bottom line schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 11:41:
[...]
De GTE die ik had gaf steeds 48km aan met maar 20 bruikbaar in de winter. In de zomer 30 ofzo. Dus lijkt me straf dat je altijd op 40km bruikbaar zat.
Maar dat terzijde, jij klaagt er een stuk minder over tegenwoordig, dus we houden het bij deze vermelding

Volvo verwarmd niet met de accu's, koelen wel.
Dus het hoger verbruik in de zomer (airco), compenseert de koudere accu in de winter denk ik.
Ik had het hele jaar door dezelfde range ongeveer.
Het ging mij nu serieus niet om range, maar om hoe de degradatie werkt.
Dat neemt niet weg dat ik het leuk zou vinden om de 490 weer terug te zien, zoals in de link van @
Tommie12. Wie wil dat nu niet hier?
Geen idee. Ik ken jammer genoeg veel te weinig van batterijen, voltages, amperages etc, dat iedereen met wat cijfers me dingen kan doen geloven. Ook filmpje niet gezien, want als iemand een filmpje neervlamt dat 30minuten duurt zonder ook maar enige indicatie waarover het kan gaan, dan laat ik het voor wat het is.
Ik neem het ook maar voor waarheid aan dat een volt drop van 391 naar 326 slecht zou zijn voor de accu. Ik weet het niet.
Maar zou me wel erg straf lijken na alle ervaring die Tesla heeft met de MS en MX die ook serieus!! kunnen acceleren. En die modellen kennen amper degeneratie. En dat weet je uit de praktijk want die rijden al 8 jaar rond.
Ik heb eigenlijk ook nog nooit iemand op Reddit er over bezig geweest, en daar passeren echt alle grote dingen wel.
Kom er anders tijdens de zomervakantie nog eens op terug, misschien liggen de feiten dan wel ergens anders.
De 3 accelereert met kleinere accu's wel forser dan een S/X.
De S 70 heeft een zelfde accu grootte, geen idee hoeveel Kw die levert. Is dat ook 260Kw?
0-100 is iig een stuk trager dan de 3.
Smobbo schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 11:47:
Laat je niet gek maken door die slider.
Toevallig van het weekend weer tot 100% geladen. Een SR+.
Hij zat op 90% (na de nacht aan de thuislader), toen het schuifje naar 100% gedaan en gaf hij 350 aan. Toen hij bijna klaar was (nog 10 min laden te gaan) zat hij al op 357.
Die waarde is dus een gokje waar hij in mijn geval, terwijl hij op 90% zat, al 2% naast de werkelijkheid zat.
Maarja, dan gooi ik de voor verwarming aan en duurt het plassen van de kinderen toch langer, vergeet ik iets te pakken, etc. En is hij alweer 2-3km kwijt aan onnodig lang voor verwarmen.
Kortom, laat je niet gek maken

Ik zou het vervelend vinden om na 2 jaar een forse degradatie zou zijn, die ik had kunnen voorkomen.
Dan weet ik liever nu of het een probleem is...
Ik kom normaal niet onder de 40%, maar misschien eens ontladen onder de 10% en dan laden naar 90% of zelf een keer 100%....
[
Voor 20% gewijzigd door
Verwijderd op 18-02-2020 11:51
]