Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 01:11
Geen idee welk probleem jij tegenaan loopt @Taro, maar ik kan altijd de auto wel openen, maar dan niet wegrijden totdat ik het scherm van de telefoon activeer (even op powerknop drukken). Hij lijkt dus wel verbinding te maken via bluetooth, maar geen autorisatie te kunnen geven ofzo.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MtC
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 16:50
Floor-is schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 19:14:
[...]

Ik kom niet boven de 132, ongeacht Supercharger of Fastned de gekozen leverancier is. Met batterij voorverwarmen en alles..
Dit was aan de Ionity in Grâce-Hollogne (bij Luik). Staat in de Newmotion app als 135 kW max, maar ging tot 187. Op 40 minuutjes van 13% (thuispaal stuk) tot 97%.

--handige links mogen niet van de mods--

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Saxi
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 06-06 10:05
Houseofdreams schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 15:01:
Vandaag "zweeft" de M3 constant tussen "online" en "offline", iemand een idee hoe dit komt? De laatste dagen was het normaal, waarmee ik bedoel dat hij ofwel "online" of "asleep" was..
Kan het zijn dat hij ergens staat waar slecht GSM bereik is? Dus zwevend tussen wel en geen verbinding kunnen maken?

Model 3 Performance | Red | White interior | Aflevering 24-12-2019

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Houseofdreams
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 06-06 11:11
Saxi schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 23:41:
[...]

Kan het zijn dat hij ergens staat waar slecht GSM bereik is? Dus zwevend tussen wel en geen verbinding kunnen maken?
Ik neem aan van niet, aangezien hij op dezelfde plaats (garage) staat, waar er pakweg tot een paar dagen geleden geen probleem was.

In de garage is wel wifi, maar ik lees dat dit alleen actief is als de auto zelf actief is (?) Anders schakelt hij over op de LTE.

Benieuwd wat de volgende dagen brengen, op zich is er niet echt een probleem, alles werkt, wagen rijd zoals normaal, alleen de data logging doet wat raar :)

M3 SR+ Wit | Zwart | 19" | RN | Besteld 20/01 | Levering 18/03

• GeeMoney
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 00:13
MtC schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 23:31:
[...]

Dit was aan de Ionity in Grâce-Hollogne (bij Luik). Staat in de Newmotion app als 135 kW max, maar ging tot 187. Op 40 minuutjes van 13% (thuispaal stuk) tot 97%.
En hoeveel kWh heb je dan opgeslurpt?

2017 touchbar MBPr i7-2.8Ghz, 16GB, 1TB SSD, 4GB Radeon 560. LG27UD88-W

• -Muncky-
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 19:16
Ik zie hier wat dingen voorbij komen over het 'starten' op afstand.
Los van het feit dat het niet werkt bij mij (krijg een foutmelding: 'Sleutelloos rijden' 'Inschakelen van sleutelloos rijden is mislukt'), wat is het nut verder? Hoe werkt het normaal gesproken?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 19:48
-Muncky- schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 08:43:
Los van het feit dat het niet werkt bij mij (krijg een foutmelding: 'Sleutelloos rijden' 'Inschakelen van sleutelloos rijden is mislukt'), wat is het nut verder? Hoe werkt het normaal gesproken?
Bij mij staat het aan, nog niet gebruikt.
De functie is volgens mij dat je vanaf de app de auto aan kan zetten. Dus mocht iemand bij je auto zijn die de app niet heeft of geen sleutel dan kan je diegene toegang geven tot de auto en vervolgens de auto voor hem/haar aanzetten.

Ik denk vooral aan een situatie dat ik m’n telefoon en sleutels kwijt ben (kleine kans, maar toch) en dan met iemand anders z’n telefoon naar m’n vrouw bel om haar de auto op afstand voor mij te openen en aan te zetten.
Ik kan dan ook gewoon de app op de telefoon van die ander installeren, maar toch...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Caelorum
[...]wat is het nut verder?[...]
Mijn vrouw stond laatst een uur rijden verderop. Bluetooth op der telefoon was stuk (reset hielp uiteindelijk, maar ok), en ze had uiteraard die pas weer eens niet mee. Dan sta je daar dus en kan je geen kant op. Met deze functie kan je em dan alsnog starten voor die persoon.

En zo zijn er natuurlijk nog meer van dat soort situaties waarbij het handig kan zijn, zoals als je de pas niet mee hebt en de telefoon leeg is enz.

[Voor 5% gewijzigd door Caelorum op 20-05-2020 08:52]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Houseofdreams
  • Laatst online: 06-06 11:11
Smobbo schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 08:50:
[...]
Ik kan dan ook gewoon de app op de telefoon van die ander installeren, maar toch...
Zal niet helpen, aangezien die telefoon dan niet gekoppeld is als sleutel... Heb ook al over zo'n rampscenario's nagedacht, daarmee :)

M3 SR+ Wit | Zwart | 19" | RN | Besteld 20/01 | Levering 18/03

• MtC
GeeMoney schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 07:38:
[...]

En hoeveel kWh heb je dan opgeslurpt?
Volgens TeslaMate 76.9 kW waarvan 60.3 netto. Dat laatste cijfer snap ik wel niet helemaal, want TeslaMate spreekt ook over 99% efficiency.

• GeeMoney
  • Laatst online: 00:13
MtC schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 08:56:
[...]

Volgens TeslaMate 76.9 kW waarvan 60.3 netto. Dat laatste cijfer snap ik wel niet helemaal, want TeslaMate spreekt ook over 99% efficiency.
Dus gemiddeld met 91kWh geladen als we met die 76 rekenen.

2017 touchbar MBPr i7-2.8Ghz, 16GB, 1TB SSD, 4GB Radeon 560. LG27UD88-W

• Smobbo
Houseofdreams schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 08:52:
[...]

Zal niet helpen, aangezien die telefoon dan niet gekoppeld is als sleutel... Heb ook al over zo'n rampscenario's nagedacht, daarmee :)
Oeh! Ja, detail. Haha, niet aan gedacht eerder. Nog een reden om het dus aan te zetten :) !

• Inspired
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 22:58
MtC schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 08:56:
[...]

Wellicht dat charging efficiency alleen wat zegt bij AC-DC. Waarschijnlijk kan TeslaMate niet berekenen wat er verloren is gegaan.

• MtC
Inspired schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 09:03:
[...]

Wellicht dat charging efficiency alleen wat zegt bij AC-DC. Waarschijnlijk kan Teslafi niet berekenen wat er verloren is gegaan.
Mogelijk.
https://tweakers.net/i/sWirJWw6IZ0HI05S2Ro9GW69j6w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/an2JMll5UNhoFWwhRQsErRzH.png?f=fotoalbum_large

EDIT:
The "Used" value is actually calculated by TeslaMate based on the charge data ( charger_actual_current * charger_voltage * phases / 1000.0). It might therefore deviate from what the charger indicates or what is billed. However, It gives an idea of the losses during charging. But this depends on where the measurement is taken. In this case we use the data measured by the car and not at the charger.
De efficiency wordt berekend op added/used.

[Voor 28% gewijzigd door MtC op 20-05-2020 09:16]

• Pietertje 085
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 18:30
Taro schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 22:38:
[...]

Om de auto via de app te starten moest ik het hele Tesla account wachtwoord invoeren, dan ben ik sneller klaar met het pasje halen. Vliegtuigmodus zal ik de volgende keer even proberen. Maar na de laatste keer 2x het alarm af te hebben zien gaan op een volle parkeerplaats ben ik wat terughoudend geworden met proberen :)
Ik heb het pasje als reserve in mn spigenhoes zitten inmiddels samen met mn rijbewijs ;)
https://www.iphone-cases....-iphone-8-7-gunmetal.html

Misschien is dat een workaround? Ik heb het ook al een aantal keer gehad met de handen vol dat ie niet automagisch open ging :X

Acties:
  • +2Henk 'm!

• RF1000
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 17:22
Smobbo schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 19:53:
Zo!
Ik heb de stap genomen om eens zo’n reserve pasje in de aceton te gooien om er vervolgens een druppel voor aan de sleutel bos van te maken :D !

Ging bizar gemakkelijk eigenlijk!
Extra pasje bij Tesla besteld (helaas per 2, dus ik heb er nog 1 over voor de liefhebber)
Simpele nfc druppel op Ali besteld
Potje pure aceton bij de Etos gehaald.

Aceton in een glazen beker, pasje helemaal ondergedompeld. Nachtje laten staan. Volgende dag kon ik de koperen draad met het nfc chipje er zo uit vissen.
De nfc druppel van Aliexpress open gemaakt en leeg gemaakt, het koper draad van het tesla pasje in rondjes gevouwen zodat hij daar in past.
Ff proberen, dichtlijmen en voila!

Nu heb ik geen portemonnee meer nodig, de enige pasjes die je perse mee moet (id en bankpas) in een hoesje om je telefoon, sleutels van huis mee met laaddruppel en deze nieuwe druppel en klaar.
Mocht m’n telefoon nu gejat worden of leeg zijn kan ik nog mooi thuis komen :+ !
RF1000 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 08:09:
[...]

Afgelopen weekend ook gedaan. Top! :) mooie tip.

Kleine aanvulling als je het pasje (buiten) in een bakje met aceton legt; dek het bakje af, voordat het plastic week wordt is anders al je aceton al verdampt en kan je terug naar de Etos...
NFC tag gewoon aan je sleutelbos. Aanrader

(Mobilty service keek laatst vreemd op toen ik ze de tag gaf 😆)

[Voor 53% gewijzigd door RF1000 op 20-05-2020 20:52. Reden: Quote was niet goed overgenomen]

• ybos
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 17:28
Vanmiddag file op autopilot, dat is naar mijn idee minder soepel dan voorheen.
De auto heeft een soort aan/uit modus. klein gaatje, stoot gas en direct weer gas los. heel irritant. Dit een tijdje aangekeken maar op gegeven moment uitgezet, want begon misselijk te worden.
Dit ging voorheen veel soepeler :Y hopen dat dit hersteld word.
Ben nog steeds superblij met AP, rij 95% op snelweg ermee, maar stukje file vandaag viel wel tegen :Y

• Tomas_
  • Registratie: mei 2008
Heeft iemand hier het roof rack van de Model 3 icm thule dakdragers? Past dat gewoon?

Krijg hem as vrijdag binnen en moet nog een drager voor een fiets aanschaffen.

X-T20, XF16mm 1.4, XF35mm 1.4, XC 50-230, Samyang 12mm F2 NCS, Tesla M3 LR AWD TH

• JaQ
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 23:53
Je moet een vinkje omzetten in je auto (iets met auto starten op afstand).

Handig als je auto niet gekoppeld is aan je telefoon maar je wel toegang hebt tot de tesla account (via deze route rij ik in de Tesla S van mijn vrouw, doordat ik in een 3 rij heb ik echt nooit sleutels bij me)

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 14:42
Tomas_ schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 22:30:
Heeft iemand hier het roof rack van de Model 3 icm thule dakdragers? Past dat gewoon?

Krijg hem as vrijdag binnen en moet nog een drager voor een fiets aanschaffen.
Pas goed op met een roof rack op de model 3. Heb al veel foto's voorbij zien komen op het internet van mensen met gebroken dakramen. Dit valt niet onder garantie en kost iets van 2k om te vervangen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DaCoTa
  • Laatst online: 21:06
ybos schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 22:16:
Vanmiddag file op autopilot, dat is naar mijn idee minder soepel dan voorheen.
De auto heeft een soort aan/uit modus. klein gaatje, stoot gas en direct weer gas los. heel irritant. Dit een tijdje aangekeken maar op gegeven moment uitgezet, want begon misselijk te worden.
Dit ging voorheen veel soepeler :Y hopen dat dit hersteld word.
Ben nog steeds superblij met AP, rij 95% op snelweg ermee, maar stukje file vandaag viel wel tegen :Y
Misschien wat spelen met de afstand? Hoe lager, hoe nerveuzer.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: mei 2008
Hatsjoe schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 23:29:
[...]

Pas goed op met een roof rack op de model 3. Heb al veel foto's voorbij zien komen op het internet van mensen met gebroken dakramen. Dit valt niet onder garantie en kost iets van 2k om te vervangen.
Ja had ik al gelezen inderdaad, niet te hard aandraaien, en vooral de handleiding volgen

X-T20, XF16mm 1.4, XF35mm 1.4, XC 50-230, Samyang 12mm F2 NCS, Tesla M3 LR AWD TH

• Sunri5e
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 00:21
Ik dacht dat premium connectivity op 18 mei niet meer zou werken op de SR+? Hier doet hij het nog gewoon.

• Inspired
Sunri5e schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 08:48:
Ik dacht dat premium connectivity op 18 mei niet meer zou werken op de SR+? Hier doet hij het nog gewoon.
Per auto verschillend. Wat staat er in je account/auto?

Mijn LR is bijna een jaar oud. Heb ook nog geen datum er staan.

[Voor 10% gewijzigd door Inspired op 21-05-2020 08:58]

• Taro
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 00:06
Mogelijk doen ze dit in batches? Was dat een individueel moment of breder? Heb dit om eerlijk te zijn niet gevolgd.

Bij mij staat er dat ik Premium connectivity (P) heb, zonder einddatum. Heb de auto in september een jaar. Kan ik nou verwachten dat ik hier over 4 maanden ook voor moet gaan betalen? Ik heb daar wel altijd rekening mee gehouden, maar er wordt geen einddatum gecommuniceerd, vandaar.

Bitcoin prijsvergelijk | Tesla Model 3 Performance (Stealth) | 6140 WP Zonnepanelen

• IceOnFire
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
...

[Voor 99% gewijzigd door IceOnFire op 21-05-2020 09:32. Reden: Onzin aan t verkondigen :)]

• Hunkaroglu
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 05-06 22:57
Ben ik nou een van de gelukkige die meedoet aan de proef? Die van mij loopt af op 18 juli 2020. Precies een jaar later dus.

Model 3 LR AWD | Pearl White | 18’’ No Aero caps | Black and White Interior | No FSD

• DaCoTa
Bij mij ook, hij zou op 18 mei afgelopen zijn, loopt gewoon door.

Zal binnenkort dan wel uitgaan. Ze zullen nog wel de backend administratie aan het bouwen zijn hiervoor :-)

• Inspired
@Taro dat is wel het idee ja. Wellicht paar weken later, maar idee is wel dat iedereen gaat betalen.

• koifim
  • Registratie: december 2006
  • Niet online
Ik heb sinds een aantal weken dat de laadpoort willekeurig open en dicht gaat. Op het gegeven moment stopt het wel, maar kan niet de vinger leggen op wat de trigger is. Zodra ik vervolgens de app open begint het weer. Een reboot lost het ook niet op. Inmiddels een mobiele service afspraak gepland over 3 weken. Hebben meer mensen dit probleem?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dijkmans93
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 28-05 11:31
Ik weet niet of het hier mag, maar ik heb zou ook mijn sportvelgen 19" willen ruilen met 18" aero's voor iemand die ze heel graag wil 'upgraden' (betreft lichtmetaal dan :) )

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Jovanbff
  • Laatst online: 16:41
Vandaag van Amsterdam naar Den Haag toch maar weer eens op AP, ging erg soepel, geen onverwacht remmen etc. Etc. Je moet wel echt hard aan het stuur trekken om niet de hele tijd waarschuwingen te krijgen voor handen op het stuur. Als je gewoon lichtjes meestuurt vind ie het niet genoeg

Wel nog twee andere vragen:
1. Ik haalde hem uit de brandende zon met 25C, en het duurde nog 25 min voordat ik geen stipjes meer had. Duurt het altijd zo lang voordat hij warm is? Was eerst stad en toen snelweg
2. Hebben jullie ook dat alle auto’s en lijnen bewegen als iedereen stilstaat bij het stoplicht? Ik dacht dat dat de indicatie is waarom mijn tacc misschien zo raar doet altijd. Ook zegt ie steeds dat ik over de lijn sta, terwijl er nog 5-10 cm ruimte is. Weet niet of dat een visualisatie probleem is, of dat ie dit echt denkt

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 00:56
Jovanbff schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 17:40:
Je moet wel echt hard aan het stuur trekken om niet de hele tijd waarschuwingen te krijgen voor handen op het stuur. Als je gewoon lichtjes meestuurt vind ie het niet genoeg
Je moet in de tegenrichting duwen. Dan registreert hij sneller een actieve weerstand.

• Smobbo
Vandaag van Amsterdam naar Den Haag toch maar weer eens op AP, ging erg soepel, geen onverwacht remmen etc. Etc. Je moet wel echt hard aan het stuur trekken om niet de hele tijd waarschuwingen te krijgen voor handen op het stuur. Als je gewoon lichtjes meestuurt vind ie het niet genoeg

Wel nog twee andere vragen:
1. Ik haalde hem uit de brandende zon met 25C, en het duurde nog 25 min voordat ik geen stipjes meer had. Duurt het altijd zo lang voordat hij warm is? Was eerst stad en toen snelweg
2. Hebben jullie ook dat alle auto’s en lijnen bewegen als iedereen stilstaat bij het stoplicht? Ik dacht dat dat de indicatie is waarom mijn tacc misschien zo raar doet altijd. Ook zegt ie steeds dat ik over de lijn sta, terwijl er nog 5-10 cm ruimte is. Weet niet of dat een visualisatie probleem is, of dat ie dit echt denkt
Tegensturen (zoals @bottom line ook aan gaf) is idd makkelijker.

Ik had vandaag ook nog een paar puntjes onder de PRND letters, maar dan werkt regen al goed dus ik let er meestal niet echt op. Dus ik denk dat het idd standaard is.

Andere auto’s staan bij mij tegenwoordig gewoon (vrijwel) stil. Een half jaar geleden danste alle auto’s nog op hun plek, maar dat is met een update veranderd in rustig stil staande auto’s :+ . Zou dus wat mij betreft niet moeten gebeuren en idd misschien een teken dat de kalibratie van de camera’s niet top is?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• IceOnFire
  • Niet online
Hunkaroglu schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 09:49:
Ben ik nou een van de gelukkige die meedoet aan de proef? Die van mij loopt af op 18 juli 2020. Precies een jaar later dus.
Bij mij stond ie ook op de 18 als einddatum, kreeg vanochtend voor t wegrijden ook een melding nu dat het stopgezet was en of ik niet wilde gaan betalen :) Zag nog wel de filelijntjes op de kaart vanochtend, misschien dat die pas na een reboot verdwijnen ofzo

Acties:
  • +3Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 22:51
Iemand affakkelen op een kritische blik kan je achterwege laten.

[Voor 32% gewijzigd door Outerspace op 22-05-2020 10:56]

What difference is it to me if a decision is forced upon me by a dictator or by half of my neighbors? Either way my right to free, peaceful action has been nullified. – Stephen H. Foerster

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Inspired
@Jovanbff hoe vroeg ging je op pad? Met een koudere nacht zou het kunnen zijn dat het accupack nog niet op temperatuur was. Dat kan wel even wat tijd kosten. Vanmorgen (met 19 graden buiten) had ik geen puntjes. Ook gisteren overdag niet maar toen was het ook een stuk warmer. Het is zeker niet zo dat je altijd puntjes hebt in ieder geval. Het is een dik groot pack dus opwarmen/afkoelen kost wel even tijd.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 21:43
EvaluationCopy schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 08:05:
[...]

Ik denk dat jouw mindset niet de juiste is voor deze auto.
Wat is dan wel de juiste mindset? Vooral niet te kritisch zijn en vooral de positieve kanten benadrukken? Dit is een discussieforum waar ook ruimte is voor een kritische blik.
Zo nee, zou je dan elders willen gaan klagen? Dankjewel. Soms denk dat je een trol bent in dienst van de VAG. :/
Als je dat niet aanstaat kun je denk ik beter zelf een deurtje verder kijken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jovanbff
EvaluationCopy schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 08:05:
[...]

Juist. Dus wat alle Model 3 rijders ervaren als 'je hand laten rusten onderkant stuur is voldoende om lange stukken op de AP te kunnen rijden' wordt bij jou 'echt hard aan het stuur trekken'.
Dat werkt dus niet.

Ik ga tegensturen eens proberen, moest gister 2x dus zo hard trekken om de blauwe meldingen weg te krijgen, dat ie uit de AP schoot.
Inspired schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 08:42:
@Jovanbff hoe vroeg ging je op pad? Met een koudere nacht zou het kunnen zijn dat het accupack nog niet op temperatuur was. Dat kan wel even wat tijd kosten. Vanmorgen (met 19 graden buiten) had ik geen puntjes. Ook gisteren overdag niet maar toen was het ook een stuk warmer. Het is zeker niet zo dat je altijd puntjes hebt in ieder geval. Het is een dik groot pack dus opwarmen/afkoelen kost wel even tijd.
Rond 12 uur met 25C, dus dacht dat hij dan wel warmer al zou zijn inderdaad. Daarom was ik benieuwd naar anderen
Smobbo schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 19:14:
[...]

Ik had vandaag ook nog een paar puntjes onder de PRND letters, maar dan werkt regen al goed dus ik let er meestal niet echt op. Dus ik denk dat het idd standaard is.
Hij gaf bij nog wel de melding “regeneratief remmen beperkt”. Waren wel 7-8 stipjes ook ofzo.
stipjes geven toch trouwens JUIST aan dat regen nog niet goed werkt, daar zijn ze toch voor?
Andere auto’s staan bij mij tegenwoordig gewoon (vrijwel) stil. Een half jaar geleden danste alle auto’s nog op hun plek, maar dat is met een update veranderd in rustig stil staande auto’s :+ . Zou dus wat mij betreft niet moeten gebeuren en idd misschien een teken dat de kalibratie van de camera’s niet top is?
Ah ja bij mij staan de auto’s zelfs opeens andersom of verdwijnen. Ik ga het eens filmen en naar SeC sturen.

Ik heb nog steeds het gevoel dat ik ergens een slecht afgeleverde versie heb en dat ie daarom zoveel problemen geeft. Maar het is lastig te bewijzen bij SeC, want die zeggen dat alles normaal is (alhoewel ze laatst eindelijk toegaven dat de 12v batterij kapot was door hen, niet door mij). Terwijl ik hier dan weer heel veel Positieve punten lees die ik in niet herken.

Gister avond was het helaas ook weer een 200 Wh/km feest en dat terwijl mij vrouw reedt. Op het plaatje zie je trouwens ook dat ie rechts iets eng dichtbij vindt wat er niet is

[Voor 25% gewijzigd door Jovanbff op 22-05-2020 13:24]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hunkaroglu
IceOnFire schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 07:39:
[...]

Bij mij stond ie ook op de 18 als einddatum, kreeg vanochtend voor t wegrijden ook een melding nu dat het stopgezet was en of ik niet wilde gaan betalen :) Zag nog wel de filelijntjes op de kaart vanochtend, misschien dat die pas na een reboot verdwijnen ofzo
Bedoel je 18 mei?

Model 3 LR AWD | Pearl White | 18’’ No Aero caps | Black and White Interior | No FSD

Acties:
  • 0Henk 'm!

• IceOnFire
  • Niet online
Ja, 18 mei inderdaad

Acties:
  • 0Henk 'm!

• j1990
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 21:38
Waar zien jullie die einddatum? Ik zie werkelijk nergens iets van een datum dat het uitgeschakeld gaat worden.. heb de SR+ sinds november.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• IceOnFire
  • Niet online
j1990 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 11:03:
[...]

Waar zien jullie die einddatum? Ik zie werkelijk nergens iets van een datum dat het uitgeschakeld gaat worden.. heb de SR+ sinds november.
Als je in de auto onder software kijkt bij de instellingen staat het onder de standaardgegevens (kmstand, VIN, etc) onder het kopje premium connectivity

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hunkaroglu
j1990 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 11:03:
[...]

In je Tesla account onder Beheren en dan details bekijken.
Het kan zijn dat het bij jou er nog niet bij staat. Dan heb je geluk. Normaal gesproken is het voor een jaar gratis.
https://imgur.com/a/AKKeO2h

Acties:
  • +1Henk 'm!

• j1990
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 21:38
Hunkaroglu schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 11:06:
[...]

Het kan zijn dat het bij jou er nog niet bij staat. Dan heb je geluk. Normaal gesproken is het voor een jaar gratis.
Bij mij staat er inderdaad niks..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Smobbo
Jovanbff schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 10:36:

[...]

Hij gaf bij nog wel de melding “regeneratief remmen beperkt”. Waren wel 7-8 stipjes ook ofzo.
stipjes geven toch trouwens JUIST aan dat regen nog niet goed werkt, daar zijn ze toch voor?
[...]

Ah ja bij mij staan de auto’s zelfs opeens andersom of verdwijnen. Ik ga het eens filmen en naar SeC sturen.

Ik heb nog steeds het gevoel dat ik ergens een slecht afgeleverde versie heb en dat ie daarom zoveel problemen geeft. (Zie ook “dansende visualisatie”) maar het is lastig te bewijzen bij SeC, want die zeggen dat alles normaal is (alhoewel ze laatst eindelijk toegaven dat de 12v batterij kapot was door hen, niet door mij). Terwijl ik hier dan weer heel veel Positieve punten lees die ik in niet herken.

Gister avond was het helaas ook weer een 200 Wh/km feest en dat terwijl mij vrouw reedt. Op het plaatje zie je trouwens ook dat ie rechts iets eng dichtbij vindt wat er niet is

[Afbeelding]
De stipjes geven idd aan dat regen niet volledig werkt. Als er nog maar een stuk of 4-5 over zijn dan merk je echter al dat regen ‘gewoon’ werkt, dat bedoelde ik ;) .

Dat dansen en ineens omdraaien had ik echt alleen maar vorig jaar. Ergens eind vorig jaar (misschien met de v10 update?) is dat echt verdwenen. Ik zou het filmen en bij de SeC laten zien. Het lijkt alsof je niet op de laatste versie rijdt of dat er iets niet goed afgesteld is.

Om nog even te plagen, eergisteren ongeveer 100km gereden met gemiddeld verbruik 122Wh/km. 80 en 100km/u gereden en langzamer in de buurt van de bestemming. Ik denk iets van 75km/u gemiddeld. SR+ met aeros is echt een zuinige combi...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 23:39
@Jovanbff als ik op de autopilot rij leg ik 1 hand op het stuur terwijl mijn elleboog rust op de armsteun. Hoef hem dus niet eens echt vast te houden want het gewicht van de hand is genoeg voor de auto om te merken dat er weerstand is bij een bocht. Alleen als er geen bochten zijn moet ik heel lichtjes wat kracht uitoefenen om te laten merken dat ik het stuur nog vasthoud.

Wat de stipjes betreft, daar snap ik ook niet veel van. Van de week pakte ik de auto vroeg in de ochtend, denk maximaal 15 graden en geen stipjes terwijl ik misschien max 150km range had. Haalde ik hem gisteren van de paal terwijl hij vol in de zon stond en toen had ik wel stipjes. Hij moest ook echt opwarmen want aan het eind van de straat had ik een verbruik van +300wh/km terwijl dat zonder stipjes max 200 is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jovanbff
Malt007 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 13:25:
@Jovanbff als ik op de autopilot rij leg ik 1 hand op het stuur terwijl mijn elleboog rust op de armsteun. Hoef hem dus niet eens echt vast te houden want het gewicht van de hand is genoeg voor de auto om te merken dat er weerstand is bij een bocht. Alleen als er geen bochten zijn moet ik heel lichtjes wat kracht uitoefenen om te laten merken dat ik het stuur nog vasthoud.
Ja die probeerde ik gister, en dat vond ie niet genoeg. Was wel een kaarsrechte A4 inderdaad. Als ik gewoon wat wiebelde met het stuur vond ie het niet genoeg, moest echt door de weerstand trekken

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 23:39
Jovanbff schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 13:40:
[...]

Ja die probeerde ik gister, en dat vond ie niet genoeg. Was wel een kaarsrechte A4 inderdaad. Als ik gewoon wat wiebelde met het stuur vond ie het niet genoeg, moest echt door de weerstand trekken
Paar mm de weerstand in moet toch echt genoeg zijn of jij hebt echt een maandagochtendmodelletje gezien je klachten. Wel fijn dat je autopilot het wat beter deed deze keer, nog geprobeerd regeneratief remmen aan te zetten? Ik zou echt niet meer zonder one-pedal driving willen, wat een gemak en geheel natuurlijk na een tijdje. 9/10x stop ik precies voor de streep door precies op tijd los te laten, dit zonder er echt bij na te hoeven denken.

Remschijven schoon remmen is ook niet nodig, dat gebeurd wel bij een phantom brake :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jovanbff
Malt007 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 13:45:
[...]

Paar mm de weerstand in moet toch echt genoeg zijn of jij hebt echt een maandagochtendmodelletje gezien je klachten. Wel fijn dat je autopilot het wat beter deed deze keer, nog geprobeerd regeneratief remmen aan te zetten? Ik zou echt niet meer zonder one-pedal driving willen, wat een gemak en geheel natuurlijk na een tijdje. 9/10x stop ik precies voor de streep door precies op tijd los te laten, dit zonder er echt bij na te hoeven denken.

Remschijven schoon remmen is ook niet nodig, dat gebeurd wel bij een phantom brake :P
Yes heb regeneratief nou een tijdje alweer op standaard staan (sinds de range discussie hier ergens in Jan ofzo). Maar door dat stipjes feest soms dus nog wat gek.

Op de A4 en 2e of 3e baan was tacc/AP echt een feestje. Zelfs m’n vrouw zei er uitzichzelf iets over dat ie zo makkelijk deed. Hopen dat dit binnenkort op meer wegen en rijbanen zo is!

[Voor 4% gewijzigd door Jovanbff op 22-05-2020 13:58]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Inspired
Hunkaroglu schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 11:06:
[...]

He je hem ook echt 18/7 gekregen? Ik 4/7 maar heb er nog niks staan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hunkaroglu
Inspired schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 14:28:
[...]

18/7 opgehaald idd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Autopilot
  • Laatst online: 23:08
dijkmans93 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 17:07:
[...]

Ik weet niet of het hier mag, maar ik heb zou ook mijn sportvelgen 19" willen ruilen met 18" aero's voor iemand die ze heel graag wil 'upgraden' (betreft lichtmetaal dan :) )
Ik heb aero's en ben geinteresseerd. Hebben ze beschadigingen?

Tesla Model 3 SR+ Metallic Blue, Black, Aero

Acties:
  • 0Henk 'm!

• IceOnFire
  • Niet online
Inspired schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 14:28:
[...]

Ik heb mn auto ergens in maart vorig jaar al opgehaald maar ook dan hanteren ze kennelijk de 18e (rare dag eigenlijk)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 14:49

SeatRider

Wait, wut?

dijkmans93 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 17:07:
[...]

Ik sta hier ook wel voor open. Mijn banden hebben 7000 km gereden. Schade vind ik niet zo'n probleem, dat laat ik wel fixxen.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dijkmans93
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 28-05 11:31
Autopilot schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 14:49:
[...]

Ik heb aero's en ben geinteresseerd. Hebben ze beschadigingen?
Hij staat nog bij de dealer (is voorraadauto, geen kans tot configuratie)

Heb je een PB gestuurd.

[Voor 8% gewijzigd door dijkmans93 op 22-05-2020 17:17]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaCoTa
DaCoTa schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 09:56:
[...]
Bij mij ook, hij zou op 18 mei afgelopen zijn, loopt gewoon door.

Zal binnenkort dan wel uitgaan. Ze zullen nog wel de backend administratie aan het bouwen zijn hiervoor :-)
Inmiddels staat hij bij mij op standard connectivity. Spotify en TuneIn werken niet meer, satelliet view en traffic weergave werken nog wel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Riiccka
  • Registratie: februari 2020
  • Laatst online: 23:05
DaCoTa schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 17:11:
[...]

Inmiddels staat hij bij mij op standard connectivity. Spotify en TuneIn werken niet meer, satelliet view en traffic weergave werken nog wel.
Ik heb deze melding in de auto - is bij mij de proefperiode dan voor altijd?

SR+ | Black | Black | Aero > Bestelling LM: 20/01 | RN 21/01 | VIN 26/2 | SMS niet ontvangen | 4/3 11:30 delivery

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 00:21
Inspired schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 08:56:
[...]

Per auto verschillend. Wat staat er in je account/auto?

Mijn LR is bijna een jaar oud. Heb ook nog geen datum er staan.
Bij mij staat er “premium connectivity meegeleverd pakket”.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Inspired
@Riiccka nee. Staat er bij mij ook nog. Zullen ze nog wel een keer aanpassen.

• -Muncky-
Heeft er iemand tips om zonnebrandvlekken uit de lederen bekleding van de M3 te halen?
Mijn midden-armsteun en stoelbekleding zit onder witte vlekken...

• marcelnam
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 05-06 10:03
Gisteren weer eens met de aanhanger gereden. en wat valt me op?
TACC werkt dan zoals de meeste hier het graag willen hebben, bij inschakelen de huidige snelheid ipv de maximum snelheid (alleen werkt autosteer dan niet)

• Tweaklie
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 31-05 14:37
Het viel me zojuist op dat ik hoger dan de toegestane snelheid kan Autosteeren door de Marge in de settings omhoog te schroeven... Ideaal, want nu pakt ie dus ook (zoals marcelnam zegt) de max snelheid ipv huidige snelheid). Of was dit n recente update?

SR+ Multi-Coat Red / Black / 18" Aero | 28/11 besteld | 19/02 ophalen te Tilburg

• Inspired
Tweaklie schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 17:05:
Het viel me zojuist op dat ik hoger dan de toegestane snelheid kan Autosteeren door de Marge in de settings omhoog te schroeven... Ideaal, want nu pakt ie dus ook (zoals marcelnam zegt) de max snelheid ipv huidige snelheid). Of was dit n recente update?
Dit deed hij altijd al toch? Het zou juist ook prettig zijn als je de huidige snelheid over kunt nemen.

• Tweaklie
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 31-05 14:37
Inspired schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 17:09:
[...]

Dit deed hij altijd al toch? Het zou juist ook prettig zijn als je de huidige snelheid over kunt nemen.
Zou goed kunnen, ik kom net van de instelling dat ik -10 km marge had ingesteld (Volgens mij had ik dat gedaan juist om "huidige snelheid" een soort van na te bootsen.

SR+ Multi-Coat Red / Black / 18" Aero | 28/11 besteld | 19/02 ophalen te Tilburg

• Inspired
Tweaklie schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 17:26:
[...]

Zou goed kunnen, ik kom net van de instelling dat ik -10 km marge had ingesteld (Volgens mij had ik dat gedaan juist om "huidige snelheid" een soort van na te bootsen.
Dat zal. Waarschijnlijk toen de snelheid nog niet aangepast was. 130 > 100.

• kaka
  • Laatst online: 02-06 12:24

Sinds kort krijg ik telkens deze foutmelding bij het inschakelen van climate control via de app (temperatuur maakt niet uit, warm/koud, beide zelfde melding). Vrij irritant aangezien ik nu de auto niet van te voren kan koelen/opwarmen.

Overigens werkt het verder wel prima zodra ik de auto in stap. Iemand anders hier ervaring mee? Opnieuw installeren van de app heeft geen effect gehad..

• Caelorum
@kaka auto al een keer een reboot gegeven?

Bij mij ligt dit overigens 9/10 keer aan slechte WiFi verbindinga van de auto.

• Inspired
@kaka zelf geen issue mee. Wel iets wat meer mensen hebben. Zie oa https://forums.tesla.com/...failed-turn-climate-error

Acties:
  • +1Henk 'm!

• lampie1969
  • Laatst online: 20:21
Gisteren dik 400km gereden heen en weer naar Maastricht.
Een gemiddelde van 152 Wh/km. Lijkt me wel mooi voor LR AWD met aero's.

Op de terugweg de auto boos gemaakt.
Eens kijken hoe lang je de AP kunt negeren. Stuurtje, blauwe flikkering, sneller blauwe flikkering en dan gaan alle bellen af. Stuur toen toch maar overgenomen. Krijg ik daarna de melding dat AP voor deze rit niet meer aangezet kan worden 8)7 . Weet ik dat ook weer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hunkaroglu
Iemand al zijn banden laten vervangen? Ik zie absurde bedragen bij euromaster of kwikfit voor montage. Rond de 25 tot 30 euro per band. Daarnaast levert een simpele zoektocht op internet al gauw een verschil van 40 euro per band voor dezelfde band op. Hoe doen jullie dit? Vraag is meer richting de personen die het privé hebben aangeschaft. Neem aan dat de leaserijders daar zich niet druk om maken aangezien het door de LM wordt vergoed.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lampie1969
  • Laatst online: 20:21
Volgens mij is dat (25-30 euro) niet zo gekke prijs toch? Band van auto halen, band wisselen, balanceren en weer erop zetten.
Het verschil in prijs per band kan ook aan de versheid van de band liggen. Dit kun je zien aan de DOT code.
Eerste 2 cijfers geven de week aan, de 2e het jaar waarin de band geproduceerd is. Kwaliteit van de band gaat immers ook iets achteruit als hij opgeslagen ligt.
Aan de andere kant, als je ze toch in 1-1.5 jaar op rijdt is dat wellicht minder belangrijk en kun je zo besparen op de aanschaf.
Het kan natuurlijk ook zijn dat een bedrijf met minder marge genoegen neemt of ze gunstiger in heeft kunnen kopen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 00:34
Hunkaroglu schreef op zondag 24 mei 2020 @ 12:29:
Iemand al zijn banden laten vervangen? Ik zie absurde bedragen bij euromaster of kwikfit voor montage. Rond de 25 tot 30 euro per band. Daarnaast levert een simpele zoektocht op internet al gauw een verschil van 40 euro per band voor dezelfde band op. Hoe doen jullie dit? Vraag is meer richting de personen die het privé hebben aangeschaft. Neem aan dat de leaserijders daar zich niet druk om maken aangezien het door de LM wordt vergoed.
Zo absurd is dat toch niet. Als je iets nieuws komt kopen zullen ze een stuk minder rekenen, maar nu moet alles uit de handeling betaald worden. Op de nieuwe banden maken ze veel marge en daar kan dat half uurtje schroeven dan wel uit, nu niet.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • +3Henk 'm!

• DaCoTa
Inmiddels Premium Connectivity abonnement afgesloten. Werkte niet direct, duurde een uurtje tot de auto het doorhad.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hatsjoe
Hunkaroglu schreef op zondag 24 mei 2020 @ 12:29:
Ik heb de auto gekocht op mijn eigen bedrijf. Geen leaserijder met een all-in bedreg dus. Echter denk ik er wel iets makkelijker over aangezien ik de kosten zakelijk kan aftrekken.

Mijn winterbanden heb ik gekocht en laten wisselen bij de Euromaster. Voornamelijk aangezien Euromaster de Preferred Supplier is van Tesla. Ja, ze zijn iets duurder, maar 900 euro totaal bij Euromaster voor banden + wissel + opslag of 800 euro maar dan alles zelf moeten regelen. Dan ga ik wel voor het gemak en alles in 1 keer bij Euromaster. Denk dat dat ook is waar Euromaster op inspeelt.

Als je het echt zo goedkoop mogelijk wilt dan zou ik online de voordeligste verkoper zoeken voor de band die je wilt. Dan even rondbellen naar garages wat het kost om eigen banden te laten wisselen (voor 10-15 euro per band moet wel lukken) en dan de banden zelf opslaan in je schuur.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• marcelnam
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 05-06 10:03
Inspired schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 17:09:
[...]

dat doet hij dus wel als je in aanhangermodus rijd.. huidige snelheid bij activeren van TACC.
maar autosteer werkt dan dus niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hunkaroglu
Hatsjoe schreef op zondag 24 mei 2020 @ 13:43:
[...]

Ik heb de auto gekocht op mijn eigen bedrijf. Geen leaserijder met een all-in bedreg dus. Echter denk ik er wel iets makkelijker over aangezien ik de kosten zakelijk kan aftrekken.

Mijn winterbanden heb ik gekocht en laten wisselen bij de Euromaster. Voornamelijk aangezien Euromaster de Preferred Supplier is van Tesla. Ja, ze zijn iets duurder, maar 900 euro totaal bij Euromaster voor banden + wissel + opslag of 800 euro maar dan alles zelf moeten regelen. Dan ga ik wel voor het gemak en alles in 1 keer bij Euromaster. Denk dat dat ook is waar Euromaster op inspeelt.

Als je het echt zo goedkoop mogelijk wilt dan zou ik online de voordeligste verkoper zoeken voor de band die je wilt. Dan even rondbellen naar garages wat het kost om eigen banden te laten wisselen (voor 10-15 euro per band moet wel lukken) en dan de banden zelf opslaan in je schuur.
Ik ga niet opslaan. Alleen vervangen. Ik heb geen winterbanden en vind ik ook niet nodig in NL. Wellicht dat ik all season kan overwegen omdat ik misschien een keer naar Duitsland moet in de winter. Ik vind 10-15 euro idd ook normaal. Maar dacht ivm vervangen van de tpms ventielen en resetten ervan dat het iets meer kan zijn. Ik zal morgen even een lokale dealer bellen. Heb het idee dat Euromaster gewoon misbruik maakt omdat ze preferred supplier zijn en daarvoor natuurlijk ook extra kosten hebben gemaakt om preferred supplier te zijn. Daarnaast bestel ik mijn banden vaak online en die zijn ook gewoon nieuw en niet 2 jaar opgeslagen ofzo. Dat staat ook op hun website. Maar was meer benieuwd hoe jullie dat ervaren hebben bij Euromaster.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 06-06 11:35
Mijn premium connectiviteit is afgelopen. Een mobiele hotspot werkt voor Netflix, maar Spotify wil nog niet. Ik krijg de melding "Maak verbinding met WiFi en ab..." De rest valt niet te lezen.

Iemand een idee?

Ik ben met mijn eigen Spotify account ingelogd, en uitloggen en opnieuw inloggen werkt wel gewoon. Alleen ik kan dus niks afspelen.

[Voor 24% gewijzigd door pirke op 24-05-2020 14:21]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Inspired
marcelnam schreef op zondag 24 mei 2020 @ 13:44:
[...]

dat doet hij dus wel als je in aanhangermodus rijd.. huidige snelheid bij activeren van TACC.
maar autosteer werkt dan dus niet.
Ah. Wist ik niet. Op zich wel slim bedacht. Aangezien je met aanhanger vaker onder de limiet zit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hatsjoe
Hunkaroglu schreef op zondag 24 mei 2020 @ 14:02:
[...]

Ik ga niet opslaan. Alleen vervangen. Ik heb geen winterbanden en vind ik ook niet nodig in NL. Wellicht dat ik all season kan overwegen omdat ik misschien een keer naar Duitsland moet in de winter. Ik vind 10-15 euro idd ook normaal. Maar dacht ivm vervangen van de tpms ventielen en resetten ervan dat het iets meer kan zijn. Ik zal morgen even een lokale dealer bellen. Heb het idee dat Euromaster gewoon misbruik maakt omdat ze preferred supplier zijn en daarvoor natuurlijk ook extra kosten hebben gemaakt om preferred supplier te zijn. Daarnaast bestel ik mijn banden vaak online en die zijn ook gewoon nieuw en niet 2 jaar opgeslagen ofzo. Dat staat ook op hun website. Maar was meer benieuwd hoe jullie dat ervaren hebben bij Euromaster.
Vind zelf winterbanden ook niet nodig maar is helaas wel vereist wanneer ik op wintersport ga. Bandenopslag was voor mij ook een must omdat ik de banden niet in mijn schuur wil. Vandaar :)

Zover ik weet hoeven ze met de TPMS ventielen niks te doen. Ventielen kunnen ze optioneel vervangen (maar kost uiteraard extra), maar TPMS resetten gaat verder vanzelf (of is simpelweg een knopje indrukken in de auto om te resetten).

Zou als ik jou was dan gewoon ergens all-seasons bestellen en deze bij een kleinschalige lokale garage laten monteren. Ben je veel goedkoper uit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DaCoTa
lampie1969 schreef op zondag 24 mei 2020 @ 11:53:
Eens kijken hoe lang je de AP kunt negeren. Stuurtje, blauwe flikkering, sneller blauwe flikkering en dan gaan alle bellen af. Stuur toen toch maar overgenomen. Krijg ik daarna de melding dat AP voor deze rit niet meer aangezet kan worden 8)7 . Weet ik dat ook weer.
Ja, de strafmodus. Die krijg je ook als je teveel gas geeft op de autopilot. De grens weet ik niet, maar ik trok een keertje door tot boven de 150 en mocht daarna ook niet meer, tot de volgende rit :-)

[Voor 9% gewijzigd door DaCoTa op 24-05-2020 15:20]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• mkrmr
  • Laatst online: 14:31

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

DaCoTa schreef op zondag 24 mei 2020 @ 15:20:
[...]

Ja, de strafmodus. Die krijg je ook als je teveel gas geeft op de autopilot. De grens weet ik niet, maar ik trok een keertje door tot boven de 150 en mocht daarna ook niet meer, tot de volgende rit :-)
Inderdaad het strafbankje; als je boven de 160 komt is het ook over met de AP, en het gaat zo makkelijk als je ('s avonds of 's nachts ;)) 140 rijdt en even wil versnellen om rap in te halen, been there... :X

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Inspired
mkrmr schreef op zondag 24 mei 2020 @ 16:14:
[...]

Inderdaad het strafbankje; als je boven de 160 komt is het ook over met de AP, en het gaat zo makkelijk als je ('s avonds of 's nachts ;)) 140 rijdt en even wil versnellen om rap in te halen, been there... :X
Bij 150km/h is het toch echt afgelopen met de pret.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• KelvinX
  • Laatst online: 22:30
lampie1969 schreef op zondag 24 mei 2020 @ 11:53:
Gisteren dik 400km gereden heen en weer naar Maastricht.
Een gemiddelde van 152 Wh/km. Lijkt me wel mooi voor LR AWD met aero's.

Doe je gordel voor de gein eens los met AP aan ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• -Muncky-
-Muncky- schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 12:20:
Heeft er iemand tips om zonnebrandvlekken uit de lederen bekleding van de M3 te halen?
Mijn midden-armsteun en stoelbekleding zit onder witte vlekken...
Anyone?😥

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 17:28
Het is al zo lang droog dat mijn 3 vandaag vergeten was hoe hij regen moest wissen :?
Neurale netwerk in slaag gevallen oid. Vanmorgen stukje in de regen gereden. paar keer handmatig gewist, keertje handmatig op standje 1 gezet en weer terug naar auto, zelfs een reset gedaan met de 2 knoppen op t stuur, no way dat de druppels automatisch van het raam geveegd werden :?

Toen mijn zoontje opgehaald, bakkie gedaan en: de wissers deden het weer in de automatische stand :P
Blijft apart, zo'n rijdende computer :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TPA
  • Laatst online: 21:48

TPA

ESET official partner

ybos schreef op zondag 24 mei 2020 @ 20:18:
Het is al zo lang droog dat mijn 3 vandaag vergeten was hoe hij regen moest wissen :?
Neurale netwerk in slaag gevallen oid. Vanmorgen stukje in de regen gereden. paar keer handmatig gewist, keertje handmatig op standje 1 gezet en weer terug naar auto, zelfs een reset gedaan met de 2 knoppen op t stuur, no way dat de druppels automatisch van het raam geveegd werden :?

Toen mijn zoontje opgehaald, bakkie gedaan en: de wissers deden het weer in de automatische stand :P
Blijft apart, zo'n rijdende computer :P
Hahaha ik had hetzelfde...

ESET software nodig? Let me know 😄

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hatsjoe
KelvinX schreef op zondag 24 mei 2020 @ 19:28:
[...]

Doe je gordel voor de gein eens los met AP aan ;)
1x gedaan omdat mijn jas niet goed zat onder mijn gordel, schrok mij bijna een ongeluk. Alle toeters en bellen gingen af :+

Acties:
  • +2Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 00:56
Heb filmpje (nog) niet uitgekeken, maar dit past misschien bij jou? Ook geen 10 minuten lang filmpje, dus dan vind ik het altijd leuk om te zien :p

[Voor 7% gewijzigd door bottom line op 25-05-2020 00:04]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 06-06 11:35
pirke schreef op zondag 24 mei 2020 @ 14:18:
Mijn premium connectiviteit is afgelopen. Een mobiele hotspot werkt voor Netflix, maar Spotify wil nog niet. Ik krijg de melding "Maak verbinding met WiFi en ab..." De rest valt niet te lezen.

Iemand een idee?

Ik ben met mijn eigen Spotify account ingelogd, en uitloggen en opnieuw inloggen werkt wel gewoon. Alleen ik kan dus niks afspelen.
Iemand?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online
Misschien een open deur, maar je wifi in de auto gaat uit zodra je de auto in D zet; misschien dat hij daarom die melding geeft? Zodra je in D staat, opnieuw wifi activeren in de auto, dan maakt hij wel verbinding met je hotspot. Lijkt me dat het dan moet werken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• IceOnFire
  • Niet online
Ik heb precies hetzelfde, denk dat dat nog een bug is. Stream zelf normaal gesproken Spotify rechtstreeks van mn telefoon via bluetooth, vind de interface van Tesla wat beperkt en onhandig.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Caelorum
mrwolf schreef op maandag 25 mei 2020 @ 09:43:
[...]

Misschien een open deur, maar je wifi in de auto gaat uit zodra je de auto in D zet; misschien dat hij daarom die melding geeft? Zodra je in D staat, opnieuw wifi activeren in de auto, dan maakt hij wel verbinding met je hotspot. Lijkt me dat het dan moet werken?
En in dit kader: https://twitter.com/greentheonly/status/1264381885653889025

Acties:
  • 0Henk 'm!

• joeyjoey
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 05-06 11:11
Ik zit er aan te denken om mijn zakelijke Tesla Model 3 (op eenmanszaak) van de hand te doen. Heel spijtig, maar ik heb een ruimere auto nodig.

Algemene informatie:

Datum investeringsbeslissing (aanbetaling:) 12-Dec-2018
Datum aanschaf: 25-Feb-2019
Aanschafprijs: €51.626 ex btw, €62.467 incl btw (dit is incl de aanbetaling van 3k in 2018).
Afschrijving: 60 maanden
Restwaarde: €30.000
Huidige fiscale waarde (25 mei 2020): €46234 ex btw, €55.943 incl btw
Toegekende MIA n.a.v. investeringbeslissing in december 2018 ; €18.000 (36% van 50k) --> meegenomen in aangifte IB 2019.

Ik verwacht de auto te kunnen verkopen voor +- €55.000-€58.000 incl btw
Ik heb de btw (€10.841) teruggevraagd (want zakelijk) en heb hiervoor 2,7% btw betaald bij aangifte 2019.

A.s. vrijdag zit ik bij de accountant om eea. te bespreken, maar ik vroeg mij af of er meer van jullie een soortgelijke transactie hebben gedaan. Waar moet ik aan denken? Met name hoe de MIA te verrekenen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Landon
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 18:04
DaCoTa schreef op zondag 24 mei 2020 @ 15:20:
[...]

Auto naar de vluchtstrook, snel in P, daarna in D en je kan AP weer gebruiken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Inspired
Landon schreef op maandag 25 mei 2020 @ 10:08:
[...]

Werkt een reset ook niet? Kun je gewoon blijven rijden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hunkaroglu
Inspired schreef op maandag 25 mei 2020 @ 10:09:
[...]

Werkt een reset ook niet? Kun je gewoon blijven rijden.
Dat is een goede idd. Ben er ook benieuwd naar of dit kan. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hunkaroglu
joeyjoey schreef op maandag 25 mei 2020 @ 10:05:
Ik zit er aan te denken om mijn zakelijke Tesla Model 3 (op eenmanszaak) van de hand te doen. Heel spijtig, maar ik heb een ruimere auto nodig.

Algemene informatie:

Datum investeringsbeslissing (aanbetaling:) 12-Dec-2018
Datum aanschaf: 25-Feb-2019
Aanschafprijs: €51.626 ex btw, €62.467 incl btw (dit is incl de aanbetaling van 3k in 2018).
Afschrijving: 60 maanden
Restwaarde: €30.000
Huidige fiscale waarde (25 mei 2020): €46234 ex btw, €55.943 incl btw
Toegekende MIA n.a.v. investeringbeslissing in december 2018 ; €18.000 (36% van 50k) --> meegenomen in aangifte IB 2019.

Ik verwacht de auto te kunnen verkopen voor +- €55.000-€58.000 incl btw
Ik heb de btw (€10.841) teruggevraagd (want zakelijk) en heb hiervoor 2,7% btw betaald bij aangifte 2019.

A.s. vrijdag zit ik bij de accountant om eea. te bespreken, maar ik vroeg mij af of er meer van jullie een soortgelijke transactie hebben gedaan. Waar moet ik aan denken? Met name hoe de MIA te verrekenen...
Hier staat het een en ander in over MIA desinvesteringsbijtelling als je de auto binnen 5 jaar verkoopt. Neem aan dat je accountant dit ook weet. https://www.belastingdien...desinvesteringsbijtelling

Acties:
  • +6Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 00:34
Landon schreef op maandag 25 mei 2020 @ 10:08:
[...]

Wat kost zo’n boete ?

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • +4Henk 'm!

• MtC
In België: "Dit is een overtreding in vierde graad. U zal voor de politierechter moeten verschijnen en riskeert een geldboete van van 240 euro tot 3000 euro en een rijverbod voor een duur van ten minste acht dagen en ten hoogste vijf jaar."

Pagina: 1 ... 76 ... 82 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True