Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 460 ... 517 Laatste
Acties:
  • 3.163.779 views

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Daniebal
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 08-07-2024
nils7 schreef op maandag 27 februari 2023 @ 14:16:
[...]

Hoe bevalt de range van de RWD?
Heel aardig, met de LFP accu van MY RWD valt de dagelijkse range te vergelijken met een LR. Moet regelmatig ritjes van 200+ km maken en heb sinds 31 december (ophaaldag) nog geen enkele keer aan de SuC hoeven te hangen.

Laatst na een ritje van 300 km nog 24% over. Helemaal top dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assassin85
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19-09 12:55
sammy777 schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 15:19:
Had in 1e instantie een MG4 gekocht, totdat Tesla opeens in aanmerking kwam. Gelijk de koopovereenkomst ontbonden, SEPP subsidie wijzigingsverzoek ingediend voor model switch en een Model 3 besteld bij Tesla.
Zit nu in het financieringsproces via Findio; 1e contact verliep goed maar wacht nu al een paar dagen op hun 'beoordeling'. Hoop de auto in Februari te krijgen.
Hoe heb je de koopovk ontbonden? Dan zit je toch aan een boete van 15%?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-09 15:52
Ik krijg geen muziek van mijn SSD te zien. Ik heb 2 partities op de schijf, één genaamd TeslaCam met een map TeslaCam erop en één partitie genaamd TeslaMedia met muziek erop in diverse mappen.

Beiden partities zijn FAT32. De beelden worden opgeslagen op de TeslaCam partitie maar de muziek zie ik nergens? Deze moet toch naar voren komen als optie waar ook de Radio, Bluetooth, Spotify etc staat? De SSD is aangesloten in het dashboard kastje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Morpheus2003 schreef op maandag 27 februari 2023 @ 15:14:
Ik krijg geen muziek van mijn SSD te zien. Ik heb 2 partities op de schijf, één genaamd TeslaCam met een map TeslaCam erop en één partitie genaamd TeslaMedia met muziek erop in diverse mappen.

Beiden partities zijn FAT32. De beelden worden opgeslagen op de TeslaCam partitie maar de muziek zie ik nergens? Deze moet toch naar voren komen als optie waar ook de Radio, Bluetooth, Spotify etc staat? De SSD is aangesloten in het dashboard kastje.
Je kunt hem tegenwoordig ook laten formatteren in de auto toch? Dat eens proberen? Wellicht toch verkeerd gedaan via de PC.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:58
[...]

Bevalt ook hier goed.

Teller staat nu op 6.285km sinds 30 december tot en met vandaag. Gemiddeld totaalverbruik is 166w/km (op basis van de boordcomputer). Dat komt ongeveer uit op 325-350km range van 100% SOC naar 0% SOC. In dit winterse weer vind ik dat echt ontzettend netjes van een EV.

Mijn typische gebruik is 135km retour woon/werk 1 a 2x per week. Ik rijd in principe altijd 103-105 km/h. Dit is ook wel de manier waarop de auto het meest zuinig is.

Nog geen seconde spijt van de RWD. Enige nadeel tov de LR M3 die ik hiervoor had is dat de batterij minder goed warm wordt in koud weer en daarom de re-gen braking niet echt lekker werkt als eerste 15 minuten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sammy777
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 06-07 09:10
assassin85 schreef op maandag 27 februari 2023 @ 15:03:
[...]

Hoe heb je de koopovk ontbonden? Dan zit je toch aan een boete van 15%?
Dit is een beetje een grijs gebied. In mijn situatie heb ik de showroom wel bezocht maar later op afstand een contract gevraagd. Het is wettelijk gezien niet helder of dit een 'Koop op Afstand' betreft of niet, gezien mijn bestelling om een standaard configuratie ging heb ik het hier op gegooid.

De dealer MG deed niet moeilijk nadat ik het eenmaal had aangekaart, maar dit had via een bemiddelingsroute via Bovag kunnen lopen als ze niet akkoord gingen. Voor mij 10 anderen die MGs zijn ook niet aan te slepen momenteel maar bij een ander automerk heb je misschien geen geluk en zit je idd aan de 15% vast.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Eduardo M
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 13:15
Volgens een rapport van Reuters produceert Tesla Berlijn nu 4.000 auto's per week, dat is 3 weken eerder dan gepland...

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Eduardo M schreef op maandag 27 februari 2023 @ 15:26:
Volgens een rapport van Reuters produceert Tesla Berlijn nu 4.000 auto's per week, dat is 3 weken eerder dan gepland...
Nou ja, de eerste planning was natuurlijk al dat ze 5k tegen het eind van 2022 zouden halen. Als je de planning maar genoeg aanpast dan loop je vanzelf wel een keer voor. :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Eduardo M schreef op maandag 27 februari 2023 @ 15:26:
Heeft Tesla vandaag bekend gemaakt:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Fp8kSnaX0AUJUPk?format=jpg&name=medium

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tkskater
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 04-11-2024
Requiem19 schreef op maandag 27 februari 2023 @ 15:19:
[...]

Nog geen seconde spijt van de RWD. Enige nadeel tov de LR M3 die ik hiervoor had is dat de batterij minder goed warm wordt in koud weer en daarom de re-gen braking niet echt lekker werkt als eerste 15 minuten.
Was er niet een setting toegevoegd om het gebrek aan regen braking bij koude accu aan te vullen met de gewone remmen? Weet alleen niet of dat net zo soepel werkt, wij hebben de auto nog niet in bezit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eduardo M
Taro schreef op maandag 27 februari 2023 @ 15:35:
[...]

[Twitter]
[Afbeelding]
Het lijkt erop dat de MY LR modellen meer en meer uit Berlijn komen, ik mag de mijne volgende week in Utrecht ophalen, deze is ook in Berlijn geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Eduardo M schreef op maandag 27 februari 2023 @ 15:39:
[...]

Het lijkt erop dat de MY LR modellen meer en meer uit Berlijn komen, ik mag de mijne volgende week in Utrecht ophalen, deze is ook in Berlijn geproduceerd.
Ja, dat is goed om te zien. Die van mij staat nog even op een boot vierkante bandjes te krijgen.

Benieuwd of er nog grote verschillen tussen auto's uit Shanghai & Berlijn zitten, enige tijd geleden was dat wel zo.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 13:04
Taro schreef op maandag 27 februari 2023 @ 15:43:
[...]

Ja, dat is goed om te zien. Die van mij staat nog even op een boot vierkante bandjes te krijgen.

Benieuwd of er nog grote verschillen tussen auto's uit Shanghai & Berlijn zitten, enige tijd geleden was dat wel zo.
Anders een keer meeten om te vergelijken, lijkt me leuk!

Ik kan niet wachten tot de rondleidingen gegeven gaan worden in berlijn, wil graag een keer kijken daar! De eerste vacatures hiervoor waren geplaatst inmiddels.

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardo M
[...]

Verschil in kwaliteit of uitrusting? Wat ik begrepen heb is de kwaliteit van zowel Shanghai als Berlijn prima in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 19:31
SileX schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 10:54:
[...]

Ah, mooie onderbouwing ! En slim om toch voor de LR te gaan overigens, wat echt geen slechte keuze is !

Ik zit nu met optie voor lease tussen beide modellen - De P kost gewoon 110euro in de maand meer bovenop de LR - en dat voor 48 maanden - Ik kan gewoon echter niet goed praten om die 110 extra te betalen voor die extra performance.
Ik ben een beetje uit de Tesla Model 3-topic-lees-status, maar kan je nog de Acceleration Boost voor 2000 euro kopen op de LR? Dat zou je in de lease kunnen laten verrekenen (en na aflevering zodat er geen bijtelling op komt).
Ook duur, maar oké, extra optie. -- edit, zie nu trouwens dat dit een oudere post is doordat ik zocht op radar-posts oid. Ach ja.

[ Voor 7% gewijzigd door MacorgaZ op 27-02-2023 15:47 ]

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Eduardo M schreef op maandag 27 februari 2023 @ 15:45:
[...]

Verschil in kwaliteit of uitrusting? Wat ik begrepen heb is de kwaliteit van zowel Shanghai als Berlijn prima in orde.
Kwaliteit bij beide is prima in orde. Toen ik proefreed in een RWD uit Shanghai en P uit Berlijn, kwam er net een P Quicksilver uit Berlijn binnen. Die laatste had een achterbank die een paar cm dieper was tov de oudere P uit Berlijn, maar even lang was als de achterbank uit de Shanghai RWD. Daarnaast had de nieuwere P QS stof op de plek bij de achterbank waar de gordels voorheen tegen het plastic aan tikten.

Ik heb ook begrepen dat er verschillende varianten van de hoedeplank bestaan.

Dergelijke zaken dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

[...]

Er staan een aantal vergelijkingsfilmpjes op youtube. Er zijn inderdaad wat (kleine) verschillen tussen de auto's. In de stoelen en deurbekleding is het zichtbaar, maar effectieve verschillen hoe je deze ervaart zijn minimaal.

Ik heb een aantal proefritten gemaakt in China gemaakte MYs en heb nu zelf een Berlijnse MY. Qua rijden: je zult ze echt back2back moeten rijden om het verschil te merken. Wat je aan de meeste filmpjes merkt is dat ze vaak door een Duitse bril gefilmd zijn, verkijk je daar niet op.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

MacorgaZ schreef op maandag 27 februari 2023 @ 15:46:
[...]

Ik ben een beetje uit de Tesla Model 3-topic-lees-status, maar kan je nog de Acceleration Boost voor 2000 euro kopen op de LR? Dat zou je in de lease kunnen laten verrekenen (en na aflevering zodat er geen bijtelling op komt).
Ook duur, maar oké, extra optie. -- edit, zie nu trouwens dat dit een oudere post is doordat ik zocht op radar-posts oid. Ach ja.
Yup, dat kan nog steeds. Ze adverteren met 5.0 ==> 4.4 als resultaat. En het kost €1800, je kan het eenmalig 48 uur uitproberen.
edit: Mijn comment had betrekking op de MY boost.

[ Voor 4% gewijzigd door Luckeh op 27-02-2023 15:58 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
MacorgaZ schreef op maandag 27 februari 2023 @ 15:46:
[...]

Of dit mee te leasen is, is mij nog niet bekend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
[...]

Prima en vergelijkbaar met degene die voor me gereageerd hebben. Maar ons 'normaal' dagelijks gebruik is vaak maar 100km per (werk)dag en dat ook geen 5 dagen in de week. Effectief laden we nu 2 x in de week op voor de deur thuis.

Persoonlijk zou ik echt kijken naar hoe vaak je de volledige range nodig zult hebben op een dag. Voor ons (midden van het land) zou dat kunnen zijn als we op een dag op en neer naar 1 van de 'uithoeken' van NL moeten of keertje naar BE oid. Dat zal hoogstens een handvol keren op jaarbasis zijn en in die gevallen kunnen we dan laden op bestemming als we daar zijn, ik rijd geen 175km+ afstanden enkele reis zonder dat ik ergens een paar uurtjes ben. In die gevallen is met 11kW laden zat om ook de terugreis zonder laden onderweg te doen.

Maar goed, ben je vertegenwoordiger die regelmatig 400+ per dag rijdt, of met familie op 200km enkele reis waar je wekelijks heen gaat dan zou een LR een optie kunnen zijn. Of als je veel hecht aan de 0-100 snelheid. Persoonlijk hecht ik meer aan de inhoud van m'n portemonnee en is een auto primair een manier om van a naar b te komen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
tkskater schreef op maandag 27 februari 2023 @ 15:39:
[...]

Was er niet een setting toegevoegd om het gebrek aan regen braking bij koude accu aan te vullen met de gewone remmen? Weet alleen niet of dat net zo soepel werkt, wij hebben de auto nog niet in bezit.
Geen idee - waar zou die setting zitten? Ik heb er niets van gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roekeloos
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:41
Requiem19 schreef op maandag 27 februari 2023 @ 16:01:
[...]

Ik heb eens gelezen dat deze feature bij een update mee is gekomen. Ik heb soms het idee dat de regen braking niet helemaal soepel verloopt, dat zou deze functie weleens kunnen zijn. Maar er is geen instelling voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElonDusk
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 01-09 23:51
Taro schreef op maandag 27 februari 2023 @ 15:35:
[...]

[Twitter]
[Afbeelding]
Blijft bijzonder hoe hard het nu allemaal gaat wereldwijd. Ik herinner me nog dat Tesla (in CA toen nog) moeite had om 500 auto's per dag te maken 8)

Model 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tkskater
Requiem19 schreef op maandag 27 februari 2023 @ 16:01:
[...]

Ik vind het volgende terug in de Amerikaanse versie van de handleiding. Het vreemde is dat ik het niet kan vinden in de Nederlandse versie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mRJhIsAGIfHweJgCyvVP3_3P71o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MD2amqNXCVk986ocyXgKPy5z.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
tkskater schreef op maandag 27 februari 2023 @ 16:27:
[...]

Ik vind het volgende terug in de Amerikaanse versie van de handleiding. Het vreemde is dat ik het niet kan vinden in de Nederlandse versie:

[Afbeelding]
Ik ga vanavond even kijken of ik deze setting kan kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 16:17
this schreef op maandag 27 februari 2023 @ 11:20:
[...]

Had je een babyzit die achterstevoren past?
Want in de toch wel ruime M3 moet de passagierszetel nog steeds een stukje naar voor zodat de isofix stoel er achterstevoren in past.
Ik had hiervoor een hatchback en daar was het wel serieus mee sukkelen om alles mee te krijgen.
Klopt. En een Bugaboo die we heel makkelijk helemaal uit elkaar konden halen.
maar da's al wel een paar jaar geleden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solexje
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-09 11:35
Morpheus2003 schreef op maandag 27 februari 2023 @ 15:14:

Ik heb precies hetzelfde probleem. Model Y 2023. Heb van alles al geprobeerd en nog geen muziek. De usb stick wordt niet gezien bij bronnen. Dit terwijl dashcam, sentry, etc. gewoon opgenomen worden op de stick en ook afgespeeld kunnen worden op scherm van auto. Al de andere usb poorten zijn sinds kort alleen maar geschikt voor opladen, dus geen data overdracht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:02

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Shit. Barst in het glazen dak. Mooi putje van een steenslag en vandaar uit is een barst ontstaan. Gemeld bij leasemaatschappij, kan niet als ruitschade (ondanks dat het een ruit is) maar moet via een schadebedrijf. Dus daar ben ik langs geweest om het te laten bekijken... Ja, die ruit moet vervangen worden.

Ze hopen de nieuwe ruit in mei binnen te hebben.

Dus stel dat die ruit helemaal aan diggelen ligt, dan rij je ruim twee maanden rond met een cabrio of zo? :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-09 11:01
Sander schreef op maandag 27 februari 2023 @ 16:00:
[...]

Prima en vergelijkbaar met degene die voor me gereageerd hebben. Maar ons 'normaal' dagelijks gebruik is vaak maar 100km per (werk)dag en dat ook geen 5 dagen in de week. Effectief laden we nu 2 x in de week op voor de deur thuis.

Persoonlijk zou ik echt kijken naar hoe vaak je de volledige range nodig zult hebben op een dag. Voor ons (midden van het land) zou dat kunnen zijn als we op een dag op en neer naar 1 van de 'uithoeken' van NL moeten of keertje naar BE oid. Dat zal hoogstens een handvol keren op jaarbasis zijn en in die gevallen kunnen we dan laden op bestemming als we daar zijn, ik rijd geen 175km+ afstanden enkele reis zonder dat ik ergens een paar uurtjes ben. In die gevallen is met 11kW laden zat om ook de terugreis zonder laden onderweg te doen.

Maar goed, ben je vertegenwoordiger die regelmatig 400+ per dag rijdt, of met familie op 200km enkele reis waar je wekelijks heen gaat dan zou een LR een optie kunnen zijn. Of als je veel hecht aan de 0-100 snelheid. Persoonlijk hecht ik meer aan de inhoud van m'n portemonnee en is een auto primair een manier om van a naar b te komen ;-)
Toch maar even kort hierop reageren, ondanks dat ik een M3SR+ heb. Na 60.000km heb je geen last meer van angst voor je range. Afgelopen weekend naar Antwerpen geweest, ik ging vol weg en had met 3% weer thuis kunnen komen, maar omdat we trek hadden ergens bij een La Place gestopt, dus dan rij je een halfuurtje later weer vol verder.
Onderweg kwamen we vanuit Utrecht langs drie Tesla chargers, talloze fastned stations, Allego snelladers bij hotels e.d. en vlakbij ons hotel had ook iedere parkeergarage een laadpunt indien nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morpheus2003
Solexje schreef op maandag 27 februari 2023 @ 16:48:
[...]

Ik heb precies hetzelfde probleem. Model Y 2023. Heb van alles al geprobeerd en nog geen muziek. De usb stick wordt niet gezien bij bronnen. Dit terwijl dashcam, sentry, etc. gewoon opgenomen worden op de stick en ook afgespeeld kunnen worden op scherm van auto. Al de andere usb poorten zijn sinds kort alleen maar geschikt voor opladen, dus geen data overdracht.
Ah ligt dus niet alleen aan mij! Volgens de handleiding moet het gewoon kunnen en werken. Ik ga Tesla maar eens contacten dan…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solexje
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-09 11:35
Morpheus2003 schreef op maandag 27 februari 2023 @ 17:33:
[...]

Ah ligt dus niet alleen aan mij! Volgens de handleiding moet het gewoon kunnen en werken. Ik ga Tesla maar eens contacten dan…
Hoor graag update van jou t.z.t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:41
jmderonde schreef op maandag 27 februari 2023 @ 17:23:
[...]

Toch maar even kort hierop reageren, ondanks dat ik een M3SR+ heb. Na 60.000km heb je geen last meer van angst voor je range. Afgelopen weekend naar Antwerpen geweest, ik ging vol weg en had met 3% weer thuis kunnen komen, maar omdat we trek hadden ergens bij een La Place gestopt, dus dan rij je een halfuurtje later weer vol verder.
Onderweg kwamen we vanuit Utrecht langs drie Tesla chargers, talloze fastned stations, Allego snelladers bij hotels e.d. en vlakbij ons hotel had ook iedere parkeergarage een laadpunt indien nodig.
Jezelf en je auto vol energie, die combinatie maak ik ook graag op langere afstanden. Hoeveel km is de rit? En hoe rijd je dan? Vmax of alleen 100km/u?

[ Voor 9% gewijzigd door The__Virus op 27-02-2023 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 19-09 19:47
Morpheus2003 schreef op maandag 27 februari 2023 @ 17:33:
...
Solexje schreef op maandag 27 februari 2023 @ 18:21:
...
Hoor graag update van jou t.z.t.
Idem hier. Laat graag weten wat de uitkomst is, want eerder lukte het, en (ik denk sedert een update) blijft het mislukken. Hier met 2 aparte SD- kaartjes en een USB 3 disk lezer (die de 2 disks aankan). TeslaCam OK, muziek niet.

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoolHead621
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 11:26

CoolHead621

Enjoy every moment

tkskater schreef op maandag 27 februari 2023 @ 16:27:
[...]

[Afbeelding]
Deze zat ooit in een update, maar was niet voor de Nederlandse markt helaas.

Apple iPhone 16 Pro MAX | Tesla Model 3 LR with Acceleration Boost (MY'21)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Morpheus2003
flupp schreef op maandag 27 februari 2023 @ 19:10:
[...]

[...]

Idem hier. Laat graag weten wat de uitkomst is, want eerder lukte het, en (ik denk sedert een update) blijft het mislukken. Hier met 2 aparte SD- kaartjes en een USB 3 disk lezer (die de 2 disks aankan). TeslaCam OK, muziek niet.
Net nog even gecheckt en nu werkt het wel! Ik heb de flac bestanden direct in de Root gezet van de partitie. Veder nog een map Boombox op dezelfde partitie. En op een derde partitie een map Lightshow. Geformatteerd als Exfat.

Kortom;
Partitie 1 - TESLACAM - map ‘TeslaCam’
Partitie 2 - TESLAMEDIA - map ‘Boombox’, losse flac bestanden.
Partitie 3 - LIGHTSHOW - map ‘Lightshow’

Ik check straks nog even of t ook met submappen blijft werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 22:32
CoolHead621 schreef op maandag 27 februari 2023 @ 19:27:
[...]

Ik dacht al dat ik gek geworden was!
Het heeft daadwerkelijk ook in NL in een update gezeten (en werkte echt fijn!), maar het is er later weer geruisloos uitgesloopt. Ik dacht dat er iets mis was, aangezien hij de laatste tijd weer ‘als vanouds’ slechter remde in de kou met volle batterij. Door jouw post kom ik er achter dat ze het gewoon weer verwijderd hebben, wat raar!

Edit:
Ik lees hier: https://www.notateslaapp....rative-braking-is-limited dat het in het voorjaar erin gezet is. Het grootste verschil merk je natuurlijk pas in de winter, dus misschien dat ik me daarom de afgelopen maanden pas echt begon te verbazen over het feit dat het ogenschijnlijk minder goed werkte dan eerst…
Geen idee hoe lang het nu alweer eruit gehaald is, maar dat is denk ik toch al wel sinds eind vorig jaar ofzo?

[ Voor 31% gewijzigd door Smobbo op 27-02-2023 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-09 21:31
Waar kan ik instellen dat ik een pushmelding krijg op mijn telefoon als er een voorval wordt gesignaleerd bij de Tesla. En de camera's dus actief zijn etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tkskater
CoolHead621 schreef op maandag 27 februari 2023 @ 19:27:
[...]

Erg jammer dit… Lijkt mij wel een handige functie! Wie weet komt het ooit weer terug, maar zal wel niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkHero
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-08 18:38
Via de zoekfunctie kan ik het niet vinden. Ik kom een Tesla Model 3SR+ tegen op internet uit 2021, waarvan de verkoper beweert dat deze niet kan opladen bij de Tesla supercharger. Waarom zou dat zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
MarkHero schreef op maandag 27 februari 2023 @ 21:20:
Via de zoekfunctie kan ik het niet vinden. Ik kom een Tesla Model 3SR+ tegen op internet uit 2021, waarvan de verkoper beweert dat deze niet kan opladen bij de Tesla supercharger. Waarom zou dat zijn?
Hopelijk omdat hij zijn creditcard niet heeft gekoppeld en het openstaande bedrag nooit heeft betaald :) Of bij Tesla geregistreerd als "gestolen" oid?

Een andere reden kan ik niet verzinnen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-09 21:00
Taro schreef op maandag 27 februari 2023 @ 21:27:
[...]

Hopelijk omdat hij zijn creditcard niet heeft gekoppeld en het openstaande bedrag nooit heeft betaald :) Of bij Tesla geregistreerd als "gestolen" oid?

Of een auto die ooit waterschade /total loss is geweest.

(Tesla YouTube kanaal rich rebuilds kan niet superchargen omdat auto in US ooit waterschade had)

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:11
Of een technisch mankement natuurlijk. Maar dan zie je een foutmelding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Pierz schreef op maandag 27 februari 2023 @ 21:39:
Of een technisch mankement natuurlijk. Maar dan zie je een foutmelding.
En dan kan je dat ook laten oplossen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:08
[...]

Sommige mensen snappen het ook gewoon niet. Ik stond laatst naast een niet-Tesla. De berijder was verbaasd dat het laden niet werkte want hij had nog wel zo'n laaddruppel. Op mijn opmerking dat ie die niet kon scannen omdat de paal geen lezer heeft werd er verbaasd gereageerd. Meneer had dat niet eens geprobeerd want er was hem verteld dat de paal de auto automatisch zou herkennen.

Op mijn vraag hoe meneer dan dacht dat de paal zijn laaddruppel ging herkennen had de beste man niet echt een antwoord. Ik heb hem de app maar even laten zien met de optie 'laden voor niet Tesla' :+

Tis verder geen verwijt naar de betreffende meneer, maar de kans is aanzienlijk dat iemand zoiets gewoon niet begrijpt en niet verder komt dan hem thuis aan het laadpunt bij z'n voordeur te hangen die het altijd doet

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 22:40
Sander schreef op maandag 27 februari 2023 @ 16:00:
[...]

We wonen in Breda maar we werken in Amsterdam.
Maar… daar hoeven we maar 3 of 2 dagen per week naar kantoor.
De rest is vanuit huis.

We kunnen laden bij onze werkgevers dus dat is eigenlijk ook geen issue.
Wel gaan we graag eens per kwartaal naar Disneyland Parijs.
Maar ik moet halverwege toch toiletteren dus die stop hebben we toch..

Dus wat is aan te raden?

[edit]
We behouden dan onze huidige Hybride Kia Niro dus als het echt “lang” moet.
Maar de Tesla rijdt goedkoper dus idealiter wil je die dan gebruiken…
Dilemma

[ Voor 5% gewijzigd door nils7 op 27-02-2023 22:16 ]

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 22:40
MarkHero schreef op maandag 27 februari 2023 @ 21:20:
Een Amerikaanse?

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Laatst online: 17-09 07:02
Vandaag de knoop doorgehakt en de Model Y LR besteld. Met de huidige prijs een goede deal.

De keuze van de auto was makkelijker dan de laadpaal, aangezien ik nog geen ervaring heb met auto's met een stekker.

Een laadpunt met een vaste stekker wordt overal aangeprezen als zoveel gemakkelijker. Echter als ik er over nadenk zie ik ook het risico dat deze in de toekomst niet meer werkt als het stekkertype verandert en/of slijt.

Zijn er argumenten te bedenken om niet een kabelloos laadpunt te kiezen die ik over het hoofd zie? Uiteindelijk maak ik de kofferbak altijd open om mijn werktas eruit te halen, dus dat lijkt me niet heel veel extra moeite die paar keer per week.

Verder wil ik hem wel tegen de muur aan hebben, maar liever niet dat mijn huis beschadigd wordt. Is het heel gek gedacht om hem op een paal te zetten tegen het huis aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkHero
Geen idee, kenteken R-134-XJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
PHiXioN schreef op maandag 27 februari 2023 @ 22:18:
Vandaag de knoop doorgehakt en de Model Y LR besteld. Met de huidige prijs een goede deal.

De keuze van de auto was makkelijker dan de laadpaal, aangezien ik nog geen ervaring heb met auto's met een stekker.

Een laadpunt met een vaste stekker wordt overal aangeprezen als zoveel gemakkelijker. Echter als ik er over nadenk zie ik ook het risico dat deze in de toekomst niet meer werkt als het stekkertype verandert en/of slijt.

Zijn er argumenten te bedenken om niet een kabelloos laadpunt te kiezen die ik over het hoofd zie? Uiteindelijk maak ik de kofferbak altijd open om mijn werktas eruit te halen, dus dat lijkt me niet heel veel extra moeite die paar keer per week.

Verder wil ik hem wel tegen de muur aan hebben, maar liever niet dat mijn huis beschadigd wordt. Is het heel gek gedacht om hem op een paal te zetten tegen het huis aan?
Ik zou ook adviseren mét vaste kabel.

Stekker type veranderen of slijten: bij beide heb je ook een issue als je een laadpunt zonder vast kabel hebt. En ik het ergste geval vervang je dan de kabel.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:17

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Dit is dan wel het verkeerde topic, er is nog een topic over laadpalen.
Er zijn ook opties met een losvaste laadkabel,
Die is dan gelocked, wil je de kabel in de toekomst vervangen / langer maken / korter maken omdat de volgende auto de laadplek ergens anders heeft zitten dan kan dat.

bijvoorbeelde de easee, maar er zijn meer laadpalen die dat kunnen. dan kan je later nog van gedachten veranderen als je ervaring hebt opgedaan.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:33
nils7 schreef op maandag 27 februari 2023 @ 22:13:
[...]

We wonen in Breda maar we werken in Amsterdam.
Maar… daar hoeven we maar 3 of 2 dagen per week naar kantoor.
De rest is vanuit huis.

We kunnen laden bij onze werkgevers dus dat is eigenlijk ook geen issue.
Wel gaan we graag eens per kwartaal naar Disneyland Parijs.
Maar ik moet halverwege toch toiletteren dus die stop hebben we toch..

Dus wat is aan te raden?
Ik werk ook soms in Amsterdam (HQ). Enkele reis is dat voor mij 130km, dat kostte me zo'n 35% uit mijn hoofd. Daar kon ik ook laden, maar dat had dus absoluut niet gehoeven om weer thuis te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Gefeliciteerd!

Daarvoor kan je terecht in het volgende topic: Thuisladen van je EV deel 2.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Morpheus2003
Goedemorgen,

Mijn Model Y heeft de eerste nacht overleeft ;) Kan het kloppen dat, zonder Sentry mode aan, er toch 5 a 10km van de range af is in een nacht?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 11:07
Morpheus2003 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 08:03:
Goedemorgen,

Mijn Model Y heeft de eerste nacht overleeft ;) Kan het kloppen dat, zonder Sentry mode aan, er toch 5 a 10km van de range af is in een nacht?
Ja dat kan goed. De auto verbruikt niet niks in sleep mode, maar ook is het ‘s nachts kouder en dat kan ook het getalletje beïnvloeden (dat compenseert weer iets als je gaat rijden en de batterij opwarmt).

5km is ongeveer 1.5% drainage, redelijk aan de hoge kant overigens voor pure drain zou ik zeggen, dus denk dat de kou zeker meespeelt. Maar, geen zorgwekkende getallen :) gefeliciteerd met je auto!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Domotek
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23-03 19:49
Goedemorgen,

Sowieso zijn er verliezen bij stilstand. Dat heb je bij je 12v batterij in een ICE ook. Die word dan herladen door de alternator. Op de achtergrond blijven ook bepaalde functies draaien in low power, zoals bluetooth. Anders zou de auto niet kunnen weten dat je telefoon in de omgeving is. Ik zou eerder zeggen tussen de 0,25 kWh en de 0,50 kWh per dag. Ook doet de BMS constant hercalculaties waardoor er soms 1% zo maar verdwijnt. Maar een BMS moet altijd een schatting maken op basis van gekende parameters in runtime en de huidige idle voltage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mabion
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 08:14
Goedemorgen,

Klinkt niet als gek veel, hier nog geen ervaring met de Tesla. Maar bij mijn huidige e-Niro MY20 (laatste dag vandaag) zie je ook wel drain, maar nooit echt op gelet hoeveel. Meestal is het niet noemenswaardig, of als ik een lange rit voor de boeg heb staat hij thuis aan de lader.

Ben nog wel benieuwd naar je "aflever ervaring" gisteren (?), maar dan wellicht even hier posten: Het Grote Tesla Levering topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:26

Bob

Is het minimumverbruik niet iets van een 50 watt? Dat is dus al meer dan 1 kWh per dag => gemakkelijk 5 km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-09 11:01
The__Virus schreef op maandag 27 februari 2023 @ 18:39:
[...]

Jezelf en je auto vol energie, die combinatie maak ik ook graag op langere afstanden. Hoeveel km is de rit? En hoe rijd je dan? Vmax of alleen 100km/u?
De kortste afstand enkele reis is 120km. Ik rij waar mogelijk 130 en op de heenweg veel file gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
NMA schreef op zondag 26 februari 2023 @ 09:30:
[...]
Op basis hiervan nog wel een vraag aan de mensen die al model 3 rijden: heb je de zonwering voor het glazen dak nodig of valt het wel mee met de opwarming? Ik kan mij niet herinneren dat ik ooit een Tesla heb gezien die deze gemonteerd had.
Ik heb een setje bij Tesland gekocht. Ze hebben twee types.
1. beide dakramen zitten volledig dicht, ideaal voor auto parkeren
2. achterste raam kun je nog doorheen kijken, ideaal want je kunt er veilig meerijden.

Ik heb nummer 2, werkt met kleine plastic schuifjes die je tussen het glas en de hemelbekleding drukt. Ze hebben de hele zomer gezeten, en het haalt flink wat zonlicht uit je auto. De airco (die flink bemeten is) hoeft minder te draaien, en de zwarte stoelen zijn minder warm.

In de winter had ik verwacht dat er veel kou van het glazen dak zou komen, mijn Peugeot 308 had dat ook. Maar ik merk daar helemaal niets van. Anders had ik ze lekker weer opgehangen.

De zonneschermen bevallen prima, en als de temperatuur weer lekker op loopt; hang ik ze weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raviculus
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-08 10:55
Goedemorgen,

Naast wat er al genoemd is, kost het energie als je steeds de app opent en daarmee de auto 'wakker' maakt (ik deed dit in het begin vaak, weet niet hoe dat bij jou is :o). Daarnaast neemt de batterijcapaciteit iets af met lage temperaturen (en dat krijg je in principe weer terug als de temperatuur stijgt, door batterijverwarming of het weer buiten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 13:04
Mx. Alba schreef op maandag 27 februari 2023 @ 16:53:
Shit. Barst in het glazen dak. Mooi putje van een steenslag en vandaar uit is een barst ontstaan. Gemeld bij leasemaatschappij, kan niet als ruitschade (ondanks dat het een ruit is) maar moet via een schadebedrijf. Dus daar ben ik langs geweest om het te laten bekijken... Ja, die ruit moet vervangen worden.

Dus stel dat die ruit helemaal aan diggelen ligt, dan rij je ruim twee maanden rond met een cabrio of zo? :D
Ik had een vergelijkbaar issue bij mijn vorige auto (model 3), dat is redelijk snel door Tesla zelf gerepareerd, mijn leasemaatschappij vond dat allemaal prima (Hiltermann) en kon via de tesla app een service afspraak maken. Het ging overigens wel over het dakraam van de model 3 en de achterruit.

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Laatst online: 12-09 22:07
MarkHero schreef op maandag 27 februari 2023 @ 22:19:
[...]

Ik zou het vermijden. Op de registratie is ie geimporteerd, maar veel van de data ontbreekt. Dus geen variant en uitvoering. Als je de VIN kan opvragen, wellicht kan je die door Tesla laten checken?

On other note, iemand een SR+ met Performance motor achter?
https://mmxbv.nl/enkele-v...-subsidie-mogelijk-mmx-2/
Best wel een unicorn volgens mij want de P motor achter is vrij zeldzaam in facelift model 3 rwd? Ook heeft deze LFP 62kWh (ipv 55) en USS. Kopen! >:)

[ Voor 3% gewijzigd door SirLct op 28-02-2023 10:54 ]

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SirLct schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 10:43:
[...]

Ik zou het vermijden. Op de registratie is ie geimporteerd, maar veel van de data ontbreekt. Dus geen variant en uitvoering. Als je de VIN kan opvragen, wellicht kan je die door Tesla laten checken?

Best wel een unicorn volgens mij want de P motor achter is vrij zeldzaam in facelift model 3 rwd? Ook heeft deze LFP 62kWh en USS. Kopen! >:)
P motor RWD is redelijk standaard afaik. Al vraag ik me af of je er zoveel aan hebt. Ik heb in de LR ook een P achterin. Maar hij is niks sneller dan een versie zonder P motor. Enige is dat je hem via minder legale manier kunt ombouwen naar een P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Inspired schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 10:47:
[...]

P motor RWD is redelijk standaard afaik. Al vraag ik me af of je er zoveel aan hebt. Ik heb in de LR ook een P achterin. Maar hij is niks sneller dan een versie zonder P motor. Enige is dat je hem via minder legale manier kunt ombouwen naar een P.
Echt? Afaik is LR juist niet te krijgen met P motor achter.
Wat is je uitvoering als je je kenteken op ovi.rdw.nl intikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SirLct schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 10:53:
[...]

Echt? Afaik is LR juist niet te krijgen met P motor achter.
Wat is je uitvoering als je je kenteken op ovi.rdw.nl intikt?
In 2019 werd de LR tot een bepaalde tijd met de P motor geleverd. Volgens RDW heb ik een E3D / e4*2007/46*1293*02.

Al kun je dat daar niet aan zien volgens mij. Je moet echt kijken op het plaatje van de motor om het te kunnen zien. RWD krijgt nu juist de P omdat ze maar 1 motor hebben. De LR kan het prima af met motor voor en een mindere achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Inspired schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 11:02:
[...]

In 2019 werd de LR tot een bepaalde tijd met de P motor geleverd. Volgens RDW heb ik een E3D / e4*2007/46*1293*02.

Al kun je dat daar niet aan zien volgens mij. Je moet echt kijken op het plaatje van de motor om het te kunnen zien. RWD krijgt nu juist de P omdat ze maar 1 motor hebben. De LR kan het prima af met motor voor en een mindere achter.
Nee niet die, je moet bij "uitvoering" kijken. Tikt je kenteken op rdw en heb je dus:
Voertuigcategorie
Carrosserietype
Inrichting
Merk
Type
Variant
Uitvoering -> deze moet je kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SirLct schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 11:07:
[...]

Nee niet die, je moet bij "uitvoering" kijken. Tikt je kenteken op rdw en heb je dus:
Voertuigcategorie
Carrosserietype
Inrichting
Merk
Type
Variant
Uitvoering -> deze moet je kijken
Ah, dat is BB1N.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Als ik de info van tmc moet geloven dan heb je toch basis motor achterin.
De performance motor heeft dus P als eerste letter.
SirLct in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic"

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SirLct schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 11:15:
[...]

Als ik de info van tmc moet geloven dan heb je toch basis motor achterin.
De performance motor heeft dus P als eerste letter.
SirLct in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic"
Toch is dit niet zo. Van dat type zijn er dus modellen met de P achterin, en met de standaard motor. Obv de uitvoering is dit niet te zien. Je zult echt moeten kijken; YouTube: How to find the part number on your TM3 rear drive inverter

Dat zie je overigens ook bij de base P modellen. Volgens de uitvoering zouden die een base motor hebben. Terwijl er toch echt een P in zit.

[ Voor 10% gewijzigd door Inspired op 28-02-2023 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
Mx. Alba schreef op maandag 27 februari 2023 @ 16:53:

Inplannen bij Tesla! Lease is eigenaar auto dus kan alles meelezen en krijgt vraag of ze akkoord geven.

En anders cabrio haha

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkHero
SirLct schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 10:43:
[...]

Best wel een unicorn volgens mij want de P motor achter is vrij zeldzaam in facelift model 3 rwd? Ook heeft deze LFP 62kWh (ipv 55) en USS. Kopen! >:)
Dit wordt hem zeer waarschijnlijk ja. Van de week in gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkHero
[...]

Volgens de verkoper is het door een achterbumper-herstel die niet via Tesla is gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
MarkHero schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 14:02:
[...]

Volgens de verkoper is het door een achterbumper-herstel die niet via Tesla is gedaan.
Mhm, dan zou ik wel bedacht zijn op eventuele andere zaken die niet in orde zijn en of de prijs daarom aantrekkelijker is dan bij andere auto's.

Persoonlijk zou ik er niet aan beginnen, want op vakanties etc. wil je echt wel kunnen Superchargen, nog even los van wat er mogelijk nog meer onzichtbaar niet in orde is. Zal dan toch een ongeluk of eenzijdige botsing zijn geweest waar ze zich goedkoop vanaf hebben willen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkHero
Taro schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 14:21:
[...]

Mhm, dan zou ik wel bedacht zijn op eventuele andere zaken die niet in orde zijn en of de prijs daarom aantrekkelijker is dan bij andere auto's.

Persoonlijk zou ik er niet aan beginnen, want op vakanties etc. wil je echt wel kunnen Superchargen, nog even los van wat er mogelijk nog meer onzichtbaar niet in orde is. Zal dan toch een ongeluk of eenzijdige botsing zijn geweest waar ze zich goedkoop vanaf hebben willen maken.
Ja precies, als je op zulke dingen bezuinigt wil ik de rest eigenlijk al niet weten. Het kan natuurlijk ook onwetendheid zijn geweest en de reactie van Tesla overdreven, maar die onzekerheid zoek ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

MarkHero schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 14:28:
[...]

Ja precies, als je op zulke dingen bezuinigt wil ik de rest eigenlijk al niet weten. Het kan natuurlijk ook onwetendheid zijn geweest en de reactie van Tesla overdreven, maar die onzekerheid zoek ik niet.
Kan Tesla de auto niet checken en SuC alsnog weer aanzetten?

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:03
MarkHero schreef op maandag 27 februari 2023 @ 22:19:
[...]

Tesla kan op afstand auto's blokkeren van de SuC's, bijvoorbeeld als ze doorhebben dat er met de elektronica is gerommeld, auto total loss geweest is en toch weer opgeknapt is etc..
Ik zou met het VIN zeker Tesla even bellen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gunthrr
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-09 12:58
MarkHero schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 14:28:
[...]

Dit heeft niks te maken met zogenaamde schade. Dit betreft een model geïmporteerd uit Canada. Bij Tesla ook wel bekend als "Gray Vehicle in Core Market" (zie bijlage). Tesla sluit dit soort modellen uit voor laden aan Europese laders. Al zal het sowieso lastig gaan met een Amerikaanse aansluiting.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OFD-6QFxV3xMHkZVCdzbHfbm96k=/x800/filters:strip_exif()/f/image/j86oYFAtQoAxZkECHywz9pqD.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Taro schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 14:21:
[...]

Vind de prijs niet eens zo aantrekkelijk eigenlijk. Een EV die niet aan supercharger kan hangen is toch behoorlijk wat. Had ie het voor 25k gezet kan ik nog begrijpen, maar 38k is toch niet eens super scherp?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMightyWackO
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-09 04:36

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

MarkHero schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 14:02:
[...]

Als iets te mooi lijkt om waar te zijn, is het vaak ook zo.
Niet aan beginnen als het een auto wordt die je gaat gebruiken voor dagelijks vervoer of gezinsauto. SuC is nou net een groot voordeel van Tesla, plus je kan wachten op discussie als je een keer SeC nodig hebt.
Of je gaat je hard maken om hem 'in orde' te krijgen bij Tesla qua registratie of je neemt heel bewust een risico.

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Immutable
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 16-09 20:06
Boy1308 schreef op maandag 27 februari 2023 @ 08:49:
Effe een noob vraagje:

Ga dus woensdag of donderdag mijn tesla Model Y P afhalen in Duitsland en moet 1 keer gaan bijladen bij een SC. De wagen zal op dat moment nog niet in mijn app staan want overdracht wagen via app duurt enkele dagen naar het schijnt. Kan ik toch laden als mijn visa kaart gelinkt is aan mijn tesla app? Of hoe moet ik dit fixen?

Alvast dank 🙏
Bij mij was het praktisch instant. Als die persoon hem naar jou overzet.
Zeg maar eigenaarschap "pushen" is instant. Polling dus alle documenten opsturen naar Tesla om maar "te bewijzen" dat jij de eigenaar bent duurt inderdaad lang.

[ Voor 12% gewijzigd door Immutable op 28-02-2023 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik ga Vrijdag naar Oostenrijk rijden en ben van plan ABRP eens te gebruiken, heb premium afgesloten en het plannen van de route werkt erg goed. Weet iemand hoe dit nu exact werkt? Stuurt ABRP gewoon elke keer de volgende laadstop automatisch door naar de Tesla? Of moet ik dat alsnog handmatig doen?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
Is hier iemand die een MultiMac heeft ingebouwd in een Tesla Model Y? Ik ben een beetje angstig vanwege elektronica onder de achterbank en op zoek naar ervaringen/voorbeelden.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Oekol
Vandaag de haak ontvangen voor laden. 1e indruk wat klein, maar de tweede indruk was gelukkig past het. Denk dat we hier wel plezier van gaan hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mPxVrCZwOqPmFUSigtFSlbWN2es=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BkxprcIFLTfS4d6LbdNlwsma.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jACf_VrQeW5wHS0pkckP0ynjiqg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jvZiSqilS0Oi7ySxqaGJvZJS.jpg?f=fotoalbum_tile

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
HONDOW schreef op maandag 20 februari 2023 @ 21:38:
[...]

Het tape moet aan de binnenzijde van de wieldop (tegen het randje) worden geplakt en is bedoeld om krassen op je velg te voorkomen. Een prima klus voor een regenachtige middag ;)

Ik heb mat zwart gekozen en ik moet zeggen dat ik er erg blij mee ben. Ze staan wat mij betreft in ieder geval een stuk beter op een witte MY dan de standaard doppen van Tesla.
Gewoon rondom tegen de buitenrand dus? I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-09 21:00
Morpheus2003 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 16:50:
Is hier iemand die een MultiMac heeft ingebouwd in een Tesla Model Y? Ik ben een beetje angstig vanwege elektronica onder de achterbank en op zoek naar ervaringen/voorbeelden.
Denk dat het handig is dat je even deelt wat dat is.

Ik denk dit?..https://www.multimac.com/if_you_didnt_think_you_could_fit_multiple_car_s

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-08 11:05
Sander schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 17:41:
[...]

Aan de binnenkant van de wieldop, zo veel mogelijk tegen de buitenrand aan idd, maar wel zo dat ie er nog steeds 'binnen' valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Oekol schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 17:32:
Vandaag de haak ontvangen voor laden. 1e indruk wat klein, maar de tweede indruk was gelukkig past het. Denk dat we hier wel plezier van gaan hebben.

[Afbeelding][Afbeelding]
Overweeg hem ook aan te schaffen. Hoe lang is de kabel die je gebruikt? Ik heb een 8 meter variant, zal dan wel wat grotere omtrek moeten gebruiken, want lijkt idd wel de max te hebben bereikt zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:41
Sander schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 17:41:
[...]

4:23

De mijne vandaag ontvangen. Kortere levertijd dan de auto :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zZPQSzIjohOO58-u6pxCM6RNxF8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EsAkOI1Y8SF7toFOsgnc0VWk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Taro schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 17:47:
[...]

Overweeg hem ook aan te schaffen. Hoe lang is de kabel die je gebruikt? Ik heb een 8 meter variant, zal dan wel wat grotere omtrek moeten gebruiken, want lijkt idd wel de max te hebben bereikt zo.
Geen idee moet ik nakijken. Het is de standaard kabel geleverd bij de MY 2023. Weet iemand toevallig hoe lang die is?

[ Voor 4% gewijzigd door Oekol op 28-02-2023 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
Stef87 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 17:44:
[...]

Denk dat het handig is dat je even deelt wat dat is.

Ik denk dit?..https://www.multimac.com/if_you_didnt_think_you_could_fit_multiple_car_s
Goed punt. Ik heb deze;

https://www.multimac.com/p/multimac_1000_3_seater

Ik vraag mij dus af of er mensen zijn met een MultiMac die deze hebben geïnstalleerd in een MY?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:02
Morgen is het zover en gaan we kijken voor een jonge Model 3 Performance 😁 Rijd in de lease iets meer dan 2 jaar en bijna 80k kilometers een SR+ naar volle tevredenheid. We hebben een aardig budget om van te genieten en één onderdeel daar van is een echt snelle auto te kunnen kopen.

Het gaat dan om een 2021 Performance met als gedachte dat het voor het geld echt een hele snelle auto is, de luxe biedt die wij zoeken en nog ruim in de fabrieksgarantie termijn valt, zowel die van 4 jaar/80k kilometers als ook dus die op de batterij/aandrijving van 8 jaar/180k kilometers. Ergens weet ik wel waar ongeveer waar ik op moet gaan letten maar toch hier even de vraag voor de zekerheid, waar moeten we echt op letten? 😬

Heb helaas geen scan-my-tesla dus de enige manier om een indicatie van de batterij degradatie te krijgen is te bekijken hoever de geschatte kilometers op volle lading afwijkt van WLTP. Toch? Andere meer specifieke Performance zaken? Is er een manier om met VIN nummer te controleren op schade verleden? De verkoper zegt dat er geen schade is gereden maar heb ik daar iets aan als dat staat genoemd in de koopovereenkomst? Hoe dan ook, zou blij zijn met alle input als jullie tips hebben! Een zoektocht op aankoopadvies leverde niet echt nuttige/nieuwe adviespunten op

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@bokkow je kunt kijken of er een heated steering wheel in zit en bv Ryzen. (Deze zijn in de loop van 2021 gekomen als ik het goed heb.) Al weet ik even niet of deze zaken heel belangrijk (voor je) zijn. Verder inderdaad obv rated range kijken hoe het met de accu is. Dit is geen exacte wetenschap, maar geeft iets van een richting. Een 2021 P heeft dacht ik 508 @ 100% als hij nieuw is. Obv daarvan kun je dan een beetje een indicatie krijgen van degradatie. Kijk je in NL? Of over de grens? Als je al een kenteken hebt kun je kijken welke variant het precies is.

[ Voor 20% gewijzigd door Inspired op 28-02-2023 19:41 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Boy1308
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 09-09 19:14
Inspired schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 19:36:
@bokkow je kunt kijken of er een heated steering wheel in zit en bv Ryzen. (Deze zijn in de loop van 2021 gekomen als ik het goed heb.) Al weet ik even niet of deze zaken heel belangrijk (voor je) zijn. Verder inderdaad obv rated range kijken hoe het met de accu is. Dit is geen exacte wetenschap, maar geeft iets van een richting. Een 2021 P heeft dacht ik 508 @ 100% als hij nieuw is. Obv daarvan kun je dan een beetje een indicatie krijgen van degradatie. Kijk je in NL? Of over de grens? Als je al een kenteken hebt kun je kijken welke variant het precies is.
Ryzen is normaal pas in die van 2022…. Of het moet eentje zijn van eind 2021 maar zelden is dat dan de ryzen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMA
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-03-2024

NMA

Oekol schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 17:32:

[Afbeelding][Afbeelding]
Ziet er prima uit zo. Precies wat ik zoek.

Dank voor de feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Wij hebben onze MY LR nu een dikke week in bezit en ik heb het volgende bij het laden thuis (TWC) en op kantoor (campus Eindhoven). Tijdens het laden krijg ik steeds onderstaande melding. Op kantoor stopt het laden dan een paar minuten, thuis ongeveer 30 seconden. Op kantoor komt de melding ongeveer bij elke 5% en thuis bij ongeveer elke 10% aan charge.

Ik kom deze melding niet (exact) tegen in de handleiding. Tijdens een korte charge aan SuC had ik hier geen last van. Als ik bij de service notificaties kijk, staan er geen meldingen.

Is dit normaal? Maar een service call inleggen bij Tesla?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PG_RTMqpzZW5KbRJNmB5LPMEtYU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O7ZUFxaaVSU0fSsh1FVPazIP.jpg?f=fotoalbum_large

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Luckeh schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 20:42:
Wij hebben onze MY LR nu een dikke week in bezit en ik heb het volgende bij het laden thuis (TWC) en op kantoor (campus Eindhoven). Tijdens het laden krijg ik steeds onderstaande melding. Op kantoor stopt het laden dan een paar minuten, thuis ongeveer 30 seconden. Op kantoor komt de melding ongeveer bij elke 5% en thuis bij ongeveer elke 10% aan charge.

Ik kom deze melding niet (exact) tegen in de handleiding. Tijdens een korte charge aan SuC had ik hier geen last van. Als ik bij de service notificaties kijk, staan er geen meldingen.

[Afbeelding]
Bij mij gebeurt dit ook regelmatig met mijn M3P. Komt volgens mij door load balancing.

Als ik een oven, koffie machine, vaatwasser of een ander apparaat in huis aan zet, klapt het laden van de Tesla er uit.

Beetje gek wel. Volgens mij zou mijn Meterkast voldoende capaciteit moeten hebben om te kunnen laden en nog een paar apparaten in huis te gebruiken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_YJPGWUSJpTq36k46a-Tf_0uipY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tPJbctmhx71s6O0GAJnyTIpW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

[Afbeelding]
Mijn laadpaal met loadbalancing veroorzaakt deze meldingen ook, heb je wellicht ook zo’n paal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Ik heb service verzoek ingediend want ik wordt er ook gek van bij allemaal openbare palen. Als dit hoort prima, wil gewoon antwoord waar het aan ligt. Dus ze mogen de data doorspitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Wolly schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 21:25:
[...]
Mijn laadpaal met loadbalancing veroorzaakt deze meldingen ook, heb je wellicht ook zo’n paal?
Ik heb gewoon de standaard Tesla Wallcharger thuis en gebruik geen loadbalancer.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domotek
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23-03 19:49

[Afbeelding]
Dit is de normale melding als er geen spanning meer op de oulet/laadpaal zit.
Pagina: 1 ... 460 ... 517 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
  • Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
  • Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.

Gerelateerde topics: