Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 447 ... 517 Laatste
Acties:
  • 3.154.866 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:48
Pap3rclip schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 22:03:
[...]

Enige waar ik soms een iets minder gevoel over heb is dat je hele huiskamers verlicht (maar deze kunnen toch niet terugseinen :+).

Ook ik durf niet in het service menu zitten rommelen dus laat ze maar mooi staan zo, werkt prima.
Dit idd, je ziet heel erg een blok aan de rechterkant, vooral in een bocht schijn je daarmee ook een tegenligger recht in zijn gezicht en dan heb je kans dat ze gaan seinen. En de borden aan de rechterkant zijn helemaal verlicht, maar de auto voor je niet, dus ik ga er maar vanuit dat ik niemand verblind.

Ik heb het zelfs met mijn partner getest door elkaar tegemoet en achter elkaar te rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pap3rclip
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-06 18:38
Morpheus2003 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 22:19:
Welke modellen van Tesla hebben Matrix lampen? Is dat bekend.

Google geeft geen eenduidig antwoord.
Je kan het alleszins makkelijk zien aan een Tesla-koplamp. Er is hierbij een bol aanwezig aan de zijkant (zie foto).
Afbeeldingslocatie: https://driveteslacanada.ca/wp-content/uploads/2020/11/Vienna-Model-3-headlights-666x381.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:08
STIMPPYYY schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 21:57:
[...]

Nee, lijkt mij niet normaal. Als jij vol bij andere auto’s naar binnen schijnt en je verlicht de hele snelweg.. niet ok. Die matrix-zooi doet ook helemaal niks bij Tesla.
Dat is dus het "probleem" het is niet altijd. Maar het lijkt wel alsof die een 107tje wat anders inschat qua afstelling ofzo.
jsiegmund schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 21:58:
[...]

Hoort zeer waarschijnlijk zo. Ik heb mn lampen een keer laten afstellen bij het service center, maar dat maakte nauwelijks verschil. Ik heb ze ten opzichte van die instelling een heel klein tikje naar beneden gezet, dat scheelt al een hoop. Verder ook niet echt last van seinen dus het zal vast niet heel irritant zijn. Had vroeger een auto met aftermarket xenon, daarvan was het vrij duidelijk dat andere mensen soms dachten dat het groot licht nog aan stond.
Word ook niet dagelijks geseind. In 4 weken misschien een keer of 4 waarvan 2x na inhalen en 2x tegemoetkomend verkeer was denk ik.
Pap3rclip schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 22:03:
[...]

Ik heb hetzelfde gevoel. Ondertussen vind ik het echter wel erg aangenaam. Die enorme lichtbalk voor je geeft zo veel meer visibiliteit dan "klassieke omlaagstaande koplampjes", vooral dan op landwegjes. Het is ook niet dat de verkeersborden je verblinden ofzo. Automatische lampen werken bij mij ook prima, bij aankomend verkeer gaan ze bijna onmiddellijk naar onder. Tot nu toe geen enkele tegenligger die geseind heeft.

Enige waar ik soms een iets minder gevoel over heb is dat je hele huiskamers verlicht (maar deze kunnen toch niet terugseinen :+).

Ook ik durf niet in het service menu zitten rommelen dus laat ze maar mooi staan zo, werkt prima.

Wat soms wel opmerkelijk is, is dat de grootlampen enkele seconden aanspringen voor bv. een bocht en daarna weer naar onder gaan. Is dit opzettelijk voor tegenliggend verkeer? Alleszins hierbij excuses voor de mensen die op het gelijkvloers leven in de stad >:)
Vind wel fel hoor die borden, maar wel te doen tov grootlicht. Wel hoogst ongemakkelijk als je de hele buurt oplicht .
Automatisch grootlicht vond ik in de polder wel handig maar in de bebouwde kom is het totaal waardeloos. Vlak voor een rotonde *bam* groot breed reflecterend rotonde bord in je gezicht. Na een fietser en een huis opgelicht te hebben was ik er wel klaar mee.
maharens schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 22:30:
[...]

Dit idd, je ziet heel erg een blok aan de rechterkant, vooral in een bocht schijn je daarmee ook een tegenligger recht in zijn gezicht en dan heb je kans dat ze gaan schijnen. En de borden aan de rechterkant zijn helemaal verlicht, maar de auto voor je niet, dus ik ga er maar vanuit dat ik niemand verblind.

Ik heb het zelfs met mijn partner getest door elkaar tegemoet en achter elkaar te rijden.
Hey is inderdaad vooral de rechterkant. Maar gaat dus wel eens mis met kleinere autotjes heb ik het idee.

[ Voor 11% gewijzigd door jip_86 op 07-02-2023 23:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• evtje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18-05 20:25
Hier een filmpje van het afstellen van de koplampen .
YouTube: How to actually adjust your Tesla Model 3 headlights

Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:07
Met de matrix lampen gaat het heel makkelijk. Gewoon richting een muur gaan staan en op koplampen verstellen drukken. Ik hoefde verder niks te doen, ze stonden meteen perfect. Volgens mij worden ze afgesteld met behulp van de front camera’s. Anyway, als je toch al mensen verblindt kan je er weinig meer aan verknoeien.

Het valt wel wat tegen dat Tesla de koplampen nog niet automagisch bijstelt tijdens het rijden. De hardware is daarvoor wel aan boord zou je zeggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-06 15:38
Pierz schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 00:19:
[...]

Met de matrix lampen gaat het heel makkelijk. Gewoon richting een muur gaan staan en op koplampen verstellen drukken. Ik hoefde verder niks te doen, ze stonden meteen perfect. Volgens mij worden ze afgesteld met behulp van de front camera’s. Anyway, als je toch al mensen verblindt kan je er weinig meer aan verknoeien.

Het valt wel wat tegen dat Tesla de koplampen nog niet automagisch bijstelt tijdens het rijden. De hardware is daarvoor wel aan boord zou je zeggen.
Dit werkt ook zo met oudere modellen.
Ik zie dat denk ik 1 op de 3 Tesla’s de lampen erg hoog of te hoog heeft staan. Ik sein wel eens, maar je blijft aan de gang…

Ik stel ze zelf (2019 model) ongeveer 2x per jaar opnieuw in en dan doe ik ze op de stand automatisch en dan 1-2 tikjes naar beneden.

Het is niet zo dat we in Nederland weinig straatverlichting hebben, zoveel licht is leuk voor de bestuurder, maar irritant voor alle andere weggebruikers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 27-06 16:45
Het zou eigenlijk leuk zijn mocht je in de Tesla kunnen kiezen waar je grootlicht wil, of toch op welk type wegen. Want ik zet die uitsluitend op op boerenwegen waar er in de verste verte niemand te zien is.
Op de autostrade pest je de tegenliggers (vooral vrachtwagens) die niet gespot wordt door de camera. In bebouwde kom zit je in huizen binnen te schijnen. ...

En geef toe, de standaard lichten van Tesla geven ook echt al genoeg licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joosie200 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 16:42:
[...]

Dat ufo geluid hoor ik bij meerdere EV. Zelfs bij de elektrische bussen. En een Renault Zoe heeft dat geluid nog sterker. Ik zou het meer des Tesla vinden als men het verplichte geluid toestaat te customizen. Als het met reden erop zit (heb het zelf meegemaakt op de fiets in een drukke straat, die EV die geruisloos achter mij reed had ik niet gehoord) laat het dan leuk klinken.

Dan opteer ik voor Speedy Gonzales ft de Road runner. Arriba Arriba, miep miep! Bedoel waarom wel met zoiets als fart noise komen en dan niet dit mogen/kunnen aanpassen naar smaak? ;)

Verder qua rijbereik past een rwd mij het beste. Ik heb mijn ouders op 290km heen en terug zitten. Die laatste 10km voor ik thuis ben zoek ik wel een SuC op. En het vormt enkel een issue in de wintermaanden. Lente/zomer is het rijbereik 290km+. En laden op locatie? Ja aan de granny stekker. Leuk als het echt niet anders kan. Dan kies ik liever eerder stoppen bij een SuC dan hopen dat er genoeg bij is gekomen via het slakkentempo.
Dat geluid moet voldoen aan richtlijnen van de autoriteiten. Zou ook best een irritante aangelegenheid worden in de stad als je overal om je heen een kakofonie hoort van zelf-ingestelde geluiden van auto's... Jij Roadrunner, een ander met een death metal riff en een derde met gesimuleerd geluid van een F1...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:09

Damian

Insane Obtrusion

Pap3rclip schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 22:38:
[...]

Je kan het alleszins makkelijk zien aan een Tesla-koplamp. Er is hierbij een bol aanwezig aan de zijkant (zie foto).
[Afbeelding]
Je kan het ook mooi zien als je het lichtbeeld bekijkt op een muur oid. Dan zijn het allemaal van die rechthoekjes aan elkaar geplakt als het ware.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:52

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

this schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 08:56:
Het zou eigenlijk leuk zijn mocht je in de Tesla kunnen kiezen waar je grootlicht wil, of toch op welk type wegen. Want ik zet die uitsluitend op op boerenwegen waar er in de verste verte niemand te zien is.
Op de autostrade pest je de tegenliggers (vooral vrachtwagens) die niet gespot wordt door de camera. In bebouwde kom zit je in huizen binnen te schijnen. ...

En geef toe, de standaard lichten van Tesla geven ook echt al genoeg licht.
Je kunt het automatische grootlicht ook uitschakelen. Ik heb het nooit aangehad, ik vind het verschrikkelijk. Het zet echt nooit het grootlicht aan als ik het wil of uit als ik het wil.

Wat ik liever heb is dat het automatisch grootlicht 1 of 2 seconde vertraging krijgt als je de AP aanzet zodat ik zeker weet dat ik hem uit kan zetten voordat hij direkt automatisch aangaat en een tegenligger verblindt.

[ Voor 12% gewijzigd door Maasluip op 08-02-2023 09:55 ]

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-06 12:00

tomic

Smexylittlebabe!

Maasluip schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 09:54:
[...]

Je kunt het automatische grootlicht ook uitschakelen. Ik heb het nooit aangehad, ik vind het verschrikkelijk. Het zet echt nooit het grootlicht aan als ik het wil of uit als ik het wil.

Wat ik liever heb is dat het automatisch grootlicht 1 of 2 seconde vertraging krijgt als je de AP aanzet zodat ik zeker weet dat ik hem uit kan zetten voordat hij direkt automatisch aangaat en een tegenligger verblindt.
Kan je grootlicht uitzetten als AP aan staat? Hoe? :o

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:19
[...]

Automatisch grootlicht kan niet uit bij gebruik Autopilot.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• this
tomic schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 10:11:
[...]

Kan je grootlicht uitzetten als AP aan staat? Hoe? :o
Linkerhendel naar voor drukken. Het kan wel pas nadat je AP aanzet.
Ik rij uitsluitend op TACC, nooit op AP, dus ik heb er gelukkig geen last van.

[ Voor 5% gewijzigd door this op 08-02-2023 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

turkeyhakan schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 10:14:
[...]

Automatisch grootlicht kan niet uit bij gebruik Autopilot.
Wat @this zegt. Het gaat altijd aan als je AP aanzet maar daarna kun je het uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Knip, alhoewel grappig bedoeld is dat uiteraard niet de bedoeling. Laten we hier niet gaan trollen.

[ Voor 82% gewijzigd door Taro op 08-02-2023 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:19
Maasluip schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 10:41:
[...]

Wat @this zegt. Het gaat altijd aan als je AP aanzet maar daarna kun je het uitzetten.
Nee, helaas. Dat kan niet bij Autopilot i.v.m. Tesla Vision. TACC is een ander verhaal.

[ Voor 12% gewijzigd door turkeyhakan op 08-02-2023 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:40
turkeyhakan schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 10:59:
[...]

Nee, helaas. Dat kan niet bij Autopilot i.v.m. Tesla Vision. TACC is een ander verhaal.
Volgens mij kan je het gewoon uitzetten na activeren ap. Irritant is dat wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
STIMPPYYY schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 11:09:
[...]

Het icoontje blijft aan staan en is uitgegrijsd, maar het groot licht gaat wel uit als je het uit zet met het pookje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartlauwers
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-06 09:46
Inspired schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 20:59:
[...]

Ik heb nog geen AVAS maar zoals iemand hierboven aangeeft is het geluid in Drive heel zacht. Misschien toch maar even Sjonnie mode dan. Raampje iets open en muziek op standje max.
Ik zet nog wel eens de blower/airco handmatig op standje 10, horen ze meestal ook wel. Hoef je ook je Sjonnie-petje niet op te doen :+

M3SR+'19-Wit-Aero-TH-HW2.5-nonFSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-06 15:08

Lagune

Its time for warp

STIMPPYYY schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 11:09:
[...]

kan gewoon uit met linker stokje naar voren als je op AP rijd, wipers however kan je niet uitzetten

auto grootlicht werkt trouwens prima sinds de laatste paar updates

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:09
Vanmorgen was echt fantastisch. Auto voorverwarmd en stap auto in. Geen P, R, N , D te selecteren. Allemaal foutmeldingen, op bestemming wilde laden bij twee laadpalen ook niet. Sta nu bij fastned en daar lukt 't wel. Ben benieuwd wat er aan de hand is/was.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5Z5J4L7.jpg

[ Voor 39% gewijzigd door Oekol op 08-02-2023 12:32 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Wolly schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 10:49:
[...]

Het zou wel handig zijn als daar ook een stekkertje voor was O-)
S3XY Buttons ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• this
turkeyhakan schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 10:59:
[...]

Het kan wel. Geen foute informatie verspreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haltec
  • Registratie: Januari 2017
  • Nu online
jip_86 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 21:53:
Hoort dat bij Matrix lampen dat ze met regelmaat echt veel en veel te veel verlichten? Ik zie verkeersborden in de straat een heel stuk verderop oplichten bijvoorbeeld. Ook op de snelweg zie ik honderden meters verderop een bord boven! de snelweg oplichten door mijn auto.

Doorgaans levert het weinig problemen op maar je ziet bijvoorbeeld dat met name de kleinere autotjes helemaal oplichten van binnen.

Het lijkt soms echt verkeerd maar ook vaak prima anders zou ik wel echt continue geseind worden. Dat doet me denken dat het misschien bij de matrix lampen hoort? Ik zie wel een afstelling menu bij service maar daar staat wel bij dat een professional dat moet doen dus daar daar blijf ik dan maar af.

Kortom is dit normaal of niet? Nog nooit Matrix lampen gehad dus ik ben niet anders gewend dan dat normaal licht naar beneden gericht staat.
Had na ontvangst van mijn Model Y exact hetzelfde, Tesla service naar laten kijken en die gaven aan dat het prima was. Nu half jaar later kan ik melden dat er nog nooit iemand naar me heeft geseind, ook niet op volledig donkere N wegen dus het zal wel goed zitten. Het verbaasd me nog wel hoe ze het doen want die borden worden echt fel verlicht...wel lekker zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Laatst online: 13:48

DancePlaza

ninja

De matrix verlichting werken zeker niet zoals bij de Polestar 2 (YouTube: Polestar 2 LED matrix headlights 3:17), dat de leds uitzet als je een auto tegen komt. Als niet werkt bij de Tesla, is dat toch gewoon een feature voor de tesla SW ergens in de toekomst.

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:25
Alleen voor deze functie heb ik ze gekocht inderdaad :Y Ideaal :Y
Dat er daarnaast paar handige extra features bij zitten is prima, maar ik gebruik 99% 1 knop, en dat is AP activeren met als toevoeging: automatisch grootlicht uit :w

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Domotek
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23-03 19:49
DancePlaza schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 12:01:
De matrix verlichting werken zeker niet zoals bij de Polestar 2 (YouTube: Polestar 2 LED matrix headlights 3:17), dat de leds uitzet als je een auto tegen komt. Als niet werkt bij de Tesla, is dat toch gewoon een feature voor de tesla SW ergens in de toekomst.
Toch wel hoor. Bovenste rijen worden dan uitgezet. Alleen is er geen actieve dynamische masking zoals je in die video ziet. Het werk trouwens alleen goed in landelijke omgevingen zoals hier al eerder gezegd. In een stadsomgeving zijn er veel te veel zaken die lijken op auto koplampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Domotek schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 12:20:
[...]

Toch wel hoor. Bovenste rijen worden dan uitgezet. Alleen is er geen actieve dynamische masking zoals je in die video ziet. Het werk trouwens alleen goed in landelijke omgevingen zoals hier al eerder gezegd. In een stadsomgeving zijn er veel te veel zaken die lijken op auto koplampen.
Maar is dat niet gewoon verschil tussen grootlicht en dimlicht?

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ybos schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 12:15:
[...]

Dat er daarnaast paar handige extra features bij zitten is prima, maar ik gebruik 99% 1 knop, en dat is AP activeren met als toevoeging: automatisch grootlicht uit :w
Voor de volgende Tesla toch ook maar eens van die knopjes bestellen. Kids zitten nu ook niet meer in de kinderstoelen dus die zeuren me nu steeds aan de kop voor de stoelverwarming. Wel handig dat ze het lekker zelf kunnen doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domotek
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23-03 19:49
Inspired schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 12:22:
[...]

Maar is dat niet gewoon verschil tussen grootlicht en dimlicht?
Ik twijfel zelf :X Wou eigenlijk al me bericht verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Domotek schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 12:23:
[...]

Ik twijfel zelf :X Wou eigenlijk al me bericht verwijderen.
:) Ik heb geen Matrix dus weet het niet, maar verwacht dat eigenlijk wel. Echt adaptive zijn ze nog niet dacht ik. Tenminste, niet slechts een gedeelte uitschakelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
Inspired schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 12:23:
[...]

Voor de volgende Tesla toch ook maar eens van die knopjes bestellen. Kids zitten nu ook niet meer in de kinderstoelen dus die zeuren me nu steeds aan de kop voor de stoelverwarming. Wel handig dat ze het lekker zelf kunnen doen. :)
Gewoon nu kopen dan :? Installeren is max 10 minuten, dan heb je er nu al schik van :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ybos schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 12:25:
[...]

Gewoon nu kopen dan :? Installeren is max 10 minuten, dan heb je er nu al schik van :Y
Ja, je hebt gelijk. :) Denk dat 4 voldoende zijn? Of 6? Ik gebruik denk ik alleen maar AP aan/uit en dus 2 voor kids achterin. Of zijn er meer nuttige zaken? Kom verder niet heel veel meer tegen eigenlijk. Misschien rear vent toggle.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
Inspired schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 12:32:
[...]

Ja, je hebt gelijk. :) Denk dat 4 voldoende zijn? Of 6? Ik gebruik denk ik alleen maar AP aan/uit en dus 2 voor kids achterin. Of zijn er meer nuttige zaken? Kom verder niet heel veel meer tegen eigenlijk. Misschien rear vent toggle.
ik heb 4 knoppen en gebruik er eig maar 1. heb omdat t kan nog n knop gemaakt voor het dashboardkastje (heb met pin ingesteld en deze knop is min of meer verdekt opgesteld) en ruitenwisser "-1" omdat voorheen de ruitenwissers tijdens auto best vaak naar standje volgas gingen. Dat gaat sinds een tijd erg goed dus die knop is ook niet meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

jip_86 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 11:15:
[...]

Het icoontje blijft aan staan en is uitgegrijsd, maar het groot licht gaat wel uit als je het uit zet met het pookje.
Nee, na aanzetten van de AP de grootlichthendel naar voren duwen, dan gaat het icoontje (die linksbovenin het scherm waar ook het icoontje voor dimlicht staat) uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23-06 21:44
Oekol schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 11:17:
Vanmorgen was echt fantastisch. Auto voorverwarmd en stap auto in. Geen P, R, N , D te selecteren. Allemaal foutmeldingen, op bestemming wilde laden bij twee laadpalen ook niet. Sta nu bij fastned en daar lukt 't wel. Ben benieuwd wat er aan de hand is/was.

[Afbeelding]
BMS errors zijn meestal in de klasse van batterij kapot (en waarschijnlijk garantie) en soms is batterij contact slecht.

Bron: https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:36

Bever!

3

Vervelend, ik zou er zeker een servicecall voor inschieten! Heb deze melding zelf nooit gezien

[ Voor 3% gewijzigd door Bever! op 08-02-2023 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilis76
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 18-04 17:21

[Afbeelding]
Heb je toevallig een M3P uit 2021/2022?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
[...]

Ik zou het weer eens proberen, tegenwoordig werkt het prima.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• sjors123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:29
sjors123 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 08:42:
Ik sta op het punt om een MY te gaan bestellen. Ik twijfel alleen nog tussen de RWD en de LR. Er blijft alles bij elkaar toch een behoorlijk prijsverschil tussen beide auto's zitten. Wanneer je grijze lak neemt, dan loopt dit op tot 8.400 euro. Per maand zal dat 5 jaar lang (hogere bijtelling en afschrijving) oplopen tot zo'n 115 euro per maand. En daar kun je toch ook weer andere leuke dingen mee doen.

Een LR alleen kopen voor de twee keer per jaar dat we op vakantie gaan vind ik wat overdreven, dan maar een keer extra stoppen. Voor ritten in Nederland vind ik het belangrijker. Ik ben daarom vooral benieuwd naar wat de werkelijke range van de RWD in de winter is. In discussie met mijn vrouw wordt door haar als grens getrokken dat ze zonder tussentijds opladen naar haar ouders en weer naar huis wil kunnen rijden (= 280 km, 95% snelweg). Ik begrijp dat dit in de zomer geen enkel probleem is, maar ben dus vooral benieuwd in de winter. Redt de RWD dit ook zonder tussentijds opladen?

ps. Ik realiseer me dat tussentijds opladen ook geen probleem is met een Tesla, maar dat is voor nu niet de discussie (ook omdat we thuis al een laadpaal hebben voor een Mini Electric).
Dank allen voor jullie wijze adviezen. Na veel wikken en wegen net de LR Quicksilver besteld. Rationeel gezien is de RWD voldoende en kunnen we ook de schoonouders halen. Uiteindelijk heb ik toch geen zin om me zorgen te moeten maken over de range. Daar hebben we nu de Mini Electric al voor :*) . Ook afgezet tegen degeneratie van de accu over de jaren heen, ook Quick Silver vinden we een mooiere kleur.

Lang nagedacht over of we spijt krijgen wanneer we de RWD kopen of juist de LR. We zullen het nooit weten, maar voor nu erg happy :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Nilis76 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 16:25:
[...]

Heb je toevallig een M3P uit 2021/2022?
Nee MY RWD, 27 december 2022 opgehaald. Staat pas 5.000km op de teller.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chonn
  • Laatst online: 13-06 18:27
Oekol schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 17:00:
[...]

Nee MY RWD, 27 december 2022 opgehaald. Staat pas 5.000km op de teller.
Dan direct een service afspraak maken dus.

MY LR QuickSilver 2023 :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chonn
  • Laatst online: 13-06 18:27
sjors123 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 16:47:
[...]

Dank allen voor jullie wijze adviezen. Na veel wikken en wegen net de LR Quicksilver besteld. Rationeel gezien is de RWD voldoende en kunnen we ook de schoonouders halen. Uiteindelijk heb ik toch geen zin om me zorgen te moeten maken over de range. Daar hebben we nu de Mini Electric al voor :*) . Ook afgezet tegen degeneratie van de accu over de jaren heen, ook Quick Silver vinden we een mooiere kleur.

Lang nagedacht over of we spijt krijgen wanneer we de RWD kopen of juist de LR. We zullen het nooit weten, maar voor nu erg happy :-)
Goede keus en een mooie kleur!

MY LR QuickSilver 2023 :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
sjors123 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 16:47:
[...]

Liever blij zijn met iets teveel range (en een mooie kleur!) dan mogelijk jarenlang balen dat je liever wél de upgrade had gedaan :)

Replace fear of the unknown with curiosity | 42 (+10 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
[...]

Klinkt wel interessant, ik wist niet dat je dat in 1 actie kon doen.

Zet hij de AP dan ook automatisch op de max snelheid?

Vandaag overigens met de felle lage zon was het een drama, AP gaf het met veel gepiep en een rood scherm op wegens slecht zicht (helderblauwe lucht en zon) en even daarvoor besloot de ruitenwisser hyperactief te moeten zijn zonder dat er een druppel regen viel.

Ik begrijp wel dat er mensen zijn die dit nog niet als volwassen systeem beschouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Pierz schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 16:44:
[...]

Ik zou het weer eens proberen, tegenwoordig werkt het prima.
Als in, schakelt sneller in en uit. Maar dit is niet echt een vooruitgang. Heb mijn frustraties hier al eerder gedeeld.

Schakelt continu aan en uit. Je wordt er knettergek van. Binnen de bebouwde heeft hij ook schijt aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pahlawan
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 16:46
Eindelijk mijn inlogcode gekregen, heb ik een bepaalde kabel nodig voor het snel laden?
Bij opties zie ik staan, type 2 22KW en type 2 coiled, zit dat er niet standaard bij? Ik kies de auto uit bij leaseplan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Pahlawan schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 18:32:
Eindelijk mijn inlogcode gekregen, heb ik een bepaalde kabel nodig voor het snel laden?
Bij opties zie ik staan, type 2 22KW en type 2 coiled, zit dat er niet standaard bij? Ik kies de auto uit bij leaseplan
Nee, die zit erbij.
Bij snelladers zit de kabel aan het laadstation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pahlawan
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 16:46
STIMPPYYY schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 18:37:
[...]

Nee, die zit erbij.
Bij snelladers zit de kabel aan het laadstation.
Thanks man dan ga ik bestellen!

Acties:
  • +11 Henk 'm!
Er lijkt wat schot in de USS update te zitten; https://www.notateslaapp....ithout-ultrasonic-sensors

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
STIMPPYYY schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 17:41:
[...]

Als in, schakelt sneller in en uit. Maar dit is niet echt een vooruitgang. Heb mijn frustraties hier al eerder gedeeld.

Schakelt continu aan en uit. Je wordt er knettergek van. Binnen de bebouwde heeft hij ook schijt aan.
Als in: verblindt tegenliggers niet. Binnen bebouwde kom is idd bagger nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-06 12:00

tomic

Smexylittlebabe!

[...]

Nice! Twee actions bij 1 button press? Kan dat?
Kan je ook de ap nag 'oplossen' met een button?

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Wolly schreef op maandag 28 juni 2021 @ 12:49:
[...]

Daarom Tesla support nummer in je telefoon programmeren 8)
Wat is dat nummer dan? Kan 'm niet vinden.

Meneer van SeC Amsterdam deed beetje geïrriteerd aan de telefoon toen ik vroeg wat ik dan moest bellen en toen zei die dat ik het in het blauw in de app kan vinden bij service iets met 955 of zo maar ik zie echt helemaal niks?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Oekol schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 21:54:
[...]

Wat is dat nummer dan? Kan 'm niet vinden.

Meneer van SeC Amsterdam deed beetje geïrriteerd aan de telefoon toen ik vroeg wat ik dan moest bellen en toen zei die dat ik het in het blauw in de app kan vinden bij service iets met 955 of zo maar ik zie echt helemaal niks?
Zie het in de app ook zo niet.

https://www.tesla.com/nl_NL/roadside-assistance

Telefoon: 013 799 9525

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:45
Hier ook een video van een Tesla Model Y zonder USS lijkt het maar mét Vision.

[ Voor 188% gewijzigd door pretpik op 09-02-2023 08:08 ]

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor lijken wel sensoren zichtbaar te zijn. Staat ook in de comments onder de video.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:45
Inspired schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 22:48:
[...]

Voor lijken wel sensoren zichtbaar te zijn. Staat ook in de comments onder de video.
Ja ik zag het al, nevermind. Staat op kenteken sinds 14 okt dus dat is nog een versie met USS. Tijd om naar bed te gaan :O

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roekeloos
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-06 23:51
Inspired schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 22:48:
[...]

Heb je de video wel gekeken? Ze claimen dat alle connectoren los liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:38
Wolly schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 17:12:
[...]
Vandaag overigens met de felle lage zon was het een drama, AP gaf het met veel gepiep en een rood scherm op wegens slecht zicht (helderblauwe lucht en zon) en even daarvoor besloot de ruitenwisser hyperactief te moeten zijn zonder dat er een druppel regen viel.

Ik begrijp wel dat er mensen zijn die dit nog niet als volwassen systeem beschouwen.
Dan moet je het eens proberen met een beetje nevel. Ik kon makkelijk honderden meters vooruit kijken, maar de AP had slecht zicht en vond 67 km/u een goede snelheid op de snelweg...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
tomic schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 21:09:
[...]

Nice! Twee actions bij 1 button press? Kan dat?
Kan je ook de ap nag 'oplossen' met een button?
Ja en nee ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
Wolly schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 17:12:
[...]

Klinkt wel interessant, ik wist niet dat je dat in 1 actie kon doen.

Zet hij de AP dan ook automatisch op de max snelheid?
Ap gaat op huidige snelheid. Dat doe ik dan daarna eventueel door de hendel nog even lang naar beneden te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roekeloos schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 23:52:
[...]

Waar zegt hij dat dan? Lijkt me ook een vreemd verhaal. Auto's met sensoren maar zonder bekabeling?

Ah, je hebt het waarschijnlijk over die kapotte Model 3 zoals @Damian opmerkt. Auto's met USS draaien inderdaad al een tijdje wat in schaduw. Dit was echter een andere video.

[ Voor 23% gewijzigd door Inspired op 09-02-2023 09:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Roekeloos schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 23:52:
[...]

Jij hebt het over een andere video gok ik zo ;)

Dit is een gast die zijn nieuwe auto showt, zie niet zo 1 2 3 gebeuren dat ie kabels gaat lostrekken |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
Pierz schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 21:03:
[...]

Als in: verblindt tegenliggers niet. Binnen bebouwde kom is idd bagger nog steeds.
Gebruik je AP dan in bebouwde kom? Ik krijg daar echt irritant veel phantom brakes.
Vooral als er grote wagens (bestelwagens/vrachtwagens) in de buurt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-06 15:41

Bob

this schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 10:28:
[...]

Gebruik je AP dan in bebouwde kom? Ik krijg daar echt irritant veel phantom brakes.
Ik zet dat aan wanneer het kan, dus ook in de bebouwde kom, ik ben veel te lui om te sturen. Desnoods zit mijn voet klaar boven de gaspedaal om in te grijpen, of ik zet het manueel even af als er te veel auto's slecht geparkeerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:14
this schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 10:28:
[...]

Tegenwoordig zijn de phantom brakes inderdaad weer ranzig veel aanwezig.
Sinds laatste weken dat bij oprijden van de wisselstrook (A6 richting A1) mijn auto helemaal over de zeik gaat (je rijd over een doorgetrokken streep heen) en doet een stuurcorrectie.
Ook als de auto in een bord met bijvoorbeeld 50 die niet op de route zelf is gaat ie gelijk over op 50 terwijl je op een provinciale weg 80 rijdt. Ook nogal een vervelende dit sinds de laatste tijd oppopt.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
Gisteren voor het eerst in tijden weer een keer een hartverzakking door een phantom brake op de AP en ook meteen een halve verkeersruzie.

Het was druk, ik moest over 2km de afrit hebben en dacht, ik ga vast rechts rijden. Daar zat nog een afrit en oprit tussen. Op die oprit komt iemand naast mij rijden zonder verkeersinzicht, zo'n tamme die denkt dat je wel een rijstrook opschuift, want "ik moet toch invoegen?". Daar was geen ruimte voor, dus ik bleef gewoon rijden (met 90-95, treintje auto's voor me). Hij liet dus z'n gas los om alsnog achter mij in te voegen, maar bleef wel half op de blokmarkering rijden naast me en kwam naar mate hij gas los liet ook steeds meer de rijstrook op, om echt nét achter me te voegen. Vervolgens kwam dus de phantom brake, ging ik met een ruk in de ankers (naar 70 ofzo voordat ik m'n voet in reactie op het gas had), blijkbaar vanwege het feit dat die auto zo dicht langs me reed.

Ik schrok me dus rot, maar die auto naast me ook, want die had niet verwacht dat ik zou remmen. Resultaat was ik dus remde, hij nog meer remde en een slinger terug de invoegstrook op maakte, en de auto's achter ons allebei ook remden en toeterden. Zij boos op ons, hij boos op mij, omdat hij dacht dat ik hem klem"remde", ik boos op zijn invoeggekloot en op de Tesla. Wat een gedoe...

Achteraf snap ik ook totaal niet waarom de AP remt. Er was geen andere reden (schaduw, auto voor me of iets), dus het moet die invoegende auto zijn geweest, maar die reed met z'n voorbumper ter hoogte van mijn spiegels toen het gebeurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
Uberprutser schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 11:07:
[...]

Tegenwoordig zijn de phantom brakes inderdaad weer ranzig veel aanwezig.
Sinds laatste weken dat bij oprijden van de wisselstrook (A6 richting A1) mijn auto helemaal over de zeik gaat (je rijd over een doorgetrokken streep heen) en doet een stuurcorrectie.
Ook als de auto in een bord met bijvoorbeeld 50 die niet op de route zelf is gaat ie gelijk over op 50 terwijl je op een provinciale weg 80 rijdt. Ook nogal een vervelende dit sinds de laatste tijd oppopt.
Ik heb het gelukkig bijna enkel als er vrachtwagens/bestelwagens in de buurt zijn.
En wat ik vooral haat is dat de Tesla pas reageert als de wagen in kwestie NAAST mij is, in plaats van voor mij.
Dat maakt het hele voorval nog absurder.
Gelukkig nog nooit voorgehad met iemand die (dicht) achter mij reed.
En vooral gelukkig dat dit niet op de autosnelweg voorkomt, anders zou TACC totaal niet bruikbaar zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door this op 09-02-2023 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
BigSmurf schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 11:09:
...
Achteraf snap ik ook totaal niet waarom de AP remt. Er was geen andere reden (schaduw, auto voor me of iets), dus het moet die invoegende auto zijn geweest, maar die reed met z'n voorbumper ter hoogte van mijn spiegels toen het gebeurde.
Lijkt wel op iets wat ik hier ook heb. In aanloop gaat die dan wel eerst remmen naar 100.
Maar tegen dat je bij het wisselvlak remt die echt naar 70. Even later is het er weer af. Maar dan moet je zelf ook wel gaan remmen :P
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1cb35Pv.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:12
BigSmurf schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 11:09:
Gisteren voor het eerst in tijden weer een keer een hartverzakking door een phantom brake op de AP en ook meteen een halve verkeersruzie.

Het was druk, ik moest over 2km de afrit hebben en dacht, ik ga vast rechts rijden. Daar zat nog een afrit en oprit tussen. Op die oprit komt iemand naast mij rijden zonder verkeersinzicht, zo'n tamme die denkt dat je wel een rijstrook opschuift, want "ik moet toch invoegen?". Daar was geen ruimte voor, dus ik bleef gewoon rijden (met 90-95, treintje auto's voor me). Hij liet dus z'n gas los om alsnog achter mij in te voegen, maar bleef wel half op de blokmarkering rijden naast me en kwam naar mate hij gas los liet ook steeds meer de rijstrook op, om echt nét achter me te voegen. Vervolgens kwam dus de phantom brake, ging ik met een ruk in de ankers (naar 70 ofzo voordat ik m'n voet in reactie op het gas had), blijkbaar vanwege het feit dat die auto zo dicht langs me reed.

Ik schrok me dus rot, maar die auto naast me ook, want die had niet verwacht dat ik zou remmen. Resultaat was ik dus remde, hij nog meer remde en een slinger terug de invoegstrook op maakte, en de auto's achter ons allebei ook remden en toeterden. Zij boos op ons, hij boos op mij, omdat hij dacht dat ik hem klem"remde", ik boos op zijn invoeggekloot en op de Tesla. Wat een gedoe...

Het systeem is op dit moment nog niet veilig genoeg voor 'gedachteloos gebruik'.

Voor mezelf betekent dit dat ik AP alleen gebruik in overzichtelijke situaties. In zo'n situatie als jij had, zou ik persoonlijk AP niet gebruiken, of uitzetten als ik hem even daarvoor wel gebruik.

Dat is op zich niet jouw fout, want als gebruiker zouden we mogen verwachten dat AP gewoon ook in zulke situaties werkt. Maar helaas is AP nog niet goed genoeg hiervoor :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdu
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 10-06 23:53

hdu

jip_86 schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 11:48:
[...]

Lijkt wel op iets wat ik hier ook heb. In aanloop gaat die dan wel eerst remmen naar 100.
Maar tegen dat je bij het wisselvlak remt die echt naar 70. Even later is het er weer af. Maar dan moet je zelf ook wel gaan remmen :P
[Afbeelding]
Hé deze herken ik (was hier gisteren ook, weer op weg naar huis vanuit het westen). Als je op de AP hier rijdt dan doet hij dat niet echt logisch, mee eens, ook wel eens uitgeprobeerd. Maar ik vraag mij dan af (als je geen FSD hebt) waarom je hier op de AP wilt rijden? Wat verwacht je dan. Kortom in deze situatie kan de AP het logischer doen, maar de AP kan niet (en weet niet) waar jij heen gaat, dus helemaal goed kan dit niet gaan. Wat je eigenlijk zelf ook aangeeft dat je zelf ook op een gegeven moment van rijstrook moet wisselen en moet remmen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• this
Ik mis domme CC vooral.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Requiem19 schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 12:05:
[...]
Dat is op zich niet jouw fout, want als gebruiker zouden we mogen verwachten dat AP gewoon ook in zulke situaties werkt. Maar helaas is AP nog niet goed genoeg hiervoor :(
Je kan, letterlijk, geen wonderen verwachten. Zelf rijd ik geen Tesla meer maar heb wel TACC en in druk verkeer of in kritieke scenario's zoals hierboven rijd ik met de voet het gaspedaal en niet op de rem. Overigens vind ik de minimale afstand van ACC ook te lang als iemand probeert in te voegen, liever wat ruimte geven door op je voorligger te kruipen zonder gelijk te gaan bumper kleven uiteraard..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:22
Ik gebruikte AP ook nog wel vaak in vrijliggende straten/wegen binnen de bebouwde kom, maar nu gaat heel vaak groot licht aan terwijl er mensen op straat lopen of fietsers tegemoet komen. De domme cc zullen we denk ik nooit krijgen, past niet in de filosofie van Musk; Zelf als bestuurder gezond verstand gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune

Lagune

Its time for warp

Divak schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 13:01:
Ik gebruikte AP ook nog wel vaak in vrijliggende straten/wegen binnen de bebouwde kom, maar nu gaat heel vaak groot licht aan terwijl er mensen op straat lopen of fietsers tegemoet komen. De domme cc zullen we denk ik nooit krijgen, past niet in de filosofie van Musk; Zelf als bestuurder gezond verstand gebruiken.
zet je auto high beam toch gewoon uit, na AP aan?

wat ik niet snap is dat ie niet met de camera's ff het licht meet, waarom moet ie groot licht aan doen in een goed verlichte straat ?

zou super zijn als functie gewoon altijd aan kan staan, ook zonder AP, is het donker en ziet ie geen ander verkeer, schijnen

[ Voor 9% gewijzigd door Lagune op 09-02-2023 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-06 13:57
--Christiaan-- schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 18:28:
Ik hoor 's ochtends vaak een soort tikkend geluid, hoe sneller de auto, hoe meer. Zijn dit de draagarmen? Hier een video met het geluid, vooral hoorbaar in tweede helft van de video: https://streamable.com/2t443t

Verder (maar geen idee of het er mee te maken heeft), lijkt het alsof de handrem heel erg vast zit in de ochtend. Hij schiet dan opeens flink naar voren met een schok. Iemand daar ervaring mee?
Iemand met ervaring van draagarmen die hier zijn licht over kan laten schijnen? Video is opnieuw geüpload hier want expired: https://streamable.com/cg6kde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-06 13:35
--Christiaan-- schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 14:27:
[...]

Iemand met ervaring van draagarmen die hier zijn licht over kan laten schijnen? Video is opnieuw geüpload hier want expired: https://streamable.com/cg6kde
Het klinkt als iets in de aandrijving / remmen, niet de ophanging zelf. Vooral ook omdat het constant blijft tijdens de hobbel. Voor iets in de ophanging zou ik een afwijkend geluid verwachten als je die hobbel neemt.

Rem je er zo nu en dan wel eens mee? Kan best zijn dat je een randje roest hoort die langs je blokken gaat, zeker op zulke vochtige ochtenden.

Maar dit is wel een beetje afhankelijk van hoe vaak en veel je ermee rijdt. Als je er elke dag 100km mee maakt zou ik verwachten dat de remmen zichzelf wel poetsen tijdens het rijden.

TL:DR: Klinkt als iets in de aandrijving / remmen. Niet de ophanging, daarvoor is het veel te constant aanwezig. Overlijdende draagarmrubbers klinkt meer als een irritante peuter met een rietje en een plastic deksel.

[ Voor 7% gewijzigd door Mar.tin op 09-02-2023 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-06 13:57
Mar.tin schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 14:32:
[...]

Het klinkt als iets in de aandrijving / remmen, niet de ophanging zelf. Vooral ook omdat het constant blijft tijdens de hobbel. Voor iets in de ophanging zou ik een afwijkend geluid verwachten als je die hobbel neemt.

Rem je er zo nu en dan wel eens mee? Kan best zijn dat je een randje roest hoort die langs je blokken gaat, zeker op zulke vochtige ochtenden.

Maar dit is wel een beetje afhankelijk van hoe vaak en veel je ermee rijdt. Als je er elke dag 100km mee maakt zou ik verwachten dat de remmen zichzelf wel poetsen tijdens het rijden.

TL:DR: Klinkt als iets in de aandrijving / remmen. Niet de ophanging, daarvoor is het veel te constant aanwezig. Overlijdende draagarmen klinkt meer als een irritante peuter met een rietje en een plastic deksel.
Thanks! Ik rij inderdaad veel, 2-3 dagen per week 150 km, dus dat zou het niet moeten zijn, maar ik ga nog eens extra remmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Klinkt inderdaad niet als draagarmen aangezien er niets hoorbaars is als je een drempel neemt. Lijkt wel alsof er iets aanloopt.

Waarom niet even een service afspraak maken? Je gaat hier neem ik aan niet 3x pw 150km mee doorrijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:43
[...]

Het systeem is op dit moment nog niet veilig genoeg voor 'gedachteloos gebruik'.

Voor mezelf betekent dit dat ik AP alleen gebruik in overzichtelijke situaties. In zo'n situatie als jij had, zou ik persoonlijk AP niet gebruiken, of uitzetten als ik hem even daarvoor wel gebruik.

Wij hebben een Ford Mondeo, laatste model.

Ook daar heb je net zoveel last van "phantom brakes" hoor...2 weken terug op de snelweg vol in de ankers met alle toeters en bellen erbij. Er was niks aan de hand. En dat was niet de eerste keer...overkomt me elke week wel een keer dat hij in meer of mindere mate in de ankers gaat.

Zoals hierboven al gezegd word, met TACC aan rij ik met mijn voet op het gaspedaal zodat ik op tijd gas bij kan geven om die fratsen te compenseren...

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nlmbox1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-03-2023
Zijn er hier meer mensen die sinds kort last hebben van een overgevoelige regensensor op de tesla model 3? Sinds de laatste update heb ik regelmatig wanneer ik in het donker rij dat de tesla denkt dat het regent. Dit is heel vervelend wanneer je rijdt op cruise controle of autopilot want dan kan je de ruitenwissers ook niet uit zetten :s

En zo ja wat zou hiervoor een oplossing kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-06 15:25
nlmbox1 schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 15:49:
Zijn er hier meer mensen die sinds kort last hebben van een overgevoelige regensensor op de tesla model 3? Sinds de laatste update heb ik regelmatig wanneer ik in het donker rij dat de tesla denkt dat het regent. Dit is heel vervelend wanneer je rijdt op cruise controle of autopilot want dan kan je de ruitenwissers ook niet uit zetten :s

Bekend probleem. Als er in het donker op een bepaalde manier (fel) licht op de ruit valt worden de ruitenwissers soms actief. Ruit schoonpoetsen waar de camera's zitten helpt, zeker met het weer van de afgelopen tijd blijft er toch altijd wat viezigheid aanwezig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Myrdhin schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 15:52:
[...]

Bekend probleem. Als er in het donker op een bepaalde manier (fel) licht op de ruit valt worden de ruitenwissers soms actief. Ruit schoonpoetsen waar de camera's zitten helpt, zeker met het weer van de afgelopen tijd blijft er toch altijd wat viezigheid aanwezig.
Ookal is m'n ruit superschoon, als ik in het donker rijd op een verlichte snelweg (lantaarnpalen er langs), dan gaat ie ALTIJD ruiten wissen. Al maanden. Bloed vervelend. Ben bijna in staat hem bij de Tesla dealer neer te gooien en te zeggen : "Regel maar vervangend vervoer tot het weer werkt", want tot 3-4 maanden terug was er niets aan de hand.

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:22
Lagune schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 13:07:
[...]
zet je auto high beam toch gewoon uit, na AP aan?
Auto beam moet verplicht aan staan met AP, krijg je niet uitgeschakeld. Tenzij ik een optie over het hoofd zie? Standaard heb ik auto high beam sowieso al uit staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lagune

Lagune

Its time for warp

Divak schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 15:55:
[...]
Auto beam moet verplicht aan staan met AP, krijg je niet uitgeschakeld. Tenzij ik een optie over het hoofd zie? Standaard heb ik auto high beam sowieso al uit staan.
linker stokkie 1x naar voren doen na AP aan en auto beam is uit (tot de volgende keer AP aan)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nlmbox1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-03-2023
DennusB schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 15:54:
[...]

Ookal is m'n ruit superschoon, als ik in het donker rijd op een verlichte snelweg (lantaarnpalen er langs), dan gaat ie ALTIJD ruiten wissen. Al maanden. Bloed vervelend. Ben bijna in staat hem bij de Tesla dealer neer te gooien en te zeggen : "Regel maar vervangend vervoer tot het weer werkt", want tot 3-4 maanden terug was er niets aan de hand.
Inderdaad zelfs als ik overdag nog naar de wasstraat ben geweest en hem van onder tot boven heb schoongemaakt heb ik dit probleem. Echt knap waardeloos want a het is irritant, b slijten de ruitenwisserbladen 3x zo snel en c lijkt het net alsof ik een debiel ben die niet snapt hij de ruitenwissers uit gaan of het niet door heeft

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Yep. Gister nog iets over gepost.
Hopen dat Tesla er iets aan doet al acht ik de kans op een duurzame oplossing erg klein aangezien ze al 4 jaar bezig zijn met de regensensor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
[...]

Ik snap je redenatie, maar in dit geval was het niet gedachteloos. Ik wilde gewoon m'n voorganger volgen. Als hij voor me had willen invoegen had ik hem allang eraf gehaald, maar ik dacht: "o top, je voegt achter me in, dan kan ik gewoon dat treintje voor me blijven volgen. Nooit bedacht dat hij zou remmen op een auto die feitelijk schuin achter/naast me rijdt. Het was ook echt een half jaar geleden dat ik dit had, dus ik wil het ook niet groter maken dan het is. Maar als je in deze situatie geen AP moet gebruiken, dan is hij simpelweg onbruikbaar op elke rechterrijstrook in de randstad.

Overigens wel weer een extra goede reden om gewoon altijd de linkerbaan te pakken met V-max +20 en dan lekker de AP het werk te laten doen. Dan heb je dat gezeik met invoegers en vrachtwagens ook niet en hoef je alleen af en toe wat gas bij te geven als hij te langzaam optrekt in het treintje. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:12
BigSmurf schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 16:52:
[...]
Ik snap je redenatie, maar in dit geval was het niet gedachteloos. Ik wilde gewoon m'n voorganger volgen. Als hij voor me had willen invoegen had ik hem allang eraf gehaald, maar ik dacht: "o top, je voegt achter me in, dan kan ik gewoon dat treintje voor me blijven volgen. Nooit bedacht dat hij zou remmen op een auto die feitelijk schuin achter/naast me rijdt. Het was ook echt een half jaar geleden dat ik dit had, dus ik wil het ook niet groter maken dan het is. Maar als je in deze situatie geen AP moet gebruiken, dan is hij simpelweg onbruikbaar op elke rechterrijstrook in de randstad.

Overigens wel weer een extra goede reden om gewoon altijd de linkerbaan te pakken met V-max +20 en dan lekker de AP het werk te laten doen. Dan heb je dat gezeik met invoegers en vrachtwagens ook niet en hoef je alleen af en toe wat gas bij te geven als hij te langzaam optrekt in het treintje. :+
Ik zal in 95% van de gevallen ook nooit op de rechterrijstrook rijden als er een invoegstrook naast ligt.

Vooral omdat je afhankelijk bent van de invoegers en sommige mensen het voor elkaar krijgen om zelfs op een totaal lege weg naast je uit te komen en dan in te voegen omdat ze je of niet zien, of vinden dat je daar niet moet rijden.

Als ik een invoegstrook zie aankomen ga ik dus praktisch altijd een baantje naar links (tenzij het daar druk is, of er een snelle auto aankomt).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online

S3XY buttons. Ideaal. Dan kan je automatisch grootlicht en automatische ruitenwisser gewoon uitschakelen bij AP

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• STIMPPYYY
RF1000 schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 17:54:
[...]

S3XY buttons. Ideaal. Dan kan je automatisch grootlicht en automatische ruitenwisser gewoon uitschakelen bij AP
Op welke stand staan de ruitenwissers dan?
Zo debiel dat het met een paar 3rth party knopjes wel kan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TSS_Droopy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-06 15:27
[b]STIMPPYYY in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic"
Zo debiel dat het met een paar 3rth party knopjes wel kan.
Ik volg het topic nu een tijdje (en ook een MYLR in bestelling staan), maar dit sentiment komt de laatste pagina's steeds vaker terug.
Beperking: AP werkt niet zonder automatisch grootlicht, beperking: ruitenwissers hebben geen sensor, beperking: er zijn geen knoppen en je moet externe oplossingen aankopen om die erbij te plakken, beperking: ghost brakes, beperking: geen parkeersensoren. We lijken wel niet goed bij ons hoofd om Tesla te kiezen :P.

"I see said the blind man, as he picked up his hammer and saw"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:45
Requiem19 schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 16:55:
[...]

Ik zal in 95% van de gevallen ook nooit op de rechterrijstrook rijden als er een invoegstrook naast ligt.
Ik zal in 95% van de gevallen ook nooit op de rechterrijstrook rijden als er een invoegstrook naast ligt. :+

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
TSS_Droopy schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 18:38:
[...]

Ik volg het topic nu een tijdje (en ook een MYLR in bestelling staan), maar dit sentiment komt de laatste pagina's steeds vaker terug.
Beperking: AP werkt niet zonder automatisch grootlicht, beperking: ruitenwissers hebben geen sensor, beperking: er zijn geen knoppen en je moet externe oplossingen aankopen om die erbij te plakken, beperking: ghost brakes, beperking: geen parkeersensoren. We lijken wel niet goed bij ons hoofd om Tesla te kiezen :P.
Ach, als we hier alleen maar posten dat we erg blij met de auto zijn is het wel erg saai hier.
Ik vloek regelmatig hardop tegen de auto maar toch ben ik er echt wel happy mee.
Soms uit het niets rood knipperend scherm met de melding dat je niet aan je stuur hebt gezeten en AP niet meer beschikbaar is tijdens rest van de rit.
Ik denk dan: WTF :? ik heb geen blauwe knipper gezien of gehoord (en nee, lag niet te pitten :P )
Dus ff met n dwarse kop n pitstop bij de eerste de beste pomp: auto stil -> park -> drive -> invoegen -> AP aan :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TSS_Droopy
ybos schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 18:58:
[...]

Ach, als we hier alleen maar posten dat we erg blij met de auto zijn is het wel erg saai hier.
Ja, dat is zo. Wellicht zoek ik extra bevestiging dat ik de juiste keuze heb gemaakt. Moet de laatste pagina's alleen beter zoeken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Immutable
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 29-06 17:31
TSS_Droopy schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 18:38:
[...]

Net een Model 3 RWD, de deurhendels waren bevroren. Dat was ook niet zo fijn. Tesla had een heater in de hendels moeten plaatsen. Ach er valt altijd wel wat te klagen. Hopelijk verbeteren ze dat in de toekomstige versies. Verder echt gigantisch tevreden. Rijdt heeeeeerlijk.

Had ook dat AP niet werkte, en dat hij klaagt over dat de linker Camera vies was. Ik kijken zie niks, vinger erover en hij werkt weer. Vaag. Najha. Hij is zeker erg kritisch. (Auto is brandschoon)

[ Voor 10% gewijzigd door Immutable op 09-02-2023 19:41 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• STIMPPYYY
TSS_Droopy schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 19:13:
[...]

Ja, dat is zo. Wellicht zoek ik extra bevestiging dat ik de juiste keuze heb gemaakt. Moet de laatste pagina's alleen beter zoeken ;)
Probleem is dat het bij mij direct tot frustraties leidt.

Dus AP kan serieus goed werken of ontspannend zijn, maar dan plots doettie weer stomme dingen en dan denk ik wtf man, doe is normaal. Vrouw over de zeik, ik over de zeik. Gewoon achterlijk.
Bijvoorbeeld plots snelheid verlagen op ap/TACC. Of soms gaat de auto niet open, sta je net met 80 dingen in je hand en een kind naast je in de regen bv. Dude, serieus?!

Ja dat frustreert 😂. Dan helpen die domme keuzes ook niet mee zoals half werkende auto grootlicht situaties of ruitenwissers die je niet kunt uitzetten.

Maar blijft een toffe auto om in te rijden. Stap wel altijd met plezier in 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TSS_Droopy
Immutable schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 19:37:
Net een Model 3 RWD, de deurhendels waren bevroren. Dat was ook niet zo fijn. Tesla had een heater in de hendels moeten plaatsen.
En wat heb je toen gedaan? Warm water erover? Sta je dan.
Had ook dat AP niet werkte, en dat hij klaagt over dat de linker Camera vies was. Ik kijken zie niks, vinger erover en hij werkt weer. Vaag. Najha. Hij is zeker erg kritisch. (Auto is brandschoon)
Dat is ook irritant. Zie je dan zelf ook niet meer goed als je beelden op die camera bekijkt? En doet TACC het dan nog wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TSS_Droopy
STIMPPYYY schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 19:42:
[...]

Probleem is dat het bij mij direct tot frustraties leidt.

Dus AP kan serieus goed werken of ontspannend zijn, maar dan plots doettie weer stomme dingen en dan denk ik wtf man, doe is normaal. Vrouw over de zeik, ik over de zeik. Gewoon achterlijk.
Bijvoorbeeld plots snelheid verlagen op ap/TACC. Of soms gaat de auto niet open, sta je net met 80 dingen in je hand en een kind naast je in de regen bv. Dude, serieus?!

Ja dat frustreert 😂. Dan helpen die domme keuzes ook niet mee zoals half werkende auto grootlicht situaties of ruitenwissers die je niet kunt uitzetten.

Maar blijft een toffe auto om in te rijden. Stap wel altijd met plezier in 😎
LOL, goed beschreven :). Ik zie het ook al voor me. Mijn vrouw vertrouwd nu blind op de adaptieve cruise control. Ik gok dat ze na 1x een phantom brake te hebben gehad nooit meer zelf wil rijden. Moet nog even verzinnen of dat wellicht een toffe feature is daardoor _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hunkaroglu
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-06 12:28
[...]

Net een Model 3 RWD, de deurhendels waren bevroren. Dat was ook niet zo fijn. Tesla had een heater in de hendels moeten plaatsen. Ach er valt altijd wel wat te klagen. Hopelijk verbeteren ze dat in de toekomstige versies. Verder echt gigantisch tevreden. Rijdt heeeeeerlijk.

In de app heb je een optie om de snelkeuze "portieren ontgrendelen" te kiezen. Dan gaat de deur vanzelf open. :)
https://ibb.co/mXDgfsY
Pagina: 1 ... 447 ... 517 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
  • Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
  • Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.

Gerelateerde topics: