Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 438 ... 517 Laatste
Acties:
  • 3.163.784 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Michieas schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 22:17:
[...]

Precies hetzelfde ervaren maar ik had de update nog niet geinstalleerd. Al wel aan het downloaden geweest. Nu dus alle settings kwijt.
Hoe weet je of je een cloud profile hebt? Of hoe je dit in kan stellen mocht dit nog een keer gebeuren...
Dat is sinds een bepaalde versie, mogelijk (2022.24 en nieuwer)

https://www.tesla.com/own...95-A4E6-DC875F4DEDC3.html
To set up your Tesla Profile, navigate to Driver Profile Settings and select your Tesla Account name. You can choose to set it up as a New Profile or copy the settings from an existing driver profile that you were previously using.

[ Voor 21% gewijzigd door Notna op 26-01-2023 22:28 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:08
Ik schijn de 10k kilometers laden ook te hebben. Laden lukte vanmiddag ook en zie in de app dat het gratis was. Echter de 10.000 km zie ik niet in de app, lootbox nergens te bekennen.

17 kWh staat op overzicht in tesla app - - > 69km gaf die aan. Dat lijkt me niet te kunnen kloppen toch? Zo weinig km? 🤣

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 14:07
Oekol schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 22:29:
Ik schijn de 10k kilometers laden ook te hebben. Laden lukte vanmiddag ook en zie in de app dat het gratis was. Echter de 10.000 km zie ik niet in de app, lootbox nergens te bekennen.

17 kWh staat op overzicht in tesla app - - > 69km gaf die aan. Dat lijkt me niet te kunnen kloppen toch? Zo weinig km? 🤣
Je hebt feitelijk 2500 KWh gekregen, dus meer dan 10.000 km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Notna schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 22:04:
[...]

Zou dit ermee te maken kunnen hebben? Of is het echt specifiek deze nieuwe versie?

https://teslamotorsclub.c...nge-factory-reset.291411/
Mja. Geen idee. Zijn veel mensen met hetzelfde issue sinds de laatste updates. 2022.40+ oid. Had nog geen cloud profiel. Al gaan daar ook niet alle settings in mee dacht ik. Maar goed, beter dan niks. :)

Voorheen nooit last, nu ineens met 2022.44.30. Had ook verwacht dat dit issue al opgelost was omdat meer mensen dit al hadden gehad.

[ Voor 12% gewijzigd door Inspired op 27-01-2023 06:50 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Airpower
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-09 06:17

Airpower

Feel the Power!

wian schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 14:33:
[...]

Met 8 schadevrije jaren was het voor mij het voordeligst bij de ANWB, ook al is de inbouw van een lojack a 500 euro verplicht, uiteindelijk is de ANWB goedkoper voor mij. Zoek even terug in het forum voor meer opties en info.
Vandaag contact gehad met de ANWB en sinds de prijsverlaging is de lojack niet meer verplicht voor de RWD. Of dat ook geldt van de AWD is mij niet bekend...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hunkaroglu
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 20:19
Inspired schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 23:09:
[...]

Mja. Geen idee. Zijn veel mensen met hetzelfde issue sinds de laatste updates. 2022.40+ oid. Had nog geen cloud profiel. Al gaan daar ook niet alle settings in mee dacht ik. Maar goed, beter dan niks. :)

Voorheen nooit last, nu ineens met 2022.44.30. Had ook verwacht dat dit issue al opgelost was omdat meer mensen dit al hadden gehad.
Je moet cloud settings wel eerst instellen zag ik vanochtend in de auto bij bestuurders profielen. En kan sinds versie 2022.24. Er is automatisch een nieuw profiel aangemaakt met emailadres eronder van je Tesla account. Zodra je die koppelt aan je huidige profiel wordt het gesynced. Maar hij neemt niet alles mee idd.

Onderstaande wordt dan gesynced:

Mirror, seating and steering wheel adjustments
Autopilot, driving and climate control preferences
Navigation, media and data sharing preferences

[ Voor 3% gewijzigd door Hunkaroglu op 27-01-2023 08:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boy1308
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 09-09 19:14
Ga dadelijk naar tesla Hasselt want er staan enkele nieuwe M3P in stock. Miss dan de knoop doorhakken

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:34
Misschien nog een goede tip voor mensen die ook voor een verzekering aan het kijken zijn;

Bij ING een Model Y RWD WA Casco (All Risk) incl. schadeverzekering inzittenden en € 150,- eigen risico voor € 61,11 per maand. 2 jaar nieuwwaarde garantie.

Mooie prijs imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hunkaroglu schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 08:44:
[...]

Je moet cloud settings wel eerst instellen zag ik vanochtend in de auto bij bestuurders profielen. En kan sinds versie 2022.24. Er is automatisch een nieuw profiel aangemaakt met emailadres eronder van je Tesla account. Zodra je die koppelt aan je huidige profiel wordt het gesynced. Maar hij neemt niet alles mee idd.

Onderstaande wordt dan gesynced:

Mirror, seating and steering wheel adjustments
Autopilot, driving and climate control preferences
Navigation, media and data sharing preferences
Ja, leuk. Maar dan mis je nog steeds veel zaken. En daarnaast, dit zou gewoon niet zo vaak ineens mis moeten gaan met een lokaal profiel. En kun je alle profielen dan syncen met cloud of maar 1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidde
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 11:59
Is elke model Y RWD met LFP batterij?

Met de betere laadycli en warmtepomp, is dat prima voor Europese roadtrips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 11:07
Morpheus2003 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 09:05:
Misschien nog een goede tip voor mensen die ook voor een verzekering aan het kijken zijn;

Bij ING een Model Y RWD WA Casco (All Risk) incl. schadeverzekering inzittenden en € 150,- eigen risico voor € 61,11 per maand. 2 jaar nieuwwaarde garantie.

Mooie prijs imo.
Wauw dit is wel echt de goedkoopste (heb zelf nul svj). Wel maar 2jaar nieuwwaarde vergoeding maar goed, dat risico kan ik hebben

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Hidde schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 10:09:
Is elke model Y RWD met LFP batterij?

Met de betere laadycli en warmtepomp, is dat prima voor Europese roadtrips?
Ja en ja...

Even op de tweede Ja (roadtrips): er was een paar pagina's terug een hele discussie over LR vs RWD voor road trips. Veel goede overwegingen.

Conclusie is dat de LR op 1000 km ongeveer 30-60 minuten sneller is. Niet echt onoverkomelijk als je een beetje relaxt wilt reizen. En vraag is ook hoe vaak je dat doet.

Maar ook de RWD zal waarschijnlijk een van de snellere EVs in deze klasse zijn, ook al is een LR nog sneller.

[ Voor 47% gewijzigd door bilgy_no1 op 27-01-2023 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 19-09 22:36
Wellicht lees ik eroverheen maar hoe zijn tot nu toe de ervaringen van eigenaren van een Model Y zonder USS?
Zit er namelijk aan te denken om een RWD te bestellen maar ben beetje huiverig omdat Vision momenteel nog niet de taak van de USS overneemt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroen-Buren
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 17-09 10:51
Stephan_haarlem schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 10:38:
Wellicht lees ik eroverheen maar hoe zijn tot nu toe de ervaringen van eigenaren van een Model Y zonder USS?
Zit er namelijk aan te denken om een RWD te bestellen maar ben beetje huiverig omdat Vision momenteel nog niet de taak van de USS overneemt.
Het was natuurlijk mooi geweest als ze er wel op hadden gezeten maar het is nu even niet anders. Je moet gewoon voorzichtig(er) zijn. En rekening houden met de afmetingen van de auto. Ik vind 'm namelijk wel wat breder dan gemiddeld.

Maar goed, je moet gewoon weer even oefenen met inparkeren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Stephan_haarlem schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 10:38:
Achteruit inparkeren met camera's is prima.
Vooruit even kijken hoeveel ruimte er over is vanaf het punt dat je niet meer over de voorklep heen kunt kijken. Daar moet je een beetje gevoel voor krijgen.

En er zal wel ergens een update komen die de functies weer terugbrengen obv Vision. Dus tijdelijk ongemak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-08 11:05
bilgy_no1 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 10:47:
[...]

Achteruit inparkeren met camera's is prima.
Vooruit even kijken hoeveel ruimte er over is vanaf het punt dat je niet meer over de voorklep heen kunt kijken. Daar moet je een beetje gevoel voor krijgen.

En er zal wel ergens een update komen die de functies weer terugbrengen obv Vision. Dus tijdelijk ongemak.
Tijdelijk ongemak wat ik ook pik, maar de belofte dat het gefixed zou worden met een update half januari is niet gelukt helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hunkaroglu
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 20:19
Inspired schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 09:15:
[...]

Ja, leuk. Maar dan mis je nog steeds veel zaken. En daarnaast, dit zou gewoon niet zo vaak ineens mis moeten gaan met een lokaal profiel. En kun je alle profielen dan syncen met cloud of maar 1?
Nee je kan maar 1 profiel syncen volgens mij. Die is gekoppeld aan je emailadres. En je kan maar met 1 emailadres inloggen. Ik heb 1 emailadres waar mijn partner haar eigen profiel heeft. Die wordt dan niet meegesynced. Ik durf zo niet te zeggen of er nog een andere emailadres gekoppeld kan worden aan dezelfde Tesla. Als dat mogelijk is dan kan mijn partner een andere emailadres instellen en daarmee inloggen in de Tesla en dan haar profiel koppelen aan dat emailadres. Klinkt logisch

[ Voor 29% gewijzigd door Hunkaroglu op 27-01-2023 11:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eddos
  • Laatst online: 12:25
maharens schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 10:49:
[...]

Tijdelijk ongemak wat ik ook pik, maar de belofte dat het gefixed zou worden met een update half januari is niet gelukt helaas.
"Beloftes' bij Tesla zijn niets waard, dus daar zou ik geen (zware) beslissingen van af laten hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
Eddos schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 11:12:
[...]

"Beloftes' bij Tesla zijn niets waard, dus daar zou ik geen (zware) beslissingen van af laten hangen.
Klopt helemaal, dus iemand die daarover twijfelt en het heel belangrijk vindt moet nu geen M3 of MY kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fortfort
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-06 06:25
Parkeersensoren zijn per wet verplicht sinds 2022, bijzondere keuze dit van tesla. Tevens risico van aansprakelijkheid bij een ongeval door afwezigheid van (werkende) parkeersensoren, überhaupt schade aan de auto bij parkeren kan je waarschijnlijk bij tesla neerleggen vanwege deze verplichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
fortfort schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 11:48:
Parkeersensoren zijn per wet verplicht sinds 2022, bijzondere keuze dit van tesla. Tevens risico van aansprakelijkheid bij een ongeval door afwezigheid van (werkende) parkeersensoren, überhaupt schade aan de auto bij parkeren kan je waarschijnlijk bij tesla neerleggen vanwege deze verplichting.
Wordt daarin beschreven in welke mate dit aanwezig moet zijn? Is een achteruitkijkcamera bijvoorbeeld al voldoende? Of op welke manier de sensoren moeten/mogen werken (USS, optisch, etc)?

Zo zie ik nog wel wat uitwegen voor Tesla. Neemt niet weg dat de huidige situatie gewoon knullig te noemen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
fortfort schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 11:48:
Onzin. Is niet verplicht zolang er maar een camera op zit. En die zit erop. Tesla heeft ook wel slimme koppen aan het werk. :)

https://ec.europa.eu/docsroom/documents/34588
Reversing camera or detection system.
Daarbij, binnen vier dagen werken ze. Tenminste, dat zeiden de Tesla medewerkers toch? :+

[ Voor 14% gewijzigd door Inspired op 27-01-2023 12:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:11

Damian

Insane Obtrusion

Hier de nieuwe update aan het installeren in mijn MY RWD. Staat al 20 minuten op 60%. Sta je dan te wachten voor een dichte auto in de parkeergarage 🤨

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Damian schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 12:18:
Hier de nieuwe update aan het installeren in mijn MY RWD. Staat al 20 minuten op 60%. Sta je dan te wachten voor een dichte auto in de parkeergarage 🤨
Ja, die updates duren tegenwoordig soms flink lang. Ik doe ze alleen nog maar 's nachts tegenwoordig. Heb ook eens staan wachten bij de winkel tot hij klaar was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:11
Updates duren gemiddeld minstens 30 minuten. Over het algemeen langer (ongeveer 45). Het is ook nooit aanbevolen om een update uit te voeren als je de auto nodig hebt. Dus snap je eerlijk gezegd niet zo goed @Damian.

[ Voor 44% gewijzigd door turkeyhakan op 27-01-2023 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASF86
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-06 15:34
Dit is de laatste tijd vaker. Updates voer ik daarom pas uit in de avond als de auto staat geparkeerd en niet meer nodig is. De volgende dag is alles netjes bijgewerkt zonder ernaar om te kijken. Je kunt updates ook op een bepaald tijdstip (bijvoorbeeld in de nacht) inplannen. Is een kwestie van op het juiste moment plannen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

turkeyhakan schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 12:27:
Updates duren gemiddeld minstens 30 minuten. Over het algemeen langer (ongeveer 45). Het is ook nooit aanbevolen om een update uit te voeren als je de auto nodig hebt. Dus snap je eerlijk gezegd niet zo goed @Damian.
Niet heel ingewikkeld hoor. Weet dat de update normaal wel tot 45 mins in duren. Nu was de melding in de auto toen ik weg ging 25 minuten. Ruim een uur later hing ie dus nog op 60%. Gelukkig schoot ie daarna snel door en konden we weer karren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deryck
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20:47
Morpheus2003 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 09:05:

Mooie prijs imo.
Thanks voor info!

Hoe kom je aan deze prijzen? Hoeveel schadevrije jaren vul je in? Ik kom met 4 schadevrije jaren rond de 120 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morpheus2003
deryck schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 13:26:
[...]

Thanks voor info!

Hoe kom je aan deze prijzen? Hoeveel schadevrije jaren vul je in? Ik kom met 4 schadevrije jaren rond de 120 euro.
Excuus, vergeten te melden. 10 jaar wat neerkomt op de maximale no-claim korting van 80%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solexje
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-09 11:35
Morpheus2003 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 13:27:
[...]

Excuus, vergeten te melden. 10 jaar wat neerkomt op de maximale no-claim korting van 80%.
Check ook een bij Unive, denk dat je daar goedkoper uit bent. Je kan ook nog 10% extra korting krijgen als je lid bent van Over de IJssel ( inkoopvereniging). Lidmaatschap maar €7 per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
Solexje schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 13:32:
[...]

Check ook een bij Unive, denk dat je daar goedkoper uit bent. Je kan ook nog 10% extra korting krijgen als je lid bent van Over de IJssel ( inkoopvereniging). Lidmaatschap maar €7 per jaar.
Dan kom ik op € 82,59 p.m. Wel 3 jaar nieuwwaarde regeling i.p.v. 2 bij ING maar toch groot verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 09:28
Djerro123 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 07:35:
@Tweak_ers Ik zie hier bij TMC iemand anders die hetzelfde als jij lijkt te hebben gehad. Hij heeft het echter al 2x gehad. Moest gelijk aan jou denken, omdat het me zo arelaxt lijkt als je het overkomt. Heb je eigenlijk ooit nog antwoord gehad van Tesla erover?
Ze kunnen oude profielen en meterstanden niet meer terughalen.

Gevalletje jammer maar helaas. Fijn dat OTA updates hè? 😉😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 11:07
Tweak_ers schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 13:53:
[...]

Ze kunnen oude profielen en meterstanden niet meer terughalen.

Gevalletje jammer maar helaas. Fijn dat OTA updates hè? 😉😜
Matig man, echt zuur! Ook zeker omdat er nu meer mensen zijn hier met dit euvel sinds de laatste update :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11:10

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Wees blij dat je geen ID.x heb (daar duurt het tot wel 8 uur), dan had je een hotel kunnen boeken _O-.
Updates doe ik eigenlijk altijd alleen in de nacht of als ik zeker weet dat ik binnen een uur niet weg hoef.

[ Voor 3% gewijzigd door revolution-nl op 27-01-2023 14:02 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srwk
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 29-11-2023
TeslaRS schreef op maandag 23 januari 2023 @ 09:34:
[Afbeelding]

Ali to the rescue, had hier toch wel wat schade op de velg gehad met de standaard doppen denk ik
Ik ben ook op Ali aan het kijken voor andere wieldoppen. Zijn de after-market wieldoppen net zo efficiënt als de standaard Tesla wieldoppen? Hebben jullie hier ervaring mee? Zijn sommige modellen beter dan andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Damian schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 12:54:
[...]

Niet heel ingewikkeld hoor. Weet dat de update normaal wel tot 45 mins in duren. Nu was de melding in de auto toen ik weg ging 25 minuten. Ruim een uur later hing ie dus nog op 60%. Gelukkig schoot ie daarna snel door en konden we weer karren.
25 minuten geeft de auto altijd aan (= een indicatie die over het algemeen niet gehaald wordt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fortfort
Inspired schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 12:00:
[...]

Onzin. Is niet verplicht zolang er maar een camera op zit. En die zit erop. Tesla heeft ook wel slimme koppen aan het werk. :)

https://ec.europa.eu/docsroom/documents/34588

[...]

Daarbij, binnen vier dagen werken ze. Tenminste, dat zeiden de Tesla medewerkers toch? :+
Dat zijn de regels van 2019. Daarbij is een camera zeker geen vervanging voor sensoren. In een woonwijk achteruit een parkeervak uitrijden betekend bliiiieeeep, hard remmen. Camera moet je toevallig wel kijken, of wachten op boem en dan hard remmen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
fortfort schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 14:32:
[...]

Dat zijn de regels van 2019. Daarbij is een camera zeker geen vervanging voor sensoren. In een woonwijk achteruit een parkeervak uitrijden betekend bliiiieeeep, hard remmen. Camera moet je toevallig wel kijken, of wachten op boem en dan hard remmen.
Die regels zijn gemaakt in 2019 en gaan in 2022 in. Dacht je dat ze in de EU veel sneller werkten? :) Fabrikanten moeten ook de tijd hebben om dit op te auto te klussen natuurlijk. Maar goed, als jij andere regels hebt. Ik zie graag een bron.

Zie bv ook; https://ec.europa.eu/comm...rner/detail/en/IP_22_4312

Gaan in op 6-7-2022 en nog steeds; "reversing detection with camera or sensors"

Tesla gaat echt geen auto's op de weg zetten die niet aan de regels voldoen. Tenminste, niet zo obvious.

[ Voor 17% gewijzigd door Inspired op 27-01-2023 14:36 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• fortfort
Inspired schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 14:33:
[...]

Die regels zijn gemaakt in 2019 en gaan in 2022 in. Dacht je dat ze in de EU veel sneller werkten? :) Fabrikanten moeten ook de tijd hebben om dit op te auto te klussen natuurlijk. Maar goed, als jij andere regels hebt. Ik zie graag een bron.

Zie bv ook; https://ec.europa.eu/comm...rner/detail/en/IP_22_4312

Gaan in op 6-7-2022 en nog steeds; "reversing detection with camera or sensors"

Tesla gaat echt geen auto's op de weg zetten die niet aan de regels voldoen. Tenminste, niet zo obvious.
U heeft gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-09 22:07
srwk schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 14:15:
[...]

Ik ben ook op Ali aan het kijken voor andere wieldoppen. Zijn de after-market wieldoppen net zo efficiënt als de standaard Tesla wieldoppen? Hebben jullie hier ervaring mee? Zijn sommige modellen beter dan andere?
Testers op youtube suggereert dat de uberturbine “stijl” iets zuiniger is dan de normale. Wel met korreltje zout nemen. Bottom-line: maakt niet zo heel veel uit.
Zonder aero kost je wel wat range.

YouTube: Best Tesla Wheel Cover Battle! Aerowheel vs Rimetrix vs Uberturbine ...

[ Voor 20% gewijzigd door SirLct op 27-01-2023 14:58 ]

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-09 13:55
Tijd om mee te lezen. Mijn werkgever heeft afgelopen week akkoord gegeven op de aanschaf van een MYRWD met trekhaak in het grijs. Levertijden zijn kort, daarnaast wordt er ook nog geprobeerd een voorraadmodel aan te schaffen omdat de door mij gewenste uitvoering her en der gewoon uit voorraad leverbaar lijkt te zijn.

Ben benieuwd hoe deze bevalt als opvolger van mijn Skoda Superb.....

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:52
Heb vooruitlopend op de feiten vast wieldoppen besteld. Feitelijk zelfde design als de standaard gemini 19 inch doppen, maar dan matzwart. Kost me nog geen 110eu incl. verzending. Er zit beschermde foam bij die je er nog op moet plakken en krijg een setje logo's ook erbij geleverd (even contact opnemen met de verkoper). Ik ben benieuwd, in april of mei hoop ik het resultaat te kunnen delen alhoewel er al een aantal zijn met deze doppen ;).
Het gaat om deze:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y88UpSrNB4Ri4gVw1T83NkAm6Bs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gSa9J2iJWoYjmK7USeFCeO1q.jpg?f=fotoalbum_large (voorbeeldplaatje)
Link: https://nl.aliexpress.com...Hu9I&gatewayAdapt=glo2nld

De april/mei is eigen voorkeur. Vanochtend nl. besteld, kreeg direct een Berlijn VIN toegewezen en kon 'm dit weekend ophalen _/-\o_ :D :+
Maar wilde 'm niet voor Q2, dus gelijk even gebeld en is on-hold laten zetten tot 1 april.

[ Voor 51% gewijzigd door The__Virus op 27-01-2023 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-09 22:07
emil_406 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 15:35:
Tijd om mee te lezen. Mijn werkgever heeft afgelopen week akkoord gegeven op de aanschaf van een MYRWD met trekhaak in het grijs. Levertijden zijn kort, daarnaast wordt er ook nog geprobeerd een voorraadmodel aan te schaffen omdat de door mij gewenste uitvoering her en der gewoon uit voorraad leverbaar lijkt te zijn.

Ben benieuwd hoe deze bevalt als opvolger van mijn Skoda Superb.....
Je gaat vooruit qua ruimte! En dat is een heel wat om te zeggen vooral vs Skoda Superb :D :D

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:52
Tommie12 schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 14:08:
[...]

Ik kan niet voor alle merken spreken.
Ik rij een Volvo V90 van 2019, niet echt een budget auto, maar het systeem wat daar in zit zuigt behoorlijk.

De navigatie werkt maar heel beperkt, en zit er wat verkeersinfo betreft meestal stevig naast.
Kaartupdates komen ofwel via de hotspot van je telefoon, maar voor een benelux kaart duurt dat al snel 2-3 uur, en je krijgt om de paar maanden een update.
Wil je dat vermijden, dan moet je om de paar maanden je USB stick van 64 GB aan je computer hangen, daar een file van 20-30 GB downloaden via een server die daar al snel een paar uur over doet, en dan moet je dat in je auto nog eens installeren waarbij het 1 keer op 2 mislukt.
Je loopt altijd maanden achter. Als ze in de nabijheid een paar straten afsluiten of omdraaien van rijrichting (en ja, in België gebeurt dat al eens), dan rij je hopeloos vast.
Dus.. je leert heel snel af om de originele VOLVO navigatie te gebruiken. Via Carplay kan ik Waze, Google, AppleMaps en .. gebruiken. Dat werkt gewoon.

Playlists... je moet dat dan toch met je telefoon doen, of je nu carplay of Volvo gebruikt...

En als je eens wil navigeren via spraak... dat werkt in elk geval 10 keer beter via Siri dan via de Volvo dame.

Ik heb dat dan ook bij de Tesla testrit geprobeerd, en dat loopt allemaal heel vlot zonder Carplay..
Ik zie op Youtube sinds afgelopen week video's voorbij komen met Carplay op het scherm, seems legit. Ben benieuwd of we dit echt gaan zien.
Durf de linkjes niet te delen, zijn veelal van die schreeuwerige mensen van de andere kant van de plas.

[ Voor 3% gewijzigd door The__Virus op 27-01-2023 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whazaaaa
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:12
zit al tijdje mee te lezen,

Zweef met me hand boven de bestelknop van een Model Y RWD

toch 1 vraagje nog,

is premium connectivity ze geld waard ?

Want dan ga ik eens me best doen om dat via de lease maatschappij te regelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-07 17:44
Wanneer je veel/onbeperkt mobiele data op je telefoon hebt en je Tesla daarmee verbindt, heb je ook premium connectivity, zonder te betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Topicstarter
t!n0 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 17:01:
Wanneer je veel/onbeperkt mobiele data op je telefoon hebt en je Tesla daarmee verbindt, heb je ook premium connectivity, zonder te betalen?
Nee, want de routekaarten geven dan bijv. geen files weer (maar houden er wel rekening mee). Het is dus niet alleen het dataverkeer.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whazaaaa
Werkt het ook als hotspot?

Dus kunnen de kids hun telefoon connected met de tesla om die data op te maken ipv hun eigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
whazaaaa schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 17:30:
Werkt het ook als hotspot?

Dus kunnen de kids hun telefoon connected met de tesla om die data op te maken ipv hun eigen?
Nee.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• whazaaaa
Dan dus alleen als de baas het wil betalen doen 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
t!n0 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 17:01:
Dat tientje per maand is het mij wel waard om niet elke keer weer je hotspot te verbinden als je de auto in drive zet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Los van hotspot ook fijn als anderen de auto gebruiken dat alles gewoon werkt, die van ons gaat regelmatig mee als package deal met kids naar opa en oma… makkelijker dan stoeltjes over doen en genoeg ruimte

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:22
Vdg afspraak bij Tesla voor trilling in het stuur en de fluittoon bij sommige windrichtingen.

Trilling in het stuur kwam vlgs Tesla doordat de banden vierkant waren geworden tijdens de lange boottrip (😄). Krijg nieuwe banden, maar nieuwe afspraak nodig want banden niet op voorraad …

Fluittoon hoorden ze ook en willen ze aanpakken, maar ze hadden meer tijd nodig om te kijken waar het probleem precies zit. Goed nieuws in ieder geval voor mensen met de fluittoon, Tesla wil dit verhelpen (in tegenstelling tot wat sommige experts leken te denken hier… 😉).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maharens
Requiem19 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 17:55:
Vdg afspraak bij Tesla voor trilling in het stuur en de fluittoon bij sommige windrichtingen.

Trilling in het stuur kwam vlgs Tesla doordat de banden vierkant waren geworden tijdens de lange boottrip (😄). Krijg nieuwe banden, maar nieuwe afspraak nodig want banden niet op voorraad …

Fluittoon hoorden ze ook en willen ze aanpakken, maar ze hadden meer tijd nodig om te kijken waar het probleem precies zit. Goed nieuws in ieder geval voor mensen met de fluittoon, Tesla wil dit verhelpen (in tegenstelling tot wat sommige experts leken te denken hier… 😉).
Ze hebben mij anders ook keurig geholpen met de fluittoon. Afstelling van de achterklep heeft het opgelost. Ik heb ook nooit gedacht dat ze me niet serieus namen en/of het niet konden fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan

Hoe lang heb je de trilling al?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
whazaaaa schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 16:51:
zit al tijdje mee te lezen,

Zweef met me hand boven de bestelknop van een Model Y RWD

toch 1 vraagje nog,

is premium connectivity ze geld waard ?

Want dan ga ik eens me best doen om dat via de lease maatschappij te regelen :+
En als de LM moeilijk doet betaal je het toch zelf? Is maar € 10 pm. En of je het z'n geld waard vindt moet je zelf bepalen. Ik vind zeker van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
turkeyhakan schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 18:21:
[...]

Hoe lang heb je de trilling al?
Sinds aflevering op 30 december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:11

Nieuwe banden lijkt me wat voorbarig bij een trilling, ik zou eerder aan balanceren denken. Dan hoef je ook niet op de banden te wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
Pierz schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 18:34:
[...]

Nieuwe banden lijkt me wat voorbarig bij een trilling, ik zou eerder aan balanceren denken. Dan hoef je ook niet op de banden te wachten.
Zo had ik hem ook in de service app geschoten. Ze hebben dat gecheckt en was goed gebalanceerd, maar trilling bleef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
Is hier trouwens iemand die al eens gekampeerd heeft in zijn model Y. Mag je er mee op camperplaatsen staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willianv
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
emil_406 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 18:59:
Is hier trouwens iemand die al eens gekampeerd heeft in zijn model Y. Mag je er mee op camperplaatsen staan?
Als ex camper bezitter dacht ik dat je eigen sanitair aan boord moet hebben om daar gebruik van te mogen maken.

[ Voor 19% gewijzigd door Willianv op 27-01-2023 19:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• emil_406
Willianv schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 19:00:
[...]

Als ex camper bezitter dacht ik dat je eigen sanitair aan boord moet hebben om daar gebruik van te mogen maken.
En een porta potti in de frunk is dan vast niet afdoende 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
emil_406 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 19:05:
[...]

En een porta potti in de frunk is dan vast niet afdoende 😂
De meeste buscampers hebben ook gewoon een porta potti hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whazaaaa
turkeyhakan schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 18:23:
[...]

En als de LM moeilijk doet betaal je het toch zelf? Is maar € 10 pm. En of je het z'n geld waard vindt moet je zelf bepalen. Ik vind zeker van wel.
Nee klopt hoor, maar alles wat ik niet zelf hoef te betalen is mooi meegenomen toch 😋

Bedankt voor de ervaringen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
Requiem19 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 18:24:
[...]

Sinds aflevering op 30 december.
Maar hoeveel km heb je gereden?

Ik had ook last van hetzelfde euvel maar dat is vanzelf weg gegaan. Zonde om 4 banden weg te gooien (voor het milieu).

[ Voor 23% gewijzigd door turkeyhakan op 27-01-2023 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
turkeyhakan schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 19:30:
[...]

Maar hoeveel km heb je gereden?

Ik had ook last van hetzelfde euvel maar dat is vanzelf weg gegaan. Zonde om 4 banden weg te gooien (voor het milieu).
3752 km en probleem is nog identiek aan kilometer 1. Het voelt alsof je een racespel speelt met overdreven force feedback, wat op langere stukken vermoeiend is.

Het zou los van mijn probleem idd zonde zijn als Tesla de banden weggooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Ik merk met mijn MY RWD van 12-2022 ook dat hij, vooral tussen de 30 en 60 km per uur, echt hobbelt. En ik heb er in december meteen winterbanden onder laten zetten, dus van vierkante banden is geen sprake.Staat nu denk ik +/- 3500km op die banden. Lijkt bijna alsof het de motor is die niet constant koppel kan houden oid... Het is volledig onafhankelijk van het wegdek, dus op snelweg of in een woonwijk maakt weinig uit.

[ Voor 5% gewijzigd door Damian op 27-01-2023 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Requiem19 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 20:06:
[...]

3752 km en probleem is nog identiek aan kilometer 1. Het voelt alsof je een racespel speelt met overdreven force feedback, wat op langere stukken vermoeiend is.

Het zou los van mijn probleem idd zonde zijn als Tesla de banden weggooit.
Na zoveel km zou het 'vierkante wielen door lange stilstand' effect toch wel moeten zijn opgelost. Dat zou niet tot permanente deformatie moeten leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
bilgy_no1 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 20:14:
[...]

Na zoveel km zou het 'vierkante wielen door lange stilstand' effect toch wel moeten zijn opgelost. Dat zou niet tot permanente deformatie moeten leiden.
We gaan het zien als er nieuwe banden onder zitten en het probleem is nog hetzelfde :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy1308
Daarstraks tesla hasselt geweest en stond op punt de M3P te bestellen en terwijl ik aan het wachten was, beetje aan het surfen op internet. Zag ik net eentje te koop staan op 4km van mijn thuis -adres

Deze M3P is van 9/2021, met PPF folie, enhanched autopilot en net vorige maand 4nieuwe Pirelli’s

Nadeel: heeft al 76.000km en vraagt 48K

Nu vraag is: wat zijn de verschillen met deze en de nieuwe?

Zou deze al de dubbele beglazing hebben (achteraan ook?), heated seats achteraan? Verwarmde wissers en stuur? Intel? Matrix of led? …

Sorry voor mijn vele vragen ;w _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door Boy1308 op 27-01-2023 20:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Boy1308 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 20:32:
Daarstraks tesla hasselt geweest en stond op punt de M3P te bestellen en terwijl ik aan het wachten was, beetje aan het surfen op internet. Zag ik net eentje te koop staan op 4km van mijn thuis -adres

Deze M3P is van 9/2021, met PPF folie, enhanched autopilot en net vorige maand 4nieuwe Pirelli’s

Zou deze al de dubbele beglazing hebben (achteraan ook?), heated seats achteraan? Verwarmde wissers en stuur? Intel? Matrix of led? …

Altijd lastig bij Tesla. Maar volgens mij -

Matrix - onduidelijk. Volgens mij kwam dit zo rond die tijd. Dus moet je checken.
Dubbel glas en verwarmd stuur wel.
Stoelverwarmingachter zat er altijd al op.
Verwarmde wissers bestaat sowieso niet, alleen een verwarmd stuk in de ruit nu. Dat is sinds kort en heeft deze sowieso niet.
Ryzen nog niet dus Intel idd.
Accu zou waarschijnlijk nog een 82kWh Panasonic zijn. Eigenlijk beter dan de nieuwe LG. Al zijn er wal wat issue met dat pack dacht ik. Deze versie had 567km WLTP en 507km EPA. Iets meer dan de huidige, als je degradatie gaat checken dus obv de 507km. 10% is niet gek na 78k km.

[ Voor 11% gewijzigd door Inspired op 27-01-2023 21:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Boy1308 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 20:32:

Dat kun je best allemaal aan de verkoper vragen... Dan is het onderdeel van je deal en kun je je erop beroepen als het er toch niet op blijkt te zitten.

Zelf zou ik bij die km stand meer geïnteresseerd zijn in de batterij degradatie dan in stuurverwarming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Damian schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 20:09:
Ik merk met mijn MY RWD van 12-2022 ook dat hij, vooral tussen de 30 en 60 km per uur, echt hobbelt. En ik heb er in december meteen winterbanden onder laten zetten, dus van vierkante banden is geen sprake.Staat nu denk ik +/- 3500km op die banden. Lijkt bijna alsof het de motor is die niet constant koppel kan houden oid... Het is volledig onafhankelijk van het wegdek, dus op snelweg of in een woonwijk maakt weinig uit.
Hey, dat is bijzonder! Ik heb hetzelfde met mijn model 3 uit 2019, maar dacht dat het gewoon kwam door slecht wegdek en nogal straffe vering.

Hij hobbelt soms opeens behoorlijk tijdens filerijden bijvoorbeeld. Alsof je op een boot zit.
Geen idee wat het kan zijn, want op hogere snelheid totaal geen last van. En ook niet altijd met lagere snelheden.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeroenneman schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 20:54:
[...]

Hey, dat is bijzonder! Ik heb hetzelfde met mijn model 3 uit 2019, maar dacht dat het gewoon kwam door slecht wegdek en nogal straffe vering.

Hij hobbelt soms opeens behoorlijk tijdens filerijden bijvoorbeeld. Alsof je op een boot zit.
Geen idee wat het kan zijn, want op hogere snelheid totaal geen last van. En ook niet altijd met lagere snelheden.
Ook allemaal de laatste update erop? Mijn vrouw kwam vandaag terug en beschreef het als "het leek erop dat de auto wilde afslaan op lagere snelheden". Weet niet helemaal of dit is wat jullie ook ervaren maar zal morgen eens zelf proberen. Hier ook een Model 3 2019. Dus wellicht meer gereraleerd aan een update en niet specifiek de Y RWD dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Inspired schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 21:00:
[...]

Ook allemaal de laatste update erop? Mijn vrouw kwam vandaag terug en beschreef het als "het leek erop dat de auto wilde afslaan op lagere snelheden". Weet niet helemaal of dit is wat jullie ook ervaren maar zal morgen eens zelf proberen. Hier ook een Model 3 2019. Dus wellicht meer gereraleerd aan een update en niet specifiek de Y RWD dan?
Mwah, ik zou het niet als afslaan beschrijven. Bij mij gaat de auto echt van links naar rechts. Beetje zijwaartse deining oid.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeroenneman schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 21:02:
[...]

Mwah, ik zou het niet als afslaan beschrijven. Bij mij gaat de auto echt van links naar rechts. Beetje zijwaartse deining oid.
mm Ok. Dat is dan wat anders. Mijn vrouw had vandaag echt het gevoel dat hij inhield en wat bokte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chris_82
  • Registratie: Oktober 2017
  • Nu online
Djerro123 schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 19:09:
[...]

Zou de Pirelli Scorpion All Season SF2 wat zijn? Is te verkrijgen in 255/45/R19, maar heeft echter een index van 104H. De topsnelheid van de RWD is 217, maar omdat het M+S banden zijn zou het dus wel mogen? (en ik zal nooit die snelheid halen of in de buurt komen).
@Stef87
Ik heb deze direct na aflevering onder mijn MY RWD gemonteerd, Pirelli Scorpion All Season SF2 Elect 255/45R19 104H op zwarte Monaco GP6 velgen.
Rijdt helemaal prima. Set met TPMS was net iets meer dan 2000 euro.
Deze band wordt zelfs aanbevolen bij Reber Reifen (--> selecteer Allwetterräder), bekend van het TFF-forum.

Edit:
Wellicht interessant met de standaard velgen voor meer velgbescherming:
Allwetter 275/40R19 105Y - Conti AllSeasonContact ***mehr Felgenschutz // eintragungspflichtig***

[ Voor 15% gewijzigd door Chris_82 op 27-01-2023 21:13 ]

14.4kWp, Loria Duo 6010, VWTW, DWTW, full-electric, MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy1308
Inspired schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 20:49:
[...]

Altijd lastig bij Tesla. Maar volgens mij -

Matrix - onduidelijk. Volgens mij kwam dit zo rond die tijd. Dus moet je checken.
Dubbel glas en verwarmd stuur wel.
Stoelverwarmingachter zat er altijd al op.
Verwarmde wissers bestaat sowieso niet, alleen een verwarmd stuk in de ruit nu. Dat is sinds kort en heeft deze sowieso niet.
Ryzen nog niet dus Intel idd.
Accu zou waarschijnlijk nog een 82kWh Panasonic zijn. Eigenlijk beter dan de nieuwe LG. Al zijn er wal wat issue met dat pack dacht ik. Deze versie had 567km WLTP en 507km EPA. Iets meer dan de huidige, als je degradatie gaat checken dus obv de 507km. 10% is niet gek na 78k km.
Hoe zie je verschil matrix en led? En waar zie je degradatie?

En is dit een koopje? Of toch voor een nieuwe gaan?

Dank je!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jheerink14
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08:02
Boy1308 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 21:13:
[...]

Dank je!!!
Een nieuwe Hij is ook bijna uit de garantie zo (80K km) Accu en motoren nog wel , de rest niet meer, en onderdelen zijn duur als je toch iets nodig hebt.e

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Boy1308 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 21:13:
[...]

Dank je!!!
Zie voor verschil - https://www.vehiclesugges...wer-builds-tesla-model-3/

Degradatie kun je redelijk een indicatie van krijgen door in de auto te kijken welke range er over is bij wat hogere SoC. Stel 375km bij 80% dan is het 469km bij 100% tov 507 nieuw. Zou je op 8,5% degradatie zitten. Is zeker geen 100% accurate waarde maar geeft wat richting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jheerink14 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 21:21:
[...]

Een nieuwe Hij is ook bijna uit de garantie zo (80K km) Accu en motoren nog wel , de rest niet meer, en onderdelen zijn duur als je toch iets nodig hebt.e
Mja, aan de andere kant zit er wel 13k tussen. En zal ook nog wel 14k van te maken zijn. Zoveel gaat er aan een drie ook weer niet stuk. Al zou ik zelf ook voor een nieuwe gaan. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-09 21:00
Chris_82 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 21:06:
[...]

@Stef87
Ik heb deze direct na aflevering onder mijn MY RWD gemonteerd, Pirelli Scorpion All Season SF2 Elect 255/45R19 104H op zwarte Monaco GP6 velgen.
Rijdt helemaal prima. Set met TPMS was net iets meer dan 2000 euro.
Deze band wordt zelfs aanbevolen bij Reber Reifen (--> selecteer Allwetterräder), bekend van het TFF-forum.

Edit:
Wellicht interessant met de standaard velgen voor meer velgbescherming:
Allwetter 275/40R19 105Y - Conti AllSeasonContact ***mehr Felgenschutz // eintragungspflichtig***
Heb je een leuke foto? Staan op de lijst.

(Dus waarschijnlijk bekend, maar die band die je hebt is tot 210km/h. Auto kan 217km/h, de Model
y AWD/P valt nog meer buiten de marge)

*EDIT*
Kan iemand met een Y performance kijken of je bij instellingen de wielen kan “wisselen” voor andere tesla wielen?(kleiner desnoods)

Gaat om een Y P met mogelijk kleinere 18/19inchers..

[ Voor 8% gewijzigd door Stef87 op 27-01-2023 21:43 ]

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Voor de banden/wielen opties:

Ronal R68 19"
Nokian P Snowproof winterband B/B/71 dB
Deze band heeft snelheidsaanduiding V, dus ook prima voor 217 km/h.

Vandaag gemonteerd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FkfvFwcvAtPKVH3LhZoM6KcbEEI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PNGhjw2BATILjtZuwMFHWcU2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hQ9y0ul-GBGlFouE7y0C3X0VcVA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DS6qhf9njOpcPcWQhOadyj96.jpg?f=fotoalbum_large
En hier nog een ter vergelijking met de standaard velg + wieldop:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XJo56_hH4FJuyXeoY-6uWD59xZ0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/DuEFJotHeLJsmvnAEFIJacNy.png?f=fotoalbum_large

Wat ziet dat er naakt uit zeg, zo'n open velg 😁. En hij lijkt ook wat kleiner in de wielkast. Mischien ligt het aan de breedte van de velg. Deze zijn 9,5" breed tegen de standaard 9" geloof ik. Ook heb ik hier in de wielkast geflitst en door de openheid komt er mogelijk ook meer licht in de wielkast. Misschien is het gewoon een optische illusie, maar ineens lijken de 19" wielen een beetje klein...

Ik heb er nog niet mee gereden, dus ben erg benieuwd. Morgen weet ik meer. Ben erg benieuwd naar de impact op range, comfort, geluid.

Totaal was dit €2180 inclusief montage voor de deur en TPMS van Amazon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deryck
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20:47
Is de chill modus vergelijkbaar met een ECO modus?

Is er nog een zuinigere modus die er voor zorgt dat je auto heel zuinig wordt en hierdoor grotere actieradius bereikt. Dat snelle optrekken hoeft van mij niet zo, wil de auto graag als gezinsauto.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
deryck schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 22:47:

Is er nog een zuinigere modus die er voor zorgt dat je auto heel zuinig wordt en hierdoor grotere actieradius bereikt. Dat snelle optrekken hoeft van mij niet zo, wil de auto graag als gezinsauto.
Snel optrekken heeft amper invloed.
Grotere actieradius bereik je gewoon door je maximumsnelheid te beperken. Kleef een kurk onder je gaspedaal.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter

Chill modus heeft daar geen invloed op, je rechter voet wel. Gewoon goed doseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
bilgy_no1 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 22:32:
[..]
Wat ziet dat er naakt uit zeg, zo'n open velg 😁. En hij lijkt ook wat kleiner in de wielkast. Mischien ligt het aan de breedte van de velg. Deze zijn 9,5" breed tegen de standaard 9" geloof ik. Ook heb ik hier in de wielkast geflitst en door de openheid komt er mogelijk ook meer licht in de wielkast. Misschien is het gewoon een optische illusie, maar ineens lijken de 19" wielen een beetje klein...
Pfoe wat een open ruimte rondom het wiel. Vertekent misschien ook door flitser/licht en de reflectie van de ruimte achter de velg/band? Wel benieuwd hoe dit er bij daglicht uit ziet, ik word er nog niet heel enthousiast van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Laatst online: 17-09 18:50
bilgy_no1 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 22:32:
Voor de banden/wielen opties:

Ronal R68 19"
Nokian P Snowproof winterband B/B/71 dB
Deze band heeft snelheidsaanduiding V, dus ook prima voor 217 km/h.

Vandaag gemonteerd:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
En hier nog een ter vergelijking met de standaard velg + wieldop:
[Afbeelding]

Ik heb er nog niet mee gereden, dus ben erg benieuwd. Morgen weet ik meer. Ben erg benieuwd naar de impact op range, comfort, geluid.

Totaal was dit €2180 inclusief montage voor de deur en TPMS van Amazon.
zou het kunnen dat de auto nog moet inzakken? Lijkt erg hoog op zn pootjes te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dez1983
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 18:54
Idd, lijken zo wel 17 inch banden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dez1983 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 23:50:
Idd, lijken zo wel 17 inch banden ;)
Haha het is duidelijk een wielkast waar ook 21" wielen in passen. Maar deze zijn wel degelijk 19" en de banden zijn ook dezelfde maat.
Taro schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 23:06:
[...]

Pfoe wat een open ruimte rondom het wiel. Vertekent misschien ook door flitser/licht en de reflectie van de ruimte achter de velg/band? Wel benieuwd hoe dit er bij daglicht uit ziet, ik word er nog niet heel enthousiast van.
Die indruk heb ik ook dat het deels de andere lichtinval is. Ik zal er ook eens een originele band naast zetten.
marteltor schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 23:15:
[...]
zou het kunnen dat de auto nog moet inzakken? Lijkt erg hoog op zn pootjes te staan.
Dat dacht ik eerst ook. Enig idee hoe lang dat kan duren? Auto staat al sinds vanmiddag op de wielen. Of moet je dan eerst een stuk rijden en een paar drempels meepakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy1308
Inspired schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 21:24:
[...]

Mja, aan de andere kant zit er wel 13k tussen. En zal ook nog wel 14k van te maken zijn. Zoveel gaat er aan een drie ook weer niet stuk. Al zou ik zelf ook voor een nieuwe gaan. :+
Verdorie ja… het is 4jaar garantie ofwel 80.000km. Niet aan gedacht. Wel bummer dan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 09:15

Aangezien snel optrekken redelijk veel verbruikt kan chill modus helpen.
(Je hebt een grafiek in de Tesla waar je dit effect heel goed op ziet)
Maar je kan ook gewoon in standard modus het gaspedaal wat voorzichtiger bedienen om hetzelfde effect te bereiken.
Chill modus is eigenlijk gewoon vooral om te voorkomen dat je je overige passagiers misselijk maakt als je het gaspedaal nog niet zo gewend bent.

[ Voor 4% gewijzigd door this op 28-01-2023 07:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:09
Stef87 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 21:40:
[...]
*EDIT*
Kan iemand met een Y performance kijken of je bij instellingen de wielen kan “wisselen” voor andere tesla wielen?(kleiner desnoods)

Gaat om een Y P met mogelijk kleinere 18/19inchers..
Heb nu de originele tesla 19" winter er op liggen (die van "Let op: Dit pakket is niet compatibel met Model Y Performance Dual Motor All-Wheel Drive geconfigureerd met de Performance-upgrade"), en die gewoon in het banden menu geselecteerd, dat gaat dus prima. 18" niet gezocht.

En die Gemini zijn dus wel prima compatible met de MYP. En geen sticker nodig, want snelheidsindex W. Maar wellicht dat dat soms verschilt. Want V zou niet zonder sticker in DE mogen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:18
Kan aan mij liggen, maar ik zie zelden een Tesla met 3rd party velgen waarvan ik denk ‘ok, nice’. Over het algemeen doet het afbreuk aan de auto en vind het persoonlijk vaak wat sjonnie overkomen. Voor een winterset snap ik het overigens wel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jimmer
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 10-11-2023
STIMPPYYY schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 08:11:
Kan aan mij liggen, maar ik zie zelden een Tesla met 3rd party velgen waarvan ik denk ‘ok, nice’. Over het algemeen doet het afbreuk aan de auto en vind het persoonlijk vaak wat sjonnie overkomen. Voor een winterset snap ik het overigens wel.
Ben nog steeds blij met de looks van mijn aftermarketvelgen :) Originele velgen zijn in gebruik als winterset.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wCRhTCs5z6bPMiyBImPXMnroZuA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9chN0a0O5nVV2azx2WEop22U.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy1308
STIMPPYYY schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 08:11:
Ik kwam onlangs een zwarte M3 tegen met goudkleurige velgen. Man dat was bloedmooi onder deze wagen. Jammer dat ik met de mtb was, anders had ik foto genomen. Maar meestal klopt je stelling wel.

De M3P waar ik enkele weken geleden was naar gaan kijken in DE had ook andere velgen en die waren ook wel Nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:18
Jimmer schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 08:29:
[...]

Ben nog steeds blij met de looks van mijn aftermarketvelgen :) Originele velgen zijn in gebruik als winterset.

[Afbeelding]
Zeker. Ziet er goed uit. Hele kleurstelling vind ik tof en die velgen passen goed onder de 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 19-09 19:47
Heeft hier iemand ervaring, bij een Model 3, over hoe een hond kan worden meevervoerd ? Sporadisch moet ik mijn zoons hond meenemen met de Model 3. IN de koffer is niet echt hetgeen ik comfortabel noem voor het dier. De enige oplossing die ik nu zie is om de zetels neer te klappen en 'm vast te klikken in de passagiersruimte, liggend/zittend op de achterkant van de neergeklapte zetels. Maar dat lijkt me niet zo interessant want dan kan hij de deurbekleding achteraan beschadigen.

Allicht bestaan er hiervoor elegantere oplossingen ?

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:37
flupp schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 08:47:
Heeft hier iemand ervaring, bij een Model 3, over hoe een hond kan worden meevervoerd ? Sporadisch moet ik mijn zoons hond meenemen met de Model 3. IN de koffer is niet echt hetgeen ik comfortabel noem voor het dier. De enige oplossing die ik nu zie is om de zetels neer te klappen en 'm vast te klikken in de passagiersruimte, liggend/zittend op de achterkant van de neergeklapte zetels. Maar dat lijkt me niet zo interessant want dan kan hij de deurbekleding achteraan beschadigen.

Allicht bestaan er hiervoor elegantere oplossingen ?
Onze hond (~35kg) ging altijd gewoon op de achterbank. In het begin met zoiets: https://www.hondenshop.nl/product/beschermhoes-auto-hond/ maar nu gewoon zo. Soms als ik alleen rij zet ik ook de passagierstoel helemaal naar achter en past hij er precies voor op de grond met z'n koppie op de stoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 19-09 19:47
Slurpgeit schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 08:56:
[...]

Onze hond (~35kg) ging altijd gewoon op de achterbank. In het begin met zoiets: https://www.hondenshop.nl/product/beschermhoes-auto-hond/ maar nu gewoon zo. Soms als ik alleen rij zet ik ook de passagierstoel helemaal naar achter en past hij er precies voor op de grond met z'n koppie op de stoel.
Heel nuttig als weetje. Hoe maakte je 'm dan vast ?

Model 3 LR (model 2023)

Pagina: 1 ... 438 ... 517 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
  • Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
  • Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.

Gerelateerde topics: