Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 502 ... 517 Laatste
Acties:
  • 3.178.869 views

• LucLey
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 16-05-2025
Makkelijk schreef op maandag 10 april 2023 @ 23:13:
[...]

Mijn vriendin en ik vinden Standaard verschrikkelijk en rijden altijd in Chill. Zo’n knop lijkt mij een lekkete toggle voor als ik eens wat meer powerrr wil. Nu switch ik soms maar is veel gedoe.
Dan is dit mss iets voor u, je zet em standaard in chill en van het moment je je pedaal voor bv 90% indrukt switcht de auto automatisch naar standaard. Niets doen behalve je pedaal sterk indrukken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N7stDvzgPllusIUJfA3VDtgdODw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KbT9bvad2yjB1DpxOOJm4MNI.png?f=fotoalbum_large

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:49
LucLey schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 08:40:
[...]

Dan is dit mss iets voor u, je zet em standaard in chill en van het moment je je pedaal voor bv 90% indrukt switcht de auto automatisch naar standaard. Niets doen behalve je pedaal sterk indrukken.

[Afbeelding]
Ja zeker, daarvoor zou ik best zo’n commander willen. Dat plus laadpoort ontgrendelen met de achterdeur.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09:00
Inspired schreef op maandag 10 april 2023 @ 23:06:
[...]

Is de handson functie geen nag cheat? Kun je op de knop drukken ipv aan het stuur te zitten.
Ik heb het op "hands-on" functie en niet op "autopilot on" functie, er was iets mee, weet niet meer zeker waarom. De cheat werkt niet in europa, alleen in VS, maar er was iets anders. Ik dacht dat als je het op "autopilot on" zet dan is het zelfde als 2x rechterpook naar beneden, maar als je het op "hands-on" zet dan is het een soort "resume" functie. Straks naar huis rijden even proberen.

Life is too short to drive boring cars

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-11-2025

DancePlaza

ninja

Notna schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 21:30:
[...]

Volgens mij gewoon voor alle SuCs

Even wat random aanklikt in de app in BE en ik krijg alle info netjes te zien?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zie de optie Send to car staan, kan je deze ook zorgen dat die dan ook meteen ff de batterij verwarmd voordat je naar de SuC rijdt?

Van het kastje naar de muur lopen...

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:44
Damian schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 08:32:
[...]

- AP activeren achter het stuur met linkerhand
- Dashboard kastje open doen vanachter het scherm
- Charge port unlock vanuit de kofferbak
- Schakelen tussen Chill en Standard achter het stuur met rechterhand
- Automatisch boost bij kickdown (schkakelt naar Standard bij compleet indrukken gaspedaal, weer terug naar chil na remmen)
- Geen Automatisch wissers / grootlicht tijdens AP
- Binnenkort DRL achterlichten
- Binnenkort AP automatisch heractiveren na lane change.

Moet ik nog verder gaan? Beste aankoop ooit voor een auto.
Van mij mag je wel even verder gaan want AP is 2x snel op de hendel klikken.
Dashboard open 1x per maand via het hoofdmenu, 2 klikken.
Charge poort openen via een knop? Gewoon op de knop van de lader drukken of je hand tegen de poort 1x tikken en hij is open.
Schakelen tussen chill en sport nooit gedaan, maar goed kennelijk een usecase.

Enz. Enz. Enz.

Ik zie echt de toegevoegde waarde niet zo, zeker niet voor die prijs.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:41

Damian

Insane Obtrusion

carpebios schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 09:39:
[...]

Charge poort openen via een knop? Gewoon op de knop van de lader drukken of je hand tegen de poort 1x tikken en hij is open.

Enz. Enz. Enz.

AP is nu met 1 vinger te doen, ipv van met je rechterhand omhoog en 2 keer die hendel te doen. Rechterhand zit nooit aan het stuur dus scheelt gewoon irritatie in het verkeer.

Charge port unlock heb ik het over. Hoe vaak ik wel niet de app moet openen of de auto weer in moet om op het scherm de laadpoort te unlocken omdat de kabel er niet uit wil. Geen idee of ik iets verkeerd doe, maar dit gebeurt me veel te vaak. Nu gewoon knopje in de kofferbak geplakt, naast die knopjes op de achterstoelen te laten zakken, geniaal.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• SirLct
carpebios schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 09:39:
[...]

Enz. Enz. Enz.

Ik denk iets van "you dont know what you miss"
Ik laat verder iedereen zijn recht toe om eigen voorkeur te hebben.
Als je het niets mist, dan good for you!
Damian schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 09:43:
[...]

AP is nu met 1 vinger te doen, ipv van met je rechterhand omhoog en 2 keer die hendel te doen. Rechterhand zit nooit aan het stuur dus scheelt gewoon irritatie in het verkeer.

Charge port unlock heb ik het over. Hoe vaak ik wel niet de app moet openen of de auto weer in moet om op het scherm de laadpoort te unlocken omdat de kabel er niet uit wil. Geen idee of ik iets verkeerd doe, maar dit gebeurt me veel te vaak. Nu gewoon knopje in de kofferbak geplakt, naast die knopjes op de achterstoelen te laten zakken, geniaal.
Gebruik je niet de long pull handel? Ik heb eentje geplakt bij mij thuis aan de lader, maar everywhere else gebruik ik de long pull truc. Werkt fantastisch.

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

SirLct schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 10:00:
[...]

Ik denk iets van "you dont know what you miss"
Ik laat verder iedereen zijn recht toe om eigen voorkeur te hebben.
Als je het niets mist, dan good for you!

[...]

Gebruik je niet de long pull handel? Ik heb eentje geplakt bij mij thuis aan de lader, maar everywhere else gebruik ik de long pull truc. Werkt fantastisch.
Nog niet nee, nog eens proberen, dit werkt echter ook prima. Heb de achterklep toch al open staan want kabel weer terug in de kofferbak. Met die longpull gaat de deur toch ook open?

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

[...]

Vraagje: kun je ook regen op 0 zetten en weer op max als je bijvoorbeeld even je rempedaal aanraakt?

Ik hou van uitrollen, zeker voor rotondes waar je toch al de AP af moet zetten doe ik dat liever op tijd, en soms zet ik hem dan in N om te kunnen uitrollen.

Signatures zijn voor boomers.

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Maasluip schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 10:01:
[...]

Vraagje: kun je ook regen op 0 zetten en weer op max als je bijvoorbeeld even je rempedaal aanraakt?

Ik hou van uitrollen, zeker voor rotondes waar je toch al de AP af moet zetten doe ik dat liever op tijd, en soms zet ik hem dan in N om te kunnen uitrollen.
Je kan de regen wel aanpassen met knopjes. Bijvoorbeeld short press 25% minder en longpress 25% meer. Met het pedaal volgens mij niet...

• SirLct
Damian schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 10:01:
[...]

Nog niet nee, nog eens proberen, dit werkt echter ook prima. Heb de achterklep toch al open staan want kabel weer terug in de kofferbak. Met die longpull gaat de deur toch ook open?
Klopt, doe ik in combi met jas/ colbert op de achterbank te pleuren.
Maar je hebt idd gelijk, de kabel moet toch id kofferbak.

• DaCoTa
  • Laatst online: 11-01 17:40
British English, splendid my dear chap!

• DaCoTa
  • Laatst online: 11-01 17:40
flupp schreef op maandag 10 april 2023 @ 19:44:
[...]
Redelijk ontnuchterend, me dunkt. Als je systematisch zo'n degradatie hebt bij dergelijke lange (vakantie)ritten, ziet dat er voor een lange levensduur van de batterij niet zo héél goed uit... Verwarmde je dan voor ?
Ik herken dit niet, wij hebben al een boel lange trips gemaakt van boven de 1000km. Er is wel degradatie, maar na de initiele drop blijft het stabiel, dit was zowel bij onze vorige 2019 Model 3 LR als nu de 2021 Model Y LR.

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-01 18:17

resusaapje

h less

Damian schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 09:43:
Ha! Ja, waarom dat niet versimpeld is, snap ik ook niet, maar goed, meestal laad ik op met een kabel-met-tesla-knop, dus dan zit ik nergens mee.

Soms echter gebruik ik de korte standaard kabel en dan werkt de volgende aanpak altijd:
- open EERST het linker achterportier (kabel ontgrendelt aan auto-kant)
- DAN druppel/pasje tegen laadpunt (kabel ontgrendelt aan lader-kant)
- DAN trek kabel uit laadpunt en auto
- opbergen maar
De auto geeft je zo'n vijf seconden om alles af te handelen, dus niet treuzelen ;)

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Verwijderd

Wat is de “long pull truc” precies?
Ik heb een tesla sleutel gekocht, hopelijk zorgt dat ervoor dat de kabel vaker ontgrendeld.

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 10:25:
Wat is de “long pull truc” precies?
Ik heb een tesla sleutel gekocht, hopelijk zorgt dat ervoor dat de kabel vaker ontgrendeld.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/79nlpPPBDu090yxJ0EnSlA3V55U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/U6qfv1qy9w2Tn9UtC6yM9g54.png?f=fotoalbum_large

Maar dat werkt dus alleen met S3XY buttons.

SirLct schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 10:04:
[...]

Klopt, doe ik in combi met jas/ colbert op de achterbank te pleuren.
Maar je hebt idd gelijk, de kabel moet toch id kofferbak.
Ik heb dat inderdaad ook ingesteld als Smart Action. Ik kan zo wel het klepje openen met de hendel, maar de kabel blijft dan na het laden vaak wel vast zitten. Dan moet ik alsnog via het scherm de Laadpoort ontgrendelen. Nog even puzzelen waar ik dan het best een Button kan plakken. Niet in de achterbak, aangezien ik de kabel juist in de frunk doe. Maar in de frunk is ook niet handig, gezien de volgorde van handelingen. Misschien maar bij de voorportier doen.

En ik merk na een update dat de regeneratie niet meer aanpast met de knopjes die ik links en rechts achter het stuur heb geplakt. Er staat wel weer een update klaar, dus die eerst maar uitvoeren.

Verder erg handig, maar ik kan me voorstellen dat het niet voor iedereen even noodzakelijk is. Ik vind het vooral heel cool dat dit mogelijk is bij Tesla, net als gemotoriseerde frunks, cockpit displays, self presenting door handles, etc.

• SaTTeD
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07-12-2025
Thuis laden met een Wallbox, welke geen ontgrendolknop heeft is het ontgrendelen van de laadpoort soms ook lastig. Hierop zoals reeds eerder in dit topic voorbijgekomen ( kan het zo snel niet terugvinden) Het volgende besteld op AliExpress:

€ 3,63 54%OFF | Voor Tesla Opladen Deur Afstandsbediening Voor Model 3 Y S X Alle Modellen Kan Direct Worden Gebruikt Geen Programmering en Bijpassende Nodig
https://a.aliexpress.com/_EQPhiCB

Moet nog binnenkomen weet dan pas of het iets is.
Caelorum schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 06:38:
[...]

Voor wat het waard is. Ik heb een sr+ uit 2019. Nu 89k gereden. Elke week wel minstens 1x onder de 10% en minstens 1x aan de suc. Ik heb nu een projected range van 349 (was 401 ofzo) en dit is al meer dan een jaar stabiel op dat niveau.
Hier met de MY RWD van december tegen 9k kilometer gereden en nog altijd 418 km in het scherm en 0,5% degradatie volgens S3XY app. Bijna 45% van de kWh is geladen met Superchargers.

Maar er zijn geloof ik ook verschillende batterijen gebruikt in het begin.

• Maasluip
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Makkelijk schreef op maandag 10 april 2023 @ 21:27:
[...]

Ik heb de afgelopen week toch 2 mindere ervaringen gehad. Geen echte risico's hoor omdat ik ogen heb.
Het geeft wel aan dat vision toch niet voldoende is (iig op dit moment) voor FSD.
Ander voorbeeld: https://tech.slashdot.org...lf-driving-taxis-in-march
when the Cruise taxi lost sight of the front half, it made the assumption that it was still moving (rather than recognizing that the back coach had stopped).
Dat is ook een grote bron van ongevallen bij mensen: als je niet ziet dat er iets is betekent dat niet dat er niets is.

• SirLct
bilgy_no1 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 10:29:
[...]

Ik heb dat inderdaad ook ingesteld als Smart Action. Ik kan zo wel het klepje openen met de hendel, maar de kabel blijft dan na het laden vaak wel vast zitten. Dan moet ik alsnog via het scherm de Laadpoort ontgrendelen. Nog even puzzelen waar ik dan het best een Button kan plakken. Niet in de achterbak, aangezien ik de kabel juist in de frunk doe. Maar in de frunk is ook niet handig, gezien de volgorde van handelingen. Misschien maar bij de voorportier doen.

En ik merk na een update dat de regeneratie niet meer aanpast met de knopjes die ik links en rechts achter het stuur heb geplakt. Er staat wel weer een update klaar, dus die eerst maar uitvoeren.

Verder erg handig, maar ik kan me voorstellen dat het niet voor iedereen even noodzakelijk is. Ik vind het vooral heel cool dat dit mogelijk is bij Tesla, net als gemotoriseerde frunks, cockpit displays, self presenting door handles, etc.
Huh dan is het mss een bug bij jou, want bij mij werkt de smartaction 100% altijd. Ook als het aan de laadpaal kant vast zit door error of wat dan ook. Aan de auto is de kabel iig los te koppelen.

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
SaTTeD schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 10:35:
Thuis laden met een Wallbox, welke geen ontgrendolknop heeft is het ontgrendelen van de laadpoort soms ook lastig. Hierop zoals reeds eerder in dit topic voorbijgekomen ( kan het zo snel niet terugvinden) Het volgende besteld op AliExpress:

€ 3,63 54%OFF | Voor Tesla Opladen Deur Afstandsbediening Voor Model 3 Y S X Alle Modellen Kan Direct Worden Gebruikt Geen Programmering en Bijpassende Nodig

Ik denk dat dit werkt. De auto moet wel 'unlock' zijn. Als je laadkabel niet zo'n pulse kan sturen, stuur je hem hiermee handmatig.

• HanZwo
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-01 16:21
In september 2022 heb ik mijn nieuwe Model Y LR in ontvangst mogen nemen. Tot dusver ben ik heel blij met de auto. Nu wil het geval dat ik sinds een heel aantal weken een soort van hoog sissend geluidje hoor bij snelheden hoger dan 60 km/h.

De auto is hiervoor bij SC geweest en daar werd het afgedaan met het afstellen van een gap onder de linker spiegel. Het geluid was eerst weg (of ik hoorde het simpelweg gewoon even niet) maar is terug van weggeweest.

Voordat ik een nieuwe afspraak wil inschieten ben ik zelf even op onderzoek gegaan. Het lijkt erop dat ik ook een member ben geworden van de High pitched cricket club.

Zie ook deze thread: https://teslamotorsclub.c...ricket-like-noise.253698/
En luister eens naar deze sounds: https://teslamotorsclub.c...53698/page-9#post-7124465

Het lijkt een front-motor probleem te zijn, maar hard maken kan ik het zelf iig niet.

Zijn er hier ook mensen die dit ervaren of horen?

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:56
Maasluip schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 10:44:
[...]

Het geeft wel aan dat vision toch niet voldoende is (iig op dit moment) voor FSD.

[...]

Dat is ook een grote bron van ongevallen bij mensen: als je niet ziet dat er iets is betekent dat niet dat er niets is.
Cruise taxis hebben Lidar he ;)

Eerder een argument dat Lidar er bij ook niet zaligmakend is.
Maasluip schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 10:44:
[...]

[...]

Maar nu link je een artikel over Cruise. Die werken met de combinatie van radar, Lidar, camera's en high precision maps. Wat daar gebeurde is niet per se relevant voor Vision, want kwam misschien juist door een van de andere sensoren. Sterker nog, het geeft aan dat die systemen bij elkaar ook niet alles voorkomen.

En FSD draait inmiddels op 100.000'en auto's in de VS met behoorlijk goede resultaten. Bestuurders moeten nog wel opletten, maar er zijn al zat filmpjes van zero-intervention ritten door complexe omgevingen. Allemaal op FSD hardware 3.0 (of lager, maar weet ik niet).

En de voorbeelden van Autopilot missers hier in Europa geven dus zeker niet huidige stand van de techniek weer, laat staan de volle potentie.

• Obelixxx
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 10:08

Zou deze ook de kabel kunnen ontgrendelen?
Dat ik mis ik nml nu vaak

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lw1KV5CjPUMaaNSo_KE3DV4b9CY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kNz8t9P8Axf1j8dwezwgV4xb.jpg?f=fotoalbum_large

Gemini met 255/50R19 winterbanden er onderuit (10.000km erop). Nergens in de wielkasten iets kunnen ontdekken dat ze aanliepen. Dus de volgende zomerbanden worden ook 255/50.

TNA 19” eronder met de originele Hankooks.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:57
Obelixxx schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 11:29:
[...]

Dat vraag ik me ook af.
Auto moet nog komen (Tesla Y), maar de laadpaal is een Alfen Single Pro met vast kabel via de werkgever.

De installateur heeft me gezegd dat ik de druppel iedere keer moet gebruiken bij het verbinden en het losmaken.
Maar wordt de kabel dan ook direct ontkoppeld van de laadpoort? Of moeten we daar speciale handelingen voor doen?

Sony A7 iv en wat recycled glas

• SaTTeD
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07-12-2025
Obelixxx schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 11:29:
[...]

Dat weet ik pas rond einde van de maand, dan hoop ik deze binnen te hebben. Daar heb ik deze wel voor besteld. Nu middels een nfc en de apps Bolt for Tesla + macrodroid wel werkzaam. Maar idee deze druppel aan de laadkabel te bevestigen.

• Magicw00b
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-01 21:27

Maakt helaas alleen de klep open. Ontgrendeld niet, dus ik denk dat de stekkers met knop een signaal over de contactpunten sturen om te ontgrendelen.

• Magicw00b
Tommie12 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 11:59:
[...]

Dat vraag ik me ook af.
Auto moet nog komen (Tesla Y), maar de laadpaal is een Alfen Single Pro met vast kabel via de werkgever.

De installateur heeft me gezegd dat ik de druppel iedere keer moet gebruiken bij het verbinden en het losmaken.
Maar wordt de kabel dan ook direct ontkoppeld van de laadpoort? Of moeten we daar speciale handelingen voor doen?
Zelfde paal hier, als de auto unlocked is ontkoppeld de druppel inderdaad de stekker.
Als de auto op slot is, helaas niet.

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:57
Magicw00b schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 12:35:
[...]

Zelfde paal hier, als de auto unlocked is ontkoppeld de druppel inderdaad de stekker.
Als de auto op slot is, helaas niet.
Maar dat zou toch moeten open via je smartphone, of moet je eerst echt een deur open doen?

Sony A7 iv en wat recycled glas

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:13
Magicw00b schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 12:31:
[...]

Maakt helaas alleen de klep open. Ontgrendeld niet, dus ik denk dat de stekkers met knop een signaal over de contactpunten sturen om te ontgrendelen.
Dit is een van de irritante punten die ik ervaar met de Y RWD bij niet-tesla laders (dus zonder knopje). Om de charge port te unlocken moet je of de auto in en ontgrendelen kiezen of de app gebruiken.

Begrijp niet waarom er een snellere manier is om je chargeport te unlocken. Bijv. wanneer je de kabel hebt vrijgegeven aan paal en je opent je achterklep e/o deur dat hij ook de chargeport vrijgeeft (immers je hebt toegang tot de auto).

Er zijn naast eerder genoemde twee andere mogelijkheden:
- SEXY buttons en daar configureren dat bij openen van je linkerportier ook de chargeport een unlock krijgt
- Tesla Keyfob a 210 euro.

Vreemde is dat ik een tijd terug een model 3 uit 2019 had, en daarmee lukte het me wel een aantal keer de chargeport vrij te laten geven zonder de auto of app in te duiken.

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

Dix0r schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 12:57:
[...]

Dit is een van de irritante punten die ik ervaar met de Y RWD bij niet-tesla laders (dus zonder knopje). Om de charge port te unlocken moet je of de auto in en ontgrendelen kiezen of de app gebruiken.

Begrijp niet waarom er een snellere manier is om je chargeport te unlocken. Bijv. wanneer je de kabel hebt vrijgegeven aan paal en je opent je achterklep e/o deur dat hij ook de chargeport vrijgeeft (immers je hebt toegang tot de auto).

Er zijn naast eerder genoemde twee andere mogelijkheden:
- SEXY buttons en daar configureren dat bij openen van je linkerportier ook de chargeport een unlock krijgt
- Tesla Keyfob a 210 euro.

Vreemde is dat ik een tijd terug een model 3 uit 2019 had, en daarmee lukte het me wel een aantal keer de chargeport vrij te laten geven zonder de auto of app in te duiken.
Als ik hier de sessie stop op de laadpaal en de kabel eruithaal dan geeft de auto ook de poort vrij.
Ook model Y.

Anderoms gaat alleen via de auto / telefoon.

• Magicw00b
Tommie12 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 12:51:
[...]

Maar dat zou toch moeten open via je smartphone, of moet je eerst echt een deur open doen?
Eerst een deur openen.

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:13
HGM schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 13:00:
[...]

Als ik hier de sessie stop op de laadpaal en de kabel eruithaal dan geeft de auto ook de poort vrij.
Ook model Y.

Anderoms gaat alleen via de auto / telefoon.
Hmm ga dit nog eens proberen. Of zou (type) laadpaal hier ook nog een rol in spelen?

Heb volgens mij alle mogelijke combi's al eens geprobeerd, niets werkte.

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

Dix0r schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 13:04:
[...]

Hmm ga dit nog eens proberen. Of zou (type) laadpaal hier ook nog een rol in spelen?

Heb volgens mij alle mogelijke combi's al eens geprobeerd, niets werkte.
Heb hier een publieke en een privé (evbox) waarbij het wel goed werkt....

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 06-01 16:35
[...]

- AP activeren achter het stuur met linkerhand
- Geen Automatisch wissers / grootlicht tijdens AP
Dit is wat simpel geklik met je vingers zonder dat je je hand van het stuur hoeft af te halen.
- Dashboard kastje open doen vanachter het scherm
Nice to have, maar voor die prijs... nee.
- Charge port unlock vanuit de kofferbak
Vanuit de kofferbak? Als je de kofferbak moet openen, kan je toch evengoed aan die release trekken?
- Schakelen tussen Chill en Standard achter het stuur met rechterhand
In het begin deed ik dat ook hele tijd, maar eenmaal je gewend bent aan het rijden met de Tesla is die chill modus toch compleet overbodig?
- Automatisch boost bij kickdown (schkakelt naar Standard bij compleet indrukken gaspedaal, weer terug naar chil na remmen)
Als je altijd in standaard rijdt, is dit overbodig.
Hiervan zie ik het nut niet in.
Ik hoop dat Tesla dat ooit zelf eens aanpast, zij zijn wellicht het enige merk die niet in staat is om cruise control vast te houden na een lane change. En dit zou zowat de enige reden zijn om die sexy buttons aan te schaffen in mijn geval. Maar again, 200 euro... nope. Dan zet ik wel gewoon mijn vinger aan het werk.

Ik zie er toch echt geen meerwaarde in van 200 euro. En het scheelt ook wel dat ik in mijn geval bijna enkel met TACC rij. Autopilot/autosteer vind ik te irritant.

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

this schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 13:21:
[...]

Ik zie er toch echt geen meerwaarde in van 200 euro. En het scheelt ook wel dat ik in mijn geval bijna enkel met TACC rij. Autopilot/autosteer vind ik te irritant.
Heb er dan ook geen 200 voor betaald (4 knoppen). Black Friday sale i.c.m. een kortingscode van een youtuber. Dacht iets van 140 uiteindelijk.

Ik vind het elke cent waard.
_eLMo_ schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 11:30:
[Afbeelding]

Gemini met 255/50R19 winterbanden er onderuit (10.000km erop). Nergens in de wielkasten iets kunnen ontdekken dat ze aanliepen. Dus de volgende zomerbanden worden ook 255/50.

TNA 19” eronder met de originele Hankooks.
Sorry hoor, maar wat een gedrochten van een velgen zijn dat :X Jammer van die mooie rode kleur zo...

[ Voor 42% gewijzigd door Damian op 11-04-2023 13:25 ]

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:50
Tommie12 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 11:59:
[...]

Dat vraag ik me ook af.

Ik gebruik deze volgorde en die werkt altijd... bij iedere laadpaal:
Als ik aan kom bij de auto doe ik eerst een deur open (laptop in de auto zetten bijvoorbeeld)
Dan m'n tag bij de laadpaal en is de kabel aan beide kanten ontgrendeld.

Verwijderd

jmderonde schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 13:37:
[...]

Ik gebruik deze volgorde en die werkt altijd... bij iedere laadpaal:
Als ik aan kom bij de auto doe ik eerst een deur open (laptop in de auto zetten bijvoorbeeld)
Dan m'n tag bij de laadpaal en is de kabel aan beide kanten ontgrendeld.
Kofferbak openen is genoeg toch?

• SirLct
Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 13:40:
[...]

Volgens mij niet, moet echt de deur unlocked. Vreemd idd.

• _eLMo_
  • Niet online
Damian schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 13:24:
[...]

Sorry hoor, maar wat een gedrochten van een velgen zijn dat :X Jammer van die mooie rode kleur zo...
Ieder z’n ding :D imho beter dan de Ali dopjes >:)
Ik wilde niks groters dan 19” vanwege comfort en bereik (RWD). En 19” ziet er nou eenmaal minder mooi uit dan 21” ofzo voor de meeste car guys :+

Een tweede set Gemini’s met winterbanden en sensors was indertijd duurder dan deze The New Aero’s die speciaal ontwikkeld zijn voor de Y en efficienter zijn dan Tesla’s velgen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YBHLEiKtg6iQxgNKpNbHk2-IQqA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QZEzyJthJMNw0DEdSfLEsKtW.jpg?f=fotoalbum_large

Mocht ik ooit een LR kunnen betalen komen er wel Vossen onder 8)

[ Voor 23% gewijzigd door _eLMo_ op 11-04-2023 14:14 ]

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-01 12:57
[...]

Kofferbak is anders dan de deuren. Dat merk je ook aan het feit dat de spiegels niet open klappen bij alleen de kofferbak openen. De auto is dan nog op slot.
De methode die @jmderonde beschrijft gebruik ik ook en dat werkt tot nu toe altijd.

Thuis heb ik een TheNewMotion paal die ik standaard aan mijn Laaddruppel heb gekoppeld. Die druppel hoef ik er dus niet langs te halen, hij laad gewoon gelijk bij het insteken (in mijn geval via de auto ingesteld na 23.00, om daltarief te laden). Nadeel is dat de laadpoort aan de auto zijde niet ontgrendeld. Daarvoor heb ik een Flic knop bij de kapstok hangen, die druk ik in voor ik naar buiten loop om daarmee de laadpoort te ontgrendelen.

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:54
_eLMo_ schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 14:00:
[...]

Ik wilde niks groters dan 19” vanwege comfort en bereik (RWD). En 19” ziet er nou eenmaal minder mooi uit dan 21” ofzo voor de meeste car guys :+

Een tweede set Gemini’s met winterbanden en sensors was indertijd duurder dan deze The New Aero’s die speciaal ontwikkeld zijn voor de Y en efficienter zijn dan Tesla’s velgen :)

[Afbeelding]

Ik vind ze wel leuk. Doen mij een beetje denken aan deze velgen.
Dat is het mooie aan smaak he, iedereen kan wat anders doen :)

• jmderonde
[...]

Nee, helaas.
Ik heb als truc de tag voor de laadpaal in de bekerhouder liggen. Dan kan ik 'm nooit vergeten én ik moet even via de bestuurder of bijrijdersdeur naar binnen hengelen om die te pakken. Is meteen de auto van slot

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

[...]

[Afbeelding]

Vind ze ook niet heel verkeerd eigenlijk. Rimetrix heeft ook wel fraaie covers en ze lijken optisch ook iets groter omdat ze iets over de velgrand komen: https://rimetrix.com/product/laminar-black/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xolp1HKYkVNgttzqQYG3bm_IaJ8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bYQQJ8BDk9U5fYLlw3Bj08R6.webp?f=fotoalbum_large

Heb zelf de M3 versie en zeer tevreden mee.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:59
bilgy_no1 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 10:37:
[...]

Hier met de MY RWD van december tegen 9k kilometer gereden en nog altijd 418 km in het scherm en 0,5% degradatie volgens S3XY app. Bijna 45% van de kWh is geladen met Superchargers.

Maar er zijn geloof ik ook verschillende batterijen gebruikt in het begin.
AFAIK alleen de oude die nu ook in de LR zit nog en de nieuwe LPF die ze nu gebruiken.

• Obelixxx
Voor welke versies van de M3 komt (of is) autopark beschikbaar?
Of is dit alleen een mogelijkheid bij FSD?

• Caelorum
Dat van de laadpaal lijkt me ook wel erg irritant. Zelf gelukkig nooit last van. Ik deel de auto met mijn vrouw. Druppel ligt dus altijd in het middenconsole, zodat ik hem eventueel weg kan zetten en zij hem kan pakken. Ik moet dus altijd de portier openen, en daarmee is de laadkabel altijd los als ik de sessie aan de paalkant stopzet (bij palen in Nederland dan).

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-01 20:01

tomic

Smexylittlebabe!

[...]

...

Wow!! Meen je! Automatisch heractiveren na lane-change? Dat is echt een geweldige optie!
Ik wil ook graag de app gaan gebruiken, achter het stuur als 'hud' of driver console. Iemand ervaring met een goede mount?

Heb er 6 gekocht die vandaag zijn geleverd. :*)

Toch maar een weblog?

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11-01 18:11
carpebios schreef op maandag 10 april 2023 @ 22:45:
Ik had trouwens liever gezien dat de update de DAB problemen van m'n Tesla oplossen. Ik heb nog steeds geen radio, alleen kraken en piepen. En ik wil mijn summon terug Tesla!
Heb je radio via Tuneln al geprobeerd? Klinkt beter dan DAB +.

• SirLct
Mackeessie schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 15:11:
[...]

Heb je radio via Tuneln al geprobeerd? Klinkt beter dan DAB +.
Weet iemand hoeveel het kost om van de advertentie af te zijn?
Soms wil ik nieuws luisteren maar dan eerst een minuut ad, en dan is de nieuws al halverwege klaar... :+

• Mackeessie
Maasluip schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 10:01:
[...]

Als je "speelt" met het stroompedaal kan je de Tesla prima laten uitrolllen en bijsturen wat snelheid betreft. Vereist natuurlijk wel wat gevoel in je rechtervoet. Met klompen aan wordt dat lastiger....

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:56
Mackeessie schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 15:29:
[...]

Als je "speelt" met het stroompedaal kan je de Tesla prima laten uitrolllen en bijsturen wat snelheid betreft. Vereist natuurlijk wel wat gevoel in je rechtervoet. Met klompen aan wordt dat lastiger....
Ik zie dit vaker maar hoezo stroompedaal? Bij een benzineauto zeg je toch ook niet benzinepedaal :?

• Mackeessie
jip_86 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 15:31:
[...]

Ik zie dit vaker maar hoezo stroompedaal? Bij een benzineauto zeg je toch ook niet benzinepedaal :?
Bij een benzine auto geef je gas met een gaspedaal, in de carburateur wordt de benzine met lucht gemengd en de gasklep aangedreven door het gaspedaal bepaalt de hoeveelheid van het gasmengsel, vandaar de naam gaspedaal. In een Tesla bepaal je de hoeveelheid stroom met een stroom pedaal ........ OK in de volksmond bedoelen we natuurlijk gaspedaal. :)

• Maasluip
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Mackeessie schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 15:29:
[...]

Ja, dat kan, maar het is uiteraard lastiger dan even helemaal het gaspedaal met rust te laten.

Komt ook een beetje doordat ik vind dat de AP een stuk harder remt dan ik onder normale omstandigheden zou doen. Maar van de andere kant is het one-pedal wel handiger.
Misschien een wat grotere dode zone rond het niet-gasgeven.

• TCMR
  • Laatst online: 06-01 21:57
[...]
Ik vind het juist erg stijlvolle wielen, duidelijk geïnsprireerd op een absolute klassieker uit de rallysport:

Afbeeldingslocatie: https://www.ozracing.com/images/products/wheels/rally-racing/Gloss-Black-Silver-Lettering/Rally_Racing_18_GlossBlack_SilverLettering_02.jpg

Maareh... of deze New Aero's efficiënter zijn dan kunststofdoppen, daar heb ik wel m'n twijfels bij, ongeacht wat de fabrikant beweert. Als je je eens verdiept in het fantastische onderzoek over velgen en luchtweerstand van de Chalmers universiteit in Göteborg, dan zul je zien dat juist de buitenste rand van de velg zo vlak mogelijk moet zijn voor de minste weerstand. Bij Mercedes zie je dat ze dat snappen: die hebben bij sommige modellen echt van die hele hoge velgranden.

Een efficiënter wiel maken dan Tesla, dat is nog niet zo makkelijk. Ze doen het al een tijdje. Die Gemini's en standaardwielen van M3 zijn zonder doppen echt foeilelijk, maar puur gemaakt om een licht wiel te maken waar een dop op hoort. Vind maar eens een wiel in die maat dat zo licht is, en niet alleen voor eenmalig gebruik tijdens een race.

• TCMR
  • Laatst online: 06-01 21:57
jmderonde schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 14:32:
[...]
Ik heb als truc de tag voor de laadpaal in de bekerhouder liggen.
Oh... dan kan ik EINDELIJK mijn vraag stellen (had al even gekeken in andere topics of het daar beter past, maar vond niets): is het aan/af te raden om je laadpassen/druppels in je auto te laten liggen?

Ik stond redelijk versteld van dit stukje uit Bjørns 5000 km challenge, maar dacht later: "huh, als iemand die uit je auto jat, dan ben je toch wel de sjaak?". Moet je die dan allemaal gaan blokkeren?

Dus: laadpassen/druppels in of uit de auto? In de auto is natuurlijk wel veeeeeel handiger.

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Mijns inziens zou het openen van de kofferbak gevolgd door het stoppen van de laadsessie ervoor moeten zorgen dat de laadkabel loskomt. Gezien ik de laadkabel altijd in de kofferbak gooi is dit geen extra moeite voor mij, want de kofferbak moest toch al open.

[ Voor 36% gewijzigd door joblamie op 11-04-2023 16:11 ]

Verwijderd

kazuka schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 14:38:
[...]

Vind ze ook niet heel verkeerd eigenlijk. Rimetrix heeft ook wel fraaie covers en ze lijken optisch ook iets groter omdat ze iets over de velgrand komen: https://rimetrix.com/product/laminar-black/

[Afbeelding]

Heb zelf de M3 versie en zeer tevreden mee.
WOW deze zien er heel mooi uit en zit er aan te denken deze voor mijn model 3 te bestellen. Er staat dat ze net zo zuinig zouden moeten zijn als de standaard tesla velgen. Is dit ook echt waar?

• -bulletje-
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 07-08-2024
TCMR schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 16:06:
[...]

Oh... dan kan ik EINDELIJK mijn vraag stellen (had al even gekeken in andere topics of het daar beter past, maar vond niets): is het aan/af te raden om je laadpassen/druppels in je auto te laten liggen?

Ik stond redelijk versteld van dit stukje uit Bjørns 5000 km challenge, maar dacht later: "huh, als iemand die uit je auto jat, dan ben je toch wel de sjaak?". Moet je die dan allemaal gaan blokkeren?

Dus: laadpassen/druppels in of uit de auto? In de auto is natuurlijk wel veeeeeel handiger.
Zelf heb ik ze in de auto. Wel in een RFID bescherm hoesje. Samen met kentekenbewijs en credit card voor noodgevallen. Alleen pasjes dus, vind ik netter/ handiger. Heb ze ook alleen maar voor vakanties.

• Caelorum
[...]
[...]
Ligt altijd in de auto bij mij, want als ik em aan de laadpaal heb staan en die druppel meeneem, kan mijn vrouw er vervolgens niets mee. De apps van de laadpasaanbieder zijn verder ook veels te onbetrouwbaar.

• Willianv
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
In een opwelling ook de sexy buttons besteld. Gaat om 4 stuks.

Ik ga ze retour sturen. Mocht iemand ze over willen nemen, dan kan dat ook.

De Y heb ik nu 3 weken en heb er 2000 km mee gereden. Het is gewoon een heerlijke auto!
Zelfs zo erg, dat ik soms een stukje ga rijden gewoon voor de lol...

• jmderonde
[...]

Ik heb 1 druppel, van m'n werk, en die ligt altijd in m'n auto omdat dat de enige plaats is waar deze gebruikt wordt. Als deze gestolen wordt laat ik het pasje op m'n werk blokkeren, maar het is niet zo er dan ongemerkt honderden euro's mee gestolen kan worden.

• Magicw00b
Mackeessie schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 15:53:
[...]

Bij een benzine auto geef je gas met een gaspedaal, in de carburateur wordt de benzine met lucht gemengd en de gasklep aangedreven door het gaspedaal bepaalt de hoeveelheid van het gasmengsel, vandaar de naam gaspedaal. In een Tesla bepaal je de hoeveelheid stroom met een stroom pedaal ........ OK in de volksmond bedoelen we natuurlijk gaspedaal. :)
Tesla noemt het zelf ook gaspedaal....

• Obelixxx
Ik lees nu veel over de autopark.
Bij welke modellen komt dit (M3?)

Of is dat alleen bij FSD?

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Obelixxx schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 16:40:

Dat is onderdeel van EAP (en dus FSD). Zie ook https://www.tesla.com/nl_nl/support/autopilot

[ Voor 9% gewijzigd door Notna op 11-04-2023 16:51 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:40
[...]

[Afbeelding]

off-topic: Heb ze laatst trouwens gespot onder de Maybach S650 Cabrio, ze lijken verdacht veel op de TNA velgen. Waarschijnlijk met beperkte oplage gemaakt voor Mercedes-Maybach. Denk dat ze daar 10k per stuk kosten ipv de prijzen op TNA site :P.

Afbeeldingslocatie: https://media.1815.io/topgear/i/full/2018/01/mercedes-benz-s-klasse-cabrio-650-maybach-cabriolet-unieke-1-van-300-auto-e1517332084745.jpg

• _eLMo_
  • Niet online
TCMR schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 15:58:
[...]

Ik vind het juist erg stijlvolle wielen, duidelijk geïnsprireerd op een absolute klassieker uit de rallysport:

[Afbeelding]

Maareh... of deze New Aero's efficiënter zijn dan kunststofdoppen, daar heb ik wel m'n twijfels bij, ongeacht wat de fabrikant beweert. Als je je eens verdiept in het fantastische onderzoek over velgen en luchtweerstand van de Chalmers universiteit in Göteborg, dan zul je zien dat juist de buitenste rand van de velg zo vlak mogelijk moet zijn voor de minste weerstand. Bij Mercedes zie je dat ze dat snappen: die hebben bij sommige modellen echt van die hele hoge velgranden.

Een efficiënter wiel maken dan Tesla, dat is nog niet zo makkelijk. Ze doen het al een tijdje. Die Gemini's en standaardwielen van M3 zijn zonder doppen echt foeilelijk, maar puur gemaakt om een licht wiel te maken waar een dop op hoort. Vind maar eens een wiel in die maat dat zo licht is, en niet alleen voor eenmalig gebruik tijdens een race.
Ik ben het in de basis met je eens. TNA heeft wel wat slimme trucs uitgehaald.

Uit je gelinkte onderzoek:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LRGUznPr86i8Ez2N1rx7yxY1yco=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8QYYsFmwmHVIW2tlSNC9zbyr.jpg?f=user_large

Oppervlak is het meest belangrijke. TNA wielen hebben hun gaten binnenin veel kleiner gemaakt dan ze ogenschijnlijk lijken van buiten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bKTVN8pTtD0tJpdBy9nA7DEOKQM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pjt96hBb8MQeoWrb4ToVSdY1.jpg?f=fotoalbum_large

Het gewicht is wel wat hoger, 15kg vs 13,6kg voor de Gemini’s. Maar zoals je al aanhaalde is het praktisch onmogelijk een metalen velg te maken die net zo licht is als een velg bedoeld met dop. Pluspunt is wel dat de massa bijna geheel in het midden van de velg zit. Dat is beter dan aan de buitenkant, omdat het midden van de velg natuurlijk op lagere snelheid draait.

Durf ik 100% te garanderen dat ze efficiënter zijn dan Gemini. Nee.
Ze zijn echter wel in een windtunnel als efficiënter getest dan Tesla’s Turbine ontwerp (maar wellicht ook lelijker :P ).

Mijn doel was een goedkopere en mooiere velg dan de Gemini’s met (dichtbij) gelijkwaardige efficiency. Geslaagd denk ik :9

• mrDaantje
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 15-06-2024
Hallo,

Zojuist een Tesla 3 RWD in de lease besteld via mijn werk :)

Zwart op zwart.

Verwachte levering staat op de tesla website op mei/juni, denken jullie dat dat een beetje zal kloppen?

Verder ben ik op zoek naar 18 inch zwarte wheel covers zoals deze voor niet te duur, iemand suggesties?

https://www.mayde.us/prod...-covers-for-tesla-model-3

Wil hem zo veel mogelijk zwart customizen, dus ook zwarte covers op de T logo's en ramen tinten achter.

Suggesties zijn ook welkom.
Dank voor de tijd!

Aangezien deze vraag prima in het topic van de model 3 past, heb ik deze naar de juiste plek verplaatst.

[ Voor 9% gewijzigd door deepbass909 op 13-04-2023 16:21 ]

• _eLMo_
  • Niet online
cyntax schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 16:50:
[...]

off-topic: Heb ze laatst trouwens gespot onder de Maybach S650 Cabrio, ze lijken verdacht veel op de TNA velgen. Waarschijnlijk met beperkte oplage gemaakt voor Mercedes-Maybach. Denk dat ze daar 10k per stuk kosten ipv de prijzen op TNA site :P.

[Afbeelding]
Wauw, dat is wel bijzonder, gezien die vorm van de gaten een rechtstreekse kopie is van alle vormen in Tesla’a design taal.

Zie Tesla Model S koplampen, spiegels, mistlampen cutout, handgrepen, achterlichten, ventilatiegaten in interieur en vast nog wat die ik vergeet.

• Bever!
  • Laatst online: 10:09

Bever!

3

_eLMo_ schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 17:03:
[...]

Wauw, dat is wel bijzonder, gezien die vorm van de gaten een rechtstreekse kopie is van alle vormen in Tesla’a design taal.

Zie Tesla Model S koplampen, spiegels, mistlampen cutout, handgrepen, achterlichten, ventilatiegaten in interieur en vast nog wat die ik vergeet.
Die Mercedes velgen zijn gebaseerd op de Mercedes gullideckel van vroeger, lang lang voordat Tesla bestond ;)

• _eLMo_
  • Niet online
Bever! schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 17:07:
[...]

Die Mercedes velgen zijn gebaseerd op de Mercedes gullideckel van vroeger, lang lang voordat Tesla bestond ;)
Die had toch heeeele andere gaten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RjS1iFDm1LiH067OaNYQUXhmYYM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/qfq3ZRII0TDpGZaaVDd31UsJ.png?f=fotoalbum_large

Maar fine. Tis niet alsof er een copyright op zit, haha.

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:44
Obelixxx schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 16:40:

En op de nieuwe models y is dit uitgeschakeld ook al heb je EAP of FSD....

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-01 17:31
Terugkomend op de 100% laden discussie. Ik was vandaag bij Tesla Denhaag en vertelde hem dat ik twijfelde tussen de rwd en de lr. Als ik de lr niet volledig mag opladen hoeveel bereik meer heb ik dan. En hij zei idd dat je de rwd tot 100 kan laden in tegenstelling tot de lr. Uiteraard kun je de lr af en toe volledig opladen.

Het viel mij ook op dat de Model Y nu een hoeden plank heeft. Dun materiaal, maar zou het geluid wel tegen moeten houden
Russel88 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 18:24:
Terugkomend op de 100% laden discussie. Ik was vandaag bij Tesla Denhaag en vertelde hem dat ik twijfelde tussen de rwd en de lr. Als ik de lr niet volledig mag opladen hoeveel bereik meer heb ik dan. En hij zei idd dat je de rwd tot 100 kan laden in tegenstelling tot de lr. Uiteraard kun je de lr af en toe volledig opladen.

Het viel mij ook op dat de Model Y nu een hoeden plank heeft. Dun materiaal, maar zou het geluid wel tegen moeten houden
Nofi maar die lui weten echt maar bar weinig. Plus, als je de range ècht nodig hebt blijft een LR toch beter. Die kun je prima voor vertek tot 100% laden. Zelfs elke dag als je wilt. De hoedenplank zit er al een tijd in.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• Nosch
  • Laatst online: 10-01 12:47

Nosch

MYLR Blue

De Gemini wieldoppen vervangen voor een setje van ome Ali. Smaken verschillen, maar ik ben er wel blij mee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fb6-e4mFUQOJP2PstcSg_3bDpJo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ty8xwL5sIHglHRlKaRQDaeyQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gkKZB5o3Px4WOt1R7ANPxBNU2Zc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9JKZtR1o5W3M0wIqC3NlExkp.jpg?f=fotoalbum_large

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-01 21:03
Afgelopen donderdag een afspraak gehad voor de bekende fluit bij zijwind bij de kofferbak, helaas nog niet opgelost. Wat hebben ze bij jullie gedaan om dit te fiksen? Donderdag komen ze weer.

En de rugleuning van m’n bestuurdersstoel begint te kraken, ik zal hier gelijk een opmerking van maken. Iemand hier al te maken mee gehad?

[ Voor 9% gewijzigd door pretpik op 11-04-2023 20:29 ]

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10:13
pretpik schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 20:27:
Afgelopen donderdag een afspraak gehad voor de bekende fluit bij zijwind bij de kofferbak, helaas nog niet opgelost. Wat hebben ze bij jullie gedaan om dit te fiksen? Donderdag komen ze weer.

En de rugleuning van m’n bestuurdersstoel begint te kraken, ik zal hier gelijk een opmerking van maken. Iemand hier al te maken mee gehad?
Ik heb hier ook last van dus ben hier ook benieuwd naar.

• Willianv
  • Niet online
Vraagje, als ik een route plan via a better router planner van Eindhoven naar Lazise dan moet ik in totaal 1 uur en 14 minuten laden. Als ik de route laat berekenen door de auto, dan zal ik meer dan 3 uur moeten laden op hetzelfde traject. Van 65% naar 80% bij SC Eindhoven geeft deze al 40 minuten laadtijd aan.

BIjvoorbeeld bij Pfalzfeld geeft de Tesla routeplanner 60 minuten aan en ABRP 25 minuten (om van 11-76% te komken).

Ik heb een Y LR. Iemand een verklaring voor dit verschil?

Overigens vind ik de navigatie van de Tesla niet echt fijn, ik zie ook geen aankomsttijd op bestemming, alleen een aankomsttijd op de volgende locatie. Zal er maar aan moeten wennen.

[ Voor 9% gewijzigd door Willianv op 11-04-2023 20:37 ]

• GeeMoney
  • Laatst online: 11:01
Willianv schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 20:32:

Overigens vind ik de navigatie van de Tesla niet echt fijn, ik zie ook geen aankomsttijd op bestemming, alleen een aankomsttijd op de volgende locatie. Zal er maar aan moeten wennen.
Ja kan dat schermpje omhoog trekken en dan zie je wel de eindtijd als ik het mij goed herinner.
Het verschil in navi vs ABRP is vooral het conservatieve gedrag van de Tesla navi.
Laden van 65 naar 80% is kolder. ABRP staat standaard een stuk minder conservatief ingesteld en zal je pas laten laden als je onder de 20% zit dacht ik. (en is ook in te stellen in ABRP itt de Tesla navi)

[ Voor 4% gewijzigd door GeeMoney op 11-04-2023 20:36 ]

• Willianv
  • Niet online
@GeeMoney Tuurlijk is laden van 65-80% kolder, dat snap ik. Maar dat is nu de huidige SOC van de auto.

• GeeMoney
  • Laatst online: 11:01
Willianv schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 20:38:
@GeeMoney Tuurlijk is laden van 65-80% kolder, dat snap ik. Maar dat is nu de huidige SOC van de auto.
Dat is dat conservatieve gedrag dus wat ik niet alleen bij de Navi vreemd vind maar ook bij de TACC/Autopilot.
Dat is des Tesla's ben ik bang en ook de reden waarom er veel voor lange ritten toch een ABRP route naast hebben of inladen denk ik.

TACC/Autopilot voorbeeld:
Waarom duurt het een dikke 5 seconden als je van baan wisselt voordat hij weer accelereert. Why?!

Anyway, ik ben morgen weer Model 3 af.
Het was een leuke ervaring en ik heb even 2800km goed kunnen proeven van de mogelijkheden maar vooralsnog zie ik geen reden om de overstap te maken voorlopig.
Wie weet een paar software versies verder maar sommige zaken moeten toch echt anders, en dat moet zeker voor Tesla een eitje zijn om te wijzigen maar ze vertikken het of hebben de prio's elders :P .

[ Voor 36% gewijzigd door GeeMoney op 11-04-2023 20:53 ]

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:49
Ik vind het hele tesla supercharger planning verhaal ook overrated. Enige lange rit die ik deed schakelde ik al gauw over op mijn eigen hersenen. Tesla wilde me van 40 naar 90% laten laden en van 70 naar 90. Dat gaat niet snel!!

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:37
Nosch schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 19:25:
De Gemini wieldoppen vervangen voor een setje van ome Ali. Smaken verschillen, maar ik ben er wel blij mee.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er goed uit! Wel verkeerd om er opgezet. Als goed is heb je niet 1 soort maar twee soorten.

Is dit de matte black?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Nosch

Nosch

MYLR Blue

Oekol schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 20:55:
[...]

Ziet er goed uit! Wel verkeerd om er opgezet. Als goed is heb je niet 1 soort maar twee soorten.

Is dit de matte black?
Ja, mat zwart en 2 linker en 2 rechter doppen. Volgens mij zitten ze wel goed. Volgens opgave fabrikant althans (staan een R en L aan de binnenkant), en ze lijken mij zo ook logisch... Waarom denk jij dat ze verkeerd om zitten?

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-01 07:41
Heeft Tesla ook een rittenregistratie systeem zoals ik mijn Volvo heb? Daar wordt elke rit geregistreerd en kan ik in de app of in de Excel export aangeven privé / zakelijk. Toch wel erg handig voor de BTW aangifte.

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 11-01 19:38
Nosch schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 20:58:
[...]...
Volgens mij zitten ze wel goed. Volgens opgave fabrikant althans (staan een R en L aan de binnenkant), en ze lijken mij zo ook logisch... Waarom denk jij dat ze verkeerd om zitten?
Ik kan moeilijk antwoorden voor Oekol, maar ook ik denk dat ze niet ("aerodynamisch") juist zitten. Met mijn boereverstand van aerodynamica, moet de bovenkant het meest aerodynamisch draaien, want aan de bovenkant van het wiel is de luchtsnelheid het hoogst, aan de onderkant het laagst. Dus moet de bovenkant het meest aerodynamisch zijn.

Veel zal het niet uitmaken in het eindverbruik, maar optimaal is het niet gemonteerd, denk ik inderdaad ook niet...

Model 3 LR AWD (model 2023)

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:37
[...]

Ja, mat zwart en 2 linker en 2 rechter doppen. Volgens mij zitten ze wel goed. Volgens opgave fabrikant althans (staan een R en L aan de binnenkant), en ze lijken mij zo ook logisch... Waarom denk jij dat ze verkeerd om zitten?
De wielen draaien naar voren en nu komt de 'wind' eerst langs een breed stuk en dat loopt dan af. Kijk in de shop waar je hebt gekocht in de reviews mensen zetten er ook foto's bij.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• hiervandaan
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 26-10-2025
[...]

Ik had precies dezelfde denkwijze als jij met deze doppen. Helaas voor jou zitten ze verkeerd, maar volgens mij haal je ze gemakkelijk eraf

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Geen idee wie er gelijk heeft/krijgt - maar een waterdruppel is ook niet “smal” aan de voorkant, dus volgens mij kun je die niet zo eenvoudig zeggen/zien.

Tip van productfoto’s lijkt me de beste. En als ik een snelle Google Lens search doe dan zitten ze wél goed.

https://www.amazon.nl/Pre...ersive-view_1681240593707 EDIT: ik zie nu dat ze op verschillende productfoto’s (waar ze ook daadwerkelijk gemonteerd zijn) VERSCHILLEND gemonteerd zijn… :D 8)7

Ziet er erg goed uit btw! @Nosch

[ Voor 13% gewijzigd door MrAcid op 11-04-2023 21:35 ]

TukkerTweaker schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 21:05:
Heeft Tesla ook een rittenregistratie systeem zoals ik mijn Volvo heb? Daar wordt elke rit geregistreerd en kan ik in de app of in de Excel export aangeven privé / zakelijk. Toch wel erg handig voor de BTW aangifte.
Nee. Zou je wel kunnen doen met iets als Teslamate of Teslafi.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• Radiodurans
  • Laatst online: 10:19
[...]
Hah, interessant, ik heb ze ook precies andersom zitten dan jij omdat ik de indruk kreeg dat dan de ‘scherpe’ kant de lucht in ‘snijd’. Bij mij staat er geen L of R op de doppen (of ik heb niet goed gekeken). Maar het zou me verbazen of het veel uit maakt qua aërodynamica.

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 11-01 19:38
Radiodurans schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 21:24:
[...]
... Maar het zou me verbazen of het veel uit maakt qua aërodynamica.
Zeer zeker; of het daarentegen veel scheelt in het verbruik is een andere zaak. Maar deze discussie dreigt al rap off-topic te raken. Misschien eens op het aerodynamica/vliegen/luchtvaart forum vragen. Er moeten er daar gegarandeerd zijn die dit met formules zouden kunnen bewijzen...

Model 3 LR AWD (model 2023)

• Nosch

Nosch

MYLR Blue

Dank voor het meedenken tav de montage van mijn wieldoppen allemaal. Ik ga ze er morgen af halen om te kijken. Mijn OCD is niet bestand tegen verkeerde montage, ook al zou het weinig uitmaken, haha

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:34
We zitten hier op het Tweakers forum, dus het lijkt me niet meer dan logisch om even uitgebreid te experimenteren met de oriëntatie van de wieldoppen 8)

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-01 22:52
pretpik schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 20:27:

Bij mij hebben ze de twee buitenste rubbers van de koffieklep zelf verwijderd. Verder denk ik veel trial and error qua afstelling. Ze zijn ruim 3 uur en meerdere ritjes bezig geweest. Het is nu wel helemaal verholpen.

Gekraak in de stoel heb ik ook sinds kort, maar ik ben er nog niet uit of het de leuning is oid. Hoor het vooral als ik flink regenereer/rem. Lijkt onder de stoel weg te komen.

• Nosch

Nosch

MYLR Blue

Als ik op dit plaatje van de fabrikant kijk, is blijkbaar de kleur van je Tesla van invloed op de oriëntatie van de wieldoppen... Hahaha wat een prutsers :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t9rsEJlWxkWjXA66QjzHWjcCOX0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xkx1XulIUblFEGJDGgRUeJZO.jpg?f=fotoalbum_large

Maar hoe moet het nu met een blauwe Tesla, lol

• Maasluip
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Willianv schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 20:32:
Vraagje, als ik een route plan via a better router planner van Eindhoven naar Lazise dan moet ik in totaal 1 uur en 14 minuten laden. Als ik de route laat berekenen door de auto, dan zal ik meer dan 3 uur moeten laden op hetzelfde traject. Van 65% naar 80% bij SC Eindhoven geeft deze al 40 minuten laadtijd aan.

BIjvoorbeeld bij Pfalzfeld geeft de Tesla routeplanner 60 minuten aan en ABRP 25 minuten (om van 11-76% te komken).
11-76% in 25 minuten klopt ook in mijn model van het superchargen, zelfs met 150 kW. De Tesla routeplanner is gewoon een beetje stuk helaas.
65-80% moet ook niet meer dan 10 minuten duren, maar goed, met 65% haal je Erftstadt toch wel?

Pagina: 1 ... 502 ... 517 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
  • Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
  • Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.

Gerelateerde topics: