Ik ga hier (Belgisch Limburg)PSP123 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 18:26:
[...]
Heb je de naam van het bedrijf waar het laat aanbrengen?
http://www.lscarcleaning.be/
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Ik ga hier (Belgisch Limburg)PSP123 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 18:26:
[...]
Heb je de naam van het bedrijf waar het laat aanbrengen?
Niet bij de profielen, maar bij Bluetooth. Je maakt dan jouw telefoon de voorkeursoptie.Eduardo M schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 18:41:
Ik heb een vraag over mijn nieuwe MY: Mijn vrouw en ik hebben ieder via hun eigen telefoon toegang tot de auto. Als we echter beide instappen, ik aan de bestuurder kant en mijn vrouw de passagier kant, dan kiest de auto bijna altijd voor het bestuurdersprofiel van mijn vrouw. Ik heb begrepen dat het mogelijk moet zijn een bestuurdersprofiel voorrang te geven (in dit geval aan mij...). Weet iemand of dat inderdaad kan en hoe ik dat moet instellen?
[ Voor 5% gewijzigd door Jeroenneman op 14-03-2023 18:55 ]
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Dit werkt trouwens niet altijd bij mij terwijl ik mijn iPhone wel als prioriteitsapparaat heb, dan zitten we beiden naast elkaar alleen is mijn partner net iets eerder ingestapt.Jeroenneman schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 18:54:
[...]
Niet bij de profielen, maar bij Bluetooth. Je maakt dan jouw telefoon de voorkeursoptie.
Zie ook: https://teslamotorsclub.c...bluetooth-profile.198053/
Inderdaad, voor ons geldt dit wel voor de Bluetooth verbinding maar als mijn vrouw rijdt moet ze de stoel handmatig doen en als ik. Daarna instap ook weer. Geen idee waar dat aan ligtmaharens schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 19:16:
[...]
Dit werkt trouwens niet altijd bij mij terwijl ik mijn iPhone wel als prioriteitsapparaat heb, dan zitten we beiden naast elkaar alleen is mijn partner net iets eerder ingestapt.
Ik heb ook het idee dat dit meer gaat over welke telefoon verbonden is om mee te bellen.
[ Voor 7% gewijzigd door Oekol op 14-03-2023 19:24 ]
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Al mijn vorige auto’s gaven netjes aan dat ze een beurt wilden hebben, rij nu 3 jaar in mijn M3 LR en na ruim 75k km heeft ie nog nooit “wat” gehad, op bandenwissels na. Hij heeft er ook nog nooit om gevraagd. Maar denk dat ik hem binnenkort toch maar eens langsbreng voor filters, wisserbladen, remvloeistof en… ?refused81 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 19:46:
Toch maar een check….
Heb mijn Prive tesla nu 1 jaar en 3 maanden en ben 31000km verder…..
Op wat bandenwissels na geen onderhoud….
Wat is wijsheid? Moet ik een keer ‘wat’ doen?
Garantie technisch zijn er toch geen voorwaarden?
de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.
Als het goed is pakt de Tesla het eerst verbonden apparaat op, en als daar jouw profiel aan gekoppeld is, dan wordt jouw profiel geladen.maharens schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 19:16:
[...]
Dit werkt trouwens niet altijd bij mij terwijl ik mijn iPhone wel als prioriteitsapparaat heb, dan zitten we beiden naast elkaar alleen is mijn partner net iets eerder ingestapt.
Ik heb ook het idee dat dit meer gaat over welke telefoon verbonden is om mee te bellen.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Zie handleiding;refused81 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 19:46:
Toch maar een check….
Heb mijn Prive tesla nu 1 jaar en 3 maanden en ben 31000km verder…..
Op wat bandenwissels na geen onderhoud….
Wat is wijsheid? Moet ik een keer ‘wat’ doen?
Garantie technisch zijn er toch geen voorwaarden?
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Ok, dus stel we zitten samen in de auto en de MY pikt haar iPhone als eerste op, dan staat ie op haar profiel. Ik had echter gedacht/gehoopt dat ie altijd naar mijn profiel zou switchen als ie door heeft dat ik ook van de partij ben en mijn iPhone prioriteit heeft, maar dat werkt bij mij niet altijd of geef ik de auto nu teveel credits ?Jeroenneman schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 20:07:
[...]
Als het goed is pakt de Tesla het eerst verbonden apparaat op, en als daar jouw profiel aan gekoppeld is, dan wordt jouw profiel geladen.
Gaat bij mij 100% van de tijd goed. Vriendin rijdt altijd zelf als ze alleen is, anders rij ik.
Op SOS drukken? Bovenin zie je de naam van het profiel, ik zou als de dood zijn om op SOS te drukkenOekol schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 19:22:
[...]
Inderdaad, voor ons geldt dit wel voor de Bluetooth verbinding maar als mijn vrouw rijdt moet ze de stoel handmatig doen en als ik. Daarna instap ook weer. Geen idee waar dat aan ligt
Handmatig in de zin van op SOS drukken en dan op je naam zodat die de stoel instellingen laad.
Naam is niet altijd zichtbaar op de 1 of andere manier. Dus dan druk ik op SOS en dan kom je in scherm waar je ook bovenin weer de profielnamen hebt. Gok dat als je op de auto drukt voor menu je de namen ook ziet.maharens schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 20:19:
[...]
Op SOS drukken? Bovenin zie je de naam van het profiel, ik zou als de dood zijn om op SOS te drukken
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
[ Voor 9% gewijzigd door this op 14-03-2023 20:55 ]
0 want jij bent werknemer en wat er met de zakelijke auto gebeurd dus risico werkgever. Helaas kiezen veel werkgevers ervoor om in hun regels de wet te overtredenthis schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 20:22:
Vandaag ben ik er dan toch in geslaagd om tegen de stoeprand aan te rijden.
Weet iemand hoeveel dit kost als je de auto terug inlevert bij de leasemaatschappij? Het betreft de 19" van de Model 3 LR.
Ik ben gelukkig niet de eerste chauffeur van deze auto en de voorganger(s) hebben ook al stoeprandschade (op alle4 de velgen zelfs...). Dus misschien kost het me zelfs niets, of worst case gedeelde kost.
Heerlijk toch 👍Inspired schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 20:12:
[...]
Zie handleiding;
https://www.tesla.com/own...49-9930-B109ED7B1D91.html
In principe dus zo goed als niks.
Kon mij dit niet voorstellen, en je antwoord blijkt inderdaad behoorlijk ongenuanceerde weergave van de werkelijkheid te zijn. Zie bijvoorbeeld hier.Sander schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 20:25:
[...]
0 want jij bent werknemer en wat er met de zakelijke auto gebeurd dus risico werkgever. Helaas kiezen veel werkgevers ervoor om in hun regels de wet te overtreden
Waarom behoorlijk ongenuanceerd? Nalatigheid is echt heel lastig zoals aangegeven en zeker voor dit soort schade zoals door de vraagsteller aangegeven totaal kansloos.Djerro123 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 20:30:
[...]
Kon mij dit niet voorstellen, en je antwoord blijkt inderdaad behoorlijk ongenuanceerde weergave van de werkelijkheid te zijn. Zie bijvoorbeeld hier.
Maar op de vraag van @this : waarschijnlijk niks als het valt onder gebruikerssporen. Je hebt zelfs al schade van de vorige berijders; vraag hen dan hoe het bij jullie geregeld is? Dit is veel te afhankelijk van leasemaatschappij, leaseconstructie, de schade zelf etc.
[ Voor 8% gewijzigd door Sander op 14-03-2023 20:43 ]
Uhhhh….TeC=TeslaCentre? Of heb ik de verkeerde afko…
Ik heb er voor de volledigheid bij gezet dat het een Belgische lease betreft. Wij zitten gewoon vast aan een eigen risico (die de werkgever wel vaak 1x vergoedt).Sander schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 20:25:
[...]
0 want jij bent werknemer en wat er met de zakelijke auto gebeurd dus risico werkgever. Helaas kiezen veel werkgevers ervoor om in hun regels de wet te overtreden
De reden dat ik de auto nu heb is omdat die vorige berijder(s) weg zijn natuurlijkDjerro123 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 20:30:
[...]
Maar op de vraag van @this : waarschijnlijk niks als het valt onder gebruikerssporen. Je hebt zelfs al schade van de vorige berijders; vraag hen dan hoe het bij jullie geregeld is? Dit is veel te afhankelijk van leasemaatschappij, leaseconstructie, de schade zelf etc.
[ Voor 22% gewijzigd door this op 14-03-2023 21:00 ]
Mooi getal, maar ik denk vooral even wachten. Een update kan wel even duren, gemiddeld 25-30 minuten. Soms langer.MarkHero schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 20:58:
Vandaag mijn model 3 opgehaald, helemaal tevree. De Tesla app heb ik al enige dagen op mijn telefoon en blijft tijdens de software update op 69% hangen. Iemand enig idee wat ik daaraan kan doen?
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Updates plannen / uitvoeren als je de auto minimaal een uur niet nodig hebt. Dan heb je hier geen last van. Als je dan wel zo'n melding hebt is er wat anders aan de hand.MarkHero schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 20:58:
Vandaag mijn model 3 opgehaald, helemaal tevree. De Tesla app heb ik al enige dagen op mijn telefoon en blijft tijdens de software update op 69% hangen. Iemand enig idee wat ik daaraan kan doen?
Ik zou me even verdiepen in wat een Ceramic of Glass coating wel of niet doet. Het is namelijk geen wondermiddel dat je lak opeens tot een pantserlaag omtovert.DaannO schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 15:49:
[...]
Heb idd een zwarte. Ik ga is even kijken naar glascoating, dank!
Hey, een hoedeplank. Ik heb er geen (was toen nog niet standaard), is dit de moeite waard?Boy1308 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 17:26:
[...]
Ik denk wanneer je wil, maar hoe sneller hoe beter. Staan toch in de online shop
[Afbeelding]
Ik heb die van mij er direct uitgehaald, wat een onding. Je zou hem 'beter' kunnen maken door er touwtjes aan je dakspijlen aan te hangen zodat die mee omhoog gaat als je klep opengaat, maar fabriek-af is het gewoon onhandig en is het 'opvouwen' ervan ook gewoon niet goed.DaCoTa schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 21:12:
[...]
Hey, een hoedeplank. Ik heb er geen (was toen nog niet standaard), is dit de moeite waard?
Er waren dacht ik twee versies, kan alleen zo niet zien welke van de twee dit is, maar ik ga uit van het tweede model?
Nee, er kan bij mij niet zomaar een hoedeplank in, er zitten geen richels in waar hij op rust, dus het halve interieur van de kofferbak moet vervangen worden. Heb het ooit eens voor de grap gevraagd bij een SeC, voor hij in de shop kwam, dat zou toen op ruim €1500 uitkomen voor onderdelen en werk als ze het als one-off moesten doen.Djerro123 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 21:15:
[...]
Ik heb die van mij er direct uitgehaald, wat een onding. Je zou hem 'beter' kunnen maken door er touwtjes aan je dakspijlen aan te hangen zodat die mee omhoog gaat als je klep opengaat, maar fabriek-af is het gewoon onhandig en is het 'opvouwen' ervan ook gewoon niet goed.
Als je hem overweegt (en ik weet niet of je de 'gaatjes' ervoor hebt, hij moet wel een soort van in je auto klikken) mag je die van mij kopen (met korting uiteraard)
Ik heb er 1, de nieuwe met meer vouwen en vind 't ronduit irritant ding. Je moet soort van met je handen aan de onderkant duwen of slaan om 'm in te vouwen en hij vouwt net zo hard weer terug. Laat 'm er in omdat ik vermoed dat het ook wat geluidsdemping heeft maar oh my wat irritant.DaCoTa schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 21:12:
[...]
Hey, een hoedeplank. Ik heb er geen (was toen nog niet standaard), is dit de moeite waard?
Er waren dacht ik twee versies, kan alleen zo niet zien welke van de twee dit is, maar ik ga uit van het tweede model?
En hem even een nachtje met iets zwaars erop opgevouwen laten liggen, zou dat kunnen helpen?Oekol schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 21:23:
[...]
Ik heb er 1, de nieuwe met meer vouwen en vind 't ronduit irritant ding. Je moet soort van met je handen aan de onderkant duwen of slaan om 'm in te vouwen en hij vouwt net zo hard weer terug. Laat 'm er in omdat ik vermoed dat het ook wat geluidsdemping heeft maar oh my wat irritant.
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Heb er een nacht 12 literpakken melk op laten staan. Beetje geholpen, denk dat je er van die dingen op met zetten die je kan aandraaien. Weet de naam ff niet maar heb dat niet.Taro schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 21:26:
[...]
En hem even een nachtje met iets zwaars erop opgevouwen laten liggen, zou dat kunnen helpen?
Lijmklemmen? Ga ik proberenOekol schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 21:28:
[...]
Heb er een nacht 12 literpakken melk op laten staan. Beetje geholpen, denk dat je er van die dingen op met zetten die je kan aandraaien. Weet de naam ff niet maar heb dat niet.
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Overmorgen is de grote dag... Maar ik lees hier en daar berichten over uitstel ivm drukte en moeite om alle auto's in Tilburg te krijgen. Heb de telefoon uitgezet zodat ik geen vertragings SMS kan krijgen
Net even gekeken.Taro schreef op maandag 13 maart 2023 @ 21:59:
Is hier naar mijn weten nog niet langskomen, kijkje onder de motorkap:
[YouTube: Mechanic Reviews a Tesla Model Y. The TRUTH About Tesla.]
Nou inderdaad, wat een zuurpruim. Ik postte de video hier toen ik hem nog niet helemaal had afgekeken. Gewoon een minnetje geven, zal hem leren.Fire69 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 21:40:
[...]
Net even gekeken.
Begon positief over de techniek, daarna niet helemaal wat ik verwachtte
Wat vinden de MY eigenaars hier van zijn commentaren over de bouwkwaliteit?
[ Voor 4% gewijzigd door Sjoop1985 op 14-03-2023 21:54 ]
Dat ja
Ik ervaar eerlijk gezegd geen kraakjes en piepjes. Maar ik denk dat ik de dingen waar hij over zou vallen niet zie. Ik ga niet met mijn duim langs panel gaps strijken, of friemelen aan plastic randjes.Fire69 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 21:40:
[...]
Net even gekeken.
Ik heb hier dus totaal geen last van, schuif hem van onderaf omhoog (dat is inderdaad wat onnatuurlijk) maar blijft daarna gewoon keurig staan, ook na een rit. Auto geleverd in 2023Oekol schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 21:28:
[...]
Heb er een nacht 12 literpakken melk op laten staan. Beetje geholpen, denk dat je er van die dingen op met zetten die je kan aandraaien. Weet de naam ff niet maar heb dat niet.
Heb ook iemand anders gesproken die een stevige wax aanraad en dat kost een paar honderd euro. Inderdaad in een droge ruimte en alles dr op dr aan. Hij zegt dat dat hij dan prima 2 jaar mee gaat met wasbeurten?bilgy_no1 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 21:06:
[...]
Ik zou me even verdiepen in wat een Ceramic of Glass coating wel of niet doet. Het is namelijk geen wondermiddel dat je lak opeens tot een pantserlaag omtovert.
Het helpt vooral doordat de auto wat beter schoon te maken is op de hand. De auto glanst weer mooier na een wasbeurt, bepaalde vuiligheid is wat makkelijker te verwijderen. Claims over krasbestendigheid neem ik zelf met een grote korrel zout; mede doordat er ondanks de glass coating op mijn vorige auto toch al snel wat krasjes in de clear coat kwamen. Als je toch door een wasstraat gaat is een coating m.i. van twijfelachtige meerwaarde.
Een volledige coating behandeling kost ongeveer vanaf EUR 1500, omdat er ontzettend veel tijd gaat zitten in een zeer grondige reiniging, polijsten en het aanbrengen van de coating in meerdere lagen. Of je dit direct uit de fabriek laat doen of later maakt niet zoveel uit voor de kosten. Ook een nieuwe auto ondergaat de hele behandeling alvorens ze de coating aanbrengen (ik ga even uit van een kundige en professionele behandeling bij een detailer).
Als je echt de auto wilt beschermen tegen steenslag etc. dan moet je aan een PPF (folie) gaan denken. Dat is nog duurder, maar heeft als voordeel dat je ook een andere kleur kunt nemen. PPF kan ook deels worden aangebracht op de meest kwetsbare punten. Wat ik zelf heb gezien voor zo'n formaat auto is vanaf 4500.
Of je het de moeite vindt is uiteraard persoonlijk. Maar ongeveer 10% van de waarde uitgeven om de lak te beschermen vind ik zelf wat fors. Een auto is toch een gebruiksvoorwerp...
Er zijn ook keramische coatings die je zelf aan kunt brengen. Die producten kosten een paar tientjes tot honderd euro. Wil je dit goed en duurzaam aanbrengen dan moet je echter wel de auto goed voorbereiden en best ook in een afgesloten en stofvrije ruimte doen en even flink wat tijd reserveren.
Sorry voor de eigenlijk off-topic spraakwaterval... Heb me hier ooit eens in verdiept. Kon toen voor 389 euro een glass coat laten aanbrengen met 5 jaar garantie ipv een Turtle Wax beurt (na 3-6 maanden weg) voor 250 euro en dat vond ik redelijk goede deal. Bij de Model Y heb ik er niet meer voor gekozen. Heb de witte lak en die is tot nu toe hard genoeg. Heb er wel na de eerste wasbeurt een Ceramic wax op aangebracht. Maar eens zien hoe dat houdt...
De eerste richel duw je hem omhoog en dan duw je hem na achter. Dat doe ik ook. Dat blijft die niet mooi opgevouwen op elkaar maar wil graag weer terug plat liggen. Hij komt daardoor stukje terug, irritant. Geleverd 27 Dec, 22.Sander schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 22:11:
[...]
Ik heb hier dus totaal geen last van, schuif hem van onderaf omhoog (dat is inderdaad wat onnatuurlijk) maar blijft daarna gewoon keurig staan, ook na een rit. Auto geleverd in 2023
Na het omhoog drukken trek ik de vouw naar me toe en dan blijft hij een soort van klemmen tegen de stijl aan.. zal zo vast niet duidelijk zijn haha maak morgen wel een fotoOekol schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 21:23:
[...]
Ik heb er 1, de nieuwe met meer vouwen en vind 't ronduit irritant ding. Je moet soort van met je handen aan de onderkant duwen of slaan om 'm in te vouwen en hij vouwt net zo hard weer terug. Laat 'm er in omdat ik vermoed dat het ook wat geluidsdemping heeft maar oh my wat irritant.
Misschien snap ik je niet of doe ik iets anders, ga morgen eens kijken wat, maar na de reviews over de plank vond ik het eigenlijk verrassend goed gaan (soms gaat het eigenlijk ook wel erg ver allemaal met de reviews 🤪)Oekol schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 22:18:
[...]
De eerste richel duw je hem omhoog en dan duw je hem na achter. Dat doe ik ook. Dat blijft die niet mooi opgevouwen op elkaar maar wil graag weer terug plat liggen. Hij komt daardoor stukje terug, irritant. Geleverd 27 Dec, 22.
Ben benieuwd heb een idee wat je bedoelt, maar beter zien inderdaad wellicht is het een mooie truc! Ik schuif 'm helemaal naar achteren omdat ik ruitmr wil hebben om alle zooi er in te leggen. Kinderwagen, wiegje, buggy etc.TeslaRS schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 22:22:
[...]
Na het omhoog drukken trek ik de vouw naar me toe en dan blijft hij een soort van klemmen tegen de stijl aan.. zal zo vast niet duidelijk zijn haha maak morgen wel een foto
Probeer eens te resetten? Op stuurwiel beide wieltjes indrukken voor paar seconden? Anders ff tesla bellen kunnen ze remote meekijkenMarkHero schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 20:58:
https://www.hubo.be/nl/p/...102-lijmklem-10cm/520792/Oekol schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 22:24:
[...]
Ben benieuwd heb een idee wat je bedoelt, maar beter zien inderdaad wellicht is het een mooie truc! Ik schuif 'm helemaal naar achteren omdat ik ruitmr wil hebben om alle zooi er in te leggen. Kinderwagen, wiegje, buggy etc.
Tesla Model 3 SR+ Metallic Blue, Black, Aero
Oh wat handig. Blijkt wel dat ik er niet zo in thuis ben. Ken alleen deze onhandige grote dingen: https://www.praxis.nl/ger...set-100mm-2-stuks/5228102Pap3rclip schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 23:35:
[...]
https://www.hubo.be/nl/p/...102-lijmklem-10cm/520792/
4 euro en nog wat voor 2 klemmen 😉. Laat die plank maar een nachtje in elkaar drukken, evt. nog met wat gewichten. Kan je hem daarna mooi naar boven toe "oprollen".
[ Voor 4% gewijzigd door Oekol op 15-03-2023 06:49 ]
Ja dat had ik gedaan. Nu wifi auto en telefoon allebei op mijn 'huiswifi'is het gelukt, duurde wel dik een uur. Nu het volgende probleem tackelen, er staat een melding dat Tesla Supercharger niet available is omdat ik geen betaaloptie heb in de app, maar dat is wel zo. Gister ook bij de supercharger gestaan.Bever! schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 22:50:
[...]
Probeer eens te resetten? Op stuurwiel beide wieltjes indrukken voor paar seconden? Anders ff tesla bellen kunnen ze remote meekijken
Het is nog lang geen januari toch?boefje79 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 06:53:
Musk heeft de uitrol van fsd 11 op twitter bevestigd.
Geen woord over basic functionaliteit zoals parkeerwarnings obv vision na gemis uss…
Wat zegt die sc-medewerker die Januari beloofde hierover? 😉
Een 2019 LR had nooit 560 km als maximum range. Volgens mij was dat 499 km.Autopilot schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 02:40:
Ik heb een Model 3 LR AWD uit 2019 met 55.000 km op de teller. de maximale range is 460 km op 100% ipv 560 km.
Is dit normaal of raden jullie mij aan om naar de Tesla service center te gaan?
Zijn er anderen met een LR AWD uit 2019? Wat is jullie maximale range op 100%?
Signatures zijn voor boomers.
Inderdaad. Een nieuwe LR AWD uit 2019 had 499km EPA. Dat is wat je in de auto ziet. De 560km is WLTP en die zie je verder niet in de auto terug.Maasluip schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 07:29:
[...]
Een 2019 LR had nooit 560 km als maximum range. Volgens mij was dat 499 km.
[ Voor 4% gewijzigd door Inspired op 15-03-2023 07:41 ]
150k km nu 455 km range (let op zonder de aero caps) dat verlaagt de range indicatie ook iets. Ik laad thuis overigens bijna altijd tot 100%Autopilot schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 02:40:
Ik heb een Model 3 LR AWD uit 2019 met 55.000 km op de teller. de maximale range is 460 km op 100% ipv 560 km.
Is dit normaal of raden jullie mij aan om naar de Tesla service center te gaan?
Zijn er anderen met een LR AWD uit 2019? Wat is jullie maximale range op 100%?
[ Voor 4% gewijzigd door Bever! op 15-03-2023 07:48 ]
Is dit zo? Is me nog nooit opgevallen eigenlijk. Dacht dat de P ook gewoon 499km had?Bever! schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 07:46:
[...]
150k km nu 455 km range (let op zonder de aero caps) dat verlaagt de range indicatie ook iets. Ik laad thuis overigens bijna altijd tot 100%
Zal straks ff checken, dacht dat ik het zag dalen toen ik dat heel lang geleden insteldeInspired schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 07:50:
[...]
Is dit zo? Is me nog nooit opgevallen eigenlijk. Dacht dat de P ook gewoon 499km had?
Heb er nooit zo opgelet maar dacht dat het in de 3 (2019 iig) niks uit maakt. Ik wissel in de zomer naar 19 inch en in de "winter" naar 18 inch met Aero's. Zou toch een ±5% oid moeten schelen in range maar dit zie ik afaik niet terug.Bever! schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 07:51:
[...]
Zal straks ff checken, dacht dat ik het zag dalen toen ik dat heel lang geleden instelde
Je hebt gelijk! Net ff gecheckt en het wijzigt niet. Misschien was dit vroeger?Inspired schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 07:58:
[...]
Heb er nooit zo opgelet maar dacht dat het in de 3 (2019 iig) niks uit maakt. Ik wissel in de zomer naar 19 inch en in de "winter" naar 18 inch met Aero's. Zou toch een ±5% oid moeten schelen in range maar dit zie ik afaik niet terug.
wat vind jij de laatste update? want dat wil per auto nog wel verschillen.pirke schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 08:49:
Ik heb gisteren de laatste update op m'n M3 geïnstalleerd, maar nu geeft hij geen visualisatie van andere weggebruikers meer. Verkeersborden, pijlen op de weg en stoplichten laat hij wel gewoon zien. Hebben anderen dit ook? Oftewel zit het in de software of is er ergens iets mis? Scherm is al gereset door de 2 knoppen op het stuur in te houden, geen verschil.
[ Voor 5% gewijzigd door Himalaya op 15-03-2023 08:53 ]
de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.
Een Amerikaanse review gaat over auto's die in Fremont zijn geproduceerd. Dat schijnt nogal uit te maken voor de afwerking.Fire69 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 21:40:
[...]
Net even gekeken.
Doen! Heeft bij mij echt geholpen. Heb het 1x sindsdien gehoord en dat was afgelopen maandag toen het zo enorm hard waaide. De rest van alle dagen niks meer gehoord dus al bijna anderhalf maand tot 2 maanden geen last meer gehad. Weet ff niet meer precies wanneer m'n afspraak was, maar echt heel teverden. SeC Utrecht heeft 't opgelost.bilgy_no1 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 09:00:
[...]
Enige is eigenlijk de fluit bij harde wind tegen. Daarvoor moet ik nog eens langs een SeC rijden.
Hier dezelfde versie. Ik zal het nog een paar dagen aankijken of het uit zichzelf opgelost wordt, anders de service maar eens bellen.Himalaya schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 08:51:
[...]
wat vind jij de laatste update? want dat wil per auto nog wel verschillen.
met 2023.2.12, voor mij de laatste, heb ik er geen last van.
Zijn er meer mensen die deze ervaring delen? Tot dusver nergens gelezen dat het zo slecht is. Anders overweeg ik het subsidiemodel te ruilen voor een voorraad met 19 inch zodat ik 'm niet 3 jaar "moet" houden.friketje1 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 07:59:
Gisteren afgehaald in Tilburg, besteld 29/1
Een grijze m3 RWD.
Minpunten:
Geluid: echt een auto van deze prijs onwaardig. Het klinkt alsof ze de normale "premium" installatie hebben genomen en dat er dan een manager met de rode viltstift willekeurig wat speakers heeft geschrapt. Geluid komt ook van voren (omdat ze de subwoofer achter hebben geschrapt), geen volume. Klinkt als een autoradio van een auto van 20 jaar oud. Past ook echt niet bij het uitgebreide multimedia systeem en het is mij een raadsel waarom het premium geluid niet standaard is net zoals in de my. Voor mij geen reden om de auto terug te doen, maar eeuwig zonde dat ik net 5 minuten te laat was voor een long range voorraad met korting vorige week.
Ik heb nog niemand gehoord over dat het zó slecht zou zijn. Heb je niet een Tesla SeC in de buurt waar je naar een andere 3 RWD kan luisteren om zeker te weten dat het niet specifiek aan je auto ligt? Had je vantevoren wel proefgereden en was het je toen niet opgevallen?Maurice- schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 09:55:
Ik ben even zo vrij om onderstaande ervaring uit leveringstopic hier te plakken.
[...]
Zijn er meer mensen die deze ervaring delen? Tot dusver nergens gelezen dat het zo slecht is. Anders overweeg ik het subsidiemodel te ruilen voor een voorraad met 19 inch zodat ik 'm niet 3 jaar "moet" houden.
En wat hebben ze gedaan op dat op te lossen?Oekol schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 09:18:
[...]
Doen! Heeft bij mij echt geholpen. Heb het 1x sindsdien gehoord en dat was afgelopen maandag toen het zo enorm hard waaide. De rest van alle dagen niks meer gehoord dus al bijna anderhalf maand tot 2 maanden geen last meer gehad. Weet ff niet meer precies wanneer m'n afspraak was, maar echt heel teverden. SeC Utrecht heeft 't opgelost.
Sony A7 iv en wat recycled glas
-bulletje- schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 14:13:
[...]
Ik had zelf ook wat geluidsopnames. Toch was het nog lastig om er wat aan te doen, omdat het in eerste instantie niet te reproduceren was. Toen zijn ze met z’n tweeën gaan rijden, waarvan één op de achterbank.
Uiteindelijk hebben ze het live kunnen horen en is er nu iets aangepast in de afstelling van de achterklep. Dit lijkt geholpen te hebben, al hoorde ik op de terugweg nog steeds een zachte fluittoon. Zou daarom willen zeggen dat het voor 80% weg is.
Ik wacht even af, misschien dat ik weer een nieuwe afspraak maak als ik me eraan ga ergeren.
[ Voor 4% gewijzigd door bilgy_no1 op 15-03-2023 10:07 ]
Nee, die ervaring deel ik totaal niet. Natuurlijk is het geluid in de LR/P mooier, maar het geluid in m'n SR+ is beter dan ik in alle auto's hiervoor had (standaard audiosystemen in C/D-segment, diverse merken). Heb je niet de mogelijkheid om het geluid te ervaren in een andere RWD om te vergelijken?Maurice- schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 09:55:
Ik ben even zo vrij om onderstaande ervaring uit leveringstopic hier te plakken.
[...]
Zijn er meer mensen die deze ervaring delen? Tot dusver nergens gelezen dat het zo slecht is. Anders overweeg ik het subsidiemodel te ruilen voor een voorraad met 19 inch zodat ik 'm niet 3 jaar "moet" houden.
Net nog wat EV-videos van hem gekeken (Ioniq5 en test van 5 EVs) en hij spreekt zichzelf nogal vaak tegen vind ik, dus ik zal er maar niet te veel belang aan hechtenTaro schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 21:41:
[...]
Nou inderdaad, wat een zuurpruim. Ik postte de video hier toen ik hem nog niet helemaal had afgekeken. Gewoon een minnetje geven, zal hem leren.
Hier worden geluidssystemen gereviewed: https://totallyev.net/tes...premium-audio-comparison/ . Model 3 SR komt er erg goed vanaf, gelijke score met het premium audio systeem in een Audi e-tron gt. Betere score dan bv premium audio van Audi e-tron (SUV), Porsche Taycan. De premium audio van polestar 2, bmw i4, model 3 LR zijn wel beter. Blijft allemaal wel deels subjectief natuurlijk.Maurice- schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 09:55:
[...]
Inmiddels de ranger / mobiele service op bezoek gehad. Geluid was namelijk toch niet helemaal weg. Inmiddels opgelost door de rubbers op de foto weg te halen. Deze rubbers zitten niet op MiG alleen op MiC en hebben geen enkel nut, behalve dat ze het in China esthetisch mooi vinden. Ze zijn gek op rubber en plastic daarbilgy_no1 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 10:06:
@Tommie12 zoekt bovenin de pagina en gij zult vinden ;-)
[...]
Anders hier wel...Taro schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 21:38:
[...]
Ik juich pas als hij aanwezig is, in orde is én ik op de terugweg ben.
Gezellig, dan ben ik er ook 👍WhySoSerious schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 12:00:
[...]
Anders hier wel...
10.16 bevestiging gekregen 21/3 om 10.30 ophalen
11.00 sms dat vanwege logistieke redenen het nu 23/3 13.30 wordt.
Gezellig! (onder voorbehoud
En heeft dit geholpen? Ik krijg as maandag mobile service voor dit issue.-bulletje- schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 11:51:
[...]
Inmiddels de ranger / mobiele service op bezoek gehad. Geluid was namelijk toch niet helemaal weg. Inmiddels opgelost door de rubbers op de foto weg te halen. Deze rubbers zitten niet op MiG alleen op MiC en hebben geen enkel nut, behalve dat ze het in China esthetisch mooi vinden. Ze zijn gek op rubber en plastic daar![]()
[Afbeelding]
Ja dit was voor mij de oplossing. Sindsdien niks meer gehoord. Ook afgelopen maandag niet tijdens de storm.iAdema schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 12:30:
[...]
En heeft dit geholpen? Ik krijg as maandag mobile service voor dit issue.
Ben zelf ook wel erg nieuwsgierig naar de geluidskwaliteit van de M3 RWD. Ik rij nu in een BMW 1 serie (F40) met Harman Kardon. Heb alleen in de M3 LR een proefrit gemaakt, maar dat is wel echt een wereld van verschil. RWD zal minder goed zijn, maar heb goede hoop dat er prima maar te luisteren is.Maurice- schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 09:55:
[...]
Afstellen van de achterklepTommie12 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 10:01:
[...]
En wat hebben ze gedaan op dat op te lossen?
[ Voor 35% gewijzigd door Ferdinand1968 op 15-03-2023 21:17 ]
Heb een M3 RWD uit eind 2021. Ben tevreden met de geluidskwaliteit. Kan knetterhard, harder dan goed voor je is en blijft zuiver. Wel is het zo dat er bij hogere volumes onderdelen in het interieur gaan resoneren. Vooral de afdekplaten van de gordelspanners. Echter, dat is natuurlijk niet echt toe te rekenen aan wel/geen premium speakers aangezien dat vast ook gebeurt met de premium audio.Maurice- schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 09:55:
[...]
PSN: Sluuz
Wat een ongekend fijne, en weinig gehoorde wijze om tegen auto's aan te kijken. Ben het 100% met je eens, ik ben dan ook altijd heel blij als ik in Frankrijk zie hoe ze daar met hun auto's omgaan (het tegenovergestelde van Nederlanders, Duitsers en Engelsen).
Een spoel maken waar hoge laadstromen doorheen gaan, dat lijkt me geen goed idee. Of ga je elke keer de klittenband loshalen?Ferdinand1968 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 12:57:
Ik heb geen eigen laadpaal, dus moet het met de meegeleverde laadkabel doen, die is veel lang en raakt niet iedere keer, maar zo af en toe in de knoop, bijvoorbeeld net als het hard regent. Heb wat klittenband gehaald op AliExpress.
Ik heb twee stukjes van een kunststof kabel afgeknipt en die als een soort stopje bovenin de rubbers geduwd. Ik had namelijk het idee dat het rubber als een soort fluit fungeerde als de wind precies in de opening blies. De komende periode maar eens in de gaten houden.-bulletje- schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 12:35:
[...]
Ja dit was voor mij de oplossing. Sindsdien niks meer gehoord. Ook afgelopen maandag niet tijdens de storm.
Ik ben geen verstand van elektriciteit dus: waarom is dit slecht?TCMR schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 13:35:
[...]
Een spoel maken waar hoge laadstromen doorheen gaan, dat lijkt me geen goed idee. Of ga je elke keer de klittenband loshalen?
Is op een wisselstroom geen realistisch risicoNMA schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 14:40:
[...]
Ik ben geen verstand van elektriciteit dus: waarom is dit slecht?
Ik heb zelf een EV-hook gekocht om de kabel tijdens het laden aan te hangen. Dat is in feite ongeveer hetzelfde als de hier getoonde oplossing.
Met de equalizer nog iets aan te verbeteren? Of even proeven bij een andere rwd eigenaarMaurice- schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 09:55:
[...]
Tsja, wat is slecht? Een draad waar een stroom doorheen loopt wordt warm. Als die warmte maar groot genoeg wordt kan de draad smelten. Daarom moet je een verlengsnoer altijd volledig uitrollen. Tenminste, dat is het advies.NMA schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 14:40:
[...]
Ik ben geen verstand van elektriciteit dus: waarom is dit slecht?
Ik heb zelf een EV-hook gekocht om de kabel tijdens het laden aan te hangen. Dat is in feite ongeveer hetzelfde als de hier getoonde oplossing.
[ Voor 8% gewijzigd door Jeroen-Buren op 15-03-2023 14:51 ]
Ah zo. Als zo'n kabel buiten hangt zal dat risico wel mee vallen denk ik.Jeroen-Buren schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 14:50:
[...]
Tsja, wat is slecht? Een draad waar een stroom doorheen loopt wordt warm. Als die warmte maar groot genoeg wordt kan de draad smelten. Daarom moet je een verlengsnoer altijd volledig uitrollen. Tenminste, dat is het advies.
https://www.quest.nl/tech...trollen-brand-gevaarlijk/
Denk het ook! En anders kan je er lekker je handen aan warmen in de winter ;-)NMA schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 14:55:
[...]
Ah zo. Als zo'n kabel buiten hangt zal dat risico wel mee vallen denk ik.
Helemaal mee eens. Ik denk dat https://evcablehook.com/ een betere oplossing is voor @Ferdinand1968Jeroen-Buren schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 14:50:
[...]
Tsja, wat is slecht? Een draad waar een stroom doorheen loopt wordt warm. Als die warmte maar groot genoeg wordt kan de draad smelten. Daarom moet je een verlengsnoer altijd volledig uitrollen. Tenminste, dat is het advies.
https://www.quest.nl/tech...trollen-brand-gevaarlijk/
[ Voor 34% gewijzigd door turkeyhakan op 15-03-2023 15:08 ]
Dit lijkt me niet normaal. Ik zou eerst eens kijken hoe het zit met de balans instellingen en anders een service afspraak maken. Je zou alleen de diepe bas moeten missen en verder moet het geluid prima zijn.Maurice- schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 09:55:
[...]
even uit pure interesse, want heb m'n Y nog niet, maar heb je daar toevallig een foto van of linkje hoe dit is gemonteerd??Jeroen-Buren schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 14:29:
[...]
Ik heb twee stukjes van een kunststof kabel afgeknipt en die als een soort stopje bovenin de rubbers geduwd. Ik had namelijk het idee dat het rubber als een soort fluit fungeerde als de wind precies in de opening blies. De komende periode maar eens in de gaten houden.
Begrijpelijk dat je zo'n niche-product als klittenband uit China importeert.Ferdinand1968 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 12:57:
Ik heb geen eigen laadpaal, dus moet het met de meegeleverde laadkabel doen, die is veel lang en raakt niet iedere keer, maar zo af en toe in de knoop, bijvoorbeeld net als het hard regent. Heb wat klittenband gehaald op AliExpress.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Als je een Made in Germany Y krijgt dan is dit sowieso al n.v.t. voor jou.R2L schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 15:13:
[...]
even uit pure interesse, want heb m'n Y nog niet, maar heb je daar toevallig een foto van of linkje hoe dit is gemonteerd??
Ik krijg (al mag ik 'm zelf betalen) een RWD, dus made in China...turkeyhakan schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 15:16:
[...]
Als je een Made in Germany Y krijgt dan is dit sowieso al n.v.t. voor jou.
Het is een stukje audio kabel wat ik nog had liggen en wat ongeveer de juiste diameter had...R2L schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 15:13:
[...]
even uit pure interesse, want heb m'n Y nog niet, maar heb je daar toevallig een foto van of linkje hoe dit is gemonteerd??
Is trouwens wel raar als er zo'n verschil zou zijn. Is er iemand met een MiG model Y die die rubbers idd niet heeft?turkeyhakan schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 15:16:
[...]
Als je een Made in Germany Y krijgt dan is dit sowieso al n.v.t. voor jou.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq