Financial lease is ook lease, laat de leasemaatschappij eens bellengeronim schreef op maandag 20 april 2020 @ 13:53:
Eerder gepost in het grote tesla topic maar deze hoort hier. Inmiddels de post van @ybos gevonden hierover die dit defect ook had.
Garantie of niet? Iemand nog tips voor deze situatie?
28-12 mijn model 3 opgehaald. ZZP-er met financial lease. Bij de RDW staat de auto op mijn naam.
Na ong 1500 km merkte ik, dat de rand van de kofferbak schade maakt in de bumper, links en rechts zit een streep in de lak. De kofferbak zit erg strak op de bumper. De kofferbak valt niet vanzelf dicht als je hem een heel licht zetje geeft, dus met een iets harder zetje gaat het dicht. Maar je hoeft hem niet superhard dicht te gooien. Geen idee wat normaal is bij dit model.
Gemeld ergens in februari en nu aan de beurt.
Mailtje van Tesla "Acceptance requested on Tesla Service Estimate" met daarin de tekst "Customer states the liftgate is hitting against the rear bumper while closing, causing some paint damage.
Please adjust and touch up paint for customer convenience. Alignment is customer pay and not covered under warranty. " EUR 52 ex btw, bijwerken van de lak en de kofferbak afstellen.
Samengevat ik vind dat dit soort schade bij normaal gebruik onder garantie valt. Ik heb de kofferbak op een normale manier gebruikt. Tesla geeft telefonisch aan dat dit alleen bij melding binnen 1000 km onder garantie valt. Ik zou denken dat dit onder de 4 jaars garantie zou moeten vallen.
Ik zou mijn rechtsbijstandsverzekering kunnen aanspreken dit op te pakken, maar het eigen risico daar is hoger dan die 52 euro ex btw.
Iemand ervaring met dit soort situaties?
Overigens als ik de garantievoorwaarden lees https://www.tesla.com/sit...imited-warranty-nl-nl.pdf , Tesla verwijst telefonisch naar de garantievoorwaarden en dat dit niet is gedekt. Ik lees dit toch anders. Morgen maar een printje meenemen. [Afbeelding]
Bericht hierboven

/f/image/qqKnLEmQIb3fM0XiNz9BCjrr.png?f=fotoalbum_large)