Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 68 ... 517 Laatste
Acties:
  • 3.179.113 views

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:04
Danny Berx schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 10:31:
Heb de Tesla 3 nu 1 maand en merkte nu pas op dat de interieur verlichting aan de voeten zowel bij de driver als bij de passagier niet werkt. Kan men deze ergens activeren of deactiveren?
Is bij de SR+ uitgeschakeld.
Heel soms zie je hem flitsen, dan weet je meteen dat het er wel is maar softwarematig uit staat.

• Houseofdreams
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-01 00:16
ybos schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 10:36:
[...]

Is bij de SR+ uitgeschakeld.
Heel soms zie je hem flitsen, dan weet je meteen dat het er wel is maar softwarematig uit staat.
Mmm, wist niet dat het erin zat, mistte het niet, tot nu dus :D Moet precies stoppen met lezen op fora

EX30 Ultra Twin Performance

Houseofdreams schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 10:40:
[...]

Mmm, wist niet dat het erin zat, mistte het niet, tot nu dus :D Moet precies stoppen met lezen op fora
Misschien komt het nog wel eens als EUR 50,- upgrade oid net zoals de achterbank verwarming.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• DannyDj
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 25-09-2025
Ik mis die verlichting aan m'n lelijke benen ook niet meteen, maar die software mocht er wel zijn vind ik. Maar zoals je zegt...die update zal er wel weer aankomen, bij de feestdagen misschien ☺️. Zo heb ik de verlichting in m'n kofferbak vervangen voor een erg klein bedrag. Wat een verschil seg! Ook iets wat standard beter mocht.

• NeoPhire
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:16
bartlauwers schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 07:00:
[...]

16A. In NL als normaal huishouden heb je normaalgesproken max. 3x 25A(zoals @jheerink14 zegt) dus 32A op drie fasen zou niet kunnen. Tevens heb je er met een Model 3 niks aan want zoals je al vraagt: die kan thuis met max 16A laden.
Ik laad thuis op met een 1-fase 32A paal (Zappi). Mijn hoofdzekering is 35A, en die laadpaal heeft ook een meetmodle die meet hoeveel het gehele huis verbruikt. Als dit over de 35A gaat schaalt hij de paal direct terug zodat de hoofdzekering er niet uit klapt :)

Max van de auto is inderdaad 3-fase 16A of 1-fase 32A.

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-01 10:46

amahusu

taking over the world!

Ik zag gister dat er folie zit op de "raamstijl" waar ook de camera's in zitten, dat is bij mij aan het loslaten.

Kan ik dit gewoon helemaal lostrekken, as in, is dit gewoon een stuk beschermende folie wat ze er vergeten zijn af te halen bij levering? Of zit het daar als bescherming en zou het eigenlijk niet moeten loslaten?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TTAjRsT9R53eWNbdtsPYOE2AEnY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mhPOlO1EBX8MS10Xij2gE6G9.jpg?f=fotoalbum_large

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

• Hunkaroglu
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-01 13:30
Premium connectivity moet je straks 9,99 per maand betalen.

Als je inlogt op je Tesla account op de website van Tesla kun je bij de details van je auto zien hoe lang je Premium Connectivity nog geldig is. Mijn gratis periode eindigt op 18 juli 2020.

Hier kan je zien wat de verschillen zijn met de Standard connectivity

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-01 23:35
amahusu schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 16:03:
Ik zag gister dat er folie zit op de "raamstijl" waar ook de camera's in zitten, dat is bij mij aan het loslaten.

Kan ik dit gewoon helemaal lostrekken, as in, is dit gewoon een stuk beschermende folie wat ze er vergeten zijn af te halen bij levering? Of zit het daar als bescherming en zou het eigenlijk niet moeten loslaten?

[Afbeelding]
Nee is erg belangrijk.
Als het eraf gaat, dan is autopilot niet meer te gebruiken.

spoiler:
ja tuurlijk, haal dat er gewoon maar af ;)
@Hunkaroglu Neem aan dat er dan vrij snel een launch komt in EMEA van premium? Neem aan dat SR+ rijders dan eerder moeten gaan betalen.

• GB2
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-01 11:18

GB2

Hunkaroglu schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 16:11:

Als je inlogt op je Tesla account op de website van Tesla kun je bij de details van je auto zien hoe lang je Premium Connectivity nog geldig is. Mijn gratis periode eindigt op 18 juli 2020.

Staat bij mij nog niets, per wanneer heb jij je M3 in gebruik genomen ?

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:19
Hunkaroglu schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 16:11:

Woah, bij mij al op 18 mei. Nouja, dan zet ik het abo wel aan de eerste keer dat ik daarna ga rijden. Gebruik de auto nu zo weinig.

• GB2

GB2

In de app onder upgrades staan nu dat ik alle in aanmerking komende upgrades hebt die geschikt zijn.

Zullen er wel mee bezig zijn.

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-01 21:36

ulTimaS

Mayhaps

[Afbeelding]
Ik had precies hetzelfde. Ik vroeg mij af hoe het kwam dat er zo snel krassen op kwamen, maar bleek dat het gewoon nog beschermfolie was. Overigens zat deze er maar bij 1 kant nog op.

• ybos
ybos schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 19:16:
Aantal weken geleden bij Tesla geweest omdat mijn achterklep niet juist afgesteld was en de lak van de achterklep daarmee beschadigde. Nu ben ik (denk ik) niet de meest lastige want akkoord gegaan met bijwerken met lakstift en achterklep afstellen (zelf de auto zakelijk gekocht).
Nu heeft de afstelling ingehouden dat de klep iets omhoog gezet is en dat ik hem harder moet dichtgooien voordat hij in het slot valt, u mag 1 keer raden wat het resultaat is.

Lak op de bumper beschadigd weer, maar dat is kunststof. Ik ben veel banger dat de lak van de kofferbak snel slijt en dat ik over 2 jaar roest heb. Ik ga dus weer terug en vragen om een oplossing. Ik ben benieuwd...
7 mei komt er iemand van de mobiele service thuis kijken. Ik verwacht niet dat ze het thuis kunnen oplossen maar we gaan het beleven :)

Weet er eigenlijk iemand hoe lang er garantie is op de carosserie tegen roest :? Kan ik zo snel niet vinden.
ybos schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 16:41:
[...]

7 mei komt er iemand van de mobiele service thuis kijken. Ik verwacht niet dat ze het thuis kunnen oplossen maar we gaan het beleven :)

Weet er eigenlijk iemand hoe lang er garantie is op de carosserie tegen roest :? Kan ik zo snel niet vinden.
Gewoon 4 jaar of 80k km.

https://www.tesla.com/nl_NL/support/vehicle-warranty

[ Voor 6% gewijzigd door Inspired op 18-04-2020 16:55 ]

• ybos
Valt mij eerlijk gezegd tegen. Op roest is vaak wel een garantie van 8 of 10 jaar standaard.
Naja, met de huidige afstelling weet ik zeker dat ik binnen 4 jaar roest heb :X Dus dat komt dan wel goed.

Verwijderd

[Afbeelding]
Ik kan aan dit plaatje dus serieus niet zien of het folie is, of dat je zometeen de hele glasplaat in je klauwen hebt.

• lampie1969
  • Laatst online: 30-12-2025
Da_Vinz schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 07:33:
[...]

Dus de bouten gaan niet roesten ofzo?
Beetje vaseline erop smeren (ook als je kapjes erop plaatst) en het zal wel mooi blijven

• BigBreda
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 21-10-2021

[Afbeelding]
Ik heb hem er gewoon afgehaald, doe ik bij een nieuwe Iphone namelijk ook 8)7 (dat was 4,5 maand geleden..geen probleem met de AP gehad)

M3, LR, White, Black, Aero, auto geleverd 14/12/2019

• Hunkaroglu
GB2 schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 16:24:
[...]

Staat bij mij nog niets, per wanneer heb jij je M3 in gebruik genomen ?
Op 17 juni 2019 in gebruik genomen.

- Ga naar https://www.tesla.com/nl_NL/teslaaccount
- Log in.
- Klik op "Beheren"
- En dan "Details bekijken"
- Rechts zal er dan een kopje Premium Connectivity staan waarop je je kan abonneren.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:47
@Hunkaroglu zal vast vanzelf komen, maar hier heb ik dat nog niet staan.

• Houseofdreams
Hunkaroglu schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 18:22:
[...]

Op 17 juni 2019 in gebruik genomen.

- Ga naar https://www.tesla.com/nl_NL/teslaaccount
- Log in.
- Klik op "Beheren"
- En dan "Details bekijken"
- Rechts zal er dan een kopje Premium Connectivity staan waarop je je kan abonneren.
Staat hier geen knop "beheren", maar hier nog steeds de secundaire account en ik zie dat niet echt veranderen... Hopelijk als het zover is, dat we dan via de LM dat abbo kunnen afsluiten... Benieuwd.

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-01 12:57
Ik zie ook nog geen datum of meer info over premium connectiviteit. Wellicht omdat ik een SR+ heb, die zouden überhaupt niet het eerste jaar het gratis moeten hebben...

Achja, ik weet nog niet of ik het 10€ waard vind. Had zelf verwacht dat ik de zichtbare file info veel zou gebruiken (deed ik hiervoor wel met Apple CarPlay), maar ik vind de lijntje van tesla veel te rommelig en onduidelijk. Ik kan op basis daarvan echt niet goed zien of een alternatieve route nu slim is.
Daarnaast is alleen spotify voor mij een reden, al luister ik in de basis vooral radio. Spotify premium heb ik zelf al, daar zou ik dan effectief 2x 10€ voor gaan betalen.
Hier bij een LR van juli 2019 ook nog geen info te zien. Sta er een beetje hetzelfde in als @Smobbo; doe er niet bijzonder veel mee.

• Hunkaroglu
Smobbo schreef op zondag 19 april 2020 @ 05:47:
Ik zie ook nog geen datum of meer info over premium connectiviteit. Wellicht omdat ik een SR+ heb, die zouden überhaupt niet het eerste jaar het gratis moeten hebben...

Achja, ik weet nog niet of ik het 10€ waard vind. Had zelf verwacht dat ik de zichtbare file info veel zou gebruiken (deed ik hiervoor wel met Apple CarPlay), maar ik vind de lijntje van tesla veel te rommelig en onduidelijk. Ik kan op basis daarvan echt niet goed zien of een alternatieve route nu slim is.
Daarnaast is alleen spotify voor mij een reden, al luister ik in de basis vooral radio. Spotify premium heb ik zelf al, daar zou ik dan effectief 2x 10€ voor gaan betalen.
Vind het ook best prijzig. Als ik die opties zo bekijk, gebruik ik af en toe Netflix voor de kids. Live verkeersweergave is ook niet altijd nodig. Wel maak ik veel gebruik van Tune in. Maar die kan ik ook via mijn telefoon laten streamen. Voordeel is wel dat dan ook Waze meldingen via de speakers lopen. Ik ga het eerst zonder proberen en kijken of ik het mis. Video streamen kan ook via hotspot op je mobiele telefoon. Extra data is goedkoper dan die 10 euro per maand.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Let op dat er een beperkte garantie van 12 maanden is voor de lak (excl.roestschade, die valt onder de algehele garantie van 4 jaar).
Deze Beperkte garantie onderdelen, carrosserie- en lakreparatie van Tesla gaat in op de
aankoopdatum van het onderdeel/de onderdelen en is vervolgens 12 maanden geldig.
Deze Beperkte garantie onderdelen, carrosserie- en lakreparatie van Tesla is van toepassing op
reparaties die niet uit coulance of anderszins gratis door Tesla worden uitgevoerd en biedt een
beperkte levensduurdekking van carrosserie- en lakreparaties die zijn uitgevoerd door Tesla. De
beperkte levensduurgarantie op carrosseriereparaties omvat barsten, afschilferen, putvorming en
aantasting van carrosseriedelen, maar roestschade is uitgesloten. De beperkte levensduurgarantie
op lakreparaties omvat op lakreparaties omvat reparaties vanwege loslaten of barsten van de lak of toplaag en verlies van glans door vervaging.

[ Voor 5% gewijzigd door Wolly op 19-04-2020 10:46 ]

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:57
Zo gewoon is dat niet hoor. Dat is gewoon heel kort. De gerenommeerde automerken bieden 10 tot 12 jaar garantie tegen roest.

• Mesque
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 12-01 21:39
Mesque schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 09:34:
Thanks beiden :) ga het proberen.
De oplossing werkte, veel dank!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:57
Hunkaroglu schreef op zondag 19 april 2020 @ 08:24:
[...]

Vind het ook best prijzig. Als ik die opties zo bekijk, gebruik ik af en toe Netflix voor de kids. Live verkeersweergave is ook niet altijd nodig. Wel maak ik veel gebruik van Tune in. Maar die kan ik ook via mijn telefoon laten streamen. Voordeel is wel dat dan ook Waze meldingen via de speakers lopen. Ik ga het eerst zonder proberen en kijken of ik het mis. Video streamen kan ook via hotspot op je mobiele telefoon. Extra data is goedkoper dan die 10 euro per maand.
Ik vind het bijzonder dat men € 10,— per maand prijzig vindt als je een auto rijdt van € 50.000,—, maar goed, dat terzijde.

Ik denk dat dat tientje best schappelijk is voor de diensten die ze leveren.

• GeeMoney
  • Laatst online: 22:44
Naafkap schreef op zondag 19 april 2020 @ 11:10:
[...]

Ik vind het bijzonder dat men € 10,— per maand prijzig vindt als je een auto rijdt van € 50.000,—, maar goed, dat terzijde.

Ik denk dat dat tientje best schappelijk is voor de diensten die ze leveren.
Het is wel jammer natuurlijk als je al voor Spotify betaald en je die niet kan gebruiken zonder het abbo op je Tesla. Iets wat met Apple Carplay of Android Auto natuurkijk wel het geval was geweest. Ook live traffic en kaarten kan bij de meesten door je telefoon als hotspot op te zetten.

[ Voor 7% gewijzigd door GeeMoney op 19-04-2020 11:16 ]

GeeMoney schreef op zondag 19 april 2020 @ 11:15:
[...]

Het is wel jammer natuurlijk als je al voor Spotify betaald en je die niet kan gebruiken zonder het abbo op je Tesla. Iets wat met Apple Carplay of Android Auto natuurkijk wel het geval was geweest. Ook live traffic en kaarten kan bij de meesten door je telefoon als hotspot op te zetten.
Het kan wel, alleen moet je dan het via een hotspot op je telefoon doen. Het is meer gewoon een stuk gemak dat je krijgt voor die 10 EUR.

@Naafkap het is best schappelijk als je het gebruikt. Ik zal het alleen af en toe voor Spotify gebruiken. Kan dat ook via de tel doen en is de interface ook nog eens beter. Zal het wel afnemen denk ik maar echt heel veel gebruik ik het niet. Op buitenlandse ritten wel meer. (Tune in bv.)

[ Voor 21% gewijzigd door Inspired op 19-04-2020 11:22 ]

• GeeMoney
Inspired schreef op zondag 19 april 2020 @ 11:18:
[...]

Het kan wel, alleen moet je dan het via een hotspot op je telefoon doen. Het is meer gewoon een stuk gemak dat je krijgt voor die 10 EUR.
Ook de live traffic en 3D-kaarten en Spotify?
Dan is het toch simpel om je mobiel daarvoor te gebruiken? Die koppelt binnen no-time automatisch?
Dat Netflix is grappig maar ik neem aan dat je zoveel mogelijk voorkomt dat je lang aan een snellader staat dan steek je dat 10-tje toch maar mooi weer in je zak.

[ Voor 16% gewijzigd door GeeMoney op 19-04-2020 11:23 ]

GeeMoney schreef op zondag 19 april 2020 @ 11:22:
[...]

Ook de live traffic en 3D-kaarten en Spotify?
Dan is het toch simpel om je mobiel daarvoor te gebruiken? Die koppelt binnen no-time automatisch?
Dat Netflix is grappig maar ik neem aan dat je zoveel mogelijk voorkomt dat je lang aan een snellader staat dan steek je dat 10-tje toch maar mooi weer in je zak.
Spotify iig wel. De rest weet ik eigenlijk niet. Nadeel is dat de Tesla standaard in D de WIFI uit zet. Dus die moet je dan elke keer handmatig aanzetten.

• GeeMoney
Inspired schreef op zondag 19 april 2020 @ 11:26:
[...]

Spotify iig wel. De rest weet ik eigenlijk niet. Nadeel is dat de Tesla standaard in D de WIFI uit zet. Dus die moet je dan elke keer handmatig aanzetten.
Dat laatste maakt het inderdaad wel heel irritant en zou mij persoonlijk die 10,- waard zijn :+.
Als het geheel automatisch kan en zonder hinder dan zou ik het ook graag besparen ondanks dat ik het wellicht niet zal missen gaat het dan meer om het principe.

• Houseofdreams
[...]

plus ook het feit, dat als er een update is en de auto je hotspot ziet, deze automatisch begint te downloaden (hier toch) dus als je dan je hotspot activeerd en er is een update, gaat al die data ook van je abbo af. Als er dan tijdens het rijden (en tijdens zo'n download) er even iets misloopt met je wifi, loop je de kans op een afgebroken download, die dan niet meer opnieuw wil starten (hier al aan de hand gehad, moeten voor bellen om dit terug in orde te krijgen)

Automatisch installeren doet hij (gelukkig) nog niet.

• MrBasta
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-01 14:12
[...]

Ahhh ik dacht dat dat een bug in mijn wagen was 8)7

Ik heb nu al een aantal ritten gehad dat ik voor vertrek wifi hotspot aanzet om de update die klaar staat te downloaden om vervolgens onderweg te zien dat er geen wifi verbinding is |:( Vervolgens trekt hij die update nu in het geheel niet meer binnen (zelfs niet als ik wel een hotspot verbinding configureer :F) Zal wel weer moeten bellen / chatten om dat te verhelpen :|

• Hunkaroglu
Inspired schreef op zondag 19 april 2020 @ 11:18:
[...]

@Naafkap het is best schappelijk als je het gebruikt. Ik zal het alleen af en toe voor Spotify gebruiken. Kan dat ook via de tel doen en is de interface ook nog eens beter. Zal het wel afnemen denk ik maar echt heel veel gebruik ik het niet. Op buitenlandse ritten wel meer. (Tune in bv.)
Het gemak is er zeker. Maar de vraag is of je het echt nodig hebt. In mijn geval heb ik vaak Tune In nodig. En die is al automatisch gekoppeld met bluetooth. Ik kan in mijn Tasker instellen dat hij automatisch Tune In opent nadat hij gekoppeld is. Dit deed ik altijd ook bij mijn vorige auto en werkte ook goed. Dus geen extra handeling nodig. Navigatie kan je ook gewoon blijven gebruiken.. alleen dat Live traffic niet zichtbaar wordt. Maar volgens mij houdt hij daar wel rekening mee toch en past je route daarop aan? Wat ik nu wel mis is dat er nu geen Waze meldingen door de boxen kunnen komen. Daar heb je dan straks ook geen last meer van.

@Naafkap 10 euro per maand is inderdaad niet veel als je het gebruikt. Maar wat je zegt.. als je het gebruikt. Die 10 euro per maand kan je bijv extra data voor nemen en die kan je ook buiten je Tesla gebruiken.

• GB2

GB2

Ik kijk het wel even aan, staat bij mij nog niets maar is dit per maand opzegbaar? Of zit je er meteen een jaar aan vast ?

Ik heb zakelijk abonnement met 10 Gb via groepsbundel zitten we x 40 ofzo en gebruiken gemiddeld per maand 2,5 / 3 Gb dat is wat ik ook gebruik, dus als dat 3 keer zo veel wordt bij mij is er niets aan de hand.

Maar ik kan me behoorlijk irriteren aan dingen steeds aan zetten dus WiFi nadat je in D staat etc verkeersinformatie vind ik niet heel goed klopt vaak niet zou mij gaan om vooral Spotify en Netflix plus de luchtfoto’s.
GB2 schreef op zondag 19 april 2020 @ 12:12:
Ik kijk het wel even aan, staat bij mij nog niets maar is dit per maand opzegbaar? Of zit je er meteen een jaar aan vast ?

Ik heb zakelijk abonnement met 10 Gb via groepsbundel zitten we x 40 ofzo en gebruiken gemiddeld per maand 2,5 / 3 Gb dat is wat ik ook gebruik, dus als dat 3 keer zo veel wordt bij mij is er niets aan de hand.

Maar ik kan me behoorlijk irriteren aan dingen steeds aan zetten dus WiFi nadat je in D staat etc verkeersinformatie vind ik niet heel goed klopt vaak niet zou mij gaan om vooral Spotify en Netflix plus de luchtfoto’s.
In de US is het per maand op te zeggen. Ook niet eerst een jaar oid. Denk hier straks ook gewoon.

• Paullinden
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 26-06-2022
Iemand enig idee hoezo ik contact op moet nemen voor een software update? Hij staat aan de WiFi maar de melding blijft staan. Service afspraak kan pas op 11 mei. Kan ik wel gewoon blijven rijden denken jullie?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ENMytNj0N3MliBcHnlwsTdBVTYI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/72ys1Yiinww6nyjmmaSSXn3H.jpg?f=fotoalbum_large

• Houseofdreams
Paullinden schreef op zondag 19 april 2020 @ 14:08:
Iemand enig idee hoezo ik contact op moet nemen voor een software update? Hij staat aan de WiFi maar de melding blijft staan. Service afspraak kan pas op 11 mei. Kan ik wel gewoon blijven rijden denken jullie?[Afbeelding]
Heb ik ook moeten doen, omdat er bij de eerste keer instellen van de wifi, er iets misliep, waardoor de download net 1% starte, waarna de wifi eruit lag. Die melding op het scherm zelf, heb ik wel niet gekregen

Na bellen met een SC in de buurt (tel nrs op de website van tesla zelf) hebben ze de download verwijderd uit de queue, waarna deze opnieuw startte, deze keer op een wel stabiele wifi.

[ Voor 3% gewijzigd door Houseofdreams op 19-04-2020 14:16 ]

• ybos
Net een mailtje van tesla:

Neem een abonnement om Premium Connectivity te blijven gebruiken
Uw gratis proefperiode voor Premium Connectivity eindigt op 18 mei 2020. Na deze datum schakelt uw auto naar Standard Connectivity.

Ik denk niet dat ik er gebruik van ga maken.
Paullinden schreef op zondag 19 april 2020 @ 14:08:
Iemand enig idee hoezo ik contact op moet nemen voor een software update? Hij staat aan de WiFi maar de melding blijft staan. Service afspraak kan pas op 11 mei. Kan ik wel gewoon blijven rijden denken jullie?[Afbeelding]
Zit er een update vast dan? Of staat er niks klaar? Je kunt eventueel langs bij een SeC, mailen of chatten met US support.

• Houseofdreams
ybos schreef op zondag 19 april 2020 @ 14:15:
Net een mailtje van tesla:

Neem een abonnement om Premium Connectivity te blijven gebruiken
Uw gratis proefperiode voor Premium Connectivity eindigt op 18 mei 2020. Na deze datum schakelt uw auto naar Standard Connectivity.

Ik denk niet dat ik er gebruik van ga maken.
Van wanneer is jou aankoop? Is het effectief een maand gratis geweest, of zijn ze nu pas die optie aan het uitrollen?

Hier de auto gaan afhalen op 18 maart, we zijn nu een maand later, voor zover ik kan zien nog steeds premium en nog geen mail gekregen (BE)

[ Voor 12% gewijzigd door Houseofdreams op 19-04-2020 14:18 ]

Viel me trouwens net ook op dat er een expiry datum bij de referral km’s in de app staat. Bij mij wel netjes met elke referrel met 6 maand verlengt.

• sjakkie123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-01 01:50
Hier een SR+ van december 2019. 18 mei verloopt premium connectivity. Blijft Spotify via tesla wel werken als je met een eigen account inlogt?

[ Voor 5% gewijzigd door sjakkie123 op 19-04-2020 14:29 ]

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-01 16:25
sjakkie123 schreef op zondag 19 april 2020 @ 14:28:
Hier een SR+ van december 2019. 18 mei verloopt premium connectivity. Blijft Spotify via tesla wel werken als je met een eigen account inlogt?
Nope, ook daar heb je premium connectivity voor nodig. Valt gewoon onder “muziek streamen”. Met een hotspot via je mobiel werkt het weer wel, of via bluetooth met je mobiel kan natuurlijk ook.

Home Assistant |🔋Marstek Venus E V3.0 | ☀️ 2900 Wp | 🚗 Tesla Model 3 RWD 2024

• GB2

GB2

Het zou mooi zijn als ze het omdraaien, dat die 4G ook een wifi hotspot wordt in je auto, dan zou ik het zeker overwegen, zeker met ritten met de kids achterin met een tablet.

• Semyon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01:44
GB2 schreef op zondag 19 april 2020 @ 14:41:
Het zou mooi zijn als ze het omdraaien, dat die 4G ook een wifi hotspot wordt in je auto, dan zou ik het zeker overwegen, zeker met ritten met de kids achterin met een tablet.
Alhoewel me dat ook heel mooi lijkt, raakte Tesla wel de controle kwijt over wat er wordt downgeload. Mensen gaan natuurlijk onmiddelijk (want vrij) torrents films en andere dingen downloaden.

Het feit dat zelfs met premium connectivity de updates nog via WiFi gaan, denk ik dat Tesla de bandbreedte niet zo ruim heeft ingekocht. Een streaming radio/verkeersdata kost niet zoveel.

En als premium hotspot €XX of zelfs €XXX per maand gaat listen wil je het dan nog?

Only when it is dark enough, can you see the stars

• GB2

GB2

Daar kan je natuurlijk op gaan filteren of netwerkverkeer op beperken, danwel een 'fair use' overeenkomst maken.

Begrijp het 'model' hierachter wel hoor, maar maak dan in het dashboardkastje of op een andere plek een mogelijkheid tot plaatsen van 2e simkaart zodat iedereen dit zelf kan regelen.

• Semyon
GB2 schreef op zondag 19 april 2020 @ 14:57:
Begrijp het 'model' hierachter wel hoor, maar maak dan in het dashboardkastje of op een andere plek een mogelijkheid tot plaatsen van 2e simkaart zodat iedereen dit zelf kan regelen.
De TM3 heeft toch een plekje waar je je eigen telefoon met hotspot kan neerleggen en het zelf kan regelen? Wat is precies de meerwaarde van jouw model?

Er is toch altijd een bestuurder die zijn telefoon toch niet mag gebruiken?

[ Voor 8% gewijzigd door Semyon op 19-04-2020 15:07 ]

• GB2

GB2

Dat je in de M3 een wifi hotspot hebt, en dat je niet eerst als je gaat rijden de koppeling met je telefoon moet maken?

• Hunkaroglu
GB2 schreef op zondag 19 april 2020 @ 15:12:
Dat je in de M3 een wifi hotspot hebt, en dat je niet eerst als je gaat rijden de koppeling met je telefoon moet maken?
Waarom zou je dat willen tijdens het rijden eigenlijk?

• Semyon
GB2 schreef op zondag 19 april 2020 @ 15:12:
Koppeling? Wat bedoel je? Op mijn telefoon is het aanzetten van hotspot een slide naar beneden en een knop.
En de setup en onderhoud is veel minder moeite dan een 2e simkaart er bij regelen en onderhouden.

Misschien is het gewoon niet voor mij hoor. Een ingebouwde hotspot begrijp ik nog, maar als ik zelf een simkaart moet gaan regelen, dan snap ik de meerwaarde niet meer.

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
Ik denk dat de meerwaarde is dat als je een eigen extra simkaart kunt plaatsen en je daar een Wifi hotspot mee kunt opzetten, dat bijv. kinderen met tablets, telefoons van anderen, etc. daarmee als Wifi hotspot kunnen verbinden. De tablets van mijn kinderen hebben bijv. geen 4G, maar wel Wifi...

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• Houseofdreams
Taro schreef op zondag 19 april 2020 @ 15:20:
Ik denk dat de meerwaarde is dat als je een eigen extra simkaart kunt plaatsen en je daar een Wifi hotspot mee kunt opzetten, dat bijv. kinderen met tablets, telefoons van anderen, etc. daarmee als Wifi hotspot kunnen verbinden. De tablets van mijn kinderen hebben bijv. geen 4G, maar wel Wifi...
Maar je neemt toch ook steeds je eigen smartphone mee denk ik dan, dus kan je toch evengoed op die smartphone een hotspot inschakelen, met uiteindelijk hetzelfde effect: iedereen in de wagen heeft wifi.

Het enige verschil is dan, dat je smartphone mss wat sneller leeg gaat zijn qua batterij, of zie ik nog een ander pluspunt over het hoofd van zo'n hotspot in de wagen zelf? (betalen moet je toch steeds zelf doen)

• Hunkaroglu
GB2 schreef op zondag 19 april 2020 @ 12:12:

Hier staat ook het een ander beschreven over Connectiivity

• Semyon
Houseofdreams schreef op zondag 19 april 2020 @ 15:24:
Het enige verschil is dan, dat je smartphone mss wat sneller leeg gaat zijn qua batterij, of zie ik nog een ander pluspunt over het hoofd van zo'n hotspot in de wagen zelf? (betalen moet je toch steeds zelf doen)
Er zijn toch voldoende laadplekken voor al die gadgets zowel in hotspot mode en afspelend achterin? Ik zie dus eigenlijk geen enkel verschil. Behalve dat ik een extra abonoment moet regelen en Tesla extra simcard spots en software moet schrijven on.het uitelkaar te houden. Lijkt me dus een net negatieve bijdrage. Wat zie ik nog over het hoofd? Is er een meerwaarde? Of gewoon het idee mijn Auto kan ook hotspotten?

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Houseofdreams schreef op zondag 19 april 2020 @ 15:24:
[...]

Maar je neemt toch ook steeds je eigen smartphone mee denk ik dan, dus kan je toch evengoed op die smartphone een hotspot inschakelen, met uiteindelijk hetzelfde effect: iedereen in de wagen heeft wifi.

Klopt, maar ik heb niet permanent een hotspot aanstaan, ik zit niet altijd zelf in de auto, etc.

Een collega van mij kreeg ooit een paar honderd GB tegoed bij een nieuwe Opel, hij heeft daar een jaar lang via zijn laptop & Teamviewer klanten mee kunnen helpen onderweg :)

Voor de helderheid: Van mij hoeft het niet, ik motiveer alleen waarom je het mogelijk wél zou willen.

En waarom Tesla dit zelf niet mogelijk maakt: Heel simpel: Je wil niet voor al je auto's een enorm groot abonnement afsluiten, terwijl mogelijk maar een zeer klein gedeelte dit echt gebruikt en er extra voor wil betalen. En ze gaan dit ook niet individueel regelen met de provider, daar wil je de organisatie niet voor optuigen.

[ Voor 15% gewijzigd door Taro op 19-04-2020 15:55 ]

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-01 19:23
Verwachten jullie nog de Model 3 Standard Range dit jaar? Die zou theoretisch onder de €45.000 zitten, waardoor deze voor €4.000 subsidie in aanmerking komt.

• ybos
Houseofdreams schreef op zondag 19 april 2020 @ 14:17:
[...]

Van wanneer is jou aankoop? Is het effectief een maand gratis geweest, of zijn ze nu pas die optie aan het uitrollen?

Hier de auto gaan afhalen op 18 maart, we zijn nu een maand later, voor zover ik kan zien nog steeds premium en nog geen mail gekregen (BE)
In december opgehaald :)
aschja schreef op zondag 19 april 2020 @ 16:08:
Verwachten jullie nog de Model 3 Standard Range dit jaar? Die zou theoretisch onder de €45.000 zitten, waardoor deze voor €4.000 subsidie in aanmerking komt.
Ik vraag het me af. Zal afhangen van de rest van de verkopen. Als ze gewoon alles kwijt kunnen zie ik het niet doen. Blijft natuurlijk kwestie van afwachten maar ik zou er van opkijken als ze ermee komen.

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Zolang de duurdere modellen prima verkopen zullen ze waarschijnlijk zo min mogelijk aandacht aan de goedkopere modellen schenken. Je kunt immers je medewerkers en materiaal maar één keer inzetten.

Als de crisis echt toeslaat en doorzet, dan verwacht ik wel dat de SR beschikbaar zal worden, anders alleen op verzoek in de VS zoals nu het geval is.

• Glubho
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 16-05-2023
Hunkaroglu schreef op zondag 19 april 2020 @ 08:24:
[...]

Het blijft allemaal wel beschikbaar via Wifi, dus je kan je telefoon als accesspoint instellen en het via je databundel ontvangen. Je hebt tegenwoordig onbeperkte bundels voor diezelfde prijs! Als je die toch al hebt kost dat niets extra. :)

• ArPi75
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 13-01 10:37
sjakkie123 schreef op zondag 19 april 2020 @ 14:28:
Hier een SR+ van december 2019. 18 mei verloopt premium connectivity.
Hier hetzelfde, eind december 2019 auto mogen ophalen en ook op 18 mei einde premium connectivity. Vanochtend een mailtje over gehad van Tesla.

Audi Q4 e-tron 45 Quattro, 10.600 Wp PV, water-water warmtepomp, gasloos, dynamisch energiecontract, 32 kWh thuisaccu

• bottom line
Pas als GF4 volledig gebouwd is ;)
Die gaan ze niet vanuit Amerika naar hier halen. Vraag genoeg.

• Teslalrp
  • Laatst online: 19-12-2023
Weet iemand of SuC Breukelen wel te bereiken is? Stond ervoor gisteren, maar alles lijkt gesloten. Toch maar doorgereden

• GB2

GB2

ArPi75 schreef op zondag 19 april 2020 @ 19:44:
[...]

Hier hetzelfde, eind december 2019 auto mogen ophalen en ook op 18 mei einde premium connectivity. Vanochtend een mailtje over gehad van Tesla.
Ik 18 december, en nog geen update hierover.
Teslalrp schreef op zondag 19 april 2020 @ 20:34:
Weet iemand of SuC Breukelen wel te bereiken is? Stond ervoor gisteren, maar alles lijkt gesloten. Toch maar doorgereden
Bij Eindhoven was ook alles dicht maar als je naar de slagboom reed vroeg men via de intercom wat ik kwam doen toen ik zei dat ik kwam laden ging de slagboom open.
Er hing op de lader een A4tje met dat je bij de receptie een 'to go' koffie kon kopen op veilige manier...

• GeeMoney
Interessant voer:https://youtu.be/dWkyXApmOpQ

Ionity sessie is sneller klaar dan de SuC v3.
GeeMoney schreef op zondag 19 april 2020 @ 21:28:

Zo moeite om die movies van hem af te kijken man. Wat ik ervan begrijp is dat de Ionity sessie veel eerder gedaan is en dat hij veel met zijn auto heeft ge-supercharged daarna. Maar opvallend is het wel.

• GeeMoney
Inspired schreef op zondag 19 april 2020 @ 21:40:
[...]

Zo moeite om die movies van hem af te kijken man. Wat ik ervan begrijp is dat de Ionity sessie veel eerder gedaan is en dat hij veel met zijn auto heeft ge-supercharged daarna. Maar opvallend is het wel.
Soms is hij wat lang van stof :).
Ik denk de temp, die SuC v3 jaagt tot 640A naar die batterij. Dat is een behoorlijke warmte ontwikkeling kan ik mij zo voorstellen.
Iets lager maar dus wel langer en constanter lijkt dus wellicht een betere optie.

• GB2

GB2

GeeMoney schreef op zondag 19 april 2020 @ 21:28:

Weet iemand wat voor app hij gebruikt op zijn telefoon ?

• DaCoTa
Weer iets nieuws ontdekt, de auto geeft nu ook zelf aan welke services actief zijn:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CtUPUH4X4KwYhmZGXk7kbAsktGc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pgwlJXZDTChZA7visxU8uYRa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2kbhN2n0ruDiT6sBiIrH7hwHxu8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ON7l00GhRW5PnBM0DFZKj9oh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MCtbi-v8KueCRcCCPw6JcTfpBGA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yu1pwRWAtveoO2TjXs7Zq31r.jpg?f=fotoalbum_large

• DaCoTa
Maar je kan nog geen abo afsluiten in de auto.
GB2 schreef op zondag 19 april 2020 @ 23:42:
[...]

Weet iemand wat voor app hij gebruikt op zijn telefoon ?
Scan my Tesla. Maar daar heb je ook een kabel en OBD module voor nodig.

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:47
Hier nog geen mailtje gehad. Welke opties ga je in de auto nou eigenlijk missen zonder PC? Netflix is een leuke gadget maar eigenlijk gebruik ik dat nooit. Spotify ga ik zeker missen. En dan maps.... Tsja kan prima zonder. Is het al bekend wat het maandelijks gaat kosten?

• Mrtnl
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-01 16:03
DaCoTa schreef op zondag 19 april 2020 @ 23:55:
Maar je kan nog geen abo afsluiten in de auto.
Ik was bij mij LR in de veronderstelling dat die premium connectivity er onbeperkt bijzat omdat er ook een “premium interior” inzit.. heb ik dat echt zo verkeerd geïnterpreteerd?

Het staat nu in ieder geval wel heel duidelijk op de website, maar toen ik mijn M3 kocht... 🤔
Sunri5e schreef op maandag 20 april 2020 @ 07:41:
Hier nog geen mailtje gehad. Welke opties ga je in de auto nou eigenlijk missen zonder PC? Netflix is een leuke gadget maar eigenlijk gebruik ik dat nooit. Spotify ga ik zeker missen. En dan maps.... Tsja kan prima zonder. Is het al bekend wat het maandelijks gaat kosten?
Luie maandag? ;)

https://www.tesla.com/nl_NL/support/connectivity

EUR 9,99 per maand.

@mrtl is al een tijd 1 jaar. Wanneer heb je hem besteld? Auto’s besteld voor 30 juni 2018 hebben unlimited premium.

[ Voor 11% gewijzigd door Inspired op 20-04-2020 07:56 ]

• DaCoTa
Mrtnl schreef op maandag 20 april 2020 @ 07:53:
[...]

Ik was bij mij LR in de veronderstelling dat die premium connectivity er onbeperkt bijzat omdat er ook een “premium interior” inzit.. heb ik dat echt zo verkeerd geïnterpreteerd?

Het staat nu in ieder geval wel heel duidelijk op de website, maar toen ik mijn M3 kocht... 🤔
Ja, dat dacht ik ook, maar weet het niet meer zo goed. Kan ook false memory zijn.

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-01 22:00
DaCoTa schreef op zondag 19 april 2020 @ 23:54:
Weer iets nieuws ontdekt, de auto geeft nu ook zelf aan welke services actief zijn:
Huh, bij mij niet zichtbaar, terwijl ik op dezelfde versie zit.

• mooste
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025
Mrtnl schreef op maandag 20 april 2020 @ 07:53:
[...]

Misschien bij de Model S/X voor een bepaalde productiedatum. Alle TM3's die, geloof ik, voor 1 juli 2018 zijn geproduceerd krijgen ook ongelimiteerd data. Wat niet relevant is voor NL.
Remz schreef op maandag 20 april 2020 @ 10:12:
[...]

Huh, bij mij niet zichtbaar, terwijl ik op dezelfde versie zit.
Ze zijn dit volgens mij langzaam aan het uitrollen voor alle VINs. Ik kan op mijn account ook nog geen expiry zien van Premium Connectivity. Wanneer het op het account zichtbaar is zal het ook in de auto zichtbaar zijn gok ik.

• Remz
Inspired schreef op maandag 20 april 2020 @ 10:44:
[...]

Ze zijn dit volgens mij langzaam aan het uitrollen voor alle VINs. Ik kan op mijn account ook nog geen expiry zien van Premium Connectivity. Wanneer het op het account zichtbaar is zal het ook in de auto zichtbaar zijn gok ik.
Ah thanks. Ben wel erg benieuwd naar die info, want ik kan niets zien in m'n account (waarschijnlijk omdat het lease is) en Tesla negeert al m'n e-mailtjes hierover.
Ik zat bij de eerste levering van Model 3's, dus ben benieuwd of ik die upgrade naar FSD nou heb of niet. Ook zit ik dus al op 13 maanden connectivity :)
Remz schreef op maandag 20 april 2020 @ 10:45:
[...]

Ah thanks. Ben wel erg benieuwd naar die info, want ik kan niets zien in m'n account (waarschijnlijk omdat het lease is) en Tesla negeert al m'n e-mailtjes hierover.
Ik zat bij de eerste levering van Model 3's, dus ben benieuwd of ik die upgrade naar FSD nou heb of niet. Ook zit ik dus al op 13 maanden connectivity :)
Is FSD niet op een andere manier te achterhalen dan? Er is nog geen verschil tussen EAP/FSD op dit moment hier?

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:47
Remz schreef op maandag 20 april 2020 @ 10:45:
[...]
Ik zat bij de eerste levering van Model 3's, dus ben benieuwd of ik die upgrade naar FSD nou heb of niet.[...]
Als je niet hebt betaald voor FSD zal je em zeker niet krijgen.
Caelorum schreef op maandag 20 april 2020 @ 10:50:
[...]

Als je niet hebt betaald voor FSD zal je em zeker niet krijgen.
Voor kopers van het eerste uur met EAP wel. :)

• Remz
Via de API codes lijkt het wel er in te staan dat ik FSD heb. Alle functionaliteiten werken ook, maar volgens mij is er nog geen verschil tussen EAP en FSD qua functionaliteit hier in NL.

@Caelorum Ik heb de auto in december 2018 besteld, vervolgens is de prijs verlaagd voor de levering en is Enhanced Auto Pilot verdwenen. Het verhaal ging dat iedereen die nog geen levering had gehad voor de prijsverlaging, i.p.v. EAP, een upgrade kreeg naar FSD. Dit om er voor te zorgen dat mensen niet de auto zouden annuleren en opnieuw bestellen met FSD tegen dezelfde prijs.
Zie: https://i.imgur.com/kGamnw2.png

Maar ik heb er nooit bewijs van gezien dat dit ook echt gebeurd is.

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 12-01 21:15
Ehhh. Kan even niet naar m’n auto, maar wilde dat update verhaal hierboven over premium enzo checken in de app.

Heb ik een probleem? Vorige week bij 80% van de lader gehaald..

Climate is off: het zwarte bakkie staat vol in de zon

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yzu3_8j-zzY-Z7ztXDcIJZ07oV8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qmXKBUD0wbGzIRfQUoz84MHh.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door JohanB op 20-04-2020 13:27 ]

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-01 19:23
Inspired schreef op zondag 19 april 2020 @ 18:26:
[...]

Ik vraag het me af. Zal afhangen van de rest van de verkopen. Als ze gewoon alles kwijt kunnen zie ik het niet doen. Blijft natuurlijk kwestie van afwachten maar ik zou er van opkijken als ze ermee komen.
bottom line schreef op zondag 19 april 2020 @ 20:20:
[...]

Pas als GF4 volledig gebouwd is ;)
Die gaan ze niet vanuit Amerika naar hier halen. Vraag genoeg.
In principe moet dit toch vrij makkelijk zijn. Dit zou gewoon softwarematig worden gecapt op 70%. Volgens mij gebeurt dat ook bij de Model S. Je zou zeggen dat dit meer mensen zou aanspreken. Dat rijd je een Model 3 voor zo rond de 40.000. Dan kunnen Kia en Hyundai wel genoeg zeggen. Je kan immers die blokkade na aankoop afkopen, maar wel 4000 euro verdiend.
@JohanB als hij niet in de buurt van een laadpaal staat wel. En als het geen glitch in de app is. Ik zou maar ff gaan kijken. Hij heeft nu iets wat stroom blijkbaar.

@aschja is zeker geen probleem. Al wil Tesla het liever niet omdat de marge dan gewoon te klein is. En er zijn altijd mensen die niet gaan upgraden.

[ Voor 54% gewijzigd door Inspired op 20-04-2020 12:27 ]

• JohanB
Inspired schreef op maandag 20 april 2020 @ 12:22:
@JohanB als hij niet in de buurt van een laadpaal staat wel. En als het geen glitch in de app is. Ik zou maar ff gaan kijken. Hij heeft nu iets wat stroom blijkbaar.
Och wat wordt ik hier toch chagrijnig van. Kon hem gelukkig nog net die 30 meter naar achter om aan de laadpaal te leggen. Had geloof ik iemand anders gezien recent met dit 12V verhaal. Ik ga ze maar weer eens bellen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/280szJs2gR43uh9dwNa-pTvrJxA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vlyucHhc8inEeXBTJNbs9gA2.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S1-izfe5IcDEtPebzN8pE-htFWo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c4f5QLXeBJtTTPUKw5MebEVc.jpg?f=fotoalbum_tile

UPDATE:
Nou dat ging weer niet super.
1. eCall noodsysteem, moest ik 1x op de SOS knop drukken en dan direct ophangen. Dat lijkt te helpen
2. voor de 12V batterij was het advies, dat ie vervangen moest worden (ja toch al 1700km erop zitten). Dat zou pas 10 Mei bij een SC kunnen. Maar de auto zegt ook "kan onverwacht uitschakelen", daar ga ik niet graag mee de weg op. Advies van callcenter was: "laat hem anders gewoon weer helemaal leeglopen, en vraag dan om road assistance, misschien kunnen die het sneller doen"

Ook zag ik eindelijk 2020.8.3 binnenkomen, dus even blijven zitten op hotspot. Maar na het aftellen van "installeren start in 2 min". Doet ie niks, en moet ik weer opnieuw schedullen..hoopte dat misschien software matig ook wat opgelost was.

Houdt je wel bezig in deze rustige tijden moet ik maar denken ofzo.
Bram_Ram schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 12:26:
[...]

Been there, done that na 900KM.

Zelfde meldingen, na diagnose bleek de HV batterij een productie fout te bevatten, oplossing nieuwe accu. Heeft me 6 weken gekost, succes man!
Ah..van het Tesla Deel 3 forum. Lijkt dat ik nog ver ben gekomen met 1700KM. Ik grotendeels zelfde errors nu ook

[ Voor 67% gewijzigd door JohanB op 20-04-2020 16:21 ]

• bottom line
aschja schreef op maandag 20 april 2020 @ 12:20:
[...]

[...]

In principe moet dit toch vrij makkelijk zijn. Dit zou gewoon softwarematig worden gecapt op 70%. Volgens mij gebeurt dat ook bij de Model S. Je zou zeggen dat dit meer mensen zou aanspreken. Dat rijd je een Model 3 voor zo rond de 40.000. Dan kunnen Kia en Hyundai wel genoeg zeggen. Je kan immers die blokkade na aankoop afkopen, maar wel 4000 euro verdiend.
Batterijkost voor het produceren blijft dezelfde als voor die van de SR+. Maar ze krijgen wel gegarandeerd €4.000 minder cash binnen, en dat allemaal om ervoor te zorgen dat NL'ers een subsidie kunnen krijgen.

Misschien dat 10% extra range bijkoopt, maar de rest doet er wel iets anders mee met dat geld, want die komen toe om rond de kerktoren te kunnen rijden.

Dus puur voor NL, en om extra vraag te creëren, die ze nu sowieso al niet kunnen bijhouden, wat denk je zelf.

• geronim
  • Laatst online: 28-01-2022
-verwijderd-

[ Voor 96% gewijzigd door geronim op 05-06-2021 19:33 ]

• geronim
  • Laatst online: 28-01-2022
-verwijderd-

[ Voor 115% gewijzigd door geronim op 05-06-2021 19:32 ]

• DaCoTa
JohanB schreef op maandag 20 april 2020 @ 12:47:
[...]
Ook zag ik eindelijk 2020.8.3 binnenkomen, dus even blijven zitten op hotspot. Maar na het aftellen van "installeren start in 2 min". Doet ie niks, en moet ik weer opnieuw schedullen..hoopte dat misschien software matig ook wat opgelost was.
[...]
Het enige waar ik je mee kan helpen is dat de update niet start als je in de auto blijft zitten. Via de app starten werkt bij mij eigenlijk altijd. Maar gezien de andere zaken, kan het zijn dat de auto niet wilde omdat de accu te leeg is oid.

• JohanB
DaCoTa schreef op maandag 20 april 2020 @ 16:40:
[...]

Het enige waar ik je mee kan helpen is dat de update niet start als je in de auto blijft zitten. Via de app starten werkt bij mij eigenlijk altijd. Maar gezien de andere zaken, kan het zijn dat de auto niet wilde omdat de accu te leeg is oid.
Thanks!

Terug gegaan naar auto voor service center vragen. En toen werd deze ook duidelijk

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TABTTLaetzp5TbQNY36BusXVLV0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yXRlLv5pUtaiNX5LpMB0wTOR.jpg?f=user_large

[ Voor 6% gewijzigd door JohanB op 20-04-2020 18:33 ]

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:46

jefjef

learning by doing

Hopelijk kan iemand mij helpen; wanneer ik in parkeerstand naar het web wil gaan om bijvoorbeeld een pagina op te zoeken dan start deze automatisch in full screen youtube op, en ook nog midden in een documentaire (in dit geval van earth wind and fire..) ik kan deze alleen pauzeren, maar niet stoppen om gewoon naar startscherm internet te gaan. Ik hem al een full reset van de auto gedaan maar geen oplossing. Iemand een idee hoe te handelen? Verder bemerk ik ineens, voorheen nooit gehad of niet opgevallen, naast de icoon van de teslacam een zonnetje die aan (rode punt) en uit te zetten is. Geen idee wat deze doet

Marstek Venus E v3 | v145 | NoM | CT003 I v122

• bottom line
jefjef schreef op maandag 20 april 2020 @ 18:49:
Verder bemerk ik ineens, voorheen nooit gehad of niet opgevallen, naast de icoon van de teslacam een zonnetje die aan (rode punt) en uit te zetten is. Geen idee wat deze doet
Dat is de nieuwe sentry mode. De vorige moesten ze wegdoen wegens een copyright geschil.

[ Voor 37% gewijzigd door bottom line op 20-04-2020 18:52 ]

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:46

jefjef

learning by doing

bottom line schreef op maandag 20 april 2020 @ 18:52:
[...]

Dat is de nieuwe sentry mode. De vorige moesten ze wegdoen wegens een copyright geschil.
oke thnxs!

Marstek Venus E v3 | v145 | NoM | CT003 I v122

• DaCoTa
jefjef schreef op maandag 20 april 2020 @ 18:49:
Verder bemerk ik ineens, voorheen nooit gehad of niet opgevallen, naast de icoon van de teslacam een zonnetje die aan (rode punt) en uit te zetten is. Geen idee wat deze doet
Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/41VsnBfTQcL._AC_.jpg
Pagina: 1 ... 68 ... 517 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
  • Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
  • Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.

Gerelateerde topics: