Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 467 ... 517 Laatste
Acties:
  • 3.152.000 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:54
Eduardo M schreef op maandag 6 maart 2023 @ 16:04:
[...]

Hahaha, voor zover ik weet kan je de phantom break niet uitzetten..... :)
Phantom brAke (niet break) krijg je niet als je cruisecontrole en AP niet gebruikt. Gaat dus vanzelf als ze geen hulpen gebruikt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkHero
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-06 09:23
SirLct schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 10:43:
[...]

Ik zou het vermijden. Op de registratie is ie geimporteerd, maar veel van de data ontbreekt. Dus geen variant en uitvoering. Als je de VIN kan opvragen, wellicht kan je die door Tesla laten checken?

On other note, iemand een SR+ met Performance motor achter?
https://mmxbv.nl/enkele-v...-subsidie-mogelijk-mmx-2/
Best wel een unicorn volgens mij want de P motor achter is vrij zeldzaam in facelift model 3 rwd? Ook heeft deze LFP 62kWh (ipv 55) en USS. Kopen! >:)
Kak deze heeft hij niet meer. Wel een 62kwh met 3d1 uit december 2021ipv 3d6.. Kan iemand de verschillen daarvan duiden, want ik kan het niet vinden. Heeft die een stuk minder vermogen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:09
Wolly schreef op maandag 6 maart 2023 @ 17:15:
[...]

Als je niets te maken wilt hebben met de techniek en bijbehorende spontane bugs kan je beter geen Tesla rijden. Zo is de auto de laatste paar updates bij mij steeds nerveuzer en begint hij soms al te piepen en te krijsen als je richting een rij bij het stoplicht rijdt.

In de jaren hiervoor nog nooit meegemaakt.
File rijden is sinds de laatste update een drama helaas.. zit te denken de camera’s te gaan kalibreren al mag dat volgens de info alleen bij vervanging.
Maar echt rij ik ruim achter mijn voorligger, blijft hij piepen en stop in het scherm melden.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gekke henk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-06 14:43
Cyw00d schreef op maandag 6 maart 2023 @ 16:31:
[...]

Ik gebruik flitsmeister icm mijn iPhone. Ik heb een automation ingesteld dat zodra ik in de auto zit hij flitsmeister opstart voor me. Het geluid staat ingesteld dat dat over de telefoon gaat. Als je dat niet doet moet de Tesla geluids-source op "Bluetooth" staan wil je wat kunnen horen. Dus als je radio of spotify app gebruikt in de tesla dan hoor je dus niets.
Daar heb ik geen enkele last van. Flitsmeister geeft altijd netjes de waarschuwing door of ik nu spotify, radio of iets anders luister.
Waarschijnlijk heb je last van de issue die er is sinds Iphone 16... Lees dit even dat lost het probleem op https://forum.flitsmeiste...robleem-met-optie-via-hfp

Ik heb tevens een Flitsmeister one maar die had ik al van mijn vorige auto op zich niet nodig want inderdaad via automation kun je hem ook prima op laten starten

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nilis76
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 18-04 17:21
rickjehh schreef op maandag 13 februari 2023 @ 21:27:
[...]

+1

Ik heb dit ook en heb precies hetzelfde gevoel. Ik weet niet exact waar het vandaan komt maar het lijkt rechts achterin te zitten. Ik heb het in ieder geval nog niet kunnen vinden…
Bij mij kwam het ook rechts achterin ergens vandaan. Al vanaf het begin aanwezig. 2x bij het SC geweest maar deze konden het niet oplossen. Ik heb nu zelf als proef bij de verankeringspunten van de isopod wat zacht materiaal geplaatst en nu geen krakend geluid meer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hSiE-PnmwM8zKq-9PD5-Xhx0q0s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mWJlw3T8Un8Da0ebZ1h5b9pC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s4ee5NHjzIFfyW5NeCFD5-hbHxE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/oUzfKNKKeQyrkWLevocrUbtU.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13-06 15:46
Ik heb het hier nog niet voorbij zien komen maar Tesla Den Haag verhuist binnenkort van hun te krappe locatie naar de vroegere Fiat Alfa Preuninger locatie aan de Laan van Waalhaven in Ypenburg/Den Haag

Acties:
  • +2 Henk 'm!
MarkHero schreef op maandag 6 maart 2023 @ 17:47:
[...]

Kak deze heeft hij niet meer. Wel een 62kwh met 3d1 uit december 2021ipv 3d6.. Kan iemand de verschillen daarvan uitduiden, want ik kan het niet vinden. Heeft die een stuk minder vermogen?
Die motor heeft in theorie minder vermogen. In de praktijk zul je het niet merken. LFP kun je verder ook niet “chippen” dus de accu zal de limiet zijn. Niet de motor.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-05 00:51
RF1000 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 18:36:
Ik heb het hier nog niet voorbij zien komen maar Tesla Den Haag verhuist binnenkort van hun te krappe locatie naar de vroegere Fiat Alfa Preuninger locatie aan de Laan van Waalhaven in Ypenburg/Den Haag
Is Den Haag Forepark - Neckar 16 dan de oude of nieuwe locatie? Ik moet er namelijk vrijdag naartoe :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-06 08:54
Ninjetsu NL schreef op maandag 6 maart 2023 @ 19:04:
[...]

Is Den Haag Forepark - Neckar 16 dan de oude of nieuwe locatie? Ik moet er namelijk vrijdag naartoe :*)
Ik zou vrijdag nog naar Neckar gaan

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tkskater
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 04-11-2024
Cyw00d schreef op maandag 6 maart 2023 @ 17:12:
[...]

Het is een automation die ik ingesteld heb op de iPhone. Hier een google search die mij op weg hielp. Stuur maar een DM als er nog vragen over zijn, dan help ik daar wel verder :)
Als het goed is werkt dit alleen zodra je de iPhone unlockt toch? Ik heb het niet voor elkaar kunnen krijgen om Flitsmeister te starten bij het verbinden met Bluetooth wanneer m’n telefoon in m’n zak zit.

Daardoor vind ik het meteen vrij nutteloos. Het hele idee is dat ik Flitsmeister kan gebruiken zonder handeling. Anders noem ik dat niet zozeer ‘automation’ :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
nils7 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 19:08:
[...]

Hmmm, dank voor de toelichting, maar de dame aan de telefoon zei namelijk dat ze hem wilden uitleveren op de nieuwe locatie :/

Ik ga morgen maar eens even bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-06 14:28

Fab1Man

Live life to the fullest

tkskater schreef op maandag 6 maart 2023 @ 19:09:
[...]

Als het goed is werkt dit alleen zodra je de iPhone unlockt toch? Ik heb het niet voor elkaar kunnen krijgen om Flitsmeister te starten bij het verbinden met Bluetooth wanneer m’n telefoon in m’n zak zit.

Daardoor vind ik het meteen vrij nutteloos. Het hele idee is dat ik Flitsmeister kan gebruiken zonder handeling. Anders noem ik dat niet zozeer ‘automation’ :/
Ik heb mezelf echt aangeleerd om Flitsmeister op te starten op m’n iPhone. Is ook de enige app die altijd “vol open” staat in de Tesla. Prima ook, want andere afleiding is niet nodig. Daarnaast loopt het geluid gewoon via de telefoon zelf en die zet het geluid op 100% bij het opstarten van Flitsmeister. Hoor je echt overal doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-06 20:33
nils7 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 16:04:
[...]

Ik zie dat je flitsmeister ervaring hebt, top want ik niet.
Ik rij nog met TomTom of Waze in mijn huidige auto op Apple Carplay en die hebben natuurlijk flitsers etc.

Nu heb ik gekeken naar een Flitsmeister Two maar dat is een kastje op de dash en zie ik niet echt zitten (tenzij niet anders kan natuurlijk)

Hoe werkt dat met de flitsmeister app.
Zet ik die gewoon aan en dan weet ie zelf of ik in de buurt ben, of moet ik toch stiekem de router erop plannen?
Werkt de app op de achtergrond etc. etc.
Je merkt al, zat vragen :)
App werkt in de basis heel simpel: openen als je in de auto stapt en vmax rijden als die piept;) werkt op gps, gaat vanzelf uit als die merkt dat je niet meer aan het rijden bent. Je kan het op het scherm aanhebben staan, dan zie je wat er gaat komen op jou weg. Het kan ook op de achtergrond draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 13-06 15:33
BektLekker schreef op maandag 6 maart 2023 @ 15:55:
Even een vraagje. Mijn vrouw gaat ook in de auto rijden en wil niks te maken hebben met welk technisch hulpmiddel dan ook. Ik ga haar nog wel overtuigen, maar dat pak ik rustig aan. Dat is voor iedereen beter. Ik lees veel over phantom breaks. Wat moet ik uitzetten omdat te voorkomen…
Als je echt helemaal niets van die dingen wilt voorhebben, ga je de hele auto gewoon moeten uitzetten.

Voor de rest, als je niet op AP/TACC rijdt ga je al veel zaken niet voorhebben.
En er is nog een setting die je elke rit opnieuw gaat moeten uitzetten, die setting zorgt er voor dat de auto gaat tegensturen als je in de berm rijdt. Een enorm irritante setting jammer genoeg als je vaak langs een baan rijdt waar je wel degelijk in de 'berm' wilt rijden.

PS: het is phantom brake (remmen), niet break (breken).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 18:36
this schreef op maandag 6 maart 2023 @ 19:47:
[...]
...
PS: het is phantom brake (remmen), niet break (breken).
Nu nog even de dt- regels in een notedop, en we zijn helemaal OK :+

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• hvd2000
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 04-04-2023
[...]

Kak deze heeft hij niet meer. Wel een 62kwh met 3d1 uit december 2021ipv 3d6.. Kan iemand de verschillen daarvan uitduiden, want ik kan het niet vinden. Heeft die een stuk minder vermogen?
Ik heb dit weekend deze (ander kenteken) gekocht bij MMX. Ze verkopen er best veel, dus de voorraad wisselt nogal. Ze importeren ze grotendeels uit Frankrijk, waar flink gestrooid werd met subsidie. Vooraf uitgebreid contact gehad met MMX (wel in het Engels) via Whatsapp en ter plaatse binnen een uur de deal gemaakt, betaald, kenteken overgeschreven en naar huis gereden.

Dit is een zogenaamde "Model 3 Unicorn" uit december 2021. Dat wil zeggen, hij heeft alle upgrades van dat moment, maar dan met de "oude" snelle 3D1 (202kW) motor, dezelfde als in mijn 2019 SR+. De latere versies kregen een langzamere motor (volgens mij 3D5 (180kW) / 3D7 (194kW). Er schijnen ook nog versies rond te rijden met een 3D6 (220kW) motor met nog meer vermogen, maar die heb ik in mijn zoektocht nergens kunnen vinden. In mijn beleving is hij precies even snel als mijn oude 2019, ondanks het iets hogere gewicht van de grotere accu.

Verschillen Model 3 09-2019 en 12-2021 Unicorn:

Grotere accu 60kWh
LFP accu, dus dagelijks tot 100% laden
Warmtepomp
Dubbel glas voorste zijramen
Zwarte ipv chrome accenten
Vernieuwd middenconsole
USC-C ipv USB-A aansluitingen
Stuurverwarming
Stoelverwarming achterbank
Elektrische achterklep
Boombox (zoemend geluid bij achteruit rijden en scheten laten op de parkeerplaats)
Nieuwere computer met o.a. stoplicht- verkeersbordherkenning
Knopjes op stuur van metaal ipv plastic
Houten profiel loopt een stukje door in de deur en is iets donkerder gekleurd

Het voelt echt als een flinke upgrade t.o.v. 2019. Binnenin is hij echt merkbaar stiller, het stuur is van een zachter materiaal en alles voelt net weer even wat degeljiker aan. Verder veel kleine verschillen, zoals het geluid bij het dichtgooien van de deur (geen koekblik geluid) en het ontrendelen van de handrem is geruisloos.
Daarnaast lijkt het erop dat hij toch een stuk zuiniger is, maar daarvoor heb ik nog niet voldoende data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:39
Hey all,

Ik mag een nieuwe leaseauto gaan bestellen dus nog wat meer verdiepen en checken voordat het zover is.

Ik neig naar de MY rwd. Regelmatig Haarlem-Arnhem-Haarlem en daarvoor is de range voldoende. Op langere stukken een extra 30-45 min is in de incidentele gevallen wel overkomelijk. Blijft er nog wat budget over voor bv de velgen.

Maar even wat checkvragen:

1) Ik lees her en der dat de audio van LR beter zou zijn, maar ik vind daarover bij Tesla / de LM niet terug. Autoweek meldt expliciet dat er geen verschil is. Hoe zit dat nou?

2) Ik nijg naar geen enhanced AP vanwege te weinig meerwaarde tov de standaard AP. Hoe zien jullie dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:40
boefje79 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 20:21:
Hey all,

Ik mag een nieuwe leaseauto gaan bestellen dus nog wat meer verdiepen en checken voordat het zover is.

Ik neig naar de MY rwd. Regelmatig Haarlem-Arnhem-Haarlem en daarvoor is de range voldoende. Op langere stukken een extra 30-45 min is in de incidentele gevallen wel overkomelijk. Blijft er nog wat budget over voor bv de velgen.

1) Ik lees her en der dat de audio van LR beter zou zijn, maar ik vind daarover bij Tesla / de LM niet terug. Autoweek meldt expliciet dat er geen verschil is. Hoe zit dat nou?

2) Ik nijg naar geen enhanced AP vanwege te weinig meerwaarde tov de standaard AP. Hoe zien jullie dat?
1) Bij model Y is het altijd premium interieur dus zelfde audio.

2) EAP is echt niet nodig in NL. Kun je ook weer in velgen stoppen dat geld! Of een leuk kleurtje.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkHero
hvd2000 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 20:17:
[...]

Ik heb dit weekend deze (ander kenteken) gekocht bij MMX. Ze verkopen er best veel, dus de voorraad wisselt nogal. Ze importeren ze grotendeels uit Frankrijk, waar flink gestrooid werd met subsidie. Vooraf uitgebreid contact gehad met MMX (wel in het Engels) via Whatsapp en ter plaatse binnen een uur de deal gemaakt, betaald, kenteken overgeschreven en naar huis gereden.

Dit is een zogenaamde "Model 3 Unicorn" uit december 2021. Dat wil zeggen, hij heeft alle upgrades van dat moment, maar dan met de "oude" snelle 3D1 (202kW) motor, dezelfde als in mijn 2019 SR+. De latere versies kregen een langzamere motor (volgens mij 3D5 (180kW) / 3D7 (194kW). Er schijnen ook nog versies rond te rijden met een 3D6 (220kW) motor met nog meer vermogen, maar die heb ik in mijn zoektocht nergens kunnen vinden. In mijn beleving is hij precies even snel als mijn oude 2019, ondanks het iets hogere gewicht van de grotere accu.

Grotere accu 60kWh
Warmtepomp
Vernieuwd middenconsole
Stuurverwarming
Elektrische achterklep
Boombox (zoemend geluid bij achteruit rijden en scheten laten op de parkeerplaats)

Het voelt echt als een flinke upgrade t.o.v. 2019. Binnenin is hij echt merkbaar stiller, het stuur is van een zachter materiaal en alles voelt net weer even wat degeljiker aan. Verder veel kleine verschillen, zoals het geluid bij het dichtgooien van de deur (geen koekblik geluid) en het ontrendelen van de handrem is geruisloos.
Daarnaast lijkt het erop dat hij toch een stuk zuiniger is, maar daarvoor heb ik nog niet voldoende data.
Ja precies, dan ga ik nu voor dezelfde kijken als jij met de 3d1, 2 weken terug had hij de 3d6 ook staan, daar heb ik in gereden en die vond ik behoorlijk snel. Ik hoop dus niet dat de 3d1 tegen gaat vallen. En ik snap al die vermogens niet. Ik zie vaak 325 pk staan, maar dat correspondeert dan weer niet met de KW's die ze opgeven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hvd2000
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 04-04-2023
MarkHero schreef op maandag 6 maart 2023 @ 20:50:
[...]

Ja precies, dan ga ik nu voor dezelfde kijken als jij met de 3d1, 2 weken terug had hij de 3d6 ook staan, daar heb ik in gereden en die vond ik behoorlijk snel. Ik hoop dus niet dat de 3d1 tegen gaat vallen. En ik snap al die vermogens niet. Ik zie vaak 325 pk staan, maar dat correspondeert dan weer niet met de KW's die ze opgeven.
Als je bij het RDW kijkt is het telkens anders inderdaad. Heeft volgens mij te maken met de verschillende manieren waarop je dat kunt meten bij elektrische auto’s en welke waarde er ingevuld wordt bij de registratie.

Hier nog wel een overzicht van de verschillende motoren van Tesla, misschien heb je daar iets aan:

https://www.tesla.com/own...0B-9548-BE21C32CAA58.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertk
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:48
flupp schreef op maandag 6 maart 2023 @ 15:01:
[...]

Laat mij (na installatie van die update) graag weten of jij dit ook had, dan is er voor mij alvast een mysterie de wereld uit (ik was mij beginnen afvragen in welke release notes ik die automatische knipperlicht-optie had gemist, en was het spoor van "beginnende dementie" al aan 't bewandelen :+ )...
Ik kan geen update installeren want hij blijft (in de app) aangeven: wordt gedownload (100%) maar ik kan daar verder niets mee, kan het niet wegklikken o.i.d.
Ik zal morgen eens kijken of ik veranderingen kan zien en/of release notes. Weet niet hoeveel van de nieuwe features bij mijn model 3 2019 LR RWD werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:12
hvd2000 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 20:55:
[...]

Als je bij het RDW kijkt is het telkens anders inderdaad. Heeft volgens mij te maken met de verschillende manieren waarop je dat kunt meten bij elektrische auto’s en welke waarde er ingevuld wordt bij de registratie.

Hier nog wel een overzicht van de verschillende motoren van Tesla, misschien heb je daar iets aan:

https://www.tesla.com/own...0B-9548-BE21C32CAA58.html
Zit het vooral tussen de oren of zijn er daadwerkelijk metingen gedaan van exact dezelfde modellen maar dus met de verschillende motoren?
Een snelle google leert voornamelijk dat eerste :9 en dan is het mooie usp vanuit de verkoper om de prijs “op te voeren”?

[ Voor 7% gewijzigd door GeeMoney op 06-03-2023 22:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dez1983
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-06 00:50
boefje79 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 20:21:
...

2. Eens en anders gewoon achteraf doen. Bij mijn MY RDW uit eind 2022 kan ik voor 3800e vooralsnog enkel een lane change laten uitvoeren als ik hierbij de richting aangeef en kort mee stuur. Dat is het enige, dus voor mij weinig meerwaarde. Als ik het voor een maand had kunnen proberen, was hiervan de gein wel af en had ik het niet besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:36
Even een misschien domme vraag... Ik las op Reddit dat ze in de US blijkbaar geen verplichte mistlampen achteraan moeten hebben.
Nu was ik vandaag de manual van de MY aan het lezen en daar staat bij Mistlampen "(indien aanwezig)". Wijst dit op de voorste mistlampen en zijn ze achteraan sowieso aanwezig?
Er staat nergens expliciet hoe ze achteraaan aan te zetten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oekol
Fire69 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 22:26:
Even een misschien domme vraag... Ik las op Reddit dat ze in de US blijkbaar geen verplichte mistlampen achteraan moeten hebben.
Nu was ik vandaag de manual van de MY aan het lezen en daar staat bij Mistlampen "(indien aanwezig)". Wijst dit op de voorste mistlampen en zijn ze achteraan sowieso aanwezig?
Klopt. Op de RWD zitten geen mistlampen voor. De LR en P hebben ze wel. Alle drie de modellen hebben mistlampen achter.

Aanzetten als volgt:

Op de icoontje links klikken in het scherm van hrt licht en dan krijg je je menu voor lampen. Net zoals je die krijgt met de knop van de ruitenwisser en daar kan je de mistlamp aanzetten. Net zoals je de ruitenwisser uit, 1, 2,3, 4 auto kan zetten.

[ Voor 18% gewijzigd door Oekol op 06-03-2023 22:29 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Fire69 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 22:26:
Model Y RWD heeft alleen achter mistlampen, de MY LR & P ook voor.

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 (+16 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-06 16:23
roelst1 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 15:17:
Heeft iemand een tip voor een goede telefoonhouder aan het dashboard? De Bordit Proclip zag er ok uit, maar werkt maar voor één telefoon. Ik moet iets hebben dat voor minimaal drie verschillende telefoons werkt (privé, werk en vriendin). Iets als dit lijkt redelijk goed te passen bij wat ik nodig heb, maar ik lees online dat het voor beschadigingen kan zorgen en niet compatibel is met nieuwe varianten van de M3.

Als laatste is er nog iets als dit, maar het is duur, vereist flink wat demonteerwerk, en ik heb geen draadloze oplader nodig.
Ik heb deze ( https://nl.aliexpress.com...mp=1&gatewayAdapt=glo2nld) al een tijdje en bevalt erg goed. Laden gaat prima en je kunt bv Flitsmeister aanzetten of Waze of wat je maar wilt, en dat is goed te zien. Montage valt erg mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Modbreak:Flitsmeister en uitleg over hoe je precies moet knipperen zijn hier offtopic en staan los van de Tesla Model 3 & Y. Telefoonhouders specifiek voor de Model 3 & Y zijn uiteraard wel ontopic. Graag rekening houden met de relevantie tov het topic. Als die er niet is, dan hoort het ergens anders thuis.

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 (+16 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 18:36
gertk schreef op maandag 6 maart 2023 @ 21:17:
[...]
Ik kan geen update installeren want hij blijft (in de app) aangeven: wordt gedownload (100%) maar ik kan daar verder niets mee, kan het niet wegklikken o.i.d.
...
Mijn update duurde (ook) wel lang, behoorlijk wat langer dan gebruikelijk.

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Laatst online: 03:34
Oekol schreef op maandag 6 maart 2023 @ 22:27:
[...]

Klopt. Op de RWD zitten geen mistlampen voor. De LR en P hebben ze wel. Alle drie de modellen hebben mistlampen achter.

Aanzetten als volgt:

Op de icoontje links klikken in het scherm van hrt licht en dan krijg je je menu voor lampen. Net zoals je die krijgt met de knop van de ruitenwisser en daar kan je de mistlamp aanzetten. Net zoals je de ruitenwisser uit, 1, 2,3, 4 auto kan zetten.
Zou het ook niet met een spraakcommando kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelst1
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 28-05 09:59
Mackeessie schreef op maandag 6 maart 2023 @ 22:42:
[...]

Ik heb deze ( https://nl.aliexpress.com...mp=1&gatewayAdapt=glo2nld) al een tijdje en bevalt erg goed. Laden gaat prima en je kunt bv Flitsmeister aanzetten of Waze of wat je maar wilt, en dat is goed te zien. Montage valt erg mee.
Thx! Goed om te weten. Hoe matcht het plastic met de originele stuurcover? Is dat een beetje hetzelfde of is het duidelijk aftermarket/AliExpress?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Laatst online: 12-06 15:16
roelst1 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 15:17:
Heeft iemand een tip voor een goede telefoonhouder aan het dashboard? De Bordit Proclip zag er ok uit, maar werkt maar voor één telefoon. Ik moet iets hebben dat voor minimaal drie verschillende telefoons werkt (privé, werk en vriendin). Iets als dit lijkt redelijk goed te passen bij wat ik nodig heb, maar ik lees online dat het voor beschadigingen kan zorgen en niet compatibel is met nieuwe varianten van de M3.

Als laatste is er nog iets als dit, maar het is duur, vereist flink wat demonteerwerk, en ik heb geen draadloze oplader nodig.
Hier mijn "oplossing"
SirLct in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic"

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • +2 Henk 'm!
JTHZZ schreef op maandag 6 maart 2023 @ 16:29:
[...]

De frunk hebben ze op 80l gemeten. En die andere vakken maken geen verschil van 200l. Ook de afmetingen (lxb) van de kofferbak zijn niet veel groter dan bijv een EV6. Vooral in de kofferbakbreedte is de MY bijna 10cm smaller dan een EV6. De MY moet het een beetje van de hoogte en het vak onder de kofferbak hebben. Daarmee is het zeker ruim maar ook niet zo uitzonderlijk als hier soms gedaan wordt. Toen ik laatst voor het eerst die kofferbak zag was ik serieus verrast na alle lovende verhalen.
Tja en toch kan ik in de Model Y veel meer kwijt dan daarvoor in de Ioniq 5. Die zou volgens de ADAC 410 liter bieden versus 420 liter van de MY.

Om met de Ioniq 5 al onze spullen kwijt te kunnen moesten we de achterbank helemaal naar voren schuiven, maar dan zat je achterin niet lekker. Ging nog net met ons zoontje van destijds 5, maar met een vierde persoon erbij werd het krap.

Met de MY zaten we ook met die vierde persoon allemaal ruim en hoefden we niets te proppen. En dan nog gewoon met de hoedenplank op z'n plaats, terwijl het rolscherm van de Ioniq 5 er altijd uit moest als we op reis gingen.

Dat komt omdat de MY een 2x zo grote frunk heeft en ook de ruimte onder de vloer super groot is. In de frunk past de bagage van een persoon (reistas plus handtas plus tas met boodschapjes). Onder de koffer passen makkelijk twee tassen met skischoenen plus nog wat spullen. No way dat dat bij de Ioniq 5 past; daar was die platte ruimte nutteloos door de idiote plaatsing van de subwoofer. Dat waren zeker geen 70 bruikbare liters zoals ADAC stelt (zelfs zonder die subwoofer is die ruimte nauwelijks bruikbaar).

Kortom, de ADAC kan wel leuk rekenen dat ze bijna gelijk zijn, maar het is een wereld van verschil. En dan laten ze dus een enorm bruikbare ruimte onterecht buiten beschouwing.

En de ruimte in de EV6 is nog eens kleiner dan de Ioniq 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
pretpik schreef op maandag 6 maart 2023 @ 15:35:
Vandaag de Model Y in ontvangst mogen nemen, wat een fijn rijdende auto is het! De app en interface zijn best wel overweldigend en ik moet bij gelegenheid echt eens gaan verdiepen in de opties.

Ik heb de optie 'Enhanced Autopilot' genomen, en het inhalen heb ik nu redelijk onder de knie. Weet iemand hoe het nemen van afritten werkt? Steeds lijkt hij te missen waardoor ik zelf het stuur in handen neem. Dit is volgens mij niet hoe het hoort te werken. Op Youtube is er ook niet echt uitleg te vinden.
Gefeliciteerd! Ik denk dat je een van de weinige op dit forum bent met EAP omdat het niet zoveel toevoegd op de NLse wegen. Of EAP behalve automatisch inhalen ook een afrit moet kunnen pakken betwijfel ik, dat lijkt me meer iets voor FSD?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
-MD- schreef op maandag 6 maart 2023 @ 23:12:
[...]

Dat sluit ik niet uit. Zag laatst dat je 'open butthole' kunt zeggen voor de laadpoort. Nog niet geprobeerd zelf maar als dat werkt moet mistlampen ook kunnen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-06 15:52
Oekol schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 08:24:
[...]

Gefeliciteerd! Ik denk dat je een van de weinige op dit forum bent met EAP omdat het niet zoveel toevoegd op de NLse wegen. Of EAP behalve automatisch inhalen ook een afrit moet kunnen pakken betwijfel ik, dat lijkt me meer iets voor FSD?
Gisteren een Duits Youtube filmpje bekeken wat al eerder gepost is hier om te kijken hoe het werkt. 500 meter voor een te nemen afrit gaat de auto al op de meest rechterbaan rijden, daarna gebeurt er niks.

[ Voor 11% gewijzigd door pretpik op 07-03-2023 08:34 ]

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-06 14:06
Oekol schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 08:24:
[...]

Wanneer je navigeert op autopilot, stelt EAP de afslag voor. Een tikje naar rechts op je stuur betekent dat hij de afrit ook daadwerkelijk pakt. Werkt best OK.

Heb inmiddels twee (!) weken een M3P 2019 leenauto van Tesla met EAP. Zal mijn bevindingen eens delen wanneer ik mijn Y weer terug heb (als het goed is vandaag).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-06 10:26
off-topic, zie ook Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic"

[ Voor 93% gewijzigd door Standeman op 08-03-2023 12:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pretpik
offtopic

[ Voor 97% gewijzigd door Standeman op 08-03-2023 12:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
Tesla heeft op de website weer iets veranderd qua aanduiding lijkt het. Het is nu een stuk duidelijker of een model al klaar staat of dat deze er binnenkort is. Veel M3 op voorraad net boven de 45K...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElonDusk
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 13-06 16:07
Zijn er mensen die zoiets geprobeerd hebben icm een ipad?

https://www.bol.com/nl/nl...ssoires/9300000047699779/ Knip ivm referral in link

En wat zijn de ervaringen?

[ Voor 19% gewijzigd door Taro op 07-03-2023 19:21 ]

Model 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
-MD- schreef op maandag 6 maart 2023 @ 23:12:
[...]

Open kontgat :D doet het en kontgat dicht ook.
Mistlamp kan ik nog niet aan de praat krijgen via spraakcommando. Moeten we nog eens voor googlen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaCkduSt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-06 18:59
De afgelopen dagen valt mij op dat ik op mijn iPhone geen enkele notificatie van de Tesla app meer binnenkrijg. Heb alle settings nagelopen, inmiddels de hele app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en ingesteld, maar helaas zonder succes. Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Zou dit bij Tesla zelf kunnen liggen, of kan iemand me nog andere tips geven om dit weer werkend te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy1308
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 25-04 07:14
blaCkduSt schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 09:34:
De afgelopen dagen valt mij op dat ik op mijn iPhone geen enkele notificatie van de Tesla app meer binnenkrijg. Heb alle settings nagelopen, inmiddels de hele app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en ingesteld, maar helaas zonder succes. Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Zou dit bij Tesla zelf kunnen liggen, of kan iemand me nog andere tips geven om dit weer werkend te krijgen?
Welke notificaties krijg je dan? Heb deze bewust afgezet omdat ik denk dat geen meerwaarde heeft. Maar misschien ben ik verkeerd ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen-Buren
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 13-05 11:57
Boy1308 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 09:41:
[...]

Welke notificaties krijg je dan? Heb deze bewust afgezet omdat ik denk dat geen meerwaarde heeft. Maar misschien ben ik verkeerd ;)
Misschien notificaties over het laden bijvoorbeeld. Op vakantie was de melding dat de auto voldoende was opgeladen wel fijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blaCkduSt
[...]

- Laden gestart/gestopt vind ik persoonlijk prettig om te krijgen, gezien ik 's nachts tegen daltarief kan laden--en gezien hij openbaar nog wel eens onderbroken wordt
- Sentry/alarm melding (komt niet vaak voor, maar mocht het nodig zijn is het toch wel fijn als deze doorkomt).
- Auto is op temperatuur bij voorverwarming in de winter, is locatieafhankelijk en kom er toch soms achter dat hij nog ingesteld stond ondanks dat dit niet meer nodig is

Wellicht overbodig voor sommigen, ik vind het prettig dat de notificaties er zijn. Maar momenteel komt dus niets meer binnen.

[ Voor 3% gewijzigd door blaCkduSt op 07-03-2023 09:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
[...]

Laden onverwachts gestopt vind ik handig. Maar starten en klaar ook. Dan haal ik 'm bij de openbare laadpaal weg of kijk ik waarom die niet start, zonder naar scherm in auto te kijken.

Ook auto voorverwarmd klaar. Is toch heerlijk, weet je dat die warm en ijsvrij is :)

[ Voor 9% gewijzigd door Oekol op 07-03-2023 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy1308
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 25-04 07:14
Ok dank je allen, is inderdaad wel handige functie dan. Deze ook aanzetten dan…

Heb je je smartphone al eens heropgestart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdFundum14
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-06 08:51
Dag allen. Ik heb het topic (alsook Google) doorzocht maar lijk geen antwoord te vinden op volgend item.

Weten jullie of de Tesla navigatie ook rekening houdt met de beschikbaarheid van een supercharger (nl. dat niet alle plaatsen volzet zijn)? Indien tijdens het rijden blijkt dat je aankomende supercharger op de route volzet is, route hij je dan automatisch om naar een eventuele volgende snellader? Of heb je hiervoor iets als ABRP nodig?

Ik vind de Tesla navigatie heerlijk rijden, dus zou het zonde vinden om alsnog op iets als ABRP te moeten vertrouwen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
AdFundum14 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 10:06:
Dag allen. Ik heb het topic (alsook Google) doorzocht maar lijk geen antwoord te vinden op volgend item.

Weten jullie of de Tesla navigatie ook rekening houdt met de beschikbaarheid van een supercharger (nl. dat niet alle plaatsen volzet zijn)? Indien tijdens het rijden blijkt dat je aankomende supercharger op de route volzet is, route hij je dan automatisch om naar een eventuele volgende snellader? Of heb je hiervoor iets als ABRP nodig?

Ik vind de Tesla navigatie heerlijk rijden, dus zou het zonde vinden om alsnog op iets als ABRP te moeten vertrouwen.
Ja, doet hij wel. Je kunt prima alleen op de navi rijden. Al plan ik lange trips wel zelf via ABRP. Maar dat hoeft in principe niet.

"Probleem" is overigens wel dat hij alleen SuCs gebruikt in de planning. Dus in een land als Frankrijk zul je op een gegeven moment toch moeten laden en kun je niet ff 100km verder rijden. Plus, op tijdstip 0 kan de locatie ram vol zitten en op tijstip +30m kan het rustig zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Inspired op 07-03-2023 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13-06 07:14

ChUcKiE

Dus........

[...]

Kak deze heeft hij niet meer. Wel een 62kwh met 3d1 uit december 2021ipv 3d6.. Kan iemand de verschillen daarvan duiden, want ik kan het niet vinden. Heeft die een stuk minder vermogen?
Sorry, die daar twee weken geleden stond heb ik nu :) in ieder geval iets vergelijkbaars met 3D6 motor, 325pK en RDW/Finnik geeft aan 527NM, maar dat lijkt wat veel? Als ik die website bekijk met de opsomming van die motoren:
3D6 220 kW @ 5000 rpm 440 Nm

Kijk in ieder geval niet naar de "voorraad" op zijn website en de daarbij behorende kentekenplaten, want dat zijn auto's die vaak al verkocht zijn. Op voorraad staan dan de Franse Tesla's die hij bij verkoop op Nederlands kenteken en jouw naam zet. Zo ging het bij die van mij in ieder geval. De "voorraad" auto's op zijn website zijn meer ter voorbeeld/illustratie van wat hij kan leveren voor welke prijs, want hetgeen hij importeert lijkt heel veel op elkaar (hooguit kleur verschil).

Waarschijnlijk spot hij wel weer ergens een eenhoorn :9 !

[ Voor 37% gewijzigd door ChUcKiE op 07-03-2023 10:26 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkHero
Aah keurig, mooie aankoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

hvd2000 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 20:17:
[...]

Grotere accu 60kWh
Warmtepomp
Vernieuwd middenconsole
Stuurverwarming
Elektrische achterklep

Goede toelichting thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-06 22:20
Weet iemand of het normaal is dat je je auto niet terugziet in de webinterface van je account, maar wel in de App? Betreft een leaseauto in mijn geval, als ik inlog op www.tesla.com vind ik de auto niet, wel mijn account gegevens. In de App met hetzelfde account zie ik de auto wel. Ik weet dat ik geen eigenaars account heb, misschien ligt het daar aan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
The_MAN schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 10:38:
Weet iemand of het normaal is dat je je auto niet terugziet in de webinterface van je account, maar wel in de App? Betreft een leaseauto in mijn geval, als ik inlog op www.tesla.com vind ik de auto niet, wel mijn account gegevens. In de App met hetzelfde account zie ik de auto wel. Ik weet dat ik geen eigenaars account heb, misschien ligt het daar aan?
Ja, komt dat je een "beperkt" account hebt. Je kunt meer zaken daarmee niet zien/doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Vraag over de dashcam. Ik had vanmorgen de melding dat de USB-stick vol was en dat er geen nieuwe beelden opgeslagen konden worden. Werkt het automatisch legen van de USB-stick alleen als je de instellingen van de dashcam op "Auto" hebt staan? Ik had hem op handmatig staan i.c.m. de claxon, maar ging er wel vanuit dat dan de oudste beelden automatisch werden verwijderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ElonDusk schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 09:29:

https://www.bol.com/nl/nl...3g5wtDEAAYASAAEgJtiPD_BwE

Ja, ik heb zoiets maar dan van Amazon. Werkt prima. Weinig bewegende delen, dus geen gerammel. iPad (ik denk Mini) van mijn vrouw zit stevig, ook op hobbelweg en geen probleem gehad.

Bij degene die ik heb kun je de armpjes nog inklappen als er geen iPad in zit. Die steken dan niet uit, zodat je er niet in blijft hangen als je in- of uitstapt.

Maar bevestiging aan de stoel is hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:46

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

bilgy_no1 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 01:12:
[...]

Tja en toch kan ik in de Model Y veel meer kwijt dan daarvoor in de Ioniq 5. Die zou volgens de ADAC 410 liter bieden versus 420 liter van de MY.

Om met de Ioniq 5 al onze spullen kwijt te kunnen moesten we de achterbank helemaal naar voren schuiven, maar dan zat je achterin niet lekker. Ging nog net met ons zoontje van destijds 5, maar met een vierde persoon erbij werd het krap.

Met de MY zaten we ook met die vierde persoon allemaal ruim en hoefden we niets te proppen. En dan nog gewoon met de hoedenplank op z'n plaats, terwijl het rolscherm van de Ioniq 5 er altijd uit moest als we op reis gingen.

Dat komt omdat de MY een 2x zo grote frunk heeft en ook de ruimte onder de vloer super groot is. In de frunk past de bagage van een persoon (reistas plus handtas plus tas met boodschapjes). Onder de koffer passen makkelijk twee tassen met skischoenen plus nog wat spullen. No way dat dat bij de Ioniq 5 past; daar was die platte ruimte nutteloos door de idiote plaatsing van de subwoofer. Dat waren zeker geen 70 bruikbare liters zoals ADAC stelt (zelfs zonder die subwoofer is die ruimte nauwelijks bruikbaar).

Kortom, de ADAC kan wel leuk rekenen dat ze bijna gelijk zijn, maar het is een wereld van verschil. En dan laten ze dus een enorm bruikbare ruimte onterecht buiten beschouwing.

En de ruimte in de EV6 is nog eens kleiner dan de Ioniq 5.
ADAC heeft later het PDF rapport aangepast voor MY, incl. under frunk. ADAC gebruikt de VDA/ISO norm, dus dit zou ook voor de I5/EV6 correct moeten zijn.

".....Der Gepäckraum fasst 420 l bis zur Fensterunterkante, eine
Laderaumabdeckung gibt es für das Model Y zu unserer
Verwunderung nicht. Nutzt man den Stauraum bis zum Dach
hoch, erweitert sich das Volumen auf 540 l. Alternativ kann
man im Kofferraum auch bis zu elf Getränkekisten
unterbringen. Klappt man die Rückbank um und beschränkt
sich auf den Stauraum bis zur Fensterunterkante (aus
Sicherheitsgründen empfehlenswert), lassen sich bis 850 l
verstauen. Unter Ausnutzung des kompletten Raums hinter
den Vordersitzen sind bis zu 1.380 l Volumen verfügbar.
Unter der Fronthaube findet man im Frunk zusätzlich rund
80 l Stauraum vor. "

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Ik heb deze https://nl.aliexpress.com...hl1D&gatewayAdapt=glo2nld

Werkt perfect

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
BigSmurf schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 11:13:
Vraag over de dashcam. Ik had vanmorgen de melding dat de USB-stick vol was en dat er geen nieuwe beelden opgeslagen konden worden. Werkt het automatisch legen van de USB-stick alleen als je de instellingen van de dashcam op "Auto" hebt staan? Ik had hem op handmatig staan i.c.m. de claxon, maar ging er wel vanuit dat dan de oudste beelden automatisch werden verwijderd.
Ja, automatisch rouleren werkt. Edit) Reply hieronder van @Himalaya bevat een beter antwoord.

En waarom zou je hem niet op auto zetten?

[ Voor 5% gewijzigd door Wolly op 07-03-2023 12:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:30
BigSmurf schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 11:13:
De gewone stream wordt automatisch overschreven. Maar de beelden die je bewust (door te claxoneren) hebt opgeslagen blijven altijd staan en moet je zelf handmatig verwijderen.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElonDusk
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 13-06 16:07
Nice en gebruik je gewone iPad of ook een mini (zoals hierboven al eerder gemeld?) :)

Model 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMightyWackO

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

ElonDusk schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 13:05:
[...]

Nice en gebruik je gewone iPad of ook een mini (zoals hierboven al eerder gemeld?) :)
Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
Ninjetsu NL schreef op maandag 6 maart 2023 @ 19:10:
[...]

Hmmm, dank voor de toelichting, maar de dame aan de telefoon zei namelijk dat ze hem wilden uitleveren op de nieuwe locatie :/

Ik ga morgen maar eens even bellen...
Oh dacht voor service, moi excusé

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Laatst online: 12-06 15:16

Mijn oplossing: SirLct in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic"
Is niet moedersmooi maar heel stevig en qua kijkhoek vind ik het net beter dan op de stoel.
Ik wou eerst ook zo'n houder wat je heb gelinked, maar lijkt me te fragiel en dan ben ik ook bang dat het de achterkant van de stoel gaan beschadigen (misschien onterecht)

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chonn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:27
DaMightyWackO schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 11:59:
[...]

ADAC heeft later het PDF rapport aangepast voor MY, incl. under frunk. ADAC gebruikt de VDA/ISO norm, dus dit zou ook voor de I5/EV6 correct moeten zijn.

".....Der Gepäckraum fasst 420 l bis zur Fensterunterkante, eine
Laderaumabdeckung gibt es für das Model Y zu unserer
Verwunderung nicht. Nutzt man den Stauraum bis zum Dach
hoch, erweitert sich das Volumen auf 540 l. Alternativ kann
man im Kofferraum auch bis zu elf Getränkekisten
unterbringen. Klappt man die Rückbank um und beschränkt
sich auf den Stauraum bis zur Fensterunterkante (aus
Sicherheitsgründen empfehlenswert), lassen sich bis 850 l
verstauen. Unter Ausnutzung des kompletten Raums hinter
den Vordersitzen sind bis zu 1.380 l Volumen verfügbar.
Unter der Fronthaube findet man im Frunk zusätzlich rund
80 l Stauraum vor. "
Ik lees dat dus de frunk is meegenomen maar nergens in de ADAC PDF MY tekst blijkt dat de "trunk" of het deel onder de losse bagagebodemplaten en zijpockets zijn meegenomen in de kofferbakvolumemeting. Dus de vraag is of laden tot aan zijraamhoogte van 420 liter inclusief de trunk en zijpockets etc. is, ik denk van niet. Idem als ze de kofferbak doorladen tot aan het dak (achter de achterstoelen) en zij dan 540 liter meten, is volgens mij ook zonder frunk en zijpockets etc.. Just my 50 cents.

MY LR QuickSilver 2023 :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
Wellicht ben ik te ongerust maar kan het kloppen dat je er een vibratie is zodra de warmtepomp in werking is? Zojuist stapte ik in de auto zonder voor te verwarmen, de kachel sprong gelijk aan en de auto begon na ongeveer 20 seconde te vibreren. Is dit normaal?

Vanmorgen en gisteren nadat ik de auto voorverwarmd had heb ik dit niet ervaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:10

Notna

Where are you?®

pretpik schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 14:31:
Wellicht ben ik te ongerust maar kan het kloppen dat je er een vibratie is zodra de warmtepomp in werking is? Zojuist stapte ik in de auto zonder voor te verwarmen, de kachel sprong gelijk aan en de auto begon na ongeveer 20 seconde te vibreren. Is dit normaal?

Vanmorgen en gisteren nadat ik de auto voorverwarmd had heb ik dit niet ervaren.
Ja. Zeker bij een compleet koude 'start' gaat die compressor als een malle staan stampen. Je hebt hetzelfde met bijv. een airo (lucht/lucht warmtepomp) bij een huis: die moet eerst de temperatuur flink omhoog krijgen, waardoor de compressor op een hoge frequentie gaat werken, wat trillingen teweeg brengt. Zodra de cabine meer op temperatuur is, kan de compressor rustiger werken en verdwijnen de trillingen.

Als jij je auto laat voorverwarmen en even de eerste paar minuten buiten de auto gaat staan luisteren (zodra dat voorverwarmen start), zal je hetzelfde horen en zien. Je hoort en voelt dat niet meer zodra je in de auto stapt, omdat de temperatuur dan al op peil is.

[ Voor 13% gewijzigd door Notna op 07-03-2023 14:37 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniebal
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 08-07-2024
Notna schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 14:36:
[...]

Ja. Zeker bij een compleet koude 'start' gaat die compressor als een malle staan stampen. Je hebt hetzelfde met bijv. een airo (lucht/lucht warmtepomp) bij een huis: die moet eerst de temperatuur flink omhoog krijgen, waardoor de compressor op een hoge frequentie gaat werken, wat trillingen teweeg brengt...
Mijn ervaring is dat het trillen vooral plaats vindt bij het verwarmen van de voorruit in koud weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
Notna schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 14:36:
[...]

Ja. Zeker bij een compleet koude 'start' gaat die compressor als een malle staan stampen. Je hebt hetzelfde met bijv. een airo (lucht/lucht warmtepomp) bij een huis: die moet eerst de temperatuur flink omhoog krijgen, waardoor de compressor op een hoge frequentie gaat werken, wat trillingen teweeg brengt. Zodra de cabine meer op temperatuur is, kan de compressor rustiger werken en verdwijnen de trillingen.

Als jij je auto laat voorverwarmen en even de eerste paar minuten buiten de auto gaat staan luisteren (zodra dat voorverwarmen start), zal je hetzelfde horen en zien. Je hoort en voelt dat niet meer zodra je in de auto stapt, omdat de temperatuur dan al op peil is.
Ah gelukkig, ik was even bang dat er metaaldeeltjes in het systeem zouden kunnen zitten. Was dit nog niet gewend van een verder trillingsvrije auto :*) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
blaCkduSt schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 09:34:
Ben je niet vergeten na het verwijderen en opnieuw installeren van de app de notificaties per onderdeel weer aan te zetten vanuit de app? Want er staan er een aantal standaard uit.

[ Voor 3% gewijzigd door joblamie op 07-03-2023 16:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
Heeft iemand zn model Y al uitgeleverd gekregen met maar 2 gordels op de achterbank? Zit net even naar de VIN checker te kijken en t daar lijkt t te wijzen naar 2 gordels ipv 3? :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Volgens mij is Tesla Frankrijk weer de Y aan het afprijzen. Ik zie een reeks Y 'binnenkort beschikbaar voor 40400, 40600, 40700, 41000 euro via Frankrijk dan. Goedkoopst in pearl white, anderen in blauw/rood/nightgrey metallic. Lijkt er dus op dat de productie de vraag overstelpt en ze de huidige voorraad weg willen hebben voor er een update van de band kan rollen. België / NL / Duitsland blijven bij 47k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-06 14:31
Ninjetsu NL schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 16:43:
Heeft iemand zn model Y al uitgeleverd gekregen met maar 2 gordels op de achterbank? Zit net even naar de VIN checker te kijken en t daar lijkt t te wijzen naar 2 gordels ipv 3? :?
Er zitten 3 gordels in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sten2017
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-09-2024
Joosie200 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 16:51:
Volgens mij is Tesla Frankrijk weer de Y aan het afprijzen. Ik zie een reeks Y 'binnenkort beschikbaar voor 40400, 40600, 40700, 41000 euro via Frankrijk dan. Goedkoopst in pearl white, anderen in blauw/rood/nightgrey metallic. Lijkt er dus op dat de productie de vraag overstelpt en ze de huidige voorraad weg willen hebben voor er een update van de band kan rollen. België / NL / Duitsland blijven bij 47k.
Kun je die ook op de 1 of andere betrouwbaar importeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirate-Bozz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-06 21:03
Ik zit ook te kijken naar een tweedehands model 3, liefst van afgelopen jaar of eind '21. Zie er echter maar bar weinig met een trekhaak (wat een vereiste is), kan dit zijn omdat weinig leaserijders deze optie kiezen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Het is weer bijna einde kwartaal. Er zijn heel veel boten onderweg gegaan gevuld met bestellingen. Ongetwijfeld wordt een bepaald gedeelte voor aflevering gecancelled of uitgesteld. Kan ook zijn dat mensen na de prijsverlaging een RWD hebben gecancelled en dan een LR hebben besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Sten2017 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 17:07:
[...]
Kun je die ook op de 1 of andere betrouwbaar importeren?
Je kunt kijken hoever je komt door een Franse postcode van 94460 Valenton (nabij Parijs de delivery hub) in te toetsen. Nu woonden mijn ouders in Dld en gaan ze naar Frankrijk dus ik heb hun postcode ingetoetst. Schijnbaar zijn er verrekte weinig hubs in Frankrijk. Want ik word dus verwezen naar rue de l'ile de France nr 1, 94460 Valenton.

Mocht dat niks uithalen misschien eens mailen met MMX of een bekende importeur uit Purmerend? Met zulke prijzen hou je nog een leuke marge over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
bilgy_no1 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 17:11:
[...]

Het is weer bijna einde kwartaal. Er zijn heel veel boten onderweg gegaan gevuld met bestellingen. Ongetwijfeld wordt een bepaald gedeelte voor aflevering gecancelled of uitgesteld. Kan ook zijn dat mensen na de prijsverlaging een RWD hebben gecancelled en dan een LR hebben besteld.
Klinkt plausibel. Gezien de prijsverlagingen over de hele breedte en je ziet het in dit topic: genoeg die de rwd inwisselen voor een LR. Waarom zouden mensen in Frankrijk daar niet ook naar kijken. Zelf zie ik dan een Y die goedkoper uitvalt dan een M3 RWD nieuw. Misschien toch maar eens een Y proefrit maken. Hatchback opening blijft een sterk pluspunt. Ze hebben ook een paar model 3 rwd in de afprijzing zie ik nu.

[ Voor 3% gewijzigd door Joosie200 op 07-03-2023 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sten2017
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-09-2024
Joosie200 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 17:12:
[...]

Je kunt kijken hoever je komt door een Franse postcode van 94460 Valenton (nabij Parijs de delivery hub) in te toetsen. Nu woonden mijn ouders in Dld en gaan ze naar Frankrijk dus ik heb hun postcode ingetoetst. Schijnbaar zijn er verrekte weinig hubs in Frankrijk. Want ik word dus verwezen naar rue de l'ile de France nr 1, 94460 Valenton.

Mocht dat niks uithalen misschien eens mailen met MMX of een bekende importeur uit Purmerend? Met zulke prijzen hou je nog een leuke marge over.
Dank je. Wel jammer dat ze hier dan de prijzen hoog houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
Vreemd dat die VIN-checker blijkbaar iets anders laat zien... er zijn blijkbaar een aantal versies waar mijn VIN-digit laat zien:
C = Manual Type 2 Seat Belts (Front Row, Center Row*2, Third Row*2) With Front Airbags, PODS, Side Inflatable Restraints

We gaan t dan maar vrijdag zien... O-) dank voor t antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:19
Sten2017 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 17:33:
[...]

Dank je. Wel jammer dat ze hier dan de prijzen hoog houden.
Volgens mij valt de prijs hier ook wel mee.
Maand of twee geleden was het nog significant hoger. De huidige prijzen zijn zeer scherp.

Neemt niet weg dat die prijzen in FR op die voorraadmodellen nog mooier zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
De mensen die in NL kopen hebben dus direct 7k afschrijving te pakken. Best zonde van het geld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Wolly schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 18:14:
[...]

De mensen die in NL kopen hebben dus direct 7k afschrijving te pakken. Best zonde van het geld.
Er is in Frankrijk ook een flinke aankoopsusbsidie. Is die hier niet al in verwerkt?

En door die paar grijze importen wordt de tweedehands markt hier niet direct beïnvloed. Dat zal meer afhangen van de prijzen hier over een jaar of 4-5. En de strategie van Tesla is duidelijk: kostprijs verlagen, zodat EVs goedkoper worden en een groter deel van de markt gaan bedienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bilgy_no1 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 18:20:
[...]

Er is in Frankrijk ook een flinke aankoopsusbsidie. Is die hier niet al in verwerkt?

En door die paar grijze importen wordt de tweedehands markt hier niet direct beïnvloed. Dat zal meer afhangen van de prijzen hier over een jaar of 4-5. En de strategie van Tesla is duidelijk: kostprijs verlagen, zodat EVs goedkoper worden en een groter deel van de markt gaan bedienen.
Is idd incl 6k subsidie. Kopers moeten hem 12 maand houden dus even snel naar NL halen is er niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
bilgy_no1 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 18:20:
[...]

Inderdaad, als je op t i-tje klikt zie je dit direct ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
De laatste update heeft bij mijn M3 LR 2019 zowaar de ruitenwisser weer bruikbaar gemaakt. Op automatische stand werkt het weer bijna 100%.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaCkduSt
joblamie schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 16:04:
[...]

Ben je niet vergeten na het verwijderen en opnieuw installeren van de app de notificaties per onderdeel weer aan te zetten vanuit de app? Want er staan er een aantal standaard uit.
Die heb ik na herinstalleren inderdaad allemaal weer los aangezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-06 07:22
Pierz schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 10:46:
[...]

Welke update heb je? Want ik heb 2023.2.12 en herken dit gedrag niet. Ik snap wel dat je na zo’n ervaring over de zeik bent, maar het lijkt me wat overdreven om meteen BMW’s aan te gaan raden in dit topic.
Om hier nog even op terug te komen, ik merk inderdaad dat de auto seint met de lampen als AP blauw knippert. Precies zoals @dennis014 beschrijft. Hij doet het alleen als er geen andere auto’s voor je zijn én je AP blauw knippert, een situatie die bij mij niet vaak voor komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertk
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:48
flupp schreef op maandag 6 maart 2023 @ 22:56:
[...]

Mijn update duurde (ook) wel lang, behoorlijk wat langer dan gebruikelijk.
De melding staat al meer dan een week op 'wordt gedownload (100%)' terwijl de update al geinstalleerd is in de auto. Ik hoop dat het bij de volgende (auto) update verdwenen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
nils7 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 19:08:
[...]

Ik moet dus naar de andere locatie :Y Laan van Waalhaven it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkHero
Heb je subsidie aangevraagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
Ninjetsu NL schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 19:40:
[...]

Ik moet dus naar de andere locatie :Y Laan van Waalhaven it is!
Ja ik dacht dat je service bedoelde

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• J_Appelstroop
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 01-06 20:53
Wacht er nog iemand op een nieuwe M3 😉?

(Sorry, niet helemaal scherp)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WquppX7htsEFaanQOvyolH-r4AA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ugwg2OVnB6PQtsNn8tq628HQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
J_Appelstroop schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 20:18:

[Afbeelding]
Niet helemaal scherp? :D
Ik zou zweren dat er alleen maar MY op staan haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:55
J_Appelstroop schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 20:18:

[Afbeelding]
Wel een vreemde locatie tussen Barneveld en Amersfoort als M3's alleen vanuit Zeebrugge en Rotterdam richting Tilburg gaan(?). Dan zou je inderdaad eerder denken aan Berlijn-Utrecht met Y's.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

MarkHero schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 19:57:
[...]

Heb je subsidie aangevraagd?
Jazeker, en dat ging ook zonder problemen, duurt nu 4 weken totdat het doorgevoerd is als het goed is.
En dan heb je dus een tesla M3 uit 2021/11 (begin 2022) met 23K op de teller met nog een aantal jaar fabrieksgarantie voor minder dan 37K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nosch
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-04 20:21

Nosch

MYLR Blue

Goede avond. Binnenkort ontvang ik mijn MYLR (lease), en ik dacht alvast te beginnen met het voorbereiden van mijn SSD schijf. Ik wil daar mijn MP3/FLAC collectie op zetten, maar ook dat deze bruikbaar is voor DashCam en Sentry. Nu kom ik echter wat tegenstrijdige info tegen over hoe deze schijf in te delen. Na bijna alle pagina's van dit forum gelezen te hebben, twijfel ik echter nog steeds... De handleiding spreek over een TeslaCam folder in de root. Maar ook over partities...

Weet hier iemand wat nu echt werkt? Momenteel heb ik 2 partities aangemaakt, beide exFAT. 1 voor de muziek, en 1 heb ik TeslaCam genoemd. Ik twijfel of dit klopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Maurice- schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 20:37:
[...]

Wel een vreemde locatie tussen Barneveld en Amersfoort als M3's alleen vanuit Zeebrugge en Rotterdam richting Tilburg gaan(?). Dan zou je inderdaad eerder denken aan Berlijn-Utrecht met Y's.
Misschien onderweg naar een leasemaatschappij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarkHero
ChUcKiE schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 20:40:
[...]

Jazeker, en dat ging ook zonder problemen, duurt nu 4 weken totdat het doorgevoerd is als het goed is.
En dan heb je dus een tesla M3 uit 2021/11 (begin 2022) met 23K op de teller met nog een aantal jaar fabrieksgarantie voor minder dan 37K.
Ja dat is echt top!
Pagina: 1 ... 467 ... 517 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
  • Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
  • Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.

Gerelateerde topics: