Malt007 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 16:12:
[...]
Nu weet ik eindelijk waar deze smiley voor is:
Wat een volslagen onzin zeg dat het niet goed bruikbaar is, was na 1 rit al volledig gewend en raak soms dagen mijn rempedaal niet aan. Meerdere mensen in mijn omgeving hebben een model 3 en heb er nog nooit iemand over gehoord. Sterker nog vind het een van de beste features van een EV, als je daar niet mee kan omgaan dan moet je het toch echt bij jezelf zoeken.
Ah kijk. De persoonlijke aanval terwijl drie mensen hun ervaring delen. Vaak een teken van zwakte.
One pedal driving kan ik al jaren heel goed mee omgaan (vorige hybrid had dat ook deels). Als ik weet dat ik altijd hetzelfde kan verwachten, anders kun je niet anticiperen. Auto rijden is anticiperen, zoals we bij auto rijden hebben geleerd.
Is er mee om te gaan? Ja. Is het onvoorspelbaar/reactionair en daardoor Onveilig? Ja.
Als het al eens gebeurde dan geef je toch gewoon gas bij, ben nog nooit meer dan 10km per uur verloren denk ik.
Dat is een oplossing, maar dan kun je net zo goed geen CC gebruiken. Het nut is dan toch verloren?
Als ik namelijk in een 'gewone' auto een helling op of afrijd dan heb ik ook 'inconsistent' remgedrag.
Appels en eieren, het gaat om inconsistent gedrag in de zelfde situatie. Overigens is jouw punt veel erg in een Tesla, en de reden waarom je niet met een volle batterij berg af mag.
Maar, terug naar mijn vraag: heeft iemand een idee hoe ze kwaliteit garanderen met OTA updates aan primaire functies? Wie controleert en test ze zodat we geen Boeing verhalen krijgen?
[
Voor 12% gewijzigd door
JohanB op 18-03-2020 16:33
]