Ik heb wat achterstallige reacties te geven

BJF005 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 19:48:
[...]
Die Tesla Mobile Charger Gen2 is gewoon de meegeleverde stopcontact granny?
Bij mij doet die standaard 13 ampère op (gemeten) 240 volt, dus 3120 kWh en dat is ongeveer 4% per uur.
In de app kan ik die 13 niet hoger zetten, enkel lager.
Los van de terechte opmerking van @
MrAcid over kW/kWh

Ja klopt het gaat om die granny charger die met de auto wordt meegeleverd, en ik weet dat je daarmee in principe tot 16A of zelfs 32A kunt gaan. Maar ik vroeg me dus af of je dan een speciale stekker moest hebben of dat, het ook met de standaard schuko zou kunnen.
Dat zou ook kunnen maar die granny charger heb ik nu liggen, een "echt" laadpunt nog niet, ik wil graag tegen de tijd dat ik 3-fase heb een Easee aanschaffen maar zolang ik toch niet boven 1-fase kan laden ga ik er ook niet ~1000,- aan uitgeven.

Thanks voor het antwoord. Yes, mijn neef is electricien en die kan dat voor mij regelen, die kabel komt ook van hem en moest ik zelf maar even door de kruipruimte trekken. Dat is ook mijn favoriete klusje

Inspired schreef op donderdag 13 april 2023 @ 21:03:
[...]
Met de standaard Schuko tot max 13A. Eventueel met CEE stekker 16A of zelfs 32A. Met 32A moet je wel ff een LB oplossing via de P1 regelen denk ik. Tenzij je alleen in de nacht gaat laden. Dan kan het wellicht wel.
Bedankt voor het uitgebreide antwoord, ik overweeg die 32A stekker dan misschien wel te kopen maar kan die alleen nergens te koop en op voorraad vinden, ook niet bij Tesla zelf. Overigens; schaamteloze plug; als iemand zo'n CEE verloop heeft liggen en er van af wil, stuur mij even een pbtje!

Klopt, maar ik heb dus nog geen laadpunt liggen en gezien die mobiele charger hetzelfde fungeert mits juist aangesloten is dat voorlopig prima.
Ik twijfelde dus nog of de M3 dat inderdaad ook kan, dacht dat de M3 maximaal 16A kon verwerken en de Model S en Model X 32A of meer...
Je hebt gelijk hoor, al moet ik daar wel bij zeggen, die Tesla Mobile Chargers is wel meer Tesla specifiek en dan vind je hier meer gebruikservaringen dan in een generiek topic. Maar vond het wel zo netjes de mensen te bedanken die de tijd hebben genomen een reactie te geven. Bij deze nogmaals; danku!
Over de afgelopen onderwerpen die de revue passeerden:
Onpopulaire mening maar ik vind de sneak peek van de nieuwe Model 3 koplampen niet zo mooi, ik vind ze niet uitgesproken genoeg, te generiek en kan daarmee op iedere andere auto zitten. Die oranje reflector is natuurlijk erg lelijk, hoop dat dat alleen in de US blijft.
Inspired schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 09:42:
Holy. Wel een slecht teken maar prettig voor de klanten die hem nog moeten krijgen/kopen. Een Model 3 Performance is toch ook wel interessant aan het worden.. Idee was eigenlijk een Y LR.. Denk dat de LMs er ook weer blij mee zijn.

Weer ff wat extra afschrijving binnen.
Zo! Ja de leasemaatschappijen krijgen nogal wat klappen te verwerken sinds dat ze zich hebben zitten verlekkeren op de restwaarde die zowat gelijk bleef aan nieuw tot aan eind vorig jaar. Die moeten hun forcasts een beetje bijstellen met die hele vloot die nu terug begint te komen.
Voor wat de prijsdaling betreft ben ik het eens met @
bilgy_no1 jammer voor de persoonlijke restwaarde / kosten die dit met zich meebrengt maar goed voor het grote geheel! Hoop wel dat het hiermee een beetje afvlakt en ze misschien een 30K model gaan introduceren onder de 3.
SirLct schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 10:09:
[...]
Ik vond het prima te doen, maar kom je van hele comfortabele fransen dan is het erg stug.
Kom je van audi met zijn welbekende s-line vering, dan is de M3P comfortabel te noemen!
Ik zou een proefrit inplannen en kijk of het iets voor jou is.
Voor de extra pit en vooral omdat het net wat specialer is, zou ik voor de P gaan.
Het is nog steeds leuk dat je met zo'n bedrag lambo's en amg's gewoon uit kan trekken

En @
mrDaantje
Voor wat het waard is; ik kom van een s-line Audi A4 en een met andere veren verlaagde Scirocco, daarna 2 jaar SR+ gereden en nu dus een Performance met KW V3 coilovers (verlaagd).
De SR+ reed hetzelfde als de Audi in vering; enige deining over drempels en hellend door snelle bochten
De Scirocco was misschien wat te stug daardoor voelde je drempels behoorlijk maar wel strak door snelle bochten.
De Performance met KW coilovers lijkt het ideaal voor mij te combineren; kleine drempels merk ik minder dan in het deinen van de SR+ / Audi en komen zeker niet zo hard binnen als de Scirocco en strak door de bochten. Ik was op voorhand wel wat bang voor de stugheid en of het oncomfortabel zou zijn maar dat is me dus 100% meegevallen het rijdt zoals het zou moeten; sportief, het past bij de auto zonder een stuiterbak te zijn.
Your mileage may vary, dus ik zou zeker een proefrit boeken met een Performance en een woonwijk er mee in rijden