Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 455 ... 517 Laatste
Acties:
  • 3.163.871 views

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HONDOW
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 04-04-2024
Wasp schreef op maandag 20 februari 2023 @ 14:24:
[...]

Uiteraard zijn de "echte" 20" velgen velen malen mooier. Maar vind persoonlijk exact deze wieldop toch nog best wel aardig. Maar goed, over smaak valt niet te twisten denk ik :)

Zo trof ik 'm aan bij het servicepunt in Groningen:
Er zijn inderdaad doppen die er wat mij betreft wel prima uitzien als alternatief voor velgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R8zZ8ssbxZua--5L6CPLbX8bIdI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jxsxSe1RyXDCJ6XmVGtVRNYW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasp
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:07
HONDOW schreef op maandag 20 februari 2023 @ 16:45:
[...]

Er zijn doppen die er wat mij betreft wel prima uitzien als alternatief voor velgen.

[Afbeelding]
Deze zien er idd goed uit! Heb je toevallig een linkje?

Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HONDOW
Wasp schreef op maandag 20 februari 2023 @ 16:46:
[...]

Deze zien er idd goed uit! Heb je toevallig een linkje?
Zeker: https://a.aliexpress.com/_mNi02F8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:25
Ziet er niet verkeerd uit moet ik zeggen! En je hebt de voordelen van wat kleinere banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

[...]

Er zijn inderdaad doppen die er wat mij betreft wel prima uitzien als alternatief voor velgen.

[Afbeelding]
Zag laatst ook deze bij een SuC:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q-oQduOruBQE8kXgPnUiROWMUNQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dApATSLHFUnmtjLytlifyMcR.jpg?f=fotoalbum_large

Moest ook even een double take doen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:06
[...]

[Afbeelding]
Zitten deze er niet verkeerd op? Volgens mij hoe je ze nu op de foto hebt gezet horen deze op de andere kant.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_J_
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 29-08 12:15
Eerste model s is ondertussen ook gespot met een extra camera ingebouwd in de koplamp.
Had ondertussen toch graag geweten wat nu de oplossing gaat zijn voor de modellen zonder de hw4 en ook zonder sensoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Peter_J_ schreef op maandag 20 februari 2023 @ 18:28:
Eerste model s is ondertussen ook gespot met een extra camera ingebouwd in de koplamp.
Had ondertussen toch graag geweten wat nu de oplossing gaat zijn voor de modellen zonder de hw4 en ook zonder sensoren
Heb je url, artikel of wellicht foto? Ben wel benieuwd

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:44
Peter_J_ schreef op maandag 20 februari 2023 @ 18:28:
Zelf gezien of van horen zeggen?
Ik kan geen bron vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door Makkelijk op 20-02-2023 18:49 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:08
Jeroenneman schreef op maandag 20 februari 2023 @ 15:37:
[...]
In vergelijking met de 21" performance velgen misschien niet, maar in vergelijking met de standaard 19" zou ik altijd voor dit soort oplossingen gaan.

Snap niet dat Tesla niet iets meer haar best kan doen op de standaard wieldoppen.
Ik zou zelf voor de standaard velgen zonder wieldoppen gaan. En dan zwarte center cap en wielbout covers.

Of laten coaten maar dat kost wel gelijk serieus meer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yy4U6F5-Q6zNcEqTtoBxbNbs7Wg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8oJJF1Nn6BbHfK1eY3xQsT4n.jpg?f=fotoalbum_large

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:05
Makkelijk schreef op maandag 20 februari 2023 @ 18:48:
[...]

Zelf gezien of van horen zeggen?
Ik kan geen bron vinden.
Was toch algemeen bekend dat camera's in de koplampen de nieuwe werkwijze wordt? Model 3 Project Highland krijgt dat ook.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N9TAgb1sUkWa8AEK7KCuNxXmp3I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zeR0b1MWnO0nrLJEh1Lp0DE2.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sawtomyer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:44
Bij het afspelen van muziek via Spotify heb ik dus het probleem dat de muziek af en toe een noot mist, het stottert. Anderen hier ook last van? Zo ja, hoe is dit probleem verholpen? Wellicht iets om een service verzoek voor in te schieten, voordat ik dat doe leg ik het eerst hier voor!

Ik heb ook het probleem dat de tesla updates, maar niet worden afgerond. Geen Wifi in de buurt en gebruik de hotspot functie van mijn telefoon. Nu is het zo dat mijn mobiele abonnement dagbundel van 10 GB er helemaal aan gaat wanneer die gaat downloaden. Volgens mij is dit a-typisch, want op internet lees ik dat de update niet zo groot is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Makkelijk
Maurice- schreef op maandag 20 februari 2023 @ 19:00:
[...]

Was toch algemeen bekend dat camera's in de koplampen de nieuwe werkwijze wordt? Model 3 Project Highland krijgt dat ook.

[Afbeelding]
Is dat zo? Ik heb het nergens kunnen vinden behalve hier een aantal keer random geroepen door mensen. Ik lees enkel over bumper camera’s.

Die foto is toch helemaal niet de koplamp, dat is gewoon stof?

[ Voor 7% gewijzigd door Makkelijk op 20-02-2023 19:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:21
Lijkt me inderdaad meer een knoop om de lap stof over de koplamp mee vast te zetten :P

Aan de adere zijde zie je dat de knoop anders uitsteekt. Is veel te klein en exacte locatie voor een camera met zo'n zak er overheen.
Afbeeldingslocatie: https://st.arenaev.com/news/22/12/refreshed-tesla-model3-spotted-in-santa-cruz/-828x414/arenaev_001.jpg

[ Voor 61% gewijzigd door The__Virus op 20-02-2023 19:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:08
Maurice- schreef op maandag 20 februari 2023 @ 19:00:
[...]

[Afbeelding]
velgen hebben n zwaar leven zo te zien :P :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Makkelijk schreef op maandag 20 februari 2023 @ 19:15:
[...]

Is dat zo? Ik heb het nergens kunnen vinden behalve hier een aantal keer random geroepen door mensen. Ik lees enkel over bumper camera’s.

Die foto is toch helemaal niet de koplamp, dat is gewoon stof?
Zie bijv. https://twitter.com/tesla.../1627587255085985794?s=46

Voor wat het waard is….

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ach joh, de ik-verdien-al-mijn-geld-met-tesla-nieuws gasten die posten elke reflectie als "NEW STUFF CONFIRMED!!1!!".

Als ik een highres gedetailleerde foto zie, of op veel grotere schaal ga ik zoiets een keer geloven. Dit kan net zo goed te reflectie van een straatlantaarn zijn.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njiwedu0b
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 00:26
Speculatie als ik het zo lees op een van de hits; https://www.teslarati.com...re-3-camera-analysis/amp/

Valt er voor de M3 en MY weinig nieuws te zien in de bumper. 🙁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Ik geloof wel dat er iets in de MX en MS komt (bumper of lamp), maar M3 en MY zullen echt nog wel even op zich laten wachten zou je dan denken..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:34
YouTube: Do mud flaps affect range on Tesla Model Y? #teslamodely

Effect van mudflaps.
Ca 1,5% meerverbruik, amper meetbaar dus.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HONDOW
Oekol schreef op maandag 20 februari 2023 @ 18:15:
[...]

Zitten deze er niet verkeerd op? Volgens mij hoe je ze nu op de foto hebt gezet horen deze op de andere kant.
Ik twijfelde daar al over en ik denk dat je gelijk hebt. Vermoedelijk heb ik iets te snel gehandeld op basis van foto’s op google. Het voordeel van deze doppen is in ieder geval wel dat twee gespiegelde doppen worden geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
HONDOW schreef op maandag 20 februari 2023 @ 20:59:
[...]

Ik twijfelde daar al over en ik denk dat je gelijk hebt. Vermoedelijk heb ik iets te snel gehandeld op basis van foto’s op google. Het voordeel van deze doppen is in ieder geval wel dat twee gespiegelde doppen worden geleverd.
Yes inderdaad. Mijn wieldoppen zijn ook binnengekomen, moet ze er nog op doen. Maar er zit soort van tape bij, moet even kijken wat ik daar mee doen moet. Denk morgen de oude er eens afhalen en kijken hoe het daar zit.

Welke kleur heb je gekozen? Bright black of mat? Kan blind zijn maar zie 't niet zo goed.

Heb zelf bright black gekozen en ze zeiden dat dit 't meest gekozen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HONDOW
Oekol schreef op maandag 20 februari 2023 @ 21:27:
[...]

Yes inderdaad. Mijn wieldoppen zijn ook binnengekomen, moet ze er nog op doen. Maar er zit soort van tape bij, moet even kijken wat ik daar mee doen moet. Denk morgen de oude er eens afhalen en kijken hoe het daar zit.

Welke kleur heb je gekozen? Bright black of mat? Kan blind zijn maar zie 't niet zo goed.

Heb zelf bright black gekozen en ze zeiden dat dit 't meest gekozen was.
Het tape moet aan de binnenzijde van de wieldop (tegen het randje) worden geplakt en is bedoeld om krassen op je velg te voorkomen. Een prima klus voor een regenachtige middag ;)

Ik heb mat zwart gekozen en ik moet zeggen dat ik er erg blij mee ben. Ze staan wat mij betreft in ieder geval een stuk beter op een witte MY dan de standaard doppen van Tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiervandaan
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 21-09 07:57
Oekol schreef op maandag 20 februari 2023 @ 18:15:
[...]

Volgens mij zitten ze wel goed toch? Ik heb deze ook net binnen, moet ze er nog op zetten. Nu ga ik twijfelen wat het juiste is 8)7

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Oekol
HONDOW schreef op maandag 20 februari 2023 @ 21:38:
[...]

Het tape moet aan de binnenzijde van de wieldop (tegen het randje) worden geplakt en is bedoeld om krassen op je velg te voorkomen. Een prima klus voor een regenachtige middag ;)

Ik heb mat zwart gekozen en ik moet zeggen dat ik er erg blij mee ben. Ze staan wat mij betreft in ieder geval een stuk beter op een witte MY dan de standaard doppen van Tesla.
Top. Ja heb tijd zat, afgelopen weekend gezinsuitbreiding gekregen dus wat dagen thuis. Ben wel our numbered nu: drie vrouwen thuis.

Zat mega erg te twijfelen tussen die bright en mat, maar aangezien de dorpels en andere zwarte kleuren van de auto niet mat zijn daar bewust niet voor gekozen. We gaan 't zien de komende dagen :)
hiervandaan schreef op maandag 20 februari 2023 @ 21:39:
[...]

Volgens mij zitten ze wel goed toch? Ik heb deze ook net binnen, moet ze er nog op zetten. Nu ga ik twijfelen wat het juiste is 8)7
Als ik ook op foto's online kijk dan niet. Lijkt me ook niet logisch dat je eerst een blok hebt en daarna dat het spits toe loopt. Andersom brengt die de wind mooi naar buiten langs de auto laten we maar overdreven zeggen.

[ Voor 23% gewijzigd door Oekol op 20-02-2023 21:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:52
Teslascope reageert zelf iets later dat het waarschijnlijk toch niet klopt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 13:23
this schreef op maandag 20 februari 2023 @ 09:02:
[...]

Waarom geen M3? Hele ruime achterbank. De koffer is ook heel ruim, enkel wat jammer van de koffer opening dat de achterruit niet mee opent.
Voor 1000euro (10tje in de maand) een nog praktischere auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:42
mca2 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 22:37:
[...]

Voor 1000euro (10tje in de maand) een nog praktischere auto
De 3 rijdt wel een stuk lekkerder dan een Y (als je van sportief houdt). De Y voelt meer aan als een schappelijke gezinsbak. Al is het onder de schappelijke gezinsbakken wel de betere keus natuurlijk ;)

Ik rijd beide regelmatig en zou altijd voor de 3 kiezen als je de achterklep en beenruimte achterin niet nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
Pierz schreef op maandag 20 februari 2023 @ 23:45:
[...]

De 3 rijdt wel een stuk lekkerder dan een Y (als je van sportief houdt). De Y voelt meer aan als een schappelijke gezinsbak. Al is het onder de schappelijke gezinsbakken wel de betere keus natuurlijk ;)

Ik rijd beide regelmatig en zou altijd voor de 3 kiezen als je de achterklep en beenruimte achterin niet nodig hebt.
Er moet nog wel eens een fiets achterin en de twee tieners worden met de dag langer, vandaar dat de MY me prima leek. En sportief rijden klinkt leuk maar meestal is het in de optocht van A naar B. Dan is rechtuit stabiliteit en comfort (gratis tip, kies geen Audi met sportonderstel) belangrijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiervandaan
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 21-09 07:57
Oekol schreef op maandag 20 februari 2023 @ 21:48:
[...]

Top. Ja heb tijd zat, afgelopen weekend gezinsuitbreiding gekregen dus wat dagen thuis. Ben wel our numbered nu: drie vrouwen thuis.

Zat mega erg te twijfelen tussen die bright en mat, maar aangezien de dorpels en andere zwarte kleuren van de auto niet mat zijn daar bewust niet voor gekozen. We gaan 't zien de komende dagen :)

[...]

Als ik ook op foto's online kijk dan niet. Lijkt me ook niet logisch dat je eerst een blok hebt en daarna dat het spits toe loopt. Andersom brengt die de wind mooi naar buiten langs de auto laten we maar overdreven zeggen.
Gefeliciteerd! Ik heb weinig kaas gegeten van aërodynamica blijkbaar. Ik denk dat je gelijk hebt, maar toch apart dat op de pagina van Ali deze afbeelding staat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2kQmiC5gHgtwr37ZxQuYPaGXzCs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/fllwlFF4lZGrQsAV1SQ5H1oh.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:42
mca2 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 01:32:
[...]

Er moet nog wel eens een fiets achterin en de twee tieners worden met de dag langer, vandaar dat de MY me prima leek. En sportief rijden klinkt leuk maar meestal is het in de optocht van A naar B. Dan is rechtuit stabiliteit en comfort (gratis tip, kies geen Audi met sportonderstel) belangrijker.
Dat is persoonlijk natuurlijk, maar ls je niet van een sport onderstel houdt is een een Y inderdaad een betere keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
hiervandaan schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 06:42:
[...]

Gefeliciteerd! Ik heb weinig kaas gegeten van aërodynamica blijkbaar. Ik denk dat je gelijk hebt, maar toch apart dat op de pagina van Ali deze afbeelding staat:

[Afbeelding]
Klopt dat is ook de foto waardoor ik ging twijfelen. Alle foto's van gebruikers echter zijn wel logischer. Dus toen ging ik ook even verder googlen naar andere hub caps op alie en dan denk ik toch echt dat die foto door een stagiair gemaakt is :p

Dank je wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:03
Had gisteravond weer een update beschikbaar, tijdens het naar huis rijden via mobiele hotspot deze gedownload. Helaas was hij nog niet klaar, dus vanochtend weer verder. Echter tijdens het downloaden liep de software vast en reageerde niets meer op het scherm.
Beetje irritant tijdens het rijden, maar toch maar een reset uitgevoerd met de 2 knoppen op het stuur om zo weer functionaliteit terug te krijgen.

Alleen na de reset zijn AL mijn instellingen weg, bluetooth, driver profiles, favorieten, autopilot. Lijkt wel een factory reset. Toen ik op de plek van bestemming weer stil stond nog een reboot gedaan om te kijken of dat het verhielp, maar helaas.. :(
Iemand dit weleens gehad?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
MADG0BLIN schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 08:09:
Alleen na de reset zijn AL mijn instellingen weg, bluetooth, driver profiles, favorieten, autopilot. Lijkt wel een factory reset. Toen ik op de plek van bestemming weer stil stond nog een reboot gedaan om te kijken of dat het verhielp, maar helaas.. :(
Dat je na een update alles kwijt bent komt heel veel voor, sinds de laatste paar updates. Ik denk dat je onderhand wel de 20e bent van wie ik dit hoor in de afgelopen 2 a 3 maanden. Je bent dus niet de enige. Sterker nog, ik gok dat iedereen vroeg of laat een keer aan de beurt is.

[ Voor 5% gewijzigd door joblamie op 21-02-2023 08:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stat
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 21:14
Crim schreef op maandag 20 februari 2023 @ 16:35:
[...]

De auto zal nooit stroom uit de accu gebruiken om de accu langdurig te verwarmen tijdens het laden, als je dus minder dan 6kw kan laden, kan de auto niet op volledige capaciteit verwarmen en tegelijkertijd laden. Vooral in kouder weer is echt wel 6kw nodig om de accu op temperatuur te krijgen/houden.
this schreef op maandag 20 februari 2023 @ 14:01:
[...]

Ik ben dit wel al een paar keer tegengekomen. Bij hele koude temperaturen en hele lage stroomsterktes kan dit zeker plausibel zijn.
Even mijn praktijkbijdrage aan deze discussie. Ik laad nu mijn model Y van maart 22 sinds enkele maanden voornamelijk via de granny charger. Even vergelijking met Allego 11kW lader, gegevens uit teslamate:
- Granny: 30.2 kWh used (Max 30.6 middels grove schatting DSMR), 28.13 Added, 93% eff, 37-74%, 2.8 kW.
- 11kW: 29.98 used (29.95 volgens provider), 28.58 Added, 95% eff, 34-71%, 10.7 kW
Ik kom op 2% extra verbruik, dat valt dus erg mee gezien de soms grote prijsverschillen.

Laagste temperatuur waarop ik de granny charger gebruikte was -3.6, toen geen enkel verschil qua efficiency/laadsnelheid gezien. Dus ik durf de stelling wel aan dat het in NL meestal wel lukt met de granny charger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srwk
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 29-11-2023
[...]

Het zijn mooie wieldoppen. Heb je nog verschil in range/verbruik gemerkt in vergelijking met de originele wieldoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartlauwers
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08 14:45
stat schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 08:26:
[...]

[...]
Laagste temperatuur waarop ik de granny charger gebruikte was -3.6, toen geen enkel verschil qua efficiency/laadsnelheid gezien. Dus ik durf de stelling wel aan dat het in NL meestal wel lukt met de granny charger.
Het maakt ook vooral uit of je na een rit met warme accu gaat laden of dat je auto een koude accu heeft en lang heeft stil gestaan. Als het om het laatste geval gaat, zul je vermoedelijk een groter verschil vinden, bij zulke temperaturen.

M3SR+'19-Wit-Aero-TH-HW2.5-nonFSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:16
[...]

Ik snap wel dat als je OCD hebt dat je links en rechts zelfde kant op wil gaan, maar zelfs origineel uberturbine van tesla is niet symetrisch. Hadden ze daar heel veel moeite ingestoken? Nee, maar of het heel veel uitmaakt qua aerodynamica, waarschijnlijk niet.

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartlauwers
Heb je wel eens de zoekfunctie gebruikt? Afgelopen 20 pagina’s is dit gok ik, minstens 10 keer aan bod geweest. Maar ik zal het makkelijk voor je maken, een korte samenvatting:
Ja, het is ruk, vervelend en kansloos.
Nee, het hoort zeker niet. (Ik heb het nog niet gehad de afgelopen ruim 3 jaar).
Nee, Tesla gaat er niks aan doen. (Maar schiet vooral een serviceverzoek in.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21-09 08:31
mca2 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 01:32:
[...]

Maar waarom is de i4 dan een optie? Daar past ook geen fiets in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mca2
this schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 09:20:
[...]

Maar waarom is de i4 dan een optie? Daar past ook geen fiets in.
Ik word ik de gaten gehouden merk ik... ;) Maar idd, die is inmiddels afgevallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Gisteren trouwens een heel goede ervaring met de tesla service gehad. Eerlijk is eerlijk, het duurde wel even maar daarna was de after service heel goed. Zal vanmiddag een uitgebreid berichtje typen. Ging over dat de auto laatst niet wilde starten en waar dat aan lag etc. Kreeg Engels talige man aan de telefoon die de data onderzoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
MADG0BLIN schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 08:09:
Had gisteravond weer een update beschikbaar, tijdens het naar huis rijden via mobiele hotspot deze gedownload. Helaas was hij nog niet klaar, dus vanochtend weer verder. Echter tijdens het downloaden liep de software vast en reageerde niets meer op het scherm.
Beetje irritant tijdens het rijden, maar toch maar een reset uitgevoerd met de 2 knoppen op het stuur om zo weer functionaliteit terug te krijgen.

Mijn advies: probeer geen software tijdens het rijden te downloaden. Doe zoiets alleen als je de auto niet gebruikt. Exact om dergelijke proberen te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
turkeyhakan schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 10:47:
[...]

Mijn advies: probeer geen software tijdens het rijden te downloaden. Doe zoiets alleen als je de auto niet gebruikt. Exact om dergelijke proberen te voorkomen.
Ik wist zelfs niet dat dit kon :o
Ik zou het alleszins niet aandurven om een update tijdens het rijden te doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
[...]

Ik download het al 3 jaar via een mobiele hotspot onder het rijden, gaat prima.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15-09 12:30
[...]

Lekker met hotspot een uur in de auto gaan zitten niks doen? of wat is het plan?

Gewoon lekker onder het rijden doen, werkt prima

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tzolov
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 27-02-2023
Is there any reason I should keep my existing ANWB subscription with the new Tesla Y RWD?
It looks like the ANWB and the Tesla's "Help on the way" services are overlapping to an extend?
- Thanks

(P.S. Though I can't write in Dutch but please feel free to replay in Dutch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno
  • Laatst online: 06-09 12:44

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

Taro schreef op zondag 19 februari 2023 @ 10:19:
[...]

Ja, bergop: -4%, bergaf: +3% accu. Gemiddeld uiteraard een wat hoger verbruik dan bij 0% stijging, maar ik heb er goede ervaringen mee, excl. caravan wel te verstaan.
Mogelijk dat dit niet opgaat met een caravan of vouwwagen vanwege de oplooprem van de caravan zelf ook remt en je die energie dus niet regenereert.

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno
  • Laatst online: 06-09 12:44

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

Makkelijk schreef op maandag 20 februari 2023 @ 11:37:
[...]

Het is ook een beetje naar Murica maatstaven. Vergelijken met een F150 waar bijna 140 liter benzine in gaat. Als je het vergelijkt met de meer Europese maatstaf. Laten we zeggen een Skoda Octavia 1.5TSI en we trekken achter beide auto's een caravan van 1500kg, dan zal het verschil een stuk kleiner zijn. Die verliest ook nogal wat range met 1500kg caravan er achter.

Maar als we de boel vervolgens de Stelvio doorrijden dan weet ik niet hoe goed de Tesla er vanaf komt....
Heh, doet met denken aan een vakantie nabij Briancon waar we bij aankomt op de camping meteen door de buurman gewezen werden op de dichtstbijzijnde tankstation. Ik was helemaal verbaasd want met een Prius maakte ik me helemaal geen zorgen over bereik in de bergen. Bleek hij een Superb 3L TSI te hebben met bijbehorende zware voet en caravan. :)

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
JohanB schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 11:04:
[...]

Lekker met hotspot een uur in de auto gaan zitten niks doen? of wat is het plan?

Ik doe dat gewoon wanneer de auto geparkeerd staat. Geen hotspot nodig.

Ah nee wacht, het gaat over downloaden. Ik dacht dat het over installeren ging :P
Downloaden doe ik ook wel onderweg of thuis. Maar dat neemt toch maar 5 minuten in beslag ofzo?

[ Voor 20% gewijzigd door this op 21-02-2023 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
[...]

Ik geef hier alleen mijn advies hoor. Ik zelf zou het niet doen om eventuele problemen te voorkomen.

En ik realiseer mij tevens dat niet iedereen een eigen oprit heeft, dus dan ben je waarschijnlijk al snel geneigd naar downloaden onder het rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:58
turkeyhakan schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 12:12:
[...]

Ik geef hier alleen mijn advies hoor. Ik zelf zou het niet doen om eventuele problemen te voorkomen.

En ik realiseer mij tevens dat niet iedereen een eigen oprit heeft, dus dan ben je waarschijnlijk al snel geneigd naar downloaden onder het rijden.
Ik laat de auto 1,5 jaar lang nu updates naar binnen halen via LTE. Dat gaat ook onder het rijden, die worden vanuit Telsa gepushed. Dus gewoon via de auto zelf, niet via een Hotspot oid.

Ik heb letterlijk nog geen 1,5 meter verderop een AP hangen. Het signaal is zo slecht dat de auto vrijwel nooit Wifi oppakt, dus heb het maar zo gelaten en zie de updates tegenwoordig vanzelf wel verschijnen. Dat gaat eigenlijk verrassend goed.

[ Voor 3% gewijzigd door STIMPPYYY op 21-02-2023 12:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
STIMPPYYY schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 12:19:
[...]

Ik laat de auto 1,5 jaar lang nu updates naar binnen halen via LTE. Dat gaat ook onder het rijden, die worden vanuit Telsa gepushed. Dus gewoon via de auto zelf, niet via een Hotspot oid.

Ik heb letterlijk nog geen 1,5 meter verderop een AP hangen. Het signaal is zo slecht dat de auto vrijwel nooit Wifi oppakt, dus heb het maar zo gelaten en zie de updates tegenwoordig vanzelf wel verschijnen. Dat gaat eigenlijk verrassend goed.
Mijn router hangt 7/8 meter verderop en dat gaat gewoon prima! Ligt denk ik aan het signaal wat vanuit je AP wordt uitgezonden of je hebt hele dikke muren.

Maar fijn om te horen dat jullie geen issues ervaren!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY
turkeyhakan schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 12:23:
[...]

Mijn router hangt 7/8 meter verderop en dat gaat gewoon prima! Ligt denk ik aan het signaal wat vanuit je AP wordt uitgezonden of je hebt hele dikke muren.

Maar fijn om te horen dat jullie geen issues ervaren!
Nah, is een simpel houten schuurtje (wel douglas hout :+).

Ik denk dat jouw Y misschien ook betere antennes heeft? Die 3 van mij is echt knudde, volgens mij een bekend issue.

Nu heb ik ook geen hoogstaande AP's thuis hoor. Beetje simpel huis-tuin en keuken spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
STIMPPYYY schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 12:26:
[...]

Nah, is een simpel houten schuurtje (wel douglas hout :+).

Ik denk dat jouw Y misschien ook betere antennes heeft? Die 3 van mij is echt knudde, volgens mij een bekend issue.

Nu heb ik ook geen hoogstaande AP's thuis hoor. Beetje simpel huis-tuin en keuken spul.
Dat laatste zal het wel zijn! Ik heb een Asus ET12 in gebruik. Een aanrader trouwens!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

tzolov schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 11:07:
Is there any reason I should keep my existing ANWB subscription with the new Tesla Y RWD?
It looks like the ANWB and the Tesla's "Help on the way" services are overlapping to an extend?
- Thanks

(P.S. Though I can't write in Dutch but please feel free to replay in Dutch)
I'm wondering this as well. I thought it was part of new cars, but I can't explicitly find this. Here is the policy though: https://www.tesla.com/sit...sistance-policy-nl-be.pdf

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 19:46

Lagune

Its time for warp

Luckeh schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 12:54:
[...]
@tzolov

I'm wondering this as well. I thought it was part of new cars, but I can't explicitly find this. Here is the policy though: https://www.tesla.com/sit...sistance-policy-nl-be.pdf
yeah get rid of the ANWB I'd say, although some of the stories from people ever needing the tesla road service are pretty bad, (especially when service centers are closed in the weekend)

living on the edge :) unless you're traveling with young children or something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Lagune schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 13:47:
[...]

yeah get rid of the ANWB I'd say, although some of the stories from people ever needing the tesla road service are pretty bad, (especially when service centers are closed in the weekend)

living on the edge :) unless you're traveling with young children or something
I do not know the details of the Tesla support, but I do know that my belgium support insurance will help me in more cases then only when the car breaks down....

Examples: flat tire with my bike at more than 1km from my house. Or simply if I hurt my foot when going for a walk and then being unable to drive... Or simply getting stuck with the car and needing a pull.
Not that these things happen often, but if they happen, I am happy that help is only a phonecall away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
this schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 11:59:
[...]

Ik doe dat gewoon wanneer de auto geparkeerd staat. Geen hotspot nodig.

Ah nee wacht, het gaat over downloaden. Ik dacht dat het over installeren ging :P
Downloaden doe ik ook wel onderweg of thuis. Maar dat neemt toch maar 5 minuten in beslag ofzo?
Neehoor bij mij is vaak een rit van 30 minuten nog te kort om de update optijd binnen te halen met mijn 5G hotspot. Gaat vaak (niet altijd) tergend traag juist.
STIMPPYYY schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 12:19:
[...]

Serieus? Naar mijn weten kan het echt weken zoniet maanden duren voordat de auto tot de conclusie komt dat de auto nooit op WiFi komt en dan zelf maar de update gaat downloaden via LTE. Bij jou gaat dat redelijk vlot begrijp ik? Ik snap tot op de dag van vandaag niet dat Tesla de updates sowieso niet gewoon binnenhaalt via LTE.

[ Voor 22% gewijzigd door joblamie op 21-02-2023 14:33 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Oekol
Oekol schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 11:17:
Vanmorgen was echt fantastisch. Auto voorverwarmd en stap auto in. Geen P, R, N , D te selecteren. Allemaal foutmeldingen, op bestemming wilde laden bij twee laadpalen ook niet. Sta nu bij fastned en daar lukt 't wel. Ben benieuwd wat er aan de hand is/was.

[Afbeelding]
Gisteren over bovenstaande feedback gekregen. Kreeg een bericht in de service app dat ik niet bereikbaar was en of ik een tijd kon opgeven wanneer ze me konden terugbellen. Uitgelegd dat mijn zakelijke telefoon uitstaat vanwege de bevalling van mijn vrouw en dat ze mij konden bellen op mijn privé. Binnen de 5 minuten had ik dezelfde vriendelijke man in het Engels aan de telefoon met de vraag of Engels contact OK was.

Hij legde beleeft uit dat hij in de data is gedoken die ik gedeeld had en dat wat mij is overkomen (auto lekker voorverwarmd, je stapt in en je hebt geen P, R, N, D en rijden wil zeker niet) een zeldzaam software bug is waar ze van op de hoogte zijn. Het gebeurd alleen als je de auto voorverwarmd en dan in de auto gaat zitten. Wat er namelijk gebeurd is het volgende: door onder andere het koude weer 'denkt' de kleine accu om de systemen draaiende te houden dat er een error is en start dan niet verder op. Dit is alleen als de auto wordt voorverwarmd & de handeling net iets te snel voor de auto gaat. Gaf ook aan dat dit in principe niet nog een keer zal voorkomen omdat het zo zeldzaam is. Mocht het wel het geval zijn weer data delen en serviceafspraak inschieten. Overigens is de fix: uitstappen en instappen. Zodat de systemen weer opnieuw stroom krijgen, ik deed voor de zekerheid pasje er tegen aan zodat de auto echt 'uit' ging.

Wat betreft het tweede probleem dat de auto op bestemming niet opgeladen heeft ging hij uitzoeken en met mijn timestamp kon hij exact zien dat het niet aan de paal lag, maar de auto zelf ook geen errors had in de zin dat het een hardware issue was (en dat klopt want mijn collega stond er aan met zijn tesla toen ik weg reed na de meeting, terwijl die het bij mij niet deed). De tweede paal ging hij wel laden echter wel, maar stopte die ook vrijwel direct. Hij zei dat ik het in de gaten moet houden en dat het wellicht de kabel kan zijn of een specifieke paal. Hij ging hier verder in duiken als ik dat goed vond en hij zou mij een berichtje via de tesla app sturen met feedback en toen kreeg ik al vrij snel onderstaande:
If you would like the charging stop / start issue investigated in the future i would be happy to perform another investigation for you. One known reason for this behaviour is third party app linked to the vehicle making remote requests (Teslamate, Eneco charging app etc). If third party apps are installed, i recommend signing out and deleting them, then also resetting your MyTesla password as some apps can remain synced to the vehicle even after deleting them. If this is not the case then please take not of the timestamps (preferably within one week of the issue occoring) and take not if the charge cable is the same, atthempt another cable if possible.
P.s. het is niet helemaal perfect meer wat ik onthouden heb qua details omdat het gisteren was het gesprek en ik nog geen tijd had om het hier uitgebreid te delen. Maar de grote lijnen horen nu duidelijk te zijn.
Ik voel me goed geholpen en ook gerustgesteld wat betreft het geen accu issue is en het probleem ook bekend is bij de technici van Tesla.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
joblamie schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 14:30:
[...]

Serieus? Naar mijn weten kan het echt weken zoniet maanden duren voordat de auto tot de conclusie komt dat de auto nooit op WiFi komt en dan zelf maar de update gaat downloaden via LTE. Bij jou gaat dat redelijk vlot begrijp ik? Ik snap tot op de dag van vandaag niet dat Tesla de updates sowieso niet gewoon binnenhaalt via LTE.
Daar is maar 1 reden voor... al die data kost geld.
Tesla zal in verschillende landen grote bulk accounts hebben bij de telecom providers voor data, en daar betalen ze voor elke GB. (niet veel, maar als het gaat over een paar miljoen auto's, dan is elke GB er ééntje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 16:17
Taro schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 17:21:
[...]

Zou ik voor de zekerheid achteraf doen.
Dan loop je wel het risico dat er GEEN trekgewicht op je kenteken is geregistreerd en mag je er dus NIETS mee trekken, alleen een paar fiesten of een bagagebox op zetten.
Ff checken bij de boppers van Tesla dus...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
pimk schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 14:41:
[...]

Dan loop je wel het risico dat er GEEN trekgewicht op je kenteken is geregistreerd en mag je er dus NIETS mee trekken, alleen een paar fiesten of een bagagebox op zetten.
Ff checken bij de boppers van Tesla dus...
Bij een Model 3 inderdaad wel, bij een Model Y niet.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Tommie12 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 14:38:
[...]

Daar is maar 1 reden voor... al die data kost geld.
Tesla zal in verschillende landen grote bulk accounts hebben bij de telecom providers voor data, en daar betalen ze voor elke GB. (niet veel, maar als het gaat over een paar miljoen auto's, dan is elke GB er ééntje)
Helemaal mee eens, maar maak het dan in elk geval mogelijk onder Premium Connectivity. Maar ook dan heb je WiFi nodig. Des te meer ben ik benieuwd hoe @STIMPPYYY het voor elkaar krijgt updates via LTE binnen te laten komen (behalve daar heel lang op wachten dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
joblamie schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 14:43:
[...]

Helemaal mee eens, maar maak het dan in elk geval mogelijk onder Premium Connectivity. Maar ook dan heb je WiFi nodig. Des te meer ben ik benieuwd hoe @STIMPPYYY het voor elkaar krijgt updates via LTE binnen te laten komen (behalve daar heel lang op wachten dan).
Misschien gebeurt het enkel als er een zogenaamde "recall" onwille van veiligheid tussen zit.
Dan wil je echt wel zo snel mogelijk uitrollen omdat een incident je negative reclame oplevert.

Ik vermoed dat we het fijne nooit te weten zullen komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY
joblamie schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 14:30:
[...]

Neehoor bij mij is vaak een rit van 30 minuten nog te kort om de update optijd binnen te halen met mijn 5G hotspot. Gaat vaak (niet altijd) tergend traag juist.

[...]

Als je met 'vlot' bedoelt dat ik snel aan de beurt ben met een update, dan nee. Dat duurt lang. Mijn ervaring is dan ook dat je meerdere versies overslaat en dan plots de laatste krijgt. Als je die skipt blijven ze wel pushen naar de laatste versie (dus trekken de oude download weer in en pushen de nieuwste via LTE)

[ Voor 3% gewijzigd door STIMPPYYY op 21-02-2023 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Oekol schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 14:37:
[...]

Gisteren over bovenstaande feedback gekregen. Kreeg een bericht in de service app dat ik niet bereikbaar was en of ik een tijd kon opgeven wanneer ze me konden terugbellen. Uitgelegd dat mijn zakelijke telefoon uitstaat vanwege de bevalling van mijn vrouw en dat ze mij konden bellen op mijn privé. Binnen de 5 minuten had ik dezelfde vriendelijke man in het Engels aan de telefoon met de vraag of Engels contact OK was.

Hij legde beleeft uit dat hij in de data is gedoken die ik gedeeld had en dat wat mij is overkomen (auto lekker voorverwarmd, je stapt in en je hebt geen P, R, N, D en rijden wil zeker niet) een zeldzaam software bug is waar ze van op de hoogte zijn. Het gebeurd alleen als je de auto voorverwarmd en dan in de auto gaat zitten. Wat er namelijk gebeurd is het volgende: door onder andere het koude weer 'denkt' de kleine accu om de systemen draaiende te houden dat er een error is en start dan niet verder op. Dit is alleen als de auto wordt voorverwarmd & de handeling net iets te snel voor de auto gaat. Gaf ook aan dat dit in principe niet nog een keer zal voorkomen omdat het zo zeldzaam is. Mocht het wel het geval zijn weer data delen en serviceafspraak inschieten. Overigens is de fix: uitstappen en instappen. Zodat de systemen weer opnieuw stroom krijgen, ik deed voor de zekerheid pasje er tegen aan zodat de auto echt 'uit' ging.

Wat betreft het tweede probleem dat de auto op bestemming niet opgeladen heeft ging hij uitzoeken en met mijn timestamp kon hij exact zien dat het niet aan de paal lag, maar de auto zelf ook geen errors had in de zin dat het een hardware issue was (en dat klopt want mijn collega stond er aan met zijn tesla toen ik weg reed na de meeting, terwijl die het bij mij niet deed). De tweede paal ging hij wel laden echter wel, maar stopte die ook vrijwel direct. Hij zei dat ik het in de gaten moet houden en dat het wellicht de kabel kan zijn of een specifieke paal. Hij ging hier verder in duiken als ik dat goed vond en hij zou mij een berichtje via de tesla app sturen met feedback en toen kreeg ik al vrij snel onderstaande:

[...]

P.s. het is niet helemaal perfect meer wat ik onthouden heb qua details omdat het gisteren was het gesprek en ik nog geen tijd had om het hier uitgebreid te delen. Maar de grote lijnen horen nu duidelijk te zijn.
Ik voel me goed geholpen en ook gerustgesteld wat betreft het geen accu issue is en het probleem ook bekend is bij de technici van Tesla.
Wel kudos voor Tesla in deze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
joblamie schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 14:43:
[...]

Zie boven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
STIMPPYYY schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 14:59:
[...]

Als je met 'vlot' bedoelt dat ik snel aan de beurt ben met een update, dan nee. Dat duurt lang. Mijn ervaring is dan ook dat je meerdere versies overslaat en dan plots de laatste krijgt. Als je die skipt blijven ze wel pushen naar de laatste versie (dus trekken de oude download weer in en pushen de nieuwste via LTE)
Betekent dit dan ook dat je dagen tot wekenlang met de 'update' melding rijdt in de auto maar dit niet doet?
Tot dat Tesla zegt, je moet deze nu hebben "hier pak ons internet"?
STIMPPYYY schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 15:03:
[...]

Wel kudos voor Tesla in deze!
Ja zo denk ik er eerlijk gezegd ook over. Scheelt toch weer langsrijden en zo kan het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Oekol schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 15:06:
[...]

Betekent dit dan ook dat je dagen tot wekenlang met de 'update' melding rijdt in de auto maar dit niet doet?
Tot dat Tesla zegt, je moet deze nu hebben "hier pak ons internet"?

[...]

Ja zo denk ik er eerlijk gezegd ook over. Scheelt toch weer langsrijden en zo kan het prima.
Staat bij mij op 'geavanceerd', mijn ervaring is dat je een Update melding krijgt zodra deze ook gedownload is. Je wordt dus steeds bij instappen gespamt dat je moet installeren (overigens hoef je hier niets mee te doen, gewoon wegrijden en uitstappen bij aankomst. Je hoeft niet steeds op het kruisje te drukken).

Als je deze update niet installeert, dan verdwijnt na een tijd de melding en zal er na enkele tijd weer een nieuwe update klaar staan met dezelfde spam berichten.

Dit was in ieder geval mijn ervaring met de Vision update die ik maanden lang heb uitgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzolov
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 27-02-2023
Luckeh schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 12:54:
[...]

Response, from a Tesla adviser, acknowledges the superior ANWB infrastructure and logistic, that could mean a quicker and more adequate roadside service.
The adviser also mentioned about a new ANWB service: roadside assistance for electric cars, not offered by Tesla yet.
Additionally, I found that ANWB offers 5% car insurance discount for members. I'm considering between them and InShared (both ~65euro in my case).
Looks like I will keep the subscription just scale down the plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 21:03
joblamie schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 08:24:
[...]

Dat je na een update alles kwijt bent komt heel veel voor, sinds de laatste paar updates. Ik denk dat je onderhand wel de 20e bent van wie ik dit hoor in de afgelopen 2 a 3 maanden. Je bent dus niet de enige. Sterker nog, ik gok dat iedereen vroeg of laat een keer aan de beurt is.
Duidelijk, ik had het eerlijk gezegd nog niet gehoord of gelezen.
bartlauwers schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 08:43:
[...]

Heb je wel eens de zoekfunctie gebruikt? Afgelopen 20 pagina’s is dit gok ik, minstens 10 keer aan bod geweest. Maar ik zal het makkelijk voor je maken, een korte samenvatting:
Ja, het is ruk, vervelend en kansloos.
Nee, het hoort zeker niet. (Ik heb het nog niet gehad de afgelopen ruim 3 jaar).
Nee, Tesla gaat er niks aan doen. (Maar schiet vooral een serviceverzoek in.).
Nee, had ik inderdaad in alle frustratie nog niet gedaan.
Straks alles maar opnieuw instellen dan.
Vreemde is alleen dat hij de update nog niet eens klaar had met downloaden en toen al vastliep. Het gebeurde tijdens het rijden. Dat doe ik al 4 jaar op die manier vanwege het wifi bereik van de auto. Normaal nooit last, maar helaas. Uithuilen en overnieuw beginnen dus. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-09 15:03
Oekol schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 14:37:
[...]

[...]

Bedankt voor de update! Zoals je weet staat mijn Y RWD nu ook bij de SeC (Eindhoven) met hetzelfde issue (inmiddels wel twee keer voorgekomen), men wilde hem binnen hebben voor diagnose. Ben benieuwd of ze met eenzelfde uitleg komen; al is het me niet helemaal duidelijk waarom het dan in die error resulteert? Ik laat hier iig even de afloop weten. Heb overigens ook Teslamate draaien, dus wat dat betreft in lijn met jouw verhaal (kon ook niet laden bij een 11Kw), maar simpelweg auto opnieuw 'aan-en-uitzetten' resulteerde dat ik wel kon laden aan dezelfde paal.

Ze hebben me nu als loaner een M3 Performance (+EAP) meegegeven, dus niet persé een straf. De ruimte van de Y heb ik de komende dagen toch niet nodig.

Wat ik me nog wel afvraag; hoe heb je initeel de melding gedaan bij Tesla? Want ik heb een service request ingeschoten; volgens mij ben je dan altijd gebonden aan het maken van een afspraak bij een SeC?

[ Voor 3% gewijzigd door Dix0r op 21-02-2023 16:47 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J4P_3WZOGGJlQsnIp8iDRBNTNcs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s17PIglc7gdyCjquyOO0HZxI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IAJ1hU81iM-wRsSf0QhPjSRnz5I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ffw2B8tqh6vnfzlt6iOLjQJL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6qeJhXOIglISFnZZmqEgZ1vHgsU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w0d8yHYHa84moo96e0WpoBhn.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zag een gele M3 LR voorbij komen in Duitsland. Gewrapt of overgespoten natuurlijk. Lijkt me wel wat qua kleur: valt een beetje op tussen al het zwart, wit en zilver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:51
Wow een soort Lambo-geel, ik vind ‘m wel heel cool! Weet niet zeker wat ik van de velgen vind zo, enerzijds lekker ruw anderszijds niet heel stylish.

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Ferdinand1968
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-02 08:00
Na 2 maanden wachten eindelijk mijn symmetrische wieldoppen van AliExpress binnen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hq81TzqkRSAycPDNcM2kZSC7yIs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AubJVihMSIHLE8fYAGBtovjd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tWHkFJ89as_nDnaKD5WCpqEF95I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CaW9DW9RU3tGuvdPMbYH9wJe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7HXuh-rGegfLFgu3FMttDhYbTjc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ieV9Xh0kixcifufXUX5bzfcB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Ferdinand1968 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 17:47:
Na 2 maanden wachten eindelijk mijn symmetrische wieldoppen van AliExpress binnen:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit vind ik er dan best wel goed uitzien. Stuk beter dan die Tesla doppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
Dix0r schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 16:35:
[...]

Bedankt voor de update! Zoals je weet staat mijn Y RWD nu ook bij de SeC (Eindhoven) met hetzelfde issue (inmiddels wel twee keer voorgekomen), men wilde hem binnen hebben voor diagnose. Ben benieuwd of ze met eenzelfde uitleg komen; al is het me niet helemaal duidelijk waarom het dan in die error resulteert? Ik laat hier iig even de afloop weten. Heb overigens ook Teslamate draaien, dus wat dat betreft in lijn met jouw verhaal (kon ook niet laden bij een 11Kw), maar simpelweg auto opnieuw 'aan-en-uitzetten' resulteerde dat ik wel kon laden aan dezelfde paal.

Ze hebben me nu als loaner een M3 Performance (+EAP) meegegeven, dus niet persé een straf. De ruimte van de Y heb ik de komende dagen toch niet nodig.

Wat ik me nog wel afvraag; hoe heb je initeel de melding gedaan bij Tesla? Want ik heb een service request ingeschoten; volgens mij ben je dan altijd gebonden aan het maken van een afspraak bij een SeC?
Het heeft met het verschil te maken tussen die kleine accu voor besturing van de auto (de 12v of zoiets?) en de grote accu. Als ik het goed begreep dacht de kleine accu dat de grote op is en dan gaat die in beschermingsmodus soort van 'error state' dacht ik dat die 't noemde. Daar schiet die pas uit als je in en uit stapt.

Wat betreft inschieten had ik direct toen ik meldingen had het auto icoontje om je menu te openen inhouden, dan stuurt die rapport maar tesla van vele a4tjes. Geleerd van de monteur die hielp met trekhaak maar vooral voor fluit in kofferbak. Als je dan een service afspraak maakt en benoem op welke timestamp je je issue hebt gehad en of ze dit op afstand willen nakijken. Hij vroeg ook of ik de afspraak nu wilde afsluiten na zijn hulp en daar ging ik uiteraard mee akkoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radiodurans
Na 2 maanden wachten eindelijk mijn symmetrische wieldoppen van AliExpress
Ziet er zeker mooi uit! Hoewel ik de witte standaard doppen op de witte MY niet slecht vind maakt deze wel een stoerdere indruk.

Ik neem aan dat deze matte black zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Radiodurans schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 17:13:
Wow een soort Lambo-geel, ik vind ‘m wel heel cool! Weet niet zeker wat ik van de velgen vind zo, enerzijds lekker ruw anderszijds niet heel stylish.
Zijn toch gewoon de standaard velgen, zwarte varianten zouden de auto wel goed doen.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radiodurans
Taro schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 18:08:
[...]
Zijn toch gewoon de standaard velgen, zwarte varianten zouden de auto wel goed doen.
Klopt inderdaad!

Om trouwens nog maar eens een relevant filmpje van Engineering Explained over wielgrootte hier te noemen: 9-15% (!) meer efficiënt om de kleinste maat wielen te kiezen t.o.v. de grootste maat voor een M3P, MSP en MXP op snelwegsnelheid (75mph = 120km/u). Ik zie hier en in het leveringstopic nog best veel kiezen voor 19 20'' MY's maar het lijkt me goed om nog eens na te denken of je een dergelijke range hit wel de moeite waard vind. Dergelijke Ali doppen als hierboven zijn wellicht een verzachtende omstandigheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferdinand1968
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-02 08:00
Radiodurans schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 18:05:
[...]

Ziet er zeker mooi uit! Hoewel ik de witte standaard doppen op de witte MY niet slecht vind maakt deze wel een stoerdere indruk.

Ik neem aan dat deze matte black zijn?
Deze zijn gun metal grey, maar ze lijken meer op zwart dan grijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20-09 12:50

ChUcKiE

Dus........

Vraagje....ik ben al een tijdje aan het rondkijken voor een tesla m3. Ik zoek een jong gebruikte, standaard range en zeg max 40.000 euro.
Omdat onze huidige auto ondertussen helaas totaal loss is verklaard moet ik nu snel handelen. Voorkeur gaat uit naar een model met trekhaak, maar ik zag al dat die weinig aangeboden worden.
Ik heb me nog niet echt in kunnen lezen in de verschillen tussen de diverse aangeboden M3's, hopelijk kunnen jullie mij van tips voorzien
Ik kan nu kiezen uit twee occasions:
- TESLA Model 3 SR+ MiC LFP 62.3kwh
Model 3 Refreshed LFP Made in China 62.3kwh met max laadvermogen 100%
431km Actieradius
325pk
12/2021
24999km

- TESLA Model 3 SR+ RWD, met trekhaak 55kWh LFP
25000km
10/2021
325pk
448km actieradius
warmtepomp

Ik snap voornamelijk het verschil tussen de 55kWh en 62kWh accupakket niet, want als ik dan de advertentie lees, heeft de tesla met de 55kWh de grootste actieradius.
Ook het verschil in refreshmodel? De eerste lijkt met Ryzen processor, de tweede met Intel Atom. Wel beide LFP accupakket?

Kan iemand zo zeggen waar de verschillen in zitten en of je juist echt wel voor de nieuwste zou moeten gaan (zonder trekhaak), of dat het verschil met de tweede dusdanig meevalt dat het niet veel uit maakt?

Beide zijn verder volgens mij aardig gelijk (prijs, kleur, velgen etc.)

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vraagje...

De MY had een TPMS sensor met storing, die is vandaag vervangen en eindelijk de betreffende foutmelding weg.

Daarna een aantal korte ritjes gemaakt zonder problemen. Opeens, tijdens de laatste kilometer klonk er opeens een schrapend geluid van onder de auto. Echt heel luid. Ben nog wel rustig naar huis gereden, maar rijd nu niet graag verder.

Tesla Service is ruk. Geen 24/7 hulp. ”Plan maar een afspraak in via de app" en afwachten.

Hier iemand een idee wat het kan zijn? Mijn eerste gedachte was de remschijf, maar die zijn niet roestig. Ook raar dat het opeens tijdens een rit begint. En heel luid ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-09 11:55
Radiodurans schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 18:14:
[...]

Klopt inderdaad!

Om trouwens nog maar eens een relevant filmpje van Engineering Explained over wielgrootte hier te noemen: 9-15% (!) meer efficiënt om de kleinste maat wielen te kiezen t.o.v. de grootste maat voor een M3P, MSP en MXP op snelwegsnelheid (75mph = 120km/u). Ik zie hier en in het leveringstopic nog best veel kiezen voor 19'' MY's maar het lijkt me goed om nog eens na te denken of je een dergelijke range hit wel de moeite waard vind. Dergelijke Ali doppen als hierboven zijn wellicht een verzachtende omstandigheid.
De 19” is toch gewoon de kleinste voor de MY? Of bedoel je “waarom neem je voor zo’n kleine range hit zulke lelijke wielen”?

Want in dat laatste geval is mijn antwoord: geld en comfort :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol
Djerro123 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 18:50:
[...]

De 19” is toch gewoon de kleinste voor de MY? Of bedoel je “waarom neem je voor zo’n kleine range hit zulke lelijke wielen”?

Want in dat laatste geval is mijn antwoord: geld en comfort :+
En 9 tot 15% meer range is 40 tot 70 km op 455 kilometer range. Dat is behoorlijk in NL. Is voor mij een enkeltje werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMA
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-03-2024

NMA

ChUcKiE schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 18:43:
[..]
Ik snap voornamelijk het verschil tussen de 55kWh en 62kWh accupakket niet, want als ik dan de advertentie lees, heeft de tesla met de 55kWh de grootste actieradius.
Ook het verschil in refreshmodel? De eerste lijkt met Ryzen processor, de tweede met Intel Atom. Wel beide LFP accupakket?
Is dat niet gewoon het verschil tussen het totale vermogen van de batterij en het beschikbare batterij vermogen voor het rijden? Een klein deel van het vermogen van de accu gaat namelijk naar het gebruik van de apparatuur van de auto zelf en is dus niet beschikbaar voor het maken van kilometers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMA

NMA

ChUcKiE schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 18:43:
Vraagje....ik ben al een tijdje aan het rondkijken voor een tesla m3. Ik zoek een jong gebruikte, standaard range en zeg max 40.000 euro. [..]
Voor iets meer dan €40.000 koop je een nieuwe M3 standard range: €45.000 min €3000 SEPP subsidie. Je hebt dan alleen weinig keus; zwart of wit voor het exterieur en idem. voor het interieur.

Levertijd valt reuze mee (circa 1,5 maand).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20-09 12:50

ChUcKiE

Dus........

NMA schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 19:06:
[...]

Voor iets meer dan €40.000 koop je een nieuwe M3 standard range: €45.000 min €3000 SEPP subsidie. Je hebt dan alleen weinig keus; zwart of wit voor het exterieur en idem. voor het interieur.

Levertijd valt reuze mee (circa 1,5 maand).
Dat is me net teveel voor nu..op de tweedehandse krijg je ook nog 2000 euro subsidie.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMA

NMA

Taro schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 18:08:
[...]

Mee eens. Zwarte velgen zorgen voor meer contrast en komen mooi samen met de zwarte trim rond het glas en van de deurklinken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMA

NMA

ChUcKiE schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 19:08:
[...]

Dat is me net teveel voor nu..op de tweedehandse krijg je ook nog 2000 euro subsidie.
Dat is waar, ik was dat even vergeten.

Acties:
  • +38 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 15:08
Ik blijf het hilarisch vinden dat we vroeger minachtend keken naar de buurvrouw met haar vijftien jaar oude Polo met wieldoppen van Halfords, en we nu met droge ogen 50k+ neertellen voor een nieuwe EV zonder mooi lichtmetaal en daarna ook nog de wieldoppen van AliExpress gaan lopen showen... 8)7

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bartlauwers
bilgy_no1 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 18:43:
Daarna een aantal korte ritjes gemaakt zonder problemen. Opeens, tijdens de laatste kilometer klonk er opeens een schrapend geluid van onder de auto. Echt heel luid. Ben nog wel rustig naar huis gereden, maar rijd nu niet graag verder.

Tesla Service is ruk. Geen 24/7 hulp. ”Plan maar een afspraak in via de app" en afwachten.

Hier iemand een idee wat het kan zijn? Mijn eerste gedachte was de remschijf, maar die zijn niet roestig. Ook raar dat het opeens tijdens een rit begint. En heel luid ook.
Misschien steentje tussen remschijf en beschermplaat? Zie ook hier:
https://teslamotorsclub.c...ussen-de-schijfrem.49974/
Komt er soms zo tussenuit en soms moet je je wiel en remunit demonteren geloof ik.
Of ze hebben iets verkeerd gedaan rondom die TPMS-fix. Succes in elk geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-09 11:55
dreamscape schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 19:18:
Ik blijf het hilarisch vinden dat we vroeger minachtend keken naar de buurvrouw met haar vijftien jaar oude Polo met wieldoppen van Halfords, en we nu met droge ogen 50k+ neertellen voor een nieuwe EV zonder mooi lichtmetaal en daarna ook nog de wieldoppen van AliExpress gaan lopen showen... 8)7
Haha ik heb nog nooit minachtend naar een auto gekeken (tenzij er een clown auto van gemaakt was, bijvoorbeeld de felroze Mercedes bij mij in de wijk, echt een Barbie auto). Het gaat tevens niet alleen maar meer om hoe het eruit ziet, maar juist ook comfort en range impact. Die zaken boeide minder in de opgefokte golfjes, want als je erin zat was het toch al een grote herrie bak, dan maakte die extra inch LM velgen ook geen verschil meer in comfort ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY
😂

Velgen maken de auto.. tenminste dat was vroeger zo 😆

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:05
ChUcKiE schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 19:08:
[...]

Maar de cataloguswaarde van de M3 occasions is toch nooit onder de 45k geweest? Dan krijg je de SEPP subsidie ook niet.

Voor het minimale prijsverschil vind ik de aanschaf van nieuw (met ook de verwachte voordelen van de LFP) een no brainer.

[ Voor 15% gewijzigd door Maurice- op 21-02-2023 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 21:18
[...]

Wachten op de app die zegt dat er een update beschikbaar (en reeds gedownload) is, en de update starten via de app. Hoezo ? Daarvoor hoef je toch niet in de auto te zitten ?

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:23

Bever!

3

Vind de 18 inch aero zonder dopjes en 19 gemini zonder dop anders strakke velgen hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:23

Bever!

3

Maurice- schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 20:00:
[...]

Maar de cataloguswaarde van de M3 occasions is toch nooit onder de 45k geweest? Dan krijg je de SEPP subsidie ook niet.

Voor het minimale prijsverschil vind ik de aanschaf van nieuw (met ook de verwachte voordelen van de LFP) een no brainer.
Tweedehands voor 40k is gewoon zonde van je geld, zodra de bijtelling normaal is denderen die naar beneden in waarde daar word je bang van

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:37

R2L

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er bijzonder cool uit! Ikzelf twijfel nog, want ik heb een grijze MY RWD in bestelling staan en eerlijk gezegd vind ik die originele wieldoppen daar wel bij passen. Die combinatie had ik namelijk ook bij mijn Hyundai Kona EV.
Pagina: 1 ... 455 ... 517 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
  • Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
  • Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.

Gerelateerde topics: