Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 469 ... 517 Laatste
Acties:
  • 3.163.518 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-09 22:07
Djerro123 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 12:31:
Oef, net een Mini zien inparkeren met twee dames van rond de 50. Er stond echter een paaltje, en bij het achteruit indraaien, draaide haar rechtervoorkant zo tegen dat paaltje aan. Ze was wel zo slim om te stoppen maar ze had geen idee wat er aan de hand was, en leek te denken dat het om een stoeprand ging. Dus exta op het gas :P Ik zwaaien en roepen, ze doet haar raampje open, en ik leg uit dat ze niet meer aan het stuur moet draaien, maar precies zo rustig achteruit moet rijden om de schaden te minimaliseren.

Mevrouw vond dat onnodig advies, draaide haar wielen naar rechts en gaf volgas vooruit. Yikes.

Link naar Model Y/3: het paaltje was echt niet te zien vanuit haar positie. Ik vraag me af hoe dit was gegaan met het occupancy network. Het was echt zo klein, ik kan mij voorstellen dat de camera's (of NN's) dit niet zouden herkennen als object.
Ik kan je met zekerheid zeggen dat een USS ook niet altijd zou helpen in deze scenario.
Vraag me niet hoe ik het weet.

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:54
SirLct schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 13:10:
[...]

Ik kan je met zekerheid zeggen dat een USS ook niet altijd zou helpen in deze scenario.
Vraag me niet hoe ik het weet.
Vast van een vriend gehoord ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nosch
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-08 19:24

Nosch

MYLR Blue

Bij mijn Model Y de trekhaak gelijk mee besteld. Maar toch komt deze er niet af fabriek gelijk onder. Na levering moet dit via een service center gedaan worden (of mogelijk dus thuis zoals hierboven). Lijkt me voor de papieren uiteindelijk niets uitmaken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gdzr
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-09 22:15
Nosch schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 13:52:
Bij mijn Model Y de trekhaak gelijk mee besteld. Maar toch komt deze er niet af fabriek gelijk onder. Na levering moet dit via een service center gedaan worden (of mogelijk dus thuis zoals hierboven). Lijkt me voor de papieren uiteindelijk niets uitmaken
Alle MY's hebben trekgewicht op kenteken staan. Dus maakt voor de papieren inderdaad helemaal niks uit.

6.8 kWp op zuid en west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:07
ChUcKiE schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 13:00:
Klopt het dat je bij een M3 geen trekhaak achteraf kan laten monteren? Of in ieder geval dat dit lastig is qua RDW registratie (trekgewicht?)
De RDW maakt het onmogelijk, ik (en een paar anderen) hebben het geprobeerd, maar de RDW weigert de auto de testbaan op te laten. Dus fietsendrager of box is het maximale dat mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Bij de Model Y is bij de achteraf trekhaak het enige verschil dat je geen continu voeding hebt volgens mij. Omdat die kabelboom er niet ligt.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:24

ChUcKiE

Dus........

Bij mij staat er bij Aanhanger ongeremd en geremd: Niet geregistreerd....

https://www.anwb.nl/exper...ht-niet-op-kentekenbewijs

Lijkt vaker voor te komen bij geïmporteerde auto's. Zou wellicht via een herkeuring aangepast kunnen worden.?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nuFC3HnA6TrwyIPHUBtdj664l_E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RQwO1OvnCvzVHU841qAtFfea.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 39% gewijzigd door ChUcKiE op 08-03-2023 14:00 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:44

DancePlaza

ninja

26minuten genieten hoe een tesla Y inelkaar wordt gezet :)

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magicw00b
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-08 13:43
_eLMo_ schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 13:58:
Bij de Model Y is bij de achteraf trekhaak het enige verschil dat je geen continu voeding hebt volgens mij. Omdat die kabelboom er niet ligt.
Toch ook bij de af fabriek?
Heeft te maken met het ontbreken van de 12V accu die is vervangen door een 16V lithium accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
Weet niet of je hem zakelijk rijdt? af fabriek telt hij mee in de bijtelling. Achteraf niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartlauwers
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08 14:45
Ik hoorde vandaag van iemand met een Model Y dat dit (in principe) alleen bij China-Model Y exemplaren zo is: Er ontbreekt voor de trekhaak (een deel van) de bedrading en een "computer", zal wel een printje zijn tbv aansturen van de lichten, waardoor Service Center of Mobile Service je halve auto moet demonteren.
Bij Duitse exemplaren zou dit niet zo zijn. Wellicht omdat ze in Berlijn alleen EU-modellen produceren, dus inclusief de EU-trekhaakvoorbereiding, en in Shanghai ook China/Azië-modellen die mogelijk andere trekhaak-eisen hebben(if any).

M3SR+'19-Wit-Aero-TH-HW2.5-nonFSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 13:04
Ik hoorde de service medewerker idd dat bij een berlijn versie het niet nodig was om een "module" te vervangen ergens onder het stuur. Er is blijkbaar een module die de gehele linkerkant van de auto bestuurt, het scheelde een uur werk en hij was blij dat hij van zijn collega te horen kreeg dat dat dus niet nodig was.

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 09:15
ChUcKiE schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 13:58:
Bij mij staat er bij Aanhanger ongeremd en geremd: Niet geregistreerd....

https://www.anwb.nl/exper...ht-niet-op-kentekenbewijs

Lijkt vaker voor te komen bij geïmporteerde auto's. Zou wellicht via een herkeuring aangepast kunnen worden.?[Afbeelding]
Succes met die herkeuring en laat het even weten of het gelukt is ;)
Op TMC is er al heel veel geschreven over achteraf trekhaken bij Model 3's zonder trekgewicht op kenteken.
Volgens mij is er niemand die het daar uiteindelijk voor elkaar gekregen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
Cyw00d schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 14:31:
Ik hoorde de service medewerker idd dat bij een berlijn versie het niet nodig was om een "module" te vervangen ergens onder het stuur. Er is blijkbaar een module die de gehele linkerkant van de auto bestuurt, het scheelde een uur werk en hij was blij dat hij van zijn collega te horen kreeg dat dat dus niet nodig was.
Maar heb je nu wel 12v op de stekker staan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Eddos schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 14:42:
[...]

Succes met die herkeuring en laat het even weten of het gelukt is ;)
Op TMC is er al heel veel geschreven over achteraf trekhaken bij Model 3's zonder trekgewicht op kenteken.
Volgens mij is er niemand die het daar uiteindelijk voor elkaar gekregen heeft.
Goed om te horen, want ik had nog niet echt besloten om het te gaan doen, ik was nog meer in de onderzoekende fase zeg maar ;) Die stopt dan hier vrees ik :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-09 14:02
Artbij schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 13:40:
Net een model Y besteld uit de Athlon pool. Volgende week dinsdag wordt die gebracht.

Ben erg benieuwd. Ook een tijdje een Polstar 2 gereden en ben wel benieuwd hoe deze bevalt in vergelijking daarmee.
Sinds gisteren is de auto binnen. Eerste indruk is goed. Ruim, stoel zit lekker. Verwarming werkt goed.

Wel al meteen een lekke band, maar daar kan de auto niets aan doen...

Ik heb allleen de standaard autopilot. Stuurt die ook mee? Ik heb wel die betasetting aangezet, maar volgens mij doet die niet veel.

Met gestrekt been.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
ChUcKiE schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 14:43:
[...]

