Hebben meer mensen er last van dat autopilot bij vorst (en na preheaten) snel van AP afschiet? Lijkt geen condens te zijn en heb hier eerdere jaren geen last van gehad. Behoorlijk irritant.
Daarnaast heb ik sindskort de melding, "profieldiepte banden achter laag. Plan banden rotatie' dit terwijl ik net nieuwe wintersloffen eronder heb. Ik zie zo snel ook geen mogelijkheden om deze te resetten
jenshaak schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 09:26:
[...]
Ik heb zelf een 2019 M3LR, maar daar heb ik tijdens vakanties maar 1 keer meegemaakt dat ik echt blij was met de LR, en dat een kleinere batterij wel wat meer drama zou zijn.
Dat was in het noorden van Schotland. Geen superchargers, geen werkende snelladers, slechte locale laadpalen. Oftewel, weinig kans om bij te laden, laden duurt lang, maar wel graag over die bochtige wegen willen touren.
Andere vakanties naar Italië, Kroatië, Slovenië, Spanje, Noorwegen waren dan totaal geen probleem, en zou ik ook met een RWD doen.
De enigste reden waarom ik na mijn SR+ een LR zou overwegen is de performance, mijn SR+ mag van mij af en toe best wat extra por hebben

, de performance degradatie bij een nieuwe RWD is dan wel een soort van jammer.
De actieradius is eigenlijk geen issue, en een nieuwe RWD heeft 10kWh netto extra wat toch al 60km is.
Verder heb ik echt zelden de gedachten "had ik nu maar een LR gehad", laden op eigen terrein helpt daar natuurlijk wel enorm bij. Als ik afhankelijk was geweest van een publieke paal dan was mijn ervaring waarschijnlijk totaal anders geweest.
De enige keren dat een LR handiger is voornamelijk bij aanhanger (en dan voornamelijk de wat grotere of zwaardere lading) en op de autobahn richting zuid europa.
Afgelopen vakantie geroadtript door Engeland met de campeer uitrusting in de bagage aanhanger, dikke prima! In 13:30 uur op een dag richting het Gardameer, het kan allemaal met de 47.2kWh classic 3 (7,5% degradatie, waar ik meestal meer 43-44kWh uit een accu haal)
De range discussie vind ik wat dat betreft enorm overrated, zeker bij de snellaad infra binnen europa die elk jaar weer beter wordt, de laadsnelheid en efficiëntie van de 3 helpt natuurlijk ook enorm.
Ik hoop stiekem dat de restwaarde van de classic 3 nog een knouw krijgt door de range anxiety van de gemiddelde consument, neem ik de 3 privé over en ga ik zakelijk een Y rijden
[
Voor 15% gewijzigd door
revolution-nl op 17-01-2023 22:07
]
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler