Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 466 ... 517 Laatste
Acties:
  • 3.163.635 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-09 11:49
Vorige week contact met de partij van de sexy-buttons vanwege een bug.
Ook meteen gevraagd of ze niet AP kunnen heractiveren door het uitschakelen van de richtingaanwijzer als je in de andere baan bent aangekomen te mis/gebruiken.

Hier werken ze al aan, en zal waarschijnlijk wel tegen betaling moeten, maar dan nog. Ik zal dit direct aanschaffen :Y

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
alionfire schreef op maandag 6 maart 2023 @ 00:27:
[...]

De Tesla superchargers zijn toch open voor andere merken? Dan gaat dat argument niet op.

Efficiëntie lijkt ook mee te vallen: YouTube: Tesla Model Y vs. Hyundai Ioniq 5 | Electric SUV Comparison | Price,...

Software werkt wel lekkerder.
Jawel, dat argument gaat wel op. Hoe de beschikbaarheid van superchargers is geïntegreerd in de navigatie is iets unieks waar je alleen als Tesla rijder van profiteert. In geen enkele andere auto rijd je zo relaxed en laadstress-vrij naar je bestemming.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
alionfire schreef op maandag 6 maart 2023 @ 00:27:
[...]

De Tesla superchargers zijn toch open voor andere merken? Dan gaat dat argument niet op.

Efficiëntie lijkt ook mee te vallen: YouTube: Tesla Model Y vs. Hyundai Ioniq 5 | Electric SUV Comparison | Price,...

Software werkt wel lekkerder.
Naast wat @joblamie schreef over de superchargers: ze zijn nog niet allemaal opengesteld. Maar zelfs als dat zo is en overal de langere kabels beschikbaar zijn blijven er voordelen bij Tesla.

Efficiëntie is wat ik zelf heb vastgesteld na een jaar rijden met de Ioniq 5 en de afgelopen 2 maanden met de Model Y (alleen winter). Op de snelweg bij hogere snelheden is de Model Y veel zuiniger. Wat claimen ze dan in die video? Hebben ze het getest?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 22:44

DancePlaza

ninja

Rubbaa schreef op zondag 5 maart 2023 @ 19:16:
[...]

Mijn vrouw is niet zo “elektrisch minded” en zou liever een Volvo XC60/BMW X3/Volkswagen Tiguan hebben omwille van de ruimte. Een model Y is een mooi elektrisch alternatief.

De model 3 heeft geen hoge instap en dat is wat haar ‘afschrikt’ en is daarnaast niet super ruim in vergelijking met de bovengenoemde SUV’s.
Zet de kosten ff onder elkaar non-ev en de Y en bekijk wat dan het verschil is. Ik vind de persoonlijk jouw ook gegeven lijstje ook zeker mooier, maar onder de streep toch voor de Tesla Y gekozen.

Hierbij de kofferbak maten in L.

x3 450 to 550 L,
ix3 510 L
xc60 468 L,
tiguan 610 L

MY 854 L
M3 561 L

Omzetten naar een Y behoud je 250 euro. Anders is het leergeld voor je ;)

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• pimk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 16:17
Wolly schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 14:17:
[...]

Mensen die hun linkerknipperlicht op een rotonde gebruiken, doen ze dat ook op rechte weg vraag ik mij dan altijd af.
Hier snap ik dus niks van; het is voor een ander juist reuzefijn te kunnen zien wat de auto op de rotonde gaat doen.
En ff knipperen is niet heel veel werk toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:44
pimk schreef op maandag 6 maart 2023 @ 09:12:
[...]

Hier snap ik dus niks van; het is voor een ander juist reuzefijn te kunnen zien wat de auto op de rotonde gaat doen.
Het maakt geen kont uit natuurlijk. Alleen zijn er twee dingen die misgaan.

1. Mensen gebruiken hun knipperlicht veel te vaak niet dan wel tijdens een afslag.

2. Bij een rotonde waar je ervan uitgaat dat mensen vrijwel altijd een zelfde afslag nemen, zeker icm met punt 1, gaat men de mist in.

Gaat er gewoon om dat iedereen netjes zijn knipperlicht moet gebruiken bij een afslag. Dan is er niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 16:17
STIMPPYYY schreef op maandag 6 maart 2023 @ 09:17:
[...]

Het maakt geen kont uit natuurlijk. Alleen zijn er twee dingen die misgaan.

1. Mensen gebruiken hun knipperlicht veel te vaak niet dan wel tijdens een afslag.

2. Bij een rotonde waar je ervan uitgaat dat mensen vrijwel altijd een zelfde afslag nemen, zeker icm met punt 1, gaat men de mist in.

Gaat er gewoon om dat iedereen netjes zijn knipperlicht moet gebruiken bij een afslag. Dan is er niks aan de hand.
Precies dat.
Laat gewoon zien wat je gaat doen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
pimk schreef op maandag 6 maart 2023 @ 09:27:
[...]

Precies dat.
Laat gewoon zien wat je gaat doen
Dan is de enige knipper waar je waarde aan kan hechten toch de knipper naar rechts?

De linkse knipper heeft geen waarde in deze situatie. Een auto met of zonder linker knipper laat ik sowieso voorgaan op een rotonde, welk voordeel heeft het precies volgens jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:40
Over knipperen gesproken.
In de testrit zagen we dat tijdens het knipperen de camera van die kant de dode hoek projecteerde.
Ideaal want toen we naar Tesla Den Haag reden ging het in onze huidige auto bijna mis omdat er een auto daar zat (en ik hield al rekening met nog een andere auto die al schuin achter me reed).

Anyway dat vonden we fijn dat hij dat toonde alleen voor mn vrouw zat het beeld net in het zicht achter het stuur.
Geen idee of je dat iets kan verplaatsen?

En staat dat standaard aan?
Want in mijn herinnering toen ik Model 3's home delivery deed zat er dat zeker niet in (of je moet het aanzetten) en zelfs in mijn eerste Model Y proefrit was het me ook niet opgevallen.

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
nils7 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 09:35:
Over knipperen gesproken.
In de testrit zagen we dat tijdens het knipperen de camera van die kant de dode hoek projecteerde.
Ideaal want toen we naar Tesla Den Haag reden ging het in onze huidige auto bijna mis omdat er een auto daar zat (en ik hield al rekening met nog een andere auto die al schuin achter me reed).

Anyway dat vonden we fijn dat hij dat toonde alleen voor mn vrouw zat het beeld net in het zicht achter het stuur.
Geen idee of je dat iets kan verplaatsen?

En staat dat standaard aan?
Want in mijn herinnering toen ik Model 3's home delivery deed zat er dat zeker niet in en zelfs in mijn eerste Model Y proefrit was het me ook niet opgevallen.
Je kan het verplaatsen op het scherm, kwestie van slepen met je vingers.

En of het standaard aan staat weet ik niet maar je kan het activeren en dan blijft het geactiveerd tot je het weer deactiveert.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 11:07
Afgelopen vrijdag de MY RWD opgehaald, direct all-seasons eronder gezet (Pirelli Scorpion SF2 255/45/19) en naar Duitsland gereden. Ik had hem op 100% opgehaald, en vertrok van huis met zo'n 75%. Rit is zo'n 400km (380 eigenlijk dacht ik, maar we mistte een afslag). Op de heenweg 2x geladen, eerste keer omdat we toch wilde eten en tweede keer nog even kort om met minimaal 40% aan te komen. Dat laatste was omdat ik op e-flux app had gezien dat er maar 2 oplaadpalen waren in het hele dorp, en ik had verwacht dat deze misschien wel bezet zouden zijn. Dit was gelukkig niet het geval, dus de terugweg was met 100% vertrekken, en 1 keer 20 minuten geladen en met 30% thuis aangekomen. Hadden minder lang hoeven te laden, maar we hebben ook even snel een hamburger naar binnen geduwd. Al met al echt een top reis gehad. Ik heb hier wel eens eerder aangegeven waarom we weer voor een Tesla kozen, en het gevoel was weer helemaal terug; lekker cruisen met de SO, maximaal genieten van AP, rustig naar je vakantieoord tuffen, heerlijk. Ik heb in mei vorig jaar mijn M3 SR+ 2019 ingeleverd, dus ik vergelijk het daarmee. Hieronder wat bevindingen:
  • Over het algemeen: echt genoten van de auto. Wat een ruimte, wat zit je lekker hoog, heel fijn! Hele andere ervaring dan de M3, waar je veel lager zit, maar die ook veel sportiever voelt. Dit voelt echt meer 'SUV' (weet niet hoe ik het anders moet omschrijven).
  • Rijgeluid: echt een enorme stap voorwaarts. De ramen zijn nu dubbel, en dat merk je aanzienlijk. Bij een snelheid van 140 km/h kan je gewoon met elkaar praten en dat was bij de M3 echt wel heel anders. Dat was echt een hele positieve 'verrassing' (in aanhalingstekens, want dit hadden we wel verwacht maar niet zó'n groot verschil).
  • AutoPilot: AP was top. Echt nergens last van gehad, deed precies hoe ik hoopte dat hij het zou doen. Was aanvankelijk wat bang voor de missende radar, maar ik ben echt tevreden. Hierbij wel opmerkend dat ik dus al gewend was aan de beperkingen van AP; buiten de snelweg kan die rare dingen doen, maar op de snelweg is het echt een genot. Geen phantombrakes gehad of onverwachte dingen. Enige keer dat hij snelheid minderde die ik niet had verwacht, was op een 140 km/h stuk en waar ik een vrachtauto ging inhalen. Achter de vrachtauto reed een auto, en dat ziet hij dan als een langzaamrijdende colonne. Je krijgt dan die pijlen op de animatie op de baan naast je (dat zij langzamer rijden dan jij) en dan neemt die dus wat snelheid terug. Achteraf gezien moet ik AP daarin gelijk geven.
  • Automatisch groot licht; er was een paar pagina's terug hier een discussie over omdat ik dacht dat de feature niet uitging bij mij als je de pook naar voren duwt. Ik heb op de heenweg echt alles geprobeerd, maar de feature bleef maar aan staan (dacht ik). Wat blijkt; ik keek naar de verkeerde indicator :+ Als je met je licht flitst (pook naar je toe), dan komt er links onderin het scherm een instellingen schermpje voor je lichten. Op die kaart (zo heet dat UI technisch volgens mij) staat rechts bovenin een blauwe knop, met een groot licht icoon met een A erin. Die knop is gedisabled maar wel blauw (e.g: actief en niet uit te zetten). Wat ik ook deed met mijn pook, deze knop bleef blauw en disabled. Pas op de terugweg zag mijn SO dat aan de linkerkant van het scherm, ongeveer ter hoogte van de auto zelf, er een grijs groot licht icoon met een A erin verdween als je de pook naar voren duwt. Dat is dus de indicator dat automatisch groot licht uit is, hoewel het nog steeds 'aan' staat (UI technisch gezien) op de licht-kaart die te voorschijn komt als je groot licht seint. Verwarrend, maar het werkt dus ook bij mij naar behoren zoals in de manual staat.
  • Automatische ruitenwissers: heb geen enkele keer gehad dat hij ging wissen terwijl ik dat zelf niet zou doen. Had enkele keren dat ik een tikje zelf gaf om 1 keer de ruit af te vegen, maar ik wilde dan ook echt maar 1 keer vegen (bijvoorbeeld: natte weg langs een vrachtwagen rijden, en dan de miezer van je ruit afhalen). Had hier echt niet te klagen over. Ik merkte aan mezelf dat ik al een beetje aan het indekken was bij de SO bij aanvang van de rit "ja je hoort wel eens dat de automatisch ruitenwisser soms gek doet bij AP maar dan moeten we maar gewoon zelf rijden", maar dit ging echt uitstekend.
  • Snelheid: mijn SR+ ging in 5 seconden ofzo naar de 100, de MY in 7. Van stilstand merk je zeker dit verschil, maar op de snelweg viel het mij echt bijzonder mee hoeveel verschil ik het vond bij bijvoorbeeld inhaal acties. Ik kwam geen een keer vermogen tekort. Nu heb ik ook al een maand of 8 niet gereden in de SR+ dus misschien ben ik wat roestig, maar het was een positieve ervaring vond ik zelf. Hier was ik toch wel een beetje bang voor de afgelopen dagen, of ik toch niet dat gevoel zou missen, maar ben nu blij met de keuze die ik gemaakt heb (hoewel de volgende zeker een LR wordt overigens haha)
  • Verbruik: heb altijd vmax gereden, soms +5 of +10, in Duitsland 140 waar mocht. Heb ik geen laadstress van gehad, maar als je range belangrijk vindt: ga dan 110 rijden en je doet gemakkelijk 350km van 100% naar 0%. Mijn weersomstandigheden waren overigens prima; beetje nattig wel (geen harde regen ofzo, af en toe wat miezer maar wel natte wegen), graad of 5 en geen harde wind. Volgens mij is het gemiddeld gebruik nu 195 wh/km, viel me niet tegen. Op de terugweg 130 (AP) op de A12 (leeg), zat rond de 200-205 wh/km.
  • Snelheidsbord herkenning: meestal doet die het goed, maar soms ook echt niet. Heb zelf altijd Flitsmeister aanstaan. Viel mij wel op dat buiten bebouwde kom de 'herkende' snelheidslimit geen invloed heeft op AP: je kan gewoon 100 als hij denkt dat 50 de max is. Dit is natuurlijk niet zo in de bebouwde kom, daar gaat hij gewoon naar max de maximale toegestane snelheid *die hij vindt dat geld!*. De borden 'bei Nasse' in Duitsland herkend die naar mijn gevoel niet; hij neemt die gewoon over als waarheid.
  • Automatisch ontdooien werkt als een trein, maar dan zie je ook gelijk hoe klein de achterruit is. Dat is wel echt wennen, je ziet écht heel weinig erdoorheen. Combinatie van kleine ruit met hoge auto.
  • Oeh een positieve verassing: automatisch annuleren van knipperlichten. Al eerder benoemd hier, maar vind het echt een top feature! Op de snelweg echt precies wat ik wil, mijn SO was er ook erg blij mee.
Dan nog wel 1 nadeel: de auto is echt veel groter dan de 3 (oke dat is eigenlijk geen nadeel haha) maar het gebrek aan parkeersensoren is dan wel lastig. De draaicirkel is ook enorm, dus even strak parkeren in auto garages is er echt niet bij. Wij moesten bij het hotel hele krappe bochten maken, en dan is het echt wel een paar keer steken met iemand buiten die de hand opsteekt. Achter is geen probleem (de camera's zien alles), maar voor is het wel even billen knijpen. Nu heb ik van vroeger wel geleerd met hele grote gevaartes te rijden (tractoren en zo) dus heb een goed afstandsgevoel, maar mijn SO gaf al aan dat ze niet zou durven te parkeren zonder de piepjes. En om eerlijk te zijn; de neus is gewoon langer en de gril zat best wat sneeuw in omdat ik dus toch iets te ver naar voren reed bij het inparkeren bij het hotel :X Ik zie wel in trouwens hoe dit probleem opgelost kan worden met het occupancy network, dus kijk uit naar die update.

Al met al enorm tevreden met de aankoop en wij gaan veel plezier beleven aan deze auto O+ Zojuist Teslamate geinstalleerd, en zit nog te twijfelen over de sexy buttons (met name de commander vind ik interessant).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-09 10:58
Wolly schreef op maandag 6 maart 2023 @ 09:31:
[...]

Dan is de enige knipper waar je waarde aan kan hechten toch de knipper naar rechts?

De linkse knipper heeft geen waarde in deze situatie. Een auto met of zonder linker knipper laat ik sowieso voorgaan op een rotonde, welk voordeel heeft het precies volgens jou?
Nee natuurlijk niet. Dacht dat we knipperlichten verhaal zijn gepasseerd maar ik moest vanmorgen aan je denken (aaaah O+).

Ik reed een rotonde op en ging driekwart, deed tijdens het oprijden links aan. Rechts was niemand, maar voor mij kwam iemand aanrijden. Dat is altijd zo'n moment rol ik door of stop ik (als die auto zijnde). Hij zag nu dat ik links ging. Ik deed ter hoogte van hem rechts aan et voila. Iedereen blij. Als ik hem niet aan had kon hij gaan 'gokken' of ik wel of niet door ging rijden. Er zijn nogmaals zat die wel een afslag nemen en geen richting aangeven. Het blijft een welles nietes ding: het hoeft niet, het mag wel.

Wat betreft je laatste alinea, ik doe het zelfde. Alleen wanneer iemand dan toch afslaat kan ik 'm wel wurgen bij wijze van. Om dat gevoel bij andere te voorkomen gebruik ik wel m'n linker knipper om duidelijk te zijn in 't verkeer.

[ Voor 10% gewijzigd door Oekol op 06-03-2023 10:25 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMA
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-03-2024

NMA

Djerro123 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 09:54:

[..] Dan nog wel 1 nadeel: de auto is echt veel groter dan de 3 (oke dat is eigenlijk geen nadeel haha) maar het gebrek aan parkeersensoren is dan wel lastig. De draaicirkel is ook enorm, dus even strak parkeren in auto garages is er echt niet bij. Wij moesten bij het hotel hele krappe bochten maken, en dan is het echt wel een paar keer steken met iemand buiten die de hand opsteekt. Achter is geen probleem (de camera's zien alles), maar voor is het wel even billen knijpen. Nu heb ik van vroeger wel geleerd met hele grote gevaartes te rijden (tractoren en zo) dus heb een goed afstandsgevoel, maar mijn SO gaf al aan dat ze niet zou durven te parkeren zonder de piepjes.
Dat is toch zo opgelost? Een kwestie van op een rustige plek een keer naar een muurtje o.i.d. rijden en op het moment dat je denkt niet verder te kunnen omdat je er tegenaan zit even uitstappen en kijken hoeveel je nog over hebt. De volgende keer weet je dan precies hoeveel je nog over hebt en hoef je je geen zorgen meer te maken.

Ik rijd nu nog in een 14 jaar oude auto zonder camera of parkeersensoren en heb het zo ook gedaan. Ik rijd echt nooit tegen iets aan en mocht dat toch gebeuren dan is dat omdat ik er zelf voor kies iets verder door te rijden dan verstandig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluutmaran
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-08 21:45
Inspired schreef op zondag 5 maart 2023 @ 09:54:
[...]

Met een RWD kan dat waarschijnlijk ook wel toch? Daar pak je ook zo 300km mee op een lading in de winter. Veel verder kom ik met mijn LR 2019 ook niet.
Ik rijd nu in een e-golf met 180 km range, waarbij ik regelmatig met 80 op de snelweg moet rijden met de verwarming uit om niet een kwartier stil te hoeven staan voor te laden. Ja, een RWD gaat de grootste problemen wat betreft range oplossen maar je zult steeds na moeten denken en je snelheid aan moeten passen om er rekening mee te houden bij langere ritten. Zorgeloos op pad en gewoon met 120 km / h naar huis kunnen rijden savonds is veel waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Kluutmaran schreef op maandag 6 maart 2023 @ 10:20:
[...]

Ik rijd nu in een e-golf met 180 km range, waarbij ik regelmatig met 80 op de snelweg moet rijden met de verwarming uit om niet een kwartier stil te hoeven staan voor te laden. Ja, een RWD gaat de grootste problemen wat betreft range oplossen maar je zult steeds na moeten denken en je snelheid aan moeten passen om er rekening mee te houden bij langere ritten. Zorgeloos op pad en gewoon met 120 km / h naar huis kunnen rijden savonds is veel waard.
Herken dat helemaal niet. Met een e-golf kan ik mij wel voorstellen overigens dat je deze mind-set hebt.

Bij mij gaat na 19:00 AP gewoon op 140 tot ik thuis ben hoor. Geen centje pijn. Ik verwacht dat de MYRWD net zo ver komt als mijn M3P uit 2019, zelfs verder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
Wolly schreef op maandag 6 maart 2023 @ 09:31:
[...]

Het links knipperen heeft zeker wel meerwaarde. Als je anticipeert en door wilt rollen de rotonde op, kan je beter inschatten met welke snelheid je aan moet komen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Kluutmaran schreef op maandag 6 maart 2023 @ 10:20:
[...]

Daar hoef je in een RWD ook niet over na te denken. De auto geeft aan ga deze snelheid rijden om bestemming te halen en anders geeft die wel superchargers aan waar je ff 5 min staat om daarna weer door te gaan.

Hoezo denk je trouwens dat je niet met 120km/u naar huis kan jakkeren? Ik rij in de avond ruim uur lekker AP 140km/u naar huis en red het makkelijk.

[ Voor 14% gewijzigd door Oekol op 06-03-2023 10:29 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Pierz schreef op maandag 6 maart 2023 @ 10:25:
[...]

Het links knipperen heeft zeker wel meerwaarde. Als je anticipeert en door wilt rollen de rotonde op, kan je beter inschatten met welke snelheid je aan moet komen rijden.
Wat is het verschil in doorrollen dan bij iemand die wel links knippert en bij iemand die niet knippert?

Rol je harder door als er geen linkse knipper wordt gebruikt? Of juist niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 14:48
Sander schreef op zondag 5 maart 2023 @ 21:37:
[...]

Raar, komend uit een 5008 vind ik met name het hoge/vierkante veel fijner dan vloeroppervlakte. Gewoon 3x2 boodschappenkratten achterin en dan eromheen nog een berg losse rommel! Ik kijk nog met angst en beven uit naar de eerste trip waarbij de ruimte van de Y echt vergeleken gaat worden hiermee….

Verwacht niet dat ik er met banken plat en voorstoelen voorover 20 verhuisdozen in een ritje mee mee krijg?

Tegelijkertijd: mooi moment voor omdenken en gewoon minder meenemen!
Als we op vakantie gaan is het de kunst om bagage onder de hoedenplank te houden. Dan kun je nog eens met goed fatsoen je volgestouwde auto ergens neerzetten en een wandeling of bezichtiging gaan doen zonder dat je de aandacht trekt.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:59

Bob

coelho schreef op maandag 6 maart 2023 @ 10:50:
[...]

Als we op vakantie gaan is het de kunst om bagage onder de hoedenplank te houden. Dan kun je nog eens met goed fatsoen je volgestouwde auto ergens neerzetten en een wandeling of bezichtiging gaan doen zonder dat je de aandacht trekt.
Trek je de aandacht zonder hoedenplank? In eender welke auto haal ik de hoedenplank er uit. Ik wens diegene die al mijn bagage wil stelen veel plezier met kinderkleding, een eventuele buggy en smerige wandelschoenen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:52

resusaapje

h less

Pierz schreef op maandag 6 maart 2023 @ 10:25:
[...]

Ik vertrouw niemand op een rotonde. Knipper links/rechts/uit, geen idee wat je ECHT gaat doen. Alleen wanneer iemand OP de rotonde z'n rechterknipper AAN doet, geloof ik enigszins dat je eraf gaat en ik er kan oprijden.

Overigens, de wet zegt alleen dat je richting moet aangeven bij het een rotonde afrijden, want bijzondere manoeuvre. Bij de rotonde oprijden kan je alleen rechtsaf, want verplichte rijrichting. In sommige buitenlanden is "foutief" richting aangeven zelfs verboden en zou je een boete kunnen krijgen. Waarom het CBR nog steeds eist dat je richting aangeeft bij het oprijden van een rotonde is mij een raadsel.
Het belangrijkste in het verkeer lijkt mij consequent rijgedrag en nu doet iedereen maar wat.

Maar goed, on-topic, heeft onze Tesla daar al een oplossing voor? ;)

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Bob schreef op maandag 6 maart 2023 @ 11:00:
[...]

Trek je de aandacht zonder hoedenplank? In eender welke auto haal ik de hoedenplank er uit. Ik wens diegene die al mijn bagage wil stelen veel plezier met kinderkleding, een eventuele buggy en smerige wandelschoenen.
Tja, en dan hopen ze dat daar toch een camera of laptop tussen ligt.

De schade en de miserie met de herstelling wil ik vooral vermijden.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +7 Henk 'm!
coelho schreef op maandag 6 maart 2023 @ 10:50:
[...]

Bij de Model Y kun je amper naar binnen kijken door dat getinte glas.

Toch houd ik wel de hoedenplank in gebruik, omdat deze ook voor extra demping zorgt.

En voor de rest:
Kan de 'knipperlicht op/voor rotonde' discussie svp elders worden voortgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
resusaapje schreef op maandag 6 maart 2023 @ 11:02:
[...]

Ik vertrouw niemand op een rotonde. Knipper links/rechts/uit, geen idee wat je ECHT gaat doen. Alleen wanneer iemand OP de rotonde z'n rechterknipper AAN doet, geloof ik enigszins dat je eraf gaat en ik er kan oprijden.

Overigens, de wet zegt alleen dat je richting moet aangeven bij het een rotonde afrijden, want bijzondere manoeuvre. Bij de rotonde oprijden kan je alleen rechtsaf, want verplichte rijrichting. In sommige buitenlanden is "foutief" richting aangeven zelfs verboden en zou je een boete kunnen krijgen. Waarom het CBR nog steeds eist dat je richting aangeeft bij het oprijden van een rotonde is mij een raadsel.
Het belangrijkste in het verkeer lijkt mij consequent rijgedrag en nu doet iedereen maar wat.

Maar goed, on-topic, heeft onze Tesla daar al een oplossing voor? ;)
Er was ook al eerder een probleem gemeld met Tesla wanneer je je linkerknipperlicht gebruikt, is dat eigenlijk al opgelost?
Inspired schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 13:25:
[...]

Op de rotondes, en andere snelle links/rechts acties moet je de tweede keer, twee keer knipperen. Dus, als de knipper naar links uit staat op een rotonde, en je wilt hem dan verlaten zet je met de eerste handeling de knipper weer uit. Dan nog een keer om rechts de knipper aan te zetten als je de rotonde wilt verlaten. Redelijk irritant maar iemand zal er vast over nagedacht hebben bij Tesla.
Het gevolg was dat veel M3's die links knipperden vervolgens niet de verplichte rechterknipper gebruikten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol
Wolly schreef op maandag 6 maart 2023 @ 10:49:
[...]

Wat is het verschil in doorrollen dan bij iemand die wel links knippert en bij iemand die niet knippert?

Rol je harder door als er geen linkse knipper wordt gebruikt? Of juist niet?
Wat dacht je van anticiperen op de situatie?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:45
pimk schreef op maandag 6 maart 2023 @ 09:12:
[...]

Links knipperen slaat nergens op natuurlijk. Een rotonde is een voorrangsweg met afslagen naar rechts. Je kunt niet links afslaan op een rotonde.

Dus gewoon rechts knipperen als je eraf gaat is voldoende.
Volgens mij is Nederland ook het enige land waar het zo wordt aangeleerd. In Duitsland is het gewoon verboden. Daar mag je ook pas naar rechts knipperen als je óp de rotonde rijdt. Zelfs al neem je de eerste afslag.

[ Voor 7% gewijzigd door GAIAjohan op 06-03-2023 11:27 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• STIMPPYYY
GAIAjohan schreef op maandag 6 maart 2023 @ 11:26:
[...]

Links knipperen slaat nergens op natuurlijk. Een rotonde is een voorrangsweg met afslagen naar rechts. Je kunt niet links afslaan op een rotonde.

Volgens mij is Nederland ook het enige land waar het zo wordt aangeleerd. In Duitsland is het gewoon verboden. Daar mag je ook pas naar rechts knipperen als je óp de rotonde rijdt. Zelfs al neem je de eerste afslag.
Dat het nergens op slaat klopt niet. Ik heb het 20 jaar geleden bij mijn rijlessen zo aangeleerd. Daar werd ook op getoetst tijdens het rij-examen. Weet niet hoe dat tegenwoordig zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:45
STIMPPYYY schreef op maandag 6 maart 2023 @ 11:29:
[...]

Dat het nergens op slaat klopt niet. Ik heb het 20 jaar geleden bij mijn rijlessen zo aangeleerd. Daar werd ook op getoetst tijdens het rij-examen. Weet niet hoe dat tegenwoordig zit.
Ja het wordt zo aangeleerd een belangrijk gevonden door het CBR. Maar het slaat nergens op en is niet verplicht.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 11:07
NMA schreef op maandag 6 maart 2023 @ 10:16:
[...]

Dat is toch zo opgelost? Een kwestie van op een rustige plek een keer naar een muurtje o.i.d. rijden en op het moment dat je denkt niet verder te kunnen omdat je er tegenaan zit even uitstappen en kijken hoeveel je nog over hebt. De volgende keer weet je dan precies hoeveel je nog over hebt en hoef je je geen zorgen meer te maken.

Ik rijd nu nog in een 14 jaar oude auto zonder camera of parkeersensoren en heb het zo ook gedaan. Ik rijd echt nooit tegen iets aan en mocht dat toch gebeuren dan is dat omdat ik er zelf voor kies iets verder door te rijden dan verstandig is.
Voor recht naar voren rijden: ja zeker! Maar voor mijn SO is de (voor haar nieuwe) ruime draaicirkel en ontbreken van piepjes een reden om bang te zijn voor parkeren. Ik begrijp het wel, het is gewoon lastig inschatten of je dat paaltje (wat je niet meer kan zien) gaat raken of niet als je er langs op moet sturen. Het is niet alleen afstand, het is ook een veranderende afstand icm met sturen en rijden.

Achja, first world problems wat mij betreft maar ik kijk iig wel uit naar de update :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Djerro123 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 11:32:
[...]

Voor recht naar voren rijden: ja zeker! Maar voor mijn SO is de (voor haar nieuwe) ruime draaicirkel en ontbreken van piepjes een reden om bang te zijn voor parkeren. Ik begrijp het wel, het is gewoon lastig inschatten of je dat paaltje (wat je niet meer kan zien) gaat raken of niet als je er langs op moet sturen. Het is niet alleen afstand, het is ook een veranderende afstand icm met sturen en rijden.

Achja, first world problems wat mij betreft maar ik kijk iig wel uit naar de update :P
Ik vind een auto in 2023 zonder fatsoenlijke sensoren eigenlijk ook waanzin. Ik vertrouw er ook gewoon op en vind het gewoon prettig ze te hebben.

Zal morgen de ranger eens vragen of hij meer weet.

[ Voor 3% gewijzigd door Inspired op 06-03-2023 11:38 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oekol
Waren we allemaal maar zo van de regeltjes.
Zullen we weer lekker over de auto hebben in plaats van al jullie voorbeeldigheden in het volgen van de regeltjes in het verkeer? Neem aan dat jullie ook nooit boven Vmax rijden, want is verboden in het buitenland :') ? De laatste keer dat ik de belasting betalen moest woonde ik nog in Nederland maargoed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMA

NMA

Djerro123 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 11:32:
[...]

Handig is het is zeker wel en minder kans op schade dan mijn huidige 'boem-is-ho'-sensor ;)

Waar ik mijzelf meer zorgen over maak is de breedte van de auto.

In mijn huidige auto rijd ik zonder met mijn ogen te knipperen overal tussendoor (bijv. wegversmalling met aan de 1e zijde direct een vangrail en aan de andere een vrachtauto of smalle weg met tegenligger en bomenrij). De Tesla is 14cm. breder dan mijn huidige. Daar zal ik echt wel even aan moeten wennen en in het begin dus wat voorzichtiger moeten rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-09 09:55
Ik zag mensen de 'sexy'-buttons noemen? Daar ben ik wel benieuwd naar, kan iemand me even op weg helpen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ninjetsu NL schreef op maandag 6 maart 2023 @ 12:07:
Ik zag mensen de 'sexy'-buttons noemen? Daar ben ik wel benieuwd naar, kan iemand me even op weg helpen?
Hierbij; Het grote Tesla Model 3 & Y topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-09 14:26
Nu weet ik dat de boordcomputer alleen het werkelijke verbruikt telt, en niet het voorverwarmen e.d., maar dit vind ik wel bijzonder: Model 3 LR, 2019, bruikbare/beschikbare capaciteit wordt online 73,5 kWh geschat.

Vrijdagmiddag 90% opgeladen. Dat zou 66,1 kWh moeten zijn. Maandagochtend 55% over. Dat zou 40,4 kWh moeten zijn. Dus 90%->55%, 25,7 kWh kwijt.

Volgens de boordcomputer ben ik echter 15 kWh lichter en heb ik 71 km gereden, met 211 wh/km 'since last charge'. Waar is dan die andere 10,7 kWh verdwenen (bijna 15%)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbaa
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11-09 21:46
DancePlaza schreef op maandag 6 maart 2023 @ 09:03:
[...]

Zet de kosten ff onder elkaar non-ev en de Y en bekijk wat dan het verschil is. Ik vind de persoonlijk jouw ook gegeven lijstje ook zeker mooier, maar onder de streep toch voor de Tesla Y gekozen.

Hierbij de kofferbak maten in L.

x3 450 to 550 L,
ix3 510 L
xc60 468 L,
tiguan 610 L

MY 854 L
M3 561 L

Omzetten naar een Y behoud je 250 euro. Anders is het leergeld voor je ;)
Ik moest even lachen bij het woord leergeld :9

Heb je toevallig de bronnen naar de inhoud in liters van de twee Tesla's?

MY 854 L
M3 561 L

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:27
Kun je aan het VIN nummer zien of de Tesla uit Duitsland of China komt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbaa
Sunri5e schreef op maandag 6 maart 2023 @ 12:23:
Probeer deze eens: https://insideevs.com/new...tesla-origin-vin-decoder/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
Weet iemand of de performance standaard met “luxe” kentekenplaten wordt geleverd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
Dank! Ik had inderdaad ook zelf even kunnen zoeken 8)7

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 13:04
Sunri5e schreef op maandag 6 maart 2023 @ 12:40:
Weet iemand of de performance standaard met “luxe” kentekenplaten wordt geleverd?
Die van mij heeft dat wel. Opgehaald in Tilburg.

Hier nog wat foto's van mijn mig MYP. Fotos gemaakt in Brussel door een vriend.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/90rikfrz8sJYyMCSPh_eQYj0T28=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qqbrJGN9LSRfO6LZEvm7TmBT.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lFQmPtDQPA1b_jTKpW89FAuObXg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KR3foCB4lifbEzf2DWHw6vdh.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5OxPZlRpcEHflHBnO5j_Gnpx_Pc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yR9W2zmDwbh53B1zO3FnDEqp.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZpzzjVosRYEst0fudUk-TqQB6LE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QqwDVwnWQvpb9MmW7mk9ArEm.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ytcK6zzc-mgIulIkwXOaLMO2V_s=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/71kd9yrS8WD5CHcMsU8NnwSy.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/68IAUR0s39Cn4SmrBC33E2tEoe4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HtHSzQYJbZjjDd5nWAjrJsXr.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k9nrgiZRzejPwSToeILtivsg-TU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NEtKk77WsYVe5OZJArfVACE1.jpg?f=fotoalbum_tile

Kentekenplaat weggeshopt net, hier niet zo spannend maar heb ze ook op reddit geplaatst :P

[ Voor 87% gewijzigd door Cyw00d op 06-03-2023 13:19 ]

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:44
Ninjetsu NL schreef op maandag 6 maart 2023 @ 13:00:
[...]

Dank! Ik had inderdaad ook zelf even kunnen zoeken 8)7
Dat is misschien waar maar voor mij was het nu een fijne reminder dat ik nog eens naar die knoppen moet kijken. Zie nu dat er een OBD dongle bij zit, daarmee kun je zo ongeveer dezelfde stats uitlezen als Scan My Tesla? Dan is het wel een goede deal eigenlijk want SMT kost net zo veel en komt niet met die knoppen. Tof

@Cyw00d Vet! Gefeliciteerd en veel plezier van je nieuwe auto!

[ Voor 6% gewijzigd door bokkow op 06-03-2023 13:21 ]

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wasp
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 13:28
Sunri5e schreef op maandag 6 maart 2023 @ 12:40:
Alle Tesla's worden met luxe kentekenplaten uitgeleverd, "zelfs" mijn MY RWD. :)

Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-09 22:07
Wasp schreef op maandag 6 maart 2023 @ 13:22:
[...]

Alle Tesla's worden met luxe kentekenplaten uitgeleverd, "zelfs" mijn MY RWD. :)
Luxe bedoelen we als opgelegde letters toch? Mijn M3P niet iig.

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Wasp schreef op maandag 6 maart 2023 @ 13:22:
[...]

Dat is dan gewijzigd, voorheen kreeg je gewoon gestanst blik als kentekenplaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wasp
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 13:28
SirLct schreef op maandag 6 maart 2023 @ 13:24:
[...]

Luxe bedoelen we als opgelegde letters toch? Mijn M3P niet iig.
Klopt! Hmm. Ik heb dit namelijk specifiek nog aan Tesla gevraagd, ze zeiden letterlijk "wij leveren altijd uit op luxe kentekenplaten". Blijkbaar niet..

Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Mijn MY RWD MiC werd ook geleverd met opgelegde letters / prisma letters / luxe platen.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:59
Ziet er inderdaad mooi uit, maar het lampje houd daar geen rekening mee. Zit een beste slagschaduw op viel me op :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-09 11:49
Ninjetsu NL schreef op maandag 6 maart 2023 @ 12:07:
https://enhauto.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMA

NMA

Nu we het toch over kentekenplaten hebben: weet iemand of ze deze bij Tesla ook gelijk vast kunnen zetten?

Bij zijn ze ooit een keer gestolen* en dat levert een hoop gedoe op.

* Iemand had na het uitgaan geen geld meer over voor benzine. Na het politiebureau gelijk naar het dichtbij zijnde tankstation gereden en ja hoor; er was inderdaad met mijn platen getankt zonder af te rekenen. Vervolgens in de struiken naast het pompstation gezocht en daar lagen mijn platen. :F

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:44
Wasp schreef op maandag 6 maart 2023 @ 13:25:
[...]

Klopt! Hmm. Ik heb dit namelijk specifiek nog aan Tesla gevraagd, ze zeiden letterlijk "wij leveren altijd uit op luxe kentekenplaten". Blijkbaar niet..
Ik vermoed tegenwoordig wel. Voorheen niet. Mijn 2020 MiC SR+ kwam met niet-luxe platen. Als ze dat nu zo tegen je hebben gezegd mag je er wel vanuit gaan dat dat klopt en anders begin je er toch over bij ophalen ;)

Denk wel dat het niet zo veel zin heeft als iedereen nu over elkaar heen gaat vallen met reacties over hun meegeleverde platen. :+
NMA schreef op maandag 6 maart 2023 @ 13:34:
Nu we het toch over kentekenplaten hebben: weet iemand of ze deze bij Tesla ook gelijk vast kunnen zetten?

Bij zijn ze ooit een keer gestolen* en dat levert een hoop gedoe op.

* Iemand had na het uitgaan geen geld meer over voor benzine. Na het politiebureau gelijk naar het dichtbij zijnde tankstation gereden en ja hoor; er was inderdaad met mijn platen getankt zonder af te rekenen. Vervolgens in de struiken naast het pompstation gezocht daar lagen mijn platen. :F
Zo, dat is zuur, heb je daarna wel moeten rijden met het gevreesde "1"-tje op je platen?

Ik bedenk me net een andere vraag nu je gestolen noemt;

Einde deze week staat mn Model 3 Performance op de hof met mooie Uberturbine velgen. Heeft Tesla daar een slotbout in zitten? Of moet ik die los gaan aanschaffen?

[ Voor 47% gewijzigd door bokkow op 06-03-2023 13:37 ]

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sunri5e schreef op maandag 6 maart 2023 @ 12:23:
Maakt je dat veel uit dan? Eerst drie kun je het aan zien overigens. LRW = China en XP7 = Germany

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

STIMPPYYY schreef op maandag 6 maart 2023 @ 11:29:
Mijn vriendin heeft nog rijles genomen in 2022, en het werd haar nog steeds zo aangeleerd.

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09 20:36

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

bokkow schreef op maandag 6 maart 2023 @ 13:34:
[...]

Einde deze week staat mn Model 3 Performance op de hof met mooie Uberturbine velgen. Heeft Tesla daar een slotbout in zitten? Of moet ik die los gaan aanschaffen?
Slotbouten worden niet standaard meegeleverd, kun je wel bij Tesla bestellen:

https://shop.tesla.com/nl_nl/product/slotbouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15-09 12:30
Divak schreef op maandag 6 maart 2023 @ 12:16:
Nu weet ik dat de boordcomputer alleen het werkelijke verbruikt telt, en niet het voorverwarmen e.d., maar dit vind ik wel bijzonder: Model 3 LR, 2019, bruikbare/beschikbare capaciteit wordt online 73,5 kWh geschat.

Vrijdagmiddag 90% opgeladen. Dat zou 66,1 kWh moeten zijn. Maandagochtend 55% over. Dat zou 40,4 kWh moeten zijn. Dus 90%->55%, 25,7 kWh kwijt.

Volgens de boordcomputer ben ik echter 15 kWh lichter en heb ik 71 km gereden, met 211 wh/km 'since last charge'. Waar is dan die andere 10,7 kWh verdwenen (bijna 15%)?
Sentry aan? Voorverwarmd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sunri5e
Wellicht is het hier al voorbij gekomen. Maar de eerste V4 Supercharger is in Nederland geïnstalleerd. De laadsnelheid is 350KW. Ik ben benieuwd of de de maximale laadsnelheid van de Model Y ook gaan verhogen van 250 naar 350KW.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Sunri5e schreef op maandag 6 maart 2023 @ 14:02:
Wellicht is het hier al voorbij gekomen. Maar de eerste V4 Supercharger is in Nederland geïnstalleerd. De laadsnelheid is 350KW. Ik ben benieuwd of de de maximale laadsnelheid van de Model Y ook gaan verhogen van 250 naar 350KW.

_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 21:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Op het Teslaforum wordt gezegd dat Harderwijk nog altijd 250 kW is.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-09 14:26
GAIAjohan schreef op maandag 6 maart 2023 @ 11:26:
[...]

Volgens mij is Nederland ook het enige land waar het zo wordt aangeleerd.
Een rotonde is ook gewoon een type kruispunt. Het links knipperen maakt voor alle weggebruikers de intenties duidelijk bij naderen van de rotonde. Net zoals dat je je bij het naderen van een normaal kruispunt je richting al aangeeft, doe je dit dan ook bij het naderen van de rotonde.

Bij naderen rotonde: Knipperlicht naar rechts -> Auto slaat rechtsaf.
Bij naderen rotonde: Geen knipperlicht -> Auto gaat rechtdoor (en knippert naar rechts bij verlaten)
Bij naderen rotonde: Knipperlicht naar links -> Auto gaat linksaf (en knippert naar rechts bij verlaten).

Dit geeft voor wachtend verkeer ook direct duidelijkheid als je een auto aan ziet komen met knipper naar links, dan weet je al dat hij/zij van plan is 3/4 te nemen en is er makkelijk op te anticiperen (eerder afremmen/uitrollen). Ik ben blij dat dit in Nederland wordt aangeleerd (overigens duidelijk niet bij iedereen).

Verder mee eens dat je altijd voorzichtig moet zijn, maar dat heeft dan meer te maken met knippers naar rechts die al dan wel of niet aan staan waarop iemand anders anticipeert.
JohanB schreef op maandag 6 maart 2023 @ 13:59:
[...]
Sentry aan? Voorverwarmd?
Geen sentry mode, hooguit 1-2 minuten voorverwarmen, echt niets bijzonders. Ik vind het erg veel, en eigenlijk nog vreemder dat zoveel energie dus niet wordt opgeslagen in de boordcomputer. Die 180 wh/km na 50.000 km is dan eigenlijk helemaal niet zo rooskleurig als de werkelijke hoeveelheid die in de auto gepompt wordt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Ik denk dat ik vanaf nu gewoon overal de 4 pinkers aan zet, dan ziet iedereen dat ik wat verward ben en blijven ze uit de weg....

(ga dus elders pinken aub)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Lijkt me sterk eigenlijk. Zo best is de curve nu ook al niet. Zie een ouder Model 3 LR pack dat eerder doen. Al zal de 300/350kW denk ik eerder voor andere modellen gaan gelden. (S/X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maasluip schreef op maandag 6 maart 2023 @ 14:11:
Op het Teslaforum wordt gezegd dat Harderwijk nog altijd 250 kW is.
Ja, is wat tegenstrijdig allemaal. Het cabinet lijkt max 250kW output te kunnen geven. Wellicht wel v4 stalls maar nog geen v4 cabinet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
Divak schreef op maandag 6 maart 2023 @ 14:17:

[...]

Geen sentry mode, hooguit 1-2 minuten voorverwarmen, echt niets bijzonders. Ik vind het erg veel, en eigenlijk nog vreemder dat zoveel energie dus niet wordt opgeslagen in de boordcomputer. Die 180 wh/km na 50.000 km is dan eigenlijk helemaal niet zo rooskleurig als de werkelijke hoeveelheid die in de auto gepompt wordt.
Daarom heb ik in de meterkast een MID-meter zitten om dit een beetje bij te kunnen houden B)

[ Voor 50% gewijzigd door Ninjetsu NL op 06-03-2023 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Dat weten we dus nog niet want hij is nog niet open ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertk
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05:52
Hebben meer mensen dit: in de app blijft maar staan software versie 2023.2.12 wordt gedownload (100%) en dat komt telkens weer terug als ik de app open. Onderin het Tesla app scherm staat geïnstalleerde versie 2023.2.12 De auto geeft zelf ook aan dat die versie gewoon geïnstalleerd is en alles werkt verder ook gewoon. Net nieuwe update van de app maar blijft hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMA

NMA

bokkow schreef op maandag 6 maart 2023 @ 13:34:
[...]

Zo, dat is zuur, heb je daarna wel moeten rijden met het gevreesde "1"-tje op je platen?
Nee, gelukkig niet. Ik ben na het vinden van de kentekenplaten meteen teruggegaan naar het politiebureau. Daar gaven ze aan dat ik geen nieuwe platen hoefde aan te vragen. Blijkbaar werkt het want ik krijg helaas mijn snelheidsboetes gewoon thuisgestuurd ;)

Wat vervelender was; ik tankte destijds ook vaak bij het tankstation waar ze de benzine gestolen hadden. De eerste paar keer dat ik daar dan tankte en naar binnenliep om te betalen wilde de kassabediende gelijk ook het openstaande bedrag van de diefstal nog even afrekenen. :?

Het gevolg is dat ik nog steeds met de aangifte van de politie in mijn tas rijd zodat ik kan aantonen dat ik het niet was.

Ik snap niet dat de dealers de platen niet meteen vastzetten en dat je daar altijd apart om moet vragen. Ik begreep dat er circa 20.000 kentekens per jaar gestolen worden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 17-09 20:44
gertk schreef op maandag 6 maart 2023 @ 14:41:
Hebben meer mensen dit: in de app blijft maar staan software versie 2023.2.12 wordt gedownload (100%) en dat komt telkens weer terug als ik de app open. Onderin het Tesla app scherm staat geïnstalleerde versie 2023.2.12 De auto geeft zelf ook aan dat die versie gewoon geïnstalleerd is en alles werkt verder ook gewoon. Net nieuwe update van de app maar blijft hetzelfde.
Ik had ditzelfde voor een dikke week geleden, maar dacht dat ik het niet bij het rechte eind had...

Vóór de update was het versienummer van de update hetzelfde als het laatst geïnstalleerde versienummer in de Tesla (denk ik, dat is nu precies waar ik naderhand niet meer zeker van ben). Dan toch maar die update geïnstalleerd. Ná installatie bleken de release notes exact dezelfde als die van de versie ervóór.

En daarna (denk ik) merkte ik op dat het gedrag van de knipperlichten anders was dan voorheen. Blijkt dat ik na die tweede "zelfde" versie (maar écht zeker ben ik daar nu niet van, zoals gezegd) een optie bijhad : Verlichting -> Automatische richtingaanwijzers (onder de optie Verlichting -> Leeslampen).

Laat mij (na installatie van die update) graag weten of jij dit ook had, dan is er voor mij alvast een mysterie de wereld uit (ik was mij beginnen afvragen in welke release notes ik die automatische knipperlicht-optie had gemist, en was het spoor van "beginnende dementie" al aan 't bewandelen :+ )...

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbaa
Iemand een idee welke accesoirres standaard mee worden geleverd bij een Tesla M3?

Laadkabel 32A?, Laadkabel stopcontact? Banden herstel kit? Overig?

Vrijdag ga ik een tweedehands Tesla halen (gekocht bij Tesla zelf) en ik zou graag weten welke accessoires aanwezig horen te zijn.. (kan ik wellicht nog wat van de prijs afhalen indien dit niet zo is)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Rubbaa schreef op maandag 6 maart 2023 @ 15:06:
Iemand een idee welke accesoirres standaard mee worden geleverd bij een Tesla M3?

Laadkabel 32A?, Laadkabel stopcontact? Banden herstel kit? Overig?

Vrijdag ga ik een tweedehands Tesla halen (gekocht bij Tesla zelf) en ik zou graag weten welke accessoires aanwezig horen te zijn.. (kan ik wellicht nog wat van de prijs afhalen indien dit niet zo is)
Bij mijn MY kreeg ik vorige week:
> Laadkabel (een blauwe kabel, geen idee qua amperage)
> Banden repair kit
> Medic kit met gevaren driehoek
> Granny lader (= stopcontact lader)
> Trekhaak.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbaa
Luckeh schreef op maandag 6 maart 2023 @ 15:11:
[...]

> Banden repair kit
> Trekhaak.
Top. Dat had ik nodig! Dit was ook voor een tweedehandsje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
[...]

> Banden repair kit
> Trekhaak.
Trekhaak was niet geheel standaard laatste keer dat ik keek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

jip_86 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 15:14:
[...]

Trekhaak was niet geheel standaard laatste keer dat ik keek ;)
Klopt, ik had verwacht dat ik terugmoest naar de dealer voor de installatie ervan. Maar ik kreeg 'm al bij de auto geleverd en afgelopen weekend voor het eerst gebruikt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelst1
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17-09 20:54
Heeft iemand een tip voor een goede telefoonhouder aan het dashboard? De Bordit Proclip zag er ok uit, maar werkt maar voor één telefoon. Ik moet iets hebben dat voor minimaal drie verschillende telefoons werkt (privé, werk en vriendin). Iets als dit lijkt redelijk goed te passen bij wat ik nodig heb, maar ik lees online dat het voor beschadigingen kan zorgen en niet compatibel is met nieuwe varianten van de M3.

Als laatste is er nog iets als dit, maar het is duur, vereist flink wat demonteerwerk, en ik heb geen draadloze oplader nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieterve
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:12
Tommie12 schreef op zondag 5 maart 2023 @ 21:19:
[...]
en boek vooral geen testrit, anders wordt het duur.
Waarom?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Nu online
roelst1 op maandag 6 maart 2023 @ 15:17:
…minimaal drie verschillende telefoons…privé, werk en vriendin…
Que? :S Vergeet je je tel voor je minnares niet? O-)

Dual-SIM geen oplossing?

[ Voor 14% gewijzigd door Radiodurans op 06-03-2023 15:25 ]

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyw00d
Omdat je dan wilt kopen/bestellen :+
[...]

> Banden repair kit
> Trekhaak.
Ik heb geen banden repair kit bij mijn model y gekregen volgens mij :/

[ Voor 53% gewijzigd door Cyw00d op 06-03-2023 15:28 ]

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 16:46

R2L

roelst1 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 15:17:
Heeft iemand een tip voor een goede telefoonhouder aan het dashboard? De Bordit Proclip zag er ok uit, maar werkt maar voor één telefoon. Ik moet iets hebben dat voor minimaal drie verschillende telefoons werkt (privé, werk en vriendin). Iets als dit lijkt redelijk goed te passen bij wat ik nodig heb, maar ik lees online dat het voor beschadigingen kan zorgen en niet compatibel is met nieuwe varianten van de M3.

Als laatste is er nog iets als dit, maar het is duur, vereist flink wat demonteerwerk, en ik heb geen draadloze oplader nodig.
Zoiets?
https://www.plugear.com/n...-qi-fcc-and-ce-certified/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pieterve
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:12
Rubbaa schreef op maandag 6 maart 2023 @ 12:19:
[...]

MY 854 L
M3 561 L

Thanks!
Vind ik ook wel veel, ik gebruik altijd ADAC om kofferinhoud te vergelijken, dan heb je een onafhankelijke bron.

MY:
- 420l tot venster
- 540l tot dak
- 850l met achterzetels plat (tot venster)
- 1280l met achterzetels plat
Frunk: + 80l

M3
- 385l
- 720l met achterzetels plat
Frunk: + 56l
Onder koffer: + 58l

Ter vergelijking:
IX3
- 405l tot venster
- 620 tot dak
- 785l met achterzetels plat (tot venster)
- 1450l met achterzetels plat

ID4
- 455l tot venster
- 625 tot dak
- 845l met achterzetels plat (tot venster)
- 1415l met achterzetels plat

De rest kan je zelf googlen: naam auto + 'adac pdf'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 17:13
TucanoItaly schreef op maandag 6 maart 2023 @ 13:45:
[...]

Mijn vriendin heeft nog rijles genomen in 2022, en het werd haar nog steeds zo aangeleerd.
Toevallig dit weekend ook aan mijn zoon gevraagd die nu rijlessen heeft. En het klopt, wordt nog steeds zo aangeleerd. Ik vind het zelf alleen maar verwarrend.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:22
Vandaag de Model Y in ontvangst mogen nemen, wat een fijn rijdende auto is het! De app en interface zijn best wel overweldigend en ik moet bij gelegenheid echt eens gaan verdiepen in de opties.

Ik heb de optie 'Enhanced Autopilot' genomen, en het inhalen heb ik nu redelijk onder de knie. Weet iemand hoe het nemen van afritten werkt? Steeds lijkt hij te missen waardoor ik zelf het stuur in handen neem. Dit is volgens mij niet hoe het hoort te werken. Op Youtube is er ook niet echt uitleg te vinden.

Onderweg vanuit Tilburg naar Hagestein ook al twee keer een Phantom brake gehad, één keer net voor de Merwedebrug en een keer bij afslag Meerkerk.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelst1
Deze monteer je super laag is en niet veel beter dan mijn telefoon gewoon op de standaard draadloze lader leggen. Ik wil juist iets waardoor de telefoon direct in mijn gezichtsveld zit zonder het zicht te belemmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huiser
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-08 10:47
gertk schreef op maandag 6 maart 2023 @ 14:41:
Heb ik ook. Wel met "2022.40.30", maar deze is 2 weken geleden geinstalleerd.

-Huiser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelst1
Radiodurans schreef op maandag 6 maart 2023 @ 15:23:
[...]

Que? :S Vergeet je je tel voor je minnares niet? O-)

Dual-SIM geen oplossing?
Die is er al, anders liep ik met drie telefoons rond haha (ik werk naast mijn vaste baan ook als zelfstandige).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L

R2L

roelst1 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 15:39:
[...]

Deze monteer je super laag is en niet veel beter dan mijn telefoon gewoon op de standaard draadloze lader leggen. Ik wil juist iets waardoor de telefoon direct in mijn gezichtsveld zit zonder het zicht te belemmeren.
https://www.shop4tesla.co...g-display-tesla-model-3-y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbaa
Pieterve schreef op maandag 6 maart 2023 @ 15:35:
[...]

Vind ik ook wel veel, ik gebruik altijd ADAC om kofferinhoud te vergelijken, dan heb je een onafhankelijke bron.

MY:
- 420l tot venster
- 540l tot dak

M3
- 385l

Ter vergelijking:
IX3
- 405l tot venster
- 620 tot dak

ID4
- 455l tot venster
- 625 tot dak

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pieterve schreef op maandag 6 maart 2023 @ 15:35:
[...]

MY:
- 420l tot venster
- 540l tot dak

M3
- 385l

Ter vergelijking:
IX3
- 405l tot venster
- 620 tot dak

ID4
- 455l tot venster
- 625 tot dak

ADAC is onzin, in elk geval bij de Model Y.

420 liter met de banken omhoog en tot de bovenrand van de bank is exclusief de ruimte onder de vloer en de zijpockets. Nogal een selectieve meting.

De frunk is ook >100 liter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelst1
Dit soort dingen heb ik ook gezien, maar zit je telefoon dan niet precies voor de snelheidsmeter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BektLekker
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 18-09 20:19
Even een vraagje. Mijn vrouw gaat ook in de auto rijden en wil niks te maken hebben met welk technisch hulpmiddel dan ook. Ik ga haar nog wel overtuigen, maar dat pak ik rustig aan. Dat is voor iedereen beter. Ik lees veel over phantom breaks. Wat moet ik uitzetten omdat te voorkomen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L

R2L

roelst1 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 15:51:
[...]

Dit soort dingen heb ik ook gezien, maar zit je telefoon dan niet precies voor de snelheidsmeter?
Durf ik je niet te zeggen, want zelf nog in afwachting van een MY RWD. Iemand??

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Omdat je dan wil bestellen..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Eduardo M
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16-09 21:56
BektLekker schreef op maandag 6 maart 2023 @ 15:55:
Even een vraagje. Mijn vrouw gaat ook in de auto rijden en wil niks te maken hebben met welk technisch hulpmiddel dan ook. Ik ga haar nog wel overtuigen, maar dat pak ik rustig aan. Dat is voor iedereen beter. Ik lees veel over phantom breaks. Wat moet ik uitzetten omdat te voorkomen…
Hahaha, voor zover ik weet kan je de phantom break niet uitzetten..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:40
Ik zie dat je flitsmeister ervaring hebt, top want ik niet.
Ik rij nog met TomTom of Waze in mijn huidige auto op Apple Carplay en die hebben natuurlijk flitsers etc.

Nu heb ik gekeken naar een Flitsmeister Two maar dat is een kastje op de dash en zie ik niet echt zitten (tenzij niet anders kan natuurlijk)

Hoe werkt dat met de flitsmeister app.
Zet ik die gewoon aan en dan weet ie zelf of ik in de buurt ben, of moet ik toch stiekem de router erop plannen?
Werkt de app op de achtergrond etc. etc.
Je merkt al, zat vragen :)

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mabion
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 08:14
Cyw00d schreef op maandag 6 maart 2023 @ 13:09:
[...]

Die van mij heeft dat wel. Opgehaald in Tilburg.

Hier nog wat foto's van mijn mig MYP. Fotos gemaakt in Brussel door een vriend.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]

Kentekenplaat weggeshopt net, hier niet zo spannend maar heb ze ook op reddit geplaatst :P
Prachtig!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NMA

NMA

nils7 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 16:04:
[...]

Hoe werkt dat met de flitsmeister app.
Zet ik die gewoon aan en dan weet ie zelf of ik in de buurt ben, of moet ik toch stiekem de router erop plannen?
Werkt de app op de achtergrond etc. etc.
Je merkt al, zat vragen :)
Die app installeer je op je telefoon en zet je aan als je gaat rijden. Je kan je telefoon daarna gewoon in de slaapstand zetten want hij werkt op de achtergrond. Een paar honderd meter voor de flitser geeft de app een geluidsignaal af. Daarnaast geeft hij ook d.m.v. een geluidssignaal aan als er een hulpdienst met sirene in de buurt is. Ik heb zelf mijn Telsa nog niet dus ik weet niet of je het geluidssignaal ook over je speakers hoort als je telefoon gekoppeld is (vast wel).

Het is niet per se nodig om zicht op je telefoon te hebben.Je hoeft hiervoor je route niet met Flitsmeister te plannen. Als de app 8 minuten geen beweging (via GPS neem ik aan) registreert dan gaat hij vanzelf uit. als je dus een tussenstop maakt moet je niet vergeten hem weer aan te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Nu online
bilgy_no1 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 15:51:
[...]

ADAC is onzin, in elk geval bij de Model Y.

420 liter met de banken omhoog en tot de bovenrand van de bank is exclusief de ruimte onder de vloer en de zijpockets. Nogal een selectieve meting.

De frunk is ook >100 liter.
De frunk hebben ze op 80l gemeten. En die andere vakken maken geen verschil van 200l. Ook de afmetingen (lxb) van de kofferbak zijn niet veel groter dan bijv een EV6. Vooral in de kofferbakbreedte is de MY bijna 10cm smaller dan een EV6. De MY moet het een beetje van de hoogte en het vak onder de kofferbak hebben. Daarmee is het zeker ruim maar ook niet zo uitzonderlijk als hier soms gedaan wordt. Toen ik laatst voor het eerst die kofferbak zag was ik serieus verrast na alle lovende verhalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyw00d
NMA schreef op maandag 6 maart 2023 @ 16:23:
[...]

Die app installeer je op je telefoon en zet je aan als je gaat rijden. Je kan je telefoon daarna gewoon in de slaapstand zetten want hij werkt op de achtergrond. Een paar honderd meter voor de flitser geeft de app een geluidsignaal af. Daarnaast geeft hij ook d.m.v. een geluidssignaal aan als er een hulpdienst met sirene in de buurt is. Ik heb zelf mijn Telsa nog niet dus ik weet niet of je het geluidssignaal ook over je speakers hoort als je telefoon gekoppeld is (vast wel).

Het is niet per se nodig om zicht op je telefoon te hebben.Je hoeft hiervoor je route niet met Flitsmeister te plannen. Als de app 8 minuten geen beweging (via GPS neem ik aan) registreert dan gaat hij vanzelf uit. als je dus een tussenstop maakt moet je niet vergeten hem weer aan te zetten.
Ik gebruik flitsmeister icm mijn iPhone. Ik heb een automation ingesteld dat zodra ik in de auto zit hij flitsmeister opstart voor me. Het geluid staat ingesteld dat dat over de telefoon gaat. Als je dat niet doet moet de Tesla geluids-source op "Bluetooth" staan wil je wat kunnen horen. Dus als je radio of spotify app gebruikt in de tesla dan hoor je dus niets.

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Laatst online: 08:21
JohanB schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 22:02:
De navi is wel in de war de laatste tijd. Heerlijk 250kW laden, maar moet na 10 min ontkoppelen om 3 min. verderop te laden…

[Afbeelding]
[...]
Ik had vorige week ook een paar rare dingen. Op een rit van bijna 1000km "vergat" de navigatie af en toe een stuk van 3 uur rijden.

Ik snap ook niet hoe hij de laadstops inplanned. Liefst heb ik in mijn profiel of aan het begin van de rit ergens staan dat ik na x tijd ongeveer wil laden. Met de Model Y LR en behoorlijk wat omleidingen/file hadden we pas na bijna 5 uur rijden de eerste laadstop. Heb dan veel liever een extra stop maar minder lang, dan helemaal leegrijden en dan 40+ minuten laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 17-09 20:44
Cyw00d schreef op maandag 6 maart 2023 @ 16:31:
[...]
... Ik heb een automation ingesteld dat zodra ik in de auto zit hij flitsmeister opstart voor me.
...
Is dat een Flitsmeister-ding (optie), of iets dat in te stellen is op de telefoon ?

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyw00d
flupp schreef op maandag 6 maart 2023 @ 17:01:
[...]

Is dat een Flitsmeister-ding (optie), of iets dat in te stellen is op de telefoon ?
Het is een automation die ik ingesteld heb op de iPhone. Hier een google search die mij op weg hielp. Stuur maar een DM als er nog vragen over zijn, dan help ik daar wel verder :)

[ Voor 7% gewijzigd door Cyw00d op 06-03-2023 17:12 ]

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Eduardo M schreef op maandag 6 maart 2023 @ 16:04:
[...]

Hahaha, voor zover ik weet kan je de phantom break niet uitzetten..... :)
Als je niets te maken wilt hebben met de techniek en bijbehorende spontane bugs kan je beter geen Tesla rijden. Zo is de auto de laatste paar updates bij mij steeds nerveuzer en begint hij soms al te piepen en te krijsen als je richting een rij bij het stoplicht rijdt.

In de jaren hiervoor nog nooit meegemaakt.
Pagina: 1 ... 466 ... 517 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
  • Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
  • Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.

Gerelateerde topics: