Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 46 ... 517 Laatste
Acties:
  • 3.163.958 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22-09 07:49
Thanks iedereen! Ik zie wel veel tegensprekende berichten moet ik zeggen, dus is me nog niet helemaal duidelijk.

Afgelopen weekend kreeg ik nog naar m'n hoofd: "je hebt de verkeerde auto gekocht als je alleen semi-lang (100-200km red.) wil rijden, daar is dit geen goede auto voor". Vandaag is het "hij is niet zuinig op korte afstanden", erg verwarrend allemaal.

Verder paar dingen die ik nu hoor:
1. Sentry mode -> heb ik niet aan, maar waarom zou dit uitmaken tijdens het rijden?
2. Climate Control -> staat op 19.5 niet hoog, maar wil wel wat comfort
- Heb geen stoelverwarming aan, vind ik misschien nog wel een naarder gevoel dan op een warme WC bril gaan zitten, haha
3. Regen -> Ik ben meer van het uitrijden (om niet te hoeven remmen), en heb daarom op laag, maar begrijp dat ik meer one-pedal moet gebruiken. Maar ook hier verschillende berichten. Wat lijkt beter? Laag met uitrijden, of normaal met one-pedal?
4. Climate op handmatig en AC uit. Ik zal eens proberen wat het voor verbruik betekend, maar heb dit toch graag automatisch. Anders zijn we weer terug in de 90s, een beetje comfort mag wel wat mij betreft
5. Langzamer rijden -> ik weiger om op de rechterbaan achter een vrachtwagen te blijven hangen voor wat meer efficientie. Uiteindelijk heb ik een auto omdat het sneller/gemakkelijker is dan het OV. Als dit de enige echt manier is om efficientie te krijgen, dan zou het wel jammer zijn

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-09 14:15

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

ArPi75 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 13:49:
[...]

Sentry uit??
Sentry staat toch niet aan tijdens het rijden? Als ik in mijn app kijk en vriendin heeft de auto mee dan springt bewakingsmodus pas "aan" als de auto in Park gezet wordt.
En wifi uit? Kan je die uitzetten of bedoel je dat je de mobiele hotspot moet vergeten want mijn thuis wifi heeft een prima bereik, maar na 10 seconden rijden is het bereik toch echt wel weg.
Het is mij opgevallen dat het verbruik de eerste kilometers erg hoog is als sentry aan is geweest, het lijkt erop dat het verbruik van sentry wordt verdisconteerd in de eerst volgende tripstat.

Wi-Fi uit omdat de auto dan na 10min in slaapstand gaat i.p.v. twee uur, daarnaast wordt met een Wi-Fi connectie het accupakket niet verwarmd voor het laden, schijnt een bug te zijn.

Het pre-heaten herken je aan het zoemend geluid buiten de auto als je het AC laden start met koud accupakket. (zie ook https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/model-3-voorverwarming-batterij-en-cabine-precondtioning-en-wifi-conflicten.175041/#post-4237217

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • +2 Henk 'm!
JohanB schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 13:53:
Thanks iedereen! Ik zie wel veel tegensprekende berichten moet ik zeggen, dus is me nog niet helemaal duidelijk.

Afgelopen weekend kreeg ik nog naar m'n hoofd: "je hebt de verkeerde auto gekocht als je alleen semi-lang (100-200km red.) wil rijden, daar is dit geen goede auto voor". Vandaag is het "hij is niet zuinig op korte afstanden", erg verwarrend allemaal.

1. Sentry mode -> heb ik niet aan, maar waarom zou dit uitmaken tijdens het rijden?
- Heb geen stoelverwarming aan, vind ik misschien nog wel een naarder gevoel dan op een warme WC bril gaan zitten, haha
3. Regen -> Ik ben meer van het uitrijden (om niet te hoeven remmen), en heb daarom op laag, maar begrijp dat ik meer one-pedal moet gebruiken. Maar ook hier verschillende berichten. Wat lijkt beter? Laag met uitrijden, of normaal met one-pedal?
4. Climate op handmatig en AC uit. Ik zal eens proberen wat het voor verbruik betekend, maar heb dit toch graag automatisch. Anders zijn we weer terug in de 90s, een beetje comfort mag wel wat mij betreft
5. Langzamer rijden -> ik weiger om op de rechterbaan achter een vrachtwagen te blijven hangen voor wat meer efficientie. Uiteindelijk heb ik een auto omdat het sneller/gemakkelijker is dan het OV. Als dit de enige echt manier is om efficientie te krijgen, dan zou het wel jammer zijn
Dan gewoon lekker rijden en niet teveel op het verbruik letten. :)

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• Djie
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-09 22:43

One-pedal en uitlaten rollen is ook prima natuurlijk, gaat erom dat je geen rempedaal meer nodig hebt. Dus alle remkracht weer gebruikt kan worden.
Ik hanteer dezelfde rijstijl als ik deed in mijn V40 (weinig rechterbaan zeg maar) en rij een paar keer in de week 200km enkele reis. De Tesla is daar uitstekend geschikt voor, het verbruik is dan inderdaad hoog maar de range is ook goed genoeg voor mij om niet mijn rijstijl aan te hoeven passen. Minder vond ik de Wintersport dus reizen boven 500km wanneer je tussendoor moet laden.

Ik zou in iedergeval niet meer terug willen naar de V40 (behalve mss voor die ene Wintersport).

• Autopilot
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19-07-2023
Mijn voice commando's doen het weer in 100% van de gevallen perfect! Yay!!

Herkent iemand dat de chrome lijst van de achterportieren niet goed aansluit op de rest van de chromen lijst?

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/TKfgGNn/20200220-133044.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Autopilot op 20-02-2020 14:22 ]

Tesla Model 3 SR+ Metallic Blue, Black, Aero

• Hunkaroglu
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 20:19
revolution-nl schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 13:57:
[...]

Het is mij opgevallen dat het verbruik de eerste kilometers erg hoog is als sentry aan is geweest, het lijkt erop dat het verbruik van sentry wordt verdisconteerd in de eerst volgende tripstat.

Wi-Fi uit omdat de auto dan na 10min in slaapstand gaat i.p.v. twee uur, daarnaast wordt met een Wi-Fi connectie het accupakket niet verwarmd voor het laden, schijnt een bug te zijn.

Het pre-heaten herken je aan het zoemend geluid buiten de auto als je het AC laden start met koud accupakket. (zie ook https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/model-3-voorverwarming-batterij-en-cabine-precondtioning-en-wifi-conflicten.175041/#post-4237217
Dat verbruik hoog is de eerste kilometers kan niet te maken hebben met sentry, maar meer dat de auto eerst warm moet worden. Wifi en Sentry staan tijdens de rit uit. Daarnaast geloof ik niet dat hij veel zal verbruiken.

Ik check het verbruik niet eens meer. Ik rijd gewoon hoe ik me er prettig bij voel. Het is tenslotte goedkoper dan benzine of diesel, dus waarom zou ik me überhaupt druk maken over verbruik. Dan laad ik misschien 1x per maand meer, wat neerkomt op 15 of 20 euro ongeveer. Boeiend. Hoef ik me geen zorgen te maken en rekening houden met remmen, snelheid en alle andere zaken om te besparen op verbruik.

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-09 14:15

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Hunkaroglu schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 14:26:
[...]

Dat verbruik hoog is de eerste kilometers kan niet te maken hebben met sentry, maar meer dat de auto eerst warm moet worden. Wifi en Sentry staan tijdens de rit uit. Daarnaast geloof ik niet dat hij veel zal verbruiken.
Dat betwijfel ik, op korte ritjes heb ik de climate altijd UIT, wanneer ik bij de sportschool weg rijdt (sentry aan) heb ik de eerste km een hoger verbruik dan wanneer ik bij huis weg rijdt (sentry uit)

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

• claudior
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-09 20:26

100-200 km per dag kan prima met een performance. Korte ritjes overigens ook, maar niet naar de kwh kijken ;) Het komt er dus op neer dat je zuiniger rijdt wanneer je 100 km in één stuk rijdt, dan dat je dat in 5 etappes doet.
Het is jammer, maar elektrisch rijden is op veel vlakken gewoon concessies doen. Ik reed eerst 150km/u, maar nu 120km/u... is echt wel wennen, vooral om er even op te letten dat je mensen niet blokkeert links. Langzamer is voorlopig geen optie wat mij betreft.

Je lange ritten langs superchargers plannen en wat langere reistijden voor lief nemen is ook een idee. Zorgen dat je een leuke Netflix serie hebt voor een half uur ;)

• JohanB
Inspired schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 14:05:
[...]

Dan gewoon lekker rijden en niet teveel op het verbruik letten. :)
Haha, fair point! Had gehoopt dat ik misschien wat gekke dingen over het hoofd had gezien, waardoor het misloopt, die niet direct afdoen aan comfort.

Maar dan komen we dus wel weer in a range discussie waar ik momenteel zit op 286km @100% in een P. Hij geeft zelf nog wat anders aan, maar dit is 72.5 kWh / 253 Wh/km gem.

Ik vond 19.5 C op de climate en de toegestane snelheid rijden nou niet per see luxe paard keuzes. Als ik daarmee 286km moet accepteren vind ik dat wel extreem.

• JohanB
Tranzity schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 10:53:
Ik heb een P met 7000+ km sinds eind december, gemiddeld 212Wh/km.
2.8 bar, 20" (nog standaard banden, sinds we geen winter hebben dit jaar :z), altijd sport-modus, altijd op % weergave.
20graden handmatig, geen AC, stoel verwarming op standje laag.
Randstad, voornamelijk vmax+, helaas wel spitsrijder.
OK, misschien is het dan toch een P ding? Jij lijkt het wel iets beter te doen, maar dit is ook alsnog maar 340 km @ 100%
JohanB schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 14:42:
[...]

Haha, fair point! Had gehoopt dat ik misschien wat gekke dingen over het hoofd had gezien, waardoor het misloopt, die niet direct afdoen aan comfort.

Maar dan komen we dus wel weer in a range discussie waar ik momenteel zit op 286km @100% in een P. Hij geeft zelf nog wat anders aan, maar dit is 72.5 kWh / 253 Wh/km gem.

Ik vond 19.5 C op de climate en de toegestane snelheid rijden nou niet per see luxe paard keuzes. Als ik daarmee 286km moet accepteren vind ik dat wel extreem.
Rij je veel of over het algemeen korte stukken? Als dat laatste aan de orde is zit het verbruik dus sowieso hoger.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Insidious
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 21-09 12:21

Insidious

Professionele amateur

JohanB schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 10:45:
Na afgelopen weekend volledig te zijn afgebrand, probeer ik het hier toch nog een keer. Ik zie veel mensen met een gemiddeld gebruik van (ruim) onder de 200Wh/km, sommigen zo laag als 150 Wh/km. En ik lijkt dus toch echt iets verkeerd te doen want ik zit op een gemiddelde sinds start van 253 (en afgelopen weekend dus grote stukken >300)

Ik heb een performance en rij rustig en op comfort gericht, wat zoveel betekent als:
1. Geen boetes: 124 op 120 wegen, 135 op 130 wegen etc.
2. Climate control op auto
3. Optrekken op “chill”
4. Regeneratief op “laag”

Vanochtend een ritje naar de garage:
- koud, 13,4 km, 270 Wh/km, 9C (grotendeels ring Amsterdam, dus heel rustig 80 km/hr rijden)
- bij garage -> natuurlijk key card vergeten :-(
- nog een keer heen en terug, zoveel mogelijk cruise control gebruikt om mijn rijstijl uit de vergelijking te halen, 38 km 250 Wh

Wat zou ik nog kunnen doen om dit om laag te krijgen?
- kan de climate control op “auto” maar dat ie dan geen AC gebruikt?
- regeneratief remmen pas ik liever niet aan, daar wordt ie erg schokkerig van en dus misselijk
Leuk dat het nog een keer probeert! Zo zie je maar dat je op een “normale” post ook een normale reactie krijgt! :9B

Ik heb ook een P en rij vooral kleine stukjes, gemiddeld 25 km. per dag. Circa 5 km. binnen de bebouwde kom en circa 20 km. provinciale weg. Ik rij flink door, regen op normal, stoelverwarming op één streepje, verwarming op 22 graden auto. Ik hou van lekker warm. })

Gemiddeld zit ik dan op circa 220 Wh/km. Verder let ik er eigenlijk helemaal niet op en boeit het mij ook niet zoveel. Fijne auto, erg blij mee! Beste, en vooral leukste, auto die ik ooit heb gehad! oOo

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-03 14:33

3. is regeneratief remmen denk ik?
Dat zou ik wel aanzetten, is even wennen maar dat levert je wel 'energie' op en heeft dus ook invloed op je gemiddelde verbruik. Het is even wennen maar dat is een positieve verandering/ontwikkeling t.o.v. traditionele auto's.
Naast dat het dus 'energie' oplevert zorgt het er ook voor dat je rustiger rijdt omdat je bijna nergens meer echt het rempedaal gebruikt. Dus het voetenwerk is ook veel minder geworden.

4. Ik heb zelf een enorme hekel aan AC, in mijn voorgaande auto's ook het eerste wat ik uitzette. Maar het scheelde mij circa 20% in verbruik. Waar ik eerder altijd ongeveer 200+ kWh verbruik had gaat het nu soms naar ongeveer 180+ kwh.
Maar ik deel je mening dat het qua comfort geen achteruit gang mag zijn, maar voor mij is dat dus iets anders :)

5. Constanter rijden geeft vaak veel meer 'winst', het verschil zit er vooral in dat je anders steeds gas bij geeft en dus optrekt als het ware. Een constante snelheid doet het beter, dat kan je ook goed terug zien op het tabblad energie.
De truc om vloeiend en nagenoeg constante snelheid te rijden is dus vooral effectiever in mijn beleving.

• JohanB
Inspired schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 14:52:
[...]

Rij je veel of over het algemeen korte stukken? Als dat laatste aan de orde is zit het verbruik dus sowieso hoger.
Niet per see, ik zou zeggen een mix. Maar als het langere ritten zijn, zijn het in Nederland toch vooral 130 km/h wegen, dus dat maakt het op die manier weer lastig.

Overigens iets wat ik nog niet begreep, en ook geen duidelijk antwoord op kon vinden:

Is er geen regeneratie als je het rempedaal gebruikt? Dat lijkt zo uit de laatste berichten. Mijn oude hybrid had dit wel geloof ik, ook zie ik in mijn Tesla het balkje naar de "min-kant" verschuiven als ik rem. Ook had ik voordat ik hem aanschafte gezien dat hij "regenerative braking" had geloof ik

• Hu2bPV
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-09 19:43
RTFM!
ik lees het hier wel eens en eigenlijk meestal met instemming! maar... gisteren een M3 opgehaald in Tilburg. De afgelopen week de handleiding wel twee keer doorgenomen. Vanochtend wilde ik de batterij ipv op km op % zetten. ik wist dat dat kan (handleiding gelezen..) Maar waar??? uiteindelijk vond ik het onder de settings voor 'scherm'. Zolang je het niet weet een 'onlogische' plek. En nu kan ik me voorstellen dat naast helderheid van scherm en poetsmodus, je daar ook de weergave van km/mile, C/F, bar, psi neerzet en dus ook de batterijlading of in km of in %.
Een ander dingetje: ik had dus een mannekes kabel besteld op amazon. Verbazing dus gister toen die kabel ook meekwam met de tesla. Nergens gelezen..... ik heb er nu dus twee....
Kortom, theorie en praktijk... je weet niet wat je niet weet, tot je het weet...
maar een mooie en fijne auto is het.

3360 Wp, M3

• claudior
JohanB schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 15:03:
[...]

Niet per see, ik zou zeggen een mix. Maar als het langere ritten zijn, zijn het in Nederland toch vooral 130 km/h wegen, dus dat maakt het op die manier weer lastig.

Overigens iets wat ik nog niet begreep, en ook geen duidelijk antwoord op kon vinden:

Is er geen regeneratie als je het rempedaal gebruikt? Dat lijkt zo uit de laatste berichten. Mijn oude hybrid had dit wel geloof ik, ook zie ik in mijn Tesla het balkje naar de "min-kant" verschuiven als ik rem. Ook had ik voordat ik hem aanschafte gezien dat hij "regenerative braking" had geloof ik
Volgens mij wel, maar levert op de 'motor remmen' meer energie op. Ik zie in ieder geval bij het rempedaal ook het energiebalkje naar de linkerhelft bewegen.

• Novadecasa
Hu2bPV schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 15:07:
RTFM!
ik lees het hier wel eens en eigenlijk meestal met instemming! maar... gisteren een M3 opgehaald in Tilburg. De afgelopen week de handleiding wel twee keer doorgenomen. Vanochtend wilde ik de batterij ipv op km op % zetten. ik wist dat dat kan (handleiding gelezen..) Maar waar??? uiteindelijk vond ik het onder de settings voor 'scherm'. Zolang je het niet weet een 'onlogische' plek. En nu kan ik me voorstellen dat naast helderheid van scherm en poetsmodus, je daar ook de weergave van km/mile, C/F, bar, psi neerzet en dus ook de batterijlading of in km of in %.
Een ander dingetje: ik had dus een mannekes kabel besteld op amazon. Verbazing dus gister toen die kabel ook meekwam met de tesla. Nergens gelezen..... ik heb er nu dus twee....
Kortom, theorie en praktijk... je weet niet wat je niet weet, tot je het weet...
maar een mooie en fijne auto is het.
Gefeliciteerd met je nieuwe M3.
De kabel is een gevalletje, read the f*cking topic :9 , had je hier en in het leveringstopic wel kunnen achterhalen ;) misschien een koppelingsstuk halen als dat bestaat. Heb je nog eens iets als noodoplossing (paal ver weg, laadplek bezet, etc.) ;)

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:21
claudior schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 15:09:
[...]

Volgens mij wel, maar levert op de 'motor remmen' meer energie op. Ik zie in ieder geval bij het rempedaal ook het energiebalkje naar de linkerhelft bewegen.
Gas los = regenereren (hoe hard hangt af van de instelling die gekozen is)
Remmen = gas los = regenereren (alleen extra remkracht omdat je ook daadwerkelijk remt.

Daarom instelling regenereren op max zetten en dit regelen met je "gas"pedaal.
Dan zal je zien dat je niet misselijk wordt omdat je zelf nog steeds in de lead bent hoe hard de auto regenerereert. Dit is eventjes wennen en daarna wil je niet anders meer omdat je bijna je rempedaal niet meer aanraakt.
(weet even niet meer of jij postte dat je misselijk werd van het regenereren)

• claudior
ybos schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 15:40:
[...]

Gas los = regenereren (hoe hard hangt af van de instelling die gekozen is)
Remmen = gas los = regenereren (alleen extra remkracht omdat je ook daadwerkelijk remt.

Daarom instelling regenereren op max zetten en dit regelen met je "gas"pedaal.
Dan zal je zien dat je niet misselijk wordt omdat je zelf nog steeds in de lead bent hoe hard de auto regenerereert. Dit is eventjes wennen en daarna wil je niet anders meer omdat je bijna je rempedaal niet meer aanraakt.
(weet even niet meer of jij postte dat je misselijk werd van het regenereren)
Nee, ik reageerde met ongeveer dezelfde tip op degene die het poste :)

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-09 12:47
JohanB schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 14:42:
[...]

Fijn dat je een nieuwe poging doet met een iets minder 'prikkelend'(?) bericht.

Ik heb de stoelverwarming (stand 1), verwarming (19 graden) en AC ook gewoon altijd aan. Alleen heb ik hem niet op auto, maar op stand 2. Dat betekent dat hij dus wel AC gebruikt en probeert op 19 graden te komen, echter gaat hij nooit hard blazen. Stand 1 vond ik niet voldoende om de ramen ook bij echt koud weer constant ontwasemt te houden (beslagen ramen vind ik nogal armoeiig staan :P ).
Dat is om 3 redenen fijn: Minder blaasgeluid, minder wind in je gezicht, minder verbruik :) !
Aangezien ik altijd voorverwarm is de auto toch al warm genoeg als ik in stap dat ik het niet DIRECT warmer moet hebben ;) .

Verder is het verbruik verschil tussen 100km/u en 130km/u gewoon echt mega groot. Vanaf maart zien we allemaal ineens betere cijfers >:) !

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:20
Bij een elektrische auto kost AC (airco) bij koude periode meer energie. Want je bent effectief eerst elektrisch de lucht aan het afkoelen om de lucht daarna weer elektrisch te verwarmen naar de gewenste temperatuur.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanB
Smobbo schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 16:01:
[...]

Fijn dat je een nieuwe poging doet met een iets minder 'prikkelend'(?) bericht.

Ik heb de stoelverwarming (stand 1), verwarming (19 graden) en AC ook gewoon altijd aan. Alleen heb ik hem niet op auto, maar op stand 2. Dat betekent dat hij dus wel AC gebruikt en probeert op 19 graden te komen, echter gaat hij nooit hard blazen. Stand 1 vond ik niet voldoende om de ramen ook bij echt koud weer constant ontwasemt te houden (beslagen ramen vind ik nogal armoeiig staan :P ).
Dat is om 3 redenen fijn: Minder blaasgeluid, minder wind in je gezicht, minder verbruik :) !
Aangezien ik altijd voorverwarm is de auto toch al warm genoeg als ik in stap dat ik het niet DIRECT warmer moet hebben ;) .

Verder is het verbruik verschil tussen 100km/u en 130km/u gewoon echt mega groot. Vanaf maart zien we allemaal ineens betere cijfers >:) !
Ik was vooral heel chagrijnig na die rit van afgelopen weekend, dat m'n auto van 70k maar 200 km kon rijden, waardoor ik extra geirriteerd werd over alle eigenaardigheden die ik daarvoor ook al had opgemerkt. Dat kwam er allemaal even in één keer uit. Misschien had ik toch een "nachtje over slapen" aanpak moeten kiezen inderdaad ;)

De reacties waarbij iedereen zei "dit is hartstikke normaal", "dit moet je gewoon maar accepteren", "je had dit kunnen weten". Hielpen daar ook niet bij, want ik vind dat alsnog niet helemaal normaal zoals ik hierboven aangeef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BytePhantomX
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:34

Het is natuurlijk altijd een persoonlijke voorkeur, maar one pedal driving vind ik juist 1 van de grootste plus punten van deze auto. Misschien juist een tijdje proberen om er echt aan te wennen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

JohanB schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 16:13:
[...]

Ik was vooral heel chagrijnig na die rit van afgelopen weekend, dat m'n auto van 70k maar 200 km kon rijden, waardoor ik extra geirriteerd werd over alle eigenaardigheden die ik daarvoor ook al had opgemerkt. Dat kwam er allemaal even in één keer uit. Misschien had ik toch een "nachtje over slapen" aanpak moeten kiezen inderdaad ;)

De reacties waarbij iedereen zei "dit is hartstikke normaal", "dit moet je gewoon maar accepteren", "je had dit kunnen weten". Hielpen daar ook niet bij, want ik vind dat alsnog niet helemaal normaal zoals ik hierboven aangeef.
Kunnen we stoppen met het patsen van :"70k"

Je rijdt de Model 3 voor een prijs van een uitgeklede golf. :F

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• eikrur
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 22-09 14:09

Dat hele range en verbruik verhaal begint een beetje dezelfde vormen aan te nemen als het hele leveringsverhaal voor de jaarwisseling, iedereen roept van alles (vaak ook nog met volle overtuiging) maar het wemelt van de tegenstrijdigheden wat mij het idee geeft dat niemand eigenlijk echt weet hoe het zit, ik ben in ieder geval afgestapt van me druk te maken over het verbruik, zet de auto zo veel mogelijk aan de laadpaal en op langer ritten zoek ik een snellader als de battarij leeg is (zoals ik dat vroeger ook met mijn ICE deed) wat dan het verbruik is geweest zal me jeuken als ik maar fun heb gehad tijdens het rijden.

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
JohanB schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 10:45:
- regeneratief remmen pas ik liever niet aan, daar wordt ie erg schokkerig van en dus misselijk
Is even wennen, maar je moet gewoon steeds subtiel iets minder gas geven ipv loslaten, dit gaat je veel verbruik schelen!

Regen moet je echt op normaal zetten, niet op laag of op uit.

Wat betreft je verbruik: Ik zit gemiddeld op 215 met een Stealth Performance, dus 19" ipv 20", dat scheelt nog iets, 225 moet wel haalbaar zijn voor jou.

[ Voor 24% gewijzigd door Taro op 20-02-2020 17:12 ]

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-09 15:17
eikrur schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 17:00:
[...]

Dat hele range en verbruik verhaal begint een beetje dezelfde vormen aan te nemen als het hele leveringsverhaal voor de jaarwisseling, iedereen roept van alles (vaak ook nog met volle overtuiging) maar het wemelt van de tegenstrijdigheden wat mij het idee geeft dat niemand eigenlijk echt weet hoe het zit, ik ben in ieder geval afgestapt van me druk te maken over het verbruik, zet de auto zo veel mogelijk aan de laadpaal en op langer ritten zoek ik een snellader als de battarij leeg is (zoals ik dat vroeger ook met mijn ICE deed) wat dan het verbruik is geweest zal me jeuken als ik maar fun heb gehad tijdens het rijden.
Al eens eerder de suggestie gedaan voor een apart topic hierover. Eventueel met Excelsheet. Kan iedereen zijn verbruik invoeren/vergelijken. Heb hier zelf geen interesse voor, maar dan blijft het topic mooi schoon ;-)

[ Voor 4% gewijzigd door Tomas_ op 20-02-2020 17:18 ]

• onok
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-09 09:02
Laat ik om het interessant te houden dan eens een hele andere vraag stellen. de SR+ wordt geleverd zonder subwoofer als ik het goed begrijp. Zijn er hier misschien mensen die ervaring hebben met het zelf inbouwen van een subwoofer? Ik ben benieuwd hoe moeilijk/makkelijk dat is.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JohanB
Verwijderd schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 16:58:
[...]

Kunnen we stoppen met het patsen van :"70k"

Je rijdt de Model 3 voor een prijs van een uitgeklede golf. :F
Dit soort reacties raken dus echt kant noch wal en helpen echt nergens mee. Even de feiten dan
a) Het is/kan geen patsen zijn, want iedereen in dit Forum rijdt vrijwel dezelfde auto
b) Dat ik een hele goede regeling heb getroffen met mijn kantoor, waardoor deze auto minder voor mij kost doet daar niks aan af. Daar werk ik al hard genoeg voor en wordt dus indirect door berekend in mijn salaris. Bovendien had ik ook geen auto kunnen nemen en het leasebudget kunnen krijgen. Dus dat ene nummertje waar jij je op blind lijkt te staren zegt echt niks.
c) Dat is gewoon echt wat die auto kost, of wil je liever dat ik het 66.695 EUR ga noemen? En daar mag je in mijn ogen dus dito verwachtingen van hebben. Niet wat het je uiteindelijk kost

En om de vergelijking dan even helemaal voor je recht te trekken, ik reed voor 0.25% (27 cent netto per maand) van deze Tesla prijs een VOLLEDIG getunede A3. Dus wederom: je reactie raakt kant noch wal

*EDIT* verdomde: niet NOG wal 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door JohanB op 20-02-2020 19:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-09 21:00
Onze model 3 heeft gisteren denk ik een kleine aanrijding voorkomen... Ik wil invoegen naar links, waar ineens een auto (die ik wel had gezien) flink gas bij gaf.

TUtuTuuuuuTuTu!!

Alarmbellen en ik was ineens weer terug naar waar ik vandaan kwam... Weet nog steeds niet 100% zeker of de auto had ingegrepen of dat ie alleen ging loeien. (Melding niet gezien/gelezen op scherm)

Zoiets ga je normaal niet even “testen” of het werkt, vond ik wel mooi. B)

[ Voor 12% gewijzigd door Stef87 op 20-02-2020 17:55 ]

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-09 14:44
Stef87 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 17:53:
Onze model 3 heeft gisteren denk ik een kleine aanrijding voorkomen... Ik wil invoegen naar links, waar ineens een auto (die ik wel had gezien) flink gas bij gaf.

TUtuTuuuuuTuTu!!

Alarmbellen en ik was ineens weer terug naar waar ik vandaan kwam... Weet nog steeds niet 100% zeker of de auto had ingegrepen of dat ie alleen ging loeien. (Melding niet gezien/gelezen op scherm)

Waarschijnlijk gebruikt jou M3 de helft van zijn batterij om jou te corrigeren :+
Case solved.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Insidious

Insidious

Professionele amateur

JohanB schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 17:38:
[...]

Dit soort reacties raken dus echt kant nog wal en helpen echt nergens mee. Even de feiten dan
a) Het is/kan geen patsen zijn, want iedereen in dit Forum rijdt vrijwel dezelfde auto
b) Dat ik een hele goede regeling heb getroffen met mijn kantoor, waardoor deze auto minder voor mij kost doet daar niks aan af. Daar werk ik al hard genoeg voor en wordt dus indirect door berekend in mijn salaris. Bovendien had ik ook geen auto kunnen nemen en het leasebudget kunnen krijgen. Dus dat ene nummertje waar jij je op blind lijkt te staren zegt echt niks.
c) Dat is gewoon echt wat die auto kost, of wil je liever dat ik het 66.695 EUR ga noemen? En daar mag je in mijn ogen dus dito verwachtingen van hebben. Niet wat het je uiteindelijk kost

En om de vergelijking dan even helemaal voor je recht te trekken, ik reed voor 0.25% (27 cent netto per maand) van deze Tesla prijs een VOLLEDIG getunede A3. Dus wederom: je reactie raakt kant nog wal
Hier ben ik het toch wel mee eens. Zeker is er wat mij betreft geen sprake van “patsen”. Zelf heb ik een eigen bedrijf dus ik bekijk het misschien net even anders. Naast de bijtelling, denk ik vooral in leasebedragen. De M3P is bijvoorbeeld goedkoper in de lease dan mijn vorige (f)Outlander. Daarentegen is de bijtelling, in mijn geval, net iets hoger. Het gaat om het totaalplaatje. De bijtelling is misschien wel gelijk aan een simpel Golfje, maar het leasebedrag is wel degelijk een stuk hoger waardoor je dus ook zeker wat meer mag verwachten. Overigens, zoals eerder aangegeven, is het voor mij, tot nu toe, een ideale auto. Ik ben er erg zuinig op maar qua afwerking ben ik er ook niet heel erg kritisch op. Het blijft maar een auto. 8)

[ Voor 0% gewijzigd door Insidious op 20-02-2020 18:43 . Reden: Typo ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naii11
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 04-01-2021
JohanB schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 17:38:
[...]

Dit soort reacties raken dus echt kant nog wal en helpen echt nergens mee. Even de feiten dan

En om de vergelijking dan even helemaal voor je recht te trekken, ik reed voor 0.25% (27 cent netto per maand) van deze Tesla prijs een VOLLEDIG getunede A3. Dus wederom: je reactie raakt kant nog wal
Ik kan het niet laten grote maat, kant NOCH wal 8)7

Maar ik steun jouw reactie volledig, beetje doen alsof hier een stel bijstandstrekkers in een pseudo-Golf rijdt..

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ybos
Vanmiddag bij SC Duiven de blits gemaakt met mn tag :+
Ze vroegen om de pas, liet mn tag zien: :? :? :?
ff uitgelegd, interesse gewekt, hij ging eens op youtube zoeken.

Raam bestuurder afgesteld, windgeruis stuk minder. Daarnaast achterklep afgesteld. Als het goed is slaat deze nu niet meer tegen de bumper bij dichtgooien...

Zaten wel een aantal niet al te blije klanten. Gemiddelde wachttijd was tussen de 3 en de 5 uur. Ik heb er ook 3,5 uur gezeten. Maakte mij niet zoveel uit. Er is een bakkie koffie/thee en je kan ook lekker n colaatje pakken. Daarnaast een relaxte stoel en wifi dus gewoon lekker gewerkt en wat gekletst met lotgenoten :+
@ybos had je een afspraak? Of gewoon langs gegaan?

• ybos
Inspired schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 19:39:
@ybos had je een afspraak? Of gewoon langs gegaan?
ik had netjes een date gepland ;)

• wootahH
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:17
ybos schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 19:25:
Vanmiddag bij SC Duiven de blits gemaakt met mn tag :+
Ze vroegen om de pas, liet mn tag zien: :? :? :?
ff uitgelegd, interesse gewekt, hij ging eens op youtube zoeken.

Raam bestuurder afgesteld, windgeruis stuk minder. Daarnaast achterklep afgesteld. Als het goed is slaat deze nu niet meer tegen de bumper bij dichtgooien...

Zaten wel een aantal niet al te blije klanten. Gemiddelde wachttijd was tussen de 3 en de 5 uur. Ik heb er ook 3,5 uur gezeten. Maakte mij niet zoveel uit. Er is een bakkie koffie/thee en je kan ook lekker n colaatje pakken. Daarnaast een relaxte stoel en wifi dus gewoon lekker gewerkt en wat gekletst met lotgenoten :+
Is volgens mij overal wel zo. Wel irritant dat ze een afspraak mailen van een half uurtje. En je er vervolgens bijna 4 uur zit. Ik hoorde aantal keer , had t van tevoren ff gezegd dan had ik wat (vervoer) geregeld

• synorluna
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 31-08 08:21
Tijdens de regen krijg ik een waas aan de buitenkant van m’n voorruit bij het gebruiken van de ruitenwissers. Heb de de ruit en wissers al schoongemaakt met een scheut ammoniak in een emmer water, geen resultaat. Andere mensen tips?

Verwijderd

wootahH schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 19:50:
[...]

Is volgens mij overal wel zo. Wel irritant dat ze een afspraak mailen van een half uurtje. En je er vervolgens bijna 4 uur zit. Ik hoorde aantal keer , had t van tevoren ff gezegd dan had ik wat (vervoer) geregeld
Is ook vervelend. Gelukkig is Tesla druk bezig met mobiele service uit te breiden. Over een paar maanden zal het leed al een stuk minder zijn. :)

• Stef87
synorluna schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 21:11:
Tijdens de regen krijg ik een waas aan de buitenkant van m’n voorruit bij het gebruiken van de ruitenwissers. Heb de de ruit en wissers al schoongemaakt met een scheut ammoniak in een emmer water, geen resultaat. Andere mensen tips?
Nieuwe wissers misschien.

Heb ik vaker gelezen, ik heb het zelf (een beetje) bij alleen de wisser aan de bestuurderskant.

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

• Teslalrp
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 19-12-2023
Ik heb de voorruit goed met glassex schoon gemaakt. Is nu een stuk beter met zicht bij regen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09 20:36

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

jongf7 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 06:57:
Ik heb nog 485 op 100%
Met ruim 51.000km
LR, was 499 op 100% in april 2019, nu in februari met 21k km 480 km op 100%. Waarschijnlijk wel weer meer als het wat warmer is...

[ Voor 3% gewijzigd door mkrmr op 21-02-2020 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

synorluna schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 21:11:
Onlangs misschien door een wasstraat gereden met waxbehandeling? Dan zit die wax ook op de voorruit en krijg je inderdaad een waas bij het gebruik van de ruitenwissers. Je zou glassex nog kunnen proberen maar mijn ervaring is dat die wax best hardnekkig is.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:35
Glassex maakt het alleen nog maar vetter. Ammoniak in lauwwarm water werkt nog steeds het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tatteredhat
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-05 13:27
Vraagje over problemen bij bepaalde laadpalen:

Er staan bij Papendorp/Utrecht op de P+R een paar laadpalen van NewMotion waarbij ik het met geen mogelijkheid voor elkaar krijg om het laden te starten. Stond vanochtend weer te kloten met die palen toen er een andere M3 doodleuk kwam aanrijden en zonder problemen in 1 keer wel gewoon het laden kon starten.

Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn? Ik heb het geprobeerd met eerst kabel in m'n auto, dan de laadpaal en eerst in de laadpaal en dan in m'n auto. Zowel met mn athlon laadpas als druppel werkt het niet, blijft voor een paar seconden een groen knipperend lampje met wat zoemende geluiden die uit die box komen en dan een rood lampje. Dit geld voor alle 4 de plekken die er daar aanwezig zijn, er stond nog verder niemand dus ik heb de andere palen ook geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Laatst online: 20-09 07:24
Hoe ziet het klepje in het middenconsole er bij jullie uit (dus niet de klep voor de tel. lader)?
Die van mij ligt een stuk lager dan het gedeelte van de bekerhouders. Afgelopen maandag al bij een SeC geweest, maar daar hebben ze het niet kunnen fixen..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MtC
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-05-2021

MtC

Tatteredhat schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 07:56:
Vraagje over problemen bij bepaalde laadpalen:

Er staan bij Papendorp/Utrecht op de P+R een paar laadpalen van NewMotion waarbij ik het met geen mogelijkheid voor elkaar krijg om het laden te starten. Stond vanochtend weer te kloten met die palen toen er een andere M3 doodleuk kwam aanrijden en zonder problemen in 1 keer wel gewoon het laden kon starten.

Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn? Ik heb het geprobeerd met eerst kabel in m'n auto, dan de laadpaal en eerst in de laadpaal en dan in m'n auto. Zowel met mn athlon laadpas als druppel werkt het niet, blijft voor een paar seconden een groen knipperend lampje met wat zoemende geluiden die uit die box komen en dan een rood lampje. Dit geld voor alle 4 de plekken die er daar aanwezig zijn, er stond nog verder niemand dus ik heb de andere palen ook geprobeerd.
Het toeval wil dat ik gisteren ook weer heb staan kloten met de Allego paal met Total (in se ook NewMotion) pasje op het dorpsplein.
Net hetzelfde als wat jij beschrijft. Op alle mogelijke manieren laden proberen starten, maar telkens rood kruisje.
Vorige keer werkte het na een keer of vier wel, maar daar had ik nu geen tijd voor.

--handige links mogen niet van de mods--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeEeekhoorn
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 19-09 09:15
Voor de heren met de laadpaal-problemen hierboven, hebben jullie al geprobeerd je laadpas er voor een langere tijd voor te houden? Dan heb ik het echt over een seconde of 5/6 totdat de paal een blauw (volgens mij) "zandlopertje" geeft voor t laden?
Bij mij deed ie het telkens niet als ik m'n pas er te kort voor hield (bliep en goaaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tatteredhat
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-05 13:27
DeEeekhoorn schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 08:53:
Voor de heren met de laadpaal-problemen hierboven, hebben jullie al geprobeerd je laadpas er voor een langere tijd voor te houden? Dan heb ik het echt over een seconde of 5/6 totdat de paal een blauw (volgens mij) "zandlopertje" geeft voor t laden?
Bij mij deed ie het telkens niet als ik m'n pas er te kort voor hield (bliep en goaaan)
Jep, maar dat leek verder niets uit te maken. Vind het apart dat tot nu toe alle EV-box laadpalen zonder problemen gewerkt hebben maar dat het met NewMotion fout gaat. Misschien maar ff met Athlon contact opzoeken om te vragen of zij weten waarom het niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBreda
  • Laatst online: 21-10-2021
PdeBie schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 07:36:
Glassex maakt het alleen nog maar vetter. Ammoniak in lauwwarm water werkt nog steeds het beste.
Ik zou spiritus doen, ammoniak ontvet niet (verlaagt alleen oppervlakte spanning) en glassex laat een filmlaagje achter.

M3, LR, White, Black, Aero, auto geleverd 14/12/2019

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Markovichi
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16:28
Effe offtopic: Hebben jullie tegenwoordig ook vaak dat jullie "regen" , als in de druppels die uit de lucht vallen, lezen als "regen", als in one pedal driving? :F

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DeEeekhoorn
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 19-09 09:15
Markovichi schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 09:21:
Effe offtopic: Hebben jullie tegenwoordig ook vaak dat jullie "regen" , als in de druppels die uit de lucht vallen, lezen als "regen", als in one pedal driving? :F
Niet echt... Ik lees M3 wel elke keer als een BMW M3 (en snap dan eerst even de P in sommige gevallen niet). Totdat ik me weer besef dat dit het Tesla-topic is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Teslamate levert een hoop interessante data op als je het een tijdje gebruikt. Ik was weer eens even grafiekjes aan het kijken en toen viel me opeens op dat het de laatste tijd vaak voorkomt dat de auto op magische wijze een vollere accu krijgt even nadat ik hem geparkeerd heb. Zie bijvoorbeeld vandaag, eerst logischerwijs een drop van de rit en daarna schiet de accu omhoog. Scheelt iedere keer zo 2 a 3 procent en 10-15km rated range.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Vk75RsFW/spike.png

Is mn BCM gewoon een beetje in de war of hebben jullie dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArPi75
  • Laatst online: 22-09 12:54
IceOnFire schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 11:32:
Teslamate levert een hoop interessante data op als je het een tijdje gebruikt. Ik was weer eens even grafiekjes aan het kijken en toen viel me opeens op dat het de laatste tijd vaak voorkomt dat de auto op magische wijze een vollere accu krijgt even nadat ik hem geparkeerd heb. Zie bijvoorbeeld vandaag, eerst logischerwijs een drop van de rit en daarna schiet de accu omhoog. Scheelt iedere keer zo 2 a 3 procent en 10-15km rated range.

[Afbeelding]

Heb het wel een keer gezien gehad recentelijk, maar de laatste week niet meer in elk geval.

Audi Q4 e-tron 45 Quattro, 10.600 Wp PV, water-water warmtepomp, gasloos, dynamisch energiecontract, 32 kWh thuisaccu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MtC

MtC

Tatteredhat schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 08:59:
[...]

Jep, maar dat leek verder niets uit te maken. Vind het apart dat tot nu toe alle EV-box laadpalen zonder problemen gewerkt hebben maar dat het met NewMotion fout gaat. Misschien maar ff met Athlon contact opzoeken om te vragen of zij weten waarom het niet werkt.
Idem hier. Gisteren met geen stokken aan het laden te krijgen. En als je per ongeluk 2 keer je pas ervoor houdt, schiet de 2e actief, die vervolgens ook niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphine
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 19:45
Heeft iemand hier het veertje van de frunk al vervangen voor een lichter alternatief en linkje naar bestelmogelijkheden? Wil graag de gasveren ook vervangen omdat de combinatie belangrijk schijnt te zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teslalrp
misschien al vaak aan de orde geweest, maar heb nog enige wasstraat angst. Ruitenwissers uitzetten, spiegels inklappen, auto in N. Nog meer tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jheerink14
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21-09 21:56
Morphine schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 12:29:
Heeft iemand hier het veertje van de frunk al vervangen voor een lichter alternatief en linkje naar bestelmogelijkheden? Wil graag de gasveren ook vervangen omdat de combinatie belangrijk schijnt te zijn ;)
Nee nog niet maar krijg net bericht van alie dat mijn veertjes onderweg zijn, was wat corona delay. volgens mij heb ik er 5 ofzo dus pm mij als je interesse hebt voor een veertje. (kosten iets van €0,70 ongeveer meen ik) De postzegel voor opsturen binnen Nl is duurder en hiervoor komt hij helemaal uit CN hierheen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Insidious

Insidious

Professionele amateur

Teslalrp schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 13:00:
misschien al vaak aan de orde geweest, maar heb nog enige wasstraat angst. Ruitenwissers uitzetten, spiegels inklappen, auto in N. Nog meer tips?
Inmiddels al drie keer door wasstraat heen gegaan:
1. Ruitenwissers uit.
2. Checken of de ramen echt dicht zitten.
3. Zodra je op aanwijzing moet stoppen auto in N.
4. Spiegels inklappen voordat de borstels erlangs gaan.
5. Spiegels uitklappen zodra je weer langs de borstels bent.
6. Bij groen licht auto in D.
7. Drie minuten rijden om te constateren dat het weer tijd wordt om de auto door de wasstraat heen te halen.
8. Begin weer bij stap 1.

[ Voor 0% gewijzigd door Insidious op 21-02-2020 13:11 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:06
Mark12121979 schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 13:07:
[...]

Inmiddels al drie keer door wasstraat heen gegaan:
1. Ruitenwissers uit.
2. Checken of de ramen echt dicht zitten.
3. Zodra je op aanwijzing moet stoppen auto in N.
4. Spiegels inklappen voordat de borstels erlangs gaan.
5. Spiegels uitklappen zodra je weer langs de borstels bent.
6. Bij groen licht auto in D.
7. Drie minuten rijden om te constateren dat het weer tijd wordt om de auto door de wasstraat heen te halen.
8. Begin weer bij stap 1.
9. constateer defecte parkeersensor na wasstraat
10.plan afspraak SeC
11. 6 weken later weer online met de sensoren (bij 1 defect gaan ze allemaal uit) _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArPi75
  • Laatst online: 22-09 12:54
Van mij is er ook al een eeuwigheid iets onderweg vanuit CN. Ik lees echter de laatste tijd nogal wat berichten over een frunk die helemaal niet meer open gaat.
Ik heb bij de frunk de veren al vervangen, maar die gaan dus nog steeds niet altijd vanzelf helemaal omhoog; klep opent wel altijd, maar schiet maar af en toe door omhoog.

Zou dat met een lichter veertje opgelost zijn?
Gaat met een lichter veertje de frunk uberhaupt nog wel open?

Audi Q4 e-tron 45 Quattro, 10.600 Wp PV, water-water warmtepomp, gasloos, dynamisch energiecontract, 32 kWh thuisaccu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
IceOnFire schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 11:32:

[Afbeelding]

Ik ken ''teslamate'' niet maar ik denk dat die geen rekening houdt met de temperatuur (i.t.t. Teslafi die dat wel doet) dus je hebt niet zoveel aan deze meting dan.

Kijk je alleen naar de range die zichtbaar is (zoals ook in de Tesla app) dan wijkt deze bij temperaturen boven 0c nog steeds soms 6% af. (vanaf 4% met sneeuwvlokje)

[ Voor 8% gewijzigd door Stef87 op 21-02-2020 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphine
ArPi75 schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 13:23:
[...]

Van mij is er ook al een eeuwigheid iets onderweg vanuit CN. Ik lees echter de laatste tijd nogal wat berichten over een frunk die helemaal niet meer open gaat.
Ik heb bij de frunk de veren al vervangen, maar die gaan dus nog steeds niet altijd vanzelf helemaal omhoog; klep opent wel altijd, maar schiet maar af en toe door omhoog.

Wat ik ervan gelezen/gezien op youtube heb (i1tesla) heb moet je sterke frunk gasveren hebben en een licht veertje. De sterke gasveren zorgen ervoor dat de hood nog steeds open schiet (waar eerst de sterkere veer daar voor zorgde).

Ik lees echter ook dat er mensen die zijn een minder sterkere veer erin gezet hebben zodat de hood alsnog net aan voldoende open schiet maar niet de veren vervangen hebben. Resulteert in veel minder kracht uitoefenen van het sluiten van de frunk (dat is mijn grootste frustratie).

Edit: als je gasveren nu niet er altijd voor zorgen dat hij open gaat kan dat met temperatuur te maken hebben. Misschien kan je de gasveren met een druppeltje olie insmeren? zie ook: https://teslamotorsclub.c...close-more-easily.129073/ waar een kerel dat voor z'n achter struts gedaan heeft (verder vindt ik zijn oplossing niet ideaal dmv afzagen van een spoeltje)

[ Voor 15% gewijzigd door Morphine op 21-02-2020 14:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:17
Stef87 schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 13:50:
[...]
Ik ken ''teslamate'' niet maar ik denk dat die geen rekening houdt met de temperatuur (i.t.t. Teslafi die dat wel doet) dus je hebt niet zoveel aan deze meting dan.
[...]
In het Charge Level dashboard van TeslaMate wordt wel onderscheid gemaakt tussen charge level en usable charge level. Die laatste houdt wel rekening met de temperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Stef87 schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 13:50:
[...]

Kijk je alleen naar de range die zichtbaar is (zoals ook in de Tesla app) dan wijkt deze bij temperaturen boven 0c nog steeds soms 6% af. (vanaf 4% met sneeuwvlokje)
TeslaMate leest de auto uit via de api, net als Teslafi dat doet. Dat doet hij zowel voor de range als het daadwerkelijke percentage acculading. Beide zie ik in deze gevallen oplopen, zowel het percentage vol als de km te rijden stijgen met respectievelijk 2-3 procent en 10-15km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphine
heeft iemand nog goede ideeën voor een iphone houdertje in de buurt van je middenconsole? Ik heb al diverse oplossingen gezien zoals een soort mount die je plakt voor je cupholders (maarja dan heb je daar dus een gek stokje geplakt) en een 3D cupholder mount die jezelf bij een 3D printer kan laten printen (https://www.thingiverse.com/thing%3A2955958).

Dit leek mij nog de mooiste oplossing al schijnt deze niet zo sterk te zijn bij de zwakste schakel (het stukje tussen de ronding en de houder). Ook weet ik dan weer niet of mijn iphone met hoesje past.. ik vindt de positie daar wel het beste en liever niet iets naast mn scherm of achter mn stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-09 15:34
Morphine schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 14:55:
heeft iemand nog goede ideeën voor een iphone houdertje in de buurt van je middenconsole? Ik heb al diverse oplossingen gezien zoals een soort mount die je plakt voor je cupholders (maarja dan heb je daar dus een gek stokje geplakt) en een 3D cupholder mount die jezelf bij een 3D printer kan laten printen (https://www.thingiverse.com/thing%3A2955958).

Dit leek mij nog de mooiste oplossing al schijnt deze niet zo sterk te zijn bij de zwakste schakel (het stukje tussen de ronding en de houder). Ook weet ik dan weer niet of mijn iphone met hoesje past.. ik vindt de positie daar wel het beste en liever niet iets naast mn scherm of achter mn stuur.
Zelf heb ik (nog) geen Model 3, maar er zit toch gewoon een houder voor 2 telefoons in? Voldoet die niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
Heeft iemand de Model 3 al werkend met de Apple Watch qua bediening? :?
Ik ben hier naar opzoek naar heb nog weinig oplossingen gevonden voor de Model 3, met de Model S is het wel te vinden.

Ja gewoon het bovenste klepje aantikken ;) , dan gaat die open en kan je een telefoon prima neerleggen. In of uit het zicht.
En zelf mogelijk dat de telefoon daar wordt opgeladen. :)

Ik zou niet weten waar je dan nog een aparte houder zou willen, dat is ook wel erg ouderwets 8)7
Stef87 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 17:53:

TUtuTuuuuuTuTu!!

Als je op CC rijdt en vervolgens 'de weg' af gaat komt er soms in beeld 'Stuurcorrectie uitgevoerd voor uw veiligheid'.
Ik vermoed dat dit ook zoiets is geweest.

[ Voor 31% gewijzigd door Novadecasa op 21-02-2020 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphine
Pierz schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 15:16:
[...]

Zelf heb ik (nog) geen Model 3, maar er zit toch gewoon een houder voor 2 telefoons in? Voldoet die niet?
voldoet niet echt als in, ik heb de jeda usb hub + charger maar 1) het laad tergend traag dus heb alsnog een kabeltje lopen vanuit de 12v sigarettencharger en 2) de reach naar de standaard houder is te ver, ik moet hem binnen handbereik hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• claudior

Zoiets met de zuignap achter het scherm lijkt me wel handig:
https://www.wizgear.com/c...le-arm-new-rectangle-head

Jouw link werkt overigens niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphine
claudior schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 17:03:
[...]

Zoiets met de zuignap achter het scherm lijkt me wel handig:
https://www.wizgear.com/c...le-arm-new-rectangle-head

Jouw link werkt overigens niet.
sorry link = https://www.thingiverse.com/thing%3A2955958

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dino111
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20-09 21:35
Ieder zijn ding maar dat verschil is wel zo minimaal met de normale plaats maar Jez*s wat is dat toch een partij lelijk. Kan je het net zo goed tegen je voorhoofd plakken omdat je telefoon dan lekker dichtbij ‘moet’ zijn tijdens het autorijden 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Novadecasa alle apps die werken voor de Model S op een Watch werken met de Model 3 ook toch? Weet niet precies wat je wil, maar er zijn wel de nodige apps die wat knopjes op de Watch geven voor verschillende zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
IceOnFire schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 14:34:
[...]

TeslaMate leest de auto uit via de api, net als Teslafi dat doet. Dat doet hij zowel voor de range als het daadwerkelijke percentage acculading. Beide zie ik in deze gevallen oplopen, zowel het percentage vol als de km te rijden stijgen met respectievelijk 2-3 procent en 10-15km
Dan heb/had je enig onbalans in de batterij die de auto dan actief aan het balanceren is. (Klinkt als)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Baxx
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:49
Novadecasa schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 15:36:
Heeft iemand de Model 3 al werkend met de Apple Watch qua bediening? :?
Ik ben hier naar opzoek naar heb nog weinig oplossingen gevonden voor de Model 3, met de Model S is het wel te vinden
Automate kan ik aanbevelen:

https://apps.apple.com/nl...e-voor-tesla/id1382111619

Voor €1,- per jaar alle functies.
Heb eerst Remote for Tesla geprobeerd. Maar die vaker niet dan wel. En ook nog eens €21,-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Muncky-
Jep, heb de gasveren en de veer vervangen. Maar hij gaat niet altijd automatisch open.. blijft ie hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
ArPi75 schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 13:23:
[...]

Exact ook mijn probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 22-09 12:47
Morphine schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 15:53:
[...]

voldoet niet echt als in, ik heb de jeda usb hub + charger maar 1) het laad tergend traag dus heb alsnog een kabeltje lopen vanuit de 12v sigarettencharger en 2) de reach naar de standaard houder is te ver, ik moet hem binnen handbereik hebben.
Sorry, maar waarom moet je hem binnen handbereik hebben?
Navigatie, muziek en bellen gaat via het infotainment scherm...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik meestal doe, op de snelweg, is autopilot aan, klungelen op mijn telefoon, autopilot weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphine
Dino111 schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 18:21:
[...]

Ieder zijn ding maar dat verschil is wel zo minimaal met de normale plaats maar Jez*s wat is dat toch een partij lelijk. Kan je het net zo goed tegen je voorhoofd plakken omdat je telefoon dan lekker dichtbij ‘moet’ zijn tijdens het autorijden 8)7 .
Vindt het inderdaad ook niet mooi dus vandaar opzoek naar tips die wel op die plek je telefoontje plaatsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erik_
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23:26
Morphine schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 22:07:
[...]

Vindt het inderdaad ook niet mooi dus vandaar opzoek naar tips die wel op die plek je telefoontje plaatsen :)
Zo iets?

https://www.bol.com/nl/p/...3tigXEEAQYASABEgIuEPD_BwE

Zoek anders eens op cup holder phone mount, genoeg keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MtC

MtC

Sir Baxx schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 20:44:
[...]

Automate kan ik aanbevelen:

https://apps.apple.com/nl...e-voor-tesla/id1382111619

Voor €1,- per jaar alle functies.
Heb eerst Remote for Tesla geprobeerd. Maar die vaker niet dan wel. En ook nog eens €21,-
En jij vertrouwt iemand anders met jouw credentials? Ik weet het toch niet hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MtC schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 22:57:
[...]

En jij vertrouwt iemand anders met jouw credentials? Ik weet het toch niet hoor.
Even de TS lezen van https://teslamotorsclub.c...d-services-period.175428/ en dan zelf oordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MtC

MtC

Wat is je punt? Een token is nog altijd veiliger dan username en password.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MtC schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 07:50:
[...]

Wat is je punt? Een token is nog altijd veiliger dan username en password.
Meeste apps werken alleen met username/password toch? En ook met een token kun je alles. Zoveel veiliger is dat niet bij Tesla. (Mits je ook gewoon een uniek en moeilijk wachtwoord voor je Tesla account hebt is het niks veiliger.) In die post staat redelijk wat uitleg waarom je het niet zou moeten doen. Ik blijf maar even bij de standaard app met shortcuts tot Tesla eindelijk eens met simpele Watch ondersteuning komt. Zo moeilijk is het niet en veel mensen vragen erom.

[ Voor 7% gewijzigd door Inspired op 22-02-2020 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaklie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-09 09:47
Ik snap niet helemaal hoe ik de Energie grafiek moet uitlezen van Verbruik (Niet Rit).

Ik snap het Gemiddelde kWh/km en per welke afstand, maar wat bedoelen ze met voorspelde radius? Is dat ze denken dat ik nog daadwerkelijk kan rijden als ik op deze manier rijd? Dus 160 kWh/km, voorspelde radius 50km = ik kan nog 50km doorrijden als ik zo ga verbruiken? Waarom geeft mijn accu indicator dan niet ook gewoon deze waarde aan... Of fluctueert dat dan te hard.

Mss toch overstappen naar % ...

En om nog een beetje vuur er op te gooien: Gisteren auto opgehaald, zo'n 120km gereden:

160Wh/km :9
Climate control uit
Autopilot op 110
One pedal driving

[ Voor 13% gewijzigd door Tweaklie op 22-02-2020 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Correct

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Tweaklie dat is een prima waarde toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-09 19:01
Met 160 kWh / km kom je niet heel ver hoor. Ik denk dat de 'k' weg moet @Tweaklie

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaklie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-09 09:47
kdeboois schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 10:27:
[...]

Met 160 kWh / km kom je niet heel ver hoor. Ik denk dat de 'k' weg moet @Tweaklie
Fixed :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-09 19:01
Dat zou de snelste OTA update ever zijn 😉 Tesla zou er goed aan doen om dit in het menu te fixen. Gewoon de laatste ritten als referentie nemen en als optie naast de procentuele weergave neer zetten.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RevQ
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-09 15:23
Mijn radio doet het sinds enkele dagen niet meer. Blijft maar laden maar gebeurt niks. Iemand idee hoe deze weer aan de praat te krijgen?

Nachtjes rust hebben niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teslalrp
Misschien even een reset uitvoeren?
Toch weer vraagje voor wasstraat. Ruitenwissers vooraf uitzetten via servicestand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Teslalrp schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 11:56:
Toch weer vraagje voor wasstraat. Ruitenwissers vooraf uitzetten via servicestand?
Servicestand moet je helemaal niet aankomen. Gewoon uitzetten met het standaard ruitenwisser schermpje.

[ Voor 20% gewijzigd door bottom line op 22-02-2020 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RevQ
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-09 15:23
Reset verlies je ook alle instellingen?

Ruitenwissers voor wasstraat uitzetten door op het icoontje te tikken. Niet via servicestand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insidious

Insidious

Professionele amateur

Service-stand is volgens mij alleen om de wissers te vervangen. Zeker niet gebruiken in de wasstraat.
RTFM!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bonsaiboom
  • Laatst online: 13-09 11:35
Volgens TFM is door de wasstraat gaan met een model 3 vergelijkbaar met jouw avatar Mark :-)

Maar inderdaad, gewoon wissers op uit zetten, en auto in N.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insidious

Insidious

Professionele amateur

Bonsaiboom schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 12:20:
Volgens TFM is door de wasstraat gaan met een model 3 vergelijkbaar met jouw avatar Mark :-)

Maar inderdaad, gewoon wissers op uit zetten, en auto in N.
Ha, funny! _/-\o_ Sinds ik een Tesla heb voor ik mij ook iets meer Iron Man dan voorheen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-09 15:17
RevQ schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 11:53:
Mijn radio doet het sinds enkele dagen niet meer. Blijft maar laden maar gebeurt niks. Iemand idee hoe deze weer aan de praat te krijgen?

Auto resetten door twee knoppen op stuur ingedrukt houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RevQ schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 11:53:

Ik heb sinds een paar dagen last van spotify, blijft denken.

Voorheen kon je weleens switchen van radio naar spotify en werkte het weer. Nu niet.

Uitloggen / inloggen kan ik weer 1 nummer afspelen, maar dan stopt hij weer.

Klinkt iemand dat bekend?
Pagina: 1 ... 46 ... 517 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
  • Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
  • Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.

Gerelateerde topics: