Ze staan helemaal onderaan de lijst. Bij mij ook nog eens alleen die laders waar ik zelf al een keer aan heb gestaan.Sunri5e schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 10:56:
[...]
Jawel maar dan zie ik alleen de Teslaladers.
Ik had op 2019.50 die third party chargers ook. Wellicht dat die uit een navigation data update komt en niet vanuit een software/firmware update?
Iets meer info over de 2020.8 update:
2020.8:
— green (@greentheonly) 5 maart 2020
in addition to fsd viz on hw3 mcu2/m3 cars in EU/Ca/MX, 3rd party charging, s/x improved regen, track mode and bt improvements we also get:
exfat support, new manual page on alerts, yet another chargeport, update to steering rack firmware.
some more stuff I need to explor
[ Voor 28% gewijzigd door MrAcid op 05-03-2020 12:23 ]
Remlicht of eigenlijk gehele lichtunit van mijn vrouw haar auto is gisteren door Tesla vervangen. We zijn er maar een handvol keer op gewezen de afgelopen maanden, helaas kon ze niet eerder een afspraak krijgen
Vervangen ging snel, hoop dat ze de lichtunits nog reviseren ofzo, beetje zonde om het hele ding weg te gooien omdat 1 deel het niet doet.
Vervangen ging snel, hoop dat ze de lichtunits nog reviseren ofzo, beetje zonde om het hele ding weg te gooien omdat 1 deel het niet doet.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
benieuwd of de batterij dan ook gaat voorverwarmen met deze update voor de 3rd partiesMrAcid schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 12:18:
Ik had op 2019.50 die third party chargers ook. Wellicht dat die uit een navigation data update komt en niet vanuit een software/firmware update?
[Twitter]
Is er een mogelijkheid om bij inkomende telefoongesprekken het geluid aan te passen. Als telefoon nu gaat schrik ik enorm (denk dan aan storing)
Ja, ik heb hetzelfde met Flitsmeister, die heb ik ingesteld dat die over telefonie kanaal moet doen op de bluetooth zodat de meldingen mijn muziek onderbreken. Maar ik moet tijdens bellen het geluid hard zetten, maar met FM moet die veel zachter (ik ben me al een aantal keer kapot geschrokken), maar dat volume kan je dus alleen aanpassen als je in een actief gesprek zit. Als je je volume verzet tijdens radioluisteren, en je telefoon afgaat ben je ineens het volume van je telefoon aan het verzetten.. het is behoorlijk buggy dat systeem. Van volume wijzigen moet ik zeggenTeslalrp schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:22:
Is er een mogelijkheid om bij inkomende telefoongesprekken het geluid aan te passen. Als telefoon nu gaat schrik ik enorm (denk dan aan storing)
Wat meer geluid tune mogelijkheden zou wel fijn zijn. de navigatie op t zachtst is ook nog te hard.Djerro123 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 16:45:
[...]
Ja, ik heb hetzelfde met Flitsmeister, die heb ik ingesteld dat die over telefonie kanaal moet doen op de bluetooth zodat de meldingen mijn muziek onderbreken. Maar ik moet tijdens bellen het geluid hard zetten, maar met FM moet die veel zachter (ik ben me al een aantal keer kapot geschrokken), maar dat volume kan je dus alleen aanpassen als je in een actief gesprek zit. Als je je volume verzet tijdens radioluisteren, en je telefoon afgaat ben je ineens het volume van je telefoon aan het verzetten.. het is behoorlijk buggy dat systeem. Van volume wijzigen moet ik zeggen
Spreek je de opdracht in het Nederlands of Engels uit?revolution-nl schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 10:49:
[...]
Vreemd, afgelopen weken gebruik ik de spraakfunctie weer redelijk intensief en het werkt hier eigenlijk feilloos.
M3, LR, White, Black, Aero, auto geleverd 14/12/2019
volume navigatie kan je zeker instellen. Ik vind de stem superirritant dus heb die uitgezet:YwootahH schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 16:54:
[...]
Wat meer geluid tune mogelijkheden zou wel fijn zijn. de navigatie op t zachtst is ook nog te hard.
Release notes van 2020.8 voor de liefhebbers;
Driving Visualization Improvements
This has been added for more regions, previously just the US.
The driving visualization can now display additional objects which include stop lights, stop signs and select road markings. The stop sign and stop light visualizations are not a substitute for an attentive driver and will not stop the car. To see these additional objects in your driving visualization, tap Controls > Autopilot > Self Driving Visualization Preview.
Track Mode Improvements
Only Model 3 (Peformance)
Track Mode has been improved to make it easier to monitor the status of your car, create custom track mode settings profiles and record your track day data.
Monitor the status of your car motors, battery, brakes and tires, allowing you to adjust your driving in real time. G-meter, a real-time accelerometer, can now be viewed in the Cards area of the touchscreen. The map now displays a Lap Timer. Follow the onscreen instructions to place a start/finish pin on the map. At the completion of each lap, the Lap Timer displays the duration of the lap. It also displays the times associated with the previous and best laps in the driving session.
Track Mode allows you to save up to 20 Track Mode profiles to suit your preferences or driving scenario, or customize for a specific track. A new settings profile can be created by tapping Track Mode Settings > Add New Settings, entering a name for the settings profile, then adjusting settings including Handling Balance, Stability Assist, Regenerative Braking, Post-Drive Cooling and Compressor Overclock. Refer to the Owner’s Manual for more information regarding each setting.
You can now save a video and data of the Track Mode driving session to a plugged in USB flash drive which must contain a folder named "TeslaTrackMode" (without the quotation marks). When "Save Dashcam for Laps" is enabled, Track Mode stores a video of each lap in a driving session when using the Lap Timer. Track Mode also stores the car status and telemetry data including details about the vehicle's position, speed, acceleration, and use of accelerator which is stored as a .CSV file on the USB flash drive.
Third-Party Charging Stations
Now you can find third-party charging options with your in-car navigation – select sites are available now in Belgium, Netherlands, Germany, Switzerland and Austria with additional locations across Europe coming soon. To access, press the lightning bolt icon on the bottom of your touchscreen, scroll down and select a Supercharger, Destination Charging or third-party charging location to navigate to.
Bluetooth Improvement
To improve the audio transition from phone-to-car when entering your vehicle, Bluetooth now connects to your paired phone only after you are sitting in the driver’s seat and all doors are closed. As a reminder, you can pair your phone to Bluetooth by touching the Bluetooth icon on the top of your touchscreen and then "Add New Device".
Improved Voice Command Reliability
We have improved voice command reliability, including in areas with poor connectivity. Note: to use voice commands, simply tap the right steering wheel button and speak your command after the beep – there is no need to press and hold the button.
Additional Language Support
Your touchscreen is now available in additional languages. To change the language, simply go to Controls > Display > Language. Please note that your vehicle must be in PARK to enable this selection.
Additional Owner’s Manual Languages
The Owner's Manual on your touchscreen is now available in Romanian, Hungarian, Slovenian, and Hebrew. As a reminder, you can change the language of the Owner's Manual by tapping Controls > Service> Owner's Manual and select your preferred language from the dropdown menu.
This release contains minor improvements and bug fixes.
The driving visualization can now display additional objects which include stop lights, stop signs and select road markings. The stop sign and stop light visualizations are not a substitute for an attentive driver and will not stop the car. To see these additional objects in your driving visualization, tap Controls > Autopilot > Self Driving Visualization Preview.
Track Mode Improvements
Track Mode has been improved to make it easier to monitor the status of your car, create custom track mode settings profiles and record your track day data.
Monitor the status of your car motors, battery, brakes and tires, allowing you to adjust your driving in real time. G-meter, a real-time accelerometer, can now be viewed in the Cards area of the touchscreen. The map now displays a Lap Timer. Follow the onscreen instructions to place a start/finish pin on the map. At the completion of each lap, the Lap Timer displays the duration of the lap. It also displays the times associated with the previous and best laps in the driving session.
Track Mode allows you to save up to 20 Track Mode profiles to suit your preferences or driving scenario, or customize for a specific track. A new settings profile can be created by tapping Track Mode Settings > Add New Settings, entering a name for the settings profile, then adjusting settings including Handling Balance, Stability Assist, Regenerative Braking, Post-Drive Cooling and Compressor Overclock. Refer to the Owner’s Manual for more information regarding each setting.
You can now save a video and data of the Track Mode driving session to a plugged in USB flash drive which must contain a folder named "TeslaTrackMode" (without the quotation marks). When "Save Dashcam for Laps" is enabled, Track Mode stores a video of each lap in a driving session when using the Lap Timer. Track Mode also stores the car status and telemetry data including details about the vehicle's position, speed, acceleration, and use of accelerator which is stored as a .CSV file on the USB flash drive.
Now you can find third-party charging options with your in-car navigation – select sites are available now in Belgium, Netherlands, Germany, Switzerland and Austria with additional locations across Europe coming soon. To access, press the lightning bolt icon on the bottom of your touchscreen, scroll down and select a Supercharger, Destination Charging or third-party charging location to navigate to.
Bluetooth Improvement
To improve the audio transition from phone-to-car when entering your vehicle, Bluetooth now connects to your paired phone only after you are sitting in the driver’s seat and all doors are closed. As a reminder, you can pair your phone to Bluetooth by touching the Bluetooth icon on the top of your touchscreen and then "Add New Device".
We have improved voice command reliability, including in areas with poor connectivity. Note: to use voice commands, simply tap the right steering wheel button and speak your command after the beep – there is no need to press and hold the button.
Your touchscreen is now available in additional languages. To change the language, simply go to Controls > Display > Language. Please note that your vehicle must be in PARK to enable this selection.
The Owner's Manual on your touchscreen is now available in Romanian, Hungarian, Slovenian, and Hebrew. As a reminder, you can change the language of the Owner's Manual by tapping Controls > Service> Owner's Manual and select your preferred language from the dropdown menu.
Dat van de Bluetooth is wel beter. Eindelijk kan ik blijven bellen tijdens het loskoppelen van de kabel.
Introducing new Navigation (Beta)
Only Model S and X
Introducing a new navigation system for your vehicle that provides improved routes, more accurate arrival times, and a more responsive instrument cluster view to better display upcoming maneuvers.
Nog niet op de Model 3, maar deze vond ik ook nog wel het noemen waard in 2020.8!
Bron: https://teslascope.com/teslapedia/software/2020.8
Only Model S and X
Introducing a new navigation system for your vehicle that provides improved routes, more accurate arrival times, and a more responsive instrument cluster view to better display upcoming maneuvers.
Nog niet op de Model 3, maar deze vond ik ook nog wel het noemen waard in 2020.8!
[ Voor 7% gewijzigd door MrAcid op 06-03-2020 08:18 ]
oee daar ben ik wel benieuwd naar. Wat is a new navigation systemMrAcid schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 08:17:
Introducing new Navigation (Beta)
Only Model S and X
Model 3
Ziet er goed uit; hopelijk raak ik nu snel van 2019.40.50.5 af....IceOnFire schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 21:48:
Track Mode Improvements
Bluetooth Improvement
Audi Q4 e-tron 45 Quattro, 10.600 Wp PV, water-water warmtepomp, gasloos, dynamisch energiecontract, 32 kWh thuisaccu
Verwijderd
Ik heb sinds gister opeens 3G in me auto en kan ik internetten zonder dat ik de hotspot gebruik vanuit me auto. Heb ik iets gemist?
En is er al iets bekend van Premium Connectivity of is dat dit juist?
En is er al iets bekend van Premium Connectivity of is dat dit juist?
Dat is premium connectivity en die is momenteel nog gratis in Nederland. (al sinds december overigens).
Verwijderd
Maar ik heb de volgende dingen niet:
Live verkeersweergave
Satellietkaarten
Live verkeersweergave
Satellietkaarten
Caelorum schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 12:20:
Dat is premium connectivity en die is momenteel nog gratis in Nederland. (al sinds december overigens).
Welke update zit je?Verwijderd schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 12:24:
Maar ik heb de volgende dingen niet:
Live verkeersweergave
Satellietkaarten
[...]
En als je op het scherm klikt, zie je dan geen optie rechtsonderin met extra iconen?
Van wat ik lees zijn die visualisaties alleen beschikbaar voor mensen met HW3.0. Als dat klopt voel ik me wel een beetje ... met mijn november 2019 SR+ met HW2.5.IceOnFire schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 21:48:
...

Bron: https://tesletter.com/2020-8-1-tesla-update/
Even een kleine kick. Niemand met ervaring wvb bovenstaand?RF1000 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 10:53:
Iemand ervaring met een powerlift voor de trunk? en installatie bij Tesland?
https://www.tesland.com/nl/model-3-power-liftgate/
Als ik de installatiemanual zo lees best ingrijpend. Moet veel losgemaakt worden tot in het interieur (en hopelijk ook veel weer netjes vast...). Levert dit geen rare problemen op binnen het computersysteem van Tesla zelf?
Verwijderd
Volgens de mannen van Tesland zelf werkt het allemaal vlekkeloos. Ben op zich wel geneigd dat te geloven, en de software van de 3 komt behoorlijk overeen met de S en de X.RF1000 schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 13:18:
[...]
Even een kleine kick. Niemand met ervaring wvb bovenstaand?
Ook omdat de keyfob "open achterklep" klikker ineens ook werkt op de 3 zodra je dit soort gasveren installeert. Laat wel zien dat veel dingen onder de motorkap exact hetzelfde werkt
Heeft iemand de nieuwe update al binnen?
@MrBasta Ik heb zelfs FSD met een 2.5HW boordcomputer dus ik moet ook nog even wachten tot deze features daadwerkelijk gaan werken. Feit dat er nu daadwerkelijk een functioneel verschil is tussen 2.5 en 3 is voor mij wel genoeg reden om te gaan zeuren om een upgrade bij het SeC.
27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition
Dat is helemaal naatje pet! Ik vond mezelf al zielig genoeg aangezien alles (zowel FSD als geen FSD) vanaf april 2019 eigenlijk met HW3 uitgeleverd zou worden. Vraag me af of er hier in Europa eenzelfde belofte gedaan wordt door Tesla als in China (alles met HW2.5 kosteloze upgrade naar HW3.0).Tassadar32 schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 13:30:
@MrBasta Ik heb zelfs FSD met een 2.5HW boordcomputer dus ik moet ook nog even wachten tot deze features daadwerkelijk gaan werken. Feit dat er nu daadwerkelijk een functioneel verschil is tussen 2.5 en 3 is voor mij wel genoeg reden om te gaan zeuren om een upgrade bij het SeC.
Kan het nog niet echt functioneel noemen, het feit dat je pionnen ziet op je display doet verder niks voor Autopilot. En ja, ik heb FSD met HW2.5, dus ik moet ook wachten. Komt wel.
Tesla heeft aangegeven dat iedereen met FSD in ieder geval HW3.0 krijgt als er daadwerkelijk functioneel verschil in zit. In de VS is FSD preview visualisations al even uit en zijn ze dus inderdaad met retrofits begonnen. Nu de visualisations ook naar de EU komen zal hier de retrofits ook wel beginnen (mits er HW3.0 beschikbaar is). De China 3's met HW2.5 gingen tegen de belofte in dat alle nieuwe 3's met HW3.0 uitgeleverd zouden worden, vandaar dat ze allemaal retrofit krijgen. Als je een oudere 3 hebt en geen FSD ga je alleen een upgrade krijgen als je FSD alsnog koopt.
27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition
Heb je ergens informatie op basis van welke "belofte" dat gebeurd is? Als het de belofte is van Elon in April 2019 dan wil ik ook wel een free upgrade naar HW3.0 (ondanks dat ik geen FSD heb). Voelt wel lelijk dat je zoveel geld betaald voor een auto met de verwachting dat je mee kan lopen met de upgrades om dan vervolgens na 2 maanden al een fork te zien tussen de verschillende HW Versies.Tassadar32 schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 13:40:
Tesla heeft aangegeven dat iedereen met FSD in ieder geval HW3.0 krijgt als er daadwerkelijk functioneel verschil in zit. In de VS is FSD preview visualisations al even uit en zijn ze dus inderdaad met retrofits begonnen. Nu de visualisations ook naar de EU komen zal hier de retrofits ook wel beginnen (mits er HW3.0 beschikbaar is). De China 3's met HW2.5 gingen tegen de belofte in dat alle nieuwe 3's met HW3.0 uitgeleverd zouden worden, vandaar dat ze allemaal retrofit krijgen. Als je een oudere 3 hebt en geen FSD ga je alleen een upgrade krijgen als je FSD alsnog koopt.
Tja, je kan jezelf ook ongelukkig praten. Je hebt geen FSD, dan gaat HW3 niks toevoegen. Ja, pionnen op je display, waar de auto niks mee doet. Volgens mij loop je functioneel gewoon mee met de software, je auto kan niet opeens minder dan 2 maanden geleden.MrBasta schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 13:42:
[...]
Heb je ergens informatie op basis van welke "belofte" dat gebeurd is? Als het de belofte is van Elon in April 2019 dan wil ik ook wel een free upgrade naar HW3.0 (ondanks dat ik geen FSD heb). Voelt wel lelijk dat je zoveel geld betaald voor een auto met de verwachting dat je mee kan lopen met de upgrades om dan vervolgens na 2 maanden al een fork te zien tussen de verschillende HW Versies.
@Erdinger
Dat is meestal onderdeel van een chrome-delete behandeling. Naast alle chrome delen zwart te laten wrappen, kiezen veel eigenaren er ook voor om het logo rood te laten wrappen.
Dat is meestal onderdeel van een chrome-delete behandeling. Naast alle chrome delen zwart te laten wrappen, kiezen veel eigenaren er ook voor om het logo rood te laten wrappen.
There's no place like 127.0.0.1
Deze is wel bij Amazon amerika te koop, maar nog niet kunnen vinden in NL (of amazon.de) https://www.amazon.com/dp...N8JL?_encoding=UTF8&psc=1PEPPI schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 14:23:
@Erdinger
Je zou zoiets kunnen overwegen, zit er zelf ook naar te kijken:Erdinger schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 13:46:
Hola
Weet iemand waar je in NL zulke rode 3M stickers kunt kopen voor de logo's op de M3? Zou deze graag willen!
[Afbeelding]
https://www.plastidipstee...lasti-dip-spray-mat-rood/
Video's:
YouTube: Plasti Dip on a Tesla Model 3 front badge logo emblem
YouTube: YouTube
Dubbel
[ Voor 98% gewijzigd door -Muncky- op 06-03-2020 14:42 ]
Nou ongelukkig is een groot woord. Maar Tesla verkoopt ook een stuk belofte, een auto die steeds beter wordt met over the air updates en verbeteringen. Als dan blijkt dat daar een fork ontstaat heel kort na mijn aankoop dan vindt ik dat wel zuur.DaCoTa schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 14:04:
[...]
Tja, je kan jezelf ook ongelukkig praten. Je hebt geen FSD, dan gaat HW3 niks toevoegen. Ja, pionnen op je display, waar de auto niks mee doet. Volgens mij loop je functioneel gewoon mee met de software, je auto kan niet opeens minder dan 2 maanden geleden.
Nu zit het verschil Inderdaad alleen in de pylonen, met 2020.8 (zeer waarschijnlijk) ook andere "driving visualisations" en wie weet wat er de komende jaren nog ontwikkeld wordt voor HW3.0 en niet voor HW2.5?
Nee mijn auto is inderdaad niet slechter geworden, maar hij profiteert ook niet van alle verbeteringen die er nog aankomen. Want reken er maar niet op dat Tesla alles voor 2 HW platformen blijft ontwikkelen (vraag dat maar aan de mensen met HW2.0)
Bovendien is het gewoon random welke HW versie je hebt, zat SR+ rijders uit mijn periode die wel HW3.0 hebben gekregen. En de enige optie om er nu nog aan te komen is een compleet generfd versie van FSD te kopen voor €6400

Is nou de enige waarneembare verschil tussen HW 2.5 en 3.0 dat je pionnen ziet om te zien dat je HW 2.5 of 3.0 hebt?
En daarbij aansluitend, als je pionnen (ik vermoed dat jullie die oranje kegels bedoelen?) ziet, heb je dan sowieso hw3? De mijne werd geleverd in september, maar ik zie wel kegels.GB2 schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 15:26:
Is nou de enige waarneembare verschil tussen HW 2.5 en 3.0 dat je pionnen ziet om te zien dat je HW 2.5 of 3.0 hebt?
--handige links mogen niet van de mods--
Je blijft toch ook verbeteringen krijgen? Zolang je geen FSD hebt, zijn er geen substantiele verschillen tussen HW2.5 en HW3.MrBasta schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 15:00:
[...]
Nou ongelukkig is een groot woord. Maar Tesla verkoopt ook een stuk belofte, een auto die steeds beter wordt met over the air updates en verbeteringen. Als dan blijkt dat daar een fork ontstaat heel kort na mijn aankoop dan vindt ik dat wel zuur.
Nu zit het verschil Inderdaad alleen in de pylonen, met 2020.8 (zeer waarschijnlijk) ook andere "driving visualisations" en wie weet wat er de komende jaren nog ontwikkeld wordt voor HW3.0 en niet voor HW2.5?
Nee mijn auto is inderdaad niet slechter geworden, maar hij profiteert ook niet van alle verbeteringen die er nog aankomen. Want reken er maar niet op dat Tesla alles voor 2 HW platformen blijft ontwikkelen (vraag dat maar aan de mensen met HW2.0)
Bovendien is het gewoon random welke HW versie je hebt, zat SR+ rijders uit mijn periode die wel HW3.0 hebben gekregen. En de enige optie om er nu nog aan te komen is een compleet generfd versie van FSD te kopen voor €6400
Voor HW1 is het idd afgelopen, maar dat is ook al 5 jaar geleden. HW2 en HW2.5 lopen nog steeds mee voor zover ik weet.
En als er wel substantiele verschillen gaan komen dan is op dat moment FSD niet meer generfd. Maar dan is het ook geen €6400 meer ben ik bang.
Als dit ook afhankelijk is van HW 2.5/3, dan zou ik dat toch wel missen hoor. Of krijg je deze visualisaties ook alleen met FSD?Driving Visualization Improvements
Verwachting alleen HW3 , onafhankelijk van FSDmrwolf schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 16:52:
[...]
Als dit ook afhankelijk is van HW 2.5/3, dan zou ik dat toch wel missen hoor. Of krijg je deze visualisaties ook alleen met FSD?
Verwijderd
Goeie vraag. Mijn dashcam filmpjes zijn H.264 maar ik lees online van mensen die wel degelijk HW3 hebben en ook H.264. Dus het is een beetje fuzzy allemaal.MtC schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 15:41:
[...]
En daarbij aansluitend, als je pionnen (ik vermoed dat jullie die oranje kegels bedoelen?) ziet, heb je dan sowieso hw3? De mijne werd geleverd in september, maar ik zie wel kegels.
Ook een leuke:
https://www.teslarati.com...ost-results-and-more/amp/"Retrofits will start when our software is able to take meaningful advantage of the Tesla FSD computer, which is an order of magnitude more capable. For now, it’s slightly disadvantageous to have Tesla FSD computer as our software is more refined for HW2,” Musk wrote.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2020 17:45 ]
Jongens.. We hebben tegenwoordig een mooi info scherm in de auto die precies laat zien welke hardware je hebt...
Indeed, auto --> software --> aanvullende voertuig informatieCaelorum schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 17:51:
Jongens.. We hebben tegenwoordig een mooi info scherm in de auto die precies laat zien welke hardware je hebt...
Ooit maakte de software met HW.3 videobestanden in H.265 aan, maar dat is al een hele tijd niet meer zo (circa begin najaar 2019), dus zowel HW2.5 als HW3 maken sindsdien H.264 bestanden aan. Aan gedrag op dit moment(!) is het alleen te zien aan de pilonnen. Maar daar komen met 2020.8.1. dus verkeerslichten e.a. bij.Verwijderd schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 17:43:
[...]
Goeie vraag. Mijn dashcam filmpjes zijn H.264 maar ik lees online van mensen die wel degelijk HW3 hebben en ook H.264. Dus het is een beetje fuzzy allemaal.
En inderdaad, men kan het sinds 2020.4.1 zien via "auto --> software --> aanvullende voertuig informatie".
Dat pedante toontje hoeft niet hoor.Caelorum schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 17:51:
Daar staat immers “Autopilot-computer: Volledig zelfrijdende computer”. Ik veronderstel dus (net zoals door de kegels) HW 3, maar staat nergens op die manier vermeld.
Voor 2.5 staat er op die plek 2.5 computer. Overigens is dit alles al eens hier besproken. En is het met een beetje Googlen ook zo te vinden. Dus waarom dan lopen klooien met zoeken via omwegen zoals bestandsformaten?MtC schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 18:52:
[...]
Dat pedante toontje hoeft niet hoor.
Daar staat immers “Autopilot-computer: Volledig zelfrijdende computer”. Ik veronderstel dus (net zoals door de kegels) HW 3, maar staat nergens op die manier vermeld.
Dat is idd HW3.MtC schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 18:52:
[...]
Dat pedante toontje hoeft niet hoor.
Pedante toontje vind ik wel meevallen hoor, precies waarvoor dat info schermpje is... ipv discussies over kegels
Verwijderd
Sorry maar heb je dit zelf weleens gegoogled? Wat een troep je dan tegen komt... vanaf 2017 tot en met nu alles over HW2.5 en HW3. Als jij er wijs uit kan worden supergoed maar er is geen peil op te trekken wat je tegen komt.Caelorum schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 18:54:
[...]
Voor 2.5 staat er op die plek 2.5 computer. Overigens is dit alles al eens hier besproken. En is het met een beetje Googlen ook zo te vinden. Dus waarom dan lopen klooien met zoeken via omwegen zoals bestandsformaten?
@Verwijderd Dat zal dan wel aan de zoekopdracht liggen. "tesla hw3 information screen" 1e link is een artikel + video die het uitlegt. Tweede link is er 1 op het Tesla forum waar het wat verspreid over de reacties staat.
Er is/lijkt wel een functioneel verschil: kart spelletje heeft bijvoorbeeld veel framedrops bij hw2.5 (heb ik ook, helaas, Model 3 uit 09-2019)DaCoTa schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 14:04:
[...]
Tja, je kan jezelf ook ongelukkig praten. Je hebt geen FSD, dan gaat HW3 niks toevoegen. Ja, pionnen op je display, waar de auto niks mee doet. Volgens mij loop je functioneel gewoon mee met de software, je auto kan niet opeens minder dan 2 maanden geleden.
Naast dat viel mij op dat tweakers met HW3.0 minder klachten hebben over de regensensor (die er dus niet is, want Model 3 gebruikt de camera)
Ook staat het vast dat de hw3.0 meer beelden per seconde kan verwerken... Dus “by design” zal deze ook beter “moeten” kunnen werken. Daarnaast is hw3.0 ook iets zuiniger in verbruik (al is dat verschil te verwaarlozen)
Een maand of 3 voordat ik onze Model 3 had besteld, heeft Elon zelf gezegd “elke model 3 die wij nu maken komt al met FSD hardware” dan voel je je toch bekocht als je nog de oude hw2.5 hebt 4 maanden na de statement dat elke auto uit de fabriek al standaard komt met volledige FSD hardware, dit is dus niet waar geweest (ondertussen al verlekkerd op alle mogelijkheden en details ván die hw3.0 die ik voor bestellen uitgebreid had bekeken..)
**edit**
En ja: hw3.0 upgrade is “gratis” als je al FSD hebt, maar die heb ik (nog) niet en wordt ook steeds duurder, die hw3.0 dus ook.
[ Voor 29% gewijzigd door Stef87 op 06-03-2020 22:23 ]
Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl
Ik denk sowieso dat met auto's zoals Tesla we er aan moeten wennen dat we verschil zien in features tussen auto's met verschillende hardware revisies. Bij de klassieke auto's was dat natuurlijk ook al zo, maar daar had je het minder door omdat een nieuwe hardware revisie meestal ook een nieuw modeljaar was en er geen software updates werden aangeboden
Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -
Meer over Track mode in de nieuwe update (P only):
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Verwijderd
Sure. Dan weet je dus allang dat die info op het "information screen" staat. En als je dat niet weet, terug bij af.Caelorum schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 20:51:
@Verwijderd Dat zal dan wel aan de zoekopdracht liggen. "tesla hw3 information screen" 1e link is een artikel + video die het uitlegt. Tweede link is er 1 op het Tesla forum waar het wat verspreid over de reacties staat.
Thnx.. ook een nieuwe feature dat Bluetooth audio pas overschakeld als je in de berijdersstoel stapt... Smart and effectiveTaro schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 21:35:
Meer over Track mode in de nieuwe update (P only):
[YouTube: Dont panic, its Tesla Track Mode v2!]
Dit vond ik nog op YouTube 
Heb zelf ook hw2.5. Maar hebben mensen met hw3 ook wel eens last van een hangend/zwart scherm ( vaak sochtends als je dus instapt en weg wil rijden dat je niks krijgt te zien)?

Heb zelf ook hw2.5. Maar hebben mensen met hw3 ook wel eens last van een hangend/zwart scherm ( vaak sochtends als je dus instapt en weg wil rijden dat je niks krijgt te zien)?
[ Voor 13% gewijzigd door wootahH op 06-03-2020 22:25 ]
Dit was maar een voorbeeld. Er zijn meerder zoekopdrachten die het als 1e of 2e resultaat geven, waar geen "information screen" in staat. De kortste die ik zo voor je kon vinden was "model 3 hw3".Verwijderd schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 21:39:
[...] Sure. Dan weet je dus allang dat die info op het "information screen" staat. En als je dat niet weet, terug bij af.
Ik heb eigenlijk nooit issues met de auto. 1x een vastlopende maps gehad, maar de rest deed het nog. 1x hetzelfde, maar dan met netflix (video bleef wel doorspelen, maar UI was bevroren). Beide is denk ik 'gewoon' een bug in de software. 1x een donkere achteruitrijcamera gehad. Kon nog wel wat zien, dus leek erop alsof die dacht dat er veel licht op de camera scheen en daardoor het algoritme tripte.wootahH schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 22:00:
Dit vond ik nog op YouTube [Afbeelding]
Heb zelf ook hw2.5. Maar hebben mensen met hw3 ook wel eens last van een hangend/zwart scherm ( vaak sochtends) ?
Er zijn al wel langer vermoedens dat HW2.5 voor wat meer issues rondom traagheid/vastlopers zorgt, maar zover ik weet is er nog niemand die genoeg data heeft kunnen verzamelen om het hard te maken.
Sales of battery electric vehicles up 240% in the UK in February.
— Colin Mckerracher (@colinmckerrache) 5 maart 2020
Diesel down 27%, petrol down 7%.https://t.co/WwAjaauFrU
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Wie echt zeker wil zijn
[ Voor 18% gewijzigd door MtC op 06-03-2020 22:58 ]
Waarom open maken? Staat tegenwoordig gewoon op het scherm?
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Precies dit. Als je Tesla hier al niet op kan vertrouwen heeft het weinig zin om te weten.Inspired schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 23:04:
[...]
Hoe betrouwbaar is die info?Inspired schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 23:04:
[...]
Ik lees verschillende dingen, maar vind voorlopig nergens een 100% sluitend antwoord.
Well...Caelorum schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 23:19:
[...]
Precies dit. Als je Tesla hier al niet op kan vertrouwen heeft het weinig zin om te weten.
I run the A Better Routeplanner service where we let users login via MyTesla and optionally share data with us. For fun and statistics, I just checked the option codes for all 258 Model 3s in our database. They are all the same.
Ik ken nog geen China ripoffs waar er stiekem een andere driving computer in zit dan de auto op het scherm laat zien.MtC schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 23:19:
[...]
Hoe betrouwbaar is die info?
Ik lees verschillende dingen, maar vind voorlopig nergens een 100% sluitend antwoord.
Het zijn geen Ali Baba USB sticks van 15 cent. Als er op het scherm FSD computer staat, is het HW 3.0. Als het HW 2.5 staat, is het HW 2.5.
Geen idee waar dit verder nu nog over gaat

Gaat op zich ook nergens over, buiten dat er een update aankomt die voor HW3-rijders (mogelijk) iets meer biedt dan voor HW2.5-rijders. Nu, het moet hier niet altijd over range gaan, toch?DaCoTa schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 23:22:
[...]
Ik ken nog geen China ripoffs waar er stiekem een andere driving computer in zit dan de auto op het scherm laat zien.
Het zijn geen Ali Baba USB sticks van 15 cent. Als er op het scherm FSD computer staat, is het HW 3.0. Als het HW 2.5 staat, is het HW 2.5.
Geen idee waar dit verder nu nog over gaat
Ik vind het gewoon frappant dat er nérgens 100% sluitend te vinden is hoe je 100% zeker kan zijn welke HW-versie je hebt, zonder je wagen uit elkaar te halen. Ik lees hier en daar mensen die HW2.5 zeggen te hebben en wel cones zien. Hoe kan jij dan zo stellig beweren dat die textstring in een info-schermpje 100% accuraat is?
Ik acht de kans groter dat mensen oranje spoken zien dan dat er iets verkeerds op dat infoscherm staat. Beide niet onmogelijk overigens, maar de een ligt gewoon meer voor de hand dan de ander.MtC schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 23:28:
[...]
Gaat op zich ook nergens over, buiten dat er een update aankomt die voor HW3-rijders (mogelijk) iets meer biedt dan voor HW2.5-rijders. Nu, het moet hier niet altijd over range gaan, toch?
Ik vind het gewoon frappant dat er nérgens 100% sluitend te vinden is hoe je 100% zeker kan zijn welke HW-versie je hebt, zonder je wagen uit elkaar te halen. Ik lees hier en daar mensen die HW2.5 zeggen te hebben en wel cones zien. Hoe kan jij dan zo stellig beweren dat die textstring in een info-schermpje 100% accuraat is?
DaCoTa schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 23:30:
[...]
Ik acht de kans groter dat mensen oranje spoken zien dan dat er iets verkeerds op dat infoscherm staat. Beide niet onmogelijk overigens, maar de een ligt gewoon meer voor de hand dan de ander.
Oranje spoken heb ik nog niet gezien. Roze olifantjes daarentegen... maar dat was dan weer niet op mijn Model 3 scherm
Volgens mij is de info op het scherm en de cones gewoon 100% zeker. Ik heb in ieder geval hier niemand gezien waar het niet zou kloppen. De API die bv Teslafi ook doet klopt niet. Maar dat is bekend.MtC schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 23:28:
[...]
Gaat op zich ook nergens over, buiten dat er een update aankomt die voor HW3-rijders (mogelijk) iets meer biedt dan voor HW2.5-rijders. Nu, het moet hier niet altijd over range gaan, toch?
Verwijderd
Thanks. Wat betreft die laatste: bekend bij jou.Inspired schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 07:22:
[...]
Volgens mij is de info op het scherm en de cones gewoon 100% zeker. Ik heb in ieder geval hier niemand gezien waar het niet zou kloppen. De API die bv Teslafi ook doet klopt niet. Maar dat is bekend.
Tesla zelf helpt hier ook niet bij hoor. Aan de ene kant bla bla van Musk over hardware versies, nieuwe releases, mogelijke features. Vervolgens gaat heel blog en videoland hier op los. Vreselijke ruis. Dan wordt het dunnetjes overgedaan op Twitter, GoT en andere fora (nog meer ruis). En Tesla zelf legt het ook nergens vast dus nul garantie over zekerheid over de informatie die er is. Vreselijk storend.
De API is overigens ook niet publiek, dat wil zeggen alles is voor intern gebruik en de andere partijen die er gebruik van maken hebben alles gereverse engineered. Het is in de api totaal niet duidelijk wat wel en niet zou moeten werken en voor hoe lang.
Dat de meeste media maar wat roept is ook al langer bekend toch? Over de API. Als iemand met de API bezig gaat dan weet hij ook wel dat de option codes bij de 3 niet kloppen. Staat gewoon in de documentatie. (https://tesla-api.timdorr.com/vehicle/optioncodes)Verwijderd schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 08:51:
[...]
Thanks. Wat betreft die laatste: bekend bij jou.
Tesla zelf helpt hier ook niet bij hoor. Aan de ene kant bla bla van Musk over hardware versies, nieuwe releases, mogelijke features. Vervolgens gaat heel blog en videoland hier op los. Vreselijke ruis. Dan wordt het dunnetjes overgedaan op Twitter, GoT en andere fora (nog meer ruis). En Tesla zelf legt het ook nergens vast dus nul garantie over zekerheid over de informatie die er is. Vreselijk storend.
Voor de “gewone” berijder is de HW info gewoon via het scherm oproepbaar. Daarbij, het is pas echt nuttig bij FSD. Die auto’s krijgen sowieso HW3. Tuurlijk is het leuk om HW3 te hebben maar echt veel verschil maakt het zonder FSD nog niet uit.
Enige wat Tesla wellicht te verwijten is dat ze aangaven dat vanaf (productie) april 2019 alles HW3 zou krijgen. Dit is klopt niet aangezien veel (met name) SR+ configs van na die datum nog HW2.5 hebben gekregen.
@wootahH ik heb dat met HW3 ook wel eens. Bij instappen moet soms het allemaal nog even wakker worden oid. Camera even nog zwart bv. Of kort piepje van het alarm dat net niet op tijd uit gaat. Maar niet heel vaak.
[ Voor 27% gewijzigd door Inspired op 07-03-2020 09:55 ]
Verwijderd
Sure. Maar daar staat tegenover dat andere fabrikanten een persvoorlichter hebben ipv hun baas stoned op Twitter.Inspired schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 09:41:
[...]
Dat de meeste media maar wat roept is ook al langer bekend toch?
Bij een concern als VAG die het net iets langer doen gaat dat ook erg goed inderdaad. Goede statements over de software issues van de ID.3 gezien inderdaad.Verwijderd schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 10:01:
[...]
Sure. Maar daar staat tegenover dat andere fabrikanten een persvoorlichter hebben ipv hun baas stoned op Twitter.
Ik heb hier eigenlijk altijd volledige regeneratie beschikbaar na 20-30 minuten rijden, maar regeneratie zelf zorgt voor extra warmte, waardoor deze dus sneller helemaal beschikbaar is. Rij je bijv. constant 80 km/uur zonder veel af te remmen, dan kan dit langer duren dan dat je door een stad rijdt en veel afremt.Malt007 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 10:02:
[...]
Had van de week wel iets aparts, bij wegrijden met ongeveer 30% batterij en bij 4 graden celsius was volledige regeneratie beschikbaar, dus geen puntjes aan de linkerkant. Eigenlijk kan ik me niet herinneren ooit volledige regeneratie beschikbaar te hebben gehad, niet na een rit op een warmere dag, niet als ik direct wegrij na het laden dus geen idee waar dit van afhangt. Bij mijn woonwerk rit van 40km kom ik meestal aan met nog een puntje of 3-4 aan de linker kant. Hoe gaat dat bij jullie?
Ik verwarm de auto ook altijd voor en laad 15-30 minuten voordat ik wegrijd altijd nog wat extra bij, om voor wat extra comfort en regeneratie bij het wegrijden te zorgen.
Hoe is dat relevant in het Model 3 topic ? Op zoek naar lange tenen ?Inspired schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 10:05:
[...]
Bij een concern als VAG die het net iets langer doen gaat dat ook erg goed inderdaad. Goede statements over de software issues van de ID.3 gezien inderdaad.
VAG heeft de afgelopen decennia bijna alles ge’outsourced’ ZF maakt de lastige transmissie, Bosch de ECU en Harman de Infotainment.
Juist omdat Tesla alles in-house doet zou het als één moeten spreken en duidelijk kunnen geven.
PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton
En wat doe jij in een TM3 topic?
Op zoek naar een discussie?
Was het maar waar.... hier al sinds tijden op 2019.40.50.5 en hij wil maar niet verder..... Nou denk ik vrij zeker te weten dat ik HW3 heb omdat ik in elk geval de oranje pionnen overal en nergens tegenkom, maar het infoscherm moet ik helaas nog altijd ontberen.Inspired schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 23:04:
[...]
Audi Q4 e-tron 45 Quattro, 10.600 Wp PV, water-water warmtepomp, gasloos, dynamisch energiecontract, 32 kWh thuisaccu
Ik probeerde nog iets bij te dragen. Jij niet, jammer weer.bottom line schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 11:29:
De stelling over VAG was onjuist en die corrigeerde ik. Voor jullie educatie.
Welke HW heb jij ?
[ Voor 13% gewijzigd door kdeboois op 07-03-2020 11:34 ]
Welke stelling is onjuist? Dat er bij andere merken qua communicatie wel alles goed gaat? Ik zeg overigens niet dat het bij Tesla allemaal zo goed gaat. Wil alleen aangeven dat het gras ergens anders niet veel groener is.kdeboois schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 11:33:
[...]
Ik probeerde nog iets bij te dragen. Jij niet, jammer weer.
Welke HW heb jij ?
Dat VAG het al iets langer doet. Feitelijk doen ze het korter dan Tesla.Inspired schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 11:41:
[...]
Welke stelling is onjuist? Dat er bij andere merken qua communicatie wel alles goed gaat? Ik zeg overigens niet dat het bij Tesla allemaal zo goed gaat. Wil alleen aangeven dat het gras ergens anders niet veel groener is.
Auto’s bouwen? Anyway. Maakt ook niet uit verder.kdeboois schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 11:42:
[...]
Dat VAG het al iets langer doet. Feitelijk doen ze het korter dan Tesla.
Zelf software ontwikkelen en de hardware integratie voor de ID.3.Inspired schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 11:43:
[...]
Auto’s bouwen? Anyway. Maakt ook niet uit verder.
Voorheen plakte ze de complexe onderdelen aan elkaar kant en klaar, nu moeten het sinds de ID.3 zelf doen, net als Tesla al jaren, met succes en hier en daar een issue, al jaren doet.
Iets bij te dragen? Je komt met commentaar waarom VW relevant is in het TM3 topic.kdeboois schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 11:33:
[...]
Ik probeerde nog iets bij te dragen. Jij niet, jammer weer.
Welke HW heb jij ?
Zeg jij ook in het E-Niro / Kona / VW.ID3 / ... topics, als andere merken ter sprake komen, dat dit niet relevant is?
HW2.5 natuurlijk. Auto van maart 2019.
Ja dat doe ik met regelmaat.bottom line schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 11:53:
[...]
Iets bij te dragen? Je komt met commentaar waarom VW relevant is in het TM3 topic.
Zeg jij ook in het E-Niro / Kona / VW.ID3 / ... topics, als andere merken ter sprake komen, dat dit niet relevant is?
HW2.5 natuurlijk. Auto van maart 2019.
Kleine correctie, het Kona topic kom ik echt nooit. Alle andere topics op Tweakers Forum neem en geniet ik zo nu en dan de vrijheid om wel te reageren.
Wil je dat de gevallen hier op ga sommen of ga je je wat gastvrijer opstellen als TS ?
Jammer voor je. Moet je of features missen of je auto laten ombouwen met alle risico’s van dien.
[ Voor 11% gewijzigd door kdeboois op 07-03-2020 12:03 ]
Denk dat jij dat meer jammer vind als ik.kdeboois schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 11:55:
[...]
Jammer voor je. Moet je of features missen of je auto laten ombouwen met alle risico’s van dien.
Zelfs met HW2.5 wordt mijn M3 elk jaar beter en beter. En HW3 is tenminste mogelijk om erin te zetten.
Waar is jou app van de auto? Leuk dat de 2020/2021/2022 versies dingen heeft die jij nooit gaat krijgen.
(OH ja, ik heb FSD dus sowieso gratis upgrade)
Het is maar wat je gratis noemt. 😀
Ik heb nu zo'n 2 a 3 maanden mijn model 3 laten wrappen maar deze is op diverse plaatsen beschadigd doordat er putten in zitten. Waarschijnkijk door steenslag maar de lak zelf is niet beschadigd. Hebben mijn mede wrappers hier ook last van?
Waar heb je de putten?Count_B schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 13:59:
Ik heb nu zo'n 2 a 3 maanden mijn model 3 laten wrappen maar deze is op diverse plaatsen beschadigd doordat er putten in zitten. Waarschijnkijk door steenslag maar de lak zelf is niet beschadigd. Hebben mijn mede wrappers hier ook last van?
Ik had de auto ruim 3 maanden in bestelling staan toen dit werd gepost:kdeboois schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 13:06:
Het is maar wat je gratis noemt. 😀
Dus ja, wel gratisAnyone who purchased full self-driving will get FSD computer upgrade for free. This is the only change between Autopilot HW2.5 & HW3. Going forward “HW3” will just be called FSD Computer, which is accurate. No change to vehicle sensors or wire harness needed. This is v important. https://t.co/lICMpT7xnX
— Elon Musk (@elonmusk) 29 maart 2019
Ik heb ook geen Tesla, maar een Opel Vectra uit 2005. Mag ik dan ook niet reageren of een discussie starten? Kom op, dit is niet een fanboy topicbottom line schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 11:29:
Ik verzoek jullie (ook @kdeboois om niet naar elkaar te sneren. Dat zie ik met enige regelmaat en begint te vervelen.
[ Voor 16% gewijzigd door Outerspace op 07-03-2020 16:29 ]
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
En wat koste FSD ook alweer @DaCoTa ?
Beter maar laten idd
[ Voor 86% gewijzigd door DaCoTa op 07-03-2020 17:05 ]
Op de motorkap, voorbumper en aan de zijkant. In totaal 4 of 5 kleine gaatjes van een 1 mm.
Gisterochtend om 9:00 vertrokken naar wintersport (Sankt Anton, vanuit Utrecht). Precies 10uur over gedaan van deur-naar-deur. Onderweg 5 keer geladen (tot max. 70%) en me niet druk gemaakt om zuinig/langzaam rijden (kruissnelheid 160 waar het kon/mocht): prima ervaring en best wel relaxed met elke 1-1,5uur een stop!
Op locatie direct ook even aan de SuperCharger zodat hij voor de terugweg weer tot 80% zit (70% na een weekje stilstaan).
Enige nadeel vind ik dat de navigatie vrij lang blijft proberen om je naar de initieel voorgestelde SuperCharger te krijgen. Hij zou wel wat sneller mogen zeggen: ok, dat haal je niet meer - hier is een nieuw SC voorstel. (Dat heb ik ‘m op het laatst één keer wel zien doen. Meestal had ik zelf handmatig al wat nieuws erin gezet).
Op locatie direct ook even aan de SuperCharger zodat hij voor de terugweg weer tot 80% zit (70% na een weekje stilstaan).
Enige nadeel vind ik dat de navigatie vrij lang blijft proberen om je naar de initieel voorgestelde SuperCharger te krijgen. Hij zou wel wat sneller mogen zeggen: ok, dat haal je niet meer - hier is een nieuw SC voorstel. (Dat heb ik ‘m op het laatst één keer wel zien doen. Meestal had ik zelf handmatig al wat nieuws erin gezet).
SR+ of LR?MrAcid schreef op zondag 8 maart 2020 @ 06:27:
Gisterochtend om 9:00 vertrokken naar wintersport (Sankt Anton, vanuit Utrecht). Precies 10uur over gedaan van deur-naar-deur. Onderweg 5 keer geladen (tot max. 70%) en me niet druk gemaakt om zuinig/langzaam rijden (kruissnelheid 160 waar het kon/mocht): prima ervaring en best wel relaxed met elke 1-1,5uur een stop!
Met een LR kun je echt wel langer doorrijden dan 1 uur hoor
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Niet met kruissnelheid 160. Daar heb je een LR voor nodig.GB2 schreef op zondag 8 maart 2020 @ 11:50:
Met een SR+ ook hoor...
Hij heeft een LR AWD, ken hem nog van het leveringstopic.
Tesla Model 3 SR+ Metallic Blue, Black, Aero
Ik denk dat het woord kruissnelheid verkeerd gebruikt wordt.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Dat woordgrapje kon ik waarderen!carpebios schreef op zondag 8 maart 2020 @ 12:54:
Ik denk dat het woord kruissnelheid verkeerd gebruikt wordt.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Gerelateerde topics:
- Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
- Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
- Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
- We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
- Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
- De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
Gerelateerde topics:
- Tesla besteld? Kijk voor meer informatie rondom de levering in: Het grote Tesla Levering topic.
- Goedkoop thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
- Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
- Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
- Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
- Lease auto's in: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 of Keuze leaseauto - Deel 6.
- Elektrische auto's in het algemeen & vergelijken: Elektrische auto's - deel 5.
- Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.