Dan toch maar even mijn ervaring delen met jullie.
Sinds 31 maart in t bezit van model Y longe range.
1000 kilometer in gereden in NL, grannycharger gebruikt. straatlaad paal en 1x de supercharger inclusief preheating. Alles ging goed
Vorige week vrijdag naar Franrijk, regio bourgogne.
1e snellaadstation in belgie, preahting schiet aan
Na x minuten rijden (zo'n 20 minuten voor aankomst bij supercharger) Foutmelding dir_a126 - vermogen beperkt, contact servicecenter. mogelijk is de foutmelding na een stop verdwenen.
oke, melding opgevolgd, foutmelding inderdaad weg. na 5 minuten weer foutmelding. doorrijden naar supercharger, daar opgeladen.
Bij wegrijden is foutmelding weer weg
Na 10 minuten rijden, foutmelding weer.
Soft reset uitgevoerd, geen verschil
Tesla gebeld, ga ZSM langs bij een supercharger, inmiddels op de grens met frankrijk. Dichtstbijzonde tesla center was bij reims. 1,5 uur rijden. ok, daarheen gereden
LET OP, hier kwam ik erachter dat midden in frankrijk GEEN servicecenters zijn, Boven in frankrijk een paar, onderin en bij de zee een paar, maar middenin is t angstvallig leeg. Hou daar rekening mee is nu mijn ervaring
aangekomen bij servicecenter, kort onderzoek. MEneer u kunt niet verder rijden. T is weekend, onderdeel niet op voorraad. Tot hoe lang blijft u in frankrijk? tot dinsdag. Dan kunt u een leenauto meekrijgen, maar we kunnen niet verzekeren dat uw auto dan is gemaakt, maar de loaner mag de grens niet over
Ik tesla nederland gebeld, situatie uitgelegd, klopt meneer, u mag de grens niet over, Beleid van tesla
U kunt uw reisverzekering t beste benaderen. Ik nog geprobeerd wat te forceren in t gesprek over service, 1200 km op de teller. gloedniew, hoop geld en dit is dan de service. Geen bewegingin te kijrgen in t gesprek
Teleurgesteld de reisverzekering opgebeld. netjes te woord gestaan, maar bleek geen goed alternatief. Ik reed met 4 personen waarvan 1 in een rolstoel. De aangeboden autos waren te klein.
Shit, wat nu
toen werd ik gebeld door tesla NL. dat ze t nog eens besproken hadden en een uitzondering wilden maken. als de auto dinsdag niet klaar zou zijn, dan mag die mee naar NL. MAAR, als de auto gerepareerd is, dan moet de franse tesla wel teruggebracht worden. mijn eigen auto zal ook niet naar NL gebracht worden!
MAW, gelukkig gebeurde dit bij reims, das 5 uur rijden vanaf huis/.
gebeurt dit aan de cote d'azur, dan ben je hier wel even klaar mee.
Eindstand, auto is nog steeds niet gemaakt. tesla reims is nog steeds in gesprek met tesla engineers. geen idee of en wanneer mijn auto weer gemaakt is
Wat heb ik geleerd?
1. Kijk waar de servicecenters zitten, rij desnoods wat om bij jee eerste paar verre ritten kinderziektes snel op te kunnen lossen
2. Rij bij problemen naar een GROTE locatie van tesla, wat Reims niet is. MOgelijk wordt je dan beter geholpen. ik heb weining vertrouwen in de locatie waar mijn auto staat.
3. Ga op je strepen staan. de loaner in frankrijk bij tesla was ook niet gemakkelijk. 1 uur gesproken over de loaner. Ze wilden me een tesla model 3 meegeven. Absoluut onmogelijk met een rolstoel. MAar ze hadden geen alternatief. Na lang volhouden kon een monteur die een model Y bij zich had 2 uur later die naar de garage brengen. (er waren dus wel alternatieven, maar die worden niet gelijk aangeboden!)