Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 63 ... 517 Laatste
Acties:
  • 3.178.018 views

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:54

Floor-is

5.2

ArPi75 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 18:17:
[...]

8< 8<

Ik heb weken moeten wachten voordat mijn auto aan mijn account gekoppeld werd, gedurende die tijd kon ik wel gewoon superchargen. Die laadsessies zie ik echter nergens terug. Wie of die betaald is mij een raadsel.

Firmware 2020.12.x is volgens mij alleen voor de USA, in NL wordt 2020.8.x nu uitgerold.
Vind het echt raer dat ik een auto rijd, een referrer in m’n account heb, maar geen betaalmethode kan kiezen. Dat de auto niet in m’n account staat omdat die technisch gezien niet van mij is (lease inderdaad) vind ik niet heel gek :)
Als het goed is kan ik wel 1.500 km chargen voor niks, maar om dat te testen moet ik een half uurtje rijden.

Wat ik echter vooral vervelend vind is dat ik de app niet kan gebruiken.

Klaarblijkelijk had ik de eerste nacht iets niet goed gedaan, want ik verloor gedurende de nacht 300km (!!!) aan charge. Nu zet ik de auto handmatig uit voor de nacht, maar dat was niet echt de bedoeling om te moeten doen.

Bericht hierboven

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:00

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Saxi schreef op donderdag 2 april 2020 @ 19:58:
Ik heb behalve wat foto's nog geen duidelijke beelden gezien van de Full Self Driving Preview die real-time stoplichten etc. weergeeft. Dus ik heb maar eens een stoplicht-rijk ritje gefilmd om te laten zien hoe de FSD preview de werkelijkheid interpreteert.

[YouTube: Tesla Model 3 Full self driving preview review]
Ik denk dat er veel meer te halen is met connected verkeerslichten. Laat gewoon elk verkeerslicht een identificatienummer en zijn status uitzenden (BT 5.0 gaat tot 400 meter) en dat pik je met je voertuig op.
Dat heeft uiteraard wel wat configuratie nodig, maar met wat slimmigheden, zoals een standarisatie van identificatie (zoals wij in Nederland al verkeerslichten nummeren) kan dat heel erg helpen.

Veel betrouwbaarder dan camera's. Het tweede verkeerslicht was direkt na een bocht naar rechts. En ik zie dat wel vaker dat je verkeerslichten pas op het laatste moment kunt zien.

Signatures zijn voor boomers.

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:31
Maasluip schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 11:29:
[...]

Ik denk dat er veel meer te halen is met connected verkeerslichten. Laat gewoon elk verkeerslicht een identificatienummer en zijn status uitzenden (BT 5.0 gaat tot 400 meter) en dat pik je met je voertuig op.
Dat heeft uiteraard wel wat configuratie nodig, maar met wat slimmigheden, zoals een standarisatie van identificatie (zoals wij in Nederland al verkeerslichten nummeren) kan dat heel erg helpen.

Veel betrouwbaarder dan camera's. Het tweede verkeerslicht was direkt na een bocht naar rechts. En ik zie dat wel vaker dat je verkeerslichten pas op het laatste moment kunt zien.
BT is niet geschikt. Er is al iets bedacht. V2X

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-01 19:45
Floor-is schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 10:47:
[...]

Vind het echt raer dat ik een auto rijd, een referrer in m’n account heb, maar geen betaalmethode kan kiezen. Dat de auto niet in m’n account staat omdat die technisch gezien niet van mij is (lease inderdaad) vind ik niet heel gek :)
Als het goed is kan ik wel 1.500 km chargen voor niks, maar om dat te testen moet ik een half uurtje rijden.

Klaarblijkelijk had ik de eerste nacht iets niet goed gedaan, want ik verloor gedurende de nacht 300km (!!!) aan charge. Nu zet ik de auto handmatig uit voor de nacht, maar dat was niet echt de bedoeling om te moeten doen.
Dat je geen betaalmethode kan kiezen, kan ook duiden op het feit dat de LM dit op de achtergrond regelt. Dit schijnen enkele grote LM's nu te doen. Ik moet gewoon mijn eigen creditcard koppelen en dan declareren, als dat op de achtergrond automatisch zou gaan zou dat beter zijn!

Dat je de app niet kan gebruiken is inderdaad wel irritant, dat moeten ze bij de LM even snel regelen! In mijn tijd was het allemaal nog niet duidelijk (onderscheid eigenaar en berijderaccount enzo). Ik heb gewoon een volledige account, terwijl het ook een leasebak is.

300 km aan range verliezen in 1 nacht kan eigenlijk niet... Zelf als de auto gewoon aan staat :+ . Weet je zeker dat hij niet open stond en iemand ff een ritje is gaan maken :o O-) ?
Wat bedoel je met 'handmatig uitzetten'? Als de auto op slot zit dan ben je volgens mij gewoon klaar met 'uitzetten'...?

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:31
Kachel op maximaal met de ramen open. Dan zou je in één nacht 300 km kunnen verliezen. Andere mogelijkheden zie ik ook niet.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

• ArPi75
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 14:58
bottom line schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 09:45:
@Tassadar32 was me voor eigelijk in het ander topic :P
Maar ter ieders informatie:

[Afbeelding]
Welke update zit dat in?

Audi Q4 e-tron 45 Quattro, 10.600 Wp PV, water-water warmtepomp, gasloos, dynamisch energiecontract, 32 kWh thuisaccu

• ArPi75
Floor-is schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 10:47:
[...]

Dat vond ik in mijn geval ook erg vervelend, maar heeft mij ongeveer een week of 5 a 6 gekost alvorens de auto in mijn app verscheen. Ik kreeg last minute een andere auto toebedeeld ivm levering originele auto niet meer mogelijk in 2019.
Daarna kwam alsnog op 31-12 de originele auto beschikbaar en hoewel ik inmiddels een week rondreed in een andere auto vroeg Tesla me de originele op te halen en die kwam ook in de app beschikbaar. Uiteindelijk heeft de LM die auto opgehaald en rijd daar nu een collega in. Ook die heeft een aantal weken moeten wachten voordat de auto bij hem in de app kwam te staan.

Nadien heb ik echter een tweede berijdersaccount voor mijn vriendin aangevraagd en dat was binnen 1 week gefixt.... :?

Audi Q4 e-tron 45 Quattro, 10.600 Wp PV, water-water warmtepomp, gasloos, dynamisch energiecontract, 32 kWh thuisaccu

• Floor-is

Floor-is

5.2

Smobbo schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 12:27:
[...]

Dat je geen betaalmethode kan kiezen, kan ook duiden op het feit dat de LM dit op de achtergrond regelt. Dit schijnen enkele grote LM's nu te doen. Ik moet gewoon mijn eigen creditcard koppelen en dan declareren, als dat op de achtergrond automatisch zou gaan zou dat beter zijn!
De Leasemij heeft hierover met mij geen afspraak anders dan dat ik het zelf regel.
Dat je de app niet kan gebruiken is inderdaad wel irritant, dat moeten ze bij de LM even snel regelen! In mijn tijd was het allemaal nog niet duidelijk (onderscheid eigenaar en berijderaccount enzo). Ik heb gewoon een volledige account, terwijl het ook een leasebak is.
Dit is wel een flinke tegenvaller idd
300 km aan range verliezen in 1 nacht kan eigenlijk niet... Zelf als de auto gewoon aan staat :+ . Weet je zeker dat hij niet open stond en iemand ff een ritje is gaan maken :o O-) ?
Wat bedoel je met 'handmatig uitzetten'? Als de auto op slot zit dan ben je volgens mij gewoon klaar met 'uitzetten'...?
1. Misschien stond dat ding lekker airco te doen ofzo? Ik weet het ook niet.
2. Handmatig uitzetten: op autootje drukken, naar security, op 'turn off' of iets vergelijkbaars drukken.
kdeboois schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 12:33:
Kachel op maximaal met de ramen open. Dan zou je in één nacht 300 km kunnen verliezen. Andere mogelijkheden zie ik ook niet.
Ik snap het ook niet!
ArPi75 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 12:42:
[...]

Dat vond ik in mijn geval ook erg vervelend, maar heeft mij ongeveer een week of 5 a 6 gekost alvorens de auto in mijn app verscheen. Ik kreeg last minute een andere auto toebedeeld ivm levering originele auto niet meer mogelijk in 2019.
Bij mij, want voorraad, was het sowieso maar 1 week. Zou hem op dinsdag krijgen, werd op vrijdag gebeld dat er een probleem met de auto was en toen op maandag (dag voor levering) gewisseld naar een andere. Dit zou overigens helemaal geen effect moeten hebben, in hun systemen moeten ze gewoon bijhouden aan wie welke auto is uitgeleverd en welk account daar aan vastzit. :)
Daarna kwam alsnog op 31-12 de originele auto beschikbaar en hoewel ik inmiddels een week rondreed in een andere auto vroeg Tesla me de originele op te halen en die kwam ook in de app beschikbaar. Uiteindelijk heeft de LM die auto opgehaald en rijd daar nu een collega in. Ook die heeft een aantal weken moeten wachten voordat de auto bij hem in de app kwam te staan.
Wel 2 auto's verkocht door Tesla :P
Nadien heb ik echter een tweede berijdersaccount voor mijn vriendin aangevraagd en dat was binnen 1 week gefixt.... :?
Zie je, het kan wel :)

Bericht hierboven

• DaCoTa
  • Laatst online: 01:09
desimal90 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 09:06:
Sinds gister ook mijn M3 SR+. Echt een top auto. Het is allemaal wel even wennen maar dat komt vanzelf. Binnenkort wordt ook een paal geplaatst dus dan ben ik helemaal set. Ik ben een beetje door het forum heen gegaan om wat tips & tricks te vinden, maar niet een goede verzameling kunnen vinden.
Wat zijn volgens jullie de top 3 dingen die ik moet doen voor een nog beter ervaring?
Bakje voor de middenconsole.

• Floor-is

Floor-is

5.2

desimal90 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 09:06:
Sinds gister ook mijn M3 SR+. Echt een top auto. Het is allemaal wel even wennen maar dat komt vanzelf. Binnenkort wordt ook een paal geplaatst dus dan ben ik helemaal set. Ik ben een beetje door het forum heen gegaan om wat tips & tricks te vinden, maar niet een goede verzameling kunnen vinden.
Wat zijn volgens jullie de top 3 dingen die ik moet doen voor een nog beter ervaring?
Taptes heeft een wireless charger en een USB hub (overduidelijk een kopie van Jeda, maar die is zeker 3x zo duur). Die heb ik alvast gekocht. :)

En dan iets voor je Sentry-mode. Ik denk dat ik voor een Roadie ga, maar gewoon een serieuze USB-stick zou al heel wat zijn. :)

Bericht hierboven

Enige wat ik echt veel gebruik is de SSD voor Sentry en de chinese cheap draadloze charger. Zie het nut van zo'n bakje niet echt. Heb aan twee USB poorten genoeg en het stuk onder de draadloze charger gebruik ik verder toch niet. Dus dat het daar een rommel is maakt met niet veel uit. Als je van plan bent veel Sentry aan te gaan zetten kun je beter een SSD pakken.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Inspired schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 15:34:
Enige wat ik echt veel gebruik is de SSD voor Sentry en de chinese cheap draadloze charger. Zie het nut van zo'n bakje niet echt. Heb aan twee USB poorten genoeg en het stuk onder de draadloze charger gebruik ik verder toch niet. Dus dat het daar een rommel is maakt met niet veel uit. Als je van plan bent veel Sentry aan te gaan zetten kun je beter een SSD pakken.
Je bent de eerste die de meerwaarde van het bakje niet ziet denk ik. Ik gebruik het voor zonnebril, parkeermuntjes, en verder klein grut dat anders verdwaalt in de auto, ideaal! :)

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:09
mrwolf schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 16:17:
[...]

Je bent de eerste die de meerwaarde van het bakje niet ziet denk ik. Ik gebruik het voor zonnebril, parkeermuntjes, en verder klein grut dat anders verdwaalt in de auto, ideaal! :)
Ik hem ook, maar standaard zit er al een bakje onder de armsteun toch :? Je doet net alsof er helemaal geen bakje aanwezig is :?

• mrwolf
  • Niet online
Zeker, maar daarvoor moet eerst de armsteun omhoog, vind ik onhandig met je arm die dan in de weg zit. Juist iets snel pakken zoals je zonnebril of een winkelwagenmuntje vind ik ideaal onder het klepje in het voorste vakje.

• dedominee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-09-2025
DaCoTa schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 14:33:
[...]

Bakje voor de middenconsole.
Welke is daarvoor aan te raden?

• DaCoTa
  • Laatst online: 01:09
dedominee schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 16:57:
[...]
Welke is daarvoor aan te raden?
Maakt niet zoveel uit, ze zijn allemaal ongeveer hetzelfde. Super handig voor laadpasjes, muntjes, snoepjes, sleutels, zonnebril, etc. Beste toevoeging aan de auto IMO.

Ik heb deze, die heeft twee inkepinkjes om pasjes in te zetten, dat zie ik niet bij allemaal.

En voor mensen beginnen te piepen: ik weet het, deze is duur, maar toen ik hem bestelde waren ze bij Ali nog niet zo ver. Je kunt ze nu voor een paar euro al vinden.

• Floor-is

Floor-is

5.2

Sta bij een Supercharger, gedeelde stall dus max 60kW oid. Jezus dat schiet niet op zeg. Kost nog geld ook :o

Bericht hierboven

• ybos
Floor-is schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 17:52:
Sta bij een Supercharger, gedeelde stall dus max 60kW oid. Jezus dat schiet niet op zeg. Kost nog geld ook :o
Wacht maar tot hij voor de helft vol zit, dan gaat t nog langzamer :-P

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-01 23:43
En dan moet je weten dat veel EV's de meerderheid van de tijd maar maximum met 50kW kunnen laden :P

[ Voor 5% gewijzigd door bottom line op 03-04-2020 18:13 ]

Hoe is dat mogelijk in deze tijd? Veel meer dan 25% bezetting is er toch niet nu?

[ Voor 8% gewijzigd door Inspired op 03-04-2020 18:16 ]

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
x280 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 09:21:
[...]

WiFi van de Tesla is een drama, het bereik is hooguit 4 meter ... Vandaar dat hij geen verbinding kan maken.
Met een Ubiquiti LR haal ik prima de >12 meter. Met een Ubiquiti Lite haalde ik dit nauwelijks, daarom ook vervangen :)

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• Floor-is

Floor-is

5.2

Inspired schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 18:15:
[...]

Hoe is dat mogelijk in deze tijd? Veel meer dan 25% bezetting is er toch niet nu?
Was er wel.. 7 auto’s bij Hoorn..

Bericht hierboven

• x280
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 23-12-2025
Taro schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 19:00:
[...]

Met een Ubiquiti LR haal ik prima de >12 meter. Met een Ubiquiti Lite haalde ik dit nauwelijks, daarom ook vervangen :)
Ik heb ook een LR ... toch maar even kijken wat er is.

• Smobbo
Floor-is schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 14:32:

[...]

1. Misschien stond dat ding lekker airco te doen ofzo? Ik weet het ook niet.
2. Handmatig uitzetten: op autootje drukken, naar security, op 'turn off' of iets vergelijkbaars drukken.
Bedoel je dat je handmatig het auto alarm of sentry mode uit zet?
De auto zelf kan je namelijk niet via het scherm ‘uitzetten’. Je zet hem gewoon in P en stapt uit. Als de auto op slot gaat staat hij ‘uit’.

Het auto alarm of sentry mode kan je instellen en dan staat het dus daarna altijd aan/uit (afhankelijk van je keuze). Dit hoef je dus niet elke keer opnieuw te doen...

• Houseofdreams
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:03
GB2 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 10:06:
Antenne zit in de spiegel, volgens mij aan de bestuurders kant maar weet niet zeker meer.
Maar als die inklapt dan kan het zijn dat je dan geen of minder goed signaal hebt...

Ik heb thuis 2 x een Cisco Meraki MR33 hangen, (AC wave2 2x2 AP) deze staat op 5 GHz op 20 MHz wide dus geen 80 MHz, omdat je het signaal over 4 kanalen uitsmeert komt dit meestal minder ver dan als je 1 kanaal gebruikt, en ik heb toch geen Gigabit internet.

Maar waar het vaak fout gaat is dat zoals dit AP deze op de grond gelegd wordt terwijl het een plafond model is. Tuurlijk werkt het dan wel (redelijk) maar het is dan een en-en-en verhaal (AP hangt niet goed, positie is verkeerd, overlap in kanalen, client (in dit geval de M3) staat verkeerd voor goed ontvangst etc etc...
Vandaag nog wat zitten experimenteren. Uiteindelijk via de laptop een hotspot kunnen maken via de onboard wifi, daarmee uiteindelijk een stabiele connectie gemaakt, maar dan blijft nog steeds de melding "wifi nodig om de update te kunnen doen" staan...

Zal maandag maar eens contact opnemen met tesla zelf (als er iemand opneemt). De meeste reacties op andere fora, zeggen dat de update nu "geblokkeerd" zit en door hun gereset moet worden...

Zal laten weten hoe het verder gaat

EX30 Ultra Twin Performance

• PEPPI
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-12-2025

PEPPI

Informatiemanager

@Houseofdreams
De auto rebooten wil - ook bij wifi problemen - nog wel eens wonderen doen.
Voor de auto heb ik zelf een 2.4G wifi opgezet, omdat met 5G gecombineerd gewoon niet werkte.

There's no place like 127.0.0.1

• Floor-is

Floor-is

5.2

Smobbo schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 21:09:
[...]

Bedoel je dat je handmatig het auto alarm of sentry mode uit zet?
De auto zelf kan je namelijk niet via het scherm ‘uitzetten’. Je zet hem gewoon in P en stapt uit. Als de auto op slot gaat staat hij ‘uit’.

Het auto alarm of sentry mode kan je instellen en dan staat het dus daarna altijd aan/uit (afhankelijk van je keuze). Dit hoef je dus niet elke keer opnieuw te doen...
Nee, ik bedoel dat ik de auto uitzet.

Zie hier in de reactie van Warp Drv, of lees het even na in de user manual :)

Let wel: als je aan het stuur, de rem of de deuren zit gaat de auto weer aan, ik gebruik het dan ook meer als een soort reset. In de nachten dat ik het zo deed slechts 3-5km charge verloren, dus dat is een stuk beter dan de 300 uit nacht één ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Floor-is op 04-04-2020 01:15 ]

Bericht hierboven

• Smobbo
Floor-is schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 01:10:
[...]

Nee, ik bedoel dat ik de auto uitzet.

Zie hier in de reactie van Warp Drv, of lees het even na in de user manual :)

Let wel: als je aan het stuur, de rem of de deuren zit gaat de auto weer aan, ik gebruik het dan ook meer als een soort reset. In de nachten dat ik het zo deed slechts 3-5km charge verloren, dus dat is een stuk beter dan de 300 uit nacht één ;)
Euh, oké. Dus je zet hem uit via het scherm, dan weer aan doordat je de deur open doet...?
Ik durf je te verzekeren dat dit niet nodig hoort te zijn om te voorkomen dat je 300km range in een nacht verliest :+ !

Je zou kunnen kijken of een reset helpt, beide knopjes op het stuur een tijdje ingedrukt houden. Volgens mij is dat vooral het infotainment systeem, maarja.
@Floor-is volgende keer gewoon even kijken in de app als je binnen bent. Is de auto locked en climate uit? Dan mag hij niet meer 300km verliezen aan range. Als hij dat wel doet is er serieus iets mis. Maar lijkt me sterk. Auto zal vanzelf gaan slapen. Als hij locked is gaat de climate al uit. Uitzetten is niet nodig en kan ook niet echt.

Of unlock je met de telefoon en heb je de optie niet aan staan dat de auto locked als je weg loopt? Al weet ik dan eigenlijk niet of hij dan climate aan laat staan tot 20%.

@Houseofdreams als een update halverwege gestaakt is met downloaden, en een reset niet meer helpt moet support wat doen. Heb dit ook een keer gehad. Destijds vrij snel via de US chat opgelost.

[ Voor 43% gewijzigd door Inspired op 04-04-2020 07:51 ]

• Smobbo
Inspired schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 07:40:
@Floor-is volgende keer gewoon even kijken in de app als je binnen bent. Is de auto locked en climate uit? Dan mag hij niet meer 300km verliezen aan range. Als hij dat wel doet is er serieus iets mis. Maar lijkt me sterk. Auto zal vanzelf gaan slapen. Als hij locked is gaat de climate al uit. Uitzetten is niet nodig en kan ook niet echt.

Of unlock je met de telefoon en heb je de optie niet aan staan dat de auto locked als je weg loopt? Al weet ik dan eigenlijk niet of hij dan climate aan laat staan tot 20%.

@Houseofdreams als een update halverwege gestaakt is met downloaden, en een reset niet meer helpt moet support wat doen. Heb dit ook een keer gehad. Destijds vrij snel via de US chat opgelost.
@Floor-is heeft nog geen toegang tot de app.
Maar ik denk nu wel ineens aan camp of dog mode. Staan die misschien aan?
Smobbo schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 08:17:
[...]

Dat kan ook. Of niet op slot gedaan? Gewoon weggelopen zonder pasje aan de stijl te houden?

• Smobbo
Inspired schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 08:20:
[...]

Dat kan ook. Of niet op slot gedaan? Gewoon weggelopen zonder pasje aan de stijl te houden?
Dat klinkt eigenlijk ook logisch. Ik loop gewoon weg, maar dat kan natuurlijk alleen omdat m’n telefoon gekoppeld is. Helemaal niet aan gedacht. :+

• Houseofdreams
PEPPI schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 23:58:
@Houseofdreams
De auto rebooten wil - ook bij wifi problemen - nog wel eens wonderen doen.
Voor de auto heb ik zelf een 2.4G wifi opgezet, omdat met 5G gecombineerd gewoon niet werkte.
De "soft reboot" heb ik al meermaals gedaan, blijft hetzelfde. Wifi werkt, maar download staat nog steeds "wachtend op wifi"

• Dino111
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-11-2025
Houseofdreams schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 10:11:
[...]

De "soft reboot" heb ik al meermaals gedaan, blijft hetzelfde. Wifi werkt, maar download staat nog steeds "wachtend op wifi"
Ook al een keer gehad, je kan het beste bellen dan resetten ze de handshake en dan werkt het weer.

• bove027
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:28
Sentry/dashcam videospeler komt eraan. :)

https://twitter.com/greentheonly/status/1246238374438076417

• GB2
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-01 11:18

GB2

Houseofdreams schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 21:49:
[...]

De meeste reacties op andere fora, zeggen dat de update nu "geblokkeerd" zit en door hun gereset moet worden...

Zal laten weten hoe het verder gaat
Vreemd, ik heb gisteren rond half 8 de laatste update gedownload (2020.8.3) na een minuut of 15 kon ik deze installeren.
GB2 schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 20:45:
[...]

Vreemd, ik heb gisteren rond half 8 de laatste update gedownload (2020.8.3) na een minuut of 15 kon ik deze installeren.
Niet bij iedereen natuurlijk. Alleen bij @Houseofdreams is de update vast gaan zitten tijdens de download.

• GB2

GB2

Ook lekker trouwens vanmiddag bij Fastned, 2 x 175 kw lader, vlakbij volgens de app beschikbaar...

Kom je aanrijden,.. 1 stuk ok.. .andere dan maar... Geblokkeerd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_pwhCiMXUgGN-C16ag85PnADYfo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hzuEUxA1ZdXoPuJIAOMTrVbg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_OdlrB6px8tSNiPDMN0txmzUASM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4vpkkLj0cbpbMPh9fZyQJkT2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RWc67phSIV6e5RLxxzqyO4T8Z9Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eMeLD2C7QxWaTeSSxpwmdmuv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EKlpAexo1CQhff_aNb5ZtlzqgtI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZCddFBeaanvHfTYhk88oFcKD.jpg?f=fotoalbum_large

• djmuggs
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

Heb nu ruim 1 week de auto terug van schadehersteller, intussen al 10 keer melding gehad dat 12v aansluiting los zit.
Volgens Tesla storing in sensor, auto uitzetten en weer aan. Dan is de melding weg.
Maar als deze storing er is dan heb ik geen geluid meer(audio, knipperlicht en parkeersensoren).

Heb al afspraak staan voor 20 april, maar stoor me hier nu zo aan dat ik maandag ga bellen en dat ze dit asap gaan fixen.
Het voelt zeer onveilig aan dat ik geen geluid heb om mij oa te waarschuwen.

ICE ICE Baby

• Floor-is

Floor-is

5.2

Smobbo schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 07:10:
[...]

Euh, oké. Dus je zet hem uit via het scherm, dan weer aan doordat je de deur open doet...?
Ik durf je te verzekeren dat dit niet nodig hoort te zijn om te voorkomen dat je 300km range in een nacht verliest :+ !

Je zou kunnen kijken of een reset helpt, beide knopjes op het stuur een tijdje ingedrukt houden. Volgens mij is dat vooral het infotainment systeem, maarja.
Heb ik ook al gedaan. Vandaag niet via m'n rare methode uitgezet, morgen eens zien :)
Smobbo schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 08:17:
[...]

Nope :)

[ Voor 18% gewijzigd door Floor-is op 04-04-2020 22:22 ]

Bericht hierboven

• Floor-is

Floor-is

5.2

GB2 schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 20:55:
Ook lekker trouwens vanmiddag bij Fastned, 2 x 175 kw lader, vlakbij volgens de app beschikbaar...

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Sjongejonge, wat een ass. Was #1 stuk en #2 goed? Want anders had ik m'n auto echt overdwars gezet ofzo, kom maar op met die 175kW

[ Voor 7% gewijzigd door Floor-is op 04-04-2020 22:34 ]

Bericht hierboven

• Houseofdreams
GB2 schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 20:45:
[...]

In een normale situatie zou dit hier wss ook gewoon gelukt zijn, maar door die brakke wifi, had hij wss voor enkele seconden connectie, ging dan starten met downloaden, om dan afgebroken te worden...

Kan verder ook geen debug log uitlezen, zou wel handig zijn :)

• GB2

GB2

Heeft je router / Ap geen log dan?

Meeste geven wel iets weer bijvoorbeeld; cliënt left Ap of andere reden, dan weet je soms ook in de basis waarom het fout gaat en aan wie dat ligt.

• Houseofdreams
GB2 schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 23:53:
Heeft je router / Ap geen log dan?

Meeste geven wel iets weer bijvoorbeeld; cliënt left Ap of andere reden, dan weet je soms ook in de basis waarom het fout gaat en aan wie dat ligt.
Staan wel wat meldingen in, maar kan moeilijk vinden waar het juist is misgelopen. Het maken van een wifi verbinding is nu wel geen probleem meer (al is het heel omslachtig) Blijf wel verder zoeken tot een van de gewone AP's wil werken. Toch tijd genoeg nu.

Edit
Ik zie wel regelmatig deze melding voorbijkomen in de error log, met het MAC adres van de M3

DHCPS:Recv REQUEST from XX:XX:XX:XX:XX:XX
DHCPS:REQUEST ip a0a0a2c is not in the address pool

Al eens gezocht op die fout, maar wordt er nog niet heel wijzer van, alleen dan dat de M3 niet het IP adres krijgt dat het wil?

Edit2
Probleem wifi lijkt nu (voorlopig toch) opgelost. Kan nu verbinding maken met het AP, krijg een stabiele wifi verbinding. Nu nog eens kijken wat er gebeurd als ik wegga en terug thuis kom...

PS: het was een domme gateway instelling in het AP, waardoor de DHCP request in een loop bleef hangen. Blijft natuurlijk de vraag, waarom de M3 niet op de gewone wifi wou, die wel perfect ingesteld stond van in het begin. Nu werkt het met een extra AP in de garage zelf, speciaal aangemaakt voor de M3...

[ Voor 45% gewijzigd door Houseofdreams op 05-04-2020 10:54 ]

• IVIaarten
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 04-04-2021
GB2 schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 20:55:

plaatjes
1 EV er voor, 1 EV er achter, en dan rustig ruim een uur gaan laden. Wat een lul zeg.

• GB2

GB2

Ja ging beetje moeilijk ik was alleen en om dan net zo kinderachtig te doen...
Is onwetendheid, ik stel me voor dat die persoon komt aanrijden en -ook omdat het rustig is- ziet dat er 7 oplaadpunten zijn, dus die denkt ‘mooi gooi hem hier wel neer want er zijn er nog 5 vrij...’
Dat hij vervolgens een 175 kw blokkeert heeft die persoon niet eens door, en dat die ander in storing stond kon die ook niks aan doen.

Had tijdje geleden ook bij oplader van Fastned bij de A20 daar is er 1 met 175 kw stond gewoon een politie Audi die een andere auto had meegenomen pal voor die 175 kw (aan de andere kant stond een Renault op de 50 kw dus kon niet andere kant pakken) na even vriendelijk door het raam de vraag gesteld te hebben of het lang ging duren en ik echt aan de lader moest (had nog 10% ofzo) reed agent met collega weg maar ook dit is eigenlijk raar dat je moet vragen, bedoel gaan ze voor een benzine pomp parkeren ?

• Maasluip
  • Laatst online: 16:00

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

GB2 schreef op zondag 5 april 2020 @ 00:40:
Ja ging beetje moeilijk ik was alleen en om dan net zo kinderachtig te doen...
Is onwetendheid, ik stel me voor dat die persoon komt aanrijden en -ook omdat het rustig is- ziet dat er 7 oplaadpunten zijn, dus die denkt ‘mooi gooi hem hier wel neer want er zijn er nog 5 vrij...’
Er zijn zeker ook mensen die het volstrekt normaal vinden om naast een tankzuil te parkeren. Ik snap dat niet. Dat doe je toch niet? Dan heb je toch een steekje los? Om met Jan Jaap van der Wal te spreken "Als je zo ontzettend stom bent, je doet niet meer mee!"

Signatures zijn voor boomers.

• djmuggs
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

Anderen ook last dat vaak de AP niet uitschakeld als je knipperlichten gebruikt?
Op de snelweg niet zo heel erg, maar op andere wegen toch behoorlijk oppassen.

Ik heb 2020.8.2.

ICE ICE Baby

djmuggs schreef op zondag 5 april 2020 @ 15:58:
Anderen ook last dat vaak de AP niet uitschakeld als je knipperlichten gebruikt?
Op de snelweg niet zo heel erg, maar op andere wegen toch behoorlijk oppassen.

Ik heb 2020.8.2.
Knipperlicht uit/aan heeft nog nooit de AP uitgezet. Weerstand is dan wel minder en je kunt makkelijker “door” de AP sturen. Maar knipperlicht an sich zorgt er niet voor de AP eraf gaat.

[ Voor 16% gewijzigd door Inspired op 05-04-2020 16:15 ]

• wootahH
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:37
Inspired schreef op zondag 5 april 2020 @ 16:12:
[...]

Knipperlicht uit/aan heeft nog nooit de AP uitgezet. Weerstand is dan wel minder en je kunt makkelijker “door” de AP sturen. Maar knipperlicht an sich zorgt er niet voor de AP eraf gaat.
Bij mij wel. sr+ 2019.
Nee hoor. Let er maar eens op. Alleen het knipperlicht aan doen heeft nul invloed de AP.

• wootahH
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:37
Inspired schreef op zondag 5 april 2020 @ 16:18:
[...]

Nee hoor. Let er maar eens op. Alleen het knipperlicht aan doen heeft nul invloed de AP.
auto zonder fsd. Dan zou die de AP eraf moeten halen. Ik hoor zelfs nog het geluid dat AP eraf gaat.

Ik zal het nog eens testen zonder het stuur aan te raken.

[ Voor 10% gewijzigd door wootahH op 05-04-2020 16:46 ]

• ybos
wootahH schreef op zondag 5 april 2020 @ 16:23:
[...]
auto zonder fsd. Dan zou die de AP eraf moeten halen. Ik hoor zelfs nog het geluid dat AP eraf gaat.
Hier ook geen FSD, AP gaat er niet af met richtingaanwijzer. Weerstand is echter minimaal waardoor je de AP ook niet uit hoéft te zetten met baan wisselen.
wootahH schreef op zondag 5 april 2020 @ 16:23:
[...]

Ik zal het nog eens testen zonder het stuur aan te raken.
Nee. Doet hij echt niet. :) Je draait aan het stuur vrij snel daarna of wellicht in één beweging.

• djmuggs
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

Inspired schreef op zondag 5 april 2020 @ 17:08:
[...]

Nee. Doet hij echt niet. :) Je draait aan het stuur vrij snel daarna of wellicht in één beweging.
Soms gaat hij er meteen vanaf, soms pas na 5 seconden en soms pas als ik stuur beweeg.
Dus heel consequent is het zeker niet.

ICE ICE Baby

Verwijderd

Als ik in Frankrijk navigeer en "avoid toll" aan heb staan, stuurt de navigatie mij toch over de tolwegen. Bijvoorbeeld over de A1 Lille - Parijs. Weet iemand waarom dat niet werkt? Aan of uitzetten van "avoid toll" maakt geen verschil.

• GB2

GB2

Kom er net achter dat ik aan de bovenkant over 2/3e een scheur heb lopen...
Van binnenuit zie je het bijna niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jvJxK3AULPe5UXZXhqj0MN4xeRU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zwXHP6NQbKS7TIJl1gKf0DWH.jpg?f=fotoalbum_large

Dat witte plak ding is trouwens voor tolkastje voor in Frankrijk btw...

Afspraak maken (woon 20 min van SuC Amsterdam) is pas eind April duurt me te lang nu ga ik vrijdagmiddag a.s naar Tilburg (andere opties waren ook pas over 2 a 3 weken)
djmuggs schreef op zondag 5 april 2020 @ 17:33:
[...]

Soms gaat hij er meteen vanaf, soms pas na 5 seconden en soms pas als ik stuur beweeg.
Dus heel consequent is het zeker niet.
Ligt meer aan jezelf denk ik. Probeer het maar eens. Knipper aan en stuur los. AP zal er niet af gaan.

@GB2 gewoon even langs rijden idd. Lijkt een beetje op het issue met de achterruit waar wel meer last van hebben.

[ Voor 14% gewijzigd door Inspired op 05-04-2020 18:15 ]

• Venzl
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-12-2025
Vanmiddag helaas te maken gehad met een dusdanige steenslag waardoor ik nu een putje in de voorbumper heb. Je voelt diepte, waardoor het niet weg te polijsten/poetsen is. :/

Nu wil ik graag een lakstift proberen en kwam ik zojuist tegen: https://www.tesland.com/nl/lakstift%20voor%20tesla/
Heeft iemand hier ervaring met deze lakstift voor een M3 Midnight Grey en algemene ervaringen met wegwerken van krassen met een lakstift?

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-01 23:43
Dit wil ik de Tesla killers wel eens zien doen :D

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-12-2025
Vandaag mijn auto voor schadeherstel weggebracht en wilde weleens checken wat ze met de auto doen maar als ik de app opstart staat er al de hele dag 'Auto in gebruik' onder een groot uitroepteken. Betekent dit dat hij in een soort servicemodus staat tot hij klaar is?

Hoefte overigens maar een paar kleine dingen gedaan te worden na een aanrijding, maar ze hebben er 3 dagen voor nodig helaas. Tot die tijd moet ik het doen met een ouderwetse ICE, wat voelt dat bizar ouderwets (en traag) aan als je de model 3 gewend bent.

• Hunkaroglu
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-01 13:30
Malt007 schreef op maandag 6 april 2020 @ 16:19:
Vandaag mijn auto voor schadeherstel weggebracht en wilde weleens checken wat ze met de auto doen maar als ik de app opstart staat er al de hele dag 'Auto in gebruik' onder een groot uitroepteken. Betekent dit dat hij in een soort servicemodus staat tot hij klaar is?

Hoefte overigens maar een paar kleine dingen gedaan te worden na een aanrijding, maar ze hebben er 3 dagen voor nodig helaas. Tot die tijd moet ik het doen met een ouderwetse ICE, wat voelt dat bizar ouderwets (en traag) aan als je de model 3 gewend bent.
Klopt dan is het in service mode. Je krijgt bericht later dat het "Klaar voor ophalen" is.

• LiquidSmoke
  • Laatst online: 03-01 11:01
Malt007 schreef op maandag 6 april 2020 @ 16:19:

Same here, afgelopen donderdag is de bestuurdersspiegel eraf gereden, deze moet volledig vervangen worden samen met de sierlijst die aan de rand van het raam loopt.

Auto is vrijdag doorgebracht naar een hersteller maar staat tot nog toe stil. Morgen eens bellen of ze een indicatie hebben.

In de tussentijd een mooie nieuwe Ford Focus maar het voelt echt als een stap terug; traag, herrie, stoffen stoelen maar aan de andere kant is het (veel) beter dan geen auto natuurlijk.

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-12-2025
LiquidSmoke schreef op maandag 6 april 2020 @ 17:02:
[...]

Same here, afgelopen donderdag is de bestuurdersspiegel eraf gereden, deze moet volledig vervangen worden samen met de sierlijst die aan de rand van het raam loopt.

Auto is vrijdag doorgebracht naar een hersteller maar staat tot nog toe stil. Morgen eens bellen of ze een indicatie hebben.

In de tussentijd een mooie nieuwe Ford Focus maar het voelt echt als een stap terug; traag, herrie, stoffen stoelen maar aan de andere kant is het (veel) beter dan geen auto natuurlijk.
Ach in deze tijd dient de vervangende auto alleen om me van en naar de garage te rijden :)

• ybos
Vandaag met motoraanhanger en motor erop op stap geweest. Dat het geen aerodynamisch wonder zou zijn wist ik maar wel geschrokken van het verbruik.
110 op de snelweg zou nu, tussen de 150-160wh/k doen verwacht ik.
Nu was het tussen de 260-280wh/k. Echt groot verschil.

Daarnaast werkt autopilot niet, dat is echt een gemis! Je kan via het menu aanhangermodus uitzetten en dan werkt het wel (maar de sensoren in de bumper pikken dan de aanhanger wel op, met een zenuwachtig scherm als gevolg). Dit heb ik maar een klein stukje geprobeerd want ik weet niet waar aanhangermodus nog meer rekening mee houdt dan alleen AP blokkeren.

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:58
Etron S gemist?

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-12-2025
Kwam vandaag bij een stoplicht aan dat op oranje ging, mijn voorganger besloot op de streep een noodstop te maken voor rood. We reden 20km per uur en ik had 2 autolengtes afstand. Was m’n rempedaal al zachtjes aan het indrukken om rustig tot stilstand te komen. Voel pedaal opeens tot de bodem gaan met de melding ‘emergency braking’ in beeld. Auto stond acuut stil (op 1,5 autolengte), vrouw not amused. Gelukkig lette de achterligger op anders was het echt een vervelend verhaal geworden. :(

De veiligheidssystemen gaan me steeds meer tegenstaan. Ik ben inmiddels degene die de auto aan het helpen is (om niet in te grijpen en de rit zo vloeiend mogelijk te laten verlopen).

• MtC
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-05-2021

MtC

fRiEtJeSaTe schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 00:00:
Kwam vandaag bij een stoplicht aan dat op oranje ging, mijn voorganger besloot op de streep een noodstop te maken voor rood. We reden 20km per uur en ik had 2 autolengtes afstand. Was m’n rempedaal al zachtjes aan het indrukken om rustig tot stilstand te komen. Voel pedaal opeens tot de bodem gaan met de melding ‘emergency braking’ in beeld. Auto stond acuut stil (op 1,5 autolengte), vrouw not amused. Gelukkig lette de achterligger op anders was het echt een vervelend verhaal geworden. :(

De veiligheidssystemen gaan me steeds meer tegenstaan. Ik ben inmiddels degene die de auto aan het helpen is (om niet in te grijpen en de rit zo vloeiend mogelijk te laten verlopen).
Op welk nummer staat je afstandsregeling?

--handige links mogen niet van de mods--

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 20:51
Hebben meer mensen dat de auto de hele tijd aan het piepen is sinds 2020.8 als je door smallere straten/ bij gekkere objecten rijdt? Bijv. Hier op de kinkerstraat staan de bushokjes op de trambaan in het midden van de weg. Als je daar gewoon langs rijdt gaat hij bij mij steeds mekkeren en piepen. Lijkt alsof hij alleen nog maar de reuze wegen van de US goed genoeg vindt.

[ Voor 12% gewijzigd door JohanB op 07-04-2020 07:34 ]

• maart84
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:40
Dat had ik alleen bij 2020.8.1 niet meer bij 2020.8.3 gelukkig

Verwijderd

MtC schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 01:20:
[...]

“Laat me je uitleggen waarom dit aan jou ligt en niet aan Tesla”

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-12-2025
Ik heb sinds de 2020.8.3 update het rare euvel dat mijn M3 niet meer open gaat (via m'n tel) als ik er in wil stappen. Ik moet dan handmatig via de app ontgrendelen. Meer mensen hier last van?

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-12-2025
MtC schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 01:20:
[...]
1 (want ik vind het inhouden op cruise control irritant). Maar ook TACC gebruik ik al niet meer, vanwege de spontane remacties onder viaducten. Er stonden geen hulpsystemen aan, het ging om een rode auto melding.

• Mar.tin
  • Laatst online: 18:23
[verwijderd]

[ Voor 96% gewijzigd door Mar.tin op 27-07-2022 12:28 ]

• MtC

MtC

fRiEtJeSaTe schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 08:18:
[...]

1 (want ik vind het inhouden op cruise control irritant). Maar ook TACC gebruik ik al niet meer, vanwege de spontane remacties onder viaducten. Er stonden geen hulpsystemen aan, het ging om een rode auto melding.
Jongen, en dan vind je het gek dat de auto pas laat reageert. Sommige mensen...

• MtC

MtC

Verwijderd schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 07:59:
[...]

“Laat me je uitleggen waarom dit aan jou ligt en niet aan Tesla”
Als je op standje 1 rijdt, ligt het inderdaad aan jezelf. Ik herinner me nog levendig de Dooidinoduitserdealer die tegen me zei “zelfs ik durf niet op standje 1 (Bij de Bavariaan dus) rijden, omdat ik vind dat hij dan te laat reageert.”

Zelf rijd ik op standje 4 à 5 en ik heb nog nooit zo relaxed gereden. Ook dat nerveuze TACC gedrag herken ik totaal niet, omdat de auto lang genoeg op voorhand anticipeert.

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 31-12-2025
MtC schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 08:24:
Jongen, en dan vind je het gek dat de auto pas laat reageert. Sommige mensen...
Het probleem is meer dat hij de auto TE VROEG vind reageren, want hij was zelf op de situatie voorbereid.

• MtC

MtC

IceTeaGX schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 08:29:
[...]

Het probleem is meer dat hij de auto TE VROEG vind reageren, want hij was zelf op de situatie voorbereid.
Neen, de auto reageert te laat, waardoor hij heftiger reageert, en het lijkt alsof hij te vroeg reageert. Als je snapt wat ik bedoel. Dat geeft me al aan dat hij doorgaans erg dicht op zijn voorligger rijdt.

• mrwolf
  • Niet online
Los van instellingen, het is toch eigenlijk wel te verwachten dat iedere auto met een noodstop-systeem ingrijpt als je voorganger ineens naar 0 teruggaat? Ik zou dan blij zijn dat de auto ingrijpt (Tesla of niet), want dit heb je niet altijd zelf door. Je kunt niet van een auto verwachten dat hij doorheeft of jij doorhebt dat er binnen nu en 0,5 seconde een mogelijk ongeval plaatsvindt.

Is het een noodrem leuk? Nee, natuurlijk niet, hence the name. Maar uit de beschrijving van de situatie haal ik in ieder geval dat een noodrem nodig was.

Verwijderd

-Muncky- schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 08:11:
Ik heb sinds de 2020.8.3 update het rare euvel dat mijn M3 niet meer open gaat (via m'n tel) als ik er in wil stappen. Ik moet dan handmatig via de app ontgrendelen. Meer mensen hier last van?
Regelmatig, maar het werkt regelmatig ook wel goed.
Irritant en het ziet er echt knullig uit...

Vooral de reactie van mijn vrouw is irritant :+

"Fijn he, zo'n Tesla"

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-11-2025
Hier in Heesch is een Model 3 in brand gevlogen. Wel enorme cringe-factor dat plaatje met die hydraulische schaar op de frunk, waarschijnlijk geen 9v batterij bij de hand.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Verwijderd

MtC schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 08:27:
[...]

Als je op standje 1 rijdt, ligt het inderdaad aan jezelf. Ik herinner me nog levendig de Dooidinoduitserdealer die tegen me zei “zelfs ik durf niet op standje 1 (Bij de Bavariaan dus) rijden, omdat ik vind dat hij dan te laat reageert.”

Zelf rijd ik op standje 4 à 5 en ik heb nog nooit zo relaxed gereden. Ook dat nerveuze TACC gedrag herken ik totaal niet, omdat de auto lang genoeg op voorhand anticipeert.
Punt is alleen dat de emergency break niet op die setting is gebaseerd.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:01
IceTeaGX schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 08:29:
[...]
Op stand 1 wacht de auto sowieso veel langer voordat die gaat afremmen. Als die dan moet afremmen in situaties waarbij de voorganger ook ineens fors heeft afgeremd, zal die ook heftiger ingrijpen. (logisch, want je rijdt immers sneller dan op stand 6, want daar was die al aan het afremmen).

Dit heeft alleen weinig, maar wel iets, met de standjes te maken en alles met de collision warning instellingen. Die heeft namelijk ook een stand laat/normaal/vroeg. Weet niet waar die standaard op staat, maar heb hem zelf iig op laat staan en de auto grijpt nooit in. Of misschien doet die dat uiteindelijk wel, maar dan pas nadat ik zelf de noodremactie al heb gedaan.
Verwijderd schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 08:47:
[...]
Punt is alleen dat de emergency break niet op die setting is gebaseerd.
Klopt, al is het wel zo dat op een hogere stand de auto al meer afstand had gehouden en dus minder heftig had hoeven in te grijpen. Of misschien niet de noodrem aan had hoeven te slingeren, maar nog via de 'gewone' afremactie had kunnen doen.

[ Voor 20% gewijzigd door Caelorum op 07-04-2020 08:52 ]

• ulTimaS
  • Laatst online: 23-12-2025

ulTimaS

Mayhaps

De nieuwe software wordt al uitgerold.

edit: ziet er nog wel redelijk buggy uit.

[ Voor 11% gewijzigd door ulTimaS op 07-04-2020 09:13 ]

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 31-12-2025
Caelorum schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 08:50:
[...]
Klopt, al is het wel zo dat op een hogere stand de auto al meer afstand had gehouden en dus minder heftig had hoeven in te grijpen. Of misschien niet de noodrem aan had hoeven te slingeren, maar nog via de 'gewone' afremactie had kunnen doen.
Dat gaat er natuurlijk van uit dat je op autopilot rijdt. Dat was hier ook weer niet het geval.
Het punt is dat het automatisch noodremsysteem ingreep terwijl men zelf volledig in controle was van zijn voertuig en de situatie, en dat dat als nadelig wordt ervaren.

(wederom doe ik hier geen uitspraken of de aangehouden afstand al dan niet gepast was, en of dit al dan niet terecht was, ik zat er niet bij, maar men discussieert hier veel naast de kwestie)
Precies, issue van @fRiEtJeSaTe heeft niets met de afstand van de AP/TACC te maken.

Verwijderd

Caelorum schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 08:50:
[...]

Op stand 1 wacht de auto sowieso veel langer voordat die gaat afremmen. Als die dan moet afremmen in situaties waarbij de voorganger ook ineens fors heeft afgeremd, zal die ook heftiger ingrijpen. (logisch, want je rijdt immers sneller dan op stand 6, want daar was die al aan het afremmen).

Dit heeft alleen weinig, maar wel iets, met de standjes te maken en alles met de collision warning instellingen. Die heeft namelijk ook een stand laat/normaal/vroeg. Weet niet waar die standaard op staat, maar heb hem zelf iig op laat staan en de auto grijpt nooit in. Of misschien doet die dat uiteindelijk wel, maar dan pas nadat ik zelf de noodremactie al heb gedaan.

[...]

maar als je 20kmh rijdt met je voet op de rem heeft dat echt helemaal niks met deze situatie te maken 8)7

Want die afstandhouder staat uit aangezien je de rem aanraakt.

Je hebt helemaal gelijk dat een setting als 2 of 3 soepeler rijdt dat doe ik zelf ook op de snelweg maar in de bebouwde kom praktisch stapvoets terwijl je zelf al aan het remmen bent heeft niks te maken met dit verhaal.

De auto zal op stand 1 lomper remmen om de afstand te houden en soepeler op stand 2 of 3 maar noodstop is noodstop dan gaat de auto gewoon keihard in de ankers en dan maakt het niet veel uit of je 90 of 70 rijdt dat voel je best hard.

In dit geval reed TS 20kmh zonder dit hulpmiddel (want zelf remmen dus gaat het uit) dus waarom de auto onnodig in de ankers ging En wat de instelling was zijn twee vragen.

En die instelling heeft er niks mee van doen.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:01
Verwijderd schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 09:21:
[...]
En die instelling heeft er niks mee van doen.
Dat zeg ik toch ook? Waarom leest iedereen zo lekker makkelijk over de tweede paragraaf heen, zodat ze kunnen lullen in hun eigen straatje?

• ArPi75
JohanB schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 07:33:
Hebben meer mensen dat de auto de hele tijd aan het piepen is sinds 2020.8 als je door smallere straten/ bij gekkere objecten rijdt? Bijv. Hier op de kinkerstraat staan de bushokjes op de trambaan in het midden van de weg. Als je daar gewoon langs rijdt gaat hij bij mij steeds mekkeren en piepen. Lijkt alsof hij alleen nog maar de reuze wegen van de US goed genoeg vindt.
Hier ook, smalle binnenweggetjes met aan de bermkanten een onderbroken streep. Elke keer als je ook maar in de buurt van die streep komt (en dat is eigenlijk altijd) begint de auto te piepen en blauwe lijnen te tonen en soms ook nog stuurcorrecties uit te voeren.
Op dezelfde weg gebeurde dat bij 2020.4.1 en alles daarvoor niet tot heel veel minder. Nu met 2020.8.3 is het simpelweg irritant.

ArPi75 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 09:46:
[...]

Hier ook, smalle binnenweggetjes met aan de bermkanten een onderbroken streep. Elke keer als je ook maar in de buurt van die streep komt (en dat is eigenlijk altijd) begint de auto te piepen en blauwe lijnen te tonen en soms ook nog stuurcorrecties uit te voeren.
Op dezelfde weg gebeurde dat bij 2020.4.1 en alles daarvoor niet tot heel veel minder. Nu met 2020.8.3 is het simpelweg irritant.
Je hebt dan rijstrook overschrijdingspreventie aan staan denk ik? Vind dat sowieso zwaar irritant en niet veel toevoegen. Heb dat dus zelf uit staan.

• E46RC51
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 09-12-2025
fRiEtJeSaTe schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 00:00:

EmBr reageert inderdaad bijzonder heftig. Alle reaguurders die denken te weten dat dat aan instellingen ligt hebben het waarschijnlijk nooit zelf mogen ervaren. De auto detecteert en besluit vol in de ankers te gaan.. Ook al ben je zelf al aan het remmen, het pedaal verdwijnt onder je voet en je zit met je hoofd bijna op je stuur. Allemaal verre van subtiel. Maar goed, je hebt aan de voorkant geen schade. Achterkant is idd afwachten..

• MtC

MtC

E46RC51 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 10:13:
[...]

EmBr reageert inderdaad bijzonder heftig. Alle reaguurders die denken te weten dat dat aan instellingen ligt hebben het waarschijnlijk nooit zelf mogen ervaren. De auto detecteert en besluit vol in de ankers te gaan.. Ook al ben je zelf al aan het remmen, het pedaal verdwijnt onder je voet en je zit met je hoofd bijna op je stuur. Allemaal verre van subtiel. Maar goed, je hebt aan de voorkant geen schade. Achterkant is idd afwachten..
Als je afstand houdt, kom je inderdaad zelden tot nooit emergency braking tegen. Met of zonder TACC/AP: afstand houden. Waarom is dat zo moeilijk?

• ArPi75
E46RC51 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 10:13:
[...]

Ik heb ook wel eens een rode auto voor me in beeld, met name als ik net wat vlotter op een voorligger aankom dan eigenlijk netjes is om het zo maar even te omschrijven.
Echter heb ik nog nooit meer gehad dan rode auto + piepen, nog nooit dat de auto zelf begon te remmen, laat staan een noodstop maakte. Ik weet niet of en hoeveel "vlotter" ik daarvoor moet rijden maar ik heb niet echt de behoeft om dat uit te proberen, dan zou ik mezelf te aso gaan vinden denk ik.

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-01 12:33
Inspired schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 09:57:
[...]

Je hebt dan rijstrook overschrijdingspreventie aan staan denk ik? Vind dat sowieso zwaar irritant en niet veel toevoegen. Heb dat dus zelf uit staan.
Bij staat dat telkens weer aan nadat ik het heb uitgezet. Super iritant.

• thumblex.
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-01 18:19
Ik heb een USB stick aangeschaft om Sentry Mode te gebruiken (SanDisk Extreme Go USB 3.1 128GB Flash Drive). Nu krijg ik af en toe een foutmelding (UI_a080) dat niet alle clips zijn opgeslagen i.v.m te trage schrijfsnelheid van de USB drive.

Mij lijkt dat de stick voldoende schrijfsnelheid heeft. Ik heb hem al aantal keer van poort gewisseld, maar dat baat niet. Formatteren is gedaan op FAT32 via een Mac laptop. Auto zit op 2020.8.3 software.

Tips?

• ArPi75
thumblex. schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 10:49:
Ik heb een USB stick aangeschaft om Sentry Mode te gebruiken (SanDisk Extreme Go USB 3.1 128GB Flash Drive). Nu krijg ik af en toe een foutmelding (UI_a080) dat niet alle clips zijn opgeslagen i.v.m te trage schrijfsnelheid van de USB drive.

Mij lijkt dat de stick voldoende schrijfsnelheid heeft. Ik heb hem al aantal keer van poort gewisseld, maar dat baat niet. Formatteren is gedaan op FAT32 via een Mac laptop. Auto zit op 2020.8.3 software.

Tips?
Eigenlijk maar 1 tip: gebruik een SSD in plaats van een ander medium. Hier een SSD in gebruik en nog niet 1x een melding gehad. Ik heb een drive van 500 GB opgesplitst in 2 FAT32 partities, 1 voor Teslacam en 1 voor muziek, ideaal!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
De oorzaak van mijn hoge phantom drain is bekend. Er stond een navigatie update te wachten en ik heb geen wifi ingesteld op de auto. Omdat ik de navigatie update niet zo boeiend vond had ik er geen moeite ingestoken om te updaten.

Echter....hierdoor ging deze niet slapen en het verbruik ging naar 4-5 kWh per dag tot zelfs 15kWh per dag zonder een km te rijden.

Eenmaal de wifi ingeschakeld wilde de update niet starten.

Helpdesk gaf aan:
- Laadkabel uit auto
- Power off - blijf in de auto zitten anders gaat de auto weer aan
- wacht 5 minuten
- Druk op rempedaal

En jahoor...de update startte. Na de update valt de auto zelfs weer in slaap en is het sluipverbruik weer minimaal.

• mrwolf
  • Niet online
Wolly schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 10:59:
De oorzaak van mijn hoge phantom drain is bekend. Er stond een navigatie update te wachten en ik heb geen wifi ingesteld op de auto. Omdat ik de navigatie update niet zo boeiend vond had ik er geen moeite ingestoken om te updaten.

Echter....hierdoor ging deze niet slapen en het verbruik ging naar 4-5 kWh per dag tot zelfs 15kWh per dag zonder een km te rijden.

Eenmaal de wifi ingeschakeld wilde de update niet starten.

Helpdesk gaf aan:
- Laadkabel uit auto
- Power off - blijf in de auto zitten anders gaat de auto weer aan
- wacht 5 minuten
- Druk op rempedaal

En jahoor...de update startte. Na de update valt de auto zelfs weer in slaap en is het sluipverbruik weer minimaal.
Handig om te weten! Maar hoe doe je een 'power off'? Auto in parkeerstand zetten en dan wachten?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 09:21:
Want die afstandhouder staat uit aangezien je de rem aanraakt.
Autobrake opties gaan toch niet uit als je zelf ook remt? Mag ik hopen?

Stel je remt zacht, hebt niet door dat het opeens stilstaat, dan moet de auto gewoon zelf bijremmen. Anders heb je weinig aan dit soort systemen...

Ik merk dat vooral overstekende fietsers worden genegeerd door door camera's. Nu al diverse malen bijna een fietser op de moterkap gehad, waabij de auto niets doet, niet eens een waarschuwing.

Nadeel van veel in drukke studenten stad rijden. Veel situaties waarbij ik niets van de auto had verwacht, doordat fietsers zich soms uiterst lomp gedragen, maar ook een aantal gevallen die zeer obvious mijn fout waren en waar de auto écht iets had moeten doen. Waarschuwen minimaal, maar liever zelf ingrijpen.

• Count_B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-10-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 08:45:
[...]

Regelmatig, maar het werkt regelmatig ook wel goed.
Irritant en het ziet er echt knullig uit...

Vooral de reactie van mijn vrouw is irritant :+

"Fijn he, zo'n Tesla"
Je telefoon tegen de zijkant houden waar je ook mee open doet met je pasje, dan wordt de auto direct geopend!
Pagina: 1 ... 63 ... 517 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
  • Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
  • Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.

Gerelateerde topics: