Tja, gevoel versus verstand.... De MY komt in eerste instantie als tweede auto ipv de mini clubman cooper s.bert pit schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 19:43:
[...]
Hier ook die keuze stressIk ben er voor het grootste deel uit: MY LR.
Ik heb het idee dat de kleinere batterij op de RWD een fractie beter is op de zeer lange termijn. Voor winterse condities is een LR dan weer beter, we rijden elk jaar naar de Alpen.
Maar het belangrijkste voor mij is, dat elke keer dat ik met een RWD net een paar KM tekort kom, ik zou denken "had ik nu maar...". Dus ik ben erg benieuwd waar jij op uitkomt.
Als je het meer economisch bekijkt id de RWD de betere optie.
Maar indien een EV echt zo fijn zal rijden als men zegt.... Dan kan het zo maar eens gebeuren dat het de primaire auto zal worden.
Ik rij nu in een bmw 540i, een potent karretje.
Ben dus bang dat ik de power en acceleratie van de bmw zal gaan missen bij de RWD.
Van de andere kant, rijden in een EV is een andere mindset. Misschien dat ik de behoefte dan ook niet meer heb om eens een keer flink snelheid te maken.
Het snellere laden en iets grotere range is fijn voor vakanites. Maar dat uur dat het op een vakantie scheelt is me dat het verschil waard?
Ik kan de LR eigenlijk niet naar mezelf verkopen....
(anders had ik meteen de LR in Quicksilver met een nette set velgen besteld).