Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 418 ... 517 Laatste
Acties:
  • 3.163.877 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solexje
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:04
jsiegmund schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 22:44:
Vraagje aan de M3 eigenaren die toevallig ook een Pixel 7 telefoon hebben. Hoe werkt het draadloos opladen bij jullie? Als ik mijn telefoon op de middenconsole leeg lijkt het er meer op een verwarming dan op laden. Hij loopt maar héél langzaam op maar wordt wel erg warm. Ik gebruik het daarom maar niet meer, niet echt best voor je batterij. Ben benieuwd naar andere ervaringen.
Ik heb MYRWD en pixelpro7....opladen gaat goed en wordt niet te warm.
Wel een ander probleem.....de telefoon connect prima met de auto en wordt op scherm ook herkend, echter wil niet pairen ...dus kan ik niet handsfree bellen. Zie op www dat veel meer mensen dit probleem hebben ..heb jij hier ook probleem mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dogooder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:40

Dogooder

dus...

Pap3rclip schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 12:20:
[...]

Ja gewoon mijn normaal profiel. Reboot van de wagen ook geprobeerd maar dat verhelpt het ook niet.
Ik kan de stand in R opslaan en dan staan de spiegels goed, maar van zodra ik schakel naar D en terug naar R klappen ze weer gewoon volledig door naar onder.
Ik heb daar helaas ook last van, best wel irritant.
Instellen werkt, maar settings worden niet opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Solexje schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 12:56:
[...]

Wel een ander probleem.....de telefoon connect prima met de auto en wordt op scherm ook herkend, echter wil niet pairen ...dus kan ik niet handsfree bellen. Zie op www dat veel meer mensen dit probleem hebben ..heb jij hier ook probleem mee?
Heb dezelfde combinatie van auto en telefoon. Geen probleem om te pairen. Zowel telefoon heeft al gewerkt en media ook. Voor media moest ik wel eerst het Bluetooth symbooltje selecteren in de taakbalk (of hoe dat heet bij Tesla).

Ook geen extreme opwarming bemerkt. Ik heb stiekem wel eens youtube draaien om te luisteren naar een documentaire; tijdens het laden warmt hij dan niet heel erg op. Met het rubber hoesje dat ik erom heb is hij wel wat groot voor de oplaadtray, maar hij kan dan ook niet verschuiven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:16
Teslalrp schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 19:29:
Hebben jullie ervaring met Alloygators als bescherming van de velg? Zag bij tesland ca €230 inclusief montage. Heb de originele wielen 20 “ opnieuw laten poedercoaten.
Bandenleverancier vertelde mij dat bij Tesla de band strak om de velg zit. Verhoogt het rijcomfort, echter wel meer schades.
Heb volgens mij id loop van de jaren meer slechte ervaringen gehoord dan positieve verhalen. Ze doen hun werk, maar op moment dat het door wat voor reden dan ook los komt, maak je nog groter schade dan alleen stoeprandschades. Schade aan je banden, body, undertray, en wellicht ook andere auto's achter je.
ElonDusk schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 08:47:
Ik heb de iPhone 12 en laden zonder iets aan te zetten gaat prima. Met bijv Flitsmeister wordt ie wel warm en als ik nog hotspot aan zet dan heb ik na een uur bijv wel dat m’n telefoon aangeeft dat ie stopt met laden omdat ie te heet is geworden.
Ik had ergens gelezen dat ze bezig zijn om het draadloos laden handmatig aan en uit te kunnen zetten (ergens op Twitter had Elon op gereageerd)
Hmm apart, ik heb iPhone 11 pro max en het werkt eigenlijk heel goed. Met Flitsmeister aan en vaak ook Navi via Waze laad ik zo 10% op gedurende rit van ca 30-40min naar mn werk. Met vakantie ritten richting SoF bijvoorbeeld zit ik echt bijna continuu op 100% hoor. Maar niet warm of zo.
Ik weet wel dat ie erg gevoelig is betr grotte van je telefoon. Dus een pro max variant (groter) werkt goed, maar misschien de normale iPhone dan niet. Had een vriend geprobeerd met zn 12 mini en die laadt niet totdat wij dragy onder zn telefoon zet haha (multifunctioneel die dragy :+) Gelukkig heeft mn vrouw ook zelfde telefoon :D
Bob schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 11:38:
Autosteer : stukken capabeler dan de lane assist van VW groep, maar heeft ook zijn nadelen. Ik heb de indruk dat de combinatie van 10 cm breder te zijn dan een klassieke wagen en het centreren van de wagen op de rijstrook door autosteer er voor zorgt dat je net iets dichter bij de middenlijn van de weg rijdt dan een mens zou doen, met als gevolg dat tegenliggers zichtbaar uitwijken als ze me passeren. Ook bij bochten naar rechts in combinatie met een tegenligger grijp ik vaak in, het is voor iedereen wat aangenamer om dan dichter bij de rechterkant van de rijbaan te blijven.
Grappig, zo zie je zoveel mensen zoveel wensen. In andere merken kreeg ik juist hartaanvallen elke keer omdat ie dan te veel aan de rechterkant van de baan rijdt. Het is super eng om een vrachtwagen in te halen (die ook heel breed, of net beetje te veel links rijdt). Ik vind de implementatie bij de tesla (pal in het midden) dus juist beter.

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aeonis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-09 14:45
SirLct schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 13:21:
Grappig, zo zie je zoveel mensen zoveel wensen. In andere merken kreeg ik juist hartaanvallen elke keer omdat ie dan te veel aan de rechterkant van de baan rijdt. Het is super eng om een vrachtwagen in te halen (die ook heel breed, of net beetje te veel links rijdt). Ik vind de implementatie bij de tesla (pal in het midden) dus juist beter.
Sterker nog, AP gaat heel iets naar links toe op het moment van een vrachtwagen inhalen (mits de ruimte er is t.o.v. andere banen), en daarna weer terug naar het midden van de baan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-09 11:26

Bob

Aeonis schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 13:26:
[...]

Sterker nog, AP gaat heel iets naar links toe op het moment van een vrachtwagen inhalen (mits de ruimte er is t.o.v. andere banen), en daarna weer terug naar het midden van de baan :)
Da's AP, die volgt waarschijnlijk andere rijlijnen dan autosteer.

Op de autosnelweg is het prima, ik heb het specifiek over klassieke wegen met 1 rijstrook in elke richting zonder middenberm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeonis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-09 14:45
Bob schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 13:33:
Da's AP, die volgt waarschijnlijk andere rijlijnen dan autosteer.
Haal je niet AP en FSD of EAP door elkaar? Standaard heeft elke Tesla Autopilot, en autosteer is alleen actief bij activatie Autopilot, dus autosteer/autopilot is hetzelfde in dit geval als het gaat om het iets uitwijken bij vrachtwagens.

P.s. op smalle N wegen zet ik Autopilot ook wel eens bewust uit en ga ik over naar cruise. Als het druk is op de weg en tegemoetkomende vrachtwagens plakken te dicht aan de middenlijn, dan vind ik dat ook niet prettig dat ik in het midden van de rijbaan rij. Hoeft maar 1 iemand even op z'n telefoon te gaan en te slingeren..... lang leve wegen met middenberm of strook.

[ Voor 31% gewijzigd door Aeonis op 11-01-2023 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob

Bob

Aeonis schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 13:40:
[...]

Haal je niet AP en FSD of EAP door elkaar? Standaard heeft elke Tesla Autopilot, en autosteer is alleen actief bij activatie Autopilot, dus autosteer/autopilot is hetzelfde in dit geval als het gaat om het iets uitwijken bij vrachtwagens.

P.s. op smalle N wegen zet ik Autopilot ook wel eens bewust uit en ga ik over naar cruise. Als het druk is op de weg en tegemoetkomende vrachtwagens plakken te dicht aan de middenlijn, dan vind ik dat ook niet prettig dat ik in het midden van de rijbaan rij. Hoeft maar 1 iemand even op z'n telefoon te gaan en te slingeren..... lang leve wegen met middenberm of strook.
Juist, FSD rijlijnen vs AP/autosteer rijlijnen.

En inderdaad, je ervaart het niet heel anders dan mij. Behalve dat ik nog merk dat anderen voor mij uitwijken, ik ga op termijn eens iemand vragen me te passeren op zo'n baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21-09 08:31
Bob schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 14:09:
[...]

Juist, FSD rijlijnen vs AP/autosteer rijlijnen.

En inderdaad, je ervaart het niet heel anders dan mij. Behalve dat ik nog merk dat anderen voor mij uitwijken, ik ga op termijn eens iemand vragen me te passeren op zo'n baan.
Waarom zou FSD andere rijlijnen hebben dan AP? Dat is alleen maar dubbel werk om te programmeren en dubbel zoveel risico op fouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:22

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Bob schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 11:38:
Tijd voor mijn lijstje met vragen / opmerkingen over mijn Model Y RWD:

Vloermatten: wa nen brol. Het linkerdeel van de mat aan de bestuurderkant komt heel de tijd los en bengelt daar maar wat.Tips voor degelijke duurzame vloermatten? Ik plan deze auto +5 jaar te gebruiken. In de kofferbak ga ik ook een stevige bak leggen.

Cruise control: aan lage snelheid soms wat schokkerig. Radar please? :/ Heeft ook al een rit geweigerd te werken, de rit erna was het weer in orde.

Autosteer : stukken capabeler dan de lane assist van VW groep, maar heeft ook zijn nadelen. Ik heb de indruk dat de combinatie van 10 cm breder te zijn dan een klassieke wagen en het centreren van de wagen op de rijstrook door autosteer er voor zorgt dat je net iets dichter bij de middenlijn van de weg rijdt dan een mens zou doen, met als gevolg dat tegenliggers zichtbaar uitwijken als ze me passeren. Ook bij bochten naar rechts in combinatie met een tegenligger grijp ik vaak in, het is voor iedereen wat aangenamer om dan dichter bij de rechterkant van de rijbaan te blijven.

Verbruik op lange afstand is prima. Korte afstanden maken je erg bewust van het feit dat je gewoon de fiets moet nemen :)

Spraakherkenning vind ik tot nu toe een downgrade vs Android Auto. Welke taal gebruiken jullie? Voor de navigatie is herkenning in het Nederlands handig, om het systeem te besturen en muziek te zoeken is Engels weer beter imo.
Ik heb de BASENOR Tesla Model Y Vloermat TPE Volledige Set Matten Zware All-Weather. Hier ben ik zeer tevreden over. Dit zijn echt 'rubber' matten en niet van die semi plastic kuipen/schalen (Ik heb altijd rubberen matten in auto's gehad i.v.m. kinderen, moddervoeten en eenvoudig kunnen afspoelen)

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeLyon
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-08 11:58
Na wat gehannes met de Flitsmeister app toch maar besloten om de FM One te kopen. Ik kreeg FM niet goed aan de praat met de auto via de telefoon/bluetooth en geluid via HFP werkte ook niet altijd optimaal (vertraging, irritant door de muziek heen en ook de fake call wilde soms niet meer verbreken). Toch best een klein subtiel apparaatje en het werkt vooralsnog prima.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E6tIRwhUMpRX8Rd0DJiVAAQXH_o=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tLCYW9CoppdohUzZHxJfbFhy.jpg?f=fotoalbum_small

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
[...]

Grappig, zo zie je zoveel mensen zoveel wensen.
Dit. Ik zou graag zien dat de auto op basis van de weginrichting rekening houdt met de positie op de weg. N-wegen meer naar rechts (richting berm) en op de snelweg afhankelijk van je rijstrook. Als je op de linkerrijstrook zit, dan wil je veel meer tegen de doorgetrokken streep aan je linkerkant rijden, zeker bij langzaam rijden / file. Ik heb echt te vaak de hele kermis, omdat hij vindt dat ik de lijn overschrijdt. Nee, koekblik, de vangrail zit pas een meter verderop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 00:35

Malarky

Wils voor wat ieder

Het valt mij op dat mijn Model 3 LR RWD uit 2019 maar maximaal 7kW laad, terwijl ik toch door heel de Randstad aankoppel op 11kW palen van allerhande MSP's. Meestal ook als enige aan de paal.

Ik laad wel op 16/16A en 234-237A en 3 fases volgens de Tesla app/ scherm in auto zelf.

API/App geven alleen hele getallen door voor de kW, dus het zou ook 7.5kW kunnen zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lar_T9tNdVexVVDZQZsaELQvD48=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dNLmst3LiWplscc7pfQ1vf6S.png?f=fotoalbum_large

Betekent dit dat er 1 fase kapot is in mijn Tesla of kabel?

[ Voor 26% gewijzigd door Malarky op 11-01-2023 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
BigSmurf schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 14:27:
[...]
Dit. Ik zou graag zien dat de auto op basis van de weginrichting rekening houdt met de positie op de weg. N-wegen meer naar rechts (richting berm) en op de snelweg afhankelijk van je rijstrook. Als je op de linkerrijstrook zit, dan wil je veel meer tegen de doorgetrokken streep aan je linkerkant rijden, zeker bij langzaam rijden / file. Ik heb echt te vaak de hele kermis, omdat hij vindt dat ik de lijn overschrijdt. Nee, koekblik, de vangrail zit pas een meter verderop.
In België en Duitsland is het zelfs verplicht om tijdens fileverkeer zo ver mogelijk links te rijden als je op het linkkerrijvak zit, dus hopelijk wordt het op die manier ooit geforceerd bij Tesla.
Maar ik heb er niet zo'n goeie hoop in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:36
[verwijderd]

[ Voor 96% gewijzigd door Mar.tin op 07-02-2023 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob

Bob

this schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 14:15:
[...]

Waarom zou FSD andere rijlijnen hebben dan AP? Dat is alleen maar dubbel werk om te programmeren en dubbel zoveel risico op fouten.
Zou kunnen dat ze niet hoeven te verschillen, maar er zijn zoveel manieren om dit aan te pakken vanuit het standpunt van een developer. Een daar zitten er een hoop in die autosteer en FSD gescheiden aanpakken. (ben zelf developer en kom veel in aanraking met computer vision)

En zeker wetende dat FSD nu beta FSD heet gok ik dat het gewoon andere software is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 97% gewijzigd door Mar.tin op 07-02-2023 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
BigSmurf schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 14:27:
[...]
Dat is nog beter idd. Ook om ruimte te geven voor motorrijder etc tijdens file. Die keek mij altijd zo raar dat ik pal midden op de rijbaan zit terwijl nog zat ruimte links.... :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:49
Sikkek schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 12:11:
[...]
Gisteren is bij Service Centre Den Haag het stuurhuis vervangen (en alle banden uitgelijnd), probleem is hiermee opgelost. De monteur gaf nog wel aan dat een toekomstige software update dit ook zou verhelpen, maar dat ze toch de vervanging hebben gedaan om mij direct te helpen.
Volgens het TTF Forum komt er nu over een week* een update die het probleem gaat verhelpen.

"Steering gear and the servo motor do not run 100% synchronously due to a software bug in an older update. So the error was caused by Tesla"

Had halverwege december vorig jaar een afspraak voor het stuurhuis ingeschoten, maar die werd toen gecancelled ivm "binnenkort een software upgrade". Ik wacht nog even af (het is toch warm genoeg om er geen last van te hebben nu, en we maken weinig kilometers op dit moment), maar fijn om te lezen dat ze wel vervangen indien je aandringt.

* Elon time, dus hoop dit voorjaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Mar.tin schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 14:46:
[...]

Afhankelijk waar je deze data vandaan haalt, hoeveel kW zegt de app dat er in gaat als je 16/16A pakt?

En in de auto, hoeveel geeft ie daar aan?

Als dit data uit de API is kan het best nog wel eens een foutje in de uitlezing zijn, en niet persé in de auto.
Zowel auto, als app als API geven 7kW aan bij 16A.

Een max speedrate van 47km/h komt dat overeen met 7kW?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Swg4fSNilXcheqvyuUaYSdJXeM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ibms3xEEDqHbvXgkILrXM2qA.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:06
DeLyon schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 14:26:
Na wat gehannes met de Flitsmeister app toch maar besloten om de FM One te kopen. Ik kreeg FM niet goed aan de praat met de auto via de telefoon/bluetooth en geluid via HFP werkte ook niet altijd optimaal (vertraging, irritant door de muziek heen en ook de fake call wilde soms niet meer verbreken). Toch best een klein subtiel apparaatje en het werkt vooralsnog prima.

[Afbeelding]
Laat even weten over een aantal kilometers hoe het is bevallen. Moet nog even een review kijken op YouTube of 't wat voor mij is. Ziet er draadloos uit is het op (oplaadbare)batterijen?

Tot nu toe werkt het HSP profiel op mijn Samsung wel, maar het is wel hinderlijk in telefoongesprekken. Zit nog in dubio.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 97% gewijzigd door Mar.tin op 07-02-2023 15:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:23

Bever!

3

Malarky schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 14:57:
[...]

Zowel auto, als app als API geven 7kW aan bij 16A.

Een max speedrate van 47km/h komt dat overeen met 7kW?

[Afbeelding]
Hij zou moeten laden met ongeveer 65 km/u op een normale drie fase paal 16A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Mar.tin schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 15:00:
[...]

Dat klinkt inderdaad wel heel erg alsof er 2 fasen gebruikt worden. Mooiste zou zijn als je ook wat aan de paal-kant kan meten. Maar wellicht toch even een serviceverzoekje inschieten bij Tesla? Die kunnen het vast uitlezen.

47km/u komt wel ongeveer overeen met 2x16A ja. Mijn SR 2022 doet 43km/u bij 32A op 1 fase, maar dan zakt de spanning naar +- 200V :> :+
Bever! schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 15:07:
[...]

Hij zou moeten laden met ongeveer 65 km/u op een normale drie fase paal 16A
Dank. Deze data is van zeker 15 verschillende 11 en ook best wat 22 kw palen, dus er zal wel een fase bij mij stuk zijn. Of in de originele Tesla kabel wellicht. Heb een service verzoek ingeschoten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 125% gewijzigd door Mar.tin op 07-02-2023 15:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Solexje
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:04
Solexje schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 12:56:
[...]

Oh..wat dom.....ik had op de telefoon bij instellingen .. verbonden apparaten. Tesla model Y.. contacten en gesprekken delen niet aangevinkt. Nu alles OK.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grotbewoner
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20-09 08:34
Stef87 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 20:48:
Net mijn2019 model 3 SR+ (met RWD performance motor) weer opgehaald na service. (Ging helaas weer niet goed de eerste keer, ben naar Tilburg gegaan ipv Eindhoven omdat ze vorige keer in Eindhoven ook al aan het kloten waren)

In verband met gezinsuitbreiding daarom in een Y RWD en de Y Performance gereden.

Rij eigenschappen Y vs 3:

Merk gelijk dat de Y aanzienlijk logger aanvoelt en stuur minder gevoel heeft, de performance stuurt wel wat strakker (dunnere banden). Ook de performance stuurt niet zo straks als mijn 3..

Ondanks bovenstaand, toch wel de leukste “gezins” auto..

Acceleratie:

De Y RWD voelt vooral onderin traag, zeg 0-40. Reageert ook wat trager op plankgas dan ik gewend ben.

De Y Peformance: Deze is vooral erg snel van 0-50 (leuk!) maar de tussenacceleratie vond ik toch wat tegenvallen, deze is in zekere zin vergelijkbaar met mijn model 3 SR+

Range en EPA/WLTP en Tesla navi inschattingen:

Ik heb de actieradius per procent (IN de auto zijn navigatie) batterij even naast elkaar gezet en vergeleken..

Ik kwam uit op ongeveer 8-9% verschil in actieradius als ik de Tesla navigatie mocht geloven..

Mijn voorgaande post dat de actieradius in de praktijk vaak niet zo groot is lijkt mij heel realistisch.

Deze post:

[...]

Dan nog aanvullend; De Performance heeft een WLTP van 514km (vs ~455km RWD)

514 x 0.9 = 462,6km bij 90% SoH van batterij. En dan 0.9 ivm 90% lading = 416km over van de 514km

Dus nu even alles onder elkaar zetten: doorrijden, Y rwd Vs. Y performance (en MIA terugbetalen, financial lease afronden etc)

*edit*

Vision parkeer sensoren zou al bijna af zijn, sales had gezegd dat ze al BETA hebben gezien en auto aantal centimeters laat zien, gewoon zoals de oude sensoren (neem dat met een korrel zout..)
Zou je het nog doen zonder parkeersensoren?

Ik kwam er net pas achter dat de huidige auto's dus zonder parkeersensoren en zonder camera-oplossing verkocht worden (en dan is het nog maar de vraag hoe goed die camera-oplossing gaat werken, er zitten AFAIK geen voorbumpercamera's in Tesla-auto's.).

Ik ga niet eens meer proefrijden. Jammer, maar een auto zonder parkeersensoren kan ik bij mijn partner niet verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-09 11:55
Grotbewoner schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 15:33:
[...]

Ik kwam er net pas achter dat de huidige auto's dus zonder parkeersensoren en zonder camera-oplossing verkocht worden (en dan is het nog maar de vraag hoe goed die camera-oplossing gaat werken, er zitten AFAIK geen voorbumpercamera's in Tesla-auto's.).

Ik ga niet eens meer proefrijden. Jammer, maar een auto zonder parkeersensoren kan ik bij mijn partner niet verkopen.
Dit is al zo vaak besproken haha

Elke Tesla medewerker geeft aan dat de implementatie van Tesla Vision voor parkeren in januari komt (dus komende twee weken?). Dan heb je gewoon weer je parkeer hulp. Je hebt ook geen bumper camera nodig in principe voor stationaire objecten (op basis van camera beelden kan een 3D schets gemaakt worden van de omgeving, en de positie van de auto kan daarin bepaalt worden dmv snelheid etc), maar de vraag is nog hoe dit gaat werken met rennende honden (als voorbeeld). De CM aanduiding komt dan ook weer terug.

Het is natuurlijk aan een ieder voor zich, maar als je nog een paar weken kan wachten dan zou ik aanraden dan alsnog proef te rijden met de vision implementation:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grotbewoner
Djerro123 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 15:52:
[...]

Elke Tesla medewerker geeft aan dat de implementatie van Tesla Vision voor parkeren in januari komt (dus komende twee weken?). Dan heb je gewoon weer je parkeer hulp. Je hebt ook geen bumper camera nodig in principe voor stationaire objecten (op basis van camera beelden kan een 3D schets gemaakt worden van de omgeving, en de positie van de auto kan daarin bepaalt worden dmv snelheid etc), maar de vraag is nog hoe dit gaat werken met rennende honden (als voorbeeld). De CM aanduiding komt dan ook weer terug.

Het is natuurlijk aan een ieder voor zich, maar als je nog een paar weken kan wachten dan zou ik aanraden dan alsnog proef te rijden met de vision implementation:)
Bedankt voor de uitleg! Ik kom er net pas achter, het zal hier al uitgebreid besproken zijn. Ik las er toevallig ergens een comment over en ik vind het toch wel hoogst merkwaardig. Had er zelf geen aandacht voor omdat parkeersensoren me zo vanzelfsprekend leken. Ik ben benieuwd of de softwarematige aanpak gaat werken, maar ik moet een beetje denken aan een vriend van mij met zijn model 3 en zijn irritaties over de softwarematige regensensor :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Grotbewoner schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 15:55:
[...]
Ik ben benieuwd of de softwarematige aanpak gaat werken, maar ik moet een beetje denken aan een vriend van mij met zijn model 3 en zijn irritaties over de softwarematige regensensor :P.
Dat vergelijk is hier ook al eerder langsgekomen :)

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thewisr
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 24-06-2024
Ik betwijfel zelf ook of ze de "sensoren" o.b.v. camera's goed werkend gaan krijgen. Als het donker is, regent en/of de achteruitrijcamera vies is, dan zie ik in ieder geval helemaal niets meer. Het zou dus knap zijn als de software hier doorheen kan kijken :).

De blind spot voor de neus van de auto lijkt me in de meeste gevallen geen probleem. Rennende kinderen en honden hou ik zelf wel in de gaten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:09
Op zich is het wel te doen zonder parkeersensoren icm de achteruitrij-camera. Vooral als je netjes achteruit inparkeert is de kans echt klein dat je iets raakt.

Maar idd met het inschatten van hoe dicht de neus van de auto op een ander object is (bijv bij het wegrijden uit een krap parkeervak en een auto die haaks schuin voor je staat) is wel lastig. Ik neem nu gewoon het zekere voor onzekere bij twijfel en steek een keertje extra :).

Ideaal is het iig niet en dit is dan ook echt de enige stap terug tov de vorige auto (Lynk& Co en daarvoor de 2019 M3 die natuurlijk wel werkende parkeersensoren had).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:55

ThaDude

Hang Loose

Grotbewoner schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 15:55:
[...]

Bedankt voor de uitleg! Ik kom er net pas achter, het zal hier al uitgebreid besproken zijn. Ik las er toevallig ergens een comment over en ik vind het toch wel hoogst merkwaardig. Had er zelf geen aandacht voor omdat parkeersensoren me zo vanzelfsprekend leken. Ik ben benieuwd of de softwarematige aanpak gaat werken, maar ik moet een beetje denken aan een vriend van mij met zijn model 3 en zijn irritaties over de softwarematige regensensor :P.
Kennen wij mekaar dan :D ;)

* ThaDude irriteert zich namelijk ook enorm!
Elke ochtend in het donker en er is regen voorspelt dan gaat de wisser gewoon heen en weer zonder regen. Zei laatst nog tegen collega's lijkt bijna op AI. Ze weten dat de kans op regen er is laten we maar wisseren |:(

Het verbaast mij ook dat er nog zoveel mensen zijn die gewoon de Model Y zo bestellen.. Ik sta nu niet voor de keuze gelukkig anders had ik denk ik geen M Y genomen maar was ik voor een wat "meer" auto gegaan en niet een tech product zoals Tesla zelf zegt :z

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
Om nog een keer te herhalen wat meeste van jullie echt niet zien zitten:
Zelf parkeersensoren inbouwen :D
Of je het goed verstoppen bijv op de zwarte gedeelte van de grille. Of een kentekenhouder met ingebouwde parkeersensoren.
Of deze proberen (heb zelf geen ervaring kunnen vinden)
https://www.proxel.com/en/

[ Voor 9% gewijzigd door SirLct op 11-01-2023 16:34 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Boy1308
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 21-09 04:08
Waar is de tijd dat mensen goed konden parkeren zonder die sensoren, camera’s en andere toeters en bellen? Ik vind ze ook makkelijk maar ik merk dat velen het parkeren “verleren” hierdoor.

Ik rij soms nog met 17jaar oude break, en die parkeer ik op zicht en spiegels tot op 5 cm van een andere wagen

Grapje hè mensen, we betalen genoeg voor de auto’s tegenwoordig dus mogen ze ook wat uitrusting hebben ˋ

On topic: al iemand die nieuwe kleuren in real life gezien? Of is dit nog te vroeg?

[ Voor 24% gewijzigd door Boy1308 op 11-01-2023 17:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:08
ThaDude schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 16:25:
[...]

Kennen wij mekaar dan :D ;)

* ThaDude irriteert zich namelijk ook enorm!
Elke ochtend in het donker en er is regen voorspelt dan gaat de wisser gewoon heen en weer zonder regen. Zei laatst nog tegen collega's lijkt bijna op AI. Ze weten dat de kans op regen er is laten we maar wisseren |:(

Het verbaast mij ook dat er nog zoveel mensen zijn die gewoon de Model Y zo bestellen.. Ik sta nu niet voor de keuze gelukkig anders had ik denk ik geen M Y genomen maar was ik voor een wat "meer" auto gegaan en niet een tech product zoals Tesla zelf zegt :z
Sja, als je in de topics over de concurrentie even doorbladert wordt je ook niet echt vrolijk. Overal wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pewill
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 12:01
[...]

Hmm apart, ik heb iPhone 11 pro max en het werkt eigenlijk heel goed. Met Flitsmeister aan en vaak ook Navi via Waze laad ik zo 10% op gedurende rit van ca 30-40min naar mn werk. Met vakantie ritten richting SoF bijvoorbeeld zit ik echt bijna continuu op 100% hoor. Maar niet warm of zo.
Ik weet wel dat ie erg gevoelig is betr grotte van je telefoon. Dus een pro max variant (groter) werkt goed, maar misschien de normale iPhone dan niet. Had een vriend geprobeerd met zn 12 mini en die laadt niet totdat wij dragy onder zn telefoon zet haha (multifunctioneel die dragy :+)
Wat is een dragy? :? Ik heb trouwens ook een 12 mini

Model 3 | 2024 Highland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-09 21:00
Grotbewoner schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 15:33:
[...]

Ja die sensoren zijn echt wel een gemis, ik wacht tenminste die update af voor ik evt iets nieuws bestel…

Ik kan zelf prima netjes parkeren zonder sensoren, maar ik parkeer soms juist “zeer strak” langs een wand/hoek of paal in parkeergarages, om kans op schade van andere te minimaliseren (parkeer altijd oo hoogste etage of “achterin” met als kan maar aan 1 plek andere auto naast je etc)

Er zit een blinde plek voor, dus 100% sensoren vervangen kan niet, plus de nieuwe hebben straks weer allemaal radar lijkt het… Maar “HD radar” doet hetzelfde als sensoren, dat is denk ik de reden dat de sensoren weg zijn gegaan.

Die update zou ons kunnen verassen, maar eerst zien, dan geloven!! Automatische ruitenwissers zijn sinds 2019 nog steeds niet zoals ik zou willen bijvoorbeeld.

Misschien komt er een soort “birds-eye-view” in een 3d model..?

Sensoren aan voorkant mis ik het meest, zeker mijn vriendin zou hier moeite mee hebben..

Kan eventueel ook naar een Ocassion LR/P Y met sensoren kijken.

[ Voor 12% gewijzigd door Stef87 op 11-01-2023 17:56 ]

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-09 16:06
Rijd er nu sinds maandag in, maar ik mis ze nog niet eerlijk gezegd. Ik parkeer dan wel vooral achteruit in en dan zie je gewoon de bumper in beeld. De spiegels draaien me wel iets te laag, maar daar zag ik eerder vandaag al iets over voorbij komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• raviculus
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-08 10:55
Lovende woorden van Euro NCAP over Tesla:
Tesla has made a huge impact on the European car market due to its design and ethos. The company has also been determined to make a name for its brand in safety performance. Tesla Model S and Tesla Model Y are both high achievers in Adult Occupant Protection and both vehicles achieved the highest score of 98% in Safety Assist of all the vehicles in this list. Tesla Model S is also the best in class achiever in the Pure Electric category.
Euro NCAP announces best in class results in a record year

Blijkbaar is daar geen radar voor nodig :+

[ Voor 3% gewijzigd door raviculus op 11-01-2023 18:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:06
Boy1308 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 17:10:

On topic: al iemand die nieuwe kleuren in real life gezien? Of is dit nog te vroeg?
Yes, de zilvere gezien in Amsterdam bij de uhm SeC moet ik volgens mij zeggen? Zit nog niet zo in de afkortingen... Maar die was net die dag binnen gekomen, kentekenplaten er nog niet op, was echt nog helemaal kaal. Zag er wel mooi uit maar niet zo mooi als de rode kleur gaat zijn vermoed ik. Dat lijkt me echt echt een gave kleur te worden!

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djerro123
raviculus schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 18:24:
Lovende woorden van Euro NCAP over Tesla:

[...]

Euro NCAP announces best in class results in a record year

Blijkbaar is daar geen radar voor nodig :+
Mooi hè, als beste uit test komen voor Safety Assist terwijl je niet eens parkeer sensoren hebt haha

En ja dat vind ik wat over ncap zeggen;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djerro123
Oekol schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 18:39:
[...]

Yes, de zilvere gezien in Amsterdam bij de uhm SeC moet ik volgens mij zeggen? Zit nog niet zo in de afkortingen... Maar die was net die dag binnen gekomen, kentekenplaten er nog niet op, was echt nog helemaal kaal. Zag er wel mooi uit maar niet zo mooi als de rode kleur gaat zijn vermoed ik. Dat lijkt me echt echt een gave kleur te worden!
@Boy1308 Er staat ook een quick silver in de showroom in Rotterdam, echt super vet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Djerro123 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 15:52:
[...]

Dit is allemaal nog het betere gokwerk afaik. De kennis van sales mensen is imho niet mega groot hier. Die zeggen maar wat. Die praten iedereen naar de mond om maar te verkopen. Ook de timelines van Tesla zelf lopen vaker uit dan dat ze kloppen.

Ook het terug keren van cm’s is nog maar de vraag toch? Misschien is de afwijking straks veel groter. Er is nog geen enkele beta van toch? Tenminste, niet gelekt? Of is er ergens al een video van iemand met EAP die een beta heeft draaien?

Ik ben geen softwarebouwer maar het klinkt behoorlijk complex. Ik zou zeggen dat een “regensensor” veel makkelijker zou zijn. Daar is men ook flink lang mee bezig geweest. Ik zou verwachten dat het eerder nog twee maand gaat zijn dan twee weken. Maar goed, kwestie van afwachten.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Heb een MY P Quicksilver in de showroom gezien, nog niet op straat. Wel erg mooi.
Een klein apparaatje dat dmv GPS de snelheid van je auto kan meten. Gekoppeld aan een app kan je dan dus bijv. acceleratie testen.

Edit: Voorbeeld van een Dragy test van mijn M3P destijds:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gknceGXdYksdk3N9QHJIqPqhP-E=/x800/filters:strip_exif()/f/image/kAjQTbYy1ekm3O4Afr6HSHjw.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door Taro op 11-01-2023 19:58 ]

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pap3rclip
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-09 16:22
Waar is de tijd dat mensen goed konden parkeren zonder die sensoren, camera’s en andere toeters en bellen? Ik vind ze ook makkelijk maar ik merk dat velen het parkeren “verleren” hierdoor.

Ik rij soms nog met 17jaar oude break, en die parkeer ik op zicht en spiegels tot op 5 cm van een andere wagen

Grapje hè mensen, we betalen genoeg voor de auto’s tegenwoordig dus mogen ze ook wat uitrusting hebben ˋ

In Hasselt, België stond er een nieuwe Quicksilver Model Y voor de jaarwisseling.
Heb toen een snelle foto genomen, de lak zag er inderdaad zeer mooi uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vvsjw8iqVqiU4e_Yhmu7CGBmsps=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GZXBnizBxAPYW4AxQpb2bAQh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:21

Fab1Man

Live life to the fullest

Pap3rclip schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 21:46:
[...]

In Hasselt, België stond er een nieuwe Quicksilver Model Y voor de jaarwisseling.
[Afbeelding]
In SeC Eindhoven staat ook een QuickSilver Model Y.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:07
Inspired schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 18:56:
[...]
Ik ben geen softwarebouwer maar het klinkt behoorlijk complex. Ik zou zeggen dat een “regensensor” veel makkelijker zou zijn. Daar is men ook flink lang mee bezig geweest. Ik zou verwachten dat het eerder nog twee maand gaat zijn dan twee weken. Maar goed, kwestie van afwachten.
Ik vermoed dat het deels meelift op de occupancy network in FSD beta: https://www.thinkautonomous.ai/blog/occupancy-networks/ en zie de talk van Tesla op een conferentie YouTube: [CVPR'22 WAD] Keynote - Ashok Elluswamy, Tesla (7:10)

[ Voor 12% gewijzigd door Caelorum op 11-01-2023 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy1308
[...]

[Afbeelding]
Wat een nice kleur! Ik woon toevallig op 10’ rijden van hasselt! Morgen eens kijken gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 10:15
[...]

[Afbeelding]
Erg mooie kleur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:51
Erg mooie kleur zelfs maar er rijdt al zo veel grijs rond op de weg…

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CenturioBe
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21-09 09:25
Boy1308 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 23:42:
[...]

Wat een nice kleur! Ik woon toevallig op 10’ rijden van hasselt! Morgen eens kijken gaan :)
Stond er deze maandag al niet meer, was verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-09 16:06
[...]

Wezep ook. Ik zag het nog niet helemaal maar was donker/kunstlicht dus zal met daglicht ongetwijfeld mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-09 14:26
Wat mij betreft mogen ze snel nog een stuk of 9 kleuren toevoegen zoals andere merken ook doen. Ik vind de keuze uit 5 kleurtjes heel erg tam. De model 3 had al Midnight Silver, en dit nu een (wel mooie) variatie daarop met Quicksilver.

Ik las dat in de VS en EU de parkeersensoren eruit worden gehaald en overal tot de laatste cent naar de marges wordt gekeken. Maar in China is de concurrentie veel groter en daar blijven alle features wel gewoon op de auto zitten.. Dat er dus maar snel veel concurrentie uit China naar de EU mag komen, dan krijgen wij misschien de sensoren en wat extra kleurtjes ervoor terug. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Mar.tin schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 15:00:
Mijn SR 2022 doet 43km/u bij 32A op 1 fase, maar dan zakt de spanning naar +- 200V :> :+
Is die 200V bij je hoofdschakelaar? Zo ja: wat vind je netbeheerder daar van? 200V is ruim onder de ondergrens van de NEN-EN 50160 voor spanningskwaliteit. 10% onder de 230 is minimum, 207V dus.

Als die 200V bij je hoofdschakelaar is, netbeheerder bellen.
Als die erna zit zou ik je kabels goed nakijken om brand te voorkomen.

https://www.netbeheernede...ningskwaliteit/verdieping

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 22:44

DancePlaza

ninja

Fab1Man schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 21:50:
[...]

In SeC Eindhoven staat ook een QuickSilver Model Y.
De nieuwe kleuren kan ik niet kiezen in de configurator van tesla voor de MYRWD, komen deze kleuren ook beschikbaar voor dit type?

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
DancePlaza schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 08:42:
[...]

De nieuwe kleuren kan ik niet kiezen in de configurator van tesla voor de MYRWD, komen deze kleuren ook beschikbaar voor dit type?
Klopt, Quicksilver en het nieuwe rood komen vooralsnog alleen uit de nieuwe fabriek in Berlijn. De LR & P worden in Berlijn gemaakt, de RWD in Shanghai. Pas als de RWD ook uit Berlijn komt zullen die kleuren waarschijnlijk beschikbaar worden, kan mij niet voorstellen dat ze daar ook de 2 oudere kleuren gaan ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:54

resusaapje

h less

Taro schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 19:53:
[...]

Heb een MY P Quicksilver in de showroom gezien, nog niet op straat. Wel erg mooi.
Nog meer grauw op straat :'(

Gelukkig heeft bv Peugeot voor z'n 208 besloten om felgeel als gratis standaardkleur aan te bieden. Alle andere kleuren kosten geld >:)

Ik denk dat de opvolger van mijn witte TM3 oranje metallic wordt 8)

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• this

Grapje hè mensen, we betalen genoeg voor de auto’s tegenwoordig dus mogen ze ook wat uitrusting hebben
Dat is ook de tijd dat de auto's nog ietsje kleiner waren (de MY is bovengemiddeld breed voor zijn segment, zelfs naar hedendaagse normen) .
En belangrijker, in die periode had je een achterruit waar je nog iets door zag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
SirLct schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 16:28:
Om nog een keer te herhalen wat meeste van jullie echt niet zien zitten:
Zelf parkeersensoren inbouwen :D
Of je het goed verstoppen bijv op de zwarte gedeelte van de grille. Of een kentekenhouder met ingebouwde parkeersensoren.
Of deze proberen (heb zelf geen ervaring kunnen vinden)
https://www.proxel.com/en/
Prutsen aan een auto die niet van jou is (de meesten onder ons leasen) is meestal geen optie.
En zelfs mocht het mijn eigen wagen zijn, prutsen aan een wagen van 50k ... nee die laat ik liefst origineel.

Heb je trouwens met die oplossingen wel alles zichtbaar in je scherm? Of moet het met biepjes? Want dat is ook maar een (imo) mislukte oplossing voor in zo'n technologische wagen als een Tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy1308
this schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 08:54:
[...]

Dat is ook de tijd dat de auto's nog ietsje kleiner waren (de MY is bovengemiddeld breed voor zijn segment, zelfs naar hedendaagse normen) .
En belangrijker, in die periode had je een achterruit waar je nog iets door zag :P
Haha daar heb je wel een goed punt! :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
resusaapje schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 08:51:
[...]
Gelukkig heeft bv Peugeot voor z'n 208 besloten om felgeel als gratis standaardkleur aan te bieden. Alle andere kleuren kosten geld >:)
Dan betaal ik liever wat bij voor de niet gele E-208, mag dan ook blauw of rood zijn (daar kijken we voor mijn vrouw voor ;) ).
Ik denk dat de opvolger van mijn witte TM3 oranje metallic wordt 8)
Een paar straten verderop staat een donkergroen metallic M3P, wel origineel, leuk om eens wat anders te zien, maar die exacte kleur is dan weer net niet mijn smaak. Een goede kleur groen, rood of blauw is prima. Net als de nieuwe kleur rood van Tesla, die zou ik ook wel graag hebben.

Ik vind Nardo Grey nog altijd wel iets hebben met de juiste zwarte accenten erbij:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hQMpr28VEV3qTfGOaAOkhDyJvUE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/768tWPi325t7xrw9cc2bngbN.jpg?f=user_large

Eens dat het wel wat minder saai mag allemaal, ik doe er dus zelf ook aan mee.

[ Voor 7% gewijzigd door Taro op 12-01-2023 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:58
Taro schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 09:02:
[...]

Dan betaal ik liever wat bij voor de niet gele E-208, mag dan ook blauw of rood zijn (daar kijken we voor mijn vrouw voor ;) ).

[...]

Een paar straten verderop staat een donkergroen metallic M3P, wel origineel, leuk om eens wat anders te zien, maar die exacte kleur is dan weer net niet mijn smaak. Een goede kleur groen, rood of blauw is prima. Net als de nieuwe kleur rood van Tesla, die zou ik ook wel graag hebben.

Ik vind Nardo Grey nog altijd wel iets hebben met de juiste zwarte accenten erbij:
[Afbeelding]

Deze kleur al eens zien rijden, ook de wat lichtere variant erop. Beide M3. Wel vet hoor.

Allemaal klagen over grauwe kleuren, maar het wel mooi vinden :+

[ Voor 8% gewijzigd door STIMPPYYY op 12-01-2023 09:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-09 15:03
this schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 08:57:
[...]

Prutsen aan een auto die niet van jou is (de meesten onder ons leasen) is meestal geen optie.
En zelfs mocht het mijn eigen wagen zijn, prutsen aan een wagen van 50k ... nee die laat ik liefst origineel.

Heb je trouwens met die oplossingen wel alles zichtbaar in je scherm? Of moet het met biepjes? Want dat is ook maar een (imo) mislukte oplossing voor in zo'n technologische wagen als een Tesla.
Gewoon even geduld hebben tot de software update voor de parkeer-afstand-sensoren. Wie gaat er nu (goedkope) aftermarket prut op een auto van >50k installeren wat ongetwijfeld onhandig integreert. 8)7

Rij nu 1 maand rond met de Y RWD en kan niet echt zeggen dat ik de afstandssensoren echt mis. Je hebt toch de achteruit camera? En als je voor niet in kunt schatten tot hoever de neus voor reikt bouw je toch een veiligheidsmarge in?

Ander dingetje betreffende AP autosteer. Ik heb gemerkt dat deze bij 'scherpe' bochten op de snelweg deze niet adaptief de snelheid aanpast. Althans ik vond de AP te optimistisch om bijv. met 120 deze bocht bij IKEA Eindhoven in te sturen. Er staat nochtans een adviesbord '90' ?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DaMightyWackO

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Dix0r schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 09:13:
[...]

Gewoon even geduld hebben tot de software update voor de parkeer-afstand-sensoren. Wie gaat er nu (goedkope) aftermarket prut op een auto van >50k installeren wat ongetwijfeld onhandig integreert. 8)7

Rij nu 1 maand rond met de Y RWD en kan niet echt zeggen dat ik de afstandssensoren echt mis. Je hebt toch de achteruit camera? En als je voor niet in kunt schatten tot hoever de neus voor reikt bouw je toch een veiligheidsmarge in?

Ander dingetje betreffende AP autosteer. Ik heb gemerkt dat deze bij 'scherpe' bochten op de snelweg deze niet adaptief de snelheid aanpast. Althans ik vond de AP te optimistisch om bijv. met 120 deze bocht bij IKEA Eindhoven in te sturen. Er staat nochtans een adviesbord '90' ?
Ik woon in een file parkeerwijk met krappe vakken. Ik mis de sensoren of camera in de neus dus wel. Ik neem geen risico dat ik per ongeluk toch iets raak, dus door deze veiligheidsmarge durf ik iets minder krap te parkeren. En ik durf te beweren dat ik een zeer goede parkeerder ben. (Wat trouwens ook niet helpt zijn de schadegevoelige uberturbine velgen, waardoor ik nog niets meer veiligheidsmarge pak aan de zijkant). Resultaat is dat ik dus vaker opzoek ben naar een parkeervak. Geen ramp, wel een gemis. Zeker op een auto van 70k. (kritiek mag er ook zijn).

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Laatst online: 21-09 16:09
[...]

[Afbeelding]
Oeee, dat kleurtje staat hem goed 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerro123
Jeetje, ik was nog een keer alle kosten aan het optellen/aftrekken etc, en zie dat bij Univé ineens de premie 60€ hoger is🤔 ik heb nul sv jaren, en volledig casco met 3jr nieuwwaarde is ineens 205 ipv 145 wat ik hiervoor in m’n hoofd had zitten.

Waar hebben anderen hun prive gekochte (of op eenmanszaak gekochte) MY verzekerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Laatst online: 21-09 16:09
[...]

Dat hangt nog al van de parkeer situatie af.
Ik heb het ook dagelijks niet nodig, omdat we hier niet file parkeren.

Maar ik was van het weekend in Den Haag, tja, daar kom je de helft van de plekken niet in zonder camera. Rare lage paaltjes die je door de ruiten niet ziet, maakt afstand inschatten ernorm lastig.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Djerro123 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 09:24:
Jeetje, ik was nog een keer alle kosten aan het optellen/aftrekken etc, en zie dat bij Univé ineens de premie 60€ hoger is🤔 ik heb nul sv jaren, en volledig casco met 3jr nieuwwaarde is ineens 205 ipv 145 wat ik hiervoor in m’n hoofd had zitten.

Waar hebben anderen hun prive gekochte (of op eenmanszaak gekochte) MY verzekerd?
Ik heb de MY RWD gisteren voor 78,30 Euro/maand bij Univé verzekerd:
  • All Risk (Volledig Casco)
  • Inzittendenverzekering
  • 3 jaar nieuwwaarde vergoeding
  • 7 jaar no-claim (76% no claim-korting)
Edit: En 500 Euro eigen risico, goed om te vermelden.

[ Voor 3% gewijzigd door Taro op 12-01-2023 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerro123
Taro schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 09:34:
[...]

Ik heb de MY RWD gisteren voor 78,30 Euro/maand bij Univé verzekerd:
  • All Risk (Volledig Casco)
  • Inzittendenverzekering
  • 3 jaar nieuwwaarde vergoeding
  • 7 jaar no-claim (76% no claim-korting)
Dat is toch gewoon bizar? Ik heb 50% no claim korting met 0 jaren, dat rekensommetje lijkt niet helemaal uit te komen dan. Zit nu overigens ASR te bekijken, kom ik op wel op vergelijkbaar bedrag uit (156 euro)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BV83
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 04-12-2023
Djerro123 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 09:24:

Ik zit nu bij Promovendum, maar daar heb je volgens mij minimaal 6 of 8 svj nodig. Daarvoor zat ik bij ANWB en moest toen wel een LOjack installeren. Voordeel daarvan is dat de BTW aftrekbaar is vs een hoge premie waarvan geen BTW aftrekbaar is.

Dit gaat natuurlijk enkel op met een zakelijke aankoop (eenmanszaak)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Djerro123 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 09:37:
[...]

Dat is toch gewoon bizar? Ik heb 50% no claim korting met 0 jaren, dat rekensommetje lijkt niet helemaal uit te komen dan. Zit nu overigens ASR te bekijken, kom ik op wel op vergelijkbaar bedrag uit (156 euro)
Toen ik ze laatst belde heb ik voor het gemak even een P ipv RWD aangehouden, toen kwam de prijs op 92/maand uit omdat die extra risico met zich meebrengt. De RWD is dus een stukje goedkoper. Ze kunnen het pas definitief aangeven als je een kenteken en meldcode hebt (die heb ik dinsdag ontvangen).

Als ik jou was zou ik ze gewoon even bellen. Ik heb hier in het verleden ook wel bedragen van 200-450 Euro/maand langs zien komen en als dat overal zo was had ik voor een andere auto gekozen, dat is echt bizar. Gelukkig heb ik alle andere verzekeringen ook bij Univé lopen, ze lijken gewoon de goedkoopste te zijn voor Tesla's, daarnaast krijg je dan nog wat extra korting per maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EnduronDon
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 20-09 21:35
Ook maar melden, en bijlezen. Kan een 2019 M3 RWD overnemen tot 12-2024, nog tegen de 4% :). Tips/tricks/checks die ik even moet doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djerro123
EnduronDon schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 09:52:
Ook maar melden, en bijlezen. Kan een 2019 M3 RWD overnemen tot 12-2024, nog tegen de 4% :). Tips/tricks/checks die ik even moet doen?
Ja zeggen en genieten van de ride voor dat geld! Ik had er veel plezier van iig destijds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Laatst online: 17-09 22:44

DancePlaza

ninja

Taro schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 08:46:
[...]

Klopt, Quicksilver en het nieuwe rood komen vooralsnog alleen uit de nieuwe fabriek in Berlijn. De LR & P worden in Berlijn gemaakt, de RWD in Shanghai. Pas als de RWD ook uit Berlijn komt zullen die kleuren waarschijnlijk beschikbaar worden, kan mij niet voorstellen dat ze daar ook de 2 oudere kleuren gaan ondersteunen.
Betekent dat ook dat de auto uit China wel voorzien van parkeer sensoren, of zijn die er ook uit gehaald?

Ook ben ik benieuwd hoe de achterbank zit voor 3 kids. (0, 3 en 5 jaar) Heb cybex stoeljes nu, maar ben benieuwd of er iemand is dat dezelfde situatie heeft.

Helaas is mijn Polestar 2 totalloss verklaard, dus ben ik mijn ff snel aan het inlezen in de MYRWD versie. Dus sorry voor de vele vragen..

[ Voor 9% gewijzigd door DancePlaza op 12-01-2023 09:57 ]

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:07

Notna

Where are you?®

[...]

Het probleem zit hem met name in een soort van 'multiplier' die je krijgt voor een combinatie van:

- Leeftijd
- Regio
- Schadevrijejaren
- Vermogen auto.

Als daar ook maar één van niet 'klopt' schiet het bedrag omhoog. Voorbeeld:

Huidige verzekering Univé:

1. Model Y LR (eind) 2021
2. 9 SVJ
3. Leeftijd: 36 jaar
4. Regio: Noord-Holland

All Risk + lInzittendenverzekering + Pechhulp + Nieuwwaarde regeling + 500 ER = EUR 1053,24 p/j / EUR 87.77 p/m

Nu bovenstaande met 0 SVJ: 185 EUR p/m
Nu bovenstaande met leeftijd 26 en 9 SVJ: 106.94

Metname je SVJ hakken er gewoon keihard in. Overigens is voor veel mensen. (mijn incl.) Univé het goedkoopste dit jaar

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
DancePlaza schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 09:55:
[...]

Betekent dat ook dat de auto uit China wel voorzien van parkeer sensoren, of zijn die er ook uit gehaald?
Auto's die vanuit China deze kant op komen hebben die sensoren ook niet meer. Maar ik vertrouw erop dat Tesla dat met camera's en software op gaat lossen, anders hebben ze een groot probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
this schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 08:57:
[...]

Joh ik zeg niet dat jij moet doen. Ik zeg alleen dat het een optie kan zijn voor iemand die echt niet zonder kan.
Prutsen of niet en wagenwaarde heeft voor sommige wel een relatie (jij bijv) maar hoef niet voor iedereen te zijn. Probeer maar "modified Tesla" op google te zoeken. Nou, sommige vind ik smaakvol, maar sommige denk ik ook Jezusss.... Maar goed, ieder zijn goed recht om zijn eigen auto te "prutsen", te "ricen", of in hun geval (en soms mijne) te "modden". :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-09 11:02

Releases

Ja maar!

Hoe is jullie bereik qua LTE in de Model Y?
Ik merk dat ik vaak erg lang sta te wachten voordat de Tesla app contact maakt met de auto. 30+ seconden.
Spotify met regelmaat geen verbinding meer heeft. Terwijl omgeving Haarlemmermeer toch wel een super dekking heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:24

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Hier via de ABN AMRO verzekerd.

Model Y RWD Rood + Trekhaak.

81,82 euro. per maand.

Volledig Casco (all-risk) + (150 euro eigen risico)
leeftijd 33
Schadevrije jaren: 11
aantal km : meer dan 25.000

Extra dekking:
- 3 jaar nieuwwaarde verzekering
- Schadeverzekering inzittenden
- Ongevallenverzekering inzettenden.
- Rechtsbijstand.

[ Voor 3% gewijzigd door Smuggler op 12-01-2023 10:49 ]

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
[...]

postcode postcode postcode

dat is het grootste factor wat je maandbedrag kost naast je no-claim.

laten we zeggen een postcode amsterdam nieuw-west 1064 versus eentje die landelijker ligt Almelo/7604 kan zo 20-40 eu schelen per maand/auto afhankelijk bij 10-jaar noclaim, minder jaren zijn de verschillen ook groter

Bij meer vermogen/duurdere auto zijn de verschillen groter. maar een mysr zou wellicht "maar" 20 eu vershil hebben en een perf meer richting 50 verschil gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Simply1337 op 12-01-2023 10:53 ]

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• pimk
  • Laatst online: 17-09 16:17
Mar.tin schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 14:44:
[...]

Ik vond dat gister in een file ook, tip van mijn vader was om de doelsnelheid wat lager in te stellen.

Tenzij je het niet over lage snelheid in een file hebt maar in een woonwijk, in dat geval: Hopen dat ze dat ooit nog beter gaan maken :D
Snap er sowieso geen fuck van. In de file accelereert ie alsof ie mee doet aan de stoplichten Grand Prix, maar op snelheid weer een vrije baan krijgen, dan duurt het eeuwig voor ie zelf weer accelereert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElonDusk
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 01-09 23:51
pimk schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 10:50:
[...]

Snap er sowieso geen fuck van. In de file accelereert ie alsof ie mee doet aan de stoplichten Grand Prix, maar op snelheid weer een vrije baan krijgen, dan duurt het eeuwig voor ie zelf weer accelereert.
_O-

Zo lijkt het wel. Vooral als er constant gestopt en gereden wordt. Rustig file rijden doet ie prima

Model 3

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pimk
Taro schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 09:02:
[

[Afbeelding]

Ik mis hier altijd de KOMO-logo's, maar dat is heel erg persoonlijk natuurlijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMightyWackO

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

pimk schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 10:53:
[...]

Ik mis hier altijd de KOMO-logo's, maar dat is heel erg persoonlijk natuurlijk :)
Op het Audi forum had je nu (terecht natuurlijk) een ban gekregen 8)
Ik vind Nardo Grey een mooie kleur, en dan niet alleen als grondverf ;) . Gisteren toevallig nog een 3 tegen gekomen in deze kleur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Ook ben ik benieuwd hoe de achterbank zit voor 3 kids. (0, 3 en 5 jaar) Heb cybex stoeljes nu, maar ben benieuwd of er iemand is dat dezelfde situatie heeft.

Helaas is mijn Polestar 2 totalloss verklaard, dus ben ik mijn ff snel aan het inlezen in de MYRWD versie. Dus sorry voor de vele vragen..
De auto's uit China hebben ook geen sensoren meer en vziw geldt dat voor alle auto's dus ook voor de Chinese markt. Ergens deze maand zou er een update moeten zijn die de park distance control weer toevoegt, maar dan via Vision.

Qua achterbank kun je best even bij de proefrit kijken hoe dat voor jouw situatie past. Ik schat in dat 2x een groter zitje (L+R op de Isofix bevestiging) met daartussen alleen een zitverhoger zou moeten kunnen passen.

Grote kans dat als het op de Polestar paste, dat je in de MY nog meer ruimte hebt. De Model Y is iets van 6cm breder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grotbewoner
[...]

Dit soort compromissen op zo'n dure auto vind ik teleurstellend. Ik ben een slechte parkeerder en ik wil dat het me allemaal zo makkelijk mogelijk gemaakt wordt met techniek. Tesla had het imago van "verder in de techniek" voordat ik echt naar nieuwe auto's ging kijken. Parkeersensoren zijn dan zo basic dat ze niet mogen ontbreken. Voor mij is het een afknapper.

Ik vind het ook eigenlijk bizar dat ze de sensoren weghalen zonder dat het alternatief klaar is. Mensen zeggen hier "ik hoop dat ze het oplossen", dan denk ik "eigenlijk is dat al mislukt".

[ Voor 6% gewijzigd door Grotbewoner op 12-01-2023 11:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lagune
  • Laatst online: 20-09 19:46

Lagune

Its time for warp

DaMightyWackO schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 11:06:
[...]

Ik vind Nardo Grey een mooie kleur, en dan niet alleen als grondverf ;) . Gisteren toevallig nog een 3 tegen gekomen in deze kleur.
alles beter dan die saaie standaard kleuren

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Grotbewoner schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 11:07:
[...]

Dit soort compromissen op zo'n dure auto vind ik teleurstellend. Ik ben een slechte parkeerder en ik wil dat het me allemaal zo makkelijk mogelijk gemaakt wordt met techniek. Tesla had het imago van "verder in de techniek" voordat ik echt naar nieuwe auto's ging kijken. Parkeersensoren zijn dan zo basic dat ze niet mogen ontbreken. Voor mij is het een afknapper.
Los van de tussenliggende periode waarin dit overbrugd moet worden: Als ze het via de camera's goed voor elkaar krijgen, dan heb je niets aan fysieke parkeersensoren. Het gaat om het doel, niet om het middel.
Ik vind het ook eigenlijk bizar dat ze de sensoren weghalen zonder dat het alternatief klaar is.
Dat was niet handig idd, maar zal wel een goede reden hebben. Bijv. de verkrijgbaarheid van de sensoren en het toch willen leveren en halen van de beoogde aantallen. Richting een koper niet goed te praten, maar kan vanuit Tesla natuurlijk een overweging zijn geweest.
Mensen zeggen hier "ik hoop dat ze het oplossen", dan denk ik "eigenlijk is dat al mislukt".
Met zo'n insteek krijg je in het leven waarschijnlijk weinig voor elkaar, ik geef het gewoon even. Zal wel moeten, vanaf maandag moet ik er zelf aan geloven :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Ze hebben het weggehaald, omdat ze de functionaliteit (denken te) kunnen vervangen met een oplossing die is gebaseerd op de camera's. Aangezien ze ook al ver zijn met echte FSD in stedelijke omgevingen in Noord-Amerika geloof ik zelf wel dat ze dat voor een beetje park distance control ook wel kunnen. De update zou in januari moeten komen (door meerdere Tesla medewerkers gezegd en die zeggen normaal echt niets toe over toekomstige updates).

Dus maar even afwachten nog. Tot die tijd: het werkt achteruit echt prima alleen op de camera. Beeld is superscherp en ondanks regen en donker tot nu toe geen probleem. Vooruit ben ik gewoon extra voorzichtig. Wat kan helpen is even testen met pionnetjes tot waar je ze ziet, dan uitstappen en zien dat je nog een halve meter of meer over hebt.

Als het Tesla helpt om de auto's nog goedkoper en dus beter bereikbaar te maken voor nog meer mensen, dan juich ik dit soort dingen van harte toe. Scheelt iets van €150-200 op de productie van een auto, misschien nog wel meer als je de hele supply chain kosten van die onderdelen meerekent.

Zelfde vind ik voor de kleuren. 5 opties is al 400% meer keuze dan bij Henry Ford en de Model T... Bovendien is de standaard kleur 'Pearl White' waarvoor je bij vele fabrikanten flink bij moet betalen. Die kleur ziet er weliswaar wat sneller vies uit, maar micro-krasjes zie je er juist minder snel op. Bovendien vind ik de auto gewoon erg mooi in het wit + zwart, dus prima optie.

Ook hier: beperkte kleurkeuze, maar daardoor minder complexiteit in de productieketen = lagere kosten.

[ Voor 8% gewijzigd door bilgy_no1 op 12-01-2023 11:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:42
Taro schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 11:17:

[...]

Dat was niet handig idd, maar zal wel een goede reden hebben. Bijv. de verkrijgbaarheid van de sensoren en het toch willen leveren en halen van de beoogde aantallen. Richting een koper niet goed te praten, maar kan vanuit Tesla natuurlijk een overweging zijn geweest.
Mwah, ik denk dat veel (blijkbaar niet alle) kopers ook liever alvast de auto hebben dan te wachten op die (in mijn ogen) vrij nutteloze functionaliteit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaMightyWackO

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

bilgy_no1 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 11:18:
[...]

Ze hebben het weggehaald, omdat ze de functionaliteit (denken te) kunnen vervangen met een oplossing die is gebaseerd op de camera's. Aangezien ze ook al ver zijn met echte FSD in stedelijke omgevingen in Noord-Amerika geloof ik zelf wel dat ze dat voor een beetje park distance control ook wel kunnen. De update zou in januari moeten komen (door meerdere Tesla medewerkers gezegd en die zeggen normaal echt niets toe over toekomstige updates).

Dus maar even afwachten nog. Tot die tijd: het werkt achteruit echt prima alleen op de camera. Beeld is superscherp en ondanks regen en donker tot nu toe geen probleem. Vooruit ben ik gewoon extra voorzichtig. Wat kan helpen is even testen met pionnetjes tot waar je ze ziet, dan uitstappen en zien dat je nog een halve meter of meer over hebt.

Als het Tesla helpt om de auto's nog goedkoper en dus beter bereikbaar te maken voor nog meer mensen, dan juich ik dit soort dingen van harte toe. Scheelt iets van €150-200 op de productie van een auto, misschien nog wel meer als je de hele supply chain kosten van die onderdelen meerekent.

Zelfde vind ik voor de kleuren. 5 opties is al 400% meer keuze dan bij Henry Ford en de Model T... Bovendien is de standaard kleur 'Pearl White' waarvoor je bij vele fabrikanten flink bij moet betalen. Die kleur ziet er weliswaar wat sneller vies uit, maar micro-krasjes zie je er juist minder snel op. Bovendien vind ik de auto gewoon erg mooi in het wit + zwart, dus prima optie.

Ook hier: beperkte kleurkeuze, maar daardoor minder complexiteit in de productieketen = lagere kosten.
Ik heb bewust weer voor wit gekozen i.v.m. vies zijn (en relatief te hoge prijs voor rood). Mijn gedachte was ook altijd: wit is eerder smerig. Tot ik een zwarte auto had..... Na het wassen had ik nog steeds vlekken. Nadrogen met doek was eigenlijk de enige oplossing na het wassen. (Doe ik altijd op de hand, kost max 15min. En ik wil regelmatig wassen zodat ik geen vies pak/overhemd krijg als ik tegen de auto aan kom. Bijvoorbeeld bij het kinderen in de auto zetten of in en uitstappen).

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Jeroen-Buren
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 17-09 10:51
Vorige week heb ik de standaard doppen geplastidipt (is dat wel een woord?). Ik moet zeggen dat het de auto bijzonder goed staat, al zeg ik het zelf...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LvAXwJxIrmX7FYq7Yjo_YusO8bI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bhTq6uv6DBMaUxCoB1xeoY4W.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:07

Notna

Where are you?®

[...]

Ik ben een slechte parkeerder en ik wil dat het me allemaal zo makkelijk mogelijk gemaakt wordt met techniek.
Mijn insteek zou eerder zijn 'dus daar ga ik wat aan doen zodat ik ook zonder techniek het kan'.

Want het is wel luiheid ten top natuurlijk, dit :+

Wel goed dat je bewust bent van je 'tekortkoming'

[ Voor 7% gewijzigd door Notna op 12-01-2023 11:32 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeroen-Buren schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 11:29:
Vorige week heb ik de standaard doppen geplastidipt (is dat wel een woord?). Ik moet zeggen dat het de auto bijzonder goed staat, al zeg ik het zelf...

[Afbeelding]
Super look zo! Welke zwart heb je gebruikt? Mat of een andere? Ik zat er ook al aan te denken om zoiets te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimk
DaMightyWackO schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 11:06:
[...]

Hahaha!
En als je de BNR Petrolheads podcast luistert, weet je dat we het eigenlijk altijd over fAudi's hebben in die context. Alles met een hele dikke knipoog natuurlijk.
Een lolletje moet kunnen, toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:58
DaMightyWackO schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 11:27:
[...]

Ik heb bewust weer voor wit gekozen i.v.m. vies zijn (en relatief te hoge prijs voor rood). Mijn gedachte was ook altijd: wit is eerder smerig. Tot ik een zwarte auto had..... Na het wassen had ik nog steeds vlekken. Nadrogen met doek was eigenlijk de enige oplossing na het wassen. (Doe ik altijd op de hand, kost max 15min. En ik wil regelmatig wassen zodat ik geen vies pak/overhemd krijg als ik tegen de auto aan kom. Bijvoorbeeld bij het kinderen in de auto zetten of in en uitstappen).
Volgens mij maken veel mensen die denkfout. Wit wordt wel vies, maar je 'ziet' er niks op. Krassen maskeert het goed, maar ook vuil op den duur. Je ziet pas echt hoe schoon hij is als je hem wast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HONDOW
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 04-04-2024
[...]

(…)

Wow, ik hoop dat je zelf zonder kleerscheuren bent uitgestapt.

De in China geproduceerde auto’s hebben ook geen sensoren meer. Op korte termijn zou een update moeten volgen waarmee de camera’s de functie van de parkeersensoren overnemen. Ook is even de vraag wat er klopt van de geruchten over de HD radar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
[...]

Achterbank met 3 kids ervaring hier (7, 4 en 0 jaar)

Wij merken dat we vaak uit gemak 1 van de kids voorin zetten (op verhoger), 2 achterin (die van 0 in de Maxi Cosi Pearl en die van 7/4 op een verhoger).

Het kan wel allemaal achterin, maar dan kunnen wij politie agent gaan spelen ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
Notna schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 11:31:
[...]

Mijn insteek zou eerder zijn 'dus daar ga ik wat aan doen zodat ik ook zonder techniek het kan'.

Want het is wel luiheid ten top natuurlijk, dit :+

Wel goed dat je bewust bent van je 'tekortkoming'
Maar je betaalt toch voor die functionaliteit? Net zodat je het niet hoeft te kunnen zonder de techniek?
Pagina: 1 ... 418 ... 517 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
  • Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
  • Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.

Gerelateerde topics: