SR+ | White | Black | Aero > Bestelling LM: 31/01, Tesla: 03/02 | RN: 18/02 | VIN: 06/03 | Levering: 13/03
Ik heb er nog maar 1, en die had idd zomerbanden bij de levering jaaerialqueen schreef op donderdag 30 april 2020 @ 23:27:
Vraagje: Tesla M3's hebben zomerbanden om bij de levering, correct?
EX30 Ultra Twin Performance
Dit zijn mijn metingen. Niet lang op de winterbanden gereden, want was laat in het seizoen en moest naar Duitsland.AMARONE schreef op donderdag 30 april 2020 @ 23:25:
Merken jullie naast weggedrag en geluid heel veel achteruitgang in bereik met winterbanden, of valt het mee?
:fill(white):strip_exif()/f/image/6ZJtzTzqd9Wp8EBIKCzTOaQl.png?f=user_large)
De meting na de laatste wissel heb ik nog niet, moet ik in de auto kijken.
Ik gebruik hier een van de twee tripmeters voor, en maak een foto na de wissel.
Wat het lastig maakt, is dat je met winterbanden vaak in de winter rijd, wanneer het koud is. Is dus moeilijk te zeggen wat echt het verschil is. Ik weet wel dat het verbruik met de zomerbanden iets gestegen was in de winter. Ik denk dat ik de eerste 15k rond de 175/178 zat. Met het koude weer klom dit naar 183, tot aan de wissel. Aangezien ik bijna een heel jaar op de zomerbanden gereden heb (op 2 maanden na), zou de temparatuur alleen al 10 wH/km schelen, zo niet meer.
[ Voor 37% gewijzigd door DaCoTa op 01-05-2020 00:14 ]
Ik ontdekte bij het afleveren van de Tesla 3 ook een matte vlek op de rechtsachter deur.Verwijderd schreef op donderdag 30 april 2020 @ 08:08:
Sinds een aantal weken zijn er twee grijze vlekken ontstaan in het bestuurders portier, 2-3 cm doorsnede. Ze zijn niet weg te poetsen lijkt van binnenuit te komen.
Zie foto, heeft iemand dat al eens eerder gezien?
Inmiddels een service afspraak gemaakt.[Afbeelding]
Tesla Model 3 SR+ Midnight Silver metallic, Black, Aero
Half mei brengt men een keramische coating aan op de wagen omdat de lak-kwaliteit sowieso niet goed is.
Hopelijk zijn de matte vlekken, (want er zullen er ongetwijfeld nog meer zijn) dan verdwenen.
Zijn er wel allseason banden voor een model 3? Bij mij op het werk worden alle auto's op allseason afgeleverd behalve de Tesla's. Niet mogelijk (vermogen?) werd me verteldRomeoJ schreef op donderdag 30 april 2020 @ 22:56:
[...]
+1. Hetzelfde had ik ook al bedacht, eventueel zou ik als de zomerbanden op zijn, over kunnen stappen naar goede all-season banden. Moet ik nog even ter zijner tijd bekijken.
Dat is een goeie, eerlijk gezegd niet eens over nagedacht (of verder onderzoek naar gedaan hoor). Snelle zoekopdracht geeft wel weer dat er all-season banden zijn voor een Tesla. Over een tijdje beter onderzoek naar doen.RF1000 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 09:05:
[...]
Zijn er wel allseason banden voor een model 3? Bij mij op het werk worden alle auto's op allseason afgeleverd behalve de Tesla's. Niet mogelijk (vermogen?) werd me verteld
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Weet niet of het met vermogen heeft te maken, wel met max snelheid waaraan een band dient te voldoen.Mijn winterbanden waren Pirelli WR 20 Sottozero. Deze bevielen prima. Deze kunnen ook de max snelheid van een M3P aan (260 km).RF1000 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 09:05:
[...]
Zijn er wel allseason banden voor een model 3? Bij mij op het werk worden alle auto's op allseason afgeleverd behalve de Tesla's. Niet mogelijk (vermogen?) werd me verteld
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Denk eerder dat dat gewoon komt omdat je dat bij andere merken een uitgebreide keuze hebt.RF1000 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 09:05:
[...]
Als Tesla nog eens per klant andere banden moet voorzien - dan verliezen ze daarmee teveel tijd / kans op fouten / kleindere aankopen, die daardoor ook nog duurder zijn.
Die Michelin bandjes zijn wel prijzig waarschijnlijk. Is dat wellicht de afweging van de LM?
[ Voor 1% gewijzigd door RF1000 op 01-05-2020 09:55 . Reden: typo ]
Zijn er LMs die auto's op all seasons zetten dan? Mijn auto's waren altijd zomer met aparte winterbanden.RF1000 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 09:54:
Af fabriek is toch gewoon altijd een zomerband en pas bij de eerste seizoenswissel kan je je melden bij de Euromaster oid? Bij mijn Sirius tot nu toe altijd wel.
Die Michelin bandjes zijn wel prijzig waarschijnlijk. Is dat wellicht de afweging van de LM?
Anders zou ik nog eerder een set 18/19 inch erbij kopen met winterbanden als ik ze nodig had. Niet veel duurder en toch betere eigenschappen. Helemaal als het grotendeels voor de wintersport is. Dan zijn Aero's met kappen juist wel prima. Sneeuwkettingen zijn ook goedkoper daarvoor en liever daar schade op dan op de 19/20 inch zomervelgen.
[ Voor 26% gewijzigd door Inspired op 01-05-2020 10:03 ]
(Wie plaatst dan de allseason bedenk ik me nu; af-fabriek of bij de lokale dealer?)
Beetje late reactie, maar in een week van 80% naar 0% is wel erg snel. Volgens mij gaat Sentry mode ook netjes uit als er nog maar 20% lading in de accu zit. Dus dan zou je sowieso nooit op 0% mogen komen.JohanB schreef op donderdag 30 april 2020 @ 12:51:
[...]
Wat is jullie ervaring met Tesla Mobile Service? Ze beweren nu dat de 12v batterij kapot is gegaan OMDAT de auto "leeg" is gegaan en zou dus niet onder garantie vallen. Daarbij verwijzen ze naar de manual.
Maar;
- De auto ging van 80% naar 0% in een week, daar kan ik me toch niet op voorbereiden?
- Er stond inderdaad maar 0km op de teller, maar ik kon nog 50 meter naar de lader rijden, dus batterij niet leeg?
- Door het eerste punt lijkt het dat de 12V batterij juist leidde tot het leeglopen (dat staat nu ook als waarschuwing op het scherm
De fout zit hem dus in het snelle leeglopen zonder gebruik. Dat de auto vervolgens geen beveiliging heeft en de 12V kapot gaat is volgens mij geen fout van een gebruiker...
Ff bellen met de SeC en aangeven dat het zo niet gaat. Die zijn, naar mijn ervaring, tot nu toe erg redelijk in het oplossen van problemen. Ik ben een leaserijder, dus misschien dat ze daarom makkelijk doen?
Enig idee? Doen ze typisch moeilijk? Kijken ze eigenlijk weleens naar de case/data, of alleen als men er om vraagt?
Meer mensen deze ervaring?
/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen
De AI voor regendetectie is fixed. Hij kan niets vergeten, en het meest waarschijnlijk is de input van het neurale netwerk verstoord (lees raam voor de camera vies)-Jaap-io schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 11:49:
Kan een AI ook vergeten, vraag ik mij af... vandaag sinds lange tijd weer eens ritje gemaakt op een natte snelweg, maar ik bleef maar op de ruitenwisserknop drukken. In het verleden was dat voor mijn gevoel toch beter.
PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton
Ik heb geen enkel probleem gehad. Lijkt me dan inderdaad meer iets voor je camera. Wanneer is de laatste keer dat je je auto hebt gepoetst?-Jaap-io schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 11:49:
Kan een AI ook vergeten, vraag ik mij af... vandaag sinds lange tijd weer eens ritje gemaakt op een natte snelweg, maar ik bleef maar op de ruitenwisserknop drukken. In het verleden was dat voor mijn gevoel toch beter.
Je kan hem ook manueel laten swipen op bijvoorbeeld stand 1 (2 of 3) als dat echt regelmatig was. Spraakknop indrukken en "gebruik ruitenwisser" zorgt ervoor dat je niet aan je touchscreen moet rommelen.
Is er eigenlijk een lijstje met commando's die (in het Nederlands) werken?bottom line schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 12:07:
[...]
Ik heb geen enkel probleem gehad. Lijkt me dan inderdaad meer iets voor je camera. Wanneer is de laatste keer dat je je auto hebt gepoetst?
Je kan hem ook manueel laten swipen op bijvoorbeeld stand 1 (2 of 3) als dat echt regelmatig was. Spraakknop indrukken en "gebruik ruitenwisser" zorgt ervoor dat je niet aan je touchscreen moet rommelen.
Ik probeerde (weken geleden toen ik nog reed...) wel eens wat maar eigenlijk altijd zonder resultaat
Verwarming uit / aan / kouder / warmer (zag ik in een spotje van Mercedes als troef van de nieuwe vloot Mercedes auto's, dus ik dacht, dat moet ik ook eens testen).MrBasta schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 12:59:
[...]
Is er eigenlijk een lijstje met commando's die (in het Nederlands) werken?
Ik probeerde (weken geleden toen ik nog reed...) wel eens wat maar eigenlijk altijd zonder resultaat
Al de rest nog niet geprobeerd.
Navigeren met behulp van spraak in de M3 is echt zoooo gemakkelijk (als de servers niet plat zijn).
https://www.tesla.com/nl_...oice-commands?redirect=noMrBasta schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 12:59:
[...]
Is er eigenlijk een lijstje met commando's die (in het Nederlands) werken?
Geen idee of dit alles is.
later in een regenbui ging het wel goed. Het was met nat wegdek/nevel van vrachtwagens dat er soms echt een flinke bak water op lag en ik bijna niets meer kon zien...kdeboois schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 12:01:
[...]
De AI voor regendetectie is fixed. Hij kan niets vergeten, en het meest waarschijnlijk is de input van het neurale netwerk verstoord (lees raam voor de camera vies)
nou ja zal wel een "temporal flux in the matrix" zijn geweest
valt niet tegen op te wassen de laatste wekenbottom line schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 12:07:
[...]
Ik heb geen enkel probleem gehad. Lijkt me dan inderdaad meer iets voor je camera. Wanneer is de laatste keer dat je je auto hebt gepoetst? 😜
[ Voor 23% gewijzigd door -Jaap-io op 01-05-2020 14:32 ]
/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen
Persoonlijk hoop ik daar ook op. Met de het regenalgoritmedetectie in de Model 3 wel eens ruzie (voornamelijk als de auto vies is), maar met de regensensor in bijv. de Seat Leon zal ik niets anders dan telkens handmatig te doen. Dat ding wilde nooit aangaan als het een beetje miezerde (de model 3 soms wel) en als die dan aanging meteen full force, waardoor ik meer last had van de ruitenwissers dan de regen zelf. Soms deed die het dan ook weer totaal niet ook al zou je tot je onderbroek nat zijn in een paar seconden.Inspired schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 12:12:
Het is wel beter maar in sommige situaties blijft het wat behelpen. Het zal nooit een ouderwetse regensensor worden ben ik bang.
Nee, liever dit dan die standaard regensensors.
Zullen altijd uitzonderingen zijn. Maar de sensor in de Golf 7 van mijn vrouw is prima en op dit moment nog beter dan de oplossing in de Model 3. Ook van mijn voorgaande auto's (A4/Superb) was hij prima. Had er lekker een sensor naast gezet van een paar EUR en was pas over gegaan op het moment dat hij goed/beter werkt. Dat had ik liever gehad. Ook omdat er berijders een jaar lang met een waardeloze oplossing rond gereden hebben.Caelorum schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 14:58:
[...]
Persoonlijk hoop ik daar ook op. Met de het regenalgoritmedetectie in de Model 3 wel eens ruzie (voornamelijk als de auto vies is), maar met de regensensor in bijv. de Seat Leon zal ik niets anders dan telkens handmatig te doen. Dat ding wilde nooit aangaan als het een beetje miezerde (de model 3 soms wel) en als die dan aanging meteen full force, waardoor ik meer last had van de ruitenwissers dan de regen zelf. Soms deed die het dan ook weer totaal niet ook al zou je tot je onderbroek nat zijn in een paar seconden.
Nee, liever dit dan die standaard regensensors.
[ Voor 4% gewijzigd door Inspired op 01-05-2020 15:36 ]
Tot nu toe verbruik ik meer met de zomerbanden. Airco staat uit. Winterbanden waren de standaard 18" die op de auto zaten en zomerbanden zijn 19". Op de voorwielen heb ik 245mm ipv 235mm en achterwielen zijn 285mm ipv 235mm. Ik denk dat die extra wrijving van dikkere banden veel extra energie kost..
[ Voor 23% gewijzigd door Divak op 01-05-2020 15:44 ]
Gebruik je nog een USB hub en wat voor opslagmedium?Focus schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 19:32:
[...]
Laatste 2 dagen gaat het onverklaarbaar weer goed, heel vreemd.
Ik heb een Taptes hub en een USB stick met hierin een microsd Endurance kaartje van Samsung of Sony.
De cruise control dacht nog dat je 130 mag op de snelweg dus zodra je die inschakelde ging hij richting de 130 en dan moet je handmatig zien 'm naar 100 te zetten. En die snelheid aanpassen kan alleen maar terwijl de cc is ingeschakeld dus dan zit je ondertussen ruim boven de vmax...
Het tweede is dat de autopilot (de standaard versie, niet de €6000 full auto drive) er steeds uitklapt als je van rijstrook verwisselt en na het rijstrook wisselen moet je hem weer inschakelen... Waarom pakt die het niet automatisch weer op na een strook opgeschoven te zijn?
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
De verkeerde snelheid is al opgelost in de laatste versie.Mx. Alba schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 17:25:
Vandaag een proefrit gedaan met een Model 3 SR+. Ik had al eens eerder proefgereden met een LR maar ik wilde me een beter beeld vormen van de SR+ die ik ga krijgen. Er vielen me twee dingen op...
De cruise control dacht nog dat je 130 mag op de snelweg dus zodra je die inschakelde ging hij richting de 130 en dan moet je handmatig zien 'm naar 100 te zetten. En die snelheid aanpassen kan alleen maar terwijl de cc is ingeschakeld dus dan zit je ondertussen ruim boven de vmax...
Het tweede is dat de autopilot (de standaard versie, niet de €6000 full auto drive) er steeds uitklapt als je van rijstrook verwisselt en na het rijstrook wisselen moet je hem weer inschakelen... Waarom pakt die het niet automatisch weer op na een strook opgeschoven te zijn?
Daarnaast kan je het gaspedaal gewoon ingedrukt houden op dezelfde stand terwijl je CC aan zet en de snelheid aanpast. Zolang je het pedaal niet loslaat blijf jij de snelheid bepalen.
Dat AP er af gaat en niet er weer op is helaas standaard.
Ik heb een Taptes hub met een Sandisk 500GB SSD, die SSD is geniaal. Maar ik heb best wel veel problemen met deze combinatie: het werkt vaak niet, ik kan opnames niet terugkijken, dashcam wil niet etc.knights16 schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 12:58:
[...]
Gebruik je nog een USB hub en wat voor opslagmedium?
Ik heb een Taptes hub en een USB stick met hierin een microsd Endurance kaartje van Samsung of Sony.
Ik had bij mijn vorige auto een glascoating aangebracht, vanaf ±65-70km/u heb je dan geen ruitenwissers nodig. Dat moet ik met de M3 nog doen, maar vooralsnog heb ik weinig te klagen gehad over de ruitenwissers hoorDivak schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 15:43:
De ruitenwisser bedien ik handmatig, Tesla maakt veel te onrustige of vreemde keuzes. Alleen bij hevige regen zet ik hem op drie streepjes, voor de rest prima handmatig te doen.
Tot nu toe verbruik ik meer met de zomerbanden. Airco staat uit. Winterbanden waren de standaard 18" die op de auto zaten en zomerbanden zijn 19". Op de voorwielen heb ik 245mm ipv 235mm en achterwielen zijn 285mm ipv 235mm. Ik denk dat die extra wrijving van dikkere banden veel extra energie kost..
Bericht hierboven
Je moet iets om het onderscheid te maken en die 6K+ aantrekkelijk te maken.Mx. Alba schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 17:25:
[...]
Toch wel een disappointment want het autopilot systeem van bijvoorbeeld de Kona doet dat wel...Caelorum schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 18:14:
[...]
Je moet iets om het onderscheid te maken en die 6K+ aantrekkelijk te maken.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Zie ook https://www.tesla.com/support/autopilot:Mx. Alba schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 18:39:
[...]
Toch wel een disappointment want het autopilot systeem van bijvoorbeeld de Kona doet dat wel...
Autopilot
- Traffic-Aware Cruise Control: Matches the speed of your car to that of the surrounding traffic
- Autosteer: Assists in steering within a clearly marked lane, and uses traffic-aware cruise control
- Navigate on Autopilot (Beta): Actively guides your car from a highway’s on-ramp to off-ramp, including suggesting lane changes, navigating interchanges, automatically engaging the turn signal and taking the correct exit
- Auto Lane Change: Assists in moving to an adjacent lane on the highway when Autosteer is engaged
- Autopark: Helps automatically parallel or perpendicular park your car, with a single touch
- Summon: Moves your car in and out of a tight space using the mobile app or key
- Smart Summon: Your car will navigate more complex environments and parking spaces, maneuvering around objects as necessary to come find you in a parking lot.
- Traffic and Stop Sign Control (Beta): Identifies stop signs and traffic lights and automatically slows your car to a stop on approach, with your active supervision
- Upcoming: Autosteer on city streets
Het is wel iets wat gelukkig in no-time een automatisme wordt, dus dan doe je het zonder na te denken
Is het hier toegestaan om te reageren als niet-Tesla rijder ...Mx. Alba schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 18:39:
[...]
Toch wel een disappointment want het autopilot systeem van bijvoorbeeld de Kona doet dat wel...
Ik heb alleen in een X gereden met FSD maar hoe bedoel je AP met inhalen?Inspired schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 18:31:
Eigenlijk tijd voor de herintroductie van iets als EAP. FSD is voor velen te duur. Helemaal in Europa voor wat je krijgt. Veel zaken van FSD boeit me ook niet. AP+ voor USD 1000,- zodat inhalen op de AP kan lijkt me wel wat.
Met de X op FSD deed ik mijn knipper uit, schoof een baan naar links en hij ging versnellen naar toegestane max +3 en na inhalen geef ik een knipper naar rechts. Dit kan met standaard AP/adaptive cruise niet?
Natuurlijk mag dat, als het maar over de Tesla Model 3 gaat.PhilipCl schreef op zondag 3 mei 2020 @ 09:45:
[...]
Is het hier toegestaan om te reageren als niet-Tesla rijder ...
Ennuh, ik ben een toekomstige Model-3-rijder.
Een auto met FSD kan zelf van baan veranderen. Het enige wat je moet doen, is de knipper aanzetten en de auto schuift zelf op naar die baan. Als die baan vrij is gaat hij automatisch naar de ingestelde snelheid. Zowel naar links als rechts, en dus zou je maar 1x aan die AP hendel (geen idee hoe je dat opzet bij de X) moeten komen gedurende je hele autosnelweg route.GeeMoney schreef op zondag 3 mei 2020 @ 10:03:
[...]
Ik heb alleen in een C gereden met FSD maar hoe bedoel je AP met inhalen?
Met de X op FSD deed ik mijn knipper uit, schoof een baan naar links en hij ging versnellen naar toegestane max +3 en na inhalen geef ik een knipper naar rechts. Dit kan met standaard AP/adaptive cruise niet?
Dus dat bedoelt Inspired met AP inhalen.
Met standaard AP moet je zelf van baan veranderen (zoals elke klassieke auto).
Dat geluid is wel iets waar ik horendul van zou worden moest ik dat 20x per rit horen
@kdeboois zie de post van bottom line hierboven. Er is verschil tussen FSD en autopilot. Ik heb echter alleen ervaring met een Model X met FSD dus ik begreep de opmerking van @Inspired niet helemaal.
Ik begreep de opmerking wel, maar snap FSD niet in de context van de baanwissel.GeeMoney schreef op zondag 3 mei 2020 @ 10:31:
@kdeboois zie de post van bottom line hierboven. Er is verschil tussen FSD en autopilot. Ik heb echter alleen ervaring met een Model X met FSD dus ik begreep de opmerking van @Inspired niet helemaal.
Als ik bij Tesla lees en ik interpreteer dat dan zal de auto zelf richting aangeven en van baan wisselen als dat nodig is.
"Volledig zelfrijdende besturing:
Auto Lane Change: automatisch van rijbaan wisselen tijdens het rijden op de snelweg."
bron
Dat moet je zelf bevestigen door middel van een knop op het scherm of aan de richtingaanwijzer. Dan schuift hij (als het meezitkdeboois schreef op zondag 3 mei 2020 @ 11:28:
[...]
Ik begreep de opmerking wel, maar snap FSD niet in de context van de baanwissel.
Als ik bij Tesla lees en ik interpreteer dat dan zal de auto zelf richting aangeven en van baan wisselen als dat nodig is.
"Volledig zelfrijdende besturing:
Auto Lane Change: automatisch van rijbaan wisselen tijdens het rijden op de snelweg."
bron
Je krijgt dan dus wel iedere keer een pingel te horen en als 1 van de acties hem niet lukt schakelt hij ook alles uit.
Duidelijk. Ik denk dat ze een andere naam moeten kiezen voorlopig. Confirmed Assisted Driving of zo.GeeMoney schreef op zondag 3 mei 2020 @ 11:54:
[...]
Dat moet je zelf bevestigen door middel van een knop op het scherm of aan de richtingaanwijzer. Dan schuift hij (als het meezit) een baan op en om terug te gaan hetzelfde.
Je krijgt dan dus wel iedere keer een pingel te horen en als 1 van de acties hem niet lukt schakelt hij ook alles uit.
Voorbeeld: ik was blij verrast toen de auto Spider Murphy Gang begon te spelen toen ik 'speel skandal im sperrbezirk' zei.
LR AWD /Blauw / Aero / Zwart Int / Trekhaak / Besteld 1/10 / RN 28/10 / opgehaald 18/12
Ben te oud ben ik bang. Echt nog nooit gebruikt.PieterOceanis schreef op zondag 3 mei 2020 @ 12:25:
Over spraakherkenning gesproken: hoe heeft jouw auto je het meest verrast?
Voorbeeld: ik was blij verrast toen de auto Spider Murphy Gang begon te spelen toen ik 'speel skandal im sperrbezirk' zei.
In Amerika/Australië/... gaat het wel vanzelfkdeboois schreef op zondag 3 mei 2020 @ 12:13:
[...]
Duidelijk. Ik denk dat ze een andere naam moeten kiezen voorlopig. Confirmed Assisted Driving of zo.
Het is in Europa dat men dit vereist.
Om toch even volledig te zijn in hoe het werkt in Nederland; met FSD van een model 3 is het niet enkel richting aangeven (sowieso moet dit met doordrukken i.p.v. slechts even duwen), maar moet je ná het richting aangeven altijd opnieuw bevestigen dat je controle over het stuur hebt, door een lichte stuur beweging te maken (zoals normaal alleen met de bekende nag).bottom line schreef op zondag 3 mei 2020 @ 14:06:
[...]
In Amerika/Australië/... gaat het wel vanzelf
Het is in Europa dat men dit vereist.
Als je niet doorduwt met de richtingaanwijzer of je stuur niet beweegt, blijft hij in de huidige baan en wordt het na enkele seconden afgebroken.
Ook moet het doorduwen en stuur bewegen optijd (vanaf de eerste beweging van de richtingaanwijzer) gebeuren anders wordt het baanwisselen midden tijdens de baanwissel afgebroken en gaat hij plots terug naar de oorspronkelijke baan (dit plots terug schieten naar de oorspronkelijke baan, is misschien nu niet meer zo, ben namelijk na een jaar wel gewend aan bovenstaande
De knop die op het scherm verschijnt is er om het advies om van richting te wisselen te annuleren, het zet geen baanwissel in gang.
Met navigeren op autopilot is er iets dat wèl werkt zoals in Amerika, namelijk het nemen van afslagen (die geen oprit zijn voor ander verkeer) doet hij volledige automatisch. De auto geeft uit zichzelf richting aan en stuurt daarbij direct naar rechts, geen bevestiging of stuurbeweging nodig, meestal gaat dit wat "lomp' (zeker bij 135 km/u), maar soms ook wel op een vloeiende manier.
[ Voor 14% gewijzigd door GIIANT op 03-05-2020 15:06 ]
Ok, maar ik heb geen ervaring met Tesla Model 3, ik heb een tijdje geleden wel overwogen om voor een Tesla te gaan, maar de testrit beviel mij niet zo (was wel met een Model S) en ik vond die FDS wel prijzig voor wat het maar kan. Een Model 3 kon mij wat interieur helaas niet bekoren. Dus ik zal mijn reacties maar ergens anders posten. Ik vind het hier wel boeiend om lezen. Veel plezier met je model 3.Mx. Alba schreef op zondag 3 mei 2020 @ 10:03:
[...]
Natuurlijk mag dat, als het maar over de Tesla Model 3 gaat.
Ennuh, ik ben een toekomstige Model-3-rijder.
Twee keer reset gedaan maar geen resultaat. Iemand eerder dit probleem gehad?
Dit is het model 3 topic...PhilipCl schreef op zondag 3 mei 2020 @ 17:11:
[...]
Ok, maar ik heb geen ervaring met Tesla Model 3, ik heb een tijdje geleden wel overwogen om voor een Tesla te gaan, maar de testrit beviel mij niet zo (was wel met een Model S) en ik vond die FDS wel prijzig voor wat het maar kan. Een Model 3 kon mij wat interieur helaas niet bekoren. Dus ik zal mijn reacties maar ergens anders posten. Ik vind het hier wel boeiend om lezen. Veel plezier met je model 3.
Er is ook een algemeen tesla topic
Dat weet ik maar ik was het uit nieuwsgierigheid aan het lezen en toen bedacht ik, die FDS lijkt mij verdomd duur voor wat het maar is, wordt die optie veel genomen? Dit was eigenlijk het enige dat ik wilde zeggen. Voor de rest ga ik hier niets schrijven hoor. Ik heb namelijk geen Tesla.Smobbo schreef op zondag 3 mei 2020 @ 17:31:
[...]
Dit is het model 3 topic...
Er is ook een algemeen tesla topic
Of het duur is, is natuurlijk per portemonnee verschillend. Zelf vind ik het zeker de moeite waard, zeker voor daglange ritten. En als ik kijk hoeveel beter FSD geworden is in het afgelopen jaar en dat doortrek naar de toekomst, dan ga ik er zeker een boel plezier van hebben.PhilipCl schreef op zondag 3 mei 2020 @ 17:56:
[...]
Dat weet ik maar ik was het uit nieuwsgierigheid aan het lezen en toen bedacht ik, die FDS lijkt mij verdomd duur voor wat het maar is, wordt die optie veel genomen? Dit was eigenlijk het enige dat ik wilde zeggen. Voor de rest ga ik hier niets schrijven hoor. Ik heb namelijk geen Tesla.
FSD zal altijd een relatief dure optie zijn en gaat waarschijnlijk alleen maar duurder in de toekomst. De volgende prijsstijging is voor zover ik weet al binnenkort:
Ik twijfel nog om voor die datum een reservering voor de Y in te schieten en ergens volgend jaar over te stappen.Yeah, probably July 1st
— Elon Musk (@elonmusk) 3 april 2020
In het begin een aantal keer gehad en nu al denk een maand of 5 niet meer.Teslalrp schreef op zondag 3 mei 2020 @ 17:12:
Vandaag werken de camera’s niet, geen AP/CC, geen aut ruitenwisser. Op scherm ook niets te zien vanuit overig verkeer etc. Wanneer auto in achteruit krijg ik een zwart scherm.
Je moet dan je auto in slaap laten gaan. Dus ff 15min uit je auto/niet verbinden met de app etc. En dan zou het weer moeten werken.
[ Voor 35% gewijzigd door thewizard2006 op 03-05-2020 23:28 ]
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
Ja, nachtje slapen en het was weer okTeslalrp schreef op zondag 3 mei 2020 @ 17:12:
Vandaag werken de camera’s niet, geen AP/CC, geen aut ruitenwisser. Op scherm ook niets te zien vanuit overig verkeer etc. Wanneer auto in achteruit krijg ik een zwart scherm.
Ja lekker he. Temperatuur scheelt toch nog meer dan verwacht. Vorig weekend toen het ongeveer 17 graden was ben ik van Delft naar Eindhoven gereden. Heb ongeveer 120km over de snelweg gereden (jaja te hard) zonder airco aan. Met vrouw en kind. En kwam op gemiddeld 160wh/km uit. (tesla 3 lr met 19'' zomerbanden)DaCoTa schreef op zondag 3 mei 2020 @ 18:12:
En verder: nieuw staatje met verbruik van zomerbanden:
[Afbeelding]
Serieus laag verbruik nu, logisch ook met bijna alleen maar 105 km/h. Ik heb maar 2x 's avonds gereden met een paar kleine stukjes 125 km/h, en natuurlijk zacht weer.
helaas heeft het niet geholpen. Vanochtend contact gehad met Tesla en auto via service menu uitgeschakeld. Ook geen resultaat. Optie is nog om camera's schoon te maken.
Heb het meerdere keren gehad, vrijwel altijd als de auto in een parkeergarage had gestaan. Geen cruise, geen borden, geen ruitenwisser etc. Vaak hielp even stoppen, in P en terug in D en alles deed het weer. Vervolgens een afspraak gemaakt en kreeg een SMS dat er een update klaar stond. Geen speciale update, maar ik had nog niet de laatste versie. Geinstalleerd en nergens meer last van gehad.Teslalrp schreef op maandag 4 mei 2020 @ 10:54:
[...]
helaas heeft het niet geholpen. Vanochtend contact gehad met Tesla en auto via service menu uitgeschakeld. Ook geen resultaat. Optie is nog om camera's schoon te maken.
Ik heb het ook meerdere keren gehad. Scherm blijft zwart, maar je kunt wel de auto in Drive zetten en wegrijden. Ik had het gemeld met tijdinformatie bij een service beurt, maar ze konden toen niets vinden. Gek genoeg daarna maanden niet gehad, maar nu af en toe wel weer.thewizard2006 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 23:14:
Nou dat was ff schrikken vanmiddag. Stap ik in de auto en niets..... Scherm gaat niet aan. Stoel gaat niet in de juiste stand. Geen geluidje of iets. Uh ok. Van alles gedaan, deur open deur dicht, in en uitstappen, weer op slot doen met de app en openen maar hij deed helemaal niets. Ik zag hem al weggetakeld worden. Toch maar even een reset geprobeerd met de 2 knopjes op het stuur.....En toen ging hij opnieuw opstarten en deed alles het weer naar behoren. Heel vaag, nog nooit gehad. Hopen dat het niets ernstigs is/voorbode.
[...]
In het begin een aantal keer gehad en nu al denk een maand of 5 niet meer.
Je moet dan je auto in slaap laten gaan. Dus ff 15min uit je auto/niet verbinden met de app etc. En dan zou het weer moeten werken.
Als je wegrijd met zwart scherm , zie je na een halve minuut opeens het tesla logo op het scherm en doet alles het weer. Rem intrappen en niet wegrijden of resetten geeft hetzelfde resultaat. Als ik het nu weer eens heb rijd ik gewoon weg, voordat ik de straat uit ben doet alles het dan weer.
Nee hij deed dus echt helemaal niets meer. Kon de rem intrappen wat ik wilde en proberen in welke stand dan ook te zetten. Hij was gewoon uit/off/down. Niets werkte. Geen enkel knopje of pedaal._l_Arjan_l_ schreef op maandag 4 mei 2020 @ 12:14:
[...]
Ik heb het ook meerdere keren gehad. Scherm blijft zwart, maar je kunt wel de auto in Drive zetten en wegrijden. Ik had het gemeld met tijdinformatie bij een service beurt, maar ze konden toen niets vinden. Gek genoeg daarna maanden niet gehad, maar nu af en toe wel weer.
Als je wegrijd met zwart scherm , zie je na een halve minuut opeens het tesla logo op het scherm en doet alles het weer. Rem intrappen en niet wegrijden of resetten geeft hetzelfde resultaat. Als ik het nu weer eens heb rijd ik gewoon weg, voordat ik de straat uit ben doet alles het dan weer.
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
Gelukkig nooit gehad.thewizard2006 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 16:11:
[...]
Nee hij deed dus echt helemaal niets meer. Kon de rem intrappen wat ik wilde en proberen in welke stand dan ook te zetten. Hij was gewoon uit/off/down. Niets werkte. Geen enkel knopje of pedaal.
Wel dat mijn scherm vast was gelopen. Of dat hij opeens uitging.
Wat ik laatst wel had was dat alle rij assistenten uit gingen. Hij reed nog. Remmen ook wel maar het reed niet fijn met alle alarm meldingen en het was echt anders rijden. Kon pas 10 minuten later stoppen voor een reset. Na de reset was het opgelost en ook niet meer voorgekomen (zijn een maand verder intussen)
ESET software nodig? Let me know 😄
staat sentry aan ? Zo ja, uitzetten. HIj moet even helemaal slapen een nachtje of tenminste een paar uurtjes. Althans, dat was het in mijn geval. Was blij dat alles het weer deed. In mijn geval ook m'n achterruitrijcamera compleet onbruikbaar op dat moment. Daarna (nog) niet meer gehad.Teslalrp schreef op maandag 4 mei 2020 @ 10:54:
[...]
Nu zal je denken 'so what?'. Nou het is 200km enkele reis, dus ik heb ±400km gereden op 76% charge en dat vind ik niet bepaald verkeerd eigenlijk
Bericht hierboven
Vind de mat niet overmatig prachtig passen eerlijk gezegd. De decals moet je ding zijndjmuggs schreef op maandag 4 mei 2020 @ 15:34:
Vandaag taptes allweather matten binnen gekregen, ziet er netter uit dan de standaard matten.
[Afbeelding]
Ook decals voor dagrijverlichting binnen gekregen, ziet er leuk uit.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Bericht hierboven
- Taro
- Registratie: September 2000
- Niet online
Dat is omgerekend 526 km met 100%, LR met Aero's en gemiddeld 90-100 km/uur?Floor-is schreef op maandag 4 mei 2020 @ 23:59:
Vandaag even heen en weer naar Groningen. Accu op ±90% bij weggaan, 14% bij terugkomst.
Nu zal je denken 'so what?'. Nou het is 200km enkele reis, dus ik heb ±400km gereden op 76% charge en dat vind ik niet bepaald verkeerd eigenlijk
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV
LR met 19", cruise op 106. Wel stukje afsluitdijk (±8km) waar je maar 70 mag. Van de 400km denk ik zo'n 340-350km met 106km/u en iets van 15km met 136km/u. Zo'n 20km met ±80km/u en de rest (<10km) was stad.Taro schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 00:16:
[...]
Dat is omgerekend 526 km met 100%, LR met Aero's en gemiddeld 90-100 km/uur?
Verder gewoon airco aan, navi gebruikt, podcastje op via bluetooth.
[ Voor 8% gewijzigd door Floor-is op 05-05-2020 00:25 ]
Bericht hierboven
SR+ met aero’s, climate control op 20, waaistandje 2
Geeft vertrouwen voor het plan om komend najaar met de auto naar Italië te gaan ipv vliegen. Ga er namelijk vanuit dat vliegen sowieso nog niet mag dit jaar ...
@Floor-is, let er trouwens op dat de GPS afwijking in de tesla veel kleiner is dan bij de meeste traditionele merken. Ik dacht maar 1km. Ik rij met vMax+3, terwijl ik eerder altijd vMax+6 of 7 reed. Zou zonde zijn om een boete op een trajectcontrole te krijgen voor 1-2km overschrijding
[ Voor 26% gewijzigd door Smobbo op 05-05-2020 07:41 ]
Nog steeds dit probleem op 2020.12.5. Ik verlies zo’n 5% per 24 uur. Kan er weinig over vinden of dit een bekend probleem is met de 2020.12 release. Iemand hier die dezelfde ervaringen heeft?MrAcid schreef op woensdag 22 april 2020 @ 08:52:
Het blijft toch vreemd, eens in de zoveel tijd (3e keer in 7 maanden nu) loopt mijn accu veel sneller leeg dan gebruikelijk. Zondagochtend van de lader gehaald met 90%, nu op 77%. 300m gereden vanaf de laadpaal. Geen sentry. Alleen ABRP als 3rd-party app (maar in mijn ervaring, en volgens hun eigen documentatie maakt die de Tesla nooit wakker).
Vreemd!
Geen third party apps? Of in het verleden gehad? Of slim laden apps? Eventueel is password reset een optie van je Tesla account. Wifi zou je ook eens kunnen laten vergeten. Al heb ik daar geen issues mee.MrAcid schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 07:56:
[...]
Nog steeds dit probleem op 2020.12.5. Ik verlies zo’n 5% per 24 uur. Kan er weinig over vinden of dit een bekend probleem is met de 2020.12 release. Iemand hier die dezelfde ervaringen heeft?
Is hij misschien aan het voorverwarmen/koelen?MrAcid schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 07:56:
[...]
Nog steeds dit probleem op 2020.12.5. Ik verlies zo’n 5% per 24 uur. Kan er weinig over vinden of dit een bekend probleem is met de 2020.12 release. Iemand hier die dezelfde ervaringen heeft?
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
- Taro
- Niet online
Ik heb gisteren 72,5 km gereden op 50 en 80 wegen en daarbij 16,01 kWh verbruikt = 220 Wh/km, aan de hoge kant, maar ik was wel vlot thuis
MrAcid, ik herken dit probleem niet, zowel met 12.5 als 12.11.2.
[ Voor 3% gewijzigd door Taro op 05-05-2020 09:02 ]
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV
Waarom zou hij dat doen? Zonder AC eraan kan ik me niet indenken wanneer de auto zomaar dit zelf zou gaan doen. In de zomer wellicht met cabin overheat maar is nu niet aan de orde en staat ook elke keer weer uit.
Je hebt toch de optie om 's ochtends voor vertrek de auto voor te verwarmen c.q. koelen? Oftewel door Scheduled Departure vanuit de auto te enablen.Inspired schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 09:03:
[...]
Waarom zou hij dat doen? Zonder AC eraan kan ik me niet indenken wanneer de auto zomaar dit zelf zou gaan doen. In de zomer wellicht met cabin overheat maar is nu niet aan de orde en staat ook elke keer weer uit.
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Ja. Maar dat doet hij niet af en toe. En neem aan dat iemand dat zelfs wel weet.RomeoJ schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 09:24:
[...]
Je hebt toch de optie om 's ochtends voor vertrek de auto voor te verwarmen c.q. koelen? Oftewel door Scheduled Departure vanuit de auto te enablen.
Datzelfde geldt voor jouw suggestie over de 3rd party apps. Ook dat gebeurt niet af en toe en zijn vaak gewoon gebonden aan data retrieval ten minste eens per etmaal.Inspired schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 09:26:
[...]
Ja. Maar dat doet hij niet af en toe. En neem aan dat iemand dat zelfs wel weet.
Het schaadt toch niet om die setting gewoon even te controleren? Als de auto al maanden stilstaat (vanwege… je weet wel) dan kan ik me goed indenken dat je zo'n setting die je misschien al reeds een paar maanden aan hebt staan, vergeet.
3rd party apps zie ik eerder gekke dingen doen dan een setting die het elke werkdag of elke dag sowieso doet.RomeoJ schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 09:30:
[...]
Datzelfde geldt voor jouw suggestie over de 3rd party apps. Ook dat gebeurt niet af en toe en zijn vaak gewoon gebonden aan data retrieval ten minste eens per etmaal.
Het schaadt toch niet om die setting gewoon even te controleren? Als de auto al maanden stilstaat (vanwege… je weet wel) dan kan ik me goed indenken dat je zo'n setting die je misschien al reeds een paar maanden aan hebt staan, vergeet.
Cabin overheat protection aanstaan?Inspired schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 09:03:
[...]
Hij doet het als je het (per ongeluk) hebt ingesteld. Ik noem alleen maar een potentiële verklaring. Als hij in de zon staat en je hebt 2 keer per dag een vertrek voorgeprogrammeerd dan kom je wel aan 5%.Inspired schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 09:03:
[...]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Maar hij geeft toch aan dat het heel af en toe is? 3x in 7 maand. Zou zelf ABRP eens disconnecten van je account @MrAcid. Misschien je de ABRP af en toe? Of maakt hij toch verbinding bij een update oid van ABRP?ph4ge schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 09:35:
[...]
Hij doet het als je het (per ongeluk) hebt ingesteld. Ik noem alleen maar een potentiële verklaring. Als hij in de zon staat en je hebt 2 keer per dag een vertrek voorgeprogrammeerd dan kom je wel aan 5%.
[ Voor 8% gewijzigd door Inspired op 05-05-2020 09:46 ]
Voor mijn eigen referentie: uitgezet met batterij op 86%, ABRP en Tesla app force-close gedaan op mijn iPhone. Over 24uur weer eens kijken.
[ Voor 31% gewijzigd door MrAcid op 05-05-2020 10:01 ]
Airco staat bij mij 20.5-21.5 en auto trouwens.Smobbo schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 07:37:
Ik had gisteren ook een ritje van 120km op de agenda en ik haalde er een verbruik van 125Wh/km. De hogere temperatuur (17 graden), zomerbanden (ja, beetje laat gewisseld dit jaar) en de verplichte Max van 100 leiden echt tot hele nette verbruikscijfers.
SR+ met aero’s, climate control op 20, waaistandje 2.
Jah, ik rijd in principe Vmax+4 (GPS), dat is bij 100km/u precies zo snel dat je geen CJIB fanmail krijgt8< 8<
@Floor-is, let er trouwens op dat de GPS afwijking in de tesla veel kleiner is dan bij de meeste traditionele merken. Ik dacht maar 1km. Ik rij met vMax+3, terwijl ik eerder altijd vMax+6 of 7 reed. Zou zonde zijn om een boete op een trajectcontrole te krijgen voor 1-2km overschrijding
Bericht hierboven
Volgens Tezlab verlies ik geen zak meer aan phantom-drain sinds ik de app m'n auto in deep sleep laat plaatsen na een uurtje. (Alleen thuis en op het werk, op andere locaties staat Sentry aan)MrAcid schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 07:56:
[...]
Bericht hierboven
[ Voor 34% gewijzigd door Caelorum op 05-05-2020 14:25 ]
Verwijderd
Ik vermoed iets vergelijkbaars als @Caelorum aangeeft: de frunk/trunk zijn simpele relais dus die klik je open zonder veel moeite. Voor de ventilatie en de ramen open heb je wat meer controle nodig dus wachten op de onboardcomputer.ybos schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 14:12:
Vraagje voor de kenners. Als ik mijn app open, bijvoorbeeld in het tabblad bediening en de app is bezig met verbinding maken, zijn er een aantal knoppen gegrijst (ventileren bijvoorbeeld, ramen stukkie open). Echt de knoppen van de frunk en trunk zijn niet afgegrijst en die werken ook, ondanks dat de app nog geen verbinding heeft. Iemand enig idee
27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition
Zou je met het opvangen van m'n bluetooth signaal en het weer verzenden hiervan direct naast de auto de deur wel open krijgen... en dan ook weg kunnen rijden? pin-to-drive wil ik eigenlijk niet aanzetten, scheelt weer wat handelingen.
Enerzijds zou het een eenvoudig truukje zijn, anderszijds heb ik op de diverse fora nog nooit gelezen dat een Tesla zo eenvoudig werkelijk meegenomen is (alleen afgelopen dagen een berichtje van iemand waarvan wat spulletjes uit de auto gehaald waren terwijl hij zeker wist dat deze op slot stond).
of zit er nog een vorm van (gps) controle of het daadwerkelijk de telefoon is naast de auto?
- Taro
- Niet online
Ik heb ook een pincode. Het is al eens geopperd maar het zijn fijn zijn als ze de "ok" knop eens laten vervallen, onnodige actie. 4 cijfers invoeren, auto "weet" toch direct of de code goed is of niet, waarom dan bevestigen met okTaro schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 16:24:
@RF1000 Er zijn video's te vinden waarbij men 's nachts naast de auto gaat staan met een versterker/repeater en de auto open kan doen. Daarom is het voor de zekerheid wel goed een pincode in te stellen. Ik heb dat in ieder geval wel gedaan.
Scheelt 20% typen
- Taro
- Niet online
Ik zag idd dat Elon aangaf dit mogelijk aan te passen, wat mij betreft prima uiteraard, maar het niveau van beveiliging wordt daardoor wel lager. Maarja, het is niet zo dat iemand even in je auto gaat zitten met een device om de pincode te bruteforcen, dus waarschijnlijk wel acceptabel.
Windows 10 ondersteunt een pincode zonder OK knop, erg handig, maar daarvoor gaat hetzelfde op: Lekker makkelijk en snel veel verschillende codes proberen en je ziet het direct als een invoer goed is, ipv dat je op OK moet drukken om het resultaat te zien.
Veel websites gaan bijv. de tijdsduur throttelen, na iedere keer dat je op OK drukt duurt het goedkeuren iets langer. En na bijv. 5 verkeerde opties wordt dit tijdelijk geblokkeerd. Dat maakt bruteforcen een stuk lastiger.
[ Voor 12% gewijzigd door Taro op 05-05-2020 17:33 ]
Welke fietsen drager hebben jullie gekozen en hoeveel fietsen neem je mee?
Ik merk dat die Max 55kg kogel druk best snel is behaald.
Fietsen drager zit je zo aan 15-25kg
Zag mooie thule van 18kg, dan kun je twee elektrische fietsen sowieso vergeten toch?
Maar ook meer dan 2 normale fietsen zal niet zo snel gaan lukken, ben ik bang.
Is dit overdreven Amerikaanse voorzichtigheid?! Normaal is 75kg kogel druk toch “normaal”?
[ Voor 47% gewijzigd door BlakHawk op 05-05-2020 17:41 ]
Dat laatste verbetert de veiligheid veel beter dan een ok knop toe te voegen!Taro schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 17:31:
@ybos Het OK knopje verbetert de veiligheid. Zonder OK knop kan je random codes gaan invoeren en wanneer deze goed is merk je dat direct. Door de OK knop toe te voegen maak je de veiligheid een stuk hoger, omdat je in dezelfde tijd veel minder opties kunt proberen.
Ik zag idd dat Elon aangaf dit mogelijk aan te passen, wat mij betreft prima uiteraard, maar het niveau van beveiliging wordt daardoor wel lager. Maarja, het is niet zo dat iemand even in je auto gaat zitten met een device om de pincode te bruteforcen, dus waarschijnlijk wel acceptabel.
Windows 10 ondersteunt een pincode zonder OK knop, erg handig, maar daarvoor gaat hetzelfde op: Lekker makkelijk en snel veel verschillende codes proberen en je ziet het direct als een invoer goed is, ipv dat je op OK moet drukken om het resultaat te zien.
Veel websites gaan bijv. de tijdsduur throttelen, na iedere keer dat je op OK drukt duurt het goedkeuren iets langer. En na bijv. 5 verkeerde opties wordt dit tijdelijk geblokkeerd. Dat maakt bruteforcen een stuk lastiger.
Kijk even in het tesla topic. Daar zijn iets van 10 maanden geleden hele paginas aan besteed over dit probleem. De initiele keyfobs hadden ook issues hiermee en zijn dus aangepast zodat ze "uit" gaan als ze een tijdje stil liggen.RF1000 schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 16:51:
Dat zijn over het algemeen toch filmpjes van auto's met keyless entry via een eigen sleutel, niet via bluetooth?
Ook even je wachtwoord van je Tesla account wijzigen. Ik neem aan dat dit eventuele tokens en 3rd party logins invalideert dus dan kan er niemand anders meer bij je auto.MrAcid schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 09:57:
Thanks voor de tips, ik heb niks aanstaan wat hierboven genoemd wordt behalve dus een verbinding met ABRP. Ik zal die eens uitzetten om te kijken of dit het probleem verhelpt.
Voor mijn eigen referentie: uitgezet met batterij op 86%, ABRP en Tesla app force-close gedaan op mijn iPhone. Over 24uur weer eens kijken.
Dit topic is gesloten.
![]()
- Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
- Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
- Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
- We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
- Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
- De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
Gerelateerde topics:
- Tesla besteld? Kijk voor meer informatie rondom de levering in: Het grote Tesla Levering topic.
- Goedkoop thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
- Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
- Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
- Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
- Lease auto's in: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 of Keuze leaseauto - Deel 6.
- Elektrische auto's in het algemeen & vergelijken: Elektrische auto's - deel 5.
- Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
:fill(white):strip_exif()/f/image/s2lQcjQTPoRIHeJDwhGkMVLR.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/37JSF48A1Rjn2tvorm5wOs1H.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/352TaPG8AqUJNpqjQL9vhn2s.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qiGVA5oIK43FVwWJMhkzJxfN.jpg?f=fotoalbum_large)