Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 443 ... 517 Laatste
Acties:
  • 3.163.873 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy1308
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 21-09 04:08
Het zal wel door de wind zijn, had ook vrij veel zijwind gisteren. Lijkt me vrij normaal maar gelukkig ook niet vaak voorkomend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

bilgy_no1 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 23:41:
[...]

Dat is echt allang achterhaald inmiddels.
Dat is dan wel heel recent, aangezien de Model S Plaid van November die ik bekeken heb, flink wat problemen had met zaken die scheef en los zaten :)

Maar wellicht dat de Y wat beter in elkaar zit, die heb ik nog nooit echt bekeken.

[ Voor 11% gewijzigd door PWM op 02-02-2023 07:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
rickjehh schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 22:06:
[...]

Klopt. Dat is ook de primaire reden dat ik het in mijn M3 (2019) hiervoor amper gebruikte maar zo af en toe test ik het een paar dagen om te kijken of er zaken verbeterd zijn in de tussentijd. Maar dat hij gewoon fatsoenlijk in een rechte lijn kan sturen is wel het minste dat je zou mogen verwachten, maar dat is dus nog steeds niet op orde.
Als er iets is dat Tesla héél goed op orde heeft dan is het wel het precies in het midden tussen de lijntjes blijven rijden zonder pingpong effect. Wat jij hier zegt herken ik (en volgens mij velen met mij) dus totaal niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 16:09
Peter_J_ schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 11:11:
[...]

Als ik mij niet vergis is het mogelijk om deze dim functie aan en uit te schakelen met een s3xy button.
Dit is dan de snelste manier?
Geen idee wat een sexy button is, ik heb de dimstand helemaal uitgezet, ik miste adaptieve dimming, die mijn vorige auto wel had.

Dat werkt zo veel prettiger, dimmen op basis van licht in de spiegels zelf, waardoor ik dit als zeer slecht werkend ervaarde en heb uitgezet.

Als je nooit dimbare spiegels hebt gehad, kan ik mij voorstellen dat je het heerlijk vind.

Het is een beetje als gamen vroeger. Ging je van GTA naar GTA2 was het prima en het werd beter, maar van GTA3 terug naar 2, dan stopte je uiteindelijk gewoon met GTA spelen 🤣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:06
PWM schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 22:46:
[...]

Mijn vrouw roept dat ze liever gaat lopen dan dat we weer in een nieuwe Tesla moeten gaan rijden, dus ik de denk dat zelfs een gratis Y er niet in komt :+
Daar laat je je toch niet door leiden? Gaat ze toch lekker lopen, kan jij door die goeie deal weer een horloge extra kopen. Aan jezelf denken >:)

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
joblamie schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 07:50:
[...]

Als er iets is dat Tesla héél goed op orde heeft dan is het wel het precies in het midden tussen de lijntjes blijven rijden zonder pingpong effect. Wat jij hier zegt herken ik (en volgens mij velen met mij) dus totaal niet.
Af en toe nét na een update lijkt hij wel eens wat moeite te hebben, maar dat is er vrij snel uit en inderdaad, tussen de lijntjes blijven rijden doet hij heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
[...]

Het vlees is zwak. Maar een S ga ik nooit meer rijden, die sukkels hebben dezelfde handgrepen in het nieuwe model geplaatst. Kunnen je vingers er weer afgehakt worden.

Toch knap dat Tesla een redelijke status heeft opgebouwd met een Trabant bouwkwaliteit.

Edit:

Mijn vrouw roept dat ze liever gaat lopen dan dat we weer in een nieuwe Tesla moeten gaan rijden, dus ik de denk dat zelfs een gratis Y er niet in komt :+
Hahaha, ik roep ook al een tijdje dat er nooit meer een Tesla in komt.

Maar met de nieuwe prijzen kan ik het niet helemaal uitsluiten.

Zo lang ik een laadpas van de baas heb 🤣

In twee dagen heb ik 80km gereden, dit kostte op miraculeuze wijze 43% accu capaciteit.
Vannacht 41% bijgeladen met 30,7kWh.

Ik denk dat een Porsche op benzine zuiniger rijdt 😜

Het is dat we een prijsplafond van 45 cent per kWh hebben, maar ik zit nu dus op €17,2 per 100km. En dan reken ik de 2% die te weinig geladen is niet eens mee 😉

Zo’n 1:10 nu in verhouding tot benzine?

Tip voor iedereen die einde dit jaar een tweedehands Model 3 LR wil kopen: mijn kenteken begint met een G 😉

Ik zit wel vaker te denken, wat moet ik hierna? Ik ga geen enkele auto meer rijden tegen hele hoge bijtellingskosten. Misschien budget maar uit laten keren anders?
Of toch een goedkopere Tesla als de concurrentie niet beweegt?

Gelukkig hebben we nog even om erover na te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-09 11:26

Bob

Pap3rclip schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 23:41:
Heeft er iemand een idee hoe ik de thuis geladen kWh's van mijn Tesla wallconector per maand kan documenteren?
Enige "methode" die ik nu vind is het inhouden van het balkje in de app. Hier zie ik dan wel de geladen hoeveelheid kWh "Thuis" per maand maar kan er zelfs geen screenshot van maken.

Dit i.v.m. het doorrekenen van de elektriciteitskosten privé naar de zaak (België).
De wall charger heeft een lokale API. Ik heb hem op die manier in home assistant zitten, maar ik ga ervan uit dat er ook stand-alone software is die daar statistieken uit kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenshaak
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-08 09:35
Heeft iemand anders toevallig ook het gevoel dat het regeneratief remmen minder krachtig is geworden? Na mijn vorige update deze week (22022.40.33) op mijn 2019 M3 LR heb ik het gevoel dat hij minder krachtig is. Dus dat ik of wel heel dicht achter een auto stil kom te staan of echt moet bij remmen, vergeleken met hiervoor.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

[...]

Het vlees is zwak. Maar een S ga ik nooit meer rijden, die sukkels hebben dezelfde handgrepen in het nieuwe model geplaatst. Kunnen je vingers er weer afgehakt worden.

Toch knap dat Tesla een redelijke status heeft opgebouwd met een Trabant bouwkwaliteit.

Edit:

Jeetje, wat voor S had je dan? En vooral: waarom heb je er dan toch 3 achter elkaar gereden?

*Knock on wood: ik vind de Model 3 echt een bovengemiddelde auto. Niet perfect, maar dat is niets. Zelfs de SeC Duiven heeft me in positieve zin verrast, nadat de bandenboer de winterbanden er prut op had gelegd. Netjes via de app een afspraak plannen, je wordt goed op de hoogte gehouden, monteur stond voor me klaar, samen rondje gereden, had gelijk door wat ik voelde qua deinen van de auto, en kon me nog wat vertellen over de nieuwe modellen.

Toen is ie gelijk even meegelopen naar de showroom, en kon ik een ritje maken in de Y, terwijl ik in de app op de hoogte werd gehouden van het opnieuw balanceren van de banden. Helemaal top. In de lounge is prima remote te werken, en zodra ik in de app de notificatie kreeg dat ze klaar waren, was ik nog de laptop aan het inpakken, of ik kreeg de sleutel alweer.

Nah, als ik zie hoe het er aan toegaat in de ID.x of BMW topics qua aflevering, klantenservice, updates etc, dan voel ik niet eens de neiging om elders te gaan shoppen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-09 09:26
Verwijderd schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 13:54:
[...]

Die sensor begint pas te lopen als je start met laden, want het hangt allemaal sterk af van de stroom.
Klopt, dus je zou iets moeten bouwen dat na een paar minuten na het begin van het laden die tijd checkt, en daarop voortbouwt. Dus als Charger naar On gaat, wait 5 min, tijd uitlezen van Charge time finished, de berekening doen en zorgen dat charger naar Off gaat tot de tijd wordt bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:44
rickjehh schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 22:00:
Ik heb het gevoel dat mijn MY van links naar rechts zweeft met autopilot aan. Ook op rechte stukken merk ik dit. Soort van subtiele ping pong van de rechterkant naar het midden en weer terug. Het zijn geen abrupte stuur bewegingen maar ze zijn wel merkbaar. Dat geeft mij niet bepaald een lekker ontspannen ritje. Herkent iemand dit? Geen idee of het wellicht aan de uitlijning van de auto kan liggen maar het irriteert me wel.
Nee, hij gaat er echt superstrak langs en ik ben best kieskeurig hierin.
Smobbo schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 07:23:
[...]

Herken ik totaal niet. Hij blijft juist mooi in het midden. Was je misschien vrachtwagens aan het inhalen? Dan gaat hij namelijk iets naar links op de baan, omdat mensen dicht langs een vrachtwagen rijden eng vinden ;)
Dat was me dan weer niet opgevallen. Ik vind het vrij irritant dat hij op de smalle rijstroken van de N44 stijf in het midden blijft terwijl vrachtwagens tegen de as aan rijden daar. Ik ben al een paar keer vrachtwagens en busjes gepasseerd met tussen de auto en het busje max 10cm ruimte en aan de andere kant >50cm. Is een kaarsrechte weg maar durf het niet aan autopilot over te laten.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Knip, offtopic

[ Voor 97% gewijzigd door Taro op 02-02-2023 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21-09 08:31
SirLct schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 16:18:
[...]

Valt wel mee, in het algemeen:
- Prefacelift = voor 2020, chromelijsten, geen powered trunk, led koplampen
- Facelift = 2020-2022, zwarte lijsten, powered trunk, matrix led (waarvan de matrix functie ontbreekt :+)
- Facelift maar zonder USS = 2022 tot nu

Maakt wel uit welke generatie want in de prefacelift en facelift hebben ze gewoon sensoren.
Dat ze vision schaduw draaien is goed nieuws voor eigenaar van versie zonder USS, maar betekent niet zo heel veel voor de preface en facelift met USS eigenaren.
Het hangt er dan af van wat je verstaat onder facelift. HW2.5 naar HW3 valt eigenlijk ook onder facelift.
En zo heb je nog andere zaken die onder facelifts vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makkelijk
Tweak_ers schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 08:04:
[...]
Ik zit wel vaker te denken, wat moet ik hierna? Ik ga geen enkele auto meer rijden tegen hele hoge bijtellingskosten. Misschien budget maar uit laten keren anders?
Ik hoor dit wel vaker op tweakers, maar ik heb echt nog nooit een situatie meegemaakt waarin dat écht voordeliger is. Je moet je heel erg afvragen of het budget wat je dan krijgt uitgekeerd ook echt aansluit bij de kosten van de auto die je hebt. Dat hangt ook van je gereden kilometers af. Bij mijn laatste werkgever waren de budgetten op basis van een gemiddelde waar ik ver boven zat bijvoorbeeld. Prima op de grote hoop, maar nu als ZZP'er betaal ik 50% meer voor hetzelfde contract.

Dan heb je nog het voordeel van niet zelf eigenaar zijn van de auto of verantwoordelijk zijn voor het contract. Stel je rijdt 30.000km/jaar voor je werk en hebt een leasecontract hiervoor, maar kiest voor uitbetalen en private lease op hetzelfde kilometrage. Maar dan wil je een andere baan, zit je nog 3 jaar met een te duur contract. Een auto bezitten of een leasecontract op je naam hebben is niet alleen een lust, maar zeker ook een last.

Stel, wat je uitgekeerd krijgt dekt de auto wel prima af, dan moet je om voordeliger uit te zijn in principe tweedehands rijden. Maar de afschrijving van een < 5 jaar oude benzineauto waarmee je de hoeveelheid kunt en wilt rijden die je waarschijnlijk doet als je nu een leaseauto hebt (daar is ook een reden voor) is hoog. De realistische keus is dan iets extreem betrouwbaars als een Toyota Auris uit 2010, dan rij je 25% meer brandstof dan met een 3 jaar oude VAG auto maar heb je minimale afschrijving per kilometer. Je Tesla moet wel heel ellendig zijn wil die Auris niet als achteruitgang voelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Knip, offtopic

[ Voor 96% gewijzigd door Taro op 02-02-2023 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Knip, offtopic

[ Voor 97% gewijzigd door Taro op 02-02-2023 10:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Handgrepen en Tesla is sowieso geen goede combi imho. Die bij de 3/Y vind ik ook niks. Doe er gewoon een normale handgreep op. Dan maar 1Wh/km meer. Dingen vriezen vast, zijn gammel en klappen niet meer terug als je auto wat ouder is.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Modbreak:En graag weer terug naar de Model 3 & Y. Voor bijtelling & fiscale regelingen zijn ook andere topics, zie de topicwaarschuwing.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelixxx
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 19-09 16:00
Hoi,

Heeft iemand van de recente vakantiegangers ervaring opgedaan met TuneIn en de stations Veronica en of Radio 538?

Zomer 2022 waren deze in het buitenland niet te gebruiken. Is dit inmiddels wel mogelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:08
Boy1308 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 14:45:
Mensen hier die hun beperkte garantie al kwijt zijn (dus ouder dan 4j of en vooral meer dan 80.000km)? Al veel defecten gehad en veel dan zelf moeten betalen? Twijfel dus erg sterk tussen een tesla M3P van 09/2021 met bijna 80k km of een gloednieuwe (die me beduidend wel 14K€ meer kost)
Ik zit nu boven de 140K km en nog 0 extra kosten gehad buiten garantie en banden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 21-09 13:52
Boy1308 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 14:45:
Mensen hier die hun beperkte garantie al kwijt zijn (dus ouder dan 4j of en vooral meer dan 80.000km)? Al veel defecten gehad en veel dan zelf moeten betalen? Twijfel dus erg sterk tussen een tesla M3P van 09/2021 met bijna 80k km of een gloednieuwe (die me beduidend wel 14K€ meer kost)
Hier op 100k, nog geen kosten gehad sinds hij uit de garantie is.
Binnen garantie is de achterruit een paar keer aan de beurt geweest, maar dat is volgens mij voor modellen van voor 09/2021 relevant.
Daarnaast is de achterklep rustig een beetje schade op de bumper (en zichzelf) aan het maken, dit is niet af te stellen op een manier dat de klep makkelijk dicht gaat zonder de bumper te raken. Gewoon slecht ontwerp dus. Ook dat is alleen relevant voor oudere modellen zonder automatische achterklep lijkt me.

Tot slot bladdert het chrome van de handgrepen af, die zijn bijna allemaal al eens vervangen. Na de facelift zit hier ander spul op (zwart) geen idee hoe dat zich houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:54

bert pit

asdasd

Weet iemand of de blauwe MY LR in Berlijn wordt geproduceerd? De verkoper in Tilburg meldde mij dat nu alle LR en P uit Berlijn komen. Echter lees ik ook weer dat daar geen blauw wordt geproduceerd.

Ik heb dus een blauwe MY LR in bestelling, levertijd feb/mrt maar twijfel of die levertijd wel gehaald gaat worden. Normaalgesproken ben ik een geduldig persoon en wacht gewoon af. Alleen met 95.000 Km op de teller die ik graag onder de 99.000 wil houden (huidige auto alles privé) zit ik niet te wachten op uitstel.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 21-09 13:52
bert pit schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 11:09:
Weet iemand of de blauwe MY LR in Berlijn wordt geproduceerd? De verkoper in Tilburg meldde mij dat nu alle LR en P uit Berlijn komen. Echter lees ik ook weer dat daar geen blauw wordt geproduceerd.

Ik heb dus een blauwe MY LR in bestelling, levertijd feb/mrt maar twijfel of die levertijd wel gehaald gaat worden. Normaalgesproken ben ik een geduldig persoon en wacht gewoon af. Alleen met 95.000 Km op de teller die ik graag onder de 99.000 wil houden (huidige auto alles privé) zit ik niet te wachten op uitstel.
Is je verwachting dan dat ze uit Berlijn eerder of later komen? Wellicht even in het leveringen topic kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bert pit schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 11:09:

Volgens mij komt de oude blauwe kleur niet uit Berlijn. Ze zullen volgens mij pas gaan starten met blauw als de nieuwe kleur er is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 12:30

MrScratch

I am rubber, you are glue

Obelixxx schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 10:33:
Hoi,

Heeft iemand van de recente vakantiegangers ervaring opgedaan met TuneIn en de stations Veronica en of Radio 538?

Zomer 2022 waren deze in het buitenland niet te gebruiken. Is dit inmiddels wel mogelijk?
Ik meen dat ik in de zomer van 2022 deze stations wel heb gebruikt. Wel was het omslachtig zoeken naar de nederlandse zenders. Ik zocht via Europa > Netherlands en dan was er een onlogische indeling waar sommige stations op Amsterdam of juist Den Haag ofzo stonden.

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:06
Wat betreft premium connectivity: werkt dit door heel europa of alleen Nederland?
Zo'n simpele vraag kan ik zelfs op de website van Tesla niet vinden.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yc9BZTm.png

Dit is het enige over Europa daar te vinden, echter staat er niet expliciet dat het ook in andere landen dan het land waar je het hebt afgesloten werkt. Iemand enig idee?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:54

bert pit

asdasd

@Smobbo en @Inspired Dank voor je reactie. Waar het mij eigenlijk om gaat is niet zozeer Berlijn of China, maar dat ik het nieuwste model krijg met verbeterd onderstel en dergelijke. Bij Berlijn weet ik dat zeker, China niet. Daarom vroeg ik er naar in Tilburg, waarop de verkoper zei "alles wat hier nu staat en wat we binnenkrijgen komt uit Berlijn".

Er stond geen blauwe en als ze die niet binnenkrijgen klopt het precies wat hij zegt, maar heb ik mogelijk een probleem.

Ik zal het ook even in het leveringstopic navragen. Maar wellicht dat hier iemand met zekerheid weet dat er gaan blauwe MY LR wordt geproduceerd in Berlijn.

Edit: ik las ergens dat er iemand al vanaf juli wacht op een blauwe, die tijd heb ik niet. Vandaar mijn vraag.

[ Voor 8% gewijzigd door bert pit op 02-02-2023 11:31 ]

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Oekol schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 11:25:
Wat betreft premium connectivity: werkt dit door heel europa of alleen Nederland?

[Afbeelding]

Dit is het enige over Europa daar te vinden, echter staat er niet expliciet dat het ook in andere landen dan het land waar je het hebt afgesloten werkt. Iemand enig idee?
Weet zo niet of het heel Europa is maar ik ben in Spanje en Italië geweest en in die landen, en alle landen op doorreis, werkte het gewoon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
bert pit schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 11:29:
@Smobbo en @Inspired Dank voor je reactie. Waar het mij eigenlijk om gaat is niet zozeer Berlijn of China, maar dat ik het nieuwste model krijg met verbeterd onderstel en dergelijke. Bij Berlijn weet ik dat zeker, China niet. Daarom vroeg ik er naar in Tilburg, waarop de verkoper zei "alles wat hier nu staat en wat we binnenkrijgen komt uit Berlijn".

Er stond geen blauwe en als ze die niet binnenkrijgen klopt het precies wat hij zegt, maar heb ik mogelijk een probleem.

Ik zal het ook even in het leveringstopic navragen. Maar wellicht dat hier iemand met zekerheid weet dat er gaan blauwe MY LR wordt geproduceerd in Berlijn.
Mijn ervaring met verkopers (ook bij Tesla) is dat ze meestal minder weten dan een goed geinformeerde koper. Ik weet eigenlijk 99,99% zeker dat blauw niet uit Berlijn komt. Net als de andere oude kleuren rood en grijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrScratch schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 11:21:
[...]

Ik meen dat ik in de zomer van 2022 deze stations wel heb gebruikt. Wel was het omslachtig zoeken naar de nederlandse zenders. Ik zocht via Europa > Netherlands en dan was er een onlogische indeling waar sommige stations op Amsterdam of juist Den Haag ofzo stonden.
Vorig jaar werkte het sowieso nog niet in het buiteland. Geen enkele Talpa zender via Tunein. Tenminste, niet via premium. Wellicht wel via een hotspot van je telefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweak_ers

[Afbeelding]

Het werkt in principe in heel Europa, maar het bereik is slecht in grote delen van Duitsland, Zwitserland en vooral Italie.

Ik had met gemak 20 minuten geen bereik, waarna hij opeens weer terugkwam.

Na een paar keer ben je het wel zat en schakelde ik over op de spotify lijst van mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelixxx
MrScratch schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 11:21:
[...]

Ik had ze al als favoriet staan, dus zoeken was niet meer nodig, maar als ik ze dan probeerde kwam er geen verbinding.
Dit zou volgens velen geblokkeerd zijn door Talpa.

Over enkele weken naar Spanje, laten we hopen dat het dan weer werkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:34

Edit: ik las ergens dat er iemand al vanaf juli wacht op een blauwe, die tijd heb ik niet. Vandaar mijn vraag.
Ik volg een paar duitse YT kanalen, en er zijn nog geen blauwe MY's gezien in Berlijn.

Als je op de bestelpagina van Tesla gaat kijken naar 'snel beschikbaar",dan staan daar meestal wel een paar blauwe tussen, en die komen uit China. Normaal hebben die hetzelfde onderstel, ook een hoedenplank etc, dus er is weinig reden om echt voor een Berlijnse auto te gaan.
Als je sneller iets wil, dan eventueel de kleur veranderen?

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:21
Tommie12 schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 11:55:
[...]

Ik volg een paar duitse YT kanalen, en er zijn nog geen blauwe MY's gezien in Berlijn.

Als je op de bestelpagina van Tesla gaat kijken naar 'snel beschikbaar",dan staan daar meestal wel een paar blauwe tussen, en die komen uit China. Normaal hebben die hetzelfde onderstel, ook een hoedenplank etc, dus er is weinig reden om echt voor een Berlijnse auto te gaan.
Als je sneller iets wil, dan eventueel de kleur veranderen?
Heb je suggesties welke te kijken/volgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
The__Virus schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 11:56:
[...]

Heb je suggesties welke te kijken/volgen?
Teslamag in het Duits, en Teslanews in het Engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy1308
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 21-09 04:08
ybos schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 10:59:
[...]

Ik zit nu boven de 140K km en nog 0 extra kosten gehad buiten garantie en banden.
Smobbo schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 11:08:
[...]

Hier op 100k, nog geen kosten gehad sinds hij uit de garantie is.
Binnen garantie is de achterruit een paar keer aan de beurt geweest, maar dat is volgens mij voor modellen van voor 09/2021 relevant.
Daarnaast is de achterklep rustig een beetje schade op de bumper (en zichzelf) aan het maken, dit is niet af te stellen op een manier dat de klep makkelijk dicht gaat zonder de bumper te raken. Gewoon slecht ontwerp dus. Ook dat is alleen relevant voor oudere modellen zonder automatische achterklep lijkt me.

Tot slot bladdert het chrome van de handgrepen af, die zijn bijna allemaal al eens vervangen. Na de facelift zit hier ander spul op (zwart) geen idee hoe dat zich houdt.
Ok dank je wel! Ga om 15u kijken naar die wagen en als hij voor de rest in orde is, en hij wil mooie prijs maken, neem ik graag het risico :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raviculus
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-08 10:55

[Afbeelding]

Overal in de EU waar ik geweest ben werkt het gewoon en ook de UK. Alleen in landen als Albanie en Montenegro kreeg ik geen signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mustisen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-09 22:06
Allen, ik wil de Samsung T7 SSD schijf aanschaffen voor mijn Tesla, maar zag in dit topic dat sommigen problemen ervaren? Ik heb met de standaard Tesla USB stick afgelopen week gehad dat ik het 2x moest formatteren om de stick weer te kunnen gebruiken. Ik kreeg dus een zwart beeld wanneer ik de opgenomen beelden terug wilde kijken. Ik hoop dat met deze SSD schijf op te lossen, maar twijfel nav eerdere topic posts. Wat zeggen jullie: is het aanschaffen van de SSD de moeite waard?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-09 23:44

Damian

Insane Obtrusion

mustisen schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 12:24:
Allen, ik wil de Samsung T7 SSD schijf aanschaffen voor mijn Tesla, maar zag in dit topic dat sommigen problemen ervaren? Ik heb met de standaard Tesla USB stick afgelopen week gehad dat ik het 2x moest formatteren om de stick weer te kunnen gebruiken. Ik kreeg dus een zwart beeld wanneer ik de opgenomen beelden terug wilde kijken. Ik hoop dat met deze SSD schijf op te lossen, maar twijfel nav eerdere topic posts. Wat zeggen jullie: is het aanschaffen van de SSD de moeite waard?
Ik heb hier een cheapo M2 naar USB adaptertje met daarop een 256GB ssd erin zitten. Draait als een zonnetje en ook echt een stuk sneller dan de standaard Tesla USB stick.

https://www.bol.com/nl/nl...haverco/9200000089416415/

Draait nu al een paar maand zonder problemen.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb een oude 2,5 inch SSD eraan hangen. Eigenlijk puur voor muziek. Sentry gebruik ik eigenlijk niet meer. Nou ja, en voor de dashcam dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:36
[verwijderd]

[ Voor 98% gewijzigd door Mar.tin op 07-02-2023 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 19:46

Lagune

Its time for warp

T7 werkt prima, die usb sticks (zelfs die van tesla) gaan altijd kapot na een tijdje, is mijn ervaring (heb sentry altijd aan behalve thuis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mustisen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-09 22:06
Lagune schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 12:48:
[...]

T7 werkt prima, die usb sticks (zelfs die van tesla) gaan altijd kapot na een tijdje is mijn ervaring (heb sentry altijd aan behalve thuis)
Bedankt allen! Het gaat mij, naast de Sentry mode, ook om opslag van dashcam materiaal. Ik wil wel bij dashcam beelden kunnen komen zodra dat nodig is.

Ik ga de T7 bestellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PWM schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 07:47:
[...]

Dat is dan wel heel recent, aangezien de Model S Plaid van November die ik bekeken heb, flink wat problemen had met zaken die scheef en los zaten :)

Maar wellicht dat de Y wat beter in elkaar zit, die heb ik nog nooit echt bekeken.
In elk geval wat uit China en Berlijn komt (en dus alle Y die geleverd worden) zit gewoon goed in elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ook uit China komen ze met het minder hard ingestelde onderstel (conform tweet van Musk paar maanden geleden). Hoedenplank zit er ook in. Ik weet niet wat je verder bedoelt met "en dergelijke"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whipcheck
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:15
Agelopen nacht is het dievengilde in de buurt geweest. Meedere tesla's missen de zijspiegels.
Mijn spiegels zaten er nog op. Een gelukje of ze hadden ze er geen zin in door eigen oprit met verlichting + camera.

Ik denk niet dat er veel tegen te doen is, misschien zijn er mensen met tips om dit tegen te gaan?
Ik ben bang dat ze nog een keertje terug komen om te shoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Wat de neuk moeten ze nou met spiegels? Lijkt me eerder random vandalisme....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:07

Notna

Where are you?®

Damian schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 14:13:
Dat is al een tijdje een ding hoor.

https://nos.nl/artikel/24...sla-s-in-amsterdamse-wijk

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Damian schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 14:13:
Verkopen voor flink veel geld.

De Tesla spiegels zijn er berucht om dat ze vaak gestolen worden, tot 20 auto's/nacht in een buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

hmm crap, dat wist ik niet... Beetje zoals katalysatoren en airbags dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasp
whipcheck schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 14:12:
Agelopen nacht is het dievengilde in de buurt geweest. Meedere tesla's missen de zijspiegels.
Mijn spiegels zaten er nog op. Een gelukje of ze hadden ze er geen zin in door eigen oprit met verlichting + camera.

Ik denk niet dat er veel tegen te doen is, misschien zijn er mensen met tips om dit tegen te gaan?
Ik ben bang dat ze nog een keertje terug komen om te shoppen.
Je zou verwachten dat Sentry Mode wel getriggerd wordt, mits je een USB stick in je Tesla hebt zitten?

Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 97% gewijzigd door Mar.tin op 07-02-2023 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innova58
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 22:33
Wolly schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 14:15:
[...]

De Tesla spiegels zijn er berucht om dat ze vaak gestolen worden, tot 20 auto's/nacht in een buurt.
"mede door de technologie die erin zit" staat in het artikel. Wat voor tech hebben ze het over? Bij mijn weten zit er helemaal niks bijzonders in een tesla spiegel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelixxx
innova58 schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 14:28:
[...]

"mede door de technologie die erin zit" staat in het artikel. Wat voor tech hebben ze het over? Bij mijn weten zit er helemaal niks bijzonders in een tesla spiegel.
Dimmend?
Wifi antenne?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
innova58 schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 14:28:
[...]

Idd, ze zijn niet eens duur...

https://tm3enl.home.blog/...-originele-gestolen-zijn/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innova58
Oke wifi/LTE antenne zou nog kunnen en specifiek Tesla wellicht. maar dimmende buitenspiegels had mijn BMW uit 99 ook al.

Het verbaast mij gewoon omdat het geen universele onderdelen zijn of onderdelen voor de grondstoffen (zoals katalysator). Welke Tesla eigenaar gaat nou een reserveonderdeel kopen op marktplaats? Meeste zijn zakelijke rijders.

Gaat het hier vaak om de S/X of 3/Y spiegels trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innova58
Ze stelen ook alleen maar de glazen zelfs! Ik dacht de hele behuizing. Dan slaat al helemaal nergens meer op dit. Het ontbreken van auto dim functionaliteit zou voor mij trouwens niet acceptabel zijn als ik voor een goedkoop third party alternatief ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wasp schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 14:22:
[...]

Je zou verwachten dat Sentry Mode wel getriggerd wordt, mits je een USB stick in je Tesla hebt zitten?
Dat zal de diefstal niet stoppen :+

En ik geloof niet dat ze er daders mee gaan pakken waarbij uiteindelijk ook nog eens de schade wordt gecompenseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
Wasp schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 14:22:
[...]

En dan?
Ga je de beelden naar de politie sturen, wat denk je precies wat ze ermee gaan doen?

Vaak zijn het Oost Europese bendes. Die gaan ook niet herkend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasp
De vraag van mij was ook alleen of Sentry Mode geactiveerd zou worden door deze activiteit, niet of je er iets aan hebt :+ Nouja, behalve de online schandpaal wellicht.

Ik snap dat het die bendes niet tegenhoudt.

Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gotcha_NL
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 31-07 17:26
Vandaag Model Y LR in Quicksilver gespot bij Tesla in Tilburg 😍Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/41AhpZNhgCDlKA4AcaewhfitjWQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p5m9d1MNLMzD7fcQ0WjLnAnE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SpkdDLi4dC3cvLf2yNqkLmJUzVs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8QZRjPV5HGHFWj1eUgXaYcbG.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 88% gewijzigd door Gotcha_NL op 02-02-2023 14:58 ]

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:16
Ik vond de quicksilver ook zo mooi.. in het begin.. Na een tijdje denk ik van "it's just another grey among all these greys"

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 00:35

Malarky

Wils voor wat ieder

Mar.tin schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 14:46:
[...]

Afhankelijk waar je deze data vandaan haalt, hoeveel kW zegt de app dat er in gaat als je 16/16A pakt?

En in de auto, hoeveel geeft ie daar aan?

Als dit data uit de API is kan het best nog wel eens een foutje in de uitlezing zijn, en niet persé in de auto.
Tesla heeft er net een nieuwe laadmodule ingezet, duurde 4u. Afspraak duurde even omdat ze dit niet op voorraad in NL hadden.

Ze hadden op afstand gezien toen ik de afspraak inschoot dat 1 van de fases in mijn laadmodule stuk was en automatisch mijn afspraak verplaatst om onderdelen voorraad af te wachten. Prettige service zo.

Vandaag even kijken of ik weer 11kWh in plaats van 7kWh kan laden.

[ Voor 25% gewijzigd door Malarky op 02-02-2023 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SirLct schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 14:59:
Ik vond de quicksilver ook zo mooi.. in het begin.. Na een tijdje denk ik van "it's just another grey among all these greys"
Mja, weet ook niet of ik hem nou de extra bijtelling waard vind. Hoop dat Cherry binnenkort ergens te zien is. Maar op de eerste echte foto had ik daar ook wat mixed feelings bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wolly schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 14:15:
[...]

Verkopen aan wie vraag ik me wel eens af? 9 van de 10 zijn leaseauto's. En zal een particulier nou een spiegel via MP bestellen voor zijn relatief nieuwe auto? Nee, echt snappen doe ik het ook niet echt. Sowieso niet in deze aantallen. Maar goed, zal er wel naast zitten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Gotcha_NL schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 14:55:
Vandaag Model Y LR in Quicksilver gespot bij Tesla in Tilburg 😍[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die velgen alleen hé .... hmmm, niet een fan.

Vandaag in de X Plaid gereden btw. Dat is toch wel een wezenlijk verschil (niet zozeer de snelheid btw, hoewel die wel 'achtbaan op adrenaline' gevoel is :+. ) met de Y moet ik zeggen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HMjrSfjb9pwsmqlBNRCiP5wBC58=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rjMcncx38RpFyAIostSSU5Nu.jpg?f=fotoalbum_large

Meer daarover in het algemene topic

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tweak_ers
Notna schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 15:16:
[...]

Vandaag in de X Plaid gereden btw. Dat is toch wel een wezenlijk verschil (niet zozeer de snelheid btw, hoewel die wel 'achtbaan op adrenaline' gevoel is :+. ) met de Y moet ik zeggen.

[Afbeelding]

Als ze de 3 en de Y nou nét wat meer S en X DNA mee zouden geven. Zo naast de X is die Y toch wel kneuzig. Beetje het debiele broertje 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Tweak_ers schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 15:25:
[...]

Als ze de 3 en de Y nou nét wat meer S en X DNA mee zouden geven. Zo naast de X is die Y toch wel kneuzig. Beetje het debiele broertje 🤣
Helemaal mee eens. Ik vind de Y helemaal geen mooie auto (die Y in de foto is van mij), maar in MSM is hij imo nog te pruimen. Maar zo naast die X.... Die koplampen c.q het smoelwerk van de X/S is gewoon een stuk mooier.

Maar goed; over smaak valt niet te twisten hé etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 23:15
Gotcha_NL schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 14:55:
Vandaag Model Y LR in Quicksilver gespot bij Tesla in Tilburg 😍[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zijn ze een stripje vergeten te plakken? Of hoort die trim bij de ramen zilver en zwart te zijn? Op de Tesla site lijkt dat niet zo te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-09 13:55
Gister een Model Y besteld via de app. Vandaag een afhaaldatum gekregen (8 feb) Levertijd dus precies 1 week. Klopt ook, het was een voorraadmodel.

Helaas gaat mijn werkgever tankpas/verzekering/betaling e.d. niet zo snel voor elkaar krijgen en wordt de leverdatum dus opgeschoven. Dat moet ik nog met Tesla regelen, maar telefonisch zijn ze haast onmogelijk te bereiken.

Let ook even op de fiscale waarde bij aanschaf van een voorraadmodel. Check bij de RDW leert dat mijn auto op 9/1 al op kenteken is gezet. Cataloguswaarde is € 53640 volgens RDW, terwijl mijn werkgever hem nieuw koopt voor € 50942. Dat zou voor mij een verschil van € 1620,- aan bijtelling schelen. Netto, over 5 jaar.

Meer mensen die tegen dit laatste probleem zijn aangelopen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 15:08
Myrdhin schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 15:30:
[...]

Zijn ze een stripje vergeten te plakken? Of hoort die trim bij de ramen zilver en zwart te zijn? Op de Tesla site lijkt dat niet zo te zijn.
Daar zit nog een stuk beschermfolie op. Daaronder zit gewoon zwarte trim. ;)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandmegens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:44
Hoe gaan jullie om met de optie voor waarschuwing/bijsturen indien je buiten de lijnen dreigt de rijden?
Ik heb beide opties geprobeerd, maar het enige wat hij doet is flink piepen en na paar keer een foutmelding geven en dan niks meer doen.

Tot nu toe ben ik bij auto's gewend dat hij of gewoon het stuur wat laat trillen, of voorzichtig beetje bijstuurt dat je normaal gezien binnen de lijnen blijft.

Is dat met de tesla ook mogelijk? (ik heb de model Y RWD sinds 2 weken, ben dus ook wat opzoek naar hoe alles werkt en wat allemaal wel/niet in te stellen is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
  • Laatst online: 04-08 11:05
Notna schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 15:28:
[...]

Helemaal mee eens. Ik vind de Y helemaal geen mooie auto (die Y in de foto is van mij), maar in MSM is hij imo nog te pruimen. Maar zo naast die X.... Die koplampen c.q het smoelwerk van de X/S is gewoon een stuk mooier.

Ik vind mijn Y vanuit heel veel hoeken wel een mooie auto en ik zou echt balen als ik zo'n gevoel zou hebben bij mijn auto zoals jij hebt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

maharens schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 15:35:
[...]

Ik vind mijn Y vanuit heel veel hoeken wel een mooie auto en ik zou echt balen als ik zo'n gevoel zou hebben bij mijn auto zoals jij hebt.
Ah, maar mijn insteek toen ik de Y kocht was ook anders; het zou voor een maand of 6 tot 8 fungeren (tussen 01-22 en 08-22) als tussenstap om dan ingeruild te worden voor de X.

Helaas is dat compleet anders gelopen, zowel mbt tijdslijnen als inruilwaarde sinds halverwegen januari 2023 :')

Dat wil niet zeggen dat ik niet blij met met mijn Y; de techniek en het platform word ik enorm gelukkig van en het rijdt gewoon lekker. Maar ik zou de auto als ik puur naar uiterlijk zou kijken nooit gekozen hebben. Maar dat is geheel persoonlijk en laten we eerlijk zijn; ik kijk de auto niet vaak aan tijdens het rijden; ik zit er toch in en het interieur vind ik mooi :)

[ Voor 5% gewijzigd door Notna op 02-02-2023 15:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• this
[...]

Idd ik vind het ook totaal geen mooie auto, maar de auto heeft zodanig veel positieve punten dat ik deze nu wel zou nemen mocht ik de keuze hebben.
Zeker voor die prijs is die auto onverslaanbaar.

Een grille zou die auto echt zo veel mooier maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
rolandmegens schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 15:34:
Hoe gaan jullie om met de optie voor waarschuwing/bijsturen indien je buiten de lijnen dreigt de rijden?
Ik heb beide opties geprobeerd, maar het enige wat hij doet is flink piepen en na paar keer een foutmelding geven en dan niks meer doen.

Tot nu toe ben ik bij auto's gewend dat hij of gewoon het stuur wat laat trillen, of voorzichtig beetje bijstuurt dat je normaal gezien binnen de lijnen blijft.

Is dat met de tesla ook mogelijk? (ik heb de model Y RWD sinds 2 weken, ben dus ook wat opzoek naar hoe alles werkt en wat allemaal wel/niet in te stellen is)
De alarmbellen (tot mijn grote ergernis) gaan dan af. En er wordt ook tegengestuurd.
En je kan dat enkel afzetten voor de huidige rit. Als je een nieuwe rit begint, wordt dit gewoon gereset en staat de functie weer aan :(

[ Voor 8% gewijzigd door this op 02-02-2023 15:39 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
Vloeken dat m'n koekblik normaal moet doen en wachten op het volgende moment. Ik heb het ook regelmatig, weinig tegen te doen, behalve netjes in het midden van je rijstrook blijven (wat in Nederland best wel vaak onlogisch is). :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gotcha_NL
Notna schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 15:16:
[...]

[Afbeelding]

Wezenlijk verschil mag ook wel voor wezenlijk prijsverschil van 80.000 Euro extra t.o.v. Model Y Performance :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjdvandenberg
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21-09 09:09
emil_406 schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 15:30:
Gister een Model Y besteld via de app. Vandaag een afhaaldatum gekregen (8 feb) Levertijd dus precies 1 week. Klopt ook, het was een voorraadmodel.

Helaas gaat mijn werkgever tankpas/verzekering/betaling e.d. niet zo snel voor elkaar krijgen en wordt de leverdatum dus opgeschoven. Dat moet ik nog met Tesla regelen, maar telefonisch zijn ze haast onmogelijk te bereiken.

Let ook even op de fiscale waarde bij aanschaf van een voorraadmodel. Check bij de RDW leert dat mijn auto op 9/1 al op kenteken is gezet. Cataloguswaarde is € 53640 volgens RDW, terwijl mijn werkgever hem nieuw koopt voor € 50942. Dat zou voor mij een verschil van € 1620,- aan bijtelling schelen. Netto, over 5 jaar.

Meer mensen die tegen dit laatste probleem zijn aangelopen?
Ja, op mijn factuur staat een bedrag van €55.590 (plus nog de rijklaarmaakkosten etc), bij de RDW een whopping €63092, dus €7.500 verschil.
Tesla Delivery verzekerde mij dat ze dat ergens kort na aflevering (7 feb *O* ) in orde zullen maken bij de RDW.

Tesla Model Y LR AWD met trekhaak. Niet meer: Tesla Model 3 LR AWD met trekhaak. Niet meer: Kona Electric 64kWh Chalk White Premium met 18" wielen en trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartlauwers
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08 14:45

Als ik het goed heb kun je kiezen tussen uit-waarschuwing-assistent ergens in het menu.
Zie de handleiding bij Rijstrook overschrijdingspreventie: https://www.tesla.com/own...7D-9A51-FA8C8F6429F1.html

Kan dus zijn dat je het bijsturen aan moet zetten omdat het standaard op waarschuwen staat?

M3SR+'19-Wit-Aero-TH-HW2.5-nonFSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Heel eerlijk; ik heb dat trillen van het stuur uitgezet, want ik word helemaal gek van die functie. Vooral als je wilt invoegen op een korte invoegstrook en hij denkt dat je verkeerde over de belijning gaat :F

Maar ja; dat is ook mogelijk in de opties, als het goed is:

https://www.tesla.com/own...7D-9A51-FA8C8F6429F1.html
Gotcha_NL schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 15:40:
[...]

Wezenlijk verschil mag ook wel voor wezenlijk prijsverschil van 80.000 Euro extra t.o.v. Model Y Performance :P
Toch zou je dat op papier niet zo snel zeggen, vandaar de opmerking. En er wordt heel vaak gemopperd dat Tesla geen premium auto is. Maar ik vind het toch echt wel premium aanvoelen in de X of S (mag ook wel voor die prijs idd :P )

[ Voor 18% gewijzigd door Notna op 02-02-2023 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
bartlauwers schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 15:42:
[...]

Als ik het goed heb kun je kiezen tussen uit-waarschuwing-assistent ergens in het menu.
Zie de handleiding bij Rijstrook overschrijdingspreventie: https://www.tesla.com/own...7D-9A51-FA8C8F6429F1.html

Kan dus zijn dat je het bijsturen aan moet zetten omdat het standaard op waarschuwen staat?
Dan moet je het elke rit handmatig uitzetten volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
[...]

Prijsverschil is er ook naar hé.

Je bent een BMW 3 met een BMW 7 aan het vergelijken.

Als ik een Y zie voorbijkomen vind ik dat al een imposante auto.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 19:46

Lagune

Its time for warp

Notna schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 15:42:
[...]

Heel eerlijk; ik heb dat trillen van het stuur uitgezet, want ik word helemaal gek van die functie. Vooral als je wilt invoegen op een korte invoegstrook en hij denkt dat je verkeerde over de belijning gaat :F

Maar ja; dat is ook mogelijk in de opties, als het goed is:

https://www.tesla.com/own...7D-9A51-FA8C8F6429F1.html
gewoon je richtingsaanwijzer gebruiken en hij zal niet trillen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Lagune schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 15:51:
[...]

gewoon je richtingsaanwijzer gebruiken en hij zal niet trillen
Oh, die ik gebruik ik ook hoor :) Dus ik houd alleen de alarmbellen over. blijft vervelend :P

[ Voor 11% gewijzigd door Notna op 02-02-2023 15:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartlauwers
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08 14:45
maharens schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 15:46:
[...]
Dan moet je het elke rit handmatig uitzetten volgens mij.
Volgens mij geldt dat voor de “rijstrookoverschrijdingspreventie in noodgevallen”. Zie een stukje lager in mijn link hierboven.

M3SR+'19-Wit-Aero-TH-HW2.5-nonFSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dogooder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:40

Dogooder

dus...

De leasemaatschappij heeft per 1 feb. premium connectivity geactiveerd. Echter is mijn auto daar nog niet van op de hoogte lijkt het.
Ik heb al paar keer opnieuw ingelogd bij de app. De tesla al een reboot gegeven.

Ik kan het zelf ook niet nakijken in mijn account, app of auto. De upgrade sectie blijft unavailable, maar dat lijkt normaal voor een leaseauto die onder een business account valt. Ik heb wel een screenshot van de leasemaatschappij ontvangen en daar staat inderdaad de datum en VIN correct.

Weten jullie nog een optie om te proberen? Premium connectivity werkte de eerste maand naar behoren dus ik geloof niet zo snel in hardware problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dogooder schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 16:00:
De leasemaatschappij heeft per 1 feb. premium connectivity geactiveerd. Echter is mijn auto daar nog niet van op de hoogte lijkt het.
Ik heb al paar keer opnieuw ingelogd bij de app. De tesla al een reboot gegeven.

Ik kan het zelf ook niet nakijken in mijn account, app of auto. De upgrade sectie blijft unavailable, maar dat lijkt normaal voor een leaseauto die onder een business account valt. Ik heb wel een screenshot van de leasemaatschappij ontvangen en daar staat inderdaad de datum en VIN correct.

Weten jullie nog een optie om te proberen? Premium connectivity werkte de eerste maand naar behoren dus ik geloof niet zo snel in hardware problemen.
Onder Upgrades en dan onderin bij Manage zou het wel moeten werken bij een beperkt account. Tenminste, bij mijne wel. :)

Het moet ook vrij snel werken, anders zal de LM toch iets niet goed gedaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Tommie12 schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 15:50:
[...]

Prijsverschil is er ook naar hé.

Je bent een BMW 3 met een BMW 7 aan het vergelijken.

Als ik een Y zie voorbijkomen vind ik dat al een imposante auto.
Het is en blijft perceptie uiteraard, en dat is prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandmegens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:44
bartlauwers schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 15:42:
[...]

Volgens deze handleiding zou hij bij waarschuwing alleen moeten trillen, en bij assistent tegensturen en geen geluid.
Tot nu toe bij mij doet hij bij beide opties gewoon heel veel gepiep en geen trillen/bijsturen...

Maar ik zal het nog eens goed uitproberen de komende periode. Met wat geluk doe ik zelf toch nog ergens iets verkeerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maharens
bartlauwers schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 15:59:
[...]

Volgens mij geldt dat voor de “rijstrookoverschrijdingspreventie in noodgevallen”. Zie een stukje lager in mijn link hierboven.
Yes, die ja, maar die vind ik wel het meest irritant als je gewoon rijdt. Keertje teveel naar rechts en muziek gaat uit, toeters en bellen gaan af en je krijgt een standje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 97% gewijzigd door Mar.tin op 07-02-2023 15:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:16
Inspired schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 15:07:
[...]

Mja, weet ook niet of ik hem nou de extra bijtelling waard vind. Hoop dat Cherry binnenkort ergens te zien is. Maar op de eerste echte foto had ik daar ook wat mixed feelings bij.
Ik denk dat de Cherry ook heel mooi zou zijn heel eventjes, maar dat wordt ook op zijn tijd "just another red".
Ik zou het meer gewaagd vinden als ze bijv met aparte groen (Alfa Montreal Verde? :9 of BMW IoM Green?)
of iets geks, pastelkleur of zo, iets die uniek is. Op dit moment is de kleuraanbod zo saai dat zelfs een nieuwe grijs en nieuwe rood een hele hype is - bizaar. Maar.. als dit betekent dat ze hun productielijn zo efficient kunnen maken en daarme de prijs drukken. Prima. Als iemand ander kleurtje wil, ga wrappen :D
this schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 15:38:
[...]

Idd ik vind het ook totaal geen mooie auto, maar de auto heeft zodanig veel positieve punten dat ik deze nu wel zou nemen mocht ik de keuze hebben.
Zeker voor die prijs is die auto onverslaanbaar.

Een grille zou die auto echt zo veel mooier maken.
Mooiste vind ik de unplugged performance. Mja, zo duur.....
Afbeeldingslocatie: https://autofans.be/sites/default/files/media/2019/Tesla/anderefotos/tesla-model-3-bumper-tuning01.jpg

Ook naar andere "truucjes" gekeken, allemaal meh.
Afbeeldingslocatie: https://m.media-amazon.com/images/I/41idtC67IfL._UF1000,1000_QL80_.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/XYzYkwMk/g6f6osp41mv71.webp
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/mZKxj8hD/DSC03665-2-2048x.webp
Afbeeldingslocatie: https://www.greendrive-accessories.com/3003-medium_default/lip-blackout-bumper-cover-voor-tesla-model-3.jpg

Dit is de enige die wel mooi is, op Tesla Model 3 fb groep gevonden. Iemand in Nieuw zeeland.
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/C5L4HH04/324502100-754073922374029-2761509749336545692-n.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/TP0Lq83Z/324266926-2471713162991229-2626469522613776874-n.jpg

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 99% gewijzigd door Mar.tin op 07-02-2023 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
emil_406 schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 15:30:

Even mailen naar Delivery_NL@Tesla.com, ik had binnen een werkdag antwoord en ook goed geregeld, maar heb je ook een afhaal afspraak of alleen een datum? Want je moet de afspraak zelf inplannen (in Tilburg dan) en als je dat niet doet vindt levering ook niet plaats en schuif je door. Overigens geen garantie dat je de auto dan alsnog zo snel krijgt! Zie ook het Levering topic: Het grote Tesla Levering topic

[ Voor 4% gewijzigd door Sander op 02-02-2023 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Laatst online: 19:40
SirLct schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 16:33:
[...]

Ik denk dat de Cherry ook heel mooi zou zijn heel eventjes, maar dat wordt ook op zijn tijd "just another red".
Ik zou het meer gewaagd vinden als ze bijv met aparte groen (Alfa Montreal Verde? :9 of BMW IoM Green?)
of iets geks, pastelkleur of zo, iets die uniek is. Op dit moment is de kleuraanbod zo saai dat zelfs een nieuwe grijs en nieuwe rood een hele hype is - bizaar. Maar.. als dit betekent dat ze hun productielijn zo efficient kunnen maken en daarme de prijs drukken. Prima. Als iemand ander kleurtje wil, ga wrappen :D

[...]

Mooiste vind ik de unplugged performance. Mja, zo duur.....
[Afbeelding]

Ook naar andere "truucjes" gekeken, allemaal meh.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Dit is de enige die wel mooi is, op Tesla Model 3 fb groep gevonden. Iemand in Nieuw zeeland.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dat zwart + mat witte kreeg je vroeger al standaard op je Golf 1 :p.

Ik kan zelf juist hele complexe kleuren waarderen, waar Cherry Red ook 1 van is. Lakken waarbij je de diepte en de metallic flakes goed kan zien in real life zijn echt waanzinnig. Kleurverloop vanuit bepaalde hoeken en weerspiegelen van de zon. Daarbij helpt het ook om een keramische coating aan te brengen om de kleur nog beter naar voren te laten komen. Zelf vind ik de nieuwste blauw van BMW ‘Blue Ridge Mountain’ echt super mooi in het echt.

Edit: ik moet zeggen dat de gratis standaard witte kleur van Tesla ook heel mooi is in het echt met dat pearl effect in de zon.

[ Voor 4% gewijzigd door cyntax op 02-02-2023 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-09 13:55
Sander schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 17:07:
[...]

Even mailen naar Delivery_NL@Tesla.com, ik had binnen een werkdag antwoord en ook goed geregeld, maar heb je ook een afhaal afspraak of alleen een datum? Want je moet de afspraak zelf inplannen (in Tilburg dan) en als je dat niet doet vindt levering ook niet plaats en schuif je door. Overigens geen garantie dat je de auto dan alsnog zo snel krijgt! Zie ook het Levering topic: Het grote Tesla Levering topic
Er staat al een daadwerkelijke afspraak. Ik zal morgen nog een telefoontje wagen en anders ga ik mailen.

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotcha_NL
Myrdhin schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 15:30:
[...]

Dat is wit tape ter bescherming van de trim.....onder de tape is de trim gewoon zwart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even iets geks. Ik heb op Amazon 4 TPMS besteld en deze zijn met de wielen geïnstalleerd. Nadien heb ik een foutmelding mbt de TPMS.

3 van de 4 hebben gewoon een waarde, maar bij de 4e staat dat hij 5 dagen geleden voor het laatst is uitgelezen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Qg94763VOuj6VME7j3BqFYvSuE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jkAdyX2cSrdyPVYllWm3zOyz.jpg?f=fotoalbum_large

Ik vermoed dat er iets mis is met die 4e sensor, maar wil eerst eens kijken of ik het kan resetten. Als ik namelijk zoek op die foutcode kom ik een pdf tegen die zegt dat dit kan.

Dit zou te vinden zijn in het Service menu, onder het knopje 'Service en Resets'. Alleen staat die knop niet in het menu.

Iemand enig idee of dit er nog in zit?

Gaat om MY RWD 12-2022. Software is 2022.44.30.1. Staat nog geen update klaar.

Tweede vraag:
De monteur stelde dat na een update van Tesla de aanbevolen bandendruk 3.1 bar is. In het scherm staat echter 2.9 bar.

Hebben anderen al de update met de hogere bandendruk?
Pagina: 1 ... 443 ... 517 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
  • Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
  • Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.

Gerelateerde topics: