer hebt, is dat jij niet moet zoeken achter een verkoper.
Bij nieuwe en/of exotische modellen is er geen historie waarop ze dat kunnen baseren.
Ik verwacht juist enorme afschrijvingen op de huidige EV’s omdat ze vrij snel verouderd zullen zijn (voornamelijk op accu gebied) en het onverwachte mogelijk hoge onderhoud/kosten wat er voor de particulier (mogelijke koper) nog aan zit te komen in bijvoorbeeld een accu replacement welke dan allang geen garantie meer heeft.

Maar niemand houd je tegen een lease maatschappij te beginnen hoor. Ik kom die Tesla graag bij je leasen voor nog steeds die eerder geschatte 600 euro per maand ;).

[ Voor 7% gewijzigd door GeeMoney op 29-05-2020 07:49 ]

• Maasluip
  • Laatst online: 13-01 15:48

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

bottom line schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 01:15:
[...]

Nee, dit is voor auto's die al gekocht zijn. Daarvan is de restwaarde lager als de verkoopprijs van nieuwe auto's omlaag gaat. Dus meer afschrijving = meer kosten.

Signatures zijn voor boomers.

Op de Model 3 zal het zo’n vaart ook niet lopen. Die is juist alleen maar duurder geworden hier. (Ok; afgezien van de P.) Het is ook nog maar de vraag of hier de 2k er ook af gaat. Kan wel dat de LMs de waardevermindering van de Sen en Xen nog aan het terug verdienen zijn met de 3s. Die werden in 2019 ineens tot 56k minder waard van de een op de andere dag. LMs vinden Tesla nou ook niet de meest betrouwbare leverancier. (Als die er al zijn in autoland.)

[ Voor 6% gewijzigd door Inspired op 29-05-2020 08:23 ]

• bottom line
GeeMoney schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 07:48:
[...]

Bij nieuwe en/of exotische modellen is er geen historie waarop ze dat kunnen baseren.
Ik verwacht juist enorme afschrijvingen op de huidige EV’s omdat ze vrij snel verouderd zullen zijn (voornamelijk op accu gebied) en het onverwachte mogelijk hoge onderhoud/kosten wat er voor de particulier (mogelijke koper) nog aan zit te komen in bijvoorbeeld een accu replacement welke dan allang geen garantie meer heeft.

Maar niemand houd je tegen een lease maatschappij te beginnen hoor. Ik kom die Tesla graag bij je leasen voor nog steeds die eerder geschatte 600 euro per maand ;).
Ik ga geen €600 per maand vragen als de anderen wegkomen met €1000 per maand excl.btw
De MS is toch nog steeds veel waard 2de hands? En die bezit nu toch wel echt een verouderde batterijtechniek (IVM. de M3). Elke 2de hands EV kost nog veel geld voor gewone mensen, ook al is de technologie niet meer het van het (1 fase, amper snelladen, chademo, ...)

@Maasluip dus net zoals elke ICE die ze in voorraad hebben? Als ze die 2 maanden later hadden gekocht hadden ze misschien wel €1.000 minder moeten betalen. Daar gaat de leaseprijs ook niet naar omhoog

• Hunkaroglu
GeeMoney schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 06:30:
[...]

Hoezo goedkoper? Wat kost een Model 3 in de lease dan? Volgens mij ben je rond de 1000 euro per maand voor een LR kwijt voor lease als je jaarlijks 20 tot 30K km rijdt. Dat is dus 60K voor 5 jaar. En daarna heb je geen auto in je bezit.

Als je zakelijk koopt levert het je nog minimaal 20K op na 5 jaar. Qua onderhoud heb je niet zoveel kosten meen ik. Voorlopig na een jaar geen enkele cent uitgegeven aan onderhoud, behalve banden dan. Laten we zeggen 1x per jaar nieuwe banden. Dat is ruim genomen 5000 euro voor 5 jaar. Verzekering is 120 euro per maand. Dus rond 7000 euro voor 5 jaar. Kosten voor verzekering, onderhoud kom je dus op 12K uit. Laten we zeggen 15K aan extra kosten na 5 jaar. Die 15K die je betaalt kan je afstrepen, omdat je de BTW terugkrijgt bij aanschaf en ook nog MIA kan aanvragen. Wat er dan overblijft is dat je dan na 5 jaar een auto in je bezit hebt, terwijl je bij lease het niet hebt. Of maak ik een denk fout?
1000 per maand obv 60/25k is wel wat hoog aangehouden denk ik. Maar met de voordelen is het zakelijk kopen denk ik inderdaad snel voordeliger. Al zijn die voordelen er steeds minder dacht ik? Maar goed, wellicht niet echt iets voor dit topic. :)

• Maasluip
  • Laatst online: 13-01 15:48

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

bottom line schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 08:25:
[...]

@Maasluip dus net zoals elke ICE die ze in voorraad hebben? Als ze die 2 maanden later hadden gekocht hadden ze misschien wel €1.000 minder moeten betalen. Daar gaat de leaseprijs ook niet naar omhoog
Het gaat om € 5.00 en niet om € 1.000 en ja. Maar geef maar eens wat voorbeelden van ICE auto's die in prijs verlaagd worden tijdens hun leven. Dat is meestal alleen aan het eind als er een nieuw model komt.

Signatures zijn voor boomers.

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-01 11:24
Bij aanschaf zou ik de garantie beperking na 80k km wel even meenemen. Sneller een verse halen dan de 5 jaar of minder km maken.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

• BlakHawk
bottom line schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 08:25:
[...]

Ik ga geen €600 per maand vragen als de anderen wegkomen met €1000 per maand excl.btw
De MS is toch nog steeds veel waard 2de hands? En die bezit nu toch wel echt een verouderde batterijtechniek (IVM. de M3). Elke 2de hands EV kost nog veel geld voor gewone mensen, ook al is de technologie niet meer het van het (1 fase, amper snelladen, chademo, ...)

Nee die gaat dan direct omlaag!

De kans dat Tesla nog een keer zo’n geintje doet is aannemelijk, wat met 30.000 exemplaren een risico vormt op je balans.

Dat risico wordt door een hoger leasebedrag afgedicht (hopen ze).

De Model 3 is hier nét een jaar uit, nu al een prijsdaling. Straks met de fabriek in Duitsland misschien nog wel één.

De nieuwe accu die eraan komt.

Allemaal risico’s.

Die S en X modellen zijn gewoon afgeschreven.

Uiteindelijk is de concurrentie fors in lease land, ze gaan hem echt niet voor meer aanbieden omdat anderen het ook doen.

Er zit gewoon een groter risico in de Model 3 dan een ICE voor de leasemij.

Als ze nu 30.000 ICE auto’s zouden moeten inkopen waar een groot deel van Nederland nooit in zou willen rijden, is dat ook een risico.

Het is allemaal leuk en aardig dat wij allemaal ev willen rijden, maar vergis je niet in het aantal mensen dat dit niet ziet zitten.

De mensen met een eigen oprit kunnen hem vaak wel nieuw op de zaak of in de lease veroorloven.

Bij jan modaal in een rijtjeshuis ligt dit toch anders, hoe gaat die straks opladen als alle publieke laadpunten bezet zijn?

Daarmee verlies een een grote afzet bij verkoop straks.

Misschien zijn alle obstakels over 3/4 jaar opgelost en hebben ze wel een hoge restwaarde, maar er is een kans dat dit niet zo is. Die kans betaal je voor...
Inspired schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 08:39:
1000 per maand obv 60/25k is wel wat hoog aangehouden denk ik. Maar met de voordelen is het zakelijk kopen denk ik inderdaad snel voordeliger. Al zijn die voordelen er steeds minder dacht ik? Maar goed, wellicht niet echt iets voor dit topic. :)
Volgens mij gaat het rap die kant op.
Ik betaal nog 900pm voor 35k en 19” en trekhaak, maar een kale LR ging al richting de 1100.

Maar ja als Ik zie welke zaken bij tesla opeens niet meer onder garantie vallen.

Op model 3 Facebook groepen zie ik veel klachten over de bekende problemen met ruiten die vorig jaar nog onder garantie werden gerepareerd (was toch productiefout?) en nu opeens in rekening worden gebracht. Maar ook stoelbediening die al kapot gaat als je ernaar kijkt en gewoon in rekening worden gebracht.

Onderhoud lijkt steeds kostbaarder te worden bij Tesla.

• bottom line
Inspired schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 08:39:
€1000 voor 25k is realistisch. Dat is echt de prijs die ze tegenwoordig vragen. Excl btw

• lauw8
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-09-2025
Ik zie dat de Model 3 in Noord-Amerika en Australië op 27 en 28 mei een prijsverlaging heeft gekregen van 2000 dollar. Heeft iemand een idee of er ook op korte termijn een prijsverlaging aan zit te komen voor Europa?

• lampie1969
  • Laatst online: 30-12-2025
Hunkaroglu schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 08:35:
[...]

Hoezo goedkoper? Wat kost een Model 3 in de lease dan? Volgens mij ben je rond de 1000 euro per maand voor een LR kwijt voor lease als je jaarlijks 20 tot 30K km rijdt. Dat is dus 60K voor 5 jaar. En daarna heb je geen auto in je bezit.

Als je zakelijk koopt levert het je nog minimaal 20K op na 5 jaar. Qua onderhoud heb je niet zoveel kosten meen ik. Voorlopig na een jaar geen enkele cent uitgegeven aan onderhoud, behalve banden dan. Laten we zeggen 1x per jaar nieuwe banden. Dat is ruim genomen 5000 euro voor 5 jaar. Verzekering is 120 euro per maand. Dus rond 7000 euro voor 5 jaar. Kosten voor verzekering, onderhoud kom je dus op 12K uit. Laten we zeggen 15K aan extra kosten na 5 jaar. Die 15K die je betaalt kan je afstrepen, omdat je de BTW terugkrijgt bij aanschaf en ook nog MIA kan aanvragen. Wat er dan overblijft is dat je dan na 5 jaar een auto in je bezit hebt, terwijl je bij lease het niet hebt. Of maak ik een denk fout?
De kosten van het laden is ook in de leaseprijs.

• Hunkaroglu
lampie1969 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 09:53:
[...]

De kosten van het laden is ook in de leaseprijs.
Laadkosten was ik inderdaad vergeten. Dan komt er nog 12K bij ongeveer in 5 jaar. Wellicht is het dan misschien wel interessant om te leasen als ik het zo zie. Verschil is dan niet zo groot meer als je elk 5 jaar een nieuwe auto wilt. Maar goed... discussie voor ander topic.
Pagina: 1 ... 78 ... 517 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
  • Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
  • Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.

Gerelateerde topics: