Inspired schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 12:12:
[...]
Vraag me af of dit echt door Tesla komt. Er zijn meer die dat vertelden maar toen toch zelf met een nieuwe firmware kwamen. Zappi oa dacht ik. Ik heb zelf met mijn LB op NewMotion paal geen last. Dus vraag me even af of die issue nou door Tesla opgelost moet worden. Als dit wel het geval is dan kan het wel even gaan duren.
Vreemde is ook (vind ik) dat het issue zich alleen voordoet als er twee auto's aan de paal zitten. Dan lijkt het me toch meer in de paal te zitten. Anyway, je hebt een Model 3 en zo'n paal in de buurt dus probeer het eens uit zou ik zeggen.

Ik heb zelf een paal met load balancing gebouwd en ben dit issue ook tegengekomen, als het vermogen of de spanning te hard schommelt krijg je idd problemen met laden, op een gegeven moment stopt het gewoon.
De oplossing was simpel; een cooldown periode van een paar minuten na elke verlaging. Verder verlagen van laadvermogen kan nog steeds meteen maar laadvermogen opschroeven kan pas na de cooldown.
Verder is de M3 gevoelig voor spanningsschommelingen. Ik zie spanningschommelen van 210 volt tot 240 volt in korte tijd zo tussen 17:00 en 20:00, de M3 interpreteert dat als een mogelijk loszittende draad/contact en beperkt dan zelf het vermogen of stopt helemaal met opladen uit veiligheidsoverwegingen. Alleen in de auto kun je hem weer terugzetten op het juiste laadvermogen (16A).
Tegen dit laatste is weinig te doen, óf zelf het laadvermogen verminderen of niet op piektijd opladen.
[
Voor 3% gewijzigd door
LiquidSmoke op 25-03-2020 20:52
]