Goed om te horen, want ik had nog niet echt besloten om het te gaan doen, ik was nog meer in de onderzoekende fase zeg maar ;) Die stopt dan hier vrees ik :'(
In het algemene elektrische auto topic is dit ook meerdere malen aan bod gekomen en één Tweaker met een Up is ook bij RDW langs geweest. In theorie kan het, maar in de praktijk kan je het vergeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 22:16

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Artbij schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 14:44:
[...]

Ik heb allleen de standaard autopilot. Stuurt die ook mee? Ik heb wel die betasetting aangezet, maar volgens mij doet die niet veel.
Ja. Rechterhendel twee keer kort na elkaar naar beneden drukken. Dan hoor je op het scherm twee blauwe lijnen links en rechts van de auto te krijgen en stuurt hij met de weg mee.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
Magicw00b schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 14:42:
[...]

Maar heb je nu wel 12v op de stekker staan dan?
Volgens mij is dat alleen voor caravans waar je stroom binnen wilt hebben toch? Nee die optie heb ik volgens mij niet, kan dat niet bevestigen nu.

Maar verlichting bij een aanhangwagen (wat wel nodig is natuurlijk en waar ik hem voor heb genomen) werkt wel gewoon uiteraard.

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
Cyw00d schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 14:52:
[...]

Volgens mij is dat alleen voor caravans waar je stroom binnen wilt hebben toch? Nee die optie heb ik volgens mij niet, kan dat niet bevestigen nu.

Maar verlichting bij een aanhangwagen (wat wel nodig is natuurlijk en waar ik hem voor heb genomen) werkt wel gewoon uiteraard.
Klopt, daar ging de "hele discussie"over.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-09 12:05
Djerro123 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 12:31:
Oef, net een Mini zien inparkeren met twee dames van rond de 50.
boefje79 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 12:39:
Zo niet woke dit…leeftijd en geslacht toch totaal niet relevant? 😉😇
Je voelt je toch niet aangesproken hè, boefje79? :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nosch
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-08 19:24

Nosch

MYLR Blue

Magicw00b schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 14:07:
[...]

Weet niet of je hem zakelijk rijdt? af fabriek telt hij mee in de bijtelling. Achteraf niet.
Zakelijk inderdaad, dus gunstig dat hij achteraf pas gemonteerd zal worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 23:38
Divak schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 14:55:
[...]

[...]

Je voelt je toch niet aangesproken hè, boefje79? :D
Nou…ik parkeer wel in als een w…🙊

Acties:
  • +2 Henk 'm!
https://nos.nl/artikel/24...rijden-onderzoek-begonnen

Niet schrikken als je een Y hebt en je hebt ineens het stuur los in de handen. :+

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:36
boefje79 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 15:19:
[...]

Nou…ik parkeer wel in als een w…🙊
Mooi, dan hebben wij weer iets om over te lachen of zeiken 😎

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Willianv
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Vandaar die korting om sommige voorraad modellen….

…Krijg je het stuur los meegeleverd😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 14:26
Op de site van Tesla staan voorraadmodellen die je op moet halen in Ghent. Ik neem aan dat er dan wel een Nederlands kenteken op zit? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sten2017
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-09-2024
Sunri5e schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 16:22:
Op de site van Tesla staan voorraadmodellen die je op moet halen in Ghent. Ik neem aan dat er dan wel een Nederlands kenteken op zit? :P
Als je doorklikt, dan staat er Tilburg onder. Ik twijfel nog over de aankoop, want het is Tesla.

Maar ja de andere merken zijn te duur of nog minder dan Tesla. Lastig, straks is het prijzencircus weer over.

[ Voor 21% gewijzigd door Sten2017 op 08-03-2023 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
Sten2017 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 16:26:
[...]

Als je doorklikt, dan staat er Tilburg onder. Ik twijfel nog over de aankoop, want het is Tesla.

Maar ja de andere merken zijn te duur of nog minder dan Tesla. Lastig, straks is het prijzencircus weer over.
Als ik doorklik blijft er wel Ghent staan....

Ik moet wel zeggen dat er constant veel in de aanbieding is. Hebben ze overschot aan voorraad? Of komt er weer een nieuwe prijsverlagingsronde aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-09 09:55
Sunri5e schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 16:36:
[...]

Ik moet wel zeggen dat er constant veel in de aanbieding is. Hebben ze overschot aan voorraad? Of komt er weer een nieuwe prijsverlagingsronde aan?
Prijsverlagingsronde zou kunnen maar lijkt me voor de MY sterk omdat daar de levertijd weer op aan t lopen is/lijkt.

M3 heb ik geen idee van... ik snap dit ook niet helemaal en ook niet waarom sommige wel en waarom sommige niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tkskater
  • Laatst online: 04-11-2024
[...]

Als je door hebt geklikt en helemaal naar beneden scrollt, staat er afleverlocatie Tilburg. Hoe dan ook verwarrend dat er Ghent staat op het overzicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

bilgy_no1 in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
[...]
Er zijn gisteren 2 boten vol met auto's aangekomen, er werden er nog een aantal van een vorige boot uitgeleverd én het is eind maart, dus eind Q1, Tesla zal ze wel asap de deur uit willen hebben ivm de kwartaalcijfers.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Inspired schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 16:10:

Niet schrikken als je een Y hebt en je hebt ineens het stuur los in de handen. :+
Fremont staat bekend als de mindere kwaliteit locatie, hopelijk een lokaal VS probleem, waardoor Shanghai en Berlijn (en daarmee wij NL'ers) er geen last van hebben. Alsnog natuurlijk kl*te als het je overkomt, maar hopelijk beperkt tot een stagiair die op een maandagochtend 2x iets is vergeten...

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Leuk om te zien. Wel jammer dat ze erg slechte vragen stelt, beter zonder geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
Joosie200 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 16:51:
Volgens mij is Tesla Frankrijk weer de Y aan het afprijzen. Ik zie een reeks Y 'binnenkort beschikbaar voor 40400, 40600, 40700, 41000 euro via Frankrijk dan. Goedkoopst in pearl white, anderen in blauw/rood/nightgrey metallic. Lijkt er dus op dat de productie de vraag overstelpt en ze de huidige voorraad weg willen hebben voor er een update van de band kan rollen. België / NL / Duitsland blijven bij 47k.
Kan zomaar ook in Nederland gebeuren. Dan duik je ook nog ons onder de subsidiegrens. Dan wordt hij wel heel erg goedkoop.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:26

Pff eerst de parkeersensoren weghalen zonder goed werkende software, en nu het stuur al zonder werkende FSD?😂

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• hvd2000
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 04-04-2023
hvd2000 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 20:17:
[...]

Ik heb dit weekend deze (ander kenteken) gekocht bij MMX. Ze verkopen er best veel, dus de voorraad wisselt nogal. Ze importeren ze grotendeels uit Frankrijk, waar flink gestrooid werd met subsidie. Vooraf uitgebreid contact gehad met MMX (wel in het Engels) via Whatsapp en ter plaatse binnen een uur de deal gemaakt, betaald, kenteken overgeschreven en naar huis gereden.

Dit is een zogenaamde "Model 3 Unicorn" uit december 2021. Dat wil zeggen, hij heeft alle upgrades van dat moment, maar dan met de "oude" snelle 3D1 (202kW) motor, dezelfde als in mijn 2019 SR+. De latere versies kregen een langzamere motor (volgens mij 3D5 (180kW) / 3D7 (194kW). Er schijnen ook nog versies rond te rijden met een 3D6 (220kW) motor met nog meer vermogen, maar die heb ik in mijn zoektocht nergens kunnen vinden. In mijn beleving is hij precies even snel als mijn oude 2019, ondanks het iets hogere gewicht van de grotere accu.

Verschillen Model 3 09-2019 en 12-2021 Unicorn:

Grotere accu 60kWh
LFP accu, dus dagelijks tot 100% laden
Warmtepomp
Dubbel glas voorste zijramen
Zwarte ipv chrome accenten
Vernieuwd middenconsole
USC-C ipv USB-A aansluitingen
Stuurverwarming
Stoelverwarming achterbank
Elektrische achterklep
Boombox (zoemend geluid bij achteruit rijden en scheten laten op de parkeerplaats)
Nieuwere computer met o.a. stoplicht- verkeersbordherkenning
Knopjes op stuur van metaal ipv plastic
Houten profiel loopt een stukje door in de deur en is iets donkerder gekleurd

Het voelt echt als een flinke upgrade t.o.v. 2019. Binnenin is hij echt merkbaar stiller, het stuur is van een zachter materiaal en alles voelt net weer even wat degeljiker aan. Verder veel kleine verschillen, zoals het geluid bij het dichtgooien van de deur (geen koekblik geluid) en het ontrendelen van de handrem is geruisloos.
Daarnaast lijkt het erop dat hij toch een stuk zuiniger is, maar daarvoor heb ik nog niet voldoende data.
Update: Na 4 dagen is mijn €2000 Sepp subsidie-aanvraag al goedgekeurd dankzij de RDW registratie van €44989. Het geld wordt binnen een week uitbetaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabion
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 08:14
Via de zoekoptie had ik anderen hierover nog niet gezien, maar vroeg mij af of iemand ervaring heeft met deze matten: https://mijn-tesla.com/pr...-trunk-frunk-en-interieur

Hoe is de pasvorm?

De reden dat ik naar andere aan het zoeken ben, is dat ze via de webshop van Tesla uitverkocht zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door Mabion op 08-03-2023 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjeerdgiesbers
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 25-03 09:55

Ff flink aan het stuur rukken als ik hem op ga halen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

hvd2000 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 18:58:
[...]

Update: Na 4 dagen is mijn €2000 Sepp subsidie-aanvraag al goedgekeurd dankzij de RDW registratie van €44989. Het geld wordt binnen een week uitbetaald.
Ook via MMX….ik hoop dat die van ons dan ook vlot goedgekeurd wordt!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jeroen-Buren
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 17-09 10:51
Mabion schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 19:21:
Via de zoekoptie had ik anderen hierover nog niet gezien, maar vroeg mij af of iemand ervaring heeft met deze matten: https://mijn-tesla.com/pr...-trunk-frunk-en-interieur

Hoe is de pasvorm?

De reden dat ik naar andere aan het zoeken ben, is dat ze via de webshop van Tesla uitverkocht zijn.
Ik heb deze gekocht en de pasvorm is wat mij betreft prima. Makkelijk afspoelen en schoon te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sten2017
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-09-2024
ChUcKiE schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 19:59:
[...]

Ook via MMX….ik hoop dat die van ons dan ook vlot goedgekeurd wordt!
Een Unicorn variant?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:18

https://money.cnn.com/201...g-wheel-recall/index.html

Kan dus net zo goed met een Mach-E gebeuren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Ja, met 325pK en 440NM (alhoewel RDW 527Nm aangeeft 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
Wederom een tweedehandse te koop:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vSsHCbVVXi2bq9VmNvG4KKcKT0Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8nLlvoyoyPILycQNkx64b1NG.jpg?f=fotoalbum_large

Met EAP en een jaar garantie extra omdat het een 'occasion' is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
De model Y staat op dit moment flink in de aanbieding. Komt er weer een prijsverlaging aan? Het lijkt er wel op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Sunri5e schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 22:42:
De model Y staat op dit moment flink in de aanbieding. Komt er weer een prijsverlaging aan? Het lijkt er wel op.
Hopelijk beïnvloed het deze keer niet weer de levering, heb hem nu wel echt nodig ;)

De vorige keer kreeg ik op vrijdag te horen dat de levering door de prijsverlaging op maandag niet door kon gaan. Financieel gezien heel fijn, maar kan ik mij nu niet meer permitteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tjeerdgiesbers
Ninjetsu NL schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 22:37:
Wederom een tweedehandse te koop:
[Afbeelding]

Met EAP en een jaar garantie extra omdat het een 'occasion' is :)
Hmmm, misschien morgen maar ff bellen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
tjeerdgiesbers schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 23:01:
[...]

Wat met je met die enhanced AP? Volgens mij werkt dat het niet optimaal in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
Taro schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 22:59:
[...]

Hopelijk beïnvloed het deze keer niet weer de levering, heb hem nu wel echt nodig ;)

De vorige keer kreeg ik op vrijdag te horen dat de levering door de prijsverlaging op maandag niet door kon gaan. Financieel gezien heel fijn, maar kan ik mij nu niet meer permitteren.
Ik vraag me dus echt af waarom ze alles zo enorm veel afprijzen. Is er een teveel aan auto’s die ze niet kwijt kunnen? Of is dit om gewoon de concurrentie te pesten?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Sunri5e schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 23:06:
[...]

Ik vraag me dus echt af waarom ze alles zo enorm veel afprijzen. Is er een teveel aan auto’s die ze niet kwijt kunnen? Of is dit om gewoon de concurrentie te pesten?
Heb ik hierboven ook al aangegeven. Gisteren 2 boten aangekomen, nog wat restanten in Tilburg in combinatie met einde kwartaal en dus het opvoeren van de leveringen om de kwartaalcijfers te boosten. En ja, ook concurrentie pesten. Tesla maakt tig keer meer winst op iedere auto dan de concurrentie, dus kunnen ze meer terrein winnen door met prijzen te zakken. Veel concurrenten verkopen al EV's met verlies, dus verder met de prijs zakken zal niet wenselijk zijn. Tesla kan wel verder zakken om nog steeds winst te maken. Gewoon een hele slimme zet: Wél kunnen leveren, snel kunnen leveren én winst maken op iedere auto. Veel andere merken hebben op het moment met alle 3 de factoren moeite.

Edit: Deze vanavond ook gezien, wel interessant:

[ Voor 8% gewijzigd door Taro op 08-03-2023 23:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sunri5e schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 23:06:
[...]

We vallen in herhaling...
Letterlijk een pagina terug antwoorden op dezelfde vraag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjeerdgiesbers
Sunri5e schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 23:04:
[...]

Wat met je met die enhanced AP? Volgens mij werkt dat het niet optimaal in Nederland.
Niks, maar de hele auto is al 2k goedkoper dan een kale nieuwe….

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15-09 12:30
Djerro123 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 11:49:
[...]

100x per ? :P ik had op een ritje naar duitsland op en neer toch echt wel zeker 100x. Beetje rechtsrijden en willen inhalen, ik zat misschien wel op 100x op alleen de heenweg (400km).
100x per dag. Elke dag van het jaar

38,000 keer bespaart in 1 jaar stond er ;)

[ Voor 3% gewijzigd door JohanB op 09-03-2023 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-09 15:14
Sunri5e schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 22:42:
Dat er voornamelijk RWD’s in de aanbieding staan hoeft niet te betekenen dat er nog een prijsverlaging aan komt. Wat mij betreft is de kans klein, anders waren de prijzen wel eerst in de VS gedaald (en daar zijn alleen de S/X in prijs gedaald).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Zo dat gaat vlot met die subsidie. Staat sinds vanmorgen op de rekening bijgeschreven 😊
Binnen een week!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:26
JohanB schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 00:55:
[...]

100x per dag. Elke dag van het jaar

38,000 keer bespaart in 1 jaar stond er ;)
Haha ja oke 100x per dag structureel lijkt mij overdreven idd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 16:17
SirLct schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 10:23:
[...]

Bij de M3 RWD ontbreekt de sub en aantal speakers (zogenaamd premium audio)
En ik mis ze niet, maar ook dat is persoonlijk natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimk
SirLct schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 09:55:
[...]

Allereerst dank voor deze bevindingen. Ik ben de laatste tijd steeds meer gaan uitstellen met de updates. Enkel updaten als het echt niet anders kan of als ik weet dat het goed zit.
Maar aantal van de issues hierboven kan wellicht geholpen worden.
1. File rijden, ik hoor van meerdere juist om het gewoon "standaard" instelling te gebruiken. Dan compenseren het niet te veel door abrupt remmen en accelereren. Dus: volgafstand 2, regeneratie max, acceleratie standard. Probeer dat nog eens?
2. Probeer schoon te vegen met ruitensproeier. Helpt in meeste gevallen. Anders een s3xy button aanschaffen (heb het zelf en werkt fantastisch)
3. Ik heb zelfs FM op de telefoon speaker met 100% volume gezet. Vind ik veel fijner werken. Want gaat ie niet elke keer je muziek of podcast onderbreken. Als bonus: hij gaat niet mee met de volume van je muziek. Je wilt niet dat je een flitser of werkzaamheden tegenkomt op moment dat je aan het headbangen met audio volume op max. Trouwens, verder spelen hoeft toch niet via de scherm, kan ook met linker knop op stuur?
4. Is wel vreemd idd. Ik had een keer zoiets en om even de laadsessies te stoppen en opnieuw te pluggen helpt wel
5. Op 100kmh snelweg gaat ie bij mij de huidige snelheid aanhouden ongeacht de tijd. Dus rij ik op dat moment 130 en hendel 2x naar beneden = ACC + AP op 130. Vreemd.
6. Is wel minder met vision maar is nog steeds aanwezig idd.
1. Alles al geprobeerd. Feit dat het bij andere blijkbaar wèl goed werkt, doet mij een ticket inschieten
2. Done that. Blijft echt minutenlang navegen
3. Done that, is niet mijn voorkeur. Zal inderdaad eens zien of indrukken linker scrollwiel beter werkt, dank, ik had er niet aan gedacht
5. Da's een instelling toch? Of ie bij gebruik van ACC of AP de huidige snelheid pakt of de geldende Vmax. Ik heb 'm op het laatste staan, maar hij kijkt gewoon niet meer op de klok om Vmax in te stellen, ondanks dat het wel als zodanig op het scherm staat aangegeven als Vmax

En voor de duidelijkheid, ik rij 'm al sinds 2019, en heb dus redelijk wat ervaring. Mijn beleving op dit moment dat het, sinds nieuw, globaal achteruit is gekacheld met alle updates, dus wat een voordeel leek, ervaar ik niet als zodanig. Sorry...

[ Voor 5% gewijzigd door pimk op 09-03-2023 09:13 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-09 13:47
Dix0r schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 16:35:
[...]

Bedankt voor de update! Zoals je weet staat mijn Y RWD nu ook bij de SeC (Eindhoven) met hetzelfde issue (inmiddels wel twee keer voorgekomen), men wilde hem binnen hebben voor diagnose. Ben benieuwd of ze met eenzelfde uitleg komen; al is het me niet helemaal duidelijk waarom het dan in die error resulteert? Ik laat hier iig even de afloop weten. Heb overigens ook Teslamate draaien, dus wat dat betreft in lijn met jouw verhaal (kon ook niet laden bij een 11Kw), maar simpelweg auto opnieuw 'aan-en-uitzetten' resulteerde dat ik wel kon laden aan dezelfde paal.

Ze hebben me nu als loaner een M3 Performance (+EAP) meegegeven, dus niet persé een straf. De ruimte van de Y heb ik de komende dagen toch niet nodig.

Wat ik me nog wel afvraag; hoe heb je initeel de melding gedaan bij Tesla? Want ik heb een service request ingeschoten; volgens mij ben je dan altijd gebonden aan het maken van een afspraak bij een SeC?
Zo, na 15 dagen eindelijk mijn Y terug.

Toch een beetje mixed feelings over gehouden wat betreft service van de SeC (Eindhoven). Ik bracht de Y terug op een maandag. Op de vrijdag in die week was er pas uitsluitsel / diagnose. Eerder was de uitleg dat er foutmeldingen waren maar dat dit niet persé een probleem was. Op vrijdagmiddag werd ik gebeld dat de (driver) inverter foutmeldingen toch dusdanig kritisch waren dat men dit onderdeel moest vervangen.

Het onderdeel moest nog wel besteld worden en men wist niet zeker of dit op voorraad was in de EU. Uiteindelijk veranderde een week later op donderdagmiddag de melding in de app 'Waiting for parts' in 'Repair in progress'. Toen dacht ik; mooi! Dan kan ik hem vast die vrijdag einde dag wel oppikken. Helaas hele dag niets vernomen waardoor ik afgelopen maandag gevraagd had om een update. Het zou dinsdag worden. Uiteindelijk kreeg ik op dinsdag een bericht dat er ziekte/overmacht was en dat het vrijdag 11 maart zou worden. Volgens mij hebben ze personeelstekort / loopt de sales niet in lijn met de service / mechanieker behoefte.

Geen idee of mijn reactie hierop (dat is wel erg teleurstellend en inmiddels ook frustrerend) invloed heeft gehad. Maar uiteindelijk kreeg ik gisteren (woensdag) bericht dat ik de Y op kon halen. De servicemedewerker toonde geen compassie t.a.v. doorlooptijd van het euvel.

@Oekol @wian blijkbaar had ik dus toch echt een ander issue....

Wat betreft de M3(P) 2019 die ik als loaner meekreeg. De 1e had een lekke band, terug gereden voor een wissel. Gezien de doorlooptijd pakte ik op gegeven moment wel 'mis' op de praktische zaken van de Y (ruimte). Dat vermogen is een paar dagen leuk, maar daarna heb je er niets meer aan. Mijn verzoek voor een Y gelijkwaardige loaner was dus niet helemaal ingewilligd. Daarnaast moest ik naar het buitenland, wat dus niet mag i.v.m. de verzekering die Tesla op de leenauto's heeft afgesloten. Verder nog 2500 euro eigen risico.

Verder interessant wat interessante verschillen t.a.v. de ervaringen met de M3P (ten opzichte van een Y)

+ Werkende parkeersensoren (!) :+
+ Snelheid / track mode / spielerij
+ Sportief rijgedrag
+ Filerijden op autopilot loopt iets soepeler
+ Range; klein plusje aangezien ik met de YRWD prima uitkom

- Ruimte
- Minder comfort / lage zit
- Luidruchtiger (zowel rijgedrag als bijv. dichtslaan van deuren / achterklep)
- Materialen minder
- Achteruitcamera van mindere kwaliteit, althans op het display
- Display trager
- Automatisch grootlicht die mental ging (i.t.t. de Y)
- Premium geluidssysteem toch iets minder premium dan in de Y. Vooral minder sub.
- EAP: het werkt soms best OK. Maar m.i. gaat het te vaak mis waardoor ik het nog steeds niet zou afnemen.

+- Autopilot werkt op 2.5 adequater i.t.t. de Y waarin vision meer 'soepeler' loopt. Zo kon ik in de M3P rijafstand 1 instellen en autopilot tot 150km/u.

10-15 jaar geleden was ik wss meer happy geweest met een M3(P) ipv een (minder snelle) Y RWD. Je merkt dat die 0-100 leuk is voor een paar keer maar in de praktijk kun je dat nauwelijks inzetten; mijn woon-werk / in het algemeen is het verkeer congested en de andere tripjes zit ik met gezin in de auto. Verder ook beter om een Y RWD te rijden voor het behoud van je rijbewijs.

Anyway:
Hopelijk voor de komende tijd mijn laatste bezoek aan de SeC. Wellicht toch mijn business uitbreiden om later terug te komen voor een Y of X Performance ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Dix0r op 09-03-2023 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimk
Dix0r schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 09:11:
[...]

Toch een beetje mixed feelings over gehouden wat betreft service van de SeC (Eindhoven). Ik bracht de Y terug op een maandag. Op de vrijdag in die week was er pas uitsluitsel / diagnose. Eerder was de uitleg dat er foutmeldingen waren maar dat dit niet persé een probleem was. Op vrijdagmiddag werd ik gebeld dat de (driver) inverter foutmeldingen toch dusdanig kritisch waren dat men dit onderdeel moest vervangen.

Het onderdeel moest nog wel besteld worden en men wist niet zeker of dit op voorraad was in de EU. Uiteindelijk veranderde een week later op donderdagmiddag de melding in de app 'Waiting for parts' in 'Repair in progress'. Toen dacht ik; mooi! Dan kan ik hem vast die vrijdag einde dag wel oppikken. Helaas hele dag niets vernomen waardoor ik afgelopen maandag gevraagd had om een update. Het zou dinsdag worden. Uiteindelijk kreeg ik op dinsdag een bericht dat er ziekte/overmacht was en dat het vrijdag 11 maart zou worden.

Geen idee of mijn reactie hierop (dat is wel erg teleurstellend en inmiddels ook frustrerend) invloed heeft gehad. Maar uiteindelijk kreeg ik gisteren (woensdag) bericht dat ik de Y op kon halen. De servicemedewerker toonde geen compassie t.a.v. doorlooptijd van het euvel.

Wat betreft de M3(P) 2019 die ik als loaner meekreeg. De 1e had een lekke band, terug gereden voor een wissel. Gezien de doorlooptijd pakte ik op gegeven moment wel 'mis' op de praktische zaken van de Y (ruimte). Dat vermogen is een paar dagen leuk, maar daarna heb je er niets meer aan. Mijn verzoek voor een Y gelijkwaardige loaner was dus niet helemaal ingewilligd. Daarnaast moest ik naar het buitenland, wat dus niet mag i.v.m. de verzekering die Tesla op de leenauto's heeft afgesloten. Verder nog 2500 euro eigen risico.

Verder interessant wat interessante verschillen t.a.v. de ervaringen met de M3P (ten opzichte van een Y)

+ Sportief rijgedrag

- Ruimte
- Materialen minder
- Display trager
- Premium geluidssysteem toch iets minder premium dan in de Y. Vooral minder sub.
- EAP: het werkt soms best OK. Maar m.i. gaat het te vaak mis waardoor ik het nog steeds niet zou afnemen.

+- Autopilot werkt op 2.5 adequater i.t.t. de Y waarin vision meer 'soepeler' loopt. Zo kon ik in de M3P rijafstand 1 instellen en autopilot tot 150km/u.

10-15 jaar geleden was ik wss meer happy geweest met een M3(P) ipv een (minder snelle) Y RWD. Je merkt dat die 0-100 leuk is voor een paar keer maar in de praktijk kun je dat nauwelijks inzetten; mijn woon-werk / in het algemeen is het verkeer congested en de andere tripjes zit ik met gezin in de auto.

Anyway:
Hopelijk voor de komende tijd mijn laatste bezoek aan de SeC.
Goed en eerlijk verhaal.
We rijden allemaal een eigen auto en hebben de beleving dat alle vergelijkbare modellen hetzelfde gedrag en rijervaring vertonen, hetgeen blijkbaar toch niet zo is.

Met betrekking tot de SeC ervaring, ik ben inmiddels klant geweest in Duiven en ervoer daar soortgelijk gedrag; slecht communiceren, geen compassie, niet meedenken met de klant. SeC Zwolle daarentegen is weer een menselijk center, waar je wèl gewoon als normale klant wordt behandeld en wèl meedenken binnen wat mogelijk is.
Zwolle; ik kom er graag (uiteraard indien nodig en óók omdat het 5 minuutjes wandelen van mijn huis is :) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chonn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 17:12
Jeroen-Buren schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 20:18:
[...]

Ik heb deze gekocht en de pasvorm is wat mij betreft prima. Makkelijk afspoelen en schoon te maken.
Ik heb deze bij Shop4Tesla in Dld besteld (is volgens mij ook eigenaar van het merk 2Befair), en pasvorm en kwaliteit is uitstekend.

MY LR QuickSilver 2023 :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:16
turkeyhakan schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 02:21:
[...]

Dat er voornamelijk RWD’s in de aanbieding staan hoeft niet te betekenen dat er nog een prijsverlaging aan komt. Wat mij betreft is de kans klein, anders waren de prijzen wel eerst in de VS gedaald (en daar zijn alleen de S/X in prijs gedaald).
Nou, wat ik begrijp van TeslaMag is dat de orderportefeuille in de USA nog steeds goed gevuld is, maar China en zeker EU behoorlijk laag nog steeds. Op de Investor Day werd ook gezegd dat de vraag schier oneindig is, mits je de prijs maar voldoende kunt verlagen. En laat dat nu zijn waar ze naar streven: de kostprijs van hun modellen steeds verder verlagen, zodat ofwel de marge omhoog gaat (in eerste instantie) ofwel de prijs omlaag kan om de vraag toe te laten nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deryck
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23:54
De standaard Y zonder enkele opties, dus:
- witte lak
- zwart interieur
- 19 inch velgen
- geen trekhaak
- AP

doen ze niet in de aanbieding, jammer😋

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bever!
  • Laatst online: 22:39

Bever!

3

pimk schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 09:20:
[...]

Goed en eerlijk verhaal.
We rijden allemaal een eigen auto en hebben de beleving dat alle vergelijkbare modellen hetzelfde gedrag en rijervaring vertonen, hetgeen blijkbaar toch niet zo is.

Met betrekking tot de SeC ervaring, ik ben inmiddels klant geweest in Duiven en ervoer daar soortgelijk gedrag; slecht communiceren, geen compassie, niet meedenken met de klant. SeC Zwolle daarentegen is weer een menselijk center, waar je wèl gewoon als normale klant wordt behandeld en wèl meedenken binnen wat mogelijk is.
Zwolle; ik kom er graag (uiteraard indien nodig en óók omdat het 5 minuutjes wandelen van mijn huis is :) )
In Duiven eens zitten wachten toen er iemand echt helemaal mental ging omdat hij z'n auto twee weken kwijt geweest was om de 12v accu te vervangen. Ja meneer het was niet leverbaar, echt leip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
[...]

Het onderdeel moest nog wel besteld worden en men wist niet zeker of dit op voorraad was in de EU. Uiteindelijk veranderde een week later op donderdagmiddag de melding in de app 'Waiting for parts' in 'Repair in progress'. Toen dacht ik; mooi! Dan kan ik hem vast die vrijdag einde dag wel oppikken. Helaas hele dag niets vernomen waardoor ik afgelopen maandag gevraagd had om een update. Het zou dinsdag worden. Uiteindelijk kreeg ik op dinsdag een bericht dat er ziekte/overmacht was en dat het vrijdag 11 maart zou worden. Volgens mij hebben ze personeelstekort / loopt de sales niet in lijn met de service / mechanieker behoefte.

+ Sportief rijgedrag

- Ruimte
- Materialen minder
- Display trager

10-15 jaar geleden was ik wss meer happy geweest met een M3(P) ipv een (minder snelle) Y RWD. Je merkt dat die 0-100 leuk is voor een paar keer maar in de praktijk kun je dat nauwelijks inzetten; mijn woon-werk / in het algemeen is het verkeer congested en de andere tripjes zit ik met gezin in de auto. Verder ook beter om een Y RWD te rijden voor het behoud van je rijbewijs.

Anyway:
Hopelijk voor de komende tijd mijn laatste bezoek aan de SeC. Wellicht toch mijn business uitbreiden om later terug te komen voor een Y of X Performance ;)
Wel leuke conclusies. Met name range verbaas ik mij eerlijk gezegd toch een klein beetje over. Niet zozeer omdat ik denk dat de M3P dusdanig slecht is dat je veel minder range hebt. Wel over het feit dat je te maken hebt met degradatie en van die lompe velgen en oudere hardware (geen warmtepomp e.d.).
Ik kwam onlangs toch op 280km op 100% wat ik niet veel vind. Omstandigheden waren er redelijk slecht, dat wel. En toch als ik 'm op 100% laad heb ik na 3 jaar nog 487km (was 500). Schommelt wel een beetje tussen de 465 en nu weer 487 dus. Dus in de praktijk zit er volgens jou conclusie iets meer range in een oudere M3P dan een Y RWD?

Sub geluid kan ik wel begrijpen aangezien de M3 een afgesloten kofferbak heeft. Ik vond overigens het geluid in de Y wat meer gedempt. Dat komt denk ik door de betere isolatie en dubbele beglazing, maar heb er ook maar een uurtje in gereden dus geen goed vergelijkingsmateriaal :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sammy777
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 06-07 09:10
[...]

+ Sportief rijgedrag

- Ruimte
- Materialen minder
- Display trager

Anyway:
Je vergelijkt een 4 jaar oude M3 met een nieuwe Y?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Cyw00d schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 12:53:
De stootbalk ging hij weggooien dus vroeg of ik die wilde bewaren, geen idee nog wat ik er mee moet maar ik zei maar "ja is goed". Wellicht als onderdeel te koop aanbieden? :P
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Is er wel weer een nieuwe stootbalk gemonteerd? Of blijft die weg als je een trekhaak hebt?
Ik zou mij dat kunnen voorstellen omdat de trekhaak het meeste zal opvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejury
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-09 01:36
Weet iemand of het mogelijk is je favorieten/radio instellingen te koppelen aan een profiel? Het lijkt nu dat je altijd verder gaat op de radiozender van het andere profiel... Beetje jammer.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dix0r
sammy777 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 10:05:
[...]

Je vergelijkt een 4 jaar oude M3 met een nieuwe Y?
Ja. Onder andere. Mag dat niet?

Heb de vraag voldoende voorbij zien komen van mede-tweakers die twijfelen tussen een M3 of Y. Daarnaast ook voldoende mede-tweakers die in de markt zijn voor een 2e hands Tesla. Geeft mooi weer welke vooruitgang de laatste jaren is geboekt.

Leek me mooi om die ervaring te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
STIMPPYYY schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 10:01:
[...]

Wel leuke conclusies. Met name range verbaas ik mij eerlijk gezegd toch een klein beetje over. Niet zozeer omdat ik denk dat de M3P dusdanig slecht is dat je veel minder range hebt. Wel over het feit dat je te maken hebt met degradatie en van die lompe velgen en oudere hardware (geen warmtepomp e.d.).
Ik kwam onlangs toch op 280km op 100% wat ik niet veel vind. Omstandigheden waren er redelijk slecht, dat wel. En toch als ik 'm op 100% laad heb ik na 3 jaar nog 487km (was 500). Schommelt wel een beetje tussen de 465 en nu weer 487 dus. Dus in de praktijk zit er volgens jou conclusie iets meer range in een oudere M3P dan een Y RWD?

Sub geluid kan ik wel begrijpen aangezien de M3 een afgesloten kofferbak heeft. Ik vond overigens het geluid in de Y wat meer gedempt. Dat komt denk ik door de betere isolatie en dubbele beglazing, maar heb er ook maar een uurtje in gereden dus geen goed vergelijkingsmateriaal :).
Ik maak me sowieso weinig druk over range. Loaner had +/- 50K gelopen dus ben niet echt kritisch oog hier mee bezig geweest t.a.v. degradatie en verbruik. Heb mijn 'laadgedrag' niet echt aangepast. Merkte alleen dat ik over het algemeen voor mijn dagelijks gebruik meer range overhield. Dus idd 'iets meer' range, tamelijk subjectief. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
Blasterxp schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 10:25:
[...]

Is er wel weer een nieuwe stootbalk gemonteerd? Of blijft die weg als je een trekhaak hebt?
Ik zou mij dat kunnen voorstellen omdat de trekhaak het meeste zal opvangen.
Zoals bij alle trekhaken en andere merken vervangt de trekhaak balk de bumperbalk waarschijnlijk. De trekhaakbalk zal op precies dezelfde boutgaten worden geschroefd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
Dix0r schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 10:55:
[...]

Ja. Onder andere. Mag dat niet?

Heb de vraag voldoende voorbij zien komen van mede-tweakers die twijfelen tussen een M3 of Y. Daarnaast ook voldoende mede-tweakers die in de markt zijn voor een 2e hands Tesla. Geeft mooi weer welke vooruitgang de laatste jaren is geboekt.

Leek me mooi om die ervaring te delen.
Goed om die ervaring te horen! Mijn wederhelft kijkt erg uit naar de Model Y maar verwacht deze misschien te groot te vinden dus een vergelijking met de M3 is zeker fijn!

Vraag me wel af wie met de huidige prijzen nog naar 2ehands aan het kijken is, veel van de occasions (inclusief de Tesla website) hebben toch prijzen waarvoor ik in ieder geval niet meer in de markt zou zijn met het aanbod dat er nu ligt qua 'nieuw'... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
tjeerdgiesbers schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 23:01:
[...]

En? Gebeld? Ik zie net dat die weer van de site af is :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:05

hmr

Heeft iemand een goede aanrader voor een telefoonhouder voor mijn iPhone 14 pro Max in de Tesla model Y? Liefst niet een die aan het beeldscherm moet worden vastgemaakt.

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

pimk schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 09:20:
[...]

Goed en eerlijk verhaal.

Wat gek, Duiven was mij juist zeer positief bevallen. Dachten goed mee, en de fix was ook binnen twee uur klaar. Tussendoor nog even zonder afspraak de MYP kunnen proberen (veel te hoge zit, dus dat wordt hem niet denk ik). Monteur ook zeer vriendelijk, en gaf aan dat hij zelf dit euvel wel vaker zag, en dat de fix bekend was.

Denk ik erg afhankelijk van wie je treft, en hoe druk het is.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SirLct schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 11:39:
[...]

Dan is s3xy button nog goedkoper :D
Eens. Ik heb nu ook een knop op het stuur geconfigureerd voor Autopilot en dat werkt toch wel lekkerder dan de 'Double-tap' op de stalk. Ik heb de knop aan de achterkant onderaan het stuur geplakt; makkelijk aan te tikken als ik met mijn handen op schoot rijd en daar het stuur vasthoud om af en toe wat (tegen-)druk te geven.

Ik heb hem geprobeerd op de stand 'Autopilot Hands-On', maar helaas werkt dat niet als stuur input om de waarschuwing weg te tikken. Maar goed, het is weer een stapje comfortabeler. Nu nog de mogelijkheid om de dubbele Chime uit te schakelen... Heeft iemand daar al een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hmr schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 11:35:
Heeft iemand een goede aanrader voor een telefoonhouder voor mijn iPhone 14 pro Max in de Tesla model Y? Liefst niet een die aan het beeldscherm moet worden vastgemaakt.
Brodit achter het stuur? Die heb ik zelf in de Model 3. Wel happy mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mustisen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 13:27
Sinds een paar dagen merk ik op dat mijn Tesla wakker blijft als ik 'm 's avonds weg zet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/veXQvfr7LApuRjzxW1KRzw9coIU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nfSVQ5FFS2NCjZKHiX1tPggf.png?f=fotoalbum_large

Wanneer ik de Tesla app helemaal uit zet op mijn telefoon is dat een reden om in slaap modus te geraken. Het vreemde is dat dit probleem niet altijd optreedt. Hebben er anderen onder ons ook last van? Sentry mode heb ik niet aan staan omdat ik mijn huis adres als uitzondering heb ingesteld dus daar ligt het niet aan. Die uitzondering werkt overigens goed, want als ik mijn Tesla niet in mijn carport parkeer maar aan de straat, moet ik de Sentry mode echt aan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
mustisen schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 12:33:
Sinds een paar dagen merk ik op dat mijn Tesla wakker blijft als ik 'm 's avonds weg zet:

[Afbeelding]

Wanneer ik de Tesla app helemaal uit zet op mijn telefoon is dat een reden om in slaap modus te geraken. Het vreemde is dat dit probleem niet altijd optreedt. Hebben er anderen onder ons ook last van? Sentry mode heb ik niet aan staan omdat ik mijn huis adres als uitzondering heb ingesteld dus daar ligt het niet aan. Die uitzondering werkt overigens goed, want als ik mijn Tesla niet in mijn carport parkeer maar aan de straat, moet ik de Sentry mode echt aan zetten.
Op iOS niet gezien, maar volgens mij hier al wel paar keer eerder gepost rondom Android. Heb je ook widgets etc actief staan ergens die de status van je auto weergeven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mustisen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 13:27
Sander schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 12:49:
[...]

Op iOS niet gezien, maar volgens mij hier al wel paar keer eerder gepost rondom Android. Heb je ook widgets etc actief staan ergens die de status van je auto weergeven?
Ik heb een iPhone waar ik een widget op de lockscreen heb staan die de batterijstatus van mijn Tesla weergeeft. Ik zal die eens uit zetten, kijken of dat helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
bilgy_no1 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 12:18:
[...]

Eens. Ik heb nu ook een knop op het stuur geconfigureerd voor Autopilot en dat werkt toch wel lekkerder dan de 'Double-tap' op de stalk. Ik heb de knop aan de achterkant onderaan het stuur geplakt; makkelijk aan te tikken als ik met mijn handen op schoot rijd en daar het stuur vasthoud om af en toe wat (tegen-)druk te geven.

Ik heb hem geprobeerd op de stand 'Autopilot Hands-On', maar helaas werkt dat niet als stuur input om de waarschuwing weg te tikken. Maar goed, het is weer een stapje comfortabeler. Nu nog de mogelijkheid om de dubbele Chime uit te schakelen... Heeft iemand daar al een oplossing voor?
Huh bij mij werkt het echt met de autopilot hands-on. Dus stel wil ik een baan naar links schuiven, doe ik dan: richtingaanwijzer naar links, stuur naar links, AP gaat dan uit, s3xy button klikken = AP weer aan en richtingaanwijzer weg.

EDIT: oh je bedoelde waarschuwing van hand on steer? Nee die werkt alleen in America omdat de regelgeving anders is. In VS kan je bijvoorbeeld je volume knop aanraken en dat telt als goed is ook als hand on steer.

[ Voor 9% gewijzigd door SirLct op 09-03-2023 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SirLct schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 13:07:
[...]

Huh bij mij werkt het echt met de autopilot hands-on. Dus stel wil ik een baan naar links schuiven, doe ik dan: richtingaanwijzer naar links, stuur naar links, AP gaat dan uit, s3xy button klikken = AP weer aan en richtingaanwijzer weg.

EDIT: oh je bedoelde waarschuwing van hand on steer? Nee die werkt alleen in America omdat de regelgeving anders is. In VS kan je bijvoorbeeld je volume knop aanraken en dat telt als goed is ook als hand on steer.
Precies. De Hands-On knop werkt gewoon om de AP weer in te schakelen, maar niet om de blauwe waarschuwing weg te tikken. Maar dat is een even kleine moeite om even wat druk te geven aan het stuur als de knop in te drukken.

Ik denk dat ik hem op AP On/Off toggle ga zetten.

Ik heb trouwens 8 knoppen besteld en heb er daar nu nog 3 van over.

1x handschoenen vak
2x achter (Seat heating, ventilatie On/Off)
2x Regen: Up en Down
1x AP

Ik merk dat ik de Regen niet zoveel gebruik. Er zit een kleine vertraging in, wat het een beetje lastiger maakt om precies te regelen. Misschien dat ik die naar On/Off doe

Wellicht nog eentje voor de ruitenwisser. Dat vind ik prettiger dan via het scherm.

Maar de resterende twee heb ik nog niet direct een doel voor... Misschien als mijn zoontje wat ouder is dat hij ook een knop mag voor de stoelverwarming (nu nog met een zitje/booster).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
bilgy_no1 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 13:23:
[...]

Precies. De Hands-On knop werkt gewoon om de AP weer in te schakelen, maar niet om de blauwe waarschuwing weg te tikken. Maar dat is een even kleine moeite om even wat druk te geven aan het stuur als de knop in te drukken.

Ik denk dat ik hem op AP On/Off toggle ga zetten.

Ik heb trouwens 8 knoppen besteld en heb er daar nu nog 3 van over.

1x handschoenen vak
2x achter (Seat heating, ventilatie On/Off)
2x Regen: Up en Down
1x AP

Ik merk dat ik de Regen niet zoveel gebruik. Er zit een kleine vertraging in, wat het een beetje lastiger maakt om precies te regelen. Misschien dat ik die naar On/Off doe

Wellicht nog eentje voor de ruitenwisser. Dat vind ik prettiger dan via het scherm.

Maar de resterende twee heb ik nog niet direct een doel voor... Misschien als mijn zoontje wat ouder is dat hij ook een knop mag voor de stoelverwarming (nu nog met een zitje/booster).
Ik heb er 6 stuks:
1x achter stuurwiel voor AP
1x achter scherm links voor ruitenwisser = 1 klik wisser uit, 2 klik wisser op standje 0.5
1x achter scherm midden = alleen voor id winter, 1 klik passagier deur openen, 2 klik rechtsachter deur openen. Handig met bevroren ochtenden
2x onder het scherm = links frunk, rechts glovebox
1x thuis dichtbij de lader om laadkabel te ontkoppelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardo M
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16-09 21:56
Gisteravond voor de eerste keer mijn nieuwe MY thuis geladen met de TWC. Ik dacht gelezen te hebben dat ik de stekker gewoon eruit kan halen als mijn telefoonkey in de buurt is, maar dat lukte dus niet. Ik moest eerst de laadsessie stoppen (via de app in dit geval), waarna het wel lukte de stekker te ontkoppelen. Is dit idd de juiste volgorde?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05:47
Eduardo M schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 15:30:
Gisteravond voor de eerste keer mijn nieuwe MY thuis geladen met de TWC. Ik dacht gelezen te hebben dat ik de stekker gewoon eruit kan halen als mijn telefoonkey in de buurt is, maar dat lukte dus niet. Ik moest eerst de laadsessie stoppen (via de app in dit geval), waarna het wel lukte de stekker te ontkoppelen. Is dit idd de juiste volgorde?
Je kunt de laadsessie ook stoppen door de knop op de connector voor een seconde ingedrukt te houden. Of de auto dan ook ontgrendeld moet zijn durf ik niet 100% zeker te zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY
iAdema schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 15:33:
[...]

Je kunt de laadsessie ook stoppen door de knop op de connector voor een seconde ingedrukt te houden. Of de auto dan ook ontgrendeld moet zijn durf ik niet 100% zeker te zeggen.
Nee dat hoeft niet. Die ontgrendelt zodra je dat knoppie indrukt. Echt super fancy en handig. :P (serieus overigens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ice-T106
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:10
Inspired schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 20:44:
[...]

Harderwijk. 16 stalls idd.

https://forum.supercharge...wijk-the-netherlands/2398

Vraag me af of 800V auto’s daar nu ook met 350kW kunnen laden.
Nee en een Tesla ook niet:
500V
250kW
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VTO2ETb1Dvar-t7buU1c_LWkZs4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QlcXtXILOOsfI1vjKT3IRKzj.jpg?f=fotoalbum_large

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Eduardo M schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 15:30:
Knopje op de handgreep inhouden en dan gaat dat goed. Klepje laadpoort gaat keurig dicht na paar seconden (of open als je hem ervoor houdt en zelfde button indrukt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimk
Jeroenneman schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 11:42:
[...]

Wat gek, Duiven was mij juist zeer positief bevallen. Dachten goed mee, en de fix was ook binnen twee uur klaar. Tussendoor nog even zonder afspraak de MYP kunnen proberen (veel te hoge zit, dus dat wordt hem niet denk ik). Monteur ook zeer vriendelijk, en gaf aan dat hij zelf dit euvel wel vaker zag, en dat de fix bekend was.

Denk ik erg afhankelijk van wie je treft, en hoe druk het is.
Precies dat, iedereen moet dat zelf ervaren.
Ikl heb nu 3 keer een slechte ervaring in Duiven èn SEC Zwolle om de hoek, dus voor mij is de keuze makkelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
Zijn er mensen die ervaring hebben met zelf touch-up van steenslag?

Ik heb 2 plekjes en wil de voorkant PPF wrappen. Schadebedrijf geeft aan dat voor die 2 plekjes ze de hele motorfrunkkap moeten overspuiten vanwege de 3 lagen. Ik ga dan (en hun advies is ook) liever zelf met touch-up werken, het is maar een klein plekje.

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:42
@this even terugkomend dat jouw auto nog nooit boven de 112kW geladen heeft en dat je het voorverwarmen niet in het scherm ziet. Ik moest nog 39 minuten rijden om aan te komen bij de fastned bij harderwijk. Toen ik de locatie deelde via de fastned app ging hij niet voorverwarmen, toen ik het via de navigatie van Tesla opzocht wel. Deze melding stond van begin tot eind in het scherm:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E191YlyMiRBsW-MD8biyBb4eqzo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/88xeSvp35QhG5wXHbCq8CiM1.jpg?f=fotoalbum_large

Als ik op de melding klikte dan ging hij wel weg. Wellicht dat dat gebeurd? Aangezien ik er toen niet meer zeker van was dat hij voorverwarmde heb ik de navigatie opnieuw het fastned punt geselecteerd.

Kwam aan met 6% en hij ging direct naar 150 kW. Ben heel snel paar minuten Netflix aflevering gaan kijken en toen ik die minimaliseerde was die nog steeds 150 kW. Inmiddels was ik toen al 29% en zou ik met 19% thuiskomen dus toen afgekoppeld en thuis verder vol druppelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zb9lIE6MOoBeXlodz29MHmB77AY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LwA0UbNmMloUCnia8Km03wQc.jpg?f=fotoalbum_large

Overigens kan de auto (MY RWD) als goed is maximaal 170 kW. Dit heb ik dan nog nooit (volgens mij) bij fastned gezien. Lijkt een treshold te zitten bij 150 kW. Wellicht dat dat alleen kan bij de superchargers of zo..

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Cyw00d schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 17:41:
Zijn er mensen die ervaring hebben met zelf touch-up van steenslag?

Ik heb 2 plekjes en wil de voorkant PPF wrappen. Schadebedrijf geeft aan dat voor die 2 plekjes ze de hele motorfrunkkap moeten overspuiten vanwege de 3 lagen. Ik ga dan (en hun advies is ook) liever zelf met touch-up werken, het is maar een klein plekje.
Ik snap dit nooit. Heb ook al vaker dit soort schades laten zien aan een hersteller. Moet altijd direct alles laten spuiten. Maar met een touch-up kwastje (wat het altijd erger maakt) is dan het advies. Hoe dan?!

Volgens mij is de vraag beter, is er een (relatief goedkope) manier die jullie aanbieden om het te maskeren. Ze kunnen toch ook de kleur aanbrengen en even netjes afplakken oid. Daarna wat blanke lak erover en klaar. Ik noem maar wat.

Snap dat alles netjes overspuiten het beste resultaat geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grr. Weet niet of het door 2023.2.12 komt maar iedereen loopt weer naar me te seinen. Bij aankomst lampen maar weer laten calibreren maar op de terugweg nog steeds mega veel mensen die seinen. Is dit gezeik met de nieuwe Matrix koplampen beter? Ik ben hier echt mega klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:29
Inspired schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 18:10:
Grr. Weet niet of het door 2023.2.12 komt maar iedereen loopt weer naar me te seinen. Bij aankomst lampen maar weer laten calibreren maar op de terugweg nog steeds mega veel mensen die seinen. Is dit gezeik met de nieuwe Matrix koplampen beter? Ik ben hier echt mega klaar mee.
Kalibreren zet hem volgens mij in standje verblinden juist.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oekol schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 17:44:

..

Overigens kan de auto (MY RWD) als goed is maximaal 170 kW. Dit heb ik dan nog nooit (volgens mij) bij fastned gezien. Lijkt een treshold te zitten bij 150 kW. Wellicht dat dat alleen kan bij de superchargers of zo..
Denk dat je 170kW alleen kunt halen bij een 350kW of 400kW lader van Fastned. De meeste zijn 300kW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
carpebios schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 18:13:
[...]

Kalibreren zet hem volgens mij in standje verblinden juist.
Nou, als ik dat doe zie ik ze wel lager staan dan ervoor. Mijn linkerkoplamp heeft sowieso een redelijk vaag lichtbeeld. Die blijft ook steeds omhoog kruipen. Maar goed, Tesla doet daar gewoon niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Inspired schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 18:10:
Dit kun je als gebruiker toch zelf fixen? Even de headlights laten kalibreren, en dan twee (of hoeveel je wil) klikjes omlaag. Ik word echt nooit geseind.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Jeroenneman schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 18:22:
[...]

Dit kun je als gebruiker toch zelf fixen? Even de headlights laten kalibreren, en dan twee (of hoeveel je wil) klikjes omlaag. Ik word echt nooit geseind.
Dat kan ik dan om de paar weken doen. Verwacht ik bij Trabant. Niet bij een Tesla eigenlijk.

Pagina: 1 ... 469 ... 517 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
  • Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
  • Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.

Gerelateerde topics: