Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 69 ... 517 Laatste
Acties:
  • 3.179.156 views

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-01 00:54

Floor-is

5.2

geronim schreef op maandag 20 april 2020 @ 13:53:
Eerder gepost in het grote tesla topic maar deze hoort hier. Inmiddels de post van @ybos gevonden hierover die dit defect ook had.

Garantie of niet? Iemand nog tips voor deze situatie?

28-12 mijn model 3 opgehaald. ZZP-er met financial lease. Bij de RDW staat de auto op mijn naam.

Na ong 1500 km merkte ik, dat de rand van de kofferbak schade maakt in de bumper, links en rechts zit een streep in de lak. De kofferbak zit erg strak op de bumper. De kofferbak valt niet vanzelf dicht als je hem een heel licht zetje geeft, dus met een iets harder zetje gaat het dicht. Maar je hoeft hem niet superhard dicht te gooien. Geen idee wat normaal is bij dit model.

Gemeld ergens in februari en nu aan de beurt.

Mailtje van Tesla "Acceptance requested on Tesla Service Estimate" met daarin de tekst "Customer states the liftgate is hitting against the rear bumper while closing, causing some paint damage.
Please adjust and touch up paint for customer convenience. Alignment is customer pay and not covered under warranty. " EUR 52 ex btw, bijwerken van de lak en de kofferbak afstellen.

Samengevat ik vind dat dit soort schade bij normaal gebruik onder garantie valt. Ik heb de kofferbak op een normale manier gebruikt. Tesla geeft telefonisch aan dat dit alleen bij melding binnen 1000 km onder garantie valt. Ik zou denken dat dit onder de 4 jaars garantie zou moeten vallen.

Ik zou mijn rechtsbijstandsverzekering kunnen aanspreken dit op te pakken, maar het eigen risico daar is hoger dan die 52 euro ex btw.

Iemand ervaring met dit soort situaties?

Overigens als ik de garantievoorwaarden lees https://www.tesla.com/sit...imited-warranty-nl-nl.pdf , Tesla verwijst telefonisch naar de garantievoorwaarden en dat dit niet is gedekt. Ik lees dit toch anders. Morgen maar een printje meenemen. [Afbeelding]
Financial lease is ook lease, laat de leasemaatschappij eens bellen :)

Bericht hierboven

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Floor-is schreef op maandag 20 april 2020 @ 23:12:
[...]

Financial lease is ook lease, laat de leasemaatschappij eens bellen :)
Hij is zzp-er dus hij heeft zakelijk een lening genomen om van dat bedrag de auto aan te schaffen. Er is dus geen lease maatschappij alleen een kredietverstrekker maar die gaat niet bellen :). (Hoogstens waar het geld blijft als hij niet meer betaald :+ )

• Floor-is

Floor-is

5.2

GeeMoney schreef op maandag 20 april 2020 @ 23:54:
[...]

Hij is zzp-er dus hij heeft zakelijk een lening genomen om van dat bedrag de auto aan te schaffen. Er is dus geen lease maatschappij alleen een kredietverstrekker maar die gaat niet bellen :). (Hoogstens waar het geld blijft als hij niet meer betaald :+ )
Ook ik ben ZZPer, heb zelf gekozen voor FO.
Geen leasemaatschappij betrokken, dat is in dit geval wel minder. Ik heb wat issues met de lak en kan dat door de leasemij laten oppakken; toch wel fijn hoor. (Maar de WMIA en je BTW aftrekken is ook nice :P)

Bericht hierboven

• DannyDj
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 25-09-2025
Iedereen heeft volgens mij toch 2 card keys. Deze moet je toch kunnen personaliseren, of niet?
Mijn vrouw is 1m51 en heeft dus duidelijk een andere rij-instelling dan ikzelf (1m76).
Als ik mijn kaart gebruik, nadat zij heeft gereden, gebeurd er niets en moet in mijn voorkeur instellingen dmv mijn driver's name activeren! Wie weet er meer over?

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-01 22:52
Danny Berx schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 04:14:
Iedereen heeft volgens mij toch 2 card keys. Deze moet je toch kunnen personaliseren, of niet?
Mijn vrouw is 1m51 en heeft dus duidelijk een andere rij-instelling dan ikzelf (1m76).
Als ik mijn kaart gebruik, nadat zij heeft gereden, gebeurd er niets en moet in mijn voorkeur instellingen dmv mijn driver's name activeren! Wie weet er meer over?
Telefoon koppelen en niet je card key.
Dit doet wonderen.

Verwijderd

Beide kaarten ook aan een profiel gekoppeld neem ik aan?

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-01 12:57
joke_name schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 06:15:
[...]

Telefoon koppelen en niet je card key.
Dit doet wonderen.
Dat maakt niet veel uit.
Het gaat er gewoon om dat je een sleutel (telefoon of cardkey) koppelt aan je profiel.

• MtC
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-05-2021

MtC

Je moet bij de sleutel-instellingen de sleutel aan een profiel koppelen. Gebruik ik zelf ook voor de “makkelijk instappen”.

--handige links mogen niet van de mods--

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-01 00:28
Van de week de Taptes USB hub mogen ontvangen, echt een fijne oplossing!

Voor:
Afbeeldingslocatie: http://www.famzande.nl/tmp/taptes_voor.jpg

Na:
Afbeeldingslocatie: http://www.famzande.nl/tmp/taptes_na.jpg

Laden van telefoon lijkt ook een stuk sneller te gaan, volgens mij kon die oude hub maar 100mA per poort leveren :X

[ Voor 23% gewijzigd door LiquidSmoke op 21-04-2020 09:13 ]

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:13
Bij mij in de buurt rijden veel model 3's, ik moet zeggen dat het de straat wel een stuk leuker maakt dan al die grauwe meuk.

• -Splash-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-01 15:29
AMARONE schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 10:00:
Bij mij in de buurt rijden veel model 3's, ik moet zeggen dat het de straat wel een stuk leuker maakt dan al die grauwe meuk.
Dat ligt aan je straat en de model 3's denk ik. ;) Als het allemaal zwart, wit en grijze model 3's zijn dan is het net zo grauw.

Hier heb je ook een oranje GTR en een blauwe Mustang. Kleurrijk.

• -Splash-
LiquidSmoke schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 09:12:
Van de week de Taptes USB hub mogen ontvangen, echt een fijne oplossing!

Voor:
[Afbeelding]

Na:
[Afbeelding]

Laden van telefoon lijkt ook een stuk sneller te gaan, volgens mij kon die oude hub maar 100mA per poort leveren :X
Clean!

• DaCoTa
  • Laatst online: 13-01 18:19
-Splash- schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 10:05:
[...]

Dat ligt aan je straat en de model 3's denk ik. ;) Als het allemaal zwart, wit en grijze model 3's zijn dan is het net zo grauw.

Bij mij in de buurt is er een racing green Model 3. Altijd leuk om te zien, die kleur staat hem goed.

• Autopilot
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 05-01 17:54
bottom line schreef op maandag 20 april 2020 @ 18:52:
[...]

Dat is de nieuwe sentry mode. De vorige moesten ze wegdoen wegens een copyright geschil.
Ligt het aan mij of lijkt deze nieuwe sentry mode evenals het kleine sentry logotje op een corona virus?

Tesla Model 3 SR+ Metallic Blue, Black, Aero

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Autopilot schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 10:28:
[...]

Ligt het aan mij of lijkt deze nieuwe sentry mode evenals het kleine dashcam logotje op een corona virus?
haha is maar net wat je er in wil zien denk ik :P

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• djmuggs
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

De auto is weer terug van SeC, kan nu weer de auto openen via portier rechtsachter en het raam rechts achter sluit nu ook weer goed.

Had een dagje een Model S uit 2016 pre facelift, daar stuurde de auto behoorlijk naar rechts op de AP langs/over de belijning van de weg. Bleef wel op de weg.
Ook wel leuk om lane change te doen met AP aan doormiddel van richting aanwijzer.

Maar ben toch wel erg blij met mijn 3 verder :)

ICE ICE Baby

• Floor-is

Floor-is

5.2

DaCoTa schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 10:22:
[...]

Bij mij in de buurt is er een racing green Model 3. Altijd leuk om te zien, die kleur staat hem goed.
On die had ik écht heel graag gehad!

Bericht hierboven

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:32
Floor-is schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:21:
[...]

Zal gewoon gewrapt zijn dus kan alsnog :Y

• DaCoTa
Floor-is schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:21:
[...]

Ja, maar dan zoals deze:

Afbeeldingslocatie: http://assets.mustangandfords.com/f/9300076.jpg

Denk alleen dat dat heel tacky gaat zijn :-)

• DannyDj
Even terugkomen op m'n vraag van gisteren geef ik graag deze info...
Automatisch instellen van zithouding, spiegels... dmv mijn key card
"Linking a Key Card to a Driver Profile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gmOUMkrhN-IkumfPN2NFtWgqqDw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qqKnLEmQIb3fM0XiNz9BCjrr.png?f=fotoalbum_large

• Semyon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:26
DaCoTa schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 10:22:
Gluur eens naar binnen als hij aanstaat en kijk eens wat voor kleur de auto-avatar heeft op het scherm?

Only when it is dark enough, can you see the stars

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-01 23:35
Danny Berx schreef op woensdag 22 april 2020 @ 03:28:
Even terugkomen op m'n vraag van gisteren geef ik graag deze info...
Automatisch instellen van zithouding, spiegels... dmv mijn key card
"Linking a Key Card to a Driver Profile

[Afbeelding]
Een reden waarom je enkel met de key card werkt en niet met je gsm?
Denk dat je best gewoon eens dat profiel verwijdert, en van scratch start en ineens linkt aan de kaart.

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Het blijft toch vreemd, eens in de zoveel tijd (3e keer in 7 maanden nu) loopt mijn accu veel sneller leeg dan gebruikelijk. Zondagochtend van de lader gehaald met 90%, nu op 77%. 300m gereden vanaf de laadpaal. Geen sentry. Alleen ABRP als 3rd-party app (maar in mijn ervaring, en volgens hun eigen documentatie maakt die de Tesla nooit wakker).

Vreemd!
@Danny Berx gewoon even ter info. Dit staat ook allemaal in de manual.

Iets anders. Waarom werkt dat laadpoort knopje nou nog steeds niet op het scherm als in de P staat? Is dat nou zo moeilijk te fixen..?

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• ybos
Inspired schreef op woensdag 22 april 2020 @ 09:08:
@Danny Berx gewoon even ter info. Dit staat ook allemaal in de manual.

Iets anders. Waarom werkt dat laadpoort knopje nou nog steeds niet op het scherm als in de P staat? Is dat nou zo moeilijk te fixen..?
Ik heb het ook een tijdje gehad maar ook al een tijd geen last meer van.
Je weet dat als je op het klepje van de laadpoort tikt de poort ook open gaat :?
ybos schreef op woensdag 22 april 2020 @ 09:16:
[...]

Ik heb het ook een tijdje gehad maar ook al een tijd geen last meer van.
Je weet dat als je op het klepje van de laadpoort tikt de poort ook open gaat :?
Ja, dat weet ik wel. :) Maar dan moet ik eerst weer naar achteren lopen. Ik wil gewoon op het knopje drukken en dan de kabel pakken. :) Maarrrrr, bij jou werkt het wel dan? Het knopje op het scherm in de auto als hij op P staat? Bij mijn al maanden (en verschillende releases/reboots verder) niet meer. Het heeft wel gewerkt.

• Smobbo
@Inspired, je bedoelt het knopje aan de linkerkant van het scherm. Naast de normale weergave van de auto van boven?
Die werkt bij mij altijd, is namelijk mijn standaard knopje om op te drukken bij thuiskomst...
Smobbo schreef op woensdag 22 april 2020 @ 09:34:
@Inspired, je bedoelt het knopje aan de linkerkant van het scherm. Naast de normale weergave van de auto van boven?
Die werkt bij mij altijd, is namelijk mijn standaard knopje om op te drukken bij thuiskomst...
Ja, die ja. Die werkt bij mij al maanden niet meer. Vaag. Dacht dat het een algemeen issue was.

• ybos
Inspired schreef op woensdag 22 april 2020 @ 09:35:
[...]

Ja, die ja. Die werkt bij mij al maanden niet meer. Vaag. Dacht dat het een algemeen issue was.
Bij mij werkt hij ook gewoon :Y
ybos schreef op woensdag 22 april 2020 @ 10:39:
[...]

Bij mij werkt hij ook gewoon :Y
Thanks @ybos & @Smobbo. Zal eens kijken of de andere knopjes het wel doen, en of de open charge port het via de app wel doet. Blijft gek.

• amsterdammertje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-01 15:17
Ziet er erg fraai uit idd. Mijn M3 komt dinsdag a.s .SSD (samsung t5 )reeds besteld maar ook aan het kijken voor de usb hub en wireless charger. Ik krijg echter op geen manier de prijzen die hier eerder vermeld zijn. zo zie ik nu op taptes de usb hub voor ruim 32 euro. DAn komt er ook nog evt tax bij dus een heel stuk duurder dan de 24 euro die ik hier eerder zag of doe ik iets verkeerd. Zelfde geldt overigens voor de wireless pad.

"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''

• BramT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-01 07:48

BramT

Rule #1

Inspired schreef op woensdag 22 april 2020 @ 11:26:
[...]

Thanks @ybos & @Smobbo. Zal eens kijken of de andere knopjes het wel doen, en of de open charge port het via de app wel doet. Blijft gek.
Hier ook even gehad, inmiddels doet dat knopje het weer (reboot ivm gestruikelde Bluetooth, geen idee of dat ook de fix was). Op het charging scherm zit ook zo'n knop trouwens, die kan je ook proberen. Via de app heeft het altijd gewerkt hier overigens.

You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-01 21:36

ulTimaS

Mayhaps

amsterdammertje schreef op woensdag 22 april 2020 @ 12:15:
Ziet er erg fraai uit idd. Mijn M3 komt dinsdag a.s .SSD (samsung t5 )reeds besteld maar ook aan het kijken voor de usb hub en wireless charger. Ik krijg echter op geen manier de prijzen die hier eerder vermeld zijn. zo zie ik nu op taptes de usb hub voor ruim 32 euro. DAn komt er ook nog evt tax bij dus een heel stuk duurder dan de 24 euro die ik hier eerder zag of doe ik iets verkeerd. Zelfde geldt overigens voor de wireless pad.

[...]
Ik heb de usb hub op 27 maart besteld bij taptes voor 25 dollar (23 euro). Volgens mij was er toen ook een actie gaande. Helaas is de hub pas 15 april verzonden en ik hem nog niet binnen heb.

• amsterdammertje
prijs in dollar is nog steeds 25 dollar .echter krijg ik ook in een incognito browser de prijs in euro's . heel vaag. mar goed .heb ze een mail gestuurd
ulTimaS schreef op woensdag 22 april 2020 @ 13:09:
[...]

Ik heb de usb hub op 27 maart besteld bij taptes voor 25 dollar (23 euro). Volgens mij was er toen ook een actie gaande. Helaas is de hub pas 15 april verzonden en ik hem nog niet binnen heb.

"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''

• Riiccka
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 16-08-2025
Ik heb de hub en wireless charger van Taptes 25 maart besteld. Was bij elkaar in Euro rond de 60 (met een discount omdat ze samen kwamen). Vorige week binnen gekregen, geen tax ofzo erbij

Edit; ik zie dat het 62 USD was maar ze gebruiken best een gekke omrekenkoers 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door Riiccka op 22-04-2020 13:57 ]

SR+ | Black | Black

• amsterdammertje
check . nou na mailen hebben ze de prijs aangepast naar 27 euro maar de wireless gen2 kost 55 euro. Samen komt net op 80 euro nu. Maar goed we moeten niet te veel off topic gaan over de taptes. Als iemand nog een tip heeft hoor ik het heel erg graag via DM :)

quote]Riiccka schreef op woensdag 22 april 2020 @ 13:56:
Ik heb de hub en wireless charger van Taptes 25 maart besteld. Was bij elkaar in Euro rond de 60 (met een discount omdat ze samen kwamen). Vorige week binnen gekregen, geen tax ofzo erbij

Edit; ik zie dat het 62 USD was maar ze gebruiken best een gekke omrekenkoers 8)7
[/quote]

• BramT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-01 07:48

BramT

Rule #1

Hier heb je zo'n wireless charge pad, maar dan bij een NL webshop. Maar paar euro duurder. Ze hebben ook wel meer geinig spul voor de M3. Ik heb gisteren ook de taptes mogen ontvangen na 3 weken wachten, maar werkt verder prima.

You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack

• DaCoTa
Semyon schreef op woensdag 22 april 2020 @ 03:46:
[...]

Gluur eens naar binnen als hij aanstaat en kijk eens wat voor kleur de auto-avatar heeft op het scherm?
Alleen rijdend gezien tot nu toe. En in de binnenstad ernaast proberen te komen om op het scherm te gluren is wat lastig.

• ybos
DaCoTa schreef op woensdag 22 april 2020 @ 14:48:
[...]

Alleen rijdend gezien tot nu toe. En in de binnenstad ernaast proberen te komen om op het scherm te gluren is wat lastig.
Gewoon ff beter je best doen ;)

• ybos
BramT schreef op woensdag 22 april 2020 @ 14:42:
Hier heb je zo'n wireless charge pad, maar dan bij een NL webshop. Maar paar euro duurder. Ze hebben ook wel meer geinig spul voor de M3. Ik heb gisteren ook de taptes mogen ontvangen na 3 weken wachten, maar werkt verder prima.
Wel beetje kansloos dat ze gezichtsmaskers is de webshop hebben staan...

https://www.torque-allian...rom-netherlands-50-pieces

• maart84
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13-01 21:19
Inspired schreef op woensdag 22 april 2020 @ 09:35:
[...]

Volgens mij werkt het alleen als je de rem los laat. Ik hield uit automatisme altijd mijn voet op de rem en dan deed dat knopje het niet.
maart84 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 15:41:
[...]

Volgens mij werkt het alleen als je de rem los laat. Ik hield uit automatisme altijd mijn voet op de rem en dan deed dat knopje het niet.
Denk dat dit het inderdaad is.. :)

• Floor-is

Floor-is

5.2

ulTimaS schreef op woensdag 22 april 2020 @ 13:09:
[...]

Ik heb de mijne na 31 maart besteld en hij zit al een week in m'n auto?

Bericht hierboven

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-01 21:36

ulTimaS

Mayhaps

Floor-is schreef op woensdag 22 april 2020 @ 18:49:
[...]

Ik heb de mijne na 31 maart besteld en hij zit al een week in m'n auto?
Dan heb je mazzel, pas toen ik een mail had gestuurd hebben ze dat ding verzonden.

Edit: of ik heb gewoon pech en zijn ze die van mij gewoon vergeten.

[ Voor 11% gewijzigd door ulTimaS op 22-04-2020 18:55 ]

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:13
-Splash- schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 10:05:
[...]

Zelfs in het grijs heb ik liever een Tesla in de straat dan weer zo'n suffe Opel of koreaan.

• Bauckel
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 24-02-2025
Sinds kort gaat speelt Spotify niet het volgende nummer af in de afspeellijst, na het afronden van een nummer.
Spotify herhaalt dan het huidige nummer, terwijl repeat niet aanstaat. Ik heb opnieuw ingelogd en een reset via het stuur geprobeerd. Beide oplossingen werken niet. Heeft iemand tips voor mij?

• Floor-is

Floor-is

5.2

ulTimaS schreef op woensdag 22 april 2020 @ 18:54:
[...]

Dan heb je mazzel, pas toen ik een mail had gestuurd hebben ze dat ding verzonden.

Edit: of ik heb gewoon pech en zijn ze die van mij gewoon vergeten.
Had hem wel samen met de chargepad besteld, misschien maakt dat verschil.

Heb trouwens wel issues met of de SSD of de hub.. Krijg dagelijks wel een melding dat Sentry is gestopt vanwege een probleem met de storage. :/

Bericht hierboven

• mooste
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025
Bauckel schreef op woensdag 22 april 2020 @ 23:01:
Sinds kort gaat speelt Spotify niet het volgende nummer af in de afspeellijst, na het afronden van een nummer.
Spotify herhaalt dan het huidige nummer, terwijl repeat niet aanstaat. Ik heb opnieuw ingelogd en een reset via het stuur geprobeerd. Beide oplossingen werken niet. Heeft iemand tips voor mij?
Dat heb ik ook wel eens als de auto contact kwijtraakt met het internet. Dan plaatst hij 1 nummer in zijn eigen album. Heel raar is dat. Als dat hetzelfde is wat jij hebt moet je gewoon het album weer openen en een nummer daarin starten. Dan gaat het weer goed.

• MrBasta
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-01 14:12
Bauckel schreef op woensdag 22 april 2020 @ 23:01:
Hier gebeurd dat zodra ik mijn Spotify nog heb lopen op een ander device. Bijvoorbeeld thuis staat de tablet te streamen naar de soundbar met mijn spotify account. Als ik dan naar de auto loop heb ik precies het probleem dat je omschrijft. Als er geen andere streams lopen zodra ik in de auto stap heb ik geen problemen.

• Teslalrp
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 19-12-2023
Ik heb in mijn prive spotify account enkele muziekmixen toegevoegd (MP3 formaat). Deze kan ik gewoon via telefoon afspelen, echter in de auto worden deze niet herkend.
Iemand hetzelfde ondervonden of een oplossing?

• NeoPhire
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:16
Teslalrp schreef op donderdag 23 april 2020 @ 09:53:
Ik heb in mijn prive spotify account enkele muziekmixen toegevoegd (MP3 formaat). Deze kan ik gewoon via telefoon afspelen, echter in de auto worden deze niet herkend.
Iemand hetzelfde ondervonden of een oplossing?
Zover ik weet is dat een lokaal bestand wat Spotify voor je managed. Zo kun je hem wel afspelen op Spotify, maar staat dat bestand zeker niet in de cloud. Daarom ziet je auto deze mix niet, die bestanden blijven echt lokaal op je telefoon staan :)

• ybos
Gisteren weer positief verrast bij de supercharger, gewoon omdat ik dat tijdje weer niet gedaan heb. kwam aan met 14%, niet genoeg om thuis te komen. aanpluggen, ff appeltje gegeten in de zon en na paar minuutjes al genoeg om thuis te komen. Nog wel wat langer gebleven omdat het toch lekker weer was en geen haast.
(laad vaak met 11kW op t werk of bij klanten, of bij de plaatselijke lidl met ongeveer 25kW, dat duurt relatief lang allemaal).

Maar als je gewoon thuis kan laden, hoeft onderweg "tanken" praktisch niets langer te duren dan met de gewone auto. Als je met een lage SoC aankomt en 10 minuten laden zal je in ik denk 90% van de gevallen thuis komen. In geval van vakantie is dat natuurlijk anders.

• acidfever
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

ybos schreef op donderdag 23 april 2020 @ 10:34:
Maar als je gewoon thuis kan laden, hoeft onderweg "tanken" praktisch niets langer te duren dan met de gewone auto. Als je met een lage SoC aankomt en 10 minuten laden zal je in ik denk 90% van de gevallen thuis komen. In geval van vakantie is dat natuurlijk anders.
Ja ik vind die voorbeelden over wachten op laden ook altijd nogal gechargeerd (:D).

Ik bedoel stel dat je jaarlijks op wintersport gaat en een rit van 2000km (retour) maakt en je rijd de rest van het jaar 30.000km met je auto. Dan heb je het over 6,66% van je gemaakte kilometers waarop je dus te maken hebt met laadtijd waar je op moet wachten (al doe je dan ook direct een toilet bezoek en/of koop je wat te eten/drinken).

Wanneer je thuis of bij je werk kunt laden heb je de rest van het jaar dus effectief veel minder wachttijd want je hoeft niet te stoppen bij een tankstation. Stel dat je gemiddeld 1x per week tankt a 5 minuten (voltanken, afrekenen) = (52 x 5)/60 4,33 uur, en dan rekenen we voor het gemak de tankacties in je vakantie rit ook even als 1x per week wat natuurlijk meer is.

Erg geromantiseerd want je laadkabel inpluggen kost ook tijd maar wel een argument wat de lange laadtijd predikanten even vergeten te noemen. Bovenstaande voorbeeld komt wel heel erg overeen met mijn huidige (LR AWD Model3) en vorige (BMW 330 diesel) situatie dus zeker niet uit de lucht gegrepen.

In veel gevallen bespaar je gedurende een jaar met een EV met je woon/werk ritten dus mogelijk meer tijd dan je op je vakantie rit netto moet wachten tot je auto is opgeladen. :)

Wanneer je thuis of op je werk niet kunt laden is dit natuurlijk wel anders. In dat geval zul je steeds de snellader moeten bezoeken en dat zou ik zelf ook niet zo'n fijn scenario vinden.

[ Voor 9% gewijzigd door acidfever op 23-04-2020 12:10 ]

• Focus
  • Laatst online: 11-01 20:30
Anderen ook het probleem dat bij het bekijken van sentry clips in de auto sommige grijs zijn en niet af te spelen zijn?

usb troubles?
Focus schreef op donderdag 23 april 2020 @ 12:17:
Anderen ook het probleem dat bij het bekijken van sentry clips in de auto sommige grijs zijn en niet af te spelen zijn?

usb troubles?
Ik met name bij oudere volgens mij. De meer recentere clips werkten wel allemaal.

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-12-2025
Heb ik weer: een losse bodemplaat..! Lijkt wel of deze gescheurd is (het is ook gewoon een stuk doek lijkt het wel, stelt geen reet voor :') :') :') )

• acidfever
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

-Muncky- schreef op donderdag 23 april 2020 @ 16:02:
Heb ik weer: een losse bodemplaat..! Lijkt wel of deze gescheurd is (het is ook gewoon een stuk doek lijkt het wel, stelt geen reet voor :') :') :') )
Schijnt vaker voor te komen. Vooral wanneer mensen door een diepere plas water zijn gereden.
Aangezien er de afgelopen tijd bijzonder weinig neerslag is gevallen lijkt dat me dan weer minder logisch maar ik heb nog nooit gelezen dat Tesla dit niet heeft vervangen.

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-01 22:26

usb troubles?
Had ik ook. Ook recentere, usb stick (endurance microsd) op nieuw geformatteerd en nog niet gekeken of het beter is u.

PVoutput

• Mesque
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 12-01 21:39
Weet iemand hier toevallig of het mogelijk is op de dashcamvideo's geluid te hebben en/of een time&date stamp?

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:14
Tijd kan je er zelf op plakken aan de hand van de bestandsnaam. Geluid wordt niet opgenomen. Er is geen externe microfoon aangezien dit weinig toegevoegde waarde heeft voor autonoom rijden.

• Mesque
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 12-01 21:39
Caelorum schreef op donderdag 23 april 2020 @ 23:22:
Tijd kan je er zelf op plakken aan de hand van de bestandsnaam. Geluid wordt niet opgenomen. Er is geen externe microfoon aangezien dit weinig toegevoegde waarde heeft voor autonoom rijden.
Thanks.

• DannyDj
Is het mogelijk om mp4, wmv of avi bestanden af te spelen via een USB stick?
Het gaat hier om videoclips.

• ybos
Danny Berx schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 02:20:
Lees: ik wil de dashcam viewer ge/misbruiken om films te kijken :+ ;)

(ik snap je vraag :P )

• Caelorum
Heb een filmpje + post gezien op reddit van iemand die het heeft gedaan, maar je krijgt er geen geluid mee. De viewer toont alleen beeld en doet geen geluid, omdat de video's die de auto zelf opneemt toch al geen geluid hebben.

• FGroentje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-10-2025
Ik heb sinds kort geen upgrades meer in de app of in mijn account op de website staan. Aanschaf van achterbank verwarming (SR+) of FSD is niet (meer) mogelijk. Meer mensen hier last van?

Ook zit ik nog steeds op 2020.8.3, daar waar ik normaal gesproken vrij rap de updates binnen kreeg.

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-01 22:26

usb troubles?
Nou bij mij zijn de beelden allemaal grijs, heel vreemd.

PVoutput

FGroentje schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 20:46:
Ik heb sinds kort geen upgrades meer in de app of in mijn account op de website staan. Aanschaf van achterbank verwarming (SR+) of FSD is niet (meer) mogelijk. Meer mensen hier last van?

Ook zit ik nog steeds op 2020.8.3, daar waar ik normaal gesproken vrij rap de updates binnen kreeg.
Bij mij zijn ze sinds enige tijd ook verdwenen. Wellicht omdat het een auto van een LM is?

• GB2
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-01 11:18

GB2

Nee heb dat ook (2020.12.5 met SR+)

• DannyDj

(ybos) Lees: ik wil de dashcam viewer ge/misbruiken om films te kijken

Toch niet Ybos, m'n dochter kijkt graag naar clips van K3 & #LikeMe
Als iemand de oplossing kent... graag

• Smobbo
@Danny Berx kan dit niet via YouTube gevonden worden?
Volgens mij zou je ook een plex server kunnen benaderen via de browser, maar daar weet ik het fijne niet van...

• Caelorum
Danny Berx schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 04:40:
[...]
Zoals ik eerder melde: het kan wel, maar niet met geluid. Je moeg de video om dezelfse encoding hebben als de dashcam videos en eenzelfde naam geven. De viewer heeft geen ondersteuning voor geluid.

• Semyon
Danny Berx schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 04:40:
Is dat beter dan het van YouTube af te spelen? Eventueel met een hotspot of WiFi verbinding? Volgens mij staat die zut daar wel op.

• bottom line
Het zal ook nog tijdens het rijden moeten waarschijnlijk ;)
Wanneer zit je nou in de Tesla dat je dit allemaal wilt kijken dan? En anders neem een tablet mee.

• -Splash-
Inspired schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 08:47:
Wanneer zit je nou in de Tesla dat je dit allemaal wilt kijken dan? En anders neem een tablet mee.
Ik denk dat dat laatste de beste oplossing is.

• Semyon
bottom line schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 08:04:
Het zal ook nog tijdens het rijden moeten waarschijnlijk ;)
De dashcam viewer werkt ook alleen maar als je in park staat... En er stonds dat die (mis)gebruikt moest worden. Dus dat is het hem ook niet. Dus nogmaals, ipv dashcamviewer gebruik gewoon youtube?

• bottom line
Semyon schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 09:51:
[...]

De dashcam viewer werkt ook alleen maar als je in park staat... En er stonds dat die (mis)gebruikt moest worden. Dus dat is het hem ook niet. Dus nogmaals, ipv dashcamviewer gebruik gewoon youtube?
Bwa, de initiele vraag was of je mp.4 bestanden kon afspelen via usb stick.
Dus waarschijnlijk was dit ook gevraagd voor tijdens het rijden, want zoveel blijf je echt niet in de auto zitten om nog een videoclipje te kijken als je net aangekomen bent bij de creche / werk / school / ...

• Caelorum
bottom line schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 10:00:
[...]

Bwa, de initiele vraag was of je mp.4 bestanden kon afspelen via usb stick.
Dus waarschijnlijk was dit ook gevraagd voor tijdens het rijden, want zoveel blijf je echt niet in de auto zitten om nog een videoclipje te kijken als je net aangekomen bent bij de creche / werk / school / ...
Ziekenhuis om iemand erheen te brengen, maaf waar je zelf niet naarbinnen (wil) gaan en dus een uur moet wachten op de parkeerplaats. Zal niet vaak voorkomen, masr kan wel.

In ieder geval heeft hij zijn antwoord al..

• DannyDj
Weer een issue gevonden!
Mijn vrouw heeft bijna voor 100% de zonneklep omlaag staan omdat zij maar 1,51 groot of klein is en dan ook nog eens het spiegellichtje aan. Probleem is dat dit lichtje constant blijf branden na het vergrendelen vd auto. Het ledlampje zal niet veel verbruiken, maar toch...
Kan men dit ergens instellen, ik veronderstel van niet. 🙄

• wootahH
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:17
Danny Berx schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 14:34:
Weer een issue gevonden!
Mijn vrouw heeft bijna voor 100% de zonneklep omlaag staan omdat zij maar 1,51 groot of klein is en dan ook nog eens het spiegellichtje aan. Probleem is dat dit lichtje constant blijf branden na het vergrendelen vd auto. Het ledlampje zal niet veel verbruiken, maar toch...
Volgens mij niet nee. Misschien kan ze beter een pet en zonnebril op doen. Of er bestaan ook van die zonneklep verlengers

[ Voor 4% gewijzigd door wootahH op 25-04-2020 15:17 ]

Weer een issue gevonden!
Waarom rijden met dat lampje aan?? Gaat die ook niet uit als de auto slaapt? Zou dit nou ook niet meteen een issue noemen van de auto.

[ Voor 4% gewijzigd door Inspired op 25-04-2020 15:42 ]

Verwijderd

Weer een issue gevonden!
Ik heb zomaar het idee dat een andere auto beter bij je had gepast.......

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 24-12-2025
Weer een issue gevonden!
Stoel verder omhoog zetten lost het denk ik wel op. Mijn vriendin is niet veel groter en kan er ook prima onder zitten.

(Waarom eigenlijk dat flapje laten hangen dan?..)

[ Voor 6% gewijzigd door Stef87 op 25-04-2020 18:36 ]

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

• Smobbo
Weer een issue gevonden!
Ha, dat is nog eens een origineel probleem!
Stoel omhoog of een kussentje gebruiken...?
Hoe deed ze dit bij eerdere auto’s?

• bottom line
Weer een issue?
Volgens mij zijn bij jou de meeste issues gewoon gebaseerd op gebruikersfouten.

• DaCoTa
Weer een issue gevonden!
Waarom heeft ze het spiegellichtje aan? En kan ze het niet even dichtklappen als ze geparkeerd heeft?

• bottom line
Als het lichter is in de auto, dan kan de zon haar minder verblinden? :P

• DannyDj
Bottom line,
Klopt, meestal gebruikersfouten of beter uitgedrukt, slechte gewoontes.
Het klepje sluiten en lampje is uit.
Alleen was dat bij onze vorige wagen X6 BMW geen probleem. Lampje ging na het sluiten vd wagen na enkele minuten automatisch uit.
Een slechte gewoonte afleren is nie makkelijk 😕

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:31
bottom line schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 19:42:
[...]

Weer een issue?
Volgens mij zijn bij jou de meeste issues gewoon gebaseerd op gebruikersfouten.
Gebruikersfouten? Pardon liefhebber.

Bij elk andere (moderne) auto gaat dergelijke verlichting gewoon uit bij het afsluiten van de auto. Dit is geen gebruikersfout. Dit is gewoon een ontwerpfout.
Verwijderd schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 16:52:
[...]

Ik heb zomaar het idee dat een andere auto beter bij je had gepast.......
Want? Je mag niet kritisch zijn op een tesla volgens jou? Dit is gewoon een ontwerpfout.

[ Voor 25% gewijzigd door Naafkap op 25-04-2020 21:05 ]

• DaCoTa
Naafkap schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 21:01:
[...]

Bij elk andere (moderne) auto gaat dergelijke verlichting gewoon uit bij het afsluiten van de auto. Dit is geen gebruikersfout. Dit is gewoon een ontwerpfout.

[...]

Want? Je mag niet kritisch zijn op een tesla volgens jou? Dit is gewoon een ontwerpfout.
Ontwerpfout is dan weer behoorlijk ver de andere kant op. Pardon criticaster ;-)

Het kan ook gewoon het ontwerp zijn. Wellicht is er een use-case voor het lampje wat aan moet blijven. Nu heb je iig de keuze, klepje dicht lampje uit, klepje niet dicht, lampje aan.

• Naafkap
DaCoTa schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 21:12:
[...]

Ontwerpfout is dan weer behoorlijk ver de andere kant op. Pardon criticaster ;-)

Het kan ook gewoon het ontwerp zijn. Wellicht is er een use-case voor het lampje wat aan moet blijven. Nu heb je iig de keuze, klepje dicht lampje uit, klepje niet dicht, lampje aan.
Ik reageer inderdaad bewust even zo extreem de andere kant op, voor de bewustwording. :)

Laat ik voorop stellen dat tesla goede dingen doet en zeer vooruitstrevend is. Maar we moeten ook kritisch blijven en niet doorslaan in ons enthousiasme. Je ziet gewoon met dit soort dingen dat ze nog maar net komen kijken. Geen schande. Maar ze moeten gewoonweg nog veel leren op dat front. Ik vind het echter storend dat lieden dat hier wegwuiven als gebruikersfout. Elk ander merk heeft het zo geregeld dat er geen verbruikers aan kunnen blijven staan. Tesla is daarin de uitzondering, niet de gebruiker.

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
Een gebruikersfout is dat je een configuratieoptie verkeerd instelt of een stuurfout maakt. Als je een spiegelklepje of zonneklep open laat staan waardoor het lichtje blijft branden is voor een programmeur een variabele. Moet dat lampje automatisch uitgaan, moet het lampje bewust aanblijven of maak je het instelbaar via de software.Of is het een "domme" lamp die niet eens aangestuurd kan worden, maar gewoon mechanisch aan of uit gaat.

Grote kans dat Tesla hier OF nog niet over heeft nagedacht OF dat het een bewust besluit is geweest. Een gebruikersfout is het niet, het is gewenning van de gebruiker op basis van de ervaringen van een eerdere auto. Ik heb de handleiding er niet op nageslagen, maar grote kans dat deze situatie niet wordt beschreven.

Ik vind wel dat men in dit topic relatief snel tot conflicten komt. Als iedereen nou net even iets positiever en opbouwender kan reageren ipv direct stelling in de loopgraven te nemen, dan blijft de sfeer een stuk beter.

Merci!

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• bottom line
[...]

Ja tuurlijk. Gebruik je hersens eens.
Wat als jij nu 10 minuten na aankomst, die spiegel blijft gebruiken terwijl je de auto stil legt? Ontwerpfout van alle andere (moderne) auto's omdat hun het licht uitdoen terwijl je bij Tesla nog gemakkelijk jezelf kan bewonderen?

Als je de spiegel niet meer nodig hebt, dan schuif je dat luikje terug opzij / doe je het flapje terug naar boven, en het licht gaat uit. Dan mag je die zonneklep in eender welke stand nog laten staan. Is toch gewoon logisch?

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
[...]

[...]

Ja, omdat bij (bijna) elke andere auto anders na een paar dagen de accu leeg is. Dat zal bij de Tesla geen probleem zijn...

iRacing Profiel

• DaCoTa
Wisten jullie dat de oudere Teslas helemaal geen lampje hadden in de zonneklep? Dat is pas een ontwerpfout.

Ba-dum tsjing...

• DannyDj
Ik ben een Tesla fan, maar inderdaad we mogen toch ook opmerkingen geven. Het positieve is als een aantal Tesla owners dezelfde issues naar voren brengen, ontvangen we meestal een software update waardoor sommige instellingen zijn aangepast zoals enige tijd geleden de regensensor die niet gevoelig genoeg was afgesteld. De wissers begonnen pas automatisch in werking te treden bij redelijk wat regen. Na de update werkte de sensor beter. Tesla is op andere vlakken dan weer beter dan één der welk ander merk. Een keuze instelling ivm lampje zonneklep kan niet moeilijk zijn hé. ❤️My Tesla anyway

• Naafkap
bottom line schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 22:42:
[...]

Ja tuurlijk. Gebruik je hersens eens.
Gebruik jij je fatsoen eens.
Wat als jij nu 10 minuten na aankomst, die spiegel blijft gebruiken terwijl je de auto stil legt? Ontwerpfout van alle andere (moderne) auto's omdat hun het licht uitdoen terwijl je bij Tesla nog gemakkelijk jezelf kan bewonderen?
Hiermee veronderstel je dat alle andere autofabrikanten na decennia ontwikkeling en verbetering in het bouwen van auto’s geen idee hebben waar ze mee bezig zijn en dat tesla, dat net komt kijken, hier goed over heeft nagedacht. Bijzondere redenering.

Het is heel aannemelijk dat de overige autobouwers ontdekt hebben dat veel gebruikers wel eens een klepje of dingetje open laten staan als ze uitstappen. Door dat uiteindelijk af te schakelen, voorkom je dat verlichting blijft branden. Of zet jij je radio in je tesla ook handmatig uit aan het einde van de rit? Of je ruitenwissers? Of vind je het wel logisch als die de hele nacht aanblijven?
Als je de spiegel niet meer nodig hebt, dan schuif je dat luikje terug opzij / doe je het flapje terug naar boven, en het licht gaat uit. Dan mag je die zonneklep in eender welke stand nog laten staan. Is toch gewoon logisch?
Nee, dat is niet logisch. Het is logisch dat alle elektronica zoals lampjes, radio enzovoorts uitschakelen als je de auto parkeert en verlaat.

Zoals gezegd is het helemaal geen schande dat een jonge autobouwer nog niet het niveau heeft van autobouwers die al decennia lang bestaan. Dat is volkomen logisch. Ze moeten daarin nog stappen maken. Net als bouwkwaliteit, schadevrije aflevering van auto’s enzovoorts.
Dat mag gewoon benoemd worden en daar zou iedereen het over eens moeten zijn. Bij sommigen lijkt dat een aanval op ‘hun’ tesla, gezien sommige reacties hier. Dat is dan maar zo.
We kunnen de discussie stoppen heren. Heb maar even getest zojuist. Lampje blijft aan als je de auto op slot doet. Als de auto in slaap valt, doorgaans na 15/20 minuten max. Is het lampje...uit. Geen probleem dus.

Je vrouw kan hem dus gewoon aan laten @Danny Berx.

[ Voor 11% gewijzigd door Inspired op 26-04-2020 09:12 ]

• DannyDj
Lampje automatisch uit?
Niet in mijn Tesla model 3 long range. 😞

[ Voor 6% gewijzigd door DannyDj op 26-04-2020 09:17 ]

Danny Berx schreef op zondag 26 april 2020 @ 09:15:
Lampje automatisch uit?
Niet in mijn Tesla long range. 😞
Bij mij wel. Als hij dus in slaapt valt zoals ik ook al eerder aangegeven heb hier. Niet meteen na lock. Wel als je na ~ 20m kijkt. Als je de auto van het slot doet gaat hij natuurlijk weer aan. Maar als hij slaapt en je kijkt door het raam zie je dat het lampje gewoon uit is.

Pagina: 1 ... 69 ... 517 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
  • Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
  • Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.

Gerelateerde topics: