Dix0r schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 16:35:
[...]
Bedankt voor de update! Zoals je weet staat mijn Y RWD nu ook bij de SeC (Eindhoven) met hetzelfde issue (inmiddels wel twee keer voorgekomen), men wilde hem binnen hebben voor diagnose. Ben benieuwd of ze met eenzelfde uitleg komen; al is het me niet helemaal duidelijk waarom het dan in die error resulteert? Ik laat hier iig even de afloop weten. Heb overigens ook Teslamate draaien, dus wat dat betreft in lijn met jouw verhaal (kon ook niet laden bij een 11Kw), maar simpelweg auto opnieuw 'aan-en-uitzetten' resulteerde dat ik wel kon laden aan dezelfde paal.
Ze hebben me nu als loaner een M3 Performance (+EAP) meegegeven, dus niet persé een straf. De ruimte van de Y heb ik de komende dagen toch niet nodig.
Wat ik me nog wel afvraag; hoe heb je initeel de melding gedaan bij Tesla? Want ik heb een service request ingeschoten; volgens mij ben je dan altijd gebonden aan het maken van een afspraak bij een SeC?
Zo, na 15 dagen eindelijk mijn Y terug.
Toch een beetje mixed feelings over gehouden wat betreft service van de SeC (Eindhoven). Ik bracht de Y terug op een maandag. Op de vrijdag in die week was er pas uitsluitsel / diagnose. Eerder was de uitleg dat er foutmeldingen waren maar dat dit niet persé een probleem was. Op vrijdagmiddag werd ik gebeld dat de (driver) inverter foutmeldingen toch dusdanig kritisch waren dat men dit onderdeel moest vervangen.
Het onderdeel moest nog wel besteld worden en men wist niet zeker of dit op voorraad was in de EU. Uiteindelijk veranderde een week later op donderdagmiddag de melding in de app 'Waiting for parts' in 'Repair in progress'. Toen dacht ik; mooi! Dan kan ik hem vast die vrijdag einde dag wel oppikken. Helaas hele dag niets vernomen waardoor ik afgelopen maandag gevraagd had om een update. Het zou dinsdag worden. Uiteindelijk kreeg ik op dinsdag een bericht dat er ziekte/overmacht was en dat het vrijdag 11 maart zou worden. Volgens mij hebben ze personeelstekort / loopt de sales niet in lijn met de service / mechanieker behoefte.
Geen idee of mijn reactie hierop (dat is wel erg teleurstellend en inmiddels ook frustrerend) invloed heeft gehad. Maar uiteindelijk kreeg ik gisteren (woensdag) bericht dat ik de Y op kon halen. De servicemedewerker toonde geen compassie t.a.v. doorlooptijd van het euvel.
@
Oekol @
wian blijkbaar had ik dus toch echt een ander issue....
Wat betreft de M3(P) 2019 die ik als loaner meekreeg. De 1e had een lekke band, terug gereden voor een wissel. Gezien de doorlooptijd pakte ik op gegeven moment wel 'mis' op de praktische zaken van de Y (ruimte). Dat vermogen is een paar dagen leuk, maar daarna heb je er niets meer aan. Mijn verzoek voor een Y gelijkwaardige loaner was dus niet helemaal ingewilligd. Daarnaast moest ik naar het buitenland, wat dus niet mag i.v.m. de verzekering die Tesla op de leenauto's heeft afgesloten. Verder nog 2500 euro eigen risico.
Verder interessant wat interessante verschillen t.a.v. de ervaringen met de M3P (ten opzichte van een Y)
+ Werkende parkeersensoren (!)

+ Snelheid / track mode / spielerij
+ Sportief rijgedrag
+ Filerijden op autopilot loopt iets soepeler
+ Range; klein plusje aangezien ik met de YRWD prima uitkom
- Ruimte
- Minder comfort / lage zit
- Luidruchtiger (zowel rijgedrag als bijv. dichtslaan van deuren / achterklep)
- Materialen minder
- Achteruitcamera van mindere kwaliteit, althans op het display
- Display trager
- Automatisch grootlicht die mental ging (i.t.t. de Y)
- Premium geluidssysteem toch iets minder premium dan in de Y. Vooral minder sub.
- EAP: het werkt soms best OK. Maar m.i. gaat het te vaak mis waardoor ik het nog steeds niet zou afnemen.
+- Autopilot werkt op 2.5 adequater i.t.t. de Y waarin vision meer 'soepeler' loopt. Zo kon ik in de M3P rijafstand 1 instellen en autopilot tot 150km/u.
10-15 jaar geleden was ik wss meer happy geweest met een M3(P) ipv een (minder snelle) Y RWD. Je merkt dat die 0-100 leuk is voor een paar keer maar in de praktijk kun je dat nauwelijks inzetten; mijn woon-werk / in het algemeen is het verkeer congested en de andere tripjes zit ik met gezin in de auto. Verder ook beter om een Y RWD te rijden voor het behoud van je rijbewijs.
Anyway:
Hopelijk voor de komende tijd mijn laatste bezoek aan de SeC. Wellicht toch mijn business uitbreiden om later terug te komen voor een Y of X Performance
[
Voor 3% gewijzigd door
Dix0r op 09-03-2023 09:31
]