Nou ik zou vrijdag op wintersport gaan naar Oostenrijk maar dat ging niet door. Nog wel kunnen omboeken naar Frankrijk dus dat was even schakelen en ook een nieuwe route uitvogelen.
Op de heenweg hadden we een overnachting in Troyes. We zijn om 17:00 uit NL vertrokken en kwamen rond 12uur aan in Troyes. Iets langer over gedaan dan de optimale route via ABRP oa doordat we 5 kwartier bij de pizzahut zaten. Rit was ongeveer 500km
Gestopt in Nivelles Sud, Aire de Reims Champagne Sud en bij het hotel weer volgeladen.
Dus iets meer dan een uur langer dan "normaal" met de auto.
Had trouwens ingesteld dat ik 20% accu over wilde houden als ik aankwam bij SuC's Wilde het liever wat op safe spelen. We kwamen overal ruim boven de 20% aan. Overal Vmax gereden of iets harder maar niet harder dan 140km/u Verbruik was vaak rond de 200-230 wh/km
De volgende dag om 8 uur vertrokken naar Val Cenis en we kwamen om 4uur aan. Ongeveer 600km. 4 tussenstops gehad (had met 3 gekund). In Aire de Mannisieux, Beaune, Aire de Chateauvillain en Chambery Barbarez. Dit stuk dus ongeveer 1.5uur langer dan "normaal"
Alles dus goed gegaan. Inderdaad lekker relaxed en het rijdt toch anders als je weet dat je gewoon van stop naar stop rijdt ipv dat je nog 400km door moet rijden. Af en toe dat de 4G uitviel en dus geen muziek maar dat is wel te overleven.
En toen kregen we zondagochtend het nieuws dat de vakantie niet door ging en we terug moesten naar NL

Eigenlijk precies dezelfde reis maar dan omgekeerd en zonder overnachting. Vertrokken om 9uur sochtends en we kwamen om 11uur aan in NL. Dus totaal denk ik 1.5uur langer dan je met je normale auto doet. Maar wel relaxer en het was super rustig. Overal meer dan genoeg laadpalen.
2x gehad dat er een niet Tesla op die plekken stond. Nu kan ik me dat nog een beetje voorstellen als het super druk is en er is echt geen plek (he, je moet toch ff piesen en je 4 jankende kinderen ook...) maar er was genoeg normale parkeerplek en dan toch je horkenbusje daar neerzetten....
heel ff de 220 aangetikt. Dat ging supervlot maar toen toch maar weer netjes 140 gaan rijden. Wilde in Duitsland dus ff de auto uittesten maar Frankrijk is toch wat risicovoller.
Had ook weinig gescheeld. Ik rij dus terug naar huis en kon lekker doorknallen. Kwam een auto redelijk dicht achter mij rijden. Best aan het duwen en ik zag in de verte al een andere auto. Dus ik denk ff gas om in te halen en dan zit ik die ander ook niet in de weg. Dus ff door naar 160 getrokken om in te halen. En die auto achter me ook vol mee. En toen gingen de blauwe lichten aan

Was undercover politie. Ze maande dat ik was rustiger moest rijden en gingen er toen zelf weer in volle vaart vandoor. Dus lekker douwen en uitlokken maar kwam dus aardig er mee weg
Maar goed. Al met al wel een leuke rit gehad. Goede ervaring met SuC's onderweg en goede locaties. 2x gehad dat de AP er af ging. 1x omdat ik boven de 150 ging met inhalen en 1x omdat ik te vroeg gas bij gaf en hij dacht dat ik tegen mijn voorligger zou gaan opknallen die ruimte voor mij ging maken. Beetje jammer dat je dan echt moet stoppen voor hij het weer doet.
Oh en ook ff gehad dat mijn AP en ACC het totaal niet deden. In NL ook wel eens gehad. Dan helpt een softreset dus ook niet. Heb hem toen aan de oplader gehangen, 15min gewacht en toen werkte alles weer. Dus ook als hij aan het opladen is gaat de auto blijkbaar in slaapmodus. fyi