Dit vind ik dus echt mega interessant, en ik breek hem even op daarom.
revolution-nl schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 16:29:
[...]
Ik ga NOOIT meer terug naar een ICE en gezien de duitsers voorlopig geen antwoord hebben op de 3 en de Y denk ik niet deze overstap te maken.
Ik heb onlangs nog een ritje gemaakt en een gloednieuwe A4, ja het materiaal gebruik is hoogwaardiger, ja het voelt meer solide aan als je de deur dicht gooit, ja hij is stiller dan de 3 maar mennnn.... wat voelde het als een stap terug in de tijd.
Eens, inderdaad een verschrikkelijk matige kwaliteit/afwerking. Zelfs de die-hards op dit forum vervangen de sluiting/veren van de trunk/frunk en installeren rubbers om het wind kabaal te voorkomen.
De tesla heeft zoveel betere conveniënt tech, zoveel meer rij-beleving, de 3 is zoveel meer fun en communicatiever als je eens op een leuke kronkelweg terecht komt. De 3 is daarnaast meer dan een auto met de uitgebreide infotainment. Het gebeurt geregeld dat bij bezoek de kinderen direct lopen te jammeren dat ze in de Tesla willen gamen.
Hierop moet ik een net iets eerder post quoten waar ik het volledig mee eens ben
xos schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 12:35:
Grappig de verschillen in beleving van eigenaars. Ik heb nog nooit een auto gehad met zoveel bugs als de model 3. (...) Dus ironisch genoeg rij ik dus in een van de meest geavanceerde auto's van het moment met het minst aantal hulpmiddelen actief

.
Over de infotainment: ik heb liever een auto die rijdt dan een extra scheetkussen geluid. Maar ieder zijn ding. Ik had een iPad voor m’n kinderen gekocht als ze zo verslaafd waren (of een draai om de oren)
Als tech-freak loop ik graag voorop, Tesla sluit wat dat betreft een stuk beter aan dan de conservatieve old-auto merken waar je na 1 a 2 jaar alweer geïrriteerd bent door de gedateerde functionaliteiten en infotainment.
Eens, al begrijp ik dat ze daar voor infotainment tegenwoordig ook OTA updates doen. Hier loopt Tesla echt voorop!
Ik blijf het verbazend wekkend vinden hoeveel beter mijn auto is geworden sinds ik hem heb ontvangen

Eens, er wordt veel vooruitgang geboekt. Net als bij mijn nichtje van 4, die groeit een stuk harder dan ik. Toch is ze nog steeds maar half zo lang als ik.
Laten we inderdaad hopen dat ze binnenkort het software matige deel hebben opgelost. Als ze dan daarna de auto’s terug roepen om het windgeluid en de gammele onderdelen te vervangen, dan zijn we er al!
Heel vet! Deze had ik nog niet gezien. Veel autofabrieken gezien, maar deze is wel gaaf. Vraag me dan wel toch ergens af of ze niet een hardware probleem proberen op te lossen door software. Of zou dit het gewoon het “trainen” van de ML kunnen zijn en niet QA? Wat ik denk / hoop. Heeft iemand toevallig wat achtergrond over hoe ze fysieke QA/QC doen? Software correcties van hardware fouten blijft tricky zoals we van Boeing weten.
[
Voor 14% gewijzigd door
JohanB op 16-05-2020 00:26
]