Ik heb android maar zou het niet weten, omdat ik het niet gebruik. Zal vanmiddag even checken.marco2152 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 11:47:
[...]
Tuurlijk, maar waarom zou favorieten wel voor jou beschikbaar zijn en niet voor mij. Dat is toch raar? Overigens blijkt niet uit je reactie of jij wel de favorieten tab in je telefoon menu in je M3 hebt. Kan je daar nog even op reageren, ook graag of je Android of iPhone gebruikt?
Update van mij:
• Kan eindelijk de app gebruiken (sinds gisteren)
• Nog steeds geen FSD, we zitten inmiddels op dag 16
• M'n verzoek om de krassen, druipers en stof in de verf op te lossen is in eerste instantie geweigerd; ik ben te laat met melden.. Terwijl ik dit van Tesla zelf via de app moest regelen waar ik geen toegang toe had.
Vooralsnog:
De auto is fijn, hij zit goed, rijd fijn, flink stil etc.
Ik ben verder niet bepaald tevreden te noemen. Dat ik meer dan twee weken op FSD moet wachten is schandalig, dat het twee weken duurt voordat ik een basis-ding als de app kan gebruiken is schandalig en dat men nu weigert om de door hen veroorzaakte schade te repareren is van de zotte.
• Kan eindelijk de app gebruiken (sinds gisteren)
• Nog steeds geen FSD, we zitten inmiddels op dag 16
• M'n verzoek om de krassen, druipers en stof in de verf op te lossen is in eerste instantie geweigerd; ik ben te laat met melden.. Terwijl ik dit van Tesla zelf via de app moest regelen waar ik geen toegang toe had.
Vooralsnog:
De auto is fijn, hij zit goed, rijd fijn, flink stil etc.
Ik ben verder niet bepaald tevreden te noemen. Dat ik meer dan twee weken op FSD moet wachten is schandalig, dat het twee weken duurt voordat ik een basis-ding als de app kan gebruiken is schandalig en dat men nu weigert om de door hen veroorzaakte schade te repareren is van de zotte.
Bericht hierboven
Ben het helemaal met je eens, maar ik wou dat ik maar twee weken had hoeven wachten voor toegang tot de app. Bij mij was het 5,5 week; auto eind december mogen ophalen en pas in februari toegang tot de app. Heeft mij 160 euro extra gekost omdat ik het zat was steeds in de regen met het pasje te k*tten voor de b-stijl om de deur open te krijgen en dus toen maar een keyfob gekocht.Floor-is schreef op woensdag 15 april 2020 @ 12:04:
....
Audi Q4 e-tron 45 Quattro, 10.600 Wp PV, water-water warmtepomp, gasloos, dynamisch energiecontract, 32 kWh thuisaccu
Jawel, een OnePlus 6. Is daar een issue mee?
Ja, zijn relatief vaak issues met de OnePlus en Tesla. Zie oa; https://forums.oneplus.co...ing-on-bluetooth.1169239/marco2152 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 13:09:
[...]
Jawel, een OnePlus 6. Is daar een issue mee?
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Ik ga echt niet aan een keyfob beginnen, wil juist zo min mogelijk in m'n zakken.ArPi75 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 12:55:
[...]
Ben het helemaal met je eens, maar ik wou dat ik maar twee weken had hoeven wachten voor toegang tot de app. Bij mij was het 5,5 week; auto eind december mogen ophalen en pas in februari toegang tot de app. Heeft mij 160 euro extra gekost omdat ik het zat was steeds in de regen met het pasje te k*tten voor de b-stijl om de deur open te krijgen en dus toen maar een keyfob gekocht.
Als het even kon, zou ik ook de laadpas in m'n telefoon zetten zodat ik die niet meer bij me hoef te hebben
Bericht hierboven
Heb je wel n sleutelbos bij jeFloor-is schreef op woensdag 15 april 2020 @ 13:17:
[...]
Ik ga echt niet aan een keyfob beginnen, wil juist zo min mogelijk in m'n zakken.
Als het even kon, zou ik ook de laadpas in m'n telefoon zetten zodat ik die niet meer bij me hoef te hebben
Toch even iets vrolijks hier even melden; afgelopen dagen met t mooie weer lekker stilletjes door de stad gezoefd met de ramen open. Super soepel, lekker rustig en genoeg powerrr om even een kort sprintje te trekken waar verantwoord. Dan is t wel echt super electrisch rondcrossen moet ik zeggen
Het openstellen van de app, is dat een probleem van Tesla, of van de leasemaatschappij? Of de combinatie daarvan?
Kijk dit is nuttige info!Inspired schreef op woensdag 15 april 2020 @ 13:12:
[...]
Ja, zijn relatief vaak issues met de OnePlus en Tesla. Zie oa; https://forums.oneplus.co...ing-on-bluetooth.1169239/
Kan beide zijn, maar uiteindlijk zal Tesla de auto aan jouw account moeten koppelen en dat wil niet altijd even snel gaan helaas....DaCoTa schreef op woensdag 15 april 2020 @ 13:56:
Het openstellen van de app, is dat een probleem van Tesla, of van de leasemaatschappij? Of de combinatie daarvan?
Audi Q4 e-tron 45 Quattro, 10.600 Wp PV, water-water warmtepomp, gasloos, dynamisch energiecontract, 32 kWh thuisaccu
Sleutels.. Ja eentje, van m'n huisybos schreef op woensdag 15 april 2020 @ 13:18:
[...]
Heb je wel n sleutelbos bij jeJe kan relatief je laadpas of reservepas van tesla aanpassen tot sleutelhanger.
Nou de leasemij (en een andere leasemij) zeiden al dat dit nog snel was..DaCoTa schreef op woensdag 15 april 2020 @ 13:56:
Wij doen veel kortere ritjes, vind m'n zoontje geweldig. Beetje over de landweggetjes zoeven hier in de buurt. Raampjes open, acceleratie op chill en een beetje rondcruisen. Regelmatig blijf ik dan onder de 140Wh ook, terwijl hij telkens vraagt om 'optrekken papa, sneller!'IceOnFire schreef op woensdag 15 april 2020 @ 13:33:
Toch even iets vrolijks hier even melden; afgelopen dagen met t mooie weer lekker stilletjes door de stad gezoefd met de ramen open. Super soepel, lekker rustig en genoeg powerrr om even een kort sprintje te trekken waar verantwoord. Dan is t wel echt super electrisch rondcrossen moet ik zeggen
Bericht hierboven
Mijn zoontje vind het "nepracen" (het spelletje) en het scheetkussen geweldig.Floor-is schreef op woensdag 15 april 2020 @ 14:43:
Wij doen veel kortere ritjes, vind m'n zoontje geweldig. Beetje over de landweggetjes zoeven hier in de buurt. Raampjes open, acceleratie op chill en een beetje rondcruisen. Regelmatig blijf ik dan onder de 140Wh ook, terwijl hij telkens vraagt om 'optrekken papa, sneller!'
We zitten regelmatig onder de carport te racen (hij is bijna 4 en mag de power ups aanklikken, rijder en veld kiezen). Mensen die langslopen zitten regelmatig schaapachtig te kijken. Remlicht gaat steeds aan, en zit een volwassen iemand te sturen in een stilstaande auto...
Dat spelletje spelen wij ook echt superveel jaybos schreef op woensdag 15 april 2020 @ 14:50:
[...]
Mijn zoontje vind het "nepracen" (het spelletje) en het scheetkussen geweldig.
We zitten regelmatig onder de carport te racen (hij is bijna 4 en mag de power ups aanklikken, rijder en veld kiezen). Mensen die langslopen zitten regelmatig schaapachtig te kijken. Remlicht gaat steeds aan, en zit een volwassen iemand te sturen in een stilstaande auto...
Bericht hierboven
Ik heb ook een sleutelbos met 1 sleutel (het huis), maar daarnaast ook nog 2 druppels eraan. 1 is de laadpas (kan je ook een druppel voor aanvragen ipv een laadpas) en 1 is de reservesleutel van de Tesla.
De pas van de Tesla kan je vrij gemakkelijk 'smelten' en in een druppel stoppen (zie eerdere post van mij ergens in dit topic).
Dan heb je verder alleen een telefoon bij je met eventueel een ID-kaart of bankpas (mocht je een keer moeten pinnen of een pakketje afhalen).
Ik zal dat spelletje eens met mijn zoontje gaan doen (net 4 geworden), ik ben benieuwd wat hij er van vindt!
Persoonlijk heb ik de key card liever dan zo'n druppel. Key card gaat mee in de secrid. Die druppels storen me mateloos. Een druppel voor de laadpaal, een druppel voor het alarm thuis, een druppel voor de pakjesbox op het werk. Nope, geef mij maar een kaart ;-) Die druppels storen ook extra hard aan de orbit key.Smobbo schreef op woensdag 15 april 2020 @ 15:26:
[...]
Ik heb ook een sleutelbos met 1 sleutel (het huis), maar daarnaast ook nog 2 druppels eraan. 1 is de laadpas (kan je ook een druppel voor aanvragen ipv een laadpas) en 1 is de reservesleutel van de Tesla.
De pas van de Tesla kan je vrij gemakkelijk 'smelten' en in een druppel stoppen (zie eerdere post van mij ergens in dit topic).
Dan heb je verder alleen een telefoon bij je met eventueel een ID-kaart of bankpas (mocht je een keer moeten pinnen of een pakketje afhalen).
Ik zal dat spelletje eens met mijn zoontje gaan doen (net 4 geworden), ik ben benieuwd wat hij er van vindt!
(Side thought: zou het niet ongelooflijk cool zijn als je 1 slimme kaart of druppel had die al die andere kaarten en druppels kan vervangen?)
--handige links mogen niet van de mods--
Ach, iedereen rijdt anders en iedereen vind een andere rijstijl prettig.bottom line schreef op maandag 13 april 2020 @ 09:53:
[...]
Trek dan eens een foto van jou gemiddelde van 266? Geloof er amper iets van.
Dan rijd je allesbehalve rustig, want zelfs in de winter kan je onder de 200kWh/km halen met normaal rijden.
Ik heb sinds de aanschap van mijn Tesla 3 LR gemiddeld ~225 gereden. Als ik onder de 200 uit moet komen moet ik voor mijn gevoel als een slak gaan rijden. Vind ik niet prettig en doe ik dus ook niet.
Er wordt hier in het topic heel veel geroepen door iedereen maar het is niet te zeggen dat iedereen onder de 200 uit kan komen in de winter. Iedereen rijdt anders en lang niet iedereen is van plan zijn rijgedrag aan te passen om dat er uit te persen.
Het mooie weer van nu, en de 100km max, heeft er wel voor gezorgd dat ik eindelijk eens rond de 150 uitgekomen ben. Dus ja, er is veel mogelijk maar je moet je er ook prettig bij voelen. Een lage waarde rijden om het lage waarde rijden vind ik leuk voor een keer maar dat hou ik gewoon niet vol.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Ik heb zelf ook 1 deukje en stof in de verf op de bestuurders spatbord. Dit gemeld bij het afhalen van mijn Model 3 in Amsterdam, dit is netjes genoteerd door de medewerker daar. Inmiddels een afspraak gemaakt. Krijg ik een smsje dat de afspraak word afgezegd omdat men geen informatie heeft van de genoteerde schade bij afleveren en als ik dit niet kan hard maken dit dus ook niet als zodanig wordt gefixt.Floor-is schreef op woensdag 15 april 2020 @ 12:04:
Ik heb gewoon foto's van de schade gemaakt tijdens de aflevering dus ga dit wel proberen aan te vechten met Tesla. Morgen maar is langs een service center rijden want via de telefoon kom ik niet veel verder van ja sorry meneer er staat niks in ons systeem. Beetje jammer!
Volvo EX30 SMER
Mensen roepen niet zomaar. Het kan namelijk wel, net als dat je ook 1 op 30 in een benzine kan rijden. Of je het wil is een tweede, maar het kan wel.Gé Brander schreef op woensdag 15 april 2020 @ 15:59:
[...]
Er wordt hier in het topic heel veel geroepen door iedereen maar het is niet te zeggen dat iedereen onder de 200 uit kan komen in de winter. Iedereen rijdt anders en lang niet iedereen is van plan zijn rijgedrag aan te passen om dat er uit te persen.[...]
Mensen roepen vooral op extremen en extreme nonsens. 266 is gewoon extreem veel, en dan wordt er om bewijs gevraagd. Dat bewijs wordt steevast niet geleverd, of afgedaan met "ja, maar dat is een aanname op basis van blablabla".Caelorum schreef op woensdag 15 april 2020 @ 18:43:
[...]
Mensen roepen niet zomaar. Het kan namelijk wel, net als dat je ook 1 op 30 in een benzine kan rijden. Of je het wil is een tweede, maar het kan wel.
Feiten. Ik weet dat dat anno 2020 een héél vies woord is, maar feiten zijn het enige dat telt. Feiten die je oa kan aflezen uit Teslafi of Teslamate. En ik wil de eerste nog zien die *GEMIDDELD!* aan 266 komt. En oh ja, ik heb het wel degelijk over 266 NETTO verbruik. Sentry mode, pre-heating etc kosten allemaal energie, maar dat is géén rijverbruik.
Gemiddeld 309: Djie in "Het grote Tesla Model 3 topic"MtC schreef op woensdag 15 april 2020 @ 18:54:
[...]
Mensen roepen vooral op extremen en extreme nonsens. 266 is gewoon extreem veel, en dan wordt er om bewijs gevraagd. Dat bewijs wordt steevast niet geleverd, of afgedaan met "ja, maar dat is een aanname op basis van blablabla".
Feiten. Ik weet dat dat anno 2020 een héél vies woord is, maar feiten zijn het enige dat telt. Feiten die je oa kan aflezen uit Teslafi of Teslamate. En ik wil de eerste nog zien die *GEMIDDELD!* aan 266 komt. En oh ja, ik heb het wel degelijk over 266 NETTO verbruik. Sentry mode, pre-heating etc kosten allemaal energie, maar dat is géén rijverbruik.
Wat loopt het verbruik hier bizar uiteen zeg. Over de 1.500km die ik nu gereden heb geeft de boordcomputer maar 140wh/km aan.
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
En een naheffing van CJIBDjie schreef op woensdag 15 april 2020 @ 19:31:
[...]
Gemiddeld 309: Djie in "Het grote Tesla Model 3 topic"
PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton
Op 1 rit. Ik heb het over een gemiddeld verbruik over lange tijd.Djie schreef op woensdag 15 april 2020 @ 19:31:
[...]
Gemiddeld 309: Djie in "Het grote Tesla Model 3 topic"
Winter/zomer. Overwegend snelweg/stad. Noord-zuid/oost-west. Limburg (meer heuvels), flevoland. Veel files/weinig files. 24 graden in de auto met airco/geen verwarming. Sportief optrekken/oud fossiel. Fabrieksfout/perfecte auto.PASware schreef op woensdag 15 april 2020 @ 19:32:
Wat loopt het verbruik hier bizar uiteen zeg. Over de 1.500km die ik nu gereden heb geeft de boordcomputer maar 140wh/km aan.
En zo kan je nog wel even doorgaan...
Het enige wat we kunnen zeggen is dat iedereen een N=1 ervaring heeft en dat niemand hier zomaar wat loopt te roepen (ok de meesten niet) en dat er nogal wat factoren zijn die uitmaken bij deze auto waarvan zeker niet vaststaat dat het altijd de bereider is. Je kan dus ook domweg pech hebben met de auto.
Die 266 waar je het over hebt is geen lange tijd, maar zo’n 1000-1200km ofzo in barre omstandigheden. Net m'n hele historie aan posts afgestruind om dit af te kunnen sluiten. Feitelijk(er) terug kijken kan geloof ik helaas niet, want API doet geen historical pull? Maar na meerdere triangulations die allemaal op vrijwel hetzelfde komen ben ik er wel klaar meeMtC schreef op woensdag 15 april 2020 @ 19:37:
[...]
Op 1 rit. Ik heb het over een gemiddeld verbruik over lange tijd.
Ik zie dat ik 20 Feb 253 Wh/km rapporteer, vs. de 266 Wh/km die ik in mijn hoofd had eerder deze week. Dus blijf bij grofweg deze waardes
14-15 Feb een rit van 400km @300+Wh/km. Van 20 Feb - 23 Maart m'n auto zo goed als niet gebruikt, daarna dus goed verbruik en nu @227 Wh/km
EDIT: Grote lappen van m’n welles nietes weggehaald, omdat ik geen idee waarom het zo lang doorgaat op een getal wat ik zijdelings heb genoemd. En wat meerdere mensen lijken te zien in extreme gevallen. Dat nummer is vooral pech en zal sterk naar beneden gaan in de zomer
Haha, had ook al gekeken, maar was geloof maar 127 km/h ofzo en hij gaf 99% snelweg aan.
Of het weer, daar heb ik me nog het meest over verbaasd en had ik niet (zo erg) verwacht toen ik voor deze auto koosCaelorum schreef op woensdag 15 april 2020 @ 20:12:
[...]
Je kan dus ook domweg pech hebben met de auto.
[ Voor 79% gewijzigd door JohanB op 15-04-2020 22:13 ]
Secrid hier ook, zit Rijbewijs in, kentekenbewijs, allerhande bankpassen en dat soort spul.MtC schreef op woensdag 15 april 2020 @ 15:42:
[...]
Persoonlijk heb ik de key card liever dan zo'n druppel. Key card gaat mee in de secrid. Die druppels storen me mateloos. Een druppel voor de laadpaal, een druppel voor het alarm thuis, een druppel voor de pakjesbox op het werk. Nope, geef mij maar een kaart ;-) Die druppels storen ook extra hard aan de orbit key.
Ja, zoals je telefoon!(Side thought: zou het niet ongelooflijk cool zijn als je 1 slimme kaart of druppel had die al die andere kaarten en druppels kan vervangen?)
Heb sterk het gevoel dat ze de boel extra moeilijk maken om te proberen onder verantwoordelijkheid vandaan te kruipen. Ik blijf er bovenop zitten!Cruiser90 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 15:59:
[...]
Ik heb zelf ook 1 deukje en stof in de verf op de bestuurders spatbord. Dit gemeld bij het afhalen van mijn Model 3 in Amsterdam, dit is netjes genoteerd door de medewerker daar. Inmiddels een afspraak gemaakt. Krijg ik een smsje dat de afspraak word afgezegd omdat men geen informatie heeft van de genoteerde schade bij afleveren en als ik dit niet kan hard maken dit dus ook niet als zodanig wordt gefixt.
Ik heb gewoon foto's van de schade gemaakt tijdens de aflevering dus ga dit wel proberen aan te vechten met Tesla. Morgen maar is langs een service center rijden want via de telefoon kom ik niet veel verder van ja sorry meneer er staat niks in ons systeem. Beetje jammer!
[ Voor 40% gewijzigd door Floor-is op 15-04-2020 20:38 ]
Bericht hierboven
helemaal mee eens. Ik ben een vrij rustige rijders, de verlaging van 130 naar 100 boeit mij ook niet zoveel. Het harde optrekken is en blijft verslavend, dat komt dus nog wel eens voorCaelorum schreef op woensdag 15 april 2020 @ 20:12:
[...]
Winter/zomer. Overwegend snelweg/stad. Noord-zuid/oost-west. Limburg (meer heuvels), flevoland. Veel files/weinig files. 24 graden in de auto met airco/geen verwarming. Sportief optrekken/oud fossiel. Fabrieksfout/perfecte auto.
En zo kan je nog wel even doorgaan...
Het enige wat we kunnen zeggen is dat iedereen een N=1 ervaring heeft en dat niemand hier zomaar wat loopt te roepen (ok de meesten niet) en dat er nogal wat factoren zijn die uitmaken bij deze auto waarvan zeker niet vaststaat dat het altijd de bereider is. Je kan dus ook domweg pech hebben met de auto.
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
Net geupgrade naar 12.5 en nu krijg ik sinds gisteren opeens "Bewakingsmodus uitgeschakeld vanwege systeemfout"-meldingen op mijn telefoon. Sentry mode is vervolgens inderdaad uitgeschakeld, als ik hem dan weer inschakel lijkt hij het gewoon weer te doen. Meer mensen last van?
Dit kreeg ik laatst een paar keer voordat mijn SDkaartje kwam te overlijdenIceOnFire schreef op donderdag 16 april 2020 @ 07:41:
Net geupgrade naar 12.5 en nu krijg ik sinds gisteren opeens "Bewakingsmodus uitgeschakeld vanwege systeemfout"-meldingen op mijn telefoon. Sentry mode is vervolgens inderdaad uitgeschakeld, als ik hem dan weer inschakel lijkt hij het gewoon weer te doen. Meer mensen last van?
Gisteren even gecheckt, ik heb ook geen keuze tot favorieten (Android, Xiaomi telefoon hier. Misschien ligt het aan de chineesjesmarco2152 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 09:45:
[...]
Nee, zou niet moeten idd. Maar ik hoop iemand te treffen die zelfde config heeft om dan na te gaan waar de verschillen zitten die kunnen verklaren waarom ik mijn telefoon favorieten niet kan kiezen in mijn M3.
Toch weer een vraagje over een update, maar wellicht valt deze buiten de topic warning. Gisterenochtend zag ik dat 2020.12.5 klaar stond voor installatie maar op dat moment moest ik weg met de auto. Toen ik hem gisteren (en vanochtend) wilde installeren zag ik dat de optie niet meer aangeboden wordt. Betekent dit dat updates in cycles aangeboden wordt aan groepen auto's en dat ik nu moet wachten tot de volgende?
Het kan zijn dat ze nu beginnen met de volgende uitrollen, soms stopt dan de vorige. Heb ik ook een keer gehad, kreeg ik een dag of 2 later een nieuwere.Malt007 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 09:23:
Toch weer een vraagje over een update, maar wellicht valt deze buiten de topic warning. Gisterenochtend zag ik dat 2020.12.5 klaar stond voor installatie maar op dat moment moest ik weg met de auto. Toen ik hem gisteren (en vanochtend) wilde installeren zag ik dat de optie niet meer aangeboden wordt. Betekent dit dat updates in cycles aangeboden wordt aan groepen auto's en dat ik nu moet wachten tot de volgende?
Ook niet in de appMalt007 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 09:23:
Ik heb nog nooit een update in de auto zelf gedaan, altijd via de app eigenlijk. Zal zo eens in de auto zelf kijken, bedankt voor de tip.
Edit: er stond geen gele pijl bovenin het scherm, echter toen ik naar bediening/software ging en daar 2x de slider van normaal naar geavanceerd zette begon de download vanzelf zonder te vragen. Er kwam overigens een groene pijl in beeld
Het is overigens 2020.8.3 zie ik nu.
Edit: er stond geen gele pijl bovenin het scherm, echter toen ik naar bediening/software ging en daar 2x de slider van normaal naar geavanceerd zette begon de download vanzelf zonder te vragen. Er kwam overigens een groene pijl in beeld
Het is overigens 2020.8.3 zie ik nu.
[ Voor 50% gewijzigd door Malt007 op 16-04-2020 09:39 ]
Hi all, vraagje: ik ga overstappen van werkgever, en zowel mijn oude als mijn nieuwe werkgever willen meewerken om mijn huidige leasecontract over te zetten.
Alleen, Leaseplan komt met een bi-zar nieuw contract aanzetten waar ze letterlijk het dubbele per maand vragen voor exact dezelfde auto/kenteken.
Mag dat zomaar? Zowel juridisch al kostentechnisch?
Alleen, Leaseplan komt met een bi-zar nieuw contract aanzetten waar ze letterlijk het dubbele per maand vragen voor exact dezelfde auto/kenteken.
Dit is het Tesla Model 3 topic.Mday schreef op donderdag 16 april 2020 @ 09:49:
Hi all, vraagje: ik ga overstappen van werkgever, en zowel mijn oude als mijn nieuwe werkgever willen meewerken om mijn huidige leasecontract over te zetten.
Maar wordt er nog iets veranderd in de overige voorwaarden? Daarnaast lijkt het me dat Leaseplan zelf de voorwaarden mag bepalen aangezien je oude werkgever in principe contractbreuk doet.
[ Voor 16% gewijzigd door Malt007 op 16-04-2020 09:51 ]
Volgens teslascope is er naast de 2020.12.5 nog 1 versie: 2020.12.5.5 is 1 auto die deze gebruikt momenteel.DaCoTa schreef op donderdag 16 april 2020 @ 09:26:
[...]
Het kan zijn dat ze nu beginnen met de volgende uitrollen, soms stopt dan de vorige. Heb ik ook een keer gehad, kreeg ik een dag of 2 later een nieuwere.
Ik heb een sterk vermoeden dat dit specifiek aan de Model 3 ligt. Slechte initiele inschatting oid?Malt007 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 09:50:
[...]
Dit is het Tesla Model 3 topic.
Maar wordt er nog iets veranderd in de overige voorwaarden? Daarnaast lijkt het me dat Leaseplan zelf de voorwaarden mag bepalen aangezien je oude werkgever in principe contractbreuk doet.
edit: contractbreuk? dit is na 8 jaar de eerste keer dat ik ervan hoor. Een overname van het contract breekt het contract toch niet? Anders dan het aantal te rijden kilometers en de bijdrage die het bedrijf doet, zijn er geen voorwaarden veranderd.
[ Voor 25% gewijzigd door Mday op 16-04-2020 10:00 ]
Misschien rekenen ze nu met een hogere afschrijving.Mday schreef op donderdag 16 april 2020 @ 09:58:
[...]
Ik heb een sterk vermoeden dat dit specifiek aan de Model 3 ligt.
Echt 2x zoveel lijkt me wel erg veel. Zelfde condities? Maar van 800 naar 1600 bijvoorbeeld?Mday schreef op donderdag 16 april 2020 @ 09:58:
[...]
Ik heb een sterk vermoeden dat dit specifiek aan de Model 3 ligt. Slechte initiele inschatting oid?
edit: contractbreuk? dit is na 8 jaar de eerste keer dat ik ervan hoor. Een overname van het contract breekt het contract toch niet? Anders dan het aantal te rijden kilometers en de bijdrage die het bedrijf doet, zijn er geen voorwaarden veranderd.
Contract is gesloten tussen je oude werkgever en leaseplan, als de afnemer van het contract wijzigt is er dus contractbreuk. Daar kan leaseplan dus een prijskaartje aan hangen omdat ze wellicht het risico hoger inschatten.
Correct. ~880 ex btw ex brandstof to be exact. Nieuwe werkgever heeft zelfs een account bij LP. Nu komen ze met een 'nieuwe offerte' die doodleuk 1.720 ex btw beschrijft. Ik begrijp er niets van.Inspired schreef op donderdag 16 april 2020 @ 10:02:
[...]
Echt 2x zoveel lijkt me wel erg veel. Zelfde condities? Maar van 800 naar 1600 bijvoorbeeld?
Volgens mij is het contract via mijn werkgever met mij gesloten. In het verleden is dit voor andere collega's nooit een probleem geweest. In de offerte staat geen woord gerept over 'contractbreuk' of nieuwe voorwaarden gespecificeerd. In de mailcorrespondentie wordt gesuggereerd dat mijn oude werkgever een ander contract heeft, mijn mijn nieuwe en oude werkgever hebben die gegevens vrijwillig uitgewisseld waar toch echt 880 ex btw op staat. Dus wat LP aan het doen is...Contract is gesloten tussen je oude werkgever en leaseplan, als de afnemer van het contract wijzigt is er dus contractbreuk. Daar kan leaseplan dus een prijskaartje aan hangen omdat ze wellicht het risico hoger inschatten.
[ Voor 46% gewijzigd door Mday op 16-04-2020 10:08 ]
Dan wordt het simpelweg leaseplan bellen en vragen waarom ze dat doen?Mday schreef op donderdag 16 april 2020 @ 10:06:
[...]
Correct. ~880 ex btw ex brandstof to be exact. Nieuwe werkgever heeft zelfs een account bij LP. Nu komen ze met een 'nieuwe offerte' die doodleuk 1.720 ex btw beschrijft. Ik begrijp er niets van.
Yes. Ik wacht even wat NW / OW met elkaar overeenkomen, anders klim ik zelf in de telefoon. Akkoord gaan met de nieuwe is totaal niet rendabel, en overkopen betekent persoonlijk faillissementMalt007 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 10:07:
[...]
Dan wordt het simpelweg leaseplan bellen en vragen waarom ze dat doen?
En de km's, eigen risico (afkoop?), verzekering, looptijd etc zijn allemaal hetzelfde dus echt 1 op 1 ?
Update zal inderdaad terug getrokken zijn nu. Zie op Teslafi dat de eerste auto's nu 2020.12.5.6 krijgen. Zullen wat bug fixes zijn neem ik aan.Malt007 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 09:23:
Ik zit nog op 2020.8.3 🤔 moet je voor n update nog steeds Tesla bellen?
Kijk eens in de topicwarning
Kijk eens in de topicwarning
[ Voor 21% gewijzigd door Outerspace op 16-04-2020 15:29 ]
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
Nee, gewoon wachten en geduld hebben. Komt vanzelf.BCC schreef op donderdag 16 april 2020 @ 12:19:
Het leaseregeling topic is denk ik beter voor jouw probleem, maar toch nog een ideetje:Mday schreef op donderdag 16 april 2020 @ 10:10:
[...]
Yes. Ik wacht even wat NW / OW met elkaar overeenkomen, anders klim ik zelf in de telefoon. Akkoord gaan met de nieuwe is totaal niet rendabel, en overkopen betekent persoonlijk faillissement
Lees even de voorwaarden die bij de leaseovereenkomst tussen je huidige werkgever en LP zitten. Die zijn ook op je specifieke leaseauto van toepassing. Staat daar iets in over het overdragen van een contract/auto aan een andere partij?
Ik heb dus 8.3 net pas gekregen terwijl ik tot voor kort altijd het eerste was met nieuwe updates. Had ze meestal al voordat ik hier de eerste melding zag.BCC schreef op donderdag 16 april 2020 @ 12:19:
Denk dat ik gisteren die update voor 12.5 aangeboden kreeg maar die is dus nu teruggetrokken en in plaats daarvan heb ik nu 8.3 gekregen. Geen pijl op te trekken dus.
Dat kan nooit kloppen toch... lijkt net of ze het contract met 1 auto hebben opgehoofd. (prijs is ongeveer x2)Mday schreef op donderdag 16 april 2020 @ 10:06:
[...]
Correct. ~880 ex btw ex brandstof to be exact. Nieuwe werkgever heeft zelfs een account bij LP. Nu komen ze met een 'nieuwe offerte' die doodleuk 1.720 ex btw beschrijft. Ik begrijp er niets van.
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Net na de 2020.12.5 update (update was al gisteren, maar vandaag pas de eerste keer gereden) ineens geen richtingaanwijzer-geluid meer...
Bij thuiskomst even de soft-reset gedaan (2 knoppen op het stuur ingehouden) en het was weer in orde. Voor als mensen dit ook aan de hand krijgen, direct ook de oplossing
Bij thuiskomst even de soft-reset gedaan (2 knoppen op het stuur ingehouden) en het was weer in orde. Voor als mensen dit ook aan de hand krijgen, direct ook de oplossing
EX30 Ultra Twin Performance
Ja ik heb ze ook sinds de update. Ook al een keer tijdens een rit dat autopilot niet meer aan wilde (ook geen auto's of lijnen meer in beeld). Softreset / uitschakelen etc hielp niet maar volgende ochtend deed het het weer. Heb geen SD maar een (oude) HDD voor sentry overigens. Eens even aanzien hoe dit loopt en of het niet gewoon een software bug is.IceOnFire schreef op donderdag 16 april 2020 @ 07:41:
Als ik dit allemaal zo lees denk ik: ik blijf wel lekker op 4.20, waar alles prima werkt.
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Vandaag snapte de M3 ineens dat ik nog maar 100 mocht rijden, dat is een verademing met TACC / AP.... Zelfs op plaatsen waar het vroeger altijd al 100 was maar Tesla dacht dat het 120 was wist hij nu dat het 100 was.
En als hem dan toch zelf op 120 zet en dan op het bord 100 klikt gaat ie netjes naar 100 😉ArPi75 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 17:25:
Vandaag snapte de M3 ineens dat ik nog maar 100 mocht rijden, dat is een verademing met TACC / AP.... Zelfs op plaatsen waar het vroeger altijd al 100 was maar Tesla dacht dat het 120 was wist hij nu dat het 100 was.
ESET software nodig? Let me know 😄
Wat mij opviel is dat AP vanaf de nieuwe update ook werkt op erftoegangswegen buiten de bebouwde kom, veelal de bekende 60-zone. Dit wegtype wordt vaak uitgevoerd met twee onderbroken kantstrepen. Iets waar AP voorheen niet mee overweg kon. Vanmiddag viel mijn op dat AP nu een fysiek onzichtbare rijbaanscheiding herkent.
Hoewel ik AP op zulke wegtypen niet zou adviseren is het wel mooi om vooruitgang te zien.
Hoewel ik AP op zulke wegtypen niet zou adviseren is het wel mooi om vooruitgang te zien.
Sinds vandaag wordt 2020.12.5.6 uitgerold. Waarschijnlijk hebben ze nog iets ontdekt in 2020.12.5 en die versie ingetrokken. In dit topic alleen al hadden diverse mensen last van verschillende bugs, dus hopelijk zijn die binnenkort ook opgelost.Malt007 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 09:23:
/edit: Scratch dat. Lijkt er op dat dit een Early Access versie is. Naast detecteren van stoplichten kan/zal de auto nu ook stoppen voor stoplichten. Wel nice dat dit ook naar de 'normale' TACC komt (bron)
Al heb ik dan weer geen verklaring waarom de 2020.12.5 bij sommigen verdwenen is... Die roll-out is nog maar op 80% en is wel sterk afgenomen in snelheid...
[ Voor 22% gewijzigd door BramT op 16-04-2020 20:41 ]
You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack
Stoppen bij een rood licht komt ook naar gewone TACC?
Dat lijkt me niet kloppen
Met Elon weet je het nooit. Kan ook een tijdelijke activatie zijn, zodat mensen het zelf kunnen ervaren voordat ze tot koop overgaan.bottom line schreef op donderdag 16 april 2020 @ 21:28:
[Afbeelding]
Super chill beschikbaar voor alle model 3s(zodra het updaten beschikbaar is natuurlijk)bottom line schreef op donderdag 16 april 2020 @ 21:28:
[Afbeelding]
https://www.teslarati.com...__twitter_impression=true
Model 3
Auto stopt ook bij groen? Handig.
Van wat ik had begrepen krijg je ruim van tevoren eem melding die je kan bevestigen waarna die wel doorrijdt. Als je niet bevestigd zal die stoppen.Inspired schreef op donderdag 16 april 2020 @ 22:18:
Auto stopt ook bij groen? Handig.
Check de afbeelding in tweet uit m'n bron (helemaal onderaan). Die log heeft het overigens ook over de NA-2020.12 Navigation maps, dus het zal wel even duren voordat alles hier ook beschikbaar is.bottom line schreef op donderdag 16 april 2020 @ 21:28:
[Afbeelding]
You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack
klopt het dat de dashcam niet standaard het laatste uur van rijden op de opslag opslaat maar dat je deze zelf moet opslaan als je bijv een ongeluk hebt gehad/gezien?
Ik bekijk nu voor het eerst de beelden in de auto sinds de nieuwe update en had verwacht altijd het laatste uur aan dashcam te zien.
Ik bekijk nu voor het eerst de beelden in de auto sinds de nieuwe update en had verwacht altijd het laatste uur aan dashcam te zien.
Klopt.
Als je onmiddelijk na het rijden de USB eruit haalt, dan heb je de beelden normaal gezien ook nog.
Want na 3uur wordt alles verwijderd wat men niet heeft gevraagd om te bewaren.
Als je onmiddelijk na het rijden de USB eruit haalt, dan heb je de beelden normaal gezien ook nog.
Ja, dat las ik ook. Vraag me ook af wat hij bij matrixborden doet met een groene pijl. Nu ziet hij dat gewoon als stoplicht volgens mij.Caelorum schreef op donderdag 16 april 2020 @ 22:43:
[...]
Van wat ik had begrepen krijg je ruim van tevoren eem melding die je kan bevestigen waarna die wel doorrijdt. Als je niet bevestigd zal die stoppen.
Hij al het toch op basis van de camera doen? Niet obv statische kaartdata mag ik hopen?BramT schreef op donderdag 16 april 2020 @ 22:52:
[...]
Check de afbeelding in tweet uit m'n bron (helemaal onderaan). Die log heeft het overigens ook over de NA-2020.12 Navigation maps, dus het zal wel even duren voordat alles hier ook beschikbaar is.
[ Voor 37% gewijzigd door Inspired op 17-04-2020 08:26 ]
Klopt, bij mij zijn ook slechts de laatste minuten zichtbaar als ik op 'opslaan' klik. Kan iemand dit bevestigen?Focus schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 06:46:
klopt het dat de dashcam niet standaard het laatste uur van rijden op de opslag opslaat maar dat je deze zelf moet opslaan als je bijv een ongeluk hebt gehad/gezien?
Dit bleek bij mij inderdaad ook. Lijkt mij toch vreemd, dat ik op de USB meer kan zien dan in de dashcam-viewer.bottom line schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 07:12:
Klopt.
Zie handleiding pagina 70.ChillPascal schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 08:25:
[...]
Klopt, bij mij zijn ook slechts de laatste minuten zichtbaar als ik op 'opslaan' klik. Kan iemand dit bevestigen?
[...]
Dit bleek bij mij inderdaad ook. Lijkt mij toch vreemd, dat ik op de USB meer kan zien dan in de dashcam-viewer.
Er is een aparte map (recent clips) waarin clips staan van de laatste 60 minuten. De viewer geeft deze niet weer maar ze staan wel op de storage. Ik weet even niet of hij deze ook echt verwijderd na drie uur. Ben te lui om de disk uit mijn auto te halen nu. Maar grote kans dat mijn laatste uur er nog op staat. Aangezien de auto na 20m slaapt.
Als ik nu instap zal hij wellicht ook de data verwijderen. Weet niet precies op welk moment hij dat doet. Misschien pas in drive. Anyway, als je het wilt weten gewoon een keer testen. Auto nacht laten staan en volgende dag instappen en USB eruit halen.
Het is dus sowieso slim om na een ongeluk oid op het icoontje te klikken (of claxon mits je dit aan hebt staan). Daarna eventueel ook de storage los koppelen zodat je ook het laatste uur nog hebt.
[ Voor 22% gewijzigd door Inspired op 17-04-2020 08:37 ]
Is dat cynisch bedoeld? Ik dacht aan een nog tammere versie van chillElonDusk schreef op donderdag 16 april 2020 @ 21:45:
[...]
Super chill beschikbaar voor alle model 3s(zodra het updaten beschikbaar is natuurlijk)
https://www.teslarati.com...__twitter_impression=true
Inmiddels niet meer. Iig niet meer de matrix borden op de ring van Antwerpen.Inspired schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 08:25:
[...]
Ja, dat las ik ook. Vraag me ook af wat hij bij matrixborden doet met een groene pijl. Nu ziet hij dat gewoon als stoplicht volgens mij.
Ik zie dat op mijn USB stick de recentclips folder leeg is. Savedclips en sentryclips zijn niet leeg. Ik kan me herinneren dat eerder de recentclips niet leeg was. En mij staat bij dat oude clips pas worden verwijderd als de stick vol is. Als ik google lees ik dit ook maar ik zie ook berichten dat er maar één uur wordt bewaard. Weten jullie hoe dit zit?
Misschien even omhoog scrollen?Piet10 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 12:13:
Ik zie dat op mijn USB stick de recentclips folder leeg is. Savedclips en sentryclips zijn niet leeg. Ik kan me herinneren dat eerder de recentclips niet leeg was. En mij staat bij dat oude clips pas worden verwijderd als de stick vol is. Als ik google lees ik dit ook maar ik zie ook berichten dat er maar één uur wordt bewaard. Weten jullie hoe dit zit?
Haha geweldig. Ik denk niet dat dit is wat @Inspired bedoeld.
ChillPascal schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 12:52:
[...]
Haha geweldig. Ik denk niet dat dit is wat @Inspired bedoeld.
Ik doelde op omhoog scrollen in dit topic.
Hahaha lezen is ook een vak :-)Inspired schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 12:57:
[...]
![]()
[...]
Ik doelde op omhoog scrollen in dit topic.Letterlijk 3 of 4 posts boven die van jou staat er info over.
Maar toch: ik neem toch dat ik eerder wel beelden had die veel ouder waren dan een uur.
Ik wil mijn model 3 LR areo wielkappen eraf halen, maar heb alleen nog de center naaf kappen ontvangen. Is het onverstandig om zonder wielbout kapjes rond te gaan rijden? Ik verwacht deze wel binnen een paar weken te ontvangen...
Kan prima, is alleen even iets minder mooi.Da_Vinz schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 17:56:
Ik wil mijn model 3 LR areo wielkappen eraf halen, maar heb alleen nog de center naaf kappen ontvangen. Is het onverstandig om zonder wielbout kapjes rond te gaan rijden? Ik verwacht deze wel binnen een paar weken te ontvangen...
Aantal weken geleden bij Tesla geweest omdat mijn achterklep niet juist afgesteld was en de lak van de achterklep daarmee beschadigde. Nu ben ik (denk ik) niet de meest lastige want akkoord gegaan met bijwerken met lakstift en achterklep afstellen (zelf de auto zakelijk gekocht).
Nu heeft de afstelling ingehouden dat de klep iets omhoog gezet is en dat ik hem harder moet dichtgooien voordat hij in het slot valt, u mag 1 keer raden wat het resultaat is.
Lak op de bumper beschadigd weer, maar dat is kunststof. Ik ben veel banger dat de lak van de kofferbak snel slijt en dat ik over 2 jaar roest heb. Ik ga dus weer terug en vragen om een oplossing. Ik ben benieuwd...
Nu heeft de afstelling ingehouden dat de klep iets omhoog gezet is en dat ik hem harder moet dichtgooien voordat hij in het slot valt, u mag 1 keer raden wat het resultaat is.
Lak op de bumper beschadigd weer, maar dat is kunststof. Ik ben veel banger dat de lak van de kofferbak snel slijt en dat ik over 2 jaar roest heb. Ik ga dus weer terug en vragen om een oplossing. Ik ben benieuwd...
Ik heb op het scherm bij aankoop vd wagen in het begin 16A ingesteld, maar heb ondertussen thuis 3 fase stroom en kan dus gaan naar 32A. Maar dit kan ik blijkbaar niet instellen op het scherm. Het > naast 16A is namelijk grijs ipv zwart. Dus kan ik max tot 16A gaan. Hoe kan ik deze issue oplossen?
Bij mijn weten gaat de tesla model 3 ook niet verder dan 16A.Danny Berx schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 21:44:
Ik heb op het scherm bij aankoop vd wagen in het begin 16A ingesteld, maar heb ondertussen thuis 3 fase stroom en kan dus gaan naar 32A. Maar dit kan ik blijkbaar niet instellen op het scherm. Het > naast 16A is namelijk grijs ipv zwart. Dus kan ik max tot 16A gaan. Hoe kan ik deze issue oplossen?
1 fase kan op 32A, 3 fase op 16A.
Kan de specs niet bij Tesla zelf vinden, maar wel op https://evbox.com/nl-nl/e...autos/tesla/tesla-model-3
Kan de specs niet bij Tesla zelf vinden, maar wel op https://evbox.com/nl-nl/e...autos/tesla/tesla-model-3
[ Voor 64% gewijzigd door DaCoTa op 17-04-2020 22:08 ]
16A is het max op 3fase dat laad je bij met ongeveer 60km per uur Je huis heeft dan eem 25A hoofzekering dus je kan ook niet heel veel andere gebruikers meer aanzetten anders overbelast je het systeem. Ik zelf laad bijna altijd met 11 of 12A dan heb ik ruime marge als we en gaan frituren, elektrische oven etc aan staanDanny Berx schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 21:44:
Een vraag ivm Tesla laadpaal.
ik heb 3 fase stroom en kan dus tot 32A opladen. Maar heb gelezen dat de model 3 tot max 16A kan opladen.
Correct? Indien dit zo is moet ik dan de laadpaal (interne instelling) op 16A of op 32A instellen?
ik heb 3 fase stroom en kan dus tot 32A opladen. Maar heb gelezen dat de model 3 tot max 16A kan opladen.
Correct? Indien dit zo is moet ik dan de laadpaal (interne instelling) op 16A of op 32A instellen?
16A. In NL als normaal huishouden heb je normaalgesproken max. 3x 25A(zoals @jheerink14 zegt) dus 32A op drie fasen zou niet kunnen. Tevens heb je er met een Model 3 niks aan want zoals je al vraagt: die kan thuis met max 16A laden.Danny Berx schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 04:40:
Current: Tesla M3SR+'19-Wit-Aero-TH-HW2.5-nonFSD /n In bestelling: Tesla MY Standard Wit
Stel je nou met een ander account dezelfde vraag? Lees je ook de antwoorden?Danny Berx schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 04:40:
Zelfde account blijkbaar. Paal mag 3x16 zijn of 3x32. Boeit niet voor de auto. Auto zal max 16 pakken. In de auto zal een klein 3tje verschijnen op het scherm bij 3 fasen. Maar werkt het nu dan niet..?
[ Voor 19% gewijzigd door Inspired op 18-04-2020 07:26 ]
Dus de bouten gaan niet roesten ofzo?Markovichi schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 18:09:
[...]
Kan prima, is alleen even iets minder mooi.
Wel iets. Maar dat doen ze toch wel. Ook achter de aero kap.
- Taro
- Registratie: September 2000
- Niet online
Ik zie dat je maandelijks +-17xx gaat betalen voor een M3 SR+/LR? De lijkt een normofferte te zijn die nu wordt vergeleken met een definitieve maandprijs.Mday schreef op donderdag 16 april 2020 @ 09:49:
Bij ons wordt conform de norm (45.000/3.5 jaar) een offerte aangeboden en daarna wordt de auto geleased op basis van het verwachte verbruik. Daar heb je dus al verschil 1 te pakken. Daarnaast worden er bepaalde zaken wel/niet meegenomen zoals verzekering, winterbanden, vervangend vervoer, "brandstof", etc.
Mijn M3P was 1189 conform de norm, incl. winterbanden, excl. verzekering, dus ~1700 is wel enorm hoog ja voor een SR+/LR, dat klopt niet, maar kijk even hoe dat bedrag is opgebouwd.
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV
Mijn scherm reageert niet op alles wat ik wil doen, kan bijvoorbeeld het dashboardkastje niet meer openen en de spiegels niet meer in/uit klappen. Heeft iemand wellicht eerder een soortgelijk probleem gehad?
- Taro
- Niet online
Hou beide knoppen op het stuur even ingedrukt, dan reset de auto en zou het weer moeten werken. Komt helaas wel vaker voor.Mesque schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 09:11:
Mijn scherm reageert niet op alles wat ik wil doen, kan bijvoorbeeld het dashboardkastje niet meer openen en de spiegels niet meer in/uit klappen. Heeft iemand wellicht eerder een soortgelijk probleem gehad?
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV
Wat heb je zelf al geprobeerd? Eerste stap zou kunnen zijn, een soft-reset te doen.Mesque schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 09:11:
2 knoppen aan het stuur inhouden, scherm wordt zwart, blijven inhouden tot je opnieuw een tesla logo ziet op het scherm, dan knoppen loslaten. ( al zou je de knoppen wss ook al wel kunnen lossen nadat het scherm zwart word)
Edit: iemand anders was net iets sneller met reageren
[ Voor 4% gewijzigd door Houseofdreams op 18-04-2020 09:17 ]
EX30 Ultra Twin Performance
Yeah, well, het kreeg nog een staartje. Zowel mijn nieuwe werkgever als mijn oude hebben gegevens uitgewisseld, die aan LP laten zien. En wat blijkt? Om totaal onverklaarbare redenen was mijn contract vóór dat ze uberhaupt gingen praten over overname aangepast van 60 maanden naar 12 maanden. Vervolgens hebben ze dat gebruikt als leidraad om een nieuwe berekening te maken. Wat, om onverklaarbare redenen, ook nog eens een termijn had van 6 maanden. Nieuwe werkgever is nog even samen met LP gaan kijken naar mijn ver/gebruik de afgelopen maanden, en zagen sowieso geen reden om uberhaupt gekke dingen te doen met het leasecontract. LP gaf min of meer toe dat ze niet konden verklaren waarom het contract zonder mijn inspraak is veranderd, en dat ze ook geen reden zagen om het huidige contract as-is niet over te nemen. Ze gaan nogmaals kijken, ik hoop dat ze nu met een schappelijke prijs komen. Echt súpervreemd.Taro schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 08:58:
[...]
Ik zie dat je maandelijks +-17xx gaat betalen voor een M3 SR+/LR? De lijkt een normofferte te zijn die nu wordt vergeleken met een definitieve maandprijs.
Bij ons wordt conform de norm (45.000/3.5 jaar) een offerte aangeboden en daarna wordt de auto geleased op basis van het verwachte verbruik. Daar heb je dus al verschil 1 te pakken. Daarnaast worden er bepaalde zaken wel/niet meegenomen zoals verzekering, winterbanden, vervangend vervoer, "brandstof", etc.
Mijn M3P was 1189 conform de norm, incl. winterbanden, excl. verzekering, dus ~1700 is wel enorm hoog ja voor een SR+/LR, dat klopt niet, maar kijk even hoe dat bedrag is opgebouwd.
Men zei al dat een overname doorgaan 'een paar tientjes' scheelt, maar honderden? Nah.
- Taro
- Niet online
@Mday Ah, dat verklaart erg veel. Wordt hopelijk snel en zonder gevolgen afgerond
Heb de Tesla 3 nu 1 maand en merkte nu pas op dat de interieur verlichting aan de voeten zowel bij de driver als bij de passagier niet werkt. Kan men deze ergens activeren of deactiveren?
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Gerelateerde topics:
- Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
- Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
- Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
- We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
- Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
- De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
Gerelateerde topics:
- Tesla besteld? Kijk voor meer informatie rondom de levering in: Het grote Tesla Levering topic.
- Goedkoop thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
- Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
- Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
- Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
- Lease auto's in: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 of Keuze leaseauto - Deel 6.
- Elektrische auto's in het algemeen & vergelijken: Elektrische auto's - deel 5.
- Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.