EX30 Ultra Twin Performance
Verwijderd
Helaas niet.
Maar hij kan wel opnemen. Zou hij niet automatisch moeten opnemen wanneer het alarm afgaat? Ik kan dat niet zo snel vinden, maar het lijkt me wel heel handig en logisch.
Ik moet nog kijken of er misschien beelden zijn opgenomen.
Ja werkt bij mij wel goed, afgelopen oud en nieuw heel wat meldingen van het alarm ontvangenVerwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 11:31:
Helaas heeft iemand parkeerschade aan mijn auto veroorzaakt (er zit een deukje in, geen briefje achter gelaten, Sentry stond uit). Ik heb de notificaties voor 'car alarm' aanstaan, maar geen notificatie ontvangen. Ik heb ook nooit eerder een notificatie van het alarm gekregen. Werkt het bij jullie wel?
Bij een deukje gaat er geen alarm af.Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 11:31:
Helaas heeft iemand parkeerschade aan mijn auto veroorzaakt (er zit een deukje in, geen briefje achter gelaten, Sentry stond uit). Ik heb de notificaties voor 'car alarm' aanstaan, maar geen notificatie ontvangen. Ik heb ook nooit eerder een notificatie van het alarm gekregen. Werkt het bij jullie wel?
Eerder bij erg veel lawaai of echt schade.
Heb 1x alarm gehad toen de buurman met de garagepoort open ineens begon op zijn elektronische basgitaar begon te rammen. Hij was snel gestopt nadat het alarm afging
@Verwijderd Heb je notificaties voor je alarm wel aanstaan in de app?
Verwijderd
Ja, die staan aan.mooste schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 13:12:
Of er zit een vlieg binnen. Dat gaat het alarm ook snel af.
@Verwijderd Heb je notificaties voor je alarm wel aanstaan in de app?
[ Voor 90% gewijzigd door Outerspace op 31-03-2020 17:20 ]
Audi Q4 e-tron 45 Quattro, 10.600 Wp PV, water-water warmtepomp, gasloos, dynamisch energiecontract, 32 kWh thuisaccu
[ Voor 94% gewijzigd door Outerspace op 31-03-2020 17:20 ]
Ik had hem ook. Kwam van 2020.4.1. Ik zag in de release notes niets over de bluetooth verbeteringen. Dacht dat dat ook onderdeel was.hdu schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 07:43:
Vanmorgen de melding dat software update klaar staat.
Zojuist geïnstalleerd.
Versie 2020.8.3
Dat klopt niet. de auto heeft een alarm die afzonderlijk is van sentry mode. Zou ook raar zijn als dat waar was.Divak schreef op woensdag 1 april 2020 @ 09:32:
Alarm gaat zover ik weet alleen af als de sentry mode aan staat. Mijn achterbumper is door een collega behoorlijk geramd, auto heeft een opdonder gehad en ca. 10-15cm verplaatst. Maar geen alarm.
Dan is het eerder raar dat er niets gebeurt met het alarm als de auto gewoon geramd wordt.mooste schreef op woensdag 1 april 2020 @ 09:36:
Dat klopt niet. de auto heeft een alarm die afzonderlijk is van sentry mode. Zou ook raar zijn als dat waar was.
Dat is helemaal waar. Maar een alarm blijft niet oneindig loeien hé. En push notificaties voor het alarm moet aanstaan in de app.Divak schreef op woensdag 1 april 2020 @ 09:38:
[...]
Dan is het eerder raar dat er niets gebeurt met het alarm als de auto gewoon geramd wordt.
Maandje geleden kreeg ik nog een alarm bericht. Bleek een vlieg te zijn. dacht dat het daar nog te koud voor was maar ja, het gebeurde.
Hier nu aan het installeren. Ik hoop dat die de wegen weet wat beter herkent en niet om de haverklap in de polder een stuurcorrectie doet als je een tegenligger wilt ontwijken of soms als je gewoon op de weg blijft rijden.hdu schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 07:43:
Vanmorgen de melding dat software update klaar staat.
Zojuist geïnstalleerd.
Versie 2020.8.3
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Dan zou ik even wachten met installeren, 2020.8 lijkt hier nog slechter in, zie ook alle bovenstaande berichtencarpebios schreef op woensdag 1 april 2020 @ 09:52:
[...]
Hier nu aan het installeren. Ik hoop dat die de wegen weet wat beter herkent en niet om de haverklap in de polder een stuurcorrectie doet als je een tegenligger wilt ontwijken of soms als je gewoon op de weg blijft rijden.
[ Voor 5% gewijzigd door JohanB op 01-04-2020 10:10 ]
Klopt, maar ik stond er vlak bij, niets gemerkt.mooste schreef op woensdag 1 april 2020 @ 09:42:
[...]
Dat is helemaal waar. Maar een alarm blijft niet oneindig loeien hé. En push notificaties voor het alarm moet aanstaan in de app.
Die 10-15cm neem ik terug, dat was iets meer
Bonus gif:

Als het alarm hier niet van gaan loeien....
Gisteren weer veel connectivity issues met Spotify sinds 2020.8.2. Niemand anders issues met streaming sinds deze release?
[ Voor 15% gewijzigd door Inspired op 01-04-2020 10:15 ]
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Ik woon in een dorp vlakbij een openbare paal, eens in de paar dagen plug ik mijn M3 erin om hem weer op te laden, als hij vol is haal ik hem 's avonds/overdag netjes eraf. Ik zie de M3 P3+ ernaast eigenlijk altijd ingeplugd staan.
Is het wenselijk om de auto altijd ingeplugd te laten daar als ik hem niet gebruik? Naast het feit dat het niet netjes is om te gaan laadpaalkleven zijn wij de enigen daar die de oplaadpunten gebruiken. Een eigen laadpaal is nog niet aan de orde, ik huur een woning en ivm de crisis hebben ze mijn 'laadpaalproject' even op een laag pitje gezet.
Waar ik oplaad: het is een Allego paal, ik gebruik een Shell NewMotion pas. Is er ook een soort boetetarief als je te lang aan een openbare laadpaal staat? (Ik woon in de gemeente Hoeksche Waard, als context.)
Naast het feit dat je gewoon 'doorbetaalt' als je aan de paal geplugd blijft lijkt het me bijna raar dat er na een bepaald aantal uren geen extra kosten zijn (behalve dan die extra paar centjes voor een kWh).
SR+ | White | Black | Aero > Bestelling LM: 31/01, Tesla: 03/02 | RN: 18/02 | VIN: 06/03 | Levering: 13/03
Verwijderd
Ja, zie de manual.
"Tesla adviseert met klem om de Model 3 op het laadstation aangesloten te laten als de auto niet gebruikt wordt. Zo blijft de batterij in topconditie."
Ik weet niet wat de beste % batterij is, maar ik lees her en der 50-80%. Waarvan dichterbij de 80% beter zou zijn?
Ik weet niet wat het boetetarief is, maar ik zou het persoonlijk niet doen aan een openbare laadpaal.
[ Voor 3% gewijzigd door Inspired op 01-04-2020 10:30 ]
Als dat waar is, dan is een Model 3 anders dan de Model S of Model X. Ik krijg namelijk zeer zeker wel een pushnotificatie bij het 'normale' alarm.Inspired schreef op woensdag 1 april 2020 @ 10:15:
[...]
Standaard alarm geeft ook geen pushbericht.
[...]
De Model S en X hebben bij het 'normale' alarm ook intrusion en tilt sensoren, en zouden zeker bij bovengenoemde actie (erg naar, succes met de afwikkeling btw) af moeten gaan. Zo ver ik begreep ontbreekt dat bij de Model 3.
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Of ik heb het uit staan..RomeoJ schreef op woensdag 1 april 2020 @ 10:31:
[...]
Als dat waar is, dan is een Model 3 anders dan de Model S of Model X. Ik krijg namelijk zeer zeker wel een pushnotificatie bij het 'normale' alarm.
De Model S en X hebben bij het 'normale' alarm ook intrusion en tilt sensoren, en zouden zeker bij bovengenoemde actie (erg naar, succes met de afwikkeling btw) af moeten gaan. Zo ver ik begreep ontbreekt dat bij de Model 3.
[ Voor 6% gewijzigd door Inspired op 01-04-2020 10:40 ]
Zojuist gebeld door Tesla. Leaseplan heeft de auto op 9 maart besteld en er is nog geen VIN nummer beschikbaar, wat erop duidt (aldus de medewerkster) dat het geen voorraad model zal worden maar een nieuwe productie. Huidige lease verloopt1 juni 2020 en ze verwachten die te halen qua levertijd.Inspired schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 11:37:
[...]
Doen wel meer LMs tegenwoordig. Denk niet dat er verder een relatie met de aflevering van de auto is. Ze sturen gewoon de matten op na de bestelling.
Ter info.
Gezien de nieuwe regels bij Leaseplan zal je dan na 1 september geleverd krijgen? Of wat zeggen ze hier over?dedominee schreef op woensdag 1 april 2020 @ 14:35:
[...]
Zojuist gebeld door Tesla. Leaseplan heeft de auto op 9 maart besteld en er is nog geen VIN nummer beschikbaar, wat erop duidt (aldus de medewerkster) dat het geen voorraad model zal worden maar een nieuwe productie. Huidige lease verloopt1 juni 2020 en ze verwachten die te halen qua levertijd.
Ter info.
We hebben hem nog maar 2 weken en mogen nu amper rijden (tenzij voor dringende gevallen - BE) Dus heb ik nog maar weinig ervaring met die sleutel-toestanden
Situatie: de smartphone is ingesteld als sleutel, bluetooth staat aan, soms lukt het perfect, om als je nadert de wagen te openen, maar er zijn ook al gevallen geweest, dat ik aan de deurhendel trok en de deur niet opent, ook al heb ik de smartphone bij. Op het scherm van de M3 komt dan de melding, dat ik deze moet openen met de sleutelkaart. Ook starten daarna wil niet, tot ik opnieuw die sleutelkaart in de middenconsole leg.
Wat doe ik mis?
1e keer ging die pas na een hele tijd slapenbottom line schreef op maandag 30 maart 2020 @ 18:49:
[...]
Ahzooo.
Hang er eens een lege powerbank aan vanavond en laat het ons morgen weten?
2e keer sliep die erg snel.
Beide keren stopte het opladen van de powerbank
[ Voor 3% gewijzigd door wootahH op 01-04-2020 15:48 ]
Ik moet soms even op de hendel van verschillende deuren drukken. Maar dit lijkt een ander probleem. Heb je de telefoon al een keer opnieuw opgestart?Houseofdreams schreef op woensdag 1 april 2020 @ 15:01:
Even een vraagje ivm het gebruik van de smartphone als "sleutel" van de auto..
We hebben hem nog maar 2 weken en mogen nu amper rijden (tenzij voor dringende gevallen - BE) Dus heb ik nog maar weinig ervaring met die sleutel-toestanden
Situatie: de smartphone is ingesteld als sleutel, bluetooth staat aan, soms lukt het perfect, om als je nadert de wagen te openen, maar er zijn ook al gevallen geweest, dat ik aan de deurhendel trok en de deur niet opent, ook al heb ik de smartphone bij. Op het scherm van de M3 komt dan de melding, dat ik deze moet openen met de sleutelkaart. Ook starten daarna wil niet, tot ik opnieuw die sleutelkaart in de middenconsole leg.
Wat doe ik mis?
Verwijderd
Ik heb een iPhone 8 en het is "hit or miss" met de telefoon als sleutel. Uit slaapstand is altijd drama. Maar soms zit het mee, soms zit het tegen. Is voor mij geen touw aan vast te knopen.Houseofdreams schreef op woensdag 1 april 2020 @ 15:01:
Wat doe ik mis?
Nee, aan een openbare paal laten staan is zeker niet de bedoeling. Ik haal hem ook altijd weg zodra hij vol is zodat iemand anders kan laden. Als beide plekken (we hebben 2 plekken hier) bezet zijn, en ik heb geen lange rit de volgende dag leg ik zelfs een briefje met mijn gegevens op het dashboard zodat mensen mij een berichtje kunnen sturen dat ik wellicht eerder plaats kan maken. Wij hebben bij ons ook van die grapjurken welke de auto om 14u inpluggen en de volgende dag de auto in de avond pas weghalen. Of het hele weekend laten staan. Dat is gewoonweg aso, er zijn meer mensen die gebruik willen maken van die openbare paal. Schroom je niet om die andere persoon er op aan te spreken als je hem ziet. Het is niet 1 keer voorgekomen dat ik mijn auto 700 meter verder moet opladen omdat iemand zijn/haar auto gewoon laat hangen, maar het gebeurt hier regelmatig, juist door die laadpaalklevers.aerialqueen schreef op woensdag 1 april 2020 @ 10:20:
Hi luitjes, ik heb een vraag over openbaar laden.
Ik woon in een dorp vlakbij een openbare paal, eens in de paar dagen plug ik mijn M3 erin om hem weer op te laden, als hij vol is haal ik hem 's avonds/overdag netjes eraf. Ik zie de M3 P3+ ernaast eigenlijk altijd ingeplugd staan.
Is het wenselijk om de auto altijd ingeplugd te laten daar als ik hem niet gebruik? Naast het feit dat het niet netjes is om te gaan laadpaalkleven zijn wij de enigen daar die de oplaadpunten gebruiken. Een eigen laadpaal is nog niet aan de orde, ik huur een woning en ivm de crisis hebben ze mijn 'laadpaalproject' even op een laag pitje gezet.
Waar ik oplaad: het is een Allego paal, ik gebruik een Shell NewMotion pas. Is er ook een soort boetetarief als je te lang aan een openbare laadpaal staat? (Ik woon in de gemeente Hoeksche Waard, als context.)
Naast het feit dat je gewoon 'doorbetaalt' als je aan de paal geplugd blijft lijkt het me bijna raar dat er na een bepaald aantal uren geen extra kosten zijn (behalve dan die extra paar centjes voor een kWh).
Voor zover mij bekend zijn bij de openbare Allego palen (jammer genoeg) geen boetes voor het laten hangen. Bij de Tesla Supercharger kan het een duur grapje worden (en terecht) om hem te laten hangen.
Skoda Enyaq 80, Tesla M3 LR
Ik heb ook een iPhone 8 en ik heb misschien eens in de 2-3 weken dat ik de handgreep een seconde vast moet houden en dat hij dan pas open gaat. Verder doet hij het altijd.Verwijderd schreef op woensdag 1 april 2020 @ 15:12:
[...]
Ik heb een iPhone 8 en het is "hit or miss" met de telefoon als sleutel. Uit slaapstand is altijd drama. Maar soms zit het mee, soms zit het tegen. Is voor mij geen touw aan vast te knopen.
Ik gok dat het helpt dat ik (vrijwel) altijd de auto laat voorverwarmen en hij dus al recent wakker is gemaakt.
Het is, zeker in combinatie met de Siri Shortcuts, erg makkelijk om even een widget aan te klikken of tegen mn horloge te babbelen.
Als ik die shortcuts niet had gehad zou ik denk ik vaker in een koude auto stappen. Het wachten in de app tot de auto wakker is, is erg irritant. Ook via de app het laden stoppen en dan de laadpoort ontgrendelen is onhandig, die knoppen verspringen precies als hij wakker wordt
Even een knopje op je telefoon indrukken zodat het scherm aan gaat (je hoeft hem niet te unlocken). Op dat moment komt je telefoon uit de "slaap" stand en gaat de auto open.Houseofdreams schreef op woensdag 1 april 2020 @ 15:01:
Wat doe ik mis?
Voordeel voor mij:
- FSD gratis
Nadeel voor mij:
- Wit interieur terwijl ik zwart eigenijk stiekem mooier vind
- Er hebben al mensen in en uitgestapt, de bestuurdersstoel is heel licht verkleurd door spijkerbroeken
De auto is nog niet gekoppeld aan m'n Tesla-account, dus geen mogelijkheid om te superchargen of de app te gebruiken. Kreeg hem overigens uitgeleverd met alle banden op 2 bar en met software versie 10.0.0; die is vanmiddag geüpdate naar 10.4.1.. Terwijl ik ook 10.12.1 al gemeld heb zien worden; loop ik nog wel een stukje achter.
FSD doet nog niet helemaal wat ik wil: zelf inhalen zit er niet in bijvoorbeeld. Maar dat zal nog wel komen.
Toevoeging:
Had een hele poos terug de Jeda charging pad gezien en laatst dat ze nu ook een hub hebben. De prijzen vond ik echter best wel een beetje pijn doen, dus ben ik voor Taptes gegaan. Twijfel nu alleen nog of ik een Roadie zal aanschaffen.
Vorige week besteld, deze week geleverd, voorraad is wat dat betreft wel geweldig hoor!
[ Voor 17% gewijzigd door Floor-is op 01-04-2020 17:59 ]
Bericht hierboven
Dit verkleuring op de stoel heb ik ook en ik vraag me af of het echt van de spijkerbroek komt; het is er met de middelen die ik geprobeerd heb niet uitgekomen en ik heb nog niet met nieuwe spijkerbroeken in de auto gezeten. Die verkleuring zag ik al in de eerste week en was er mogelijk al voor aflevering, maar dat is me toen niet opgevallen.[b]Floor-is schreef op woensdag 1 april 2020 @ 17:25
Nadeel voor mij:
- Er hebben al mensen in en uitgestapt, de bestuurdersstoel is heel licht verkleurd door spijkerbroeken
De auto is nog niet gekoppeld aan m'n Tesla-account, dus geen mogelijkheid om te superchargen of de app te gebruiken. Kreeg hem overigens uitgeleverd met alle banden op 2 bar en met software versie 10.0.0; die is vanmiddag geüpdate naar 10.4.1.. Terwijl ik ook 10.12.1 al gemeld heb zien worden; loop ik nog wel een stukje achter.
Ik heb weken moeten wachten voordat mijn auto aan mijn account gekoppeld werd, gedurende die tijd kon ik wel gewoon superchargen. Die laadsessies zie ik echter nergens terug. Wie of die betaald is mij een raadsel.
Firmware 2020.12.x is volgens mij alleen voor de USA, in NL wordt 2020.8.x nu uitgerold.
Audi Q4 e-tron 45 Quattro, 10.600 Wp PV, water-water warmtepomp, gasloos, dynamisch energiecontract, 32 kWh thuisaccu
Schijnt met Chemical Guys Leather Cleaner goed te gaan, maar ik heb het niet echt geprobeerd nogArPi75 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 18:17:
[...]
Dit verkleuring op de stoel heb ik ook en ik vraag me af of het echt van de spijkerbroek komt; het is er met de middelen die ik geprobeerd heb niet uitgekomen en ik heb nog niet met nieuwe spijkerbroeken in de auto gezeten. Die verkleuring zag ik al in de eerste week en was er mogelijk al voor aflevering, maar dat is me toen niet opgevallen.
Ik heb weken moeten wachten voordat mijn auto aan mijn account gekoppeld werd, gedurende die tijd kon ik wel gewoon superchargen. Die laadsessies zie ik echter nergens terug. Wie of die betaald is mij een raadsel.
Firmware 2020.12.x is volgens mij alleen voor de USA, in NL wordt 2020.8.x nu uitgerold.
Bericht hierboven
Been there, done that. leather cleaner werkt niet en ook met APC lukt het niet (tot 1:5 geprobeerd, sterker durf ik niet aan).Floor-is schreef op woensdag 1 april 2020 @ 18:19:
[...]
Schijnt met Chemical Guys Leather Cleaner goed te gaan, maar ik heb het niet echt geprobeerd nog
Groene zeep geprobeerd, werkte ook niet. Het enige dat ik naast nog sterkere APC niet aandurf is alcohol... Ik heb hier nog 70% ethylalcohol staan waarmee we in het verleden 2 dagen na het voorval permanent marker uit een stoffen bankstel hebben gekregen (ingetrokken vanuit een marker die in de broekzak zat en waar de dop vanaf was gegaan).
Ik ben te bang dat met deze goedjes ook het wit van de bekleding een andere kleur wit gaat krijgen.
[ Voor 17% gewijzigd door Floor-is op 01-04-2020 18:26 ]
Bericht hierboven
Site maakt niet uit. Berijdersaccount heeft de auto niet zichtbaar op de website dus dat is met lease normaal.amokjeeh schreef op woensdag 1 april 2020 @ 18:59:
Hier ook gister SR+ opgehaald. Ik heb wel toegang via de app, maar zie de auto niet terug in het account als ik via de site inlog (auto via ALD). Enig idee hoe ik dat het beste kan aanpakken of is het totaal niet relevant dat daar geen gekoppelde auto staat?
27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition
Ik zie inderdaad ook niets als ik inlog op tesla.com. Auto op 18 maart laten ophalen. Het enige wat ik op tesla.com doe ik de facturen van het super-chargen downloaden om te declareren bij de werkgever. Heb helaas nog geen laadpaal omdat de levering van de auto zo snel ging...dus moet toch afentoe bijladen.amokjeeh schreef op woensdag 1 april 2020 @ 18:59:
Hier ook gister SR+ opgehaald. Ik heb wel toegang via de app, maar zie de auto niet terug in het account als ik via de site inlog (auto via ALD). Enig idee hoe ik dat het beste kan aanpakken of is het totaal niet relevant dat daar geen gekoppelde auto staat?
Wat zijn volgens jullie de top 3 dingen die ik moet doen voor een nog beter ervaring?
niet teveel lezen en gewoon genietendesimal90 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 09:06:
Sinds gister ook mijn M3 SR+. Echt een top auto. Het is allemaal wel even wennen maar dat komt vanzelf. Binnenkort wordt ook een paal geplaatst dus dan ben ik helemaal set. Ik ben een beetje door het forum heen gegaan om wat tips & tricks te vinden, maar niet een goede verzameling kunnen vinden.
Wat zijn volgens jullie de top 3 dingen die ik moet doen voor een nog beter ervaring?
Top, goede info, waar zie je facturen? Ik zie deze niet terugkomen, heb nu 1x geladen ná de ophaaldag.Da_Vinz schreef op donderdag 2 april 2020 @ 07:23:
[...]
Ik zie inderdaad ook niets als ik inlog op tesla.com. Auto op 18 maart laten ophalen. Het enige wat ik op tesla.com doe ik de facturen van het super-chargen downloaden om te declareren bij de werkgever. Heb helaas nog geen laadpaal omdat de levering van de auto zo snel ging...dus moet toch afentoe bijladen.
Ze zeggen dat eerste dag gratis is. Maar ik had eerste 3 dagen bij een supercharger geladen en nooit de facturen gezien_PM schreef op donderdag 2 april 2020 @ 09:14:
[...]
Top, goede info, waar zie je facturen? Ik zie deze niet terugkomen, heb nu 1x geladen ná de ophaaldag.
Model 3
De sessie op dag 1 van afleveren komt hier overigens niet bij te staan. Wel sessies tegen nul EUR als je referral tegoed hebt.
[ Voor 37% gewijzigd door Inspired op 02-04-2020 10:21 ]
Rij een LR dus Premium connectifity zit er gewoon op
Heb in het verleden wel wat issue gehad met de browser ja, maar ik gebruik het eigenlijk niet meer. Heb wel issues met streaming van Spotify sinds 2020.8.x. Dat vind ik vervelender. Die browser is sowieso traag en niet echt nuttig IMHO.RF1000 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 11:04:
Hebben er meer last van een slecht (niet...) werkende webbrowser in de auto? Spotify, youtube werkt allemaal prima via LTE maar de browser lijkt domweg pagina's zoals nu.nl en nos.nl niet meer te laden. Vorige maand werkte het nog wel maar sinds een weekje zie je het grijze balkje wel laden maar het scherm blijft wit. Update naar 2020.8.3 heeft geen verschil uitgemaakt.
Rij een LR dus Premium connectifity zit er gewoon op
Deze link toont bij mij de 'geschiedenis'. Tot op heden 3x bij de super charger geladen en via deze URL zie ik de details van de laadsessies's en kan ik de facturen die daarbij horen downloaden.Inspired schreef op donderdag 2 april 2020 @ 10:20:
Deze link is ook niet te benaderen bij jullie dan? https://www.tesla.com/nl_NL/teslaaccount/payment-history
De sessie op dag 1 van afleveren komt hier overigens niet bij te staan. Wel sessies tegen nul EUR als je referral tegoed hebt.
Verder nog wel 1 vreemd dingetje. Als ik op de navigatie het 'bliksem icoontje' aanklik, worden oplaadpunten zichtbaar op de kaart via een pin. Ook komt er een lijst van oplaadpunten te voorschijn. Bovenaan staat Super Charger Duiven omdat deze met 27km het dichtst bij zou zijn. Echter als ik daarop klik en er heen wil navigeren is de afstand ineens 56 km (die laatste afstand klopt). Hoe komt de Tesla aan die 27 km ? Want ik zou het wel handig vinden dat ik op ieder moment kan zien welke super charger daadwerkelijk het dichts bij is...
Hemelsbreed wellicht? Niet echt nuttig ofzo maar dat is het enige wat ik kan bedenken.Da_Vinz schreef op donderdag 2 april 2020 @ 11:19:
[...]
Deze link toont bij mij de 'geschiedenis'. Tot op heden 3x bij de super charger geladen en via deze URL zie ik de details van de laadsessies's en kan ik de facturen die daarbij horen downloaden.
Verder nog wel 1 vreemd dingetje. Als ik op de navigatie het 'bliksem icoontje' aanklik, worden oplaadpunten zichtbaar op de kaart via een pin. Ook komt er een lijst van oplaadpunten te voorschijn. Bovenaan staat Super Charger Duiven omdat deze met 27km het dichtst bij zou zijn. Echter als ik daarop klik en er heen wil navigeren is de afstand ineens 56 km (die laatste afstand klopt). Hoe komt de Tesla aan die 27 km ? Want ik zou het wel handig vinden dat ik op ieder moment kan zien welke super charger daadwerkelijk het dichts bij is...
Pfff... ik denk dat je gelijk hebt. Net even 'nagemeten' via google maps, kom ik idd op 27,21 km uit...Inspired schreef op donderdag 2 april 2020 @ 11:21:
[...]
Hemelsbreed wellicht? Niet echt nuttig ofzo maar dat is het enige wat ik kan bedenken.
Ik zal de andere punten ook nog eens controleren.
Maar idd niet echt nuttig, jammer... Nu moet ik zelf maar kijken welke het dichts bij is (rekening houdend met wegen) en deze SC kiezen...
Update: hier is inderdaad te lezen dat de afstand is 'as the crow flies'
https://forums.tesla.com/forum/forums/conflicting-distances-supercharger
[ Voor 18% gewijzigd door Da_Vinz op 02-04-2020 11:30 ]
Hahaha, goed om te weten! Dat is wel erg knullig!Da_Vinz schreef op donderdag 2 april 2020 @ 11:26:
[...]
Pfff... ik denk dat je gelijk hebt. Net even 'nagemeten' via google maps, kom ik idd op 27,21 km uit...
Ik zal de andere punten ook nog eens controleren.
Maar idd niet echt nuttig, jammer... Nu moet ik zelf maar kijken welke het dichts bij is (rekening houdend met wegen) en deze SC kiezen...
Update: hier is inderdaad te lezen dat de afstand is 'as the crow flies'
https://forums.tesla.com/forum/forums/conflicting-distances-supercharger
Zeker als je een beetje richting het einde van je bereik komt is het wel handig om te weten of een SuC haalbaar is of niet...
Op enkele specifieke uitzonderingen na, is een SuC die in vogelvlucht dichterbij is dan een andere natuurlijk ook via de weg de dichtstbijzijnde, daar is dus al geen probleem.Smobbo schreef op donderdag 2 april 2020 @ 12:33:
[...]
Hahaha, goed om te weten! Dat is wel erg knullig!
Zeker als je een beetje richting het einde van je bereik komt is het wel handig om te weten of een SuC haalbaar is of niet...
Het zou inderdaad theoretisch kunnen dat je een SuC net wel of net niet haalt afhankelijk van de afstand via de weg of in vogelvlucht, maar ook daar helpt je auto je door tijdig aan te geven dat je trager moet gaan rijden om de SuC te halen.
--handige links mogen niet van de mods--
Daarmee geef je een oplossing voor een probleem dat er niet had hoeven zijnMtC schreef op donderdag 2 april 2020 @ 13:21:
[...]
Op enkele specifieke uitzonderingen na, is een SuC die in vogelvlucht dichterbij is dan een andere natuurlijk ook via de weg de dichtstbijzijnde, daar is dus al geen probleem.
Het zou inderdaad theoretisch kunnen dat je een SuC net wel of net niet haalt afhankelijk van de afstand via de weg of in vogelvlucht, maar ook daar helpt je auto je door tijdig aan te geven dat je trager moet gaan rijden om de SuC te halen.
Of je maakt een probleem waar er geen is ;-)Smobbo schreef op donderdag 2 april 2020 @ 13:22:
[...]
Daarmee geef je een oplossing voor een probleem dat er niet had hoeven zijn.
Als je navigatie gebruikt geeft hij netjes aan waar je moet gaan laden. Het probleem dat jij beschrijft, bestaat alleen als je ergens at random gaat rijden met een at random lading.
--handige links mogen niet van de mods--
Hercalculeert de navigatie als je een bestemming hebt ingegeven die je niet zonder laden kunt bereiken? Of als je tijdens de rit door omstandigheden meer verbruikt dan de auto had verwacht?MtC schreef op donderdag 2 april 2020 @ 13:56:
[...]
Of je maakt een probleem waar er geen is ;-)
Als je navigatie gebruikt geeft hij netjes aan waar je moet gaan laden. Het probleem dat jij beschrijft, bestaat alleen als je ergens at random gaat rijden met een at random lading.
Of moet je dan me de hand de dichtsbijzijnde gaan zoeken en daar zelf naartoe navigeren? Want dan kun je dus voor verrassingen komen te staan. "27 km"...navigeer..."56 km". Oeps. En dan blijkt die van hemelsbreed 40 km dichterbij te zijn.
Of werkt het zo niet?
Signatures zijn voor boomers.
Deze pagina kan ik wel benaderen, maar is leeg... Vanavond maar eens even naar de supercharger rijden, kijken of er dan wel iets in komt te staan.Inspired schreef op donderdag 2 april 2020 @ 10:20:
Deze link is ook niet te benaderen bij jullie dan? https://www.tesla.com/nl_NL/teslaaccount/payment-history
Mogelijk is deze pagina ook niet bereikbaar als je geen sessies hebt staan? Ik kan namelijk als ik gewoon inlog deze pagina niet vinden, alleen door direct jouw link te gebruiken
[ Voor 15% gewijzigd door _PM op 02-04-2020 14:31 ]
JaMaasluip schreef op donderdag 2 april 2020 @ 14:28:
[...]
Hercalculeert de navigatie als je een bestemming hebt ingegeven die je niet zonder laden kunt bereiken? Of als je tijdens de rit door omstandigheden meer verbruikt dan de auto had verwacht?
Of moet je dan me de hand de dichtsbijzijnde gaan zoeken en daar zelf naartoe navigeren? Want dan kun je dus voor verrassingen komen te staan. "27 km"...navigeer..."56 km". Oeps. En dan blijkt die van hemelsbreed 40 km dichterbij te zijn.
Of werkt het zo niet?
Ja
Nee
Dus in dat opzicht heeft @MtC natuurlijk gelijk. Het verbaasde me alleen dat ze dit zo, in mijn ogen, knullig geregeld hebben.
Ik zeg niet dat dit de reden is, maar het zou (een) reden kunnen zijn..
[ Voor 7% gewijzigd door BramT op 02-04-2020 15:23 ]
You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack
Ik ben het van Superchargers juist andersom gewend
Krijg de grafiek niet netter met 11kW>7kW maar de zie de rode lijn ter referentie.
@Caelorum Tijden staan in grafiekje van m'n ninja-edit, ik ken die pilot inderdaad maar dat is toch niet al rond 14.30? Dit is in Arnhem.
[ Voor 32% gewijzigd door MacorgaZ op 02-04-2020 17:10 ]
Bambu Lab P1S Combo
*edit*
zie je plaatje nu. Kan natuurlijk ook een foutieve paal zijn. Zo gaf laatst een paal bij mij niet eens meer iets. Ging na 5s telkens in storing. Kabel kreeg ik ook niet terug. Toen de andere auto weg was deed die het prima. En een dag later met een andere auto ook. Leek wel alsof die niet genoeg kon leveren aan de auto (onder de 5A?).
[ Voor 42% gewijzigd door Caelorum op 02-04-2020 17:11 ]
Als ik straks weer moet laden probeer ik wel een andere laadpaal, weet niet waar het nu mis gaat.
Bambu Lab P1S Combo
Vandaag weer eens op de snelweg geweest en dit werkt. Als je hem op 111 km/h zet, gaat de CC niet verder dan 101 km/h. Niet ideaal, maar voor nu wel een optie om niet telkens terug te hoeven in snelheid als je op een oorspronkelijke 130/120 km/h weg rijdt.marcel h schreef op maandag 30 maart 2020 @ 19:40:
[...]
Is het dan een optie om de speedlimit op 110 km/h te zetten. Als dan de CC niet verder gaat dan 100 heb je toch precies* wat je wil?
*nouja, liefst natuurlijk dat de juiste snelheid wordt aangepast op de kaarten...
Ik ervaar EXACT hetzelfde, vooral als je wat sportievere lijnen rijdt wordt je constant lastiggevallen met meldingen erg irritant. Het is niet alleen bij boerenland weggetjes.Taro schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 20:36:
Ik heb sinds de meest recente update erg veel problemen met het automatisch corrigeren als je van de weg dreigt te raken. Als de zon wat lager staat dan grijpt de auto sowieso extra snel en vaak in. En bochten op wegen die ik vroeger als Max Verstappen kon nemen zorgen nu vaak voor warnings in het scherm dat er een stuurcorrectie is uitgevoerd met bijbehorend geluid en stuurcorrectie. Ik ga daarbij inderdaad wel iets over de witte lijn heen, maar daarnaast is minimaal nog 50 cm ruimte en dat doe ik al jaren, het is bewust.
Vorige week zondag reden we op een boerenweggetje zonder belijning (zowel midden als aan de rand), ik reed in het midden van de weg, ondergaande zon en de auto greep ineens in zonder dat het nodig was. Mijn vertrouwen is hierdoor wel minder geworden.
De optie voor automatisch corrigeren kan je per rit uitzetten, maar niet permanent.
Iemand hetzelfde probleem?
Verbruik loopt overigens drastisch terug. Het verbaast mij overigens hoe zuinig de SR+ is ten opzichten van de veel kleinere en minder krachtige Citigo-E.
We moesten laatst met twee auto's naar dezelfde locatie. De SR+ was over hetzelfde traject met dezelfde snelheid 0.3kwh/100km zuiniger dan de Citigo-E
Ik merk wel dat ik de Citigo voor de korte stadsritjes sneller pak dan de 3, verdomt makkelijk karretje voor de korte afstanden en met parkeren.
[ Voor 16% gewijzigd door revolution-nl op 02-04-2020 18:06 ]
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
Ik krijg de melding dat er een update beschikbaar is, en dat ik moet verbinden via WIFI. Dat ben ik dus vandaag al de hele dag aan het proberen, maar niks lukt.
- Al 2 verschillende routers / AP's geprobeerd.
- Router factory reset, met zo eenvoudig mogelijk SSID + wachtwoord (geen speciale tekens)
- AP al op meerdere kanalen gezet
- AP staat op letterlijk 2m van de M3 af, dus perfect signaal
Als ik dan in de M3 de verbinding wil maken (SSID = TeslaWifi) dan krijg ik het volgende:

Wat ik dan ook nog eens geprobeerd heb, is om met mijn smartphone een hotspot te maken, ook weer een simpel SSID & wachtwoord en dat werkt dan wel
Ik kan onmogelijk altijd voor een update mijn data abbo gaan gebruiken, zal snel leeg zijn...
Iemand een idee? Zoeken op die foutmelding levert weinig op
- Taro
- Registratie: September 2000
- Niet online
Hernoem daarna voor de zekerheid even je SSID en probeer het opnieuw.
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV
Huidig AP dat nu als test staat, kan alleen 2.4, staat nu met de laatste reset op kanaal 1, wel nog steeds hetzelfde SSID, zou dat na het wijzigen zoveel verschil maken? Wil het gerust proberen hoor, ten einde raad...Taro schreef op donderdag 2 april 2020 @ 18:05:
@Houseofdreams Ook 2.4 GHz ipv 5 GHz geprobeerd? En kanaal 1?
Hernoem daarna voor de zekerheid even je SSID en probeer het opnieuw.
En het is niet dat je even "naar de plaatselijke garage" kan bellen of zo
- Taro
- Registratie: September 2000
- Niet online
Nee, maar dan weet je zeker dat username, wachtwoord, etc. niet uit een cache komen maar kan je ze opnieuw invoeren.Houseofdreams schreef op donderdag 2 april 2020 @ 18:07:
[...]
Huidig AP dat nu als test staat, kan alleen 2.4, staat nu met de laatste reset op kanaal 1, wel nog steeds hetzelfde SSID, zou dat na het wijzigen zoveel verschil maken?
En als je verbinding maakt met dat AP via bijv. je telefoon of laptop, kan je daarmee dan wel op internet?
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV
Inmiddels per e-mail van onze accountmanager bij Leaseplan begrepen dat mijn auto inderdaad niet voor september geleverd gaat worden. Geen enkele auto, aldus de accountmanager.Tarz schreef op woensdag 1 april 2020 @ 14:50:
[...]
Gezien de nieuwe regels bij Leaseplan zal je dan na 1 september geleverd krijgen? Of wat zeggen ze hier over?
Teleurstellend.
Net hernoemd, getest, nog steeds niks...Taro schreef op donderdag 2 april 2020 @ 18:09:
[...]
Nee, maar dan weet je zeker dat username, wachtwoord, etc. niet uit een cache komen maar kan je ze opnieuw invoeren.
En als je verbinding maakt met dat AP via bijv. je telefoon of laptop, kan je daarmee dan wel op internet?
Edit: net even gekeken op welk kanaal de iphone uitzend (6), dat dan even geselecteerd, SSID opnieuw hernoemd, maar nog steeds niks...
Vind ik dus wel spijtig van zo'n duur speelgoed
[ Voor 19% gewijzigd door Houseofdreams op 02-04-2020 18:18 ]
En als je het SSID niet via het zoekscherm toevoegd maar gewoon hard (dus zelf handmatig toevoegen)Houseofdreams schreef op donderdag 2 april 2020 @ 18:07:
[...]
Huidig AP dat nu als test staat, kan alleen 2.4, staat nu met de laatste reset op kanaal 1, wel nog steeds hetzelfde SSID, zou dat na het wijzigen zoveel verschil maken? Wil het gerust proberen hoor, ten einde raad...
En het is niet dat je even "naar de plaatselijke garage" kan bellen of zo
Ik had hetzelfde probleem, na handmatig toevoegen geen problemen meer.
Model 3 Performance | Red | White interior | Aflevering 24-12-2019
Mijn vermoeden is dat tesla geen rekening heeft gehouden met niet Amerikaanse verkeerslichten. Hier hangen ze niet aan de overkant van de kruising maar vlak voor de auto.Saxi schreef op donderdag 2 april 2020 @ 19:58:
Ik heb behalve wat foto's nog geen duidelijke beelden gezien van de Full Self Driving Preview die real-time stoplichten etc. weergeeft. Dus ik heb maar eens een stoplicht-rijk ritje gefilmd om te laten zien hoe de FSD preview de werkelijkheid interpreteert.
[YouTube: Tesla Model 3 Full self driving preview review]
Vanavond even langs de supercharger geweest, nu zie ik dit wel terug in mijn account.. mysterie opgelost. Blijbaar dus toch een keer gratis kunnen laden. De linkjes bovenaan de pagina geven nu 'Home', 'Account', 'geschiedenis', 'afmelden'_PM schreef op donderdag 2 april 2020 @ 14:29:
[...]
Deze pagina kan ik wel benaderen, maar is leeg... Vanavond maar eens even naar de supercharger rijden, kijken of er dan wel iets in komt te staan.
Mogelijk is deze pagina ook niet bereikbaar als je geen sessies hebt staan? Ik kan namelijk als ik gewoon inlog deze pagina niet vinden, alleen door direct jouw link te gebruiken
Ik reed gisteren achteruit de carport in, denk wat zie ik nuSaxi schreef op donderdag 2 april 2020 @ 19:58:
Ik heb behalve wat foto's nog geen duidelijke beelden gezien van de Full Self Driving Preview die real-time stoplichten etc. weergeeft. Dus ik heb maar eens een stoplicht-rijk ritje gefilmd om te laten zien hoe de FSD preview de werkelijkheid interpreteert.
[YouTube: Tesla Model 3 Full self driving preview review]
Stond er een hele rij kliko's in mijn scherm, en dat klopt, want voor onze carport staan onze kliko's en die van de buren. Blijkbaar zijn er dus extra zaken toegevoegd dan alleen de stoplichten
(of was dat al? Ik heb nog niet eerder kliko's gezien).
Ik heb nog niet eerder kliko's gezien. Toen ik in januari in Roemenië reed heb ik wel vastgesteld dat paard-en-wagen in de visualisatie als een vrachtwagen worden weergegeven.ybos schreef op donderdag 2 april 2020 @ 21:22:
[...]
Ik reed gisteren achteruit de carport in, denk wat zie ik nu
Stond er een hele rij kliko's in mijn scherm, en dat klopt, want voor onze carport staan onze kliko's en die van de buren. Blijkbaar zijn er dus extra zaken toegevoegd dan alleen de stoplichten
Model 3 Performance | Red | White interior | Aflevering 24-12-2019
Ik zag vandaag ook voor 't eerst kliko's verschijnen op 't scherm. Echter ziet de auto ook bomen en andere objecten als kliko's.ybos schreef op donderdag 2 april 2020 @ 21:22:
[...]
Ik reed gisteren achteruit de carport in, denk wat zie ik nu
Verwijderd
Hij vraagt dan namelijk om een account en die heb ik juist niet... Wij zijn ook niet van plan om een account te nemen omdat we toch bijna geen TV kijken...
Tja geen netflix is geen netflixVerwijderd schreef op donderdag 2 april 2020 @ 22:24:
Even een vraagje: hoe zit het nu precies met Netflix kijken? Wij hebben hier privé geen Netflix thuis en dus geen account... Kan je dan wel Netflix kijken in de auto in de P stand tijdens bijvoorbeeld het laden?
Hij vraagt dan namelijk om een account en die heb ik juist niet... Wij zijn ook niet van plan om een account te nemen omdat we toch bijna geen TV kijken...
Wij hebben juist Netflix omdat we geen tv kijken. (de tv aansluiting dan).
belangrijke tv kan je ook online op npo1 zien of via youtube volgen, de rest is toch bagger.
alle andere suggesties zijn hier verboden op het forum
9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber
Verwijderd
Ik dacht ooit eens gelezen te hebben dat Netflix kosteloos zou zijn in je Tesla... Vandaar mijn vraag.Smuggler schreef op donderdag 2 april 2020 @ 22:41:
[...]
Tja geen netflix is geen netflix.
Wij hebben juist Netflix omdat we geen tv kijken. (de tv aansluiting dan).
belangrijke tv kan je ook online op npo1 zien of via youtube volgen, de rest is toch bagger.
alle andere suggesties zijn hier verboden op het forum.
Wellicht in de war met Spotify premium welke inderdaad gratis is? Zover ik weet is er nooit gezegd dat Netflix gratis zou zijn in de Tesla.Verwijderd schreef op donderdag 2 april 2020 @ 22:59:
[...]
Ik dacht ooit eens gelezen te hebben dat Netflix kosteloos zou zijn in je Tesla... Vandaar mijn vraag.
Verwijderd
Zou kunnen. Dit kwam allemaal in dezelfde update naar de Model 3 toe.Hatsjoe schreef op donderdag 2 april 2020 @ 23:25:
[...]
Wellicht in de war met Spotify premium welke inderdaad gratis is? Zover ik weet is er nooit gezegd dat Netflix gratis zou zijn in de Tesla.
Moet 2020.8.3 nog installeren want die staat te wachten voor download...
Spotify premium is gratis?Hatsjoe schreef op donderdag 2 april 2020 @ 23:25:
[...]
Wellicht in de war met Spotify premium welke inderdaad gratis is? Zover ik weet is er nooit gezegd dat Netflix gratis zou zijn in de Tesla.
Dus als je niet inlogt is het reclame vrij? Interessant.
Meer zie ik inderdaad ook niet..._PM schreef op donderdag 2 april 2020 @ 21:03:
[...]
Vanavond even langs de supercharger geweest, nu zie ik dit wel terug in mijn account.. mysterie opgelost. Blijbaar dus toch een keer gratis kunnen laden. De linkjes bovenaan de pagina geven nu 'Home', 'Account', 'geschiedenis', 'afmelden'
Het is even de vraag of je het echt premium kunt noemen, maar het is inderdaad gratis zonder reclame en geen beperkingen qua next etc.mooste schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 07:47:
[...]
Spotify premium is gratis?![]()
Dus als je niet inlogt is het reclame vrij? Interessant.
Bijkomende beperking: je kunt geen eigen afspeellijsten makenInspired schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 07:52:
[...]
Het is even de vraag of je het echt premium kunt noemen, maar het is inderdaad gratis zonder reclame en geen beperkingen qua next etc.
Klopt, en zo zijn er nog wel wat meer basic features die missen. In het hele media gebeuren eigenlijk. Maar goed, zal ook nog beta zijn.dplr56 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 07:57:
[...]
Bijkomende beperking: je kunt geen eigen afspeellijsten maken
Verwijderd
Ik weet zeker dat ze de gratis variant van spotify in je auto niet significant gaan verbeteren. Qua features en geluidskwaliteit enzo.Inspired schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 08:38:
[...]
Klopt, en zo zijn er nog wel wat meer basic features die missen. In het hele media gebeuren eigenlijk. Maar goed, zal ook nog beta zijn.Ik heb het al vaker aangeven, dit soort zaken worden (tot noe toe) maar amper verbeterd. Er komen steeds genoeg nieuwe features in de auto. Dat is top. Maar het verbeteren en v1.x van features blijft wat achter in mijn optiek.
WiFi van de Tesla is een drama, het bereik is hooguit 4 meter ... Vandaar dat hij geen verbinding kan maken.Houseofdreams schreef op donderdag 2 april 2020 @ 18:02:
Volgend probleem:
Ik krijg de melding dat er een update beschikbaar is, en dat ik moet verbinden via WIFI. Dat ben ik dus vandaag al de hele dag aan het proberen, maar niks lukt.
- Al 2 verschillende routers / AP's geprobeerd.
- Router factory reset, met zo eenvoudig mogelijk SSID + wachtwoord (geen speciale tekens)
- AP al op meerdere kanalen gezet
- AP staat op letterlijk 2m van de M3 af, dus perfect signaal
Als ik dan in de M3 de verbinding wil maken (SSID = TeslaWifi) dan krijg ik het volgende:
[Afbeelding]
Wat ik dan ook nog eens geprobeerd heb, is om met mijn smartphone een hotspot te maken, ook weer een simpel SSID & wachtwoord en dat werkt dan wel
Ik kan onmogelijk altijd voor een update mijn data abbo gaan gebruiken, zal snel leeg zijn...
Iemand een idee? Zoeken op die foutmelding levert weinig op
Gisteren avond laat is het me nog enkele keren gelukt, om een verbinding te maken met de AP. Ik kan alleen niet uitleggen hoe juistx280 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 09:21:
[...]
WiFi van de Tesla is een drama, het bereik is hooguit 4 meter ... Vandaar dat hij geen verbinding kan maken.
Erg stabiel was het ook niet. Ik zag ineens dat er in de DHCP lijst een ip gevonden was, met de hostname Tesla_model_3
Toen ik dan dat IP even probeerde te pingen, ging het eerst niet, maar daarna ineens wel... De wifi blijft dan pakweg 10 minuten verbonden, maar verdwijnt dan ook weer opnieuw
Ik ga nog eens proberen het AP echt goed kort te zetten, zien of dat nog iets oplost. Contact opnemen met de tesla chat gaat blijkbaar niet, vanwege het secundaire account...
Onzin van die 4 meter, ik heb op zolder een AP hangen en hij had zijn laatste update gedownload terwijl de auto ongeveer hemelsbreed 35 meter verder stond in de straat.x280 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 09:21:
[...]
WiFi van de Tesla is een drama, het bereik is hooguit 4 meter ... Vandaar dat hij geen verbinding kan maken.
Was maar 1 streepje (zal nog even kijken maar ik schat in tussen de -75 & 77 dBm) dus zal wel lang overgedaan hebben maar het werkte wel.
Zal ook wel te maken hebben qua tijdstip (drukte / ruis etc) maar het ligt niet alleen aan je auto maar ook aan je eigen WiFi.
Welke wifi instellingen? Merk router, kanaal enz? Ik probeer een soort van lijn te trekken in alle info die ik kan vindenGB2 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 09:33:
[...]
Onzin van die 4 meter, ik heb op zolder een AP hangen en hij had zijn laatste update gedownload terwijl de auto ongeveer hemelsbreed 35 meter verder stond in de straat.
Was maar 1 streepje (zal nog even kijken maar ik schat in tussen de -75 & 77 dBm) dus zal wel lang overgedaan hebben maar het werkte wel.
Zal ook wel te maken hebben qua tijdstip (drukte / ruis etc) maar het ligt niet alleen aan je auto maar ook aan je eigen WiFi.
Maar ter ieders informatie:
[ Voor 5% gewijzigd door bottom line op 03-04-2020 09:45 ]
GB2 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 09:33:
[...]
Onzin van die 4 meter, ik heb op zolder een AP hangen en hij had zijn laatste update gedownload terwijl de auto ongeveer hemelsbreed 35 meter verder stond in de straat.
Wifi antenne zit blijkbaar in de linkerspiegel, dacht ik.x280 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 09:55:
[...]
Ik krijg de mijne echt niet voor elkaar om te verbinden. Straks maar even updaten met wifi hotspot op mijn telefoon. Maakt het misschien ook uit welke kant de auto op kijkt ?
Maar als die inklapt dan kan het zijn dat je dan geen of minder goed signaal hebt...
Ik heb thuis 2 x een Cisco Meraki MR33 hangen, (AC wave2 2x2 AP) deze staat op 5 GHz op 20 MHz wide dus geen 80 MHz, omdat je het signaal over 4 kanalen uitsmeert komt dit meestal minder ver dan als je 1 kanaal gebruikt, en ik heb toch geen Gigabit internet.
Maar waar het vaak fout gaat is dat zoals dit AP deze op de grond gelegd wordt terwijl het een plafond model is. Tuurlijk werkt het dan wel (redelijk) maar het is dan een en-en-en verhaal (AP hangt niet goed, positie is verkeerd, overlap in kanalen, client (in dit geval de M3) staat verkeerd voor goed ontvangst etc etc...
Dit topic is gesloten.
![]()
- Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
- Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
- Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
- We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
- Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
- De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
Gerelateerde topics:
- Tesla besteld? Kijk voor meer informatie rondom de levering in: Het grote Tesla Levering topic.
- Goedkoop thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
- Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
- Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
- Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
- Lease auto's in: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 of Keuze leaseauto - Deel 6.
- Elektrische auto's in het algemeen & vergelijken: Elektrische auto's - deel 5.
- Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.