Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 65 ... 517 Laatste
Acties:
  • 3.184.175 views

Verwijderd

DaCoTa schreef op donderdag 9 april 2020 @ 10:18:
[...]

Maar ik wil geen Apple spullen.

En even serieus: de hele auto is vertikaal geÏntegreerd, dan ga je toch niet iemand anders zijn closed system inbouwen? Dan maak je je eigen closed system.
Apple carplay is vij andere auto's gewoon een optie, naast het bestaande infotainment. Ik zie niet in hoe dat een gesloten systeem kan opleveren.
ElonDusk schreef op donderdag 9 april 2020 @ 10:06:
[...]

Sinds dat jij je auto hebt ben je aan het klagen (en op sommige punten heb je ook gelijk). Kun je aub 5 punten noemen die je echt goed vindt? Ben gewoon nieuwsgierig.
En ik denk niet dat Tesla zonder Musk hetzelfde is. Plus dan kan je nog lang wachten. Misschien is het beter voor je gemoedsrust dat jij zonder een Tesla leeft? Is dat geen optie? Want ik kan zo 10 auto's opnoemen die precies die punten die jij noemt wel hebben of in ieder geval goed doen.
Win-win for everyone of begrijp ik iets niet? :+
5 punten:
- Elektrisch rijdt heerlijk rustig
- Hij is super snel
- Muziekinstallatie is echt subliem!
- Wegligging is op lagere snelheid best wel okee door de gewichtsverhouding
- Veel opties die bij eerdere auto's ook wel aanwezig waren (op afstand koelen en verwarmen), maar veel geld kostte zijn hier inbegrepen.
- Binnenruimte is veel beter dan verwacht
- Beeldscherm is lekker groot
- Spellen zijn leuk voor de kinderen
- Bijtelling is lekker laag
- Sinds de eigen laadpaal, nooit meer aan het benzine station en flexibeler i.t.t. het publiek laden voorheen
- Geen stinkende handen meer door het tanken van diesel
- Geen giftige uitlaatgassen meer voor mijn deur als de kinderen instappen
- Stoelverwarming ook achterin
- AP is wel een leuke toevoeging als gadget, maar niet als volledig zelfrijdend systeem. Misschien verbetert dat in de toekomst. Zo lang ik er niet volledig op kan vertrouwen blijft het voor mij een gadget.
- Ruimte in de kofferbak is nog nooit een probleem geweest, al ben ik wel heel benieuwd voor vakanties
- Tot nu toe nooit range problemen gehad met de LR, als valt het wat tegen bij mij persoonlijk.
- Eergisteren een verbruik van 160 in stadsverkeer weten te noteren, met zeer defensief rijden. Temeratuur lijkt een goede impact te krijgen! Maar op de snelweg, ook met warme temperaturen blijf ik 200+ getallen zien. Gewoon met 100-130km/h.

Zijn er meer geworden dan 5 ;)

Oh , sinds ik hem heb, ben ik het uiterlijk meer gaan waarderen. Het blijft niet moeders mooiste, maar zo lelijk als ik de voorkant vond, vind ik hem nu niet meer :+

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2020 10:59 ]

• ElonDusk
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 06-02 17:02
Verwijderd schreef op donderdag 9 april 2020 @ 10:56:
[...]

Apple carplay is vij andere auto's gewoon een optie, naast het bestaande infotainment. Ik zie niet in hoe dat een gesloten systeem kan opleveren.

[...]

5 punten:
- Elektrisch rijdt heerlijk rustig
- Hij is super snel
- Muziekinstallatie is echt subliem!
- Wegligging is op lagere snelheid best wel okee door de gewichtsverhouding
- Veel opties die bij eerdere auto's ook wel aanwezig waren (op afstand koelen en verwarmen), maar veel geld kostte zijn hier inbegrepen.
- Binnenruimte is veel beter dan verwacht
- Beeldscherm is lekker groot
- Spellen zijn leuk voor de kinderen
- Bijtelling is lekker laag
- Sinds de eigen laadpaal, nooit meer aan het benzine station en flexibeler i.t.t. het publiek laden voorheen
- Geen stinkende handen meer door het tanken van diesel
- Geen giftige uitlaatgassen meer voor mijn deur als de kinderen instappen
- Stoelverwarming ook achterin
- AP is wel een leuke toevoeging als gadget, maar niet als volledig zelfrijdend systeem. Misschien verbetert dat in de toekomst. Zo lang ik er niet volledig op kan vertrouwen blijft het voor mij een gadget.
- Ruimte in de kofferbak is nog nooit een probleem geweest, al ben ik wel heel benieuwd voor vakanties
- Tot nu toe nooit range problemen gehad met de LR, als valt het wat tegen bij mij persoonlijk.
- Eergisteren een verbruik van 160 in stadsverkeer weten te noteren, met zeer defensief rijden. Temeratuur lijkt een goede impact te krijgen! Maar op de snelweg, ook met warme temperaturen blijf ik 200+ getallen zien. Gewoon met 100-130km/h.

Zijn er meer geworden dan 5 ;)

Oh , sinds ik hem heb, ben ik het uiterlijk meer gaan waarderen. Het blijft niet moeders mooiste, maar zo lelijk als ik de voorkant vond, vind ik hem nu niet meer :+
haha dank 8) Toch wel wat pluspunten dus >:) Was nieuwsgierig

Model 3

• Count_B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-01 15:18
Verwijderd schreef op donderdag 9 april 2020 @ 10:46:
[...]

Narcisten kunnen ook nog wel geniaal zijn.
Ik had er meer van verwacht. Maar er zitten zo veel bugs in, dat had je van te voren met al die lovende verhalen op youtube en tweakers, nooit kunnen weten.
Volgens mij ben je nu niet helemaal eerlijk want ver voordat je de auto had zat je hier al dagelijks te zeiken hoe k*t een Tesla wel niet is. Zet hem anders lekker op leasetrader, genoeg mensen die nog wel (ondanks zijn minpuntjes) een toffe auto willen rijden!
Count_B schreef op donderdag 9 april 2020 @ 11:03:
[...]

Volgens mij ben je nu niet helemaal eerlijk want ver voordat je de auto had zat je hier al dagelijks te zeiken hoe k*t een Tesla wel niet is. Zet hem anders lekker op leasetrader, genoeg mensen die nog wel (ondanks zijn minpuntjes) een toffe auto willen rijden!
Niks is zo veranderlijk als een mens. Iemand kan zijn mening toch herzien? Helemaal als je hem in je bezit hebt.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Verwijderd

Count_B schreef op donderdag 9 april 2020 @ 11:03:
[...]

Lezen blijft moeilijk... Ik zit hier overigens sinds ik hem besteld had...

• MuadD1b
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-01 12:35
Dit wil ik toch even delen...

Gisteren reed ik op de AP op een lege N2 bij Eindhoven. 4 baans stukje. Geen auto's om me heen. Letterlijk 500 meter voor en achter me niks.
De auto maakt ineens een noodstop die hij zelf een seconde later weer afbreekt.
Het was geen gebruikelijke phanton brake. Die zijn normaal van 100 naar 90 ofzo. Dit was van 90 naar 10-15km/u en weer terug naar 90. En dan niet een normale remactie maar zo hard als hij kan.
Ik schrok me kapot! Ik heb het exacte tijdstip dus ik heb hem snel gemeld bij Tesla. Ben benieuwd wat ze vinden.

Edit: ik heb regelmatig meldingen van camera's met slecht zicht op het scherm staan. Zelfs al zijn ze brandschoon. Wellicht heeft dit er iets mee te maken?

[ Voor 12% gewijzigd door MuadD1b op 09-04-2020 11:59 ]

• MtC
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-05-2021

MtC

Volgens mij zou phantom braking helemaal niet meer voorkomen als de wagen zich zou baseren op verkeersborden ipv op (foutieve) GPS-data.

--handige links mogen niet van de mods--

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-02 11:07
Ik zou ondertussen haast denken dat er 2 verschillende dingen gaande zijn.

1 is het onverwachts afremmen zonder duidelijke aanleiding (viaduct, hobbel, weet ik veel). Dit is vaak niet heel hard, maar doordat je er niet op bedacht bent schrik je er van (van 100km/u naar 95km/u ofzo).
2 is het onverwachts afremmen omdat de auto denkt dat de vmax lager is (verkeerde info van weg of gps denkt dat je op een andere weg zit). Dit kan schijnbaar wel een veel grotere vertraging opleveren (van 100km/u naar ...?)

Punt 1 is voor mij phantom braking. Punt 2 is iets nieuws (wat ik gelukkig nog niet meegemaakt heb).
Klopt mijn inschatting?

• wootahH
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:21
Smobbo schreef op donderdag 9 april 2020 @ 13:24:

1 is het onverwachts afremmen zonder duidelijke aanleiding (viaduct, hobbel, weet ik veel). Dit is vaak niet heel hard, maar doordat je er niet op bedacht bent schrik je er van (van 100km/u naar 95km/u ofzo).
2 is het onverwachts afremmen omdat de auto denkt dat de vmax lager is (verkeerde info van weg of gps denkt dat je op een andere weg zit). Dit kan schijnbaar wel een veel grotere vertraging opleveren (van 100km/u naar ...?)

Punt 1 is voor mij phantom braking. Punt 2 is iets nieuws (wat ik gelukkig nog niet meegemaakt heb).
Klopt mijn inschatting?
Punt 2 heb ik sinds oktober al paar keer meegemaakt. Zou het niet nieuw noemen :p je ziet het snelheids bordje in de auto echt verspringen.

• Smobbo
wootahH schreef op donderdag 9 april 2020 @ 13:28:
[...]

Punt 2 heb ik sinds oktober al paar keer meegemaakt. Zou het niet nieuw noemen :p je ziet het snelheids bordje in de auto echt verspringen.
Ah oke, gemist :o !
Best bizar om mee te maken lijkt me! Gaat het dan kort naar een verkeerde snelheid of moet je echt zelf overnemen en springt het pas na een tijdje weer terug?

• wootahH
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:21
Smobbo schreef op donderdag 9 april 2020 @ 13:29:
[...]

Ah oke, gemist :o !
Best bizar om mee te maken lijkt me! Gaat het dan kort naar een verkeerde snelheid of moet je echt zelf overnemen en springt het pas na een tijdje weer terug?
Beide denk ik.

Als je op een weg rijd waar je 100 mag en er een baan naast ligt waar je 80 mag zal die mogelijk wel even de 80 aanhouden. Maar dan grijp je vaak zelf in paniek al in door gas te geven + tacc uit te zetten.

Maar heb ook keer gehad dat die van 100 naar 50 ging en vrij snel weer vanzelf naar 100. ( Ik denk omdat ik onder viaduct reedt waar je over het viaduct 50 mag. )

Verwijderd

Klopt mijn inschatting?
Maar als je zo afhankelijk bent van GPS met snelheid, moet dit toch minimaal redundant zijn? Of overruled worden door wat camara's zien?

Dit is gewoon gevaarlijk...

Ik heb het gelukkig maar één keer meegemaakt.
Van 83, opeens naar 33km/h...

Gelukkig zat er niets achter mij, want dit had zeker een ongeluk opgeleverd zo hard als hij afremde op een rechte N weg.

Kijk officieel mag je er geen gebruik maken van AP, ware het niet dat TACC ook fors zou afremmen, toch? Als de snelheid op de weg afneemt? Of niet?

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:16
Verwijderd schreef op donderdag 9 april 2020 @ 14:04:
[...]

Kijk officieel mag je er geen gebruik maken van AP, ware het niet dat TACC ook fors zou afremmen, toch? Als de snelheid op de weg afneemt? Of niet?
Dat vraag ik me af. Het lijkt alsof de auto dan anders met de Vmax omgaat.

• ElonDusk
Wat ik niet snap is waarom hebben ze dit probleem zo weinig in VS. Hebben ze daar geen wegen naast de snelweg zoals wij?

Ik weet zeker als meerdere mensen gewoon via twitter bij Musk gaan klagen dat hij daar voorrang aan geeft.

Model 3

Verwijderd

ElonDusk schreef op donderdag 9 april 2020 @ 14:07:
Wat ik niet snap is waarom hebben ze dit probleem zo weinig in VS. Hebben ze daar geen wegen naast de snelweg zoals wij?

Ik weet zeker als meerdere mensen gewoon via twitter bij Musk gaan klagen dat hij daar voorrang aan geeft.
Ik heb niet de illusie dat hij dat leest, ik heb immeers geen blauw vinkje of een miljoen volgers op twitter :+
Liever zou ik een serieuze ingang hebben bij Tesla service center om dit soort issues te melden.

Misschien word ik oud...

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:42
ElonDusk schreef op donderdag 9 april 2020 @ 14:07:

Tuurlijk wel, maar daar zit een mooi strookje gras tussen van 30m en de wegen (rijstroken zelf) zijn ook gewoon de helft of meer breder, en dan heb je dit probleem steeds minder.

• ElonDusk
Verwijderd schreef op donderdag 9 april 2020 @ 14:11:
[...]

Ik heb niet de illusie dat hij dat leest, ik heb immeers geen blauw vinkje of een miljoen volgers op twitter :+
Liever zou ik een serieuze ingang hebben bij Tesla service center om dit soort issues te melden.

Misschien word ik oud...
Doet ie wel. Heb vandaag ff gekeken. Gewoon ook random mensen. Iemand vroeg of bij het invoeren van de code het bevestigen weg kan, want dat heeft geen zin als je juiste code hebt ingevoerd. Hij reageerde gewoon met ok. En die persoon had maar 100 volgers. Zie hem vaker op normale mensen gewoon reageren. :9

Model 3

Verwijderd

Misschien zou het beter zijn voor iedereen als hij een goed social media team inhuurt en een fatsoenlijke cross-channel helpdesk neerplempt. Ook voor zijn eigen geestelijke gezondheid.

Wij allemaal een beetje smeken om aandacht van Koning Musk om onze grieven te mogen delen is compleet debiel natuurlijk.

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-02 11:14
Ik zie in de release notes van 2020.12.5 dat ik ook Driving Visualizations heb, dus traffic cones. Maar ik heb een v2.5 computer, dat lijkt me dan niet te kloppen? Ik hoef nergens heen en weet even geen traffic cones in de buurt, dus heb het niet gechecked.

De cam viewer is wel cool trouwens. Een feature waar al een hele tijd een boel mensen om vragen. Zomaar opeens ;-)

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:20
Dat klopt, HW2.5 heeft nu ook traffic cones. Zojuist nog gezien, had ze voorheen niet, nu wel.

• Caelorum
Verwijderd schreef op donderdag 9 april 2020 @ 14:32:
Misschien zou het beter zijn voor iedereen als hij een goed social media team inhuurt en een fatsoenlijke cross-channel helpdesk neerplempt. Ook voor zijn eigen geestelijke gezondheid.

Wij allemaal een beetje smeken om aandacht van Koning Musk om onze grieven te mogen delen is compleet debiel natuurlijk.
Ik zie het liever een goed platform om ideeën aan te dragen en te voten met check dat je een owner bent van de auto.
Verder uiteraard super dat je Elon nog enigszins kan benaderen. Hij reageert ook prima op commentaar op zijn tweets.

Verwijderd

Caelorum schreef op donderdag 9 april 2020 @ 15:27:
[...]

Ik zie het liever een goed platform om ideeën aan te dragen en te voten met check dat je een owner bent van de auto.
Eens.
Verder uiteraard super dat je Elon nog enigszins kan benaderen. Hij reageert ook prima op commentaar op zijn tweets.
Nee, maar dit is voor mij meer een principekwestie.

Het is inderdaad super dat je hem kan bereiken, en zijn visie drijft Tesla vooruit. Maar het zorgt er ook voor dat je bij Elon moet zijn voor verandering. En dat zorgt er weer voor dat er een soort Elon-loterij ontstaat. Als je goed bent met social media, als je geluk hebt, als je Engels spreekt, enz enz., dan maak je kans om iets gedaan te krijgen bij Elon.

Voldoe je niet aan die eisen? Ja lekker dan, ga maar een uur aan de telefoon hangen zodat je een Indier mag proberen uit te leggen wat je wilt. Probeer maar online iets in te schieten bij noreply@tesla.com

Ironisch genoeg is het ook superkut voor Elon zelf want hij wordt overstroomd, totaal niet te managen, en niet te filteren.

Ik vind het zelf bijvoorbeeld ook fijn dat @albertheijn op Twitter zo snel reageert. Kijk het is leuk voor mij. Ik kan hardop zaniken en ik tag bol.com daar in en ik krijg resultaat. Maar bol.com kan je ook bellen. De AH reageert zelfs nog op de klassieke post. Handig voor mijn moeder bijvoorbeeld.

Tesla heeft echt geen kanalen behalve wat Elon toevallig leuk vindt op Twitter.

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-02 15:42
DaCoTa schreef op donderdag 9 april 2020 @ 15:05:
Ik zie in de release notes van 2020.12.5 dat ik ook Driving Visualizations heb, dus traffic cones. Maar ik heb een v2.5 computer, dat lijkt me dan niet te kloppen? Ik hoef nergens heen en weet even geen traffic cones in de buurt, dus heb het niet gechecked.

De cam viewer is wel cool trouwens. Een feature waar al een hele tijd een boel mensen om vragen. Zomaar opeens ;-)
Is die uit ja?
@Verwijderd in de US wel een prima support chat. Maar verder heb je wel gelijk.

Verwijderd

HW 2,5 laat nu ook cones zien. :) @DaCoTa

• DaCoTa
Zie https://teslascope.com/teslapedia/software
Recent Rollout Detected
Over 12% (182) of vehicles on Teslascope have received the software update 2020.12.5 within the last five days.

• Caelorum

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:44
Verwijderd schreef op donderdag 9 april 2020 @ 17:18:
[...]
Eens.

[...]

Nee, maar dit is voor mij meer een principekwestie.

Het is inderdaad super dat je hem kan bereiken, en zijn visie drijft Tesla vooruit. Maar het zorgt er ook voor dat je bij Elon moet zijn voor verandering. En dat zorgt er weer voor dat er een soort Elon-loterij ontstaat. Als je goed bent met social media, als je geluk hebt, als je Engels spreekt, enz enz., dan maak je kans om iets gedaan te krijgen bij Elon.

Voldoe je niet aan die eisen? Ja lekker dan, ga maar een uur aan de telefoon hangen zodat je een Indier mag proberen uit te leggen wat je wilt. Probeer maar online iets in te schieten bij noreply@tesla.com

Ironisch genoeg is het ook superkut voor Elon zelf want hij wordt overstroomd, totaal niet te managen, en niet te filteren.

Ik vind het zelf bijvoorbeeld ook fijn dat @albertheijn op Twitter zo snel reageert. Kijk het is leuk voor mij. Ik kan hardop zaniken en ik tag bol.com daar in en ik krijg resultaat. Maar bol.com kan je ook bellen. De AH reageert zelfs nog op de klassieke post. Handig voor mijn moeder bijvoorbeeld.

Tesla heeft echt geen kanalen behalve wat Elon toevallig leuk vindt op Twitter.
Met het verschil dat je bij bol.com en AH gewoon iemand spreekt van het lager niveau in de onderneming. Dan is het nog maar de vraag dat jou punt ooit tot degene geraakt die daarover beslist, of gewoon in de prullenbak.

Bij Tesla weet je onmiddellijk dat degene die daarover kan oordelen/beslissen, het ook direct kan zien.
Dat Tesla op lager niveau amper bereikbaar is, is natuurlijk allesbehalve service gericht.

Dus je moet eerder de vergelijking maken tussen bereikbaarheid van de Tesla CEO en bv. de CEO van AH/Philips/VW/.... En dan kan je de telefoonservice van Tesla ook vergelijken met degene van Philips.

Verwijderd

bottom line schreef op donderdag 9 april 2020 @ 18:24:
[...]

Met het verschil dat je bij bol.com en AH gewoon iemand spreekt van het lager niveau in de onderneming. Dan is het nog maar de vraag dat jou punt ooit tot degene geraakt die daarover beslist, of gewoon in de prullenbak.

Bij Tesla weet je onmiddellijk dat degene die daarover kan oordelen/beslissen, het ook direct kan zien.
Dat Tesla op lager niveau amper bereikbaar is, is natuurlijk allesbehalve service gericht.

Dus je moet eerder de vergelijking maken tussen bereikbaarheid van de Tesla CEO en bv. de CEO van AH/Philips/VW/.... En dan kan je de telefoonservice van Tesla ook vergelijken met degene van Philips.
Voor mij als persoon zonde miljoenen volgers of blauwe vinkjes, zijn ze even bereikbaar: niet...

• bottom line
Verwijderd schreef op donderdag 9 april 2020 @ 18:29:
[...]

Voor mij als persoon zonde miljoenen volgers of blauwe vinkjes, zijn ze even bereikbaar: niet...
Dat zeg je altijd maar klopt niet. Ik kan wel 100 reacties vinden van Elon die op personen zijn met max. 1000 volgers.

Zoals @ElonDusk eerder al zei
[X: https://twitter.com/aaronbrighton/status/1247991350785646592?s=20]

Verwijderd

bottom line schreef op donderdag 9 april 2020 @ 18:42:
[...]

Dat zeg je altijd maar klopt niet. Ik kan wel 100 reacties vinden van Elon die op personen zijn met max. 1000 volgers.

Zoals @ElonDusk eerder al zei
[Twitter]
[Twitter]
Het blijft een loterij. Bij AH krijg ik in ieder geval altijd iemand aan de lijn. Plus, AHkan zijn proces verbeteren en evt beter met feedback omgaan.

Als Elon je negeert heb je pech. En laten we eerlijk zijn, met zijn profiel, maak je meer kans op de Staatsloterij.

Verwijderd

Toch wel fijn om ook een positief geluid te horen, je vorige post was echt alsof Tesla de slechtste auto ooit had gemaakt.

De meeste punten die je opnoemt zijn ook wel meer EV eigen. Uiteindelijk denk ik dat een Polestar 2 beter bij je had gepast, want eerlijk gezegd is een Tesla Model 3 natuurlijk niet voor iedereen.

Maar de Polestar 2 is nog steeds niet leverbaar, en in het segment van de Model 3 is dit de enige logische keuze (helemaal vorig jaar).

Je ziet wel echt dat AP is ontwikkeld voor Noord-Amerika, ik ga hier niet ontkennen dat ze nog heel veel werk om AP ook in Europa goed te laten werken.

De reden dat ze nu geen verkeerborden lezen is ook vanwege een patent, best wel stom dat zoiets belangrijks achter een patent zit.

Maarja, verbetering komt in stappen.

In ieder geval goed om positief geluid weer te horen. Uiteindelijk denk ik wel dat het evident is dat de voordelen echt niet opwegen tegen de kleine nadelen die een Tesla heeft.

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Vraagje; de range die mn auto opgeeft bij 90% is aardig ingestort twee weken geleden toen het opeens koud werd. Logisch dus. Inmiddels is het ook alweer een tijdje juist behoorlijk warm, maar ik zie de range nog niet bijtrekken. Ipv 439 nu rond de 428 Hebben jullie dat ook? Ruwe data: https://snapshot.raintank...O5b7VrTir3F3tXRAFI4KcRdTb

Vind t wel apart want zn verbruik verder is juist super op t moment, al een aantal ritjes op/rond de 150 gehad waar hij tot voor kort makkelijk de 200 aantikte

[ Voor 35% gewijzigd door IceOnFire op 09-04-2020 22:41 ]

• Wimvdlinde
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 05-08-2023
Hallo allemaal,

Sinds 4 wk rij ik nu tot volle tevredenheid mijn Tesla mod 3 SR+

Maar ik heb toch een paar vragen en daar kon de servicedienst mij niet mee
helpen, nu was ik nieuwschierig of ik dat alleen ben of dat er meerdere zijn,
Dan nu de vragen.
Bij het openen van de voor deuren drukken we op de knop en de voordeuren
Kan je zo open duwen. Oké
Maar de achter deuren als je op de knop druk gaan ze een klein stukje open
en dan blokkeren ze. Is dit normaal?
Bij de andere mod 3 in de showroom was dit ook zo en men wist niet hoe ze dit
Hetzelfde moeten maken als de voordeur.
Volgende: hoe kan ik de stem veranderen, de routeplanner?
Volgende: hoe kan ik de cruisecontrol instelling veranderen, nu gaat hij automatisch
Naar de snelheid die het weg gedeelte heeft. Bvb ik rij 100km en op de weg mag je 130km
dan geeft hij gas tot 130. En moet ik als een gek aan de knoop op het stuur draaien om
op 100 km te komen.
Heeft iemand hier een oplossing voor

Gr wim :)

• aeg13
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-02 14:37
Het schijnt dat we met 2020.12.5 (of een update los van versienummer) een aangepaste maximumsnelheid op de snelweg hebben. Ik lees vandaag al meerdere reports dat 100km/u blijkt te werken. Ik moet het zelf nog testen.

Ik ben ook erg benieuwd wat er gebeurt als je rond 19:00 op autopilot rijd op de snelweg... Misschien morgen maar even een ritje maken :)

• Recci
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 04-02 09:02
Wimvdlinde schreef op donderdag 9 april 2020 @ 23:13:
Hallo allemaal,

Sinds 4 wk rij ik nu tot volle tevredenheid mijn Tesla mod 3 SR+

Maar ik heb toch een paar vragen en daar kon de servicedienst mij niet mee
helpen, nu was ik nieuwschierig of ik dat alleen ben of dat er meerdere zijn,
Dan nu de vragen.
Bij het openen van de voor deuren drukken we op de knop en de voordeuren
Kan je zo open duwen. Oké
Maar de achter deuren als je op de knop druk gaan ze een klein stukje open
en dan blokkeren ze. Is dit normaal?
Bij de andere mod 3 in de showroom was dit ook zo en men wist niet hoe ze dit
Hetzelfde moeten maken als de voordeur.
Volgende: hoe kan ik de stem veranderen, de routeplanner?
Volgende: hoe kan ik de cruisecontrol instelling veranderen, nu gaat hij automatisch
Naar de snelheid die het weg gedeelte heeft. Bvb ik rij 100km en op de weg mag je 130km
dan geeft hij gas tot 130. En moet ik als een gek aan de knoop op het stuur draaien om
op 100 km te komen.
Heeft iemand hier een oplossing voor

Gr wim :)
De achterdeuren hebben niet hetzelfde mechanisme als de voordeuren dus dat knopje moet je zelf ingedrukt houden en de deur open duwen.

De stem kan je niet aanpassen voor zover ik weet.

Cruise control probleem hebben we allemaal, maar ik lees net in de reactie hierboven dat er een update is/aankomt.
aeg13 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 23:21:
Het schijnt dat we met 2020.12.5 (of een update los van versienummer) een aangepaste maximumsnelheid op de snelweg hebben. Ik lees vandaag al meerdere reports dat 100km/u blijkt te werken. Ik moet het zelf nog testen.

Ik ben ook erg benieuwd wat er gebeurt als je rond 19:00 op autopilot rijd op de snelweg... Misschien morgen maar even een ritje maken :)
Hoe is dit in 12.5 opgelost dan? Zou zeggen dat we moeten wachten op nieuwe navi data.

Sowieso moeten ze hier eens naar kijken. Op de A1 maandenlang werkzaamheden. Maar auto wil doodleuk steeds naar 130. Snelheden moeten veel dynamischer. Helemaal met de huidige beperking van TACC/AP.

[ Voor 15% gewijzigd door Inspired op 10-04-2020 08:22 ]

• MtC

MtC

Inspired schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 08:09:
[...]

Hoe is dit in 12.5 opgelost dan? Zou zeggen dat we moeten wachten op nieuwe navi data.

Sowieso moeten ze hier eens naar kijken. Op de A1 maandenlang werkzaamheden. Maar auto wil doodleuk steeds naar 130. Snelheden moeten veel dynamischer. Helemaal met de huidige beperking van TACC/AP.
Update die ook update navigatiedata bevat?

MtC schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 08:22:
[...]

Update die ook update navigatiedata bevat?
Dan zou er ook een nieuwe kaart moeten zijn. Iemand die gekregen? Ik zit nog op 2019 week 20 dacht ik.

• MtC

MtC

Inspired schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 08:27:
[...]

Dan zou er ook een nieuwe kaart moeten zijn. Iemand die gekregen? Ik zit nog op 2019 week 20 dacht ik.
Hmmm. Zou het eventueel kunnen dat navigatiedata los staat van de kaart op zich? (Geen idee, oprechte vraag)

• chianti14
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 08-02-2021
iemand al ervaring met de update 20.8.3 ?

LR-Zwart-Zwart-Aero vin 8.11- lev 7-12

• Da_Vinz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-11-2024
chianti14 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 08:41:
iemand al ervaring met de update 20.8.3 ?
Behalve het zichtbaar zijn van stoplichten op het scherm (wat bij een felle zon best fijn is) merk ik weinig verschil tov 2020.4.2...

Zit wel te wachten op 2020.12.5, hopelijk zit daar ook meteen nieuwe kaarten versie bij, en natuurlijk de cam viewer _/-\o_
MtC schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 08:35:
[...]

Hmmm. Zou het eventueel kunnen dat navigatiedata los staat van de kaart op zich? (Geen idee, oprechte vraag)
Ja, zijn los van elkaar. Kaartupdates komen veel minder vaak. Die updates zijn ook een stuk groter. (7-8GB) Versie nummer kun je terug vinden in de auto bij de info van de auto.

De NA kaart is wel bijgewerkt inmiddels. Die zitten op NA-2020.12-11866. Weet niet of dit betekend dat we nu snel aan de beurt zijn in de EU.

[ Voor 25% gewijzigd door Inspired op 10-04-2020 08:55 ]

• GB2
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-02 11:06

GB2

Maar kaart info haalt hij toch ook online op?
Tijd geleden was in in Duitsland en had geen dekking daar en ook geen kaart (heel onscherp en blokkerig en vervolgens gewoon zwart vierkantjes).

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:16
Inspired schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 08:51:
[...]

Ja, zijn los van elkaar. Kaartupdates komen veel minder vaak. Die updates zijn ook een stuk groter. (7-8GB) Versie nummer kun je terug vinden in de auto bij de info van de auto.
Ik zit qua map op versie 2019.20. De rest ook? Kan daar geen versienummer historie van vinden op internet. 20 schijnt het weeknummer van release te zijn las ik ergens hierboven.

Wordt dan zeker tijd voor een nieuwe kaart...
GB2 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 08:54:
Maar kaart info haalt hij toch ook online op?
Tijd geleden was in in Duitsland en had geen dekking daar en ook geen kaart (heel onscherp en blokkerig en vervolgens gewoon zwart vierkantjes).
De basic map zou offline moeten werken. Niet de Google Maps overlay, die komt via LTE binnen. De auto kan offline wel navigeren middels de offline kaart. Info mbt wegen en snelheden pakt hij ook uit de offline kaart.
RF1000 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 08:55:
[...]

Ik zit qua map op versie 2019.20. De rest ook? Kan daar geen versienummer historie van vinden op internet. 20 schijnt het weeknummer van release te zijn las ik ergens hierboven.

Wordt dan zeker tijd voor een nieuwe kaart...
Ja, in de EU is 2019 week 20 de laatste. In NA zitten ze sinds kort op 2020 week 12. De NA map liep in 2019 qua weeknummer gelijk aan die van de EU. Dus wellicht dat we nu ook snel aan de beurt zijn met een EU-2020.12.x map. Dan alleen nog wachten of alle snelheden ook correct zijn.. Week 12 was ongeveer de tijd van de aanpassing bij ons. Kan me goed voorstellen dat het dan nog niet meteen verwerkt is in de navi data.. :/

[ Voor 44% gewijzigd door Inspired op 10-04-2020 09:06 ]

• PEPPI
  • Registratie: November 2000

PEPPI

Informatiemanager

Mijn model S heeft vanochtend de 2020.12.5 ontvangen. Ik kan na installatie wel even gaan kijken welke navigatie/map daarbij zit.

Edit:
Bij 2020.12.5 zit bij mij nav. data EU-2019.20-10482

[ Voor 19% gewijzigd door PEPPI op 10-04-2020 10:08 ]

There's no place like 127.0.0.1

PEPPI schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 10:00:
Mijn model S heeft vanochtend de 2020.12.5 ontvangen. Ik kan na installatie wel even gaan kijken welke navigatie/map daarbij zit.

Edit:
Bij 2020.12.5 zit bij mij nav. data EU-2019.20-10482
Die update heeft niks met de navigatie data te maken.

• dedominee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-09-2025
aeg13 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 23:21:

Dat zou fantastisch nieuws zijn! Hoor graag even of anderen het kunnen bevestigen.

• aeg13
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-02 14:37
Ja hoor. Mooi 100 als maximumsnelheid, en precies om 19:00 springt hij om naar 130. Ik hoef alleen zelf nog op het bordje 130 te klikken om de nieuwe snelheid te bevestigen!

• dedominee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-09-2025
Meesterlijk! Blij me. Hopelijk komt er nog een oplossing voor phantom brakes ook uiteindelijk. Goed om te zien dat Tesla dus luistert.

[ Voor 83% gewijzigd door dedominee op 10-04-2020 20:11 ]

• Smobbo
dedominee schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 20:08:
Meesterlijk! Blij me. Hopelijk komt er nog een oplossing voor phantom brakes ook uiteindelijk. Goed om te zien dat Tesla dus luistert.
Wie weet is dat geregeld als je tegen het eind van het jaar je auto hebt.

Ik rij er nu een klein jaar mee rond en er is al veel nieuws bijgekomen en verbeterd. Je wordt alleen steeds ongeduldiger ;)

• Sunri5e
  • Laatst online: 08-02 15:42
aeg13 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 19:53:
Ja hoor. Mooi 100 als maximumsnelheid, en precies om 19:00 springt hij om naar 130. Ik hoef alleen zelf nog op het bordje 130 te klikken om de nieuwe snelheid te bevestigen!
Volgens heb ik door jouw post weer wat nieuws geleerd. Stel ik rij op een 50km weg op de AP en we komen op een 80km stuk dan blijft hij 50 rijden. Maar als ik dus op het bordje in beeld druk gaat hij automatisch naar de 80??

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-01 12:26
Ja, de snelheid van het bordje + jouw zelf ingestelde overschrijding 😉

Bambu Lab P1S Combo

• bottom line
Vraag me af wat ze met deze auto hebben uitgestoken.
Prijs is nog steeds $15.000 exclusief de wielen.

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-02 00:44
Zo, gisteren de M3 weer opgehaald met een mooie nieuwe spiegel erop. Helaas was de sierlijst niet vervangen; deze zit vol met krassen door de spiegel die er tegenaan geklapt is maar er is inmiddels een nieuwe besteld.

Wat een genot weer om het stroompedaal in te trappen en naar huis te rijden. Mooi auto zo'n splinternieuwe focus maar het blijft voelen als een stap terug. Kan overigens iedereen aanraden om de Tesla een paar dagen te laten staan en weer te gaan rijden, de ervaring en de adrenaline bij het opnieuw wegrijden zijn super ;)

Nu nog wachten op de Taptes USB hub, deze is 31-3 op de post gegaan in China en kan dus elk moment arriveren :9

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 18:18

Klopt mijn inschatting?
2 is bij mij het aller grootste probleem waar ik hier al maanden over klaag (sinds ik hem kreeg in Dec). Want hij doet dit de hele tijd: afslagen, parallel wegen, verkeerde info ((e.g. 130), overwegen, benzine stations etc etc.

1 rondje A10 heeft ie zo’n phantom breek 4-5 keer. Niet echt iets nieuws

• Smobbo
Nou ik heb de update nu ook binnen. Grappig om die pionnen te zien. Maar het voegt wat mij betreft niets toe en oogt nogal rommelig.
Alles is zwart/wit, behalve je eigen auto en nu dus die knaloranje pionnen :+

De sentry viewer is wel handig. Werkt simpel. Zou wel graag een selectie mogelijk krijgen om veel opnames in 1x te verwijderen. Scheelt het periodiek aan de computer hangen om leeg te gooien.
JohanB schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 13:48:
[...]

2 is bij mij het aller grootste probleem waar ik hier al maanden over klaag (sinds ik hem kreeg in Dec). Want hij diet het met afslagen, parallel wegen, verkeerde info ((e.g. 130), overwegen, etc etc.

1 rondje A10 heeft ie zo’n phantom breek 4-5 keer. Niet echt niets nieuws
Dat verklaart voor mij het onbegrip tussen verschillende mensen hier. Als je 2 meemaakt (echt hard en heftig remmen) is dat idd niet oké. Ik heb alleen ervaring met optie 1 en dat is vooral irritant, maar verder niet zo spannend.

Toch gek dat dit verschil er is. Ik rij ook gewoon in de randstad, ook langs Utrecht met haar parallelstructuur...

[ Voor 48% gewijzigd door Smobbo op 11-04-2020 13:51 ]

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:18
JohanB schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 13:48:
[...]

2 is bij mij het aller grootste probleem waar ik hier al maanden over klaag (sinds ik hem kreeg in Dec). Want hij diet het met afslagen, parallel wegen, verkeerde info ((e.g. 130), overwegen, etc etc.

1 rondje A10 heeft ie zo’n phantom breek 4-5 keer. Niet echt niets nieuws
Kan je ergens zien welke GPS coördinaten de auto ziet en deze loggen ? Wellicht heb je gewoon een vaste afwijking en denkt de auto non-stop dat jij buiten de vangrail rijdt.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
kdeboois schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 13:54:
[...]

Kan je ergens zien welke GPS coördinaten de auto ziet en deze loggen ? Wellicht heb je gewoon een vaste afwijking en denkt de auto non-stop dat jij buiten de vangrail rijdt.
Zou je direct in de app moeten kunnen zien, de locatie die daar van de auto getoond wordt is waar de auto denkt dat hij is

• JohanB
kdeboois schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 13:54:
[...]

Thanks! Zal ik eens proberen. Op het schermpje in de auto lijkt het wel gewoon te snappen, maar weet niet of daar een magnet functie op zit, die misschien niet op het onderliggende systeem zit?

Maar ook gezien de hoeveelheid mensen op dit forum alleen al, die hun tacc hierdoor niet meer gebruiken, denk ik dat dat het niet persee is maar een groter probleem.

• Djerro123
  • Laatst online: 25-01 17:35
Heeft iemand bijgehouden hoelang het duurt om 2020.12.5 te installeren? Hij zei 25 minuten in de auto, en moest een uur ergens wachten dus dacht dat red ik makkelijk, maar hij is nog steeds bezig en blijft hangen op 80%. Kan het niet annuleren, en kan nu ook niet wegrijden :p mijn vriendin is erg blij... ;) Maar als iemand een tip heeft? Want wil eigenlijk wel wegrijden nu..

• GB2
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-02 11:06

GB2

GB2 schreef op zondag 5 april 2020 @ 17:59:
Kom er net achter dat ik aan de bovenkant over 2/3e een scheur heb lopen...
Van binnenuit zie je het bijna niet.

[Afbeelding]

Dat witte plak ding is trouwens voor tolkastje voor in Frankrijk btw...

Afspraak maken (woon 20 min van SuC Amsterdam) is pas eind April duurt me te lang nu ga ik vrijdagmiddag a.s naar Tilburg (andere opties waren ook pas over 2 a 3 weken)
Kleine update, gisteren naar Tilburg gereden.
Kon de auto niet zelf naar binnen rijden omdat de garagedeur defect was..

Dus dat doen ze nu ook voor je, na tijdje wordt je geroepen en loop je gezamelijk de auto langs met de gemelde punten (ik had ook aangegeven dat mijn kofferbak soms niet goed sluit maar dat vond ik eerder niet de moeite om voor langs te rijden).

Eerst kreeg ik de kritische vraag of ik tijdens het rijden een 'tik' of 'pets' had gehoord.
Dat had ik niet, op 1 punt zat een heel klein oneffenheid wat volgens hem door steenslag kwam en daardoor de bast was ontstaan, en inderdaad als je met je vinger erover heen ging voelde je wel iets maar op deze plek was niet de barst ontstaan, uiteindelijk was men het eens dat het zo minimaal was -maar wel vreemd omdat het geen bekend probleem is (niet eerder voorgekomen) - dat het onder garantie gemaakt zou worden.
Ik had mijn afspraak in Tilburg gecombineerd met een bezoek nabij Roermond en kreeg een Model S mee.
Ook leuk om een keer stuk in te rijden maar toch vind ik de Model 3 lekkerder rijden. (Dit was een 85D met 124.000 km).
Ging daar om 11 uur weg en kreeg rond 16 uur een belletje dat mijn Model 3 alweer klaar stond.
Rond 17 uur was ik weer op de locatie en inderdaad zag er netjes uit.
Auto stond buiten en rechter achterraam was geheel open, hoewel het op terrein van Tesla was vind ik dat wel slecht maar aangezien ik nog 2 uur moest gaan rijden om naar huis te komen had ik geen zin meer om binnen verhaal te halen hierover.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Djerro123 schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 15:23:
Heeft iemand bijgehouden hoelang het duurt om 2020.12.5 te installeren? Hij zei 25 minuten in de auto, en moest een uur ergens wachten dus dacht dat red ik makkelijk, maar hij is nog steeds bezig en blijft hangen op 80%. Kan het niet annuleren, en kan nu ook niet wegrijden :p mijn vriendin is erg blij... ;) Maar als iemand een tip heeft? Want wil eigenlijk wel wegrijden nu..
Was hier gewoon met een minuutje of 20 klaar!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Djerro123
Djerro123 schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 15:23:
Heb Roadside assistance gebeld, zeer vriendelijke man aan de telefoon gekregen. Die zag wel wat errors maar kon er niet zoveel aan doen op afstand. Hij gaf aan dat een andere afdeling handmatig de update zou kunnen terugdraaien maar die waren er maandag pas weer. Op zijn advies een hard reset gedaan (rem+scrollwieltjes 20 sec ingehouden). Scherm werd zwart en ging daarna weer naar het 80% scherm. Echter, mijn telefoon schakelde over naar de bluetooth en ik kreeg de gordel piepjes! Ik zette hem in z'n achteruit en waardrempel, ik kon zowaar gewoon rijden :P
Het scherm verschijnt na 2 minuten naar een "autopilot aan het updaten" scherm en was 5 minuten klaar.

Al met al wel goede ervaring met Roadside assistance moet ik zeggen :)

• DaCoTa
Remz schreef op donderdag 9 april 2020 @ 15:06:
Dat klopt, HW2.5 heeft nu ook traffic cones. Zojuist nog gezien, had ze voorheen niet, nu wel.
Ik heb ze ook gezien op HW2.5:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/isFcW6gfpxXUPpjMVNvSt0CfxHc=/f/image/H0XPbC92eq7f6aaggvkBS8CG.gif

HEEL VEEL CONES.

<oprah-cones-for-everyone.gif>

Nou was dit bij een stuk wegwerzaamheden, dus daar stonden ze ook. Maar hij maakt overal cones van, van lantarenpalen, van knotwilgen, van een rode plastic tas achterop een uitstekende ladder bij een pickup en een boel dingen waar ik niet zag wat nu een cone zou moeten zijn. Wel gezellig om te zien.

• joke_name
  • Laatst online: 07-02 19:09
Die blauwe lijn ken ik nog niet.
Zal vast wel in de nieuwe hardware versie zitten.

Stoplichten zijn wel cool trouwens.

• bottom line
joke_name schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 17:08:
Die blauwe lijn ken ik nog niet.
Zal vast wel in de nieuwe hardware versie zitten.

Stoplichten zijn wel cool trouwens.
FSD
Dus die blauwe lijn toont aan dat hij bezig is met Navigate on autopilot

[ Voor 13% gewijzigd door bottom line op 11-04-2020 17:18 ]

• joke_name
bottom line schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 17:16:
[...]

FSD
Dus die blauwe lijn toont aan dat hij bezig is met Navigate on autopilot
Check, weer wat nieuws geleerd.
Heb helaas geen FSD.

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 13:20

Gé Brander

MS SQL Server

Klopt mijn inschatting?
Optie 3 al meerdere keren meegemaakt, echt vol in de ankers en door zelf ingrijpen niet een gevaar op de weg voor anderen.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Djerro123
DaCoTa schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 16:57:
[...]

Ik heb ze ook gezien op HW2.5:

[Afbeelding]

HEEL VEEL CONES.

<oprah-cones-for-everyone.gif>

Nou was dit bij een stuk wegwerzaamheden, dus daar stonden ze ook. Maar hij maakt overal cones van, van lantarenpalen, van knotwilgen, van een rode plastic tas achterop een uitstekende ladder bij een pickup en een boel dingen waar ik niet zag wat nu een cone zou moeten zijn. Wel gezellig om te zien.
Zelfde ervaring idd, stoplichten (zwart wit gestreepte palen), betonblokken met afzetlint, echt van alles wordt nu als cone weergegeven :P

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:36
Ik zie overal cones. Zelfs bosjes zijn het. Maar heb er zelf nog geen gezien op de weg.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• Snarf70
  • Laatst online: 08-09-2025

M3P - Zwart - Zwart - Levering: 20/12/24

• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:20

ChillPascal

In the end...

Telkens als ik een 'Entertainment'-app, zoals Netflix of Youtube, afsluit schiet het volume van de radio flink omhoog. Binnen een seconde gaat deze weer naar het normale niveau. Ik begin me hier steeds meer aan te storen, omdat het niet hoort. Iemand hier hetzelfde probleem?

Daarnaast ben ik benieuwd waar jullie de vegan-leren bekleding mee onderhouden. Kan ik daar gewoon leerbehandelingscreme voor gebruiken?

[ Voor 3% gewijzigd door ChillPascal op 11-04-2020 21:03 ]

Verwijderd

ChillPascal schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 21:03:
Telkens als ik een 'Entertainment'-app, zoals Netflix of Youtube, afsluit schiet het volume van de radio flink omhoog. Binnen een seconde gaat deze weer naar het normale niveau. Ik begin me hier steeds meer aan te storen, omdat het niet hoort. Iemand hier hetzelfde probleem?

Daarnaast ben ik benieuwd waar jullie de vegan-leren bekleding mee onderhouden. Kan ik daar gewoon leerbehandelingscreme voor gebruiken?
Ik heb precies hetzelfde probleem met het volume dat omhoog schiet na het afsluiten van een entertainment app.

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-02 18:50

Floor-is

5.2

Een Geel/zwart/grijs gewrapte pikachu met een wide-body kit (die er op delen echt slecht uiziet). Respect voor de zaag, al het geld en al het carbon, dat zeker. En OMG wat kan hij laag!

Als de klep opengaat zie je dat hij gewoon blauw is, dat is met een wrap altijd wel jammer.

Bericht hierboven

• mavical
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:43
Gisteren een proefrit gemaakt vanuit Duiven. Het is weer tijd om een nieuwe leaseauto te bestellen. Keuze die nu voorlicht is een Mercedes CLA dan wel Tesla. Nadat men een route in het navigatiesysteem had ingebracht zijn we gaan rijden. Beetje onwennig was het in het begin wel. Op een smalle weg waar een tegenligger aan kwam rijden en waar nog genoeg ruimte was maakte de Tesla een noodstop. En dat vervolgens nog twee keer met tegenliggers. Was even schrikken. Het afremmen was zeer abrupt en gelukkig geen voertuigen achter ons. Nadat de bijrijder "iets" had uitgezet is het niet meer voorgekomen. Het rijdt gewoon heerlijk rustig. Had graag nog even een test gedaan op de snelweg maar zover zijn we niet gekomen. Heb interesse voor de standaard range. Volgens de verkoper zou de range in de winter iets van 270 km zijn. Voor mij net iets te kritisch om vanuit Gelderland naar Amsterdam vice versa te komen. Is die 270 km realistisch gesteld of toch wat te zuinig? Moet komende weken toch echt de knoop door hakken met of de CLA of Tesla.
@mavical voor 270 in een echte winter moet je wel je best doen denk ik. Al helpt 100 wel. Je gaat in principe doorgaans met 90 weg en je wilt toch wel 5-10 overhouden. Dus 80/85% gebruik je dan. Moet je max 16kWh per 100 km rijden. Met 5 graden is dat wel een uitdaging als je gewoon lekker warm wilt zitten. Je kunt niet laden op bestemming?

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 24-12-2025
mavical schreef op zondag 12 april 2020 @ 15:54:
Gisteren een proefrit gemaakt vanuit Duiven. Het is weer tijd om een nieuwe leaseauto te bestellen. Keuze die nu voorlicht is een Mercedes CLA dan wel Tesla. Nadat men een route in het navigatiesysteem had ingebracht zijn we gaan rijden. Beetje onwennig was het in het begin wel. Op een smalle weg waar een tegenligger aan kwam rijden en waar nog genoeg ruimte was maakte de Tesla een noodstop. En dat vervolgens nog twee keer met tegenliggers. Was even schrikken. Het afremmen was zeer abrupt en gelukkig geen voertuigen achter ons. Nadat de bijrijder "iets" had uitgezet is het niet meer voorgekomen. Het rijdt gewoon heerlijk rustig. Had graag nog even een test gedaan op de snelweg maar zover zijn we niet gekomen. Heb interesse voor de standaard range. Volgens de verkoper zou de range in de winter iets van 270 km zijn. Voor mij net iets te kritisch om vanuit Gelderland naar Amsterdam vice versa te komen. Is die 270 km realistisch gesteld of toch wat te zuinig? Moet komende weken toch echt de knoop door hakken met of de CLA of Tesla.
270km? Dat is met de LR bij 130km/h al “spannend” op 90% lading. Je wilt ook wat over houden bij aankomst. Je mag een tesla niet met een capaciteit onder de 20% laten staan, dan krijg je ook een melding “nu opladen anders kan batterij leeglopen en voorkom schade”.

180-200km in de winter is realistischer.

Naast dag moet je ook een beetje geluk hebben met de batterij die je krijgt in het begin. Ik mis direct sinds het begin al 5.x kWh aan capaciteit in onze SR+ en dan kom je soms nog een aanzienlijk stuk minder ver.

Die 100km/h zal wel gaan helpen iig.

[ Voor 7% gewijzigd door Stef87 op 12-04-2020 16:25 ]

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

• mavical
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:43
Inspired schreef op zondag 12 april 2020 @ 16:12:
@mavical voor 270 in een echte winter moet je wel je best doen denk ik. Al helpt 100 wel. Je gaat in principe doorgaans met 90 weg en je wilt toch wel 5-10 overhouden. Dus 80/85% gebruik je dan. Moet je max 16kWh per 100 km rijden. Met 5 graden is dat wel een uitdaging als je gewoon lekker warm wilt zitten. Je kunt niet laden op bestemming?
Laden bij de werkgever is wel mogelijk alhoewel men het elektrisch rijden erg aan het stimuleren is en er absoluut een uitbreiding moet komen van de laadpalen.

• DaCoTa
Volgens de verkoper zou de range in de winter iets van 270 km zijn. Voor mij net iets te kritisch om vanuit Gelderland naar Amsterdam vice versa te komen. Is die 270 km realistisch gesteld of toch wat te zuinig? Moet komende weken toch echt de knoop door hakken met of de CLA of Tesla.
Mocht die 270 km niet lukken, als er een supercharger op de route zit zou dat max 10 tot 15 minuten laden zijn. Of je moet op bestemming kunnen laden, dan is het ook geen issue.

• DaCoTa
En nog iets nieuws gevonden, maar weet niet of dat van 2020.12.5 is:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PBXjwHCYzLmyMN4XR3pNHWUkgn8=/f/image/FYzHFx7P8SFl6Uos8yqdEplW.jpg

Er is een item voor Infotainment processor toegevoegd.

• Autopilot
  • Laatst online: 05-01 17:54
DaCoTa schreef op zondag 12 april 2020 @ 17:52:
En nog iets nieuws gevonden, maar weet niet of dat van 2020.12.5 is:

[Afbeelding]

Er is een item voor Infotainment processor toegevoegd.
Heb jij homelink zelf erop laten installeren?

Tesla Model 3 SR+ Metallic Blue, Black, Aero

• Smobbo
@mavical met een SR+ ga je in de winter 270 niet halen. In de laffe winter die nu achter ons ligt kwam ik 220-240 ver en ik rij vrij zuinig ten opzichte van de meeste.
Vanaf het voorjaar en verder is het geen probleem, zeker nu je overal nog maar 100 mag...

• DaCoTa
Autopilot schreef op zondag 12 april 2020 @ 19:09:
[...]
Heb jij homelink zelf erop laten installeren?
Nee, was toen (April 2019) nog standaard.

• JohanB
Leuke keuze! Zit denk ik ook nog wel echt een prijs verschil in als je hem leased (niet kostprijs) dus interessante afweging.

Range:
Bij een SR+ moet je ongeveer op 100-200 km rekenen om je zeker te voelen in de winter. E.g. rij je op een koude dag 135 km/h met een beetje wind tegen dan zit je op ongeveer 100km range (40.000 Wh * 80 % gebruiken / 300Wh/km). Dat is de helft van de officiele range onder ideale omstandigheden, en waar Tesla kleine lettertjes heeft voor op de website. Net als je huidige auto nooit in de buurt van de officiele efficientie is gekomen, alleen is het met batterijen in de winter en snelheden boven 100km/h veel extremer. Toen ik de afweging maakte, had ik dit niet zo erg verwacht. EV database geeft 190 km aan in de winter op snelweg als je 100% opmaakt (dus 152km @80%)

Gemak:
Zoals je hebt gemerkt is de model 3 een auto in ontwikkeling die nog niet echt klaar is voor de markt (het onverwachte remmen). Dat kan snel gaan irriteren als je “ouderwets” gemak wil (zie de vele berichten hierboven). Maar de software updates zouden dit misschien kunnen gaan verhelpen, er veranderd steeds veel!

Mijn oordeel: wil je een bloedsnelle auto, met vrij veel goede standaard opties, die goedkoop is in de bijtelling en veel potentie heeft, ga voor de Tesla! Wil je gemak en iets waar je meer op kunt vertrouwen (range en gedrag) ga dan voor de CLA.

[ Voor 12% gewijzigd door JohanB op 13-04-2020 00:36 ]

• bottom line
Dat is echt overdreven die range. Als dat jou ervaring is, dan wil ik wel eens foto's zien dat je met zo'n verbruik zit.
Dan moet je gewoon de hele tijd 160km/uur rijden.

De rest klopt ook niet, maar kom. Denk dat jij altijd wel iets vind om over te klagen.

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-02 18:50

Floor-is

5.2

bottom line schreef op maandag 13 april 2020 @ 00:25:
Dat is echt overdreven die range. Als dat jou ervaring is, dan wil ik wel eens foto's zien dat je met zo'n verbruik zit.
Dan moet je gewoon de hele tijd 160km/uur rijden.

De rest klopt ook niet, maar kom. Denk dat jij altijd wel iets vind om over te klagen.
Het vertekent ook enorm als je al begint op 40kWh en dan ook nog eens 80% van de accu mag verbruiken. Eerst haal je er 20% af en daarna doe je dat nog een keer, dat is 36% bij voorbaat! Komaan een SR+ is niet effectief met een 32kWh accu uitgevoerd..
Mavical kan waarschijnlijk prima laden bij thuiskomst waardoor je eerder met ~95% moet rekenen. Uitgaande van 50kWh, 95% -> 47,5kWh bruikbaar. In de winter moet je -uitgaande van de maximale snelheid op de snelwegen- eerder maximaal 250Wh/km rekenen, dan kom ik uit op een low estimate van 190km.
Kijkend naar spritmonitor zie ik echter dat in de winter 230Wh makkelijk te doen moet zijn, daarmee moet je 200km kunnen halen.

Regen, koude en hard rijden zullen je bereik niet ten goede komen helaas.

[ Voor 10% gewijzigd door Floor-is op 13-04-2020 03:48 ]

Bericht hierboven

Verwijderd

Doe eens niet, blijf ontopic en begin geen discussie over hoe vervuilend een ICE is.

[ Voor 94% gewijzigd door deepbass909 op 14-04-2020 10:58 ]

• Crim
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-02 16:27
Verwijderd schreef op maandag 13 april 2020 @ 04:20:
[...]
Geef je niks om de wereld, koop een CLA. Geef je niks om de luchtkwaliteit met duizenden doden tot gevolg alleen al in Nederland, koop een CLA.

Als je kan, zou ik wel een LR aanraden, maar superchargen is toch zo gedaan.

Nooit meer naar de pomp is ook wat waard, evenals de nieuwste tech en snelheid.

Iedereen die nu nog een ICE kiest heeft echt een bord voor zijn kop, vind ik zelf.
Als je echt de wereld wilt redden kan je beter geen auto kopen...

Wat betreft de range kan je beter de lage inschattingen hier aanhouden. Die zijn realistischer en dan kan het altijd meevallen. Ik haal zelf nog geen 270km in de winter met een M3P.

[ Voor 3% gewijzigd door Crim op 13-04-2020 04:27 ]

• Tammestein
  • Laatst online: 10-03-2023
Wat bij de max range ook nog uit maakt is of je de battery in 1 rit leeg rijdt of over meerdere dagen/ritten ivm opwarmen en drain.

Ik red met mijn LR RWD In de winter in 1 rit op 80% batterij ong 300km en als ik een lange afstand moet rijden laad ik hem tot 100% en rij ik naar een kleine 10% zo’n 330-350 km. Verbruik is gem 188kw. Nu het warmer is zit ik op verbruik van 145kw, nog geen lange rit gemaakt de laatste tijd. Maar zou dan 450 km moeten halen.

• Caelorum
Hier kan ik in de winter, als het onder 0 is en de temp binnen 20.5, een enkele rit van 95 maken + daarna, na afkoelen, nog een rit van 50.
Voor mij betekent dat effectief dat ik moet laden op bestemming, wat overigens geen enkel probleem is (voor mij).

• GeeMoney
  • Laatst online: 02:28
@Tammestein volgens mij is de LR RWD de versie waarmee je het verste kan komen. meest zuinige die je kan krijgen.
Een SR+ valt veelal tegen als ik de reacties hier even samenvat en op ev-database kijk dan klopt 200km in de winter wel.
En als je voor je dagelijkse tripjes continu die fast charger moet aandoen is tanken natuurlijk korter :).

En een ICE kan in sommige gevallen nog steeds een betere keus zijn natuurlijk, vooral in de lease en korte termijn rekening houden met je eigen portemonnee en eisen/wensen.
Daarnaast is er natuurlijk lang niet voldoende EV momenteel om iedereen over te laten stappen dus laten we nu niet doen alsof die mensen dan gek zijn :+.
Er zijn gewoon mensen die niets geven om die nieuwste (soms buggy!) tech. Die willen gewoon iets wat werkt en consistent is, voor een ieder wat wils gelukkig.
De cones is weer een mooi voorbeeld hoe het werkt bij Tesla. Ze pompen het gewoon naar de markt en met de tijd worden de issues opgelost. Ik zeg niet dat dat niet goed is maar het is wel iets waar je rekening mee moet houden en je je niet aan moet irriteren.

[ Voor 35% gewijzigd door GeeMoney op 13-04-2020 09:27 ]

@GeeMoney de SR+ zou het meest efficient moeten zijn. LR RWD heeft toch extra gewicht. Je komt er natuurlijk wel verder mee op een lading maar qua zuinigheid per kWh moet de SR+ het toch winnen. EV db gaat bij winter ook nog eens uit van -10.

• GeeMoney
  • Laatst online: 02:28
Inspired schreef op maandag 13 april 2020 @ 09:22:
@GeeMoney de SR+ zou het meest efficient moeten zijn. LR RWD heeft toch extra gewicht. Je komt er natuurlijk wel verder mee op een lading maar qua zuinigheid per kWh moet de SR+ het toch winnen. EV db gaat bij winter ook nog eens uit van -10.
Qua efficienty zou kunnen, maar de LR heeft natuurlijk een grotere accu en de RWD een elektromotor minder waardoor die volgens mij het verste komt van alle 3 modellen?
Fixed :)

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Ik haal met een M3P- 350 in de winter met een paar keer flink optrekken en 130 rijden. Ik denk met 100 km/uur en normaal optrekken dat 370-380 wel haalbaar zou moeten zijn.

@GeeMoney Je bedoelt inderdaad niet meest zuinige, maar de variant waarmee je van alle varianten het meest ver kunt komen. Dat zal inderdaad de LR RWD zijn door het lagere gewicht ivm maar één motor icm het grootste accupakket.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

• JohanB
Floor-is schreef op maandag 13 april 2020 @ 03:43:
[...]

Het vertekent ook enorm als je al begint op 40kWh en dan ook nog eens 80% van de accu mag verbruiken. Eerst haal je er 20% af en daarna doe je dat nog een keer, dat is 36% bij voorbaat! Komaan een SR+ is niet effectief met een 32kWh accu uitgevoerd..
Mavical kan waarschijnlijk prima laden bij thuiskomst waardoor je eerder met ~95% moet rekenen. Uitgaande van 50kWh, 95% -> 47,5kWh bruikbaar. In de winter moet je -uitgaande van de maximale snelheid op de snelwegen- eerder maximaal 250Wh/km rekenen, dan kom ik uit op een low estimate van 190km.
Kijkend naar spritmonitor zie ik echter dat in de winter 230Wh makkelijk te doen moet zijn, daarmee moet je 200km kunnen halen.

Regen, koude en hard rijden zullen je bereik niet ten goede komen helaas.
Excuus! Je hebt gelijk ik zat bij de SR te kijken niet de SR+. Maakt onder slechte omstandigheden dus 47.500 Wh (bruikbaar) * 80% (van 90% naar 10%) / 300 Wh = 126km

230Wh is in Nederland en op de snelweg in Nederland niet “makkelijk” haalbaar, realistisch is het zeker. Maar mijn gemiddelde ligt over de laatste 2000 km op 266Wh/km. En heb tegenwoordig alles uit en rij bizar rustig om wat range te halen. (En dat gaat heel goed nu op de laatste paar ritten van 150Wh/km!) @mavical heeft meer details maar
a) ik gok dat hij/zij buiten de spits rijdt voor zo’n afstand, en dus op de A1 130 mag
b) In Nederland waait het >30% van de tijd windkracht 5 of harder, in open landschap als je richting Gelderland rijdt. Dat verklaart ook het verbruik verschil met bottomline. 135 km/u rijden, 30+ km/u wind = grofweg verbruik van 165km/u (gezien het grootste deel luchtweerdstand is)

Ik denk dus zeker dat in de winter 126km een realistische ondergrens is en mijn 200km komt overeen met de van jou. Mind you dat de vraag over zekerheid ging. Met een SC haalt ie het sowieso!

• bottom line
JohanB schreef op maandag 13 april 2020 @ 09:43:
[...]

Excuus! Je hebt gelijk ik zat bij de SR te kijken niet de SR+. Maakt onder slechte omstandigheden dus 47.500 Wh (bruikbaar) * 80% (van 90% naar 10%) / 300 Wh = 126km

230Wh is in Nederland en op de snelweg in Nederland niet “makkelijk” haalbaar, realistisch is het zeker. Maar mijn gemiddelde ligt over de laatste 2000 km op 266Wh/km. En heb tegenwoordig alles uit en rij bizar rustig om wat range te halen. (En dat gaat heel goed nu op de laatste paar ritten van 150Wh/km!) @mavical heeft meer details maar
a) ik gok dat hij/zij buiten de spits rijdt voor zo’n afstand, en dus op de A1 130 mag
b) In Nederland waait het >30% van de tijd windkracht 5 of harder, in open landschap als je richting Gelderland rijdt. Dat verklaart ook het verbruik verschil met bottomline. 135 km/u rijden, 30+ km/u wind = grofweg verbruik van 165km/u (gezien het grootste deel luchtweerdstand is)

Ik denk dus zeker dat in de winter 126km een realistische ondergrens is en mijn 200km komt overeen met de van jou. Mind you dat de vraag over zekerheid ging. Met een SC haalt ie het sowieso!
Trek dan eens een foto van jou gemiddelde van 266? Geloof er amper iets van.
Dan rijd je allesbehalve rustig, want zelfs in de winter kan je onder de 200kWh/km halen met normaal rijden.

• joke_name
266 is echt extreem veel.

Rij gemiddeld laatste 4000 KM op 187.
Alle kilometers bij elkaar opgeteld ruim 12000 kom ik op 193 KWh uit.

Rij Model 3 LR.
Standaard ventilatie op 19-20 graden.
Eventueel stoelverwarming aan.
Rij een mix van korte stukken en lange stukken.
Rij 90 procent van snelwegtijd op cruise controle.

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-02 14:42
Voor je gemiddelde is wind nauwelijks een factor. Bij de terugrit heb je diezelfde wind van de andere kant, ruimende en krimpende winden uitgezonderd.

266 kan ik ook maar moeilijk geloven, hier ook een LR, 197wh/km over 10.000km. Airco altijd aan, stoelverwarming indien nodig en 130 waar mag.

Als dat je eerlijke verbruik is is er iets mis met je auto of je rijdt binair (alles plankgas waar mogelijk)

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Pagina: 1 ... 65 ... 517 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
  • Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
  • Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.

Gerelateerde topics: