Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 70 ... 517 Laatste
Acties:
  • 3.179.227 views

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:03
Inspired schreef op zondag 26 april 2020 @ 09:17:
[...]

Bij mij wel. Als hij dus in slaapt valt zoals ik ook al eerder aangegeven heb hier. Niet meteen na lock. Wel als je na ~ 20m kijkt. Als je de auto van het slot doet gaat hij natuurlijk weer aan. Maar als hij slaapt en je kijkt door het raam zie je dat het lampje gewoon uit is.
Bedankt voor het testen. Inderdaad dus in lijn met andere autobouwers.

• DannyDj
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 25-09-2025
Zal het straks eens testen dan.
Ik weet alleen met zekerheid dat de wagen zeker 3u in slaaptoestand (tesla taal) stond en dat het lampje nog aan was.
Misschien eens een reset uitvoeren.
En wat met je zetelverwarming.
Deze schakelt ook weer terug aan als die aanstond bij je vorige rit.
Heren, wees niet te kritisch, ik wil gewoon mijn ervaring delen.
Danny Berx schreef op zondag 26 april 2020 @ 09:28:
Zal het straks eens testen dan.
Ik weet alleen met zekerheid dat de wagen zeker 3u in slaaptoestand (tesla taal) stond en dat het lampje nog aan was.
Misschien eens een reset uitvoeren.
En wat met je zetelverwarming.
Deze schakelt ook weer terug aan als die aanstond bij je vorige rit.
Heren, wees niet te kritisch, ik wil gewoon mijn ervaring delen.
Je weet zeker dat de auto slaapt? Ik kan me niet voorstellen dat het bij een andere auto anders zou zijn.

Qua climate. Hij slaat op in je profiel wat de laatste stand is. Inclusief stoelverwarming inderdaad. Dat is zoals het nu ontworpen is.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• GB2
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-01 11:18

GB2

Inspired schreef op zondag 26 april 2020 @ 09:11:
We kunnen de discussie stoppen heren. Heb maar even getest zojuist. Lampje blijft aan als je de auto op slot doet. Als de auto in slaap valt, doorgaans na 15/20 minuten max. Is het lampje...uit. Geen probleem dus.

Je vrouw kan hem dus gewoon aan laten @Danny Berx.
Kijk hier hebben we wat aan; Feiten ! (y)

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:19
Naafkap schreef op zondag 26 april 2020 @ 09:05:
[...]

Hiermee veronderstel je dat alle andere autofabrikanten na decennia ontwikkeling en verbetering in het bouwen van auto’s geen idee hebben waar ze mee bezig zijn en dat tesla, dat net komt kijken, hier goed over heeft nagedacht. Bijzondere redenering. [...]
Even los van de andere discussie en of Tesla hier gelijk in heeft: de bestaande oude automakers hebben ook te maken bestaande verwachtingen. Mensen verwachten van die auto's dat ze werken en blijven werken zoals ze al 20 jaar doen. Het kan best zo zijn dat die dingen ooit logisch waren en nu niet meer, dat de overige automakers dit ook weten, maar er niet veel aan kunnen doen totdat een andere partij ze voorgaat. Daar is niets mis mee.

Tesla kan natuurlijk ook compleet de plank misslaan hier en daar.

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:53
Kofferbakafstelling / lakschadebumperupdate:
Er zou iemand van de mobiele dienst komen. Blijkbaar na aanmelden worden de cases nogmaals bekeken want ik moet toch naar een SeC toe. Benieuwd wat ze gaan doen.
13 mei weet ik meer. Jammer dat t weer een week opschuift.

Verwijderd

Gisteren een bijna ongeluk gehad, (100 weg) de auto die voor mij reed verloor zijn lading uit zijn aanhangwagen. Een halve loungeset vloog door de lucht en kwam voor mij op de weg terecht. Ik moest vòl in de ankers om het spul te ontwijken en wonder boven wonder heb ik niets geraakt (het was echt centimeters werk). Gelukkig kon de bestelbus achter mij uitwijken en kwam er op dat moment geen tegemoetkomend verkeer. Ik heb snel de auto in de berm gezet en alle delen van de loungeset in de berg geknikkerd. De eigenaar van het rondvliegend tuinmeubilair was een paar honderd meter verderop gestopt en kwam mijn kant op lopen. Ondertussen maar weer in de auto gestapt want ik stond te trillen op mijn benen.
Al met al gelukkig goed afgelopen, maar de schik zat er flink in. Natuurlijk lag de stick voor de dashcam net even thuis om geleegd te worden en kon ik de boel niet terugzien. Het ging zó snel, dus jammer dat ik het niet even terug kon kijken. Nu heb ik ooit eens ergens gelezen dat je de data van je gereden kilometers ergens in kan zien maar na lang googlen kon ik helaas niet vinden waar, weet iemand waar ik dit kan vinden? Ik ben wel benieuwd of de auto ingegrepen / meegeholpen heeft met remmen / ontwijken..

• Caelorum
@Verwijderd die kan je niet inzien tenzij er een logger actief was zoals teslamate of de data verzonden is naar Tesla en je een advocaat inhuurt om die los te peuteren. En zelfs dan zegt het vrij wenig vergeleken met beelden.

• Semyon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:26
Mijn M3 stelt de buitenspiegel voor de bijrijder niet bij als ik van profiel verander. Merkwaardig genoeg doet ie dat wel als ik naar het andere profiel op mijn auto ga, maar als ik dan terug naar mijn profiel gaat, blijft die buitenspiegel onveranderd.

Als ik dan iets miezerigs veranderd, de stoel een tikkeltje vooruitzet en op "restore" duw gaat de spiegel wel terug.
Elke keer als ik niet de laatste ben die in de auto heeft gereden moet ik dus iets onzinnigs veranderen gewoon omdat anders de restore button grijs is.

Iemand hier mee bekend of een oplossing?

Only when it is dark enough, can you see the stars

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-01 12:57
Semyon schreef op maandag 27 april 2020 @ 07:57:
Mijn M3 stelt de buitenspiegel voor de bijrijder niet bij als ik van profiel verander. Merkwaardig genoeg doet ie dat wel als ik naar het andere profiel op mijn auto ga, maar als ik dan terug naar mijn profiel gaat, blijft die buitenspiegel onveranderd.

Als ik dan iets miezerigs veranderd, de stoel een tikkeltje vooruitzet en op "restore" duw gaat de spiegel wel terug.
Elke keer als ik niet de laatste ben die in de auto heeft gereden moet ik dus iets onzinnigs veranderen gewoon omdat anders de restore button grijs is.

Dit lijkt een rare bug. Ff profiel verwijderen en opnieuw aanmaken?

• Semyon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:26
Smobbo schreef op maandag 27 april 2020 @ 07:58:
Dit lijkt een rare bug. Ff profiel verwijderen en opnieuw aanmaken?
Hoe doe ik dat handig zonder al mijn instellingen te verliezen en de volgorde van de profielen te veranderen?

Only when it is dark enough, can you see the stars

• Smobbo
Semyon schreef op maandag 27 april 2020 @ 08:22:
[...]

Hoe doe ik dat handig zonder al mijn instellingen te verliezen en de volgorde van de profielen te veranderen?
De auto op jouw instellingen zetten. Dan je profiel verwijderen. Dan blijft de auto als het goed is gewoon in ‘jouw’ stand. Dan weer een profiel toevoegen en koppelen aan je sleutel.

Maakt de volgorde iets uit? Daar was ik me niet bewust van. Wij hebben de 2 profielen (mijn vrouw en ik) gewoon aan onze telefoons gekoppeld en dan gaat de auto gewoon in de gewenste stand als we de deur open doen en de juiste telefoon in de buurt is.

Heel enkele keer is mijn vrouw met haar tas al bij de auto aan de bijrijders kant en dan gaat de auto naar haar profiel en moet ik dus ff switchen naar die van mij.

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-01 22:26
Focus schreef op donderdag 23 april 2020 @ 12:17:
Anderen ook het probleem dat bij het bekijken van sentry clips in de auto sommige grijs zijn en niet af te spelen zijn?

usb troubles?
Heb je toevallig nog een oplossing gevonden? Bij mij ook clips (nieuwe) die grijs zijn, soms wel grijs en soms niet.. :S

PVoutput

• DannyDj
Het scherm resetten kan wonderen verrichten. De rijdersprofielen werkten niet meer automatisch bij het openen van het portier. Scherm uitgeschakeld (2 bolletjes ingedrukt houden) en opgelost. Een reset uitvoeren lost vele issues op blijkbaar. 👍

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-01 10:37

DeFeCt

je wéét toch

FGroentje schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 20:46:
Ik heb sinds kort geen upgrades meer in de app of in mijn account op de website staan. Aanschaf van achterbank verwarming (SR+) of FSD is niet (meer) mogelijk. Meer mensen hier last van?

Ook zit ik nog steeds op 2020.8.3, daar waar ik normaal gesproken vrij rap de updates binnen kreeg.
Heb ook precies hetzelfde

Flickr

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-11-2025
Semyon schreef op maandag 27 april 2020 @ 07:57:

Hier ook last van gehad met het profiel van mijn vrouw. Wat werkte: na profiel wisselen nogmaals profiel aanklikken in de lijst dan ging de spiegel wel goed staan. Spiegel is bij het SeC vervangen en nu geen probleem meer.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

DeFeCt schreef op maandag 27 april 2020 @ 22:25:
[...]

Heb ook precies hetzelfde
Ook lease denk ik? Wellicht dat het daar iets mee te maken heeft. Online in het Tesla account kan ik de upgrades ook niet meer vinden. Kan me voorstellen dat LMs dit toch tegen willen houden. Met name de performance upgrade dan.

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-01 10:37

DeFeCt

je wéét toch

Inspired schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 08:42:
[...]

Ook lease denk ik? Wellicht dat het daar iets mee te maken heeft. Online in het Tesla account kan ik de upgrades ook niet meer vinden. Kan me voorstellen dat LMs dit toch tegen willen houden. Met name de performance upgrade dan.
Klopt ook lease, maar ook nog steeds vast op 8.3

Flickr

• Teslalrp
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 19-12-2023
Bijna elke morgen heb ik er last van dat auto niet van opent (gebruik telefoon). Dan dien ik app te gebruiken en via unlock te openen. iemand een oplossing?

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:58
Teslalrp schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 09:39:
Bijna elke morgen heb ik er last van dat auto niet van opent (gebruik telefoon). Dan dien ik app te gebruiken en via unlock te openen. iemand een oplossing?
Heb ik ook tijdje last van gehad. Hard reset van de computer (rem inhouden + knopjes op stuur) was bij mij de oplossing.
Welke telefoon heb je? Ik heb met mijn iPhone 8 eigenlijk nooit issues.
DeFeCt schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 09:32:
[...]

Klopt ook lease, maar ook nog steeds vast op 8.3
Wellicht net de update gemist alvorens hij op "slot" ging. Je zult nu meteen naar 12.10 gaan denk ik.

[ Voor 28% gewijzigd door Inspired op 28-04-2020 10:01 ]

Verwijderd

Ik heb dit nooit opgelost gekregen. iPhone 8. Altijd geklungel. Auto in de slaapstand was drama. Moest ook altijd de app activeren, die moest eerst de auto uit de slaap halen, en dan pas misschien kon ik de auto in.

Dat ging bij mij best vaak mis, helft van de keren ongeveer. Software upgrades brachten geen verbeteringen, harde resets helaas ook niet.

Uiteindelijk maar een keyfob gekocht, dat werkt vlekkeloos. Maakt de frunk ook wat toegankelijker dus win-win.

Verwijderd

Nou met Tesla service kom ik echt geen steek verder...
Verwijderd schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 16:37:

Bij 2% vond ik het welletjes, aan de lader gehangen.

[Afbeelding]
Van 90% accu, naar 2% accu in 43kWh met de Long Range.
Waar is de rest gebleven???

Sentry staat uit hier.

Dus maar eens een service afspraak ingedend voor bereik, tweede keer al...

Krijg je een bericht terug:

"Goedemiddag, we zijn bezig met de diagnose van uw range probleem. Op dit moment kunnen we geen afwijkingen zien in de HV batterij. Het grootste gedeelte van de resterende energie word verbruikt door de HVAC en de 12V systemen. Graag wil ik u erop wijzen dat de aangegeven range gebaseerd is op WLTP testen (onder schier ideale omstandigheden). In de praktijk kan de range verschillen op basis van diverse factoren. U vindt daar hier informatie over: www.tesla.com/support/range. Met vriendelijke groet, Tesla Virtual Service."

Dus ik reageer:

"Ik begrijp dat WLTP geen realistisch beeld geeft. Maar zoals je op de foto kunt zien zit rond de 180wh/km gemiddeld en te temperaturen zijn 20+ graden.
De helft van de stated range is wel heel erg weinig. Als ik oplaad, komt er rond de 75kWh in de accu van 0-100%
Toch lijk ik met leeg rijden maar 43 kWh te kunnen verbruiken.
Sentry mode staat uit, dus waar verdwijnt de rest van mijn accu capaciteit?

Mvg, BlakHawk"

Net weer reactie terug:

"Goedemorgen, zoals aan gegeven in het eerste bericht word het een groot deel van de capaciteit verbruikt door de HVAC en 12V systemen, de HVAC is niet alleen voor het verwarmen en verkoelen van het interieur maar ook voor de HV batterij. Met vriendelijke groet, Tesla Virtual Service."

Wat moet ik hier nou mee?
Die 43 kWh uit een 75 kWh pack wil ik omhoogbrengen, maar hoe?

Ik "tank" nu 75kWh, waarvan ik maar 43 kWh kan gebruiken.

Geef dan tips met wat ik kan doen of proberen...

Deze foto dus 176 wh/km gemiddeld zelfs, sinds opladen!:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49784732496_831e267e54_c.jpg

• Teslalrp
Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 10:28:
[...]

Ik heb dit nooit opgelost gekregen. iPhone 8. Altijd geklungel. Auto in de slaapstand was drama. Moest ook altijd de app activeren, die moest eerst de auto uit de slaap halen, en dan pas misschien kon ik de auto in.

Dat ging bij mij best vaak mis, helft van de keren ongeveer. Software upgrades brachten geen verbeteringen, harde resets helaas ook niet.

Uiteindelijk maar een keyfob gekocht, dat werkt vlekkeloos. Maakt de frunk ook wat toegankelijker dus win-win.
ik gebruik een Iphone X. Misschien ook maar eens kijken naar een Key fob

• Teslalrp
Blakhawk, wat geeft de auto als range aan wanneer je deze tussen 80-90% oplaadt?
@BlakHawk Heb je na de laaste laadsessie alweer een lang stuk gereden dan? Of alleen maar korte stukjes weer? Het plaatje is nog van de vorige keer denk ik? Of recent?

Verwijderd

Teslalrp schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 11:51:
[...]

ik gebruik een Iphone X. Misschien ook maar eens kijken naar een Key fob
Bij het accuutje?

Tijdens opladen is het drama:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49784341133_f753339e94_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49784878561_2043e2c068_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49784347568_ce79f9bfda_c.jpg

Maar uiteindelijk op:

91%
65 kWh bijgeladen
Estimated bij 100% loopt op: 482km

Verwijderd

Inspired schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 12:16:
@BlakHawk Heb je na de laaste laadsessie alweer een lang stuk gereden dan? Of alleen maar korte stukjes weer? Het plaatje is nog van de vorige keer denk ik? Of recent?
Zelfde als vorige keer, nee ik heb geen lange ritten in vooruitzicht, maar op basis van de vorige keer wel weer een tesla afspraak ingeschoten.
@BlakHawk Als je echt een keer wilt testen moet je een lange rit gaan doen. Er zijn gewoon teveel verliezen als je de auto lang stil laat staan en alleen korte ritjes maakt.

- Twee weken niet laden is al ~ 15-20% drain.
- Afgelopen weken koude nachten dus extra loss.
- Niet al het verbruik komt goed in de energy consumption chart in de Tesla.
- van 90% naar 2% is ook niet 75kWh maar ~ 63,8kWh. (88% van 72.5kWh netto.)
- Vraag me ook af of bijvoorbeeld extra verwarmen van pack via de stators ook echt in energy consumption komt.
- Wellicht nog een keer climate aangezet voor instappen? Komt ook niet in usage terug.

63,8kWh - 20% is al 51,04kWh. Dan is het verschil met de 43kWh al een stuk kleiner.

[ Voor 8% gewijzigd door Inspired op 28-04-2020 12:30 ]

Verwijderd

Inspired schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 12:25:
@BlakHawk Als je echt een keer wilt testen moet je een lange rit gaan doen. Er zijn gewoon teveel verliezen als je de auto lang stil laat staan en alleen korte ritjes maakt.

- Vraag me ook af of bijvoorbeeld extra verwarmen van pack via de stators ook echt in energy consumption komt.

63,8kWh - 20% is al 51,04kWh. Dan is het verschil met de 43kWh al een stuk kleiner.
75kWh is wat de laadpaal aangaf, dus uitendelijk wel degelijk het verschil tussen laden en gebruiken. Maar daar zitten laadverliezen dus bij, eens.

Ik vind deze vraag wel interessant:

Ik denk van wel.

Waarom, rijdt maar eens een stuk van 10km, 25km of 50km.
Als ik links kijk bij verbruik is dat 100wh/km-150wh/km hoger dan het verbruik in de graffiek onder "verbruik" (rechts in het grote scherm).

Je moet dan op het moment dat je huidige rit 10km, 25km of 50km aantikt, vergelijken met de grafiek rechts op exact hetzelfde aantal kilometers.

Links is bij mij altijd een stuk hoger.
@BlakHawk je moet in de auto kijken wat erin gaat. Bij laden heb je (ook) te maken met verliezen. (10-15%)

Het verbruik is in het begin inderdaad hoger, maar het zou best kunnen zijn dat dit nog niet alles is. Wellicht dat je met Scan my Tesla dit nog beter in beeld kan krijgen.

Maar goed, laden tot 80% (of 60/70 en terug rekenen) en leegrijden tot 5% in één ruk met een auto/accu die op temp is lijkt me het beste om de capaciteit van de accu te checken. Dit gedurende een periode van twee weken te doen is gewoon niet accuraat. Dan heb je met teveel drain te maken. Als je op 100% nu 470 rated range pakt zou je nog iets van 68.2kWh netto over hebben.

Verwijderd

Inspired schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 12:36:
@BlakHawk je moet in de auto kijken wat erin gaat. Bij laden heb je (ook) te maken met verliezen. (10-15%)

Het verbruik is in het begin inderdaad hoger, maar het zou best kunnen zijn dat dit nog niet alles is. Wellicht dat je met Scan my Tesla dit nog beter in beeld kan krijgen.

Maar goed, laden tot 80% en leegrijden tot 5% in één ruk met een auto/accu die op temp is lijkt me het beste om de capaciteit van de accu te checken. Dit gedurende een periode van twee weken te doen is gewoon niet accuraat. Dan heb je met teveel drain te maken. Als je op 100% nu 470 rated range pakt zou je nog iets van 68.2kWh netto over hebben.
Bij een lading van 92%
(van 2% naar 94%)

65kWh in de accu
75kWh in de laadpaal
Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 12:39:
[...]

Bij een lading van 92%
(van 2% naar 94%)

65kWh in de accu
75kWh in de laadpaal
Ja, dat klopt dan wel. 482km is ~ 70kWh. 92% is dan 64.4kWh. Aangezien het met hele procenten gaat kan er wat afronding zijn hier en daar.

Met andere woorden; ik denk niet dat er zoveel mis is met je pack. Maar nogmaals; echt testen moet je doen door auto goed op te warmen en gewoon een flink stuk te rijden. Dan zou je niet veel verschil moeten zien tussen het gebruik op dit rit, en de terugval van de accu.

[ Voor 28% gewijzigd door Inspired op 28-04-2020 12:43 ]

• hibird1
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-01 12:59
Ik heb nu iets meer dan twee weken mijn Model 3 en ik ben er erg blij mee. Echter, tot twee keer toe heb ik gehad dat ik de auto instapte en werkelijk niets het deed. Scherm reageert niet, rem intrappen doet niks en ook de app krijgt geen verbinding meer met de auto. Middels een soft reset (beide knopjes op het stuur indrukken) krijg ik de auto dan weer aan de praat. Ik vroeg me af of anderen hier ook last van hebben? Lijkt me niet helemaal de bedoeling.
hibird1 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 12:51:
Ik heb nu iets meer dan twee weken mijn Model 3 en ik ben er erg blij mee. Echter, tot twee keer toe heb ik gehad dat ik de auto instapte en werkelijk niets het deed. Scherm reageert niet, rem intrappen doet niks en ook de app krijgt geen verbinding meer met de auto. Middels een soft reset (beide knopjes op het stuur indrukken) krijg ik de auto dan weer aan de praat. Ik vroeg me af of anderen hier ook last van hebben? Lijkt me niet helemaal de bedoeling.
Nee, dat is zeker niet normaal. Heb dit nog nooit gehad sinds het kleine jaar dat ik hem heb. Zou gewoon melding ervan maken. Zou handig zijn als je weet wanneer het issue zich voorkwam. Kunnen ze misschien iets checken.

• hibird1
  • Laatst online: 10-01 12:59
Inspired schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 12:53:
[...]

Nee, dat is zeker niet normaal. Heb dit nog nooit gehad sinds het kleine jaar dat ik hem heb. Zou gewoon melding ervan maken. Zou handig zijn als je weet wanneer het issue zich voorkwam. Kunnen ze misschien iets checken.
Tot nu toe lijkt het vrij willekeurig te gebeuren. Donderdag heb ik toevallig een afspraak bij Tesla Service Center Amsterdam, dus daar ga ik get zeker aankaarten.

• Teslalrp
hibird1 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 12:56:
[...]

Tot nu toe lijkt het vrij willekeurig te gebeuren. Donderdag heb ik toevallig een afspraak bij Tesla Service Center Amsterdam, dus daar ga ik get zeker aankaarten.
Ik heb het 1x gehad gedurende 5 maanden, inderdaad even reset gedaan. Waar ik nu steeds tegenaan loop is dat na poetsen van het scherm, deze donker blijft. Alleen weer na reset zichtbaar.
Teslalrp schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 13:47:
[...]

Ik heb het 1x gehad gedurende 5 maanden, inderdaad even reset gedaan. Waar ik nu steeds tegenaan loop is dat na poetsen van het scherm, deze donker blijft. Alleen weer na reset zichtbaar.
Je gebruikt de poestmodus? Die knop om het scherm weer terug te krijgen werkt dan niet bedoel je? Die je een paar seconden ingedrukt moet houden.

• Houseofdreams
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-01 00:16
Teslalrp schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 13:47:
[...]

Dit heb ik dus ook. Volgens wat ik online kan vinden (YT enz) zou er centraal op het scherm een "knop" staan, waarmee je de poetsmodus kan uitschakelen, die zie ik dus niet, ook volledig zwart scherm... Benieuwd wat hier de oorzaak van is

Een trucje om uit de cleanmodus te raken, zonder reset, gewoon de auto in versnelling zetten (D / R) Al heb ik dit zelf nog niet getest.

[ Voor 11% gewijzigd door Houseofdreams op 28-04-2020 14:04 ]

EX30 Ultra Twin Performance

Houseofdreams schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 14:02:
[...]

Dit heb ik dus ook. Volgens wat ik online kan vinden (YT enz) zou er centraal op het scherm een "knop" staan, waarmee je de poetsmodus kan uitschakelen, die zie ik dus niet, ook volledig zwart scherm... Benieuwd wat hier de oorzaak van is
Is wel vrij donker, maar hij staat er (bij mij igg) wel.

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:45
Je kan in de poetsmodus, ook de auto in Drive zetten. Dan gaat de poetsmodus uit. Scheelt je toch die eerste vingerafdruk weer :)

• Teslalrp
Inspired schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 14:01:
[...]

Je gebruikt de poestmodus? Die knop om het scherm weer terug te krijgen werkt dan niet bedoel je? Die je een paar seconden ingedrukt moet houden.
klopt gebruik de poetsmodus. Het werkt niet om het scherm ingedrukt te houden weer een normaal scherm te krijgen, deze blijft zwart
Teslalrp schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 14:36:
[...]

klopt gebruik de poetsmodus. Het werkt niet om het scherm ingedrukt te houden weer een normaal scherm te krijgen, deze blijft zwart
Gek. Bij mij wel. Anders tip van hierboven eens proberen. In D zetten.

• Teslalrp
Inspired schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 14:37:
[...]

ja dat is een goede tip en nog makkelijker

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:00

ulTimaS

Mayhaps

Teslalrp schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 14:36:
[...]

Misschien ten overvloede, maar de button om het scherm weer terug te krijgen is in één van de laatste updates verplaatst naar de linker kant ipv het midden.

edit: nog een tip, voordat je de scherm poets modus start moet je het scherm op 100% brightness zetten om de tekst beter te zien.

[ Voor 13% gewijzigd door ulTimaS op 28-04-2020 14:47 ]

• ybos
Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 12:18:
[...]

Bij het accuutje?

Tijdens opladen is het drama:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Maar uiteindelijk op:

91%
65 kWh bijgeladen
Estimated bij 100% loopt op: 482km
[flauwe reactiemodus]Gék he, dat ze er niks mee doen als je de auto naar een concurrent vernoemt -> Polestar
[/flauwe reactiemodus]

Verwijderd

ybos schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 15:50:
[...]

[flauwe reactiemodus]Gék he, dat ze er niks mee doen als je de auto naar een concurrent vernoemt -> Polestar
[/flauwe reactiemodus]
Hahaha, zo'n witte verschijning, glinsteren in het zonlicht, zo helder als de poolster.

Daarnaast heb en blijf ik een voorliefde voor Volvo hebben. Dus een bewuste verwijzing naar de concurrent. >:)

• wootahH
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:11
hibird1 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 12:51:
Heb je ik ook wel eens. 1 a 2 x per maand. Laat je weten wat ze daar ervan zeggen? Thnx :)

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:24
Heeft er iemand het originele rubber telefoonmatje beschikbaar (na upgrade naar een wireless charger oid) ter overname?

Heb ietwat te uitbundig lijm gebruikt bij het verlijmen van m'n Lego 8) houdertje van m'n Oneplus telefoon. Houdertje werkt nu prima tegen het verschuiven in een bocht maar de lijmresten maken het er niet fraaier op...

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:18
Inspired schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 12:25:

- Wellicht nog een keer climate aangezet voor instappen? Komt ook niet in usage terug.

Dat is veel drain. Zonder Tesla uit slaapstand te halen en sentry mode is dit bij mij hooguit 2 tot 3% per week.

• Teslalrp
Heb je de bewakingsmodus aanstaan? Anders die eens uitzetten

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-01 00:54

Floor-is

5.2

Inspired schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 14:37:
[...]

Of even op de rem trappen, hoef je niet te schakelen :)

Bericht hierboven

• Focus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01 20:30
knights16 schreef op maandag 27 april 2020 @ 13:34:
[...]

Heb je toevallig nog een oplossing gevonden? Bij mij ook clips (nieuwe) die grijs zijn, soms wel grijs en soms niet.. :S
Laatste 2 dagen gaat het onverklaarbaar weer goed, heel vreemd.
STIMPPYYY schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 18:08:
[...]

Dat is veel drain. Zonder Tesla uit slaapstand te halen en sentry mode is dit bij mij hooguit 2 tot 3% per week.
Hij heeft twee weken lang af en toe wel gereden. Accu koelt dan weer af en geeft extra drain. Maximaal 2 a 3% per zeven dagen in dat scenario is wel een beetje te positief.

• MtC
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-05-2021

MtC

Ik had al even problemen met mijn TeslaUSB die niet meer wilde verbinden, nu merk ik vandaag dat het ledje helemaal niet brandt. iPhone getest op de linkerpoort (waar hij altijd al instak): geen probleem. iPhone getest op de rechterpoort: niets. Zou het aan 2020.12.5 liggen? Of eerder hardware?

--handige links mogen niet van de mods--

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

MtC schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 21:44:
Ik had al even problemen met mijn TeslaUSB die niet meer wilde verbinden, nu merk ik vandaag dat het ledje helemaal niet brandt. iPhone getest op de linkerpoort (waar hij altijd al instak): geen probleem. iPhone getest op de rechterpoort: niets. Zou het aan 2020.12.5 liggen? Of eerder hardware?
Er schijnt inderdaad een probleem te zijn met USB in combinatie met deze softwareversie. Tesla is al op de hoogte gebracht.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• DannyDj
1st vraag
Is het mogelijk om de muziekkeuze (zender/USB...) ook te koppelen aan je profiel?
De muziekkeuze van mijn vrouw is namelijk totaal anders dan de mijne. ☺

2de vraag
Inloggen met je google accound gaat waarschijnlijk niet hé, want het is geen android platform.
Of kan het via een andere manier toch?

[ Voor 34% gewijzigd door DannyDj op 29-04-2020 04:41 ]

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-11-2025
Danny Berx schreef op woensdag 29 april 2020 @ 04:37:
1st vraag
Is het mogelijk om de muziekkeuze (zender/USB...) ook te koppelen aan je profiel?
De muziekkeuze van mijn vrouw is namelijk totaal anders dan de mijne. ☺

2de vraag
Inloggen met je google accound gaat waarschijnlijk niet hé, want het is geen android platform.
Of kan het via een andere manier toch?
1 Nee
2 Nee

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

• Floor-is

Floor-is

5.2

Ik ben wel ingelogd met mijn Google account. Heb ik gedaan in de browser, door daar naar YouTube te gaan en in te loggen in plaats van de YouTube-app van de auto te gebruiken. En sindsdien heb ik dus ook mijn eigen YouTube premium in de YouTube-app :)

Bericht hierboven

• jspr360
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-01 22:19
Ter info. Na een maandje 'trial & error' heb ik eindelijk mijn Sandisk High Endurance SD kaart aan de praat gekregen voor DashCam/Sentry.

De kaart was al geformatteerd naar FAT32 + folder 'TeslaCam' maar werkte niet, ook niet met andere SD kaart adapters. Het venijn bleek uiteindelijk in de type partitie te zitten (GPT of MBR). De combinatie FAT32 en GPT werkte uiteindelijke voor mij. En hopelijk voor anderen ook. Lees namelijk veel problemen over dit onderwerp op fora.

• tc_bakker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-01 19:12
Iemand al eens last gehad van het tikkende probleem zoals in onderstaand YouTube filmpje?

YouTube: Tesla Model 3 2019 Digital Ticking Noise near steering column

Tijdens het rijden ontstaat dat bij mijn model3 ook. Heb toch maar voor de zekerheid weer een service afspraak gemaakt

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
Gisteren viel mij ineens op dat ik geen geluid meer hoor bij het knipperlicht. Instelling of bug?

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• Houseofdreams
Taro schreef op woensdag 29 april 2020 @ 11:49:
Gisteren viel mij ineens op dat ik geen geluid meer hoor bij het knipperlicht. Instelling of bug?
Ook al gehad, gewoon soft reset -> opgelost

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Volgens mij moet de dagelijkse routine met een Tesla worden: Voordeur van huis dichtgooien, in auto gaan zitten, soft reset, tijdens het wachten op de reboot weer uitstappen, laadkabel eruit, gaan zitten en wegrijden. Het lijkt af en toe wel een Windows pc van vroeger :)

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-01 11:24
Taro schreef op woensdag 29 april 2020 @ 11:52:
Volgens mij moet de dagelijks routine met een Tesla worden: Voordeur van huis dichtgooien, in auto gaan zitten, soft reset, tijdens het wachten op de reboot weer uitstappen, laadkabel eruit, gaan zitten en wegrijden. Het lijkt af en toe wel een Windows pc van vroeger :)
In een nacht loopt die auto weer een lichtjaar op je voor. :+

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

• Houseofdreams
Taro schreef op woensdag 29 april 2020 @ 11:52:
Volgens mij moet de dagelijks routine met een Tesla worden: Voordeur van huis dichtgooien, in auto gaan zitten, soft reset, tijdens het wachten op de reboot weer uitstappen, laadkabel eruit, gaan zitten en wegrijden. Het lijkt af en toe wel een Windows pc van vroeger :)
True... Bij mij was het wel na een softwareupdate, dus niet willekeurig

• Caelorum
Ben ik nou de enige die nergens last van heeft? 1 keer is de navigatie vastgelopen tijdens het rijden. Toen een softreset gedaan tijdens het rijden Verder in die 5 maanden nu nog nergens last van gehad.

• Teslalrp
Caelorum schreef op woensdag 29 april 2020 @ 12:28:
Ben ik nou de enige die nergens last van heeft? 1 keer is de navigatie vastgelopen tijdens het rijden. Toen een softreset gedaan tijdens het rijden Verder in die 5 maanden nu nog nergens last van gehad.
Het zijn kleine punten. Auto niet openen en vanaf gisteren geen verbinding meer met internet, waardoor spotify niet opstart. Voor de rest niet hoor

• incomer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:49
Caelorum schreef op woensdag 29 april 2020 @ 12:28:
Mijn ervaring ook, ik heb 1 x een softreset gedaan omdat mijn rechterspiegel in "achteruit" stand bleef staan.

Verder nog nooit last van problemen gehad, en moet ook zeggen dat ik de ervaring hier met AP ook niet herken. Heb inmiddels 21K op de teller staan, en automatisch remmen etc is nog maar 1 x opgetreden (120 naar 115 bij een brug). Verder rijdt het zeer relaxt en gebruik ik het eigenlijk altijd op de snelweg.

• guardi1337
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 25-12-2025
MtC schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 21:44:
Ik had dat in eerdere versies, in de laatste versies juist niet meer. Soft reset hielp bij mij.

• guardi1337
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 25-12-2025
Madnessy schreef op maandag 9 maart 2020 @ 07:37:
Zijn er hier mensen die teslausb icm een pi4 + ssd gebruiken ?
Merk dat af en toe de usbpoorten net niet genoeg stroom leveren en als gevolg het filesystem van de ssd issues geeft.
Zit zelf te denken om iets met een soort van ups te gaan doen , maar ben ook even benieuwd hoe anderen dit hebben opgelost
Beetje oude post om nog op te reageren misschien.. maar ik had dit ook. Geen powerprobleem uiteindelijk, maar de firmware van mijn Samsung T5 SSD. Na firmwareupgrade was het probleem weg. Sindsdien heb ik teslaUSB misschien in 4 maanden 2x opnieuw moeten imagen omdat hij niet meer reageerde (ik heb die oorzaak nooit onderzocht).

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Heb al enkele dagen problemen om via de App verbinding te maken met de auto. Zijn we vanmiddag ergens bij een winkel op een parkeerplaats, doen iets in de kofferbak, willen doorlopen naar een andere winkel, gaat vol het "alarm" af... Keiharde muziek... Iedereen natuurlijk kijken... Alarm ging vanzelf uit na >30 seconden. Wij naar die andere winkel, komen terug, stappen in de auto, wil ik wegrijden, gaat weer het alarm af terwijl we in de auto zitten. Direct de 2 knoppen op het stuur ingedrukt om te resetten en uit de auto gesprongen om de oren te beschermen. Paar minuten gewacht, weer ingestapt en weggereden. En raad eens? Het geluid van het knipperlicht doet het weer :)

Wat een prachtige foutloze auto is het toch! Maar ben er nog steeds blij mee.

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:12
@Taro bekende Windows uitspraak:
“Als ie het niet doet, reboot” :9

• Smobbo
Taro schreef op woensdag 29 april 2020 @ 18:40:
Heb al enkele dagen problemen om via de App verbinding te maken met de auto. Zijn we vanmiddag ergens bij een winkel op een parkeerplaats, doen iets in de kofferbak, willen doorlopen naar een andere winkel, gaat vol het "alarm" af... Keiharde muziek... Iedereen natuurlijk kijken... Alarm ging vanzelf uit na >30 seconden. Wij naar die andere winkel, komen terug, stappen in de auto, wil ik wegrijden, gaat weer het alarm af terwijl we in de auto zitten. Direct de 2 knoppen op het stuur ingedrukt om te resetten en uit de auto gesprongen om de oren te beschermen. Paar minuten gewacht, weer ingestapt en weggereden. En raad eens? Het geluid van het knipperlicht doet het weer :)

Hahaha, die muziek is echt hard hè :+ !
1 keer op vakantie gehad (bleek een vlieg in de auto te zitten). Ik snap alleen niet waarom hij soms gewoon een alarm piep geeft en soms die muziek draait...?

Het is echt een computer op wielen, met bijbehorende issues ;)

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Nu online
Taro schreef op woensdag 29 april 2020 @ 18:40:

Nah moet hier ook maar op hopen denk ik. Service vertelde me dat ik gewoon kon rijden met de melding “auto kan onverwacht uitschakelen”. Maar nu doet geen enkel geluid het meer, geen richting, niet bij inparkeren, geen muziek. Als alles uit begint te vallen ga ik niet meer rijden. Reboot deed helaas weinig.

Maar raad eens, ze kunnen pas over een paar weken komen, terwijl al 2 weken geleden ofzo aangegeven

• Autopilot
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 05-01 17:54
Sinds gisteren ervaar ik problemen met de climate control. Ik kan de dog mode of andere modi niet inschakelen en krijg een foutmelding: "kan climate control niet aan houden vanwege systeemstoring".

Ook kan ik de climate control niet meer vanuit de app bedienen met een soortgelijke foutmelding. Iemand dit eerder meegemaakt?

Tesla Model 3 SR+ Metallic Blue, Black, Aero

Autopilot schreef op woensdag 29 april 2020 @ 23:31:
Sinds gisteren ervaar ik problemen met de climate control. Ik kan de dog mode of andere modi niet inschakelen en krijg een foutmelding: "kan climate control niet aan houden vanwege systeemstoring".

Ook kan ik de climate control niet meer vanuit de app bedienen met een soortgelijke foutmelding. Iemand dit eerder meegemaakt?
Standaard helpdesk optie al gedaan?

Zie ook; https://forums.tesla.com/...failed-turn-climate-error

[ Voor 9% gewijzigd door Inspired op 30-04-2020 07:22 ]

Verwijderd

Sinds een aantal weken zijn er twee grijze vlekken ontstaan in het bestuurders portier, 2-3 cm doorsnede. Ze zijn niet weg te poetsen lijkt van binnenuit te komen.
Zie foto, heeft iemand dat al eens eerder gezien?
Inmiddels een service afspraak gemaakt.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y_RZvbH1hwIWH9kD-JoJqpV_KsY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2qKffbRd080AUGLpa7I3L87p.jpg?f=fotoalbum_large

Tesla Model 3 SR+ Midnight Silver metallic, Black, Aero

• RF1000
RF1000 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 17:53:
Heeft er iemand het originele rubber telefoonmatje beschikbaar (na upgrade naar een wireless charger oid) ter overname?

Heb ietwat te uitbundig lijm gebruikt bij het verlijmen van m'n Lego 8) houdertje van m'n Oneplus telefoon. Houdertje werkt nu prima tegen het verschuiven in een bocht maar de lijmresten maken het er niet fraaier op...
niemand die er nog eentje heeft liggen in een kast?
RF1000 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 08:39:
[...]

niemand die er nog eentje heeft liggen in een kast?
Staat er geen part number op? Dan kun je zo een nieuwe bestellen voor een paar EUR denk ik.

• ybos
Verwijderd schreef op donderdag 30 april 2020 @ 08:08:
Sinds een aantal weken zijn er twee grijze vlekken ontstaan in het bestuurders portier, 2-3 cm doorsnede. Ze zijn niet weg te poetsen lijkt van binnenuit te komen.
Inmiddels een service afspraak gemaakt.[Afbeelding]

Ik denk, dat ik zoiets op mijn bumper heb, dacht eerst dat het resten van plakfolie waren, en alleen met fel zonlicht te zien. Heb er eerlijk gezegd nog niet echt aandacht aan besteed omdat ik dacht dat het wel weg te poetsen was.
Ben volgende week bij het SeC, zal het eens laten zien en vragen om reactie.

• Michieas
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20:16
Verwijderd schreef op donderdag 30 april 2020 @ 08:08:
Inmiddels een service afspraak gemaakt.[Afbeelding]

Daar heb ik er volgens mij ook 2 van zag ik van de week. Mocht je meer weten hoor ik dat graag.

• Recci
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19:31
geronim schreef op maandag 20 april 2020 @ 13:53:
Eerder gepost in het grote tesla topic maar deze hoort hier. Inmiddels de post van @ybos gevonden hierover die dit defect ook had.

Garantie of niet? Iemand nog tips voor deze situatie?

28-12 mijn model 3 opgehaald. ZZP-er met financial lease. Bij de RDW staat de auto op mijn naam.

Na ong 1500 km merkte ik, dat de rand van de kofferbak schade maakt in de bumper, links en rechts zit een streep in de lak. De kofferbak zit erg strak op de bumper. De kofferbak valt niet vanzelf dicht als je hem een heel licht zetje geeft, dus met een iets harder zetje gaat het dicht. Maar je hoeft hem niet superhard dicht te gooien. Geen idee wat normaal is bij dit model.

Gemeld ergens in februari en nu aan de beurt.

Mailtje van Tesla "Acceptance requested on Tesla Service Estimate" met daarin de tekst "Customer states the liftgate is hitting against the rear bumper while closing, causing some paint damage.
Please adjust and touch up paint for customer convenience. Alignment is customer pay and not covered under warranty. " EUR 52 ex btw, bijwerken van de lak en de kofferbak afstellen.

Samengevat ik vind dat dit soort schade bij normaal gebruik onder garantie valt. Ik heb de kofferbak op een normale manier gebruikt. Tesla geeft telefonisch aan dat dit alleen bij melding binnen 1000 km onder garantie valt. Ik zou denken dat dit onder de 4 jaars garantie zou moeten vallen.

Ik zou mijn rechtsbijstandsverzekering kunnen aanspreken dit op te pakken, maar het eigen risico daar is hoger dan die 52 euro ex btw.

Iemand ervaring met dit soort situaties?

Overigens als ik de garantievoorwaarden lees https://www.tesla.com/sit...imited-warranty-nl-nl.pdf , Tesla verwijst telefonisch naar de garantievoorwaarden en dat dit niet is gedekt. Ik lees dit toch anders. Morgen maar een printje meenemen. [Afbeelding]
Ik heb precies hetzelfde, al bij ontvangst was er een lichte schaafplek aan 1 kant. Ik heb er foto's van gemaakt maar niets mee gedaan, de klep leek de bumper niet (meer) te raken. Gisteren toch nog eens wezen kijken en de oude foto erbij gepakt. Toch wel een stuk erger geworden. Heb ook een request ingeschoten voor eind mei. Heb al 10k+ op de teller.

• Floor-is

Floor-is

5.2

Dat lijken bijwerkplekjes. Als in: in de fabriek zag men iets in de lak, toen is er met een kleine schuurmachine of wat sterk polijstmiddel bijgewerkt.

In principe moet je dat weer redelijk eenvoudig weg kunnen (laten) polijsten. De blanke lak is nu dof geworden door het grove polijsten/schuren.

Bericht hierboven

• RF1000
Inspired schreef op donderdag 30 april 2020 @ 08:49:
[...]

Staat er geen part number op? Dan kun je zo een nieuwe bestellen voor een paar EUR denk ik.
Had ik al naar gezocht, zijn online nogal stevig aan de prijs 50+ euro (ebay incl verzenden uit US)
RF1000 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 09:41:
[...]

Had ik al naar gezocht, zijn online nogal stevig aan de prijs 50+ euro (ebay incl verzenden uit US)
Zou gewoon even via een SeC proberen als je het partnummer weet. Die hanteren wel schappelijke prijzen.

• Madnessy
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:20
guardi1337 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 16:42:
[...]

Beetje oude post om nog op te reageren misschien.. maar ik had dit ook. Geen powerprobleem uiteindelijk, maar de firmware van mijn Samsung T5 SSD. Na firmwareupgrade was het probleem weg. Sindsdien heb ik teslaUSB misschien in 4 maanden 2x opnieuw moeten imagen omdat hij niet meer reageerde (ik heb die oorzaak nooit onderzocht).
Gisteren even update gedaan van de firmware van de t3 die ik heb.
Helaas toch weer issues.
Ga vandaag even proberen of de samsung pro endurance microsd betere resultaten geeft

• JohanB
  • Nu online
JohanB schreef op woensdag 29 april 2020 @ 22:33:
[...]

Nah moet hier ook maar op hopen denk ik. Service vertelde me dat ik gewoon kon rijden met de melding “auto kan onverwacht uitschakelen”. Maar nu doet geen enkel geluid het meer, geen richting, niet bij inparkeren, geen muziek. Als alles uit begint te vallen ga ik niet meer rijden. Reboot deed helaas weinig.

Maar raad eens, ze kunnen pas over een paar weken komen, terwijl al 2 weken geleden ofzo aangegeven
Wat is jullie ervaring met Tesla Mobile Service? Ze beweren nu dat de 12v batterij kapot is gegaan OMDAT de auto "leeg" is gegaan en zou dus niet onder garantie vallen. Daarbij verwijzen ze naar de manual.

Maar;
  • De auto ging van 80% naar 0% in een week, daar kan ik me toch niet op voorbereiden?
  • Er stond inderdaad maar 0km op de teller, maar ik kon nog 50 meter naar de lader rijden, dus batterij niet leeg?
  • Door het eerste punt lijkt het dat de 12V batterij juist leidde tot het leeglopen (dat staat nu ook als waarschuwing op het scherm
Enig idee? Doen ze typisch moeilijk? Kijken ze eigenlijk weleens naar de case/data, of alleen als men er om vraagt?

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
JohanB schreef op donderdag 30 april 2020 @ 12:51:
[...]

Enig idee? Doen ze typisch moeilijk?
Tesla support is in mijn ervaring typisch moeilijk in de 1e lijns. Kom je bij de 2e lijns dan zijn ze een stuk beter.

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:42
JohanB schreef op donderdag 30 april 2020 @ 12:51:
[...]

Wat is jullie ervaring met Tesla Mobile Service? Ze beweren nu dat de 12v batterij kapot is gegaan OMDAT de auto "leeg" is gegaan en zou dus niet onder garantie vallen. Daarbij verwijzen ze naar de manual.

Maar;
  • De auto ging van 80% naar 0% in een week, daar kan ik me toch niet op voorbereiden?
  • Er stond inderdaad maar 0km op de teller, maar ik kon nog 50 meter naar de lader rijden, dus batterij niet leeg?
  • Door het eerste punt lijkt het dat de 12V batterij juist leidde tot het leeglopen (dat staat nu ook als waarschuwing op het scherm
Enig idee? Doen ze typisch moeilijk? Kijken ze eigenlijk weleens naar de case/data, of alleen als men er om vraagt?
Kan niet spreken over dit soort dingen, maar bij mij werd er moeilijk gedaan over wat zaken die na oplevering niet goed waren en pas na 1600km aangemeld werden door mij. Uiteindelijk na meerdere keren bellen en zeuren werd het eindelijk kosteloos geregeld.

Maar een 12v accu die na minder dan een jaar al kapot is lijkt mij prima onder garantie te vallen. Accu leeg of niet. En de HV accu die in een week van 80% naar 0% gaat lijkt mij niet het probleem van de eigenaar zolang de auto stil gestaan heeft. Zelfs met sentry mode aan heb je niet zoveel verlies.

Als ik jou was zou ik dus waar mogelijk escaleren en zorgen dat er inhoudelijk naar dit geval gekeken wordt ipv heel simpel "12v accu leeg door lege HV accu dus klant zijn schuld". Dat is wel heel zwart wit.

• Autopilot
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 05-01 17:54
Weet iemand hoe ik foto's kan uploaden in de tesla app? Ik kan nergens de knop foto uploaden oid vinden

Tesla Model 3 SR+ Metallic Blue, Black, Aero

• RF1000
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QDI1a3kvF4lM9BAPGYoXohqiRvM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qsukWeBdM4pI81oBFHI9iSg0.jpg?f=fotoalbum_large

Uit Tesletter #109
Geinig, hoop dat er dan ook een trial komt. Vraag me af of er zoveel gebruik van gemaakt gaat worden. Zal toch een flink bedrag zijn. Toch snel USD 149,- / USD 199,- per maand oid.

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:14

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Het lijkt wel of de grote muggenzifters in dit topic getrakteerd worden met een flink portie karma als ik de pechgevallen voorbij zie komen :D

Blij dat ik op wat condens in het achterlicht na nog geen enkel probleem heb ondervonden _/-\o_

Waar ik voor kwam:
De winterbanden zijn eraf, ik ben weer super content mijn Michelin Pilot Sports, wat een verschil in stabiliteit op hoge snelheid is dat zeg!

[ Voor 4% gewijzigd door revolution-nl op 30-04-2020 20:24 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

• Schrobz
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 13-01 23:06
revolution-nl schreef op donderdag 30 april 2020 @ 20:23:
De winterbanden zijn eraf, ik ben weer super content mijn Michelin Pilot Sports, wat een verschil in stabiliteit op hoge snelheid is dat zeg!
Ik ook, wat een verschil in herrie met die vreselijke Vredestein WinTrac Pro’s

SR+ sept 2019 wit

• bottom line
  • Laatst online: 11-01 23:35
Ik verander niet meer van banden. De echte winters zijn nu wel compleet weg in onze contreien.
Enige reden nog lijkt me, omdat het verplicht is in Duitsland tijdens de winter.

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:14

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

bottom line schreef op donderdag 30 april 2020 @ 20:28:
Ik verander niet meer van banden. De echte winters zijn nu wel compleet weg in onze contreien.
Enige reden nog lijkt me, omdat het verplicht is in Duitsland tijdens de winter.
Ik ben inmiddels ook klaar met winterbanden, het weggedrag is minder en in het merendeel van de omstandigheden geldt dat ook voor de grip dus veiligheid.

De volgende wissel gaat gebeuren als de winterse omstandigheden daadwerkelijk aangebroken zijn.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

• JohanB
  • Nu online
revolution-nl schreef op donderdag 30 april 2020 @ 20:23:
Het lijkt wel of de grote muggenzifters in dit topic getrakteerd worden met een flink portie karma als ik de pechgevallen voorbij zie komen :D

Blij dat ik op wat condens in het achterlicht na nog geen enkel probleem heb ondervonden _/-\o_
Of voor hen waren het de eerste voortekenen dat een slecht gebouwde auto al uitelkaar begon te vallen :O

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

bottom line schreef op donderdag 30 april 2020 @ 20:28:
+1. Hetzelfde had ik ook al bedacht, eventueel zou ik als de zomerbanden op zijn, over kunnen stappen naar goede all-season banden. Moet ik nog even ter zijner tijd bekijken.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:52
Merken jullie naast weggedrag en geluid heel veel achteruitgang in bereik met winterbanden, of valt het mee?
Pagina: 1 ... 70 ... 517 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
  • Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
  • Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.

Gerelateerde topics: