Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 421 ... 517 Laatste
Acties:
  • 3.165.843 views

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• assassin85
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-10 09:36
Bizar, was me sinds afgelopen week aan t orienteren voor de prive aanschaf van een elektrische auto maar vond de prijzen nog net te duur.

Word ik wakker en lees ik dat tesla de prijzen van de 3 en y flink verlaagd heeft. Icm de sepp subsidie was de keus snel gemaakt. Heb zojuist een 3 besteld

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-10 16:32
Flinke prijsverlaging. lk heb zelf een Kia Niro EV in bestelling staan maar neig nu toch naar de Tesla vanwege meer bagageruimte en meer opties.

Vrees alleen dat ik niet van de koop af kan ondanks dat de auto nog niet is geproduceerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:24
Ik denk wat is het hier opeens druk; hooooly shit wat een mooie prijsverlaging!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maharens schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 11:12:
[...]

In tegenstelling tot de Y zijn zowel wit en zwart 'gratis', dat scheelt, al die andere opties kun je later doen.
Trekhaak alleen nog steeds niet denk ik?

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Immutable
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 19:57
maharens schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 11:12:
[...]

In tegenstelling tot de Y zijn zowel wit en zwart 'gratis', dat scheelt, al die andere opties kun je later doen.
Nee, je kan de trekhaak niet achteraf plaatsen. Dan mag je nog niks trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:16
this schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 10:12:
[...]

Kan je ook antwoorden op de vraag welke seinen dat precies waren? In plaats van sarcastisch te doen.
Want daar ging mijn vraag om, het gaat tegen de algemene trend in dat Tesla de prijzen verlaagt.
Dat China de prijzen al eerder verlaagde was geen duidelijke indicatie dat het hier ook ging gebeuren.
Ze waren flink bezig met het dumpen van auto's eind december / begin januari. Je kreeg toen 10.000km gratis SC. Exact hetzelfde gebeurde in 2019 met de X en de S.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
whipcheck schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 11:03:
Heb mijn bestelling (alweer) aangepast, heb de RWD aangepast naar de long range.
Verwachtte levering in Februari,

Wat hier eerder is aangegeven klopt, als je de auto max.14 dagen eerder in ontvangst hebt genomen mag je alsog je auto inruilen of het prijsverscil nemen. Je raakt dan wel je gratis supercharging km's kwijt.

Let op! volgens de verkoper geldt de 14 dagen alleen voor de particuliere koper, dus niet voor de zakelijke koper.

Dit is zo'n goede deal dat mijn vrouw overweegt om particulier een M3 erbij te kopen met de SEPP subsidie.
Zou wel mooi zijn als ze idd dat prijsverschil gaan vergoeden. Ik heb hem alleen wel zakelijk gekocht, maar ook dan kun je de terugruil-en-opnieuw-bestel-dans doen... Wie weet wat er te regelen valt...

Aan de andere kant: ik geloof sterk dat de EV-prijzen uiteindelijk onder de fossiele prijzen komen. De komende jaren gaan we dit meer zien en het is de vraag welke fabrikanten hierin mee kunnen en welke niet. Afgelopen jaar was een uitzonderlijk jaar qua prijsontwikkeling met zo'n hoge inflatie. Maar daardoor kon ik ook de vorige EV weer tegen een heel goede prijs verkopen. Ik geloof niet dat me dat op dit moment nog gelukt zou zijn en dan had het netto geen ene klap uitgemaakt, of was ik zelfs slechter uitgekomen.

Ik had zelf wel verwacht dat de M3 flink goedkoper zou worden (M3 RWD was duurder dan de MY RWD, dat kon iedereen aan zien komen dat er iets zou veranderen). Daarnaast waren de prijzen van de MY LR en P wel heel veel hoger dan de RWD. Dus ook daar had ik wel een daling verwacht, alleen niet zo groot als deze. In Duitsland was de MY LR wel al ongeveer deze prijs, dus ook dat was niet onmogelijk.

En Musk heeft het onlangs ook gezegd: prijzen verlagen om volumes te verhogen. Tesla heeft dit jaar als doelstelling om ongeveer 2 miljoen auto's leveren, en dat in een periode van recessie. En ik vind het zelf ook belangrijk dat ze die doelstelling behalen.

Ik ben super blij met de auto. Ja, hij is €3000 goedkoper geworden, maar dan dus zonder 10.000 km en met een hogere bijtelling, dus bij elkaar toch ook zo'n €3000 meer. Netto maakt het niet zo heel veel uit dus.

Enige wat een beetje kriebelt is dat ik voor een paar €1000 meer ook de LR had kunnen hebben. Maar goed, dan had ik 3 maanden langer door moeten rijden in een shortlease Niro en was het verschil ook weer opgelopen.

Maar toch maar even bellen met Tesla of er nog iets van compensatie komt.

EDIT: nevermind
Iets anders:
Is het anderen ook opgevallen dat bij de MY LR de trekhaak standaard is inbegrepen nu? Je kunt hem wel uitvinken, maar dat maakt de prijs niet lager.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aeonis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-10 11:39
bilgy_no1 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 11:24:
[...]
Iets anders:
Is het anderen ook opgevallen dat bij de MY LR de trekhaak standaard is inbegrepen nu? Je kunt hem wel uitvinken, maar dat maakt de prijs niet lager.
Misschien wordt de maandprijs van het getoonde leasebedrag niet anders, omdat ze de aanbetaling of restschuld aanpassen op basis van je keuzes? Ik zie wel degelijk een verlaging van 1350,- als je op de Tesla site de contant prijzen vergelijkt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:16
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O7bH-jHpvQoYiml9FM-cHGrZkmI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/kLdJu6p2PZ0K0wViB4pPvzvX.png?f=fotoalbum_large

Wrijf het er ff in, Tesla ;).

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Morpheus2003 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 11:15:
Flinke prijsverlaging. lk heb zelf een Kia Niro EV in bestelling staan maar neig nu toch naar de Tesla vanwege meer bagageruimte en meer opties.

Vrees alleen dat ik niet van de koop af kan ondanks dat de auto nog niet is geproduceerd.
Dan moet je even je contract erop nalezen. Daar staat vast iets in over ontbinding. Je kunt ook de dealer bellen en kijken wat mogelijk is. In elk geval zou je met een boete van de koop af moeten kunnen. Ik heb zelf eens zonder boete een bestelde auto kunnen annuleren omdat de levering telkens werd uitgesteld en er geen duidelijkheid over de levering gegeven kon worden. Dan is er dus een oorzaak bij de verkopende partij.

Met deze prijzen is een Model Y RWD een no-brainer t.o.v. een Niro EV, maaf dat vond ik ook al met de oude prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aeonis schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 11:31:
[...]

Misschien wordt de maandprijs van het getoonde leasebedrag niet anders, omdat ze de aanbetaling of restschuld aanpassen op basis van je keuzes? Ik zie wel degelijk een verlaging van 1350,- als je op de Tesla site de contant prijzen vergelijkt.
Ah nevermind. je hebt gelijk. Ik keek gewoon verkeerd...

Maar dan ben ik alsnog wat blijer met de huidige auto, omdat het verschil toch wat groter is...

[ Voor 10% gewijzigd door bilgy_no1 op 13-01-2023 11:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-10 19:54
[verwijderd]

[ Voor 99% gewijzigd door Mar.tin op 07-02-2023 15:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-10 16:32
bilgy_no1 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 11:32:
[...]

Dan moet je even je contract erop nalezen. Daar staat vast iets in over ontbinding. Je kunt ook de dealer bellen en kijken wat mogelijk is. In elk geval zou je met een boete van de koop af moeten kunnen. Ik heb zelf eens zonder boete een bestelde auto kunnen annuleren omdat de levering telkens werd uitgesteld en er geen duidelijkheid over de levering gegeven kon worden. Dan is er dus een oorzaak bij de verkopende partij.

Met deze prijzen is een Model Y RWD een no-brainer t.o.v. een Niro EV, maaf dat vond ik ook al met de oude prijzen.
Ja idd maar ik ga sowieso geen boete betalen. Ik ga vragen of ze uit coulance willen annuleren. Ik hoop dat ze dat willen doen i.v.m. de grote vraag. En anders is het 'hopen' op een prijsverhoging want dan kan ik er sowieso kosteloos vanaf.

Zo niet, dan is de Kia Niro EV ook een meer dan prima elektrische auto!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NuEffeNiet
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20:09
Mar.tin schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 11:37:

120.000 / .140 = 857.000km
240.000 / .138 = 1.738.130 km

Beiden een behoorlijk getal. In werkelijkheid zullen ze lager uitvallen doordat een auto ook sluipverbruik heeft, en er waarschijnlijk niet zo zuinig mee gereden wordt als de "rated" range :+

Ik scoor met mijn RWD de afgelopen 1500km 129Wh/km overigens. O+ :9 #opnaarde2mlnkilometeropeenaccupakket
Bij beide aantallen is de rest van de auto waarschijnlijk eerder aan zijn einde dan het accupakket, zelfs al zou je beide halveren dan is het waarschijnlijk nog steeds het geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Morpheus2003 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 11:41:
[...]

Ja idd maar ik ga sowieso geen boete betalen. Ik ga vragen of ze uit coulance willen annuleren. Ik hoop dat ze dat willen doen i.v.m. de grote vraag. En anders is het 'hopen' op een prijsverhoging want dan kan ik er sowieso kosteloos vanaf.

Zo niet, dan is de Kia Niro EV ook een meer dan prima elektrische auto!
Je kunt ze vragen of ze kunnen garanderen dat er geen prijsverhoging bij komt voor levering en als ze dat niet willen garanderen dat je dan moet annuleren. Er zijn zat voorbeelden van mensen die met verhogingen zijn geconfronteerd voor levering en je kunt natuurlijk aanvoeren dat je het je niet kunt permitteren om pas vlak voor levering met zo'n prijsverhoging te worden geconfronteerd. Dus als ze het eigenlijk al weten, dat ze het nu al moeten mededelen. Hangt natuurlijk ook af van wanneer je hebt besteld en wat er ondertussen met de prijzen is gebeurd.

Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-10 14:40
Taro schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 10:41:
[...]

Maar je kunt de LR ook gewoon standaard op bijv. 80-85% instellen en altijd tot dat punt laden, dan heb je dezelfde range. Ga je op vakantie, dan zet je hem op 100%. Is puur een psychologisch iets, ik herken dat wel hoor.
Ja helemaal eens hoor, het is ook allemaal psychologisch. Qua range ben ik geen 'range anxiety' persoon, dat had ik na 1 maand M3 al wel afgeleerd. Ik merkte wel dat ik net geen retour schoonouders kon doen (290km), wat ik jammer vond, maar dat verwacht ik wel met de MY RWD te kunnen. Daarnaast was met 3 volwassen mannen + bagage op wintersport ook net aan niet lekker; de rijstukken waren net te kort naar mijn zin (1:45, ipv 2:00-2:15), en was dus een keertje extra laden tov dat ik met mijn SO alleen op wintersport ging. Dus ja, het is allemaal een beetje psychologisch, maar bottom line is dat je wel net wat meer range hebt op de langere ritten (en dus ook gemakkelijker retourtje schoonouders kan doen, door hem wel naar 100% te laden)
Hoeveel maanden verschil in bijtelling kan je overbruggen met 2000-3000 Euro die je bespaart op wrappen?

[...]
Een hoop maanden haha, economisch is kleur direct bijbestellen beter, maar je kan nu wel iets uniekers nemen.. Had het anders moeten verwoorden!
[/quote]
Het betreft lease? Hoeveel last heb je daadwerkelijk van die degradatie en afgenomen range gehad? Ik vermoed helemaal niet. En financieel heb je geen last van de degradatie bij lease, bij privé aanschaf wel.

[...]
Nee eigen aankoop (op eenmanszaak, dat wel). Zoals boven aangegeven, ik merkte het met name bij wintersport en na 3 jaar dat ik bepaalde dingen net niet meer gedaan kreeg die ik aan het begin wel kon doen. Maar dat was een M3 2019 he, echt totaal anders tegenwoordig met de WP bijvoorbeeld. Juist omdat ik verwacht dat de RWD een praktisch bereik heeft die prima bij mij past, vraag ik mij af of ik dus de LR moet nemen. Ondanks dat het psychologisch wel fijn is om meer range te hebben :P
Dat probleem speelt hier gelukkig niet, die had ik toch al niet meer ;)

Je moet natuurlijk ook kijken wat het extra plezier van een LR vs een RWD is, dat is ook wat waard.
Ik heb dit probleem recent proberen te laten repareren, dat is toch wel een dure excersitie om nu er weer uit te trekken voor een auto die ik nog niet eens besteld heb haha :P Maar helemaal eens, het extra rijplezier van de LR is ook echt wel wat waard.

Daarom, ik ben vandaag al 6 keer van mening veranderd haha. Voor ons is echter de tijdslijn belangrijk; de planning was om eind januari definitief te beslissen. Die tijdslijn is in principe niet veranderd, dus ik kan er nog even over nadenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adekka
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-10 12:04
Mooie prijsdaling! Ik heb de auto al besteld en wacht nog op uitlevering. Dit kan mij potentieel 90 euro in de maand schelen aan bijtelling.

Iemand ervaring met de vaststelling van cataloguswaarde bij een prijsdaling als de auto nog niet geleverd is maar wel besteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02:55
Adekka schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 11:56:
Mooie prijsdaling! Ik heb de auto al besteld en wacht nog op uitlevering. Dit kan mij potentieel 90 euro in de maand schelen aan bijtelling.

Iemand ervaring met de vaststelling van cataloguswaarde bij een prijsdaling als de auto nog niet geleverd is maar wel besteld?
Ja, even mailtje sturen en prijs word aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-10 21:26
whipcheck schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 11:03:
Heb mijn bestelling (alweer) aangepast, heb de RWD aangepast naar de long range.
Verwachtte levering in Februari,

Wat hier eerder is aangegeven klopt, als je de auto max.14 dagen eerder in ontvangst hebt genomen mag je alsog je auto inruilen of het prijsverscil nemen. Je raakt dan wel je gratis supercharging km's kwijt.

Let op! volgens de verkoper geldt de 14 dagen alleen voor de particuliere koper, dus niet voor de zakelijke koper.

Dit is zo'n goede deal dat mijn vrouw overweegt om particulier een M3 erbij te kopen met de SEPP subsidie.
Heb je hier een bron voor?

Dat zou betekenen dat ik hier nog gebruik van zou kunnen maken, aangezien ik de auto op 30 december heb opgehaald?

Maar eens even met Tesla bellen. Heeft iemand dat al gedaan n.a.v. prijsdaling?

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Stefanovic45 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 12:07:
[...]

Dat zou betekenen dat ik hier nog gebruik van zou kunnen maken, aangezien ik de auto op 30 december heb opgehaald?

Staat in de voorwaarden toch? Die heb je neem ik aan doorgelezen bij bestellen. ;)

https://www.tesla.com/nl_...&country=NL&model_code=mp

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:06

bert pit

asdasd

Mooi hoor deze prijsdaling. Ik wilde eigenlijk een LR maar vond het prijsverschil tussen de MY RWD en de MY LR van 16000 Euro wel heel erg groot. Bovendien is het EV rijden de afgelopen tijd duurder geworden wegens de hoge elektriciteitstarieven. Dat, samen met de hele economische situatie zal Tesla zien in de bestellingen.

Ik vermoed dat Tesla hoge marges maakt en dat in de strijd kan gooien om markaandeel te winnen.

Nu ga ik toch maar voor de LR denk ik.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:48

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

[...]

Google Tesla verkoop voorwaarden, het staat erin. Maar het terugbrengen van de auto naar nieuwstaat plus 0.50€/km en wassen e.d. wordt van de waarde afgetrokken.

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

Acties:
  • 0 Henk 'm!
styno schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 12:10:
[...]
Google Tesla verkoop voorwaarden, het staat erin. Maar het terugbrengen van de auto naar nieuwstaat plus 0.50€/km en wassen e.d. wordt van de waarde afgetrokken.
Daar zal Tesla ook geen zin in hebben dus dan zullen ze gewoon de korting geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whipcheck
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:38
[...]

Ik heb dit telefonisch besproken met de verkoper van Tesla Tilburg. Gewoon even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:36
whipcheck schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 12:32:
[...]

Ik heb dit telefonisch besproken met de verkoper van Tesla Tilburg. Gewoon even bellen.
Never mind, stond in je eerdere reactie

[ Voor 9% gewijzigd door -Jaap-io op 13-01-2023 12:35 ]

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

Immutable schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 10:20:
[...]

Maar geen LFP batterij maar een NCA batterij.. de vraag is of dat een voordeel is of niet.... dat hangt er vanaf wat je belangrijk vind.
[Afbeelding]
Domme vragen bestaan niet, ik stel ze toch. Wat houdt EFC in? Ofwel wat geeft het plaatje weer. De linkerkolom begrijp ik, de onderste rij niet.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Immutable
bert pit schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 12:36:
[...]

Domme vragen bestaan niet, ik stel ze toch. Wat houdt EFC in? Ofwel wat geeft het plaatje weer. De linkerkolom begrijp ik, de onderste rij niet.
Ik quote even het volgende:
Unfortunately, and confusingly, the industry has different definitions for what ‘a cycle’ actually is. In commercial documents, such as warranties, a cycle is calculated via energy throughput. This tallies the energy going in/out of the battery and divides total energy throughput by capacity. Even though this is a relatively simple calculation, it actually only tells you the number of ‘Equivalent Full Cycles’, or EFCs.

EFCs do not quantify DoD, which factors how deep charge cycles are. As can be seen below, EFCs would be unable to distinguish 1 cycle of 100% DoD vs 2 cycles of 50% DoD vs 10 cycles of 10% DoD. Cycle depth is completely ignored in EFCs! For this reason, KiWi Power utilises the Rainflow algorithm as a tool for profiling each ‘real cycle’ in terms of DoD.
Bron: https://www.energy-storag...s-to-battery-degradation/

Dus wat dus niet wordt vermeld is dus hoe "diep" en hoe "vol" bij dezelfde chemie wordt geladen of ontladen. Je kan hier echter wel het verschil zien. Waarbij ik de aanname doe dat de cycles met minder diep ontladen en laden tussen de chemieeen dichter bij elkaar kunnen komen te liggen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-10 21:26
whipcheck schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 12:32:
[...]

Ik heb ook gebeld en ze gingen er direct mee aan de slag :) Ik was net op tijd omdat ik hem dus op 30 december heb opgehaald. Als ik morgen had gebeld had hij mij niet meer kunnen helpen.

Toch nette service :o Had eigenlijk verwacht dat ik naar het geld kon fluiten. Ze gingen ook totaal geen discussie aan, erg netjes.

[ Voor 5% gewijzigd door Stefanovic45 op 13-01-2023 12:51 ]

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisr
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 24-06-2024
Stefanovic45 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 12:51:
[...]

Ik heb ook gebeld en ze gingen er direct mee aan de slag :) Ik was net op tijd omdat ik hem dus op 30 december heb opgehaald. Als ik morgen had gebeld had hij mij niet meer kunnen helpen.

Toch nette service :o Had eigenlijk verwacht dat ik naar het geld kon fluiten. Ze gingen ook totaal geen discussie aan, erg netjes.
Hier hetzelfde. Zeer nette service! Ze zijn het niet verplicht, al begrijp ik ook dat ze het doen om herroepingen te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-10 12:01
bert pit schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 12:36:
[...]

Equivalent full cycle, je laadt niet altijd van 0-100% en accus zijn ook meestal niet 100% bruikbaar. 20-80% laden is bijvoorbeeld 0,6 EFC

[ Voor 16% gewijzigd door n0pe op 13-01-2023 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeonis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-10 11:39
[...]

Erg netjes inderdaad! Misschien wel handig om het zwart op wit te krijgen per mail? Of i.i.g. vandaag nog langs te gaan om zeker te weten dat het geregeld wordt. Ze zijn telefonisch niet altijd goed te bereiken, dus ik zou het alsnog spannend vinden op de laatste dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-10 17:00
ik zit even te zoeken, maar weet iemand wat de oude prijzen waren?

MY / RWD / Black / Black / trekhaak / 20 inch?
ik heb hier zelf staan 53.490 wat die in November was.
Nu zie ik 52.843 dus dan valt het verschil relatief nog mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:48

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

[...]

29e opgehaald ;(

Had graag de 10k supercharge km ingeruild voor het prijsverschil...

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

Acties:
  • +1 Henk 'm!
NL_Scratch schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 13:05:

Opties zijn gelijk gebleven dus verschil is 3k.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-10 20:24
Taro schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 10:34:
[...]

Dat was bij de 3 voorheen zo, tegenwoordig volgens mij niet meer. Bij de RWD staat op de website van de RDW (volgens mij heb ik de letters zo in de goede volgorde ;) ) het trekgewicht van 1600 kg, zonder hem met trekhaak besteld te hebben.
Bij de 3 helaas nog steeds zo! Die krijgt geen aanhangergewicht geregistreerd zonder affabriek trekhaak. De Model Y wel, en is ook achteraf te laten plaatsen.

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
adjego schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 13:18:
[...]

Bij de 3 helaas nog steeds zo! Die krijgt geen aanhangergewicht geregistreerd zonder affabriek trekhaak. De Model Y wel, en is ook achteraf te laten plaatsen.
Afgelopen week werd ik verteld dat de 3 nu ook altijd trekhaak voorbereiding had. (Bron: tesla verkoper 8j ervaring)

Vroeger moest die vanuit de fabriek al eentje hebben..

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-10 13:58

Damian

Insane Obtrusion

Voor mij als leaserijder heb ik er gelukkig in de basis weinig last van dat ik de MY RWD begin december heb gekregen voor de oude prijs, en dan vooral qua bijtelling. Die 16% is nu verlaagd naar 30.000 ipv 35.000. Dus mensen die hem nu kopen betalen 22% over 17k, i.p.v. 15k, en dat merk je uiteraard wel in de bijtelling. Alleen leasebedrag is lager, dus past wellicht iets sneller in je budget.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
Stef87 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 13:22:
[...]

Afgelopen week werd ik verteld dat de 3 nu ook altijd trekhaak voorbereiding had. (Bron: tesla verkoper 8j ervaring)

Vroeger moest die vanuit de fabriek al eentje hebben..
Maar heeft de auto dan ook al het trekgewicht, want dat was nu juist steeds het probleem. Ik heb ook al die kap in mijn bumper zitten, maar helaas verder niks daarachter.

Anders altijd achteraf laten monteren bij een Witte Model 3, en dan profiteren van de subsidie 8)

[ Voor 9% gewijzigd door adjego op 13-01-2023 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
adjego schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 13:23:
[...]

Maar heeft de auto dan ook al het trekgewicht, want dat was nu juist steeds het probleem. Ik heb ook al die kap in mijn bumper zitten, maar helaas verder niks daarachter.

Anders altijd achteraf laten monteren bij een Witte Model 3, en dan profiteren van de subsidie 8)
Volgens de verkoper wel iig (maar ik zou het niet blind aannemen!!)

[ Voor 4% gewijzigd door Stef87 op 13-01-2023 13:25 ]

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• adjego
Volgens de RDW dus niet helaas :)

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/2Z5nzHM/Image.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
  • Laatst online: 04-08 11:05
Begrijp ik het goed dat je nog maar 314 kg laadvermogen hebt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
Is deze “van” vandaag? Of bijvoorbeeld afgelopen jaar? (Kan bijv ook pas veranderd zijn)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adjego
Stef87 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 13:31:
[...]

Is deze “van” vandaag? Of bijvoorbeeld afgelopen jaar? (Kan bijv ook pas veranderd zijn)
Van 6 januari dit jaar. Kenteken is zichtbaar dus je kunt zelf ook even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerro123

MY RWD Black Black trekhaak 19 inch was 53.495, dus met 20 inch lijkt me niet dat dit dezelfde prijs was. Ik weet dit zeker, omdat dit mijn config is waar ik al weken naar aan het kijken ben en mee aan het rekenen ben :) Je zou precies 3k goedkoper uitkomen (alles hetzelfde gebleven behalve de kale prijs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
maharens schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 13:30:
[...]

Begrijp ik het goed dat je nog maar 314 kg laadvermogen hebt ?
Yep!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
[...]

Is wel alleen voor particuliere kopers. Voor zakelijker kopers doen ze niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yulunga
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:10
-Jaap-io schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 13:34:
[...]

Is wel alleen voor particuliere kopers. Voor zakelijker kopers doen ze niks
maar toch even vragen, waar gaan ze mee aan de slag? Heb je gevraagd om de korting alsnog te krijgen, of de auto in te ruilen binnen de 14 dagen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Jaap-io
yulunga schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 13:42:
[...]

maar toch even vragen, waar gaan ze mee aan de slag? Heb je gevraagd om de korting alsnog te krijgen, of de auto in te ruilen binnen de 14 dagen?
Geen idee, ben zakelijke koper… ik had ze gebeld en hij gaf aan voor particulieren iets te kunnen doen, maar voor zakelijke kopers niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Immutable
adjego schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 13:27:
Volgens de RDW dus niet helaas :)
Zo jammer dit, en de Model Y RWD krijgt wel alles... trekgewicht, betere audio systeem. Jammer dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suave1234
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:01
-Jaap-io schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 13:43:
[...]

Geen idee, ben zakelijke koper… ik had ze gebeld en hij gaf aan voor particulieren iets te kunnen doen, maar voor zakelijke kopers niet
klopt daar geldt die afkoeling niet voor...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thewisr
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 24-06-2024
yulunga schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 13:42:
[...]

Ze betalen inderdaad het prijsverschil terug (3K in het geval van de Y RWD). Inruilen is geen optie. Dan moet je al formeel de koop herroepen en een nieuwe order plaatsen. Zeker als hij gefinancierd is een hoop gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -bulletje-
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 07-08-2024
Ze doen het natuurlijk ook alleen omdat het moet. Het risico op een hoop feitelijke tweedehandsjes in portfolio willen ze niet lopen. Buiten de 14 dagen of zakelijke rijder en je hebt gewoon pech gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suave1234
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:01
-bulletje- schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 13:54:
Ze doen het natuurlijk ook alleen omdat het moet. Het risico op een hoop feitelijke tweedehandsjes in portfolio willen ze niet lopen. Buiten de 14 dagen of zakelijke rijder en je hebt gewoon pech gehad.
correct, ze zijn het verplicht en zitten niet te wachten op juridisch gezeur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yulunga
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:10
Thewisr schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 13:49:
[...]

Ze betalen inderdaad het prijsverschil terug (3K in het geval van de Y RWD). Inruilen is geen optie. Dan moet je al formeel de koop herroepen en een nieuwe order plaatsen. Zeker als hij gefinancierd is een hoop gedoe.
Ik heb net gebeld en inderdaad hetzelfde gehoord. Inruil, prijsverschil terugbetalen met verval van de gratis 10000km, of niets doen en 10000km behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -bulletje-
  • Laatst online: 07-08-2024
Iemand het al gelukt om de afspraken op schrift te krijgen? Ik krijg het na meerdere verzoeken per e-mail voorlopig nog niet bevestigd. Wel bevestiging dat ze binnen 14 dagen ‘het geld’ gaan overmaken. Voor mij de laatste dag van de 14-dagentermijn dus zit er bovenop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NL_Scratch
Inspired schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 13:10:
[...]

Opties zijn gelijk gebleven dus verschil is 3k.
ah dan toch de leasemaatschappij maar ff bellen dat ze hem omzetten/prijsverschil goed zetten.
3k over 5 jaar bijtelling is toch wel redelijk wat, alsmede stukje eigenbijdrage wat omlaag zou moeten gaan gezien de leaseprijs ook omlaag zou moeten gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:04
NL_Scratch schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 14:03:
[...]

ah dan toch de leasemaatschappij maar ff bellen dat ze hem omzetten/prijsverschil goed zetten.
3k over 5 jaar bijtelling is toch wel redelijk wat, alsmede stukje eigenbijdrage wat omlaag zou moeten gaan gezien de leaseprijs ook omlaag zou moeten gaan.
Dan neem je dus ook de nieuwe bijtellingregels voor je rekening?
Immers is de nieuwe prijs na 1 januari gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
GeeMoney schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 14:41:
[...]

Dan neem je dus ook de nieuwe bijtellingregels voor je rekening?
Immers is de nieuwe prijs na 1 januari gezet.
Ik heb de auto nog niet, dus ik zit sowieso al in de 2023 bijtellingsklasse.
Leasemaatschappij heeft contact met Tesla, ik hoor z.s.m. het resultaat.
Anders annuleren en opnieuw inschieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NL_Scratch schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 14:44:
[...]

Annuleren kun je niet zo makkelijk bij zakelijke overeenkomsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiervandaan
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 16-10 10:00
Ik heb vorige week een bestelling geplaatst via mijn LM voor een RWD. Vanmorgen contact gezocht met ze en zojuist te horen gekregen dat de prijzen gewoon gewijzigd worden bij aflevering, dus geen zorgen als je er eentje in de bestelling hebt staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Vraagje: ik ben in de markt voor een Model Y SR (aanschaf, dus geen lease) en vroeg me af hoe dit werkt bij Tesla. Ik rijd al elektrisch, dus daar hoef ik geen uitleg over, maar ik heb dus een inruilauto.

Ook ben ik al eens toen ik er toevallig was (eind december) bij Tesla Amsterdam geweest, maar was het hek dicht en het lijkt ook niet echt op een showroom daar. Dus heb het maar laten zitten.

Wat ik zou willen is: proefrit (ga ik voor bellen) en gelijk taxatie van mijn huidige auto. Ik zit tussen Amsterdam en Utrecht, waarbij A'dam 5 min dichterbij is. Ik lees echter al her en der wat mee sinds een maandje en lees dat Amsterdam minder goed zou zijn?

Zijn er hier mensen die niet-leasend een nieuwe Tesla hebben besteld met inruil en mij kunnen vertellen of dat net zo gaat als bij een Kia/Toyota/BMW? Ik begreep namelijk al dat het bestelproces zo is dat zelfs bij een Tesla locatie ze je gewoon via de website laten bestellen, toch? Maar hoe werkt dit dan met inruil?

En laatste totaal andere vraag: ik twijfel tussen een blauwe of rode bestellen voor 1600/2000 of een witte en dan laten wrappen. Ik heb echter nog nooit eerder een auto laten wrappen dus heb als leidraad alleen de prijzen die ik online zie als algemene info (vanaf 1500-2000 zie ik vaak). Is dat ook realistisch of ben je toch wel meer kwijt voor een Model Y?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

Volgens mij kostte de RWD 49.990 + 1.000 aflevering en zijn de opties (misschien op een paar tientjes na) hetzelfde gebleven. Het verschil zou dan 3.000 moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Immutable
MooDyBLueS schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 15:03:
Vraagje: ik ben in de markt voor een Model Y SR (aanschaf, dus geen lease) en vroeg me af hoe dit werkt bij Tesla. Ik rijd al elektrisch, dus daar hoef ik geen uitleg over, maar ik heb dus een inruilauto.

Ook ben ik al eens toen ik er toevallig was (eind december) bij Tesla Amsterdam geweest, maar was het hek dicht en het lijkt ook niet echt op een showroom daar. Dus heb het maar laten zitten.

Wat ik zou willen is: proefrit (ga ik voor bellen) en gelijk taxatie van mijn huidige auto. Ik zit tussen Amsterdam en Utrecht, waarbij A'dam 5 min dichterbij is. Ik lees echter al her en der wat mee sinds een maandje en lees dat Amsterdam minder goed zou zijn?

Zijn er hier mensen die niet-leasend een nieuwe Tesla hebben besteld met inruil en mij kunnen vertellen of dat net zo gaat als bij een Kia/Toyota/BMW? Ik begreep namelijk al dat het bestelproces zo is dat zelfs bij een Tesla locatie ze je gewoon via de website laten bestellen, toch? Maar hoe werkt dit dan met inruil?

En laatste totaal andere vraag: ik twijfel tussen een blauwe of rode bestellen voor 1600/2000 of een witte en dan laten wrappen. Ik heb echter nog nooit eerder een auto laten wrappen dus heb als leidraad alleen de prijzen die ik online zie als algemene info (vanaf 1500-2000 zie ik vaak). Is dat ook realistisch of ben je toch wel meer kwijt voor een Model Y?
Wat ik hoor van mensen om mij heen die een Tesla daar kochten met eigen geld. Is dat inruilen gewoon via een 3e partij wordt gedaan die dan jou auto opkoopt. Echter gaat dit niet zoals bij traditionele autozaken die hem dan op hun eigen terrein weer te koop zetten. Dus gevolg daarvan is dat je vaak een hele lage prijs krijgt voor je auto. Mensen die ik ken hebben besloten hun auto op marktplaats te zetten en te verkopen. Scheelde bij die persoon 4000 euro. :)

Maar dat moet je zelf weten. En proefritjes kan je zo aanvragen. Ze zeiden bij mij van, je kan altijd weer langskomen nog een keer proefrijden. Geheel vrijblijvend. Geen sales pitch, of mij pushen een Tesla te kopen. Heel relaxed is mijn ervaring.

[ Voor 6% gewijzigd door Immutable op 13-01-2023 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
bert pit schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 15:11:
[...]

Volgens mij kostte de RWD 49.990 + 1.000 aflevering en zijn de opties (misschien op een paar tientjes na) hetzelfde gebleven. Het verschil zou dan 3.000 moeten zijn.
Dit weet ik nog, de RWD was inderdaad 49.990 en de LR was 65.990 (16k meer dus, voor 78km WLTP). Die laatste is 12k gezakt, de RWD 3k. Dit zijn prijzen zonder afleveringskosten, dus zoals je ze in de Tesla configurator in eerste instantie ziet.

Edit: 65.990 ipv 65.990.

[ Voor 14% gewijzigd door MooDyBLueS op 13-01-2023 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Immutable schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 15:11:
[...]

Wat ik hoor van mensen om mij heen die een Tesla daar kochten met eigen geld. Is dat inruilen gewoon via een 3e partij wordt gedaan die dan jou auto opkoopt. Echter gaat dit niet zoals bij traditionele autozaken die hem dan op hun eigen terrein weer te koop zetten. Dus gevolg daarvan is dat je vaak een hele lage prijs krijgt voor je auto. Mensen die ik ken hebben besloten hun auto op marktplaats te zetten en te verkopen. Scheelde bij die persoon 4000 euro. :)

Maar dat moet je zelf weten. En proefritjes kan je zo aanvragen. Ze zeiden bij mij van, je kan altijd weer langskomen nog een keer proefrijden. Geheel vrijblijvend. Geen sales pitch, of mij pushen een Tesla te kopen. Heel relaxed is mijn ervaring.
Klinkt goed! Overigens via een 3e partij doen dealers ook steeds vaker, tenzij het een auto van eigen merk is en ze die weer willen verkopen. Laatste keer ruilde ik een Lexus in op een Kia :P en die werd inderdaad "op de markt" gegooid.

Ik weet wat mijn auto in de verkoop waard is en dat je qua inruil daar altijd op inlevert logischerwijs, maar ik wil geen gedoe met Marktplaats klanten, dus accepteer de iets lagere prijs dan maar.

Qua proefrit klinkt het wel relaxt inderdaad, ik heb ook weleens bij Kia gestaan voor de EV6 en daar meerdere keren moeten aangeven dat ik gewoon puur wil proefrijden, waar ik ook al een afspraak voor had, die verkoper was iets te enthousiast.

Thanks, ik ga bellen voor de proefrit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
MooDyBLueS schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 15:12:
[...]

Dit weet ik nog, de RWD was inderdaad 49.990 en de LR was 55.990 (16k meer dus, voor 78km WLTP). Die laatste is 12k gezakt, de RWD 3k. Dit zijn prijzen zonder afleveringskosten, dus zoals je ze in de Tesla configurator in eerste instantie ziet.
Je bedoelt: 65.990 ipv 55.990.

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-10 07:00

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Daar hebben wij ook over na zitten denken bij de koop. (wilde een groene tesla)
Wrappen geeft een extra beschermlaag, maar gaat een jaar of 5 mee, waarna je hem opnieuw wilt laten wrappen waarschijnlijk.

Wij zijn uiteindelijk voor de rode gegaan, die schijnt door de multicoat de dikste lak te hebben.
Dan kunnen we hem na een x aantal jaar gewoon ergens laten oppoetsen / polijsten, en dan ben je nog even duur of goedkoper uit dan een totale wrap.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maharens
Immutable schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 15:11:
[...]

Dat laatste komt volgens mij omdat ze ook geen bonus krijgen. Ze zijn volledig transparant daardoor en geven je gewoon het beste advies. Het maakt ze ook niks uit hoe je de auto bestelt, thuis of in de showroom. Ik denk dat heel veel dealerbedrijven hier huiverig voor zijn dat dit ook hun toekomst gaat worden, cut out the middleman.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harjan
  • Laatst online: 29-01-2024
@MooDyBLueS

Ik weet wat mijn auto in de verkoop waard is en dat je qua inruil daar altijd op inlevert logischerwijs, maar ik wil geen gedoe met Marktplaats klanten, dus accepteer de iets lagere prijs dan maar.

Ik heb een paar maanden geleden de BMW verkocht via de ANWB, echt keurig netjes geregeld en een prima prijs. Ik had zeker geen zin in Marktplaats gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:01

ScreamGT

joejoe

Zo te zien moeten alle leasemaatschappijen de prijzen nog aanpassen :+

Ryzen 7800X3D - MSI RTX 5080 OC Ventus - MSI B650 WiFi Gaming Plus - 64GB Corsair DDR5 - 2TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North XL

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Taro schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 15:18:
[...]

Je bedoelt: 65.990 ipv 55.990.
Yup, typfout. Anders zou het geen 16k meer zijn inderdaad. ;)

Overigens staan hier in dit AutoWeek artikel in de tekst alle oude prijzen vermeld. Wellicht handig voor een overzichtje hier:

modeloude prijsnieuwe prijsverschil
Model 3 (SR)51.99044.990-7.000
Model 3 LR59.99052.990-7.000
Model 3 Performance65.99059.990-6.000
Model Y (SR)49.99046.990-3.000
Model Y LR65.99053.990-12.000
Model Y Performance69.99063.990-6.000

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fasttesla
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 25-08 15:40
Dat is lekker dan, mijn MYP van 4 mnd jong ff 6000€ minder waard🤦🏼‍♂️
Wel fijn voor toekomstige eigenaren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:54
MooDyBLueS schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 15:31:
[...]

Overigens staan hier in dit AutoWeek artikel in de tekst alle oude prijzen vermeld. Wellicht handig voor een overzichtje hier:

Waarbij de M3 SR nog eigenlijk €2.950 goedkoper wordt omdat die in aanmerking komt voor de SEPP regeling nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Harjan schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 15:27:
@MooDyBLueS

Ik heb een paar maanden geleden de BMW verkocht via de ANWB, echt keurig netjes geregeld en een prima prijs. Ik had zeker geen zin in Marktplaats gedoe.
Goede tip! Ik was alweer helemaal het bestaan van die ANWB optie vergeten, kan ik mooi even doen als de Model Y proefrit bevallen is en ik ook weet wat Tesla voor mijn Mazda wil geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Blik1984 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 15:33:
[...]

Waarbij de M3 SR nog eigenlijk €2.950 goedkoper wordt omdat die in aanmerking komt voor de SEPP regeling nu.
Maar wel alleen als je hem in het wit bestelt. ;)

Het is dat ik echt een pleurishekel heb aan dergelijke kofferbakken, anders zou ik zeker voor de M3 SR gegaan zijn. Maar het verschil in (praktische) bagageruimte met de Model Y is gigantisch en dat is mij wel de meerprijs waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maharens
Immutable schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 11:19:
[...]

Nee, je kan de trekhaak niet achteraf plaatsen. Dan mag je nog niks trekken.
Hmmm, dus die moet je dan gelijk bestellen, maar dan geldt de SEPP subsidie weer niet zeker ? Omdat je dan boven de 45k uitkomt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
MooDyBLueS schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 15:36:
[...]

Maar wel alleen als je hem in het wit bestelt. ;)

Het is dat ik echt een pleurishekel heb aan dergelijke kofferbakken, anders zou ik zeker voor de M3 SR gegaan zijn. Maar het verschil in (praktische) bagageruimte met de Model Y is gigantisch en dat is mij wel de meerprijs waard.
Of zwart. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
maharens schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 15:37:
[...]

Hmmm, dus die moet je dan gelijk bestellen, maar dan geldt de SEPP subsidie weer niet zeker ? Omdat je dan boven de 45k uitkomt.
Klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
En stel je wil de trekhaak alleen gebruiken voor een fietsendrager, kan er dan wel iets achteraf, weet je dat toevallig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Smuggler schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 15:24:
[...]

Daar hebben wij ook over na zitten denken bij de koop. (wilde een groene tesla)
Wrappen geeft een extra beschermlaag, maar gaat een jaar of 5 mee, waarna je hem opnieuw wilt laten wrappen waarschijnlijk.

Wij zijn uiteindelijk voor de rode gegaan, die schijnt door de multicoat de dikste lak te hebben.
Dan kunnen we hem na een x aantal jaar gewoon ergens laten oppoetsen / polijsten, en dan ben je nog even duur of goedkoper uit dan een totale wrap.
Dat is inderdaad ook een overweging waar ik nog niet over nagedacht had. Dan is die 400 extra voor de rode multicoat inderdaad een goede keuze tov blauw.

Ik heb ook weleens gehoord dat wit wel de hardste lak is, maar ik heb 2x een witte auto gehad waarvan 1 pearl white (een Lexus) en dat wil ik nooit meer. In NL is die alweer vies als je de wasstraat uitrijdt. Elk spatje zie je. Dan liever een middenkleur zoals grijs/blauw/rood bij Tesla.

Overigens zit ik in het geval van wrappen ook aan een vrij donkere groene kleur te denken. Zoals deze:
https://www.instagram.com/p/Ci0EpF5IRB8/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
NL_Scratch schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 14:44:
[...]

Hoor het graag; ik had Tesla hierover gemaild. Maar jij hebt de leasemaatschappij gemaild? Doe ik maandag wel anders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Ik dacht eerst: onzin. Maar je hebt gelijk, bij de M3 is die inderdaad ook gratis. Ik kijk eigenlijk alleen nog naar de MY, dus ging ik daarvan uit (fout dus) en daar is het gewoon 1200 extra. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-10 07:00

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

MooDyBLueS schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 15:41:
[...]

Dat is inderdaad ook een overweging waar ik nog niet over nagedacht had. Dan is die 400 extra voor de rode multicoat inderdaad een goede keuze tov blauw.

Ik heb ook weleens gehoord dat wit wel de hardste lak is, maar ik heb 2x een witte auto gehad waarvan 1 pearl white (een Lexus) en dat wil ik nooit meer. In NL is die alweer vies als je de wasstraat uitrijdt. Elk spatje zie je. Dan liever een middenkleur zoals grijs/blauw/rood bij Tesla.

Overigens zit ik in het geval van wrappen ook aan een vrij donkere groene kleur te denken. Zoals deze:
https://www.instagram.com/p/Ci0EpF5IRB8/
grappig, hier stond ongeveer dezelfde kleur groen op de planning. (wel iets meer richting groen ipv zwart) ;).
maar dat zal echt niet veel schelen.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chonn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-10 16:40
MooDyBLueS schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 15:31:
[...]

Let wel de oude MY LR prijs was met 20 inch induction wielen, als je Gemini wielen wilde bestellen kon je downgraden en kreeg je korting van 2300 euro. Daardoor lijkt het gat nu 12.000 euro maar feitelijk is dat ca. 10K ;-), nog steeds een heel mooie korting. Zo mooi dat ik vandaag mijn MYP heb om laten zetten naar een MY LR in Quicksilver

[HERSTEL: het gat tussen oude en nieuwe prijs is wel inderdaad 12.000 euro, excuus, I stand corrected, ofwel zeer mooie korting]

[ Voor 3% gewijzigd door Chonn op 13-01-2023 16:00 ]

MY LR QuickSilver 2023 :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Smuggler schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 15:43:
[...]

grappig, hier stond ongeveer dezelfde kleur groen op de planning. (wel iets meer richting groen ipv zwart) ;).
maar dat zal echt niet veel schelen.
Enig idee of je inderdaad voor ±1500-2000 klaar zou zijn? Of heb je geen offertes opgevraagd?

Want eerlijk gezegd denk ik toch niet dat ik de auto langer dan 5 jaar zal houden, meestal gaan ze na 2-3 jaar alweer de deur uit. Dus dan wordt het de keuze van de volgende koper. :P

Als het eerder richting 2500-3000 zou gaan dan vind ik het wel te duur worden en zou ik alsnog voor rood (of blauw) gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iVqgZbUMfhEqQyRBrr9T6uS_kEA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/HMCTQQKg6aJPPxJE7GqDudcZ.png?f=fotoalbum_large

Kijk eens aan; netjes! Zakelijke lease rijder die nog wacht op een vin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
Chonn schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 15:44:
[...]

Let wel de oude MY LR prijs was met 20 inch induction wielen, als je Gemini wielen wilde bestellen kon je downgraden en kreeg je korting van 2300 euro. Daardoor lijkt het gat nu 12.000 euro maar feitelijk is dat ca. 10K ;-), nog steeds een heel mooie korting. Zo mooi dat ik vandaag mijn MYP heb om laten zetten naar een MY LR in Quicksilver
Ik weet niet zeker of dat klopt wat je zegt, de LR was 65 en dat was gewoon met Gemini velgen volgens mij. Bij de MYP zaten wel de 21 inch uberturbine velgen inbegrepen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LucLey
  • Laatst online: 16-05 19:30
MooDyBLueS schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 15:43:
[...]

Ik dacht eerst: onzin. Maar je hebt gelijk, bij de M3 is die inderdaad ook gratis. Ik kijk eigenlijk alleen nog naar de MY, dus ging ik daarvan uit (fout dus) en daar is het gewoon 1200 extra. 8)7
en enkel voor Nederland, in België is het ook 1200 eur voor zwart voor de M3 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
[...]

Kijk, dat wist ik dan weer niet.

Overigens sta ik nog steeds verbaasd van de enorm goede prijzen van de Model Y. Ik keek dan naar de SR voor (voorheen) 50k en zelfs dat was tov een Ioniq 5 of EV6 gewoon zeer scherp geprijsd. Ik heb genoeg aan ±400-450 km WLTP, maar zelfs een EV6 krijg je dan pas voor 54k (in Plus uitvoering) en dan heb je nog een paar opties niet itt Tesla (los van FSD). Nu is dat gat alleen maar groter geworden. Om over de levertijden nog maar te zwijgen. 18 maanden hoorde ik bij Kia, daar ben je snel van genezen. Of ik kan als particulier een 2021 model kopen van 1,5-2 jaar oud voor 2k onder de nieuwprijs, nee dank je.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-10 15:05

Lagune

Its time for warp

heb mn model3 laten wrappen (fiery orange) en was 2500

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[...]

Op 29 november 2022 moest hij met 19" gewoon 65990 opleveren. Volgens mij is dit daarna ook niet aangepast. Dus volgens mij klopt het niet wat je zegt. Zie wayback machine.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Een vriend van mij had de Model X P100D Ludicrous gekocht voor 161.000 en 2 weken na levering verlaagde Tesla de prijzen naar 105.000 _O- Dan valt het hier nog wel mee.

Maar goed, ondanks soms wat positief sentiment, doen ze het uiteindelijk omdat ze ze niet meer kwijt raakten, dus zou nog niet te hard juichen over de resultaten dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerro123
Als je er een trekhaak bij besteld (MY), komt dit dan op je fiscale waarde? Want ik zat te rekenen, je kan dan beter achteraf kopen. Erbij kopen kost 1350, waarover je dus per jaar (22% tegen 50% IB) bijna 148 EUR bijtelling betaald. Los kopen is 1500 (150 euro duurder). Na 1 jaar heb je dit er al uit?

Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chonn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-10 16:40
Inspired schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 15:57:
[...]

Op 29 november 2022 moest hij met 19" gewoon 65990 opleveren. Volgens mij is dit daarna ook niet aangepast. Dus volgens mij klopt het niet wat je zegt. Zie wayback machine.
Je hebt gelijk, ik heb mijn post aangepast. De korting is nu nog mooier ;-)

MY LR QuickSilver 2023 :-)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
PWM schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 15:59:
Maar goed, ondanks soms wat positief sentiment, doen ze het uiteindelijk omdat ze ze niet meer kwijt raakten, dus zou nog niet te hard juichen over de resultaten dit jaar.
Dat is wat je overal ziet en hoort, maar je kunt het ook anders interpreteren: Tesla heeft geïnvesteerd in nieuwe fabrieken in o.a. Berlijn en Shanghai, kan daardoor steeds meer en lokaler produceren én heeft o.a. het productieproces van de Y aangepast, waardoor ze deze sneller en goedkoper kunnen produceren.

Om de concurrentie dwars te zitten kan je verschillende zaken doen, zoals wél leveren tov vele andere merken die vele maanden of zelfs meer dan een jaar levertijd hebben én een zeer concurrerende prijs hanteren. Tesla zet daar overduidelijk op in. In het verleden is weleens genoemd dat ze auto's met +-30% marge verkopen. Andere merken mogen blij zijn met 2-10% marge en kunnen dus niet veel verder zakken.

Waar een deel van het publiek dit als negatieve ontwikkeling ziet, heb ik het idee dat dit juist heel erg positief voor Tesla kan gaan uitpakken.

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Djerro123 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 16:00:
Als je er een trekhaak bij besteld (MY), komt dit dan op je fiscale waarde? Want ik zat te rekenen, je kan dan beter achteraf kopen. Erbij kopen kost 1350, waarover je dus per jaar (22% tegen 50% IB) bijna 148 EUR bijtelling betaald. Los kopen is 1500 (150 euro duurder). Na 1 jaar heb je dit er al uit?

Of zie ik iets over het hoofd?
De trekhaak kan je in geval van lease beter achteraf toevoegen. Dat zou je ook kunnen overwegen met bijv. grotere velgen + banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-10 10:15

tomic

Smexylittlebabe!

Taro schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 16:06:
[...]

De trekhaak kan je in geval van lease beter achteraf toevoegen. Dat zou je ook kunnen overwegen met bijv. grotere velgen + banden.
Kan je ook achteraf een trekhaak op een m3 laten zetten? Hier wordt alleen over y met trekhaak gesproken?

Toch maar een weblog?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Djerro123
tomic schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 16:11:
[...]

Kan je ook achteraf een trekhaak op een m3 laten zetten? Hier wordt alleen over y met trekhaak gesproken?
Bij de MY wordt trekgewicht altijd meegenomen bij de registratie, bij M3 blijkbaar alleen als je er fabriek-af een trekhaak bij besteld. Met achteraf op een M3 zetten mag je dus alleen een fietsendrager doen enzo, geen aanhangwagen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• whipcheck
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:38

Had precies deze samenstelling tot vanochtend, het is nu de LR geworden. Heb 9 verschillende invoices in mijn profiel staan >:)

Het was
RWD: E55 842.50
Heb nu dezelfde samenstellin met AWD:
AWD LR: E59 843

[ Voor 0% gewijzigd door whipcheck op 13-01-2023 16:25 . Reden: correctie, heb natuurlijk 250 aanbetaald ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02:55
Thanks voor de tip!

Gebeld met Tesla, 10k supercharge kwijt maar wel nieuwe prijs.
Overigens was ik nu eigenlijk liever voor de LR gegaan maar heb er met de geboden oplossing vrede mee.

[ Voor 37% gewijzigd door Daros op 13-01-2023 16:36 ]

Pagina: 1 ... 421 ... 517 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
  • Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
  • Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.

Gerelateerde topics: