Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 512 ... 517 Laatste
Acties:
  • 3.163.803 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -bulletje-
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 07-08-2024
sammy777 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 11:33:
[...]

De restwaarde van de Tesla's gaan nu wel heel hard onderuit. Alle Q1-kopers M3 kopers zijn nu al ruim 3K kwijt in een paar weken tijd. Zal me niets verbazen als dit nog zon 5-7K gaat zakken komende 3 jaar.

Wie denkt goedkoper uit te zijn met een Tesla gaat van een koude kermis thuiskomen.
En wat is dan het alternatief? Restwaarde ICE maakt de komende jaren helemaal een duikvlucht. Andere BEV fabrikanten zullen ook mee moeten in het prijsgeweld van Tesla.

Kortom een auto is een slechte investering, maar dat wisten we al. Zoals al opgemerkt, zo lang mogelijk in rijden. Dat zal het slimste zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 13:04
carpebios schreef op donderdag 20 april 2023 @ 08:56:
Gisterenavond waren de trekhaken voor de Y weer in de shop. In het begin pakte hij mijn CC alsmaar niet, maar toen ik de garage veranderde van Gent naar Tilburg lukte het opeens wel. Dus nu voor volgende week een afspraak ingepland. Mensen die ervaring hebben hoelang dat plaatsen duurt?
Bij mij is ook een trekhaak geinstalleerd vorige maand. Was allemaal vrij snel gebeurd en kwam iemand bij mij thuis installeren. Tesla Duiven stelde dat zelf voor. Ga hem zondag voor het eerst gebruiken.

Enige tip die ik nog kan geven voor het loshalen van het klepje waar de trekhaak achter geplaatst moet worden: Druk de zwarte "lip" die eronder zit met platte hand naar beneden om wat ruimte te creeren, vervolgens kun je met een tooltje (achterkant lepel :P) makkelijker het klepje openen.

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:01
[...]

De restwaarde van de Tesla's gaan nu wel heel hard onderuit. Alle Q1-kopers M3 kopers zijn nu al ruim 3K kwijt in een paar weken tijd. Zal me niets verbazen als dit nog zon 5-7K gaat zakken komende 3 jaar.

Wie denkt goedkoper uit te zijn met een Tesla gaat van een koude kermis thuiskomen.
Marge van Tesla is nu gezakt tot 11%, veel lager zullen ze niet mogen gaan. Dus de volgende prijsverlagingen kunnen enkel als de productiekosten ook echt zakken.

Maar wat boeit een kleine waardevermindering.... Meeste mensen houden een auto makkelijk 4-5 jaar, dus wat maakt het dan uit?
Ik verwacht dus echt dat Tesla rijden goedkoper blijft dan de andere merken.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
Tommie12 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 11:58:
[...]

Marge van Tesla is nu gezakt tot 11%, veel lager zullen ze niet mogen gaan. Dus de volgende prijsverlagingen kunnen enkel als de productiekosten ook echt zakken.

Maar wat boeit een kleine waardevermindering.... Meeste mensen houden een auto makkelijk 4-5 jaar, dus wat maakt het dan uit?
Ik verwacht dus echt dat Tesla rijden goedkoper blijft dan de andere merken.
Precies, ik geniet nog net zo hard van mijn auto hoor. O+

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaMini
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-09 10:43

thaMini

Tool !!

mrDaantje schreef op maandag 17 april 2023 @ 16:03:
donderdag worden de nieuwe lease prijzen doorberekend bij Athlon en mag ik opnieuw bestellen
Kan iemand bevestigen of dit gebeurt is vandaag of dat ze eerder al zijn verlaagd?
Want ik heb net vergeleken met maandag en ik zie eerlijk gezegd geen verschil.

Be small, act BIG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless90
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:58
thaMini schreef op donderdag 20 april 2023 @ 12:09:
[...]

Kan iemand bevestigen of dit gebeurt is vandaag of dat ze eerder al zijn verlaagd?
Want ik heb net vergeleken met maandag en ik zie eerlijk gezegd geen verschil.
Bij Alphabet staan de nieuwe prijzen er al in. Via mijn werkgever probeer ik nu voor elkaar te krijgen of de prijs van mijn recent bestelde 3 RWD aangepast kan worden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mexxer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 19:06
Notna schreef op donderdag 20 april 2023 @ 09:37:
[...]

Ik ga ook naar Frankrijk deze zaterdag!

Nee, dat ga ik niet, maar wellicht dat ik de update dan ook gepushed krijg :+

[...]

Ik ben benieuwd; welke 'hack' hebben we het hier over?
Dan toch maar even mijn ervaring delen met jullie.
Sinds 31 maart in t bezit van model Y longe range.
1000 kilometer in gereden in NL, grannycharger gebruikt. straatlaad paal en 1x de supercharger inclusief preheating. Alles ging goed

Vorige week vrijdag naar Franrijk, regio bourgogne.
1e snellaadstation in belgie, preahting schiet aan
Na x minuten rijden (zo'n 20 minuten voor aankomst bij supercharger) Foutmelding dir_a126 - vermogen beperkt, contact servicecenter. mogelijk is de foutmelding na een stop verdwenen.

oke, melding opgevolgd, foutmelding inderdaad weg. na 5 minuten weer foutmelding. doorrijden naar supercharger, daar opgeladen.
Bij wegrijden is foutmelding weer weg
Na 10 minuten rijden, foutmelding weer.
Soft reset uitgevoerd, geen verschil

Tesla gebeld, ga ZSM langs bij een supercharger, inmiddels op de grens met frankrijk. Dichtstbijzonde tesla center was bij reims. 1,5 uur rijden. ok, daarheen gereden
LET OP, hier kwam ik erachter dat midden in frankrijk GEEN servicecenters zijn, Boven in frankrijk een paar, onderin en bij de zee een paar, maar middenin is t angstvallig leeg. Hou daar rekening mee is nu mijn ervaring

aangekomen bij servicecenter, kort onderzoek. MEneer u kunt niet verder rijden. T is weekend, onderdeel niet op voorraad. Tot hoe lang blijft u in frankrijk? tot dinsdag. Dan kunt u een leenauto meekrijgen, maar we kunnen niet verzekeren dat uw auto dan is gemaakt, maar de loaner mag de grens niet over
Ik tesla nederland gebeld, situatie uitgelegd, klopt meneer, u mag de grens niet over, Beleid van tesla
U kunt uw reisverzekering t beste benaderen. Ik nog geprobeerd wat te forceren in t gesprek over service, 1200 km op de teller. gloedniew, hoop geld en dit is dan de service. Geen bewegingin te kijrgen in t gesprek

Teleurgesteld de reisverzekering opgebeld. netjes te woord gestaan, maar bleek geen goed alternatief. Ik reed met 4 personen waarvan 1 in een rolstoel. De aangeboden autos waren te klein.
Shit, wat nu

toen werd ik gebeld door tesla NL. dat ze t nog eens besproken hadden en een uitzondering wilden maken. als de auto dinsdag niet klaar zou zijn, dan mag die mee naar NL. MAAR, als de auto gerepareerd is, dan moet de franse tesla wel teruggebracht worden. mijn eigen auto zal ook niet naar NL gebracht worden!
MAW, gelukkig gebeurde dit bij reims, das 5 uur rijden vanaf huis/.
gebeurt dit aan de cote d'azur, dan ben je hier wel even klaar mee.

Eindstand, auto is nog steeds niet gemaakt. tesla reims is nog steeds in gesprek met tesla engineers. geen idee of en wanneer mijn auto weer gemaakt is

Wat heb ik geleerd?
1. Kijk waar de servicecenters zitten, rij desnoods wat om bij jee eerste paar verre ritten kinderziektes snel op te kunnen lossen
2. Rij bij problemen naar een GROTE locatie van tesla, wat Reims niet is. MOgelijk wordt je dan beter geholpen. ik heb weining vertrouwen in de locatie waar mijn auto staat.
3. Ga op je strepen staan. de loaner in frankrijk bij tesla was ook niet gemakkelijk. 1 uur gesproken over de loaner. Ze wilden me een tesla model 3 meegeven. Absoluut onmogelijk met een rolstoel. MAar ze hadden geen alternatief. Na lang volhouden kon een monteur die een model Y bij zich had 2 uur later die naar de garage brengen. (er waren dus wel alternatieven, maar die worden niet gelijk aangeboden!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:56
[...]

Alle fabrikanten die nog enige aspiraties hebben om mee te delen in de EV taart moeten wel mee. Ik denk dat de huidige generatie EVs flink gaat afschrijven. Waarom zou je over 2 jaar een Ioniq 5 kopen voor 40.000 euro gebruikt als je een nieuwe Model 2/3/Y kunt kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Polo Diablo
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 28-07 08:25
Woow, prijzen in USA zijn wel echt bizar. $46.990 voor MY RWD en $53.990 voor een MYP en M3 LR is niet meer te bestellen.

Ik volg het niet op de voet maar het viel me op. Vooral het relatief kleine verschil tussen de MY RWD en MYP. Zeker als je dat vergelijkt met de optie voor Full self drive van $15k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
mexxer schreef op donderdag 20 april 2023 @ 12:37:
[...]

1000 kilometer in gereden in NL, grannycharger gebruikt. straatlaad paal en 1x de supercharger inclusief preheating. Alles ging goed

Na x minuten rijden (zo'n 20 minuten voor aankomst bij supercharger) Foutmelding dir_a126 - vermogen beperkt, contact servicecenter. mogelijk is de foutmelding na een stop verdwenen.

oke, melding opgevolgd, foutmelding inderdaad weg. na 5 minuten weer foutmelding. doorrijden naar supercharger, daar opgeladen.

Tesla gebeld, ga ZSM langs bij een supercharger, inmiddels op de grens met frankrijk. Dichtstbijzonde tesla center was bij reims. 1,5 uur rijden. ok, daarheen gereden
LET OP, hier kwam ik erachter dat midden in frankrijk GEEN servicecenters zijn, Boven in frankrijk een paar, onderin en bij de zee een paar, maar middenin is t angstvallig leeg. Hou daar rekening mee is nu mijn ervaring

aangekomen bij servicecenter, kort onderzoek. MEneer u kunt niet verder rijden. T is weekend, onderdeel niet op voorraad. Tot hoe lang blijft u in frankrijk? tot dinsdag. Dan kunt u een leenauto meekrijgen, maar we kunnen niet verzekeren dat uw auto dan is gemaakt, maar de loaner mag de grens niet over
Ik tesla nederland gebeld, situatie uitgelegd, klopt meneer, u mag de grens niet over, Beleid van tesla
U kunt uw reisverzekering t beste benaderen. Ik nog geprobeerd wat te forceren in t gesprek over service, 1200 km op de teller. gloedniew, hoop geld en dit is dan de service. Geen bewegingin te kijrgen in t gesprek

Teleurgesteld de reisverzekering opgebeld. netjes te woord gestaan, maar bleek geen goed alternatief. Ik reed met 4 personen waarvan 1 in een rolstoel. De aangeboden autos waren te klein.
Shit, wat nu

toen werd ik gebeld door tesla NL. dat ze t nog eens besproken hadden en een uitzondering wilden maken. als de auto dinsdag niet klaar zou zijn, dan mag die mee naar NL. MAAR, als de auto gerepareerd is, dan moet de franse tesla wel teruggebracht worden. mijn eigen auto zal ook niet naar NL gebracht worden!

Eindstand, auto is nog steeds niet gemaakt. tesla reims is nog steeds in gesprek met tesla engineers. geen idee of en wanneer mijn auto weer gemaakt is

Wat heb ik geleerd?
1. Kijk waar de servicecenters zitten, rij desnoods wat om bij jee eerste paar verre ritten kinderziektes snel op te kunnen lossen
2. Rij bij problemen naar een GROTE locatie van tesla, wat Reims niet is. MOgelijk wordt je dan beter geholpen. ik heb weining vertrouwen in de locatie waar mijn auto staat.
3. Ga op je strepen staan. de loaner in frankrijk bij tesla was ook niet gemakkelijk. 1 uur gesproken over de loaner. Ze wilden me een tesla model 3 meegeven. Absoluut onmogelijk met een rolstoel. MAar ze hadden geen alternatief. Na lang volhouden kon een monteur die een model Y bij zich had 2 uur later die naar de garage brengen. (er waren dus wel alternatieven, maar die worden niet gelijk aangeboden!)
Bedankt voor het delen van je ervaring.

Met een auto een groot defect hebben in het buitenland is altijd wat zoeken en onderhandelen is mijn ervaring.
Zelf ooit een geval gehad met een VW Sharan in Zweden. Auto reed nog, maar in "limp mode". De eerste reactie van de garage in Zweden: we kunnen je herstelling doen binnen 8 weken.
Dan contact met LM etc, en als ik de auto een week kon laten staan konden ze me voor 90%garanderen dat die hersteld zou zijn ... Ondertussen regelde de LM een loaner (A4).
Wel slaagden ze er niet in om de kosten van de herstelling direct te betalen. Ik moest voor de loaner en de herstelling bijna 2000€ kunnen betalen, die zouden ze me achteraf terugbetalen (en dat is ook gebeurd).

En een andere keer had ik een probleem in Duitsland. Toen is een student met de trein naar de garage gereden en heeft de auto dan tot bij mij thuis gereden op kosten van VW gezien het een garantieprobleem was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 13:07
[...]

Shit, wat nu

Wat heb ik geleerd?
Bedankt voor je ervaring. Ik zeg mijn Europese anwb dekking nog maar niet op, die geven zonder gezeik een andere auto mee in deze situatie:)

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelixxx
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 19-09 16:00
[...]

Shit, wat nu

Wat heb ik geleerd?
Was dit een Y in lease?
Dan zou je wellicht ook nog rechten hebben bij de lease maatschappij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.w
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 00:42
tim.w schreef op woensdag 19 april 2023 @ 11:37:
[...]

Nog even een opvolging van mijn eerdere bericht binnen het Tesla leveringen topic. Ik heb naar aanleiding van bovenstaande constateringen een serviceverzoek ingediend. Twee weken later is er een monteur op locatie langs geweest om beide issues te bekijken.

1. Het dashboard konden ze niks aan doen. Dit is iets waar ik helaas mee moest leven volgens hem. Zijn er mensen waarbij dit wel hersteld is?

2. De EPBR_a179 foutmelding (parkeerremfuncties verminderd) had behoorlijk wat voeten in de aarde. De monteur heeft voor mijn deur twee uur lang van alles geprobeerd maar kon het euvel niet oplossen. Vervolgens is er een afspraak met het service center in Eindhoven gemaakt. Auto binnengebracht en drie uur lang van de heerlijke koffie genoten om vervolgens te horen dat ze het issue niet opgelost kregen. De remklauwen achter waren vervangen en de firmware geüpdate maar de melding bleef terugkomen. Ze hadden langer nodig om het te onderzoeken en daarom een Model S meegekregen.
De Model 3 heeft uiteindelijk 5 dagen in Eindhoven gestaan. Uiteindelijk hebben ze de kabelboom tussen de parkeerrem en de computer unit op de achteras vervangen. De melding is nu inderdaad verdwenen. Wellicht interessant voor overige forumleden die mogelijk dezelfde foutmelding krijgen :)
Te vroeg gejuicht. De melding was vanochtend weer terug 8)7
Meteen een melding in de app gemaakt en werd rond 10:00 gebeld dat ze het gingen onderzoeken. Over het scheve dashboard geen woord, dus ik ben benieuwd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mexxer
Obelixxx schreef op donderdag 20 april 2023 @ 13:21:
[...]

Was dit een Y in lease?
Dan zou je wellicht ook nog rechten hebben bij de lease maatschappij
Nee. Privé aanschaf…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
En heb je een internationale bijstand voor de auto?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:24

Bever!

3

[...]

Je moet je realiseren dat de traditionele merken dezelfde kortingen geven voor grote klanten, en hiermee wordt de restwaarde op dezelfde manier gedrukt. Het is alleen niet zo zichtbaar als de manier waarop tesla het doet, die de consument juist wel ten voordele komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
Bever! schreef op donderdag 20 april 2023 @ 13:49:
[...]

Je moet je realiseren dat de traditionele merken dezelfde kortingen geven voor grote klanten, en hiermee wordt de restwaarde op dezelfde manier gedrukt. Het is alleen niet zo zichtbaar als de manier waarop tesla het doet, die de consument juist wel ten voordele komt.
Dit dus.

4 jaar geleden in Lease een Volvo besteld. Korting via werkgever en LM: 27%
Toevallig gehoord van een van mijn buren die als ZZPer ook een VOLVO bestelde dat hij een magere 8% kreeg. Maw, je wordt als kleine klant stevig benadeeld.
Bij Tesla is de korting : 0%, zowel voor privé als voor Leasemaatschappijen.
En als er een korting is voor snelle levering... dan krijgt iedereen die, en het is zichtbaar voor iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

yec schreef op donderdag 20 april 2023 @ 03:27:
[...]

ID7 heeft adaptieve luchtvering, dat zal ervoor zorgen dat de manoeuvreerbaarheid op N wegen ook beter is dan de Model 3. Maar ja, we draven nu door. Dit is niet het M3vs ID7 topic…
Waar baseer je dat op? Ik heb er naar gezocht maar kon niks terugvinden, zou het wel interessant vinden als dit daadwerkelijk zo is voor de opvolger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denyo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-09 21:19
Als de grondstoffen blijven stijgen in prijs en sommige schaars gaan worden dan zie ik de prijzen binnenkort stijgen. Als de inflatie dan ook nog even doorgaat dan moeten de prijzen wel omhoog gaan en worden reeds gekochte auto's ook meer waard. Is allemaal nog niet zo eenvoudig te voorspellen. Een import heffing op Chinese wagens gaat ook nog wel komen.

Model Y LR 2023, 11kWp ☀️.O/W. Zappi 2.1

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Nosch
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-08 19:24

Nosch

MYLR Blue

De trekhaak is zojuist geplaatst! Beste klus nog, hij was bijna 2 uur bezig omdat er ook een controller/kabelboom aan de linkerzijde van de auto vervangen moest worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n50qYOHx0SklMywwTW0lpDgML4M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/21uJZtNmW8tY5YKKmpCtAcfN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7vr8O5Af7vG0FLV16KbHM_9jv6g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7d1fk7TONcelDeoSZTmpBDdj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yt0PRZw_rHrw8a0lapVqz89PZTU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a3kFB7wu2IlZiKzErLsSy3Rr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vvi_WiR9nDTbO6LRblVMEzXaPaY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RNIOTsiUDla8t7hYCoVrH7H4.jpg?f=fotoalbum_large

Een verfblik opener om het afdekklepje te verwijderen is wel erg handig trouwens.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jof1eCTH4q5YP6tzeKpQNT16nys=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/id5gGmuTihCBfwW1Dcri5JUw.jpg?f=fotoalbum_large

Nu alleen nog bedenken wat ik met de oude achterbalk kan doen... Misschien een mooie bullbar op de oude Focus ;)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hrrYUcaFgAkzWKLfbitLS8PV3qQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jy5o41BYHjDnQYAKByRf9xEn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversurfer1
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 17-09 20:54
El Polo Diablo schreef op donderdag 20 april 2023 @ 13:09:
Woow, prijzen in USA zijn wel echt bizar. $46.990 voor MY RWD en $53.990 voor een MYP en M3 LR is niet meer te bestellen.

Ik volg het niet op de voet maar het viel me op. Vooral het relatief kleine verschil tussen de MY RWD en MYP. Zeker als je dat vergelijkt met de optie voor Full self drive van $15k
Dit is zonder belastingen. Met belastingen komt de prijs ongeveer wel uit op de Nederlandse prijs. Zij het dat je bij de US basis-versie wel een AWD hebt met het bereik van een RWD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorgen83
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-09 16:19
DanielAlm schreef op donderdag 20 april 2023 @ 10:34:
[...]
Heel veel te veel. Rond de € 1400.
Ja juist, maar jij doet gelijk een grotere upgrade. Niet alleen een kabeltje voor de niet aangesloten speakers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:22
Denyo schreef op donderdag 20 april 2023 @ 14:27:
Als de grondstoffen blijven stijgen in prijs en sommige schaars gaan worden dan zie ik de prijzen binnenkort stijgen. Als de inflatie dan ook nog even doorgaat dan moeten de prijzen wel omhoog gaan en worden reeds gekochte auto's ook meer waard. Is allemaal nog niet zo eenvoudig te voorspellen. Een import heffing op Chinese wagens gaat ook nog wel komen.
inflatie wordt je auto niet meer waard, hooguit blijft hij meer rond het bedrag in Euros...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yec
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-07 20:30

yec

Bever! schreef op donderdag 20 april 2023 @ 14:06:
[...]

Waar baseer je dat op? Ik heb er naar gezocht maar kon niks terugvinden, zou het wel interessant vinden als dit daadwerkelijk zo is voor de opvolger.
https://www.roadandtrack....2215/2025-volkswagen-id7/
"ID7 uniquely comes standard with Volkswagen's DCC adaptive dampers"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
yec schreef op donderdag 20 april 2023 @ 14:53:
[...]

Nice, ik denk dat VW hier gezocht heeft naar een merkbaar verschil met een Tesla en daar mee zal uit pakken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:37
Cyw00d schreef op donderdag 20 april 2023 @ 11:56:
[...]

Bij mij is ook een trekhaak geinstalleerd vorige maand. Was allemaal vrij snel gebeurd en kwam iemand bij mij thuis installeren. Tesla Duiven stelde dat zelf voor. Ga hem zondag voor het eerst gebruiken.

Enige tip die ik nog kan geven voor het loshalen van het klepje waar de trekhaak achter geplaatst moet worden: Druk de zwarte "lip" die eronder zit met platte hand naar beneden om wat ruimte te creeren, vervolgens kun je met een tooltje (achterkant lepel :P) makkelijker het klepje openen.
Ik heb deze geprint: https://www.printables.co...hitch-cover-removal-tools

Werken erg goed en passen in de lege trekhaak-tas-cover-ding

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chonn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 09:35
yec schreef op donderdag 20 april 2023 @ 14:53:
[...]

DCC adaptive dampers is niet gelijk aan air suspension. Ik heb zelf een Cupra ST gehad met DCC en die had zeker geen luchtvering...

MY LR QuickSilver 2023 :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yec
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-07 20:30

yec

Chonn schreef op donderdag 20 april 2023 @ 15:05:
[...]

DCC adaptive dampers is niet gelijk aan air suspension. Ik heb zelf een Cupra ST gehad met DCC en die had zeker geen luchtvering...
Oehh, dat zou kunnen. Autogefuhl had het over air suspension en ik heb dat overgenomen. Maar overal staat dampers en bij luchtvering zou je air suspension verwachten als beschrijving…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

yec schreef op donderdag 20 april 2023 @ 15:18:
[...]

Oehh, dat zou kunnen. Autogefuhl had het over air suspension en ik heb dat overgenomen. Maar overal staat dampers en bij luchtvering zou je air suspension verwachten als beschrijving…
Is geen luchtvering inderdaad, ben wel benieuwd naar de rijbeleving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucLey
  • Laatst online: 16-05 19:30
Makkelijk schreef op donderdag 20 april 2023 @ 07:04:
[...]

Nice! Dat is ineens snel :)
Welk model?
Bij mij is die gisterenavond geïnstalleerd; MY LR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[...]

Shit, wat nu

Wat heb ik geleerd?
Vervelend. Maar ik denk dat je verwachtingen ook hoog zijn. Een leenauto naar NL, ik denk dat weinig dealers in FR dat zullen doen.

Daarnaast is het bijvoorbeeld in de leasewereld redelijk normaal dat je een klasse kleiner krijgt bij reparaties.

Al met al zou je reisverzekering met automobieldekking je hierbij prima helpen met vaak ook het thuisbrengen van je eigen auto. Uit nieuwsgierigheid: Op basis van wat had je dit ook van Tesla kunnen verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Dat er pechhulp bij de garantie zit. Bij pechhulp verwacht ik dus ook dit. Kennelijk is dat onterecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Makkelijk schreef op donderdag 20 april 2023 @ 18:12:
Dat er pechhulp bij de garantie zit. Bij pechhulp verwacht ik dus ook dit. Kennelijk is dat onterecht.
Eerder naïef als je het mij vraagt. In de voorwaarden staat zelfs duidelijk genoemd dat het volgende niet onder pechhulp valt:
• Kosten van transport vanuit het Tesla Service Center na voltooiing van service of reparatie (d.w.z. Tesla is niet verantwoordelijk voor de kosten van het terugbrengen van uw voertuig naar uw thuisadres).
Ik zie ook zo snel niets genoemd over vervangend vervoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:18
Verwachtingen en realiteit… die liggen soms ver uit elkaar. Maar dat beperkt zich niet tot auto’s of Tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deryck
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20:47
Ik volg aandachtig de discussie over de (LFP) accu.

Kan deze een week op 100% blijven staan of kan dit schade opleveren. Heb nu 2 weken vakantie en geen reizen gepland met jong gezin🏠

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:33
deryck schreef op donderdag 20 april 2023 @ 19:51:

Kan deze een week op 100% blijven staan of kan dit schade opleveren. Heb nu 2 weken vakantie en geen reizen gepland met jong gezin🏠
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KpIifz5b2-6UX67tgcXt3dmIoUY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YvW85qyWB3EFJj0KmqEb1HI9.jpg?f=fotoalbum_large
Daar vind je een hele handig optie om antwoord te krijgen op gestelde vragen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/anDC9pUoc1hwRotfdxj73AewFWg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wGIHQJKbWvuMZaOiwRR9mUH5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:45
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z90oinihIwMPFIgkuC7amNQxMzA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RV65QiMwpN2UmrMQQOxICrMd.jpg?f=fotoalbum_large

Die sinds laden blijft soms staan en gaat niet naar nul. Al gekeken of dit handmatig is te resetten maar dat is niet. Wat doe ik hier fout? Als ik laad zet ik hem op werk er aan en als ik weg rijdt er af dus laadkabel er af en dan wegrijden. Moet je een minimale tijd wachten tot wegrijden of zo?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-09 20:58

Guldan

Thee-Nerd

@mexxer ik kan mij voorstellen dat dat zeer vervelend is. Gedoe op vakantie is nooit tof. Gelukkig ben je weer thuis gekomen en ik hoop niet dat het je vakantie verpest heeft.

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pap3rclip
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-08 16:07
Oekol schreef op donderdag 20 april 2023 @ 20:34:
[Afbeelding]

Die sinds laden blijft soms staan en gaat niet naar nul. Al gekeken of dit handmatig is te resetten maar dat is niet. Wat doe ik hier fout? Als ik laad zet ik hem op werk er aan en als ik weg rijdt er af dus laadkabel er af en dan wegrijden. Moet je een minimale tijd wachten tot wegrijden of zo?
Heeft bij mij ook nooit gewerkt. Ik laad thuis met een tesla wall connector maar dat reset deze teller dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

Pap3rclip schreef op donderdag 20 april 2023 @ 20:53:
[...]

Heeft bij mij ook nooit gewerkt. Ik laad thuis met een tesla wall connector maar dat reset deze teller dus niet.
Kan we niet voorstellen dat de wall connector zo'n invloed kan hebben. Hier werkt het goed (welliswaar een ander paal maar goed)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

[Afbeelding]

Denk gewoon een bugje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
[...]

Ik moet het eens testen, maar volgens mij als ik laad, afkoppelen en weer parkeer zodat die gaat slapen doet 't volgens mij wel. Maar nogmaals moet ik eerst testen. Hij staat namelijk van tijd tot tijd wel op 0 want heb al ruim 10k gereden.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-09 09:55
[...]

Ik laad thuis ook met een wall connector en dat werkt t wel allemaal prima... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
deryck schreef op donderdag 20 april 2023 @ 19:51:

Hier staat ook iets over in de handleiding onder het kopje "Battery care"

https://www.tesla.com/own...C4-B21B-54F641FFAEF4.html

Vooral belangrijk dat de auto bij lange stilstand niet volledig mag ontladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Oekol schreef op donderdag 20 april 2023 @ 21:08:
[...]

Ik moet het eens testen, maar volgens mij als ik laad, afkoppelen en weer parkeer zodat die gaat slapen doet 't volgens mij wel. Maar nogmaals moet ik eerst testen. Hij staat namelijk van tijd tot tijd wel op 0 want heb al ruim 10k gereden.
Ik koppel altijd af als ik weg rij, en bij mij werkt dit altijd al goed. Vreemd dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Makkelijk schreef op donderdag 20 april 2023 @ 21:33:
[...]

Ik koppel altijd af als ik weg rij, en bij mij werkt dit altijd al goed. Vreemd dus!
In tesla app afsluiten/ontkoppelen of pasje voor paal? Ik dat laatste. Maar moet eens gaan opletten wanneer wel en niet. Is een soort van hit and miss.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ik heb trouwens als leenauto een MY Performance gekregen, wat is dat ding bizar snel zeg. Zeker in vergelijking met m’n MY RWD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag weer even de fluit gehoord. Lijkt vooral te gebeuren op wat hogere snelheid (>80 km/h) en stevige wind die wat schuin tegen staat.

Maar goed. Ik lees hier van auto's waar rubbers zijn weggehaald of aan de open zijde zijn dichtgemaakt. Soms helpt het wel, soms toch weer niet. Het lijkt me ook lastig te checken gezien er best specifieke omstandigheden zijn waarin dit speelt.

Nu zag ik dat er voor de Model 3 setjes zijn te bestellen met extra rubbers om de auto nog stiller te maken. Er is ook allerlei tape te vinden waarmee je dit goedkoop kan doen. Ik vroeg me af of iemand hier dat al heeft geprobeerd en of dat heeft geholpen. Zowel met de fluit en ook of het inderdaad de auto stiller maakt.

Zoiets als dit dus, maar dan voor de Y: https://www.amazon.nl/VXD...&pd_rd_i=B07WTLKNV3&psc=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
bilgy_no1 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 22:01:
Vandaag weer even de fluit gehoord. Lijkt vooral te gebeuren op wat hogere snelheid (>80 km/h) en stevige wind die wat schuin tegen staat.

Maar goed. Ik lees hier van auto's waar rubbers zijn weggehaald of aan de open zijde zijn dichtgemaakt. Soms helpt het wel, soms toch weer niet. Het lijkt me ook lastig te checken gezien er best specifieke omstandigheden zijn waarin dit speelt.

Nu zag ik dat er voor de Model 3 setjes zijn te bestellen met extra rubbers om de auto nog stiller te maken. Er is ook allerlei tape te vinden waarmee je dit goedkoop kan doen. Ik vroeg me af of iemand hier dat al heeft geprobeerd en of dat heeft geholpen. Zowel met de fluit en ook of het inderdaad de auto stiller maakt.

Zoiets als dit dus, maar dan voor de Y: https://www.amazon.nl/VXD...&pd_rd_i=B07WTLKNV3&psc=1
Wat is er tot nu toe allemaal aan jouw MY gebeurd om het te proberen voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oekol schreef op donderdag 20 april 2023 @ 22:30:
[...]

Wat is er tot nu toe allemaal aan jouw MY gebeurd om het te proberen voorkomen?
Nog niets. Nog geen tijd gehad om ervoor naar een SeC te gaan... Maar ik zag hier ook nog geen eenduidige oplossing langskomen, dus leek het met nog niet heel zinvol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vechtdal
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 25-03 12:53
[Afbeelding]

Laatste maanden vorig jaar zelfde probleem met mijn MYLR. Gemeld bij Tesla: waarschijnlijk een bug. Begin dit jaar probleem verdwenen, mogelijk na een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-08 11:05
Silversurfer1 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 14:35:
[...]

Dit is zonder belastingen. Met belastingen komt de prijs ongeveer wel uit op de Nederlandse prijs. Zij het dat je bij de US basis-versie wel een AWD hebt met het bereik van een RWD.
Ik heb wel eens gezien dat sommige staten, zoals New Jersey, geen sales tax hebben voor Tesla en soms zelfs nog incentives aanbieden waardoor ie nog goedkoper wordt zelfs, los van de huidige tax credit van 7500 dollar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

maharens schreef op donderdag 20 april 2023 @ 23:47:
[...]

Ik heb wel eens gezien dat sommige staten, zoals New Jersey, geen sales tax hebben voor Tesla en soms zelfs nog incentives aanbieden waardoor ie nog goedkoper wordt zelfs, los van de huidige tax credit van 7500 dollar.
Dit is niet de prijs waar Tesla mee adverteert, maar je hebt hier inderdaad state en federal rebates die je in sommige gevallen kunt stacken. Het scheelt een beetje per staat en lang niet alle modellen komen in aanmerking, maar het kan zomaar 7500 schelen (en in sommige staten, nog veel meer).

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makkelijk
Oekol schreef op donderdag 20 april 2023 @ 21:38:
[...]

In tesla app afsluiten/ontkoppelen of pasje voor paal? Ik dat laatste. Maar moet eens gaan opletten wanneer wel en niet. Is een soort van hit and miss.
In de app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:02
1 keer je vraag stellen is wel genoeg.

[ Voor 86% gewijzigd door deepbass909 op 22-04-2023 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:46

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Zit het niet gewoon met een paar studs vast zodat je het er zonder meer af kunt trekken?
Bij mij was hij stuk bij aankoop (2e hands, helaas pas gezien nadat ik de auto kocht) en de dealer zei dat het belachelijk veel geld kostte om bij Tesla een vervanger te bestellen, dus als je een goedkopere optie hebt dan ben ik ook wel geinteresseerd.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Volgens mij trekken die openbare palen dat niet en heeft diegene na je een storing. Werd me keer aan telefoon verteld toen ik belde voor storing de paal. Maar nooit geprobeerd eigenlijk of 't echt zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Vechtdal schreef op donderdag 20 april 2023 @ 23:24:
[...]

Laatste maanden vorig jaar zelfde probleem met mijn MYLR. Gemeld bij Tesla: waarschijnlijk een bug. Begin dit jaar probleem verdwenen, mogelijk na een update.
Naar een bepaald email gemaild? Aan andere kant, ik zit op 2023.6.11 en heb 't nog steeds. Wellicht de volgende dan maar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Oekol schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 07:27:
[...]

Volgens mij trekken die openbare palen dat niet en heeft diegene na je een storing. Werd me keer aan telefoon verteld toen ik belde voor storing de paal. Maar nooit geprobeerd eigenlijk of 't echt zo is.
Ah ja, ik laad op de oprit. En dan klopt die teller altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCMR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 17:23
Mogelijk een onnozele vraag (en hoort misschien in thuisladen topic), maar ik kon even geen antwoord vinden: is het vanwege gunstige(re) batterij-temperatuur aan te raden om je Tesla meteen op te laden wanneer je thuiskomt na een (langere) rit?
Bij een SuC maakt het verschil als de accu warm is, maar ik laad thuis met max 11kW. Dat is natuurlijk peanuts in vergelijking, maar ik vroeg me af of ook bij zo'n lage laadstroom de accu toch blijer wordt als ie warmer is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 20-09 09:15
TCMR schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 08:16:
Mogelijk een onnozele vraag (en hoort misschien in thuisladen topic), maar ik kon even geen antwoord vinden: is het vanwege gunstige(re) batterij-temperatuur aan te raden om je Tesla meteen op te laden wanneer je thuiskomt na een (langere) rit?
Bij een SuC maakt het verschil als de accu warm is, maar ik laad thuis met max 11kW. Dat is natuurlijk peanuts in vergelijking, maar ik vroeg me af of ook bij zo'n lage laadstroom de accu toch blijer wordt als ie warmer is.
Ja de batterij moet altijd een bepaalde minimumtemperatuur hebben. Dus opladen vlak na je thuis komt, zorgt eigenlijk voor zo min mogelijk verlies aan opwarmen.
Je kan dit vooral in de winter opmerken, het laden gaat beter als de batterij al wat op temperatuur is.

Of het in de zomer verschil maakt, weet ik wel niet. Het zou zomaar kunnen dat de batterij dan altijd (behalve misschien midden in de nacht) warm genoeg heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 15:08
Orangelights23 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 07:02:
In mijn M3 is een voorwerp klem komen te zitten tussen de passagiersstoel en de deur, waardoor het kapje van de speaker aan de rechterzijde voordeur nu gescheurd is. Is dit makkelijk te vervangen, en heeft iemand tips voor een webshop? Heb wel wat sites gevonden die zoiets aanbieden, maar het is mij niet helder of ik dit zelf (eenvoudig) kan vervangen.
Dat kapje zit vastgesmolten in het kunststof deurpaneel. Om hem los te krijgen moet je die vastgesmolten punten uitboren. Strategie bij Tesla was altijd om het hele deurpaneel maar te vervangen omdat dat veel sneller gaat.

Een paar maanden geleden is besloten om toch een procedure te maken om het ding separaat te vervangen:

Zie https://service.tesla.com...08-8F4D-1CD18BD9CD69.html
(even gratis accountje aanmaken, dan heb je alle instructies)

Eerlijk antwoord: het ding is in principe te vevangen. Maar niet 'eenvoudig'...

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:37
Makkelijk schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 07:59:
[...]

Ah ja, ik laad op de oprit. En dan klopt die teller altijd.
Model 3 2019 hier, laad altijd aan de openbare laadpaal. Teller klopt altijd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mexxer
Guldan schreef op donderdag 20 april 2023 @ 20:35:
@mexxer ik kan mij voorstellen dat dat zeer vervelend is. Gedoe op vakantie is nooit tof. Gelukkig ben je weer thuis gekomen en ik hoop niet dat het je vakantie verpest heeft.
Was met 3 vrienden een wijnreisje aan het maken. Mooie wijnboerderijen bezocht, veel geproefd en de pareltjes meegenomen naar huis.
We konden ondanks onze bagage en rolstoel 21 dozen wijn meenemen naar Nederland.
Wat een hoop ruimte zit er in de model Y!!
Maar je kan dus lezen. Het heeft onze vakantie niet verpest omdat wij op een keurige manier dit hebben “afgedwongen”. Want tenslotte staan er daar 4 volwassen Hollanders midden in Frankrijk in een vrijwel lege tesla service center locatie waarvan 1 in een rolstoel. Daar moesten die Fransen toch vanaf zien te komen 🥸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
dreamscape schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 08:30:
[...]

Dat kapje zit vastgesmolten in het kunststof deurpaneel. Om hem los te krijgen moet je die vastgesmolten punten uitboren. Strategie bij Tesla was altijd om het hele deurpaneel maar te vervangen omdat dat veel sneller gaat.

Een paar maanden geleden is besloten om toch een procedure te maken om het ding separaat te vervangen:

Zie https://service.tesla.com...08-8F4D-1CD18BD9CD69.html
(even gratis accountje aanmaken, dan heb je alle instructies)

Eerlijk antwoord: het ding is in principe te vevangen. Maar niet 'eenvoudig'...
Thanks!

Hele deurpaneel vervanger zou zwaar overdreven zijn voor een klein plastic kapje, haha.

Ik heb deze kapjes besteld, volgens mij lijkt dat meer een kap te zijn die je erop plakt. Aangezien het maar een heel klein deukje/gat is, wil ik niet te veel moeite doen. Ik krijg overigens de melding dat ik geen toegang heb tot de instructies die je stuurde, heb een account gemaakt maar geen toegang helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mexxer
Tommie12 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 13:46:
[...]

En heb je een internationale bijstand voor de auto?
Internationale bijstand. Goede vraag. Wat niet exact wat je daar mee bedoeld.

Ik heb zowel in m’n autoverzekering NL en buitenlandse pech hulp aangezet. Bewust gedaan omdat t een nieuwe auto is. Bij kinderziektes wil je zo min mogelijk ellende. Dus beter oververzekert de eerste maanden dan onderverzekert.
Ook in mijn doorlopende reisverzekering zat een dekking voor auto pech in t buitenland.

Toen ik bij tesla Reims zat heb ik alleen de reisverzekering gebeld. Daar kwamen we nietmet een passende oplossing uit en toen belde tesla Nederland dus terug met t aanbod om de Franse auto mee naar Nederland te nemen als t nodig was. Dus wel onder de voorwaarde dat ik de auto dus ook weer terug breng. Tesla zal zowiezo de auto niet naar een andere service center brengen.

Dan wordt t kiezen uit de minst slechte oplossing. Wetende dat het nachtwerk zou gaan worden op de heenreis. ( een leenauto halen was 125 kilometer terug en met een taxi daar heen.
Wetende dat we wat doosjes wijn mee terug wilden nemen dus naast de rolstoel moest er voldoende ruimte in de auto zijn.

Had uiteraard nog kunnen bellen met de autoverzekering (andere verzekeraar dan de reisverzekering). Maar op voorhand verwachtte ik daar niet een veel betere oplossing. Leen auto’s zullen veelal c-klasse zijn en repatriëring is leuk maar kost ongeveer 2 weken werd mij verteld door mijn reisverzekering.

Al met al waren we tevreden met de uiteindelijke oplossing. Was niet perfect maar had t minste effect op de reis zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
mexxer schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 09:24:
[...]

Internationale bijstand. Goede vraag. Wat niet exact wat je daar mee bedoeld.

Ik heb zowel in m’n autoverzekering NL en buitenlandse pech hulp aangezet. Bewust gedaan omdat t een nieuwe auto is. Bij kinderziektes wil je zo min mogelijk ellende. Dus beter oververzekert de eerste maanden dan onderverzekert.
Ook in mijn doorlopende reisverzekering zat een dekking voor auto pech in t buitenland.

Toen ik bij tesla Reims zat heb ik alleen de reisverzekering gebeld. Daar kwamen we nietmet een passende oplossing uit en toen belde tesla Nederland dus terug met t aanbod om de Franse auto mee naar Nederland te nemen als t nodig was. Dus wel onder de voorwaarde dat ik de auto dus ook weer terug breng. Tesla zal zowiezo de auto niet naar een andere service center brengen.

Dan wordt t kiezen uit de minst slechte oplossing. Wetende dat het nachtwerk zou gaan worden op de heenreis. ( een leenauto halen was 125 kilometer terug en met een taxi daar heen.
Wetende dat we wat doosjes wijn mee terug wilden nemen dus naast de rolstoel moest er voldoende ruimte in de auto zijn.

Had uiteraard nog kunnen bellen met de autoverzekering (andere verzekeraar dan de reisverzekering). Maar op voorhand verwachtte ik daar niet een veel betere oplossing. Leen auto’s zullen veelal c-klasse zijn en repatriëring is leuk maar kost ongeveer 2 weken werd mij verteld door mijn reisverzekering.

Al met al waren we tevreden met de uiteindelijke oplossing. Was niet perfect maar had t minste effect op de reis zelf.
Mosterd na de maaltijd maar ik vermoed toch dat je meer uit je autoerzekering had kunnen halen. Overigens had ik dat ook nog wel van je reisverzekering verwacht. Maar goed, niemand "hoeft" rekening te houden met een roelstoel hierin, hoe vervelend ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mexxer
Wolly schreef op donderdag 20 april 2023 @ 17:33:
[...]

Vervelend. Maar ik denk dat je verwachtingen ook hoog zijn. Een leenauto naar NL, ik denk dat weinig dealers in FR dat zullen doen.

Daarnaast is het bijvoorbeeld in de leasewereld redelijk normaal dat je een klasse kleiner krijgt bij reparaties.

Al met al zou je reisverzekering met automobieldekking je hierbij prima helpen met vaak ook het thuisbrengen van je eigen auto. Uit nieuwsgierigheid: Op basis van wat had je dit ook van Tesla kunnen verwachten?
Mijn verwachtingen waren niet zozeer hoog.
Maar als je op reis bent met een gloednieuwe auto en je hebt een invalide persoon bij je, dan ben je niet de gemiddelde klant. En want je zoekt in deze is een passende oplossing.
Klopt wat je zegt over de reisverzekering. Auto zou zijn thuisgebracht (met 2 weken wachttijd maximaal)

Mij ervaring is nu dus dat je in beginsels de standaard service krijgt. Was ik zonder invalide persoon, dan was alles veel simpeler. Dan had de reisverzekering volstaan. Leenauto mee en weer door. Eigen auto over 2 weken weer terug in NL.
Maar hier ging dat dus even niet zo simpel. En dan wordt t dus zoeken naar de best passende oplossing.
Gelukkig werd ik dus 15 minuten na m’n eerste gesprek met tesla Nederland teruggebeld met het aanbod om de Franse auto de grens over te mogen rijden.
Ik weet nog steeds niet wat bij tesla de beweegredenen zijn geweest om dat 2e belletje naar mij te plegen.
In het eerste gesprek was men duidelijk. Leenauto blijft in Frankrijk. Uw eigen probleem, bel uw reisverzekering zekering, dat doen al onze klanten( kort samengevat)
Ik ben zonder boos te worden nog even begonnen over de service, nieuwe auto, veel geld, invalide persoon). Ik ben dus blij om te zien dat er mensen zijn die buiten de standaard procedures kunnen werken, inlevingsvermogen hebben en service bieden.
In kassa termen verdient telde hier “een warme douche”

Was dit mijn verwachting vooraf? Nee. Hoop je dat een bedrijf menselijk en meebeweegt als een situatie zich niet laat vatten in standaard voorwaarden en procedures, ja. En gelukkkig is dat hier gebeurt!
Alsnog kunnen genieten van een mini vakantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:34
GeeMoney schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 13:15:
[...]

Er gaat dus ergens stroom naartoe wat de auto niet allemaal weergeeft in zijn interfaces want een dergelijk groot laadverlies komt niet uit mijn paal kan ik je melden. Mijn E-tron zit gemiddeld tussen de 6 en 7% wat ik ook al meerdere malen heb bevestigd.
De auto is dus nogal positief heb ik het idee. Heb jij een meter voor je paal hangen? Misschien grappig om eens te bekijken ook.
Niet dat het mijn keuze persé zou beïnvloeden hoor maar ik vond het wel opvallend.
Nog even teruggrijpen hierop. Jij had een laadverlies van 37% -> 27Kwh verbruikt volgens de auto en 37kwh geladen volgens je meter.

Ik beb dit nu een paar keer getest bij mij thuis met m’n Zappi slimme lader. Ik kom totaal niet op die percentages.

Gisteren bijvoorbeeld: 44 kwh verbruikt volgens de auto en daarna 49kwh bijgeladen, dat is ongeveer 11% verlies.

Toch gek, zo’n groot verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:57
Nu na een maand rijden vind ik de actieradius toch een beetje tegenvallen. Woensdag in Ridderkerk tot 79% snel geladen en na 247 km nog 1% bereik over vanmorgen, met een gemiddelde van 158 Wh/km. Dan zou ik met een volle batterij maximaal 300 km rijden. Is dit een beetje wat ik mag verwachten van een RWD batterij of is dit abnormaal?

Het is zeker niet het geval dat ik zonder stroom kom te staan onderweg, laadpalen te over. Maar voor m'n gevoel zou ik toch minimaal 375 km moeten kunnen rijden op een volle batterij conform de specificaties van Tesla.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makkelijk
mexxer schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 09:35:
[...]

Was dit mijn verwachting vooraf? Nee. Hoop je dat een bedrijf menselijk en meebeweegt als een situatie zich niet laat vatten in standaard voorwaarden en procedures, ja. En gelukkkig is dat hier gebeurt!
Alsnog kunnen genieten van een mini vakantie
Ik denk dat veel mensen hier dachten dat je juist niet zo blij was. Ik begrijp nu dat Tesla meebewoog waar de reisverzekering je juist een te kleine auto voor de situatie zou hebben meegegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -bulletje-
pretpik schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 09:47:
Nu na een maand rijden vind ik de actieradius toch een beetje tegenvallen. Woensdag in Ridderkerk tot 79% snel geladen en na 247 km nog 1% bereik over vanmorgen, met een gemiddelde van 158 Wh/km. Dan zou ik met een volle batterij maximaal 300 km rijden. Is dit een beetje wat ik mag verwachten van een RWD batterij of is dit abnormaal?

Het is zeker niet het geval dat ik zonder stroom kom te staan onderweg, laadpalen te over. Maar voor m'n gevoel zou ik toch minimaal 375 km moeten kunnen rijden op een volle batterij conform de specificaties van Tesla.
Met 158 wh/km moet je 363 km kunnen redden. Het bruikbare gedeelte van de accu is ca. 57,5 kWh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-09 21:00

Dit is heel normaal. Boven wat ik er mee zou behalen bij onze ritten op de snelweg.

niemand hier zou je ooit 375km “als normaal” hebben aangegeven hier als indicatie.

Tussen nu en x aantal kilometer gaat er waarschijnlijk ook nog gemiddeld rond de 10% actieradius vanaf ivm normale en natuurlijke degradatie. (Die 10% gebaseerd op voorgaande 3/y’s) en @-bulletje- alvast rekening houden en accepteren dat er ~5 a 6 kWh minder in zit en je hebt een realistischer beeld.

[ Voor 15% gewijzigd door Stef87 op 21-04-2023 09:58 ]

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:52
fluppe_v schreef op woensdag 19 april 2023 @ 17:03:
Zou er iemand ook last hebben van volgend fenomeen?
Wanneer ik een constante snelheid aanhoud met een MY RWD hoor ik achteraan een sissend geluid.
Komt van onder de passagierszetel achteraan, aan de kant van de bijrijder. De passagierszetel kan je iets omhoog doen en dan is het geluid nog sterker. Denk niet dat dit een normaal geluid is want begint op mijn zenuwen te werken na een tijdje.
Hier een link naar een audiofragment hiervan, heb er een highpass filter opgezet waardoor het geluid beter te horen is.

https://soundcloud.com/fluppe_v/sissend-geluid-highpass4khz
Ik heb zometeen een Tesla monteur voor de deur voor wat diverse geluidjes, waaronder deze. Benieuwd wat daar uit komt, ik laat het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-09 22:07
Orangelights23 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 09:21:
[...]

Thanks!

Hele deurpaneel vervanger zou zwaar overdreven zijn voor een klein plastic kapje, haha.

Ik heb deze kapjes besteld, volgens mij lijkt dat meer een kap te zijn die je erop plakt. Aangezien het maar een heel klein deukje/gat is, wil ik niet te veel moeite doen. Ik krijg overigens de melding dat ik geen toegang heb tot de instructies die je stuurde, heb een account gemaakt maar geen toegang helaas.
Kan je die nog cancellen?
Ze komen uit china (levertijd in mei), dus kan je net zo goed direct van ali bestellen. helft van de prijs.
Vaak komt ie sneller ook met de snelle verzending optie (binnen 12 dagen als je meer dan 10 euro order)
https://nl.aliexpress.com...urPageLogUid=hcTdH1YtOBvr

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoonRaven
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14:07
-bulletje- schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 09:52:
[...]

Met 158 wh/km moet je 363 km kunnen redden. Het bruikbare gedeelte van de accu is ca. 57,5 kWh.
Ligt eraan welk bouwjaar het is. Een 2021 SR+ heeft bijvoorbeeld een accu van 55 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -bulletje-
MoonRaven schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 10:03:
[...]

Ligt eraan welk bouwjaar het is. Een 2021 SR+ heeft bijvoorbeeld een accu van 55 kWh
Je hebt gelijk. Mijn aanname was dat het een nieuwe auto betreft.

Sowieso kort door de bocht hoor bij gebrek aan meer gegevens. Want km’s zijn alleen haalbaar als je tussendoor niet parkeert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orangelights23
SirLct schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 10:00:
[...]

Kan je die nog cancellen?
Ze komen uit china (levertijd in mei), dus kan je net zo goed direct van ali bestellen. helft van de prijs.
Vaak komt ie sneller ook met de snelle verzending optie (binnen 12 dagen als je meer dan 10 euro order)
https://nl.aliexpress.com...urPageLogUid=hcTdH1YtOBvr
Ik woon in Zweden, dingen bestellen uit China is 1 grote gok of dat lukt hier (niet zo betrouwbaar dat proces hier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk

Je hebt een 57,5kWh accupakket, als je die 247km hebt gebruikt dan heb je 187Wh/km gereden. Dat is dus vreemd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:57
Makkelijk schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 11:00:
[...]

Je hebt een 57,5kWh accupakket, als je die 247km hebt gebruikt dan heb je 187Wh/km gereden. Dat is dus vreemd!
Ja gemiddeld, wel vergeten er bij te vermelden dat ik 2 nachten Sentry gebruikt heb besef ik me. En hij was niet 100% vol natuurlijk.

[ Voor 5% gewijzigd door pretpik op 21-04-2023 11:01 ]

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Stef87 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 09:54:
[...]

Dit is heel normaal. Boven wat ik er mee zou behalen bij onze ritten op de snelweg.
niemand hier zou je ooit 375km “als normaal” hebben aangegeven hier als indicatie.
Wat raar. Ik rij gewoon door en haal dat gemakkelijk. Dan hebben we het over ~115km/u voornamelijk snelweg 360km lang wat ik al meerdere keren heb gedaan en altijd rond de 8% thuis (MY RWD)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Makkelijk
pretpik schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 11:01:
[...]

Ja gemiddeld, wel vergeten er bij te vermelden dat ik 2 nachten Sentry gebruikt heb besef ik me. En hij was niet 100% vol natuurlijk.
Dan is dat het dus. Idle verbruik van Tesla (zeker met Sentry) verpest soms wel enigzins het zuinige rijgedrag :/ Ik heb het gevoel dat je nog best een flinke schade mag maken voordat een paar jaar Sentry zich terugverdiend. :P Ik doe het alleen aan op plekken waarvan ik verwacht dat iemand m'n auto gaat molesteren.

[ Voor 21% gewijzigd door Makkelijk op 21-04-2023 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 22:46

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

-bulletje- schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 09:52:
[...]

Met de berekening 78% voor 247 km kom je op 317 km uit. Het verbruik wat de auto aangeeft is alleen voor rijden, niet voor de rest (zoals verwarming en ventilatie).

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
Slurpgeit schreef op donderdag 20 april 2023 @ 15:02:
[...]

Thanks, gelijk de printer aangezet!

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Slurpgeit schreef op donderdag 20 april 2023 @ 15:02:
[...]

Iemand met een 3D printer in de buurt van Leiden hier? :*)
Ik heb nu een schroevendraaier in de auto, maar daar wordt de cover niet mooier van.

[ Voor 10% gewijzigd door Makkelijk op 21-04-2023 11:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -bulletje-
Makkelijk schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 11:37:
[...]

Ik heb nu een schroevendraaier in de auto, maar daar wordt de cover niet mooier van.
Ik heb deze gekocht op Amazon: https://www.amazon.nl/gp/...=ppx_pop_mob_b_asin_title

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:52
The__Virus schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 09:59:
[...]

Ik heb zometeen een Tesla monteur voor de deur voor wat diverse geluidjes, waaronder deze. Benieuwd wat daar uit komt, ik laat het weten.
Monteur is geweest en hebben proefrondje gemaakt. De andere geluiden of niet gehoord of als 'normaal' gezien, maar toch voor zekerheid ramen gekalibreerd. Het geluid wat @fluppe_v bedoelt heel sterk te horen toen hij de achterbank om had geklapt. Er is een video van gemaakt en aan de werkorder toegevoegd, moet in het servicecentrum worden opgelost. Iets met de hoogvoltagetechniek wat onder deellast dit geluid geeft.

De monteur gaf duidelijk te kennen dat dat geluid niet hoorde. Hij reed trouwens zelf een RWD uit Berlijn, Engineering versie. Hij had de parkeersensoren update nog niet, die kon ik hem dan weer laten zien :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Laatst online: 00:13
Requiem19 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 09:40:
[...]

Nog even teruggrijpen hierop. Jij had een laadverlies van 37% -> 27Kwh verbruikt volgens de auto en 37kwh geladen volgens je meter.

Ik beb dit nu een paar keer getest bij mij thuis met m’n Zappi slimme lader. Ik kom totaal niet op die percentages.

Gisteren bijvoorbeeld: 44 kwh verbruikt volgens de auto en daarna 49kwh bijgeladen, dat is ongeveer 11% verlies.

Toch gek, zo’n groot verschil?
Ik had de auto in "bruikleen" en weet dus niet of hij nog gekoppeld was aan apps bijvoorbeeld (Sentry stond wel uit). Wat mij wel opviel, en dat lijken heel veel mensen op te merken, is dat hij in de rit registratie wel erg positief is doordat hij stilstand en voorverwarmen dus niet meerekent in verbruik. Hierdoor kom je gemiddeld natuurlijk gunstiger uit in de cijfertjes maar uiteindelijk aan de paal moet het er wel weer in.
Met mijn E-tron zat ik steevast tussen de 7-8% verschil en dat is dus inclusief laadverliezen.

Ik kon trouwens niet voorverwarmen dus dat was het ook niet maar ik had wel op 1 ochtend een update geactiveerd. De auto staat dan dus stil maar verbruikt wel degelijk stroom natuurlijk. Wellicht dat dat die dag kon verklaren.

@DaCoTa maakte een mooie opmerking. In rijden is Tesla het zuinigst, bij stilstand is hij het onzuinigst :P Zoiets .
@Stef87 had het volgens mij ook eens gemeten en kwam ook op hogere "verliezen" al is het natuurlijk geen 30% normaal gesproken. Eerder tussen de 10-15% gok ik maar op jaarbasis loopt dat natuurlijk wel op.

[ Voor 15% gewijzigd door GeeMoney op 21-04-2023 11:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nosch
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-08 19:24

Nosch

MYLR Blue

Makkelijk schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 11:37:
[...]

Ik gebruik een verfblik opener, werkt goed.
https://www.amazon.nl/ADL...id=pla-908055018462&psc=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:18
ybos schreef op donderdag 29 september 2022 @ 12:37:
[...]

Ik hoor ook zo nu en dan een rammel/kraak rechtsachter. Ik dacht dat de draagarm begon maar zou dus ook de bank kunnen zijn...
Hmmm, dit heb ik sinds kort ook. Ik heb het gevoel dat het iets met de bank rechtsachter is.
Hij lijkt ook alleen maar vast te zitten aan het midden van de bank, en niet aan de zijkant? Dus daar zit zowieso speling.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Denyo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-09 21:19
Als je toch iets gaat 3D printen dan kun je ook deze knopjes printen. Is iets minder strak, maar valt ook niet echt op. Is natuurlijk wel super praktisch.

https://www.thingiverse.com/thing:5343427

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cahbNMA54Ll2zF4drWoUL0Vau2c=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zrErVW7mSHbnzEMTeRSbiHMm.png?f=user_large

Model Y LR 2023, 11kWp ☀️.O/W. Zappi 2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Als je de capaciteit op 100% deelt door 158 kWh kom je inderdaad op 364 km uit.
Als je uitgaat van dat je met 78% van de batterij 247 km hebt gereden zou je met 100% uitkomen op 317 km

Sentry Mode zou zeker een flink verschil kunnen maken. Volgens dit artikel verbruikt het 250-300W, wat misschien dus tot 7,2 kWh per (volledig) etmaal zou zijn. Dat is 12,5% van de RWD batterij. Nu lijkt me dit wel heel erg wild en tijdens het rijden zelf staat het uit, maar het gaat dus wel om kWh-en en dus behoorlijk wat procenten per etmaal

Maar de 158 Wh/km tijdens het rijden is best netjes. Ik zit nu vanaf eind december op 170, maar nog inclusief flink wat lange ritten met Autobahn en Autoroute op hogere snelheid. Het gemiddelde is nu in het voorjaar ook aan het dalen en ik ben benieuwd waar ik op eindig over een jaar gemiddeld.

(ik heb Model Y RWD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-09 22:32
Best wel leuke feature die ik in de app tegenkwam (na lezen noteapp). Bij locatie routeplannen met instelbaar vertrekpercentage en aankomst percentage. In andere apps natuurlijk al mogelijk, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
DanielAlm schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 12:11:
Best wel leuke feature die ik in de app tegenkwam (na lezen noteapp). Bij locatie routeplannen met instelbaar vertrekpercentage en aankomst percentage. In andere apps natuurlijk al mogelijk, maar toch.
In de Tesla app of in de auto zelf? Welke software versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oekol schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 12:25:
[...]

In de Tesla app of in de auto zelf? Welke software versie?
Dit zou een update van de app zijn. Ik neem aan dat je de route dan vervolgens naar de auto kunt sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-09 22:32
Oekol schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 12:25:
[...]In de Tesla app of in de auto zelf? Welke software versie?
in de app 2023.6.11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Dat is de versie van je auto, die zit bij mij ook op hetzelfde.
De app (android) zit op versie 4.19.5 en kan niet vinden wat jij zegt. Wellicht nog een update die ik een keer krijg.

Yes bingo: https://www.notateslaapp....ion/4.20.69/release-notes

[ Voor 12% gewijzigd door Oekol op 21-04-2023 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-09 04:36

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Iemand bekend met de situatie hier en of AP hier wel eens 'de kluts kwijt is'?
https://www.nhnieuws.nl/n...trokken-bij-ongeluk-op-n9
De autopilootfunctie van Tesla is al geruime tijd onderwerp van discussie, vanwege de mogelijkheid op ongelukken. Tesla beweert dat hun autopiloot veiliger is dan menselijke bestuurders, maar critici betwijfelen dat.
:'(

[ Voor 41% gewijzigd door DaMightyWackO op 21-04-2023 12:39 ]

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMightyWackO
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-09 04:36

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Oekol schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 12:33:
[...]

Dat is de versie van je auto, die zit bij mij ook op hetzelfde.
De app (android) zit op versie 4.19.5 en kan niet vinden wat jij zegt. Wellicht nog een update die ik een keer krijg.

Yes bingo: https://www.notateslaapp....ion/4.20.69/release-notes
Zit in app versie 4.20.69 (ja echt :P )
https://www.notateslaapp....ion/4.20.69/release-notes
Ik twijfel of je ook 2023.12.x nodig hebt om de auto de bijhorende API's te geven.

[ Voor 7% gewijzigd door DaMightyWackO op 21-04-2023 12:37 ]

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whazaaaa
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:12
DaMightyWackO schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 12:34:
Iemand bekend met de situatie hier en of AP hier wel eens 'de kluts kwijt is'?
https://www.nhnieuws.nl/n...trokken-bij-ongeluk-op-n9

[...]
:'(
kwark eten tijdens het rijden lijkt me ook met autopilot aan een slecht idee......
Pagina: 1 ... 512 ... 517 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
  • Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
  • Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.

Gerelateerde topics: