Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 54 ... 517 Laatste
Acties:
  • 3.164.084 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23-09 19:15

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

kdeboois schreef op zondag 8 maart 2020 @ 12:01:
[...]

Niet met kruissnelheid 160. Daar heb je een LR voor nodig.
Onzin, overigens spijtig om te zien dat je het toch weer niet kan laten om de sfeer in dit topic op de spits te drijven.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:37
revolution-nl schreef op zondag 8 maart 2020 @ 14:25:
[...]
Onzin, overigens spijtig om te zien dat je het toch weer niet kan laten om de sfeer in dit topic op de spits te drijven.
Heb een SR+ zou ook niet verwachten deze reis zo te kunnen doen. Ben dus wel benieuwd of iemand het lukt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-09 17:31
[...]

Pardon ?!

Dit kan je op de zijkant van een bierviltje uitrekenen hoor.

Als jij dat sfeer verpestend vindt zou ik toch echt bij mezelf te raden gaan.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-09 15:44
Caelorum schreef op zondag 8 maart 2020 @ 14:27:
[...]

Heb een SR+ zou ook niet verwachten deze reis zo te kunnen doen. Ben dus wel benieuwd of iemand het lukt.
Volgens ABRP kost het een SR+ één extra laadbeurt van 20 minuten.

Hij zegt overigens wel dat je langzamer moet rijden op een paar etappes (130 km/h), dus volgens ABRP komt ook 30 minuten extra rij-tijd bij.

[ Voor 19% gewijzigd door DaCoTa op 08-03-2020 14:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:00
@MrAcid heeft gewoon telkens maximaal een kwartiertje bijgeladen. Bij een SR+ zal deze trip met dezelfde snelheden ook wel lukken; alleen hang je langer aan de paal (batterij is een heel stuk leger) - of doe je meer laadstops.

[ Voor 5% gewijzigd door bottom line op 08-03-2020 14:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GB2
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 19:33

GB2

[...]

Precies de reden waarom ik hier niet op in ging.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kdeboois
GB2 schreef op zondag 8 maart 2020 @ 14:44:
[...]

Precies de reden waarom ik hier niet op in ging.
Ik zou toch even ABRP of je dashboard raadplegen. Je reistijd gaat veel langer worden als je met de SR+ langer blijft staan. Of je moet meer laadstops maken.

Prima als je met de stemmingmakerij tegen mij mee wil doen, maar ik ben er heilig van overtuigd dat deze rit met een LR is gemaakt. Ik laat me graag overtuigen als ik het mis heb.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-09 11:55
bottom line schreef op zondag 8 maart 2020 @ 14:34:
@MrAcid heeft gewoon telkens maximaal een kwartiertje bijgeladen. Bij een SR+ zal deze trip met dezelfde snelheden ook wel lukken; alleen hang je langer aan de paal (batterij is een heel stuk leger) - of doe je meer laadstops.
Nou, laat ik nu net deze reis gisteren gedaan hebben (niet Utrecht-sankt Anton maar Rotterdam-Serfaus). Heb van te voren m'n reis gepland want ik stop liever minder vaak en dan langer dan vaker en maar 10 minuten bijvoorbeeld. Gestopt bij
Erfstadt (257km, max 110kmh gereden, 98%-6%, 168 wh/km en 2:35 uur over gedaan),
Toen Gensingen (155km, 130-140 gereden (klein stukje 60 ivm wzh), 81-21%, 189wh/km en in 1uur25min gereden)
Toen Leonberg (Stuttgart) (216km, meestal AP op 120, laatste 30 km op 130 ivm zien dat ik het makkelijk ging halen, 85%-11%, geen wh/km en 2:15 over gedaan)
Toen Ulm, was kort ritje (97km) maar kwam zo uit, hier geluncht en auto tot 90% geladen ongeveer.
Toen Lermoos (166km), weer 25min gestaan om zo vol mogelijk bij Serfaus aan te komen (voor de terug reis). Laatste stukje (fernpas en 10km omhoog) was 71 km en kostte 25% (91%-66%).

In het begin hield ik mijn stats bij om hier te posten, maar dat stopte bij Ulm (vergeten) en toen ook vergeten bij Lermoos
Drie keer alleen gestaan, nergens stall pair hoeveel delen. 0400 vertrokken. Door laatste stop stonden we lang stil achter ongeluk op fernpas, maar al met al toch 13 uur over gedaan (excl fernpas debacle). Ik had gehoopt op 12 uur, dus uurtje langer. Het laden voelt niet als iets vervelends, heb de hele rit zelf gereden en toen we aankwamen hadden we niet het gevoel dat we een 'oostenrijk rit' hadden gemaakt. Ik had mezelf er van te voren al op ingesteld dat het gewoon rustig aan daarheen rijden zou worden (met mijn Passat deed ik dit in ongeveer 8:30 uur) en was benieuwd of het me zou bevallen. Qua heenreis is het echt dikke prima (echt heerlijk ontspannen reis gehad). Mijn partner vond het ook echt heerlijk rustig (houd er niet zo van als ik 150-170kmph rij). Kan me voorstellen dat de terugreis dat gevoel wat minder is omdat je 'gewoon thuis wil zijn'. Dit is een SR+ met wieldoppen, 2 volwassenen inclusief materiaal (skies, schoenen), alle bagage in de auto (banken plat).

Mijn voorlopige conclusie (moeten nog bepalen hoe zuur de terug reis ervaren wordt natuurlijk) is dat we volgend jaar weer met de Tesla gaan:) een LR had met dezelfde tactiek trouwens echt wel een of misschien zelfs twee tussenstoppen minder gehad denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerro123
Knip.

[ Voor 99% gewijzigd door Djerro123 op 08-03-2020 15:51 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Djerro123
En
[...]

Gents, ik heb veel op @kdeboois gevloekt in dit topic maar hier geeft die toch wel aan wat feitelijk juist is, een uur 160 rijden in de SR+ is wellicht theoretisch mogelijk maar niet in een praktische rit naar Oostenrijk (wat de context van de opmerking was). En for the record dan: de toon van kdeboois is volgens mij (de laatste maand dat ik weer aan het meelezen ben) vrij constructief, dus laten we niet alles als aanval beschouwen en als het je boos maakt, reageer dan gewoon niet terug maar rapporteer het dan. De mods doen hun werk wel, ik zie iig geen enkele kwade zin in de stelling van @kdeboois . :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-05-2021

2

Hé tussen al het meta-meta-geneuzel door, even iets on topics en echt mega belangrijks:

Heeft er al iemand iets gemaakt dat ik die knight rider leds op mijn grill kan rocken, en zo ja waar kan ik die kopen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
2 schreef op zondag 8 maart 2020 @ 17:31:
Hé tussen al het meta-meta-geneuzel door, even iets on topics en echt mega belangrijks:

Heeft er al iemand iets gemaakt dat ik die knight rider leds op mijn grill kan rocken, en zo ja waar kan ik die kopen?
Zoiets?
YouTube: Tesla Model 3 KITT Knight Rider

Dat kan met bijna elke willekeurige RGB led strip met controllertje bij onze Chinese vrienden toch?
Het is maar wat je mooi vindt maar ik zou er niet aan denken :p.

Overigens ook slecht zichtbaar behalve van bovenaf (net als het filmpje dus).

[ Voor 6% gewijzigd door GeeMoney op 08-03-2020 17:39 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-05-2021

2

GeeMoney schreef op zondag 8 maart 2020 @ 17:38:
[...]

Zoiets?
YouTube: Tesla Model 3 KITT Knight Rider

Dat kan met bijna elke willekeurige RGB led strip met controllertje bij onze Chinese vrienden toch?
Het is maar wat je mooi vindt maar ik zou er niet aan denken :p.

Overigens ook slecht zichtbaar behalve van bovenaf (net als het filmpje dus).
Jaa dit werk. Thanks! Nu nog ff wachten op Smart Summon via voice control op je apple watch en we kunnen eindelijk aan de slag 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-09 15:34
2 schreef op zondag 8 maart 2020 @ 17:52:
[...]

Jaa dit werk. Thanks! Nu nog ff wachten op Smart Summon via voice control op je apple watch en we kunnen eindelijk aan de slag 8)
Kijk er komt weer positiviteit in dit topic!

Nog even wachten tot iemand een Model 3 voorbumper met een inkeping maakt waar deze in past (even door naar 22:00):

https://youtu.be/A362tbM6DVA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdgriendt
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-06 08:55
Afgelopen weekend kwam ik achter iets minder leuks... Er zit een breuk/ster in mijn ruit achterin bij de warmte elementen in het glas... Lijkt op een stress scheur. Hopelijk wordt dit gewoon door Tesla gemaakt onder garantie, want het lijkt echt in het glas te zitten. Geen schade aan de buitenkant of iets dergelijks.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fCX_2GGn124FXVfKfZEGuf1ZwTw=/f/image/djYGDCNXMKpycoY8Lwm69VWN.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
@avdgriendt vervelend voor je, maar gelukkig is het een veel voorkomend probleem. Zover ik heb gehoord (ook hier) wordt dit altijd onset garantie gerepareerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madnessy
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-08 13:53
Zijn er hier mensen die teslausb icm een pi4 + ssd gebruiken ?
Merk dat af en toe de usbpoorten net niet genoeg stroom leveren en als gevolg het filesystem van de ssd issues geeft.
Zit zelf te denken om iets met een soort van ups te gaan doen , maar ben ook even benieuwd hoe anderen dit hebben opgelost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• biggie0344
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-02-2022
avdgriendt schreef op maandag 9 maart 2020 @ 06:58:
Afgelopen weekend kwam ik achter iets minder leuks... Er zit een breuk/ster in mijn ruit achterin bij de warmte elementen in het glas... Lijkt op een stress scheur. Hopelijk wordt dit gewoon door Tesla gemaakt onder garantie, want het lijkt echt in het glas te zitten. Geen schade aan de buitenkant of iets dergelijks.

[Afbeelding]
Heb ik ook gehad.
Even een afspraak maken via de app met foto’s (en daarna bellen) zodat ze de ruit kunnen bestellen anders gaat het nog langer duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdgriendt
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-06 08:55
Caelorum schreef op maandag 9 maart 2020 @ 07:26:
@avdgriendt vervelend voor je, maar gelukkig is het een veel voorkomend probleem. Zover ik heb gehoord (ook hier) wordt dit altijd onset garantie gerepareerd.
biggie0344 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 07:54:
[...]

Heb ik ook gehad.
Even een afspraak maken via de app met foto’s (en daarna bellen) zodat ze de ruit kunnen bestellen anders gaat het nog langer duren.
Thanks! Ik heb een afspraak gemaakt. Goed om te horen dat dit waarschijnlijk onder garantie valt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-09 18:44
@avdgriendt, zeker veel voorkomend. Ik heb het ook gehad en ik weet van nog 2 anderen.
Laatste keer dat ik Telsa belde over een status update wist de beste meneer er ook al van ;) . Het is wel lang wachten op een ruit, die moeten uit Amerika komen.
Ik mag toevallig donderdag op bezoek gaan om de ruit te laten vervangen (gemeld eind december, gecontroleerd in de SeC eerste week van januari). Dat is dus ruim 2 maand later...

Schrik ook niet als de barst groter wordt, als het goed is zit de barst alleen in de binnenste laag. Bij mij was hij na een week van een cm of 5 naar een kleine meter gegaan (dwars over de achterruit).

Enige nadeel (naast dat het lelijk is): geen werkende achterruit verwarming meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22-09 07:49
Wat valt er een beetje te verwachten van het leeglopen van de batterij als hij stilstaat in dit weer?

Ik heb hem 21 Feb geparkeerd met 396 km (kon ik net nog zien in m'n app, omdat hij nog wakker moest worden). Nu staat ie op 193 KM. 200 km verloren in iets meer dan 2 weken. Kan het zijn dat hij dan over twee weken gewoon leeg is? hoe pakken jullie dat op? tussendoor opladen?

Ik ga zo weer twee weken op vakantie, maar wil natuurlijk niet twee weken en paal in de buurt blokkeren. Maar wil wel gewoon m'n auto gebruiken als ik terug kom en niet de ANWB hoeven te bellen om m'n auto te kunnen gebruiken

Ik heb geen sentry mode of climate control oid aanstaan.

*EDIT* Ik zie nu op andere fora dat je inderdaad wel 12.5 KM phantom drain kan verwachten - dat is 0.32 mi/hr. (voor mij toch onverwacht dat dat zoveel is, mijn ICE verleden krijgt weer een trap na..) - https://drive.google.com/...xMlFaSOnrTd3kme1fLzQ/view

DUS: iemand tips hoe deze phantom drain te verminderen?

[ Voor 25% gewijzigd door JohanB op 09-03-2020 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mooste
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-08 10:46
Een plek vinden waar je je auto aan een schuko kan hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:22
JohanB schreef op maandag 9 maart 2020 @ 12:12:
Mijn laatste vakantie (weekje Oostenrijk, gemiddeld 6 graden buiten temperatuur) heb ik over 5 dagen, een gemiddelde van 0,20km/u drain gehaald.

Dus 200km in 2 weken is behoorlijk hoog.

Wat je kan doen om drain te verminderen:

- Alle apps uitloggen (TeslaFi, Stats, teslamate) welke je gebruikt (makkelijkste manier is om je Tesla wachtwoord te wijzigen)
- Widget van de app uitzetten.
- App niet openen, ook niet om even snel de range te checken. Ook je gezinsleden.
- Sentry uitzetten.
- Overheat Cabin Protection uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBasta
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-09 12:02
Wat valt er een beetje te verwachten van het leeglopen van de batterij als hij stilstaat in dit weer?

Ik heb hem 21 Feb geparkeerd met 396 km (kon ik net nog zien in m'n app, omdat hij nog wakker moest worden). Nu staat ie op 193 KM. 200 km verloren in iets meer dan 2 weken. Kan het zijn dat hij dan over twee weken gewoon leeg is? hoe pakken jullie dat op? tussendoor opladen?

Ik ga zo weer twee weken op vakantie, maar wil natuurlijk niet twee weken en paal in de buurt blokkeren. Maar wil wel gewoon m'n auto gebruiken als ik terug kom en niet de ANWB hoeven te bellen om m'n auto te kunnen gebruiken

Ik heb geen sentry mode of climate control oid aanstaan.

*EDIT* Ik zie nu op andere fora dat je inderdaad wel 12.5 KM phantom drain kan verwachten - dat is 0.32 mi/hr. (voor mij toch onverwacht dat dat zoveel is, mijn ICE verleden krijgt weer een trap na..) - https://drive.google.com/...xMlFaSOnrTd3kme1fLzQ/view

Oei dat is echt heel veel! Ik heb eigenlijk nagenoeg geen drain als de auto uit staat. Heb de afgelopen 64 uur niet gereden (ook app niet gebruikt, geen widgets etc.) en heb 1% verlies. Hieronde de drain per 24 uur (4 KM)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/5yeDnOQeeNJatrLgW6nL3OHu.jpg

Heb je wel alle energie in de accu beschikbaar? Mogelijk is een gedeelte niet beschikbaar als gevolg van een koude accu (herkenbaar aan een blauw gearceerd gedeelte op je batterij)?

Ik zou eens een (proef) abbonementje pakken op TeslaFi en kijken wat de status van je auto is (valt hij wel in slaap etc.). Geeft je ook gelijk een snelle feedbackloop om te zien of andere instellingen hun vruchten afwerpen.

[ Voor 6% gewijzigd door MrBasta op 09-03-2020 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Remz schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:21:
[...]

Mijn laatste vakantie (weekje Oostenrijk, gemiddeld 6 graden buiten temperatuur) heb ik over 5 dagen, een gemiddelde van 0,20km/u drain gehaald.

Dus 200km in 2 weken is behoorlijk hoog.

Wat je kan doen om drain te verminderen:

- Alle apps uitloggen (TeslaFi, Stats, teslamate) welke je gebruikt (makkelijkste manier is om je Tesla wachtwoord te wijzigen)
- Widget van de app uitzetten.
- App niet openen, ook niet om even snel de range te checken. Ook je gezinsleden.
- Sentry uitzetten.
- Overheat Cabin Protection uitzetten.
Wat ook nog ietsje kan helpen als je je auto langere tijd niet zal gebruiken (dwz meer dan een paar dagen, daaronder is het niet de moeite waard IMO) is de wifi uitzetten zodat de auto niet naar wifi netwerken gaat zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:50
biggie0344 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 07:54:
[...]

Heb ik ook gehad.
Gaat sowieso lang duren.
Net met Carglass gebeld. M'n voorruit is doorgescheurd vanuit een sterretje, en hoorde al een week niks. Carglass heeft landelijk 50 ruiten in bestelling staan, en ontvangen sinds medio februari niks meer. Kon me ook geen leverdatum geven. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootahH
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:24
arsimo schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:33:
[...]

Wat ook nog ietsje kan helpen als je je auto langere tijd niet zal gebruiken (dwz meer dan een paar dagen, daaronder is het niet de moeite waard IMO) is de wifi uitzetten zodat de auto niet naar wifi netwerken gaat zoeken.
Vreemde hiervan is wel dat ondanks ik hem uit heb staan hij toch weer opeens vanzelf op mijn wifi netwerk verschijnt. Alsof tesla het op afstand weer aan zet.. Of gaat hij eventueel naar een softreboot automatisch weer aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 19:25

ulTimaS

Mayhaps

Erdinger schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 13:46:
Hola

Weet iemand waar je in NL zulke rode 3M stickers kunt kopen voor de logo's op de M3? Zou deze graag willen!
[Afbeelding]
https://www.nikolapro.com/product/model-3-decal-wrap/

Volgens mij verzenden ze ook gewoon naar NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggie0344
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-02-2022
fRiEtJeSaTe schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:43:
[...]

Gaat sowieso lang duren.
Net met Carglass gebeld. M'n voorruit is doorgescheurd vanuit een sterretje, en hoorde al een week niks. Carglass heeft landelijk 50 ruiten in bestelling staan, en ontvangen sinds medio februari niks meer. Kon me ook geen leverdatum geven. 8)7
nja ik heb de afspraak gemaakt op 23-01 en aangegeven bij leaseplan. Ook aangegeven dat het niet kan via Carglass vanwege de achterruit (deze is doorgescheurd van een sterretje). 30-01 heb ik een aantal foto's opgestuurd naar Tesla Tilburg.
Oorspronkelijk stond mijn afspraak op 06-02 met Tesla gebeld en ze hebben aangegeven dat ze de achterruit moeten gaan bestellen.
19-02 kon ik langs komen, 20-02 was het klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:49
wootahH schreef op maandag 9 maart 2020 @ 14:16:
[...]

Vreemde hiervan is wel dat ondanks ik hem uit heb staan hij toch weer opeens vanzelf op mijn wifi netwerk verschijnt. Alsof tesla het op afstand weer aan zet.. Of gaat hij eventueel naar een softreboot automatisch weer aan?
Uitzetten zelf zal niet helpen want iedere keer als de auto weer wakker wordt zal dit weer aan staan. Je zult dan het wifi access point moeten weggooien in de auto. De connectie dus laten "vergeten".

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
adjego schreef op maandag 9 maart 2020 @ 15:20:
[...]

Uitzetten zelf zal niet helpen want iedere keer als de auto weer wakker wordt zal dit weer aan staan. Je zult dan het wifi access point moeten weggooien in de auto. De connectie dus laten "vergeten".
Sorry, inderdaad, dat klopt - dat had ik niet duidelijk vermeld. Dat is ook de reden dat ik hem alleen maar toepas bij langer parkeren dan een paar dagen, het is anders zo'n gedoe. Als je echter de auto bijvoorbeeld 2, 3 weken op Lang parkeren bij Schiphol zet (zonder aan de lader) dan is het te overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
avdgriendt schreef op maandag 9 maart 2020 @ 06:58:

[Afbeelding]
Hier hetzelfde probleem, na 9-10 weken krijg ik komende woensdag eindelijk een nieuwe ruit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TUwR6eLz8NNhluojdyKypUVXDkY=/800x/filters:strip_icc()/f/image/QL8fEDav4koc9AxK49pwhn3Q.jpg?f=fotoalbum_large

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
Taro schreef op maandag 9 maart 2020 @ 18:03:
[...]

Hier hetzelfde probleem, na 9-10 weken krijg ik komende woensdag eindelijk een nieuwe ruit.

[Afbeelding]
Alleen is het probleem dan opgelost ? Zo’n ruit springt niet zomaar en een aantal van jullie rapporteerden een geluid van zetten bij snel accelereren.

Ik hoop dat een nieuwe ruit het oplost, maar ik ben bang voor iets chronisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
kdeboois schreef op maandag 9 maart 2020 @ 18:23:
[...]

Alleen is het probleem dan opgelost ? Zo’n ruit springt niet zomaar en een aantal van jullie rapporteerden een geluid van zetten bij snel accelereren.

Ik hoop dat een nieuwe ruit het oplost, maar ik ben bang voor iets chronisch.
Geen idee, ik heb in ieder geval geen geluid gehoord. En als het chronisch is ga ik er gewoon weer langs, heb er geen last van, behalve dat ik daar een paar uurtjes zit.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caelorum
@kdeboois er schijnt een productiefout te zijn met de achterruit waarbij de verwarmingsdraden verkeerd zijn gezet. Dat zorgt voor plaatselijk teveel hitte wat er uiteindelijk voor zorgt dat het glas springt. Je ziet ook vaak dat het begint bij een verwarmingsdraden en dat er wat glas gesmolten is.

Ben geen professional hierin, maar de foto van @Taro lijkt ook zo'n geval te zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bottom line

Sentry mode uit, en niet inloggen op de app.
Dat zorgt voor een maximaal verbruik van 1% per 2 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
Caelorum schreef op maandag 9 maart 2020 @ 19:02:
@kdeboois er schijnt een productiefout te zijn met de achterruit waarbij de verwarmingsdraden verkeerd zijn gezet. Dat zorgt voor plaatselijk teveel hitte wat er uiteindelijk voor zorgt dat het glas springt. Je ziet ook vaak dat het begint bij een verwarmingsdraden en dat er wat glas gesmolten is.

Ben geen professional hierin, maar de foto van @Taro lijkt ook zo'n geval te zijn.
Dan moet het met een nieuwe inderdaad wel opgelost zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-09 18:44
kdeboois schreef op maandag 9 maart 2020 @ 19:31:
[...]

Dan moet het met een nieuwe inderdaad wel opgelost zijn lijkt me.
Dat verwacht ik ook. Het is heel duidelijk eerst bij zo’n draadje een beetje bobbelig, alsof er lucht in zit. Daarna scheurt het gewoon zoals ook bij een sterretje. Het lijkt niet aan de plaatsing van het glas in de rest van de auto te liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanB
bottom line schreef op maandag 9 maart 2020 @ 19:04:
[...]

Dat zorgt voor een maximaal verbruik van 1% per 2 dagen.
Dat is dus simpelweg niet waar.
A) ik geef aan dat ik geen sentry mode aan heb en de de app voor het eerst gebruikte na 17 dagen (daarom kon ik de km stand zien verspringen)
B) ook deze link: lijkt in de verste verte niet te bevestigen wat je zegt https://drive.google.com/...xMlFaSOnrTd3kme1fLzQ/view

Alle anderen bedankt voor jullie input! Maar steeds “wife vergeten” vind ik ook wat ver gaan. Ga sommige andere trucs nog even proberen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Autopilot
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19-07-2023
JohanB schreef op maandag 9 maart 2020 @ 22:36:
[...]

A) ik geef aan dat ik geen sentry mode aan heb en de de app voor het eerst gebruikte na 17 dagen (daarom kon ik de km stand zien verspringen)
B) ook deze link: lijkt in de verste verte niet te bevestigen wat je zegt https://drive.google.com/...xMlFaSOnrTd3kme1fLzQ/view

Alle anderen bedankt voor jullie input! Maar steeds “wife vergeten” vind ik ook wat ver gaan. Ga sommige andere trucs nog even proberen!
Wat zeker niet helpt is je wife vergeten.

Tesla Model 3 SR+ Metallic Blue, Black, Aero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
[...]
Je hoeft het ook alleen te doen als de verbinding slecht is. Een slechte wifi signaal (1 streep) zorgt er namelijk voor dat de auto moeilijker of zelfs niet in slaap gaat. Ik kan dat met TeslaMate bijv. goed zien. Als ik net iets te dicht bij mijn huis parkeer, maar niet dichtbij genoeg, dan slaapt de auto dus de hele nacht niet en heb ik een behoorlijk hoge drain. Staat die goed dichtbij (vol bereik) of juist ver weg (geen bereik) dan is alles prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[...]

Waarom vergeet je steeds je vrouw dan?

Wifi kun je prima gewoon disconnecten. Zo vaak is er geen update. Al heb ik zelf thuis geen issues met mijn zwakke verbinding. Auto slaapt gewoon snel.

Als er een update klaar staat gewoon ff aanzetten en klaar.

[ Voor 13% gewijzigd door Inspired op 09-03-2020 22:48 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bottom line
[...]

So?
En ik kan tal van andere voorbeelden laten zien waar dat wel bij klopt.
Zelfs uit EIGEN ervaring weet ik dat na 4 dagen 0,0 gebruik de batterij maar een 2% (of 1,5% was gezakt). Met wifi verbinding.

[ Voor 8% gewijzigd door bottom line op 09-03-2020 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Autopilot schreef op maandag 9 maart 2020 @ 22:45:
[...]

Wat zeker niet helpt is je wife vergeten.
Nee die zal de verwarming & netflix waarschijnlijk weer aanzetten :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thomas H
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 22:21
[...]
Dat is wel erg cru gesteld. Ik heb zelf mijn model 3 SR+ twee weken op Schiphol geparkeerd, wat ik heel spannend vond, maar bij terugkomst kon ik zonder enig probleem terugrijden naar huis (Gouda). Ik was misschien een kilometer per dag kwijt.

Geen idee waar jouw drain vandaan komt, in mijn geval ging de auto netjes in slaap en bleef twee weken in slaap.

[ Voor 0% gewijzigd door Thomas H op 10-03-2020 08:05 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanB
Thomas H schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 08:04:
[...]

Dat is wel erg cru gesteld.
Ik denk dat het @bottom line was, die hier erg cru is. Die stelt:
Dat zorgt voor een maximaal verbruik van 1% per 2 dagen
Terwijl de post waarop hij reageert staat, dat ik:
1) geen sentry mode aan had
2) niet had ingelogd in de app (want ik kon de km stand zien verspringen van de laatste keer dat ik hem geparkeerd had)

en WEL 200 km verloor in 16 dagen ongeveer. Dus er is niks cru aan: wat hij zei is niet waar. een leugen. bullshit. Ik had zelfs nog de moeite genomen om er extern/extra bewijs bij te halen en mezelf te verbeteren, zodat ik niet afgevlamd zou worden. Toch kan hij het niet laten

Ik ga uiteindelijk vandaag maar aan een lader staan zodat ik later deze week vakantie kan. Helaas weer een zorgen topic erbij met deze auto :'(
graceful schreef op maandag 9 maart 2020 @ 23:17:
[...]

Nee die zal de verwarming & netflix waarschijnlijk weer aanzetten :+
Dit zal het dan wel moeten zijn geweest, hahaha 8)7

[ Voor 28% gewijzigd door JohanB op 10-03-2020 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webpatrick
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-08 14:20
JohanB schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 09:00:
[...]

[...]

2) niet had ingelogd in de app (want ik kon de km stand zien verspringen van de laatste keer dat ik hem geparkeerd had)

en WEL 200 km verloor in 16 dagen ongeveer. Dus er is niks cru aan: wat hij zei is niet waar. een leugen. bullshit. Ik had zelfs nog de moeite genomen om er extern/extra bewijs bij te halen en mezelf te verbeteren, zodat ik niet afgevlamd zou worden. Toch kan hij het niet laten

Ik ga uiteindelijk vandaag maar aan een lader staan zodat ik later deze week vakantie kan. Helaas weer een zorgen topic erbij met deze auto :'(

[...]

Je zei dat je de range in de App zag verspringen, dat heb ik ook wel eens als ik in de App kijk nadat ik een rit heb gemaakt. Weet je zeker dat dat de range was waarmee je hem geparkeerd had? Of had je voor het parkeren nog een rit gemaakt zonder dat je in de App hebt gekeken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomas_
  • Laatst online: 08:40
[...]

[...]

[...]

Als je een beetje kunt googlen, zie je dat wat @bottom line zegt de norm is. 1 a 3 km per dag.
Val je daar buiten, dan is er wat aan de hand.

Google maar eens op vampire drain model 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas H
webpatrick schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 09:21:
[...]
Je zei dat je de range in de App zag verspringen, dat heb ik ook wel eens als ik in de App kijk nadat ik een rit heb gemaakt. Weet je zeker dat dat de range was waarmee je hem geparkeerd had? Of had je voor het parkeren nog een rit gemaakt zonder dat je in de App hebt gekeken?
Tomas_ schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 09:22:
[...]
Als je een beetje kunt googlen, zie je dat wat @bottom line zegt de norm is. 1 a 3 km per dag.
Val je daar buiten, dan is er wat aan de hand.
Wat deze gebruikers zeggen. @bottom line meldt het gedrag van de auto zoals het werkt als er niks aan de hand is. Daar is niks aan gelogen of pertinent onwaar. Ik kan mij dan ook totaal niet vinden in het grafiekje wat je meestuurt, daar zal vast heel wat korte-termijn standby gedrag of Sentry mode verbruik bij zitten of zo.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Djerro123
[...]

[...]

[...]

Hallo he, als je de reply van @bottom line al als 'afgevlamd worden' ervaart dan ligt dat denk ik aan jou.. als je dan ook nog eens dat bestempelt als een leugen/bullshit, dan kan ik je niet langer serieus nemen.

Volgens mij is het enige wat je kan concluderen uit zijn post dat er een omstandigheid is in jou situatie die voor massive drain zorgt en dat dit dus niet de norm is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• webpatrick
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-08 14:20
Af en toe neus ik hier wat op dit topic en probeer af en toe eens iemand te helpen of een vraag te beantwoorden, maar er heerst hier momenteel een hele negatieve sfeer. Niet Tesla waardig. Daar kan ik niet zo goed tegen, dus ik denk dat ik jullie maar voor een tijdje ga verlaten.

Mensen die zich hierdoor aangesproken voelen moeten maar eens bij hun zelf te rade gaan.

Tot ziens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanB
Djerro123 schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 09:34:
[...]
Volgens mij is het enige wat je kan concluderen uit zijn post dat er een omstandigheid is in jou situatie die voor massive drain zorgt en dat dit dus niet de norm is.
Nee, dan ben je allemaal aannames aan het maken en lijkt me niet de bedoeling.

Zijn stelling is heel simpel: sentry mode uit, geen app aan = 1-2 km / dag. Dat staat er, niks anders

En dat is pertinent NIET WAAR. DAAROM heb ik hier zelfs die post geplaatst: omdat ik sentry mode uit had, geen app aan en een bizarre phantom drain heb. Dat zet ik zelfs in de originele post.

Sommige mensen waren dus zo vriendelijk om met andere opties te komen, als wifi uit (niet wife ;-) ). Maar @bottom line kon weer geen feiten van fictie scheiden.

Ik postte dus exact mijn eerste post om de vraag te stellen, die ik hierboven van je quote. "wat zou de massive drain kunnen veroorzaken".
Maar krijg een random reactie terug, die beweert dat mijn post onjuist is (en dus afgevlamd worden, want er was nul inhoudelijke respons).

Als we het gewoon inhoudelijk hadden gehouden, hadden we nu niet X posts of het wel of niet cru was, en wel of niet nodig. Zonde van het forum zoals @webpatrick ook aangeeft

Dan nog even inhoudelijk op een reactie:
Je zei dat je de range in de App zag verspringen, dat heb ik ook wel eens als ik in de App kijk nadat ik een rit heb gemaakt
Yes weet ik zeker..ik was op vakantie en had hem daarvoor alleen van de lader verplaatst om de buurt niet boos te maken

[ Voor 13% gewijzigd door JohanB op 10-03-2020 09:58 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• MtC
  • Laatst online: 03-05-2021

MtC

[...]

[...]

[...]

Ik kan (wéér) maar één ding concluderen: doe die auto asap van de hand. Je maakt jezelf alleen maar ongelukkig op deze manier. En ons erbij, met je eeuwige zeuren.

--handige links mogen niet van de mods--

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Markovichi
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23-09 08:43
webpatrick schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 09:43:
Af en toe neus ik hier wat op dit topic en probeer af en toe eens iemand te helpen of een vraag te beantwoorden, maar er heerst hier momenteel een hele negatieve sfeer. Niet Tesla waardig. Daar kan ik niet zo goed tegen, dus ik denk dat ik jullie maar voor een tijdje ga verlaten.

Mensen die zich hierdoor aangesproken voelen moeten maar eens bij hun zelf te rade gaan.

Tot ziens!
Ik lees hier eigenlijk dagelijks mee en ik ben het helemaal met je eens. Je kan bijna niet meer reageren zonder iemand op zijn/haar teentjes te trappen. Het lijkt wel alsof mensen niet meer op een normale manier kunnen reageren zonder dat ze zich al dan niet persoonlijk aangevallen voelen.

Overigens niet alleen in dit topic, maar ook in het echte leven... Is een maatschappelijk dingetje denk ik.

Zou fijn zijn als we in ieder geval in dit topic daar een beetje op zouden kunnen letten, wees een beetje vriendelijk voor elkaar *;

Voor mij overigens nog geen reden om hier niet meer mee te lezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
Mijn voorstel is om hier hier minder over gevoelens te hebben en meer over feiten die on-topic zijn.

Schrijf maar een brief aan Mona over elkaars gevoelens.

De Vampire Drain blijft een interessant onderwerp. Ik denk dat Tesla wel iets moet kunnen zeggen over wat er aan staat in de auto en waarom. Wellicht kan je met een canbus monitor meekijken (wat natuurlijk ook weer energie kost).

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MtC

MtC

Markovichi schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 09:53:
[...]

Ik lees hier eigenlijk dagelijks mee en ik ben het helemaal met je eens. Je kan bijna niet meer reageren zonder iemand op zijn/haar teentjes te trappen. Het lijkt wel alsof mensen niet meer op een normale manier kunnen reageren zonder dat ze zich al dan niet persoonlijk aangevallen voelen.

Overigens niet alleen in dit topic, maar ook in het echte leven... Is een maatschappelijk dingetje denk ik.

Zou fijn zijn als we in ieder geval in dit topic daar een beetje op zouden kunnen letten, wees een beetje vriendelijk voor elkaar *;

Voor mij overigens nog geen reden om hier niet meer mee te lezen ;)
Anderzijds heb je hier ook een aantal mensen die werkelijk geen enkele positieve bijdrage leveren, en enkel maar kunnen zeuren over hoe slecht alles wel is. Ik zie 2 mogelijkheden:

- of er scheelt echt iets, en dan contacteer je Tesla. Op een forum de ene na de andere zeikpost neerpleuren helpt dan niet.
- of er scheelt eigenlijk niets, en het betreft user-error. Ook dan helpt het neerpleuren van de ene zeikpost na de andere niet.

Heb je een probleem? Los het op. Op welke manier ook, maar loop niet alles constant af te zeiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thomas H
JohanB schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 09:44:
[...]
Zijn stelling is heel simpel: sentry mode uit, geen app aan = 1-2 km / dag. Dat staat er, niks anders
En dat is pertinent NIET WAAR. DAAROM heb ik hier zelfs die post geplaatst: omdat ik sentry mode uit had, geen app aan en een bizarre phantom drain heb. Dat zet ik zelfs in de originele post.
<snip>
Ik postte dus exact mijn eerste post om de vraag te stellen, die ik hierboven van je quote. "wat zou de massive drain kunnen veroorzaken".
<snip>
Maar krijg een random reactie terug, die beweert dat mijn post onjuist is (en dus afgevlamd worden, want er was nul inhoudelijke respons)
Nogmaals, wat wij volgens mij allen aan proberen te geven, is dat het bij jouw auto niet werkt zoals het hoort. Bottom line linkt een video die precies overeenkomt met mijn praktijkervaring. En in eerdere posts is ditzelfde gedrag veelvuldig vernoemd.

Dat de toon van de reactie van bottom line wat kortaf is (nee je kop wordt er echt niet af gebeten), komt misschien door de toon van jouw gemiddelde reactie. Het is echt niet allemaal rozengeur en maneschijn met de Model 3, maar je strooit een heel zoutvaatje over elke slak die je kan vinden...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElonDusk
  • Laatst online: 01-09 23:51
Bij iedereen die positief is lijkt veel goed te werken
Bij minder positieve mensen lijkt bijna niks te werken. :7 B-)

Ik weet precies wat het probleem is. Je moet gewoon aardiger zijn voor je Tesla. (grapje)

Model 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arsimo
[...]

Sommige mensen waren dus zo vriendelijk om met andere opties te komen, als wifi uit (niet wife ;-) ). Maar @bottom line kon weer geen feiten van fictie scheiden.

[...]

Maar krijg een random reactie terug, die beweert dat mijn post onjuist is (en dus afgevlamd worden, want er was nul inhoudelijke respons).

Als we het gewoon inhoudelijk hadden gehouden, hadden we nu niet X posts of het wel of niet cru was, en wel of niet nodig. Zonde van het forum zoals @webpatrick ook aangeeft

[...]

Yes weet ik zeker..ik was op vakantie en had hem daarvoor alleen van de lader verplaatst om de buurt niet boos te maken
Om even weer pogen behulpzaam te zijn, en mijn excuses als ik iets roep wat iemand anders al geadviseerd heeft:

Verander je password van je Tesla account. Als er onverhoopt toch een logger of wat dan ook voor app/service jouw Model 3 loopt te pollen [ook al ben je nu zeker dat dit niet gebeurt] dan kan die er niet meer bij. Je elimineert dan ieder geval die mogelijkheid. Het is net als oplossen van software bugs of andere ogenschijnlijk onverklaarbare technische problemen: elimineren en isoleren, uiteindelijk kom je er dan achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanB
ElonDusk schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 10:14:
Bij iedereen die positief is lijkt veel goed te werken
Bij minder positieve mensen lijkt bijna niks te werken. :7 B-)

Ik weet precies wat het probleem is. Je moet gewoon aardiger zijn voor je Tesla. (grapje)
Wikipedia: Confirmation bias

;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomas_
  • Laatst online: 08:40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Laatst online: 23-09 15:44
[...]
Hoe staan je settings in het Safety & Security menu?

En TIL dat je ook mobile access via het menu uit kunt zetten:

Hoewel een oude video, weet niet of dit nog op dezelfde plek zit en nog steeds mogelijk is.

Kan ook een methode zijn om te testen of er iets probeert te verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-09 21:39
Gisterenavond update 2020.8.1 binnen gekregen. Vanochtend niks van gemerkt bij mijn dagelijkse ritje, misschien niet opgelet maar geen verbeterde visuals gezien.

Voor degene die weleens op de A27 van Hilversum naar Utrecht rijden, gaat de AP bij jullie ook naar 90km per uur ter hoogte van de afrit Hilversum? Geen idee waarom hij dat doet, lijkt me niet dat er een maximum van 90 geldt op de afrit zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Malt007 schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 10:43:
Gisterenavond update 2020.8.1 binnen gekregen. Vanochtend niks van gemerkt bij mijn dagelijkse ritje, misschien niet opgelet maar geen verbeterde visuals gezien.[...]
Verbeterde visuals is alleen als je FSD Preview aan hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Caelorum schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 10:45:
[...]

Ah die kende ik nog niet, doet dat verder nog iets en hoe kan je dat aanzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Malt007 schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 10:43:
Gisterenavond update 2020.8.1 binnen gekregen. Vanochtend niks van gemerkt bij mijn dagelijkse ritje, misschien niet opgelet maar geen verbeterde visuals gezien.

Voor degene die weleens op de A27 van Hilversum naar Utrecht rijden, gaat de AP bij jullie ook naar 90km per uur ter hoogte van de afrit Hilversum? Geen idee waarom hij dat doet, lijkt me niet dat er een maximum van 90 geldt op de afrit zelf?
Ik heb dat bij de A12 vanuit Ede naar Utrecht. Als je daar op 100 rijdt gaat-ie eerst naar 90 en dan naar 80. Misschien zodat het snelheidsverschil wat soepeler gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Malt007 schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 10:49:
[...]

Ah die kende ik nog niet, doet dat verder nog iets en hoe kan je dat aanzetten?
FSD kopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Krijg je nou wel of niet die verbeterde visuals als je geen FSD hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBasta
Malt007 schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 11:05:
[...]

Krijg je nou wel of niet die verbeterde visuals als je geen FSD hebt?
Het lijkt erop dat je alleen verbeterde visuals krijgt als je HW3.0 hebt (onafhankelijk van FSD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrBasta schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 11:06:
[...]

Het lijkt erop dat je alleen verbeterde visuals krijgt als je HW3.0 hebt (onafhankelijk van FSD)
Zonder FSD ga je die niet zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Inspired schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 11:08:
[...]

Zonder FSD ga je die niet zien.
Jawel, de visuals zie je ook zonder FSD. Is al meerdere keren bevestigd op Reddit.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DennusB schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 11:13:
[...]

Jawel, de visuals zie je ook zonder FSD. Is al meerdere keren bevestigd op Reddit.
Stopborden en stoplichten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Inspired schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 11:14:
[...]

Stopborden en stoplichten?
Jep, ook die zie je zonder FSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malt007
Zal vanmiddag wat beter opletten dan, stond wel in de patchnotes vanochtend op het scherm. Ook de verbeterde trackmode, met al die sliders om bijvoorbeeld je aandrijving voor/achter aan te passen, dacht dat je dat alleen kreeg als je die track pack kocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElonDusk
  • Laatst online: 01-09 23:51
Caelorum schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 10:45:
[...]

waar kan je dat aanzetten? Als je geen FSD hebt en wel nieuwste update? _/-\o_

Model 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Malt007 schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 11:17:
Zal vanmiddag wat beter opletten dan, stond wel in de patchnotes vanochtend op het scherm. Ook de verbeterde trackmode, met al die sliders om bijvoorbeeld je aandrijving voor/achter aan te passen, dacht dat je dat alleen kreeg als je die track pack kocht.
Track pack zit sowieso alleen bij de P toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
DennusB schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 11:15:
[...]

Jep, ook die zie je zonder FSD
Ah, OK. My bad. Dat is dan aangepast. In 2019.40.2.1 zaten die visuals ook al en die zag ik bij mij niet op HW3 zonder FSD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malt007
DennusB schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 11:18:
[...]

Track pack zit sowieso alleen bij de P toch?
Nee, ik bedoel dat nieuwe pack wat je kan bestellen op de P. Dus met betere remmen en andere velgen. Maar blijkbaar is de bijbehorende software updrage ook voor de normale P.

Al heb ik niet gekeken of ik die sliders nu heb. Nog nooit trackmode aangezet eigenlijk.

[ Voor 11% gewijzigd door Malt007 op 10-03-2020 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inspired schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 11:19:
[...]

Ah, OK. My bad. Dat is dan aangepast. In 2019.40.2.1 zaten die visuals ook al en die zag ik bij mij niet op HW3 zonder FSD.
Welke visuals zijn dat / waren dat? De traffic cones zag ik op mijn HW3 zonder FSD al vanaf het begin volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 11:23:
[...]

Welke visuals zijn dat / waren dat? De traffic cones zag ik op mijn HW3 zonder FSD al vanaf het begin volgens mij.
Cones kwamen er in 2019.36.1 bij.

In 2019.40.2.1 stop signs. Maar daar was FSD wel voor nodig dacht ik. Die heb ik tenminste nooit gezien.

Niet dat de visuals zoveel toevoegen. De auto zal er zonder FSD niet veel mee doen lijkt me.

[ Voor 11% gewijzigd door Inspired op 10-03-2020 11:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arsimo
Inspired schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 11:19:
[...]

In 2019.40.2.1 kwamen inderdaad die visuals zoals verkeerslichten voor het eerst maar die werk(t)en alleen in de VS, en mogelijk Canada. De visuals in 2020.8.1.0 werken ook in Europa. Maar uitstuitend met HW3.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanB
Hier ook cones vanaf het begin. Verder nog niks, ga vanavond eens installeren.

Release notes zeggen:

Visualization
"This has been added for more regions, previously just the US.

The driving visualization can now display additional objects which include stop lights, stop signs and select road markings. The stop sign and stop light visualizations are not a substitute for an attentive driver and will not stop the car. To see these additional objects in your driving visualization, tap Controls > Autopilot > Self Driving Visualization Preview"

Dus lijkt niet alleen een FSD optie

Trackmode
"TRACK MODE IMPROVEMENTS
Only Model 3 (Performance)"

[ Voor 5% gewijzigd door JohanB op 10-03-2020 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
arsimo schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 11:33:
[...]
In 2019.40.2.1 kwamen inderdaad die visuals zoals verkeerslichten voor het eerst maar die werk(t)en alleen in de VS, en mogelijk Canada. De visuals in 2020.8.1.0 werken ook in Europa. Maar uitstuitend met HW3.
Goed om te horen. De visuals (behalve de cones) waren vooralsnog alleen in USA te zien. Canada had het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
Caelorum schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 11:39:
[...]

Goed om te horen. De visuals (behalve de cones) waren vooralsnog alleen in USA te zien. Canada had het ook niet.
Er zijn sinds 2020.8.1 verscheen diverse YouTube video's uitgekomen waar het te zien is buiten de VS, o.a. Engeland en Duitsland. Ik zit nog op mijn 2020.8.1 te wachten, zal richting het weekend wel worden (zoals altijd).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-09 15:39

Fab1Man

Live life to the fullest

Vanochtend reeds geprobeerd en de visuals werken (HW3.0) zonder FSD. Wel even de Preview aanzetten natuurlijk ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doc
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:31

doc

[...]

[...]

[...]

Heb je je tesla wachtwoord al een keer veranderd? Daardoor weet je zeker dat alles wat de auto polt (en daardoor ervoor zorgt dat hij niet in slaap komt) niet meer bij je auto kan.

Me Tarzan, U nix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanB
doc schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 12:05:
[...]

Heb je je tesla wachtwoord al een keer veranderd? Daardoor weet je zeker dat alles wat de auto polt (en daardoor ervoor zorgt dat hij niet in slaap komt) niet meer bij je auto kan.
Vandaag gedaan na wat tips van anderen ook. Ik heb nooit third party apps gehad, maar je weet maar nooit!

let's see!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanB
Toch nog even de phantom/vampire drain. Ook terug gelezen wat iederen zei en wat ik online kan vinden

Wat ik heb genoteerd:

User stats:
@Remz : 0.22 km/u in "niet speciale situatie" (range 0.22 - 2.2 km/u)
@MrBasta : 0.17 km/u gemiddeld (range 0.04-0.32 km/u) (Teslafi screenshots 24 uur)
@Thomas H : 0.041 km/u (statement: geen data)
filmpje van @bottom line : 0.11 km/u (10.6% * 550 km range / 22 dagen)
@Tomas_ : 0.041 - 0.12 km/u (statement: 1-3 km/dag - is dit overnight? of echt 24 uur?)
Ik: 0.46 km/u (200 km / 18 dagen)
@Madnessy & @MtC : 1.1 - 1.27 km/u (pas op! met Sentry / Teslamate etc.)

Nu las ik wel ook, dat bij langer stilstaan, hij sneller leegloopt. Wat ik een raar verhaal vond, maar misschien dat dit het deels verklaard

Bulk statsVergeleken met de bulk stats lijk ik normaal, vergeleken met de user stats hierboven niet. Heeft iemand meer / betere bulk stats? (e.g. misschien iemand de STATS app momenteel? Had geen zin om 27 piek te betalen voor deze post ;)
- misschien meer gebruikers hier met teslafi of stats nummers?

Ben benieuwd waar het feitelijk nou echt lijkt te liggen

*EDITS 2:34PM: updated Remz, MrBasta, Madnessy & MtC
*EDITS 3:22PM: RTFM

[ Voor 22% gewijzigd door JohanB op 10-03-2020 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
[...]

6 7 meldingen dat ik genoemd ben geweest :P

En ik kan bewijs vinden dat je je auto gemakkelijk 7 maanden kan laten staan zodat er nog steeds batterij in zit. Is dat dan nog steeds bullshit/leugens dat ik hier verspreid?
Ik heb het ook gewoon zelf eens uitgetest omdat ik het eerst zelf niet kon geloven met alle nachtverhalen die hier rondhingen.

Dan geloof ik een bronnetje van Google Drive (dat ik ook nog niet eens kon openen, en ik vermoed dat dat gewoon excel cijfers zijn en een hoop gegevens/grafiekjes), minder als mijn eigen ervaring. Want iedereen kan die gegevens invullen en aanpassen. In het leveringstopic waren er na een tijdje mensen die ineens opmerkte dat alle gegevens die hun hadden ingevuld, anders waren, dus waarom zou dat daarin niet gebeuren?

Of moet ik nu ook geloven dat ik met mijn Tesla nooit op reis kan gaan want er staan altijd laadpaal files bij de SuC's blijkbaar, want dat was het feit volgens 1 bron. Dat 100 bronnen dat kunnen tegenspreken, maakt tegenwoordig voor de mensheid toch nooit meer uit.

Maarja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kdeboois
Dat lost zijn probleem toch nog niet op ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madnessy
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-08 13:53
JohanB schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 13:23:
Toch nog even de phantom/vampire drain. Ook terug gelezen wat iederen zei en wat ik online kan vinden

Wat ik heb genoteerd:

User stats:
@Remz : 0.20 km/u (bijgehouden in Oostenrijk over 5 dagen)
@MrBasta : 0.16 km/u (Teslafi screenshot 24 uur)
@Thomas H : 0.041 km/u (statement: geen data)
filmpje van @bottom line : 0.11 km/u (10.6% * 550 km range / 22 dagen)
@Tomas_ : 0.041 - 0.12 km/u (statement: 1-3 km/dag - is dit overnight? of echt 24 uur?)
Ik: 0.46 km/u (200 km / 18 dagen)

Nu las ik wel ook, dat bij langer stilstaan, hij sneller leegloopt. Wat ik een raar verhaal vond, maar misschien dat dit het deels verklaard

Bulk stats
STATS for Tesla app: modus van 0.4 km/u (0.25 mi/hr - gegokt op basis van chart) (https://teslamotorsclub.c...ents/img_3617-jpg.458273/
Teslarati: 0.61 km/u (9.2 mi/dag) https://www.teslarati.com...antom-drain-info-graphic/

Vergeleken met de bulk stats lijk ik normaal, vergeleken met de user stats hierboven niet. Heeft iemand meer / betere bulk stats? (e.g. misschien iemand de STATS app momenteel? Had geen zin om 27 piek te betalen voor deze post ;)

niet dat het heel erg nuttig zal zijn voor anderen :
volgens teslamate ergens tussen de 1.10 en 1.27 km/u
(met sentry aan / soms binnen wifi bereik soms niet / raspberry pi 4 in de auto voor sentry)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
kdeboois schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 13:29:
Dat lost zijn probleem toch nog niet op ?
Naar mij toe gericht?
Nee.
Maar ik geef gewoon aan, zorg dat sentry mode uit staat en je de app niet open doet, dat je een maximaal verbruik hebt van 1% per 2 dagen.

Als het bij jou anders is, dan moet je nakijken waar het probleem ligt, want dan is er iets mis met jou auto/instellingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kdeboois
Daarom stelt hij zijn vraag toch ook hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MtC

MtC

Madnessy schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 13:30:
[...]

niet dat het heel erg nuttig zal zijn voor anderen :
volgens teslamate ergens tussen de 1.10 en 1.27 km/u
(met sentry aan / soms binnen wifi bereik soms niet / raspberry pi 4 in de auto voor sentry)
Hier vergelijkbare cijfers, maar dat is dan wel met Teslamate een natuurlijk. Vandaar ook het advies om remote toegang uit te zetten als je langere tijd gaat stilstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
  • Laatst online: 00:22
JohanB schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 13:23:
User stats:
@Remz : 0.20 km/u (bijgehouden in Oostenrijk over 5 dagen)

Vergeleken met de bulk stats lijk ik normaal, vergeleken met de user stats hierboven niet. Heeft iemand meer / betere bulk stats? (e.g. misschien iemand de STATS app momenteel? Had geen zin om 27 piek te betalen voor deze post ;)

Misschien ter verduidelijking. Ik heb dit bijgehouden middels de STATS app.
De bulk stats zijn niet echt goed te noemen, dat is namelijk een verzameling van allerlei omstandigheden. Sentry aan legt daarmee het gemiddelde een stuk hoger.

Net nog even in m'n Teslamate gekeken, een paar interessante:

1. 2.9 dagen geslapen, alles uit = gemiddeld 0,22km/u drain
2. Gisteren 8 uur geslapen op werk (telefoon binnen bluetooth bereik) = gemiddeld 0,3km/u drain
3. Vanochtend 14.3 uur geslapen thuis = gemiddeld 1,21km/u drain (komt doordat hij 15 minuten heeft staan verwarmen voor vertrek).
4. 10 uur in parkeergarage gestaan met Sentry aan = 2,27km/u drain

Het ligt dus enorm aan de omstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanB
bottom line schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 13:30:
[...]
Maar ik geef gewoon aan, zorg dat sentry mode uit staat en je de app niet open doet, dat je een maximaal verbruik hebt van 1% per 2 dagen.
Heb je een paar teslafi shots oid om dit te laten zien? Dan blijven we zo fact based mogelijk

Voor nu lijk jij dus op 0.11 km/u te zitten (1% * 550 km range / 48 uur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanB
Remz schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 13:49:
[...]

De bulk stats zijn niet echt goed te noemen, dat is namelijk een verzameling van allerlei omstandigheden. Sentry aan legt daarmee het gemiddelde een stuk hoger.
Daarom werkte ik dus voor het gemak bij stats met de modus. Omdat zoveel mogelijk te voorkomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markovichi
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23-09 08:43
Wellicht een hele domme vraag, maar hoe werkt Teslamate precies? Ik heb geen raspbery oid, alleen een windows 10 laptop. Kan ik het dan alsnog gebruiken en zo ja hoe?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Markovichi schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 13:58:
Wellicht een hele domme vraag, maar hoe werkt Teslamate precies? Ik heb geen raspbery oid, alleen een windows 10 laptop. Kan ik het dan alsnog gebruiken en zo ja hoe?
TeslaMate is een stuk software wat je ergens moet draaien zodat het data kan ophalen. Dat is dus niet heel handig op een laptop.
Zou eventueel nog kunnen op een servertje in de cloud bijvoorbeeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBasta
JohanB schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 13:52:
[...]

Heb je een paar teslafi shots oid om dit te laten zien? Dan blijven we zo fact based mogelijk

Voor nu lijk jij dus op 0.11 km/u te zitten (1% * 550 km range / 48 uur)
Hierbij mijn overzichten van een paar dagen, dit zijn dagen dat ik ook met de auto gereden heb e.d. dus zijn geen aaneengesloten dagen stilstaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/TberVnYab0359HyE0ciwnzON.jpg
Pagina: 1 ... 54 ... 517 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
  • Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
  • Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.

Gerelateerde topics: