Taro schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 10:41:
[...]
Maar je kunt de LR ook gewoon standaard op bijv. 80-85% instellen en altijd tot dat punt laden, dan heb je dezelfde range. Ga je op vakantie, dan zet je hem op 100%. Is puur een psychologisch iets, ik herken dat wel hoor.
Ja helemaal eens hoor, het is ook allemaal psychologisch. Qua range ben ik geen 'range anxiety' persoon, dat had ik na 1 maand M3 al wel afgeleerd. Ik merkte wel dat ik net geen retour schoonouders kon doen (290km), wat ik jammer vond, maar dat verwacht ik wel met de MY RWD te kunnen. Daarnaast was met 3 volwassen mannen + bagage op wintersport ook net aan niet lekker; de rijstukken waren net te kort naar mijn zin (1:45, ipv 2:00-2:15), en was dus een keertje extra laden tov dat ik met mijn SO alleen op wintersport ging. Dus ja, het is allemaal een beetje psychologisch, maar bottom line is dat je wel net wat meer range hebt op de langere ritten (en dus ook gemakkelijker retourtje schoonouders kan doen, door hem wel naar 100% te laden)
Hoeveel maanden verschil in bijtelling kan je overbruggen met 2000-3000 Euro die je bespaart op wrappen?
[...]
Een hoop maanden haha, economisch is kleur direct bijbestellen beter, maar je kan nu wel iets uniekers nemen.. Had het anders moeten verwoorden!
[/quote]
Het betreft lease? Hoeveel last heb je daadwerkelijk van die degradatie en afgenomen range gehad? Ik vermoed helemaal niet. En financieel heb je geen last van de degradatie bij lease, bij privé aanschaf wel.
[...]
Nee eigen aankoop (op eenmanszaak, dat wel). Zoals boven aangegeven, ik merkte het met name bij wintersport en na 3 jaar dat ik bepaalde dingen net niet meer gedaan kreeg die ik aan het begin wel kon doen. Maar dat was een M3 2019 he, echt totaal anders tegenwoordig met de WP bijvoorbeeld. Juist omdat ik verwacht dat de RWD een praktisch bereik heeft die prima bij mij past, vraag ik mij af of ik dus de LR moet nemen. Ondanks dat het psychologisch wel fijn is om meer range te hebben

Dat probleem speelt hier gelukkig niet, die had ik toch al niet meer
Je moet natuurlijk ook kijken wat het extra plezier van een LR vs een RWD is, dat is ook wat waard.
Ik heb dit probleem recent proberen te laten repareren, dat is toch wel een dure excersitie om nu er weer uit te trekken voor een auto die ik nog niet eens besteld heb haha

Maar helemaal eens, het extra rijplezier van de LR is ook echt wel wat waard.
Daarom, ik ben vandaag al 6 keer van mening veranderd haha. Voor ons is echter de tijdslijn belangrijk; de planning was om eind januari definitief te beslissen. Die tijdslijn is in principe niet veranderd, dus ik kan er nog even over nadenken