Zie je dat niet in de app? Als ik een raam/ramen open heb staan verandert de optie 'Ventileren' in 'Sluiten'. Of registreert de auto dat niet als een open raam?PdeBie schreef op maandag 11 mei 2020 @ 07:31:
En gisteren was het bij mij zo ver.
Gisteren had ik het probleem dat mijn rechter raamportier op een kiertje stond toen ik aan kwam lopen.
Probleem is dat ik niet aan huis parkeer en met huidige Corona crisis minder vaak naar mijn auto loop dan normaal. Dus nu maar even dagelijks langs lopen om te checken. Weinig zin in dat de boel in regent of dat er ingebroken word.
@Eddos het was maar 1 raam en ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet gelijk in de app heb gecontroleerd. Was vooral flabbergasted dat hij open stond.
Er is een boel over geschreven op de Tesla forums over dit probleem, maar het lijkt er toch echt op dat dit user error is. Ik heb het ook tweemaal gehad, gelukkig bij droog weer, en kan niet uitsluiten dat ik of een andere passagier het knopje geraakt heeft bij openen van de deur om uit te stappen.PdeBie schreef op maandag 11 mei 2020 @ 07:31:
En gisteren was het bij mij zo ver.
Gisteren had ik het probleem dat mijn rechter raamportier op een kiertje stond toen ik aan kwam lopen.
Probleem is dat ik niet aan huis parkeer en met huidige Corona crisis minder vaak naar mijn auto loop dan normaal. Dus nu maar even dagelijks langs lopen om te checken. Weinig zin in dat de boel in regent of dat er ingebroken word.
Sowieso gebeurd het niet als de auto al geparkeerd is. Of het gebeurd meteen, of niet. Dus dagelijks teruglopen om te kijken lijkt me onnodig.
@PdeBie, wellicht de moeite waarde om de ramen even opnieuw in te leren / kalibreren. Volgens mij iets van helemaal naar beneden, ff vasthouden, helemaal naar boven, ff vasthouden oid. (google heeft vast het antwoord
).
Dan is de kans dat dit nog een keer gebeurd sowieso weer wat kleiner
Ik heb het maar 1x mee gemaakt, maar dat was 'user error'. Een collega was aan het klungelen met de ontgrendeling en heeft waarschijnlijk eerst het raam een stukje nar beneden gedaan
Dan is de kans dat dit nog een keer gebeurd sowieso weer wat kleiner
Ik heb het maar 1x mee gemaakt, maar dat was 'user error'. Een collega was aan het klungelen met de ontgrendeling en heeft waarschijnlijk eerst het raam een stukje nar beneden gedaan
[ Voor 24% gewijzigd door Smobbo op 11-05-2020 10:43 ]
Eergisteren heb ik de laatste update geinstalleerd (2020.12.11.1)
en gisteren ging mijn alarm opeens af (niet de sentry mode die gebruik ik niet), maar ik kreeg een berichtje vanuit de app dat mijn alarm was afgegaan. (mijn vriendin zei ook: oww ik hoorde al een alarm op de parkeerplek)
ik naar de auto toe, maar niks te zien, ook geen melding toen ik instapte, dus echt geen idee ???
hoe werkt dat alarm? als bv iemand ook te hard tegen de auto duwt ofzo? (want ik heb geen schade van een andere auto)
en gisteren ging mijn alarm opeens af (niet de sentry mode die gebruik ik niet), maar ik kreeg een berichtje vanuit de app dat mijn alarm was afgegaan. (mijn vriendin zei ook: oww ik hoorde al een alarm op de parkeerplek)
ik naar de auto toe, maar niks te zien, ook geen melding toen ik instapte, dus echt geen idee ???
hoe werkt dat alarm? als bv iemand ook te hard tegen de auto duwt ofzo? (want ik heb geen schade van een andere auto)
Waarschijnlijk zit er een vlieg in je auto. Het is nogal gevoelig.HenkS schreef op maandag 11 mei 2020 @ 10:57:
HenkS schreef op maandag 11 mei 2020 @ 10:57:
Geinig filmpje. Ik heb ook nog niet door waarom hij een enkele keer af gaat. In mijn geval lag het iig 2x aan een vlieg in de auto.
Ook grappig om te zien dat ze niet door hebben dat de kaart NFC is en dus onder de camera gehouden moet worden tegen een ontvanger in de B-pilaar, ipv tegen de camera zelf.
Dit wisten de mannen van Euromaster bij de bandenwissel ook niet, die proberen hem tegen de camera aan te houden en zeggen dan dat die kaart maar matig werkt
M'n vriendin dacht hetzelfdeSmobbo schreef op maandag 11 mei 2020 @ 11:31:
[...]
Geinig filmpje. Ik heb ook nog niet door waarom hij een enkele keer af gaat. In mijn geval lag het iig 2x aan een vlieg in de auto.
Ook grappig om te zien dat ze niet door hebben dat de kaart NFC is en dus onder de camera gehouden moet worden tegen een ontvanger in de B-pilaar, ipv tegen de camera zelf.
Dit wisten de mannen van Euromaster bij de bandenwissel ook niet, die proberen hem tegen de camera aan te houden en zeggen dan dat die kaart maar matig werkt...
Goedemiddag,
Ik heb vorig weekend mijn Model 3 (Lease) in ontvangst genomen. Echter heb ik mijn twijfels of de auto wel juist gekoppeld is aan mijn account. Daarom wil ik graag de vraag stellen aan de Zakelijke leasers hier, of zij alleen de auto in de App zien, maar niet in de browser. Dat is namelijk bij mij het geval.
Een collega van mij kan namelijk wél de auto in de browser zien in zijn account.
Ik vraag me af bij wie van ons twee hij juist geconfigureerd is.
Hoor het graag!
Ik heb vorig weekend mijn Model 3 (Lease) in ontvangst genomen. Echter heb ik mijn twijfels of de auto wel juist gekoppeld is aan mijn account. Daarom wil ik graag de vraag stellen aan de Zakelijke leasers hier, of zij alleen de auto in de App zien, maar niet in de browser. Dat is namelijk bij mij het geval.
Een collega van mij kan namelijk wél de auto in de browser zien in zijn account.
Hoor het graag!
Verschilt van LM tot LM. Ik kan bijv. in de app en op de website zien, maar ik kan bijv. ook nog steeds FSD aanschaffen, wat bij de meesten is afgeschermd.TactfulRanger schreef op maandag 11 mei 2020 @ 13:11:
[...] Hoor het graag!
Volgens mij is het wel redelijk standaard om zowel in de browser als de app te kunnen zien.
Ik zie mijn auto idd ook alleen in de App... op de website is niets te zien behalve de supercharger geschiedenis... (LM = Hitachi)TactfulRanger schreef op maandag 11 mei 2020 @ 13:11:
Goedemiddag,
Hoor het graag!
Ah dat is exact hetzelfde als ik heb! Bij de geschiedenis staat ook een hele mooie knop "Betaalmethode toevoegen", maar als ik hier op klik kom ik terug op de Account Homepage... Ik kan dus geen betaalgegevens toevoegen voor te superchargen. Hoe ga jij hier mee om? Of kun jij wel een methode koppelen?Da_Vinz schreef op maandag 11 mei 2020 @ 13:33:
[...]
Ik zie mijn auto idd ook alleen in de App... op de website is niets te zien behalve de supercharger geschiedenis... (LM = Hitachi)
Ik heb een tijd geleden wel m'n credit card kunnen koppelen.. maar ik zie het nu zo snel niet meer terug in mijn account...TactfulRanger schreef op maandag 11 mei 2020 @ 13:35:
[...]
Ah dat is exact hetzelfde als ik heb! Bij de geschiedenis staat ook een hele mooie knop "Betaalmethode toevoegen", maar als ik hier op klik kom ik terug op de Account Homepage... Ik kan dus geen betaalgegevens toevoegen voor te superchargen. Hoe ga jij hier mee om? Of kun jij wel een methode koppelen?
Ik heb ook een Tesla Model 3 besteld, is er iemand hier met FSD? zo ja, is het die 6500 euro waard?
Vegan for a better world ||| De Belangrijkste Toespraak Die Je Ooit Zal Horen ||| Durf jij je consumptie van dierlijke producten te verdedigen?
Ik heb FSD aangevinkt op de optielijst van mijn lease Model3. Ik zou zeggen dat het op dit moment nog wat veel geld is voor de opties die je er voor krijgt. Je hebt effectief extra het van baan verwisselen tijdens autopilot gebruik en Navigate-on-Autopilot. Vooral de 1e vind ik erg handig, maar of het het geld waard is, vraag ik me af.yakmak schreef op maandag 11 mei 2020 @ 13:47:
Ik heb ook een Tesla Model 3 besteld, is er iemand hier met FSD? zo ja, is het die 6500 euro waard?
Je hebt ook nog Smart Summon en autopark, maar beiden zijn niet bruikbaar genoeg (regels Europa?) om meerwaarde te zijn.
Ik heb FSD vooral omdat het kon en ik de toekomstige meerwaarde hoop te ervaren. Misschien binnenkort automatisch verwerken van stoplichten?
Look behind you! A three headed monkey!
Is vaker langsgekomen, zoek even in het topic op FSD. Ik heb er eerder al een aantal keer wat over gezegd.yakmak schreef op maandag 11 mei 2020 @ 13:47:
Er zou wellicht een abonnement komen van FSD. Misschien daarop wachten en dan een maand testen.yakmak schreef op maandag 11 mei 2020 @ 13:47:
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
De afweging die je ook moet maken is of jij hem echt zelf hebt besteld en betaald, of dat je hem via lease hebt. Via lease betaal je elke maand een flink stuk extra voor wat extra gemak de komende 4/5 jaar, daarna kan jij waarschijnlijk door naar een nieuwe auto. Is het die 6500 euro tijdens die 4/5 jaar afbetalen dan waard geweest...?yakmak schreef op maandag 11 mei 2020 @ 13:47:
Als je hem echt zelf hebt betaald en er bijvoorbeeld 10-15 jaar mee door wil, dan betaal je nu een bepaalde prijs en heb je ook in jaar 8, 9 en 10 nog allemaal ontwikkelingen en wordt alles steeds beter - voor zoverre jouw auto met jouw hardware-versie het ondersteunt. In hoeverre het echt beter kan worden met de hardware die jij nu hebt op Model Year 2020 is daarmee ook een vraag, als er straks een radar in de achterbumper komt voor betere FSD en jij die niet hebt, tja... Net als de mensen met een Model S die een verouderde CPU hebben en daardoor niet de leuke dashcam-features (en überhaupt ingebouwde camera's) heeft die een Model 3 wel heeft.
Bambu Lab P1S Combo
Dan bevestigd dat wat ik al dacht, geen FSD erbij nemen.
Dat van dat abbo wist i neit, dat ga ik in de gaten houden.
Het is inderdaad een leasebak en ik vind het momenteel dat bedrag niet waard. Maar ik was benieuwd of er iemand was die mij kon overtuigen dat het het geld wel waard is.
Het is inderdaad een leasebak en ik vind het momenteel dat bedrag niet waard. Maar ik was benieuwd of er iemand was die mij kon overtuigen dat het het geld wel waard is.
Vegan for a better world ||| De Belangrijkste Toespraak Die Je Ooit Zal Horen ||| Durf jij je consumptie van dierlijke producten te verdedigen?
Het gaat waarschijnlijk wel op 1 Juni duurder worden.yakmak schreef op maandag 11 mei 2020 @ 15:02:
Als er één ding is waar ik me groen, geel en blauw tegelijk aan erger bij de AP, is het het opnieuw moeten activeren van de AP telkens je van baanvak wisselt. En op middenvakkleven staan in België zware boetes.MrScratch schreef op maandag 11 mei 2020 @ 14:04:
[...]
Ik heb FSD aangevinkt op de optielijst van mijn lease Model3. Ik zou zeggen dat het op dit moment nog wat veel geld is voor de opties die je er voor krijgt. Je hebt effectief extra het van baan verwisselen tijdens autopilot gebruik en Navigate-on-Autopilot. Vooral de 1e vind ik erg handig, maar of het het geld waard is, vraag ik me af.
--handige links mogen niet van de mods--
Idem... Maar ze moeten het toch op een manier irritant maken, zodat je FSD zou kopenMtC schreef op maandag 11 mei 2020 @ 16:02:
[...]
Als er één ding is waar ik me groen, geel en blauw tegelijk aan erger bij de AP, is het het opnieuw moeten activeren van de AP telkens je van baanvak wisselt. En op middenvakkleven staan in België zware boetes.
EX30 Ultra Twin Performance
Behalve als je (erg) veel km op de snelweg aflegtyakmak schreef op maandag 11 mei 2020 @ 15:02:
Zelfs dan (met het ontbreken van de functies die in Amerika wel mogen) is het het geld nog wel waard.
Lol, that's the whole point. Zonder FSD heb je lane keeping en TACC, geen andere dingen.MtC schreef op maandag 11 mei 2020 @ 16:02:
[...]
Als er één ding is waar ik me groen, geel en blauw tegelijk aan erger bij de AP, is het het opnieuw moeten activeren van de AP telkens je van baanvak wisselt. En op middenvakkleven staan in België zware boetes.
No shit Sherlock, really?DaCoTa schreef op maandag 11 mei 2020 @ 16:51:
[...]
Lol, that's the whole point. Zonder FSD heb je lane keeping en TACC, geen andere dingen.
(Oh ja, I forgot, ik zit op t.net waar ironie meestal compleet verloren gaat)
Hier een collega die z’n auto wel op de site kan zien, maar ik kan hem ook niet zien op de site. Wel in de app uiteraard. Mobile Service heeft me doorgestuurd naar de e-mail van AccountSupportEMEA, maar die negeren al m’n e-mails. Zelfs toen m’n app toegang was verdwenen kreeg ik geen response, uiteidelijk heeft de US Tesla Chat het toen gefixt.TactfulRanger schreef op maandag 11 mei 2020 @ 13:11: Daarom wil ik graag de vraag stellen aan de Zakelijke leasers hier, of zij alleen de auto in de App zien, maar niet in de browser. Dat is namelijk bij mij het geval.
Hoor het graag!
Wen er maar aan ;-)
Iemand enig idee wat het "front left safety restraint system" is? Sinds de update naar 12.11.2 krijg ik een foutmeldig die niet weggaat na een reboot
https://teslaownersonline...tem-fault%E2%80%9D.12015/DeFeCt schreef op maandag 11 mei 2020 @ 19:27:
Iemand enig idee wat het "front left safety restraint system" is? Sinds de update naar 12.11.2 krijg ik een foutmeldig die niet weggaat na een reboot
Waarschijnlijk ergens een kabeltje @DeFeCt of los. Hoop dat ze het snel kunnen vinden bij het SeC.
[ Voor 3% gewijzigd door CyBeRSPiN op 11-05-2020 19:34 ]
Heb ik ook sinds een paar weken. Heb maar even een bezoekje van de mobile service gepland. Lijkt me, in mijn geval veroorzaakt door een update, of omdat ik "makkelijk instappen" gebruik.DeFeCt schreef op maandag 11 mei 2020 @ 19:27:
Als FSD opeens geen phantom brakes meer zou hebben of als je dan je handen wel van het stuur mag houden zou ik er misschien €500 voor over hebben maar geen euro meer.yakmak schreef op maandag 11 mei 2020 @ 13:47:
Afgelopen weekend ook weer op autopilot en we rijden op de a12 vanuit Den Haag richting Utrecht. Voor de tweede keer onder de brug na afslag Zevenhuizen een phantom brake. Vrij fors.
Vrouw weer boos en wilde niet meer dat ik AP aan zou zetten.
Het werkt allemaal grappig voor een leuk systeem, maar op dit moment zorgt het vaker voor problemen dat dat het je uit situaties “redt”.
Laatst dacht iemand dat ik een brake test deed bij hem, toen AP ook weer plots remde. Direct ruzie op de snelweg.
Ik irriteer mij meer aan het druk uitoefenen op het stuur iedere 15 seconden.MtC schreef op maandag 11 mei 2020 @ 16:02:
[...]
Maar dat heb je met FSD nog steeds...
Gebruik dan tip in onderstaand filmpje (5.35) voor de ideale houding tijdens AP.BlakHawk schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 14:10:
[...]
Ik irriteer mij meer aan het druk uitoefenen op het stuur iedere 15 seconden.
YouTube: YouTube
Irriteert het je of erger je je eraan?BlakHawk schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 14:10:
[...]
Herkenbaar, ding blijft maar piepen, je kan niet rustig meer een slokje water nemen.BlakHawk schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 14:10:
[...]
[ Voor 21% gewijzigd door wootahH op 12-05-2020 14:39 ]
Ik heb FSD, maar als ik mijn M3 opnieuw zou bestellen zou dit zeker zonder deze optie zijn. Werkt niet goed (genoeg) en ik heb er onvoldoende vertrouwen in. Ik had vooraf meer onderzoek moeten doen naar de stand van zaken, want had ik dit geweten had ik de optie ook vorig jaar niet besteld (eigen fout dus).yakmak schreef op maandag 11 mei 2020 @ 13:47:
Het probleem is dat op veel fora (incl. hier) je geen oprechte reviews krijgt maar veel fan praat. Ik had weleens van phantom breaks gehoord, maar niet dat het zo erg zou zijn. Plus, dat sommige mensen dan een definitie spel achteraf gaan doen "ja maar, als hij remt omdat hier vroeger een andere snelheid gold dan is dat geen phantom break, dat is een outdated kaart" (als slechts 1 van de voorbeelden) . I don't care! Remmen waar dat niet hoeft = phantom break. En dat doet hij meerdere keer per 100km en dat is belachelijkBananeman schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 14:45:
[...]
Ik heb FSD, maar als ik mijn M3 opnieuw zou bestellen zou dit zeker zonder deze optie zijn. Werkt niet goed (genoeg) en ik heb er onvoldoende vertrouwen in. Ik had vooraf meer onderzoek moeten doen naar de stand van zaken, want had ik dit geweten had ik de optie ook vorig jaar niet besteld (eigen fout dus).
@yakmak Ik durf al nauwelijks meer op TACC te rijden, omdat er nog veel te veel fouten in de software zitten, laat staan FSD. Dit heeft nog jaren nodig, als het dan werkt zou je het aan kunnen zetten is mijn advies
Zo rij ik, maar dat vindt ze niet genoeg, sinds laatste update gaat ze continu af als je op deze manier een beetje te dicht in de buurt van een lijn komt (niet op AP)Dennismatt schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 14:18:
[...]
Gebruik dan tip in onderstaand filmpje (5.35) voor de ideale houding tijdens AP.
YouTube: YouTube
Dat lijkt me een user error, zulke lage bruggen hebben ze niet in de US, dus dan kun je daar in NL ook beter niet onderdoor rijden. Eigen foutBlakHawk schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 14:05:
[...]
Afgelopen weekend ook weer op autopilot en we rijden op de a12 vanuit Den Haag richting Utrecht. Voor de tweede keer onder de brug na afslag Zevenhuizen een phantom brake. Vrij fors.
[ Voor 32% gewijzigd door JohanB op 12-05-2020 15:27 ]
Same here. Zelfs alleen TACC voelt niet goed, idd vanwege phantom braking. Bij iedere software update hoop ik dat het volledig verholpen is, maar tot dusver iedere keer teleurgesteld. Dus rijd ik meestal maar gewoon zelf. Phantom brakes op een lege snelweg geven al weinig tot geen vertrouwenJohanB schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 15:05:
[...]
Ik durf al nauwelijks meer op TACC te rijden, omdat er nog veel te veel fouten in de software zitten, laat staan FSD. Dit heeft nog jaren nodig, als het dan werkt zou je het aan kunnen zetten is mijn advies
Ik kan het zelf nog wel redelijk handelen, maar mijn vrouw klaagt dat een forse remactie, gevolgd door een gas respons van mij, op haar hoofd slaat (direct hoofdpijn triggered).JohanB schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 15:05:
@yakmak Ik durf al nauwelijks meer op TACC te rijden, omdat er nog veel te veel fouten in de software zitten, laat staan FSD. Dit heeft nog jaren nodig, als het dan werkt zou je het aan kunnen zetten is mijn advies
Op B wegen is het helemaal onwerkbaar, iedere bocht naar rechts, met auto's als tegenligger zorgt voor remacties. Drama...
Zoals gezegd, voor €500 zou ik voor de grap FSD overwegen, maar 6500? No way.
Iedere prijsverhoging hierna vind ik lachwekend.
Uit principe zou ik het al niet overwegen.
Met abonnementen zou ik er 50 euro per vakantie voor over hebben, maar niet meer dan dat.
Het leuke hierbij is dat mijn auto al FSD hardware heeft, je kunt wat aan mij verdienen, maar zeker niet de prijsstelling die er nu ligt, laat staan een verhoging daarop!
Maakt mij niet uit hoor, ik mis het niet... Ik heb ook geen inkomsten uit klanten nodig
Is dat niet bij elke autofabrikant?BlakHawk schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 15:49:
[...]
Het leuke hierbij is dat mijn auto al FSD hardware heeft, je kunt wat aan mij verdienen, maar zeker niet de prijsstelling die er nu ligt, laat staan een verhoging daarop!
Maakt mij niet uit hoor, ik mis het niet... Ik heb ook geen inkomsten uit klanten nodig
Ze hebben overal de hardware al voorzien, alleen kies je zelf of je optie neemt of niet.
Dan krijg je in plaats van het knopje voor parkeersensoren, een loze knop. Als je de optie van achtercamera niet pakt, dan gaat je multimediascherm niet op achteruitmodus, geen trekhaak, ....
Allemaal dingen die je achteraf nog steeds kan erin zetten.
In veel mindere mate als bij Tesla.bottom line schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 15:54:
[...]
Is dat niet bij elke autofabrikant?
Ze hebben overal de hardware al voorzien, alleen kies je zelf of je optie neemt of niet.
Dan krijg je in plaats van het knopje voor parkeersensoren, een loze knop. Als je de optie van achtercamera niet pakt, dan gaat je multimediascherm niet op achteruitmodus, geen trekhaak, ....
Allemaal dingen die je achteraf nog steeds kan erin zetten.
Punt blijft, je zou wat extra's aan mij kunnen verdienen, maar niet met huidige absurde prijzen.
Voor 6500 euro koop ik bij wijze van spreken een tweede auto erbij!
Tja, het is en blijft software. En dan spreek je ook maar over het loon van 1 maand voor een programmeur voor die €6.500.BlakHawk schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 16:28:
[...]
In veel mindere mate als bij Tesla.
Punt blijft, je zou wat extra's aan mij kunnen verdienen, maar niet met huidige absurde prijzen.
Voor 6500 euro koop ik bij wijze van spreken een tweede auto erbij!
Adobe Photoshop / Acrobat / autocad vind ik ook absurd wat ze ervoor vragen. Als de prijzen daarvan 4x lager lagen, hebben ze mij ook als klant
Maar ik heb wel FSD.
Toch apart dat het altijd weer dezelfde personen zijn die overal last van hebben. Nee, TACC werkt niet feilloos maar ik (en vele andere hier) gebruiken het elke dag met veel plezier. Af en toe een phantom brake ja, maar 9/10x op dezelfde plek waardoor ik eigenlijk nog nooit echt verrast ben.
Natuurlijk mag kritiek, maar eindeloos hetzelfde herhalen door dezelfde personen is erg vermoeiend.
Natuurlijk mag kritiek, maar eindeloos hetzelfde herhalen door dezelfde personen is erg vermoeiend.
Het is een hoop geld ja, klopt helemaal. Maar ik denk dat je niet beseft hoeveel tijd en geld het kost om software te schrijven en ontwikkelen. De software is in de Tesla waarschijnlijk het duurste stukje van de ontwikkeling van de auto.bottom line schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 17:08:
[...]
Tja, het is en blijft software. En dan spreek je ook maar over het loon van 1 maand voor een programmeur voor die €6.500.
Adobe Photoshop / Acrobat / autocad vind ik ook absurd wat ze ervoor vragen. Als de prijzen daarvan 4x lager lagen, hebben ze mij ook als klant
Maar ik heb wel FSD.
Het is niet prefect, klopt. Maar als je naar Google kijkt, die heeft inmiddels veelvoud aan geld in self-driving auto's gestopt en die zijn er nog lang niet.
Eens, forum staat er inmiddels vol mee. Mijn ervaring met de auto is dat ik elke keer dat ik in de auto stap dit nog steeds met een glimlach op mijn gezicht doe. Ik zou zonder twijfel nog steeds dezelfde auto bestellen, de rijervaring wordt door geen enkele andere auto evenaart in deze prijsklasse.Malt007 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 17:15:
Toch apart dat het altijd weer dezelfde personen zijn die overal last van hebben. Nee, TACC werkt niet feilloos maar ik (en vele andere hier) gebruiken het elke dag met veel plezier. Af en toe een phantom brake ja, maar 9/10x op dezelfde plek waardoor ik eigenlijk nog nooit echt verrast ben.
Ja er zijn nadelen, ook ik was enigszins teleurgesteld in de AP maar er zijn zoveel andere zaken die dit goedmaken.
Hier kan ik me ook in vinden. Het is vrij voorspelbaar wat op dit moment de problemen zijn, wanneer hij afremt en ben daardoor ook zelden verrast. Ik zou nu weer FSD erbij bestellen, geeft me zoveel meer rust op lange ritten.Malt007 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 17:15:
Met 2020.12.11.1 lijkt het weer wat rustiger te zijn met piepjes overigens, dit is meer zoals het oude gedrag. Mijn ervaring is dat er genoeg tijd is om even een flesje water te pakken en wat te drinken, voordat hij gaat piepen ben je wel een 30 seconden verder.
Maar kan me ook voorstellen dat het voor passagiers heftiger voelt dan de berijder. Helemaal als het hoofdpijn veroorzaak, zit je in een lastig parket.
Grappig genoeg veroorzaakte de CC (niet traffic aware, alleen snelheid vasthouden) van mijn vorige auto (Volvo), misselijkheid bij mijn vrouw als ze passagier was. Daar heeft ze als ik de TACC van de Tesla gebruik weer geen last van.
[ Voor 15% gewijzigd door DaCoTa op 12-05-2020 17:54 ]
Nag time voor handjes is inderdaad 30s tegenwoordig (al een maand of 8 overigens). Dat is IMO eigenlijk te lang, maar soms wel prettig, zoals als je je zonnebril wil pakken oid.
In het kader van ‘tijd over, tijd om te gaan rommelen’ heb ik eens zitten kijken naar het gebruiken van de Flic 2 die ik een tijdje geleden gekocht heb.
Dit is een knopje waarmee je van alles kan triggeren, maar in combinatie met iOS is het erg beperkt.
Dus maar eens een oude android telefoon uit de la gehaald, android 10 (LineageOS) erop en aan de slag. De telefoon blijft voortaan ingeplugd in een kastje liggen.
Tasker met de tesla plug-in, de tesla app en de flic app werken goed samen.
Nu heb ik dus 2 knopjes in huis. 1 in de gang die de Laadpoort ontgrendeld en 1 in de woonkamer die de verwarming/airco aanzet. Toch makkelijker dan roepen tegen je horloge of je telefoon pakken en klikken.
Aanrader voor mensen die graag eindeloos blijven prutsen om iets net ff wat beter te krijgen
Dit is een knopje waarmee je van alles kan triggeren, maar in combinatie met iOS is het erg beperkt.
Dus maar eens een oude android telefoon uit de la gehaald, android 10 (LineageOS) erop en aan de slag. De telefoon blijft voortaan ingeplugd in een kastje liggen.
Tasker met de tesla plug-in, de tesla app en de flic app werken goed samen.
Nu heb ik dus 2 knopjes in huis. 1 in de gang die de Laadpoort ontgrendeld en 1 in de woonkamer die de verwarming/airco aanzet. Toch makkelijker dan roepen tegen je horloge of je telefoon pakken en klikken.
Aanrader voor mensen die graag eindeloos blijven prutsen om iets net ff wat beter te krijgen
De nag leek met de 2020.8.?? versie wat nerveuzer te zijn. Ik kreeg met die versie veel vaker nag piepjes, terwijl ik meestal genoeg hang aan het stuur om geen nags te krijgen. Nu lmet 2020.12.xx lijkt dat weer voldoende te zijn.Caelorum schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 18:13:
Nag time voor handjes is inderdaad 30s tegenwoordig (al een maand of 8 overigens). Dat is IMO eigenlijk te lang, maar soms wel prettig, zoals als je je zonnebril wil pakken oid.
AccountSupportEMEA is een farce, die mailbox gaat direct een digitaal archief in zo lijkt het.Remz schreef op maandag 11 mei 2020 @ 18:50:
[...]
Hier een collega die z’n auto wel op de site kan zien, maar ik kan hem ook niet zien op de site. Wel in de app uiteraard. Mobile Service heeft me doorgestuurd naar de e-mail van AccountSupportEMEA, maar die negeren al m’n e-mails. Zelfs toen m’n app toegang was verdwenen kreeg ik geen response, uiteidelijk heeft de US Tesla Chat het toen gefixt.
Wen er maar aan ;-)
Mijn FSD is, na 6 weken, nog steeds niet geleverd en dat is op z’n zachtst gezegd ongeveer net zo schandalig. Wel betalen voor een optie van €6500, maar niet leveren. Moet je eens proberen in een andere branche
Morgen mag ik m’n auto naar Tesla brengen voor de reparatie van schades in de lak en het vocht in de beide (!!) koplampen. Ben erg benieuwd wat de kwaliteit is die ze gaan opleveren, het detailen van auto’s is een van m’n hobbies dus ik ben misschien wel iets te kritisch, maar delen moeten echt opnieuw gespoten en dat is altijd shit..
Bericht hierboven
Ik gebruik het graag, maar die phantom brake momenten schrik ik elke keer weer van. Dat doet écht zwaar af aan het plezier dat ik uit het rijden met de auto haal. We mogen gezamenlijk best eens toegeven dat dit een niet welkome tekortkoming is.Malt007 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 17:15:
Het gebeurt telkens op dezelfde plek en/of onder dezelfde omstandigheden: ja leuk, maar het hoort niet. De software pakt een signaal verkeerd op of verwerkt het verkeerd en handelt ernaar. Zou niet moeten..
Bericht hierboven
Ik hoop dat het opgelost wordt, maar mijn ervaring met de SeC is dat ze technische problemen goed oplossen en cosmetische problemen snel ‘binnen de norm’ vinden.Floor-is schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 06:58:
[...]
AccountSupportEMEA is een farce, die mailbox gaat direct een digitaal archief in zo lijkt het.
Mijn FSD is, na 6 weken, nog steeds niet geleverd en dat is op z’n zachtst gezegd ongeveer net zo schandalig. Wel betalen voor een optie van €6500, maar niet leveren. Moet je eens proberen in een andere branche
Morgen mag ik m’n auto naar Tesla brengen voor de reparatie van schades in de lak en het vocht in de beide (!!) koplampen. Ben erg benieuwd wat de kwaliteit is die ze gaan opleveren, het detailen van auto’s is een van m’n hobbies dus ik ben misschien wel iets te kritisch, maar delen moeten echt opnieuw gespoten en dat is altijd shit..
Een vent die ik daar sprak kwam bij BMW vandaan en gaf gewoon aan dat de norm bij tesla op dat gebied gewoon lager ligt.
Voor een zelflerend systeem hoort het toch na 6 maanden niet nog steeds op dezelfde punten mis te gaan?Floor-is schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 07:05:
[...]
Ik gebruik het graag, maar die phantom brake momenten schrik ik elke keer weer van. Dat doet écht zwaar af aan het plezier dat ik uit het rijden met de auto haal. We mogen gezamenlijk best eens toegeven dat dit een niet welkome tekortkoming is.
Het gebeurt telkens op dezelfde plek en/of onder dezelfde omstandigheden: ja leuk, maar het hoort niet. De software pakt een signaal verkeerd op of verwerkt het verkeerd en handelt ernaar. Zou niet moeten..
Soms vraag ik mij af of men wel iets doet met verzonden feedback.
Daar doen ze echt niks mee.BlakHawk schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 07:47:
[...]
Voor een zelflerend systeem hoort het toch na 6 maanden niet nog steeds op dezelfde punten mis te gaan?
Soms vraag ik mij af of men wel iets doet met verzonden feedback.
Als detailer ga je nooit tevreden zijn met Tesla. Normen liggen heel anders dan de jouwe!Floor-is schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 06:58:
[...]
AccountSupportEMEA is een farce, die mailbox gaat direct een digitaal archief in zo lijkt het.
Jij staat al lang op de zwarte lijst bij Tesla. 😉BlakHawk schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 07:55:
[...]
Ik blijf iedere phantom brake feedback verzenden
Geeft niet, vice versa 🤣Inspired schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 07:57:
[...]
Jij staat al lang op zwarte lijst bij Tesla. 😉
Ze mogen hem terugkopen voor €70K
Als we Elon moeten geloven wil hij ze allemaal terug hebben...
Sinds ik op 12.11.2 zit lukt one pedal driving bijna nooit meer, ik heb het idee dat ze het regeneratief remmen echt drastisch hebben teruggeschroefd, heb al eens de settings veranderd en weer terug gezet, maar dat hielp helaas niks. Meer mensen die dit ervaren?
Dit jaar verwacht ik de full rewrite van Autopilot, hoop dat de phantom brakes daarom verbeterd zijn 
Ook de herkenning van verkeersborden kijk ik naar uit, maar hoop dat de onderbord herkenning dan ook actief is met de tijden waarin het geldt, vast niet : P
Ook de herkenning van verkeersborden kijk ik naar uit, maar hoop dat de onderbord herkenning dan ook actief is met de tijden waarin het geldt, vast niet : P
Snelheden werken nu prima toch? (Afgezien van stukken die al tijden niet kloppen.)
[ Voor 45% gewijzigd door Inspired op 13-05-2020 08:39 ]
Wat zijn je tips? En eindig je niet altijd met je voet gewoon op het gaspedaal, zodat de TACC eigenlijk niks doet? Ik kan het nog niet helemaal inschatten, maar zet hem tegenwoordig maar uit bij:DaCoTa schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 17:52:
[...]
Hier kan ik me ook in vinden. Het is vrij voorspelbaar wat op dit moment de problemen zijn, wanneer hij afremt en ben daardoor ook zelden verrast.
- een wat lagere brug/bord
- zon tegen
- een afrit of parallel weg dicht langs de snelweg
- een bocht in de weg
- snelheid aangepast in de laatste 12 maanden
- als je van baan wisselt
- als je van A-route wisselt
- op 50 wegen
- op 80 wegen
- als ik een afrit afrij
TACC doet het gewoon niet en dat is irritant. Punt. Dat sommige mensen dat slikken omdat het een gave auto is, fine.
Als iemand dan hier vraagt om FSD te kopen, nadat de eindeloze reeks aan problemen met TACC/AP/FSD hier tot in den treuren zijn herhaald inderdaad, dan moet je dat kunnen aanhalen voor zo'n persoon om goed ingelicht te zijn, toch? We willen niet nog iemand erbij op dit forum die een kat in de zak heeft gekocht.Malt007 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 17:15:
Yes bij mij ook rijgedrag veranderd. Maar one pedal lukt nog wel. Zag het ook al voorbij komen op TMC. Maar die gaven al aan bij 2020.12.5 (die heb ik geskipped omdat auto kapot was). Welk model heb je? Ik lijk het vooral bij P rijders te lezen.DeFeCt schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 08:12:
Sinds ik op 12.11.2 zit lukt one pedal driving bijna nooit meer, ik heb het idee dat ze het regeneratief remmen echt drastisch hebben teruggeschroefd, heb al eens de settings veranderd en weer terug gezet, maar dat hielp helaas niks. Meer mensen die dit ervaren?
Bij mij wisselt het nog steeds erg en klopt vaak niet, maar niet regelmatig dezelfde routes, dus geen idee of het oude en of nieuwe foute stukken zijn. Maakt voor mij ook niet echt uit, geen zin om het wegen net uit m'n hoofd te leren om met TACC te kunnen rijdenInspired schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 08:38:
Snelheden werken nu prima toch? (Afgezien van stukken die al tijden niet kloppen.)
[ Voor 21% gewijzigd door JohanB op 13-05-2020 09:27 ]
Ik ervaar het niet met de nieuwe versie. Ook het rijgedrag is bij mij niet anders.DeFeCt schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 08:12:
Een tip; als je daar bent, ga dan bij Sales even langs en ga daar klagen dat je het nog steeds niet hebt ontvangen. Ik kreeg toen direct een hoge Sales manager die een paar mensen aan het werk ging zetten.Floor-is schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 06:58:
[...]
Bij mij was het de laadkabel waar ik al meerdere keren om gevraagd had en die ook gewoon op voorraad lag, maar service deed moeilijk. Het koste die boze manager ongeveer 10 seconden en daarna gingen ze een kabel regelen.
Ik heb een SR+, maar ben in een keer van 8.3 naar 12.11 gegaan, misschien dat ze het geleidelijk hebben terug geschroefd over een aantal versies en dat ik het daarom als een heel groot verschil ervaar? Nu rij ik sinds de covid-19 maatregelen ook bijna geen auto meer, maar ik vind het verschil echt heel groot, moest voor een voetpad echt bij remmen omdat er anders ongelukken waren gebeurd.JohanB schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 08:50:
[...]
Yes bij mij ook rijgedrag veranderd. Maar one pedal lukt nog wel. Zag het ook al voorbij komen op TMC. Maar die gaven al aan bij 2020.12.5 (die heb ik geskipped omdat auto kapot was). Welk model heb je? Ik lijk het vooral bij P rijders te lezen.
[...]
Hier was het ook van 8.3 naar 12.11 inderdaad en toen met beide vlak na elkaar op dezelfde dag gereden. De grotere sprong in versies zou het kunnen verklaren misschien inderdaadDeFeCt schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 09:39:
[...]
Ik heb een SR+, maar ben in een keer van 8.3 naar 12.11 gegaan, misschien dat ze het geleidelijk hebben terug geschroefd over een aantal versies en dat ik het daarom als een heel groot verschil ervaar? Nu rij ik sinds de covid-19 maatregelen ook bijna geen auto meer, maar ik vind het verschil echt heel groot, moest voor een voetpad echt bij remmen omdat er anders ongelukken waren gebeurd.
[ Voor 4% gewijzigd door JohanB op 13-05-2020 09:53 ]
Ik heb ook een SR+ maar ik ervaar met de laatste versie 2020.12.11.1 geen veranderingen in one pedal driving. Het is natuurlijk de laatste dagen in de nacht weer goed koud, en dan heb je inderdaad aardig beperkt regeneratief remvermogen.
Home Assistant |🔋Marstek Venus E V3.0 | ☀️ 2900 Wp | 🚗 Tesla Model 3 RWD 2024
Ik stel voor dat we met zijn allen stoppen met reageren op posts van bepaalde mensen. Ze kunnen werkelijk niéts positiefs zeggen, en verzieken hier de sfeer compleet.
Nogmaals: neen, de auto is niet perfect, en ja hij heeft gebreken, maar stop met zeiken aub.
Nogmaals: neen, de auto is niet perfect, en ja hij heeft gebreken, maar stop met zeiken aub.
FSD hoeft van mij ook niet.JohanB schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 08:50:
[...]
Wat zijn je tips? En eindig je niet altijd met je voet gewoon op het gaspedaal, zodat de TACC eigenlijk niks doet? Ik kan het nog niet helemaal inschatten, maar zet hem tegenwoordig maar uit bij:Je moet bijna een algorithme zijn om de combinaties daarvan door te rekenen om te kijken of ie misschien gaat remmen.
- zon tegen
- een bocht in de weg
- op 50 wegen
- op 80 wegen
- als ik een afrit afrij
TACC doet het gewoon niet en dat is irritant. Punt. Dat sommige mensen dat slikken omdat het een gave auto is, fine.
[...]
Als iemand dan hier vraagt om FSD te kopen, nadat de eindeloze reeks aan problemen met TACC/AP/FSD hier tot in den treuren zijn herhaald inderdaad, dan moet je dat kunnen aanhalen voor zo'n persoon om goed ingelicht te zijn, toch? We willen niet nog iemand erbij op dit forum die een kat in de zak heeft gekocht.
[...]
Yes bij mij ook rijgedrag veranderd. Maar one pedal lukt nog wel. Zag het ook al voorbij komen op TMC. Maar die gaven al aan bij 2020.12.5 (die heb ik geskipped omdat auto kapot was). Welk model heb je? Ik lijk het vooral bij P rijders te lezen.
[...]
Bij mij wisselt het nog steeds erg en klopt vaak niet, maar niet regelmatig dezelfde routes, dus geen idee of het oude en of nieuwe foute stukken zijn. Maakt voor mij ook niet echt uit, geen zin om het wegen net uit m'n hoofd te leren om met TACC te kunnen rijden
Maar voor 1 optie zou ik wel iets extra willen betalen.
Lane Change als AP aan staat, ervaren in Model S en is erg fijn.
Ik vind die optie ongeveer 1000 euro waard.
Verder weet ik een paar plekken waar ik een phantom break kan verwachten.
Maar dit ligt aan de hele situatie.
Hier in de buurt een s bocht waar advies snelheid 60 is maar de auto m makkelijk met 80 kan nemen met AP aan.
Als er een auto voor me wat verder weg is en door de bocht even niet zichtbaar is voor mijn auto en in de bocht ziet mijn auto ineens de auto voor me weer dan lijkt mijn auto te schrikken en remt hard, zelfs als de andere auto ook gewoon 80 rijdt en nog net zo ver weg is.
ICE ICE Baby
Ik heb mijn auto bij een leasemij ondergebracht, die hebben al sinds ergens in maart geen enkel FSD meer geleverd gekregen op auto's en zijn dat aan het escaleren.Remz schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 09:14:
[...]
Een tip; als je daar bent, ga dan bij Sales even langs en ga daar klagen dat je het nog steeds niet hebt ontvangen. Ik kreeg toen direct een hoge Sales manager die een paar mensen aan het werk ging zetten.
Bij mij was het de laadkabel waar ik al meerdere keren om gevraagd had en die ook gewoon op voorraad lag, maar service deed moeilijk. Het koste die boze manager ongeveer 10 seconden en daarna gingen ze een kabel regelen.
Weet ik, ik had op elk paneel wel iets aan kunnen wijzen namelijk. Maar heb er voor gekozen om enkel te gaan voor dingen die ik zelf niet (eenvoudig/zonder serieuze kosten) kan wegwerken. Krassen tot in de basecoat, druipers en vocht in de koplampen. De rest neem ik op de koop toe en zal ik voor >90% weg kunnen werken met polijsten.BlakHawk schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 07:54:
[...]
Als detailer ga je nooit tevreden zijn met Tesla. Normen liggen heel anders dan de jouwe!
Heel de zijkant is één grote swirl, dat krijg ik wel weg, maar zo had de auto niet opgeleverd mogen worden natuurlijk.
Bericht hierboven
Heb je FSD?Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 10:05:
Ik heb sinds vanmorgen iets nieuws stoplichten en tekens op de weg hebbben meer mensen het dat ???
[Afbeelding]
Mijn Model3 met hardware 2.5 zou FSD moeten hebben, maar heeft het niet -ander verhaal-; ik heb geen stopborden of verkeerslichten op mijn schermpje. Wel pilonnen, heeeeeel veeeel pilonnen
Bericht hierboven
Welke update zit je en heb je FSD?Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 10:05:
Ik heb sinds vanmorgen iets nieuws stoplichten en tekens op de weg hebbben meer mensen het dat ???
[Afbeelding]
Dit is sinds de 2020.12 update. Driving visualizations heet dat. Kan je uitzetten als je dat wilt in het menu.Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 10:05:
[Afbeelding]
ik voel me aangesprokenMtC schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 09:53:
Ik stel voor dat we met zijn allen stoppen met reageren op posts van bepaalde mensen. Ze kunnen werkelijk niéts positiefs zeggen, en verzieken hier de sfeer compleet.
Realistisch, ja dat welJohanB schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 14:24:
Is het iemand opgevallen dat hij bij 2020.12.11.1 veel vloeiender lijkt te rijden? Bij mij lijkt TACC minder aggressief op de rem te springen als er iemand tussen komt. Ook veel gedoseerder bij optrekken als je een baan naar links gaat en zachter dan TACC setpoint reedt. Gek genoeg lijkt hij ook veel minder aggressief regeneratief te remmen, wat even wennen was; moest de rem gebruiken!
Die stoplichten en pijlen op de weg zaten er al langer in ja, heb je geen FSD voor nodig, alleen nieuwe software en (normaal gesproken) de optie aanzetten in het menu.
Ik zag alleen een paar dagen terug dat hectometerpaaltjes nu ook op het display worden getoond, dat had ik in 2020.8.3 nog niet volgensmij?
Ik zit trouwens te twijfelen over het bestellen van die sterkere frunk/trunk struts, die sterkere veren waardoor je trunk of frunk automatisch volledig open gaat in plaats van dat kleine beetje. In dit topic vind ik er niet veel recente ervaringen meer over, wie heeft dat al langere tijd? Handig? Meer gebruik van de frunk of meer gemak bij de trunk?
Of in plaats van sterkere veren juist iets lichtere veren voor de frunk? Dat kracht zetten voelt soms een beetje fragiel
Ik zag alleen een paar dagen terug dat hectometerpaaltjes nu ook op het display worden getoond, dat had ik in 2020.8.3 nog niet volgensmij?
Ik zit trouwens te twijfelen over het bestellen van die sterkere frunk/trunk struts, die sterkere veren waardoor je trunk of frunk automatisch volledig open gaat in plaats van dat kleine beetje. In dit topic vind ik er niet veel recente ervaringen meer over, wie heeft dat al langere tijd? Handig? Meer gebruik van de frunk of meer gemak bij de trunk?
Of in plaats van sterkere veren juist iets lichtere veren voor de frunk? Dat kracht zetten voelt soms een beetje fragiel
Bambu Lab P1S Combo
Om even met de laatste te beginnen, ik slik het niet omdat het verder een gave auto is, ik slik het omdat het op lange ritten mij veel rust brengt. Ik kom uitgeruster aan. Zeker met slecht weer, of 's nachts, of op lange saaie wegen. En ja, als hij opeens 5 km/u afremt, dan is dat een vervelend gevoel, maar ook weer niet zo erg dat ik meteen moet kotsen. Bij mij gebeurd het gewoon niet zo vaak.JohanB schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 08:50:
[...]
Wat zijn je tips? En eindig je niet altijd met je voet gewoon op het gaspedaal, zodat de TACC eigenlijk niks doet? Ik kan het nog niet helemaal inschatten, maar zet hem tegenwoordig maar uit bij:Je moet bijna een algorithme zijn om de combinaties daarvan door te rekenen om te kijken of ie misschien gaat remmen.
- zon tegen
- een bocht in de weg
- op 50 wegen
- op 80 wegen
- als ik een afrit afrij
[...]
Volgens mij is dit de crux:
Ik rij wel meestal een vaste route, dus ik ken de nukken inmiddels. En als je ze kent, zijn ze minder irritant omdat je er op kunt anticiperen. Ik weet dat hij op de A1 van Amsterdam naar Amersfoort bij de splitsing van de A6 richting Almere soms de busbaan op wil, omdat hij de afslag zelf wil nemen (FSD).Bij mij wisselt het nog steeds erg en klopt vaak niet, maar niet regelmatig dezelfde routes, dus geen idee of het oude en of nieuwe foute stukken zijn. Maakt voor mij ook niet echt uit, geen zin om het wegen net uit m'n hoofd te leren om met TACC te kunnen rijden
https://www.google.com/ma...UZwJkQ!2e0!7i16384!8i8192
Zelfs mijn kinderen weten dat, omdat dat ongeveer 30% van de keren gebeurd als we daar in de meest rechtse baan rijden.
Zoals ik al eerder zei, of TACC werkt is dus afhankelijk van de context. Als je een passagier hebt die migraine krijgt van zelfs één keer afremmen, tja, dan hang je. Als je steeds op onbekende wegen rijdt, waar mogelijk lastige situaties voorkomen, dan kan ik me voorstellen dat het irritanter is dan hoe ik het ervaar.
Op vaste routes, en op de grote autobanen door Europa werkt het in mijn optiek heel erg goed. In Nederland is het vaak wat lastiger, zeker (vroeger) rond de spits, omdat er in Nederland relatief veel afslagen zijn en het verkeer dus wat onrustig kan zijn. Je moet relatief vaak van baan wisselen en dat kan nog steeds te langzaam gaan (hoewel al een stuk beter dan de 2019 software).
Maar, ik rij de auto nu ruim een jaar, dus ik kom van relatief veel versies vergeleken met de meeste mensen hier. Ik kan wel zeggen dat het een heel stuk beter geworden is over dat jaar en als ik zie hoeveel werk Tesla er in steekt, weet ik zeker dat we over een jaar weer een heel ander beest hebben.
HW 2.5 heeft alleen pionnen tot nu toe.Floor-is schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 10:10:
[...]
Mijn Model3 met hardware 2.5 zou FSD moeten hebben, maar heeft het niet -ander verhaal-; ik heb geen stopborden of verkeerslichten op mijn schermpje. Wel pilonnen, heeeeeel veeeel pilonnen
Yep, daar zit het hem denk ik in, ik wordt er juist onrustiger van, omdat ik steeds voorbereid moet zijn op onverwacht remmen (gewoon omdat ik het irritant vind, is inmiddels een soort Chinese water torture).DaCoTa schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 10:21:
[...]
Om even met de laatste te beginnen, ik slik het niet omdat het verder een gave auto is, ik slik het omdat het op lange ritten mij veel rust brengt. Ik kom uitgeruster aan.
Daarom geeft zelf rijden me uiteindelijk veel meer rust, terwijl ik liever gewoon lekker op CC zou rijden. Maar daarom moeten we potentiele kopers juist alle kanten laten zien. Of Elon moet ons gewoon een CC geven, dan is 99% van de problemen opgelost.
Yep, en blijf je op de A1, dan remt ie een paar honderd meter later opeens af naar 90 even kort voordat je weer samen komt, denkt ie dat het een afslag is? (deze onthou ik inmiddels). En zo gaat het de hele tijd. Ga je daarna rechts de A27 op, dan remt hij naar 70 (dat is echt een groffe!) bij de afslag Hilversum als je op de rechter baan zit. Daarvoor remde hij al 2x van 100 naar 90 toen je vanaf de A10 de A1 opging (bvoor de bocht en daarna bij samenvoegen). Vlak daarvoor remde hij toen je van de A2 de A10 op ging. Zo zit je op 5 phantom breaks (die ik inmiddels ken) in nog geen 50 km. Rij je een route die je niet kent, dan gaat die frequentie wel echt irriterenIk weet dat hij op de A1 van Amsterdam naar Amersfoort bij de splitsing van de A6 richting Almere soms de busbaan op wil, omdat hij de afslag zelf wil nemen (FSD).
En dat mag je toch niet verwachten in mijn ogenZelfs mijn kinderen weten dat, omdat dat ongeveer 30% van de keren gebeurd als we daar in de meest rechtse baan rijden.
[ Voor 18% gewijzigd door JohanB op 13-05-2020 11:01 ]
Ik zag alleen pionnen. Nog geen stoplichten opgemerkt. Zal het straks even testen.Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 10:37:
[...]
Nee heb geen fsd
Versie v10.2 2020.12.11.1
Verwijderd
Ik had ook heel veel pionnenHunkaroglu schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 10:45:
[...]
Ik zag alleen pionnen. Nog geen stoplichten opgemerkt. Zal het straks even testen.
Iemdand zegt dat dit het is
Dit is sinds de 2020.12 update. Driving visualizations heet dat. Kan je uitzetten als je dat wilt in het menu.
Ja, dat is het. Je hoeft geen FSD te hebben hiervoor. Wel HW3. Dit wordt ook wel de FSD preview genoemd.Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 10:51:
[...]
Ik had ook heel veel pionnen
Dit is sinds de 2020.12 update. Driving visualizations heet dat. Kan je uitzetten als je dat wilt in het menu.
Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -
Gelukkig krijg ik de upgrade ooit nog een keerMagicTempest schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 10:52:
[...]
Ja, dat is het. Je hoeft geen FSD te hebben hiervoor. Wel HW3. Dit wordt ook wel de FSD preview genoemd.
Bericht hierboven
Is dat een andere menu optie dan? Als je pionnen ziet, neem ik aan dat je ook stoplichten moet zien toch?Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 10:51:
[...]
Ik had ook heel veel pionnen
Ik zit zelf ook op v2020.12.11.1.
Ik vind dit eigenlijk geen phantom brakes maar fouten in de wegherkenning/navigatie. Phantom brake is voor mij dat hij echt uit het niks zonder reden hard afremt omdat hij denkt dat er een veiligheidsgevaar is.[b]
Yep, en blijf je op de A1, dan remt ie een paar honderd meter later opeens af naar 90 even kort voordat je weer samen komt, denkt ie dat het een afslag is? (deze onthou ik inmiddels). En zo gaat het de hele tijd. Ga je daarna rechts de A27 op, dan remt hij naar 70 (dat is echt een groffe!) bij de afslag Hilversum als je op de rechter baan zit. Daarvoor remde hij al 2x van 100 naar 90 toen je vanaf de A10 de A1 opging (bvoor de bocht en daarna bij samenvoegen). Vlak daarvoor remde hij toen je van de A2 de A10 op ging. Zo zit je op 5 phantom breaks (die ik inmiddels ken) in nog geen 50 km. Rij je een route die je niet kent, dan gaat die frequentie wel echt irriteren
Niet dat deze fouten acceptabel zijn overigens, ik ken de meeste van de genoemde punten en het lijkt wel of hij simpelweg niet snapt waar hij is dan. Maar omdat het zo consequent is lijkt het gewoon een feature:) wel zonde want ze zijn makkelijk op te lossen lijkt me.
Verwijderd
Ja ik weet het ook niet had het opeens!!misschien hebben de kids weer op wat knopjes gedruktHunkaroglu schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 11:04:
[...]
Is dat een andere menu optie dan? Als je pionnen ziet, neem ik aan dat je ook stoplichten moet zien toch?
Daar heb ik er gisteren nog een paar van gehad. Bijvoorbeeld op een 80-weg, geen verkeer, geen bocht, geen zon tegen, geen beesten die in de weg lopen of vliegen en toch even kort in de ankers. Ik schrik me een ongeluk elke keer.Malt007 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 11:05:
[...]
Ik vind dit eigenlijk geen phantom brakes maar fouten in de wegherkenning/navigatie. Phantom brake is voor mij dat hij echt uit het niks zonder reden hard afremt omdat hij denkt dat er een veiligheidsgevaar is.
Niet dat deze fouten acceptabel zijn overigens, ik ken de meeste van de genoemde punten en het lijkt wel of hij simpelweg niet snapt waar hij is dan. Maar omdat het zo consequent is lijkt het gewoon een feature:) wel zonde want ze zijn makkelijk op te lossen lijkt me.
Dat gezegd hebbende: ik vind dat we hier absoluut kritisch op mogen zijn, maar het hoeft niet de boventoon te voeren
Elke keer dat ik instap en de rem indruk denk ik toch ook 'heh, relaxed, alles staat op mij ingesteld', elke keer dat ik thuis wegrijd is het 'accupack op 90%, we kunnen een eind!' en zo heb ik nog veel meer hele fijne momenten hoor
[ Voor 17% gewijzigd door Floor-is op 13-05-2020 11:10 ]
Bericht hierboven
Snelheden zijn sinds de laatste update inderdaad prima.Inspired schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 08:38:
Pas op met polijsten, niet te grof beginnen.Floor-is schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 10:09:
Weet ik, ik had op elk paneel wel iets aan kunnen wijzen namelijk. Maar heb er voor gekozen om enkel te gaan voor dingen die ik zelf niet (eenvoudig/zonder serieuze kosten) kan wegwerken. Krassen tot in de basecoat, druipers en vocht in de koplampen. De rest neem ik op de koop toe en zal ik voor >90% weg kunnen werken met polijsten.
Heel de zijkant is één grote swirl, dat krijg ik wel weg, maar zo had de auto niet opgeleverd mogen worden natuurlijk.
Waar dat met andere merken juist standaard is, moet je bij Tesla lakken eigenlijk alleen de meest fijne variant gebruiken.
Dit kwam bij een workshop van carclean.nl naar voren. Die gasten hebben er verstand van. Ze gingen alle merken langs van hardheid van lakken. Hij gaaf aan dat Tesla echt helemaal onderaan de ladder staat als het om lak gaat.
Als ik alleen rijd is het een veel minder probleem.DaCoTa schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 10:21:
[...]
Om even met de laatste te beginnen, ik slik het niet omdat het verder een gave auto is, ik slik het omdat het op lange ritten mij veel rust brengt. Ik kom uitgeruster aan. Zeker met slecht weer, of 's nachts, of op lange saaie wegen. En ja, als hij opeens 5 km/u afremt, dan is dat een vervelend gevoel, maar ook weer niet zo erg dat ik meteen moet kotsen. Bij mij gebeurd het gewoon niet zo vaak.
Volgens mij is dit de crux:
[...]
Ik rij wel meestal een vaste route, dus ik ken de nukken inmiddels. En als je ze kent, zijn ze minder irritant omdat je er op kunt anticiperen. Ik weet dat hij op de A1 van Amsterdam naar Amersfoort bij de splitsing van de A6 richting Almere soms de busbaan op wil, omdat hij de afslag zelf wil nemen (FSD).
https://www.google.com/ma...UZwJkQ!2e0!7i16384!8i8192
Zelfs mijn kinderen weten dat, omdat dat ongeveer 30% van de keren gebeurd als we daar in de meest rechtse baan rijden.
Zoals ik al eerder zei, of TACC werkt is dus afhankelijk van de context. Als je een passagier hebt die migraine krijgt van zelfs één keer afremmen, tja, dan hang je. Als je steeds op onbekende wegen rijdt, waar mogelijk lastige situaties voorkomen, dan kan ik me voorstellen dat het irritanter is dan hoe ik het ervaar.
Op vaste routes, en op de grote autobanen door Europa werkt het in mijn optiek heel erg goed. In Nederland is het vaak wat lastiger, zeker (vroeger) rond de spits, omdat er in Nederland relatief veel afslagen zijn en het verkeer dus wat onrustig kan zijn. Je moet relatief vaak van baan wisselen en dat kan nog steeds te langzaam gaan (hoewel al een stuk beter dan de 2019 software).
Maar, ik rij de auto nu ruim een jaar, dus ik kom van relatief veel versies vergeleken met de meeste mensen hier. Ik kan wel zeggen dat het een heel stuk beter geworden is over dat jaar en als ik zie hoeveel werk Tesla er in steekt, weet ik zeker dat we over een jaar weer een heel ander beest hebben.
Overigens heb ik totaal geen moeite met 5km/h afremmen.
Bij de bruggen lijkt hij een vrachtwagen waar te nemen en gaat echt in de ankers.
Ja geen idee wat het onderliggende probleem is dat ze niet opgelost lijken te krijgen. Phantom brake, onverwachtte brake, you name it. Hij moet gewoon niet zomaar remmenMalt007 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 11:05:
[...]
Ik vind dit eigenlijk geen phantom brakes maar fouten in de wegherkenning/navigatie. Phantom brake is voor mij dat hij echt uit het niks zonder reden hard afremt omdat hij denkt dat er een veiligheidsgevaar is.
Fair, tegelijkertijd heb je een auto om je te veilig te bewegen. Niet om onveilig te remmen. Het kern principe auto-RIJDEN wordt dan uit het oog verlorenFloor-is schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 11:08:
Dat gezegd hebbende: ik vind dat we hier absoluut kritisch op mogen zijn, maar het hoeft niet de boventoon te voeren
Elke keer dat ik instap en de rem indruk denk ik toch ook 'heh, relaxed, alles staat op mij ingesteld', elke keer dat ik thuis wegrijd is het 'accupack op 90%, we kunnen een eind!' en zo heb ik nog veel meer hele fijne momenten hoor
Er zijn zeker ook veel voordelen aan de auto! Al lijken veel van de voordelen die ik hier vaak hoor vooral een grote overstap van een hiervoor stuk mindere auto. Je moet het natuurlijk vergelijken met andere moderne auto's in dezelfde prijs klasse (gecorrigeerd voor accu prijs waar nodig)
- e.g. Ford had in 1957 al z'n dial-a-matic, met makkelijk uitstap optie
[ Voor 39% gewijzigd door JohanB op 13-05-2020 11:26 ]
Sommige stukken gaat hij omwille van een bocht in de weg naar beneden, maar dat vind ik niet zo erg. Ja misschien zouden ze dat wat gelijdelijker kunnen laten gaan. Phantom brake zie ik echt als een forse remactie. Dat gebeurt bij mij echt te vaak, maar lijkt ook op vaste punten. Bepaalde brug als de zon schijnt.JohanB schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 11:17:
[...]
Ja geen idee wat het onderliggende probleem is dat ze niet opgelost lijken te krijgen. Phantom brake, onverwachtte brake, you name it. Hij moet gewoon niet zomaar remmen
Ik rijd er niet dagelijks, maar de twee keer dat ik er reed, gebeurde het beide keren. Ik hield er de tweede keer geen rekening mee. Als iets één keer gebeurt, zie je nog geen patroon.
Mijn reactie op de remactie zal ook niet helpen, vol het gas induwen. Maar het is een reflex erop.
Ik heb het voor zowel de trunk als de frunk geinstalleerd. Ik ben er erg blij mee. Frunk gaat nu automagisch open bij openen via de app en het dichtdrukken voelt iets minder fragiel. Ik heb mijn laadkabel daar liggen. Voor de trunk is het ook fijn, maar soms mensen even waarschuwen dat hij best snel openklapt, dat je niet dat ding in je bakkes krijgt. Dichtduwen heeft nu wel best veel kracht nodig. Mijn kinderen krijgen het niet voor elkaar. Maar ik had dat ik soms de klep niet goed sloot en dan moest ik weer uitstappen. Dat heb ik nu nooit meer. Niet goed dicht doen, dan floept ie meteen weer omhoog, dus dat is dan weer een voordeel.MacorgaZ schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 10:21:
Die stoplichten en pijlen op de weg zaten er al langer in ja, heb je geen FSD voor nodig, alleen nieuwe software en (normaal gesproken) de optie aanzetten in het menu.
Look behind you! A three headed monkey!
Ja, ik dus wel, zeker als ik net voor iemand was ingevoegdBlakHawk schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 11:24:
[...]
Sommige stukken gaat hij omwille van een bocht in de weg naar beneden, maar dat vind ik niet zo erg. Ja misschien zouden ze dat wat gelijdelijker kunnen laten gaan.
Even vooruit ge-quote, hoop dat het werkt. Voor deze is het punt zoals hierboven, als ik wil afremmen dan doe ik dat (en dat doe ik daar). Maar hij moet zich er niet mee bemoeien. Had evt. gekunt als ie rekening houdt met de mensen achter mijDaCoTa schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 11:44:
[...]
De afslag A10 naar A1 gaat hij idd van 100 naar 90, maar dat is gewoon afremmen voor de soort bocht, dat is geen phantom brake. Je kan die bocht wel met 100 nemen, maar dat is ietwat snel voor die bocht.
Daarbij vind ik het bijvoorbeeld vervelend/onvoorspelbaar dat dit niet altijd gebeurd en je er dus niet op kunt vertrouwen en het dus geen zorgen wegneemt en onrustig wordt. e.g. A10 zuid naar A10 west is een vrij scherpe bocht en blijft ie 100 gaan. Terwijl de max daar 80 is.
[ Voor 57% gewijzigd door JohanB op 13-05-2020 11:52 ]
Dat is wel vreemd, want dat is dus de route die ik vaak rijd, en ik ken alleen die van de busbaan. En die komt misschien 30% van de tijd voor, en is al een tijdje geleden dus zou ook opgelost kunnen zijn.JohanB schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 10:43:
[...]
Yep, en blijf je op de A1, dan remt ie een paar honderd meter later opeens af naar 90 even kort voordat je weer samen komt, denkt ie dat het een afslag is? (deze onthou ik inmiddels). En zo gaat het de hele tijd. Ga je daarna rechts de A27 op, dan remt hij naar 70 (dat is echt een groffe!) bij de afslag Hilversum als je op de rechter baan zit. Daarvoor remde hij al 2x van 100 naar 90 toen je vanaf de A10 de A1 opging (bvoor de bocht en daarna bij samenvoegen). Vlak daarvoor remde hij toen je van de A2 de A10 op ging. Zo zit je op 5 phantom breaks (die ik inmiddels ken) in nog geen 50 km. Rij je een route die je niet kent, dan gaat die frequentie wel echt irriteren
[...]
Alle andere gevallen herken ik in ieder geval niet?
De afslag A10 naar A1 gaat hij idd van 100 naar 90, maar dat is gewoon afremmen voor de soort bocht, dat is geen phantom brake. Je kan die bocht wel met 100 nemen, maar dat is ietwat snel voor die bocht. Ik krijg in ieder geval een klagende vrouw als ik hem met 100 neem en gaat ze grijpen naar de niet bestaande handgreep boven de passagiersdeur, dus afremmen naar 90 vind ik daar wel terecht. Na die bocht gaat hij ook weer gewoon terug naar 100, dus dat lijkt me as designed.
Soms is hij met bepaalde bochten idd wat conservatief, maar afremmen voor bochten lijkt me een goed iets, ipv alle bochten met 100 willen nemen en dan of uit de bocht vliegen of opeens de lane keeping af laten slaan omdat hij niet zo snel de bocht om mag.
Volgens mij is dit niet wat andere mensen phantom brake noemen, waarbij hij bij bruggen of soms naast vrachtwagens opeens kort afremt. Dat is een veel abruptere maar ook kortere remactie.
Ik zie sinds de laatste update ook palen (zwarte palen) weet niet of dit eerder het geval was maar dit valt mij nu opMacorgaZ schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 10:21:
Model 3
Thanks voor je reactie, hier heb ik veel aan! Ik heb namelijk ook soms dat ik de achterklep niet helemaal goed dicht doe, dan zie ik de 'trunk not closed' melding pas als ik weer in de auto op m'n stoel zitMrScratch schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 11:24:
[...]
Ik heb het voor zowel de trunk als de frunk geinstalleerd. Ik ben er erg blij mee. Frunk gaat nu automagisch open bij openen via de app en het dichtdrukken voelt iets minder fragiel. Ik heb mijn laadkabel daar liggen. Voor de trunk is het ook fijn, maar soms mensen even waarschuwen dat hij best snel openklapt, dat je niet dat ding in je bakkes krijgt. Dichtduwen heeft nu wel best veel kracht nodig. Mijn kinderen krijgen het niet voor elkaar. Maar ik had dat ik soms de klep niet goed sloot en dan moest ik weer uitstappen. Dat heb ik nu nooit meer. Niet goed dicht doen, dan floept ie meteen weer omhoog, dus dat is dan weer een voordeel.
Hoe voelt het dichtdrukken van de frunk minder fragiel? Je moet meer kracht zetten toch? Ik moet daar ook net wat meer kracht zetten, dat doe ik al op de 'twee handen aan zijkanten van het embleem', maar die zou ik juist iets lichter willen hebben.
Voor de prijs van die struts hoef je het iig niet te laten, zelfs bij mijn leasebak
Bambu Lab P1S Combo
Nee, niet per se. Pionnen zijn nu ook zichtbaar op HW2.5. Dat was tot voorkort niet het geval. Maar op HW2.5 zie je niet meer dan dat. Je hebt echt HW3 nodig om de rest te kunnen zien, en dan moet je in het menu de driving visualizations hebben aangezet.Hunkaroglu schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 11:04:
[...]
Is dat een andere menu optie dan? Als je pionnen ziet, neem ik aan dat je ook stoplichten moet zien toch?
Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -
Werkt wel, maar is een beetje verwarrend. Lijkt me logischer om het chronologisch te houden :-)
Eens, hij zit er soms naast. Soms is hij te conservatief, en soms juist weer niet.Voor deze is het punt zoals hierboven, als ik wil afremmen dan doe ik dat (en dat doe ik daar). Maar hij moet zich er niet mee bemoeien. Had evt. gekunt als ie rekening houdt met de mensen achter mij
Daarbij vind ik het bijvoorbeeld vervelend/onvoorspelbaar dat dit niet altijd gebeurd en je er dus niet op kunt vertrouwen en het dus geen zorgen wegneemt en onrustig wordt. e.g. A10 zuid naar A10 west is een vrij scherpe bocht en blijft ie 100 gaan. Terwijl de max daar 80 is.
Maar ik rij toch wel mee met de auto, alleen zonder fysiek de pedalen of het stuur te bewegen. Misschien kan ik het beter 'me laten leiden' noemen. Dus als de auto wil afremmen tot 90 in een bocht, dan laat ik hem dat doen. Meestal klopt dat aardig, zoals de afslag A10 naar A1, maar af en toe geef ik wat gas bij als hij te conservatief is, of draait ik de snelheid terug als ik merk dat hij de verkeerde informatie heeft, maar verder laat ik het hem maar doen.
Dus het lijkt erop dat we beide ongeveer hetzelfde gedrag bemerken, maar de beleving totaal anders is.
Ik zie dat remmen voor bochten juist als een voordeel, al is het nu nog soms te conservatief. Dit is bij de meeste ACC’s niet mogelijk, die hebben een auto voor zich nodig om af te remmen als er een bocht aan komt die je met minder dan de Max snelheid wil nemen.
@JohanB lijkt meer een klassieke CC te zoeken. Die optie willen er meer en zouden ze gewoon toe moeten voegen. Ik ben overigens heel blij met de ACC en hoef echt niet terug naar CC, zeker in de spits kan je die gewoon amper gebruiken.
@JohanB lijkt meer een klassieke CC te zoeken. Die optie willen er meer en zouden ze gewoon toe moeten voegen. Ik ben overigens heel blij met de ACC en hoef echt niet terug naar CC, zeker in de spits kan je die gewoon amper gebruiken.
Klopt inderdaad. In jouw geval ben je dus in mijn ogen zo goed als zelf aan het rijden en kan je hem net zo goed uitzettenDaCoTa schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 12:03:
Eens, hij zit er soms naast. Soms is hij te conservatief, en soms juist weer niet.
Maar ik rij toch wel mee met de auto, alleen zonder fysiek de pedalen of het stuur te bewegen. Misschien kan ik het beter 'me laten leiden' noemen. Dus als de auto wil afremmen tot 90 in een bocht, dan laat ik hem dat doen. Meestal klopt dat aardig, zoals de afslag A10 naar A1, maar af en toe geef ik wat gas bij als hij te conservatief is, of draait ik de snelheid terug als ik merk dat hij de verkeerde informatie heeft, maar verder laat ik het hem maar doen.
Dus het lijkt erop dat we beide ongeveer hetzelfde gedrag bemerken, maar de beleving totaal anders is.
Een werkende* TACC of tijdelijk een klassieke CC dan maar inderdaad. Bij Stop&Go is de TACC perfect idd, bij drukte/spits op hogere snelheden kan ie nog weleens panisch worden als de baan naast je een stuk zachter rijdt. e.g. Ga voor de grap maar eens A9 naar het noorden in de spits 's ochtends met 100 langs knooppunt Rottepolderplein, waar grote rijen zo goed als stil staan voor de afslag HaarlemSmobbo schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 12:37:
Ik zie dat remmen voor bochten juist als een voordeel, al is het nu nog soms te conservatief. Dit is bij de meeste ACC’s niet mogelijk, die hebben een auto voor zich nodig om af te remmen als er een bocht aan komt die je met minder dan de Max snelheid wil nemen.
* Wat eigenlijk meer over voorspelbaarheid gaat. Niet soms dit, soms dat, soms iets anders (en rekening houdt met wat er achter je gebeurd). Nu ben je drukker bezig met het managen van de TACC, dan dat je zou zijn geweest met gewoon zelf het pedaal gebruiken.
[ Voor 4% gewijzigd door JohanB op 13-05-2020 13:13 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Gerelateerde topics:
- Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
- Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
- Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
- We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
- Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
- De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
Gerelateerde topics:
- Tesla besteld? Kijk voor meer informatie rondom de levering in: Het grote Tesla Levering topic.
- Goedkoop thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
- Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
- Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
- Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
- Lease auto's in: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 of Keuze leaseauto - Deel 6.
- Elektrische auto's in het algemeen & vergelijken: Elektrische auto's - deel 5.
- Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
:strip_exif()/f/image/OdakgC8SR3r35iVSzmAkbxJl.jpg?f=fotoalbum_large)