bottom line schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 08:25:
[...]
Ik ga geen €600 per maand vragen als de anderen wegkomen met €1000 per maand excl.btw
De MS is toch nog steeds veel waard 2de hands? En die bezit nu toch wel echt een verouderde batterijtechniek (IVM. de M3). Elke 2de hands EV kost nog veel geld voor gewone mensen, ook al is de technologie niet meer het van het (1 fase, amper snelladen, chademo, ...)
@
Maasluip dus net zoals elke ICE die ze in voorraad hebben? Als ze die 2 maanden later hadden gekocht hadden ze misschien wel €1.000 minder moeten betalen. Daar gaat de leaseprijs ook niet naar omhoog
Nee die gaat dan direct omlaag!
De kans dat Tesla nog een keer zo’n geintje doet is aannemelijk, wat met 30.000 exemplaren een risico vormt op je balans.
Dat risico wordt door een hoger leasebedrag afgedicht (hopen ze).
De Model 3 is hier nét een jaar uit, nu al een prijsdaling. Straks met de fabriek in Duitsland misschien nog wel één.
De nieuwe accu die eraan komt.
Allemaal risico’s.
Die S en X modellen zijn gewoon afgeschreven.
Uiteindelijk is de concurrentie fors in lease land, ze gaan hem echt niet voor meer aanbieden omdat anderen het ook doen.
Er zit gewoon een groter risico in de Model 3 dan een ICE voor de leasemij.
Als ze nu 30.000 ICE auto’s zouden moeten inkopen waar een groot deel van Nederland nooit in zou willen rijden, is dat ook een risico.
Het is allemaal leuk en aardig dat wij allemaal ev willen rijden, maar vergis je niet in het aantal mensen dat dit niet ziet zitten.
De mensen met een eigen oprit kunnen hem vaak wel nieuw op de zaak of in de lease veroorloven.
Bij jan modaal in een rijtjeshuis ligt dit toch anders, hoe gaat die straks opladen als alle publieke laadpunten bezet zijn?
Daarmee verlies een een grote afzet bij verkoop straks.
Misschien zijn alle obstakels over 3/4 jaar opgelost en hebben ze wel een hoge restwaarde, maar er is een kans dat dit niet zo is. Die kans betaal je voor...
Inspired schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 08:39:
1000 per maand obv 60/25k is wel wat hoog aangehouden denk ik. Maar met de voordelen is het zakelijk kopen denk ik inderdaad snel voordeliger. Al zijn die voordelen er steeds minder dacht ik? Maar goed, wellicht niet echt iets voor dit topic.

Volgens mij gaat het rap die kant op.
Ik betaal nog 900pm voor 35k en 19” en trekhaak, maar een kale LR ging al richting de 1100.
Maar ja als Ik zie welke zaken bij tesla opeens niet meer onder garantie vallen.
Op model 3 Facebook groepen zie ik veel klachten over de bekende problemen met ruiten die vorig jaar nog onder garantie werden gerepareerd (was toch productiefout?) en nu opeens in rekening worden gebracht. Maar ook stoelbediening die al kapot gaat als je ernaar kijkt en gewoon in rekening worden gebracht.
Onderhoud lijkt steeds kostbaarder te worden bij Tesla.