Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 511 ... 517 Laatste
Acties:
  • 3.163.846 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
yec schreef op woensdag 19 april 2023 @ 14:00:
[...]

Laten ze nou net heel toevallig met de ID7 V4 van hun software lanceren, die 99% van alle pijnpunten aanpakt volgens Autogefuhl...
ps.: al heeft Thomas(net als ik) wel liever weer een terugkeer naar meer knoppen.
Zelfs Tesla heeft aparte knoppen voor het bedienen van je ramen achter. Ik snap echt niet dat Volkswagen dat door zet. Daarnaast wil ik fysieke knoppen of een touchscreen, aanraakgevoelige knoppen is worst of both worlds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwasie
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-09 15:33
yec schreef op woensdag 19 april 2023 @ 14:00:
[...]

Laten ze nou net heel toevallig met de ID7 V4 van hun software lanceren, die 99% van alle pijnpunten aanpakt volgens Autogefuhl...
ps.: al heeft Thomas(net als ik) wel liever weer een terugkeer naar meer knoppen.
Tot er een bug inzet en ze moeten een update pushen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meilu
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-09 13:49
Ik overweeg een model 3 te bestellen nu met de laatste prijsverlaging, belangrijk voor mij is dat die onder de subsidiegrens valt. In de configuratietool wanneer ik voor witte bekleding kies met deep blue metallic als lakkleur, komt de totaalprijs op 45.793 uit. Dit is dan inclusief bestemmings- en documentatiekosten.
stomme vraag misschien, maar valt die hiermee alsnog binnen de subsidiegrens van 45k? Neem aan dat deze bestemmings kosten niet worden meegerekend bij de catalogusprijs? Iemand een idee misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 16:40
yec schreef op woensdag 19 april 2023 @ 12:45:
In the US zijn de prijzen weer eens flink verlaagd ($3000,- voor de Model Y); https://electrek.co/2023/04/18/tesla-slashes-price-again/

Ik wacht nog even met de aankoop. Ik zat te twijfelen tussen een ID7 en een ModelY (3 heb ik al gehad en wil wat anders). Maar als de Model Y LR onder €50k duikt wordt het waarschijnlijk toch weer een Tesla voor de deur...
Nog wat afwachten volgend jaar zal de facelift versie komen dus verwacht dat de prijzen nog zullen zakken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-09 22:07
Meilu schreef op woensdag 19 april 2023 @ 15:37:
Ik overweeg een model 3 te bestellen nu met de laatste prijsverlaging, belangrijk voor mij is dat die onder de subsidiegrens valt. In de configuratietool wanneer ik voor witte bekleding kies met deep blue metallic als lakkleur, komt de totaalprijs op 45.793 uit. Dit is dan inclusief bestemmings- en documentatiekosten.
stomme vraag misschien, maar valt die hiermee alsnog binnen de subsidiegrens van 45k? Neem aan dat deze bestemmings kosten niet worden meegerekend bij de catalogusprijs? Iemand een idee misschien?
45793 -/- 980 bestemmings/doc kosten -/- 22.50 verwijderingsbijdrage = 44790.5

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yec
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-07 20:30

yec

SirLct schreef op woensdag 19 april 2023 @ 14:04:
[...]

Smaken verschillen maar ik wil al de shit niet.
Ook niet Model S/ Phaeton/ EQS groote want for what!?
Iemand vroeg mij laatst.. Als je onbeperkt geld heb en zelf de auto mag verzinnen, wat wordt het dan?
Ik: Model 3 performance met nog meer performance. Een hatch zou handig zijn maar aub geen suv of lengte van schip a-la Model S. Voor dagelijks gebruik is zo'n lompe auto gewoon onhandig. Ook qua sturen is de Model 3 perfect. Klein genoeg om te manouvreren, groot genoeg om stabiel te zijn.
(ja ik ben biased)
Model 3 is maar 30cm korter een heeft een grotere draaicirkel en is breder. Qua lompheid of manoeuvreerbaarheid zal de model 3 niet beter scoren dan de ID7…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yec

yec

Deveon schreef op woensdag 19 april 2023 @ 14:27:
[...]

Zelfs Tesla heeft aparte knoppen voor het bedienen van je ramen achter. Ik snap echt niet dat Volkswagen dat door zet. Daarnaast wil ik fysieke knoppen of een touchscreen, aanraakgevoelige knoppen is worst of both worlds.
Blijkbaar heeft VW dat ook ingezien, alleen duurt een generatie of twee om dat weer terug te draaien. Wat dat betreft is de snelheid van Tesla een verademing. Ze zagen dat er veel negatief feedback kwam op de yoke en boden na 1 jaar een retrofit optie. Helemaal top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwasie
yec schreef op woensdag 19 april 2023 @ 16:14:
[...]

Blijkbaar heeft VW dat ook ingezien, alleen duurt een generatie of twee om dat weer terug te draaien. Wat dat betreft is de snelheid van Tesla een verademing. Ze zagen dat er veel negatief feedback kwam op de yoke en boden na 1 jaar een retrofit optie. Helemaal top!
Je kan wel een generatie of 2 wachten als je met levertijden van meer dan een jaar zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
yec schreef op woensdag 19 april 2023 @ 16:11:
[...]

Model 3 is maar 30cm korter een heeft een grotere draaicirkel en is breder. Qua lompheid of manoeuvreerbaarheid zal de model 3 niet beter scoren dan de ID7…
30 cm is mega verschil, in autowereld is het een segment (of misschien 2) lager/ hoger.
Manoeuvreerbaar die ik bedoel is niet zo zeer parkeren maar sturen in N-wegen als je snap wat ik bedoel.
Dus draaicirkel interesseert mij niet, laat ik zo zeggen, maar een compacter auto wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCMR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 17:23
Was de ID.7 niet vanaf € 60K? Of is dat alleen de ID.7 Pro?

Anyway, vandaag de Tesla MY dakdragers binnengekregen. Had altijd Thule wingbars (erg mooi), en qua profiel goed vergelijkbaar. Maar dat gewicht! Wow, zijn deze van gietijzer ofzo? Heb even met een magneetje gekeken, en het plakt niet. Dus massief alu? Beetje over-the-top Amerikaans?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:51
TCMR schreef op woensdag 19 april 2023 @ 16:45:
Beetje over-the-top Amerikaans?
Amerikanen verwachten dat je er een tent op kunt bouwen, wellicht is dat de reden dat ze extra sterk zijn uitgevoerd?

Ik was ook wel blij om te zien dat de Tesla rubber matten gemaakt waren door WeatherTech en van zeer degelijke kwaliteit zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Radiodurans op 19-04-2023 17:10 ]

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fluppe_v
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-07 21:07
Zou er iemand ook last hebben van volgend fenomeen?
Wanneer ik een constante snelheid aanhoud met een MY RWD hoor ik achteraan een sissend geluid.
Komt van onder de passagierszetel achteraan, aan de kant van de bijrijder. De passagierszetel kan je iets omhoog doen en dan is het geluid nog sterker. Denk niet dat dit een normaal geluid is want begint op mijn zenuwen te werken na een tijdje.
Hier een link naar een audiofragment hiervan, heb er een highpass filter opgezet waardoor het geluid beter te horen is.

https://soundcloud.com/fluppe_v/sissend-geluid-highpass4khz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
@fluppe_v Je kunt het beste even een afspraak met Tesla maken, dan kunnen zij er naar kijken.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:26
fluppe_v schreef op woensdag 19 april 2023 @ 17:03:
Zou er iemand ook last hebben van volgend fenomeen?
Wanneer ik een constante snelheid aanhoud met een MY RWD hoor ik achteraan een sissend geluid.
Komt van onder de passagierszetel achteraan, aan de kant van de bijrijder. De passagierszetel kan je iets omhoog doen en dan is het geluid nog sterker. Denk niet dat dit een normaal geluid is want begint op mijn zenuwen te werken na een tijdje.
Hier een link naar een audiofragment hiervan, heb er een highpass filter opgezet waardoor het geluid beter te horen is.

https://soundcloud.com/fluppe_v/sissend-geluid-highpass4khz
Ik hoor dat ook, zeker als je optrekt hoor je die motor goed. Ook de Y uit Shanghai?

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fluppe_v
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-07 21:07
carpebios schreef op woensdag 19 april 2023 @ 17:20:
[...]

Ik hoor dat ook, zeker als je optrekt hoor je die motor goed. Ook de Y uit Shanghai?
Ook Shangai...

Valt mij vooral op als je een constante snelheid aanhoudt, bij optrekken hoor je de motor (of inverter) ook lawaai maken maar is niet storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mexxer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 19:06
bert pit schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 19:33:
Vandaag ook ervaren dat de ruitenwisser een eigen leven kan leiden. Een minuut of 10 voor thuiskomst begon hij. Ik dacht slim te zijn, een licht drukje op het ruitenwisserknopje opent tenslotte een bedienschermpje. Helaas het stop knopje op het scherm was greyed out.
Ik vermoed dat je met autopilot aan het rijden was. Dan bepaalt de auto wat de ruitenwissers doen. (Is mijn ervaring na 2000 kilometers in een tesla)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:30

Guldan

Thee-Nerd

TCMR schreef op woensdag 19 april 2023 @ 16:45:

Anyway, vandaag de Tesla MY dakdragers binnengekregen. Had altijd Thule wingbars (erg mooi), en qua profiel goed vergelijkbaar. Maar dat gewicht! Wow, zijn deze van gietijzer ofzo? Heb even met een magneetje gekeken, en het plakt niet. Dus massief alu? Beetje over-the-top Amerikaans?
Dit zijn die van tesla zelf? Of aftermarket?

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesper.B
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 19-11-2023
Iemand ervaring met het importeren en gebruik van de “T310 Uberturbine wheelcaps” ?

Ik vind ze er zelf heel mooi uitzien en schijnt beter te zijn dan de standaard Aero kappen. kost alleen vrij veel en verzenden is over de 100 Euro

Link naar Uberturbine wielkappen

Ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-09 22:45
Jesper.B schreef op woensdag 19 april 2023 @ 19:28:
Iemand ervaring met het importeren en gebruik van de “T310 Uberturbine wheelcaps” ?

Ik vind ze er zelf heel mooi uitzien en schijnt beter te zijn dan de standaard Aero kappen. kost alleen vrij veel en verzenden is over de 100 Euro

Ik hoor het graag.
Je kan het ook direct bij de maker kopen. Deze bestellen gewoon bij alieexpress met express zending zodat het lijkt alsof het niet uit China komt.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesper.B
Oekol schreef op woensdag 19 april 2023 @ 19:33:
[...]

Je kan het ook direct bij de maker kopen. Deze bestellen gewoon bij alieexpress met express zending zodat het lijkt alsof het niet uit China komt.
Meen je dat? Ik dacht aan de hand van YouTube video’s te zien dat dit de makers van het product zijn en de rest op bijvoorbeeld Amazon, knockoffs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:04

Ik hoor het graag.
Hier €170 inclusief verzending. Als je het aardig vraagt krijg je de logo's erbij :*)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h1pIMUeO843r6eDeULhLLmg5iBU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sfzcf7hS8bcq5Okk9n60sWsO.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d8iVKYYxdizChHjWYPPWZ9tuR_w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LnqnM9xZg0npiniPtM2kKbCZ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door Maurice- op 19-04-2023 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 23:38
zwasie schreef op woensdag 19 april 2023 @ 13:46:
[...]

Hier hetzelfde , alleen levering in Oktober al wegens bestaand aflopend contract.
Ik lees dat ze pas in September in China gaan beginnen produceren. Dan gaat het voor Europa in 2023 nog helemaal niks zijn met de highland
Die rwd’s komen toch juist uit China? 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:32
Maurice- schreef op woensdag 19 april 2023 @ 19:35:
[...]

Hier €170 inclusief verzending. Als je het aardig vraagt krijg je de logo's erbij :*)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
die zijn wel heel mooi! En heb je nou verder nog dingen aan de auto gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesper.B
Maurice- schreef op woensdag 19 april 2023 @ 19:35:
[...]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Heel Nice! Thanks. bevallen ze verder?

Edit: krassen je originele velgen niet? Bij sommige wheelcaps was dit namelijk het geval

[ Voor 5% gewijzigd door Jesper.B op 19-04-2023 19:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
Jesper.B schreef op woensdag 19 april 2023 @ 19:35:
[...]

Meen je dat? Ik dacht aan de hand van YouTube video’s te zien dat dit de makers van het product zijn en de rest op bijvoorbeeld Amazon, knockoffs
Zeker weten doe ik het niet. Maar dat is met zoveel online, wordt zoveel gedropshipped. Echter met die hoge verzendkosten riekt het er wel naar. Dat zijn namelijk gewoon opties op alie :)

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-09 09:55
datadevil schreef op woensdag 19 april 2023 @ 19:41:
[...]

Heel strak gepoetst :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
Overigens nog een update over mijn deuren probleempje... de eerste is nog onbekend maar de tweede werd veroorzaakt door mevrouw Ninjetsu.

Toen ik bij de tandarts zat kreeg ik een belletje of ik de auto open kon doen :+ Bleek de telefoon in de auto te liggen en ja, dan gaat deze niet vanzelf op slot. Portemonnee met kaart thuis en toen de melding kwam heb ik hem op slot gezet :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
datadevil schreef op woensdag 19 april 2023 @ 19:41:
[...]

Dank! Glascoat en achterruiten laten tinten. 8)
Jesper.B schreef op woensdag 19 april 2023 @ 19:44:
[...]

Heel Nice! Thanks. bevallen ze verder?

Edit: krassen je originele velgen niet? Bij sommige wheelcaps was dit namelijk het geval
Bevallen heel goed, geen bijgeluiden en sluiten heel mooi aan. Tot op heden zeiden alle koekeloerders: dikke velgen. Niemand viel het op dat het kapjes waren. (Als je goed kijkt zie je het natuurlijk wel)

Ben bang van wel wbt de krassen. Zo klonk het althans wel bij het bevestigen. Maar de orginele zitten ook met metalenclipjes vast dus dat zal ook niet zonder krasje gaan.

[ Voor 14% gewijzigd door Maurice- op 19-04-2023 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
De fluit is niet weg door het dichtkitten van die rubbers. Helaas! Nu zeiden zij dus dat achtetraampje vervangen aan beide kanten. Ik denk doe mij dan ook die rubber er af als dat echt bij meerdere hier werkt. Dus even in de app aangegeven of ze MY uit Berlijn terug krijgen met die fluit. Zo nee dan mogen ze ze er af trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast777
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 20-09 11:54
mexxer schreef op woensdag 19 april 2023 @ 17:56:
[...]

Ik vermoed dat je met autopilot aan het rijden was. Dan bepaalt de auto wat de ruitenwissers doen. (Is mijn ervaring na 2000 kilometers in een tesla)
Vandaag had ik ook tijdens autopilot dat de ruitenwissers ineens aangingen (bij perfect zonnig weer). Uiteindelijk op de knop gedrukt voor de ruitensproeier en dat hielp. Blijkbaar was de voorruit bij de camera vies.

Dit gebeurde mij nu voor het eerst, na 1300 km / 3 weken in de nieuwe Model Y (nog niet gewassen).

6 kWp solar | Daikin Intergas Hybride 8kW | Tesla Model Y RWD 2023 | Fiat 500e 2014 | Zendure SF2400AC 17 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwasie
boefje79 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 19:37:
[...]

Die rwd’s komen toch juist uit China? 🤔
Ik zelf heb een dual motor besteld , dus geen rwd. Maar die worden ook in China gemaakt denk ik . Maar als ze in september pas beginnen met produceren gaan die hier niet direct in Europa staan lijkt me.

Zo’n productie begint altijd met kleine aantallen en worden dan stelselmatig opgedreven. Als je dan nog transport enzo er bij telt , dan zal het toch snel eerder 2024 zijn dat je ze in Europa gaat zien

[ Voor 4% gewijzigd door zwasie op 19-04-2023 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Ik heb een proefrit gemaakt in een Model 3 LR, maar heb het instapmodel op het oog. Volgens de verkoper zat er geen verschil in de auto's behalve de motor(en) en accu. Maar op de site zie ik een verschil in de geluidsinstallatie. Minder speakers en versterkers, klopt dat?

De verkoper gaf ook aan dat de LR niet per se sneller zou voelen als de RWD. Dat lijkt me gek. Maar de RWD is toch ook gewoon snel? Kun je daar nog een beetje mee 'driften' of laat het ESP niks toe?

Zijn er verder nog verschillen tussen de RWD en de LR? En hoe staat het met de bouwkwaliteit? Komen ze uit China? Ik vond het model in de showroom en de testauto prima in elkaar zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GekkeRipper schreef op woensdag 19 april 2023 @ 20:27:
Ik heb een proefrit gemaakt in een Model 3 LR, maar heb het instapmodel op het oog. Volgens de verkoper zat er geen verschil in de auto's behalve de motor(en) en accu. Maar op de site zie ik een verschil in de geluidsinstallatie. Minder speakers en versterkers, klopt dat?

De verkoper gaf ook aan dat de LR niet per se sneller zou voelen als de RWD. Dat lijkt me gek. Maar de RWD is toch ook gewoon snel? Kun je daar nog een beetje mee 'driften' of laat het ESP niks toe?

Zijn er verder nog verschillen tussen de RWD en de LR? En hoe staat het met de bouwkwaliteit? Komen ze uit China? Ik vond het model in de showroom en de testauto prima in elkaar zitten.
Heb het idee dat de verkoper er weinig van snapt. :) Zijn inderdaad meer verschillen (zoals op de site staat) en het verschil qua performance merk je zeker wel. Model 3s komen uit China en zitten prima in elkaar.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:34

Driften…..

Meen je dat nu?

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Topicstarter
zwasie schreef op woensdag 19 april 2023 @ 20:13:
[...]

Ik zelf heb een dual motor besteld [..]
Gisteren ook al even over gehad, een Dual Motor of AWD kan zowel een RWD AWD, LR AWD of P AWD betreffen, dus beter gewoon LR noemen ipv Dual motor.
Maar die worden ook in China gemaakt denk ik . Maar als ze in september pas beginnen met produceren gaan die hier niet direct in Europa staan lijkt me.
LR kan ook uit Shanghai komen, de P voor Europa vooralsnog uit Berlijn.

[ Voor 28% gewijzigd door Taro op 19-04-2023 20:39 ]

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teslagroningen
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 28-06-2023
Hallo allemaal,

Ik ben sinds ongeveer een maand trotse bezitter van een MYLR (particulier gekocht) uit Berlijn wit/wit. Een XC90 diesel ingeleverd en grotendeels heel blij mee!

Ik lees hier al geruime tijd mee en ben jullie dankbaar voor alle info!
Toch een paar vragen/ervaringen:

-Ik ben volledig afhankelijk van openbaar laden en dat viel eerst flink tegen. Hier in Groningen nu CPO €0,67 en met het verbruik op koude dagen was de diesel soms nog goedkoper ook (afgezien van wegenbelasting uiteraard). Dat omzeil ik nu met EnelX, voor nu helemaal prima.

-Het 'optimale' laden bijkt toch een verhaal apart. Hier en op andere plekken al veel over gelezen. Vooral omdat het mijn eigen auto is wil ik het natuurlijk graag zo goed mogelijk doen. Ook bij Tesla hier in Groningen krijg ik sinds de eerste proefrit elke keer een ander verhaal (tot 80%, tot 90%, zoveel mogelijk laden, juist wel eens nachten niet laden, af en toe leeg rijden etc.). Ik rijd 5 dagen in de week 100km per dag op en neer naar werk, heb het limiet op 80% staan en laad nu elke nacht gezien hier altijd voldoende fijne laadplekken vrij zijn. In het weekend wel eens langere afstanden, maar meestel zit ik dus ruim boven 50% en laad ik weer tot 80%. Helemaal 'a plugged in tesla is a happy tesla'. Is dit wel de beste manier of kan ik beter minder vaak laden en nachten overslaan?
Ik vraag dit ook omdat mijn energie-app in de auto niet goed werkt en het volgens Tesla Groningen de oplossing zou kunnen zijn om vaker tot 1% te ontladen. Het verbruik in de energie-app komt namelijk totaal niet overeen met de 'boordcomputer'. En de boordcomputer klopt weer wel met wat ik daadwerkelijk laad (aantal kWh).
Boordcomputer geeft bijv. aan: Sinds opladen Afstand 60km gemiddelde energie 180Wh/km (ook mijn gemiddeld verbruik afgelopen 4500km)
In de energie-app zie ik op hetzelfde moment (ingesteld op rijden/50km/gemiddeld bereik) een verbruik van 367Wh/km gemiddeld en een bereik van iets van 100 km met 70% accu. Heb ik dus niks aan.

-Gezien ik al meerdere steenslagen heb onderaan de achterportieren (na 4500km) afgelopen weekend toch maar de Tesla spatlappen gemonteerd, ben alleen nog niet echt weg van de look...

-Jullie zullen mij voor gek verklaren, maar ik had afgelopen maandag een afspraak SC om de witte lijsten van het dashboard en voorportieren te vervangen voor hout voor het 'Spa-interieur'. Alles was uit elkaar blijken de bestelde lijsten niet te passen. Er zijn nu nieuwe besteld (ik hoop andere) en volgende week donderdag weer een poging. Hoop dat het zo mooi wordt als ik hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:34
@teslagroningen

Nog een Volvo rijder die naar Tesla switcht. Ik heb een V90 ingeruild voor een MY.
Ben benieuwd of jij ook een beetje de zetels van Volvo mist. Ik vind de zitting nogal kort, en had de zetels graag wat lager gekregen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 16:09
Caelorum schreef op woensdag 19 april 2023 @ 13:15:
[...]

Het klopt ook dat de LM dat moet regelen. Bij ons hebben we bij de offerte altijd de keuze tussen wel of niet vervangend vervoer in het leasecontract opnemen. De meeste bedrijven zullen dat standaard gewoon opnemen voor hun werknemers.
Sinds alle automerken een pechdienst in hun garantievoorwaarden hebben opgenomen (zo lang je onderhoud pleegt), zit daar ook vervangend vervoer bij van het merk. Dat was bij al mijn Volvo’s, mijn Ford en zelfs mijn Skoda.

Dat weegt mee in de uiteindelijke leaseprijs. Ik moest van de leasemij altijd eerst pech melden bij het merk zelf, pas als dat niet lukte schakelden we via de ANWB en dergelijke.

Al was de pechdienst via het merk ook vaak gewoon uitbesteed aan de ANWB.

Stukje service en ontlasten van je klanten. Dat heeft Tesla echt totaal niet begrepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweak_ers
Tommie12 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 20:46:
@teslagroningen

Nog een Volvo rijder die naar Tesla switcht. Ik heb een V90 ingeruild voor een MY.
Ben benieuwd of jij ook een beetje de zetels van Volvo mist. Ik vind de zitting nogal kort, en had de zetels graag wat lager gekregen.
3 jaar geleden de V60 in geruild en ik mis de stoelen en het comfort nog iedere dag.

De performance maakt een hoop goed, maar ik zou zo weer in een V60 D6 stappen. Die 700nm koppel was echt heeeeeeeerlijk. Dan maar iets trager, koppel en stoelen maken een hoop goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teslagroningen
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 28-06-2023
Tommie12 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 20:46:
@teslagroningen

Ik mis nog wel een paar dingen, maar je krijgt er ook veel voor terug. En ik denk ook dat ik het 'juiste' doe door elektrisch te gaan rijden. Wat betreft de stoelen valt het mij nog wel mee. En ik hield altijd juist van het hoog op de bok zitten, dus in de MY zit ik zowat met mijn hoofd tegen het glazen dak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
teslagroningen schreef op woensdag 19 april 2023 @ 20:42:

Ik vraag dit ook omdat mijn energie-app in de auto niet goed werkt en het volgens Tesla Groningen de oplossing zou kunnen zijn om vaker tot 1% te ontladen. Het verbruik in de energie-app komt namelijk totaal niet overeen met de 'boordcomputer'. En de boordcomputer klopt weer wel met wat ik daadwerkelijk laad (aantal kWh).
Boordcomputer geeft bijv. aan: Sinds opladen Afstand 60km gemiddelde energie 180Wh/km (ook mijn gemiddeld verbruik afgelopen 4500km)
In de energie-app zie ik op hetzelfde moment (ingesteld op rijden/50km/gemiddeld bereik) een verbruik van 367Wh/km gemiddeld en een bereik van iets van 100 km met 70% accu. Heb ik dus niks aan.
Dat heb ik ook met een 2019 M3, is dat niet gewoon een bug sinds een update?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-09 21:00

Ik hoor het graag.
Moet je even via de zoekfunctie voor nog meer foto’s en opmerkingen terugkijken, ik heb deze (enkel naafdopjes zijn bij die van mij mooier en “vullen” de wieldop op)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zT6qG5m1_oN7FsK4R4Bt0j8c7NY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s6pUe4dMDFRyFTpNecF1X4qm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eipGd--gYBjIxPBGWgsXjSL2f4Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B9DKziQTNdkEhqYrhyV24Al4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0ML1bAExD6F6Ur0hd35gAMRUoEg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3FzQb8dd1q4AnUoiDM4Jx19r.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ge5BSGL5mD0aLTen-MziIlbMt0E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iWTVbSYPIP6MEyaOCrocqXRp.jpg?f=fotoalbum_large

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCMR
Guldan schreef op woensdag 19 april 2023 @ 18:01:
[...]
Dit zijn die van tesla zelf? Of aftermarket?
Tesla. Ik meen ergens gelezen te hebben dat ze ook door een (bekende) 3rd party gemaakt worden, net als die WeatherTech matten idd.
Radiodurans schreef op woensdag 19 april 2023 @ 16:52:
[...]

Amerikanen verwachten dat je er een tent op kunt bouwen, wellicht is dat de reden dat ze extra sterk zijn uitgevoerd?
Haha! Het zou kunnen, twee Amerikanen met "gemiddeld" gewicht, daar zullen ze wel wat extra sterk voor moeten zijn...

[ Voor 38% gewijzigd door TCMR op 19-04-2023 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCMR
Maurice- schreef op woensdag 19 april 2023 @ 20:02:
[...]
Maar de orginele zitten ook met metalenclipjes vast dus dat zal ook niet zonder krasje gaan.
De metalen clips zijn veren die het kunststof aanduwen. Het metaal raakt de velg niet. Wat overigens niet betekent dat het kunststof de lak niet kan krassen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Tweak_ers schreef op woensdag 19 april 2023 @ 20:50:
[...]
Sinds alle automerken een pechdienst in hun garantievoorwaarden hebben opgenomen (zo lang je onderhoud pleegt), zit daar ook vervangend vervoer bij van het merk. Dat was bij al mijn Volvo’s, mijn Ford en zelfs mijn Skoda.[...]
Pechdienst ja, maar deze auto rijd nog gewoon en daarmee wordt het "gewoon" garagewerk en mag je vaak gewoon dokken voor vervangend vervoer of moet je maar geluk hebben dat er een auto beschikbaar is. Ook bij de Ford vakgarage (been there, done that).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

Driften kan volgens mij alleen met de M3P in track mode. Dat zit helaas niet op de RWD (heet die tegenwoordig niet meer SR+?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Nu online
Pierz schreef op woensdag 19 april 2023 @ 22:20:
[...]

Driften kan volgens mij alleen met de M3P in track mode. Dat zit helaas niet op de RWD (heet die tegenwoordig niet meer SR+?).
Dacht ik al. Op de AWD kon ik zo snel het menu met de sportieve instellingen ook al niet vinden. Geen probleem voor die paar keer per jaar dat je daar even mee wil spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Nu online
Inspired schreef op woensdag 19 april 2023 @ 20:36:
[...]

Heb het idee dat de verkoper er weinig van snapt. :) Zijn inderdaad meer verschillen (zoals op de site staat) en het verschil qua performance merk je zeker wel. Model 3s komen uit China en zitten prima in elkaar.
Thnx zal eens doorvragen dan. Wil gewoon een proefrit in de juiste uitvoering maken eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweak_ers
Caelorum schreef op woensdag 19 april 2023 @ 22:20:
[...]

Pechdienst ja, maar deze auto rijd nog gewoon en daarmee wordt het "gewoon" garagewerk en mag je vaak gewoon dokken voor vervangend vervoer of moet je maar geluk hebben dat er een auto beschikbaar is. Ook bij de Ford vakgarage (been there, done that).
Vervangend vervoer zat er bij Volvo sowieso altijd bij, als de reparatie langer dan 24 uur duurde.

Bij korter dan 24 uur officieel niet, maar als ik aangaf dat het op eigen kosten was en dat ik door moest naar werk. Werd ik of naar werk gebracht en opgehaald of ik kreeg toch kostenloos een auto mee.

Overigens in de situatie van de defecte motor, zoals bij @DennusB, zou je bij ieder automerk binnen garantie gewoon kostenloos vervangend vervoer krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm_H
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-09 01:12
teslagroningen schreef op woensdag 19 april 2023 @ 20:42:
-Het 'optimale' laden bijkt toch een verhaal apart. Hier en op andere plekken al veel over gelezen. Vooral omdat het mijn eigen auto is wil ik het natuurlijk graag zo goed mogelijk doen. Ook bij Tesla hier in Groningen krijg ik sinds de eerste proefrit elke keer een ander verhaal (tot 80%, tot 90%, zoveel mogelijk laden, juist wel eens nachten niet laden, af en toe leeg rijden etc.). Ik rijd 5 dagen in de week 100km per dag op en neer naar werk, heb het limiet op 80% staan en laad nu elke nacht gezien hier altijd voldoende fijne laadplekken vrij zijn. In het weekend wel eens langere afstanden, maar meestel zit ik dus ruim boven 50% en laad ik weer tot 80%. Helemaal 'a plugged in tesla is a happy tesla'. Is dit wel de beste manier of kan ik beter minder vaak laden en nachten overslaan?
Alle Nickel batterijen -> 50% storage aanhouden op de lange duur
Alle LFP batterijen -> elk percentage is prima (ook 100%)

Een long-range is Nickel. Voor de levensduur dan.

[ Voor 3% gewijzigd door Harm_H op 20-04-2023 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yec

yec

SirLct schreef op woensdag 19 april 2023 @ 16:31:
[...]

30 cm is mega verschil, in autowereld is het een segment (of misschien 2) lager/ hoger.
Manoeuvreerbaar die ik bedoel is niet zo zeer parkeren maar sturen in N-wegen als je snap wat ik bedoel.
Dus draaicirkel interesseert mij niet, laat ik zo zeggen, maar een compacter auto wel.
ID7 heeft adaptieve luchtvering, dat zal ervoor zorgen dat de manoeuvreerbaarheid op N wegen ook beter is dan de Model 3. Maar ja, we draven nu door. Dit is niet het M3vs ID7 topic…

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rutger7435
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 04-09 22:37
Installatie van 2023.12.1 loopt :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:44
Nice! Dat is ineens snel :)
Welk model?

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rutger7435
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 04-09 22:37
Makkelijk schreef op donderdag 20 april 2023 @ 07:04:
[...]

Nice! Dat is ineens snel :)
Welk model?
MYLR van maart 2023 uit Berlijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Makkelijk
yec schreef op woensdag 19 april 2023 @ 12:45:

Ik wacht nog even met de aankoop. Ik zat te twijfelen tussen een ID7 en een ModelY (3 heb ik al gehad en wil wat anders). Maar als de Model Y LR onder €50k duikt wordt het waarschijnlijk toch weer een Tesla voor de deur...
Ik ben heel blij met de MY nu ik hem heb, maar door de prijsverlagingen zit ik er ook wel aan vast. Als ik nu moest kiezen zou ik bijna blind die ID7 nemen. Ondanks dat 1 blik op het ID.X topic je doet weten hoe verschrikkelijk het momenteel is met VW en software. Maar het is een prachtige auto, die qua hardware de meeste "issues" van de ID4/5 fixt en daarbij ook nog eens een ruimtewonder lijkt te zijn die eerder concurreert met de MS dan met de M3. De MY heeft veel ruimte, maar ik weet zeker dat qua práktische ruimte de ID.7 dat voor mij makkelijk wint (langer, minder verstopte ruimte)

Then again, dat ik nu weer naar een software update uit mag kijken die allemaal dingen beter maakt aan de MY is wel een fijn gevoel wat Volkswagen je nooit zal geven :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makkelijk
rutger7435 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 07:10:
[...]

MYLR van maart 2023 uit Berlijn.
Ik had hier ooit gelezen dat updates altijd eerst naar de P versies kwamen vanwege kleinere userbase. Maar kennelijk valt dat wel mee. Hopelijk volgt mijn RWD dan snel. Zaterdag rij ik naar Frankrijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPDeckers
  • Laatst online: 18:49
TCMR schreef op woensdag 19 april 2023 @ 21:44:
[...]

De metalen clips zijn veren die het kunststof aanduwen. Het metaal raakt de velg niet. Wat overigens niet betekent dat het kunststof de lak niet kan krassen...
Bij omzetten winterwielen naar de zomerwielen op m'n MYP heb ik ze moeten verwijderen, kan je vertellen dat er duidelijk krassen op de velgen komen.

Ze zitten trouwens wel verdomd goed vast, moest echt kracht zetten om ze eraf te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorgen83
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-09 16:19
Heeft iemand met de standard range hier die hack gedaan waarmee de extra speakers worden aangesloten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TCMR
Jaaaaa, me want!

Ik had de "Adjust Wiper Speed" (undocumented change, BTW) zelf al beschreven in dit topic: "Ik zie ook wel veel ruimte voor verbetering in de UI/UX. Bijv: als je ruitenwisser gebruikt, laat dan zolang het ruitenwisser-schermpje (card) op het scherm staat, de knoppen op het stuur even de instelling ervan veranderen."

Damn, gauw de auto aan de WiFi zetten, hij staat nu aan de andere kant van het huis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:26
Gisterenavond waren de trekhaken voor de Y weer in de shop. In het begin pakte hij mijn CC alsmaar niet, maar toen ik de garage veranderde van Gent naar Tilburg lukte het opeens wel. Dus nu voor volgende week een afspraak ingepland. Mensen die ervaring hebben hoelang dat plaatsen duurt?

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 19:46

Lagune

Its time for warp

TCMR schreef op donderdag 20 april 2023 @ 08:18:
[...]

Jaaaaa, me want!

Ik had de "Adjust Wiper Speed" (undocumented change, BTW) zelf al beschreven in dit topic: "Ik zie ook wel veel ruimte voor verbetering in de UI/UX. Bijv: als je ruitenwisser gebruikt, laat dan zolang het ruitenwisser-schermpje (card) op het scherm staat, de knoppen op het stuur even de instelling ervan veranderen."

Damn, gauw de auto aan de WiFi zetten, hij staat nu aan de andere kant van het huis...
heb hem nu ook, zat al een paar weken af te vragen waarom ie op 6.8 bleef, nu in een keer naar 12.1
of is 6.9/11 alleen voor auto's zonder USS ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:46
jorgen83 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 08:11:
Heeft iemand met de standard range hier die hack gedaan waarmee de extra speakers worden aangesloten?
Ik laat het woensdag doen inclusief plaatsing subwoofer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Lagune schreef op donderdag 20 april 2023 @ 09:01:
[...]

heb hem nu ook, zat al een paar weken af te vragen waarom ie op 6.8 bleef, nu in een keer naar 12.1
Dat denk ik, want er is verder niks veranderd in 6.9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

[...]

Ik heb USS en zit op 6.11, dus nee niet alleen voor USS-loze autos.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17-09 16:21
Sinds gisteren in het bezit van een zwarte MYLR. Eerste keer ook in aanraking met het hele UI gebeuren en sorry maar hoe prehistorisch is een MMI of iets anders? Ik heb zelf in de autobranche gewerkt bij merken als Volkswagen en Franse merken maar dit is hoe je een UI maakt. Vloeiend, duidelijk en geen speciale achtergronden die op niets trekken. Zoals dit. Is het praktisch om alles op 1 scherm te hebben? Neen, maar het gebruik ervan is erg prettig. :)

Geluid in de cabine is ok, je hoort wel wat als ik boven de snelheden ga van 80-90km/u maar elektrisch rijden is erg leuk en rustgevend. Het zal wel wennen, maar tot nu toe geen spijt van de aankoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 19:46

Lagune

Its time for warp

jmignolet schreef op donderdag 20 april 2023 @ 09:10:
Sinds gisteren in het bezit van een zwarte MYLR. Eerste keer ook in aanraking met het hele UI gebeuren en sorry maar hoe prehistorisch is een MMI of iets anders? Ik heb zelf in de autobranche gewerkt bij merken als Volkswagen en franse merken maar dit is hoe je een UI maakt. Vloeiend, duidelijk en geen speciale achtergronden die op niets trekken. Zoals dit. Is het praktisch om alles op 1 scherm te hebben? Neen, maar het gebruik ervan is erg prettig. :)

Geluid in de cabine is ok, je hoort wel wat als ik boven de snelheden ga van 80-90km/u maar elektrisch rijden is erg leuk en rustgevend. Het zal wel wennen, maar tot nu toe geen spijt van de aankoop!
welcome to the club

one pedal driving O+

over die updates vindt ik wel apart dat ie (minor) releases overslaat, heb ik nog niet eerder gehad, ik heb 1 bar WiFi bereik misschien dat dat het is alhoewel ik wel vaker checkte "the car software is up to date as of <tijd van checken>"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lagune schreef op donderdag 20 april 2023 @ 09:14:
[...]

welcome to the club

one pedal driving O+

over die updates vindt ik wel apart dat ie (minor) releases overslaat, heb ik nog niet eerder gehad, ik heb 1 bar WiFi bereik misschien dat dat het is alhoewel ik wel vaker checkte "the car software is up to date as of <tijd van checken>"
WIFI heeft niks te maken met het wel of niet krijgen van updates. Kan ook soms best zijn dat een minor release voor een speciek model is, of regio.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17-09 16:21
[...]

welcome to the club

one pedal driving O+
Dat vooral. Na een paar uurtjes ermee te hebben gereden ben ik er helemaal weg van! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
yec schreef op donderdag 20 april 2023 @ 03:27:
[...]

ID7 heeft adaptieve luchtvering, dat zal ervoor zorgen dat de manoeuvreerbaarheid op N wegen ook beter is dan de Model 3. Maar ja, we draven nu door. Dit is niet het M3vs ID7 topic…
Echte lekkere rijdersauto heeft (hoeft) geen luchtvering ;)
Model S met luchtvering blijft een boot, P100D top model ook. Plaid heb ik nog niet geprobeerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nosch
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-08 19:24

Nosch

MYLR Blue

carpebios schreef op donderdag 20 april 2023 @ 08:56:
Gisterenavond waren de trekhaken voor de Y weer in de shop. In het begin pakte hij mijn CC alsmaar niet, maar toen ik de garage veranderde van Gent naar Tilburg lukte het opeens wel. Dus nu voor volgende week een afspraak ingepland. Mensen die ervaring hebben hoelang dat plaatsen duurt?
Vandaag komen ze bij mij de trekhaak installeren. Deze is in januari met de oorspronkelijke bestelling van de auto meegegaan. Na 2x verschuiven van de afspraak ivm "geen onderdelen" zou het dan vandaag moeten gebeuren. Levertijd trekhaak is daarmee langer, dan de levertijd van de auto ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorgen83
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-09 16:19
DanielAlm schreef op donderdag 20 april 2023 @ 09:04:
[...]

Waar? Benieuwd naar je ervaring als het gedaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
Makkelijk schreef op donderdag 20 april 2023 @ 07:17:
[...]

Ik had hier ooit gelezen dat updates altijd eerst naar de P versies kwamen vanwege kleinere userbase. Maar kennelijk valt dat wel mee. Hopelijk volgt mijn RWD dan snel. Zaterdag rij ik naar Frankrijk :P
Nope! MY RWD van februari 2023 hier en heb gisteravond de 2023.12.1 geïnstalleerd :*) Zaterdag ook naar Frankrijk *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
[...]
Niet over inzitten. Minor updates worden hier continu overgeslagen. Soms zit ik in de eerste groep, soms een maand nadat jullie allemaal al over zijn :D Tesla doet wat Tesla wil met die updates klaarzetten voor je auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:07

Notna

Where are you?®

Ninjetsu NL schreef op donderdag 20 april 2023 @ 09:32:
[...]

Nope! MY RWD van februari 2023 hier en heb gisteravond de 2023.12.1 geïnstalleerd :*) Zaterdag ook naar Frankrijk *O*
Ik ga ook naar Frankrijk deze zaterdag!

Nee, dat ga ik niet, maar wellicht dat ik de update dan ook gepushed krijg :+
Ik ben benieuwd; welke 'hack' hebben we het hier over?

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-09 20:44
[...]

Ik zit met mijn SR+ van 2019 nog op 2023.2.12 O-)

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

yec schreef op donderdag 20 april 2023 @ 03:27:
[...]

Luchtvering is geen heilige graal. Kijk maar naar de Lucid Air. Volgens verschillende reviewers is bewust gekozen voor traditionele veren ipv luchtvering, met zeer goede resultaten.

Er is geen beter of slechter, alleen andere overwegingen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesper.B
[...]

Wat kost zoiets als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCMR
Jesper.B schreef op donderdag 20 april 2023 @ 09:43:
[...]
Wat kost zoiets als ik vragen mag?
Dit gaat om een M3 zonder premium audio, vermoed ik. Dus minder speakers en geen subwoofer standaard. In alle MY's zit standaard een best forse subwoofer rechtsachter. Niet een fijne plek overigens, voor het geluid. Ik denk erover om een under-seat subwoofer in de MY van m'n meisje te gaan klussen. Dat klinkt veel directer/strakker, dan van dat diepe gerommel uit de achterbak. En in MY zeeën van ruimte onder de voorstoelen! (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZveenT
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19-09 22:38
Ik heb voor maandag een proefrit staan in Utrecht. Nu is er alleen gevraagd welk model auto ik wil rijden, en niet welke versie (rwd/lr/p). Kan je daar gewoon in kiezen straks? Of krijg je gewoon een versie mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartlauwers
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08 14:45
adjego schreef op donderdag 20 april 2023 @ 09:40:
[...]

Ik zit met mijn SR+ van 2019 nog op 2023.2.12 O-)
Hier ook nog die software versie, ook SR+ 2019 met HW2.5

M3SR+'19-Wit-Aero-TH-HW2.5-nonFSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-09 20:44
bartlauwers schreef op donderdag 20 april 2023 @ 09:58:
[...]

Hier ook nog die software versie, ook SR+ 2019 met HW2.5
Ja ik ook HW2.5 dus ook nog gewoon parkeersensoren, dus die tussenversie heb ik ook niet nodig gehad. maar ik wil wel weer eens een update :) Het kraken van DAB+ vind ik ondertussen toch wel irritant.

[ Voor 8% gewijzigd door adjego op 20-04-2023 10:00 ]

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20-09 12:50

ChUcKiE

Dus........

[...]

Mag ik weten waar en wat het kost?

Edit, sorry @Jesper.B vroeg er ook al naar, had ik niet gezien.....maar ben nog steeds benieuwd voor mijn M3 van eind 2021.

Trouwens qua software zit ik ook nog steeds op die 2023.2.12, instelling op aangepast, maar nog geen mogelijkheid om te updaten.

[ Voor 37% gewijzigd door ChUcKiE op 20-04-2023 10:02 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jeroenneman schreef op donderdag 20 april 2023 @ 09:41:
[...]

Luchtvering is geen heilige graal. Kijk maar naar de Lucid Air. Volgens verschillende reviewers is bewust gekozen voor traditionele veren ipv luchtvering, met zeer goede resultaten.

Er is geen beter of slechter, alleen andere overwegingen.
En er is nul kans dat de versies met dat soort opties ook maar in de buurt komen van de prijs van een MY. Met een ID.4 lukt dat alleen als je de volledig uitgeklede en under-powered versie kiest.

Bij Tesla heb je eigenlijk altijd wel alle tech en features; enige opties zijn zeer beperkt en weinig noodzakelijk. Bij VW is ook zoiets essentieels als een warmtepomp nog een optie.

Maar ieder z'n ding en super dat er meer keuze komt. Uiteindelijk is de grootste concurrentie de verbrandingsmotor en daarvan is de waardepropositie hard achteruit aan het kachelen. Zelfs een Tiguan Allspace is qua aanschaf al snel duurder dan een Model Y LR...

Nu zullen veel mensen nog wat angst hebben over het bereik en het laden, maar dat gaat de mond-tot-mond wel oplossen. Zelfs voor lange ritten is het voor de meeste mensen geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 14:23
bilgy_no1 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 10:08:
[...]
Zelfs een Tiguan Allspace is qua aanschaf al snel duurder dan een Model Y LR...
Nog los van het verschil (nog) in de bijtelling; ik kan zelf eind dit jaar (hopelijk met wat extra korting) nog een MY bestellen want mijn Kona verloopt in Januari.
Heb gekeken naar Skoda Kodiaq enz want extra ruimte is welkom met die draken op de achterbank, maar het prijsverschil is niet realistisch meer (in het voordeel van Tesla), los van de levertijd enz. Electrisch rijden is zeker geen straf, maar ik kies gewoon wat het handigst is in de portemonnee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
ZveenT schreef op donderdag 20 april 2023 @ 09:55:
Ik heb voor maandag een proefrit staan in Utrecht. Nu is er alleen gevraagd welk model auto ik wil rijden, en niet welke versie (rwd/lr/p). Kan je daar gewoon in kiezen straks? Of krijg je gewoon een versie mee?
Bij terugbellen werd mij door Tesla SeC Wezep wel gevraagd welk type versie ik zou willen. Eerste keer model 3 zei ik rwd, maar ik kreeg een LR mee. Toen ik langs ging voor de model Y kreeg ik wel de gevraagde rwd mee. Ze hebben een paar klaar staan voor proefritten en dus geven ze mee wat ze hebben.

Kans is groot als je rond 10u bent ingepland dat je nog kunt switchen. Eerste tijdslot die er is, niemand die al op pad is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

bilgy_no1 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 10:08:
[...]

En er is nul kans dat de versies met dat soort opties ook maar in de buurt komen van de prijs van een MY. Met een ID.4 lukt dat alleen als je de volledig uitgeklede en under-powered versie kiest.

Bij Tesla heb je eigenlijk altijd wel alle tech en features; enige opties zijn zeer beperkt en weinig noodzakelijk. Bij VW is ook zoiets essentieels als een warmtepomp nog een optie.

Maar ieder z'n ding en super dat er meer keuze komt. Uiteindelijk is de grootste concurrentie de verbrandingsmotor en daarvan is de waardepropositie hard achteruit aan het kachelen. Zelfs een Tiguan Allspace is qua aanschaf al snel duurder dan een Model Y LR...

Nu zullen veel mensen nog wat angst hebben over het bereik en het laden, maar dat gaat de mond-tot-mond wel oplossen. Zelfs voor lange ritten is het voor de meeste mensen geen enkel probleem.
En natuurlijk gemeentes die aan de bak moeten om overal oplaadmogelijkheden te regelen.
Daar ontbreekt in mijn optiek echt een stukje visie op de toekomst. Genoeg publieke parkeergarages waar op 100+ plekken misschien 6 laadpalen staan.

Laatst nog bij het UMC Utrecht geparkeerd en even met een andere EV rijder besproken hoe absoluut ruk de laadinfra daar was. 4 miezerige plekjes, op veel te kleine vakken, met de palen op een bizar onhandige locatie tov de auto's. Gelukkig plan ik altijd zodat ik niet "moet" laden, maar dit kan echt stukken beter.

Neem een voorbeeld aan Arnhem: https://www.gelderlander....-als-eerste-150~ab5bbc05/

Gewoon in iedere lantaarnpaal verwerken, of bij iedere parkeerplek een laadpunt (wat best traag mag zijn). Dan krijg je ook geen gezeik meer over reguliere parkeerplekken die verdwijnen, of afgunst van buurtbewoners omdat jij het "beste plekje" reserveert, maar is simpelweg elke parkeerplek toevallig ook oplaadplek.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-09 23:44

Damian

Insane Obtrusion

carpebios schreef op donderdag 20 april 2023 @ 08:56:
Mij werd verteld dat het een uurtje zou zijn, ik heb uiteindelijk ongeveer 2 uur in de lounge gezeten...

Dit was in Duiven.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DanielAlm
jorgen83 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 09:25:
[...]
Waar? Benieuwd naar je ervaring als het gedaan is.
Tesland...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
ChUcKiE schreef op donderdag 20 april 2023 @ 10:00:
[...]
Mag ik weten waar en wat het kost?
Heel veel te veel. Rond de € 1400.

[ Voor 46% gewijzigd door DanielAlm op 20-04-2023 10:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maurice-
Hanshow heeft volgens mij de beste setjes voor de hobbyist. Stond op het punt van bestellen, mede door alle positieve youtube installatie video's.. Maar toen kwam ik deze tegen. Bij nader inzien logisch dat de positieve video's gesponsord zijn en dat je kwaliteit verliest als je met hetzelfde vermogen 4 extra boxen aansluit (want de aansturing is weldegelijk anders dan volledig premium interieur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xecuter NL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 11:42
Volgende week vrijdag zal mijn witte MY RWD '23 gebracht worden. Stap over van een Lynk & Co. Pas 1 keer eerder een ritje gemaakt in een M3 LR. Ben dus heel benieuwd, naar het rijgedrag, maar ook de geluidsinstallatie.

Heb in ieder geval zwarte wieldoppen besteld bij Ali, na hier op het forum meegekeken te hebben, waarvoor dank!

Aangezien ik om de week een dagrit naar Friesland moet maken van 300km totaal, zal ik de maximale range gaan benutten die dag. Benieuwd hoe mij dit gaat bevallen ivm range en chargen onderweg, zeker in de wintermaanden icm winterbanden. Wat is jullie ervaring met de mindering in range icm winterbanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eNaSnI
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
SirLct schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 09:14:
[...]

Wauw, met subsidie dus 39k? Hahah, wie wilt nou een kia of vw of wat dan ook halen...............
[...]
Tja, die keuze moet ieder voor zich maken. De aandrijflijn en laadnetwerk zijn leuk van Tesla, maar het gewijzig in de interface en rijgedrag na iedere OTA staat mij toch tegen na een aantal jaren.

Wie zoekt, zal vinden http://www.google.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoonRaven
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-09 14:07
Jeroenneman schreef op donderdag 20 april 2023 @ 10:17:
[...]
4 miezerige plekjes, op veel te kleine vakken, met de palen op een bizar onhandige locatie tov de auto's.
Gelukkig heeft EAP de summon functie waarmee je hem het plekje in kan laten rijden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
MoonRaven schreef op donderdag 20 april 2023 @ 10:53:
[...]

Gelukkig heeft EAP de summon functie waarmee je hem het plekje in kan laten rijden :P
Zodra die weer terug is bedoel je? Ik heb EAP en heb summon nog nergens gezien in de app of waar dan ook :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoonRaven
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-09 14:07
Ninjetsu NL schreef op donderdag 20 april 2023 @ 11:12:
[...]

Zodra die weer terug is bedoel je? Ik heb EAP en heb summon nog nergens gezien in de app of waar dan ook :/
Och ja.. Ik heb zelf nog een 2021 variant waar het nog wel mogelijk is :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BDelamontagne
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 11-09 09:39
Prijsverlaging nummer zoveel... Wie weet ook hier weer op korte termijn?

LINK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Nosch schreef op donderdag 20 april 2023 @ 09:22:
[...]

Vandaag komen ze bij mij de trekhaak installeren. Deze is in januari met de oorspronkelijke bestelling van de auto meegegaan. Na 2x verschuiven van de afspraak ivm "geen onderdelen" zou het dan vandaag moeten gebeuren. Levertijd trekhaak is daarmee langer, dan de levertijd van de auto ;)
Bij mijn MY wordt vandaag ook de trekhaak gemonteerd. Dakdragers worden vandaag eveneens geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sammy777
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 06-07 09:10
BDelamontagne schreef op donderdag 20 april 2023 @ 11:21:
Prijsverlaging nummer zoveel... Wie weet ook hier weer op korte termijn?

LINK
De restwaarde van de Tesla's gaan nu wel heel hard onderuit. Alle Q1-kopers M3 kopers zijn nu al ruim 3K kwijt in een paar weken tijd. Zal me niets verbazen als dit nog zon 5-7K gaat zakken komende 3 jaar.

Wie denkt goedkoper uit te zijn met een Tesla gaat van een koude kermis thuiskomen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
sammy777 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 11:33:
[...]

De restwaarde van de Tesla's gaan nu wel heel hard onderuit. Alle Q1-kopers M3 kopers zijn nu al ruim 3K kwijt in een paar weken tijd. Zal me niets verbazen als dit nog zon 5-7K gaat zakken komende 3 jaar.

Wie denkt goedkoper uit te zijn met een Tesla gaat van een koude kermis thuiskomen.
Kortom, lekker oprijden die auto :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
sammy777 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 11:33:
[...]

Je bent goedkoper uit alleen niet nog goedkoper... ik had mijn initieel besteld Niro nu nog steeds niet gehad :+
Pagina: 1 ... 511 ... 517 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
  • Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
  • Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.

Gerelateerde topics: